'Transfer Mikautadze van FC Metz naar AS Monaco in afrondende fase'

door Jon van Dam 145

Bron Fabrizio Romano

'Transfer Mikautadze van FC Metz naar AS Monaco in afrondende fase'

door Jon van Dam 145

Bron Fabrizio Romano

Laatst geüpdatet

Georges Mikautadze gaat op korte termijn een binnenlandse transfer maken van FC Metz naar AS Monaco. Dat meldt transferjournalist Fabrizio Romano donderdagavond op X. De Georgische oud-Ajacied was al persoonlijk rond met de club uit het vorstendom, maar nu lijken ook de clubs bijna een akkoord te hebben gesloten. AS Monaco heeft naar verluidt twintig miljoen euro over voor Mikautadze.

Bestel het nieuwe Ajax-thuisshirt in de Ajaxshop!

In het zuiden van Frankrijk zal Mikautadze een contract tekenen tot de zomer van 2029. Het bedrag dat AS Monaco overmaakt naar FC Metz kan door bonussen nog oplopen naar 25 miljoen euro. Ajax heeft recht op vijftien procent van de gemaakte winst en kan maximaal 1,8 miljoen euro bijverdienen.

Afgelopen 1 juli maakte Ajax de definitieve overstap van Mikautadze naar FC Metz - de club waar hij het afgelopen half jaar op huurbasis voor uitkwam - wereldkundig. De 23-jarige spits leverde de Amsterdammers een bedrag van dertien miljoen euro op. Dat is iets minder dan de zestien miljoen euro die club in de zomer van 2023 betaalde aan FC Metz.

Mikautadze kwam in de eerste seizoenshelft niet aan de bak bij Ajax. Daardoor werd besloten om de international van Georgië te verhuren aan zijn oude club FC Metz. In Frankrijk kende de spits persoonlijk een succesvolle huurperiode waarin hij in het restant van de competitie nog elf doelpunten maakte. Echter lukte het hem uiteindelijk niet om degradatie naar de Ligue 2 te voorkomen.

FC Metz besloot om ondanks de degradatie de optie tot koop in het huurcontract te lichten. De Franse club was voornemens om de aanvaller met winst door te verkopen. Hoewel Ajax er geen mededelingen over deed, ontvangt de club mogelijk wel een doorverkooppercentage voor de transfer van Mikautadze.

Mikautadze kende succesvol EK in Duitsland

Afgelopen maand was Mikautadze met Georgië te bewonderen op het EK in Duitsland. Het land verraste vriend en vijand door de groepsfase te overleven. Er werd verloren van Turkije, al werd er wel gelijkgespeeld tegen Tsjechië en gewonnen van Portugal. In de achtste finales bleek Spanje een maatje te groot. De uiteindelijke finalist was met 4-1 te sterk. In totaal was Mikautadze goed voor drie treffers en één assist.

Lees meer over:
Plaats reactie

Mariodona +536

Ongelooflijk dat die niet heeft kunnen slagen bij Ajax....

15-07-2024 11:55

jerryisthename +31816

Heel fijn voor deze jongen, maar ik ben blij als de berichtgevingen rondom onze Georgische vriend zullen stoppen. 😅
Wordt een beetje vermoeiend die Mislintat-discussies - is al bijna een jaar weg die man.

12-07-2024 18:14

MPAjax +8408

Ze vergeten hier even dat voor Mislintat alle sterkhouders waren verkocht of weggegaan en er geen alternatief was anders dan eigen spelers uit jong of jeugd. Echte (potentieele) topspelers tegenkomen komen niet zomaar naar Nederland voor laag salaris etc. Na verkoop Kudus was doelpunt rendement helemaal omlaag gegaan en met Bergwijn was dat niet beter geworden dus wat Mislintat had gedaan was uit nood en een andere TD had zelfde moeten doen.

Snap dat mensen hier geheugen van een goudvis hebben maar neemt niet weg dat de feiten voor zich spreken. TG heeft voor eigen gewin de shit erin gegooit met zn minions en de rest is geschiedenis.

12-07-2024 17:00

gi0vanni +7232

Het meeste is niet Mislintat zijn schuld, het enigste dat je hem kan aanrekenen is dat hij niet goed met andere in de club omging en onduidelijk was over de gang van zaken.

12-07-2024 17:24

Newbee34 +6722

En veel te veel betaalde voor sommige spelers. Stonden gewoon laatste.

12-07-2024 17:31

Oxxer +164109 moderator

Teveel betalen voor sommige spelers is debet aan laatste staan op de ranglijst?

12-07-2024 17:33

gi0vanni +7232

Dat is maar hoe je het bekijkt, feiten zijn dat hij voor ong 40 mil meer heeft verkocht en dat spelers als Mikautadze en Conceicao meer waard waren als ze verkocht zijn. Gezien zijn situatie kon hij niets meer goed doen.

12-07-2024 17:48

gi0vanni +7232

Daar kwamen we dankzij Steijn.

12-07-2024 17:50

Ajaxsoul +3349

"Dat is maar hoe je het bekijkt, feiten zijn dat hij voor ong 40 mil meer heeft verkocht en dat spelers als Mikautadze en Conceicao meer waard waren als ze verkocht zijn".

Het is inderdaad maar net hoe je het bekijkt. Die spelers zijn inderdaad meer waard geworden, maar dat is wel gebeurd nadat ze weg waren bij Ajax. Als hij bij Ajax was gebleven was Mikautadze nooit meer waard geworden omdat je niet meer waard wordt als je niet speelt. En bij Ajax speelde hij nooit en dat hij nooit speelde had hij aan zichzelf te danken omdat hij er als een zoutzak bij liep en vooral desinteresse uitstraalde. En omdat hij weigerde om zelfs maar de geringste inspanning te doen om mee te verdedigen.

Van 't Schip was heel erg gecharmeerd van Mikautadze daarom heeft hij hem ook een paar keer uitgeprobeerd. Helaas was dat vergeefse moeite omdat Mikautadze een luxe voetballer is die zijn eigen wedstrijd speelt en geen enkel oog heeft voor het teambelang. En die luxe kon Schip zich niet permitteren omdat hij er van dat soort spelers sowieso al teveel in zijn selectie had. Het is inderdaad maar net hoe je het bekijkt en wat mij betreft moet je het bekijken vanuit het perspectief van Ajax en hoe een speler zich manifesteert bij Ajax. En bij Ajax heeft hij op geen enkele manier meerwaarde gehad en liep hij alleen maar in de weg. En dan is het logisch dat je van zo'n speler af probeert te komen, al helemaal als je het financieel niet te breed hebt vanwege uit de klauwen gegierde uitgaven.

Het doorverkoop percentage meegenomen heeft Ajax Mikautadze voor praktisch hetzelfde bedrag verkocht waar hij voor is aangekocht en boekhoudkundig heeft hij zelfs een kleine winst opgeleverd. En dus is dat prima gedaan onder de huidige omstandigheden. Conceicao kon niet aarden in NL en wilde daarom zelf weg. In zo'n geval heeft het geen enkele zin om een speler aan zijn contract te houden. Bij Ajax speelde hij amper dus voor hem geldt hetzelfde als voor Mikautadze hij is meer waard geworden omdat hij bij Porto wel regelmatig aan spelen toekwam, bij Ajax was hij nooit meer waard geworden omdat hij daar nooit speelde. Voor hem heeft Ajax bijna het dubbele gekregen als wat er voor hem betaald heeft en daar bovenop heeft de club nog een doorverkoop percentage bedongen. Dus is ook dat gezien de huidige omstandigheden waarin geld gegenereerd moet worden om aan de financiele verplichtingen te kunnen voldoen, prima gedaan.

De verkoop van Conceicao, Sanchez en Mikautadze heeft Ajax in totaal meer dan 25 miljoen aan inkomsten opgeleverd en ook nog eens gezorgd voor een reductie van in totaal ongeveer 10 miljoen op de salarisuitgaven en afschrijvingen. Die moeten substantieel omlaag en dan is dat gewoon een goed begin.

13-07-2024 09:32

gi0vanni +7232

Ajax had ze makkelijk voor meer kunnen verkopen of Conceicao zelfs kunnen behouden bij een tekort op rv als je de koopoptie in het huurcontract had weggelaten. Ze waren bijde verhuurd. En de regels waar Mislintat mee moest werken en de situatie van de club zorgde ervoor dat hij niets fatsoenlijks meer kon kopen. Ik neem aan dat je dat hebt meegekregen. Aan de ene kant geeft Ajax geen geld uit maar aan de andere kant halen ze een speler met een salaris van 5,3 mil per jaar. Maar een kwaliteitstekort kun je niet oplossen met een dure ervaren speler. Die kan roepen wat die wil, kon je ook zien in de 2e seizoenshelft, die was niet goed.

13-07-2024 11:25

Talentje020 +19932

+ Mislintat kon geen prioriteiten geven aan de invulling van de selectie,

13-07-2024 13:03

gi0vanni +7232

Op zich wel logisch, met een budget van 0 euro hoefden hij niet zo veel te doen.

13-07-2024 14:21

MPAjax +8408

dit terwijl ze als hij het goed deed na dit ek dikke winst kon aftikken maargoed mislintat aankoop moet zo snel mogelijk weg ookal is het met verlies, hij had zelf ook niet zo naar zn zin hier dus beter dat hij een andere plek heeft gevonden

12-07-2024 16:51

GAjax31 +16127

Monaco is toch een mooi stap voor hem. CL voetbal bij een team dat volgens mij vaak met 2 spitsen speelt. Kan dan een mooi duo vormen met die Zwitser.

Hoewel ik zijn komst naar Ajax onverstandig vond met Brobbey/Akpom, toont dit verder wel aan dat het wel meevalt in hoeverre Ajax/Mislintat veel te veel voor spelers heeft betaald zoals door sommige vaak is beweerd. 15-20 miljoen voor Mikautadze is gewoon een normaal bedrag. Hopelijk gaan we vanaf nu wat beter verkopen, want hier had je gewoon meer aan over kunnen houden.

12-07-2024 14:26

fluwelenlinker +11792

Als Ajax op elke (mis)koop zo weinig verlies maakt als met Mikautadze dan gaat de vlag uit bij Ajax!

12-07-2024 12:34

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25394

Prima dat deze speler nog voor een redelijk bedrag weg is.

Wel verlies maar veel minder dan we in december dachten.

12-07-2024 11:51

B2tob4 +12080

Minder verlies dan we in december dachten…!

Dat we kun je beter vervangen door een klein aantal Mislintat haters bij de T-vaag en hier op AS, die elke aangekochte speler als miskoop beoordeelden. Door dat voorbarig geleuter zijn er sowieso al 2 spelers, na een verhuurconstructie met recht op koop, beneden de werkelijke marktwaarde verkocht..!

12-07-2024 13:22

linkshalf +935

Haat is nogal een groot woord vind je niet?
Mensen zijn geworden niet zo'n fan van Mislintat, vrij logisch ook.

12-07-2024 16:59

401Middenweg401 +6027

Zeg je nou dat de spelers niet genoeg opbrachten vanwege het geleuter op AS? Of lees ik nou niet goed?

12-07-2024 17:38

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25394

Nee je hebt gelijk meer dan 60% was top en dat hebben we allemaal mee mogen maken afgelopen seizoen. Wat zit ik er toch weer naast 100x excuses.

12-07-2024 19:57

Ajaxsoul +3349

"Mensen zijn geworden niet zo'n fan van Mislintat, vrij logisch ook"

Dat mensen niet zo gecharmeerd waren van Mislintat is niet het probleem. Er zijn ook zat mensen die genoegzaam laten blijken ook niet gecharmeerd te zijn van Kroes. Wat wel een probleem is dat veel mensen van binnen en buiten Ajax leugens, halve waarheden en drogredenaties hebben gebruikt om die afkeer te laten blijken. En niet de persoonlijkheid hebben om daar op terug te komen als blijkt dat ze er naast zitten. Er werd in koor geroepen dat Ajax tientallen miljoenen op de aankopen van Mislintat zou gaan verliezen, er werd zelfs gesproken van een verlies van 40 tot 50%. In de praktijk blijkt er echter meer dan voldoende belangstelling voor die spelers te zijn waardoor het waarschijnlijk alleszins zou kunnen meevallen met dat verlies. Zelf een kleine winst wordt door sommige van die roeptoeters inmiddels niet meer uitgesloten.

Bij de T. blijft men maar volharden in haar mythe dat Ajax die spelers niet aan de straatstenen kwijt zou kunnen terwijl de transfermarkt amper 14 dagen open is en altijd later op gang komt als er een groot toernooi is. Dus is bij de T. de wens duidelijk de moeder van de verdachte. Omdat men daar verschrikkelijk voor schut zal staan als blijkt dat hun heksenjacht op Mislintat grotendeels op drijfzand is gebaseerd. Mikautadze is inclusief het doorverkoop percentage zonder noemenswaardig verlies weer doorverkocht. Vanuit Spanje en Frankrijk is interesse voor Van de Boomen. Die is transfervrij opgehaald en vertegenwoordigt nu een transferwaarde van minimaal 5 tot 10 miljoen, daar gaat Ajax dus gewoon een flinke winst op maken. De transferwaarde van Ramaj is ook al flink gestegen door zijn goede prestaties en dat geldt ook voor Akpom, die voor 12 miljoen is gekocht en wiens marktwaarde inmiddels op +20 miljoen wordt geschat. Voorlopig ziet het er dan ook naar uit dat de financiële hel en verdoemenis die Ajax is voorspeld tav de Mislintat aankopen helemaal nergens anders op is gebaseerd dan op oprispingen vanuit de onderbuik. Dat verwijt houdt vooralsnog dan ook geen enkele steek.

Wat je Mislintat zwaar kan aanrekenen is dat hij met niemand communiceerde over zijn aankoopbeleid en dat hij dat beleid niet of nauwelijks gedocumenteerd heeft. Dat kan absoluut niet door de beugel. Het verwijt dat hij geen goede spelers gehaald zou hebben, heb ik sowieso altijd al met een korrel zout genomen, dat valt allemaal reuze mee. Wat hem vooral verweten kan worden, is dat hij verkeerde spelers heeft gehaald en nog meer dat hij spelers die de club nodig had juist niet heeft gehaald. Hij heeft 12 spelers gehaald waarvan er 11 uit het buitenland komen. Het is algemeen bekend dat spelers die vanuit buitenaf komen in de meeste gevallen tijd nodig hebben om te acclimatiseren en als je dan zoveel buitenlandse spelers tegelijk haalt, is dat bijna een garantie voor problemen. En dat is ook gebleken. Mislintat heeft ook Bassey zonder verlies en Daramy Zelfs met winst weten te doorverkopen. Daarmee heeft hij de ruimte voor zijn aankopen voor meer dan 40% zelf gecreëerd. Dat daar bijna achteloos aan wordt voorbijgegaan toont de vooringenomenheid die er tav de persoon Mislintat heerst.

13-07-2024 10:06

B2tob4 +12080

401 Middenweg401@
Lezen, juist interpreteren en begrijpen is niet voor iedereen weggelegd. Geleuter was dagelijks afkomstig van de stemmingmakers van de T-graaf. Wat Verweij dagelijks schreef was pure hetze..!

13-07-2024 11:18

TheSpecialOne +8904

Mikautadze is een afmaker pur sang, maar dat willen veel Ajax-supporters helemaal niet hebben. Want een ''echte'' Ajax-spits moet kunnen verdedigen, kaatsen, dribbelen, assists geven, goals maken, kunnen koppen en over een superieure techniek beschikken.
Ben ik iets vergeten?

12-07-2024 11:07

Adam24 +39118

Dat is gek want Mikautadze is helemaal geen afmaker pur sang maar komt meer in de buurt van je echte Ajax spits omschrijving. Hij heeft helaas nooit een echte kans gehad dus we zullen nooit weten hoe hij het hier zou hebben gedaan als spits.

12-07-2024 11:22

TheSpecialOne +8904

Dat is inderdaad heel erg spijtig.

12-07-2024 14:47

Ajaxsoul +3349

"Hij heeft helaas nooit een echte kans gehad dus we zullen nooit weten hoe hij het hier zou hebben gedaan als spits".

Bij een topclub als Ajax krijg je geen kansen die moet je afdwingen. En als je dan een kans krijgt en er vervolgens als een zoutzak en volslagen gedesinteresseerd bij loopt en weigert om ook maar een millimeter mee te verdedigen verdien je die kans ook niet. Mikautadze past niet bij Ajax, bij Ajax moet je ook als aanvaller gewoon meeverdedigen en als je daar geen zin in hebt en dat vertikt moet je snel wegwezen. Mikautadze is een luxe voetballer en kan zich die houding bij zijn nationale elftal permitteren, bij een club als Ajax kan dat niet. Daarom speelde hij bij Metz en zijn nationale elftal wel, omdat hij daar het mannetje was en bij Ajax gewoon 1 van de 25.

13-07-2024 10:14

OuweDibbes +11865

Ik wist niet dat Mikautadze een afmaker was? Dat heeft hij bij Ajax goed verborgen gehouden.

12-07-2024 12:12

TheSpecialOne +8904

Bij zijn vorige club en bij Georgië heeft hij dat ruimschoots laten zien. Ik verwacht dat hij bij Monaco hetzelfde zal laten zien. Hij heeft in ieder geval het plezier weer terug in het voetbal.

12-07-2024 14:46

papflapjes +7166

Een "aanvallende middenvelder" met maarliefst 229 minuten zonder goal. Wat een prutser...
Laten we ook eens Ramaj in de spits proberen en klagen dat hij geen reddingen maakt.

12-07-2024 15:51

OuweDibbes +11865

Ik denk inderdaad dat Ramaj het beter in de spits doet tegen Hercules dan wat Mikautadze heeft laten zien.

12-07-2024 16:02

TheSpecialOne +8904

Ja, Want Mikautadze speelde toen in zijn eentje tegen elf man van Hercules. Het is allemaal zijn schuld.

12-07-2024 17:10

OuweDibbes +11865

Dat zeg ik niet vriend.. Zeg alleen dat wat hij persoonlijk heeft laten zien niet matig maar gewoon slecht is.

12-07-2024 17:55

papflapjes +7166

Nog steeds beoordeel je een speler op basis van één wedstrijd waarbij de coach niet eens op kwam dagen.

12-07-2024 19:55

OuweDibbes +11865

Nee hoor, de invalbeurt tegen Az was al helemaal dramatisch. Een bal naar voren schieten van achteruit en dan snel over de zijlijn rennen..

12-07-2024 20:07

Stamhoofd +11542

Salto's maken en filosofisch pers te woord kunnen staan.

12-07-2024 12:24

TheSpecialOne +8904

Even een sessie boeken bij Verona van der Leur en daarna door naar Van Der Gijp.
Dan is het plaatje echt compleet.

12-07-2024 14:44

GdlT +1004

Clubliefde voor AJAX hebben, bijtekenen zodat hij niet transfervrij naar een andere club overstapt, het liefst “gehaat” (afschuwelijk woord) worden door PSV en Feijenoord aanhang (omdat ze angst voelen zodra hij het veld oploopt) en bij voorkeur uit eigen opleiding komt.

12-07-2024 12:43

401Middenweg401 +6027

Hij kan vooral heel goed penalties maken. Verder stelt het geen reet voor.

12-07-2024 17:39

TheSpecialOne +8904

Bedankt voor deze diepgaande en grondige analyse.

12-07-2024 18:03

DeWijsneus +25724

Eerste paal en meevoetballen.

12-07-2024 19:12

Jarithebest10 +31

Hopelijk het laatste ‘Ajax’ nieuws over deze Georgische droeftoeter… Had hij in het Ajax shirt maar met de helft van de energie gespeeld, waarmee hij op het EK stond..

12-07-2024 10:48

JanBiesbos +29059

Had die duitser goed gezien bij ajax basis was ie nog meer waard geworden, hier willen ze alles maar met verlies verkopen

12-07-2024 09:57

Dennisjez +1111

Sorry even off topic!
Sinds mijn zoontje in het ziekenhuis ligt enorme chaotische week achter de rug. Ik ben het overzicht helemaal kwijt wanneer er oefenpotjes gespeeld worden. Ik heb nu er wat meer rust is gekomen echt enorme behoefte aan Ajax prikkel. Ik kon het zo snel niet vinden maar kan iemand mij vertellen wanneer de oefenpotjes zijn?

12-07-2024 09:21

Duggoutdennis +6344

Linksboven: Ajax, dropdown menu, wedstrijden... Sterkte met je thuissituatie!

12-07-2024 09:26

GdlT +1004

Sterkte en beterschap. Hopelijk is jouw zoon snel thuis.

12-07-2024 10:08

OuweDibbes +11865

Sterkte vriend.. dat snel alles naar de oude situatie hersteld.

12-07-2024 12:13

RuffRhythim +24837

Vreemd....

Dacht dat deze rubriek "Voetbalnieuws" altijd gerelateerd was aan voetballers met een Ajaxverleden.....

12-07-2024 08:11

Duggoutdennis +6344

Het waren 18 geweldige weken...

12-07-2024 09:41

JanBiesbos +29059

200 minuten en 3 miljoen verlies fc metz 7-12 milj winst paar wedstrijdjes in de kelder vd ligue1

12-07-2024 09:59

GdlT +1004

Mikautadze werd vorig jaar gehaald voor €16 miljoen, althans zoiets staat mij bij.
Hij is verkocht voor € 13 miljoen na een verhuurperiode.
Vraag aan hen die de financiele verslagen kunnen ontcijferen. Metz heeft Mikautadze gehuurd, valt de huursom onder het bedrag van €13 miljoen of staat dat daar los van?

12-07-2024 07:46

Duggoutdennis +6344

Staat daar los van; je huurt een speler voor bedrag x, betaald een deel van het salaris en neemt hem daarna voor het vastgestelde bedrag over... Geen verslag voor nodig, gewoon de nodige FM ervaring😂 Dus verkocht voor 13, klein huur bedrag ontvangen, deel van salaris niet hoeven te betalen voor een half jaar en we krijgen waarschijnlijk over de 7 miljoen winst 10-20% mee...

12-07-2024 09:29

GdlT +1004

Duggoutdennis, bedankt voor de uitleg.
Misschien dat het verlies op Mikautadze financieel gezien meevalt.
Helaas geldt dat niet op het sportieve vlak, het is echt een verloren jaar met financiële consequenties.

12-07-2024 09:42

Duggoutdennis +6344

Zonder dalen, geen pieken! Nou hebben we wel vaker een dipje maar zo groot natuurlijk niet... Gewoon vertrouwen hebben en met een beetje geluk staan we snel weer waar we horen!

12-07-2024 09:47

JanBiesbos +29059

Was vorig jaar ook al met die derde plek

12-07-2024 10:00

Duggoutdennis +6344

Dus.......?

12-07-2024 10:32

pietvanvliet +4420

Called it.

En met 20 komt Ajax er zo goed als schadevrij uit, als ik goed gebierviltjesrekend heb. Prima. Niet meer bellen, niet meer langskomen en eens kijken of de TD van Metz dit soort grapjes vaker doet/kan. In dat geval moesten we misschien kijken of die man/vrouw/weetikveel een baan in Amsterdam ziet zitten.

12-07-2024 07:33

Dolblij +45155

Hopelijk is er ergens in Monaco een B&B voor hem.

12-07-2024 07:09

JariHeijden +5598

Hij spreekt wel Frans. Dat scheelt.

12-07-2024 09:45

3sterren +20205

En een gastvrouw die hem iedere avond voor het slapen gaan een wiegenliedje zingt ...

12-07-2024 10:05

Dolblij +45155

Misschien wil John van Loen zijn vrouw uitlenen.

12-07-2024 10:07

Cosey2 +7032

Ik neem aan dat we hier lekker aan verdiend hebben nu hij alweer voor de zevenendertigste keer verkocht is.
Dit is toch geen nieuws meer?

12-07-2024 07:01

Bassey +8209

Kunnen we Mislintat nog van de brandstapel halen? Hij had dus niet zo slecht gezien.
Dat denk ik trouwens met de meeste aankopen.
Daarbij vergeet iedereen dat Sutalo uit de koker komt van de Ajax scouting.
Neemt niet weg dat de cohesie van de selectie niet goed is gegaan.

12-07-2024 06:55

ajaciedje90 +59988

Spelers die niet in een speelstijl passen of voor 3 dubbel bezette posities halen is natuurlijk alsnog slecht werk van een TD. Los van of een speler individueel een goede speler is.

Hoofd verantwoordelijkheid is een goede selectiecompensitie.

12-07-2024 07:38

MosesD +14662

Driedubbel bezet? Ook wat overdreven nietwaar? Er had wel een specifieke rechtsbuiten aangetrokken mogen worden, dat wel.

12-07-2024 09:29

Duggoutdennis +6344

Sosa, Avilla, Hato, Martha... Kunnen allen op LB en dan zijn er nog meer die daar konden spelen...

12-07-2024 09:33

AmsterdamsTrots +1991

Nou met Brobbey, Akpom en Mikautadze hadden we toch 3 nummers 9 die allemaal dachten dat ze eerste spits zouden worden. Het probleem is alleen niet zozeer 3 spitsen, het probleem was hun rol. Met Brobbey als nummer 1 spits, iemand op nummer 2 achter hem en een groeibriljant als Rijkhoff op plek 3 is de bezetting ideaal, mits ze hun plek kennen.

12-07-2024 09:34

JanBiesbos +29059

Sosa moest van steijn komen, hato is lcv

12-07-2024 10:01

Tinus +10317

Dit dus

12-07-2024 10:23

Bassey +8209

Dan begrijp je niet wat ik schrijf.
Ik zeg dat de cohesie beter kon

12-07-2024 13:57

MosesD +14662

Als je de 12 aankopen bekijkt, zal er nu en straks bij verkopen een positief saldo te zien zijn. Al die Mislintat bashers (de Telegraaf voorop) mogen een toontje lager zingen wat dat betreft.

12-07-2024 09:27

Duggoutdennis +6344

Volgens mij hebben we tot op heden nog geen dikke winst gepakt dus straks kan wellicht, weten we nog niet... maar nu is er volgens mij nog geen positief saldo toch?

12-07-2024 09:34

Tinus +10317

Bij het samenstellen van een selectie moet in de eerste plaats de balans bepalend zijn, niet de vraag of elke individuele speler winst gaat opleveren. Bovendien is de kans op winst op een speler groter als hij kan floreren in een goed draaiend team.
Dus ook al worden er een paar spelers nu met een beetje winst verkocht, Mislintat heeft gewoon waardeloos werk geleverd als TD. Hetzelfde geldt voor degenen die toezicht op hem hadden moeten houden.

12-07-2024 10:30

Breuk +25190

Juist. Door de onevenwichtige samenstelling van de selectie ben je nu plaatsing voor de CL misgelopen en daardoor miljoenen verloren

12-07-2024 11:51

MosesD +14662

Met Mikautadze maken we een een heel klein verlies. Maar op Akpom, Ramaj, Forbs, van de Boomen, Gaaei, Tahirovic kom je in de plus. Sutalo, Sosa, Medic zal je wellicht wat verliezen. Avilla kan ik niet inschatten. Wellicht breekt die jongen nog helemaal door, of gaat het 'm niet worden. Het gaat mij er vooral om dat er verschillende types riepen dat dankzij Mislintat een financieel echec was dat zijn weerga niet kende. Valt alleszins mee, als je het mij vraagt. Nee, niet iedere speler pas(te) bij Ajax, maar ik geef verschillende spelers nog niet op. De slechtste aankoop was natuurlijk Steijn, maar daar kon feitelijk Mislintat niks aan doen. Sar heeft de beste linkerkant van Europa gekocht voor ruim 40 mio. Vind ik eigenlijk erger nog.

12-07-2024 12:16

B2tob4 +12080

Dugoutdennis@
Ach, als je niet in staat bent om objectief te kijken en oordelen, blijf je simpel in die Verweij onzin hangen..!
Geeft niet, maar blijf anderen hier dan niet met dat negativisme voeden!

12-07-2024 13:44

Bassey +8209

Serieus? Je bent een jaar verder…

12-07-2024 13:55

MPAjax +8408

Waar waren ze zonder aankopen? Met jong ajax of onder 19 spelers hadden ze het helemaal niet gered en andere spelers waren niet in beeld.. Bedenk dat voor de aankopen alleen met Kudus het feest van de overwinning was he dus garen waren al dun voor Mislintat ging kopen.

12-07-2024 16:56

Ajax1969 +4163

De selectie was onevenwichtig samen gesteld. Echter is er door de opeenvolgende coaches niet uitgehaald wat er wel in zat. Of dat een derde plek was, geen idee. Maar als het ergens zo'n teringbende en zo'n slangenkuil is, dan werkt niemand lekker.

12-07-2024 17:49

MosesD +14662

Eens. Maar die balans was onder Overmars al vaak ver te zoeken. Het lijkt me geen hogere wiskunde, maar bij Ajax is dat soms wel het geval, lijkt het…

12-07-2024 18:07

Mv9494 +16630

Mikautadze had het in de spits beter gedaan dan Brobbey. Idc wat iemand vindt van wat ik zeg, Mikau is een betere afronder.

12-07-2024 00:29

Gooseman +11884

Het is ook minder moeilijk afronden wanneer de bal stil ligt op een witte stip.

12-07-2024 06:08

ajaxcied4life +26052

Brobbey moet inderdaad beter gaan afronden. Daar heb je echt een punt. Hij had afgelopen seizoen mits hij de rust zou hebben voor de goal makkelijk 7 goals meer gehad kunnen hebben.

12-07-2024 06:19

MidMid +5685

Geldt dat niet voor elke spits. Spitsen missen ook wel eens, comes with the job. Ja Brobbey kan nog beter, maar hij heeft het vorig jaar in een dramatisch draaiend elftal gewoon niet slecht gedaan. Het is wachten hoe hij presteert in een goed draaiend team. Dan zal je zien dat hij er ook meer inschiet. Dan komt de pass net iets eerder zodat hij net iets meer tijd heeft voor het afronden. Dan hoeft hij net iets minder te sleuren en te sjouwen zodat hij net iets meer tijd heeft voor het afronden.

12-07-2024 08:45

Ajaxfan31183 +16391

Ach ja , blijft nog steeds steken dat die mislintat een veelste hoge prijs heeft betaald voor mikautadze, wat ook geld voor de rest die hij heeft gehaald, als mikautadze gewoon gehaald was voor de prijs wat ook zijn marktwaarde toen was, had je geen er hond over gehoord dat ze hem voor 13 mil terug verkocht hebben aan metz .
Maar ben ook benieuwd hoe hij het gaat doen bij Monaco hoor, als hij zn zin niet krijgt en niet in de spits wordt gezet , wie weet dat hij exact hetzelfde gaat doen als wat hij bij Ajax deed

12-07-2024 00:10

GNBL +89968 moderator

Hoe weet jij wat de marktwaarde van Mikautadze was?

12-07-2024 00:17

Ajaxfan31183 +16391

Misschien komt dat doordat ik meer weet dan iemand die een hard plassertje krijgt van een Georgiër 🤡🤡🤡🤡

12-07-2024 01:29

Gooseman +11884

Je moet wel het verschil weten tussen een hard plassertje, en je dikke duim.

12-07-2024 06:11

Odysseus +14306

@ gooseman: 😭😭😭

12-07-2024 07:07

GNBL +89968 moderator

Ik had ook geen serieus antwoord verwacht, want je hebt totaal geen idee waar je over praat.

12-07-2024 10:24

Ajaxfan31183 +16391

Dus ik heb geen idee waar ik het over heb, hahahahaha, jij moet cabaretier worden . Echt jij bent echt hilarisch

12-07-2024 17:10

GNBL +89968 moderator

Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag.

12-07-2024 17:27

Ajaxfan31183 +16391

Er kwamen via zoveel mediaplatformen voorbij dat mislintat fors meer betaalde dan de transfer waarde voor mikautadze ( en andere aankopen) . VI had daar zelfs nog een item over van dat hij tussen de 9 en 10 mil had moeten kosten . En dan heb ik het nog niet eens over de mensen die ik ken die binnen Ajax werken die rapporten hebben ingezien dat er overal daadwerkelijk te veel voor betaald is

12-07-2024 18:20

Sjaakvaak +26584

Verplichte reminder dat dit een ronduit waardeloze huurconstructie van Ajax is geweest, die door Kelvin de Lang in elkaar gedraaid is. Oer- en oerdom.

12-07-2024 00:06

Been +12501

Stond met de rug tegen de muur, het alternatief was een jaar lang banken.

12-07-2024 00:51

Ferd +38490

Metz had hem nodig in de strijd tegen degradatie, die hadden hem ook wel gehuurd zonder optie om te kopen

12-07-2024 06:09

JariJari +15251

Zou je hem niet gewoon basis zetten slimpie? Zei ik toen ook al.

12-07-2024 09:08

FlyingDutchMan +17314

Volgens ajax directie niet slecht gedaan door Mikautadze op een verkeerde positie bij zowel Metz als Georgië..

11-07-2024 23:43

Vluimscherp +1658

Van de top in Nederland naar middenmoot in Frankrijk; hadden Steijn & Schip het toch bij het rechte eind

11-07-2024 23:33

GNBL +89968 moderator

AS Monaco speelt CL volgend seizoen.

11-07-2024 23:43

Moooo +3972

Dit seizoen toch!? :p

12-07-2024 00:54

AFCACruijff14 +161488

Prima speler, maar niet voor ons 433 spel als aanspeelpunt. Enige dat jammer is, is dat je Metz niet de optie tot koop met vastgesteld bedrag had moeten geven. Maar goed, denk dat Mikautadze een beter EK speelde dan iedereen had ingeschat.

11-07-2024 23:02

MalleEppie +15138

Al die reacties over dat hij niet past bij ons vanwege tactiek... alsof er ook maar een vorm van tactiek te zien was bij Ajax vorig seizoen. Lachwekkend gewoon

11-07-2024 23:09

AjaxPassion +3899

Waar had je hem willen neerzetten dan? Met welke bijpassende tactiek?

11-07-2024 23:22

Ajaxsupporter02 +14062

Het gaat om de beoogde speelstijl/tactiek. Die we hopelijk dit jaar wel gaan zien.

11-07-2024 23:24

AFCACruijff14 +161488

Dus omdat Ajax vorig jaar slecht was hebben we geen systeem meer? Vreemde constatering.

11-07-2024 23:32

Polifinario +2101

Vorig jaar had Ajax inderdaad geen systeem.

11-07-2024 23:58

Lazell +16989

Niemand zegt dat we geen systeem hebben, toch? Er wordt gezegd dat de tactiek niet klopt, of zo vaak gewijzigd is en slecht neergezet dat er nauwelijks nog sprake was van een herkenbare tactiek.

Er zijn echt wel manieren om (veel) meer uit Mikautadze te halen binnen een speelstijl die op die van Ajax lijkt

12-07-2024 00:02

TheSpecialOne +8904

Prachtig verwoord.

12-07-2024 11:01

FdJMdL +4505

mooi, nu weghorst snel halen

11-07-2024 22:54

AjaxNWH90 +1857

Ajb niet. EK niet gezien? Hoop echt wel dat ze met iemand aan komen die een mannetje uit kan spelen voor de verandering.

11-07-2024 22:59

FdJMdL +4505

weghorst speelde een beter EK dan Ronaldo, prima versterking

11-07-2024 23:03

Ajaxsupporter02 +14062

Iedereen speelde een beter EK dan Ronaldo.

11-07-2024 23:25

AjaxNWH90 +1857

Bedankt Weghorst fanboy voor deze geweldige comment . Ronaldo is 39 jaar en raakte idd geen knikker dit toernooi.

12-07-2024 08:08

Professor +11138

Het schijnt dat Weghorst een aardige duit moet kosten.
En moet Ajax zo een speler willen hebben totaal niet creatief en matige techniek.
Ja een doorzetter en gaat voorop in de strijd maar toch liever een speler met meer techniek en die een man kan passeren.

12-07-2024 02:04

NeeI +107768

Prima. Boek sluiten en door.

11-07-2024 22:49

RuffRhythim +24837

Haha, was dat boek maar gesloten ja.....

12-07-2024 09:18

RonaldMcDonald +5072

Nu maar hopen dat Monaco veel penalty's krijgt.

11-07-2024 22:46

GNBL +89968 moderator

13 goals gemaakt bij Metz waarvan 3 penalties. Valt dus reuze mee.

11-07-2024 22:50

FinidiKanu +1684

15% doorverkoop percentage las ik bij VI… dan spelen we quitte met het aankoopbedrag…Nu de rest van de miskopen nog❌❌❌

11-07-2024 22:35

Breuk +25190

Jaaa Bergwijn opzouten

11-07-2024 22:48

GNBL +89968 moderator

€25 miljoen inclusief bonussen.
https://www.lequipe.fr/Football/Actualites/Georges-mikautadze-metz-va-signer-a-monaco/14818846

Al met al loopt Ajax dus zo'n goede €10 miljoen euro mis. Had je een leuke rechtsbuiten van kunnen halen.

11-07-2024 22:33

Sportvolgert +40527

Achteraf is het mooi wonen. In ieder geval weinig verlies.

11-07-2024 22:35

GNBL +89968 moderator

Hier mag men best even bij stilstaan, zodat ze hopelijk in de toekomst niet dezelfde fout maken.

11-07-2024 22:37

Sportvolgert +40527

Dat zeker.

11-07-2024 22:42

AjaxPassion +3899

Je komt hier nu dus eigenlijk gewoon je povere 'gelijk' halen m.b.t Mislintat?

11-07-2024 22:59

Sjaakvaak +26584

Dit had je vooraf ook al kunnen zeggen (en dat hebben veel van ons dan ook al gedaan). Het was gewoon achterlijk om hem te verhuren met een koopoptie lager dan zijn aankoopprijs.

12-07-2024 00:05

JariHeijden +5598

Het is zeker goed dat Ajax hiervan probeert te leren.

Maar Ajax had dit bedrag nooit kunnen krijgen. Iedereen roept nu wel dat Ajax hem niet mocht verhuren met een optie tot koop, maar de kans is best aanwezig dat Metz hem dan niet wilde en dat Mikautadze Ajax ook met de rug tegen de muur heeft gezet. En begrijpelijk vanuit zijn positie hoor.

Maar hij was diep ongelukkig bij Ajax, het was een complete mismatch, en Ajax kon er niet op gokken dat hij zijn vorm in de tweede helft van het seizoen wel terugvond. Dat had ook anders kunnen uitpakken.

Met de transfersom van 20 miljoen heeft Metz een goede deal gesloten. Zeker. Van die 7 miljoen winst moeten ze 15%, ofwel iets meer dan 1 miljoen, aan Ajax afdragen. Komt er inderdaad nog 5 miljoen bij aan bonussen, dan is dat voor Ajax nog een keer driekwart miljoen.

Dan heeft de transfersom in totaal bijna 15 miljoen opgeleverd. In deze situatie best aardig.

12-07-2024 09:58

Joodhannus73 +3579

Mismanagement van de bovenste plank! Na Noa Lang en Conceisao wederom een financiële blunder met verhuur en optie tot koop! Na Lang zou je toch geleerd moeten hebben van je fouten. Niet bij Ajax...

11-07-2024 22:39

Breuk +25190

Kelvin de Lang

11-07-2024 22:49

AjaxPassion +3899

Zijn 3 verschillende directeuren geweest en compleet andere managementteams.

Conceicao is veruit de grootste blunder geweest, op het conto van Mislintat.

11-07-2024 23:01

MalleEppie +15138

Ja man dat komt weer door Mislintat, niet omdat Conceicao heimwee had en naar huis wilde na Schreuder en Sjonnie.

11-07-2024 23:10

AjaxPassion +3899

Er wordt hier toch altijd gejankt over het feit dat het een dramatische deal betreft?
Blijkbaar doen de omstandigheden er daarbij niet toe. Of ja, inzake Mikautadze dan...

11-07-2024 23:24

Sjaakvaak +26584

Mikau is een veel grotere blunder geweest hoor AjaxPassion.

Conceicao heeft de nodige minuten gehad maar nooit weten te overtuigen. Sommige raakten verblind door zijn leuke dribbels maar er zat/zit geen effectiviteit in. Vervolgens wilde hij zelf ook weg en is hij verhuurd met een verkoopoptie die het dubbele van zijn aankoop was. Gewoon winst op gepakt.

Mikau is met amper kansen terugverhuurd met een optie lager dan zijn aankoop. Dat is echt een grove schande.

12-07-2024 00:11

JariHeijden +5598

Mikautadze heeft in de minuten die hij kreeg ook totaal geen indruk gemaakt. Sterker nog, hij straalde niet uit dat hij echt zin had. Hij ging er niet vol voor. Heb je weinig kansen, dan moet je het laten zien in de weinige kansen die je krijgt.

En verder heb je de traingingen. Daar liet hij het ook niet zien. Richard Witschge heeft laatst aangegeven dat hij in trainingen totaal geen druk zette waar dat wel moest, ondanks herhaaldelijk aangeven. Witschge gaf aan dat Van't Schip het daardoor niet wilde. Akpom pakte het wel op, met alle beperkte middelen die hij tot zijn beschikking heeft. Hij greep elke kans aan door hard te werken en een sterke focus.

Mikautadze legt in ieder interview de bal bij Ajax neer. Geen enkele zelfreflectie. Als je een half jaar bij Ajax bent, en het loopt niet, dan kun je niet alleen maar naar de ander wijzen. Wat heeft hij dan geprobeerd om er wel wat van te maken? Hij had het niet makkelijk. Dat gold ook voor Gaaei, maar hij liet zich niet kisten (los van het feit dat hij echt onvoldoende kwaliteiten heeft). Zelfde geldt voor Akpom en voor een aantal anderen.

Het was een complete mismatch. Hij had nooit gehaald moeten worden, want we hadden al twee centrumspitsen. Hij is niet handig als rechtsbuiten, waarvoor ik dacht dat hij gehaald was. Hij past met zijn speelstijl niet bij Ajax. Hij is goed in de kleine ruimtes, maar hij is geen echte targetman. En hij wilde zich ook niet aanpassen.

Dan moet je wat als in de winterstop zijn oude club, de enige waar hij heen kon, zich meldt. Als hij bij Ajax bleef, was de verliespost veel groter. Ajax stond met zijn rug tegen de muur. Dankzij Mislintat, die veel te weinig keek naar de samenstelling van en de verhouding binnen de selectie.

12-07-2024 10:07

xerr +2510

Achteraf is het makkelijk praten. Als hij was gebleven, zat die op de bank, mis ritme op EK en was monaco nooit in beeld geweest. Wilde Metz hem dan wel hiren zonder die hoop optie? Dat weten we allemaal niet. Nu dat we wss geen verlies op hem maak, dan nemen we dat met genoegen aan.

11-07-2024 22:42

Breuk +25190

Dat is ook makkelijk . Misschien had hij wel veel speeltijd gekregen vanwege de blessures Berghuis, Brobbey en Bergwijn .

11-07-2024 22:50

AjaxPassion +3899

Huh? Hij wilde toch enkel spits spelen omdat dat zijn positie is?

11-07-2024 23:02

GNBL +89968 moderator

Nee, hij gaf alleen aan dat de spitspositie zijn voorkeur had, net zoals Hato recent heeft aangegeven liever centraal te spelen ;)

11-07-2024 23:04

AjaxPassion +3899

Ah vandaar dat hij als rechtsbuiten verzaakt om bijbehorende taken uit te voeren...
Netzoals Hato ;)

11-07-2024 23:25

AjaxPassion +3899

20 vast, dus de vraag is maar of die andere paar miljoen nog wordt voldaan. Daarnaast krijgt Ajax over het bedrag boven de 13 miljoen nog een doorverkooppercentage.

Niet slecht gedaan voor een 3e spits die totaal niet in je systeem past.

Het grote mislopen zit het hem in de dramatische aanloop. I.p.v. een 3e spits had je ook een positie in kunnen vullen waar je hogere nood had. Buiten dat je dat gewoon sterker maakt, is dat ook gewoon een kostbare plek waar je waardevermeerdering had kunnen creëren. En dan hebben we het alleen nog maar over dit poppetje (Georges)...

11-07-2024 22:59

GNBL +89968 moderator

20 vast, dus de vraag is of die andere paar miljoen nog worden voldaan. Daarnaast krijgt Ajax daar nog een doorverkooppercentage over."

Dat is te hopen, want daar hangt het doorverkooppercentage van af. Dat Ajax hem niet had moeten laten gaan in de situatie waarin ze zich toen bevonden, staat buiten kijf. Dat staat echter volledig los van het feit dat ze hem te makkelijk hebben laten gaan voor een te laag bedrag.

11-07-2024 23:03

AjaxPassion +3899

Welke situatie? Blessure Berghuis?
Het stond verdedigend al dramatisch, met een verzakende rechtsbuiten die daar niet wil spelen wordt wordt dat alleen maar erger.

Te laag bedrag?
De beste stuurlui staan weer aan wal hoor.

Je kunt je beter drukmaken over de dramatische deal m.b.t. Chico, want daar zijn we vele miljoenen meer misgelopen.

11-07-2024 23:21

GNBL +89968 moderator

Whataboutisme. Heb meermaals gezegd dat Chico ook een dramatische deal was.

11-07-2024 23:27

Thomas15 +438

Als je het zo vertelt loop je het mis maar als die nog bij Ajax had gezeten vorig seizoen had je nog minder dan 10 miljoen gekregen aangezien hij niet speelde. Dit bedrag is alleen maar gekomen omdat Ajax hem heb verhuurd aan Metz en zo weer in de picture kon spelen en daardoor een prima EK speelde.

Wilde je dit bedrag hebben? dan had die eerste spits moeten zijn bij Ajax boven Brobbey en Akpom. Was niet gebeurd dus moeten maar blij zijn dat zo is gelopen.

Zegt natuurlijk veel hoe die is aangekocht maar dat is een ander topic

12-07-2024 10:07
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.