De Ligt reageert emotioneel op overlijden Raiola: 'Ik hou van je, Mino'

door Jesse ter Haar 84

Bron Instagram

De Ligt reageert emotioneel op overlijden Raiola: 'Ik hou van je, Mino'

door Jesse ter Haar 84

Bron Instagram

Laatst geüpdatet

Matthijs de Ligt heeft middels een emotioneel bericht op Instagram gereageerd op het overlijden van Mino Raiola. De 54-jarige zaakwaarnemer behartigde de belangen van de oud-Ajacied, maar De Ligt zag hem als veel meer dan alleen zijn agent.

'Eerlijk gezegd ben ik nog niet klaar om dit bericht te schrijven en ik denk dat ik dat nooit zal worden. Het is te vroeg voor ons als spelers, voor je familie en in het bijzonder voor jou', zo opent de verdediger. 'Ik dacht dat je gek was toen je me vertelde over alle dingen die je aan het plannen was, maar uiteindelijk had je altijd gelijk. Je wist hoe de wereld werkte. Niets is onmogelijk, dat heb je aan de wereld laten zien.'

Als jonge voetballer leerde De Ligt de voetbalmakelaar kennen en meteen voelde het bijzonder. 'Vanaf het moment dat ik je leerde kennen, wist ik dat je een speciaal persoon was. Een compleet ander persoon dan ik, maar we hadden één ding gemeen: we wilden ons werk zo goed mogelijk doen en we wilden alles uit ons leven halen.'

Bij de buitenwacht was de reputatie van Raiola niet altijd even goed, maar de spelers voor wie hij diens zaken regelde, waren vrijwel altijd vol lof over hem. Zo ook De Ligt. 'Jij streed samen met je team voor je spelers en daarom was je zo geliefd bij hen. Je zei altijd: ze zijn als mijn zoons, als mijn familie. Nu is het tijd om de rollen om te draaien. Jij deed alles voor ons, nu moeten wij alles doen voor jouw geliefden en je familie.'

'Mino, ik ga je missen voor alles wat je hebt gedaan'

'Ik beloof je dat we gaan zorgen voor alles wat je dierbaar was', vervolgt De Ligt. 'Mino, ik ga je missen voor alles wat je hebt gedaan. Om de slechterik te spelen tegen iedereen in mijn belang, om mijn agent te zijn, maar bovenal om mijn beste vriend te zijn. Ik weet zeker dat er ooit een moment komt waarop ik je alsnog meer kan vragen en je een knuffel kan geven. Ik mis je nu al veel te veel. Ik hou van je, Mino.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Raywaday +2176

Een dikke pest hond was het die van mij al eerder had mogen gaan.
(of moet ik nu hypocriet correct zijn?)

Maar als hij ook voor mij het salaris van De Ligt had geregeld dan had ik er ook wel een tweetje uit gegooid dat ik heel erg veel van hem houw.

02-05-2022 15:05

Eurysaces +29519

Hopelijk gaat Matthijs nu niet, net als Raiola, beginnen over de afschaffing van transfersommen. Ik zie hem dat namelijk wel doe in de toekomst. Eerst zijn hele leven salaris betaald krijgen door die clubs en dan klagen.

02-05-2022 12:52

Haarlemmer +20591

Je zaakwaarnemer die je 'beste vriend' is. Yeah right. Van je portemonnee misschien.

02-05-2022 10:47

Oppermachtig +2877

En daar gaat mijn ontbijtje alweer.
Precies de tekst die ik verwacht van een engnek als de Ligt.

02-05-2022 09:29

Nick14 +25889

De Ligt is superieur aan jou.

02-05-2022 14:58

Godenzoon24 +15292

Hij stelt mij ook wel teleur ja. Het nemen van zo'n zaakwaarnemer, vroeg vertrekken, clubkleuze ( lees geld) dit soort aandacht berichten. Nee ik word toch wel steeds minder de Ligt fan.

03-05-2022 07:49

Henkjanklaas +20619

Wiens brood met eet wiens woord men spreekt.

02-05-2022 06:43

NeeI +107691

Als De Ligt dit zo voelt, dan moet hij dat vooral uiten. Is alleen maar goed. Lekker belangrijk wat de rest er van denkt.

01-05-2022 23:22

Markopantelic007 +3893

De Ligt is net zo'n hebberig mannetje als z'n wijlen zaakwaarnemer. Kan me herinneren dat hij voor z'n laatste seizoen bij Ajax eigenlijk ook al weg wilde naar het grote geld. Toen was ie dus 18. Overmars kon m nog overhalen gelukkig (lees: omkopen)

01-05-2022 23:04

Oppermachtig +2877

Correct, de echte Ajacied wilde nog op zijn 18e al de pleiterik maken. Zegt alles over dit mannetje.

02-05-2022 09:30

Nick14 +25889

De Ligt vertrok 4 weken voordat hij 20 werd.

Probeer nu in ieder geval eens ergens van op de hoogte te zijn mongooltje.

02-05-2022 15:02

Godenzoon24 +15292

Mongooltje ???? Wat volwassen. Mis ook eens goed lezen!

03-05-2022 07:51

Eurysaces +29519

Ik kan me er wel iets bij voorstellen, Ajax was toen weer vroegtijdig uitgeschakeld in Europa en een seizoen als 18/19 zag toen niemand aankomen. Weet ook niet of Blind en Tadic toen al binnen waren, Ajax stond in die zomer wel echt op een omslagpunt, financieel en sportief.

02-05-2022 12:41

Rasmussen +25823

Volslagen onbekenden mogen wel huilend aan de kist bij Hazes of Fortuyn staan. De Ligt mag geen eer bewijzen aan persoonlijk belangenbehartiger Raiola.

01-05-2022 22:12

mvdk +43907 moderator

Dat komt omdat ze het van één kant bekijken. Hun eigen kant. Natuurlijk, Raiola heeft Ajax vaak dwars gezeten, maar dat is geen reden om iemand de dood te gunnen, wat ik helaas ook voorbij zag komen. Dat is gewoon ziek.

Voor clubs was hij niet makkelijk, voor zijn spelers haalde hij echter alles uit de kast, dus hij zal vast een redelijke band met veel jongens hebben opgebouwd. De enigen die daarover kunnen oordelen zijn de spelers zelf... dus wie zijn onbekenden dan om te veroordelen dat spelers als De Ligt geen laatste eer aan Mino mogen bewijzen...

01-05-2022 22:26

behangdelul +32602

Tussen iemand dood wensen en opgerot staat netjes (grof gezegd) zit wel een heel verschil. Iemand dood wensen kan niet. Iemand missen als kiespijn vind ik prima.

02-05-2022 00:01

Biss +10061

Een reactie schrijven omdat je zaakwaarnemer en vriend te vroeg is overleden wordt men hier misselijk van. Maar een reactie schrijven omdat je iemand gaat missen als kiespijn vinden we geweldig 🤷🏼‍♂️
Als je hem niet mocht en niet gaat missen, zijn er toch genoeg andere nieuwsberichten te vinden ipv een reactie van Matthijs de Ligt.

02-05-2022 10:08

TheRiviera +5476

Een ruchter antwoord van iemand die wel realistisch en normaal kan nadenken. Verfrissend om te lezen. Helaas zijn er vele hier op AS die denken te spreken voor de cliënten van Raiola en denken dat ze allemaal een gat in de lucht springen nu dat hij overleden is.

02-05-2022 14:01

JariJari +15206

Dat ligt eraan of het oprecht is. Dit is dat niet (hoop ik anders is het nog erger).

02-05-2022 13:50

Godenzoon24 +15292

Nou ook bij jouw voorbeeld stel ik vraagtekens. En iedereen mag eer bewijzen aan wie die wil. Maar waarom dat allemaal openbaar moet en met teksten als beste vriend etc???

03-05-2022 07:53

In Bassey we trust +15361

Wat overdreven.. puur zakelijk was die relatie...

01-05-2022 21:30

Nick14 +25889

Wat weet jij daar nu van.

01-05-2022 21:37

Ferd +38450

ik denk dat je je daar enorm in vergist. Je hoort van alle grote spelers dat Raiola veel meer dan een zakelijk figuur was, maar dat hij echt met ze begaan was. Van de mindere goden hoor je dat niet overigens

02-05-2022 07:22

MichelAngelo66 +22256

“Als je wint, heb je vrienden, rijen dik, echte echte echte vrienden...Zolang je wint....”
Aldus wijlen Henny Vrienten. En hij had gelijk.

02-05-2022 08:32

Altijdindestraat +39977

🤮 hij deed dat alleen omdat je tering veel talent had 🤑

01-05-2022 20:25

MichelAngelo66 +22256

Het is hier door iemand al gezegd en kon me daar zeer in vinden....

Ca een half miljard hebben en in Monaco wonen alleen door het fungeren als tussenpersoon die een speler van de ene club brengt naar de andere neigt naar maffia. Een soort afpersing van clubs en bovenmatig incasseren van je klant.

01-05-2022 19:25

diamanti +3194

Valt wel mee toch? Het is als speler een vrijwillige keuze om met hem in zee te gaan. Je hoort niemand klagen over de fee's omdat hij ook het onderste uit de kan haalt voor de speler.

01-05-2022 19:37

WantAmsterdam +116101

Alleen omdat het een “vrijwillige keuze” is ( laten we ff buiten dat Raiola heel manipulatief was een de meeste spelers erg jong, hij haalde ze met 15 op), maakt het toch niet minder krankzinnig? Het hoort godverdomme verboden!

01-05-2022 19:49

diamanti +3194

De voetballerij is toch sowieso krankzinnig? Maar als jij als speler een duizelingwekkend bedrag verdient, is het toch niet zo gek dat diegene die dat voor jou regelt ook een flink stuk van de taart krijgt(het is wel bizar dat de clubs de fee's betalen en niet de spelers). Mino wist er zelfs voor Kishna met z'n rotte knieën nog een vet contract uit te slepen. Je kan ook je beste vriend of vader meenemen naar de onderhandelingen, ik ben benieuwd of die er net zo'n vet contract uit kunnen slepen.

01-05-2022 20:02

WantAmsterdam +116101

Die voetbalrij is mede door mensen zoals hem zo krankzinnig.
Zo logisch vind ik dat niet hoor, voetballers zijn niet de enige met een hoog salaris, maar zo extreem is het toch echt nergens anders.
Maar inderdaad, eigenlijk zouden de spelers dat zelf moeten betalen, als je het toelaat.

01-05-2022 20:05

sebastiaan1900 +5318

Ja, dit dus. Narcistische vent. Manipulatief ijzersterk.

01-05-2022 20:19

Gewoon Gijs +18376

misschien haalde hij wel helemaal niet het onderste uit de kan, alleen bij de club die hem hoogste fee gaf. Kan zomaar zijn dat er vaak andere club was die hoger salaris had willen geven ipv die te hoge fee. En dan laat ik het sportieve aspect nog buiten beschouwing. Te veel jong talent is daarmee verkwanseld

02-05-2022 08:08

JariJari +15206

Niet voor de clubs echter. En spelers mogen Rioolrat in dienst nemen NADAT ze bij een club getekend hebben zonder inspraak van de club. Heb je weer met die hufter van doen.

Ja ik ben erg blij dat die klootzak dood is. Wachtte er al jaren op.

02-05-2022 14:04

Biss +10061

Dit soort zaakwaarnemers is ontstaan omdat juist clubs deden aan ‘maffia’praktijken richting spelers. Spelers werden vaak onder druk gezet en opgelicht door clubs.
Hierdoor moest en kon er iemand als Raiola opstaan, die schijt had aan clubs en op kwam voor de belangen van spelers.
Ik zeg niet dat zijn zaakjes nooit stonken, en hij de voetbalwereld beter heeft gemaakt. Maar hij is wel een logisch gevolg van de acties van clubs zelf. Jammer dat velen dat lijken te vergeten.

02-05-2022 10:19

MichelAngelo66 +22256

Nou ja, daar is ooit Cor Coster mee begonnen door Cruijff bij te gaan staan. Toen werden ze echt in de maling genomen. Clubs zijn zeker niet heilig, maar Raiola is in het gat gesprongen om ordinair geld te verdienen. Als hij zo nobel was geweest dan had hij geen half miljard gehad. En hadden clubs geen miljoenen af hoeven dragen aan tussenpersonen alleen omdat een eigen werknemer overstapt naar een andere. Dat riekt naar afpersing.

02-05-2022 10:27

Ajaxadam1 +31667

Maar gelukkig Matthijs hangen mensen hier de slingers uit na de dood van een voor jou heel dierbaar persoon waardoor je in diepe rouw bent. Vooral frappant van de deugertjes hier normaal.

01-05-2022 18:51

Burgie +4032

Heeft hij daar zelf niet om "gevraagd", meneer de moraalridder?

01-05-2022 19:15

Ajaxadam1 +31667

Wat heeft hij die mensen persoonlijk aangedaan om blij te zijn met iemands dood. Met in acht neming dat hij een familie en vrienden heeft.

Zie sommige mensen nu nog van alles goed praten wat Ihattaren gedaan heeft omdat zn vader overleden is. Als die mensen dus weten hoe erg het overlijden is voor de naasten, snap ik niet dat je zo respectloos bent over iemands dood die jou persoonlijk niks aangedaan heeft.

01-05-2022 19:35

WantAmsterdam +116101

Het gaat toch niet over Raiola zijn naasten, maar over Raiola zelfs. Ik heb geen idee wat voor een kerel de vader van Mo was. Misschien was hij net zo een eikel als Raiola, wie weet. En dan mogen we toch ook onze mening over hem geven?
“ die jou persoonlijk niks aangedaan heeft.”
Putin heeft mij niks persoonlijks aangedaan, Ceausescu ook niet. Dan nog vind ik ze innerlijk verrot op basis van hun handelen. Nu hoort Mino voor mij niet in dezelfde categorie, neemt niet weg dat ik ook hem innerlijk verrot vond.

01-05-2022 19:46

sebastiaan1900 +5318

Ja, precies. Je kunt best kritiek hebben op iemands handelen en toch beseffen dat hij bij familie, vrienden geliefd is en zijn dood pijnlijk.

01-05-2022 20:22

Burgie +4032

Dat vind ik ook

01-05-2022 22:00

Joy +289

Wat heeft die man jouw aangedaan? Waarom vind jij dat iemand het verdient om dood te gaan?

01-05-2022 22:49

Burgie +4032

Waarom doe jij aan zelfbenoemde aannames?

01-05-2022 23:29

Oxxer +163913 moderator

Verbaasde mij altijd over mensen die foto’s van maaltijden die zij op gingen eten de wereld in slingerden. Persoonlijk berichten op social media horen daar ook bij. Ik doe niet aan FB , zo weinig mogelijk aan WA en die andere apps helemaal niet. Een vorm van aandachttrekkerij waar ik niks mee heb.

01-05-2022 18:47

WantAmsterdam +116101

Het hele SM is vooral pure tijdverspilling. Vooral mensen die lopen interessant te doen.

01-05-2022 18:55

Oxxer +163913 moderator

Het is niet mijn ding.

01-05-2022 19:03

vandenhaas4 +15078

Ja, en je zweet je kapot met al dat leer en latex wat erbij komt kijken.

01-05-2022 22:14

Biss +10061

En waarom dan dit bericht precies?

02-05-2022 10:23

Oxxer +163913 moderator

Ga jij nou op de man spelen?

Als jij Ajax Showtime vergelijkbaar vind met FB ,WA of andere aandachtsapps zijn wij snel uitgepraat.

02-05-2022 10:56

Biss +10061

Het is allemaal toch onderdeel van social media.
Waarbij de Ligt nog velen volgers heeft die een reactie verwachten van hem op het overlijden van zijn zaakwaarnemer. Stel dat hij deze niet geeft, wordt hij plat gebeld door media voor een reactie. Dus ik snap hem wel eigenlijk.

Op de man spelen? Jij begint toch zelf over jezelf, dan kan je daar ook een reactie op verwachten toch. Verder niet de bedoeling je aan te vallen, mocht je dat wel zo zien.

02-05-2022 11:01

Oxxer +163913 moderator

Ik veroordeel de Ligt niet, ik zeg toch echt duidelijk dat het mijn ding niet is.

02-05-2022 11:06

WillyBrokamp +11117

Mino deed alles voor zijn spelers (en voor zichzelf)....

01-05-2022 18:44

Franz Fabelhaft +5147

Ik snap nooit waarom dit soort persoonlijke boodschappen via Insta of wat dan ook met de hele wereld gedeeld moeten worden. Waarom niet volstaan met een persoonlijk bericht aan de nabestaanden? Zal wel een generatiedingetje zijn ofzo.

01-05-2022 18:29

WantAmsterdam +116101

Is puur voor de Bühne, anders zou je dat inderdaad persoonlijk doen.

01-05-2022 18:30

AFCACruijff14 +161327

Same. Snap dat social media gedeel ook nooit. Komt toch vaak over als laten zien dat jij als persoon wel heel erg deugt. Niet specifiek de Ligt nu, maar in zijn algemeenheid.

Uit alle berichten dit weekend blijkt wel dat zijn spelers heel blij met hem waren. Beetje het Mourinho effect, kritisch zijn doe je niet naar de buitenwereld, je komt vooral voor je spelers op. Ik heb niks met Raiola, maar hij was wel een kleurrijk persoon.

01-05-2022 18:32

Simpelishetmoeilijkst +25172

Doe ik nog steeds, al heeft het ook met leeftijd te maken. Bij mij beginnen vrienden nu te overlijden helaas. Behoor tot de ouderen hier.

02-05-2022 00:16

valentino88 +2536

Hmm dit is toch even een duidelijk verhaal, voor mij dan hè. Ik oordeel niet voor anderen. Hij had echt het allerbeste met z’n spelers voor.

01-05-2022 18:21

WantAmsterdam +116101

Inderdaad, Juve was natuurlijk sportief de beste keuze voor de ligt, hij is daar echt uitgegroeid naar niveau van Dijk.
Ook die 10 miljoen die hij bij de de transfer van de ligt kreeg, wat had de ligt maar gedaan als Raiola geen gigantische commissie kreeg???

01-05-2022 18:27

diamanti +3194

@WantAmsterdam Wat was het alternatief voor De Ligt? Die jongen pakt daar 10miljoen per jaar, elke zaakwaarnemer die adviseert om niet te tekenen is knettergek.

01-05-2022 19:25

WantAmsterdam +116101

Kom op, de ligt had echt naar elke club kunnen gaan. We hebben het over een 19 jarige die als captain met een underdog ploeg bijna de finale van de CL haalde. En ook steevast de beste speler op het veld was.

01-05-2022 19:30

diamanti +3194

Volgens mij waren er destijds maar weinig clubs concreet voor hem. Om dan een contract van 50 miljoen naast je neer te leggen moet je sowieso wel erg stevig in je schoenen staan.

01-05-2022 19:44

WantAmsterdam +116101

Haha concreet, als Mino hem ff in het gesprek had gebracht waren er opeens veel meer concreet.
Hij had ook bij andere clubs vorstelijk verdient, iets minder dan bij Juve misschien, maar nog steeds.

01-05-2022 19:51

frenkiedejong53 +9792

Ben ik niet met je eens WantAmsterdam. .
Sportief zeker niet de beste keuze zo is gebleken. Een club als Bayern zou beter zijn geweest, ook ManCity. Opbouwend heeft hij helemaal niks geleerd, maakt nog steeds veel te veel fouten wat betreft hands, nog vaak timing-fouten, is nog steeds te onbesuisd.
Hij gaat er wel komen, maar hij moet daar weg.

01-05-2022 20:05

WantAmsterdam +116101

Je bent er dus wel met me eens.

01-05-2022 20:08

Nick14 +25889

@wantamsterdam

Noem ff op welke clubs allemaal concreet waren voor De Ligt.
Blijkbaar heb je nogal wat informatie.

01-05-2022 21:41

WantAmsterdam +116101

Je denkt dat allemaal aan het licht komt? Er zijn zeker veel clubs die Raiola hebben gebeld. Raiola gaat niet elke call naar de media brengen.
Barca en City hadden naar verluidt interesse, denk andere Engelse topclubs zouden ook wel oren na een transfer hebben gehad. Als hij had gewilt had hij denk ik naar zeer veel clubs gekund.

01-05-2022 21:56

Gewoon Gijs +18376

Dit is the key, andere clubs werden niet concreet door zaakwaarnemer die alleen met club met hoogste fee ging onderhandelen

02-05-2022 08:16

Nick14 +25889

@wantamsterdam

"Naar verluidt"
"Denk ik"

Kortom, je roept maar wat.

02-05-2022 15:18

WantAmsterdam +116101

Net zoals jij dat doet dan. “Naar verluidt”, ja denk je dat Barca het bevestigd ofzo? Feit is, Raiola of en andere zaakwaarnemer had hem naar zowat elke club met de financiële mogelijkheden kunnen brengen, vind jij het een enorme toeval dat hij uitgerekend naar een club vertrekt waarmee Raiola een goeie band heeft?
Je weet hoe dat business loopt, een zaakwaarnemer belt met allerlei clubs, dat is geen geheim.

02-05-2022 15:21

Godenzoon24 +15292

Barcelona had echt beter voor hem geweest. Had hij ook genoeg geld en had hij nog souplesse gehad. Ze hebben een massief blok met een draaicirkel van een onderzeeër van hem gemaakt.

03-05-2022 08:03

AFCAMM +11341

Twijfel er niet aan dat hij veel deed voor zijn spelers. Of dat nou echt voor hen was, of voor zijn eigen portemonnee, doet er wat dat betreft niet eens toe. Maar berichten vlak na iemand’s overlijden zijn natuurlijk wel vaak net iets mooier dan de werkelijkheid. Desondanks zal hij door ‘zijn’ absolute topspelers wel gemist worden. Voor de jongens die daar qua niveau onder zitten, en eigenlijk te vroeg voor het grote geld zijn gegaan, was het waarschijnlijk (op termijn) niet de beste makelaar.

01-05-2022 18:56

noppenkoning +41199

Wat voor ziekte had Mino eigenlijk? Kan het nergens terugvinden

01-05-2022 18:18

Delaney +14746

Ik kan mij vergissen maar ik had ergens vernomen dat hij iets aan zijn longen had.

01-05-2022 18:22

WantAmsterdam +116101

vaat- en nicotinezucht.

01-05-2022 18:24

superajax +11450

Geldzucht

01-05-2022 18:26

WillyBrokamp +11117

morbide obesitas en combinatie met geldzucht

01-05-2022 18:45
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.