‘Ajax ziet in Zirkzee tweede jonge spits’

door Bas Velzel 346

Bron De Telegraaf

‘Ajax ziet in Zirkzee tweede jonge spits’

door Bas Velzel 346

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Ajax heeft de interesse voor Joshua Zirkzee kenbaar gemaakt. De Amsterdammers zien in de 21-jarige spits van Bayen München een tweede jonge spits die jarenlang mee kan. Hij moet met Brian Brobbey het nieuwe duo worden.

Met dat nieuws komt De Telegraaf op donderdagochtend. Volgens de ochtendkrant kan Ajax Zirkzee voor een bedrag van boven de tien miljoen euro ophalen uit Duitsland. De jeugdinternational werd afgelopen seizoen verhuurd aan RSC Anderlecht en wist in 32 wedstrijden in de Pro League vijftien keer te scoren en acht keer een assist te geven.

Zirkzee zou samen met Brobbey het nieuwe spitsenduo bij Ajax moeten worden, waar de club de komende jaar mee door kan gaan. Brobbey moet volgens Valentijn Driessen achttien miljoen euro kosten. Volgens De Telegraaf zijn de Amsterdammers van plan met de opbrengst van de transfer van Sébastien Haller, zo’n kleine 35 miljoen euro, in ieder geval een poging te wagen voor de twee jonge spitsen.

‘Intern tegenstand voor komst Wijndal’

Ajax zou met de rest van de Haller-opbrengst Owen Wijndal naar Amsterdam willen halen. De ochtendkrant schrijft dat de linksachter voor tien miljoen is op te halen in Alkmaar, maar dat zijn salariseisen ‘te gortig’ zijn voor de club. Ook zijn er twee kampen over de komst van AZ-speler. ‘Schreuder, H2 en de complete scouting willen hem graag hebben, maar er is intern ook tegenstand’, aldus De Telegraaf.

Lees meer over:
Plaats reactie

Gonzo +4778

Als ik naar de skills van Roko Simic kijk dan zijn er nog wel meer spitsen dan alleen Brobbey en de prijs van Brobbey.

24-06-2022 11:05

JJFajax +3560

Als je bergwijn en brobbey koopt is Zirkzee overbodig. Wel zou ik Suarez halen in de Huntelaar rol van 2 jaar geleden, mits hij geen torenhoog salaris vraagt. Suarez is toch een ander type dan Tadic en brobbey. Keus genoeg dan voor de spits positie

Bergwijn. Tadic. Anthony

24-06-2022 01:24

BillSplate +9706

Er zijn meer vissen in de Zirkzee.

24-06-2022 00:25

DeMeervanweleer +7576

Van mij kunnen er niet genoeg goede voetballers bij Ajax komen, Het zal ook wel een beetje een side business kunnen zijn van Ajax, veel spelers die hier gespeeld hebben vertrekken met een Ajax-plus bonus. Veel clubs van naam en faam doen dit.

23-06-2022 21:23

WantAmsterdam +116147

Brobbey en Zirkzee lijkt me teveel van het goede, we hebben dan ook Tadic, Bergwijn en evtl Kudus die daar kunnen spelen. Ik zou Tadic sws de eerste spits maken. Daar dan twee spitsen erachter. Niet nodig.
Voor Ajax zou Zirkzee denk ik geen slechte spits zijn, is meevoetballend goed.

23-06-2022 19:46

Nr.10 +111267

Gast donder jij eens ff op. Je zit overal hetzelfde te herhalen, mafkees.

23-06-2022 19:43

Nr.10 +111267

Het klopt wel, dat Ajax Zirkzee wil, naast Brobbey. Ook bevestigd door Freek Jansen van VI. Die gast is best wel een onbenul, maar hij wordt wel op de hoogte gehouden door Ajax en verzint geen dingen. Verder heeft Leipzig schijnbaar belangstelling voor Alvarez. Je zou zeggen, zij willen Alvarez, wij willen Brobbey: 1 + 1 = 2! Brobbey en 15 miljoen erbij, en dan hebben ze Alvarez toch voor een prikkie binnen. Wij hebben onze spits terug en nog wat investeringsruimte voor een extra middenvelder om Edson te vervangen. Die moet er dan wel komen namelijk.

23-06-2022 17:03

MosesD +14683

15 mio voor spijtoptant Brobbey, die vaker niet dan wel fit is. Dat zou werkelijk totaal krankzinnig zijn. Gewoon vol voor Zirkzee gaan.

23-06-2022 18:46

Nr.10 +111267

Het plan is om zowel Brobbey als Zirkzee te halen.

23-06-2022 19:00

MosesD +14683

Volgens mij denken ze dat bij de Telegraaf. Die roepen ook vaak maar wat

23-06-2022 19:03

Nr.10 +111267

Nee, dat is ook bevestigd door Freek Jansen van VI, die wordt wel op de hoogte gehouden door Ajax en verzint geen dingen. De bedoeling is nu Bergwijn, Zirkzee en Brobbey. Wijndal kan voor 10 miljoen, maar dan moet Nico eerst verkocht worden, en er moet onderhandeld worden over zijn salaris. Als Nico blijft dan wordt Wijndal niet gehaald. Timber en Martinez willen we in principe houden, alleen als het over 50 miljoen of meer gaat dan wordt het lastig, zelfde geldt voor Antony, maar dan 70+. Alvarez wordt wel naar biedingen geluisterd, vanaf 30 miljoen zou hij verkocht kunnen worden. Leipzig heeft belangstelling.
Alsjeblieft.

23-06-2022 19:13

MosesD +14683

Maar ik hoop dat jij het ook krankzinnig vindt als Brobbey voor een groot bedrag wordt teruggekocht? Is bovendien zelden een langere periode fit. Gewoon Zirkzee halen. Rouleren met Tadic en Rasmussen . Wijndal helemaal niet nodig. We hebben Blind en het grote talent Salah Edine.

23-06-2022 19:38

Nr.10 +111267

Het is een raar verhaal met Brobbey, maar hij is een goede spits voor Ajax. Een betere vind je niet snel voor 15 miljoen. En hij is het driedubbele waard als hij 2 goede seizoenen heeft. Dus krankzinnig? Nee.
Op basis waarvan zie je nou een rol weggelegd voor Rasmussen in het eerste? Is er nou serieus enige andere reden voor dat je hem noemt, behalve dan dat hij gewoon de spits van Jong was vorig jaar? Hij scoort niet eens in de KKD! Dat vind ik een veel krankzinniger idee dan Brobbey terughalen. Verder weet ik niet wat Schreuder wil met Tadic, en misschien speelt Tadic daar zelf ook een rol in. Over Blind heeft hij wel gezegd in dat interview dat hij ook op 6 kan, en dat hij concurrentie wil op linksback. Het ziet er naar uit dat het Nico of Wijndal wordt.

23-06-2022 19:42

ajacieddieajaxziet +1234

Je leest het verkeerd. Hij zegt dat Leipzig Alvarez gaat kopen van Ajax en gaat betalen met Brobbey en 15 miljoen. Dat is wat anders.

23-06-2022 19:42

Nr.10 +111267

Ja maar vraagprijs van Alvarez is eigenlijk 30, dus denk dat hij bedoelt dat je dan per saldo 15 voor Brobbey betaalt.

23-06-2022 19:44

MosesD +14683

Rasmussen is een groot talent. Veel heeft met vertrouwen te maken. Zie hem ook als spits achter Zirkzee, Tadic en Bergwijn (mochten genoemde spelers komen). Salah Edine, een vd grootste talenten v Ajax, gekomen van AZ. En nu ga je weer n speler halen v AZ die zijn ontwikkeling in de weg staat? Dat plus miljoenen voor Brobbey? Waanzin. Wat is het ook voor n signaal naar de jeugdopleiding? Als voorbeeld tot slot: men haalde Schuurs, maar de veel betere Timber liep al rond op de Toekomst. Ajax moet voor de eigen jeugd gaan, zeker als n aankoop niet per se beter is.

23-06-2022 19:51

Nr.10 +111267

Niet zo paniekerig. Je moet het per positie bekijken. Op rechtsback bijvoorbeeld, en de plek van Gravenberch, wordt door Schreuder gezegd in dat interview dat ze denken dat Rensch het kan, en dat Taylor het kan. Wat is dat voor signaal aan de jeugdopleiding? Niet alle spelers halen het. En het is niet zo dat het team zich moet gaan aanpassen aan een Rasmussen. ‘Oh, Rasmussen heeft nu twee jaar in Jong gespeeld, zonder uit te blinken of ook maar een beetje goals te maken in de spits, nou, misschien moeten we hem wat meer ‘vertrouwen’ geven, laten we hem maar in het eerste opstellen.’ Haha wat is dat voor rare houding? Nee, als Rasmussen laat zien dat hij een aanwinst is voor het eerste elftal dan komt hij er vanzelf in. Zo niet, dan niet. Van Gelderen, Llansana, Hillen, Raatsie, Yah… etc, moeten die er ook in?
Twee per jaar is uitstekend. Vorig jaar zijn Taylor en Regeer er bij gekomen, en Brobbey eigenlijk ook nog. Jaar daarvoor Timber en Rensch. Dat gaat uitstekend.

23-06-2022 19:58

MosesD +14683

Ik ben juist totaal niet paniekerig. Dat zou je kunnen denken als ik wil dat ze vanalles kopen. Ik wil juist dat de focus wordt gelegd op talent dat we in huis hebben. En vertrouwen is alles. Wellicht heb je zelf niet op hoog niveau gesport, maar dat doet alles met een individu. Beste voorbeeld: Mazraoui speelde op een gegeven moment als amateur bij Jong. Het is dat Marcel Keizer het in m zag zitten en die jongen vertrouwen gaf. In de jeugd loopt een andere Deen zonder maar een greintje vertrouwen: Jeppe Kjaer. Werd de Deense Messi genoemd. Of neem een Daley Blind hoe belangrijk dat half jaar Groningen is geweest. Rasmussen is 19 geef die jongen een btke de tijd. Jij hebt leeftijdsgenoot Daramy ook al afgeschreven zeker?

23-06-2022 20:13

Nr.10 +111267

Je komt paniekerig over doordat je het hebt over 'krankzinnig' en 'waanzin', terwijl er niet zulke rare dingen aan de hand zijn.
Ja vertrouwen is belangrijk, sure. Maar het belangrijkste is de prestaties van Ajax 1. We gaan geen wedstrijden gebruiken, waarin de punten en reputatie van Ajax 1 op het spel staan, en waarvoor 50.000 man een kaartje heeft gekocht, om een beetje aan de individuele carrière te sleutelen van iemand die zelf geen aanleiding heeft gegeven om hem in Ajax 1 op te stellen. Waar slaat dat op?
Mazraoui heeft zijn speeltijd in Ajax 1 gewoon afgedwongen. Blind al helemaal, die had iedereen tegen in het begin. Prima als de trainer het in iemand ziet zitten en die jongen dan wat moed in spreekt. Maar je wordt opgesteld in Ajax 1 vanwege je kwaliteiten en prestaties. Als wij in de basis jongens als Tadic, Antony, Bergwijn en Brobbey hebben rondlopen, dan zou ik niet weten waarom je Rasmussen op zou stellen. Die zit gewoon te ver van dat niveau af. Zelfs Cassierra en Danilo scoorden er al op los in die KKD. Rasmussen staat een heel seizoen in de spits en maakt nog geen 10 goals. Wat mij betreft heeft hij alle tijd, maar ondertussen wil ik graag dat Ajax imponeert in de Champions League volgend jaar, en kampioen wordt. Daarvoor wil ik graag dat Ajax spelers op kan stellen die zulke prestaties kunnen behalen.

23-06-2022 20:25

MosesD +14683

Verre van paniekerig, echter vind ik miljoenen betalen voor n spijtoptant idd krankzinnig en dus n zeer slecht signaal naar de opleiding. That’s all.
Ik durf te stellen dat de carrière van Nous er anders had uit gezien als Marcel Keizer hem niet al het vertrouwen had geschonken.
Rasmussen hoeft niet in de basis, zeg ik ook nergens. Wel moet je hem kansen geven. Dat is des-Ajax. Net zoals mensen die schreeuwen om n nwe keeper. Geef gewoon Gorter het vertrouwen. Geweldig talent.
Indruk maken, overwinteren in de CL dat kan niet altijd. We zijn helaas n club in de Eredivisie.
Oveigens over vertrouwen gesproken, je noemt m zelf. Cassierra doet het nu uitstekend. Ik vond dat al n goede speler, maar kreeg helaas weinig kansen.

23-06-2022 20:45

Nr.10 +111267

‘Indruk maken, overwinteren in de CL dat kan niet altijd. We zijn helaas een club in de Eredivisie.’

Ah, nu snap ik beter waarom wij zo van mening verschillen. Ik wil wel dat Ajax elk jaar inzet op indruk maken en overwinteren in de CL. Ik vind ook dat alle middelen die er zijn daartoe aangewend moeten worden.
Dat Cassierra het later ergens leuk doet wil niet zeggen dat wij iets verkeerds hebben gedaan trouwens, hij had gewoon absoluut niet het niveau toen hij bij ons zat.

23-06-2022 21:02

MosesD +14683

Helaas is altijd overwinteren in de CL niet realistisch. Dat als doel hebben prima, zonder eea uit het oog te verliezen. Zo’n jaar als 18-19 heeft weer n boel mensen zand ik de ogen gestrooid. Hoe vaak heeft Ajax sinds 1995 overwinterd? Het is het lot van Ajax dat we in de Eredivisie spelen. Helaas.
Cassiera niet goed genoeg? Vind ik niet. Hij kwam erin tegen Psv, voetbalde goed, maar miste 2 kansen. Waren die erin gegaan…. Ja, je moet in je carrière ook een paar keer en vooral op de goede momenten mazzel hebben.

23-06-2022 21:16

jjlncua33 +403

Schuurs ophalen vond ik wel een goede zet. Is toch tijdje basispeler geweest en kan nu met winst worden verkocht. Wat belangrijk is voor Ajax. Meer eredivisie talenten kunnen naar Ajax om vervolgens een mooie transfer te maken. Het hoeft niet perse de top van Europa te zijn. Een mooie club uit Italie voor Schuurs is mooi voor hem.

23-06-2022 22:55

MosesD +14683

Schuurs heeft zeker n paar aardige potjes gespeeld, maar wat ik probeer uit te leggen dat je wel spelers kan kopen, maar vaak blijkt wat jezelf in huis hebt beter te zijn. Maar je moet jongens wel de kans geven.

23-06-2022 23:02

Nr.10 +111267

Als je niet ziet dat Cassierra toen niet goed genoeg was voor ons, omdat hij nu meer dan 14 goals heeft gemaakt in nota bene de Russische competitie, dan worden wij het echt nooit eens.. We hebben hem zelfs nog verhuurd aan Groningen man, daar bakte hij er ook niks van. Nee hij had een schouderklopje nodig, dan had hij de Eredivisie aan flarden geschoten. Hou op hoor.

Verder moet overwinteren in de CL inderdaad het doel zijn. Als je dan een spits kan halen en daarmee de kans daarop kan vergroten, dan moet je dat niet laten omdat Rasmussen wel eens een leuke boog aan de bal geeft met zijn linker als hij er een keer zin in heeft.

23-06-2022 23:19

MosesD +14683

Tja, we kijken er anders tegenaan. Maar jij vermoedelijk niet topsport bedreven, anders zou je eea wel begrijpen. Een jongen uit Colombia, het is niet dat je daar een kwartje ingooit en hij gaat meteen goed spelen. Een geweldig talent als Muric, ook die redde het niet. Kan hij er er dan niks van? Nee, natuurlijk niet. Ook van de Beek kan er nu natuurlijk niet plotseling helemaal niks van.
Overwinteren in CL mooi streven, maar geen must. Anders zou Ajax de afgelopen 27 jaar slechts 4x een goed seizoen hebben gedraaid. Ambitie, maar wel met realisme.

23-06-2022 23:44

Henkjanklaas +20655

Ajax wil tegen de 30 voor alvarez. Trouwens als hij gaat moet je een wereldklasse breker terugkopen want daar hebben we dan niemand meer voor en is onontbeerlijk in de CL

26-06-2022 06:12

Web +178830

Als de complete scouting en Schreuder hem willen
Zou het om geld gaan?
Wie hebben er nog inspraak dan?
Dat salaris moet ook niet te hoog zijn
Blind is nog steeds beter op links

23-06-2022 16:27

DonAdam +2360

Zirkzee is een goede speler, de klasse druipt ervan af, hij moet alleen wat scherper voor de goal worden. Dat zou hij kunnen leren van KJ, maar die komt denk ik niet meer op het veld. Ofschoon v/d Sar ook weleens een keeper assisteert.

Leipzig zijn echte naaiers dat ze 18 miljoen verlangen voor Brobbey, die kutclub moet H2 negeren en in het vervolg overal naaien waar ze kunnen.

Wat betreft Wijndal snap ik de terughoudendheid met Blind, Tagliafico, Martinez, Salah-Eddine en Baas onder contract. Wanneer Tagliafico vertrekt zou hij een optie kunnen zijn, maar vooralsnog heeft Ajax een rechtsback nodig die er direct staat; ik denk dat Rensch nog een seizoen rijping nodig heeft.

Dan is er de mogelijke transfer van Bergwijn nog. Volgens mij moet Ajax kiezen voor Bergwijn of Zirkzee en Brobbey, want dat is het geld wat verdiend is met Haller op. Een centrumspits is nodig, dus de logische keuze lijkt mij vrij duidelijk. Ook gezien de gevorderde leeftijd van Tadic, die als backup in de spits kan spelen.

23-06-2022 16:01

GiannisAntetokounmpo +8416

Logische keuze. Jong Nederlands talent, goed seizoen gedraaid bij Anderlecht en kan wellicht voor een zacht prijsje worden opgehaald, nadat Bayern met 2 spelers van Ajax hetzelfde heeft gedaan en de relatie met het oog op de toekomst goed wilt houden.

Zal ook echt niet als vervanger van Brobbey komen.
Ajax heeft als Haller morgen tekent bij Dortmund geen enkele centrum spits.
Moeten dus gewoon 2 spelers bij. Tadic kan dan als de nood hoog is als #3.

23-06-2022 15:54

Bc te P +22130

Ik heb hem pas 2 keer zien spelen, te weinig om een goeie mening te vormen, dus dat doe ik dan ook niet :)

23-06-2022 15:49

fc Barcelona_ke +19255

ik las over Zirkzee. hierboven zou Zirkzee samen met Brobbey concurrentie wie een basisplek krijgt.
op andere media las ik dat zirkzee alleen optie als Brobbey niet gelukt naar Amsterdam te halen!
eerlijk zeg zie ik allebei spitsen echt gelijkwaardig. Ik zou fijn als ervaren als breekijzer! Luuk de Jong bijv.

23-06-2022 15:29

Panna +5042

Luuk de Jong breekijzer? Oud ijzer zul je bedoelen!

23-06-2022 15:32

DonAdam +2360

Luuk de Jong gaat er op zijn oude dag meer maken dan Brobbey of Zirkzee met Tadic naast hem op de flank, maar Sevilla wil 6 miljoen hebben en dat zijn er 5 teveel. Restwaarde is er niet meer, dus die transfersom is Ajax kwijt, plus zijn puissante salaris.

Maar goals leveren gaat hij zeker bij Ajax; zeker met het hoofd is hij ongeevenaard in de Eredivisie. Ik denk zelfs in heel Europa. Als kapstop is hij beter dan Haller, die zelfs duels van een dwerg verliest. En Luuk wint itt Haller dus alle kopduels.

23-06-2022 15:56

Ricoteb +53174

De komst van Zirkzee lijkt me vooral afhankelijk van hoe Schreuder wil spelen. Als je ook Bergwijn of Tadic in de punt wil zetten, dan heb je niet Brobbey én Zirkzee nodig. Ziet Schreuder puur buitenspelers in hun, of evt op 10, dan snap ik dat je ze allebei haalt. Het zijn ook goeie types, Brobbey is uiteraard van kracht, snelheid en een aanspeelpunt. Zirkzee is meer een spits die zich regelmatig ala Benzema het middenveld in laat zakken om daar mee te helpen in de combinatie. Maar als je Zirkzee, Brobbey en Bergwijn haalt, zou ik wel Daramy en Hansen verhuren. Anders wordt het wel erg vol en dat soort jongens moeten minuten gaan maken op een hoger niveau.

23-06-2022 14:31

barry1988 +24044

Is Hansen niet een optie voor als tweede spits?

23-06-2022 15:16

Ricoteb +53174

Wellicht, dan zal hij zich in de voorbereiding moeten bewijzen. De transferwindow duurt nog lang dus ze hoeven niet meteen te beslissen.

23-06-2022 15:20

fc Barcelona_ke +19255

1 spits wel harde nodig, dan zien we wel hoe hard de talenten tot de deur klopt!

23-06-2022 15:31

Yeshyeshyall +10950

Enorm talent vind ik maar wel nog wisselvallig

23-06-2022 17:09

Nr.10 +111267

Hansen heeft toch nog nauwelijks uitgeblonken bij Jong Ajax? Waarom moet die al verhuurd worden dan? Daramy ander verhaal, die kan je misschien verhuren ja, maar zoiets kan je rustig in augustus of september nog besluiten, eerst ff aankijken.

23-06-2022 17:06

036AFCA97 +146682

In mijn ogen heb je Zirkzee echt niet nodig als je Brobbey en Bergwijn haalt en Antony behoud.

Links heb je straks Bergwijn, Daramy, Unuvar.
Spits heb je Tadic en Brobbey.
Rechts heb je Antony, Ihattaren en Berghuis.

Daarnaast kunnen Tadic, Bergwijn en Daramy op meerdere opties voorin en komen Hansen en Amo er ook nog aan.

23-06-2022 14:29

JOHANisGOD +18498

Ben het wel met je eens, maar Tadic wordt dit jaar 34.

Brobbey 20.
Zirkzee 21.

Lange termijn planning?

23-06-2022 14:31

De3mos +12082

Enige reden die ik kan bedenken is dat ze het als buitenkans zien vanwege het 1 jarig contract. Is ook wel een goede spits voor die prijs.

Tadic speelt nog 3 jaar in het eerste dat is een machine, hij doet niet aan leeftijd.

23-06-2022 14:35

Ozymandias +159568

Maar waarom dan niet één van de twee kopen voor de korte termijn en tot volgend jaar zomer wachten om een tweede spits te kopen zodat Hansen en Rasmussen nog een seizoen de tijd krijgen om zich door te ontwikkelen tot waardige spelers voor het eerste?

23-06-2022 15:10

Nr.10 +111267

Ik denk dat men gewoon niet verwacht dat Hansen of Rasmussen een wezenlijke versterking voor het eerste elftal is komend seizoen. Op basis van wat ik gezien heb van Jong (en dat is lang niet alles), kan ik ze geen ongelijk geven. Twee spitsen lijkt mij niet meer dan normaal als je om de prijzen wil spelen. En Fredje wil de Champions League winnen, dus ja…
Bovendien weet jij natuurlijk ook dat Brobbey geen 34x 90 minuten gaat spelen, en dat is een behoorlijke understatement…

23-06-2022 17:08

Ozymandias +159568

Maar voor het komende seizoen is er ook nog niet een extra spits nodig (zeker niet als Bergwijn en Brobbey komen).

23-06-2022 20:03

MosesD +14683

Allebei lijkt me idd niet nodig. Maar als je moet kiezen tussen een spijtoptant die naar het schijnt 18 mio moet kosten en die vaker niet dan wel fit is en een talentvolle leeftijdsgenoot voor ongeveer de helft van het geld, dan zou ik dus voor Zirkzee kiezen. Brobbey voor heel veel geld terughalen is bovendien een heel slecht signaal naar de jeugdopleiding. Maar goed, ik heb het idee dat het niet en en is. Dat is weer zo'n Mike Driessen idee. Ajax gaat beslist geen 18 mio betalen, die zijn echt niet gek. Ik denk dus dat Zirkzee gewoon als alternatief geldt. Je hebt dan straks 4 opties voor in de punt. Meer dan voldoende, lijkt me.

23-06-2022 14:44

WijZijnAjax +17

Dramamy heb ik nu alle keren dat ie heeft meegedaan gezien, maar dat is dus ècht helemaal niks. Of ziet iemand dat anders?

23-06-2022 18:21

De3mos +12082

Zirkzee lijkt me een goede optie, maar wel een selectie speler teveel. Het is wellicht een buitenkansje vanwege zijn 1 jarig contract maar zolang antony bergwijn en tadic in het eerste ballen met brobbey op de bank schrijf je meteen spelers als unuvar en daramy af vrees ik.

23-06-2022 14:25

Nr.10 +111267

Welnee. Die moeten gewoon laten zien dat ze beter zijn. Wat is iedereen hier toch als de dood voor een beetje concurrentie… ‘ja maar dan krijgt Sjakie straks niet genoeg de beurt.’ Het gaat om Ajax he, niet om Sjakie. Als Daramy zich niet kan meten met het niveau van Tadic, Bergwijn, Antony, dan is hij gewoon te licht. Want dat is namelijk ons niveau, het niveau wordt niet bepaald door de ontwikkeling van Daramy, Daramy moet naar dat niveau en anders houdt het op voor hem.

23-06-2022 17:11

De3mos +12082

Ja maar als je dan 6 a 7 spelers op dat niveau hebt, dan spelen er toch nog steeds maar 3? En speeltijd is ook belangrijk om naar dat niveau te groeien, daarom koop je iemand met potentie. Je denkt toch niet dat antony net zo goed was als nu als hij nu pas de kans had gekregen van schreuder?

23-06-2022 17:44

Nr.10 +111267

Nou ja, welke posities heb je het over? De flanken voorin toch? Dan heb je straks Tadic, Antony en Bergwijn. Drie topspelers, waarvan je 99% zeker bent dat ze volgend seizoen leveren op het niveau wat je wil halen bij Ajax. Dat is volgens mij het minimum. Vervolgens krijg je altijd blessures, en je kan ook wisselen en spelers laten invallen, of in de beker een kans geven, etc. Wie heb je daarvoor? Daramy, Axel-Dongen, Unuvar, misschien Ihattaren als Schreuder hem op rechtsbuiten wil gebruiken… die jongens kunnen strijden om speeltijd en proberen aan te haken aan het niveau. Als dat niet lukt, en ze vallen tussen wal en schip, dan kan je altijd kijken naar een verhuur in januari.
En Antony was meteen goed. Tadic ook. Bergwijn wordt dat ook denk ik. Anderen laten meteen zien dat ze potentie hebben, zoals Rensch en Taylor, dan kan je zeggen: ik haal geen rechtsback en middenvelder erbij.

23-06-2022 18:21

De3mos +12082

Ik vind in principe 2 spelers per positie voldoende. Het liefste is die 2e optie dan een talent. Dan zou je dus met bergwijn, brobbey, tadic, antony, ihattaren en daramy goed bezet zijn. Dan heb je nog talenten als rasmussen, unuvar, hanssen en van axel dongen nog erachter. Als je daar ook nog zirkzee bij doet dan vrees ik dat je zelfs met blessures amper kansen hebt voor de talenten. Stel je speelt met bergwijn- tadic- antony dan heb je erachter nog daramy - brobbey - ihattaren. En daarachter nog unuvar - rasmussen - hanssen/van axel dongen. Ik vind dat meer dan voldoende opties. In dat geval vind ik een 2/3e spits voor 10 miljoen niet verstandig. Hij loopt je eigen talenten in de weg en kost een pak geld. Dan zie ik liever iemand als stormram komen die op leeftijd is en het prima vind om 5-10 keer te spelen.

23-06-2022 18:36

Nr.10 +111267

Ik vind dat niet voldoende, en bij Ajax vindt men dat inmiddels ook niet voldoende, en daar zijn hele goede redenen voor. Kijk even de opstellingen terug, van onze wedstrijden tegen Getafe, AS Roma, Valencia, Atalanta en Benfica. Als het goed is valt je dan wat op. Als je doorhebt wat dat is, dan weet je daarmee twee dingen:
1. Waarom we steeds uitgeschakeld werden tegen tegenstanders waarvan je denkt: die moeten we eigenlijk kunnen pakken;
2. Waarom Ajax meer aandacht heeft gekregen voor de kwaliteit die je in de breedte hebt (dus niet alleen de breedte, maar de kwaliteit van de breedte).

23-06-2022 18:58

De3mos +12082

Tegen benfica speelden we met tadic - haller - antony thuis en uit, dat was onze basis aanval. Dus wat bedoel je precies?

Je kan er moeilijk nog 3 spelers van 10 mil achter zetten op de bank terwijl je ook nog oog houd voor je talenten/

23-06-2022 20:03

Nr.10 +111267

Heb je nu alleen maar naar de opstellingen tegen Benfica gekeken, of pik je die er alleen uit?
OK...
Tegen Benfica was het de keeper. Pasveer keepte eerste wedstrijd met een blessure, omdat er geen goede vervanger was. Onana tweede wedstrijd, terwijl die niet meer voor ons had moeten spelen. Beiden maakten grote fouten, waardoor we eraf gingen. De basis aanval was inderdaad prima, hoewel Antony in beide wedstrijden onzichtbaar was, en je die dus beter had kunnen wisselen (maar ja, we hadden geen optie, ook omdat we Neres hadden verkocht). In de tweede wedstrijd kwamen we er niet doorheen en wisten we gewoon geen goal te maken, toen had je dus een goede aanvaller achter de hand moeten hebben.
Dan de rest: tegen Atalanta, Getafe, Valencia misten wij steeds Neres (tegen Spurs trouwens ook). Ook misten we tegen Atalanta en Getafe Promes, en tegen Atalanta daarnaast nog Traoré en dan Brobbey halverwege de wedstrijd. Tegen Getafe speelden wij in de eerste wedstrijd met Varela op goal en kregen we er twee tegen. We speelden toen met Danilo en Babel in de aanval in de heenwedstrijd en in de return met Traoré en Babel... Tegen Atalanta met Labyad en Brobbey (halverwege dus Labyad en Huntelaar). Zie jij al wat het probleem is? Het verschil tussen een aanval met Danilo, Babel, Traoré of Labayd, aan de ene kant, en Ziyech, Tadic, Neres, aan de andere kant, was gewoon veel te groot. In al die wedstrijden dat we uitgeschakeld werden, misten wij keepers en aanvallers. Allemaal. Of de keeper blunderde, of we hadden te weinig vuurkracht voorin.
Nou kan je twee dingen doen.
1. je zegt dat dit toeval is, dan zijn we uitgepraat.
2. je geeft toe dat het zin heeft om de selectie sterker te willen maken in de breedte dan die de afgelopen jaren was, en dat het dus zinvol is om bijvoorbeeld drie topspelers voor elke twee posities te hebben, in plaats van twee.

23-06-2022 20:17

De3mos +12082

Ja ik pikte benfica eruit, omdat dat de meest recente wedstrijd was. De selectie is al flink verandert ondertussen. We hebben vorige zomer daarom ook geprobeert sulemana te halen, dat werd dan daramy. Ze hebben ook al wel ervoor proberen te zorgen dat de selectie breder werd. Het was een fout om neres te verkopen, maar dat zullen ze denk ik alleen gedaan hebben vanwege valse hoop op bergwijn. En ja ik ligt de aanval toe omdat het nu over het aantrekken van zirkzee gaat ;). Overigens is het niet alleen de oorzaak onze selectie. We hadden ook een trainer die slechts een groepje van 15 man ofzo gebruikte. We hebben in principe afgelopen zomer brobbey uitgezwaaid en daarop is geanticipeerd met haller en verder zijn daramy en berghuis gehaald. Oke berghuis belande op het middenveld maar nu hebben we daarvoor in de plaats ihattaren. Wat ik bedoel is ze hebben voor de aanval zeker al voor de breedte spelers toegevoegt, maar zierikzee er ook nog bij is er voor mij persoonlijk net 1 teveel indien brobbey komt en niemand vertrekt. Je hebt helemaal gelijk dat de breedte in de selectie ons al een paarkeer de nek om heeft gedraaid, maar ik vind zeker dat we daar aanvallend wel goed zitten nu. Tja tegen benfica was ook wel de fout van erik, onana had nooit meer de kans moeten krijgen. Maar in principe heb je dan alsnog 3 keepers, steek pasveer en gorter. Erik heeft alleen op het verkeerde paard gewed en toevallig vielen ze met bosjes neer ( 3 spelers op een positie geblesseerd is wel uitzonderlijk). Maar nogmaals, ik vind dat we aanvallend voldoende opties hebben, ook als je meerekent dat berghuis en kudus prima in de aanval kunnen spelen ( al deed berghuis dat wel slecht de laatste periode). Dat zou ik zonde vinden van de talenten en dan zou een 6, keeper en rechtsback eerder prioriteit hebben van mij.

23-06-2022 20:23

Nr.10 +111267

Ja Daramy, sindsdien zijn we er echt een stuk sterker op geworden... Daarna hebben we ook Neres nog verkocht nota bene. Bergwijn is gewoon long overdue, een buitenspeler van zijn kaliber hadden we vorige zomer al moeten halen. Nu komt hij gelukkig eindelijk. Verder is het zaak om te zorgen dat we weer twee spitsen hebben net als afgelopen jaar. Allemaal logisch wat mij betreft.

23-06-2022 20:27

De3mos +12082

Ja ik weet niet wat schreuder van plan is maar ik reken tadic als spits, omdat ik verwacht dat bergwijn als linksbuiten wordt gehaald. Ik ben van mening dat 3e spits geen dure aankoop moet zijn, eerder een talent of goedkope stormram.

Btw sorry drukte bij de vorige reactie perongelijk op enter dus die was niet af

23-06-2022 20:35

Nr.10 +111267

Ja ik zie dat daar nu een verhaal bij is gekomen, haha, maakt niet uit hoor, maar ga er niet nog een keer op reageren. Ik zou alleen nog zeggen: ik zou het dan weer zonde vinden van de talenten om een rechtsback te kopen. Dat bedoel ik met per positie kijken. Ik zie geen spitsen in Jong waar ik iets van verwacht in het eerste elftal komend seizoen, dus logisch dat je daar iemand haalt als Haller weggaat. We wilden trouwens vorige zomer wél een spits halen, maar hebben toen uiteindelijk maar besloten om het met Danilo te doen. Die viel tegen, en dus werd Brobbey gehaald in januari.

23-06-2022 20:42

Nr.10 +111267

Wat Tadic betreft: weten we niet he.

23-06-2022 20:43

De3mos +12082

Ja nouja komt erop neer dat we allebij andere talenten een ander niveau toeschrijven. Heb genoeg vertrouwen in rasmussen of hanssen als 3e spits maar snap dat jij dat niet hebt als je rasmussen zijn prestaties in jong ziet.

23-06-2022 21:13

Tommyshelby +129244

Gaan we serieus 2 spitsen halen? Voor wat precies? Haal er eentje en dat hoeft niet eens een starter te zijn. Tadic op 9.5 gewoon. Stop dat geld in een nieuwe keeper of back. Dat hoort belangrijker te zijn dan een tweede spits terwijl je Tadic, Kudus en Rasmussen in huis hebt.

23-06-2022 14:17

Nr.10 +111267

Dat is inderdaad de bedoeling. Eigenlijk heb je dus hetzelfde als vorig jaar, plus een topper voor de flanken. Dat laatste kwamen we tekort, zag je vooral in de tweede seizoenshelft, omdat Antony de enige goede speler was met een beetje diepgang. Ik vind het dus heel begrijpelijk: twee spitsen weg, twee terug. Zirkzee ipv Haller. Bergwijn erbij, of eigenlijk ipv Neres.

23-06-2022 17:13

Tommyshelby +129244

Ik vind het too much eerlijk gezegd. Dan is Tadic als spits dus niet 'de' optie, maar 'een' optie. Zie liever hem beginnen en dan iemand als Brobbey erbij als Tadic naar 10 gaat.

23-06-2022 17:14

Nr.10 +111267

Ik snap niet waarom je het teveel zou vinden. Als nou blijkt dat Zirkzee er niet aan te pas komt, omdat Tadic inderdaad de eerste spits wordt en Brobbey daarnaast vaak invalt of speelt, dan verkoop je Zirkzee toch in de winter? Of je verhuurt hem. Ik zie het probleem niet, het maakt mij geen reet uit als die speler op de bank zit. Wat ik wel héél kut vind is als wij een goede wissel nodig hebben, of een blessure, dat we dan geen goede optie meer beschikbaar hebben. Dat is heel vaak gebeurd in de aanval de laatste jaren, eigenlijk elk seizoen wel.

23-06-2022 17:30

Tommyshelby +129244

Ik vind dat je dat geld beter in een andere positie kunt steken. Rechtsback bijvoorbeeld. Regeer schat ik hoog in daar, Rensch iets minder. Zirkzee kost je denk ik 8 miljoen wat ik geen gekke prijs vind. En ja, je kan hem snel doorselecteren, maar in de praktijk gebeurd dat pas na een vol jaar. In die zin kan ik erin komen, maar een kleine 25 miljoen aan 2 spitsen terwijl je backs niet top zijn.. lastig

23-06-2022 17:35

Nr.10 +111267

Nou ja dat kan natuurlijk, maar bij Ajax hebben ze juist wel vertrouwen in Rensch schijnbaar, op rechtsback, en dat vind ik niet zo gek hoor, in 2020-21 was hij daar uitstekend. Op linksback verwacht ik wel een versterking, op basis van het interview met Schreuder, maar blijkbaar hoeft dat niet ten koste te gaan van Zirkzee of Brobbey.

23-06-2022 17:56

Tommyshelby +129244

Zou ik wel lekker vinden, wat breedte in zo'n propvol seizoen. Volgens mij heeft hij al met Wijndal gesproken. En Tadic wil graag met hem samen spelen. Als er zoveel financiele ruimte is, dan kan ik wel leven met zowel Zirkzee als Brobbey

23-06-2022 17:58

Telamon +9192

Dat is teleurstellend, had gehoopt dat Schreuder net als in het successeizoen Tadic ook weer in de spits zou willen zetten.

Dat wordt weer datzelfde spel vanaf links zoals we dat al jaren zien; kappen en nog eens kappen, en voorgeven. Het is wel effectief geregeld, maar ik vind het saai, voorspelbaar en ik wil die voorzet niet meer zo vaak zien.

Ik zie graag weer gevariëerd aanvalsspel, met explosiviteit, vlotheid en handigheid en ook wat diepgang op de flanken, en een sterk meevoetballende spits. Dus buitenspelers waarvan er in ieder geval één ook diepgang heeft, die beiden een mannetje kunnen passeren, en zo de combinatie en dribbel de 16 aan kunnen gaan, of een strakke terugtrekbal kunnen geven. Weer uitgespeelde kansen creëren over de grond veelal.

En ik vind het ook heel vreemd, want je haalt Bergwijn waarschijnlijk voor een recordbedrag, en die zou dan op linksbuiten moeten, want je gaat zo'n dure speler niet op een positie zetten waarop hij veel minder is (rechtsbuiten).

23-06-2022 14:12

Harrier Du Bois +38912

Denk dat Tadic op 10 of in de spits belandt, speelde onder Schreuder ook als 10, heel goed ook

23-06-2022 14:19

Telamon +9192

@zcrms

Als ie hem in de spits voor zich ziet, zouden er geen twee aankopen voor de spits gedaan worden lijkt me. Tenzij de media het verkeerd heeft begrepen, en het Brobbey óf Zirkzee moet worden.

Als 10 vind ik hem wat te voorspelbaar en traagjes. Op 10 zie ik liever lichtvoetigere, explosievere spelers als Berghuis, Ihattaren of Ünuvar. Al kan Berghuis ook op 8.

23-06-2022 15:08

Harrier Du Bois +38912

Ik ook, wat betreft de 10 positie. Maar hij speelde daar wel onder Schreuder bij Twente destijds, ik hoef het niet persé. De 3 die je noemt zijn ook voor mij kandidaat, maar eens zien wie er nog vertrekt om een zinnige voorspelling te doen, het is nu gokken.

23-06-2022 16:14

Nr.10 +111267

Bij Ajax wil men ook al heel lang meer diepgang op de flanken. Voor Ten Hag was dat een van de speerpunten van vorige zomer, maar toen kwam Overmars met Berghuis en Daramy op de proppen. Daramy stelde teleur, en Berghuis heeft helemaal geen diepgang en functioneerde beter in de as. Met Bergwijn wordt daar eindelijk wel goed gehandeld. Wat er met Tadic gebeurt weet niemand. Het kan zijn dat de voorkeur van Tadic ook een rol speelt. In elk geval kán hij in de spits, als Schreuder en hijzelf dat een goed idee vinden, en dat kan ook prima als je twee spitsen hebt. Dat heb je ook gezien in 18-19, toen hadden we Dolberg en Huntelaar maar speelde Tadic in de CL in de spits. Bijna alleen in de CL trouwens. Maar goed, je kan dat dus ook per wedstrijd bekijken, en zelfs in een wedstrijd wisselen. Het gaat er nu om opties te creëren voor de trainer.

23-06-2022 17:17

glenn_van_helden +555

Al niéuws over aankopen

23-06-2022 13:32

JOHANisGOD +18498

Ja, nieuwe serveerster in het restaurant.

23-06-2022 14:02

Libero +19165

Ik heb laatst banaanpluggen voor mijn speakers besteld bij ome Ali, duurt ff.

23-06-2022 14:03

Nr.10 +111267

Glenn, ben jij een soort bot ofzo?

(klik op zijn naam en check de laatste reacties)

23-06-2022 17:19

twynestar +28368

Glenn denkt dat hij in zijn omgeving gewaardeerd wordt door dit soort rechtlijnigheid en vasthoudendheid. Glenn wordt niet zo vaak meer meegevraagd naar borrels, maar geniet thuis van zijn spitsvondigheid.

25-06-2022 11:20

FabrizioRomano +0

Linksbuiten: Tadic/Bergwijn/Daramy/Unuvar
Spits: Zirkzee/ Brobbey
Rechtsbuiten: Antony/ Ihattaren / van Axel dongen
Waarbij de meeste van deze jongen op meerdere posities kunnen, waaronder op 10. Het aantal opties voor de voorste vier plekken met ook nog Berghuis/ Kudus en Klaassen is dan wel pure luxe.

23-06-2022 13:29

Harrier Du Bois +38912

Ik ben absoluut tegen de eventuele interesse en komst van Zirkzee, lamzak die zoveel verder kon zijn als hij geen lamzak was. Eeuwig talent misschien. Heb liever dat een Rasmussen uit eigen jeugd doorschuift, al is dat ook een lamzak op momenten, maar tenminste eigen jeugd haha

23-06-2022 13:05

linksbinnen +8172

Precies! Of je nou Zirkzee of Rasmussen peper in z'n reet moet stoppen. Dan zie ik liever Rasmussen. Talent druipt er bij momenten vanaf, maar moet veel dwingender worden en meer arbeid verrichten. Is nog te vrijblijvend allemaal.

23-06-2022 13:23

Ozymandias +159568

Een “spits” zonder enig scorend vermogen (Rasmussen) lijkt me in ieder geval nog niet klaar voor het eerste. Rasmussen is tot nu toe een aanvaller die qua type niet geschikt is voor welke positie in de aanval dan ook.

23-06-2022 13:28

Harrier Du Bois +38912

Daar heb je gelijk in, maar dat vind ik van Zirkzee ook wel, hij scoort alleen vaker vooralsnog, veel intikkertjes maar dat is ook een kwaliteit natuurlijk. Rasmussen is wel 2 jaar jonger en laat zien op momenten dat hij echt wel heel goed is. Als er al een spits moet komen (uitgaande dat Brobbey komt) dan liever een ervaren spits om naast Brobbey te hebben.

23-06-2022 13:37

Ozymandias +159568

Ik vind Zirkzee zelfs met zijn zwakkere linkerbeen een betere afronder dan Rasmussen met zijn sterkere linkerbeen. De 21% goal conversion van Zirkzee in de Belgische Eerste Klasse is ook heel wat hoger dan de 10% van Rasmussen in de Eerste Divisie.

23-06-2022 14:25

linksbinnen +8172

Als je een ander type dan Brobbey in de spits wil in sommige wedstrijden heb je aan Tadic toch ook een goeie? Er van uitgaande dat Bergwijn komt. Dan heb ik liever eigen jeugd voor back-up dan weer een aankoop van x mln.

23-06-2022 15:01

Libero +19165

'Eeuwig talent' is net 21 en heeft gewoon een heel seizoen basis gestaan op het hoogste niveau.

23-06-2022 13:49

Harrier Du Bois +38912

Misschien hé, doelend op zijn toekomst als hij deze mentaliteit houdt

23-06-2022 13:54

Libero +19165

Misschien is het gewoon niet zo'n dynamische speler? Ik schreef elders al dat je diesels en turbo's hebt en allebei hebben ze hun kwaliteiten. Een paar wedstrijden op rij uitspelen zonder geblesseerd te raken heeft ook wel iets, bv.

23-06-2022 14:02

fmol11 +1247

"Schreuder, H2 en de complete scouting willen hem graag hebben, maar er is intern ook tegenstand’, aldus De Telegraaf".

Wie mag zich er nog verder mee bemoeien als alle mensen die ervoor zijn aangesteld voor de komst van Wijndal zijn? Echt een vreemd standpunt van de Telegraaf weer.

Verder lijkt Zirkzee mij op zich een prima alternatief voor Brobbey. Ik neem toch aan dat het uitgangspunt wordt om met Tadic in de spits te spelen. Kan mij niet voorstellen dat je Bergwijn, Tadic of Antony op de bank gaat zetten. En Tadic als 10 lijkt mij ook niet logisch, aangezien Berghuis en Klaassen er ook zijn.

23-06-2022 12:53

Ozymandias +159568

Haha, inderdaad, de schoonmaker is het er niet mee eens ofzo?

23-06-2022 13:00

036AFCA97 +146682

Misschien dat papa Blind er voor probeert te gaan liggen? Wijndal zal Daley als linksback 100% uit de basis spelen namelijk.

23-06-2022 13:08

Ozymandias +159568

Aangezien Papa Blind momenteel niet bij Ajax werkt denk ik niet dat Verweij hem bedoeld met "intern". Ik denk dat Verweij gewoon weer iets uit zijn duim heeft gezogen.

23-06-2022 14:28

twynestar +28368

Lulverhaal van de telegraaf natuurlijk. Alsof de hele scouting een mening vormt over Wijndal en die ook mag uiten. Misschien is er alleen tegenstand van Van der Sar en de RvC, maar als Huntelaar hem eigenlijk matig vindt maar niet falikant tegen is en 1 van de scouts enthousiast is, dan is de Telegraaf niet te beroerd om een eredivisie oogappeltje (wellicht op verzoek van notoire lekkers) zo naar Ajax te proberen te schrijven door via dit soort schrijven druk te zetten.

25-06-2022 11:28

Ozymandias +159568

Een van de analisten (ik geloof Kraaij Jr.) zei laatst dat Zirkzee een 9.5 is met meer kwaliteiten van een '10' dan van een '9'. Behalve dat Zirkzee met beide benen een redelijk tot goede afronder is ben ik het daar mee eens. Als spits moet Zirkzee zich veelvuldig laten inzakken om met zijn gezicht naar het doel van de tegenstander te spelen. Hij is daarmee dus afhankelijk van de diepgang van teamgenoten om hem heen. Hij is zeker geen type diepe spits die loert op de ruimte achter de verdediging en die probeert te benutten middels loopacties. Zirkzee is meer een schakel in het aanvalsspel dan dat hij het eindstation van het aanvalsspel is. Als ze daadwerkelijk Zirkzee en Brobbey kopen (geen van beide hoeft van mij naar Ajax te komen) hebben ze in ieder geval twee totaal verschillende type spitsen waar Schreuders tactische keuzes mee kan maken.

23-06-2022 12:22

conoswa +527

Dat klinkt als het type 'meevoetballende' spits dat gewenst is in het combinatievoetbal dat Ajax nastreeft. Zou Zirkzee niet het niet alternatief zijn, omdat de vraagprijs voor Brobbey te hoog wordt geacht? Bergwijn op links. Tadic in de spits, en Zirkzee die daarachter zijn minuten mag maken, zodat hij in een of twee seizoenen naar de rol van eerste spits kan groeien.

23-06-2022 12:43

Ozymandias +159568

Het zou goed kunnen dat Zirkzee als alternatieve aankoop wordt gezien maar omdat ze qua type zo verschillende zijn zou het me niet verbazen als ze beide willen halen om verschillende type spitsen te hebben. Maar als ze naast Brobbey ook een type Zirkzee zoeken begrijp ik niet waarom Tadić en Kudus die rol niet op zich zouden kunnen nemen.

23-06-2022 12:46

conoswa +527

Beide zou kapitaalvernietiging zijn. Als je Bergwijn haalt, moet Tadic naar de spits, Dat is prima, want met die invulling heeft Ajax het beste voetbal in de CL laten zien. Ik kan mij (nog) niet voorstellen dat Schreuder een van die twee laat banken.

23-06-2022 12:54

Nr.10 +111267

‘Kapitaalvernietiging’, wat een onzin. Het gaat om twee hele jonge spelers, die je met elkaar kan laten concurreren. Zelfs degene die de strijd niet wint zal nog een bak geld waard zijn, laat staan degene die het wel wint. Kijk naar Dolberg, die het uiteindelijk gewoon aflegde tegen de Hunter, en waar we gewoon 20 miljoen voor kregen.
Sowieso is het 9 van de 10 keer onzin als mensen het woord ‘kapitaalvernietiging’ gebruiken. Wat een kutwoord, haha

23-06-2022 17:25

Nr.10 +111267

@ozy, Ajax wil beiden, ik denk dat men voor Kudus en Tadic een andere rol in gedachten heeft. Schreuder ziet Kudus in elk geval als middenvelder.

23-06-2022 17:26

jerryisthename +31874

Helemaal mee eens! Dit zou het ideale scenario zijn voor Ajax. Die twee zouden elkaar goed aanvullen. Ook zelfs als de nood daar is en er aan het eind van de belangrijkste wedstrijden iets geforceerd moet worden.
Daarnaast zal dit jonge talent genoeg spelen, aangezien ik niet verwacht dat Brobbey een soort Tadic is, dus nooit blessures heeft. 😅
Ik hoop echt dat dit doorgaat met die twee. Dan wordt het smullen geblazen, waarbij je in geval van nood zelfs nog een Tadic en Bergwijn hebt die in de spits kunnen.
Ik denk echt dat we wat dit betreft goed zitten met Huntelaar, die bij uitstek natuurlijk oog heeft voor talent en de ideale spitsen voor Ajax. 👍🏼

23-06-2022 12:52

conoswa +527

En wat gaan we dan met Tadic doen? Aangezien het vrij zeker lijkt dat Bergwijn komt. Een van de twee is meer dan voldoende.

23-06-2022 17:35

BackInBlack +14536

Als zowel Brobbey als ook Zirkzee van jou niet naar Ajax hoeven te komen, welke spitsen moeten we dan gebruiken as seizoen?

Hansen en Rasmussen en Tadic?

23-06-2022 13:27

linksbinnen +8172

Kan Rasmussen ook.

23-06-2022 13:28

Ozymandias +159568

Rasmussen heeft geen enkel scorend vermogen en voegt voetballend ook nauwelijks iets toe door zijn gebrek aan inzet.

@BackJnBlack
Tadić met Kudus als back-up.

23-06-2022 13:30

Robuust +2068

Nou ja, geen enkel scorend vermogen is overdreven. Schiet er nog 4 in tijdens het laatste oefenpotje van Ajax tegen Curacao. Het is weliswaar Curacao, maar de doelpunten waren fraai.

23-06-2022 13:52

Ozymandias +159568

Een doelpunt per 338 minuten in de Eerste Divisie met een goal conversion rate van maar 10%. Ik heb zelfs Blind wel eens een hattrick zien scoren. Betekend niet dat hij scorend vermogen heeft.

23-06-2022 13:55

Libero +19165

En dan gaat het nog maar over dit seizoen, vorig seizoen 0 goals en 1 assist in 563'.
Totaal in de KKD een gemiddelde van een doelpunt per 417'. Ook lekker als je jeugdaankoop van 3,5 mio zijn eerste 28 wedstrijden niet weet te scoren en dan zo'n mentaliteit vertoont. Steek dat geld, die aandacht en tijd lekker in eigen jeugd.
Ook apart dat een Zirkzee afgeserveerd wordt op mentaliteit en rendement op het hoogste niveau doet niet ter zake en tegelijkertijd wordt Rasmussen als goede optie gezien (minstens als 2e spits) en kennelijk doen zijn mentaliteit en rendement er geen van beide toe.
Je zou toch denken dat als je toch googelt wie de spits in Jong Ajax is je meteen even kijkt of ie het net wel weet te vinden ...

24-06-2022 07:59

glenn_van_helden +555

Nu hopelijk Beide binnenhalen

23-06-2022 12:13

FreeThulli +6029

Ben bang dat je met te veel spelers gaat zitten straks.

23-06-2022 12:52

Nr.10 +111267

En dan? Verkoop je er eentje in de winter. Waarom zou je in hemelsnaam bang zijn dat we ‘teveel’ goede spelers hebben?!

23-06-2022 17:27

Slang +14994

De helft goedkoper en niet de helft slechter dan Brobbey. Als je per se een Nederlander moet hebben dan is het een logische keuze. Zal er hier makkelijk 10+ maken

23-06-2022 12:11

Libero +19165

Wel meer ook. Als je bedenkt hoe Anderlecht is afgezakt de laatste jaren en dan daar toch zo'n rendement neerzetten als huurling. Denk dat hij bij Ajax veel meer tot zijn recht komt tussen spelers als Tadic, Antony, Ihattaren, Berghuis en/of wijn - maar zeker weet je het nooit. Marin deed het ook goed in België ...

23-06-2022 12:19

stopperspil +11198

Bergwijn kan ook in de spits, type Brobbey maar beter

23-06-2022 12:05

036AFCA97 +146682

Ik vind Zirkzee toch altijd een beetje lijken op Haller, maar dan iets sneller en iets behendiger. Maar veel scheelt het niet voor m’n gevoel.

Wel bizar dat Ajax Zirkzee én Brobbey wil hebben.

23-06-2022 12:03

Ozymandias +159568

Behalve dat het beide lange spitsen zijn die zich redelijk langzaam over het veld bewegen vind ik Haller en Zirkzee qua type juist haaks op elkaar staan.

23-06-2022 12:23

036AFCA97 +146682

Ik bedoelde ook dat eerste wat je benoemt. Allebei wat lang en slungelig. Maar ik heb niet genoeg van Zirkzee gezien voor zo’n analyse als jij hierboven doet.

23-06-2022 12:43

Juan62 +46252

Dus je doet een ervaren spits met garantie van doelpunten weg voor een vriendenprijsje
En koopt vervolgens een minder ervaren speler

23-06-2022 11:59

Ajax1114 +19393

Wellicht handig om eens een goede middenvelder aan te trekken. Berghuis, Taylor, Klaassen , Unuvar en eventueel Blind en Tadic is wel heel matig hoor.

23-06-2022 11:42

Suarez16_ +9216

Kudus en Alvarez?

23-06-2022 11:50

Suarez16_ +9216

Ihattaren trouwens ook nog.

23-06-2022 12:07

Ozymandias +159568

Met Tadić, Blind, Berghuis, Klaassen, Kudus, Ihattaren, Taylor en misschien zelfs Ünüvar, Fitz-Jim en Regeer heeft Ajax volgens mij meer dan voldoende opties op het middenveld.

23-06-2022 12:04

Nr.10 +111267

Zie je trouwens Huntelaar al bij die vergaderingen zitten:
‘Nee, jongens, we moeten nóg een spits halen, nóg eentje. Die spits is het belangrijkste, goals moet je maken, doelpunten!!’

23-06-2022 11:19

JOHANisGOD +18498

Ja precies.
😂😂😂

23-06-2022 11:31

nightgoat +31048

Hallelujah.
Het is gezien, het is niet onopgemerkt gebleven.

23-06-2022 11:19

Ajax1114 +19393

Jammer dat ze toch weer de gebruikelijke miskopen gaan doen. Zirkzee en Wijndal allebei niet goed genoeg terwijl Wijndal ook nog eens topsalaris eist. Tuurlijk joh, net zoveel verdienen als Timber en Martinez. Stoppen met deze onzin en haal weer 1 topper uit Argentinie of loopt daar niets meer rond?

23-06-2022 11:19

JOHANisGOD +18498

Wil Wijndal hetzelfde salaris als Timber en Martinez?

23-06-2022 11:32

Ajax1114 +19393

Dat is maar een gevoel maar als het voor Ajax te gortig is kan je al snel in die richting denken. Daramy krijgt ook al 2 M.

23-06-2022 11:39

Ozymandias +159568

Waar stond het dat Daramy twee miljoen verdient?

23-06-2022 13:50

Voetbaliseengedicht +1054

Haal gewoon Muhren. Die scoort altijd.

23-06-2022 11:14

Eurysaces +29529

Met Brobbey die met zijn blessures geen volledig seizoen zal spelen, denk ik dat Zirkzee de perfecte speler is achter hem. Een jongen die de bal af kan schermen, met een goed overzicht en een goed schot. De 2 grootste Nederlandse talenten op die positie, wel nog ruwe diamantjes, beide nog wel wat stappen te maken naar de absolute top.

Met Tadic heb je daarnaast een degelijk alternatief in de spits, hopelijk wordt er veel gewisseld. Brobbey die je in het laatste half uur brengt is natuurlijk een ramp voor een vermoeide verdediging.

Als dit lukt en Antony blijft gaan we aanvallend gezien een waanzinnig seizoen tegoed!

23-06-2022 11:12

Odysseus +14308

Zou ik goed nieuws vinden als dit klopt. Nog beter als we verder Brobbey laten schieten en Batshuayi transfervrij overnemen.

23-06-2022 11:09

Libero +19165

Batsuhayi heb ik zoiets bij van 'das war einmal'. Toen hij met Besiktas op bezoek kwam totaal niet gezien, wel een mooie goal tegen Oranje laatst. Transfervrij maakt het natuurlijk wel interessant en bij Ajax worden regelmatig van stinkende drollen smakelijke taartjes gemaakt.

23-06-2022 11:12

Odysseus +14308

Volgens mij was hij de wedstrijd met België na Oranje ook wel op dreef. En al spits bij Besiktas is er natuurlijk weinig eer te behalen.
Ik zou het overigens alleen doen, omdat hij transfervrij is en daardoor weinig risico geeft.

23-06-2022 11:55

Libero +19165

Ja, dat hij toen onzichtbaar was is ook wel logisch. Maar ik ben misschien wel bevooroordeeld door het feit dat hij bij Besiktas terecht is gekomen. Iéts is er toch niet goed gegaan in zijn carrière.
Maar puur vanwege het transfervrij zijn en dus lage risico? Mwa. dan is niemand halen ipv hem nóg goedkoper. Er moet natuurlijk wel een indicatie zijn dat hij ook serieuze concurrentie aan de andere spits(en) zou bieden. Wat dat betreft zal die potentie er nog wel inzitten gezien zijn goed presteren in een misschien niet bepaald Belgisch A-elftal..

23-06-2022 12:08

Odysseus +14308

Snap ik en eens met ‘halen omdat goedkoop’ natuurlijk geen optie is. Maar icm z’n potentie toch interessant. En Brobbey vind ik ook een gok en nog een hele dure ook.

23-06-2022 12:15

Juan62 +46252

Tekengeld is tegenwoordig ook flink cashen, cq voor ons dan flink betalen
Plus zijn loon

23-06-2022 12:22

Libero +19165

Ik zag trouwens net dat hij al 28 is. Dacht jonger, maar ik heb de laatste dagen door de kenners alhier beweerd zien worden dat een speler dan geen restwaarde meer heeft.... :O

23-06-2022 12:33

Odysseus +14308

Zeker. Maar geen 18 mio.

23-06-2022 14:16

Odysseus +14308

Goed punt. Lastige afweging, wel een ervaren spits.

23-06-2022 14:17

Libero +19165

Nee nee, ik vind dat van die restwaarde grote onzin. Hangt allemaal af van kwaliteit, vorm en fitheid. Ook over vier jaar kan dat allemaal nog prima in orde zijn bij een dan 32-jarige.
Ik noemde gisteren al de geweigerde 34 mio die Barça voor Lewa bood; de 34-jarige Lewa welteverstaan...

23-06-2022 14:24

Steffenhagen +37865

Geloof ik niets van . Ajax zal al het geld nodig hebben voor Brobbey en Bergwijn . De jonge reservespits zal Rasmussen worden denk ik .

23-06-2022 11:07

Eurysaces +29529

Rasmussen kan inderdaad een verassing worden, die doet het in het eerste toch telkens beter dan bij Jong.
Het zou misschien wel Brobbey of Zirkzee moeten zijn, zeker ook omdat je ook nog Tadic hebt als uitstekende optie in de spits.

23-06-2022 11:16

Bruno04 +15784

Is het volgens mij ook niet. Krijgt overal op zijn flikker dat zijn instelling ruk is. Bij JO bij bayern en zie hier Anderlecht.

https://youtu.be/JZovw-T5K1g

23-06-2022 11:04

Slang +14994

Maar hij blijft hem wel gewoon opstellen. Zelfde als Lang met Schreuder

23-06-2022 12:13

Altijdindestraat +40196

Ter Berg Ter Zee en in de Dal?

23-06-2022 10:56

willem1958 +8792

Het is dat Nico op een goede kans zit te wachten maar van mij zou hij nog best een jaartje mogen doorgaan bij Ajax.
Staat er altijd met een prima instelling.

23-06-2022 10:56

BxM +4079

Ik zie persoonlijk het nut niet van Zirkzee en Brobbey als Bergwijn komt voor LW. Dat betekent dat Tadic naar de spits gaat neem ik aan? Of gaat Tadic naar 10 en wilt Ajax daarom twee spitsen? Maar dan zit je weer met Berghuis.. gaat hij banken? Een van de twee spitsen halen lijkt mij logischer met een jeugdspeler als backup daarvan

23-06-2022 10:55

3*stars*3 +23481

Berghuis misschien als vervanger van Gravenberch/ back up van Antony.
Maar seizoen duurt natuurljk lang en iedereen pakt z’n minuutjes.
Zirkzee lijkt me een koopje, aangezien hij tot 2023 vastligt bij Bayern.

Jammer dat Ajax hem niet had betrokken bij Gravenberch deal.
Kon misschien wat miljoenen schelen.

23-06-2022 10:58

Chrismokum020 +16436

Bergwijn zou idd ook prima op 9 kunnen voor de afwisseling met Tadic. De 10 positie zou ik lekker reserveren voor Ihattaren of Kudus. Weet niet hoe Schreuder over Klaassen denkt maar die heb je ook nog eventueel, dus lijkt mij niet logisch wanneer Tadic op 10 komt.

23-06-2022 11:00

Ajax27 +19211

Zirkzee is typisch een speler die prikkels nodig heeft. Prikkels van spelers om hem heen die (veel) beter zijn en prikkels van voetbal op een hoger niveau. Krijgt ie die prikkels niet... dan gaat ie soms een beetje lanterfanten. Gravenberch had dat ook wel eens.

Helemaal niet erg, dat hoort ook een beetje bij sommige jonge talenten die te snel al een beetje naast hun schoenen gaan lopen. Maar als hij dadelijk tussen jongens als Tadic, Blind, Klaassen, Berghuis, Bergwijn loopt, maar ook jongere gasten als Antony, Timber, Martinez... en je traint en speelt dagelijks/wekelijks met die gasten, dan is Zirkzee typisch zo'n speler die dan net ff wat extra gas gaat geven.

En als ie de concurrentie voelt van andere spelers, dan gaat ie vanzelf wel harder rennen. Voetballen kan ie echt wel, en scoren ook, ik vind het gewoon een ontzettend groot talent.

Beter dan Brobbey? Ik weet niet, 2 totaal verschillende spelers. Brobbey kan veel met zijn power, maar blijft evengoed rustig in de kleine ruimte en kan een ontzettend goede spits worden. Alleen 18 miljoen... no way dat Ajax dat gaat betalen. Het nadeel van Brobbey vind ik dat ie al teveel blessures heeft gehad op zo'n jonge leeftijd. Blijft dat hem achtervolgen? Kan hij een volledig seizoen voetballen?

Ze beiden ophalen, ieder voor zo'n 10-12 miljoen zou ik voorstander van zijn, al weet je dat een van de 2 het gaat halen, een superspits wordt en 40-60+ miljoen waard gaat worden, en de ander nix. Ik denk dat ze door de concurrentie van elkaar zichzelf wel beiden naar een hoger niveau tillen, al kan het ook averechts werken.

Enfin... beiden goeie opties!

23-06-2022 10:53

caspervans +5350

Mee eens! Ik vind 18 voor Brobbey ook veel te veel geld, ik kan me zijn laatste volledige 90 minuten niet eens herinneren. Plus die blessures maken het wel een moeilijk verhaal.

Dan liever Zirkzee, die ik sowieso toe zou juichen hier bij Ajax. Maar met alleen Zirkzee en Tadic voor in de spits, heb je ook net wat te weinig imo. Maar geen idee wie er dan bij zou moeten, buiten Brobbey.

23-06-2022 11:01

JariJari +15258

Haller 😅

23-06-2022 12:19

AvStern +5966

Van Haller naar Zirkzee is wel een enorme downgrade... word hier niet vrolijk van. Veel liever Brobbey en de Tadic-optie.

23-06-2022 10:53

Suk Hyun-Jun +6287

Wat denken jullie van Hwang Ui-Jo? Die mag nu voor een leuke prijs weg bij Bordeaux, omdat zij gedegradeerd zijn en in geldnood zitten.

Was de afgelopen twee seizoenen zo'n beetje het enige hoogtepunt bij die club met 25 doelpunten en 5 assists. Scoorde bij het nationale team van Zuid-Korea laatst ook tegen Brazilië en Egypte.

Schijnbaar hebben Marseille en West Ham United ook interesse in hem. Als je al z'n doelpunten wilt zien moet je op op YouTube gewoon "Ui-Jo Hwang Goal Ligue 1" intypen.

23-06-2022 10:45

caspervans +5350

Interessant wel, maar vraag me af of hij naar de Eredivisie wil. Zal ook vast interessante opties vanuit Frankrijk krijgen misschien?

23-06-2022 11:04

glenn_van_helden +555

Brobbey al binnen

23-06-2022 10:44

MankeNeliss +9814

Zirkzee heeft alles om een top spits te worden. Ik zou die €10M investeren. Beperkt risico.

23-06-2022 10:37

Libero +19165

Absoluut, meteen doen zelfs. Twaalf is ook nog een koopje. Completere spits dan Brobbey *duikt weg* en, niet onbelangrijk, kan meerdere wedstrijden per week uitspelen zonder gelijk geblesseerd te raken.

23-06-2022 10:49

Nr.10 +111267

We zetten in op goede, talentvolle Nederlandse spelers, die veel potentie hebben om in waarde toe te nemen.
Als wij Bergwijn, Brobbey, Zirkzee en Wijndal weten te halen, ben ik zeer tevreden. Stel dat Alvarez dan nog verkocht wordt, of Schuurs, dan kan je daar een vervanger voor halen, maar verder kan ik me voorstellen dat de selectie dan wel goed staat. Afgaande op het interview met Schreuder wordt er in eerste instantie niet ingezet op een aankoop voor rechtsback of middenveld (dus ipv Nous of Gravenberch), maar gaan we kijken hoe Rensch, Taylor en Kudus dat gaan doen. Dat lijkt me uitstekend.
Het enige wat ik jammer vind, is dat ik helemaal niets hoor over een doelman, en dat we blijkbaar weer doorgaan met Stekelenburg (alle respect voor hem, maar hij is te vaak geblesseerd).

23-06-2022 10:21

Nr.10 +111267

Ik bedoelde de aankopen van deze zomer. En ja, Pasveer heeft het goed gedaan. Wat bedoel je precies? Ik denk dat we na de debacles met keepers in de afgelopen jaren wel voor wat zekerheid mogen gaan, en dan met een nieuwe keeper, Pasveer en Gorter gewoon drie keepers beschikbaar kunnen hebben. Laat ze maar concurreren.

23-06-2022 10:56

Caelintroy +1652

Ik dacht, omdat je alleen naar Steek refereerde, je Pasveer over het hoofd had gezien. Die heeft, mijns inziens, laten zien een uitstekende prof en goede keeper te zijn. Vind dat hij wel weer een kans verdient. Maar je geeft ook aan, dat je eigenlijk Steek wil vervangen voor een extra talentvolle of wellicht ervaren keeper. Had je verkeerd begrepen dus;)

23-06-2022 13:31

Caelintroy +1652

Ik zie ook geen Ihattaren in je middenveld, waarom niet? Zou nog zo maar eens de verrassing van het seizoen kunnen zijn (of had hij al een basisplaats in je opstelling;))

23-06-2022 10:33

Nr.10 +111267

Ik had het over de positie van Gravenberch. Ihattaren zal in aanmerking komen voor de positie van Antony of de centrale 10, in de rol van Berghuis.

23-06-2022 10:57

Caelintroy +1652

Aaaahhh zo. Ik zou overigens wel graag een middenveld willen zien met Ihattaren en Berghuis als aanvallende mids. Anthony op rechts, Bergwijn op links en Tadic in het centrum.

23-06-2022 13:25

MosesD +14683

Steek wordt derde doelman. Pasveer en Gorter gaan uitmaken wie eerste keeper wordt.

23-06-2022 10:52

Nr.10 +111267

Ja dat verwacht ik ook. En ik had dus graag een topkeeper zien komen.

23-06-2022 10:57

Libero +19165

Voor mij is Pasveer, Gorter en dan Steek het meest logische. Niets mis mee om hem als 3e keep te hebben. En te vaak geblesseerd vind ik eigenlijk wel een vreemde opmerking. Hij was één keer langdurig geblesseerd.

23-06-2022 11:56

Suarez16_ +9216

In Belgie 16 goals en 9 assists met 21 jaar. Stond in de jeugd enorm hoog aangeschreven en deed het bij Bayern op zijn 18de als pinchitter ook goed. Zou hem voor 10 miljoen een betere optie vinden dan Brobbey voor 18 miljoen.

23-06-2022 10:20

Mocrodammerr +23049

Het is toch ongelooflijk. Ajax verkoopt Haller zo snel tegen een matig bedrag en dan wil je rotzooi als Zirkzee halen?? Dit is echt niet te geloven!

23-06-2022 10:18

Suarez16_ +9216

Als Haller niet 8 keer scoort tegen Besiktas en Sporting was hij 15 miljoen waard geweest. 35 miljoen is gewoon een prima deal. Haller was net als Dolberg gewoon slappe hap.

23-06-2022 10:25

JOHANisGOD +18498

Inderdaad een mooi bedrag voor Haller.
Is ook al 28 jaar.

23-06-2022 11:06

Libero +19165

Heb je hem weer. "ALS". Die gast heeft anderhalf jaar lang veel rendement getoond en ook tegen meerdere grote tegenstanders heel belangrijke doelpunten gemaakt.

23-06-2022 11:44

Suarez16_ +9216

Een spits die in een Ajax met 100+ goals een prima rendement haalt inderdaad, maar voetballend by far onze zwakste speler. Net of zirkzee geen 20 goals zou maken bij Ajax in de spits. Haller heeft bijna alleen maar intikkers op een presenteerblaadje gemaakt. Voetballend niks toegevoegd. Ik ga deze Afrikaanse Dolberg niet missen in ieder geval.

23-06-2022 11:56

DePitbull +2718

Jij snapt het Mocrodammer

23-06-2022 10:28

DePitbull +2718

Kijk eens in de jeugd

23-06-2022 10:17

Nr.10 +111267

Voor welke positie? Qua spitsen zie ik helemaal geen spelers waarvan ik denk dat ze volgend seizoen van waarde zullen zijn voor Ajax 1. Rasmussen? Zeer wisselvallig, en heel laag rendement voor een spits van Jong Ajax. Je moet bedenken dat Danilo en Cassierra er al op los scoorden in de KKD.

23-06-2022 10:23

DePitbull +2718

Danilo idd. Die laat je gratis naar Rotterdam lopen en dan miljoenen voor Zikzee betalen

23-06-2022 10:31

JOHANisGOD +18498

Danilo.
😂

23-06-2022 11:07

Libero +19165

Danilo? ... Geintje?

23-06-2022 11:41

Libero +19165

Als jij blij wordt van Max de Waal of Christian Rasmussen ... of wellicht heb je wel een Louis van Gaal-achtig geniaal inzicht van een niet-spits die omgetoverd kan worden?

23-06-2022 11:40

ajaxamst1 +864

Verkoop je Haller, haal je weer zo'n sjok spits ervoor terug. Zirkzee zou ook zeker wel gaan scoren maar dit zijn beide spelers waar ik me gewoon aan ga ergeren omdat het altijd maar op 70% lijkt te gaan. Nooit eens een volle sprint

23-06-2022 10:11

Libero +19165

Je hebt diesels en je hebt turbo's, valt voor allebei wel wat te zeggen. Als je ze samen in je selectie hebt vult het elkaar mooi aan.

23-06-2022 11:34

Tommyshelby +129244

Dit is pijnlijk maar waar. Er komt echt 0 energie vanaf.

23-06-2022 14:24
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.