Nigel de Jong wordt nieuwe directeur topvoetbal bij de KNVB

door Bart Veenstra 153

Bron KNVB

Nigel de Jong wordt nieuwe directeur topvoetbal bij de KNVB

door Bart Veenstra 153

Bron KNVB

Laatst geüpdatet

Nigel de Jong wordt de nieuwe directeur topvoetbal bij de KNVB. Dat meldt de Nederlandse voetbalbond woensdagmiddag. De 38-jarige oud-Ajacied beëindigde in 2021 zijn spelerscarrière en woont officieel nog altijd in Qatar. Als voetbalanalist is hij ook veel in Engeland en Nederland, waar hij te zien is bij Viaplay. Hij treedt deze maand in dienst van de KNVB.

Nadat De Jong stopte met voetballen, begon hij in oktober 2021 aan het masterprogramma Internationals Business bij de UEFA. Dit is een speciale opleiding voor ex-profvoetballers. Toen hij aan deze cursus begon gaf hij al aan dat hij een leidende rol binnen een voetbalorganisatie zou willen vertolken. 'Als algemeen directeur of als sportief directeur. Ik voel daar meer bij dan bij het trainerschap', zei hij destijds.

De Jong volgt Hoogma op bij de KNVB

Bij de KNVB volgt De Jong Nico-Jan Hoogma op. De RvC met technisch commissaris Han Berger en de directie van de voetbalbond hebben er veertien maanden over gedaan 'om het ei te leggen'. Hoogma kondigde zijn afscheid in november 2021 al aan en sindsdien sprak de KNVB ook met Earnest Stewart en Mo Allach.

Dat De Jong ervaring mist als bestuurder, is volgens de KNVB geen probleem. Bondscoach Ronald Koeman, directeur voetbalontwikkeling Lennard van Ruiven en Aloys Wijnker als manager voetbalbeleid KNVB zullen De Jong begeleiden. Bij de KNVB zal De Jong de relatie met leveranciers voor de vertegenwoordigende elftallen aantrekken en daarnaast gaat hij invulling geven aan het technisch beleid op topniveau in Zeist. Daarbij moet hij een lijn uitzetten voor de trainers van de Nederlandse selectieteams.

De Jong doorliep de jeugdopleiding van Ajax en op zeventienjarige leeftijd maakte hij in 2002 zijn debuut voor de Amsterdamse club. In 2006 vertrok hij naar Hamburger SV, waarna hij ook nog speelde voor Manchester City, AC Milan, LA Galaxy, Galatasaray, FSV Mainz 05, Al-Ahli en Al Shahania.

'Het is een grote eer en ik ga hier de beste invulling aan geven'

De Jong noemt het een 'heel mooi vooruitzicht' om aan de slag te gaan als directeur topvoetbal bij de voetbalbond. Hij wil het Nederlandse topvoetbal verder helpen verbeteren bij de mannen en de vrouwen. 'Nederland heeft altijd de ambitie om tot de absolute wereldtop te horen. Het aanwezige talent en de geschiedenis rechtvaardigen die ambitie. Werken in het topvoetbal vraagt specifieke kennis en ervaring. Die heb ik in mijn jaren als speler opgedaan bij verschillende clubs in binnen- en buitenland en kan ik nu gebruiken.'

De oud-Ajacied verliet Nederland inmiddels zeventien jaar geleden. 'Maar ik ben het Nederlands voetbal natuurlijk altijd blijven volgen. En ik ben er voor mijn gevoel altijd onderdeel van gebleven. Het is een grote eer en ik ga hier, samen met anderen, de beste invulling aan geven.'

Lees meer over:
Plaats reactie

MarkP +21541

Ik vond nigel een geweldenaar bij ajax en oranje en mag hem ook als persoon maar denk wel dat dit positieve discriminatie is anno 2023 waar alles woke en deugen is, kijk naar films, series en reclame’s. Maar misschien gaat nigel uitstekend functioneren, hij mag het bewijzen.

05-01-2023 11:08

Qifesh +24917

"dat dit positieve discriminatie is anno 2023 waar alles woke en deugen is, kijk naar films, series en reclame’s."

Dat dacht je vast niet bij Edwin vd Sar of wel?

07-01-2023 06:56

Qifesh +24917

Racisten komen weer naar boven drijven
Ze kunnen niet geloven dat een nigel geschikt kan zijn en baseren zijn verkiezing op rechtstreekse discriminatie.

Moeite met blij zijn voor een jongen van een ander ras is gewoon het resultaat van een racistische mindstate die men hier beloont met likes. Ze kunnen er gewoon niet bij met hun racistische koppies..


Liever onzichtbaar houden die hoofddoeken en mensen met een andere kleur.. Dan wordt er vast minder gediscrimineerd is de zogenaamde tactiek. Stel je voor dat je gewoon jaloers bent maar geen reden kunt bedenken .. en dus maar vervalt in een reflex van onvermogen. Dat is wat racisme is. Het onvermogen om mensen dezelfde gunfactor te geven.

05-01-2023 07:45

Ferd +38363

Paar jaar ervaring opdoen en dan naar Ajax

05-01-2023 01:32

DEELM +11891

De Knvb is een grap geworden. De Jong heeft z'n opleiding nog niet eens afgerond en krijgt deze positie in de schoot geworpen. De knvb neemt zichzelf op deze manier totaal niet serieus.

Eigenlijk is dit een sneer naar alles en iedereen die keihard werkt om een stapje hogerop te komen.

05-01-2023 00:40

diamanti +3194

Ik kan me om eerlijk te zijn weinig dingen voor de geest halen wat zijn voorgangers hebben betekent voor het nederlands voetbal. Succes Nigel!

04-01-2023 23:21

TeringHenkie +28263

Ik weet niet of Nigel gekozen is om zijn kleurtje..ik weet wel dat er een Mijnals commissie is die meer donkere mensen op die plekken wil zien. Ik gun iig Nigel alle succes.

Wat ik wel denk is dat Davids in de RvC bij Ajax zat om zijn kleurtje...Dat Fraser assistent werd bij Oranje ook om zijn kleurtje en zijn opvolger Davids ook om zijn kleurtje.

Het moet volgens mij niet mogen dat donkere mensen om hun kleurtje gekozen gaat worden.

04-01-2023 21:21

Minsc +1518

Dat laatste zou je eens moeten zeggen tegen de leiding van de reclamebureaus die verantwoordelijk zijn voor de bizarre televisiereclames. Zo'n beetje de helft van de blanke mensen schijnt een niet-blanke partner te hebben tegenwoordig. Bizar.

04-01-2023 21:56

Breuk +25065

En een hoofddoekje

04-01-2023 22:39

Ferd +38363

u riep mij?

05-01-2023 02:34

Ferd +38363

Ik denk dat Nigel gekozen is vanwege 81 interlands die hij gespeeld heeft, zijn kennis en ervaring in de internationale top en dat in combinatie met de FIFA opleiding die hij heeft gevolgd. Ik denk dat zijn huidskleur geen enkele invloed heeft gehad.

Maar goed, misschien ben ik naïef.

05-01-2023 02:33

Qifesh +24917

Niet naïef zijn anders ben je geen patriot

05-01-2023 07:39

Ferd +38363

maar zeker geen 'parrot' zoals zoveel van de figuren hier.

05-01-2023 08:04

FCDuivendrecht +5466

Nigel de Jong onderhandelde tijdens z'n carrière geloof ik zelf z'n contracten en had daarnaast nog een succesvolle onderneming in exclusieve auto's. Ik kan me een artikel herinneren dat ondernemerschap met de paplepel was ingegoten. Lijkt mij wel een geschikte kandidaat.

Die inclusie agenda is echter veel te ver doorgeschoten. Bijvoorbeeld dat er in de staff van Oranje iemand met een kleurtje moet zitten. Ik ben van mening dat zwarte mensen niet worden geholpen met deze (goedbedoelde) hulp. Heb je een kleurtje, ben je competent en de beste man voor de job, dan zullen er altijd grote groepen mensen twijfelen over je aanstelling als een organisatie deze agenda heeft omarmt.

Spreek je gewoon uit dat je altijd de meest capable kandidaat kiest en huidskleur nooit een rol speelt, dan neem je alle twijfel weg. De weg naar de hel is niet voor niets geplaveid met goede bedoelingen.

04-01-2023 20:03

Nr.10 +110986

Interessant dat jij van mening bent dat 'positieve discriminatie' niet helpt. Wat is jouw alternatieve suggestie om het enorme racisme probleem in sollicitatieprocedures tegen te gaan?

04-01-2023 20:55

DEELM +11891

Suggereer je nou dat bijv. iemand van kleur of met een niet Nederlandse achtergrond voorrang moet krijgen op de beste kandidaat vanwege die kenmerken...?

05-01-2023 00:46

Nr.10 +110986

Nee, ga nog eens opzoeken hoe dat werkt.

05-01-2023 04:48

Michiel Kapteijns +5372

De topreactie is: ik heb bij het lezen precies 0x aan huidskleur gedacht. Weet niet of dat cynisch bedoeld was, maar ik dacht wel meteen aan huidskleur. En niet omdat ik een racist ben, ben zelf van Aziatische komaf, maar wel omdat iemand aanstellen op basis van sekse, geaardheid of kleur tegenwoordig vaak belangrijker is als kwaliteit. Zo wordt Obama steevast omschreven als de 1e zwarte president, Marianne v Leeuwen als 1e vrouwelijk KNVB directeur en Kamela Harris als 1e zwarte én vrouwelijke Vice-president. Nigel de Jong zal best kwaliteiten hebben, maar als 38 jarige ex-speler zonder enige ervaring hoor je gewoon niet in aanmerking te komen voor een dergelijke functie. Zoiets overkomen enkel de allergrootsten, zoals Van Basten en Rijkaard.

04-01-2023 19:45

Aurelius1 +19699

Iedereen wordt ergens aangesteld mede op basis van sekse, kleur of uiterlijk, blank of zwart. Welcome to reality.

04-01-2023 20:03

Michiel Kapteijns +5372

Noem jij eens een voorbeeld van iemand die op basis van zijn blanke huidskleur werd aangesteld?

04-01-2023 20:06

Aurelius1 +19699

Gert Jan Verbeek is overal mislukt. Kreeg keer op keer de kans. Van Bommel is een ander geval. Werd bij Wolfsburg en PSV van hoog tot laag uitgekotst. Krijgt opnieuw de kans bij een opkomende topclub in België. Het stikt er de moord van in de voetballerij. Blind heeft overal gefaald, wordt opnieuw gevraagd voor een functie in de RvC. Frank de Boer, ook zo'n geval. Bij vijf clubs achter elkaar mislukt, en dan hoor je in de media: Frank de Boer verdient weer een kans. De bestuurskamers zitten tjokvol blanke bestuursleden. Het is altijd een old boys blank netwerk dat al sinds oudsher de baantjes onder elkaar heeft verdeeld, op basis van familiariteit en blanke huidskleur. Of denk je dat er ook maar op enige bestuursfunctie in Nederland iemand rondloopt met het uiterlijk van een Bogarde? Natuurlijk niet.

Voor de rest ben ik er op tegen dat mensen alléén op basis van huidskleur of sekse worden aangenomen. Zo heeft de NOS ons deze zomer belast met een keur aan analisten met een kleurtje en vrouwen, die werkelijk niets toevoegden. Er waren er maar twee goed: die Vlaamse vrouw en Ozturk van vi.nl (wat trouwens de beste analist/verhalenverteller van Nederland is).

Over De Jong kan ik niet zeggen hoe die het gaat doen. Persoonlijk vond ik hem altijd één van de meest intelligente voetballers. Hij komt ook goed over in interviews, blijkt een zakelijk imperium te hebben opgebouwd en heeft een MBA diploma.

We hebben dit wk een pleefiguur geslagen. Qua voetbalvisie zijn we de laatste 12 jaar verder en verder weggezakt. Qua faciliteiten lopen we ver achter op landen als Qatar. Laat dan maar een a-typisch figuur als de jong het doen. Slechter dan Hoogma en Van Breukelen kan niet.

04-01-2023 20:25

Nr.10 +110986

@aurelius, enkele van de voorbeelden die je noemt, Frank de Boer en van Bommel, kregen vooral kansen vanwege hun grote spelerscarriere denk ik. Dat geldt ook voor een Kluivert he, die werd uit het niets ineens technisch directeur bij Paris Saint Germain, en kreeg nadat hij daar totaal mislukt was dacht ik ook nog een mooi baantje bij Barcelona. Seedorf werd uit het niets coach van AC Milan, en kreeg daarna ook nog kansen bij andere clubs hoewel hij er bij Milan niets van bakte. Werd hij niet ook nog ergens bondscoach daarna?
Over het algemeen vind ik wel dat je gelijk hebt dat de bestuursfuncties vooral onder witte mannen verdeeld worden, maar je punt komt sterker over als je ook het wat genuanceerder neerzet wat mij betreft.

04-01-2023 21:00

Aurelius1 +19699

Waar zie jij de nuance dan, als meer dan de helft van de voetballers een kleurtje heeft, en meer dan 95 procent van de bestuursfuncties en hoofdtrainersfuncties ingevuld worden door mensen met een blanke kleur? Dan kun je zeggen: het is een vals verband, er is een onderliggende factor, waardoor er slechts een ogenschijnlijke correlatie is tussen die functies en huidskleur. Ik sluit dat niet uit. En toch denk ik dat er óók een significant direct verband is tussen blanke huidskleur en bepaalde functies. En dat die zelfs zo zwaarwegend is, dat er weinig nuance overblijft. En het is niet zo dat er tien blanke mannen in de bestuurskamer gaan vergaderen en zeggen: we gaan een blank persoon voordragen voor die en die functie. Het is gewoon een automatisme.

Mij boeit het overigens vrij weinig in alle eerlijkheid. Want het is een vinger in de dijk steken. Als straks de bestuurskamers voor vijftig procent uit donkere mensen en vrouwen bestaan, zal er alsnog ergens uitsluiting zijn. Te weinig lelijke mensen, te weinig dikke vrouwen, te weinig transseksuelen, te weinig asielzoekers, noem maar op. Het is een never ending story. Het gaat mij puur om de discussie: is huidskleur een selectiecriterium?

04-01-2023 21:19

Oxxer +163868 moderator

“ die werd uit het niets ineens technisch directeur bij Paris Saint Germain”

Zo is het niet gegaan bij Kluivert, het zit iets anders in elkaar.

04-01-2023 21:20

Michiel Kapteijns +5372

Zegt helemaal niks. Hoeveel niet blanke ex-spelers hebben de trainersopleiding gedaan? Hoeveel spelers hebben uiteindelijk de ambitie en toewijding zich op het trainersvak te storten?

04-01-2023 22:00

Michiel Kapteijns +5372

Zonder olie zou Qatar nog geen nagel hebben om aan hun kont te krabben. Alle kennis en kunde is ingehuurd uit het westen of (Zuid-Oost) Azie. Verbeek heeft natuurlijk bij H'veen en in mindere mate bij AZ een bepaalde status opgebouwd. Van Bommel heeft zijn status als groot ex-speler mee, evenals Seedorf, Rijkaard en Gullit. Kluivert is sportief directeur bij PSG geweest.

04-01-2023 22:08

Aurelius1 +19699

So what? Het doel heiligt de middelen. Nederland heeft in het verleden ook z'n rijkdom vergaard met slavenhandel en VOC, en doordat de Belgen in de 16de eeuw zich met hun rijkdom in ons land vestigden. En Syrië heeft ook olie, net als Venezuela en Rusland. Ze zullen wel iets goed doen hè, dat ze nu het meest geavanceerde land ter wereld zijn.

Feit is dat Van Bommel bij Wolfsburg en PSV volledig uitgekotsts is, en alsnog een kans krijgt bij een Belgische topclub, en Bogarde, die overal door spelers geprezen wordt, werkeloos thuis zit. Rara hoe kan dat?

04-01-2023 22:14

Michiel Kapteijns +5372

Oh krijg je dat VOC verleden van 300 jaar geleden weer, waar slechts 1% van de bevolking van profiteerde. Tot 1900 was 99% van de Nederlandse bevolking straatarm en waren gewoon arbeidsslaven. Gemiddelde levensverwachting rond 1900 was 44 jaar.

04-01-2023 22:19

Aurelius1 +19699

Punt is: het maakt helemaal niet uit hoe je rijk wordt. Al zou je herfstbladeren verkopen waar mensen geld voor zouden geven.

Maar goed, dat is de discussie niet. Wat vindt jij van het feit dat Bogarde werkeloos thuis zit, terwijl een rits verdedigers ongevraagd hebben aangegeven veel aan Bogarde te danken te hebben, en Van der Sar hem overgekwalificeerd noemt?

04-01-2023 22:25

Michiel Kapteijns +5372

Ik vind dat klote en had liever Bogarde dan Reiziger erbij gehouden, maar zie daar geen racisme in. Wellicht had Sar het belang van Bogarde moeten onderkennen, en had hij beginnend hoofdcoach Schreuder niet alle macht moeten geven wat invulling technische staf. Maar Ajax heeft Bogarde ook aangesteld, dus om zijn vertrek als racisme te bestempelen is gewoon bezijden alle feiten. Het is wel fout. En wellicht heeft op de achtergrond dat incident in de prive tijd mee, weet ik niet en heb daar ook geen oordeel over.

04-01-2023 23:20

Michiel Kapteijns +5372

Feit blijft dat uit alle (niet politiek gestuurde) onderzoeken blijkt dat beroepskeuze en inkomen onder vrijwel alle rassen en/of etnische groeperingen vooral cultureel bepaald wordt. Of ze nou in hun thuisland wonen, of als migranten aan de andere kant van de wereld.

04-01-2023 23:30

Michiel Kapteijns +5372

Weet je wat me bij jou wel opvalt? Als het over Nederland gaat heb je daar direct een oordeel over maar als het om Qatar gaat zullen ze daar wel iets goeds doen en maakt het allemaal niks uit. Wees dan consequent, als er in Nederland dan racisme is maakt dat ook niks uit. Overigens heeft Nederland ook gevochten tegen Arabische slavernij, en zijn er wereldwijd meer blanke slaven geweest dan zwarte, maar dat terzijde. Jij hebt je oordeel klaar over zaken die veel complexer liggen. Heb je gekeken hoeveel donkere cursisten zich afgelopen 20 jaar hebben opgegeven voor de cursus coach betaald voetbal? Dat zijn er heel weinig. Afgelopen jaren neemt het aantal iets toe.

04-01-2023 23:42

Aurelius1 +19699

Jij spreekt heel de tijd over racisme. Ik heb dat woord niet in de mond genomen. Ik vind dat een te beladen term. Qatar is een evil land, dat ontken ik niet. Maar Nederland is net zo evil. Dus dat kun je allemaal tegen elkaar afstrepen.

Ja, goed, dat laatste is ee goed punt. Wat je met beroepskeuze is cultureel bepaald bedoelt weet ik niet.

04-01-2023 23:54

Michiel Kapteijns +5372

Ik denk eerlijk gezegd dat je zelf ook weet dat je de mindere kanten van Nederland niet kunt vergelijken met die van Qatar, als het tenminste om mensenrechten gaat. In mijn beleving is Nederland een heel tolerant (te tolerant) land. Jij hebt het woord racisme niet in de mond genomen, maar als je stelt dat donkere ex-spelers minder kansen krijgen om trainer te worden suggereer je dat natuurlijk wel. Ik kan iig geen 5 donkere ex-spelers noemen die over de benodigde papieren beschikken en waarvan ik het vreemd vind dat ze nergens aan de bak komen als hoofdtrainer. Jij? Met dat inkomen en beroepskeuze veelal cultureel bepaald is bedoel ik, dat percentueel gezien bijv Japanners, Z-Koreanen, Chinezen en Pakistanen waar ook ter wereld tot de hoogste inkomensgroepen behoren. Dat heeft bijv te maken met de prestatiecultuur. Turken zijn percentueel opvallend vaak ondernemers in het MKB. Nederlanders zijn vanwege hun poldermentaliteit vaak beter in management dan culturen waar overleg minder belangrijk wordt geacht. Naar voetbal: ik denk dat het geen toeval is dat Marokko anno 2022 pas het 1e Afrikaanse land is dat de halve finale van het WK haalt, omdat Afrikaanse teams over het algemeen niet uitblonken in taktiek en teammentaliteit. Daar komt langzaam verandering in, maar dat komt ook mede door westerse invloeden. Bij Marokko spelen bijv al 3 hier geboren en opgeleide spelers. Wat ik wil aangeven is dat zaken vaak veel genuanceerder en complexer liggen dan zomaar aannemen dat je met een ander kleurtje minder kansen krijgt. Maar goed, woorden lijken op papier vaak wat harder over te komen, en denk dat we het in grote lijnen best eens zijn. Slaap lekker en dank voor de discussie!

05-01-2023 00:54

Ferd +38363

ik ben niet op mijn blanke huidskleur aangesteld, ik ben aangesteld op mijn specifieke kennis.

Dat de bobos overwegend blank zijn valt simpel te verklaren. De meeste bobos zijn ervaren bestuurders. Er zijn niet zoveel ervaren bestuurders met een kleurtje, die ook nog eens affiniteit met voetbal hebben en een club willen besturen. Dan wordt het lastig.

Qua trainers lag het percentage gekleurde trainers vs blanke trainers gelijk aan de afspiegeling van de samenleving tot het ontslag van Fraser (vanwege gedrag, niet vanwege z'n huidskleur) om maar even iets te noemen. En qua spelers zijn donkere spelers oververtegenwoordigd als je naar percentages van de bevolking kijkt. Maar dat 'vergeet' je voor het gemak.

05-01-2023 02:38

Ferd +38363

Verbeek deed het goed bij Heracles, bij Heerenveen, lag goed bij de media met z'n tegendraadse gedrag, en daarom kreeg hij keer op keer een kans. Niet vanwege z'n huidskleur.

Von Bommel is natuurlijk een voormalig topvoetballer, die krijgen ook eerder een 2de en 3de kans dan pak hem beet Lars Veldwijk gaat krijgen als die ooit trainer wordt. Alhoewel, Robert Maaskant kreeg ook steeds weer een nieuwe club. Net zoals Henk Fraser overigens, ondanks z'n kleurtje.

Is er discriminatie? Absoluut, maar is het zo erg dat donkere trainers ongeacht hun kwaliteiten altijd en overal worden tegengewerkt? Absoluut niet.

05-01-2023 02:41

Ferd +38363

ja, hij was analist en werd vanwege zijn analyses vanuit het niets intens TD bij PSG. Zo beter Oxxer?

Oh ja, hij liet Ajax daarmee in de steek nog voor de inkt op z'n contract als jeugdtrainer droog was, zo'n 'echte Ajacied' is Kluivert

05-01-2023 02:44

Qifesh +24917

"Overigens heeft Nederland ook gevochten tegen Arabische slavernij, en zijn er wereldwijd meer blanke slaven geweest dan zwarte, maar dat terzijde."


wie waren deze helden?

05-01-2023 09:36

Nr.10 +110986

'En niet omdat ik een racist ben, ben zelf van Aziatische komaf...'
Haha, waarom denk jij dat je Aziatische afkomst je vrij zou pleiten van racisme?

04-01-2023 20:57

Michiel Kapteijns +5372

Aziaat zijn pleit niks vrij, maar aangezien de discussie hier gaat of blanke ex-spelers eerder de kans krijgen trainer of directeur te worden -wat ik ten zeerste betwijfel- wilde ik er even bij zeggen dat ik zelf niet blank ben. Overigens komt racisme en discriminatie vaker voor in niet-westerse landen dan omgekeerd.

04-01-2023 21:50

Nr.10 +110986

Dan niet-westerse landen voorkomen in racisme en discriminatie?

04-01-2023 21:52

Boegroe +5849

Inclusie

04-01-2023 19:08

Flaco +19583

Succes Nigel.

04-01-2023 19:05

Ajax '69 +3831

Prima dat een topper als Nigel de Jong een mooie kans krijgt in de voetballerij, gezien zijn fantastische ervaring als topspeler, zakelijke ervaring (dacht ik) én zijn recent afgeronde opleiding.

Maar...

Het kan écht alleen in de voetballerij dat je dan uit het niets ineens 'directeur whatever' wordt. Dat slaat gewoon nergens op. Laat hem beginnen als consultant of wat dan ook, zodat hij een jaar of drie kan laten zien dat hij het in de vingers heeft en maak hem dan op een geloofwaardige manier directeur. Dit is weer zo stupide. Je draait zo een mooie kans voor de Knvb als ook met name voor Nigel zelf de nek om, want men zoekt er weer van alles achter. En niet veel positiefs helaas. Zonde.

04-01-2023 18:53

Web +178830

Mensen zitten vol rancune
Overal het slechte achter zoeken, best jammer
En dan bedoel ik niet of hij wel of niet geschikt is
Geen enkel idee

04-01-2023 18:49

Ajacied1981 +17412

Een directeur zonder 1 seconde ervaring en kennis aanstellen...en het is niet op kleur gebaseerd..... om je te bescheuren :)
Gelukkig interesseert ons de KNVB hier thuis geen reet.

04-01-2023 18:48

Oxxer +163868 moderator

Jouw reacties gaan alleen over de huidskleur van Nigel, voor de rest kan je het zelf wel invullen.

04-01-2023 18:50

Ferd +38363

alleen maar janken over huidskleur …. en het is niet racistisch bedoeld …. om je te bescheuren :)

05-01-2023 02:47

Nr.10 +110986

‘ Dat De Jong ervaring mist als bestuurder, is volgens de KNVB geen probleem.’

😂

04-01-2023 18:36

Ajacied1981 +17412

Ja maar als je over kleur begint ben je racist , kijk uit he boefje ;)

04-01-2023 18:48

Oxxer +163868 moderator

Wat ben jij dan?

04-01-2023 18:50

Nr.10 +110986

@ajacied1981. Pfff met dit soort gezeik heb ik niks. Er is heel veel racisme, vaak zonder dat men het zelf doorheeft, in sollicitatieprocedures. Nu kan het een voordeel zijn geweest voor de Jong dat hij donker is, omdat er ook veel te doen is geweest over hoe weinig de KNVB aan racisme doet, maar het slaat nergens op om te doen alsof hij die functie heeft gekregen omdat hij donker is en verder niet.

04-01-2023 19:42

Web +178830

Heel bijzonder weer
Geen enkele ervaring en de baas van Ronald Koeman

Dat het op huidskleur gegooid vind, is wel heel erg triest weer

04-01-2023 18:32

noppenkoning +41135

Kan alleen in de voetballerij, iemand aanstellen als trainer of directeur zonder dat hij ervaring op dat gebied heeft.

04-01-2023 18:22

Manov +8581

Mooi ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen, succes Nigel.

04-01-2023 18:16

Rob.C +8408

Ik als tatta doet het niets dat ie een kleurtje heeft.

Succes Niffo.... 😉

04-01-2023 18:12

Ajacied1981 +17412

Omgekeerde discriminatie. Op basis van je kleur een funcite krijgen
Maar dat mag je niet roepen hier want dan worden je reacties verwijderd.
Dit is toch niet kwetsend? Want dan kan ik wel 100000x per dag melding maken van kwetsende praat

Nigel is gekozen door zijn kleur PUNT

04-01-2023 18:03

Gogopepa73 +3529

Jaaa maang lekker toch 🤣

04-01-2023 18:06

Aurelius1 +19699

Ja. Dus? Waarom denk je dat Schreuder, Van Nistelrooij, Gertjan Verbeek, Danny Blind en zowat iedereen in bestuursfuncties zijn aangenomen? Ik zal het je verklappen: mede op basis van hun blanke kleur. Je doet net alsof je een geheim openbaart ten aanzien van Nigel de Jong, maar selectie op kleur werkt twee kanten op.

04-01-2023 18:12

KingJames23 +11428

Die zijn gekozen omdat er niet veel goede donkere trainers zijn.

04-01-2023 18:17

Aurelius1 +19699

Nee hoor. Cocu, van bommel, Frank de boer, en noem maar op wie in de voetballerij, is het hoofdtrainerschap gegeven vanwege naam + huidskleur, zonder al teveel noemenswaardige ervaring als trainer. Als je geen kans krijgt, kun je niet laten zien dat je een goede trainer bent.

Nu is het ook zo dat donkere ex-voetballers als assistent-trainer worden aangenomen. Zeg maar als hulpje van Sinterklaas. Worden ook deels geselecteerd op basis van kleur. Maar het hoofdtrainerschap = withe only job.

04-01-2023 18:22

Aurelius1 +19699

Ja, is volstrekte nonsens. Jij weet niet hoe de realiteit werkt als je denkt dat 'de mogelijkheden openliggen'. Mensen worden voornamelijk op basis van familiariteit aangenomen. Dit is al van oudsher zo, en geldt voor alle vlakken van de samenleving. Als je een blanke bedrijfseigenaar bent neem je eerder mensen aan die op jou lijken. Geldt ook voor andere etniciteiten overigens. De bestuurskamers zitten ramvol blanke mensen, simpelweg omdat die op basis van familiariteit worden geselecteerd. Als jij dit principe niet snapt, dan begrijp je heel weinig van hoe de boel in de praktijk geschiedt. Je hebt een idealistisch beeld in je hoofd wat helemaal niet correspondeert met de praktijk.

04-01-2023 18:35

MisterAFCA +6415

Silvana ben jij het?

04-01-2023 19:08

Aurelius1 +19699

Ik heb niets met de NOS en bent anti-woke.

We hoeven ook verder niets met elkaar te maken te hebben, gelukkig maar.

Er is gewoon een discussie gaande, waarbij velen in deze thread bijna woest hun toetsenbord uit het raam willen gooien omdat ze beweren dat Nigel de Jong vanwege z'n kleurtje is aangenomen. Ik vermoed persoonlijk ook dat dat een rol heeft gespeeld. Er is immers onlangs een commissie Mijnals bij de knvb aangesteld, en één van hun adviezen was om meer 'people of color' een kans te geven in hogere functies. Tegelijkertijd is mijn stelling dat het omgekeerde ook het geval is, namelijk dat voor bepaalde bestuursfuncties en het hoofdtrainerschap de blanke kleur van een trainer een selectiecriterium is op basis van familiariteit.

De vraag is: is het zo? Is huidskleur een selectiecriterium? Jij beweert van niet, ik beweer van wel. Jij komt met anekdotisch bewijs, ik wijs je erop dat anekdotisch bewijs geen legitiem bewijs is en het aflegt tegen empirisch wetenschappelijk bewijs. Het kan simpelweg van tafel geveegd worden.

Jij wordt vervolgens boos en gaat me persoonlijk aanvallen. Dat mag.

04-01-2023 19:19

Michiel Kapteijns +5372

Seedorf was in zijn nadagen als speler toen hij de kans kreeg trainer te worden. Niet als assistent-trainer bij H'veen of Twente, of zoals Nistelrooy en Blind in de jeugd, maar bij AC Milan. Gullit en Kompany idem dito, alleen dan bij Chelsea. Rijkaard werd na 2 jaar assistentschap als bondscoach. Er zijn gewoonweg minder trainers met een kleurtje. Heeft niks met racisme te maken.

04-01-2023 19:52

Ozymandias +159568

@Michiel Kapteijns
Opvallend hoe alle voorbeelden die je geeft niet bij Nederlandse clubs hebben plaatsgevonden.

04-01-2023 20:28

Ferd +38363

ja, het Nederlands elftal heeft natuurlijk niets met Nederland te maken he Ozy?

Overigens, Kluivert kreeg de kans bij Ajax om als jeugdtrainer aan de slag te gaan, maar vertrok nog voor de eerste training naar Parijs. Zonder die stap had naar Ajax 1 kunnen doorstromen net zoals Frank de Boer dat deed. Dat Kluivert een andere keuze maakte is niet de schuld van Ajax. Michael Reiziger werd trainer van Jong Ajax, een zeer belangrijke functie bij Ajax.

05-01-2023 02:52

debetweter +10061

Waarom had Nigel de Jong het niet moeten worden dan? Wie waren de andere kandidaten en wie waren er beter geweest, maar blank?

04-01-2023 18:19

Aurelius1 +19699

@Mi.a: ja, hartstikke mooi, en het is je gegund. Maar anekdotisch bewijst weegt niet op tegen de tientallen wetenschappelijke onderzoeken die het bovenstaande onderschrijven.

Zie bijvoorbeeld dit onderzoek:

https://nos.nl/artikel/2055368-allochtoon-minder-vaak-uitgenodigd-voor-sollicitatie

Dusja, jouw ervaring zegt helaas helemaal niets. Het is een druppel in de zee van empirisch en wetenschappelijk bewijs.

Ik neem trouwens helemaal geen partij. Ik zeg gewoon: is kleurtje een selectiefactor? Ja, het is een supergrote selectiefactor, en het werkt twee kanten op: ik vermoed namelijk dat Nigel de Jong via één of andere knvb-commissie óók om z'n kleurtje is aangenomen. En aan de andere kant worden zeer veel trainers en bestuursleden óók om hun kleur aangenomen. That's it.

04-01-2023 18:56

debetweter +10061

Het vermoeden en delen van dat vermoeden, en daar als soort kalkoenen op reageren is natuurlijk een groot deel van het probleem. Volgens mij zijn ee geen onderzoeken dat een huidskleur bepaald hoe slim je bent. Qua lichaamsbouw/fysiek is het wel meer met DNA

04-01-2023 21:50

Oxxer +163868 moderator

Ga jij weer helemaal los?

04-01-2023 18:39

Web +178830

Mensen zitten vol rancune in elkaar
Overal het slechte achter zoeken

Hadden ze dit ook met van Bommel, Frank de Boer, Cocu, van Nistelrooij al voorbeeld

04-01-2023 18:45

AlexLitmanen10 +14361

Zo, leuk voor hem

Kneepjes van het vak leren en dan een eventueel een stap omhoog naar Ajax maken.. 👌

04-01-2023 17:59

Schip +23362

Mooi voor hem, maar wederom even een naam neerzetten op een plek die nou echt bij uitstek ervaring vereist.

Zo bijzonder weer. Ik hoop dat Nigel een speciaal talent heeft hiervoor, want in deze functie moet je over bepaalde ontwikkelingen heenkijken innoveren, leren van eerder gemaakte fouten of successen: kortom, je moet al een hele bagage meenemen.

04-01-2023 17:51

Aurelius1 +19699

Het WK is een totaal dieptepunt geweest qua spelopvatting. We worden aan alle kanten ingehaald door andere landen qua voetbalvisie, faciliteiten etc. Maar jij wilt nog jarenlang dezelfde figuren die het Nederlandse voetbal te gronde hebben gebracht en eeuwig in bestuurskamers hebben gebroed, zonder iets voor elkaar te krijgen, de kans geven.

04-01-2023 18:16

Nr.10 +110986

@Aurelius.
Huh… je laatste zin slaat echt nergens op. Je suggereert dat er twee opties zijn: 1. Nigel de Jong, 2. Dezelfde figuren die het Nederlands voetbal ten gronde hebben gericht. Dat is, wat men noemt, klinkklare onzin.

04-01-2023 18:38

Aurelius1 +19699

Het zijn al jarenlang dezelfde lieden die de bestuursfuncties van de knvb bestieren. Er mag een keer uit een ander vaatje worden getapt. We weten niet vooraf wat het gaat opleveren, maar Overmars en Van der Sar werden destijds ook aangesteld in een tijd dat men nog het idee had dat je eerst zes Harvard studies moest hebben afgerond voordat je als directeur in een voetbalbedrijf mocht worden aangesteld.

04-01-2023 18:44

Schip +23362

Aurelius, knap hoe je zo'n conclusie trekt, want die blijkt echt nergens uit.

Je moet iemand neerzetten met affiniteit voor jeugd, aanvallend voetbal, maar wel los durft te komen van old school opvattingen over trainingen en opleiden.

Ik zou voor Jonk gaan. Die heeft dit al laten zien en je ziet hoe de jeugd van Ajax ervan heeft geprofiteerd. Ik ben niet kapot van hem als coach, maar zijn visie als hervormer en opleider vond ik heerlijk.

Wil je echt weer opbouwen - in alle opzichten - moet je zo iemand durven neerzetten. En niet iemand als Nigel, met alle respect, die ik nog nooit iets bijzonders heb horen roepen in interviews of artikelen over hoe je weer toptalent moet opleiden.

04-01-2023 20:44

Schip +23362

Ja, want Hoogma had een universitaire opleiding achter zijn naam.

Het idee dat je in plaats van docenten mensen uit de praktijk neerzet is even kortzichtig en oppervlakkig als vice versa.

Je moet kijken naar wat je echt wilt bereiken en daar mensen met echte visie opzetten. En dan moet je niet onder TD's gaan zoeken, ook niet onder oud spelers, maar onder opleiders. Die weten hoe je je structuren moet neerzetten, welke pijlers daaronder moeten staan en hoe je een klimaat krijgt waarin toptalent de meeste kans krijgt.

TD's denken commercieler en meer aan eindresultaat, oud spelers hebben simpelweg nul ervaring. Wil niet zeggen dat ze het niet kunnen - dat was Cruijff''s punt - maar dat zelfs als ze het kunnen daar eerst ervaring in op moeten doen.

04-01-2023 20:50

Aurelius1 +19699

Ja, maar wees even realistisch. Jonk is een koppige man die heel lastig wordt als ie z'n zin niet krijgt. Jonk moet je ook in de buitenlucht zetten, en niet ergens in een bestuurskamer, een omgeving waarin je niet kan overleven als je niet een zekere mate van tact hebt en het vermogen om soepel met anderen samen te werken. Jonk is niet geschikt als hoofdcoach, en ook niet voor een bestuursfunctie. Jonk is geschikt voor de jeugd. Je moet de poppetjes plaatsen daar waar ze horen.

04-01-2023 20:50

Schip +23362

Ok, fair enough. Bij gelijkwaardige kandidaten zou ik dat inderdaad tegen Jonk laten meewegen. Maar die zie ik niet. LIever iemand die zijn zin doordrijft als er een goede visie achter zit en wiens houdbaarheid daardoor korter is, dan iemand die uberhaupt de visie niet heeft.

En van Jonk weten tenminste inmiddels wat hij goed en niet goed kan. Van Nigel de Jong weten we niets. Dat is geen beleid, dat is gewoon onzinnig. Als De Jong nou ergens in de jeugd was begonnen en daar al naam maakt, zoals Maduro, had ik het meer begrepen. Maar een beetje anayliticus spelen....echt. Hij gaat er wel achter komen dat hij de bagage mist.

04-01-2023 21:08

Gogopepa73 +3529

Ik ben zooo blij met AS. Ik lees net de reacties op VI en VP en mn bij de 1e zijn de reacties waardeloos, zeg maar gerust lichtelijk het D-woord, Give the black man a chance gaat er niet in bij die sukkels daaro.

04-01-2023 17:43

trodat4030 +96403

Het feit dat je zelf 'black' moet noemen is al het probleem. Het hoort te zijn: Give the man a chance!

04-01-2023 21:01

Bc te P +22130

Alleen maar goed als zulke oud internationals in de voetballerij actief blijven.

04-01-2023 17:42

ST +23067

Had hem liever bij Ajax gezien.

04-01-2023 17:30

Nr.10 +110986

Inderdaad, zeker als hij dus blijkbaar een directie functie ambieert, daar kunnen we er nog wel een paar van gebruiken.

04-01-2023 18:39

Mocrodammerr +22972

Even een vraagje..
Hoe divers is Ajax eigenlijk? Zover mijn geheugen mij niet in de steek laat.. Ken ik geen directielid van Ajax met kleur. Laat staan RVC.

04-01-2023 17:29

Gogopepa73 +3529

Je had Edgar Davids samen met die Olffers en Cruyff. Maar dat was na 6 maanden al klaar.

04-01-2023 17:41

Aurelius1 +19699

Hoofdtrainerschap + bestuursfuncties = white only job. Mensen worden simpelweg mede geselecteerd op basis van kleur, of eigenlijk voornamelijk. Nigel de jong is ook op z'n kleurtje geselecteerd, maar deze keer dachten ze: we gaan het anders doen, we gaan een donker persoon op een bestuursfunctie zetten. Voor de rest zijn normaliter alle bestuursfuncties verboden terrein voor iedereen van kleur. Een Bogarde heeft nog nooit een bestuurskamer van binnenuit gezien.

04-01-2023 17:54

Nr.10 +110986

@Aurelius, je overdrijft wel heel erg. Ajax heeft gewoon een zwarte hoofdtrainer gehad met Ten Cate. Gullit heeft Feyenoord getraind, Rijkaard Barcelona…
Ik bedoel, het is wat mij betreft evident dat het moeilijker is om zo’n functie te krijgen als je donker bent, dus tot zover ben ik het volledig met je eens, maar om nou te zeggen dat mensen ‘voornamelijk’ vanwege hun kleur geselecteerd worden, slaat nergens op. Waarom wordt Schreuder dan verkozen boven Heitinga?
En Bogarde.. tja… er zijn andere redenen waarom die man niet in de directie zit, dan zijn kleur hoor.

04-01-2023 18:43

Aurelius1 +19699

Bogarde wordt door vele spelers geprezen in de media. Allemaal zeggen ze letterlijk dat ie een grote bijdrage heeft geleverd aan hun carrière. Waarom zit die man nog thuis? Heeft z'n uitstraling + kleurtje tegen. Je zou denken dat er van alle kanten aan die man zou worden getrokken, puur op basis van z'n skills, want daar zou het toch om moeten gaan volgens velen hier? Overdrijving is waarschijnlijk nog een hele milde vorm om de werkelijkheid te typeren.

04-01-2023 18:49

MisterAFCA +6415

Bogarde heeft al zijn verdiende geld als voetballer weggepist en vergokt. Mag blij zijn dat ie uiteindelijk weer trainer bij Ajax mocht zijn waardoor er weer wat knaken binnenkwamen.

Bogarde is voetbaltechnisch prima en kan jongens prima leren verdedigen. Hij is nooit in een bestuurskamer geweest omdat ie zo stom is als een gulden… niet omdat ie een kleurtje heeft.

Kwaliteit moet leidend zijn. Niet je kleur.

04-01-2023 19:19

Ajacied1981 +17412

Waarom moet het divers zijn? Kijk eens naar het veld, moeten er straks minimaal 4 blanke spelers in? Gaan we ons daar ook hard voor maken?

Kijk naar de prestaties, potentie en kwaliteit. Niet naar kleur. BAH

04-01-2023 18:06

Mocrodammerr +22972

Het is toch gek dat we grote ajacieden (met kleur) hebben gehad maar die bekleden geen functie bij ajax op directie niveau. Waarom is KjH een veel geschikter TD dan bijv een Seedorf waarvan het bekend is dat hij het zakelijk uitstekend voor elkaar heeft? Seedorf stond zelfs positief tegenover een functie bij Ajax. Waarom zit een Adrie Kosten in de rvc en niet een ajacied. De naam Bogarde werd net ook al genoemd. Die zou je ten alle tijden bij ajax moeten behouden. Vanzelfsprekend kijken we ook naar prestatie maar ik vind het opvallend.

04-01-2023 19:15

MisterAFCA +6415

Seedorf is een heel vervelend mannetje die denk het buskruit te hebben uitgevonden. Is al jaren bekend. Werd er na 4 maanden uitgeflikkerd bij Milan omdat ze daar helemaal gek van hem werden. Waarom is ie geen directeur bij Madrid, Milan, of andere clubs waar hij gespeeld heeft? Niet omdat ie zo verschrikkelijk veel kwaliteit heeft als directeur. Anders had ie daar wel ergens gewerkt.

Bogarde heb ik hierboven deels verklaard. Maar die is er mede uitgegaan omdat ie wat grensoverschrijdend gedrag tentoon heeft gesteld privé. Gezien de affaire overmars denk ik dat Ajax daar zijn handen niet aan wilde branden.

Had hem er als trainer voor de verdediging echter graag bijgehouden.

04-01-2023 19:24

Ajacied1981 +17412

Waarom is bijna het hele franse elftal(Mijn favoriete team) bijna helemaal gekleurd?
Waarom kleuren de teams in nederland ook steeds meer? Omdat donkere mensen geen kans krijgen?
Waarom worden ze na hun carriere niet of nauwelijks trainer maar worden ze liever makelaar of gaan ze iets anders doen? Krijgen de donkere spelers geen kans als trainer?
Waarom kiezen veel donkere ex spelers niets voor een bestuurlijke functie? Houden blanken hen tegen?
Waarom hebben we geen problemen als elftallen donkerder kleuren? Waarom willen wij hier Ajacieden als Bogarde en Rijkaard graag terug? Omdat ze donker zijn? Nee toch? Maar waarom hoeven de meesten vader en zoon Kluivert niet terug bij Ajax? Omdat ze donker zijn? Nee toch?
Moraal: Kap met dat voortrekken, achterstellen, selecteren op die fucking kut kleuren die we hebben gekregen van onze Heer maar ga mensen op hun capaciteit selecteren en op hun gedrag beoordelen.

04-01-2023 21:00

trodat4030 +96403

Zitten toch gewoon vrouwen in zowel de directie als de RVC? Dat is ook diversiteit. Verder is de HJO een landgenoot van je. Dat is dan wel geen directie of bestuur, maar wel degelijk een spilfunctie in de club.

04-01-2023 20:56

Tommyshelby +128503

Hopelijk doet ie het daar goed en kan ie later een functie krijgen bij Ajax.

04-01-2023 17:23

Odysseus +14246

Een totaal onbegrijpelijke keuze van de KNVB gezien de criteria die ze hadden geformuleerd. Maar goed nieuws voor Ajax. Eerst in deze rol ontwikkelen en dan de overstap naar Ajax maken.

04-01-2023 17:12

Talentje020 +19880

Ik zeg niet dat Ajax hier een kans laat lopen, maar ik had hem wel in gedachten, heeft zich op zakelijk vlak bewezen buiten het voetbal, heeft een aardig netwerk door zijn verleden in Duitsland, Engeland en Italië en heeft ook wel een naam die in het buitenland belletjes doet rinkelen, De Zeeuw idem dito,

Maargoed tegenover dat alles staat geen ervaring, hopelijk bewijst hij zich in de toekomst en komt hij ooit nog richting Amsterdam,

04-01-2023 17:07

Cruijffiaann +2958

De Zeeuw wil niks in de voetballerij doen.

04-01-2023 17:11

Oxxer +163868 moderator

Precies, Nigel ging vrij vroeg in de zaken, bij HSV begon hij iets met luxe auto's en heeft dat verder opgebouwd met andere business.

04-01-2023 17:11

KingJames23 +11428

Oxxer de meeste mensen met een kleurtje gaan vroeg in de zaken. Dat deed ik ook😜

04-01-2023 18:20

Oxxer +163868 moderator

👍🏾

04-01-2023 18:26

JaapStam +136680

Zag hem laatste tijd veel bij Viaplay!!! Geen idee eigenlijk wat ik hiervan moet vinden!!! Het enigste wat ik kan doen is hem veel succes wensen in zijn nieuwe functie bij de KNVB!!! Het gaat je goed bro!!!

04-01-2023 17:05

AFCACruijff14 +161006

Op zich een prima kerel met een prachtige loopman, maar als directeur totaal onervaren. Best een risico. Maar alles beter dan van die dodo's die er de laatste tien jaar prutsten.

04-01-2023 16:48

trodat4030 +96403

Volgens mij is Nigel al dik 10 jaar actief in de autowereld en heeft hij een bedrijf daarin, als directeur van dat bedrijf zal hij vast het een en ander opgestoken hebben.

04-01-2023 20:49

Oxxer +163868 moderator

Nigel is nog steeds een jongen met een groot Ajax hart , zou leuk zijn als hij bij de KNVB de eerste stappen zet en na een tijd iets bij Ajax gaat doen.

04-01-2023 16:46

Mocrodammerr +22972

Het is toch verdomme doodzonde dat Nigel, een echte ajacied en Amsterdammer, niet bij Ajax een functie vertolkt? Ik vind dit echt een groot probleem. Nigel, Seedorf, Kluivert etc etc.

04-01-2023 16:36

AFCACruijff14 +161006

Hou Seedorf en Kluivert weg van Ajax vandaan. Haal liever gasten als vd Vaart binnen.

04-01-2023 16:49

FTS95 +15988

Wat moet vd Vaart gaan doen dan? Achter de frituur? Elke andere functie is nergens op gebaseerd.

04-01-2023 16:54

Oxxer +163868 moderator

Users hebben eigen voorkeur, bij vd Vaaart denk ik altijd aan gezellige kroegpraat met een drankje en veel schalen bittergarnituur.

04-01-2023 16:59

Mocrodammerr +22972

Waarom weg van Ajax houden? Overal in de wereld word de rode loper voor hun uitgerold..enkel in NL worden legends uitgekotst

04-01-2023 17:10

Oxxer +163868 moderator

@Mocrodammerr

Amen, zoals jij het zegt is het.

04-01-2023 17:12

AFCACruijff14 +161006

Nee hoor heel veel legends krijgen hier enorm veel waardering in ons land. Maar Kluivert is onbetrouwbaar en Seedorf is zeer vermoeiend.

04-01-2023 18:33

Adam24 +39069

Ik word hier ook gestoord van. Waar zijn alle oud Ajacieden? Moet echt een topprioriteit zijn.

04-01-2023 16:51

trodat4030 +96403

Sar, Reiziger, Witschge, Heitinga, Wouters, R de Boer, Bosman en Tahamata lopen allemaal rond op DT en Heini Otto is dan nooit speler geweest, maar ádemt Ajax en zit al dik 25 jaar bij de club. En dan is Sjaak niet in dienst, maar ook dagelijks present. Me dunkt dat er nogal wat rondloopt. Alleen moet het wel wat toevoegen, niet oud Ajacieden aanstellen omdat het oud Ajacieden zijn, ze moeten zich dan ook wel nuttig maken natuurlijk.. Niet iedereen kan dat en wat ze wel misschien kunnen zijn posities die al prima bezet zijn, dus waarom zou je die prima functionerende medewerkers dan laten gaan om oude vriendjes neer te zetten? Ik vind het best prima zo..

04-01-2023 20:44

Adam24 +39069

Dat zijn er inderdaad meer dan ik er in mijn hoofd had (en je vergeet nog Huntelaar!) maar er is volgens mij wel een trend gaande dat er steeds weer meer mensen van buiten de club komen. Sowieso op bestuurlijk niveau, maar ook qua nieuwe trainers op de toekomst. Ajax hoeft geen sekte te zijn waar je niet binnenkomt als buitenstaander maar je moet wel je identiteit behouden. En van de 95 generatie mis je toch wel een hoop jongens die wel werkzaam zijn in de voetballerij of dat ambiëren.

04-01-2023 20:51

Cruijffiaann +2958

Op basis waarvan moeten Seedorf en Kluivert een functie krijgen?
Er komt geen zinnig woord uit.

04-01-2023 17:08

Mocrodammerr +22972

Gelukkig trek jij volle zalen

04-01-2023 17:09

Cruijffiaann +2958

Hoe ga ik ooit van deze reactie herstellen.

04-01-2023 17:11

Nr.10 +110986

@Mocrodammerr. Kan ook zijn dat hij geen interesse had om, net als Huntelaar, te beginnen als een veredelde stagiair. Hij ziet zichzelf blijkbaar in een directie functie, dat zou bij ons de plek van vd Sar zijn. Zou natuurlijk wel mooi zijn als hij eerst bij die KNVB wat ervaring kan opdoen, en dan bij onze mooie club komt werken.
Kluivert en Seedorf noem je omdat het donkere ex-voetballers zijn met een hele grote carrière, maar die jongens hebben op basis daarvan in het buitenland allebei grote kansen gekregen, nota bene als trainer van AC Milan en directeur bij PSG, en die eigenlijk volkomen verprutst.

04-01-2023 18:50

Adam24 +39069

Waarom wordt zo iemand nu eerst niet sportief directeur bij een kleine club? Waarom meteen directeur topvoetbal maken?

04-01-2023 16:26

Ozymandias +159568

Dit is toch juist een veel onbelangrijkere en makkelijkere rol dan die van sportief directeur bij een voetbalclub?

04-01-2023 16:27

Adam24 +39069

Makkelijker zeker, trainers aanstellen voor de nationale elftallen is een eitje, maar onbelangrijker...

Aan de andere kant, slechter dan Van de Looi kun je wat mij betreft niet aanstellen.

04-01-2023 16:30

Miskopabal +2893

Laat ik voorop stellen dat iemands huidskleur niet de bepalende factor moet zijn om iemand een functie te geven maar ik vind het prachtig om te zien dat iemand met een donker huidskleur eindelijk de kans krijgt als leidinggevende bij een voornamelijk witte organisatie. Veel succes Nigel!

04-01-2023 16:23

Zonderbergwijngeenwijndal +6127

Ik heb bij het lezen van dit artikel precies 0x aan huidskleur gedacht..

04-01-2023 16:26

Oxxer +163868 moderator

Wat is er met mij?

04-01-2023 16:38

Petterson +24887

Sarcasme?

04-01-2023 16:52

4xEC1 +7712

Zegt veel over jou als jij er wèl meteen aan dacht.

04-01-2023 16:58

Zonderbergwijngeenwijndal +6127

@oxxer, ik snap je opmerking niet. Je denkt toch niet dat ik bedoelde dat er iets mis is met mensen met een kleurtje toch 😅

04-01-2023 17:47

trodat4030 +96403

Omdat Oxxer ook geregeld afgekort wordt met Ox en bij mensen met dikke vingers 0x...

04-01-2023 19:14

JaapStam +136680

Daar heb je de racisme kaart weer!!! Ik ben verdomme blank!!! Niet wit!!!

04-01-2023 17:03

Oxxer +163868 moderator

En ik ben niet blank en nu? 😉

04-01-2023 17:04

JaapStam +136680

No comment!!! 😉!!!

04-01-2023 17:06

Oxxer +163868 moderator

Ik heb die taser nog in de tas op de gang die bedoeld was voor Schreuder en vd Sar, kijk uit.

04-01-2023 17:08

Gogopepa73 +3529

Ik ben persoonlijk ook blij met een TD van Surinaams afkomst. Mag dat?

04-01-2023 17:45

KingJames23 +11428

Nee dat is discriminatie 😉

04-01-2023 18:23

KingJames23 +11428

We kunnen ook een keer een zwarte Sinterklaas nemen met witte Pieten en kijken hoe dat uitpakt. 😁

04-01-2023 18:26

Bowie +2377

Voor de kinderen twee seconden een vraagteken, tot ze de pepernoten en cadeautjes weer zien, dan boeit het ze weer geen ster

04-01-2023 20:32

MV3 +2668

Kan ik dit rekenen als gemiste kans voor ons?

04-01-2023 16:21

Mauro34 +12844

Lijkt mij niet. Kan hier mooi ervaring opdoen. Als blijkt dat het bij de KNVB niets oplevert hoeven wij onze handen er ook niet aan te branden. Lijkt mij overigens voor in de toekomst wel een toevoeging binnen de club.

04-01-2023 16:29

Kaatje +4791

Zo dan, dat kwam als een (vogel)ei uit de lucht vallen. .

04-01-2023 16:19

Dolberg25 +8858

Dit vind ik nou mooi!

04-01-2023 16:13

EuforischeRealist +15520

Misschien dat hij dan gelijk ook dat stuk onbenul van een Van der Looi kan vertellen dat een 1-4-2-2-2 systeem flauwekul is bij jong Oranje?

04-01-2023 16:11

Darkbird +2500

Dacht even dat dit een grapje was…

Ik ben benieuwd! Kan verrassend uitpakken!

04-01-2023 16:11

Danielson +50246

Verrassend; ben benieuwd..

04-01-2023 16:04

TeringHenkie +28263

Is Ajax dus weer te laat

04-01-2023 16:04

SCHREUDERNOPARTY +2489

Nee hoor, alleen maar mooi dat die ervaring op doet bij de knvb stel dat gaat hem goed af komt deze ras ajacied echt wel in aanmerking voor de functie bij ajax

04-01-2023 16:05

RuffRhythim +24837

Ja laten we een onervaren persoon binnenhengelen voor zo'n positie, dat pakt zo lekker uit bij Ajax momenteel...

04-01-2023 16:16

TeringHenkie +28263

Afwachten of het wat wordt.

04-01-2023 16:03
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.