Reijnders niet bezig met interesse van Ajax: 'Ik ben gewoon speler van AZ'

door Wessel Kroon 73

Bron De Telegraaf

Reijnders niet bezig met interesse van Ajax: 'Ik ben gewoon speler van AZ'

door Wessel Kroon 73

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Tijjani Reijnders baalt dat hij zaterdagavond verzuimde om AZ op voorsprong te zetten in de Johan Cruijff ArenA. De middenvelder van AZ kreeg in de eerste helft een enorme kans, maar stuitte op doelman Gerónimo Rulli. In gesprek met De Telegraaf blijkt hij terug op de wedstrijd.

Reijnders geniet al een aantal maanden van de nodige belangstelling, waaronder van Ajax. Toch voelde het voor hem daardoor niet aan als een speciale wedstrijd. 'Nee, dat heeft geen moment door mijn hoofd geschoten', begint hij. 'Dus écht niet hè.'

Vervolgens maakt Reijnders duidelijk dat hij voorlopig alleen bezig is met AZ. 'Zoals je ziet, ben ik gewoon speler van AZ en ik had vanavond heel graag willen winnen. Geloof me: ik baal enorm dat ik die kans heb gemist. Het was een perfect moment geweest, er hadden zeker drie punten ingezeten als ik die 0-1 had gemaakt.'

De middenvelder baalt dat hij ervoor koos om te schieten en beseft dat hij de situatie beter anders aan had kunnen pakken. 'Achteraf was schieten niet de beste optie', geeft Reijnders toe. 'Ik had de keeper moeten faken en met een sleep kunnen passeren.'

Uiteindelijk lukte het zowel AZ als Ajax niet om te scoren en dus eindigde de wedstrijd in een doelpuntloos gelijkspel. Hierdoor bedraagt de achterstand van Ajax op nummer twee PSV nu vijf punten. Het gat tussen Ajax en nummer vier AZ bedraagt echter maar twee punten. De Amsterdammers moeten dus nog oppassen dat ze geen vierde worden. Reijnders geeft de strijd om plek drie dan ook nog niet op. 'Daardoor gaat de focus nu vol op de derde plaats, de achterstand op Ajax is slechts twee punten. In de laatste drie speelrondes is er nog genoeg om voor te spelen. Wij krijgen PSV nog thuis, terwijl zij (Ajax, red.) nog naar Twente moeten.'

Lees meer over:
Plaats reactie

BokkieBokstra +11312

Niet doen, hij moet lekker naar een andere club gaan

09-05-2023 12:30

Pizzapunt20 +10014

Even geen AZ spelers meer graag. Falen allemaal.

08-05-2023 20:34

barry1988 +24032

Aub geen te dure middelmaat meer halen in de jeugd lopen spelers die echt niet onder doen voor hem. Vos en Fitz Jim hebben de potentie om veel beter te worden en geef ze een paar wedstrijden en ze doen nu al niet onder voor Reijnders.

08-05-2023 20:23

Balgevoel +30857

Precies, even gecorrigeerd: "Gewoon een speler voor AZ'. Prima hoor, niks mis mee, maar ik zie in deze jongen niet de nieuwe Ajax-regisseur die we nodig hebben.

08-05-2023 12:02

TooGoodToBeTrue +1940

Alleen uitzonderlijke talenten halen uit de eredivisie. UITZONDERLIJKE dus a la Ziyech die seizoenen lang al had bewezen met kop en schouder erbovenuit stak. Niet deze 10 in het dozijn talent voetballers, Doen het leuk bij AZ en dat is het dan ook wel. De enige van al die geweldige talenten van AZ die iets gepresteerd hebben is Koopmeiners. Alle andere die zijn vertrokken houden allemaal banken warm.
Als je hiervoor de jeugd passeert dan kan je net zo goed de toekomst verkopen.

08-05-2023 10:30

Heldhaftig +11456

Zerrouki > Reijnders

Ben overigens wel voorstander van talent uit de Eredivisie blijven benaderen, alleen Reijnders is niet de directe versterking die we nodig hebben op dit moment. Vind Zerrouki overigens wel een hele goede voetballer, heeft Feyenoord een goede deal mee te pakken.

Er lopen op dit moment in de hele Eredivisie ook echt talentvolle spelers rond. De meeste zijn nu nog niet op het juiste niveau, maar je zou ook spelers op voorhand kunnen kopen om ze vervolgens nog een seizoen bij eigen club te laten spelen middels verhuur. Zie dat in het buitenland steeds vaker gebeuren, en lijkt me echt een goede optie voor club en speler.

08-05-2023 10:22

RFHK +12891

Reijnders > Zerrouki, not even close..

09-05-2023 23:43

Ferd +38491

lood om oud ijzer. Beide niet goed genoeg voor het niveau dat Ajax nastreeft.

10-05-2023 10:29

Ajax27 +19183

Hoeveel talentvolle middenvelders willen we nog halen. En hoeveel spelers van AZ willen we nog halen voordat we echt inzien dat spelers van AZ vrijwel nooit slagen bij Ajax. Ik weet niet wat het daar is, maar op 1 of andere manier is AZ volgens mij gewoon een knuffelclub waar iedereen met een beetje talent slaagt, knuffels krijgt, en ze zo als team altijd in de (sub)top van NL meedoen.

Maar zodra ze bij de echte grote jongens moeten, dan gaat het gewoon mis met ze.

Niet meer aan beginnen, klaar gewoon met die AZ spelers. Laat ze fijn knuffelen met elkaar en daarna een nieuwe knuffelclub in het buitenland uitzoeken waar. het ook niet uitmaakt als je jaarlijks 4e of 8e wordt, je gewoon leuk kunt voetballen en leuk kunt verdienen.

08-05-2023 09:59

Ferd +38491

ik vind het grappig dat je het over Rijnders hebt en dan 'talentvol' gebruikt. Die gast is 24, speelt nu pas een beetje leuk bij een freewheelend AZ. Dat is geen talent.

10-05-2023 10:30

Ajax27 +19183

Leeftijd vind ik niet zo'n probleem, dan kan nog steeds iedereen een talent zijn. Tagliafico kwam ook pas op z'n 24e over vanuit Argentinie als talent en speelde hier de pannen van het dak.

10-05-2023 15:31

36 +8656

Niet halen

08-05-2023 09:23

Cruijffthebest +13413

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE.

08-05-2023 08:19

Juan62 +46194

Welke interesse?

Volgens mij zit er iemand AZ spelers constant naar ons toe te schrijven of praten

Zo was het ook met Wijndal, Ajax ontkend, maar geruchten blijven komen
AZ roept paar x dat ze niet aan een concurent (????) verkopen.
En een paar seizoenen later maken wij de miljoenen weer over.

Waarom er is ook nooit interesse uit het buitenland voor deze spelers ?
iig zegt ook genoeg

Ik hoop dat het nu duidelijk is dat AZ spelers op de enkeling na niet goed genoeg voor Ajax zijn.

Stoppen met het subsideren van die club, je hebt er niets aan

07-05-2023 23:25

Ferd +38491

nou, er zijn toch diverse AZ spelers direct naar het buitenland gegaan. Boadu, Stengs, Aboubklal (ik schrijf het vast verkeerd). Voor Rijnders schijnt er ook interesse uit het buitenland te zijn.

Maar goed, op Kerkez na loopt er nu niets in Alkmaar waar Ajax ook maar enige interesse in zou moeten tonen.

10-05-2023 10:33

AlexLitmanen10 +14398

Ik zie meer in jerdy Schouten op te halen uit Italië.

07-05-2023 22:55

C14 +22411

Ik zie meer in Vos, in te voegen vanuit je selectie

07-05-2023 23:39

AlexLitmanen10 +14398

Het kan ook beide

08-05-2023 07:23

vanreenen +10258

Ik denk dat Vos een betere speler wordt dan Reijnders, dus mag van mij wel wat meer minuten krijgen en dat geldt ook voor Godts of hoe je het ook schrijft.

07-05-2023 22:47

C14 +22411

Wel ander type, Vos meer een 6, Reijnders meer een 8 in mijn ogen. Reijnders kan je beter vergelijken met Taylor qua rol.

Maar zeker, Taylor, Fitz-Jim en Vos al voor de 6 en 8 posities, onder meer.

07-05-2023 23:41

Eyongtarkaenoh +2550

van AZ niemand nodig, kunnen zelden een stap hoger maken.

07-05-2023 22:44

Bc te P +22130

Die interesse was een verhaaltje in de wereld geholpen door spik en span vd telegraaf. Het is onzin.

07-05-2023 22:16

Keizer11 +930

Geen speler halen van az. Dit soort spelers moet je zelf opleiden
Belachelijk als je hem haalt. Wordt geen vaste waarde. Geldverspilling

07-05-2023 22:05

AlexLitmanen10 +14398

Het is natuurlijk niet zo dat we nooit meer een speler van Az moeten halen ook al zijn de meeste mislukt

Overigens zijn de Zeeuw en Perez uitstekende aankopen geweest.

Reinders hoeft van mij niet zo

07-05-2023 22:56

4EVERAJAX +8404

Niet komen hoor. Wegwezen. Enige speler die gister een beetje opviel was van Brederode, rest was bezig met AJAX lamleggen.

07-05-2023 22:00

Rodsje +14742

Sorry maar Ajax heeft je nooit gewild. Matige speler die over paar jaar ergens onderin de eredivisie speet

07-05-2023 21:18

3sterren +20205

Een ezel stoot zich toch geen tweede keer aan dezelfde steen, aldus het gezegde ?
Welnu, Ajax is weliswaar geen ezel, maar blijft zich alsmaar weer stoten aan de steen AZ.

Reijnders hooguit ruilen tegen Wijndal, anders snel verder kijken ...

07-05-2023 21:02

C14 +22411

Goede speler, ook wel Ajaxtype, maar geen ruimte voor.

07-05-2023 20:19

patrick37 +1746

Geen ruimte voor??
Hij is beter dan al die middelmatige middenvelders van Ajax.
Wat een kansloos elftal met een waardeloze trainer..

07-05-2023 22:12

C14 +22411

Waar zeg ik dat je de huidige basisspelers moet inzetten? Met Taylor, Vos en Fitz-Jim heb je al 3 opties voor de 6 en 8 voor komend seizoen, de posities waar Reijnders zou spelen.

07-05-2023 23:20

Ferd +38491

middelmatige speler, geen Ajax type.

10-05-2023 10:34

Danielson +50416

Kerkez is echt een heel aardige speler, maar die hadden we vorig jaar moeten halen i.p.v. Wijndal.

07-05-2023 20:15

C14 +22411

Zeker leuke speler, maar ook niet moeten halen, Salah-Eddine de kans moeten geven.

07-05-2023 23:41

robbertvd +2414

Salah-Edinne heeft het bij twente niet gered als Back

08-05-2023 08:56

C14 +22411

Dat is logisch, de zeer sterk spelende Smal stond basis, en staat onder contract bij Twente. Twente, of welke club dan ook, investeert veel liever in een eigen speler die langer zal blijven óf voor zoveel mogelijk verkocht moet worden, dan in een jonge huurling, die na het seizoen weer vertrekt en hen dan niks oplevert. Ook al is ie beter.

Salah-Eddine speelde daar heel sterk op het middenveld zelfs. Met ook snelheid kan hij dus sowieso ook goed op de back, a la Mazraoui

08-05-2023 12:16

BackInBlack +14508

Moet op het middenveld

08-05-2023 19:26

BackInBlack +14508

Moet op het middenveld

08-05-2023 19:27

C14 +22411

Zijn al teveel andere talenten voor op het middenveld, zoals Vos, Taylor, Fitz-Jim.

Dan kan Salah-Eddine mooi op de back, en als extra middenvelder fungeren bij balbezit.

08-05-2023 20:38

GvZ +1021

Lekker bij az blijven, in ieder geval niet naar Ajax halen. We hebben in de jeugd toch gelijkwaardige spelers met meer potentie rondlopen.

07-05-2023 19:47

Harrier Du Bois +38888

Er is ook geen interesse, hou op met je makelaar zeg.

07-05-2023 19:27

Cruijffthebest +13413

Niet goed genoeg, simpel!

07-05-2023 19:25

Dit is mijn club +10207

Voor eens en altijd stoppen met het halen van die spelers van AZ.

07-05-2023 19:22

Web +178830

Er zal maar een Cruijff rondlopen in de toekomst
Elk individu is weer anders
Nooit nooit zeggen

07-05-2023 20:27

Ferd +38491

Web,

Als AZ ooit een Cruijff oplevert, dan zal het eerder een Jordi zijn dan een Johan.

10-05-2023 10:35

C14 +22411

@Dit is

Ajax krijgt het ook wel voor elkaar zowat de minste spelers van AZ te halen, en de beste links te laten liggen. Kerkez, Reijnders en Karlsson zijn bijvoorbeeld goede speler, Wijndal en co. niet.

07-05-2023 23:42

Tommyshelby +129094

Was net zo slecht als Klaassen en Tadic, dan weet je genoeg. Geen AZ troep meer halen.

07-05-2023 19:21

RadheAjax2021 +17900

Waarom zou je hem moeten halen en Az weer miljoenen rijker maken. Zijn wel betere opties om iets te halen.

07-05-2023 19:20

Flaco +19583

Niet goed genoeg, denk ik. Maar wat een verschil in snelheid, techniek en kracht met Klaassen. Reijnders deed, net als Veerman vorige week, waar hij zin had en had totaal geen last van Klaassen.

07-05-2023 19:13

karlhof +4711

Dat is niet zo moeilijk. Klassen werd zowel door Reynders als Veerman moeiteloos voorbij gelopen. Het einde oefening voor Klaassen bij Ajax.

08-05-2023 08:55

Ferd +38491

de enige die last hebben van Klaassen zijn zijn medespelers

10-05-2023 10:36

DankzijCruijff +48712

Aub niet halen. Zou waanzin zijn gezien de (veel) talentvollere jongens die we hebben voor zijn positie. Reijnders wordt over twee maanden gewoon al 25 (!) en heeft wat mij betreft te weinig specifieke kwaliteiten voor Ajax. Een speler in dezelfde categorie is Zerrouki en hoewel ik blij ben dat hij naar Feyenoord gaat en niet naar ons, zou ik die nog eerder hebben gehaald dan deze jongen.

07-05-2023 19:09

Delaney +14781

Waarom is de leeftijd van (bijna) 25 jaar oud zo'n probleem?
Het is juist goed als Ajax een paar spelers van midden 20 aantrekt, Ajax heeft meer aan een mix van jeugdige talenten en ietwat oudere (meer ervaren) spelers dan aan alleen maar jeugdige talenten.

07-05-2023 19:19

DankzijCruijff +48712

Ik ben ook niet per definitie tegen spelers van mid-20, maar wel als dat spelers zijn die tot hun 23ste of 24ste nodig hebben gehad om uit te kunnen blinken in de Eredivisie. Dan ben je intrinsiek imo (in iig 99% van de gevallen) gewoon niet zo'n hele goede voetballer. Niet genoeg voor Ajax in elk geval. Als je een speler van mid-20 kunt wegplukken bij een club uit een grotere competitie dan vind ik dat een heel ander verhaal. Idem als het een transfervrije speler betreft zoals Schone destijds was, maar om de hoofdprijs voor dit soort spelers te gaan betalen vind ik totale waanzin.

07-05-2023 19:23

Delaney +14781

Aha, op die manier.
Ik ben zelf ook geen groot voorstander wat betreft de komst van Reijnders, in ieder geval niet als ze inderdaad de hoofdprijs moeten gaan betalen.
Ik vind sowieso dat Ajax niet naar spelers meer hoort te zoeken in de Eredivisie op dit moment, want ik zie geen enkele speler die een meerwaarde zou hebben bij Ajax op dit moment.
En dan laat ik clubs als PSV, Feyenoord en AZ even terzijde, want die verkopen toch niet aan Ajax.
Of ze moeten heel erg diep in de buidel tasten.

07-05-2023 19:47

DankzijCruijff +48712

Zijn we het toch meer met elkaar eens dan we het dachten ;-)

07-05-2023 19:50

jordy0605 +218

k vind sowieso dat Ajax niet naar spelers meer hoort te zoeken in de Eredivisie op dit moment, want ik zie geen enkele speler die een meerwaarde zou hebben bij Ajax op dit moment.

hier zouden we eens mee op moeten houden, we zouden gewoon de beste talenten van nederland moeten halen en door ontwikkelen
tijd dat we veel beter als de rest zijn is wel geweest hoor
juist het scouten in het buitenland, en het vele geld maakt ajax kwetsbaar
en lui

we moeten opstaan en opnieuw bouwen, aan een team dat weer de beste van nederland wordt
vind persoonlijk europa bijzaak en zeker de champions league kun je alleen incidenteel succes halen

jeugd kans geven, en aanvullen met echte toppers uit buitenland die gelijk iets toevoegen

07-05-2023 21:09

Delaney +14781

''We zouden gewoon de beste talenten van Nederland moeten halen en door ontwikkelen.''

Normaliter gesproken wel inderdaad, maar er is gewoon bijna geen talent meer in Nederland (Eredivisie) buiten de 3 clubs die ik hierboven heb opgenoemd om te kopen én verder op te leiden/door te ontwikkelen.
Want de beste spelers/talenten van Nederland spelen voornamelijk al bij Ajax, PSV, Feyenoord of AZ.
En buiten die clubs zijn er gewoon geen spelers/talenten die van meerwaarde zijn voor Ajax.
Verder verkopen PSV én Feyenoord niet aan Ajax, dus dan heeft het ook weinig zin om bij ze aan te kloppen.
AZ zou enigszins hun beste spelers/talenten wel willen verkopen, maar dan wel voor de absolute hoofdprijs.
En ik vind Reijnders een goede speler hoor, maar ik vind hem echt geen 25mln euro of meer waard.

07-05-2023 21:23

LukaLitmanen +82085

Je bedoelt dat we Bergwijn haalden voor 30 miljoen die gefaald had bij Tottenham?

07-05-2023 23:49

LukaLitmanen +82085

Jij vindt 25 jaar serieus oud?

Hoe oud ben je zelf in godsnaam dan?

07-05-2023 23:48

DankzijCruijff +48712

Die laatste vraag; daarmee kill je elke discussie. Wat een ongekende domheid.

08-05-2023 10:57

LukaLitmanen +82085

Zo zo wat een taal.

25 jaar is natuurlijk redelijk jong, tenzij jezelf 17 jaar bent

08-05-2023 19:28

Ferd +38491

voor een speler die nu pas echt doorbreekt in de eredivisie is 25 jaar serieus oud.

10-05-2023 10:37

Keizer +30174

Geen eredivisiespelers meer halen voorlopig.

07-05-2023 19:02

DankzijCruijff +48712

Eens, hoewel Simons wat mij betreft prima richting Amsterdam zou mogen ;-)

Lijkt me ook meteen de enige.

07-05-2023 19:10

Keizer +30174

Ja alleen nagenoeg ondenkbaar ook ;)

07-05-2023 19:17

DankzijCruijff +48712

Helaas wel...

07-05-2023 19:22

wijzijndebeste123 +163985

Nooit aan beginnen. Gaat ons niet beter maken.

07-05-2023 19:02

ajaciedje90 +59999

Niet goed genoeg. Binnen 1-2 jaar heeft bijvoorbeeld een Silvano Vos hem al ingehaald.

07-05-2023 19:00
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.