Ajax komt meegereisde supporters tegemoet: 'We delen de pijn en schamen ons diep'

door Robin Ridder 212

Ajax komt meegereisde supporters tegemoet: 'We delen de pijn en schamen ons diep'

door Robin Ridder 212

Laatst geüpdatet

Ajax laat in een e-mail weten de meegereisde supporters te compenseren voor de wanprestatie tegen USV Hercules. De Ajacieden die live getuige waren van de bekeruitschakeling krijgen de reis en het wedstrijdticket vergoed.

In de mail die de club naar de supporters heeft gestuurd valt te lezen dat de schaamte groot is. 'Door de wanprestatie van ons team, heb je het duel USV Hercules - AFC Ajax ongetwijfeld als pijnlijk ervaren. We delen de pijn en schamen ons diep.'

Verder valt te lezen dat de spelersgroep onder andere betrokken is bij dit besluit. 'In overleg met de spelersgroep en de technische staf is besloten dat alle uitsupporters die een kaart hadden gekocht gecompenseerd worden. Dat betekent dat we je wedstrijdticket en de busreis vergoeden.' Ondanks de vergoeding begrijpen ze bij Ajax dat dat wellicht niks doet met het sentiment. 'Deze compensatie haalt de herinnering aan de pijnlijke avond niet weg, maar niks doen was geen optie.'

Historische nederlaag

Ajax leed donderdagavond een zeer pijnlijke nederlaag tegen de amateurs van USV Hercules. De Utrechtse voetbalclub die uitkomt in de derdedivisie A was met 3-2 te sterk voor Ajax. Op een modderige grasmat in De Galgenwaard stond Ajax in minuut 66 met 2-0 achter. In de slotfase wisten de Ajacieden nog wel op 2-2 te komen, maar ze kregen in de absolute slotfase de 3-2 tegen. Het is voor het eerst in de geschiedenis van de club dat Ajax wordt uitgeschakeld door een amateurvereniging.

Lees meer over:
Plaats reactie

AJAX4EVER62 +1332

Die supporters verdienen een seizoenskaart voor het leven. Diehards zijn het.

22-12-2023 21:59

afcaveenendaal +1966

Deze gasten mogen €1000,- pp toe krijgen, man wat stonden we voor lul

22-12-2023 20:40

Jutter1 +4316

Dit was/is de ultieme deceptie in het bestaan van Ajax, hier zal de club nog jaren aan herinnerd worden, reken daar maar op. Het leedvermaak in dit land is enorm, maar ook over de grens krijgt de club die toch algemeen hoog stond aangeschreven de lachers op zijn hand!. Zie hier wat een nederlaag tegen een stelletje amateurs wat bij lange na niet eens de top is daar allemaal teweeg kan brengen. Het tel uit je winst! is hier meer dan ooit op zijn plaats en dan wel in heel negatieve zin! Met grote dank aan een verdwaalde Duitser, een prut trainer van jewelste en een stelleje bestuurders die er niet alleen een puinhoop van maakten, en sommigen zelfs nog steeds bij de club werzaam zijn (hoe is dat in godsnaam toch mogelijk) en geen enkele affiniteit met Ajax hadden/hebben en ter meerdere eer en glorie van met name zichzelf diverse posities bij de club bekleedden! Ajax is door deze figuren aan de rand van de afgrond gebracht en hebben van de club DE risee van het Nederlandse voetbal gemaakt. Er moet heel wat herstelwerk aan te pas komen om deze schandvlek enigzins uit te kunnen wissen, dat staat wel vast. Nogmaals en ten overvloede, tel uit je winst!!

22-12-2023 20:28

MarcelS16 +1701

Gvd zit nog steeds te balen. Echt is dit nou echt ???? Gebeurt???? Hoe diep kunnen we zinken dan?

22-12-2023 20:27

JanBiesbos +29080

Verdomme vandaag nog de heke dag aanhoren op dat kut journaal!!!

22-12-2023 18:56

ajax4ever001 +18565

Vergoed alle seizoenkaarten maar en dan wel uit de zakken van de spelers

22-12-2023 18:27

RPolletje +5237

Ik vind dat je als Ajax zijnde altijd met je sterkste 11 moet spelen.

22-12-2023 17:05

RPolletje +5237

Meer dan terecht

22-12-2023 17:01

AFCAYus +942

Weet iemand waarom misehouy niet bij de selectie zat gisteren?

22-12-2023 16:51

ajax4ever001 +18565

Geen idee maar schijnt dat hij waarschijnlijk de eerstvolgende talent is die Ajax gaat verlaten vanwege traag handelen van Ajax zijde. Gisteren heeft hij ook zijn IG account verwijderd.

22-12-2023 18:26

JanBiesbos +29080

Kut club waar is de TD???

22-12-2023 18:56

LukaLitmanen +82103

Laat alle basisspelers hun salaris inleveren!!!

22-12-2023 16:36

HallerAkbar +915

In een seizoen waarin PSV alles wint en Feyenoord overwinterd in de europa league, gaat het toch alleen maar over de grootste club van nederland. Heerlijk wij zijn ajax wij verliezen van hercules!

22-12-2023 16:30

TontoKarnaggel +42520

Flikker op met je paar tientjes....

22-12-2023 16:18

Bjorn +12555

Het minste wat ze konden doen. Wát een afgang.

22-12-2023 15:37

vosvsg +2683

Off topic: zie ik in een keer Henk ten Cate voorbij komen bij Sleepers op Netflix. Wtf?

22-12-2023 15:30

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25406

Geld is op bij Henk

22-12-2023 15:51

Maxwell_5 +6977

Die rol werd over gesuggereerd dat het de reden was, waarom hij niet beschikbaar was voor de job bij Ajax.

22-12-2023 16:35

RPolletje +5237

Hij kan goed acteren 👍

22-12-2023 17:02

maxwellstyle10 +4709

De beste actie van gisteravond

22-12-2023 15:23

Martin Schokker +797

wat is dit voor bullshit, ga eens voetballen in plaats van beetje interessant te doen met je geld terug geven... echt hele treurige spelersgroep hebben wij

22-12-2023 15:21

Sven Branner +41

Krijgen ze ook slachtofferhulp?

22-12-2023 15:12

Petterson +25115

Mooi gebaar van de club. Maar het is onvoldoende in alle opzichten.

Na de aanstelling van John (zeker in zijn situatie) en de positieve serie tegen laagvliegers, was er even iets van hoop dat er langzaam aan voetbal en vertrouwen in deze selectie zou ontstaan.

De meeste supporters zijn volle bak achter deze trainer en selectie gaan staan, ondanks dat velen nog altijd weinig vertrouwen in hun kwaliteiten hadden. Maar na de wanprestatie gisteren is de maat denk ik echt vol voor velen. Waar supporteren we in godsnaam nog voor?

Als ik voor mezelf spreek, ik kan eigenlijk alleen nog Hato appreciëren, voor de rest is alle sympathie verdwenen. En waar zijn Louis en van Praag achter de schermen eigenlijk mee bezig? Ik begin me stilaan echt af te vragen waar ik nog supporter van ben .. een lege huls?

Voor mij was Ajax bovenal een ideaalbeeld van hoe voetbal gespeeld hoort te worden. Met flaire en bravoure, aanvallend en creatief, in de geest van Johan en Keizer. Maar wie of wat vertegenwoordigd dat nog binnen Ajax?

22-12-2023 15:08

Koos1982 +458

Iemand enig idee waar dat incident met Brobbey nu daadwerkelijk overging? Heeft Brobbey daar wat overgezegd?

Ik lees alweer dat Brobbey slechte verliezer. Zielig figuur etc. Volop conclusies getrokken.
Sluit niet uit dat Brobbey de hele wedstrijd rascistische opmerkingen heeft moeten incasseren en dat zat was.

22-12-2023 15:03

Noxin +15552

Daar was ik dus ook benieuwd naar. Maar de pers is te druk bezig met smullen.

22-12-2023 15:24

Maxwell_5 +6977

Mijn visie: Op basis van wat ik heb gezien had Brobbey een woordenwisseling met de nummer 4 van Hercules, maar ontplofte hij na een opmerking van de nummer 8 van Hercules, van Husse, die al eerder aan het schoppen was geweest en in de 1e helft een gele kaart kreeg na een opstootje met Avila. Ik weiger te geloven dat hij door hem rascistisch is bejegend, maar gezien het verlies op dat moment denk ik dat er weinig voor nodig was om Brobbey ergens mee te raken.

Edit: je ziet net het laatste moment terug op 9:30 min van de samenvatting:
https://youtu.be/kK0e3ik9oLs?si=sJjHeiHy5c_9iH_8

22-12-2023 16:54

Koos1982 +458

. Het zal frustratie zijn. Begrijpelijk. Had ik ook. Wat mij stoort is dat er al conclusies worden getrokken in de media zonder een verklaring van Brobbey aangehoord te hebben. Weten wij veel wat ze roepen naar hem de hele wedstrijd.

23-12-2023 10:42

Ajaxadam1 +31669

Ik sluit niet uit dat Brobbey een domme jongen is en agressieproblemen heeft.

22-12-2023 17:58

Koos1982 +458

Hij komt niet over als een intellectueel nee. Haha Maar in de afgelopen jaren heb ik hem weinig rare dingen zien doen. Vaak juist erg rustig in zijn reactie. Enkel wat frustratie /opstoot momentjes maar niks geks.

23-12-2023 10:46

Cagemen95 +125

Dit is wel het minste wat je kan doen en iets te voorspelbaar...

22-12-2023 15:03

Aurelius1 +19735

Ajax moet helemaal niemand tegemoetkomen. Supporters zijn opportunistische kleuters die beginnen te stampvoeten als ze hun zin niet krijgen en niet krijgen wat ze willen. Geef je ze Nike sneakers, dan willen ze Prada schoenen. Ze zijn structureel ontevreden, verwend en mokkig. Bovendien zijn ze in staat een club financieel te ruïneren met hun eisen, het vernietigen van delen van het stadion etc. Als club moet je nooit en te nimmer naar supporters luisteren, de voorbeelden van clubs die financieel geruïneerd zijn door supporters omdat bestuurders de druk voelden om de ene na de andere overbetaalde speler te halen zijn legio.

22-12-2023 14:55

Sportvolgert +40626

Wat een hoop onzin. Lekker zo doorgaan zeker. Gaat prima

22-12-2023 15:00

Cagemen95 +125

Wat een koekenbakker ben jij

22-12-2023 15:01

Noxin +15552

Supporters zijn letterlijk de levensader van elke club. Als ik naar mijn eigen tweede club, Hajduk Split, kijk... Daar werd er jarenlang wanbeleid gevoerd, de club stond financieel en sportief aan de afgrond. Totdat de supporters de club voor het symbolische bedrag van 1 Kuna overkochten. De supporters hebben de club weer gezond gemaakt. Puur omdat de club ze na aan het hart ligt en wars zijn van politieke spelletjes. Of zoiets bij Ajax ook zou gebeuren is natuurlijk een tweede (volgens mij hebben de diverse supportersgroepen ook nogal eens ruzie met elkaar), maar om supporters zo af te serveren... nee.

22-12-2023 15:30

Aurelius1 +19735

De uitzondering ontkracht de regel niet. Supporters zijn doorgaans een gevaar voor de club. Zo hebben ze ervoor gezorgd dat er zes trainers in een jaar tijd zijn geweest. Complete geldverspilling aan miljoenen euro's afkoopsommen. Een deel van de Arena is vernietigd, en dat kost allemaal weer geld. Ze zijn een gigantische kostenpost. Luisteren naar supporters is echt het laatste wat je moet doen als bestuurder. Ze hebben onrealistische eisen, zijn bezeten, irrationeel en eigenlijk gewoon ontoerekeningsvatbaar.

22-12-2023 15:36

Noxin +15552

Supporters kunnen zoveel blijven wapperen met witte zakdoekjes als ze willen, als de directie een trainer niet willen ontslaan, dan doen ze dat niet.
"Een deel van de Arena is vernietigd ..." Het gaat om een draaideur. Ik praat het niet goed, maar overdrijven is ook een vak.

Supporters kosten geld, ja, maar ze brengen een veelvoud ervan op. De supporters zorgen voor een constante stroom inkomsten met het kopen van de alsmaar duurder wordende kaartjes en seizoenskaarten. Om nog maar te zwijgen over de verkochte merchandise.

Luisteren naar de supporters moet je als bestuurder zeker doen. Maar niet naar allemaal. AS is daar een voorbeeld van, waarbij de hoedjes waaien zoals de wind waait. De vertegenwoordigers van de supportersgroepen naar Ajax toe zijn vaak mensen die niet alleen het sentiment kunnen overbrengen, maar ook verstand hebben van zaken. Dat zijn zeker mensen waar je als bestuurder naar moet luisteren. Anders krijg je een club waarvan iedereen zich afkeert.

22-12-2023 16:16

Aurelius1 +19735

Je kunt als club zijnde in deze tijd prima zonder supporters overleven. De merchandise vormt maar een fractie van de totale omzet. Supporters zijn ook nog een maatschappelijke kostenpost. Ze overschatten zichelf tevens enorm. Als ik een kaartje koop voor een film in de bioscoop ga ik toch ook niet denken dat ik moet bepalen welke films er vertoond worden. Ik koop een kaartje en hou verder m'n mond. Als het me niet bevalt, ga ik naar huis. Men is niet verplicht naar het stadion te komen.

Supporters hebben zero verstand van zaken. Ze drijven volledig op sentiment en bezetenheid en snappen helemaal niets.

22-12-2023 19:44

Gewoon Gijs +18409

dit is de schaamte voorbij

22-12-2023 14:55

Ramon19792101 +2032

Doodziek zijn we...

22-12-2023 14:52

Dirk +7035

Ajax moet de fans niet tegemoet komen maar de spelers ,loon inhouden en DAARMEE de fans compenseren ..

22-12-2023 14:51

LukaLitmanen +82103

Anders hadden we nu gewoon thuis tegen Cambuur gespeeld

(PSV moest tegen Feyenoord)

22-12-2023 14:51

MrMalandro +1757

Ik neem aan dat ook alle vakanties zijn ingetrokken en salarissen december en evt bonussen niet betaald worden aan spelers noch directie en bestuurders?!

22-12-2023 14:50

Steeph +3867

Ik was hier alweer een tijdje niet geweest vanwege de lui die het na maanden nog steeds in Mislintat zagen zitten. En in zijn selectie.

Goed, zijn we er nu ALLEMAAL over eens dat Mislintat de grootste ramp in de geschiedenis van Ajax is?

Ze moeten er allemaal uit. Ja. Alle aankopen van Sven moeten weg in de winterstop. Zet de JA-selectie maar neer in de gaten. Soms denk je dat Sutalo IETSJE beter begint te verdedigen, maar is het toch eigenlijk helemaal niks. Of denk je dat Forbs mogelijk ENIG potentie heeft. Toch niet, alleen maar snelheid. Dit is een elftal voor de middenmoot. Hooguit. Sommige zagen dat al afgelopen zomer. Anderen deden daar wat langer over. Geeft niks. Eindconclusie is hetzelfde. Het is niks. 0,0. Een KUTSELECTIE.

22-12-2023 14:47

Ajax4proud +10867

Haha nee er zijn nog steeds mensen die graag Mislintat z'n aankopen steunen het is echt te bizar voor woorden. Het is gewoon eigenwijsheid en een totale onkunde van de selectie.

22-12-2023 14:50

Gewoon Gijs +18409

totale faal. Ja van Sven maar ook van alles en iedereen om hem heen, dat hij gewoon zo zijn gang kon gaan,, na de faal ervaring een zomer eerder

22-12-2023 14:58

gi0vanni +7257

Niet mee eens, de problemen zijn niet van een man maar van ver daar voor en de niet Mislintat aankopen kun je ook geen CL sterren noemen. In deze wedstrijd waren de opstelling, trainer en de spelers ver onder de maat. Onder Schip ging het ook niet altijd even goed maar werden er meer punten gepakt. Tegen 2 zwakke tegenstanders met een andere trainer en het is weer drama. Zonder TD in de winter veel doen is waarschijnlijk geen optie. En betaalbare kwaliteit vinden die in dit team wil spelen zou lastig kunnen worden.

22-12-2023 15:07

Ajax4proud +10867

Nog een seizoen zonder champions league voor Ajax is gewoon een doodsteek. Elke andere Eredivisie club lacht Ajax natuurlijk ontzettend hard uit. Ajax is niet meer de grootste met een financiële injectie.

En dan zijn er nog supporters die denken dat Ajax wel even 3e wordt. Laat dit maar even tot je bezinken als dat überhaupt lukt.

Dat de supporters die in het stadion zijn geweest het geld vergoed krijgt is niks vergeleken met hoe je zo'n stadion uitkomt en hoe snel je weg lijkt te willen uit Utrecht. Het is gewoon zonde van je tijd geweest. Ik denk dat er genoeg supporters zijn die het liefst onder een steen willen liggen en er de komende 10 jaar er niet meer onder vandaan willen komen.

Deze prestatie valt niet goed te praten en wordt met de dag alleen maar erger sinds Mislintat even langs is geweest.

22-12-2023 14:45

Sportvolgert +40626

Kan eigenlijk nog niet geloven wat we de afgelopen 2 wedstrijden weer hebben gezien. Onvoorstelbaar pijnlijk. Maar er gebeurt niks, er moeten toch mensen conclusies trekken zou je denken. Het blijft stil en er verandert niks. We gaan/zijn naar de klote!

22-12-2023 14:45

Thaschja55 +1687

Ja je zegt niks verkeerd hier this ene bende met die aankopen stuk voor stuk.

22-12-2023 14:40

sapp +642

Als je verliest van een amateur moet je als prof gewoon een maand salaris doneren aan een goed doel.

22-12-2023 14:38

AFCRick +11680

Zo een (meer dan terechte) tegemoetkoming hebben ze al eerder gedaan. Echter moeten ze eens de echte probleem gaan aanpakken en de personen, die mede de bron zijn van deze ellende, er uit flikkeren!

22-12-2023 14:37

thepower1990 +35726

Leuk gebaar voor de bühne maar beter ga je al je financiën die je nog beschikbaar hebt gebruiken om iedereen die verantwoordelijk is voor deze grootste afgang in je complete clubgeschiedenis per direct te ontslaan en ontbind je op Hato, Berghuis en Brobbey na iedereen van de huidige selectie zijn contract. Alleen een volledige complete reset door het helemaal opnieuw inrichten van je selectie gaat je nog kunnen helpen. Pappen en nathouden door er in de winter misschien 1 of 2 bij te halen en verder vrolijk door de te rommelen met de shit van onze Duitser gaat niks oplossen en ervoor zorgen dat je op langere termijn alleen maar verder achterop raakt.

22-12-2023 14:35

TheSpecialOne +8908

Vroeger ging de F-Side na een dergelijke wanprestatie even gezellig bij de club buurten. Om even aan de club en spelers duidelijk maken dat dergelijke wanprestaties niet gepikt worden. maar dat gebeurt nu ook niet meer. Alles rondom Ajax is inmiddels ook slappe hap. Bah!

22-12-2023 14:23

Kerel +1475

Die Duitser , die niet genoemd mag worden , heeft toch een prestatie salaris ingevoerd.

22-12-2023 14:19

ck69 +13106

Dan neem ik aan dat de spelers de club moeten betalen 😄

22-12-2023 14:31

Kerel +1475

Dacht ik ook

22-12-2023 14:40

Jutter1 +4316

Is wel zo ongeveer het enige wat de club kan doen na een dergelijke dramatische nederlaag tegen een stelletje amateurs!. Kijk dat Ajax momenteel een dramatisch slecht elftal heeft dat weet zo onderhand iedereen wel, maar deze nederlaag is/was daar wel een heel extreem voorbeeld van. Er zit niets anders op dan de scherven bijeen te rapen en een nieuwe start te maken met een aantal nieuwe spelers hoe gecompliceerd dat financieel ook zal zijn na en tijdens de a.s. winterstop. En afscheid nemen van spelers die niets maar dan ook niets in Ajax 1 te zoeken hebben, en dat zijn er nogal wat. Bovendien raak je dat soort spelers aan de straatstenen niet kwijt of slechts voor een habbekrats! Men zal toch moeten proberen bij Ajax om desalniettemin wat geld te genereren om mogelijke, maar dus uiterst noodzakelike, aankopen te kunnen doen. Één ding staat als een paal boven water, met dit zwaar ondermaatse elftal valt geen enkele eer te behalen, of hij nu Martha, overigens een jongeling die de groeistuipen nog nauwelijks is ontgroeid en ook nog eens een hele matige junior is, en mede ook daarom heel slap anticipeerde bij de 3e en dus fatale tegengoal , of Sutalo heet het is één grote pot nat!. We gaan zien wat er gaat gebeuren en hopen dan maar dat men intern bij Ajax niet de koppen in het zand steekt!. Het is in en in droevig om naar dit Ajax te kijken, dat besef moet er toch intern bij de club meer dan ooit leven, zeker na de schandalige vertoning van gisteren!

22-12-2023 14:19

HertogH +15877

Ik neem aan dat de spelers opdraaien voor de kosten?

22-12-2023 14:16

Oeroeboeroe +18385

En wat te denken van de oogontsteking en de daarmee gepaard gaande psychische spanningen. Worden die ook vergoed?😵‍💫

22-12-2023 14:16

DeHeerVanDeMeer +25194

Krijgen die uitsupporters ook gratis slachtoffer hulp na dit trauma..?

22-12-2023 14:14

Thaschja55 +1687

Haal nieuwe spelers ipv hier geld aan uit te geven.

22-12-2023 14:12

slowmow +1028

Is er nog niemand ontslagen? Hoe kan dit. Het is een wanprestatie. Werkweigering. Opdonderen met die klaplopers.

22-12-2023 14:03

tijssenajax +13950

Zit vooral in de organisatie Ajax. Weet je nog dat Schreuder mocht blijven zitten na de 1-6 tegen Napoli?

22-12-2023 15:28

ajaxminimax +5467

Dit verzacht de pijn absoluut niet. Tuurlijk niets doen was helemaal geen optie. Had graag een iets ander verjaardagscadeau gehad vandaag.... Maar voor nu wens ik al mijn mede ajacieden veel sterkte toe de komende dagen!

22-12-2023 14:00

DeHeerVanDeMeer +25194

Van harte Ajacied..! 🥳❌️❌️❌️💥🥃
Wens je een mooie dag na deze bak ellende 👍

22-12-2023 14:16

ajaxminimax +5467

Thanks! Maar wat extra pils erin, zodat ik even geen herinnering heb aan gisteravond!

22-12-2023 14:56

jerryisthename +31859

Netjes dit. Gewoon terecht na die historische uitschakeling. Wat een gênante vertoning man.
Om je kapot te schamen! 😔
Ik zag net weer hoe die waardeloze Gaaei gewoon een stap terug deed(!) ipv. naar de bal toe om het schot te blokken. Hahaha. Wat een loser, man. Meteen verkopen die gozer. Hij is in eerste instantie gewoon een verdediger, dus hou maar lekker op met hem te verdedigen, omdat hij zo leuk opkomt en een leuke voorzet heeft. Hou toch op, man...dit is toch geen Ajax met zulke slappe losers in je team.
En zo zijn er wel veel meer op het veld die echt ons prachtige Ajax-shirt niet verdienen om te dragen. Weg ermee en snel!
Gewoon weer een grondige schoonmaak in de winterstop en wél Ajax-waardige spelers halen.
En ja, dat kan gewoon als je je grootverdieners die standaard niet leveren (Bergwijn, Wijndal, Berghuis, Taylor) + Rulli (liefst houden) of Gorter + nog een aantal Misluktrat-losers verkoopt.
De spelers die mogen blijven: Brobbey, Akpom, Hlynsson, Branco, Mannsverk (te weinig gezien), Hato, Rensch (puur reserve, anders verkoop), Ramaj, Šutalo (Kaplan speelt als hij zo ondermaats blijft spelen). De rest gewoon ajb zsm. wegwezen! 👍🏼

22-12-2023 14:00

RickyAFCA +1897

Zei het net tegen mijn buurman.. staat er eentje te verdedigen voor een miljoen per jaar tegen een tegelzetter... Bizar echt bizar

22-12-2023 14:03

jerryisthename +31859

Haha, idd. Overbetaalde lapzwans. 🤬
Doe maar 'verdedigen' ipv. verdedigen noteren.

22-12-2023 14:14

Lapzwans +1548

Pas even op met de term Lapzwans 😆

Maar een vreselijke afgang was dit, ongekend slechte kelderklasse prestatie!

22-12-2023 14:41

jerryisthename +31859

Hahaha. 😂
Sorry, vriend. Ik zal het niet meer zo gauw gebruiken, speciaal voor jou. 😉

Klopt. Vreselijk! 😔

22-12-2023 21:49

Lapzwans +1548

Haha van mij mag je hoor 🤣

Ben blij dat het winterstop is en 2023 straks voorbij is. Wie weet is 2024 ons jaar wel! 😁

22-12-2023 23:40

jerryisthename +31859

Nee, wil je niet kwetsen. 😉

Zeg dat. Ik hoop het. In ieder geval minimaal derde plek dit seizoen en volgend jaar met een topteam weer kampioen! 👊🏼

23-12-2023 00:42

Lapzwans +1548

Haha wat verwacht je met mijn username 🤣

P3 zou mooi zijn, maar vrees dat met dit spel een P4 al fijn is! In ieder geval nieuwe kansen in het nieuwe jaar!

23-12-2023 00:58

noppenkoning +41366

En vorige week ook al zijn hoofd wegtrekken bij die omhaal.

22-12-2023 14:15

jerryisthename +31859

Ja, klopt! Zo slecht. Die jongen is doodsbang op het veld voor elk schot, elke kopbal en vooral elke omhaal! 😂

22-12-2023 21:51

AFCAViper +4696

Ik neem aan dat de spelers dit uit eigen zak betalen? Wel een goede geste. De supporters zijn er overal en steunen Ajax door dik en dun. Zelfs in dit seizoen staat Ajax nummer 1 met het gemiddelde aantal uitsupporters wat Ajax achterna reist.

22-12-2023 13:58

Kaatje +4803

:) was net met dezelfde tekst bezig..

22-12-2023 14:01

Kijker +3397

Mooie geste. Maar slechts druppel en reactief.

Kunnen de volgende kosten ook worden gedeclareerd ?
- abonnementen ESPN,
- smartegeld,
- relatietherapie,
- advocaatkosten nav huiselijk geweld e/o bij echtscheiding

22-12-2023 13:54

Oeroeboeroe +18385

Ben je door je vrouw in elkaar geslagen?

22-12-2023 14:19

Kijker +3397

Hahaha, ik vraag dit voor een vriend

22-12-2023 18:41

AFCAjaxMidNineties +12754

Ik wens nu enkel nog dat we linksom of rechtsom 3 of 4 toppers halen. Ook al kost het 100 miljoen. Ben er klaar mee.

22-12-2023 13:53

franco +2140

ik had weer een klein beetje maar dan ook en klein beetje hoop.

maar dit gaat nix meer worden.

22-12-2023 13:49

Web +178830

Dat hadden wij allemaal maar tegen beter weten in toch?
Hoop was het meer

Maar als je nu al die wedstrijden even terug kijkt
De rechter rij clubs deden grote delen van de wedstrijd mee, en creëren vele kansen

22-12-2023 13:53

franco +2140

ik weet t web

soms ben je er zo klaar me maar dan na 2 overwinningen tegen de lamme en de blinde ga je toch weer aan die 3e plek denken eigenlijk tegen beter weten in

22-12-2023 14:08

Oeroeboeroe +18385

Hoop is uitgestelde teleurstelling

22-12-2023 14:19

layanx +5662

Ja waar zijn de ontslagen dan ?


Ach jongens geniet van jullie kerst en jaarwisseling en vergeet even Ajax want het boeit de mensen bij Ajax precies niks.

22-12-2023 13:48

sexyajaxgirl +924

Vrienden van ze hadden ook nog geld gewonnen...

https://intikkertje.nl/weddenschap-op-hercules-levert-vrienden-1000x-inzet-op/

22-12-2023 13:46

4bier +31367

Het erge vind ik nog dat vieze verraders, weglopers Brobbey en Bergwijn beloond zijn met megacontracten en bijhorende transfersommen.

22-12-2023 13:44

ajaxminimax +5467

Wil je Brobbey hier buiten houden? Dat is 1 van de weinige die enigzins positief opvalt dit seizoen.

22-12-2023 13:48

4bier +31367

Blijft een verrader

22-12-2023 13:52

Patrick.L +2631

4bier staat d'r om bekend niet geheel objectief te kunnen reageren, bespaar je de moeite volgende keer

22-12-2023 13:53

3*stars*3 +23461

@ajaxminimax, zie je 4bier ooit iets doordacht neerzetten hier?
Het is getroll, gezeik en rancuneus, jaar in, jaar uit.

En ja schandalige vertoning gister, das zelfs een understatement…

22-12-2023 13:54

ajaxminimax +5467

Wat is voor jou dan uberhaupt de betekenis van het woord 'verrader'?

22-12-2023 13:54

Web +178830

Was is verrader dan
Ajax had hem ook daar in Duitsland kunnen laten
Dit gaat te ver

22-12-2023 13:54

ajaxminimax +5467

Hahha heb je gelijk in. En ja een schandalige vertoning.. en dat is zacht uitgedrukt

22-12-2023 13:57

niquedegraaff +5292

Mag het? Nadat hij de club in de steek liet en voor miljoenen terug gekocht werd?

22-12-2023 14:11

Oeroeboeroe +18385

In wat valt hij precies positief op dan? Doelpunten maken, nee valt hij buiten de toon. Assists? Ook niet echt als je het lijstje van de eredivisie erbijhaalt. Werklust? Ja mag het? Voor een salaris wat voor zo'n knul te hoog is. Het is toch verdomme niet teveel gevraagd om je de poten uit je reet te lopen voor de salarissen die ze bij Ajax betalen? En waar blinkt hij nog meer in uit? Cool doen en niet juichen na een doelpunt? 🤷 Dat achterlijke verbandje om z'n pols dragen? 🤷 Steeds weer dezelfde fout maken door de laatste man op te zoeken? 🤷
Zeg het maar, ik zie het niet voor het salaris dat hij verdient. Maar ik zal wel ziende blind zijn.
Ik vind Brobbey helemaal geen slechte speler, maar dat opgehemel hier op AS 🤢🤮 terwijl hij niets buitensporigs presteert.

22-12-2023 14:28
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.