Geruchtenmolen: 'Ajax nog altijd in de race om Belgisch talent Mokio, ook PSV geïnteresseerd'

door Jon van Dam 546

Bron AS

Geruchtenmolen: 'Ajax nog altijd in de race om Belgisch talent Mokio, ook PSV geïnteresseerd'

door Jon van Dam 546

Bron AS

Laatst geüpdatet

De transfermarkt is officieel nog niet open, maar transfergeruchten blijven het hele jaar door komen. In de Geruchtenmolen lees je de laatste transfergeruchten rond de club, maar denk eraan: neem het soms met een korreltje zout!

Zie hier de Geruchtenmolen van vorige week!

Zondag 9 juni

'Ajax nog altijd in de race om Belgisch talent Mokio, ook PSV geïnteresseerd'

Ajax zou Jorthy Mokio nog altijd willen inlijven, zo weet Relevo-journalist Matteo Moretto te melden op X. Ook het Eindhovens Dagblad bericht zondag over de interesse, aangezien PSV ook een kandidaat is om de jongeling in te lijven. Mokio, die afgelopen week op gesprek zou zijn geweest bij Ajax, is een zestienjarige centrumverdediger die bij zijn club KAA Gent al vier wedstrijden in het eerste elftal speelde. De linkspoot zou volgens Moretto enthousiast zijn over het plan dat Ajax voor hem schetste. De Amsterdammers zouden een 'Mika Godts-route' hebben voorgesteld aan de Belgisch jeugdinternational.

Vrijdag 7 juni

'Van Bronckhorst wil Berghuis naar Besiktas halen'

Giovanni van Bronckhorst zou volgens Turkse media - waaronder Habertürk Spor - Steven Berghuis naar Besiktas willen halen. Berghuis werd al vaker gelinkt aan Besiktas en nu Van Bronckhorst trainer is van de Turkse topclub komt het gerucht niet bepaald uit de lucht aanvallen. Van Bronckhorst en Berghuis werkten eerder samen bij Feyenoord, met onder meer een landstitel in 2017 als groot succes.

Woensdag 5 juni

'Ajax zit opnieuw achter Armeense middenvelder Spertsyan aan'

Ajax zou opnieuw werk willen maken van de komst van Eduard Spertsyan van FK Krasnodar. Dat meldt de Italiaanse journalist Rudy Galetti woensdag via X. Volgens hem zou Ajax in contact zijn met de Russische club. Er zijn ook clubs uit België en Frankrijk met interesse voor Spertsyan. SS Lazio zou daarentegen niet in de race zijn voor de Armeense middenvelder. Gezien het gewapende conflict tussen Rusland en Oekraïne is het echter de vraag of Ajax zaken wil doen met clubs uit Rusland.

Lees meer over:
Plaats reactie

Mijnclub33x +9783

Leuk, al die interesse voor die jonge gastjes, maar wat halen voor het eerste die snel versterkt moet worden? Nog helemaal niets gekocht.

12-06-2024 06:30

brullie +7031

Als Mokio Google nog nodig heeft om ons en dat provincie clubje te vergelijken dan is hij er snel uit, Amsterdam here I come...

11-06-2024 07:15

Dondy +1877

”Ook PSV geïnteresseerd”

“Ook PSV geïnteresseerd”

“Ook PSV geïnteresseerd”

”Ook PSV geïnteresseerd”

“Ook PSV geïnteresseerd”

“Ook PSV geïnteresseerd”

”Ook PSV geïnteresseerd”

“Ook PSV geïnteresseerd”

“Ook PSV geïnteresseerd”

”Ook PSV geïnteresseerd”

“Ook PSV geïnteresseerd”

“Ook PSV geïnteresseerd”

10-06-2024 19:37

lexy88 +8816

Nog nieuws over deze Belgische speler Mokio?

10-06-2024 18:42

AjaxHoorn +32989

Helaas nog niet

10-06-2024 19:21

ajaxcied4life +26026

Pablo Rosario

10-06-2024 13:03

aschja +20588

Die frikandel is echt helemaal gek geworden.

10-06-2024 18:02

Odin2710 +2063

Gerucht 37

10-06-2024 11:08

AjaxHoorn +32989

Heb je aandacht nodig Odin?

10-06-2024 19:21

Odin2710 +2063

Wilde dat jij het zou lezen

10-06-2024 20:01

Odin2710 +2063

Gerucht 24

10-06-2024 11:08

Odin2710 +2063

Gerucht 2

10-06-2024 11:08

Odin2710 +2063

Gerucht 1

10-06-2024 11:08

hendo +4769

Ajax geïnteresseerd in rosario!(Oud psv)

Bron: barijn meuker

10-06-2024 09:24

DoorVriendschapVerenigdAjax +3168

Bij psv was ik altijd blij als hij erin stond. Kon er heel weinig van. Geen idee hoe hij het sindsdien heeft gedaan, maar kennelijk naar behoren volgens Farioli.

10-06-2024 10:19

Danielson +50195

Tja. Typisch gevalletje van trainer die speler 'meeneemt' waar hij mee gewerkt heeft. Levert zelden iets positiefs op. Denk aan Klaiber en Labyad.
Rosario vond ik in z'n PSV tijd verschrikkelijk slecht. Grossierde in balverlies en lage handelingssnelheid.
Zou het niet doen!

10-06-2024 11:15

debalisrond95 +2324

Hij speelt momenteel bij Nice echt goed. Heeft enorme stappen gemaakt. Statistisch 1 van de betere middenvelders van de ligue 1 van afgelopen seizoen als ik me niet vergis.

10-06-2024 15:54

AjaxHoorn +32989

Dat was Branco ook, maar dat is ook niet echt een succes.

10-06-2024 19:20

JohnDylan +21840

Als hij terug naar Ajax komt hoop ik dat ze hem als centrale verdediger halen (waar Farioli hem regelmatig gebruikte) en ze een koper voor Šutalo vinden. Ajax heeft op ‘6’ iemand nodig waar de bal niet lang bij in de voeten kleeft (iemand als Matusiwa).

10-06-2024 13:07

Breuk +25060

vd Boomen 2.0

10-06-2024 13:21

Matzet +5346

Uit de categorie onwaarschijnlijke geruchten: Ajax geïnteresseerd in de Italiaanse spits Lavelli (17). De jeugdinternational speelt in de jeugdopleiding van Internazionale en heeft nog geen profcontract.

En het zal niet waar zijn: ook PSV is geïnteresseerd.

10-06-2024 08:42

AjaxHoorn +32989

We vissen in dezelfde vijfer. Het is geen kopieer gedrag. Zon zaakwaarnemer biedt een speler aan bij clubs waarvan de speler denkt dat het interessant kan zijn.

Lijkt mij een verhaal van de zaakwaarnemer overigens.

10-06-2024 08:52

AjaxPositivo +6954

Laten we ons eerst even op versterkingen voor Ajax 1 richten

10-06-2024 14:32

fcbalophetdak14 +1336

Ndombele van tottenham is transfervrij. Opzich geen verkeerde voor op 6. Dan is alleen de vraag of hij achteruit wilt op salaris

09-06-2024 23:01

emieltjuhh +17807

Die was bij gala 8 kilo te zwaar

09-06-2024 23:08

ouweman +4929

Niet alleen achteruit in salaris, maar zou jij naar de eredivisie willen verkassen?
Ken hem niet, maar zie dat hij de laatste jaren bij Tottenham, Lyon, Napoli en Galatasaray zat.
Transfervrij lekker bij een middenmotor in de PL spelen, gegarandeerd een belachelijk hoog salaris en pakmbeet minimaal 12 wedstrijden op CL niveau.

Je bent toch niet goed bij je pan als je naar de eredivisie gaat, wel of geen CL want die paar potjes die je als Nederlandse club speelt zijn te verwaarlozen vergeleken met wat je daar het hele jaar door treft.
Je moet 2 x per jaar tegen City, Lpool, Arsenal, Spurs, ManU, Chelsea, plus nog de bekers. Daarbuiten nog clubs als Newcastle, Villa, West Ham etc.

Nee, ga lekker in NL spelen : de "klassieker". Of dat kut psv. Meer hebben we niet.

10-06-2024 07:58

KVF +995

Die gozer was echt tonnetje rond. Wel echt een verspild talent.

10-06-2024 07:59

DoorVriendschapVerenigdAjax +3168

Misschien in een package deal met Ihattaren. Moet je alleen wel ruimbagage boeken.

10-06-2024 09:01

31xAjax +7879

Heel bijzonder dat velen hier maar blijven denken dat PSV interesse heeft een bepaalde speler omdat Ajax daar ook interesse in toont, terwijl dat ook goed andersom zou kunnen zijn.

Zou er nu niemand op het idee komen dat het de zaakwaarnemers zijn die hun spelers bij meerdere clubs aan bieden???

Wat een Calimero gedrag....

09-06-2024 19:10

Merrick +6739

Het valt gewoon heel erg op dat PSV spelers wil hebben met een Ajax verleden terwijl dat andersom niet zo is. De feiten mogen gewoon gesteld worden en dat maakt je geen Calimero.

09-06-2024 20:38

31xAjax +7879

Het gaat hier over een Belgisch talent en daar gaat mijn post ook over. Misschien kun je het artikel eerst lezen voordat je reageert....

09-06-2024 22:00

GAjax31 +16037

PSV zal net zoals Ajax en iedere andere club gewoon kijken naar de best haalbare spelers voor een bepaalde positie. Ze zullen daarbij vaak in dezelfde vijver vissen, dus het is niet gek dat ze vaak in dezelfde spelers geïnteresseerd zijn.

Het idee dat PSV heel graag spelers wil met een Ajax verleden vind ik persoonlijk wel een beetje calimero. Ze hebben heus niet afgelopen zomer Lang en Dest gehaald omdat ze een Ajax verleden hebben, maar omdat het gewoon kwalitatief goede spelers waren en financieel haalbaar. Net zoals wij bijv. niet Pasveer hebben gehaald omdat ie bij PSV heeft gespeeld, maar omdat ie een goede tweede keeper was en transfervrij.

10-06-2024 09:34

Stamhoofd +11514

Dat komt omdat de meeste goeie talenten wel een keer in de Ajax jeugd hebben gespeeld. Het dan bij ajax 1 niet redden of naar het buitenland gaan en uiteindelijk met een omweg weer terug in Nederland komen. Dus de kans is relatief groot dat je iemand met een Ajax verleden aantrekt als het een Nederlander is.

10-06-2024 10:57

Web +178830

Klopt
Zou gek zijn als PSV niet de talenten weet te vinden

09-06-2024 20:40

BakkalBijter +11624

Heel kleinzielig vind ik het ook inderdaad.

09-06-2024 20:52

Amsterdammert1987 +288

Steur blijft, Zinhagel nog zien te behouden, Abdallah komt er bij van PSV, Mokio er bij van Genk en Lavelli van Inter. Beuker zorgt weer voor een top jeugd die kunnen doorstromen naar het eerste elftal.

09-06-2024 18:51

BakkalBijter +11624

Lavelli van Inter is dat wat? Heb ik ook even gemist trouwens, is dat al zeker?

09-06-2024 20:53

Tommyshelby +128457

Is gewoon agent talk, lijkt me.

09-06-2024 20:55

Dolblij +44934

Alles wat naar Ajax riekt, trekt psv magisch aan. Lijken wel insekten daar in lampengat.

09-06-2024 18:19

afca1985 +21213

Je verwacht het niet

https://www.soccernews.nl/news/ajax-en-psv-vechten-om-komst-italiaanse-spits/

09-06-2024 17:38

GinoAFCA +14793

Soccernews heb ik nooit series genomen

09-06-2024 18:34

afca1985 +21213

Daarom post ik t in geruchtenmolen

09-06-2024 19:49

ouweman +4929

Soccernews en Voetbalzone is echt de grootse baggerzooi wat er bestaat. Alleen maar onzin, de hele dag door.

10-06-2024 08:05

eros +4777

Prima verdediger. Sterk, snel, goede pass. Zou een prima opvolger zijn van Hato binnen 1 a 2 seizoenen.
Rijpen in de KKD, dan doorschuiven.

09-06-2024 17:20

Cello +52880 moderator

@eros

Ben ik het mee eens. Echter zou het me niet verbazen, dat wanneer vooral één van de PL clubs met interesse voor Hato ècht met de geldbuidel gaan rammelen (bijvoorbeeld 50-60mio gaan bieden) dan kan het heel snel gaan, want ik denk dat Ajax daarvoor zal zwichten. En dat laatste, hoewel het sportief niet goed is voor Ajax, kan ik wel begrijpen. Want naast dat we geld moeten binnen krijgen om te kunnen versterken heb je ook nog zoiets als dat een deel van de transferinkomsten (na wederom missen CL) hard nodig zal zijn om de begroting sluitend te krijgen.

Ik hoop natuurlijk dat Hato zal blijven, maar een vertrek kan zomaar gebeuren deze zomer ondanks de uitspraken van Ajax zelf dat ze voor sommige transfers gaan liggen. Een niet te weigeren bod..... zal uiteindelijk geaccepteerd worden ben ik bang.

09-06-2024 18:41

BakkalBijter +11624

Hato laten gaan voor zo’n bedrag zou totaal geen ramp zijn aangezien Kaplan even goed en misschien wel beter is(op dit moment) en het feit dat we geld nodig hebben.

09-06-2024 20:55

eros +4777

Eens. Maar van dat geld kunnen vervangers aangetrokken worden,… zie de jeugd er nog niet echt staan op het moment,…

11-06-2024 04:53

Amsterdammert1987 +288

Je hebt Ethan Butera ook nog

09-06-2024 20:33

AjaxHoorn +32989

Ja dat vergeten we allemaal.

Ethan Butera is een gigantisch talent in mijn optiek. Vaak zien spelen op 15 jarige leeftijd voor Anderlecht.

Het grote probleem met Ethan is, is dat het nog maar de vraag is of die ooit terug kan keren op niveau. Is al sinds december 2022 geblesseerd aan zijn knie. We hebben het daardoor op bijna 20 maanden onafgebroken blessureleed met meerdere operaties.

Hij is 3 maanden geleden opnieuw geopereerd. Ik ga er vanuit dat hij de seizoensstart mist en voordat hij weer kan spelen 2 jaar geblesseerd is geweest. Dat is erg lang.

10-06-2024 08:56

Bky +56362

Als morgen in het nieuws komt dat Ajax is geïnteresseerd in letterlijk een bak stront, dan is PSV ook geïnteresseerd.

09-06-2024 16:41

wijzijndebeste123 +163206

Jumbo voorziet ze dan waarschijnlijk gratis van tientallen pallets WC-papier. Wel toepasselijk voor zo n schijtclub.

09-06-2024 16:44

Ron6 +3496

Is altijd al zo geweest! Ik weet niet beter, al tientallen jaren het geval

09-06-2024 17:14

leeke +10380

Ach ook jij weet niet hoe lang psv deze speler al op de korrel heeft. En E.D zal het wel andersom vertalen,dat ook Ajax interesse heeft in een speler die psv wil hebben....

10-06-2024 06:08

supportajax +23

Volgens Barijn Meuker, lijkt het erop dat Ajax interesse heeft in Rosario

09-06-2024 15:42

Noam +4078

Wat blijft dat Pisvee toch ook irritant

09-06-2024 15:21

AlexLitmanen10 +14361

Vinden ze van ons ook, denk ik zo

09-06-2024 16:09

JohnDylan +21840

Butera is misschien wel de vreemdste aankoop die Ajax ooit heeft gedaan. Wie vond het verstandig om een jeugdspelers te kopen die op dat moment al een half jaar geblesseerd was en waarvan werd verwacht dat hij nog minstens zes maanden geblesseerd zou zijn (wat doordat de eerste operatie voordat hij naar Ajax kwam niet succesvol is geweest is opgelopen tot waarschijnlijk bijna 1.5 jaar)?

Hopelijk is hij voor het einde van dit kalenderjaar weer helemaal fit. Het lijkt me verstandig als ze hem inschrijven bij de o19 want bij Jong Ajax zal het als Mokio komt lastig zijn om speeltijd te veroveren met naast Mokio ook Janse en Jetten als concurrenten. Zeker na bijna twee jaar van blessureleed is het voor Butera als 18 jarige misschien ook wel lekker om zich op een jeugdniveau weer geheel fit te spelen voordat hij zijn debuut maakt in het profvoetbal.

09-06-2024 15:11

PaulusH +2952

Butera heeft al een half seizoen profvoetbal in de benen van voor zijn blessure, die hij opliep bij eerste ploeg van Anderlecht. Was dit seizoen al officieel deel van Jong Ajax, lijkt mij niet dat die terug naar jeugdvoetbal zou gaan als die ooit fit gaat raken weer. Net zo zeer als ik niet verwacht dat Ajax hem als LCV ziet, speelde ook regelmatig vanaf 6 in jeugd en leek bij Anderlecht naar linksback te gaan.

09-06-2024 18:31

JohnDylan +21840

Butera heeft toch nooit in het eerste van Anderlecht gespeeld? Trouwens klopt het wel dat Butera technisch gezien al zijn prof debuut heeft gemaakt aangezien het tweede van Anderlecht in de Eerste Klasse B (het tweede niveau van België) speelt.

Op linksback zal Butera waarschijnlijk ook geen basisplaats krijgen zolang hij niet fit en in vorm is gezien de aanwezigheid van Jetten en het middenveld is sowieso al overvol.

09-06-2024 19:23

Chesterson93 +3309

Ik denk alleen niet dat Jetten zijn concurrent wordt. Zeker eens dat Butera minuten in o19 moet maken, om door te stappen naar Jong Ajax.

09-06-2024 21:28

Japie27 +1720

Jammer dat de transfermarkt altijd laat opgang komt met Eks en wks. Ik wil versterkingen

09-06-2024 15:09

barry1988 +23997

Mokio met daarnaast Alberto Moreno(transfervrij) op linksback dat zou een top bezetting zijn.

https://x.com/transf_football/status/1799788695572123746?t=dghiqsrlPA5J63DqvlRJbg&s=19

09-06-2024 15:08

eros +4777

Liever Miranda

09-06-2024 17:22

debetweter +10061

Als we een speler als Mokio weten in te lijven zitten we we voorlopig goed op LCV met Hato, Kaplan en Mokio. Uitdaging blijft dan op beide posities ernaast, of verwachten we dat 1 van de bovenstaande heren die positie zal invullen?

09-06-2024 14:50

HendrikAjax +16830

Naast die drie heb je dan ook nog Butera, Milovanovic en Janse voor Jong

09-06-2024 14:54

debetweter +10061

Ja die hebben we ook natuurlijk. Zo goed volg ik die jongens niet. Wat is de verwachting rondom die spelers?

Milovanovic is al een redelijke tijd geblesseerd en ook al bijna 21? Zie ook nu dat zijn contact bijna afloopt? Butera kwam met redelijke verwachtingen, maar is ook nog alleen maar geblesseerd? En Janse is een speler die het bij 018 leuk doet volgens mij, ook oranje. Mooie lengte ook. Maar geen idee wat de potentie is, zou gaaf zijn.

09-06-2024 15:30

HendrikAjax +16830

Dies Janse dicht ik persoonlijk enorm veel potentie toe. Is me ook niet tegen gevallen tijdens de wedstrijden van Jong Ajax. Milovanovic vond ik altijd erg goed spelen. Enorm zonde van zijn blessure. Ik verwacht eerlijk gezegd ook niet dat zijn contract nog verlengd gaat worden vanwege de concurrentie op zijn positie. Ben ook erg benieuwd van Butera. Heb geen idee wat we van hem mogen verwachten na zijn blessure.

09-06-2024 15:52

debetweter +10061

Als Milovanovic vertrekt zal Mokio helemaal geen rare transfer zijn. Leuke concurrentie ook op die positie, bij zowel jong ajax als ajax 1.

09-06-2024 15:59

Ajax The Best +16432

PSV ook? Goh

09-06-2024 14:38

leeke +10380

Tja je kan ook zegge Ajax ook ? Goh

09-06-2024 14:48

Ajax The Best +16432

Ja, dat kan je zeggen. Alleen als je naar de historie kijkt, weet je dat je dan onzin vertelt.

09-06-2024 18:00

leeke +10380

Vertel hoezo vertel ik onzin....media kan schrijven,maar jij weet toch niet hoelang psv al bepaalde spelers volgt,En Ja dat weten we ook niet van Ajax.of jij moet een belangrijke funcie bij Ajax hebben,en anders praat je onzin.

09-06-2024 19:16

Musica Merlo +8195

Wat Mokio betreft, het geeft mijn het gevoel van twee clubs strijden om een been en de derde ( rijke club uit buitenland) gaat ermee vandoor.

09-06-2024 14:20

supportajax +23

Zie dat Lo Celso weg mag bij Tottenham met nog 1-jarig contract. Iets voor Ajax ?

09-06-2024 13:36

lexy88 +8816

PSV probeert wanhopig talenten elders te kopen. Faber is als hoofd jeugdopleiding weggepromoveerd naar Australië en wat na 6 jaar achterblijft is een uitgeholde jeugdopleiding met middelmaat. De enige goede speler is Tygo Land en die werd 2 jaar geleden weggehaald bij Heerenveen. Blijft een koopclub en geen opleidingsclub.

09-06-2024 13:27

twynestar +28218

Er zit een hoop wishful thinking in je post.

De waarheid is natuurlijk dat wij de laatste 10 jaar niet minder koopclub zijn geweest dan zij en zij aanvallend grotere talenten afleveren waar wij dat vooral verdedigend nog kunnen, en dat zal de komende 5 jaar nog wel zo blijven. Het is niet voor niets dat niet alleen PSV maar ook Ajax dit talent wil kopen voor haar jeugdopleiding.

09-06-2024 13:43

lexy88 +8816

Nee hoor, ik heb het over de huidige opleiding en wat daar in zit. Ik heb het dus niet over de aanvallende talenten van PSV want behalve Madueke en Bakayoko (allebei gekocht) is daar de laatste 6 jaar weinig tot niets uitgekomen. Overigens vind ik Gravenberch, Taylor en Vos middenvelders wat gewoon meer dan prima spelers zijn. Dus dat wij vooral verdedigers opleiden is ook niet waar. En dan heb je ook nog Brobbey en Rijkhoff.

Als je kijkt naar hoeveel jeugdspelers er in het eerste staan zijn dat bij Ajax stelselmatig (veel) meer dan bij PSV, daarom vind ik PSV ook meer een koopclub.

09-06-2024 14:14

twynestar +28218

Dat 'gekocht' is geen relevante toevoeging. 80% van het succes van je jeugdopleiding is de juiste talenten binnenhalen en de grootste binnenboord houden. Of dat nu op hun 14e van een amateurclub of op hun 16e van een Belgische profclub is, maakt weinig uit behalve de kosten die je ervoor moet maken. Een jeugdopleiding gooit er geen magische saus overheen, ook al maken we onszelf dat graag wijs. Het succes van een jeugdopleiding wordt bepaald door geld, en niet het geld voor fantastische jeugdtrainers en fancy 'tips' systemen, het geld dat je in de spelers kunt steken. Anders zou Willem 2 ons qua jeugdopleiding evengoed voorbij kunnen streven.

Je aannames over wat er bij PSV doorbreekt en in het eerste komt zijn denk ik achterhaald van de jaren Hiddink / Gerets en ook een beetje nog onder Cocu. Het is een romantisch beeld, maar wij haalden in onze beste jaren jongens als Klaiber als reserve-rechtsback en kochten afgelopen zomer 2 jonge eerste elftal spelers voor het middenveld waarvan we nog maar moeten zien of ze echt beter zijn dan onze middenvelders.

Ik weet niet hoe goed jouw beeld van de huidige talenten bij PSV is. Maar aangezien je beeld van wat er daar doorbreekt nogal selectief is (Gakpo, Saibari, Babadi, Ihattaran, nooit van gehoord) en ze het predicaat koopclub opspelden ook niet strookt met de recente werkelijkheid, is er een grote kans dat die inschatting meer wordt gevoed door wat je zou willen dan wat de werkelijkheid is.

09-06-2024 14:34

leeke +10380

Heeft er ook mee te maken hoe je er financieel voorstaat he.ondet Overmars waren er minder eigen spelers dan Nu.

09-06-2024 14:50

debetweter +10061

Noa Lang vergeten?

09-06-2024 14:52

GinoAFCA +14793

https://x.com/temporarily_su/status/1799531775833563597 wat is dit voor een arrogante kwal😅

09-06-2024 12:43

PeterLarsson +13232

Als je deze tekst leest is het net of PSV de recordkampioen is… goed om te lezen dat de frustraties weer lekker hoog zitten…

09-06-2024 12:51

Cruijffthebest +13336

Gebrek aan hersencellen, heel duidelijk.
Wat een idioot!!!

09-06-2024 13:08

trodat4030 +96403

Waarom kom je deze rommel hier in godsnaam posten?

09-06-2024 13:17

Dolblij +44934

Deze x-user heeft wel een heel verwrongen beeld van de realiteit van de afgelopen 50 jaar.

09-06-2024 18:25

MosesD +14643

Wat n onvoorstelbaar domme vergelijking.

09-06-2024 12:35

Aram +17850

We worden expert in centrumverdedigers. En achten. Ons plan is daarmee een heel elftal te vullen.

09-06-2024 12:32

Bobje99 +7048

Wat ik wel gek vind.. toen de berichten speelde rondom het eventuele vertrek van Steur werd veelal geroepen dat spelers van buitenaf veel kosten, weinig brengen en de eigen jongens wegjagen. Daar lees je nu weinig tot niets over

09-06-2024 12:32

Holadieje +5882

Ajax in pole position, aldus hun 'eigen' Rik Elfrink de calimero

09-06-2024 12:18

YugoVik +33094

Goed nieuws toch

09-06-2024 12:25

GinoAFCA +14793

Hij is teleurgesteld in zichzelf 😅

09-06-2024 12:37

ShiekTakTiek +5906

Ja volgens diezelfde Elfrink was Steur naar PSV ook rond. Juist wanneer iemand als hij zulke teksten verkondigt heb ik het gevoel dat die jongen ergens anders heen gaat. Ook al is (of was) Elfrink altijd wel betrouwbaar.

10-06-2024 02:57

Joeri.B +234

Psv al snel geïnteresseerd, als ajax zich ergens meld

09-06-2024 12:15

Joeri.B +234

Proficiat moooo

09-06-2024 12:14

Moooo +3962

Dankjewel! ik kom bij Ajax spelen.

09-06-2024 12:15

Joeri.B +234

Ssssssssttttttttt

09-06-2024 13:18

Saudara +7061

We hebben ook een heel groot talent van 16 met de naam Lucas Jetten, linksbenig maar niet LCV. Is Mokio een LCV?

09-06-2024 11:57

AFCA-pride +17334

Ja. Concurrenten Janse en Butera

09-06-2024 12:02

Rockpotje +9533

Met Mokio heb je eigenlijk een directe vervanger van Hato klaar staan. Dan sorteer je goed voor op de toekomst. Ik zou dit zeker toejuichen.

09-06-2024 11:19

Moooo +3962

Nou ik ben zelf scout en ken Jorthy Mokio goed net als Jorrel Hato waar ik ook wel eens bij op het trainingsveld stond. (de toekomst)
Het klopt dat hij fysiek al klaar is voor het profvoetbal, lekker bij Jong beginnen..
Voor een 16 jarige is hij bizar sterk en ver. (net als een Hato destijds)
Qua speelstyle is Jorthy veel krachtiger, ook langer, wat minder wendbaar meer een afstopper.

Ajax kan hem beter leren voetballen, hij heeft de killer instinct al wat ik juist soms mis bij een Hato.

09-06-2024 12:08

Rockpotje +9533

Klinkt als een goede stap voor hem om nu een jaar in Jong Ajax te spelen en dan volgende zomer te kijken hoe ver hij is.

09-06-2024 13:32

AjaxHoorn +32989

Ik vind hem dan wel weer voor zijn lengte bizar wendbaar. Dat verbaast me echt met zon fysiek.

09-06-2024 15:42

Betuwe85 +20540

Nog 6.5 week tot het echie ! Hoop toch langzaam aan dat de transformatie merkbaar gaat zijn ook als is alles tot 1 sept mogelijk

09-06-2024 11:17

YugoVik +33094

Welke transformatie?, weer 8 nieuwe spelers?

09-06-2024 11:53

Betuwe85 +20540

Vooral het lozen van overbodige spelers 3 gerichte aankopen

09-06-2024 13:34

TontoKarnaggel +42400

Transformatie hoeft niet alleen nieuwe spelers te betekenen. Een nieuwe trainer, een betere sfeer, een betere mentaliteit, meer zelfvertrouwen en meer spelplezier kan al zoveel doen. Tuurlijk moet er versterking komen maar ik ben er van overtuigd dat 2 à 3 juiste aankopen in combinatie met mijn genoemde punten voldoende moet kunnen zijn. Iig veel liever dat dan 10 nieuwe namen en maar zien waar dat eindigt

09-06-2024 12:01

Ricoteb +53174

Ajax moet altijd de grootste talenten binnen halen hoor, en dit blijkt een hele goeie te zijn. Maar volgens mij is die positie wel redelijk overbezet toch? Hato, Kaplan, Dies Janse voor Jong, we hebben Butera nog als die ooit fit is.

09-06-2024 11:10

Rockpotje +9533

Deze jongen is 16 heh. Kan dus ook gewoon nog in de jeugdelftallen spelen.

09-06-2024 11:21

Ricoteb +53174

Hij heeft al gedebuteerd in het eerste, en zelfs al meerdere wedstrijden gespeeld. Die gaat echt niet komen om in de O17 te ballen.

09-06-2024 11:23

PaulusH +2952

Wil profvoetbal spelen. Zou bij Barcelona zelfs eerste selectie aangeboden hebben gekregen, na ontslag Xavi zou die overstap op losse schroeven komen te staan.

09-06-2024 11:37

Rockpotje +9533

Tuurlijk gaat hij niet in O17 spelen. Maar een jaar in Jong Ajax is helemaal niet gek. En als hij dan qua niveau niet kan aanhaken kan hij nog een paar potjes op een niveau lager spelen. Hij heeft twee wedstrijden gespeeld in de Conference League playoff waar Gent met twee vingers in de neus bovenaan eindigde. En dan moest hij na 60 minuten gewisseld werden. Dan ben je echt niet meteen klaar voor het eerste van Ajax. Laat staan Barcelona.

09-06-2024 13:38

BakkalBijter +11624

Als hij echt zo goed is zal hij ook voor RCV in aanmerking kunnen komen. Hele grote talenten moet je altijd laten komen want die breken vaak toch wel ergens door, Daarnaast is het ook geen ramp als een 16 jarige 1 of 2 jaar moet wachten voordat Kaplan en Hato een stap gaan maken.

09-06-2024 11:27

JJFajax +3547

Als Hato komend jaar een goed seizoen draait is hij volgend jaar sowieso gevlogen. Mokio lekker jaartje in jong en dan kan hij dan Hato vervangen

09-06-2024 12:00

Ricoteb +53174

Wel dus een jaartje Jong waar ie Dies Janse in de weg zit. Als ie komt, zal het gok ik eerder zijn als reserve achter Kaplan, met Hato als back.

09-06-2024 12:58

AjaxHoorn +32989

Wat vind je van Janse. Ik weet het nog niet met Dies. Ik vind het nou niet een hele goede verdediger maar meer een interessant project.

09-06-2024 15:44

Ricoteb +53174

Hij heeft afgelopen 1,5 jaar een interessante ontwikkeling doorgemaakt. Als ie dat dit seizoen door kan trekken, zou het me niet verbazen als hij ergens binnen een jaar bij het eerste kan aansluiten. Daarom zie ik hem graag een heel seizoen vast bij Jong spelen.

09-06-2024 17:01

JJFajax +3547

Dies zal nooit basisspeler worden in Ajax 1. Is toch niet het niveau dat we nastreven, daarbij een groot talent als Mokia moet min maken. Die ga je niet reserve zetten. Laat hem maar jaartje in jong Ajax ballen

10-06-2024 20:25

Patrick78 +51704

‘ Ajax wil een nieuwe toilet. Ook Psv geïnteresseerd ‘

Ik haat die boeren. Wat een laffe kut club.

09-06-2024 10:58

GinoAFCA +14793

Psv is echt een copy paste club

09-06-2024 11:10

SpartakAmsterdam +5521

Pff alleen de =VLOOKUP geeft altijd #N/A als resultaat bij hen.

Het blijft toch altijd het autistische neefje dat denkt mee te mogen doen met echte voetbalclubs.

09-06-2024 11:35

MrIvez +3504

Hahahahahaha deze is echt goed :D

Iferror er nog bij en dan weer gelinkt aan een andere ajax Speler

09-06-2024 12:02

GinoAFCA +14793

En als het zo een topclub was zat dat stadion van ze altijd wel vol

09-06-2024 11:11

burwatti +14212

Tuurlijk is het irritant, maar Ajax en psv vissen nou eenmaal in dezelfde vijver. Het is aan ons om uiteindelijk als we echt willen met de uitstraling van Ajax een speler te overtuigen voor ons te tekenen.

09-06-2024 11:42

Slang3 +45772

Hij is welkom. Maar als speler naar een club gaan waar je concurrent Hato, 2 jaar ouder is en Kaplan ook rond loopt lijkt me niet het meest ideale pad. Moet je veel vertrouwen in jezelf hebben natuurlijk. Maar zou zeggen dat het sportieve pad bij PSV met Boscagli & Obispo meer open ligt

En heel eerlijk gezegd, een net 16 jarige jongen geboren in Gent spelend voor Gent en nu al per se weg moeten (met een familie die op de voorgrond wilt zijn). Dat geeft niet super veel vertrouwen mocht hij komen

09-06-2024 10:40

Nr.10 +110979

Aan de andere kant blijven goede talenten vaak maar twee seizoenen bij Ajax. Er komt dus vrij snel weer plek vrij normaal gesproken. Zou mij niet verbazen als Hato aan z'n laatste seizoen begint straks.

09-06-2024 10:47

Slang3 +45772

deze jongen kan maar voor 3 jaar tekenen, dus als hij over 2 jaar nog geen kansen krijgt zie hem met zijn entourage er niet voor aan om geen problemen op te leveren bij het volgende contract

09-06-2024 10:48

Nr.10 +110979

Nou, over 2 jaar zijn Hato en Kaplan normaal gesproken al weer vertrokken, dus tegen die tijd kan hij inderdaad kansen krijgen als hij goed genoeg is.

09-06-2024 10:50

Slang3 +45772

maar hij moet eerder kansen krijgen anders is hij over 2 jaar zelf weg, dat was mijn punt

09-06-2024 10:54

hatodetoekomst +561

Krijgt kansen genoeg, spelen zat wedstrijden

09-06-2024 10:57

BakkalBijter +11624

Als hij net zo'n talent als Godts is gaat hij die kansen ook wel krijgen en anders is het prima als hij weer vertrekt. Overigens is het geen feit dat hij vertrekt na 2 jaar zonder kansen. Ik vind het namelijk ook wel wat zeggen dat hij naar clubs wil die veel jeugdspelers laten doorbreken(PSV ook ja) in plaats van te kiezen voor het geld bij de Europese topclubs.

09-06-2024 11:21

Slang3 +45772

Godt was bijna 18 toen hij kwam, die had er al een seizoen in de Belgische KKD op zitten.

Niks is een feit, maar dit soort spelers en entourage zijn er vaker geweest in het verleden.

09-06-2024 11:56

BakkalBijter +11624

Ik ken zijn entourage niet verder. Is inderdaad wel een bepalende factor bij jeugdspelers die (te) vroeg vertrekken. Toch moet je dit soort spelers gewoon halen vind ik. Je moet er alleen korter opzitten met de contracten, oftewel gelijk een contract aanbieden als hij 18 wordt en je niet laten piepelen door uitstelgedrag(Brobbey, Gravenberch, Misehouy). Ik denk dat we daar met Beuker en met name Kroes ook juiste mensen voor hebben zitten. Kroes heeft natuurlijk zelf vaak genoeg aan de andere kant heeft gezeten als zaakwaarnemer.

09-06-2024 12:28

Nr.10 +110979

Okay. Mijn punt is ook heel simpel: als je als talentvolle speler naar Ajax komt, zul je bijna nooit constant een speler voor je hebben in het eerste, omdat het verloop in de selectie bij Ajax zo extreem groot is. Je positie komt dus praktisch altijd binnen maximaal een paar seizoenen vrij (waarbij het dan de vraag is of je goed genoeg bent of dat Ajax een nieuwe speler haalt). Een 16-jarige speler kan nu wel naar het eerste van Ajax kijken en denken: ‘shit er staat echt een hele goede speler op mijn positie’, maar dat maakt dan dus weinig uit, aangezien het verloop zo groot is, dat de situatie er weer heel anders uit ziet tegen de tijd dat hij er überhaupt klaar voor is.

09-06-2024 12:51

Slang3 +45772

ik ook niet, maar een entourage die zo erg op de voorgrond is en fotos plaatst dat ze bij Barca zijn bij Ajax zijn terwijl een jongen van net 16 bij de club uit zijn eigen stad speelt is niet lekker. Als iemand van ons dat zou doen, dan waren er 1000 reacties richting de familie.

09-06-2024 16:05

Amsterdam4ever +2358

Wel eens, maar dan kijk ik meer naar Dies Janse.

In het eerste zie ik Hato wel als inverted back gaan spelen, dus dan zou hij met Janse strijden voor stand-in achter Kaplan.

Overigens is dit wmb wel de manier, deze jongen is duidelijk al klaar voor Jong. Ajax zou wmb echt moeten kijken wat er in Jong loopt en wat potentie heeft om door te groeien naar t 1e, en daar gaan versterken. Dat biedt meer zekerheid dan O17 jongens halen, en het is nog te betalen. Zie Godts.

09-06-2024 10:48

Slang3 +45772

Janse gaat Ajax 1 niet halen, veel te beperkt. Hato als back is ook al een project dat sinds jaar en dag mislukt, ook in de jeugd. Hij moet in de as blijven.

09-06-2024 10:49

AFCA-pride +17334

Ik vind Janse echt niet beperkt. Goede mentaliteit, verdedigend sterk, goede inspeelpass, goede lange bal. Kan een Botman worden, of dat bij Ajax uiteindelijk wordt is een 2e.

En Hato is inderdaad geen back. Probleem is dat Kaplan het ook goed doet.

09-06-2024 12:17

AjaxHoorn +32989

Dat is dan toch de beperkt voor wat wij willen?

09-06-2024 15:46

Slang3 +45772

Janse is leuk voor de Eredivisie, niet voor Ajax. Hij is echt heel beperkt aan de bal en mensen vergeten dat zomaar

09-06-2024 16:06

SpursAjax +6669

Ze zijn goed bezig met de jeugdopleiding! Al meerdere jeugd internationals aangetrokken en gelukkig lijken onze grote talenten toch te blijven! Heel goed bezig! De jeugd heeft de toekomst! Is het laatste waar je op moet bezuinigen. Is echt de levensader van onze mooie club!

09-06-2024 10:34

JaapStam +136663

Lees liever dit; ''Ajax is concreet voor Troy Parrott van Tottenham Hotspur.''

09-06-2024 10:25

Slang3 +45772

nuttige werker, maar geen topper. Recency bias omdat hij er tegen KKD teams wat in prikte

09-06-2024 10:40

hatodetoekomst +561

Welke topper gaat er nu komen dan?

09-06-2024 10:58

TeringHenkie +28261

Met de Spurs moet Ajax helemaal geen zaken meer mee doen!

09-06-2024 12:20

DoorVriendschapVerenigdAjax +3168

Belgische verdedigers zijn over het algemeen erg succesvol bij ajax. Dus volg het voorbeeld van Vertonghen, Alderweireld en Vermaelen en kom deze mooie club versterken.

09-06-2024 10:17

debetweter +10061

Het aantal geruchten valt erg mee als je bedenkt dat wij op meerdere posities moeten versterken. Helaas, want ik vind geruchten vaak wel leuk om te volgen.

09-06-2024 07:38

ProfessorX +19827

Hoezo ?

Met Farioli heb je een echte trainer ipv wat je had .

09-06-2024 10:36

debetweter +10061

Ik vind het naïef als je verwacht dat Farioli met deze selectie gaat stunten.

09-06-2024 10:40

Bramble1988 +9251

Pak de beste 11 en je doet niks onder voor een Feyenoord, wil je voor het kampioenschap gaan dan moet je idd bijschaven aan de selectie. Maar dat doen ze ook!

09-06-2024 10:58

ProfessorX +19827

Ik vindt het naïef om altijd terug te kijken en dan denken dat je gelijk heb of had .
Je kan ook objectief kijken om dan te kijken wat je nog nodig heb om je systeem te kunnen spelen om erna te perfectioneren .

Jullie doen net als Valentijn Driessen doet namelijk afzeiken , denken dat je het beter kan of weet om dan ook tedenken dat de spelers echt niets kunnen onderwijl de rest van Europa hun wel zie zitten anders stel je ze niet op in je selectie .

Maar oké in Nederland denken ze nog steeds dat het voetbal hier uitgevonden is en veranderen niet aankunnen ( klinkt als autisme).

09-06-2024 11:36

debetweter +10061

@professorX. Wellicht kan het met de 11 beste spelers, de kans vergroot echter met een paar gerichte aankopen. Op rechtsbuiten hebben we maar 1 optie om te overwegen, Berghuis (of vergeet ik iemand).
Op 10 hebben we ook niet heel veel goede opties.

Op linksback, rcv en rechtsback zijn er nog heel veel onzekerheden en de verdediging stond als een kaartenhuis wat constant instorte.

Er is nog heel veel te doen, om te denken dat Farioli opeens 11 gemotiveerde spelers verwerkt in een geoliede machine binnen een paar maanden is heel optimistisch. De wonderen zijn de wereld nog niet uit, maar het zou een droom zijn die uitkomt. Die kans kan je nou eenmaal verhogen met goede aankopen.

Oja. En zeg je dat ik mijn gelijk probeer te halen met mijn eerdere comment. Want het gaat niet om gelijk hebben. Ik heb het over geruchten en dat ik die graag lees.

09-06-2024 13:07

debetweter +10061

@bramble1988. Wie zijn volgens jou de beste 11 en waar moeten we bijschaven?

Ik denk het volgende

Bergwijn -- Brobbey -- Berghuis
---- Henderson -- Taylor -------
--------- Mannsverk -----------
Hato - Kaplan - Sutalo - Rensch
------------- Ramaj -----------

09-06-2024 13:13

ProfessorX +19827

Miste !
ook jij kan niet in de toekomst kijken

09-06-2024 16:08

ProfessorX +19827

Als je de tactiek ziet die farioli overal uitvoerde zal je een nieuwe rechtsbuiten moeten hebben ook Bergwijn zal zich moeten aanpassen of hij dat kan weet ik niet .

09-06-2024 16:11

jollie18 +9849

Komt omdat het EK voor de deur staat. En Ajax nog niet is begonnen aan de voorbereiding.

09-06-2024 10:48

debetweter +10061

@jollie18. Dat weet ik. Maar geruchten zijn altijd leuk. Dus jammer.

09-06-2024 13:08

Lekkerhoor +3379

Turkse media bleek de afgelopen tijd niet bepaald betrouwbaar met Hakim en Guler. Niks van waar.

07-06-2024 20:34

Ferd +38329

niet alleen afgelopen tijd hoor, die zijn nooit betrouwbaar geweest.

Maar ik hoop dat dit verhaal wel waar is

08-06-2024 08:37

JariJari +15116

Turkse clubs betalen vaak weinig voor transfers (super veel voor salarissen) dus niet echt nuttig voor ons.

07-06-2024 20:30

Ferd +38329

er zou een grote salarispost weg vallen, dus zeker wel nuttig voor ons

08-06-2024 08:37

JariJari +15116

Als je alleen van salariskosten af wil kun je ook al je spelers weggeven en je terugtrekken uit competities.

Berghuis heeft gewoon waarde voor Ajax. Als er niet genoeg voor hem betaald wordt moet je hem gewoon zelf gebruiken.

08-06-2024 15:16

debetweter +10061

@ferd. Met een vertrek van Berghuis vertrekt een goede speler voor 8, 10 en/of Rechtsbuiten.
Op 8 hebben we overbezetting. Maar op 10 en rechtsbuiten dienen we ons te versterken.

Op beide posities zie ik graag een talent komen. Voor rechtsbuiten zou je bij het vertrek graag een tweede speler moeten halen. Op 10 heb je dan nog genoeg opties met Hlysson die daar graag speelt en Unuvar of Taylor die daar eventueel kunnen spelen. Echter uit dat lijstje stel ik het liefst Berghuis op, als hij niet al op rechtsbuiten staat.

Indien we een nieuwe speler halen, zal hij even tijd nodig hebben aan het team, de club, het klimaat, woon-werk en menig andere factoren. Ik denk dat het onrealistisch is zo'n speler direct te brengen. Indien we aankopen rustig kunnen brengen, zal dat voor iedereen goed zijn. Met Berghuis hebben we die luxe.

09-06-2024 07:48

Tadic020 +1883

Veel betalen doei kun je weer investeren in verdediging

07-06-2024 19:57

Tadic020 +1883

Mooi doei

07-06-2024 19:56
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.