PSV rekent na verlenging af met Juventus; Real Madrid schakelt Manchester City uit

door NielsOpdam 2761

Bron Ajax Showtime

PSV rekent na verlenging af met Juventus; Real Madrid schakelt Manchester City uit

door NielsOpdam 2761

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

PSV heeft zich woensdagavond - na een verlenging tegen Juventus - geplaatst voor de achtste finales van de Champions League. De Eindhovenaren stonden na negentig minuten met 2-1 voor. Nadat dit vorige week in Turijn de einduitslag was, moest er verlengd worden. PSV scoorde in minuut 98 de 3-1. Verder won Real Madrid met 3-1 van Manchester City en deelde Paris Saint-Germain een zevenklapper uit tegen Stade Brest.

PSV ging vorige week nog met 2-1 onderuit in Turijn, waardoor het in het Philips Stadion nog alle kans had om de achterstand ongedaan te maken. Namens de ploeg van Peter Bosz was het Ivan Perisic die de score opende na een assist van Noa Lang. Tien minuten later deed Timothy Weah echter iets terug namens De Oude Dame. Toch duurde die gelijke stand niet lang, na 74 minuten scoorde Ismael Saibari de 2-1 namens PSV.

Na een spannende verlenging lukte het PSV om de 3-1 te scoren, waardoor het over twee wedstrijden 4-3 stond. Ryan Flamingo was de doelpuntenmaker namens de ploeg van Bosz. In de achtste finales treft PSV Internazionale of Arsenal.

Mbappé neemt Real Madrid met hattrick bij de hand tegen Manchester City

De absolute kraker van de tussenronde werd woensdagavond gespeeld in Madrid. Daar stonden Real Madrid en Manchester City tegenover elkaar. De winnaars van de afgelopen twee edities van de Champions League beleefden een teleurstellende competitiefase, met respectievelijk een elfde en 22e plaats.

Vorige week won Real Madrid - na een bizarre slotfase - met 2-3 op bezoek in Engeland. Woensdagavond was het minder spannend in de Spaanse hoofdstad. Na vier minuten kwam Real Madrid al op voorsprong via Kylian Mbappé. De Fransman scoorde na 33 minuten zijn tweede en na een uur zelfs de derde. Uiteindelijk deed City in de blessuretijd nog iets terug. Daarmee kwam de eindstand op 3-1 voor de Spanjaarden.

Paris Saint-Germain scoort zevenklapper tegen Stade Brest

In Parijs stond er een Frans onderonsje op het programma voor Paris Saint-Germain en Stade Brest. Vorige week wonnen de Parijzenaren met 0-3 in Brest. Woensdag deelde PSG een pak slaag uit aan Stade Brest. Het werd 7-0 in de Franse hoofdstad. Verder speelden Borussia Dortmund en Sporting Portugal met 0-0 gelijk. Vorige week wonnen de Duitsers met 0-3 in Portugal, waardoor zij doorgaan in het miljardenbal.

Programma Champions League woensdag:

FT | Borussia Dortmund - Sporting Portugal (0-0)
FT | PSV - Juventus (3-1)
FT | Paris Saint-Germain - Stade Brest (7-0)
FT | Real Madrid - Manchester City (3-1)

Lees meer over:
Plaats reactie

komopajax777 +13229

Heel mooi voor het Nederlandse voetbal en Ajax uiteraard is hier ook mee gediend.

20-02-2025 18:51

JD84 +2094

Wat een overdreven reacties hier...

PSV is gewoon net zo ver als vorig jaar in de CL...laatste 16...nou nou!
Prima prestatie, maar dat is het dan ook...meer niet! En die 11M bruto gaan nou ook niet direct enig verschil maken! We hebben gezien toch hoe zuinig PSV nog steeds is op de markt?

20-02-2025 17:19

FrancescosRavioli +15199

Ze zijn zuinig omdat ze mensen in hun staf hebben zitten die goed zijn in het voeren van beleid. Dat is vroeger wel eens anders geweest.

21-02-2025 00:26

linksbuiten14 +550

Felicitaties naar de NL teams. Juventus en Milan zijn allang niet meer de schrikbarende clubs/ teams van weleer. toch weer lekker punten voor de co-lijst.

20-02-2025 14:43

BowedUkelele +85

Ik heb alleen het laatste half uur en de verlenging gezien maar vond PSV heel aardig voetballen en het is me een raadsel hoe ze de afgelopen weken zo veel punten verspeeld hebben, zit toch genoeg kwaliteit in die ploeg. Maar ik klaag niet :-)

20-02-2025 12:29

Hersenspinsel +8012

Focus van Juventus naar Almere is mentaal net een stap te veel.
Dat is ook gewoon zeer moeilijk voor vooral de jonge spelers.
Jammer dat ze dit weekend niet hoeven dan hadden ze wer.punten kunnen laten liggen.

20-02-2025 20:30

7172AFCA7395 +10299

Kan het bijna niet uit mijn pen krijgen, maar dit is wel knap gedaan door de Brabo' s. Al is Juve nog maar een schim van vroeger.Btw zag gisteren een aardig spelertje bij Madrid (nr 9).Is ie te koop ? :-)

20-02-2025 11:35

Mokum2018 +2109

Ja, die nr 9 van Real hoe heet die nu???

20-02-2025 12:51

Juichtoon +32479

Nog 4 punten goedmaken op Frankrijk...Dan 3 CL deelnemers in 26/27.

20-02-2025 11:33

7172AFCA7395 +10299

Eerst maar ns de Portugezen en Belgen afhouden. Frankrijk is in de breedte sterker dan NL en dat zal voorlopig ook wel zo blijven.

20-02-2025 11:37

fredajax +1124

Juist, ik ben al heel blij als we dit weten vol te houden.

20-02-2025 13:01

Harrier Du Bois +38748

Juve met 12 geblesseerden, blijft niks van over, er zat barweinig in. Ik denk dat onze gehele top 5 had gewonnen van ze.

20-02-2025 11:24

GAjax31 +16073

Ik had gehoopt dat PSV en Feyenoord eruit zouden liggen om eerlijk te zijn. Nu hoop ik dat ze een nog twee zware wedstrijden krijgen, met puntverlies in de competitie als gevolg, en dat ze er dan alsnog uitvliegen.

Het zal best goed zijn voor het Nederlandse voetbal dat ze ver komen, maar ik wil liever niet dat Ajax financieel te ver achterop raakt.

20-02-2025 11:08

Inhartennieren +665

Jij snaps t

20-02-2025 11:16

GeorgeAdamski +3543

Je kunt het ook anders zien. Financiële voorsprong ('het Bayern van Nerderland') heeft tot weinig goeds geleid. Misschien maakt financiële achterstand juist creatief (en ruimte voor jeugd). Necessity is the mother of invention...

20-02-2025 11:19

GAjax31 +16073

Dat is waar, maar omdat Ajax het geld heeft weggegooid.. betekent niet dat PSV dat bijv. ook gaat doen.

Enige positieve is dat PSV hierdoor wellicht de competitie weer wat gaat onderschatten, zodat we onze voorsprong kunnen uitbreiden.

20-02-2025 11:24

Juan62 +46179

Eén Amsterdamse zomer$$$ in Eindhoven en alles is weer op

20-02-2025 11:37

fredajax +1124

Dat gebeurt niet. De beste spelers worden toch wel verkocht. Het gaat om kwaliteit op het veld.
Dus ze kunnen hele dure spelers kopen, maar als ze niet slagen, dan heb je niks aan dat geld.
Elk team moet altijd weer opnieuw beginnen met bouwen aan een ploeg, en dat zie je nu bij ons aller Ajax, dan zit je ook wel eens goed mis.
Dat overkomt hun ook.

Die parels die er bij ajax aan kopen gaat ajax meer miljoenen opleveren dan de CL

20-02-2025 13:04

GAjax31 +16073

Waarschijnlijk heb je gelijk, maar toch hoop ik dat ze de volgende ronde eruit vliegen. Misschien kinderachtig, maar ik gun ze gewoon geen succes.

20-02-2025 13:06

fredajax +1124

Hahah zo kan je het ook zien indd 👍

20-02-2025 18:58

Bijgoochem +186

Ik vind het wel mooi, straks PSV - Ajax met beide clubs die nog in Europa meedoen. Maakt het extra beladen, wat we in de eredivisie wel kunnen gebruiken.

20-02-2025 13:10

JD84 +2094

Daar gaat die 11M (bruto) echt geen enkel verschil in brengen hoor...

20-02-2025 17:12

GAjax31 +16073

Spelers worden ook meer waard he als ze winnen in de CL. Lang bij PSV en Paixao bij Feyenoord hebben het wel goed gedaan.

20-02-2025 17:29

Inhartennieren +665

Wat had ik graag gezien dat Lang zijn strijd met psv en de supporters verder was aangegaan, en verergert had. Helaas heeft het gisteren voor hem een positieve wending gegeven, en heeft hij de strijdbeil begraven.
Die gaat helaas vlammen de aankomende weken.

20-02-2025 11:01

ajaxfm +1795

nee joh, dan ken je Noano nog niet. mannetje overschat zichzelf enorm, dus als ie straks tegenover een Go Ahead of Heracles staat denkt ie dat ie alles kan doen door deze wedstrijd

20-02-2025 11:21

glenn_020 +1078

Lang en pericis waren gister van een bizar hoog niveau. We gaan het nog zwaar krijgen in de titelstrijd komende weken ben ik bang. Verschil met godts en traore is wel groot, bij die twee is het altijd afvragen of ze hun dag hebben.

20-02-2025 10:09

JD84 +2094

Dat is het bij Lang en de rest van PSV ook...

Trouwens, we mogen 'god' (en PSV) op onze blote knietjes bedanken dat er überhaupt enigszins sprake is van een titelstrijd! Minimaal 2e worden gaat het om...de rest is bonus!

20-02-2025 17:14

VakM +2185

Die goal van Perisic was echt ongekend mooi. Harde strakke pass Lang, aannemen uit de lucht inschieten. Waanzinnig voetbal. Perisic was ons ook aangeboden in de zomer, soort Tadic rol maar achteraf toch geen spijt dat we het nietvgedaan hebben. Eigen jeugd eerst 😂

20-02-2025 09:49

sebastiaan1900 +5320

Geweldige goal. Zo snel. Zo balvaardig.

20-02-2025 10:06

7172AFCA7395 +10299

Vak en dus ging Ajax liever voor Klaassen....

20-02-2025 11:39

OneLiner87 +68

Ja, die streep in de ArenA getuigde ook van grote klasse. Maar Ajax won de wedstrijd!! Ben nog steeds heel blij met de opleving die dat bracht voor heel Ajax.

20-02-2025 12:18

Mokum2018 +2109

De aanname was mooier dan de goal

20-02-2025 12:53

VakM +2185

Voetbal gaat over de aanname. Bal in één touch neerleggen waar je hem vervolgens direct weer kunt gebruiken.

21-02-2025 10:57

Rob1976 +9468

Mensen die blij zijn dat psv door is in de cl en daardoor mogelijk ajax kampioen gaat worden zijn dom.

Wat boeit het psv dat ze 1e of 2e worden in Nederland? De 2e plek is zo goed als zeker en juist in de CL verdien je bakken met geld en krijgen de spelers steeds meer waarde. Alsof die schaal zo heilig is om te winnen, slechts een leuke bijkomstigheid, maar uiteimdelijk draait het vooral om de centen. Psv is ons financieel dik voorbij.

20-02-2025 09:37

Tinusz +1708

Dat zal financieel denk ik wel meevallen wanneer we de CL halen dit seizoen. Wij hebben veel waarde op het veld staan, dat hebben zij toch een stuk minder. Jongens als Boscagli, Benitez, Perisic, Til en De Jong hebben amper restwaarde. De enige die echt dik wat zullen opleveren zijn Saibari en Pepi. Veel verwachten ook nog voldoende inkomsten op Bakayoko, Lang en Flamingo. Maar die moeten het mijns inziens eerst nog maar eens bewijzen, die zijn zo inconsistent als wat.

20-02-2025 09:46

BakkalBijter +11628

Zoveel waarde hebben wij ook niet hoor. Naast Hato en Godts is er niemand die ik voor 35+ zie gaan, waarbij Godts dat nu nog niet eens waard is. Taylor 25-30. Brobbey 25. Verder heb je Baas, Fitz-Jim, Sutalo die nog een beetje waarde vertegenwoordigen maar daar houdt het op, op dit moment.

20-02-2025 10:15

Tinusz +1708

Ik denk dat je niet moet onderschatten hoe snel het kan gaan. We staan er langzaam maar zeker weer beter op. En hoe vervelend anderen dat ook moge vinden, het merk Ajax gooit altijd extra geld op een speler. Baas is bijvoorbeeld ook ineens een heel stuk meer waard en zie ik ook zomaar voor een miljoen of twintig vertrekken. Dat zie ik PSV voor bijvoorbeeld Mauro niet zomaar krijgen.

20-02-2025 11:13

7172AFCA7395 +10299

Juist de naam Ajax is een A merk in Europa nog steeds.

20-02-2025 11:40

JD84 +2094

Jij snapt er niet al teveel van...

Vooral die laatste zin is mooi! 😄

20-02-2025 17:16

gerry1950 +108

Mooi resultaat, maar niet overdrijven. Ook de oude dame presteerde ver onder hun zogenaamde niveau. Eén hele mooie goal en twee frommel doelpunten. Een tandenloze Juve aanval die meerdere fouten van Flamingo niet afstrafte. En nu alweer schreeuwen dat ze zo makkelijk kampioen worden. Brabo’s die denken dat ze arrogant mogen zijn. Voorlopig staan ze achter en zijn wij blij met twee ploegen bij de laatste zestien. Maar nu komt andere koek, waar er wel druk komt op deze zeer matige verdediging. Dus niet zo’n grote broek aantrekken.

20-02-2025 09:25

EazyG +236

Ik ben hier helemaal niet blij mee. Dit geeft ze naast de extra miljoenen ook waarschijnlijk een gigantische boost waardoor ze (met de rust van komend weekend erbij) waarschijnlijk weer een in een flow zullen komen. Ik herinner me nog 6 jaar geleden toen wij ook ineens punten gingen morsen na een zeer goede eerste seizoenshelft. Die overwinning in Madrid gaf ons toen zo’n enorme boost dat we daarna in de competitie alleen nog maar bij AZ verloren. Met de titel en de beker als eindresultaat. Oh en ook toen eind maart tegen PSV en destijds was het verschil 5 punten in hun voordeel.
Gvd wat baal ik hiervan.

20-02-2025 09:21

Danielson +50308

Ze hadden, om in de flow te blijven, veel beter dit weekend kunnen spelen. Nu moeten ze twee keer achter elkaar tegen GAE en kan daarna alles weer anders zijn.

20-02-2025 09:28

jerryisthename +31757

Je kunt het ook omdraaien natuurlijk.
Ze kunnen ook loodzware wedstrijden krijgen met verlengingen en blessures. Waardoor ze puntverlies lijden in de competitie.
Gisteren scheelde het niet veel of Lang en De Jong hadden geblesseerd kunnen zijn.
Ajax heeft echt een fittere selectie, wat duidelijker en duidelijker gaat worden in de laatste maanden.
Ik verwacht echt nog blessures daar door alleen al deze achtste finale, die ze waarschijnlijk niet gaan overleven tegen Inter of Arsenal, die toch wel een klasse beter zijn dan Juve.

20-02-2025 09:28

Inhartennieren +665

Inter verliest afgelopen weekend van Juve

20-02-2025 11:03

Mokum2018 +2109

Met meer geluk dan wijsheid

20-02-2025 12:54

jerryisthename +31757

Het zijn de woorden van Peter Bosz zelf mbt. Inter die beter is dan Juve. Hij heeft er meer verstand van dan jij, vermoed ik zo....1 wedstrijd zegt niet zoveel en het is bovendien CL.

PSV kan ook verliezen van Twente, maar PSV is nog steeds wel beter dan Twente. Snap je? Goedzo. 👍🏼

20-02-2025 13:01

Kingoffdatoilet +17155

Goeie dag voor mijn toto. Met name door Noa. Goed voor Nederland. Nu verneuken ze de competitie waarschijnlijk vaker. Dus ook goed voor Ajax.

20-02-2025 09:20

Inhartennieren +665

Die hebben alleen maar een boost gekregen.

20-02-2025 11:03

Mokum2018 +2109

Die boost van na de wedstrijd tegen Liverpool heb ik niet bij ze gezien 😉

20-02-2025 12:55

Lars.v +3039

Snap heel dat opgehemel niet, AC Milan nummer 7 van Italië en Juventus de nummer 4.. beide totaal niet in vorm en slechtste selecties in jaren

20-02-2025 08:45

Kingoffdatoilet +17155

Slechte selectie of staat het gewoon nog niet? Vind beide selecties redelijk. De selectie van psv is misschien gelijkwaardig aan die van juve. De selectie van Feyenoord is zeker minder dan die van AC Milan.

20-02-2025 09:22

mvdk +43923 moderator

Dat wel, maar zij kunnen wel spelers als Felix en Leao halen. Daar kunnen Nederlandse clubs alleen maar van dromen. Helaas werden wij zelf duidelijk door Lazio verslagen.

20-02-2025 09:23

Lars.v +3039

Ja maar juist is dat één van de weinige ploegen in Italië die echt voetballen

20-02-2025 09:37

BakkalBijter +11628

Calimero opmerking man even kappen. Gewoon goede prestaties waarbij Feyenoord bizar veel geluk heeft gehad. PSV staat gewoon terecht jn de laatste 16

20-02-2025 10:19

1Zlatan +5158

Heb gisteren op de verlenging na de hele wedstrijd gezien. Ik denk dat ik wel objectief naar andere clubs kan kijken maar ik vond PSV helemaal niet goed en Juventus zelfs dramatisch. Mooie goal van Perisic na goede assist Lang en dan heb je wmb de enige 2 spelers die redelijk speelden genoemd. Saibari deed alles fout. Veerman en Schouten te traag. Verdediging mwa.
En dan lees je alle berichten en dan lijkt t alsof PSV weergaloos speelde tegen een titelkandidaat.

Meten met 2 maten, dat is was we doen in NL.

20-02-2025 08:44

MidMid +5684

Al jaren. Dat was toch ook bij Feyenoord tegen AC Milan. Feyenoord werd behoorlijk zoek gespeeld totdat Hernandez het veld werd afgestuurd. Dat is de enige reden dat ze konden winnen. Maar ik moet nu al een paar dagen horen dat ze zo goed waren en dat het zo knap was dat Milan hebben verslagen.

20-02-2025 09:00

ProfessortjeHlynsson +4396

Als je PSV niet goed vond spelen in de 2e helft, dan vraag ik het me echt af of je objectief bent.
Gasten waren serieus goed aan het voetballen

20-02-2025 09:02

1Zlatan +5158

Hebben delen van de tweede helft inderdaad goed gespeeld. Juve deed helemaal niets meer. Eerste helft was dramatisch.

20-02-2025 09:35

BakkalBijter +11628

Dat Juve niks meer deed wordt afgedwongen. Je vindt het misschien moeilijk om toe te geven maar PSV speelde gewoon erg sterk en je kijkt met een Ajax bril op.

20-02-2025 10:23

Inhartennieren +665

Tja! De lampen worden altijd de hemel ingeprezen.
De commentator noemde het een prestatie van wereldformaat.
Moet niet helmet worden.

20-02-2025 09:12

Sluk +2585

Ja dat viel me ook op, maar ik denk dat we daar niet zoveel last van hadden gehad als het Ajax was die op deze manier door ging. Er zijn een aantal commentatoren die met name in de eredivisie hun clubvoorkeur moeilijk kunnen verbergen.

20-02-2025 10:54

VakM +2185

Waanzinnige goal Lang-Perisic. Zo knap en ook zo mooi om te zien. Hoogste niveau

20-02-2025 09:51

Aurelius1 +19722

PSV was behoorlijk goed, Juve zeer slecht.

20-02-2025 10:30

Inhartennieren +665

Dit resultaat is allerminst goed voor Ajax. PSV krijgt hier een ontzettende boost van. Ze slaan financieel een gat, zeker omdat wij nog bijna niks uit kunnen geven. Ik begrijp echt werkelijk niet waarom mensen het zo geweldig vinden dat psv door is.
Daarbij heeft Lang ook nog eens de vreede gesloten.
Hun beste speler.
Ik had liever een ondergang van deze club gezien.
Spelers worden nu overigens ook weer meer waard.

20-02-2025 08:39

1Zlatan +5158

eens, laat az, twente etc maar lekker de coefficientpunten pakken en psv kapot gaan

20-02-2025 08:45

vandenhaas4 +15078

PSV heeft in eerder in het seizoen ook al wedstrijden gewonnen in de CL en van een boost was geen sprake. Eerder vermoeidheid, fysiek of mentaal.

Voor Ajax is het prima dat PSV niet de hele aandacht kan besteden aan de titelrace. Zeker nu fitheid een grotere rol begint te spelen.

Het nadeel is wel dat je een paar weken en maanden mag luisteren naar de grote mond van PSVers en hun supporters in de media.

20-02-2025 08:46

Inhartennieren +665

Eindelijk mensen hier die mij begrijpen.

20-02-2025 08:54

gerry1950 +108

Wij hebben toch ook altijd een grote mond, alleen nu wat minder, maar komt goed, want WZAWZDB

20-02-2025 09:29

Mung +1420

Afgezien van de pegels, een ontzettende boost moet nog maar blijken. Als wij straks 5 punten uitlopen, winnen van az, dan kunnen we het psv nog zeker moeilijk maken. En je ziet het ook aan 010, CL prestaties zijn zeker geen garantie voor goede eredivisie resultaten

20-02-2025 09:11

Juichtoon +32479

Nee niet van de tussenronde. Als ze er flink afgaan tegen Arsenal doet dat niks met de waarde. Winnen van Arsenal doet dat natuurlijk wel.

20-02-2025 10:04

Torcida +5642

Precies dit. Ze krijgen een boost, een zak met geld, spelers worden meer waard, betere lotingen in de toekomst (al zegt dat niet veel meer tegenwoordig).

En zelfs met het oog op de competitie is dit helemaal niet zo gunstig, want zo blijft een selectie in een ritme waarin scherpte een absolute vereiste is, in plaats van dat je steeds een week moet wachten op een wedstrijd tegen RKC of PEC.

Ik dacht aanvankelijk dat iedereen eruit zou vliegen behalve Ajax. Laat aub niet het tegenovergestelde gebeuren...

20-02-2025 10:57

Tinusz +1708

Hoe sommigen hier anderen die het PSV wat minder gunnen gelijk als haters of mensen met een laag-IQ wegzetten is lachwekkend. Voel jezelf anders even verheven doordat jij het ze wel gunt en jij blijkbaar wel over genoeg hersencellen beschikt. Mijn hemel.

20-02-2025 08:32

DePitbull +2718

Vandaag nog even alle drie door en het is een topweek

20-02-2025 08:32

Matzet +5359

We (lees: de zuurpruimen a la Valentijn) moeten echt stoppen met ‘Mickey Mouse-competitie’. Eerst Ajax en nu PSV en Feyenoord kunnen meer dan goed meekomen in de Champions League. AZ, Twente en Ajax draaien dit seizoen verdienstelijk mee in de Europa League. Op een enkel incident na, zitten we niet meer te billenknijpen tegen de Legia Warschau’s van deze wereld.

De eredivisie is in de top en subtop behoorlijk sterk. Ja, daaronder wordt het minder, maar die clubs hebben simpelweg minder inkomsten dan een laagvlieger uit de top-5 competities.

En Ajax? Het sportief herstel gaat sneller dan verwacht en we staan gewoon bovenaan in een sterke competitie. Laat de liefde voor de eigen club sterker zijn dan de afgunst op andere clubs. WZAWZDB!

20-02-2025 08:30

BakkalBijter +11628

Deze resultaten van Feyenoord en PSV laten me alleen maar optimistischer worden over de toekomst van Ajax. Het feit dat we 2 keer terecht van Feyenoord winnen en ook van PSV thuis laat alleen maar zien dat wij volgend jaar ook de laatste 16 van de CL kunnen halen. Zeker met de zakken met CL geld die weer binnen komen volgend jaar. Dat bezorgde gedoe hier over deze resultaten van concurrenten is een beetje aandoenlijk om te lezen.

20-02-2025 10:28

Matzet +5359

Ik denk precies zo!

20-02-2025 20:17

Ajaxdebeste35 +15488

Wat een psv gepijp van sommigen zeg.
Tis gewoon een overtuigende overwinning op een Juve dat er niet veel meer van kan.

Lekker 120 min in de benen. Jammer dat ze in het weekend niet spelen

20-02-2025 08:26

Inhartennieren +665

Wat zegt dan die 120 min in de benen, als ze t weekend niet spelen. Hier worden die lampen alleen maar sterker van.
Ze zijn er weer helemaal bovenop geholprn door Juve. Die stomen nu gewoon door in de competitie.

20-02-2025 08:32

Tinusz +1708

Zou ik niet direct rekening mee houden. Zo extreem veel creëerden ze nou ook weer niet. Dat blijft een achilleshiel, helemaal tegen ploegen die zich ingraven. En ze hebben twee wedstrijden extra. Dat kan ook nog wel verschil maken.

20-02-2025 08:37

Kijker +3384

Erg belangrijk dat nederlandse clubs veel punten blijven halen.

De komende 2 jaren vallen de punten van seizoen 20/21 en 21/22 weg waarin we beduidend méér hebben behaald dan de landen onder ons. Zakken we naar de 8e plek voorlopig.

20-02-2025 08:08

Aspers73 +3215

Met een Nederlandse club Italiaanse clubs uitschakelen is gewoon heel erg knap en best bijzonder. Goed gedan door beide clubs.

20-02-2025 08:03

Mijnclub33x +9856

Inter wordt straks gekoppeld aan PSV of Fnoord. Ligt er straks weer een een Italiaanse club uit🤣

Of de Mafia koopt 💰 de 'scheits om.

20-02-2025 07:52

OpaHooligan +3830

Maffia is Napels, Bari en daaronder heh, niet de Po-vlakte en zo.

20-02-2025 08:02

Cocles +1882

De arm van de zwarte hand reikt ver.

20-02-2025 08:11

ajaxfan1972 +2473

Ik denk is de nl comp wel zo slecht als we vaak zeggen
Als het een beetje wil morgen nogsteeds 5 ploegen in Europa en das goed voor het nivo en de naam vd competitie en dus ook voor ons

20-02-2025 07:44

Duggoutdennis +6331

Het is met name het gemiddelde niveau... De Topclubs van Nederland en daaronder psv, feyenoord, twente, az zijn natuurlijk prima niveau maar vrijwel alles daaronder is echt een laag niveau (net als in bijv. Portugal).. Echter in veel landen hebben de kleinere clubs wel meer geld waardoor ze gemiddeld gezien betere spelers aantrekken waardoor het gemiddelde niveau van de competitie beter is...

20-02-2025 08:01

marceldenb +2301

Toch doen de ploegen daaronder het soms ook heel goed, zorgen voor doorstromen van goeie spelers, altijd wel een paar ploegen die leuk voetbal spelen en die het de topclubs moeilijk maken. Vroeger was Roda JC, dan weer Willem 2, later Heerenveen en Groningen, eventjes Zwolle, nu Go Ahead Eagles.

Ik woon zelf in België en ga regelmatig een wedstrijdje kijken hier, ik kan je zeggen, de Nederlandse competitie is echt veel leuker om te volgen en te kijken. Technisch veel beter. België zie je veel meer zoals in Europese competities dat het heel fysiek is en vooral achterin dichthouden.

Het is mooi dat de Nederlandse clubs nu eens niet heel naïef in het mes lopen tegen Europese ploegen. Dat is vaak nogal eens het probleem. Veel balbezit, veel op de aanval weinig echte kansen en uitgeschakeld worden door een goal uit de omschakeling.

20-02-2025 08:27

Duggoutdennis +6331

Allemaal met je eens maar mijn punt is dat het kwalitatief natuurlijk wel een stuk lager is bij die clubs dan de clubs op die positie van de ranglijsten in een Duitsland, England, Frankrijk, Italië.. Wat overigens niet betekend dat het altijd leuker is om naar te kijken hoor..

20-02-2025 08:59

Aspers73 +3215

Ups en downs

20-02-2025 08:07

insectenverdelg +23430

Ik den dat het beleid van de KNVB mbt de financiële huishouding van clubs, de veel strenger zijn dan veel landen, hun vruchten afwerpen. uiteindelijk zorgt dat voor gezonder langetermijn beleid.

20-02-2025 08:09

Betuwe85 +20553

Arsenal en inter beide goede ploegen ben benieuwd hoor veel daar dat ze beide wel ff aan kunnen maar denk dat beide beter zijn dan Juve en ac . Zij staan niet voor niks 4de en 7 de

20-02-2025 07:19

ElSandrini +18097

Arsenal wel, inter is te pakken..... Doe maar psv tegen Arsenal en Feyenoord tegen Inter. Psv gun ik niks, liever nog Feyenoord dan psv

20-02-2025 08:12

jokers +1173

Mooi weer twee zware wedstrijden erbij.

20-02-2025 07:17

ElSandrini +18097

En 11 miljoen erbij...... Wij kunnen vd zomer nog niks omdat dan sosa, Forbs, Wijndal, vd Boomen, Avila nog steeds bij Ajax spelen

20-02-2025 08:13

Kreugerrand +748

Mooi psv en feijenoord door goed voor de punten en een sterkere competitie .

Altijd goed voor Ajax !
Op na de winst vanavond !

20-02-2025 06:50

OpaHooligan +3830

Beiden 11 miljoen erbij, om weer met ons te kunnen concurreren voor de schaal, niet blij.

20-02-2025 07:12

fluwelenlinker +11721

Ook in Rotterdam en Eindhoven komt er een moment dat het in mekaar zakt zoals bij ons. Bij Feyenoord is dat moment al stilaan aangebroken. Don't worry.

20-02-2025 07:14

Bky +56453

Als je toch iets geleerd moet hebben van onze totale fuck up de afgelopen 3 jaar dan is dat wel dat dat geld totaal niet uitmaakt.

20-02-2025 07:18

ajax4ever001 +18419

Eens geen goede zaak dit ze lopen financieel weg daar moeten we eerlijk in zijn

20-02-2025 07:34

DaNaRWaL +4322

Idd Bky, geld verdienen gaat altijd met stapjes maar het geld uitgeven kan binnen één transferperiode alles op z'n kop zetten.

Dat Feyenoord en PSV nu veel geld binnenharken zegt niets over de consistentie voor de komende jaren. Daarvoor moet je gewoon zorgen voor een plek bij de eerste 3 in de competitie en overwintering CL ieder jaar. Als een directie dan zorgt dat dat geld de komende 10/20 jaar goed geïnvesteerd wordt (jeugd voorop en af en toe wat talent en toppers als aankoop) dan geloof ik dat je over 20 jaar dé club van NL kan zijn. Maar als NLe club zijnde ben je wel heel afhankelijk van de kracht van je concurrentie in de competitie, zij kunnen alles maken of breken. Iedere week op niveau kunnen spelen is belangrijk voor de spelers; dus niveau competitie moet hoog blijven én ieder jaar Europees is een must.

20-02-2025 07:45

OpaHooligan +3830

@Bky En daarom winnen clubs in bijv de PL met een groter budget altijd van clubs in de kleinere competities waar minder te verdienen valt? Dat wij nu er een totale fuck up van gemaakt hebben de afgelopen twee seizoenen wil niet zeggen dat geld niks uitmaakt.

20-02-2025 07:57

Lars93 +917

In diezelfde PL bewijzen Manchester United en Chelsea dat met een hoop geld smijten geen garantie voor succes is.
Joh, of PSV nou geld heeft of niet, ze sluiten toch wel schimmige deals om nieuwe spelers te halen voor posities die eigenlijk al bezet zijn. Lekker laten gaan.

20-02-2025 08:03

OpaHooligan +3830

Ja natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen te vinden, dat wil niet zeggen dat geld niks uitmaakt.

20-02-2025 08:04

ElSandrini +18097

Eens, geld maakt op lange termijn heel veel uit

20-02-2025 08:14

Kreugerrand +748

waarom niet ?
Mij boeit het niet dat geld mij gaat het om de sterkte van je competitie .
Hoe sterker je competitie hoe beter je mee kan doen internationaal hoe beter en langer spelers bij je blijven

20-02-2025 08:57

Kreugerrand +748

ze lopen niet weg ze hebben wat meer te besteden en hoe ga jij dat doen ?

Ajax heeft een relatief groot stadion wat nog eigendom kan worden .
DE Kuip is afgeschreven dus kost dat bergen geld voor Feijenoord in de toekomst
PSV heeft geen grond meer en kan niet uitbreiden ook heeft PSV aan liquide middelen een schuld van 50 miljoen .

Wat is geld als je enkel na het boekjaar kijkt en niet het grote plaatje ziet ?

20-02-2025 08:59

Kreugerrand +748

mee eens en dan met Farioli heb je een trainer die denkt in plan A,B,C,D en E

20-02-2025 09:01

OwenStevenDalberg +27486

Het niveau van de Nederlands competitie is gestegen, maar de Europese 'top' is ook een stuk minder geworden. Er loopt niks meer rond van het niveau Ibrahimovic, Xavi, Iniesta, Messi en Ronaldo. En verder is het bijna overal los zand. Als een Nederlandse club ooit nog eens de CL wil winnen, dan kan dat nu.

20-02-2025 06:09

Sense of.H +5438

Dat denk ik niet.. Er loopt nog genoeg kwaliteit rond in Spanje denk dat Barca dit jaar een gooi kan doen naar de Cup met de grote oren

20-02-2025 06:15

Jariebombarie +950

Denk je dat feyenoord kan winnen van PSG en PSV van Real? Dan overschat je de Nederlandse competitie toch wel behoorlijk hoor.

20-02-2025 06:50

OwenStevenDalberg +27486

Bayern, Barcelona, Juventus, AS Milan, Manchester City, Manchester United, Dortmund, Lyon etc waren 5 tot 10 jaar geleden allemaal veel sterker. De Clubs die jij noemt zijn nog aardig sterk, maar veel meer zijn er ook niet meer. De Top is veel smaller geworden. Toen Ajax de halve finale CL haalde, was het niveau veel hoger.

20-02-2025 08:01

DaNaRWaL +4322

Ik denk niet dit jaar, maar als de Nederlandse clubs deze ingeslagen weg blijven volgen dan geloof ik wel in een verrassing de komende 2/3 jaar

20-02-2025 07:47

Berghuis +14346

Punten polonaise zo... Ben er niet rouwig om

20-02-2025 05:47

Ajax2024 +2117

Uitstekend voor het Nederlands voetbal. Ajax mag zich volgend jaar bewijzen.

20-02-2025 05:40

Koningtoto +60277

Zijn we al uitgeschakeld in Europa dan of zo?

20-02-2025 06:25

ajax4ever001 +18419

CL doelt hij op

20-02-2025 07:36

jollie18 +9859

Inter of Arsenal kunnen ze ook hebben

20-02-2025 05:33

Koningtoto +60277

Ja makkie joh. Ze winnen de cup met 2 vingers in de neus.

20-02-2025 06:25

jollie18 +9859

Dat zeg ik niet maar Arsenal of Inter zijn echt wel mogelijk

20-02-2025 06:46

Yeshyeshyall +10936

Zo lang ze zich maar blijven verslikken in de NECs en Fortunas vind ik dat prima

20-02-2025 07:22

Cello +52937 moderator

Het is dan goed voor NL en de coefficienten, die straks weer bepalen met hoeveel clubs we CL/EL/ConL spelen. En als je dan kijkt hoe de doelpunten tot stand kwamen dan is er eigenlijk maar één goede uitgespeelde aanval met goede goal gevallen (Perisic). De andere twee van Saibari en Flamengo zijn toch wel meer op basis van geluk dat een bal net voor de voeten komt, En dan vooral die van Flamengo (via verdediger ongelukkig tegen keeper en dan net voor de voeten van Flamengo). Maar ja.... ook dan moet je er wel staan en dat stonden de psv-spelers. Maar zonder dat kleine beetje geluk vaart niemand wel en zou psv in dit geval niet door zijn.
En nu wordt het tegen Arsenal of Inter en hetzelfde geldt voor Fnoord, die ook òf Arsenal òf Inter gaan loten.

20-02-2025 05:23

Betuwe85 +20553

Die pech hadden ze zaterdag dan weer

20-02-2025 07:23

Cello +52937 moderator

@Betuwe85

Precies!. Waarmee, zeker zoals je zegt mbt afgelopen zaterdag (met pech), ook aangetoond wordt dat geluk/pech een heel belangrijke rol doorgaans spelen in wedstrijden. En dat het ook vaak is wat het is en niet eens zo zeer, dat je het kunt afdwingen, wat ook vaak geroepen wordt.
Zaterdag waren ze in vergelijking met gister veel dominanter en zou je kunnen verwachten, als het afgedwongen kan worden, dat het juist dan afgedwongen had kunnen worden. Dat gebeurde niet zaterdag.
Dus afdwingen geloof ik niet zo in. Geluk kan je overkomen, of niet. Geluk is wat het is; geluk. Niets meer en niets minder.

20-02-2025 18:45

Sense of.H +5438

Alleen maar goed voor confetti lijst 😉

20-02-2025 05:16

sirfugy +540

Ik ben blij dat PSV door is. Hopelijk krijgen ze twee zware wedstrijden in de volgende ronde die ervoor zorgen dat ze in de Eredivisie weer tegen puntverlies aanlopen.

20-02-2025 04:49

Ajax4ever1900 +1016

Allebei zo blij maar ze zitten pas in de 2e ronde...

20-02-2025 03:25

Cello +52937 moderator

@Ajax4ever1900

Ze zitten beiden bij de laatste 16, en dus de achtste-finales.

20-02-2025 05:16

OpaHooligan +3830

Dat was vroeger, EC1, na twee rondes! Okay zitten ze in de derde ronde.

20-02-2025 07:11

superajax +11451

Lekker verlenging voor PSV,alleen jammer dat ze komend weekend vrij zijn anders zeker puntverlies.

20-02-2025 02:48

Invincibles +5201

Gewoon knap dat PSV en Feyenoord door zijn. Hopelijk gaan alle teams op donderdag ook door. Natuurlijk gaan PSV en Feyenoord er de volgende ronde uit tegen een Inter/Arsenal. 😆

20-02-2025 02:26

jollie18 +9859

Nou dat weet ik niet

20-02-2025 05:34

SUPERJODEN1900 +609

Blij voor die gasten ivm coefficienten en nederlandse trots. Dik pak slaag had ik daarentegen ook leuk gevonden, voor mij is het alles of niets ivm PSV en fey in europa. Iig blij dat ze nu nog even een dubbel schema houden en wellicht nog meer punten verspelen in de eredivisie, wij worden gewoon weer kampioen ;)

20-02-2025 02:10

MichelAngelo66 +22256

Ach ik vind het prima dat Feyenoord en PSV doorgaan. Even zo goed had ik het ook prima gevonden als ze eruit waren geknikkerd. Dat geforceerde “het is goed voor het Nederlandse voetbal” en “het is toch een Nederlandse club” heb ik niks mee. PSV en Feyenoord interesseren mij echt geen reet. Heeft niks met kleinzielig te maken. Helmond Sport of Stoke City interesseren me ook niks. Het is niet dat iedereen Ajax zoveel gunt he. Ik vind het allemaal best, maar ik kijk er geen minuut naar. Het is vooral fijn dat ze een druk programma houden. Beter voor onze kansen in de ED.

20-02-2025 01:41

Jan Doedel +4299

Ik vind het knap van zowel feyenoord als psv en felicitaties zijn op z'n plaats. Maar helaas veel hier die net zo zielig reageren als die cokesnuivende feyenoorders die ook al is het goed voor hun eigen club hopen dat Ajax verliest in Europa. Oerdom maar helaas ook onder de ASreageerders een hoop domme sukkels.

Het is toch mooi dat Nederlandse clubs het zo goed doen in Europa en zorgen voor punten waar ook wij later baat bij kunnen hebben.

Het is toch mooi dat de Nederlandse clubs elkaar opstuwen naar een veel hoger niveau?

Ik snap al die haat niet sorry

20-02-2025 01:20

VOETBALisOORLOG +1780

Gunstig voor Nederland inderdaad. Straks gaat ook de 3e plaats door naar de CL

20-02-2025 01:41

SUPERJODEN1900 +609

meer respect en punten voor de nederlandse competitie (en dus ook geld) is alleen maar goed, indirect voor ajax ook. We gaan portugal structureel inhalen als het zo door gaat

20-02-2025 02:18

Invincibles +5201

Zijn dezelfde mensen die anderen lastig vallen, omdat ze een shirt van een andere club aan hebben. Dat soort mensen mis je niet.

Het is juist van belang om 3 Champion’s League tickets te behouden, wants als je een keer een minder jaar draait maak je alsnog kans op die Champion’s League miljoenen.

20-02-2025 02:27

Simpelishetmoeilijkst +25191

Jan Doedel,mooi voor Nederlanders dat ze door zijn, niet voor buitenlanders, zoals ik.

20-02-2025 03:41

MarkAFCA +1161

Het gaat niet alleen om punten maar breder dan dat. De hele reputatie van het Nederlandse voetbal en de clubs. Als wij het als land (structureel) goed doen in Europa heeft dat ook effect op transfers bijvoorbeeld. Spelers die hier liever komen spelen (Henderson, Perisic bijv.) maar uitgaande spelers gaan ook meer opleveren. Het feit dat Gimenez 35 miljoen oplevert komt enkel en alleen doordat ze CL spelen. Anders kun je er flink wat miljoenen afhalen. Ook spelers van Ajax worden indirect wat meer waard als andere clubs goed presteren.

20-02-2025 04:39

Ajax2024 +2117

Helemaal eens. Zeer goed voor het Nederlands voetbal. Inderdaad velen met een laag IQ. Die hebben meer haat jegens anderen. Zeer jammer.

20-02-2025 05:41

Rastafari +505

Is geen haat maar concurrentie en afgunst.

20-02-2025 06:14

ajaxminimax +5447

Dat Feyenoord door is, hoor je mij niet over. Maar nee psv daarintegen, ik weiger om voor zo'n namaak club te zijn. Daar is de haat mij te groot voor. Ja noem mij zielig, maar heb altijd al die haat aan ze gehad

20-02-2025 06:37

Robertini +39178

Ik noem je dan inderdaad zielig.

20-02-2025 08:23

BakkalBijter +11628

Triest, zielig, bedroevig ik kan niet kiezen

20-02-2025 10:36

AlmightyAjax +5837

Precies, helemaal mee eens!

20-02-2025 07:50

Stiftje +1537

Ik ben het op hoofdlijnen eens met je boodschap. Ik snap het wel dat als je Ajacied bent er moeite mee hebt om blij te zijn voor psv of feyenoord. Ik word nooit blij van een resultaat voor een van beide. Gevoelsmatig is dat nu eenmaal lastig. Rationeel gezien is het prima voor nl en ons dat ze winnen. Een ander aspect dat niet genoemd wordt is dat ze door de successen veel €€ binnenharken en dat is, hoe je wendt/keert, ongunstig voor ons. In theorie kun je daar zinnige dingen mee doen.

20-02-2025 08:16

Robertini +39178

Ik snap het ook niet, zelfde energie als die droeftoeters van psv/feyenoord die juichten voor Tottenham.

In Europa zal ik altijd voor de Nederlandse club zijn. Het is namelijk ook beter voor Ajax als de eredivisie het goed doet.

20-02-2025 08:22

sebastiaan1900 +5320

& leuker. Want een sterk PSV, Feyenoord dwingt Ajax om het beste uit zichzelf te halen en naar zijn potentie te leveren.

20-02-2025 10:08

Robertini +39178

Precies! Ik win 3x liever van een sterk feyenoord dan dat ze zo triest zijn als een paar jaar terug.

20-02-2025 10:10

TheSpecialOne +8889

Onwetende mensen kan je onderwijzen en ze uitiendelijk wijzer maken, maar domme mensen zullen nooit snappen wat je hier te berde probeert te brengen. Het is zonde van je energie.
PSV van harte gefeliciteerd met de knappe overwinning op die ''arrogante'' Italianen. Ze snappen maar niet hoe een grootmacht als Juventus kon verliezen van PSV. Lol!

20-02-2025 20:26

seerseker +858

"Feestje? Nee, we zijn echte professionals." Aldus Veerman. Echte professionals vieren natuurlijk gewoon een feestje. Het feit dat hij moet benadrukken dat ze echte professionals zijn, is zo'n zucht naar erkenning. Beetje zielig.

20-02-2025 00:45

daslogisch1 +10183

Zo zijn al die lampjes toch? Misplaatst minderwaardigheidscomplex....al jaren.

20-02-2025 00:54

WeirdAJAX +12172

Ken je de term 'tongue in cheek'?

20-02-2025 01:26

Helmond0492Ajax +888

De man die al huilt bij een mislukte breedtepass.
Zelden zo'n grote jankbal gezien.

20-02-2025 07:00

Willem410 +3119

En ik was nog zo blij dat ze elkaar niet hadden geloot.
Ik denk dan gaat er nog 1 van die 2 kut clubs door ook, hebben we die hype weer.
Gaan ze nu allebei door, je verzint het niet.
De concentratie maar op Ajax houden, in de volgende ronde zullen ze er toch wel uitvliegen?
Trouwens een opvallend smalle top in Europa momenteel.
Real en Liverpool lijken onaantastbaar maar alles eronder schijn je als je een goeie dag hebt te kunnen verslaan.
En in theorie hoef je ze niet tegen te komen voor dat je in de finale staat.

20-02-2025 00:37

Aurelius1 +19722

Het gevolg van een vertraagde transfercarousel. Engelse clubs zijn vorige zomer relatief zuinig geweest, de omloop van spelers in de rest van Europa vertaagde ook. PSV en Feyenoord hebben veel spelers kunnen behouden. En dat merk je meteen aan de resultaten, want kwaliteit = resultaat, en het had nivellering tot gevolg.

Maar er zullen vast weer mensen roepen dat dit het werk van Bosz en Bosschaart is lol. Als je eenmaal doorhebt hoe het in elkaar steekt, namelijk dat kwaliteit leidend is, en je zet die kromme Pieter Zwart bril af, die spreekt over onbestaande drietrapsraketten en De Zerbi kubussen, dan zit het allemaal zeer logisch in elkaar.

20-02-2025 01:29

Invincibles +5201

Real lijkt zeker niet onaantastbaar. Barca speelt beter dit seizoen.

20-02-2025 02:29

robtjeajax +622

Liverpool net gelijk gespeeld

20-02-2025 07:16

Dapperestrijders +4597

Lang en Flamingo voor mij de beste spelers van die avond

20-02-2025 00:30

Dapperestrijders +4597

In de Italiaanse media zitten heel wat meer Valentijntjes en Derksentjes. Die clubs krijgen morgen de volle laag in hun thuisland.

20-02-2025 00:29

Devid87 +3532

De tijden dat de Nederlandse clubs werden weg getikt door FC Vladivostok zijn gelukkig voorbij. Gewoon goed voor het Nederlandse voetbal.

20-02-2025 00:20

Broodjeaap020 +6158

Albert vanavond die de highlights nog even terug gaat kijken in bed: "ohoohhh jaa jaa jaa ohoho zo lekker dit echt zo goed en lekker"

20-02-2025 00:16
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.