Bekerwinst Feyenoord kan goed nieuws betekenen voor Ajax

door Jesse ter Haar 253

Bron AS

Bekerwinst Feyenoord kan goed nieuws betekenen voor Ajax

door Jesse ter Haar 253

Bron AS

Laatst geüpdatet

Ajax kan aan het einde van het Eredivisie-seizoen mogelijk profiteren van de bekerwinst van Feyenoord van zondag. De Rotterdammers hadden het zondagavond niet makkelijk in de bekerfinale, maar uiteindelijk werd NEC met 1-0 verslagen. Door de zege van Feyenoord schuiven de Europese tickets door binnen de Eredivisie.

Voor de bekerfinale van zondag was de situatie als volgt: de nummer vijf tot en met acht van de Eredivisie moesten na het seizoen meedoen aan de play-offs. De ploeg die de play-offs zou winnen, stond Conference League-voetbal te wachten. Het winnen van de mini-competitie zorgt namelijk voor een ticket voor de tweede voorronde van het derde toernooi van Europa.

Na zondag is echter alles anders. Een bekerzege voor NEC had de situatie onveranderd gelaten, maar zover kwamen de Nijmegenaren niet. Feyenoord had het lange tijd lastig met de verrassing van het seizoen, maar wist de beker toch in de wacht te slepen. Omdat Feyenoord middels de klassering in de Eredivisie al verzekerd is van Europees voetbal, schuiven de tickets één plek door. Het zorgt ervoor dat de nummer vijf van de Eredivisie doorstroomt naar de tweede voorronde van de Europa League, terwijl de nummer vier er met de prijs voor het winnen van de beker - directe plaatsing voor de Europa League - vandoor gaat.

Momenteel is het Ajax dat de vijfde plek in de Eredivisie bezet, maar geheel zeker zijn de Amsterdammers nog niet van die eindklassering. Na dertig speelrondes staat Ajax op een totaal van 48 punten, maar met name NEC (47 punten) en FC Utrecht (45 punten) doen ook nog nadrukkelijk mee om de vijfde plek in de competitie. Met nog vier wedstrijden te gaan, ligt de strijd volledig open. Het zakken van een plek op de ranglijst zou voor Ajax betekenen dat er alsnog play-offs op de rol staan. Die worden door de zege van Feyenoord immers gespeeld door de nummers zes tot en met negen van Nederland.

Resterend programma Ajax

Het resterende programma van Ajax is relatief gunstig te noemen. De ploeg van John van 't Schip speelt nog vier wedstrijden in de Eredivisie. Komende woensdag komt Excelsior op bezoek in de Johan Cruijff ArenA, terwijl op zondag 5 mei de uitwedstrijd tegen FC Volendam wacht. Een week later nemen de Amsterdammers het in eigen huis op tegen Almere City. Op de laatste speeldag van het Eredivisie-seizoen 2023/2024 gaat Ajax op bezoek bij Vitesse, de ploeg die door een puntenmindering van achttien punten al zeker is van degradatie uit de Eredivisie.

Jesse ter Haar (Twitter: @jesseterhaar | E-mail: j.terhaar@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

arufred +9695

Probeer eerst maar eens om die 5de plek te hebben na 34 wedstrijden. Wordt nog heel lastig.

22-04-2024 20:24

mokum410 +3259

Trainer ontslagen in oktober
Meer dan halfjaar later geen enkel idee wie t wordt.
Wordt t 3e seizoen op rij dat je kan weggooien

22-04-2024 10:22

ouweman +4926

Want? Seizoen is nog niet afgelopen, wat heb je nu al aan een nieuwe trainer.
En volgend jaar is alles weer anders, ook voor de ploegen boven ons.
Dont panic.

22-04-2024 10:54

Betuwe85 +20411

Hun fundament in de hele en organisatie is stabiel bij ons niet

22-04-2024 13:25

Ajax4Live123 +666

Kan jij echt met droge ogen zeggen ‘ wat heb je aan een nieuwe trainer’ ?!! Jij gaat bij je eigen cluppie vast ook het veld op zonder plan! Gewoon lekker ballen jongens…. Enne….degene die er 1tje meer scoort wint. Wil je ook dan Ajax zo gaat spelen?

22-04-2024 14:40

ouweman +4926

Ik heb het over dat je niet NU een nieuwe trainer nodig hebt. Natuurlijk moet er een nieuwe komen, dat ziet elke blinde.

22-04-2024 17:22

afca95 +1279

Dat het gunstig voor Ajax is boeid me niks en al helemaal dat Feyenooit de beker heeft gewonnen.
Het is gewoon tergend dat Ajax afhankelijk moet zijn van andere om notabene Europa League te spelen. Altijd uitgaan van eigen kracht.

22-04-2024 09:58

Duggoutdennis +6302

Doen we toch ook, alleen is onze eigen kracht momenteel vrij laag dus moeten we het hebben van andere clubs...

22-04-2024 10:09

NatteKrant +1751

Als Ajax niet zo veel coëfficiënt punten had gehaald (gemiddelde van afgelopen 5 jaar) had dit niet eens een scenario geweest. Ajax heeft het uiteindelijk mede aan zichzelf te danken dat plek 5 EL biedt. Uiteraard wel te triest voor woorden, omdat dit nu ook wel extra benadrukt hoe hard Ajax achteruit is gegaan in relatief korte tijd.

22-04-2024 09:52

Techno303 +2515

Enige wat ik me hardop afvraag en ik ben niet de enige… waarom is die wedstrijd niet gestaakt en op een later moment zonder 🪳 publiek uitgespeeld?! Ja we weten het antwoord veiligheid en blah blah blah allemaal excuses voor die club met de meeste 1 cel brain cel supporters! Je zet je eigen doek in de fik doelbewust maar ach we hebben genoten! Mongolen

22-04-2024 09:24

afca95 +1279

Ik was bij Ajax-Zwolle en we flikte het ook om er een puinhoop van te maken. Toen werd er schande gesproken en volledig terecht. Alleen merk ik wel dat ze in Rotterdam veel gepamperd worden. Het publiek wordt altijd zielig gevonden. En als ze een sanctie krijgen zijn het altijd een paar die dat doen. Maar ik zie wekelijks Antisemitisme in dat riool van Nederland. Ze durven niks dat is het probleem

22-04-2024 10:00

Ajax The Best +16413

Natuurlijk wordt het publiek daar zielig gevonden. Geen club komt ook maar in de buurt, zo zielig is dat zooitje daar.

22-04-2024 12:21

Sunny +9524

Als ze Sandler niet proberen te halen is dat een regelrechte schande.
Was ook gisteren weer voetballend, leidinggevend, verdedigend en aanvallend gewoon meer dan uitstekend.
En zo'n type heb je dus hard nodig.
Zal niet veel kosten maar vermoed dat ze hem in Eindhoven ook in het vizier hebben en onze technisch verantwoordelijken weer eens zitten te slapen

22-04-2024 09:03

Balgevoel +30817

Eens. Grootste probleem is z'n fitheid. Voetballend durf ik het ook wel aan, zeker voor een miljoen of drie. Met een beetje mazzel kun je hem overnemen voor wat je met Medic ophaalt. Dat zou een érg goede deal zijn (ook hier: onder voorbehoud van fitheid).

22-04-2024 09:11

Aldek +5080

Nee Sutalo is lekker fit.. Pff 🙈💧

22-04-2024 09:48

Duggoutdennis +6302

Nee, dus dan moeten we er vooral nog één kopen waarbij het twijfelachtig is?!

22-04-2024 09:55

Balgevoel +30817

Wat wil je nou precies zeggen?

22-04-2024 09:58

Cosey2 +6967

@Sunny, We mogen geen openbare interesse tonen in een speler, want beursgevoelig…🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮

22-04-2024 14:55

Sunny +9524

Elk voordeel heb z'n nadeel. Als ze maar wel achter de schermen bezig zijn.

22-04-2024 21:13

Balgevoel +30817

Haha, WTF, de topcomment... Hoezo ben je nou ineens een stoere boy als je níét wilde dat Feyenoord de beker won? Wij zijn veel te groot voor afhankelijkheid van anderen en soms moet je juist bepaalde mazzel niet hebben om écht te zien wat er allemaal mis is. Daarnaast: wie weet hoe verfrissend het kan zijn als we het eens écht moeten hebben van innovatief beleid, slim scouten en goed op de centen moeten letten... Dat moesten we in de vroege jaren '90 ook.

22-04-2024 08:58

AFCA020! +6083

Helemaal eens Balgevoel!

Daarbij vind ik het als uitsupporter ook wel lachen om die voorronde van de conference een keer in te gaan.
Kom je op allerlei plekken waar je nooit komt. Ierland, Gibraltar, Malta, Noord Ierland, Wales, kleinere Schotse clubs etc.

Luxemburg, Andorra of San Marino ook lachen.

Wil je de toerist uithangen zal Faroer of IJsland ook tof zijn. Wanneer kom je daar nou. (Vorig jaar zou ik ook Israel genoemd hebben, ook gaaf om geweest te zijn, maar die locatie sla ik nu liever over wegens de dreiging daar 😅, al zullen die uit veiligheid in andere landen spelen lijkt mij)

Maar ik zou het als uitsupporter hartstikke tof vinden om eens in die lage League uit te komen. Klinkt voor fans van andere clubs altijd heel blasé, maar ik heb Milaan, Turijn, Barcelona, Madrid, Londen, Manchester etc nu wel gezien. Een jaartje van die aparte locaties had ik wel tof gevonden.

Daarbij gun ik het Schöne vele malen meer dan die 🪳🪳

Heb overigens niks ervan gezien, maar begreep dat die clowns hun eigen stadion haast in de fik hadden gestoken 🤣🤣 dat had pas een stunt geweest 🤣

22-04-2024 09:16

Balgevoel +30817

Haha, ja, wie weet scoor je nog een totaal onverwacht vakantieadresje... ;-) In de Champions League zal je steeds meer kunnen uitsluiten dat je de wat meer obscure ploegen treft, aangezien de hele opzet bedoeld is om de grote en rijke (met name Britse) clubs te pleasen...

Maar wat je zegt: Schöne, Cillessen, Baas, Hansen... Genoeg redenen om 'gewoon' voor NEC te juichen. Overigens durfde ik even niks te zeggen over supporters die hun eigen stadion in de fik steken... ;-)

22-04-2024 09:24

Lunsdale +6285

Ik was voor NEC. Allereerst omdat een maat van mij een NEC supporter is en de Kuip zat, ik gunde het hem dus. Ik vind NEC sowieso een leuke club, nooit tot zelden gedoe en uiteraard vanwege Schone en een beetje Cillessen.

Ajax moet Europees voetbal op eigen kracht verdienen en anders hoor je er niet thuis.

Heeft dus allemaal niks met Feyenoord te maken. Ik ben niet zo'n simpele ziel die een hekel aan Feyenoord MOET hebben onder ik voor Ajax ben.

22-04-2024 09:47

JariHeijden +5584

Het gaat ook om de reactie zelf. Dat iedereen die voor Feyenoord was een ban moet krijgen
En wat daarna stond was nog een stukje treuriger.

22-04-2024 10:25

Balgevoel +30817

Aha, thanks, dat heb ik niet meegekregen inderdaad. Context: een onderschat fenomeen.

22-04-2024 10:26

Mitchjo +6123

Als het echt mee zit, zie ik Ajax ook nog wel 4e worden.

22-04-2024 08:49

Duke3D +3616

Supporters verdienen wel een lucky break toch

22-04-2024 08:57

joendoen +2876

Sandler heeft mij wel overtuigd dit seizoen

22-04-2024 08:42

Balgevoel +30817

Mij ook. Fysiek sterk, snel, rust aan de bal... Maar ja, die knie.

22-04-2024 08:54

Duke3D +3616

Die paar jaar investering heeft hem goed gedaan. Zo zie je maar dat je op verschillende manieren een carrière kan opbouwen. Zie hem ook graag komen

22-04-2024 08:58

Panna +5042

Vertel, hoe heeft hij dat gedaan?

22-04-2024 08:59

Odin2710 +2029

Met dit team haal je dat niet. Ook nu niet nu je wordt geholpen. Snappen ze niet

22-04-2024 08:21

wilbert.b +3101

Ajax moet woe al
Winnen komen op 51 Punten
Kakkies winnen van go ahead
Az gelijk tegen nec
Stand
Az 55
Ajax 51
NEC 48
Utrecht 48

Daarna az Twente

22-04-2024 07:32

AFCAjaxMidNineties +12619

AZ op 56 in dat geval.

22-04-2024 07:36

wilbert.b +3101

Akpom zal ik nog weg gaan

22-04-2024 07:17

AjaxHoorn +32989

Mag het hopen.

22-04-2024 08:17

wilbert.b +3101

Het is volgens mij nog minder bij verkoop 100miljoen hoeveel je kan investeren.
Heeft te maken met de afschrijvingen over al die jaren.

22-04-2024 07:15

AjaxHoorn +32989

Sorry topcomment. Ik ben absoluut geen stoere boy. Maar ik vind dat Ajax het op eigen kracht heeft moeten doen waarbij ik NEC de bekerwinst gunde.

22-04-2024 06:39

Panna +5042

Volgend jaar is iedereen dit seizoen vergeten. Dan speel ik toch liever Europa League dan Conference League. Lijkt mij ook beter voor de toekomst van ons aller Ajax.

22-04-2024 09:03

mickey2602 +4740

Het maakt mij weinig uit of we volgend seizoen EL spelen of Conf League. Wat mij wel uitmaakt is dat ik geen zin heb in play offs en als het aan mij ligt,gezien wat er komende zomer allemaal te doen is bij Ajax,ook liever geen voorrondes. En als we daarvoor afhankelijk zijn van anderen,in dit geval Feyenoord,dan is dat maar voor een keer zo.

22-04-2024 16:14

Robertini +38928

We moeten wel eerst minimaal 5de worden. Op papier zou dat makkelijk moeten zijn, maar dit seizoen is dat nauwelijks een garantie.

22-04-2024 01:14

Petterson +24811

Zou er nog overwogen zijn om deze wedstrijd te staken en zonder publiek uit te spelen? De vraag stellen is hem beantwoorden ..

22-04-2024 00:30

Kryptonite +76738

Verkoop:

- Mikautadze 10/13 miljoen (helaas)
- Conceicao 10 miljoen (helaas)
- Wijndal 5 miljoen
- Rulli 5 miljoen (denk dat hij weg wil)
- Gorter 3 miljoen
- Sosa 8 miljoen (denk dat hij weg wil)
- Rensch 15 miljoen (verlengen of verkopen)
- Berghuis 5 miljoen
- Bergwijn 20 miljoen
- Avila 5 miljoen
- Gaaei 3 miljoen (Gaaei of Gooijer verkopen)
- Tahirovic 8 miljoen (Mannsverk en Tahirovic is te veel)
- Medic 2 miljoen
- Sanchez 3 miljoen

Opbrengst: een kleine 100 miljoen, conservatief ingeschat. Ervan uitgaande dat je ongeveer 40 miljoen nodig hebt om de begroting sluitend te maken, heb je 60 miljoen om te investeren. Daarvan koop je een rechtsback, een linksback, twee rechtsbuitens, een (goedkope) tweede keeper, een RCV en een creatieve aanvallende middenvelder.

Wordt dit je bezetting volgend jaar:

Keeper: Ramaj / aankoop
Linksback: aankoop / Baas(?)
LCV: Hato / Kaplan
RCV: Sutalo / Kaplan / aankoop
Rechtsback: aankoop / Gooijer (of Gaaei)
CM: Hendo / Branco
CM: Mannsverk / Vos
AM: aankoop / Taylor / Hlynsson(?)
Linksbuiten: Godts / Forbs / Amo (als 'ie ooit nog fit wordt..)
Spits: Brobbey / Akpom / Rijkhoff
Rechtsbuiten: aankoop / aankoop

Relatief weinig mutaties, zeker voor ons doen. Het voordeel aan zo'n kut seizoen als het huidige is dat je niet echt sterkhouders hebt (op Brobbey na) dus spelers zijn redelijk inwisselbaar. Koop een paar ervaren backs, een goede rechtsbuiten en een creatieve middenvelder en dit team krijgt een enorme kwaliteitsimpuls. Met een budget van 60 miljoen (misschien zelfs iets meer) moet dit mogelijk zijn.

22-04-2024 00:23

Noxin +15456

Manssverk en Tahirovc zijn twee compleet andere type middenvelders. Die laatste kan je er nog prima bij hebben.

Gooijer en Gaaei kunnen allebei niet verdedigen, maar Gaaei brengt aanvallend tenminste nog wat. Dan zou ik eerder Gooijer verkopen.

22-04-2024 00:29

Petterson +24811

Geef Gooijer zeker nog een kans als back-up RC.

22-04-2024 00:31

Kryptonite +76738

Nou COMPLEET anders zijn ze ook weer niet. Ze spelen beiden vanuit de controle en op dezelfde positie. Ik zie veel potentie in Tahirovic, begrijp me niet verkeerd. Maar Branco, Hendo, Mannsverk, Tahirovic en Vos zijn gewoon te veel spelers voor 2 posities. Gaaei of Gooijer verkopen is me om het even.

22-04-2024 00:46

Ozhan +1528

Hoe wil je een (zwaar) geblesseerde Avila voor 3 miljoen verkopen? En wie wil ooit Medic kopen?en hoe denk je 5 miljoen voor Berghuis te krijgen?! Die man is 33.

22-04-2024 00:46

Kryptonite +76738

Ach, de bedragen zijn arbitrair. Maar voor hetzelfde geld krijgen we meer voor bijvoorbeeld Bergwijn of Rensch. Die 100 miljoen gaan we sowieso aantikken met de verkoop van die spelers, ook al lukt het niet om Avila of Medic te slijten of krijg je minder of niets voor Berghuis.

22-04-2024 00:48

arufred +9695

Berghuis zal minimaal 20 miljoen opleveren. Ik zou Sutalo en Sanchez ook verkopen.

22-04-2024 01:54

arufred +9695

Bergwijn uiteraard.

22-04-2024 01:55

Kryptonite +76738

Ah, ja Sanchez was ik vergeten, dank. Die voeg ik toe.

22-04-2024 01:58

arufred +9695

Voor de rest zou ik Nico en Christian terug halen en zou ik Yeison Guzman kopen van Deportes Tolima,koploper in Colombia. Guzman is middenvelder en heeft in 12 wedstrijden 8 keer gescoord. Zijn contract loopt volgend jaar af en zijn waarde is zo'n 3 miljoen euro. En inderdaad een echte rechtsbuiten erbij en een rechter verdediger.

22-04-2024 02:04

TheMagicalLion +313

De meeste bedragen zijn wel erg laag ik denk dat je nog verrast zult zijn.

22-04-2024 01:33

Kryptonite +76738

Klopt, dat verwacht ik ook. Dit is een beetje worst case scenario. En desondanks rolt er een prima bedragje uit. Met goed beleid en goede scouting is er veel mogelijk van de zomer.

22-04-2024 01:55

TheMagicalLion +313

Dat denk ik ook, Ik hoop zelfs op dikke revange op al die anti Ajax. Eerst met dat het niet zo slecht gesteld is met de financiën ook omdat de meeste nog jong zijn vertegenwoordigen ze wel een waarde en vervolgens sportive wraak. Waar elke club al siddert bij de naam Ajax. Er is nu genoeg leed vermaak geweest.

24-04-2024 01:05

Robertini +38928

Enige waar ik niet mee eens ben is Tahirovic, die zou ik verhuren. De rest zou geweldig zijn, maar ik vraag me af wie die bedragen zou betalen. Wijndal, Rulli, Gorter, Sosa, Rensch, Berghuis, Gaaei, Avila en Sanchez gaan denk ik een stuk minder opleveren als je ze deze zomer verkoopt.

Dat gezegd, dat dacht ik over wel meer spelers afgelopen zomer, dus wie weet.

22-04-2024 03:12

Ajax2024 +2076

Je hebt 80 miljoen winst nodig om de begroting sluitend te maken.

22-04-2024 05:49

NoPants +7441

Denk als je zoveel afschrijvingen van de hand doet, en door de prestatiecontracten een stuk minder salaris hoeft te betalen dat dat wel mee valt. De afschrijvingen waren zo’n 63m geloof ik.

Als je dan zoveel dure aankopen verkoopt en relatief slim inkoopt zal dat zeker niet omhoog gaan.

Waarom denk jij 80?

22-04-2024 08:44

Kryptonite +76738

We hebben ook niet voor niets een line of credit geopend he. Ook krijgen we voldoende inkomsten binnen. We hebben aankomende zomer heus geen 80 miljoen aan verkopen nodig om break even te staan.

22-04-2024 09:27

Panna +5042

…. 100 miljoen? Daar kunnen we mooi Antony mee terugkopen😂

22-04-2024 08:58

Rolo +13590

Lekker weglaten.... die reactie gisteren van onze 'vriend' sloeg ook nergens op.

22-04-2024 09:47

Lunsdale +6285

Ik zou zowel Tahirovic als Mannsverk behouden. Met een creatieve, aanvallende middenvelder erbij zou dat in potentie een prima middenveld zijn. Tahirovic als breker en Mannsverk wat meer als verbinder.

22-04-2024 09:51

Kryptonite +76738

En Hendo? En Branco? En Vos?

22-04-2024 12:11

Lunsdale +6285

Van de Boomen valt mij vies tegen en mag van mij verkocht worden, al blijft hij een twijfelgeval, Vos verhuren zou goed zijn voor zijn ontwikkeling en Henderson is een goede mentor. Normaliter basis tov Mannsverk of Tahirovic. Die 3 kun je mooi afwisselen (eventueel ook nog van de Boomen achter de hand).

22-04-2024 12:45

arufred +9695

Mikautadze scoort 8x in de laatste 8 competitie wedstrijden. Voetballen kan hij niet volgens velen maar scoren kan hij wel.

22-04-2024 00:07

EricAjax1 +7469

Niks voor Ajax

22-04-2024 09:22

Bijlmerboy93 +2521

Hoop dat Brobs, Bergwijn- en Huis de kar gaan trekken de komende wedstrijden.

21-04-2024 23:52

Kryptonite +76738

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat Berghuis al zijn laatste wedstrijd voor ons heeft gespeeld.

22-04-2024 00:07

arufred +9695

Die speelt niet meer voor ons.

22-04-2024 00:08

KingJames23 +11421

@Kryp Berghuis is een vieze afhaker en laat z’n werkelijke aard zien. Die man is helemaal niet geblesseerd maar hij rekt het zo lang zodat het seizoen afgelopen is. Daarna gaat hij weg door de achterdeur. Ook nooit een afscheid geven in een volle JCA.

22-04-2024 06:06

FTS95 +15934

En dat is helemaal prima

22-04-2024 06:09

afct +8916

Het is te hopen dat berghuis zijn laatste wedstrijd heeft gespeeld voor ons

22-04-2024 08:00

Panna +5042

Hij gaat naar psv; want hij wil om de prijzen spelen :-)

22-04-2024 09:08

Petterson +24811

Gaat niet gebeuren door de Bergjes.

22-04-2024 00:32

Lullo +6050

Tja.. Leuke bijkomstigheid. Ik was vandaag niet voor Feyenoord, had het NEC wel gegund. Maar prima, ik heb ook geen gigantische hekel aan onze rivaal. Die boeren vind ik kut, maar Feyenoord is noodzakelijk voor de enige echte klassieker in Nederland. Al had ik de klassiekers dit seizoen liever overgeslagen.

21-04-2024 23:23

llucke +0

“Die boeren” , jij bent echt een lullo

21-04-2024 23:54

microfoonannabool +5849

Waarom werd bij Ajax Feyenoord gestaakt voor enkele fakkels en mag er hier brand worden gesticht met honderden fakkels gedurende de wedstrijd?

21-04-2024 23:12

FlyingDutchMan +17310

Zo hopen ze alsnog een nieuw stadion voor elkaar te krijgen

21-04-2024 23:13

Lunsdale +6285

Ben benieuwd wat de KNVB gaat doen. De Graafschap moest begin november halve stadion sluiten ivm afsteken van een paar fakkels...

21-04-2024 23:48

GNBL +89834 moderator

"Omdat te vroeg iets melden consequenties kan hebben, helemaal als het 50/50 is."

Dit zegt Klerry. Dit sluit Frank de Boer en Pascal Jansen wel uit.

21-04-2024 23:09

emieltjuhh +17732

Conte of potter?

21-04-2024 23:10

GNBL +89834 moderator

Ancelotti denk ik. Ik hoop Potter of Knutsen.

21-04-2024 23:10

Joke +6783

Dus je hoopt echt op Potter boven ancelotti. Haha oké

21-04-2024 23:14

GNBL +89834 moderator

Ancelotti was een joke, Joke. Badum tssss.

21-04-2024 23:15

Joke +6783

Oh ik schrok al 😅

21-04-2024 23:15

Kryptonite +76738

Kan je wat meer context geven? Waarom sluit wat hij zegt uit dat het Frank de Boer of Pascal Jansen wordt?

21-04-2024 23:38

GNBL +89834 moderator

Het lekken van de namen Frank de Boer en Pascal Jansen had geen enkel probleem geweest. Welke concurrentie zou Ajax hebben voor hun? Beiden zouden overigens dolgraag bij Ajax aan de slag willen gaan.

21-04-2024 23:55

Broodjeaap020 +6111

Dus @gnbl het wordt waarschijnlijk de boer of jansen?

22-04-2024 08:28

barry1988 +23986

Pascal Jansen kan naar Rusland. Laat hem daar maar mooi naar toegaan.

Het zou toch fantastisch zijn wanneer ze met een buitenlandse trainer komen, waarvan je denkt die had ik nooit als haalbaar geacht.

22-04-2024 07:21

microfoonannabool +5849

Er lopen in Rotterdam mensen rond in officieel gedrukt Feyenoord shirt met 1 Mislintat

Haat voor ons is groter dan liefde voor eigen club

21-04-2024 23:09

emieltjuhh +17732

Hahahah eerlijk is wel humor

21-04-2024 23:10

Noxin +15456

En zelfs met Mislintat bij Ajax worden ze nog geen kampioen.

22-04-2024 00:27

WeirdAJAX +12062

Marcel Brandts: als je mee wilt doen om de prijzen moet je 3 A spelers hebben voor de beide buitenposities en 2 voor de spits.

Met hoeveel A spelers op die posities gingen wij het seizoen in?

21-04-2024 22:54

w86 +9336

De man krijgt praatjes, maar kroop voor het seizoen nog liever in de rol van underdog..

21-04-2024 22:59

Petterson +24811

Op papier waren Berghuis en Bergwijn A spelers op de flanken. Forbs leek en Godts is een talentvolle back-up. Brobs is een A speler in de spits. Akpom een A pinchitter. En Mikaudatze leek een multi-inzetbare aanvaller.

22-04-2024 00:35

Muddy +2427

Jinxed it!

21-04-2024 22:54

ajaciedje90 +59677

Ze duiken in een fontein daar omdat ze een beker hebben gewonnen?

21-04-2024 22:44

FlyingDutchMan +17310

Oohh, dacht de Champions League aan de vreugde te zien..

21-04-2024 22:55

Vluimscherp +1636

Het interesseert een merendeel van de spelersgroep geen reet of het europa league/conference league of geen europees voetbal wordt; ze zijn toch weg einde seizoen

21-04-2024 22:43

Kishna97 +162

Is die sandler niks voor ons? Vond hem een sterke wedstrijd spelen

21-04-2024 22:38

ach ja +5796

Ajax jeugd en wil graag, voor niets op te halen

21-04-2024 22:40

AlexLitmanen10 +14359

Heeft nog 1 jaar contract dus zeker niet voor niets op te halen

22-04-2024 09:04

Sanderajaxforlive +1513

Proper en Sano zijn ook redelijke spelers. Ik weet alleen niet of het Ajax materiaal is wat je direct sterker maakt.

21-04-2024 22:43

Dirigent +6853

Die hoedemakers en proper waren ook erg sterk

21-04-2024 22:44

MrIvez +3493

Hoop echt dat we hem halen, bang dat Feyenoord weer een poging gaat doen.

Lijkt me zelf een relatief goedkope speler en is beter dan sutalo (in deze vorm)

22-04-2024 01:44

ach ja +5796

Als je geen 12 punten pakt vanaf nu, moet je je kapotschamen. O ja dat doen we al het hele seizoen

21-04-2024 22:38

Muddy +2427

Ik ben al kapot 😁

21-04-2024 22:54

Sambavleugels +18681

Hopelijk zijn sommigen ervan bekomen dat we mogelijk toch geen playoffs hoeven te spelen. Echt apart hoe je liever Europees voetbal op het spel zet puur zodat Feyenoord een triviale prijs als de beker niet kan pakken. Dan maken we onszelf echt klein.

21-04-2024 22:35

Kryptonite +76738

Is bij ons alles tot stilstand gekomen of wordt er echt niks meer gelekt? Er is zo weinig nieuws rondom de club, terwijl ze zogenaamd al gesprekken hebben gevoerd met (een) trainer(s). Hoe kan dat..

21-04-2024 22:28

GNBL +89834 moderator

Komende week nieuws, aldus Klerry.

21-04-2024 22:34

FidoDido +4085

Hopen dat het met Frenkie meevalt!
Snel weer fit worden strijder!

21-04-2024 22:12

hmmm +1859

Laten we het hopen. Meestal is een enkelblessure geen blessure met een hele lange revalidatieperiode en daar leek het wel op. Stond er ook nog een tijdje op en zetten wat passen erop. Beetje rust en fit aan het ek beginnen.

21-04-2024 22:26

Sportvolgert +40131

Denk nog aan een breukje middenvoetsbeentje ofzo. Dan kan het lastig worden. Laten we hopen dat het meevalt.

21-04-2024 22:34

Altijdindestraat +39798

AS denkt weet je wat ik ga even dit als kop droppen op een Ajax fansite...

21-04-2024 22:07

Torcida +5528

De boys kunnen dankzij Feyenoord weer rustig aan doen en er te licht over denken.

21-04-2024 22:04

LukaLitmanen +81886

Ik baal zo erg van dit seizoen dat het ms werkelijk niet meer interesseert of wel wel/geen Europees spelen en of we voorrondes moeten doen

21-04-2024 22:01

Cello +52796 moderator

@LukaLitmanen

Om dan vervolgens volgend seizoen het hele seizoen te klagen, dat we geen Europees spelen. Of beloof je dan dat je er dan niets van zult zeggen??. Zo niet.... dan interesseert het je wel degelijk!. Ik denk ook dat dat laatste het geval is of gaat zijn.

21-04-2024 22:35

Tim.S +3912

Dat was frenkie de jong

21-04-2024 21:56

Breuk +25020

Geen EK ?

21-04-2024 22:03

Tim.S +3912

Zelf denk ik van niet

21-04-2024 22:09

MarcelvTol1971 +15269

In de slow mo ging die enkel nijdig tekeer. Zag er niet best uit

21-04-2024 22:12

f-side veteraan +39

Eerst maar eens 4e worden... daarna kan ik er pas vrede mee hebben dat 010 de beker gewonnen heeft

21-04-2024 21:53

El Pacino +3609

4de gaan we nooit worden met nog 7 punten achter met 4 wedstrijden.

21-04-2024 22:30

ach ja +5796

Kan zeker nog az gaat 4 x gelijk spelen

21-04-2024 22:40

FlyingDutchMan +17310

Eeuuhh nope..

21-04-2024 23:01

jerryisthename +31622

OT...
Dat 'nieuwe' stadion van Real....wow!
Die enorme videoscherm is ook wel echt next level, hè? Nog nooit gezien. Sodeknetter...
Ook nog een dakje erbij. Echt schitterend!

21-04-2024 21:51

Henkjanklaas +20595

En wat een verschil in voetbal daar en Feye - NEC. Maar ai Frenkie lijkt zware blessure. Zag er heel naar uit!

21-04-2024 22:02

jerryisthename +31622

Klopt, HJK! Echt een hoog niveau was het. 🤩
Ja, echt verschrikkelijk voor die jongen...pfff...die Valverde is ook een lul hè, om er zo hard onbesuisd in te komen. Schandalig! Dit kan zo een carrière kosten.
Laten we hopen dat dat iig niet het geval is en dat hier zelfs meevalt, zodat hij naar het EK kan. Je gunt die jongen deze ellende niet.
Hij had gewoon zijn benen volledig moeten intrekken en opspringen, als je iemand al zo hard en wild ziet inkomen. Echt balen...

22-04-2024 09:38

NeeI +107618

Heb je de constructies voor het veld wel eens gezien? Waanzinnig. Moet je eens opzoeken op Google.

21-04-2024 22:04

jerryisthename +31622

Oh, ga ik zeker doen, Neel! 👍🏼
Ben benieuwd! 😉

22-04-2024 09:39

NeeI +107618

https://www.google.com/amp/s/www.thesun.co.uk/sport/27415421/real-madrid-stadium-santiago-bernabeu-underground-greenhouse/amp/

Ff vluchtig gezocht

22-04-2024 12:54

jerryisthename +31622

Thanks, Neel! Tof van je.👍🏼
Wow!😮 Echt indrukwekkend en innovatief!
Wat een stadion!

22-04-2024 15:42

Dolblij +44777

Ja, dat is zijn tijd vooruit. Grasbehandeling onder de grond, "stapelen" van stukken gras zoals ze in Japan in parkeergarages doen. 1 Mrd, arabische geldgever, dat weer wel.

21-04-2024 22:31

jerryisthename +31622

Bizar zeg. Ja, dat weer wel helaas...

22-04-2024 09:39

Soccerskins v2 +43195

Ik heb dus begrepen dat als Aston Villa de Conference League wint en Porto de beker wint Ajax meteen doorstroomt naar de groepsfase EL en geen voorrondes hoeft te spelen?

21-04-2024 21:48

Amsteraaij +2221

Dat stond op showtime ja. Villa moet ook nog top 5 eindigen in de premier league. Maar dat gaat lukken wel lukken.

21-04-2024 21:51

Jojo.14 +3658

Porto hoeft de beker niet te winnen als het daarvoor al 3e of 5e is geëindigd.

Aston Villa is het meest reëel, maar de overige 3 halve finalisten mogen ook winnen als ze nationaal een hoger europees ticket behalen. Dat is in het geval van Brugge (moet 1e of 2e worden) & Fiorentina (moet de beker winnen), ook niet helemaal onrealistisch. Olympiacos zou technisch gezien ook nog kunnen als ze toch nog 1e worden, maar acht ik niet reëel.

21-04-2024 22:00

FlyingDutchMan +17310

Olympiakos vliegt er de halve finale ook uit.

21-04-2024 23:03

b.hulshof +3733

We spelen nog 2 keer gelijk, waarschijnlijk net voldoende. Maar ik sluit ook niet uit dat we in de laatste wedstrijd verliezen van het gedegradeerde vitesse.

21-04-2024 21:43

FlyingDutchMan +17310

Hattrick van Buitink, de Lucas Moura van Vitesse...

21-04-2024 23:05

Petterson +24811

Een zeperd tegen Vitesse in de laatste speelronde en daarmee plek 5 weggeven zou wel een passend slot zijn op dit reguliere seizoen. En dan nog een stevige afranseling in de play-offs uiteraard.

22-04-2024 00:38

brugje +146

reken je maar niet rijk het worden nog pittige wedstrijden, er zal keihard gewerkt
moeten worden en minder fouten maken...........

21-04-2024 21:42

FlyingDutchMan +17310

Vanaf nu moeten we alles zetten op het feit dat we vanaf nu alles moeten winnen

21-04-2024 23:05

Amsterdam Loyals +2019

Zeker, jij bent voor Feyenoord?

21-04-2024 22:09

WouterB +915

Nee ik ben voor ajax

22-04-2024 06:50

ahahaha2023 +705

Nu maar hopen dat Slot en Te Kloese na dit seizoen vertrekken bij Feyenoord. De trainer en TD die Ajax eigenlijk had moeten aantrekken na Ten Hag en Overmars

21-04-2024 21:40

WeirdAJAX +12062

Gelukkig heeft Feyenooit gewonnen. We hebben dit seizoen alle hulp nodig die we kunnen krijgen.

21-04-2024 21:35

AjaxDordt +14017

In de trein naar huis vol kakkerlakken, wish me luck

21-04-2024 21:31

jerryisthename +31622

Sterkte....🤮

21-04-2024 21:48

AJAX020ADAM +6913

Steek die beker, waar de zon nooit schijnt.

21-04-2024 21:31

Hijosdedioses +6538

Ik had liever dat NEC had gewonnen. Nu kan 010 toch weer helaas een prijs bijschrijven

21-04-2024 21:31

Broodjeaap020 +6111

Het is ook maar de dennenappel he! Ik heb zelf gejuicht voor feyenoord omdat dat beter was voor ajax. Daar denk je toch niet over na, gewoon juichen voor de club die die wedstrijd ajax het meeste kon helpen, dus feyenoord.

21-04-2024 21:37

Invincibles +5193

Lekker boeiend. Dit kan goed uitpakken voor ons Ajax. Dan moeten we alleen wel de rest van de wedstrijden winnen om er zeker van te zijn.

21-04-2024 21:37

Jarikoning +7201

Ajax hoort in de cl. Alles eronder moet je niet eens willen.
En nooit dat ik voor Fey ga juichen. Denk je dat er 1 dat voor ons zal doen?? Lachen nog steeds om Tottenham. Stelletje deugers hier

21-04-2024 21:29

WeirdAJAX +12062

Op dit moment hebben we niks in de CL te zoeken.

21-04-2024 21:46

Jarikoning +7201

Snap.ik maar in die andere toernooien ook niks. Lekker een jaar zonder. Elke week e punten pakken rusten kampioen worden en cl weer in. Wonden likken dus

21-04-2024 21:54

WeirdAJAX +12062

Tja. Snap wat je bedoelt maar dan wil er helemaal geen hond bij ons komen spelen (hond=speler met CL potentie).

21-04-2024 21:59

FlyingDutchMan +17310

Alsof dat helpt bij die selectie van ons, we spelen 1x per week en nog steeds heeft Brobbey niet met Bosman getraind..

21-04-2024 23:08

Jarikoning +7201

Brobbey wil dat geens eens denk ik, die vind zichzelf al zo geweldig.

21-04-2024 23:59
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.