[Update] 'Klaassen wil vechten voor kans'

door giobelloni 32

[Update] 'Klaassen wil vechten voor kans'

door giobelloni 32

Laatst geüpdatet

Davy Klaassen mag van trainer Sam Allardyce vertrekken bij Everton. Dat meldt BBC Sport maandagavond. De 24-jarige middenvelder zou na een half seizoen al niet meer voorkomen in de plannen van de oefenmeester.

Afgelopen zomer kwam de ex-aanvoerder van Ajax naar Everton voor een bedrag van zo’n 27 miljoen euro. In Engeland zou hij een van de belangrijke schakels worden in het team van toenmalig trainer Ronald Koeman, die eerder dit seizoen werd ontslagen. Echter, a een matige start kreeg Klaassen ook onder Allardyce maar weinig kansen.

De BBC denkt nu te weten dat de Britse-trainer met een schone lei wil beginnen, waarbij er dus eerst spelers verkocht moeten worden. Voor de Nederlander zou echter een veel lager bedrag kunnen worden gevraagd, dan het bedrag dat Everton afgelopen zomer voor Klaassen betaalde.

Update - 12.35u (9 januari 2018)
Søren Lerby, zaakwaarnemer van Klaassen, heeft tegenover het ANP verteld dat hij niets van de clubleiding heeft gehoord over het willen verkopen van de middenvelder. 'Natuurlijk is Klaassen niet blij met zijn rol maar hij wil vechten voor zijn kans.'

Lees meer over:
Plaats reactie

johnd +6

Gewogen en te licht bevonden, jammer, kennelijk toch niet het type premier league

09-01-2018 20:07

Ferd +38496

Lekker naar Duitsland gaan, prima land voor hem. Club als Schalke ofzo

09-01-2018 18:32

3*stars*3 +23456

Schalke is weer aangehaakt bij Duitse top en staat momenteel 2e.
Die gaan echt wel voor een betere optie en zeker als Goretzka vertrekt.

Ik gun Klaassen echt een leuke club maar het ziet er echt somber uit voor hem.
Hij moet hopen op een categorie middenmoot uit een Bundesliga of Serie A en kijken of hij daarna nog een stapje kan maken...

09-01-2018 18:45

Gerbrand +157

Dat zogenaamde snelle kaatsen ging echt heel vaak fout ! Dan blijft toch alleen ziin ijver over. Echt Zyeg is een klasse beter.

09-01-2018 17:07

Babayaka +7

Klaassen op huurbasis naar Sparta, Dick betaald salaris uit eigen zak.

09-01-2018 14:55

Red Devil +3604

Klaasen moet keihard werken aan zijn handelingssnelheid want die is veel te laag voor de Premiere League.
Misschien zijn Spanje,Portugal of Duitsland beter geschikt voor hem.

09-01-2018 14:32

ajaxminimax +5462

Ja of de Premier League clubs moeten eens kappen met iedereen afschrijven na 2/3 wedstrijden. Dat Klaassen niet uit de verf komt bij Everton ligt echt niet alleen aan hem. Er werd van hem verwacht dat hij direct de ploeg op sleeptouw ging nemen, maar dat is gewoon niet realistisch. Het is in engeland alleen maar kopen, kopen, kopen en maar hopen dat het direct goed uitpakt. Everton heeft verder gewoon een heel matig elftal, als Klaassen in een goed ingespeeld elftal kwam, had hij zich waarschijnlijk vrij snel aangepast.

09-01-2018 15:54

Lazell +16989

Ook dat. En ze kijken nieteens naar wat ze kopen. Kopen niks voor op de vleugels, maar intussen wel Sigurdsson, Rooney én Klaasen voor de CAM, terwijl ze Barkley nog hebben lopen.

10-01-2018 11:53

Knalpot +3616

Onzin, Klaassen is de enige in dat elftal die nog wel eens het 1x raken principe hanteert, de rest zijn allemaal dravende postbodes of ze peren de bal zo hard en ver mogelijk naar voren. Tja daar ga je niet veel succes mee behalen.

09-01-2018 16:10

wladimir +3059

Klaassen heeft waarschijnlijk een fantastisch inkomen bij Everton. Die wil helemaal niet vertrekken.

09-01-2018 14:12

Ajaxvooraltijd +2

Je red het daar alleen als je een echte topper bent anders word je zo weer vervangen door iets anders.

09-01-2018 13:52

Leviathan +168

Onzin er speelt ook zat middelmaat in de PL

09-01-2018 16:05

jarenfan +5

45 miljoen voor zyech,........

09-01-2018 13:50

Bobbaasje +3

Klaassen gaat Everton nog loodsen naar een Europese ticket.

09-01-2018 13:40

ovdw +34

Ik kreeg 20 minnetjes ofzo toen ik bij zijn overgang voorspelde dat hij het moeilijk zou krijgen daar. Nu wil ik geen pluim krijgen van jullie dat ik het zo goed zag. Wil alleen aangeven dat Klaassen door de meesten hier wat overschat wordt. Toch is het ook niet zo dat ie een heel slechte voetballer is en gun ik hem sowieso het allerbeste.

09-01-2018 13:24

Redrum +96117

Klaassen was voor Ajax een hele nuttige voetballer en hij bracht veel passie met zich mee, maar het viel wel al op dat hij voetballend niet fantastisch is.

09-01-2018 15:18

Kale +1206

Sam Allardyce, bewezen corrupt en nog niet slim genoeg om Telstar te trainer. In Engeland verantwoordelijk voor een investering van €27 miljoen. Goud.

Half jaartje huren, die arme Davy, lekker het vuur aan de schenen leggen bij de middenvelders. :)

09-01-2018 13:20

EuforischeRealist +15577

Zou het Overmars lukken hem te ruilen voor Siem? ;-)

09-01-2018 12:54

PowNed +843

Dan moet Everton er wel 10 mil bij doen...

09-01-2018 13:48

DavidFerr +3

Zo zie je hoe dat gaat in de Premier League. Klaassen heeft in totaal maar 760 minuten bij Everton gespeeld. Dat zijn maar 8 hele wedstrijden en dan moet hij nu al weg.

In de premier League overheerst het geld en wordt je zo afgeschreven!

09-01-2018 12:46

witchmaster11 +4

Een speler die tussen de linie.s kan lopen bij de tegenstander is een gave die veel helaas niet hebben , Engels voetbal is zoiets dat veel clubs nog steeds de lange bal hanteren bij zo club hoort Klaasen niet thuis het lukte ook koeman niet .
Klaasen is een speler die weet waar de pass komt en loopt de gaten dicht niks waterdrager maar een club die dit ziet heb je niet in Engeland wel in Spanje en Nederland .

09-01-2018 12:37

Redrum +96117

Alleen City speelt voetbal in Engeland, de rest van de teams is met iets heel anders bezig lijkt wel. Ik kan geen wedstrijden kijken van de Premier League, verschrikkelijk gewoon! Hoog tempo, heel veel fouten, veel chaos, weinig geniale dingen.

09-01-2018 15:20

Ozymandias +159568

Van mij mag hij direct terug naar Amsterdam worden gehaald om samen met Ziyech en Vd Beek/Frenkie het middenveld te vormen. Ziyech zal na dit seizoen zeer waarschijnlijk vetrekken en met Klaassen, Vd Beek en Frenkie heeft Ajax dan alsnog een geweldig middenveld. Klaassen zorgt ervoor dat de andere middenvelders beter tot hun recht komen doordat hij hard werkt en genoeg voetballend vermogen heeft om geen vertragende factor in het baltempo te zijn. Daarbij is Klaassen een echte Ajacied waarvan je weet dat hij zich altijd 100% voor de club zal geven. Laat hem in Amsterdam maar tot de opvolger van Swart als mister-Ajax uitgroeien.

09-01-2018 12:27

Ozymandias +159568

Je begrijpt toch wel dat de eisen die jij van een half stelt zou betekenen dat Ajax nooit meer een half van ouder dan 22/23 jaar in de basis zouden hebben? Middenvelders met alle kwaliteiten die jij beschrijft zullen op jonge leeftijd al worden weggekocht. Je moet eens de BBC interviews met Scholes, Lampard, Ferdinand en Gerrard opzoeken (veel kan je op YouTube terug vinden). Dan zal je al snel inzien hoe belangrijk ervaren leiders in een selectie daadwerkelijk zijn. Klaassen is relatief ervaren en een echte leider. Dan maakt het niet uit dat hij niet aan elke conditie van zijn lijstje voldoet. Hij zal een positieve invloed hebben op de gehele selectie.

09-01-2018 14:17

Ozymandias +159568

Nogmaals, je onderschat duidelijk het belang van ervaren leiders in de selectie. Klaassen is een echte leider en jonge talenten trekken zich daaraan op. Ajax heeft zowel achterin als op het middenveld minstens één ervaren leider nodig als het structureel aan wil sluiten bij de subtop van Europa.

Noem mij maar eens een paar halven die zowel kwalitatief beter als haalbaar zijn voor Ajax en echte leidersfiguren zijn.

Sowieso is het belachelijk om Klaassen een heel beperkte speler te noemen. Hij is geen geweldenaar maar hij is allround goed ontwikkeld, heeft een goed spelinzicht en een grote productiviteit (zowel doelpunten als assists). Voor Ajax is Klaassen een goede speler, een echte leider én een echte man van de club.

09-01-2018 14:36

Web +178830

Helemaal mee eens, ervaren spelers heel belangrijk.
Daarbij komen zijn belangrijke goals, en zijn assist.

09-01-2018 15:00

Ozymandias +159568

Scholes?! Dat was juist veel meer een type Iniesta dan een type Klaassen. Scholes wordt door veel grootheden van die tijd (zoals Zidane) als de beste speler waar ze tegen hebben gespeeld gezien.

09-01-2018 14:10

Knalpot +3616

Die zich vervolgens vastlopen tegen een blok van 5 a 6 man. Welkom in de moderne wereld. Opbouw is zo overrated de meeste teams laten je gewoon rustig komen tot een meter of 20/25, mag je opbouwen wat je wil, het gaat om die laatste 20 meter daar kun je door een versnelling/loopactie gevaar stichten.

09-01-2018 16:18

Ar +104

En dan te bedenken dat ik Everton een degradatie noemde voor Davy. En dan heeft ie daar vooral tribune gezeten.
Aan de andere kant kon je al zien tegen Manchester United dat ie het waarschijnlijk niet zou gaan redden in Engeland.

09-01-2018 12:25

AIR-S +32

Lekker naar Roma gaan, kan die Strootman verhuurd worden aan PSV.

09-01-2018 11:54

GeleenAjax +1657

Benieuwd hoe lang het duurt voordat PSV interesse toont...

09-01-2018 11:48

Bobbaasje +3

Sta je vorige seizoen in de EL finale, zit je nu op de bank bij Jong Everton en nu mag je weg.

Lekker naar Mainz gaan, met Nigel de Jong naast zich.

09-01-2018 11:20

Simon1 +2959

Ik zou zeggen terughalen. Iedereen is altijd lyrisch over onze middenveld, maar het is nog maar de vraag of Ziyech blijft en/of Donny en Frenkie zich blijven doorontwikkelen. Daarnaast wilt Ajax volgend jaar Europees spelen en daarvoor heb je een brede selectie nodig. Schöne begint af te takelen en Siem de Jong gaat het niet meer worden. Een extra (aanvallende) middenvelder kan dus geen kwaad en je hebt gelijk een goede aanvoerder ervoor in de plaats. Nu kan iedereen wel direct roepen dat Klaassen niet goed genoeg is, maar we hebben allemaal gezien welk gat hij heeft achter gelaten toen hij vertrok. Soms is de mentaliteit van een speler belangrijker voor het team dan de voetballende kwaliteiten, welke Klaassen ook bezit.

09-01-2018 11:17

Raydo +1520

Volstrekt idioot dat de trainers (=passanten) in Engeland zoveel invloed hebben op het technisch beleid. Je koopt met je volle verstand een speler met bepaalde kwaliteiten voor tientallen miljoenen en dumpt hem luttele maanden later omdat de nieuwe trainer "met een schone lei wil beginnen". Waanzin.

09-01-2018 11:03

3*stars*3 +23456

Pijnlijk maar hij moet natuurlijk aan minuten komen.
Berghuis zei dat je in Engeland gewoon niet aan de bak komt, als je buiten de boot valt.
Gewoon voor jezelf trainen en hopen op elk minuut want spelen in een 2e elftal, zit er niet in.
Klaassen kan niet eens hopen op een minuutje.

Schalke draait dit seizoen goed en denk dat ze niet zitten te wachten op Davy.
Misschien een Wolfsburg ofzo.
Las dat Newcastle wel interesse heeft maar denk dat hij beter gewoon kan vertrekken uit Engeland.

09-01-2018 10:41

Tecmessa +1743

Hup, voor 20 miljoen naar Napoli, vangen wij gelijk weer wat op de doorverkoop. Klaassen moet echt nog niet terug naar de Eredivisie daar is hij echt te goed voor.

09-01-2018 10:15

Pheadrus +2

Daar wil everton minstens 15 mil voor vangen. Dat wordt dus geen Eredivisie. Tenzij verhuur op de valreep.

09-01-2018 10:15

pinballmagic +107

Hoe verdampt er 27 miljoen in recordtijd
Met dat geld konden er heel veel leuke dingen gedaan worden voor mensen die geen cent te makken hebben.
Waanzin ten top

09-01-2018 10:13

CPLP +0

Wat een onzin... dan kan je dat van elke voetballer zeggen... alles wat ze meer krijgen dan modaal (oke, zeg 3x modaal) is zonde van het geld en had je veel arme mensen mee kunnen helpen! Sterker nog, Je zou half Afrika uit de hongersnood kunnen halen, ze leren voor eigen eten/gewassen te zorgen, solide huizen te bouwen etc.

09-01-2018 10:48

Redrum +96117

Zo gaat dat nou in Engeland. Een speler van 27 miljoen wordt binnen een half jaar afgedankt zonder een echte kans te hebben gekregen en de portemonnee zal weer getrokken worden. Ik vind het vooral heel lullig voor Davy, want eigenlijk wordt hij gewoon voor schut gezet. Was hij nou werkelijk zo slecht of was het hele elftal gewoon dramatisch? Sowieso is de Premier League waarschijnlijk niet ideaal voor hem. Zie hem toch eerder in Duitsland of Italië.

09-01-2018 10:11

ajaxminimax +5462

Ligt denk ik ook niet aan Klaassen, hij begon daar nog wel goed in een heel zwak elftal, maar hij kon het niet bij de hand nemen en het nam dus ook bij hem af en als koeman dan ook nog eens wordt ontslagen... Heeft gewoon met het grote geld te maken, in Engeland wordt van een trainer en speler verwacht dat ie direct hele grootse dingen doet, anders is het direct klaar. Het Geld maakt het voetbal daar echt kapot.

09-01-2018 10:17

Redrum +96117

Dat is zeker zo. Het zijn allemaal vreemdelingenlegioenen geworden met individueel goeie spelers, maar zonder samenhang.

09-01-2018 10:27

3*stars*3 +23456

PL clubs zijn net fastfood.
Alles moet nu en vooral snel.
Ze maken het voetbal kapot want die dure spelers, verdienen in 1 klap veel en willen daarna niet veel inleveren.
Ze kopen en kapen overal talenten weg en verhuren vooral.
Engeland onder 17, 19, 20 werden vorig jaar allemaal europees/wereldkampioen en onder 21 haalde halve finale.

Afwachten hoeveel van die talenten binnen paar jaar in het 1e elftal staan van een top-5/6 club...

09-01-2018 12:06

WesleySonck +1495

Duitsland zou bij hem passen, maar denk dat ie ook goed tot zijn recht zou komen in de Italiaanse competitie. Categorie HSV, Werder Bremen, Atalanta Bergamo

09-01-2018 10:05

Daniii +246

Ruilen voor Ziyech??

09-01-2018 10:00

RuffRhythim +24837

Nooit een fatsoenlijke kans gehad daar, en wordt nu geslachtofferd op basis van reacties uit social media, echt een beleid om te huilen hoor...

09-01-2018 09:51

AbdelhakNouri22 +2

Kom op Marc!

09-01-2018 09:49

JBxxx +543

Natuurlijk zien we hem graag terug bij Ajax, maar anders zou ik hem graag zien bij Bayer Leverkusen of Schalke 04 daar zal hij zeker zn kansen krijgen.

09-01-2018 09:36

Babayaka +7

De volgende transfer naar PSV is in ontwikkeling.

09-01-2018 09:27

ajaxminimax +5462

Haha dat gaat Davy nooit doen. Die man gaat gewoon naar een andere buitenlandse club

09-01-2018 09:36

Redrum +96117

Van Davy weet ik 100 % zeker dat die nooit naar psv of feyenoord zal gaan, daarvoor is zijn Ajax-hart veel te groot.

09-01-2018 10:11

Morrissey +2

Denk precies het zelfde.

09-01-2018 09:53

Mart42 +2

Heerlijke reactie

09-01-2018 10:19

Redrum +96117

Brands is al weer met een creatieve deal bezig. Een doorverkooppercentage van 50 %, Adem Maher en 20 % van alle inkomsten van de komende 5 jaar uit de fanshop en dan nog 5 miljoen verspreid over 6 jaar.

09-01-2018 10:25

NouridolbergNeres34 +1908

Klaassen zou denk ik wel in de bundesliga passen, heeft bij Everton nou ook niet echt heel veel kansen gehad.

09-01-2018 09:23
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.