Ajax-target Reijnders blijft rustig ondanks vele interesse: 'We zien wel wat er gebeurt'

door Timo Suur 182

Bron Algemeen Dagblad

Ajax-target Reijnders blijft rustig ondanks vele interesse: 'We zien wel wat er gebeurt'

door Timo Suur 182

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Tiijani Reijnders is niet bezig met de vermeende interesse van Ajax. Dat vertelt de speler van AZ in gesprek met het Algemeen Dagblad. Naast de Amsterdammers zouden ook AC Milan, Napoli en een aantal Engelse clubs interesse hebben in de diensten van de middenvelder, maar hij laat zich niet gek maken.

Hij heeft alles voorbij horen komen, maar Reijnders blijft rustig onder alle interesse. 'We zien wel wat er gebeurt', zegt de speler van AZ. Hij vindt het belangrijk om plezier te houden in het voetbal. 'Daarom zitten we op voetbal. Omdat we het zo leuk vinden.'

Daarnaast gaat Reijnders ook in op zijn plekje bij het Nederlands elftal. De middenvelder is door bondscoach Ronald Koeman bij de selectie gehaald. Hij moet daar de concurrentie op het middenveld aangaan met Frenkie de Jong, Teun Koopmeiners, Joey Veerman en Mats Wieffer. Het is de eerste keer voor Reijnders dat hij onderdeel uitmaakt van de definitieve selectie en dus wil hij zichzelf laten zien aan de bondscoach. 'Eerst maar op de training laten zien dat ik een volwaardig speler van het Nederlands elftal kan zijn.'

Reijnders niet bezig met de interesse van Ajax

Begin mei, na afloop van de wedstrijd tussen Ajax en AZ, liet Reijnders blijken niet bezig te zijn met de interesse van Ajax. Hij verzuimde destijds de 0-1 te maken voor de Alkmaarders en hier baalde hij na afloop van. 'Zoals je ziet, ben ik gewoon speler van AZ en ik had vanavond heel graag willen winnen. Geloof me: ik baal enorm dat ik die kans heb gemist. Het was een perfect moment geweest, er hadden zeker drie punten ingezeten als ik die 0-1 had gemaakt', vertelde de middenvelder.

Ajax speelt voor het eerst sinds de jaren tachtig in een wit uittenue! Bestel nu het nieuwe uitshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

Ewald +6723

AZ spelers bij Ajax is geen
Gouden combinatie. Ik zou zeggen No Thanks

04-06-2023 23:02

MosesD +14662

Goede speler, maar veel te duur. Goed scouten en je vind een betere en meer betaalbare speler.

04-06-2023 18:56

Kingoffdatoilet +17183

De media bepaald weer eens wie een target is.

04-06-2023 18:41

Amoaxeldongenn +3586

Denk dat we de voorbereiding ingaan met Taylor VDB en Vos. Mocht Vos niet rijp zijn, staat vdb 6 en Taylor op 8. Anders denk ik dat Vos de voorkeur krijgt boven Taylor en dat hij samen met vdb het middenveld vormt. Of Sven koopt een gegarandeerde topper op 6

04-06-2023 14:42

Henkjanklaas +20638

Moet een absolute topper komen op het middenveld met Taylor ga je het niet redden en Vos kun je die verantwoordelijkheid dan niet geven, wel als ze een kanjer naast hem zetten en die dus aankopen.

04-06-2023 17:50

Nr.10 +111146

Ik denk dat wij helemaal geen belangstelling hebben voor Reijnders. We hebben met v/d Boomen al een concurrent voor Taylor gehaald. Op 6 hebben we wel iemand nodig als Alvarez vertrekt, maar dat zal geen Reijnders zijn. Denk dat we misschien ook nog wel een 10 halen als Klaassen en Kudus vertrekken.

04-06-2023 14:15

Rolo +13702

Zou me niks verbazen als vd Boomen een soort Schöne rol gaat krijgen. Op 6, opbouw verzorgen samen met Taylor. Als je daar een goede voetballende 10 bij zet dan heb je met vd Boomen, Taylor en de 10 drie spelers die het spel kunnen versnellen en bepalen.

Vd Boomen bij Toulouse vertolkte ook de verdedigende rol, de duels aangaan. Dus in mijn ogen nog niet zo'n verkeerde slag.

Vos gaat dan langzaam meer minuten maken om het seizoen daarna te kunnen concurreren voor een basisplek. Dat is voor nu te hoog gegrepen denk ik. En inderdaad... ik denk dat Reijnders alleen maar transferopklopperij is.

05-06-2023 14:53

debarbaar +8250

Ik geloof er geen ruk van dat Reijnders een Ajax target is. Die Mislintat heeft alle data die heeft inmiddels ook wel gezien dat 95% van de AZ aankopen mislukt.

04-06-2023 12:44

Schip +23460

Leuke speler, goeie uitstraling ook. Maar je hebt Vos voor de 6. Reijnders zou hem in de weg lopen denk ik. Tenzij je hem binnen een jaar doorverkoopt. Voor de 8 heb je Taylor en VdB al. Misehouy die er aankomt.

Ik krijg nog geen goed beeld wat Mislintat eigenlijk wil. Eerst zei hij dat de jeugd nog niet goed genoeg was, dan dat er een spits en een verdediger nodig zijn. Dus de rest dan maar wel jeugd?

04-06-2023 11:59

DEELM +11891

Maar je kunt nu nog niet op Vos bouwen. Heeft slechts een paar keer ingevallen tot nu toe.

04-06-2023 12:36

Schip +23460

Weet ik niet. Dat werd ook van Dest, Timber en Lang gedacht bijvoorbeeld. Maar een goede voorbereiding en alles kan anders zijn. Die derde had zonder meer ook kunnen spelen, maar vermoedelijk had hij wat teveel attitude. Maar speltechnisch kunnen ze het wel aan na een jaar waarin ze sterkhouder zijn geweest in Jong. Vos ook.

Anders zou Reijnders wellicht een optie zijn. Ik vind hem mentaal veel sterker en stabieler dan een Wijndal, vrij veelzijdig. De vraag is of zijn handelingssnelheid nog rek bevat.

04-06-2023 14:03

Henkjanklaas +20638

Onzinnig te denken dat de jonkies dit elftal kunnen dragen. Dat is vragen om problemen. Jonge spelers zoals Vos moeten worden omringd door een paar klasbakken die dus aangekocht moeten worden want die hebben we domweg niet in huis zoals we allemaal afgelopen seizoen hebben vastgesteld.
Met een vd Boomen en jonkies is het weer linke soep terwijl je komend seizoen persé CL moet halen gezien de gewijzigde opzet en nog hoger prijzengeld.

04-06-2023 17:53

Schip +23460

Het is maar wat je onzinnig noemt. Het is des Ajax. En wat mensen steeds vergeten is dat het ook nog eens spelers zijn met minstens een jaar profvoetbal in de benen.

Ik denk dat Vos het aankan. Of Reijnders een dragende speler wordt weet je ook niet.

Dat er sterke routinier per linie bij moet, ben ik met je eens.

04-06-2023 20:42

Ferd +38491

leuke speler voor het niveau AZ. Bijna 25 en breekt nu pas door.

05-06-2023 09:55

Schip +23460

Stam was 24 toen hij naar PSV ging, Mertens idem, Danny Blind 25 toen hij naar Ajax kwam van Sparta, Jan Wouters 26.

Het gaat puur om zijn talent en handelingssnelheid. Niet om zijn leeftijd. Hij hield zich aardig overeind tegen Lazio uit. Dat vind ik een behoorlijke aanwijzing. Maar het blijft een risico.

05-06-2023 11:02

Ferd +38491

andere tijden Schip, hele andere tijden.

Reijnders heeft in 5 jaar betaald voetbal gespeeld voordat hij ook maar een beetje ging presteren. Daarvoor kon hij bij RKC niet eens meekomen. Die gast draait nu gewoon een seizoen boven z'n normale niveau. Dit is de volgende in het rijtje Stengs en Boadu

06-06-2023 03:02

Schip +23460

Die tijden maken niet uit en Mertens is behoorlijk 'uit deze tijd'. Ik weet nog dat op Ajax fora lacherig werd gedaan over het feit dat je een speler uit de eerste divisie zou halen. Ik vond Chadli en Mertens bij AGOVV erg interessant en de moeite waard en Honda was ik redelijk lijp van. Zoals die open en weg kon draaien om direct een diepe bal te geven.

De les is ongeacht in welk decennium je speelt, je kijkt naar de kwaliteit en of een speler voetbalintelligentie heeft. Bij Reijnders speelden meerdere dingen een rol bij het niet doorbreken, maar hij breekt idd laat door. Then again, hij laat het vrijwel iedere wedstrijd zien, zowel in de toppers in de eredivisie als in de CL.

Stengs vind ik anders. Die mist een stuk drive. Dat zag je bij AZ al. Dan weet je gewoon dat hij tekort komt voor de top. Boadu heeft me verrast. Die gaat ergens terugkeren naar de eredivisie en doorbreken bij Feyenoord of PSV, twijfel ik niet aan. Bij Malen duurde het ook enorm lang.

06-06-2023 08:45

Ferd +38491

Dries Mertens is ook al 14 jaar terug he, en je kan niet ontkennen dat het voetbal heel erg veranderd is in de laatste 14 jaar.

Reijnders is leuk voor niveautje AZ, maar komt echt veel te kort voor Ajax.

07-06-2023 05:28

Amp +37758

Hier hebben we branco toch al voor?

04-06-2023 11:21

FreeThulli +6029

En daarnaast ook nog het talent van het jaar. Ruim bezet dus.

04-06-2023 13:25

Amsterdamnoord +6055

Ik geloof er niets van, totaal geen mislintat-aankoop

04-06-2023 09:24

Sneijdertje +2379

Even een vraag aan DE Mislintat-kenner; wat is wel een typische Mislintat-aankoop?

04-06-2023 16:49

Adam24 +39125

Ik vind dit dus totaal geen middenvelder waar Ajax meteen beter van wordt en het is ook geen jong broekie waar nog enorm veel rek in zit. Ik snap de interesse dan ook echt niet.

04-06-2023 09:03

Freddy +11436

Met het huidige middenveld Alvarez, Klaassen, Taylor is dit echt wel een verbetering. Of hij het niveau heeft wat je bij Ajax wil nastreven is een tweede.

04-06-2023 09:09

Adam24 +39125

Ik denk eerlijk gezegd niet dat een Reijnders de malaise bij Ajax dit seizoen zou zijn ontsprongen, net als een Taylor dat niet heeft kunnen doen.

04-06-2023 09:42

Daneman +1386

taylor is gedeeltelijk oorzaak van malaise. veelte recht toe recht aan, zoekt bijvoorbeeld veel te vaak oplossing in de drukte. Open draaien, slimme steekpassjes, lange goede passes beheerst Taylor veel te weinig

04-06-2023 12:17

Danielson +50416

Er is ook geen interesse. Zaakwaarnemersprobeerseltje.

04-06-2023 16:46

Rock69 +8411

Niet aan beginnen. Eigenlijk staat er met deze jongen al een gevestigde voetballer. Net als Kerkez die zeer waarschijnlijk ook al weer vertrekt na een goed jaar. Ga voor ruwe diamantjes die op doorbreken staan.

04-06-2023 08:27

MrMalandro +1757

Wie helpt even m’n geheugen opfrissen…. Wat zijn de succesvolle AZ-aankopen door Ajax…?

04-06-2023 01:41

afca1985 +21336

Olaf Lindenbergh

04-06-2023 01:44

Squadron11 +2420

Demy de Zeeuw was goede aankoop, alleen door die trap tegen zn hoofd op het WK nooit meer de oude geworden

04-06-2023 02:02

afca1985 +21336

Dat vond ik persoonlijk ook niet veel eerlijk gezegd, dat was degene samen met Emanuelson die ik in die tijd het meest vervloekte, Oh man wat kon ik me ergeren aan die 2 slappelingen, Greg had dat ook wel, nonchalant, ongeïnteresseerd, slap, ergerde ik me kapot als t niet liep.

Ik zou zeggen alleen El Hamdaoui, want die had de kwaliteiten om voor ons te spelen, alleen is dat natuurlijk misgelopen met Frank. Dembele hadden ze juist wel moeten halen, eigenlijk al in België bij GBA, die was zo verschrikkelijk goed. Dus als je het mij vraagt is er nooit iemand geslaagd bij ons die van AZ is overgekomen. Ze worden altijd gehypt door de media en naar de top 3 geschreven, maar komen allemaal een hoop te kort

04-06-2023 02:14

ShiekTakTiek +5924

Spelers van AZ naar ons daarvan is gebleken dat zij het gewenste niveau niet bezitten. Ik denk dat het vooral met druk te maken heeft, van leuk meedoen bij een AZ naar MOETEN presteren bij de grootste club van NL, dat is toch wat anders.

El Hamdaoui was voetballend veruit de beste speler van ons, technisch en puur voetballend nog beter dan Suarez. Helaas te snel hoog in zijn bol gekregen zoals vele Marokkaanse talenten dat hebben gehad zoals Bakkali, Afellay, Aissatti etc.

Moussa Dembele was wel een parel. Zo compleet zie je ze zelden, beresterk, geweldige dribbel, snel, verwoestend schot, aanvallend goed én ook nog kunnen verdedigen. Helaas wat nonchalant geweest omdat het hem vaak ook te makkelijk af ging, maar hij was op een gegeven moment bij Spurs een van de beste controleurs ter wereld. Vergeet die dribbel van hem nooit meer bij AZ, hoe hij daar iedereen wegspeelde, fysiek wegzette en daarna verwoestend uithaalde. Die had het talent om bij de absolute wereldtop te horen.

De enige die ik bij ons zou willen zien is die Kerkez, ook weer linksback. Maar een veel ander type als Wijndal (kan ook voetballen itt Owen die alleen kan draven langs de flank).

04-06-2023 02:47

AFCAjax +17839

mijn voornaamste herinnering aan hem is dat hij die gebaartjes maakte mbt die zangeres.

04-06-2023 03:16

Ferd +38491

nee joh, Demy de Zeeuw draaide leuk mee in een elftal dat goed liep. Maar zodra er zand in de motor kwam was hij de eerste die door het ijs zakte. Dat was al zo voor de trap tegen z'n hoofd.

04-06-2023 09:03

FreeThulli +6029

El Hamdoaui had het talent, alleen niet de instelling.

04-06-2023 13:27

DePitbull +2718

Wijndàl volgend seizoen

04-06-2023 09:07

DePitbull +2718

Kwam Arveladze niet van AZ? En perez

04-06-2023 09:09

Amsterdamnoord +6055

Haha nee joh

04-06-2023 09:28

w86 +9417

Arveladze kwam van Trabzonspor en heeft volgens mij eind van zn carrière nog bij AZ gespeeld.

04-06-2023 10:04

Ferd +38491

Arveladze zat eerst bij Ajax, daarna pas bij AZ. Perez was zo'n succes dat we niet wisten hoe snel we hem moesten doorverkopen aan PSV. Daarna kwam hij nog een keer en toen hebben we hem snel verkocht aan Twente

05-06-2023 09:57

Danielson +50416

Denk dat naast De Zeeuw Moisander nog de beste was. Viergever heeft het ook naar behoren gedaan.

04-06-2023 16:48

Clubliefde34 +6171

Kenneth Perez en Demy de Zeeuw deed het ook wel oké, de rest was inderdaad niks tot niet veel.

04-06-2023 18:26

4EVERAJAX +8405

1,5 mio is die man waard

04-06-2023 01:05

AFCAjax +17839

alsjeblieft niet zeg, zou volledig uit de koker nederlander boven kwaliteit zijn.

03-06-2023 22:10

aschja +20588

Praten we hier nog steeds over. Gaat never nooit gebeuren. Staat nog jaren onder contract bij de directe concurrent waar hij basisspeler is. Next….

03-06-2023 21:56

AFCAjax +17839

directe concurrent, lol, ja afgelopen seizoen misschien wel, voor de 3e/4e plek.

03-06-2023 23:17

Erik20 +7365

Je geeft AZ veel te veel eer door ze een directe concurrent te noemen. Zo ziet die club zichzelf graag, maar het is niet meer dan een goede subtopper.

04-06-2023 11:01

aschja +20588

Het gaat er ook niet om hoe wij het zien. AZ verkoopt de speler en ze hebben al meerdere malen de concurrent benoemd.

04-06-2023 12:17

RadheAjax2021 +17900

Blijf het zeggen waarom zou je vele miljoenen weer overmaken aan az. Dat de club daar financieel zo goed in elkaar steekt is driekwart van het geld van ajax.

Reijnders vind ik een goede voetballer. Maar als je voor hem tussen de 10 en 15 miljoen moet betalen vind ik wel te ver gaan.

03-06-2023 21:46

aschja +20588

Daar red je het niet mee. Staat nog jaren onder contract. Directe concurrent.

03-06-2023 21:54

Ajacied1981 +17412

Haha Ajax wordt genoemd ivm Hazard
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2023/06/weg-naar-ajax-ligt-open-voor-eden-hazard-na-comunicado-oficial-van-real-madrid

03-06-2023 21:19

aschja +20588

🤦‍♂️ Past precies in de visie van Sven. 😂

03-06-2023 21:56

Ajax1812 +9059

FcUpdate is dikke onzin.

03-06-2023 23:10

fc Barcelona_ke +19255

Maya Yoshida is net transfervrij. hij is wel goede aanvullende en ervaren kracht voor de basis/bank. onze verdedigers zijn ook TE jong! natuurlijk heb ik liever Alderweireld, maar Overmars laat em niet gratis naar Ajax gaan
wanneer Timber weg is, haalt Ajax een fatsoenlijke vervanger binnen. De jonge verdediger van Anderlecht, Toulouse of Olymique Lyon

03-06-2023 21:05

Ferd +38491

Alderweireld kan het niveau echt niet meer aan hoor.

04-06-2023 09:04

jerryisthename +31835

Alderweireld moet je niet meer willen idd. 2/3 jaar geleden misschien. Nu niet meer goed genoeg.
Misschien haalt onze grote vriend Sven wel die lange Griek van Stuttgart, volgens mij?

04-06-2023 11:44

edbe +190

Ajax had voor Van Bommel moeten , die MVV spits

03-06-2023 20:50

Ajacied1981 +17412

Never
Ever
Nooit
Een van bommel in Ajax shirt

03-06-2023 21:01

Ferd +38491

IK zou hem wel gehaald hebben, puur om Van Bommel Sr een oor aan te naaien. Die kan dan niet meer zeiken op Ajax, plus hij moet eens in de zoveel tijd Ajax komen kijken in de Arena :)

04-06-2023 09:05

fc Barcelona_ke +19255

de linksbuiten! Hij is wel goede bezig, maar weet niet of hij klaar voor paar minuten!
Hij is meer iemand die moet zich bewijzen in de Eredivisie, vooral laagvlieger. hij heeft geluk dat AZ em wil halen.

03-06-2023 21:01

Odysseus +14307

En waarom precies?

03-06-2023 23:10

jerryisthename +31835

Grapje zeker?

04-06-2023 11:44

Rikkie66 +22835

Eden Hazard transfervrij 🤔

03-06-2023 20:26

fc Barcelona_ke +19255

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO, Hij kan al 5 jaar niet meer!

03-06-2023 20:40

FrancescosRavioli +15263

Mido is ook transfervrij

03-06-2023 20:41

Ajacied1981 +17412

Iniesta ook ;)

03-06-2023 21:04

FrancescosRavioli +15263

Mag die lekker in de 85e minuut invallen voor Taylor LOL

03-06-2023 21:56

aschja +20588

Die balt op zn 50ste nog beter dan de rest hierboven.

03-06-2023 21:57

FrancescosRavioli +15263

Eens hoor. Maar gezien de laatste 3 trainers van Ajax geen wissels op tijd durfden door re voeren verbaast mij niks meer.

03-06-2023 22:00

jerryisthename +31835

Haha, ja idd, Sterspeler.
Voor onze sterspeler 😁 en talent van het jaar, onze topper en wannabe-vedette. 👍🏼😂

04-06-2023 11:49

jerryisthename +31835

Iniesta zou wel een stunt zijn natuurlijk. Maar is wel behoorlijk oud al. Maar zou zeker waarde kunnen hebben in het veld.

04-06-2023 11:51

FrancescosRavioli +15263

De achtergrond van m'n naam ken je klaarblijkelijk niet.
Ik heb in het verleden lang gepost onder Sterspeler Gezocht op diverse fora.
Dit heb ik aangepast (nieuw acc) toen Ziyech werd aangetrokken.

04-06-2023 17:56

3sterren +20205

Misschien nog één keertje dan opa’s laatste kunstje ...

03-06-2023 21:04

mickey2602 +4767

Onze held van 41 jaar,Zlatan,is ook transfervrij...

03-06-2023 21:36

ricky10 +5894

Asensio ook

03-06-2023 22:11

Squadron11 +2420

Wist je dat hij een Nederlandse moeder heeft?

04-06-2023 02:04

Ferd +38491

Een Rotterdamse, daarom is Asensio Feyenoord fan en maakte hij dat "helaas pindakaas" gebaar toen hij scoorde in de Arena. Twee weken later, na de voetballes van Ajax in Madrid heb ik een paar potten pindakaas naar Asensio gestuurd

04-06-2023 09:06

ricky10 +5894

Briljant

04-06-2023 10:15

jerryisthename +31835

En een Spaanse vader. Wist je dit?

04-06-2023 11:52

jerryisthename +31835

Doe maar niet. Is gewoon een luie papzak. Ben ook nooit kapot van hem geweest. Niet bijzonder genoeg. In zijn beste tijd had hij echter wel wat toe kunnen voegen bij Ajax. Dat is wel zo. Maar toen was hij onbetaalbaar en zou hij zelf nooit naar Ajax willen überhaupt.
Ik vond die gozer gewoon ook niks bijzonders. Nu vind ik hem te oud l, te krakkemikkig en vooral veel te duur. Zonde van al die miljoenen die hij gaat eisen. Ga maar lekker ergens anders geld vangen terwijl je niets doet en zogenaamd aan het revalideren bent 75%-90% van de tijd. 😂

04-06-2023 11:48

Ferd +38491

Hazard is al vijf jaar geleden met pensioen gegaan, hij heeft het zijn club en zaakwaarnemer alleen nooit verteld

05-06-2023 10:01

3sterren +20205

De ambitie van Ajax was: overwinteren in de CL en als het even kan de halve finale halen.
De ambitie van AZ is: finale halen in de cl.

Dan denk ik dat je met Wijndal hebt aangetoond dat uitkomen voor Ajax net een andere, iets hogere druk met zich meebrengt.

Inkopen doen bij AZ blijft voor mij dan ook op dit momenteen geen verantwoorde gok.
Maar ik hoef daar gelukkig mijn hoofd niet over te breken, want de club heeft weer een TD in huis met een goede kijk op wat past en wat wringt ...

03-06-2023 20:10

Roels +1504

Feyenoord had interesse, maar AZ was zo lastig dat ze de stekker eruit hebben getrokken. Mooi laten gaan dus als het 15 miljoen ofzo moet kosten. Hij zal echt wel altijd een 6 of een 7 scoren. Maar veel toevoegen doet hij niet denk ik.

03-06-2023 19:39

FrancescosRavioli +15263

Ik vraag me af of die meer toevoegt dan Branco

03-06-2023 20:41

Roels +1504

Ik heb Branco niet gevolgd de laatste jaren dus geen idee. Prima speler brengt meer dan de Taylor van afgelopen jaar. Maar zou er geen 10+ voor betalen.

03-06-2023 22:01

gusanito +5447

Niet doen. Komt in interviews net zo arrogant over als Wijndal. Dat vind ik een hele grote waarschuwing.

03-06-2023 18:50

aschja +20588

Schei uit. Heel AS loopt om Amsterdamse bravour te schreeuwen. En dan de concurrent arrogant noemen. Right…

03-06-2023 21:58

Ferd +38491

er is een verschil tussen bravoure en arrogantie.

04-06-2023 09:07

aschja +20588

Niet in de rest van NL.

05-06-2023 12:17

Oxxer +164259 moderator

Vaker gezegd, Ajax gaat toch niet weer miljoenen euro’s subsidie overmaken naar Alkmaar Zaanstreek.

03-06-2023 18:46

SwissAjaxFan +3972

Vingers weg van AZ spelers. Slechte ervaring.

03-06-2023 18:41

Cruijffthebest +13413

NIET NODIG!!!

03-06-2023 18:23

jeppas +3522

Voor achterin zie ik graag Ko Itakura komen. Echt een technische voetballende verdediger met lengte. Mislintat zal hem vast wel kennen vanuit Duitsland

03-06-2023 18:11

Nr.10 +111146

Er wordt nu gedaan alsof wij concreet geïnteresseerd zijn in deze speler. Waar is dat op gebaseerd?

03-06-2023 18:11

4Ever14 +6612

"Waar is dat op gebaseerd?"

Niks, de media probeert gewoon hun rotzooi te verkopen. Denk ook eerder dat Mislintat in het buitenland zal zoeken voor versterkingen, dan in Nederland.
Overigens vind ik hem niet eens goed genoeg voor Ajax.

03-06-2023 18:33

Ans B +19855

Sorry hoor, maar ik vind argumenten als 'AZ-spelers niet halen omdat de meesten hier niet slagen' je reinste l-koek.
Je moet kijken naar kwaliteiten en potentieel - niet bij welke club ze spelen.
En je moet behalve kijken naar wat iemand nu presteert, ook die kwaliteiten in perspectief zien met wat Ajax wil en nodig heeft, net als je al na moet denken over hoe je die kwaliteiten het best tot hun recht kunt laten komen binnen het huidige en/of beoogde team..
En dan kijk je zowel met het blote oog als m.b.v. data.

In mijn ogen is dat de enige manier hoe je kunt scouten: alles erbij betrekken (behalve de club bij wijze van spreken). Oftewel een totaal-analyse.

Ik heb deze speler niet gevolgd en heb daarom geen mening over zijn al dan niet geschiktheid voor Ajax.
Hoe dan ook, als 6 zou ik Riedewald erbij halen of op z'n minst overwegen. Kan bovendien in noodgevallen als CV of LB spelen. Heeft in Engeland geleerd om met gif te spelen, maar heeft lang niet gespeeld - dat is een mogelijk nadeel. Had bij de vorige trainer wél een basisplek.

03-06-2023 18:05

swam.b +777

Als 10 spelers van een bepaalde club niet slagen kan je toch spreken van een patroon? Al helemaal als het letterlijk geen 1 speler wel is gelukt om hier een serieuze bijdrage te leveren

04-06-2023 11:40

Ans B +19855

Ja, maar een patroon zegt niets over een individuele speler, net als statistieken niets zeggen over het individu.

1. er zijn altijd uitzonderingen
2. Ajax heeft bij een aantal spelers simpelweg niet goed gescout (zie hieronder vb van Wijndal)
3. het is nooit met 100% zekerheid te voorspellen of een speler hetzelfde brengt als bij zijn oude club - dus een deel van die niet-slaag-cijfers kun je statistisch gezien daar op afschrijven.
4. In principe moet je - als je een echte analyse wilt loslaten op het niet-slagen van veel van die spelers, het van geval tot geval bekijken (een kwaliteitsanalyse i.p.v. een kwantiteitsanalyse), omdat je op zichzelf nu niets weet over de oorzaak. Blessures, een vertrekkende trainer, de mate van concurrentie en toevallige factoren kunnen dit beïnvloeden. Simpelweg constateren dat iemand niet goed genoeg is, is veel te subjectief.

Overigens heeft Moisander het niet onaardig gedaan.
Wat betreft Wijndal: die kan alleen buitenom; bij Oranje onder De Boer bleek al (5-3-2) dat hij een verdwaalde indruk maakte omdat hij daar niet in dat vaste patroon kon spelen. Dat ben je ongeschikt voor Ajax.

04-06-2023 22:29

Enoh25 +1825

Niets meer van AZ nee.

03-06-2023 17:55

DePitbull +2718

Niks van az

03-06-2023 17:20

BackInBlack +14508

Voor de juiste prijs, halen

Geen exorbitant bedrag

03-06-2023 17:03

Nr.10 +111146

Prijs maakt geen reet uit. De vraag is of hij ons sterker maakt. Denk dat we hoger moeten mikken.

03-06-2023 18:12

BackInBlack +14508

Klaassen weg, Reijnders in zijn plaats in de selectie

Gaan we er enorm op vooruit

03-06-2023 18:17

guusvdajax +927

Dat is alleen maar kapitaal vernietiging, je gaat geen topbedragen neer leggen voor een wisselspeler en AZ gaat proberen er het maximale uit te halem want het is een van hun beste spelers (groot gelijk geef ik ze ook) dus denk dat we hem gewoon kunnen vergeten want het middenveld waar je op moet mikken zal, vd Boom en zijn met hopelijk Güler en een taylor/vos. Miss nog een aankoop maar denk dat Reijnders te duur is voor een mogelijke wissel bij ons.

03-06-2023 18:31

GinoAFCA +14859

Die gaat niet komen

03-06-2023 16:59

MarkP +21759

Geen az spelers meer bij ajax, is geen succes.

03-06-2023 16:53

duinen +417

Zoals jij het nu schrijft zou Ajax juist spelers van AZ moeten halen omdat Ajax anders geen succes heeft ;)

04-06-2023 01:21

Robertini +39331

Ik zou Reijnders echt niet kopen als ik Ajax was.

03-06-2023 16:49

Lazell +16989

Lijkt me sowieso niet meer aan de orde nu Ajax vd Boomen heeft gehaald. Zijn beide een 8 die ook op 6 kunnen. Ajax gaat echt geen 15 miljoen neertellen voor zo'n zelfde speler.

Als Ajax een speler op het middenveld gaat halen is het een aanvallende middenvelder of pure 6.

03-06-2023 16:10

ajaxfanmarcel +1469

Je moet deze positie wel dubbel bezetten

03-06-2023 16:29

Lazell +16989

Taylor, Fitz-Jim, Berghuis. Als er iemand komt, zal het een echt kanon zijn. Niet nog een breedtespeler als Reijnders.

03-06-2023 16:33

ajaxfanmarcel +1469

Taylor zie ik niet in. Fitz jim is zwaar geblesseerd. En Berghuis is meer een 10

04-06-2023 14:42

Danielson +50416

Alleen z'n zaakwaarnemer vindt dat hij een Ajax target is.

03-06-2023 15:55

AlexLitmanen10 +14399

Leuke voetballer!
Geen type wat we nodig hebben want we hebben een echte nummer zes nodig en dat is hij niet

Dat hij Az speelt boeit me niet.
Kerkez is bijvoorbeeld ook wel goed genoeg (ook een positie die we niet nodig hebben)

03-06-2023 15:53

C14 +22411

Wat is in jouw ogen een echte 6?

Branco is dat wel wél, maar weer niet van het juiste type.

03-06-2023 15:59

AlexLitmanen10 +14399

Doe maar een type Busquets, Rodri

03-06-2023 17:14

Lazell +16989

Positiegebonden, verdedigend goed, comfortabel aan de bal en een ontzettend hoge spelintelligentie (zowel aanvallend als verdedigend). Zo'n type zou een zegen zijn voor Ajax.

03-06-2023 18:25

AlexLitmanen10 +14399

Hebben de scouts weer wat werk

03-06-2023 19:19

RijkdeGooier +2875

Alsjeblieft niet zeg!

03-06-2023 15:50

MVG +16473

Aardige voetballer maar ook niet meer dan dat. Hij geeft geregeld niet thuis in grote wedstrijden en die speel je bij Ajax het hele seizoen omdat de hele eredivisie bloed ruikt als ze tegen Ajax spelen. Typisch gevalletje net niet. Zal het waarschijnlijk prima doen in de lagere regionen van de Bundesliga of de premier league.

03-06-2023 15:47

Oxxer +164259 moderator

Ajax target bij vermeende interesse?

03-06-2023 15:42

Jeugd +24780

Bij deze speler is de vraag of hij de stapnaar een hoger niveau kan zetten. Hij is al 24 dus een snel opkomend mega talent is het in ieder geval niet. Ik zie die potentie niet echt maar dat kan veranderen zodra je weer uitgedaagd wordt op het volgende niveau. Sommige soelers kunnen daar echt in verassen. Lastig dus.
Handelingssnelheid vind ik met name een issue.
Lijkt me geen 1e keus en als hij aan de beurt mocht komen niet teveel voor betalen.

03-06-2023 15:34

Matzet +5380

In Nederland spelen nauwelijks spelers die voor Ajax een meerwaarde kunnen zijn, waarbij ik spelers van Feyenoord en PSV niet meetel, simpelweg omdat ze die toch niet laten gaan.

De enigen die ik -met een redelijke twijfel- in aanmerking zie komen zijn Milan van Ewijk, Mexx Meerdink en Milion Manhoef.

03-06-2023 15:11

C14 +22411

Dan heb je het wel over normaliter, als je de huidige selectie bekijkt, lopen er voor bijna iedere positie betere spelers rond.

03-06-2023 15:16

Marcw1972 +16601

Meerdink? Wat heeft ie bewezen dan? Manhoef wel een aardige speler, maar ik betwijfel ten zeerste of hij goed genoeg is voor Ajax. Is hij elke week uitblinker bij Vitesse?

03-06-2023 15:59

C14 +22411

Waar noem ik Meerdink?

Ik doel op in de eredivisie he, niet alleen bij AZ.

03-06-2023 16:01

Marcw1972 +16601

Ik reageerde op de namen die Matzet hierboven noemt. Jij noemde Meerdink inderdaad niet.

03-06-2023 16:05

JaapStam +137135

Sightorsson was ook zo'n geweldenaar!!!

03-06-2023 15:10

Michael 1974 +22029

He Terror is back

03-06-2023 15:24

Dirk +7032

Met alle respect er zijn maar weinig AZ spelers die bij Ajax slagen, na Wijndall ff goed nadenken. Wat met Grilisch en Van den Boomen

03-06-2023 15:02

oudzuid2 +7292

altijd dezelfde headlines... waarom is het nooit eens andersom? ***-target flipt compleet door de vele interesse: 'Huis op Ibiza al gekocht'

03-06-2023 14:43

barry1988 +24032

Graag geen AZ spelers meer halen, ze zijn duur en slagen bijna nooit.
Genoeg betere opties en anders de jeugd doorschuiven.

03-06-2023 14:33

C14 +22411

Bij Ajax krijgen ze het ook voor elkaar bij lange na niet de beste spelers van AZ te halen.

03-06-2023 15:17

Harrier Du Bois +38888

Deze jongen wordt zo gepusht door zijn zaakwaarnemer, terwijl we onlangs nog Branco hebben gekocht. Is het licht wel aan bij de persafdeling van Reijnders en co?

03-06-2023 14:18

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25398

GEEN AZ AANKOPEN MEER 90% MISLUKT BIJ ONS

03-06-2023 14:14

MichelBoerebach +29191

Helemaal mee eens! We leren het nooit. Blijft weggegooid geld. Bovendien wordt deze jongen wel heel erg overhyped. Modale middenvelder.

03-06-2023 14:19

Matzet +5380

Ik zie hem ook niet slagen bij Ajax. Uitblinker zijn bij AZ is toch ook mooi? Lekker daar blijven en belangrijk zijn.

03-06-2023 15:01

C14 +22411

@Amsterdam

Ajax krijgt het voor elkaar de mindere spelers van AZ te halen, dus niet eens de beste.

Gewoon per individu bekijken.

Zo'n Kerkez, Reijnders en Karlsson zijn wel heel interessante spelers. Niet dat die moeten komen, want geen plek.

03-06-2023 15:19

Robertini +39331

DOE JE CAPSLOCK EENS UIT!

Verder wel eens.

04-06-2023 15:39

Juichtoon +32530

Er zijn maar een paar spelers in de eredivisie die Ajax vooruit helpen. Daar zit Reijnders niet bij. Simons wel ..

03-06-2023 14:10

C14 +22411

Reijnders ipv Klaassen of Alvarez is natuurlijk wel nogal een verbetering, maar je zal doelen op het niveau dat Ajax zou moeten nastreven.

Gezien de huidige basis is er voor vrijwel iedere positie een beter alternatief in de eredivisie te vinden.

03-06-2023 15:20

Juichtoon +32530

Je dient ook in ogenschouw te nemen dat de staf dit seizoen bij Ajax heel matig was.
Slot heeft dit seizoen de kampioen gemaakt. Had hij bij Psv of Ajax gezeten waren zij kampioen geworden.

03-06-2023 15:30

C14 +22411

@Juichtoon

Feijenoord had een beter elftal dan Ajax dit seizoen, als je dezelfde spelers op zou stellen als Schreuder en Heitinga deden, dus dat is de vraag.

Ook Slot zou te maken hebben gehad met Wijndal, Bassey, Sanchez, Alvarez, Klaassen, etc. Die hoef je niet op te stellen, maar daarbuiten was er ook niet veel. Slot had ook echt niet allerlei jeugd erin gegooid denk ik, zoals Vos, Salah-Eddine, Regeer, etc., wat ik wel had gedaan. Beter eventueel wat minder zijn door veel jeugd (wat helemaal niet hoeft, integendeel) en daarmee bouwen en doorontwikkelen, dan veel minder zijn met dure aankopen die niet meer veel beter worden.

03-06-2023 15:38

Juichtoon +32530

Indrissi en Danilo raakten bij Ajax geen pepernoot. Heb je ze dit seizoen gezien?
De gehele voorhoede bv van Fnoord is middelmaat, ook Gimenez heeft hele matige stats. Alleen is het collectief en de fitheid van Fnoord veel beter. Individueel geloof ik er niet in. Overigens word ik daar in gesteund door de prestaties van eerdere 'topspelers' van Slot zoals Boadu, Stengs en Sinesterra die zonder Slot niks presteren.
Edit: ik zet prestaties af tegen wat nodig is op CL niveau. Overigens ben ik wel benieuwd naar de ontwikkeling van diezelfde Gimenez, maar ook Kokcu en Geertruida. Dat gaan we zien de aankomende seizoenen.

03-06-2023 16:04

CDS +1561

Wat een onzin. Reijnders mag de veters van Alvarez en Klaassen nog iet eens strikken. Alvarez: 61 interlands.

03-06-2023 17:04

C14 +22411

@Juichtoon

Dan noem je ook de minste spelers van Feijenoord, met name Danilo.

Feijenoord had een vele malen betere achterhoede en ook middenveld. Ajax had niet eens een middenveld. Al had Slot wél Kudus op kunnen stellen, maar dat is de vraag.

Vergeet niet dat Ajax Bassey, Wijndal, Sanchez, Alvarez, Klaassen had, voor die spelers lopen bij zoveel eredivisieclubs betere spelers rond.

Boadu, Stengs en Sinisterra renderen net zo min als Klaassen, Van de Beek, etc. in het buitenland doen. Dat heeft inderdaad met teamspel te maken waar ze wel of niet in passen, en met niveau competitie. Dat ligt dus niet alleen bij Slot, al denk ik dat hij er wel goed teamspel in krijgt, dus renderen die spelers wel beter. Slot zou het ongetwijfeld beter gedaan hebben dan Schreuder en Heitinga, en ook Ten Hag eerder, dat wel.

03-06-2023 17:09

C14 +22411

@CDS

Wat interesseert mij die 61 interlands nou? Dat zegt helemaal niks. Alvarez kan niet voetballen én niet puur verdedigen. Heeft alleen waarde door met focus, inzet en discipline zijn positie te bewaken, en achterin met wat kopkracht. Gaat nergens over. Alvarez is zonder dat mentale de slechtste middenvelder van de eredivisie en misschien zelfs KKD, en als CV heel matig en riskant.

03-06-2023 17:11

Juichtoon +32530

Klaassen was bij Bremen zeer gewaardeerd. Donny is alleen maar geblesseerd.
Noem eens 1 speler van Slot op die na Slot rendeert? Dus hier zit wel iets in ..
En 61 interlands zeggen jou niks .. oke dan .. Alvarez de slechtste middenvelder van ook de KKD (??).
Oke dan .
Niet alleen zijn de Fnoord spelers beter dan de Ajax spelers maar is volgens jou Slot ook beter dan TH.

03-06-2023 17:20

C14 +22411

Ben het met je eens he, dat Slot meer uit spelers haalt door goed teamspel en ook van een bepaalde mentaliteit uitgaat dat vertrouwen kweekt, en spelplezier.

Alleen heb ik het vooral in Boadu en Sinisterra nooit gezien, heb ik nooit die potentie in gezien, dus ben niet verrast dat ze niet doorstoten en middelmaat zijn na Slot.

Slot gebruikt zijn spelers goed en koppelt de juiste spelers aan elkaar, zo lijkt het, waardoor ze optimaal renderen.

Maar of Slot met dit Ajaxmateriaal kampioen was geworden? Zou kunnen, maar dan had hij echt ook heel andere spelerkeuzes moeten maken dan Schreuder en Heitinga deden.

03-06-2023 17:25

Juichtoon +32530

Dat had hij ook gedaan..
Toen de wk begon waren er nog 20 wedstrijden te spelen ..Ajax deed niks..
Je 3e alinea is de kern...daarom vind ik het ook raar dat je stelt dat de Fnoord spelers individueel beter zijn.
Volgens mij zijn we het dan eens ..
Vb Slot vond half augustus dat er een goede verdediger bij moest...en binnen een week was Hancko er. Natuurlijk is de afstemming met de scouting dan op orde en de scouting zelf ook..

03-06-2023 17:29
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.