'Ajax zoekt nog een spits, rechtsback en mogelijk middenvelder: Arias is bij de club aangeboden'

door Bart Veenstra 250

Bron De Telegraaf

'Ajax zoekt nog een spits, rechtsback en mogelijk middenvelder: Arias is bij de club aangeboden'

door Bart Veenstra 250

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Ajax is nog niet klaar op de transfermarkt, zo meldt De Telegraaf woensdagochtend. De krant verwacht nog enkele uitgaande transfers, terwijl Ajax zelf ook nog op zoek is naar mogelijk drie nieuwe spelers.

De club richt zich wat betreft versterkingen op een speler uit elke linie. Een extra middenvelder zou niet als overbodige luxe worden gezien, maar heeft geen prioriteit op dit moment. Met Edson Álvarez, Kenneth Taylor, Mohammed Kudus, Davy Klaassen, Steven Berghuis en eventueel Daley Blind beschikt Ajax immers al over voldoende middenvelders.

Wel ziet Ajax nog graag een extra spits komen. Volgens De Telegraaf zoekt Ajax 'met man en macht' nog naar een extra nummer 9. De Amsterdammers zagen na afloop van het vorige seizoen Sébastien Haller, Brian Brobbey én Danilo Pereira vertrekken. Brobbey werd teruggehaald van RB Leipzig, maar is op dit moment de enige échte centrumspits van Ajax.

'Santiago Arias bij Ajax aangeboden'

De scouts van Ajax zijn daarnaast op pad gestuurd voor een rechtsback die de concurrentie aan moet gaan met Devyne Rensch. Sean Klaiber is namelijk gewogen en te licht bevonden. Hij zou dan ook mogen uitkijken naar een andere club. Inmiddels is voormalig PSV'er Santiago Arias (30) bij Ajax aangeboden. De Colombiaan mag transfervrij vertrekken bij Atlético Madrid, al is hij qua salaris geen goedkope speler. Arias wordt als 'interessant' bestempeld, al kampte hij in het vorige seizoen met een zware blessure (gebroken enkel) en een hamstringblessure.

Lees meer over:
Plaats reactie

vanreenen +10236

Niet moeilijk doen, als het van de leden van de RvC mag a.u.b., meteen Depay ophalen bij Barca en zelfde salaris als Bergwijn. Klaar voor de spitsenpositi
Daarnaast herinner ik mij dat Marc vorige winter een keeper wilde halen uit België, maar ik heb geen idee hoe hij heette. Was volgens Marc een keeper die zeer geschikt was. Hoe hij heette, dat ben ik vergeten.....is geloof ik ook een liedje dat nu op mij van toepassing is. Maar ik laat mij verrassen of Gorter zaterdag gewoon op doel staat. Eens moet hij er staan en hij heeft de kwaliteiten om over 1 of 2 jaar de keeper van het Nederlands elftal te worden. Echter, hij moet wel de gelegenheid krijgen het te kunnen bewijzen.

04-08-2022 17:33

Jari122 +1443

Nul zorgen. Nog meer vertrouwen in de titel na vanavond. Let’s go

30-07-2022 22:36

michaellaudrup +4660

Blijf het zeggen Alvares omturnen tot rechtsback cq stand in voor Schuurs en Kudus ipv Alvares op het middenveld zetten.

29-07-2022 16:19

MarcelvTol1971 +15302

Volledig mee eens, Alvares zou een prima oplossing zijn, ook centraal als de nood aan de man is. Zwaar onderschatte speler door velen hier.

30-07-2022 07:10

doktershuis +58

Ethan Laird! van Man u! enorm potentieel.
fel & snel, goeie tackle, loop vermogen, en jong genoeg om de ajax filosofie in te slijpen.

tegen de echt snelle jongens ben je kansloos achterin zeker als je niet goed staat in een omschakel moment.

28-07-2022 21:19

Babangida83 +23843

Op de spitspositie hebben we veel opties. Kudus is ook een plan B. Heel ander type weer dan Tadic en Brobbey. Middenvelders hebben we eerder teveel dan te weinig. Een rechtsback kan ik inkomen. En als Schuurs weggaat een vervanger.

27-07-2022 22:06

TheRiviera +5476

Kudus, Tadic en Bergwijn zijn gelegenheid opties. Het zijn geen reële keuzes om langdurig in de spits te spelen. Dus in werkelijkheid heeft Ajax te weinig opties voor in de spits.

29-07-2022 13:01

Yeshyeshyall +10927

Is Fosu Mensah nog in beeld? Zou prima als een Mazraoui kunnen spelen, of niet?

Edit: 7 duels bij Leverkussen, geblesseerd? Of niet goed genoeg bevonden?

27-07-2022 21:44

trodat4030 +96403

https://www.transfermarkt.nl/timothy-fosu-mensah/verletzungen/spieler/315131

Blessures, kruisband en hamstring die nog niet genezen is.

27-07-2022 22:47

Yeshyeshyall +10927

Check, dank

27-07-2022 22:55

joey_suarez +31

Spitspositie Fernando Llorente. Voormalig Tottenham..Speelt nu bij Eibar.
1,95 lang en kopsterk. Hadden wij helaas ook erg moeite mee, maar daar wil ik niet meer aan denken.

Zou zich kunnen schikken in rol van 2e/3e spits. Prima spits om in te brengen wanneer sneller de lange bal wordt gespeeld bij een achterstand. Met zijn lengte, beresterk en ervaring lijkt hij mij daar erg geschikt voor. Ook op CL niveau.

27-07-2022 20:59

Suk Hyun-Jun +6279

Dat had ook geen verkeerde optie geweest i.p.v. Lucca. Voordeel van Llorente t.o.v. Lucca is dat hij veel meer ervaring heeft. Waarschijnlijk beter in veel aspecten: positie kiezen, koppen, et cetera. Maar goed, met Lucca heb je ook een goede.

30-07-2022 15:58

Flipper33 +6826

Toch snap ik wel dat ze een echte ! Nr 9 er nog bij willen hebben Brobbey leuk maar die is toch echt een stuk minder dan Luuk de jong

27-07-2022 20:31

AlexLitmanen10 +14361

Ik vond Brobbey helemaal niet minder dan Luuk de Jong

27-07-2022 21:02

Delaney +14704

@Flipper33

Brobbey is een heel ander soort type spits dan Luuk de Jong, kun je dus ook totaal niet met elkaar vergelijken vind ik.

27-07-2022 21:35

Flipper33 +6826

Vind Luuk een jankbal maar wel een slimme spits gevaarlijker dan Brobbey vooral in de 16 vind Brobbey beetje een ongeleid projectiel

27-07-2022 21:37

Oxxer +163875 moderator

Jij bent af, het enige wat LdJ beter kan is koppen. Ik zag een stukje van die 36% balbezit wedstrijd, die Duitse linksback gooit alle ballen hoog voor de goal, dan is LdJ gevaarlijk.

27-07-2022 21:43

Flipper33 +6826

Mag toch echt hopen dat ze een Rechtsback halen in de categorie Wijndal ! En niet echt met Fitz kip op de rechtsback positie gaan experimenteren die liep als een gedesoriënteerde kip zonder kop rond tegen het eerste van de Oekraïeners

27-07-2022 20:24

Rockpotje +9533

In mijn ogen is Daniël Wass een interessante speler om er bij te halen. Ik hoop al zijn hele carrière dat hij naar ons komt. Als rechtsback is hij ideaal voor ons spel. Hij heeft veel loopvermogen en is technisch goed onderlegd. Hij is meer middenvelder dan verdediger en kan net als Mazraoui vanaf die positie veel dreiging verzorgen. Hij is van origine rechtsback en heeft daar veel gespeeld, maar is later meer middenvelder geworden door bij kleinere teams in grote competities te spelen. Bij Valencia heeft hij op beide posities veelvuldig gespeeld en een transfer naar Atlético verdient op late leeftijd. Hij heeft jarenlange ervaring in de Franse en Spaanse competitie en bij de nationale ploeg van Denemarken. Door een blessure heeft hij bij Atlético geen echte kans gehad en lijkt hij buiten de plannen te vallen. Bij ons kan hij misschien een mooie laatste uitdaging aan gaan zoals Poulsen in zijn tijd. Dan heb je nog een overbruggingsjaar voor Rensch. Bovendien kan hij op de posities van Álvarez en Klaassen uit de voeten. Dan heb je een goede extra optie met internationale ervaring voor de CL .

27-07-2022 16:53

Nick14 +25889

Maar waarom niet ook nog een linksback, keeper, materiaalman en linksbuiten?

27-07-2022 15:03

vanreenen +10236

Ik meen dat Ajax materiaalmannetjes zoekt voor de thuiswedstrijd tegen Groningen. O verhip, ballenjongens bedoel ik.

04-08-2022 17:42

Spelverdeler +4640

Arias en Antony zullen elkaar wel begrijpen. Maar Arias is te vaak geblesseerd en bovendien al op leeftijd. Veel beter om een jonge speler aan te trekken. Er is vast wel ergens in Denemarken een RB op te halen met de nodige potentie van rond de 20 jaar. Bij Ajax hoort toch altijd wel één Deen in de basis te staan. Laat Rensch het maar uitvechten met een ander talent wie beter is.

27-07-2022 14:49

joey_suarez +31

Sergi Roberto zou een uitstekende optie zijn op de rechtsback positie. Kan in balbezit als extra middenvelder fungeren, een rol die Mazraoui de laatste jaren op zich nam waardoor we onvoorspelbaar werden. Heeft de nodige ervaring, CL en interlands, om ook verdedigend zijn mannetje te staan. Speelt nauwelijks bij Barcelona. We hebben een goede verstandhouding met die club. Ik zou een belletje eraan wagen.

Rench nog een jaartje laten rijpen. Zal aan de nodige duels komen. Heeft talent zat om over 1/2 jaar de vaste rechtsback van Ajax te worden

27-07-2022 14:43

patje0527 +1323

Idd, halen we 10 mln van de schuld van Dest en klaar.

27-07-2022 17:19

thajax +7423

Neeee niet Arias aub. Zoek een exotische verrassing ipv zo'n oud-psv-waterdrager of zet anders Regeer erneer

27-07-2022 14:09

Champy95 +1506

Ik zou toch proberen Regeer (of Fitz-Jim) in te passen als rechtsback. Op die plek speel je toch als een halve middenvelder en Regeer is fel en snel genoeg om de defensieve taken op te pikken.
Ik zie ons geen rechtsback voor een acceptabele som aantrekken die onmiddellijk mee kan en je hebt bijna geen jeugdspelers in het eerste meer die iets waard zijn.

Beter al je resterende munitie aanwenden voor 1 goede speler, ipv verdelen over 3 selectievullers.

27-07-2022 14:01

Flipper33 +6826

En dan met Fitz-Jim en Regeer willen overwinteren in de CL die worden totaal overlopen Fitz liep er tegen het 1e van de Oekraïeners al rond als een gedesoriënteerde kip zonder kop

27-07-2022 20:20

Champy95 +1506

Het is aan die jongens en de staf om zich te verbeteren.
De rest van de ploeg is sterk genoeg om zo'n jongen te helpen.
Ik ga er voorlopig nog steeds van uit dat Rensch de eerste rechtsback is, en dat we enkel een backup/concurrent zoeken.

28-07-2022 00:03

JJFajax +3547

Middenvelder gaat echt niet komen anders hadden ze Q. Timber wel terug gehaald. Aanvallende middenvelders hebben we genoeg

27-07-2022 13:47

patje0527 +1323

10 mln voor Q Timber, is toch een belachelijke prijs. Blij dat ze dat niet hebben gedaan zeg

27-07-2022 17:20

fc Barcelona_ke +19239

Misschien wil hij zelf niet vanwege weinig speelminuten. Bij feyenoord meer

27-07-2022 18:22

JJFajax +3547

Volgens mij hebben we al zat spelers in de laatste leeftijdscatogorie. Teveel is ook niet goed want deze spelers vertegenwoordigen bijna geen restwaarde meer. Graag een rechtsback van 22/25

27-07-2022 13:42

In Bassey we trust +15361

Arias was bij pisvee altijd wel goed.. Die zou je er best bij kunnen hebben.

27-07-2022 13:37

thajax +7423

Nee we zijn geen PSV2 met ook al Bergwijn, Ihattaren. Laten we met iets originelers komen. Als we echt wanhopig worden, zou ik nog liever Zeefuik terughalen

27-07-2022 14:11

Pakschaal020 +2124

Zeefuik, dan zie je ze vliegen..

27-07-2022 14:19

thajax +7423

Als we wanhopig worden...
Ik mag hopen dat onze scouting een fatsoenlijke back kent

27-07-2022 14:30

In Bassey we trust +15361

Hij zal voor ons een prima back zijn, niet zo uit de hoogte doen.

27-07-2022 14:48

MichelBoerebach +29176

Vind ik dus ook. Ik weet overigens niet hoe goed ie momenteel is.

27-07-2022 18:27

Ajaxforeversince1959 +140

Aangezien iedereen hier Argentijnse onverzettelijkheid wenst op de RB positie
denk dan eens aan Gonzalo Montiel.
Nu speler van Sevilla maar met een afkoopsom van 11 mljn.
Kan geweldig voetballen, jong, snel en hard in de duels.

27-07-2022 13:35

Flipper33 +6826

Volgens mij zijn de meeste hier betere scouts dan die Ajax heeft meeste komen tenminste met namen waar we iets aan hebben.. de scouts van Ajax maar zelden

27-07-2022 20:25

AlexLitmanen10 +14361

Onze scouts zien geen spelers Zoals conceicao of Bassey?

27-07-2022 21:04

Flipper33 +6826

Bord op schoot scouting kunnen niet eens een fatsoenlijke Rechtsback scouten

27-07-2022 21:19

oudzuid2 +7292

middenvelder lijkt me overdreven. Ihattaren staat daar nog niet eens tussen. enop een gegeven moment moet je ook de jeugd een kans geven

27-07-2022 13:27

In Bassey we trust +15361

Mo is uitgespeeld. Eigen schuld.

27-07-2022 13:37

JJFajax +3547

Hoezo eigen schuld, je weet nog niet eens wat er met hem aan de hand is.

27-07-2022 13:44

patje0527 +1323

Hebben we er weer zo een die alles weet zogenaamd

27-07-2022 17:22

komopajax777 +13210

idiote reactie.

27-07-2022 17:33

Delaney +14704

@Antony39

Dit is wel een erg snel getrokken conclusie, zolang er nog niks officieel is bekend gemaakt kun je er als Ajacied ook vrij weinig over zeggen vind ik.

27-07-2022 19:25

Slang +14994

Volgens mij worden er wekelijks spelers aan Ajax aangeboden, waarom wordt Arias nou concreet belicht? Speelt er al wat concreters

27-07-2022 13:13

Freddy +11375

Zaakwaarnemer wil wat meer aandacht voor hem

27-07-2022 13:28

NW23 +5028

Schuurs weg doen en vervangen met een speler uit Zuid-Amerika/Mexico die CV/RB kan spelen lijkt me ideaal. We moeten die onverzettelijkheid behouden.

Arias is over the hill en te blessuregevoelig. Gewoon een jonge speler met doorgroeimogelijkheden zoeken. Rustig wennen achter Timber en met Rensch de concurrentiestrijd aan gaan.

27-07-2022 13:07

Kingoffdatoilet +17132

Het zou echt een hele grove fout zijn om nog een middenvelder te halen. Er zijn zat middenvelders.

27-07-2022 12:22

Ajaxafc1986 +1001

Een goede verdedigende middenvelder ( stofzuiger type Davids) is altijd welkom.

27-07-2022 13:05

Lazell +16983

Davids was zo veel meer dan een stofzuiger. Zowel bikkelhard als sierlijk aan de bal. Geweldige speler, denk niet dat we zo'n compleet type op niveau kunnen halen.

27-07-2022 14:43

Telamon +9192

Een rechtsback is nog enigszins begrijpelijk als dat betekent dat Schuurs vertrekt en Rensch de vaste backup van Timber wordt.

Een spits en een zoveelste middenvelder, zou absurd zijn. Tadic en Brobbey heb je al, en pinchhitten met een kopsterke spits is vrijwel altijd kansloos. Effectiever is nog meer risico nemen en vaker proberen over de grond de spits in te spelen de 16 in te combineren, om maar iets te noemen.
En als je een kopsterke spits erbij wil, had je Brobbey niet moeten halen, maar een kopsterke spits, dus een ander type dan Tadic. En daarbij Hansen.

En al een overschot aan middenvelders, zeker als Ihattaren straks erbij komt.

27-07-2022 11:46

Lazell +16983

En toch willen veel grote clubs/coaches de afgelopen jaren vaak een échte spits in de 16 (Benzema bij Real, Bayern met Lewandowski, City heeft Haaland gekocht, Haller bij ons). Richting het einde van de wedstrijd zetten tegenstanders gerust 1 linie van 5 en een linie van 4 op de 16 meter. Dan kom je er over de grond niet altijd doorheen. Pep heeft daar enorm mee liggen worstelen. Veel flankwissels, om maar net dat gaatje te vinden. Maar hij komt nu niet voor niets met Haaland op de proppen. Hij wil gewoon stootkracht in de 16. Haaland is toch een a-typische spits voor Guardiola.

27-07-2022 14:49

Telamon +9192

@Lazell

Maar Haaland is vrij compleet, kan zelfs counteren met zijn snelheid en slimheid. Voetballend goed.

Met Haller was het afgelopen seizoen vrijwel alleen maar voorzetten geblazen, opportunistisch gedoe.

Inderdaad, als pinchhitter kan het, maar met name Nederlandse clubs heb ik daar vrijwel nooit succesvol mee zien zijn.

Als zo'n speler voorhanden zou zijn, mooi, maar je hebt nu al Tadic, Brobbey (ook best kopsterk), Kudus eventueel en Hansen en Rasmussen. Soms moet je genoegen nemen met wat je hebt, en daar het beste van maken.

En als je puur wil pinchhitten in de laatste minuten, zet je er gewoon een lange kopsterke CV neer wat mij betreft.

En als je zo'n type wilt, had dan niet Brobbey gehaald, maar een kopsterke spits. Dan zou je Tadic, kopsterke spits, Kudus, Hansen en Rasmussen hebben. 3 verschillende types.

27-07-2022 15:54

Lazell +16983

Ben het wel grotendeels met je eens. Een pure kopper is nonsens. Hoeft van mij ook zeker geen kopsterke spits bij. Een type Brobbey die aardig kan koppen maar ook nog veel meer kan is ideaal voor Ajax. Zoals ik hier beneden zeg, moet de verdediging dan zowel de passlijn als de man afdekken in de 16. Je kan ook van iets verder weg een voorzet geven. Je dus kunt vanuit meer posities de bal succesvol voor de goal gooien en op meer verschillende manier. Variatie is belangrijk om tegenstanders kapot te spelen.

Haaland is compleet, maar heeft geen ragfijne motoriek en techniek die Pep graag op die plekken wil. Maar wel een oermens die elke voorzet erin kan werken. Benzema is veel verfijnder en zwerft veel meer dan een normale spits, maar als die voorzet komt kegelt ook elke bal erin. Hoog, laag, halfhoog, volley, kop, links, rechts...

27-07-2022 16:11

Telamon +9192

@Lazell

Eens met dit alles.

Het is uiteraard ook afhankelijk van je voorgevers. Zoals Dost toen bij Sporting, met goede voorgevers kopt ie ze er wel in. Dus dan moet dat hele plaatje kloppen.
Maar dan nog is het veel effectiever als je in de tegenaanval voorgeeft en kopt, of als de tegenstander niet zo compact staat, en je ook in voorwaartse beweging bent.
Dan ben je vrijwel nooit als de tegenstander de bus parkeert. Dan moet je echt enorm goede voorgevers hebben, en een zeer kopsterke spits.

27-07-2022 16:43

Quincy.G +122

Rb dumfries ophalenn

27-07-2022 11:38

Reyden +1393

Die gaat never nooit terug naar de Eredivisie. Moeten we niet willen ook.

27-07-2022 11:45

036AFCA97 +146646

Ik vind een spits totaal onnodig. Vraag me nu al af hoe iedereen voorin tevreden gehouden moet worden.

Ik zie liever twee verdedigers komen.

27-07-2022 11:23

Nr.10 +110990

Het is toch duidelijk dat we nu maar één echte spits hebben die bovendien nog nooit een paar hele wedstrijden achter elkaar gespeeld heeft?
Ook hebben wij nu niemand voorin die kan koppen.
Én als je kijkt naar de afgelopen seizoenen, hebben wij cruciale punten gepakt met een tweede spits, eerst Huntelaar en later Brobbey, die erin kan komen in de laatste tien of 15 minuten. Waarom zou je dat niet weer willen als coach?
Tevreden houden hoeft niet. We zijn een topclub, er is concurrentie, en ook als je een goede speler bent zit je een keer op de bank. Is Schreuder ook al heel duidelijk over geweest, dat men daar niet te snel over moet gaan zeiken.
Hier op AS wordt oneindig veel teveel aandacht gegeven aan die ‘tevredenheid’.

27-07-2022 11:38

Telamon +9192

Tadic en Brobbey, twee prima spitsen. Koppen is vrij kansloos, voorzetten zijn gokwerk en pinchhitten in de laatste 10 minuten is vrijwel altijd kansloos.

Je kan ook forceren door meer risico te nemen en sneller de spits in te spelen, meer pogingen over de grond de 16 te penetreren.

Ajax is gewoon koopziek geworden.

27-07-2022 11:48

trodat4030 +96403

Tadic heeft anders gewoon genoeg ballen panklaar op het bolletje van medespelers gelegd de laatste jaren. Het valt of staat gewoon met de kwaliteit van degene die de voorzet geeft en of de spits goed kan koppen of niet. Luuk de Jong scoort er bijna net zoveel met zijn hoofd als met zn voeten, hét bewijs dat voorzetten en koppen een prima wapen kan zijn. En ja, ik ken de statistiek dat voorzetten relatief weinig doelpunten opleveren, maar daar worden ook voorzetten van bijv Top Oss meegenomen, tja, dán kan ik me zomaar voorstellen dat de uitslag van zo'n statistiek flink omlaag gaat. Als je gewoon spelers hebt die een goede voorzet in de benen hebben en een sterke kopper in het centrum, kan het gewoon een sterk wapen zijn. Alles valt of staat met kwaliteit en Ajax heeft imo echt wel kwaliteit.

27-07-2022 11:59

Nr.10 +110990

Haha, altijd hetzelfde verhaal met jou, Telamon/Scofield/Gedaante...
Jij wil dat we Schuurs maar in de spits zetten toch? Terug naar de Mikey van der Hoorn tijd.
Een van de grote tekortkomingen in jouw eeuwige verhaal is dat het eenzijdig is, je gaat altijd maar uit van dezelfde oplossing. Soms loopt het niet. Is de vorm er niet, of zit het gewoon tegen. Dan kan het héél goed werken om eens wat opportunistischer te spelen in dat laatste kwartier, en daar kan je jezelf gewoon een instrument voor verschaffen door een goede stormram te halen. Zet nou de goals van Huntelaar en Brobbey als invallers eens op een rijtje, van de afgelopen vier jaar. Het moet dan al voor iedereen meteen evident zijn waarom je een tweede nummer 9 wil. En dan komt daar ook nog bij dat Brobbey nauwelijks hele wedstrijden in de benen heeft…
‘Koopziek’ - altijd weer hetzelfde goedkope verwijt. Er zijn drie spitsen weggegaan, tot nu toe eentje teruggekomen. Er zijn pas 5 aankopen gedaan, terwijl er met Mazraoui, Martinez, Tagliafico, Haller en Gravenberch ook al 5 spelers uit de basiskern zijn vertrokken. Dan nog Labyad, Danilo, Onana, straks Klaiber…
Hele normale gang van zaken allemaal.

27-07-2022 12:00

Lazell +16983

@tradat4030: Eens. Daarnaast: een kopper hebben geeft je ook meer kans om te variëren. Een lage voorzet kun je alleen geven als de passlijn open ligt. Zo niet, speel je hem zo tegen een verdediger aan. Dat is veel makkelijker te verdedigen. Met een kopper moeten ze niet alleen de passlijnen afschermen, maar ook de speler zelf. Brobbey heeft hem op die manier een paar keer heel gemakkelijk binnen kunnen koppen bij de 2e paal op een voorzet van Tadic. Dat zijn makkelijke goals als je een goede voorzetter hebt en een redelijke kopper.

27-07-2022 14:56

Martano +231

Geef op rechtsback nou even eigen jeugd de kans.

27-07-2022 11:13

Nr.10 +110990

Heb jij de hele voorbereiding en ook alle interviews met Schreuder en H2 gemist?
Zij wilden Rensch daar de kans geven. Rensch speelt gewoon een slechte voorbereiding, gisteren ook weer. Dan moet je dus verder, want wij moeten genoeg kwaliteit hebben om de CL in te gaan straks, dus er moet een rb bij. Tegelijk wordt Klaiber weggedaan, dus dat is gewoon winst op die positie.

27-07-2022 11:19

Telamon +9192

@Nr.10

Rensch zogenaamd een slechte wedstrijd, maar Alvarez dan? Daar is men helemaal tevreden mee, en speelde vele malen slechter, en wordt nog vele malen erger als de tegenstander hoger op het veld speelt, laat staan druk zet.

27-07-2022 11:49

Nr.10 +110990

Dit gaat over Rensch. En ja, die speelt een slechte voorbereiding. Net als dat hij vorig seizoen heel slecht was. Hij heeft de kans gekregen en die laten liggen. Jammer, ik denk dat hij er nog wel komt, fantastisch talent nog steeds, maar hij is nu nog niet klaar voor die verantwoordelijkheid.

Alvarez is een ander verhaal. Ik weet wel hoe jij over Alvarez denkt. Ik zie zelf ook beperkingen bij Alvarez. Maar wat ik een interessantere vraag vind, is: waarom vindt Schreuder Alvarez zo belangrijk? En Ten Hag?

27-07-2022 11:53

trodat4030 +96403

Sorry maar als je niet hebt gezien dat Rensch echt een beroerde pot heeft afgeleverd gisteren dan houdt het echt op en snap je er gewoon niks van of je bent gewoon niet eerlijk omdat je eigen jeugd nimmer wilt afvallen, hij speelde gewoon niet goed, dat mag je best erkennen. Aanvallend ging het redelijk (maar niet meer dan dat), verdedigend was hij gewoon echt slecht.

27-07-2022 11:54

Ricoteb +53174

Wie dan? Fitz-Jim en Regeer lijken me nog niet klaar. En je kan nog beter niemand opstellen dan dat je Rensch daar neerzet.

27-07-2022 11:25

Telamon +9192

Rensch deed het prima. Daarbij moet je zo'n speler een tijdje het vertrouwen geven, zodat hij in zijn rol kan groeien en in vorm geraakt en zelfvertrouwen opdoet.

27-07-2022 11:50

Brooklyn +4136

Hoop dat Ajax doorpakt op RB met een type Nous. Is ook beter voor het rendement van Antony. Sterker nog, zal hem het vertrouwen geven nog een (half) seizoen eraan vast te plakken.

Conceição en Ihattaran zijn onzekere factoren. Met het aantrekken van een goede RB sla je twee vliegen in een klap.

27-07-2022 11:09

JordanAFCA +22481

Frimpong, Laird of Bellerin zouden het goed kunnen opvullen op de rechtsback positie die ook basiswaardig zijn.

27-07-2022 11:03

Ozymandias +159568

Ik denk dat Frimpong financieel alleen haalbaar zou zijn als Ajax nog een basisspeler verkoopt. Hij kost waarschijnlijk 25-30 miljoen euro.

27-07-2022 11:08

JordanAFCA +22481

Schijnt één van de beste rechtsbacks te zijn van de Bundesliga. Denk wel dat het een duur geintje wordt die zo goed als onhaalbaar is tenzij er iemand wordt verkocht inderdaad. Ik zie hem met Antony echt een goeie tandem worden die uitstekend elkaar aan zouden vullen, aangezien ze beiden technisch erg vaardig zijn en met vlotte combinaties een sensatie kunnen worden. Is bovendien ook nog is Nederlands.

27-07-2022 11:15

Ozymandias +159568

Oh ja, Frimpong en Antony zouden een geweldig duo vormen. Die zouden elke linkerflank waar ze tegen speler angst inboezemen.

27-07-2022 11:17

TafkaAjaxdordttt +2

Spreekt alleen geen woord Nederlands.

27-07-2022 12:12

Flipper33 +6826

Frimpong hangt denk ik wel een behoorlijk prijskaartje aan gok zo’n 22 of 25 miljoen dat gaat Ajax niet betalen gok ik

27-07-2022 13:05

Ozymandias +159568

Als Ajax een middenvelder zoekt hoop ik dat ze hoog mikken en kijken of iemand als Ceballos haalbaar is. Hij heeft ervaring als rechtermiddenvelder in de double pivot en heeft het passende vermogen waarmee hij het spel van achteruit kan verdelen. Zijn contract loopt in 2023 af dus heel duur zal hij waarschijnlijk niet zijn.

27-07-2022 11:01

Nr.10 +110990

Salaris…?

27-07-2022 11:19

Ozymandias +159568

Lager dan je zou verwachten, bij Arsenal verdiende hij minder dan 3 miljoen (2.8 ofzo) pond.

27-07-2022 11:21

Nr.10 +110990

Wel een sierlijke speler. Maar ik vermoed dat jij dan graag zou zien dat zo’n type in plaats van Alvarez zou spelen. Ik vraag mij alleen af of het er in de praktijk niet op zou neerkomen dat hij ipv Taylor speelt. En Taylor is er nu echt klaar voor, die moet spelen dit seizoen.
Of heeft Ceballos meer defensieve kwaliteiten dan mij is bijgebleven?

27-07-2022 11:26

Ozymandias +159568

Hij is inderdaad geen "verdedigende" middenvelder maar in de rol die Álvarez (in de eerste helft, de tweede helft heb ik niet gezien) tegen Shakhtar had (waarbij hij veel hoger op het veld speelde dan afgelopen seizoen) lijkt Ceballos mij een heel geschikte speler.

27-07-2022 11:31

BobaAjax +702

Hieronder een lijstje waar de dubbele bezetting zichtbaar is.
Alle spelers heb ik maar op 1 positie gebruikt en zijn geselecteerd op de positie waar ze( mijns inziens) het beste uit hun verf komen. Spelers die weg mogen, jeugd en ihatarren erbuiten gelaten. Daar kan je op champions league niveau nog niet vanuit gaan.

Dus bij een dubbele bezetting zou je nog een rechtsback, cvm en een spits moeten halen. Een LCV of een LB (bassey kan allebei) zou in mijn ogen dus ook niet verkeerd zijn, alleen kan niet inschatten of Baas/Salah Eddine Ier tegenaan zitten.

Natuurlijk kan je met spelers schuiven maar bij BV 2 blessures achterin wordt het heel dun.

Keeper :
1.Pasveer
2. Gorter
3. Steek

RB
1. “””””””
2. Rensch

RCV
1. Timber
2. Schuurs

LCV
1. Blind
2. Bassey

LB
1. Wijndal
2. “”””””

CVM
1. Alvarez
2.””””””

LAM/RAM
1. Berghuis
2. Kudus
3.Taylor
4.Klaassen

Rv
1.Antony
2.Conceicao

SP
1. Brobbey
2. “””””

Lv
1. Bergwijn
2. Tadic

27-07-2022 11:01

Henning. +531

Ik zou eens informeren of Andres Herrera van River Plate geen interesse heeft in een overstap.

27-07-2022 11:00

AlexLitmanen10 +14361

Laatst opperde iemand hier Sep van de berg (Liverpool)

Daar heeft Ajax al vaker interesse in getoond. Vorig jaar blijkbaar heel goed gespeeld in championship als rechtsback !

Mocht je Schuurs laten gaan dan heb je wat mij betreft een prima optie zowel centraal als op rechts waar de nood hoog is.

Ben alleen benieuwd of Liverpool hem laat gaan of hem alleen een jaar wil verhuren, hoe dan ook proberen lijkt me

27-07-2022 10:43

Ozymandias +159568

Inderdaad, hij speelde in 2020/21 als rechterwingback bij Preston en maakte toen een hele goede indruk. Afgelopen seizoen kwam hij centraal (weer bij Preston) te staan en maakte daar een geweldige indruk. Hij zou een goede optie zijn om op termijn Timber op te volgen als centrale verdediger en zou in de tussentijd waarschijnlijk de beste optie zijn voor als rechtsback.

27-07-2022 10:53

Nr.10 +110990

De tweede 9 en de rechtsback snapt iedereen denk ik, heel duidelijk dat we daar nog wat nodig hebben.
De middenvelder is denk ik om een alternatief voor Alvarez te hebben. Tot nu toe is Regeer eigenlijk de enige die op zijn positie heeft gespeeld.

27-07-2022 10:42

Schip +23364

Blind, Fitz Jim, Taylor. Al is die laatste mogelijk beter als AM.

27-07-2022 10:50

Ozymandias +159568

Blind en Taylor lijken mij alleen alternatieven als Ajax in een 4-3-3 gaat spelen en tot nu toe lijkt Schreuder van plan te zijn een 4-2-3-1 te hanteren als default systeem.

27-07-2022 10:56

Nr.10 +110990

Precies, de formatie is zo’n beetje hetzelfde als onder TH tot nu toe. Ik ben wel benieuwd naar Blind op het middenveld nog, jammer dat het er deze voorbereiding nog niet van is gekomen omdat er lang geen andere optie op lcv was. Nu zullen we het in de competitie gaan uitproberen.

27-07-2022 11:22

Lullo +6054

De enige interessante naam die ik voorbij zie komen, is die van Singo. Aurier is een mafklapper, type Super Mario en Arias die is inmiddels over the hill na zijn blessures.

27-07-2022 10:39

Markopantelic007 +3893

Regeer lekker voor de leeuwen gooien. Vond hem veel indruk maken aan het einde van afgelopen seizoen.

27-07-2022 10:34

AiasMaximus +6025

Klaassen in de belangstelling van een MLS club. Misschien dat Ajax dan nog een middenvelder gaat halen.

27-07-2022 10:32

afca1985 +21239

Twitter MLS Transfers hebben het over een Eastern Conference team die hem eventueel in 2023 wil binnen halen als zijn speeltijd komend seizoen tegen valt

27-07-2022 11:30

IboAFCA +16190

Montiel van Sevilla ook prima optie trouwens. Wellicht huren met optie tot koop

27-07-2022 10:29

rodnet +10264

Schuurs verkopen en dat bedrag investeren in een solide rechtsbenige verdediger met de instelling van Tagliafico. En dan ben je eigenlijk wel klaar. Als er teveel spelers geen kans krijgen of op de bank zitten krijg je alleen maar onrust.

27-07-2022 10:23

Nr.10 +110990

Zoals Schreuder terecht opmerkte in een recent interview: ‘als je een keer een wedstrijdje op de bank zit moet je niet meteen gaan klagen.’
Wij willen CL niveau zijn, dan hoort dat erbij.

27-07-2022 10:44

OntlastendeMiddenvelder +1987

Nee, laat maar.

27-07-2022 10:22

Soccerskins v2 +43259

Arias wist afgelopen seizoen geen potten te breken bij Granada, dan vraag ik me af waarom hij in aanmerking komt bij Ajax. Gisteren opperde hier iemand Serge Aurier, die zou ik veel liever zien komen.

27-07-2022 10:11

Ricoteb +53174

Was ook grotendeels geblesseerd vorig seizoen. Maar ik zou hem inderdaad niet graag zien komen.

27-07-2022 10:17

Kaasje93 +366

Gewoon eens polsen wat die tavenier van rangers moet kosten!
30 jaar, ervaring en een marktwaarde van 10 miljoen!

27-07-2022 10:02

burwatti +14212

Die heeft net zijn contract verlengd, dus daar zal een aardig prijskaartje aan hangen.

27-07-2022 10:04

Kaasje93 +366

Oh dat heb ik niet meegekregen! Dan word hij inderdaad een stukje duurder maar wie weet haha

27-07-2022 10:11

Multi +33196

Nou voor de rechtsback heb je Djibril Sidibé en Serge Aurier die nog geen club hebben. Beide topaanwinsten met toch de nodige ervaring ook niet slecht voor onze jonge verdediging.

Gasten die nog maar een 1 jarig contract hebben en ook zeker interessant zijn: Stephane Singo, maar ook de nog minder bekende Ethan Laird. Bij Singo gewoon een ruildeal maken met Schuurs.

Lijken me allemaal betere opties dan Arias die net een lange blessure achter de rug heeft.

27-07-2022 10:01

Ricoteb +53174

Sidibe en Aurier zijn verdedigend nog onbetrouwbaarder dan Rensch. Had een tijdje geleden de naam Singo al voorbij zien komen, en die beviel me wel. Groot, sterk, snel, fel in de duels, stiekem best veel techniek. Dan heb je met Singo, Bassey en Timber wel een hoop kracht, snelheid en felheid in je verdediging.

27-07-2022 10:12

Oxxer +163875 moderator

Google Serge Aurier in de problemen, die speler wil jij niet bij Ajax. Er zit bij hem een behoorlijke steek los, bij al zijn clubs gezeik met vechtpartijen tijdens stappen, onder invloed van op social media en ander gedoe. Circuleerden filmpjes op het net.

27-07-2022 10:20

martijn1 +680

Als ze een middenvelder zoeken hadden ze Timber moeten halen.

27-07-2022 09:59

IboAFCA +16190

Timber wil geen tweede viool spelen lijkt me. Fitz-Jim lijkt me een prima alternatief voor die positie. Taylor kan daar ook uit de voeten. Regeer ook eventueel maar ik denk dat hij zich beter kan richten op de rechtsbackpositie.

27-07-2022 10:01

Richard.M +30

Misschien niet de speler die perfect bij Ajax past, maar wat vinden jullie ervan om Hans Hateboer te halen? Wellicht wil hij zich in de kijker spelen voor het WK en heeft nog maar een 2 jarig contract bij Atalanta.

27-07-2022 09:59

MaximilianRosse +9197

Middenvelder totaal niet nodig.

27-07-2022 09:54

burwatti +14212

Zeker niet als Bassey uiteindelijk op de plek van blind komt, en blind ook als middenvelder gebruikt kan gaan worden.

27-07-2022 10:03

kampioen2010 +1902

Tadic was nog niet helemaal in z'n element in de spits moet ik zeggen. Had moeite met snel handelen in de kleine ruimte. Maar ik verwacht dat het nog wel goed komt. Op basis van gisteren en de verdere voorbereiding gaat hier me voorkeur naar uit:
Pasveer
Aankoop-Timber-Blind-Wijndal
Alvarez-Kudus-Berghuis
Antony-Tadic-Bergwijn

Als het niet loopt Taylor brengen voor Berghuis en Brobbey voor Kudus en Tadic naar 10.
Ook nog even afwachten wat betreft Bassey. Anders Blind in de eredivisie naar plek van Alvarez.

27-07-2022 09:48

Ricoteb +53174

Tadic was inderdaad nog wat onwennig in de spits, maar dat komt ook wel door het middenveld. Bergwijn en Antony waren de enige die hem aanspeelden, maar hij had vanuit het middenveld niemand om mee te combineren. Berghuis bemoeide zich in de eerste helft vooral met de opbouw, Klaassen verstopte zich, en Alvarez is Alvarez. Als je niemand hebt om mee te combineren als valse spits, houdt het ook op. Sowieso vind ik de aanwezigheid van Klaassen bij spits Tadic onnodig, omdat je met Bergwijn en Antony al twee diepgaande buitenspelers hebt.

27-07-2022 10:15

afcas +3761

Nou ja, de combinatie vd beek-tadic liet zien dat een diepgaande middenvelder wel samen kan met tadic. Leverde een enorm bedrag voor vd beek op zelfs. Het probleem is alleen dat vd beek niet zo bang is om zelf de combinatie aan te gaan als klaassen. Het valt me op dat klaassen niet zo vaak diep gaat als hij zelf de bal inspeelt. Overigens heb je met kudus ook een middenvelder die diep kan gaan EN voetballende kwaliteiten heeft. Wat dat betreft zou dat eigenlijk een no-brainer moeten zijn.

27-07-2022 10:47

Ricoteb +53174

Ik zeg ook niet dat een diepgaande middenvelder niet werkt. Maar hij lijkt me minder nodig. In 18/19 had je alleen Neres die voor diepte zorgde, dus had je ook diepgang vanaf het middenveld nodig. Nu heb je Bergwijn en Antony die ook diep gaan en in voor het doel kunnen verschijnen, dan lijkt een loper als Klaassen met geen pure noodzaak meer. Verder ben ik het met je eens dat Kudus in elk aspect beter is dan Klaassen, dus die overweging lijkt me sowieso simpel.

27-07-2022 10:55

trodat4030 +96403

@afcas

Je legt zelf het hele verschil al uit. Donny is een véél betere voetballer dan Klaassen. Zijn (Klaassens) aannames worden geregeld kaatsen (onbedoeld) en zijn kaatsen missen gewoon vaak de precisie die nodig is, zeker in de kleine ruimtes waar Dusan en Deef zich bevinden als spits en 10. Met Donny kan je combinatievoetbal spelen, Deef moet je gewoon in stelling brengen om af te werken, een héél verschil. Dat ze allebei blond zijn, veel kunnen lopen en op 10 spelen zijn in feite de enige overeenkomsten tussen beide, maar Donny is zó veel completer, de vergelijking tussen de 2 vind ik altijd bijna schandalig tov Donny.

27-07-2022 11:20

JJFajax +3547

Arias. Was dat niet die gozer wat iedere week door van de Gijp werd uitgelachen met zijn prachtige voorzetten 😂😂😂

27-07-2022 09:48

AFCAMSTERDAM +2900

Dat was Manolev

27-07-2022 09:50

Saban +531

Eredivisie nooit gekeken ofzo?

27-07-2022 09:52

AFCACruijff14 +161009

Wauw, dat je die fout kan maken zeg...

27-07-2022 10:24

Matts +2131

Ik zou Rensch en Regeer het lekker laten uitvechten op rechtsback. Wat betreft de spitspositie: zouden we Batshuayi niet kunnen huren of kopen? Is eind juni 2023 ook transfervrij.

27-07-2022 09:44

RayJordaan +6831

Rench is het niet op die plek

27-07-2022 09:54

IboAFCA +16190

Als Schuurs vertrekt mag Rensch backup CV zijn, Regeer backup RB

27-07-2022 09:55

Ferd +38373

Hij is 2023 transfervrij, dus huren is voor zijn huidige club geen optie. Dat staat aan transfervrij vertrekken.

27-07-2022 10:05

Melle.v +1552

Hector Bellerin

27-07-2022 09:41

Jake the Snake +17337

Wil perse terug naar Spanje.

27-07-2022 10:11
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.