Geruchtenmolen: 'Rulli verschijnt op de radar van Real Betis'

door Timo Suur 609

Bron AS

Geruchtenmolen: 'Rulli verschijnt op de radar van Real Betis'

door Timo Suur 609

Bron AS

Laatst geüpdatet

De transfermarkt is nog niet geopend, maar transfergeruchten blijven het hele jaar door komen. In de Geruchtenmolen lees je de laatste transfergeruchten rond de club, maar denk eraan: neem het soms met een korreltje zout!

Zaterdag 1 juni

'Rulli verschijnt op de radar van Real Betis'

Gerónimo Rulli kan rekenen op interesse van Real Betis, zo schrijft de Argentijnse journalist Uriel Lugt op X. De 32-jarige doelman moet bij Ajax Diant Ramaj voor zich dulden in de rangorde en zodoende lijkt een zomers vertrek voor de hand te liggen. Volgens Lugt zou er in de komende weken een formeel bod kunnen komen vanuit Spanje voor de diensten van Rulli. De goalie beschikt nog over een contract tot de zomer van 2026 in Amsterdam.

Vrijdag 31 mei

'Ajax spreekt met entourage Alanyaspor-rechtsbuiten Aydin'

Ajax zou geïnteresseerd zijn in de diensten van Oguz Aydin, zo weet journalist Yağız Sabuncuoğlu van het Turkse Sports Digitale te melden. De 23-jarige Aydin, die in Den Haag werd geboren, speelt als rechtsbuiten voor het Turkse Alanyaspor. Ajax zou zelfs al hebben gesproken met zijn entourage, zo schrijft Sabuncuoğlu. In de Süper Lig maakte Aydin indruk door dertien doelpunten en acht assists af te leveren in 35 duels. Opvallend detail: de aanvaller werkte bij Alanyaspor eerder samen met Ajax' hoofdtrainer Francesco Farioli.

Donderdag 30 mei

'Ajax ziet door Farioli gewenste aanvaller naar Real Sociedad vertrekken'

Ajax lijkt het binnenhalen van Kerem Aktürkoğlu te kunnen vergeten, zo schrijft onder meer het Turkse Sabah. Hoofdtrainer Francesco Farioli, die in het verleden in Turkije actief was, zag in de aanvaller een mogelijke versterking voor Ajax, maar Aktürkoğlu lijkt te verkassen naar Real Sociedad. Galatasaray, zijn huidige club, zou aanvankelijk twintig miljoen euro hebben verlangd, maar lijkt er met de Spaanse club uit te komen over een bedrag van vijftien miljoen euro.

Woensdag 29 mei

'West Ham United wil Bergwijn terugbrengen naar de Premier League'

West Ham United zou geïnteresseerd zijn in Steven Bergwijn. Dat meldt Graeme Bailey op X. Naast West Ham United zouden er nog meer clubs uit Engeland geïnteresseerd zijn in de diensten van de Ajacied. West Ham United zou in januari van dit jaar ook al interesse hebben gehad in Bergwijn. De aanvaller bleef toen bij Ajax, maar zou komende zomer zomaar kunnen vertrekken. Bergwijn is een grootverdiener bij Ajax, dat zich met een mogelijke verkoop wat meer financiële ademruimte kan verschaffen.

Zaterdag nemen Borussia Dortmund en Real Madrid het tegen elkaar op in de finale van de Champions League! Krijg nu 50 of 100 keer je inzet terug als Real Madrid zegeviert! Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 24+!

Profiteer van een 50% profitboost bij het maken van een Bet Builder voor de Champions League-finale! Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 24+!

Lees meer over:
Plaats reactie

vanreenen +10236

ze schijnen wel een hele oude radar te hebben bij AS want telkens wordt dit artikel als nieuw geplaatst met de nodige zakken zout

07-06-2024 13:48

Dubbelvla +8409

Wat zou er gebeurd zijn met dat grote Colombiaanse talent dat een tijdje terug aan Ajax werd gelinkt? Was het Colombiaans? Die technisch vaardige middenvelder…?

04-06-2024 08:11

vanreenen +10236

Is Rulli nou nog niet weg? Ik heb dit artikel al 15x voorbij zien komen. Dat is 13x teveel.

03-06-2024 17:50

Yeshyeshyall +10931

Baas mag zich gaan bewijzen als linksback, samen met een nog aan te kopen speler. Wijndal en Sosa mogen vertrekken schijnt, bron Verweij/Klerry

03-06-2024 11:46

debetweter +10062

Avila wordt overwogen te houden? Sorry maar als ik moest kiezen tussen Wijndal, Sosa en Avila blijft Avila sowieso niet......

03-06-2024 22:38

DieLange +1024

Die kut is zwaar geblesseerd die raak je aan de straat stenen niet kwijt…helaas…

04-06-2024 04:24

supportajax +23

Sergi Roberto wellicht een goede optie om transfervrij te halen. Ervaring en leiderschap en zou goed passen onder Farioli op de backpositie

02-06-2024 20:30

JantjeVanAmsterdam +2510

Metz gedegradeerd zojuist. Hopelijk pakt ajax nog 10-20% doorverkooppercentage op Mika!!!

02-06-2024 19:41

debetweter +10062

Waar heb je het over? Mikautadze is nog niet weg he. Die gaat niet, tenzij hij nu al weet direct doorverkocht te worden aan Monaco oid. Maar volgens mij mag dat niet. Zo overigens wel goed in de Ajax soap passen. Kortom de koopoptie is misschien gelicht, maar denk niet dat Mika een contract gaat tekenen.

02-06-2024 19:47

JantjeVanAmsterdam +2510

Hij is al verkocht voor 13 miljoen!!??

02-06-2024 20:28

debetweter +10062

Nee er is automatisch een bod van 13 miljoen op hem geaccepteerd. Maar zover ik gelezen heb zijn Metz en Mikautadze nog niet tot een overeenkomst gekomen.....

"Volgens De Telegraaf moet Mikautadze nog wel tot een persoonlijk akkoord komen met FC Metz, de club waarvoor de aanvaller het voorbije half jaar al op huurbasis speelde. Als dat gebeurt, raakt Ajax zijn miskoop met 3 miljoen euro verlies kwijt."

02-06-2024 20:36

Ajacied1981 +17412

Lekker opruimen die middelmaat. Succes Rulli!

02-06-2024 09:32

JesperDeVlo +5417

Volgens ESPN-verslaggever León Lecanda heeft de Amsterdamse club een akkoord bereikt met Cruz Azul aangaande Jorge Sánchez.

Cruz Azul trapt over ruim een maand de Apertura 2024 af, een onderdeel van de Liga MX. De Mexicaanse club is vastberaden om met een sterke selectie aan de aftrap te verschijnen. Sánchez, momenteel uitgeleend aan FC Porto, zou evenals Andrés Montaño voor een kwaliteitsimpuls moeten zorgen.

Ajax en Cruz Azul hebben naar verluidt al een voorcontract getekend. De rechtsback lijkt Europa achter zich te laten na een tegenvallende periode.

02-06-2024 08:35

Freddy +11377

Zou mooi zijn voor een goed bedrag

02-06-2024 11:46

debetweter +10062

Beter geïnformeerd dan Ajaxshowtime? Niet heel lastig. Blijf het jammer vinden dat ze geen eigenlijk journalistiek verrichte

02-06-2024 13:38

Dubbelvla +8409

De gewilde reservekeeper die veel verdient verkopen klinkt als een goede manier op de spaarpot wat te spekken, maar dit jaar had je overal problemen met je bezetting behalve op goal. Als Ramaj dan volgend jaar weer uit zou vallen of misschien een minder sterke periode heeft (is nog jong)... wat dan? Gorter? Pasveer? Daar heb ik minder vertrouwen in dan Rulli.

Hoe heeft Gorter het gedaan bij Aberdeen?

01-06-2024 23:24

manvanglas +1336

Je weet dat je nu vraagt hoe Gorter het vorig seizoen gedaan heeft bij Aberdeen? Dit seizoen is Gorter niet verhuurd, heeft onder Steijn eventjes gekeept (daarmee een of ander relletje veroorzaakt ofzo, niet zijn schuld overigens) en daarna terecht op de bank beland voor de rest van het seizoen ...

01-06-2024 23:37

BillSplate +9689

Hij raakte geblesseerd en daardoor moest Steijn wel Ramaj een kans geven. Anders had ie gewoon vastgehouden aan hem.

01-06-2024 23:42

Dubbelvla +8409

Ja... dat vroeg ik hè. Wellicht niet slim—ik was hem uit het oog verloren en dacht dat ie verhuurd was om ruimte te maken, maar je hebt gelijk... my bad.

Verandert verder niets aan mijn eerste punt, overigens.

02-06-2024 00:22

trodat4030 +96423

Gorter kwam er ook alleen in omdat Rulli in de eerste wedstrijd vd competitie geblesseerd raakte (en ja, ook omdat Steijn en Sven een beef uitvochten), anders had Rulli waarschijnlijk gewoon het hele seizoen gekeept. Het was dat John in 1e instantie (terecht) geen reden zag om Ramaj eruit te halen, maar denk dat dat ook niet was gebeurd als Rulli 'gewoon' nog 1e keus was geweest bij diens aanstelling.

02-06-2024 11:36

Danielson +50258

Gorter is in niets een keeper die in Farioli's systeem past. Zal ongetwijfeld verkocht worden.

02-06-2024 18:14

Nr.10 +111002

We moeten er een goede concurrent voor Ramaj bij halen als we Rulli verkopen.

02-06-2024 09:52

debetweter +10062

Dit zou toch erg fijn zijn voor Rulli en Ajax. Een mooie uitweg. Wel benieuwd hoe wij onze keepers dan gaan inrichten. Ramaj eerste keeper en anders Gorter? Dat klinkt niet heel erg super.

01-06-2024 23:03

Rob.B32 +473

Ruillie en Bergwijn snel sluiten. De transfer van die Mikau afronden. En je hebt een miljoen of 40 waar je wat mee kunt. Een rechtsbuiten, Olij, Nico en Klaassen.

01-06-2024 22:41

JTajax +10717

Lekker creatief...

01-06-2024 23:07

HendrikAjax +16830

Je wilt ons niet verder helpen zo te zien

02-06-2024 09:46

Kuningaz +5314

Klaassen?? Aub niet zeg.

02-06-2024 10:29

Rob.B32 +473

Nee ik zie ook liever Hlynsson vanwege die mooie looplijnen. Scoren is niet zo belangrijk voor een 10.

04-06-2024 17:07

debetweter +10062

40 miljoen voor Rulli, Bergwijn en Mikau!?

En dan Olij halen, Ramaj op de bank zetten en kapitaal vernietegen en dan Nico en Klaassen halen. Twee spelers die ook geen restwaarde hebben halen waarbij je voor Nico nog een bod moet doen ook....

03-06-2024 22:42

Rob.B32 +473

Jouw naam zegt het al
Ik denk dat je met Klaassen en Nico 2 plekken hoger was geëindigd dan de 5de plek. En dan had je al direct het een en ander terug verdiend. Klaassen is overigens transfervrij. Deze twee mannen accepteren niet de instelling van de huidige generatie lapzwansen

04-06-2024 17:06

debetweter +10062

Rob. Ik weet dat ik een betweter ben.... maar jij

04-06-2024 17:25

Johanveertien +538

Nou gelijk weg doen, en Olij halen

01-06-2024 21:15

Delaney +14714

Hier sluit ik mij bij aan, Olij is een prima keeper met uitstekende reflexen.
Als 2e keeper zou hij uitstekend bij Ajax passen, tevens heeft hij aangegeven graag de stap hogerop te willen maken én is hij een goedkope optie voor Ajax.

01-06-2024 22:06

strakkevoorzet +4189

Vind ik Vaessen beter

01-06-2024 22:07

Delaney +14714

Die zou op zich ook niet misstaan natuurlijk, maar mijn persoonlijke voorkeur gaat toch eerder naar Olij.
Want die vind ik namelijk de betere van de 2.

01-06-2024 22:08

JTajax +10717

Maar Vaessen is gratis. Dat is in onze situatie wel lekker

01-06-2024 23:08

Delaney +14714

Dat was ik even vergeten inderdaad, dan is Vaessen natuurlijk de logischere en betere optie.

01-06-2024 23:21

Ron6 +3507

Niemand is gratis, transfervrij dan gewoon veel meer tekengeld

02-06-2024 08:46

debetweter +10062

Transfervrij ook

03-06-2024 22:44

debetweter +10062

Olij halen? En Ramaj dan? Op de bank? Olij leuke keeper hoor. Maar vraag mij af of je er echt beter van word.

03-06-2024 22:44

wilbert.b +3104

Of topic
Foi wat kijk ik uit naar het aankomende seizoen

01-06-2024 20:51

mickey2602 +4754

Ik zie hieronder een discussie over Rulli als 2e keeper. Natuurlijk krijg je dan het salaris argument,hij verdient teveel als 2e keeper.
Maar dan nu een andere vraag en ja,ik weet dat wij er niks over te zeggen hebben maar ben wel benieuwd.
Als je mag kiezen,Rulli met een miljoenensalaris als 2e keeper of Akpom met een miljoenensalaris als 2e spits,wie mag er dan weg?

01-06-2024 18:25

Jeroen90 +1416

Wat dacht je van allebei?

01-06-2024 18:34

Rockpotje +9550

Gekke vergelijking. Je hebt veel meer aan een tweede spits dan een tweede keeper. Brobbey is vaak geblesseerd en Akpom fungeert uitstekend als breekijzer. 36 wedstrijden en 15 goals is een uitstekend rendement. Daar heb je veel meer aan dan Rulli die geen enkele impact maakt als hij mag keepen.

01-06-2024 19:11

mickey2602 +4754

Maar het ging mij erom dat Ajax een speler op de bank heeft zitten die een fors salaris heeft en miljoenen heeft gekost. Dat lees ik nl regelmatig hier,dat je zo'n speler niet op de bank zet. Maar ik vind juist dat Akpom met zijn cijfers zou moeten blijven als spits nr 2,ook al verdient ie een fors salaris.

02-06-2024 11:11

JTajax +10717

Wat Rockpotje zegt. Dat is appels met peren.

01-06-2024 23:08

trodat4030 +96423

Ik denk dat een hoog salaris voor een tweede spits meer te verantwoorden is daar je die doorgaans veel vaker gebruikt. Neemt overigens niet weg dat beide belangrijke posities zijn in je selectie, alleen is de kans veel groter dat je 2e keeper 0 minuten in actie komt. Maar áls je moet terugvallen op een 2e keeper moet het wel iemand zijn die er echt kan staan uit het niets, die weet wat er gevraagd wordt en niet stijf staat vd spanning (zoals Gorter afgelopen seizoen). Vaak gaat dat dan wel enigszins gepaard met een knap salaris..

02-06-2024 11:43

020Dario020 +2068

Als we 1-0 achter staan dan kunnen we Akpom erbij gooien, staan we 1-0 voor dan kunnen lastig Rulli naast Ramaj zetten. Vind het dus niet zo gek dat een goede 2e spits wat meer mag verdienen in vergelijking met een 2e keeper.

02-06-2024 19:04

Mokum10 +763

Gorter krijgt dan hoop bij een evt vertrek naar betis..

01-06-2024 18:16

RJB1979 +25548

Feyenoord wil 50 miljoen voor Gimenez. Geen idee of Spurs of Milaan dat gaan aftikken maar dan mogen ze echt een bloemetje naar Amsterdam en eventueel een flesje wijn naar Eindhoven sturen dat Ajax en PSV in mindere mate ervoor gezorgd hebben dat Eredivisiespelers voor Portugese bedragen vertrekken tegenwoordig. Geen idee zo snel wat het transferrecord was voor 2019 maar 50 miljoen voor een spits die regelmatig een snipperdag of zelfs maand heeft zou echt ongekend zijn.

01-06-2024 17:59

tmvde +2820

Tuurlijk gaat niemand 50 miljoen betalen voor hem.

01-06-2024 18:01

Dirigent +6854

35 gaan ze wel krijgen!

01-06-2024 18:13

Brooklyn +4136

Orkun Kökcü (SL Benfica) en Luis Sinisterra (Leeds) gingen beiden voor ongeveer 25 miljoen euro de deur uit. Dat record zou dan verdubbelt worden.

01-06-2024 18:33

Aram +17892

Dat is ie bij lange na niet waard!

01-06-2024 19:38

Yeshyeshyall +10931

Te duur en te veel ambitie om als tweede keeper te fungeren

01-06-2024 17:45

DeKenner +9279

Zou mooi zijn als we Rulli ook spoedig kunnen verpatsen. Hij is in mijn ogen niet beter dan de gemiddelde Eredivisie keeper, maar wel een stuk duurder.

01-06-2024 17:19

Tommyshelby +128561

Mooie club voor hem. Is ook precies zijn niveau vind ik, Spaanse subtop.

01-06-2024 17:04

Ibuprobrimovic +4600

Rulli laten gaan voor een miljoentje of 7 à 8 en vervolgens De Lange halen als 2de doelman. Dan is Pasveer er nog bij als mentor voor de jeugdkeepers als een De Graaff of Setford.

01-06-2024 16:38

trodat4030 +96423

Jeffrey de Lange is indertijd vertrokken bij Ajax omdat in Jong minuten nagenoeg uitgesloten zouden zijn. Vervolgens ging hij bij Jong Twente gewoon spelen, heeft zich opgewerkt tot 2e keeper, eerst achter Drommel, later achter Unnerstahl. Vervolgens ook daar vertrokken om eindelijk echt 1e doelman te worden van GAE, waarom zou hij na 2 jaar dan weer naar Ajax komen om weer te banken? Die is wel wijzer..

01-06-2024 17:52

AlexLitmanen10 +14362

Omdat: Ajax

01-06-2024 19:53

trodat4030 +96423

Dat is niet altijd alleszeggend, hij verliet Ajax ook terwijl het niet per se hoefde. Hij zat indertijd gewoon achter een aantal andere keepers in Jong, jongens die wat ouder waren en hem werd een beeld geschetst waarbij iig 1 jaar speeltijd nihil zou kunnen zijn. Hij had een voorbeeld in Stan van Bladeren die het seizoen ervoor in dezelfde situatie zat en dat zag hij niet zitten. Hij wilde blijven spelen en die kans is bij Ajax met een Ramaj in de selectie, niet gek groot. Zeker niet als je bewust als 2e keeper wordt gehaald..

02-06-2024 11:52

036AFCA97 +146646

Zucht, Klaassen is transfervrij. Je mag toch niet hopen dat Kroes het in z’n hoofd haalt.

Op X zijn er mensen die hem terug willen ook 😂

01-06-2024 16:36

Ibuprobrimovic +4600

Alsjeblieft niet. Net als vdBeek

01-06-2024 16:47

Ajacied33 +36706

Donny is welkom wat mij betreft

01-06-2024 18:12

AlexLitmanen10 +14362

Op huurbasis misschien. Maar meneer heeft daar zelf nog geen trek in

01-06-2024 19:53

Brooklyn +4136

Mister 1-0. Dat dan weer wel.

01-06-2024 18:34

Ajaxfan31183 +16391

Zucht............... Je zal maar liever een jankbal van een mikautadze en dat soort spelers die niets maar dan ook niets met Ajax hebben zien dan een klaassen . Applausje voor jezelf hoor

01-06-2024 18:46

Thaschja55 +1639

Weg er mee ,, wat hebben we er voor betaald ?

01-06-2024 16:19

trodat4030 +96423

8 mlj, dmv bonussen mogelijk oplopend naar 10.

01-06-2024 16:26

Thaschja55 +1639

Okee ben benieuwd wat er uit komt

01-06-2024 20:03

JJFajax +3547

7 miljoen mogen ze hem hebben

01-06-2024 16:02

Toramanggg +7168

Wat zal Rulli nog opleveren 5 miljoen ? Sowieso zijn salaris is al rond de 4 miljoen als ik het goed heb dus dat scheelt al veel. ( Ongelovelijk trouwens wat sommige spelers verdienen bij ons haha )

01-06-2024 15:46

trodat4030 +96423

2.1 milj salaris.

01-06-2024 16:08

Tizo +1835

Weer centjes binnen, wie zei dat wij geen centjes meer hebben!

01-06-2024 15:16

JTajax +10717

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1203440/fc-transfervrij-buitenland-deze-topspelers-zijn-komende-zomer-gratis-op-te-pikken.html

Hier zitten in mijn ogen wel wat interessante spelers bij hoor. Niet allemaal haalbaar natuurlijk.
Welke zouden jullie graag zien (en ook haalbaar achten)?

01-06-2024 15:13

MarkAFCA +1161

Depay zou zomaar kunnen. Zeker als zijn maatje Bergwijn blijft. Hoeft van mij persoonlijk niet trouwens. Maar kan zomaar een schot in de roos zijn.

Jovic zou ook een goede spits voor ons zijn.

01-06-2024 15:19

Patrick020 +22228

Davy Klaassen!!

Zonder gekheid, ik zou Depay ophalen. Als hij fit is schiet hij de ED aan gort en Europees kan hij ook echt een meerwaarde zijn

01-06-2024 15:23

Kuningaz +5314

Je maakt een grap toch?

01-06-2024 15:38

JJFajax +3547

Ja en Brobbey die veel waarde vertegenwoordigd lekker laten banken zodat zijn waarde weer flink zakt. Nee geef mij volgend jaar maar Brobbey

01-06-2024 16:01

Patrick020 +22228

Memphis kan ook goed om de spits heen spelen, ideaal zou dat zijn.

01-06-2024 17:46

trodat4030 +96423

https://www.transfermarkt.nl/statistik/endendevertraege

Veel makkelijker, getailleerder (niet beperkt tot topspelers naar de mening van VP) en je kan makkelijk schiften in positie, leeftijd, nationaliteit enz enz.

01-06-2024 15:38

JJFajax +3547

Allen niet haalbaar

01-06-2024 16:00

Lazell +16986

Denk allemaal niet haalbaar zijn en denk ook dat ze allemaal het team zouden versterken. Als ik toch mag kiezen, zou ik Hummels, Spinnazola en Thiago zou ik het liefst zien.

01-06-2024 16:51

FlyingDutchMan +17310

Betis lijkt me ook echt zo'n club voor een type als Rulli

01-06-2024 15:04

Hijosdedioses +6627

Lekker je eigen taal (Spaans) praten. Denk dat Rulli wel graag wil. Als Ajax zijnde moeten we hem ook laten gaan.

01-06-2024 14:54

PeterLarsson +13267

Jongen heeft gewoon met volle verstand een contract getekend, dus Betis moet over de brug komen. De tijd dat we iedereen maar van alles moeten gunnen en zelf bij iedere transfer tot de laatste cent worden uitgemolken moet ook maar eens voorbij zijn.

01-06-2024 14:59

daslogisch1 +10115

Ja, betalen pannenkoek!

01-06-2024 15:03

Hijosdedioses +6627

Uiteraard moeten we elke cent eruit halen. We missen namelijk inkomsten champions league

01-06-2024 15:04

Intec2.0 +12407

Daarvoor krijg je EL inkomsten mocht je dat halen die kosten zijn ook verhoogd daarbij heeft Mislintat ook het salarishuis flink naar beneden gebracht. Laat je allemaal niks vertellen er gaat echt wel wat gebeuren en geld is er ook.

01-06-2024 15:08

danny006 +478

rulli 32 jaar .. ramaj 22 jaar .. keuze is makkelijk----> ramaj 1e keeper

01-06-2024 14:07

Sti Jn +3101

En als we 18M voor Ramaj krijgen?

01-06-2024 14:34

papflapjes +7069

Dan nog steeds houden.

01-06-2024 15:41

Sti Jn +3101

Ik denk dat iedereen te koop is.

01-06-2024 17:02

Sti Jn +3101

En als we 18M voor Ramaj krijgen?

01-06-2024 14:34

jerryisthename +31737

En als we 20 miljoen voor Ramaj krijgen?

01-06-2024 15:06

danny006 +478

Alles is te koop .. ook jij .. als er iemand komt ga jij ook de deur uit ,voor een betere koffie automaat

01-06-2024 21:22

jerryisthename +31737

En als we 23 miljoen voor Ramaj krijgen?

01-06-2024 15:07

JJFajax +3547

Ramaj lekker houden. Als hij volgend jaar een goed seizoen draait is hij 40 miljoen waard

01-06-2024 16:06

AlexLitmanen10 +14362

Ramaj, Hato, Taylor en Brobbey zijn NIET te koop.

01-06-2024 19:57

trodat4030 +96423

Vind t allemaal flink op de zaken vooruit lopen. Rulli en Ramaj hebben amper een concurrentiestrijd kunnen uitvoeren door blessures onder andere trainers. Alleen onder Steijn in de voorbereiding hebben ze echt kunnen concurreren (en dat onder een bevooroordeelde trainer die verwikkeld was in een persoonlijke vete met de TD, dus echt eerlijk was die strijd niet eens). Vervolgens kwam Rulli terug van zn blessure, maar was er geen reden om Ramaj te wisselen onder Schip.. Allemaal vrij logisch.

Maar dat zegt natuurlijk niks over wie aankomend seizoen de beoogd nr 1 is, dat moet nog helemaal bepaald worden door Farioli. Dus om als vaag journalistje uit Argentinie te stellen dat Ramaj de voorkeur geniet slaat totaal nergens op. Gestoeld op hélemaal niets..

01-06-2024 13:48

danny006 +478

Steijn had gorter als eerste keuze .. ff wakker worden

01-06-2024 14:21

trodat4030 +96423

Wordt zelf wakker, Ajax-Heracles, de eerste wedstrijd vh seizoen, startte Rulli en raakte hij geblesseerd, pas tóen kwam Gorter erin...

01-06-2024 14:30

Sjaakvaak +26579

Rulli heeft nou niet bepaald beter gespeeld dan Ramaj in de laatste paar wedstrijden. Tel daarbij hun leeftijden en de som is vrij eenvoudig gemaakt. Ramaj gaat 100% de voorkeur genieten.

01-06-2024 14:29

Sti Jn +3101

En als je Ramaj voor 18M zou kunnen verkopen? Volgens mij is de harde waarheid dat altijd iedereen te koop is, zij het voor verschillende transfersommen.

01-06-2024 14:36

trodat4030 +96423

En toch is het Farioli die de keus gaat maken, wij kunnen verzinnen wat wíj willen, maar ik denk dat hij zich daar helemaal niks van aantrekt. Persoonlijk vind ik ze vrij gelijkwaardig, maar ook mijn mening is niet meer dan dat, mijn mening. Alle conclusies in het twietje van deze journalist is gestoeld op werkelijk niets. Het enige dat waar zóu kunnen zijn is dat Betis idd interesse heeft, maar dat is het dan ook.

01-06-2024 14:36

trodat4030 +96423

@Stijn, ik zou Ramaj alleen fors boven zijn (door transfermarkt geschatte) transferwaarde van 18 milj verkopen en ook alleen als je het geld niet op een andere wijze kunt genereren en je het écht nodig hebt.

01-06-2024 14:45

JTajax +10717

Ramaj deed het goed. Waarom zou je (zeker in de financiele positie waarin Ajax nu zit) een duurdere, oudere keeper de voorkeur geven boven een jong talent als ze elkaar qua kwaliteit weinig ontlopen? Ik zou zeggen, cashen op Rulli (en bezuinigen op salarishuis) en doorgaan met Ramaj. Mocht je nou opeens een superbod op Ramaj krijgen is het nog een ander verhaal, maar dat verwacht ik niet.

01-06-2024 15:12

trodat4030 +96423

Vooralsnog moet eerst nog maar blijken hoe snel Ramaj weer fit is (het blijft Ajax waar hét meest gebruikte woord in de medische staf: 'terugslag' is). Daarna moet je afwachten welke beweegredenen Farioli hanteert om een keus te maken. Misschien gaat hij starten met een heel jong centrum (Kaplan en Hato bijv) en geeft hij de voorkeur om daar een ervaren keeper achter te zetten ipv weer een jonge knaap, maar weer geen voetbalopa als Pasveer. Dat zou mij helemaal niet onlogisch in de oren klinken. Rulli heeft nog 2 jaar en Ajax heeft nog een optie voor een derde jaar, geen enkele haast om hem van de hand te doen imo. En ja, hij is prijzig qua salaris, maar soms gaat het sportieve boven het financiele. Zéker voor een trainer wiens baan er van afhangt.

01-06-2024 15:31

JTajax +10717

Ik kan je redenering helemaal volgen. Maar:
1. Rulli is wel ervaren, maar niet het type dat rust uitstraalt en jonkies aanstuurt. Hij maakt dus de reden om voor hem te kiezen niet waar.
2. Ramaj heeft al een hele tijd basis gestaan en zich bewezen. Hem nu weer op de bank zetten is kapitaalvernietiging.

01-06-2024 16:16

Ron Nieman +249

Ik zie ook graag Unnerstall of Olij komen. Prima concurrentiestrijd wordt dit.

01-06-2024 13:25

Web +178830

Unnerstall word onderschat omdat hij niet mee kan voetballen, maar is gewoon de beste in ballen tegen houden, ooit waar keepen voor bedoeld was

01-06-2024 13:30

trodat4030 +96423

Ik vind niet dat hij wordt onderschat, hij wordt juist heel erg op waarde geschat. Zijn keeperskwaliteiten worden terecht geroemd, zijn gebrek aan meevoetballende kwaliteiten echter ook benoemd. Niks mis mee ook. Wel een reden voor Ajax om verder te kijken, zeker in het systeem dat Farioli wil spelen. Goede keeper, maar niks voor ons, zoals wel meer spelers geldt.

01-06-2024 13:41

Web +178830

Klopt wel
Maar hij werd bij PSV niet goed genoeg bevonden, en die er voor in de plaats kwam maakte fout op fout
Ik weet even niet meer wie

01-06-2024 13:42

Web +178830

Bij Ajax is één voetballende keeper belangrijker sinds Cruijff al

01-06-2024 13:44

trodat4030 +96423

Jij stelt dat Unnerstahl wordt onderschat, ik weerleg dat, meer moet je er ook niet van maken Web. Hij wordt niet onderschat.

01-06-2024 13:51

Wendy.H +6799

He Web alles goed?

01-06-2024 14:28

DonaldDBXL +237

Dat was Drommel.

02-06-2024 09:34

rodnet +10265

Het lijkt me veel verstandiger om Ramaj het vertrouwen te geven en er een passende ervaren reservekeeper bij te zoeken. Pasveer derde man, als hij geblesseerd is de Graaff of Setford als derde man.

01-06-2024 13:35

Aram +17892

Unnerstall is geen Farioli-keeper.

01-06-2024 13:57

JJFajax +3547

Zal mooi komen onder Farioli. Het spel wat Farioli wilt spelen moet een voetballende keeper staan

01-06-2024 16:07

Kryptonite +76738

Stabiele keeper, meer dan goed genoeg voor de Europese subtop. Alleen Ramaj heeft natuurlijk veel meer potentie en is nu al ongeveer net zo goed. Lekker laten gaan dus. Gorter ook verkopen of verhuren.

Voor volgend jaar graag een gratis of heel goedkope ervaren 2e/3e keeper aantrekken, dan is die positie ook goed gevuld.

01-06-2024 13:22

trodat4030 +96423

Maar weten we dan al hoe ver Ramaj is in zijn herstel? En dan hebben we ook nog het fenomeen terugslagen, wat bij Ajax inmiddels een traditie is.. Daarbij bepaalt Farioli straks wie 1e keeper wordt, niet wij en al helemaal geen journalist uit Argentinie. Ik zou dat rustig afwachten, het is niet je overbodige 3e spits die voor 4 posities was gehaald en op 3 posities heeft gefaald..

01-06-2024 14:03

Psychevore +21186

Daar zat ie dan, de defensie-specialist van Real Betis, te turen naar zijn radarbeelden. Zomaar was daar ineens een onverklaarbaar stipje. Paniek. Na veel bellen bleek het om de reservekeeper van Ajax te gaan. Opluchting alom.

01-06-2024 13:18

Adam24 +39069

Nooit echt fan van hem geweest. Hij heeft wel een goede reflex maar heeft bijzonder weinig klem. Altijd een rare aankoop gevonden omdat Ajax destijds al drie keepers onder contract had. Om dan een keeper (met weinig tot geen restwaarde) midden in het seizoen aan te trekken voor 10 miljoen was pure paniek en totaal overbodig. Je mag blij zijn als je de helft er voor terugkrijgt.

01-06-2024 13:15

MVG +16469

Ramaj is beter dan Rulli en die laatste is te duur voor de bank. Ik denk dat Real Betis een prima club is voor Rulli. Waarschijnlijk ontvang je een miljoen of 8 voor hem en heb je weer wat ruimte in het salarishuis. Ik zou graag Unnerstall als 2e keeper zien komen.

01-06-2024 13:11

Raydo +1517

Je ontvangt nooit 8 miljoen voor hem.

01-06-2024 13:53

Ajax2024 +2108

Je gaat nooit 8 miljoen krijgen. Dromen mag altijd.

01-06-2024 14:06

Web +178830

Dure jongen voor op de bank, ik denk dat hij wel weg mag

01-06-2024 13:01

JanBiesbos +29033

Alleen bij mooi bod over de 15 milj.

01-06-2024 13:00

emieltjuhh +17818

Ramaj verkopen en rulli nummero uno

01-06-2024 12:45

Web +178830

Nee joh, andersom

01-06-2024 13:01

JanBiesbos +29033

Gerapporteerd 😂

01-06-2024 13:01

emieltjuhh +17818

Lekker Jan!

Korte hoek bij Ramaj ligt altijd open

01-06-2024 13:49

JanBiesbos +29033

Die is voor de verdediger 👍

01-06-2024 17:28

Robertini +39110

Doen doen doen, Rulli mag van mij echt direct weg, zeker als er 5+ mil op geboden wordt.

01-06-2024 12:35

TicoNagliafico +1242

Hoop op iets meer . Maar idd lekker verkopen

01-06-2024 12:54

Aram +17892

Niet meteen beginnen met uitverkopen. Iedereen kijkt mee en je krijgt dan ook minder voor andere spelers.

Gewoon 8M.

01-06-2024 12:59

Robertini +39110

Verschrikkelijke keeper, echt een enorme grabbelaar...

01-06-2024 13:34

leeke +10392

Idd , direct verkopen en snel Wellenreuter halen. Laat hem het maar uitvechten met Ramaij

01-06-2024 13:07

Robertini +39110

Ik denk niet dat Feyenoord Wellenreuther zomaar laat gaan.

01-06-2024 13:36

Ajax2024 +2108

Wellenreuther gaat niet komen. Heeft nog contract voor een jaar en zal ws 1e keeper bij Feyenoord worden.

01-06-2024 14:07

leeke +10392

Die wordt zoiezo geen 1e keeper.of Bijlow moet vertrekken.Sta er niet van te kijken dat hij naar de kampioen vertrekt,als hun keeper vertrekt

01-06-2024 14:50

Sense of.H +5436

Als je in de shit zit dan telt elke cent, dus Ajax zal tot de laatste druppel z'n waarde moeten uitpersen.

01-06-2024 12:27

Dolblij +45019

Zou het wel begrijpen als Rulli verkast. Nog een paar jaar ergens anders eerste doelman zijn.

01-06-2024 12:20

JTajax +10717

Lijkt me goed om Rulli te verkopen wegens het financiële plaatje (salaris en mooie transfersom). Ramaj is een goede keeper met veel potentie, die me bovendien wel lijkt passen bij Farioli.
Wel moet je dan een goede 2e keeper halen. Pasveer is te oud (prima 3e) en Gorter te labiel (en moet gewoon minuten maken op zijn leeftijd). Ik zou voor een stabiele eredivisiekeeper gaan, bijvoorbeeld Vaessen.

01-06-2024 12:18

PeterLarsson +13267

Wat zou Rulli nog opbrengen miljoen of 5-7?

01-06-2024 12:12

wijzijndebeste123 +163407

Zoiets denk ik ja. Wij betaalden 10 ofzo? Is nu wisselkeeper. Dus je mag blij zijn als je 7 miljoen ontvangt. Maar ‘t scheelt sowieso veel salaris. Denk dat Rulli wel 2.5 miljoen verdient

01-06-2024 12:15

Dolblij +45019

Rulli verdient 2,16 Mio per jaar. Goed geschat 👍

01-06-2024 12:18

PeterLarsson +13267

Nog even check gedaan op transfermarkt, maar daar wordt aangegeven dat we 8 miljoen hebben betaald . Qua salaris inderdaad een te dure reservekeeper voor de situatie waarin we nu zitten.

01-06-2024 12:21

afca1985 +21247

Zou mooi zijn, weer een grootverdiener weg die ook niks toevoegt

01-06-2024 12:11

023Haarlem +3272

Ik denk dat dit Ajax 1 gaat worden:

Ramaj,
Gooijer, S vd Berg, Kaplan, Hato;
Henderson, Mannsverk;
Berghuis;
Aydin, Brobbey, Godts

01-06-2024 09:21

Toni21 +3530

Alsjeblieft niet zeg

01-06-2024 09:57

YRGI +32921

Nou, dan word je weer 5e.

01-06-2024 11:16

Ricoteb +53174

Dat denk ik niet, en hoop ik ook niet

01-06-2024 11:34

FysioPat020 +25605

#Farioli Out

01-06-2024 11:52

Wendy.H +6799

Patje, dit komt niet van Ravioli gekkie. Niet gelijk beginnen met Out, zullen we met zn allen op AS afspreken dat we Raviolie🙈 eerst een paar maanden de kans geven voordat er OUT geroepen gaat worden?

01-06-2024 14:38

FysioPat020 +25605

Weet ik toch Wendy 😅
Maar die opstelling pik ik niet 😅

01-06-2024 15:17

Lunsdale +6301

Berghuis kan dat niet belopen zoals Farioli wil gaan spelen. Hij had al moeite met de snelheid onder van 't Schip hangend op rechts.

01-06-2024 12:01

linksbinnen +8115

Berghuis zal moeten bijschakelen onder Farioli. Veel meer meters maken.

01-06-2024 12:24

Lunsdale +6301

Dan moet hij nog meer meters maken, zie ik hem niet doen. Hobbelt alleen mee als het loopt.

01-06-2024 22:29

MPAjax +8398

Ayyyy din!

01-06-2024 12:29

Alexander40 +6113

Van de Berg is te duur voor ons. Ik denk dat ie naar psv gaat

01-06-2024 13:05

MVG +16469

Dat middenveld alsjeblieft niet!

01-06-2024 13:13

Wendy.H +6799

Nee doe ons dit niet aan

01-06-2024 14:36

AFCA-1983 +17723

https://x.com/plettigoal/status/1796625487747224028?s=46&t=auU1Awch4CzaDXTqaV8mQw

Ajax geïnteresseerd in Chilohem Onuoha van Bayern Munchen

31-05-2024 22:53

Patrick020 +22228

Hij is van rb Leipzig, Bayern München heeft interesse. Veel concurrentie

31-05-2024 23:01

AFCA-1983 +17723

Ja my bad haalde het door elkaar

31-05-2024 23:26

Ferd +38425

een speler transfervrij van Leipzig halen, misschien kunnen we hem een jaar later voor 16 miljoen terug verkopen. Dat zou mooi karma zijn.

01-06-2024 07:13

MPAjax +8398

Daar is Leipzig te gierig voor

01-06-2024 12:30

Toni21 +3530

Ik zie persoonlijk toch liever een Linkspoot op rechtsbuiten. Zijn zoveel opties, zou het zonde vinden als ze voor deze jongen zouden gaan

31-05-2024 22:26

AJAX020ADAM +6924

Mo Ihattaren

01-06-2024 12:04

debetweter +10062

Hebben we dit soort spelers niet in eigen jeugd? Dan maar de 19jarige Banel of Kalokoh ipv linksbuiten op rechts zetten. Heb je hetzelfde, misschien zelfs beter en 4 jaar jonger.... ga je echter ook de oorlog niet mee winnen....

31-05-2024 21:51

PeterLarsson +13267

Deze jongen heeft 13 goals en 7 assists bij een middenmoter gemaakt, zie ik Banel nog niet doen.

31-05-2024 21:53

Moooo +3965

Als Bergwijn blijft heb je naast Banel, Kalokoh ook nog een van Axel Dongen, Unuvar, Godts en Forbs lopen.

Ik denk dat jeugd snel kan herrijzen en met wat verzorgende spel spelers in hun kracht kunnen zetten een technische en super snelle Forbs vanaf rechts is zeker zo slecht niet.
Mika Godts heeft ook kwaliteiten genoeg om een sensatie te worden bij een Ajax.

Van Axel Dongen kan het talent niet weg zijn en Kalokoh heeft een redelijk seizoen gehad bij Jong.

Ze stonden allemaal als groot talent te boek en ik zal eerst kijken wat brengen ze.

Berghuis hebben we gezien kan prima op rechts, alleen heeft geen diepte, wel een mooie trap, pass.

Ik zou inderdaad niet te snel een speler kopen om het kopen.

Als je Bergwijn verkoopt zal ik me gaan versterken voor specifiek de rechterkant.

Zodat iedereen op hun best denkbare positie kan spelen.
Ik vermoed dat Forbs later heel goed omgeturnd kan worden tot rechtsbuiten.

31-05-2024 22:17

debetweter +10062

Geen enkele rechtsbuiten. Alle genoemde spelers hebben de voorkeur voor linksbuiten.

01-06-2024 14:58

debetweter +10062

@nr.10 jij ziet graag 23 jarige matige spelers gehaald worden ipv eigen kweek?

01-06-2024 12:12

Nr.10 +111002

Ja man, ik wil graag dat Ajax matige spelers haalt. Scherp.

01-06-2024 14:30

debetweter +10062

Lol. Snap je comment nee niet helemaal. Mijn oorspronkelijke opmerking ging over de aankoop van Aydin. Vandaar...

01-06-2024 14:57

PietjePrecisie +1984

Meer dan 1 goal per 3 wedstrijden, en niet voor een top-club, dat is wel in orde natuurlijk.

31-05-2024 21:41
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.