Mino Raiola overleden op 54-jarige leeftijd; Familie bevestigt trieste nieuws

door Brent Tomassen 366

Bron Voetbal International

Mino Raiola overleden op 54-jarige leeftijd; Familie bevestigt trieste nieuws

door Brent Tomassen 366

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Mino Raiola is overleden, zo meldt Voetbal International zaterdagmiddag. Het kantoor van Raiola heeft de dood van de zaakwaarnemer zaterdag om 16.00 uur bevestigd. De geboren Italiaan is 54 jaar geworden.

Eerder deze week meldden verscheidene Italiaanse bronnen al het overlijden van Raiola. Dit bleek toen nog niet waar te zijn, zo bevestigde zijn rechterhand José Fortes Rodriguez aan de NOS. Wel zou de belangenbehartiger van onder meer Ryan Gravenberch en Brian Brobbey de laatste dagen hebben moeten vechten voor zijn leven. Inmiddels is het overlijden ook door de familie bevestigd.

Mino Raiola (1967) werd geboren in Italië, maar groeide op in Haarlem. In zijn jonge jaren werkte hij in het Italiaanse restaurant van zijn ouders. In 1987 startte de toekomstig spelersmakelaar zijn eerste bedrijf: Intermezzo.

De spelersbegeleider groeide uit tot één van de bekendste in zijn vakgebied en nam tal van wereldsterren als Zlatan Ibrahimovic, Paul Pogba en Erling Haaland onder zijn hoede. Ook Nederlandse spelers als Matthijs de Ligt staan onder contract bij de topagent.

Lees meer over:
Plaats reactie

mokum007 +6522

Wie weet misschien gaat Gravenberch wel verlengen nu

01-05-2022 22:04

Ferd +38433

nee, de assistenten van Raiola nemen het over en die kennen alleen maar de Raiola tactieken

02-05-2022 09:08

wim_wenderson +1412

Nee, nee, zijn routekaart naar middelmatige clubs ligt al uitgestippeld, want alleen bij die koopjesjagers gaat hij speeltijd krijgen! In zijn spel schurkt hij ergens tegenaan maar krijgt zijn vinger er niet op en dan zo onvolkomen weggaan.... Dwaas!

02-05-2022 12:18

Mosquito +4265

Ben benieuwd wat voor positief nieuws dit kan gaan brengen voor de toekomst van (jonge) talenten. Zullen zij nu langer bij Ajax willen blijven?

Al met al, RIP Mino, sterkte voor nabestaanden.

01-05-2022 21:01

robertomalone +1185

@ajacied1981 Om in je eigen woorden te blijven: stom gelul. Dat overdreven beeld van clubliefde die hij kapot gemaakt zou hebben, besturen en spelers die hij een oor aangenaaid zou hebben. Onzin! Wordt wakker. Top voetbal is een miljarden business, vol haaien, opportunisten en ja ratten. Raiola heeft dat spel gewoon meegespeeld en was er ook nog eens goed in. Dacht jij dat Overmars een “Bobby de Goedzak” was? Dat die bestuursleden van de top 20 voetbalbedrijven van Europa, ex-misdienaren waren en de directies van de grote mediabedrijven eigenlijk meer begaan waren met het wel en wee van de hele planeet, dan het maximaliseren van winst en macht. Hoe toch op man. Deze business is keihard en de spelers hadden de beschikking over een vertegenwoordiger die in de harde wereld het spel bijzonder goed speelde. Iedere speler wist waar die aan begon toen hij bij Raouls tekende, dus kom nou niet aan met dit populistische gelul. Zal je veel likes opleveren, maar in sommige opzichten lijden de Ajax fans aan het Calimero gedrag waar we graag de supporters uit de rest van het land voor uitmaken.

01-05-2022 16:57

Jarisuarez +1537

Dus blijft het gewoon een rat....

02-05-2022 00:12

Red Devil +3604

Bij de spelers geliefd maar veel clubbesturen konden zijn bloed wel drinken.

01-05-2022 13:17

AlexIbarra +19238

Ik dacht dat hij veel ouder was, voor mijn gevoel al zeker 25 jaar een luis in de pels bij Ajax.
Wie weet hebben we nog iets aan zijn tragische heengaan in deze drukke transferzomer.

01-05-2022 11:28

Ajax34 +3996

Is voor de voetbalwereld beter ik zal er in ieder geval geen traan om laten. Alleen triest voor zijn familie. Als heel veel mensen blij zijn met jou dood dan zal je toch wel iets niet goed hebben gedaan.

01-05-2022 11:24

TontoKarnaggel +42461

Kon de man niet dus geen mening over zijn persoonlijkheid en karakter. Dat hij goed in zijn vak was staat echter vast en dat Ajax daar veel last van had ook. Dat hij daardoor hier niet geliefd was is logisch maar maakt hem niet per definitie een "slecht" persoon. Los van alles....een sterfgeval is altijd triest en zeker op 54 jarige leeftijd. RIP

01-05-2022 11:24

Sluk +2585

Ik kon hem ook niet, maar ik heb hem een keer bij studio voetbal via beeldbellen horen en zien praten. Dat ging toen over Qatar en het "statement" dat de oranje spelers maakte. Dat bevestigde m'n beeld dat hij alleen maar preekte voor eigen parochie en alles deed voor zijn spelers en dan met name voor z'n eigen bankrekening. De voetballerij is weer een klein beetje minder verrot geworden nu.

02-05-2022 08:34

Josey Wales +11658

Psv komt met een bericht van hoeveel deze man voor die club betekend heeft,zelfde geldt voor van Bommel. Ik wou dat we hier hetzelfde over deze man konden zeggen. Wij zijn gewoon besodemieterd door Mino,helaas.

01-05-2022 10:24

Alvarez352009Ajax +12061

Oplichters en sjoemelaars kunnen het altijd goed met elkaar vinden.

Samen gaan ze op zoek naar schimmige financiële constructies en PSV verkocht zijn ziel aan Raiola door akkoord te gaan met transfersommen waarbij Raiola een hoog percentage kreeg. Bij Malen had Raiola iets van 30% fee.

Ajax wilde niet aan dat soort constructies meewerken waardoor Mino een hekel aan Ajax kreeg.

PSV haalde altijd al allerlei streken uit om Feyenoord en Ajax voor te blijven voordat Raiola daar een grote vinger in de pap kreeg toen was Lemic altijd daar met schimmige constructies en louche zaken. Een kolfje naar de hand van oplichters club PSV

01-05-2022 11:25

Hans Verhagen +14116

Was ook een beetje zijn insteek. Hij had een hekel aan Ajax en in Eindhoven zoeken ze overal en iedereen om hulp te bieden, dus daar was Raiola voor hen.

01-05-2022 12:27

kampioenenjood +5044

Voor de familie natuurlijk een drama, maar een geweldig nieuws voor de voetbalwereld. Raiola stond voor alles wat zo verkeerd is aan het moderne voetbal. Er zullen andere ratten en ongedierte in het gat kruipen wat hij met z'n corpulente kop heeft achtergelaten, hopelijk zijn die snel beter te weren.

01-05-2022 08:58

El Pistolero +4932

"Voor de familie natuurlijk een drama, maar een geweldig nieuws voor de voetbalwereld".

Een even kansloze als hersenloze reactie. En nog eens stuitend hypocriet ook. Raiola heeft voor zijn spelers altijd hetzelfde gedaan als Overmars voor zijn club: zoveel mogelijk geld voor hen los te peuteren bij een transactie. En net als Overmars was hij heel goed in zijn werk. Hij verschijnt natuurlijk niet zomaar aan de onderhandelingstafel, dat gebeurt omdat hij daarvoor door zijn spelers wordt ingehuurd. Het zijn die spelers die salarissen met zes of zeven nullen eisen, ze huren een zaakwaarnemer in om het vuile werk op te knappen. Raiola is al door de ouders van Gravenbergh ingehuurd toen hij amper 15 jaar oud was en dat hebben die natuurlijk niet gedaan omdat hij zulke lekkere pizza's kan bakken. Je tirade getuigt van een abjecte dubbele moraal, waarin je het kennelijk geen enkel probleem vindt dat Ajax 30 miljoen vraagt voor een speler van 19 die geen cent gekost heeft en nog maar een contract van een jaar heeft. En als die speler een zaakwaarnemer in dienst neemt om er zelf ook zoveel mogelijk beter van te worden, hang je ineens de moraalridder uit. Het probleem ligt natuurlijk niet bij Raiola, maar bij het systeem. Raiola is niet de enige die daar gebruik van maakt, er zijn er honderden die dat doen. Het enige dat je Raiola kan "verwijten" is dat hij net als Overmars heel goed was in zijn werk. Dat was ook waarom zijn spelers met hem weg liepen. Hij heeft net als alle zaakwaarnemers gebruik gemaakt van een falend en krankzinnig systeem waarmee het voor een zaakwaarnemer mogelijk is om het grootste deel van zijn rekening niet in te dienen bij de persoon door wie hij is ingehuurd, maar bij een club en zonder dat daar wederdienst tegenover staat. Sterker nog hij probeert bij die club een zo hoog mogelijk salaris voor zijn cliënt te bedingen, waardoor die alleen maar nadeel ondervindt van zijn handelingen. De FIFA staat dergelijke praktijken met open ogen toe en niet alleen bij Raiola. Die zou je dan ook de maat moeten nemen en niet de zaakwaarnemers. Die doen exact hetzelfde als een club, zoveel mogelijk voordeel uit een transactie proberen te peuren. Het verschil is dat het geld dat een club verdient, weer terug vloeit in het voetbal, terwijl de miljarden die de zaakwaarnemers jaarlijks verdienen in hun eigen particulieren zakken terecht komen en dus aan het voetbal worden onttrokken. Clubs geven het voetbal veel en krijgen daar veel voor terug, terwijl zaakwaarnemers geld aan het voetbal onttrekken zonder het voetbal daar iets terug voor geven. Dat is echter geen tekortkoming van een individuele makelaar, maar van een falend systeem. Niet alleen de makelaars onttrekken miljoenen aan het voetbal, dat gebeurt ook bij de FIFA en de UEFA die ook kwistig met miljoenen strooien en waar ook het nodige geld aan de strijkstok blijft hangen. De spelers en clubs doen exact hetzelfde en proberen zoveel mogelijk profijt uit een deal te trekken, waarbij de spelers de kooltjes door een intermediair uit het vuur laten halen. Door dat de ene partij kwalijk te nemen en dat bij de andere partij met de mantel der liefde te bedekken, getuig je van verwerpelijke dubbele moraal.

01-05-2022 09:46

FCDuivendrecht +5468

Holy shit wat een gewauwel op zondagochtend kwart voor tien. Teveel pilletjes erin gegooid dit weekend? Lees je comment is terug, je herhaalt continu je argumenten in andere woorden en nieuwe volgorde. Echt bipolaire junkenpraat gast.

01-05-2022 10:43

Oxxer +163878 moderator

Is dit Psalm 666?

Misschien volgende keer een uittreksel van een uittreksel plaatsten dan nodigt het uit om te lezen, 😉

01-05-2022 11:31

Hollister +12576

Man wat een gelul zegf komt er uit jouw mond..... de man heeft meer dan 500 miljoen op de bank... maar volgens mij doet hij het allemaal voor de spelers... no more say

01-05-2022 11:33

El Pistolero +4932

Voorspelbare inhoudsloze reactie. Vol met krachttermen, maar zonder iets dat zelfs maar op een argument lijkt. Maar dat krijg je als je je onderbuik gebruikt om mee te denken.

01-05-2022 14:04

El Pistolero +4932

"Man wat een gelul zegf komt er uit jouw mond..... de man heeft meer dan 500 miljoen op de bank... maar volgens mij doet hij het allemaal voor de spelers... no more say".

Volgens mij heb je last van dyslexie. Ik heb nergens gezegd of beweerd dat hij het "allemaal" voor de spelers doet, maar dat die hem inhuren om de kooltjes uit het vuur te halen. Die spelers willen salarissen met 6 of 7 nullen, dat is de reden waarom ze iemand als Raiola inhuren om dat voor elkaar te krijgen. Het is belachelijk omdat de opdrachtnemer te verwijten en de opdrachtgever buiten schot te laten. Die spelers zijn net zulke geldwolven als hun zaakwaarnemer. Dat is de reden dat ze hem inhuren.

01-05-2022 14:12

Am*dammer +3183

Mensen hadden een hekel aan hem omdat hij telkens die jonge gasten aanzette om te liegen tegen de fans terwijl hij allang wist dat hij ze niet zou laten bijtekenen.. door die leugens hielt hij ook de club aan het lijntje en kon hij spelers weg brengen met nog maar 1 jaar contract of zelfs transfer vrij.. de transfersom die Ajax mis loopt ging zo voor een groot deel bij hem in het zakkie.. en dat die jongens Ajax niets kosten is ook BS .. opleiding kost tonnen per speler..

01-05-2022 14:36

Drummer4ever +1372

@El pistolero: Je bedoelt hij haalde zoveel geld op voor zichzelf, rest boeit hem geen drol.

04-05-2022 09:46

HenryVakH1972 +1018

Rip Raiola. Zoveel geld in je pocket en dan zo vroeg dood.

Ajax zal alleen denk ik niet snel van het probleem van graaiende spelersmakelaars afkomen. Voor de ene rat komt weer een andere rat terug.

Maar triest voor zijn familie en jammer dat ie niet van zijn vergaarde fortuin heeft kunnen genieten

01-05-2022 07:53

Tufono +4195

“Een mens heeft een leven gekregen om er voor een ander te zijn, niet om een ander uit te buiten”.

Dit is een zeer mooie en filosofische zin en zet je aan het denken, complimenten!

30-04-2022 23:49

FrancescosRavioli +15189

R.i.p.

Terug naar de orde van de dag. Ben blij dat we van die zweetlul af zijn. Nu is de vraag welke ellendeling het lege gat gaat vullen en onze volgende plaag wordt.

Voordat mijn reactie gemodereerd wordt: laten we niet politiek correct gaan doen. De man was een verschrikking voor de sportwereld (behalve voor zakkenvullers).

30-04-2022 23:38

Amsterdam90 +8256

Eens! ik ben ook blij dat we van de roofkapitalist af zijn. Ikke ikke ikke en de rest kan stikken was het bij Mino. Dikzak Raiola heeft Ajax laatste 15 jaar helemaal geruineerd.

30-04-2022 23:48

WantAmsterdam +116101

Als er een leven na de dood is zal die wel ongelofelijk spijt hebben. Heeft het hele leven alleen voor zich gewerkt, om nog meer geld te vangen. Waarschijnlijk nooit echt genoten. Heeft zijn kinderen (naar eigen zeggen) niet zien opgroeien.
Alles wat die gedaan heeft is een paar mensen (financieel) rijker te maken. Wat een erbarmelijk erfenis. Heeft niks gedaan om de wereld een betere plek te maken. En als er zoiets is als Karma of hel, zal die voor eeuwig verdoemd zijn.

30-04-2022 23:52

WantAmsterdam +116101

Ben het met je eens, maar begrijp dat “rip” dan niet. Ik hoop hij krijgt zijn terechte straf voor al die hebzucht en het egoïsme. Dus geen rust in vrede.

30-04-2022 23:54

Amsterdam90 +8256

Grootste vijand van Ajax, deze man heeft Ajax tientallen miljoenen gekost.

30-04-2022 23:32

Benleiden +7280

Alle sympathie voor de man Erik ten Hag kwijt. Die was me toch een partij niks-anders-dan-goeds-over-de-doden aan het vol lullen zeg?! Alleen maar lovende woorden over Mino en dat hij de sport voetbal verder op de kaart heeft gezet en/of veel goeds gebracht heeft etc. Rot toch op, die man heeft alleen maar ellende gebracht voor de voetballerij.

30-04-2022 23:28

IRBaboon +6852

Rip riola

30-04-2022 23:25

Snellejapie +11401

Het was een man die afrekende met de clubliefde die een speler voelde, gewoon door de prijs op te drijven. Hij was een handig zakenman maar zeker niet meer dan dat. Altijd aan de goede kant van de vergelijking staan. Niks bijzonders behalve dat hij kleine clubs veel geld en prijzen heeft gekost en ze klein heeft gehouden. Alles zodat grote clubs met veel geld groot konden blijven. Ik ben heel blij dat hij er niet meer is. Hij heeft niets dan ellende voor de sport gebracht. Hij heeft de sport niet beter gemaakt, niets toegevoegd…alles voor zijn eigen portemonnee.

Zo blij als ik ben zullen veel clubs vanavond zijn geweest. Het is een zegen voor het voetbal, het is een zegen voor de kleine clubs dat die rat er niet meer is.

30-04-2022 23:19

WantAmsterdam +116101

Raiola is het gezicht van wat er allemaal fout zit met het moderne voetbal (en de hele wereld).

30-04-2022 23:25

Alvarez352009Ajax +12061

Ik ben blij dat hij is uitgeschakeld. Het was een meedogenloze zakkenvuller die veel spelers hebben geruïneerd.

Dat PSV rouwt om zijn dood zegt al genoeg. Dat waren gewoon partners in crime.

01-05-2022 11:36

BRAMHOUTEN +3813

Ik heb niks met deze man. Voor de nabestaanden wel triest. Is veel te jong. Misschien toch het contract van gravenberch verlengen😉

30-04-2022 23:19

Ajacied1981 +17412

Dat stomme gelul over dat dit een bijzondere man was, en over de doden niets dan goeds terwijl hij altijd hier (terecht) werd afgemaakt....

Het was een rat, een graaier, een egoist, een manipulatief persoon, een geldwolf.
Hij gebruikte zijn spelers als middel om geld te harken. Hij was er niet voor hen maar voor hun geld! Het interesseerde hem geen ene mallemoer wat er gebeurde met iemand. Alleen de inhoud van zak euro's was van belang, meer niet.

Hoe diep ze je ook gooien, je geld kun je niet meenemen naar de hemelpoort geldwolf

Een mens heeft een leven gekregen om er voor een ander te zijn, niet om een ander uit te buiten.
De voetballerij is er alleen maar minder op geworden door dit soort ratten

Het is triest voor zijn nabestaanden

30-04-2022 21:43

Ajax27 +19110

Ach slap gelul. Hij doet gewoon z'n werk. En dat was spelers onder de best mogelijke voorwaarden bij een club laten spelen zodat ze financieel zsm onafhankelijk waren. Dat dit niet altijd ten gunste was voor de clubs wat moet hij daarom geven.

Als hij jou bij een club een 5 jarig contract kan laren tekenen voor 5+ miljoen per jaar waar een andere zaakwaarnemer een 3 jarig contract voor 3 miljoen per jaar kan fixen... Dan wist ik ook wel als speler waar ik naartoe ging.

Mathijs de Ligt was na Ronaldo de best verdienende speler van Juve, dat is de verdienste van Raiola en van niemand anders. Kijk naar Neres en Nico die ondanks alle successen door hun zaakwaarnemer aN geen enkele fatsoenlijke club verpatst konden worden... Dan zou ik toch liever iemand als Raiola hebben.

30-04-2022 21:50

Ajacied1981 +17412

Ik ga niet op je gelul reageren, mijn statement staat hierboven. Een rat van het zuiverste soort, dat was het. "Hij doet zijn werk" MIJN REET. Deze man heeft de zucht naar geld ipv succes naar een twijfelachtig niveau getrokken

Al die geldzucht heeft hem niet geholpen. Het oordeel is gekomen

30-04-2022 21:52

WantAmsterdam +116101

“Hij doet gewoon zijn werk.” Doet Putin ook, je mag dan nog kritiek op zijn werk hebben.
Jij noemt die paar namen die (financieel) enorm op vooruit gingen. Hij heeft ook talloze carrières kapot gemaakt, weet je waar Ouasim Bouy nu speelt?
En je noemt de ligt, Juve was voetballend gezien gewoon en hele slechte keuze, bij een andere club was hij waarschijnlijk al op niveau van Dijk.
Al met al is het een figuur die het voetbal een enorm schade heeft toegevoegd en zich verrijkt heeft op de rug van andere mensen, zonder dat die voor de grote massa enige meerwaarde had.

30-04-2022 21:56

Beachboy +2905

Als geld je enige maatstaf is dan heeft ie hier en daar goed werk gedaan, maar zelfs dan vooral voor de korte termijn en niet erg voor de lange termijn.

30-04-2022 22:34

Amsterdam90 +8256

En zo is het, vuile rat was het.

30-04-2022 23:27

Dusbaba +15350

Wat mij nog bijstaat is dat De Ligt zelf naar Juventus wilde om daar het verdedigen van de beste van de wereld te leren of zoiets.

01-05-2022 09:08

Oxxer +163878 moderator

@WantAmsterdam

100% mee eens, Ik zag Ouasim Bouy spelen tijdens de voorbereiding in de US, hij speelde fantastisch. Had waarschijnlijk een basisplek gehad dat komend seizoen. Mino bracht hem naar Juve, belachelijke move. Ik heb laatst opgezocht of Bouy nog speelt, kon niks vinden.

01-05-2022 11:38

Ajax27 +19110

Als je denkt dat het niveau niet treuriger kan... gaan mensen hier een zaakwaarnemer vergelijken met Poetin... zucht.

02-05-2022 07:18

Ajax27 +19110

Precies dit.

02-05-2022 07:19

Ajax27 +19110

En door wie is die keuze gemaakt? Door Raiola, of door Bouy? Ik ben hier echt niet om een rat als Raiola te verdedigen. Maar we moeten niet hypocriet lopen doen. De speler maakt de keuze..... die zegt, ja ik wil vertrekken of nee ik wil voor m'n kans vechten.

Iedere speler die een beetje kan voetballen bij Ajax krijgt vanaf z'n 16e aanbiedingen vanuit clubs in heel Europa. Maar er zijn er altijd een paar die hierop happen en het gros wat voor zijn kans bij de club wil gaan. Dat zegt meer over de families achter die 16-jarigen, dan over een zaakwaarnemer.

Raiola zou het liefst hebben gehad dat spelers zoals De Ligt ieder jaar naar een andere club zouden gaan. Want bij iedere transfer is het weer cashen voor een zaakwaarnemer. Maar de Ligt beslist dat ie een stap ging maken en de Ligt beslist of hij wel/niet blijft bij de club (mits de club 'm zelf zou weg willen hebben).

Dus nee, medelijden met personen zoals Bouy zal ik nooit hebben. Die hebben hun eigen carriere verknald.

02-05-2022 14:35

AFCA1961 +3302

@Ajacied1981: Sluit me volledig bij jou post aan, had het zelf niet beter kunnen zeggen. Ik heb altijd een schurfthekel aan die Rioola gehad, dan ga ik nu niet zeggen dat ik hem mis en RIP en zo.
Triest voor zijn nabestaanden en vrienden, maar ik sluit me bij jou tekst aan; ga hem geen seconde missen.

01-05-2022 03:15

Ajacied1981 +17412

Precies dat . Een goede zaakwaarnemer zegt ook tegen jonge spelers als Brobbey: Jongen ga eerst wedstrijden maken in Ajax 1, teken bij, we laten je salaris iets verhogen en kijken over 3 jaar verder. Maar dat zijn we allemaal schijnbaar vergeten, de wereld is op zijn kop.

01-05-2022 11:16

Oxxer +163878 moderator

@Ajacied1981.

Spot on.

01-05-2022 11:33

TheRiviera +5476

Je loopt te praten alsof je spreekt voor al zijn cliënten maar spelers die hij begeleide betreuren zijn dood zo te zien wel. Maar ik gok dat jij het wel beter zal weten toch?

01-05-2022 15:46

Ajacied1981 +17412

Ja ze gaan vast ff roepen: Mino, blij dat je dood bent....
Leef je onder een steen?

01-05-2022 21:09

TheRiviera +5476

Dat kan ik eerder aan jou vragen want volgens mij heb jij nooit geleerd om niet te spreken voor mensen die je niet kent. Je speculeert op basis van je eigen haat tegenover Raiola maar ken je hem daadwerkelijk wel? Sta je in direct contact met zijn cliënten? Sturen hun jou Whatsappjes met alle sappige geheimen van Raiola?

Ik denk het niet.

02-05-2022 14:09

vandenhaas4 +15059

Kijken of er nog dombos zijn die nu denken dat Gravenberch alsnog bijtekent. Of zou de volgende zaakwaarnemer niet gewoon toevallig precies hetzelfde adviseren...

30-04-2022 21:40

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25321

Over de doden niets dan goeds RIP

30-04-2022 21:38

Ajacied1981 +17412

Dus pak hem beet, zomaar wat namen, leden mocro maffia, vroegere vriendjes holleder, louche onderwereldfiguren, mensenhandelaren, prins bernard, IS leden....allemaal niets dan lovende woorden heb jij voor hen?

30-04-2022 21:46

Babangida83 +23867

Zijn geen lieverdjes, maar ook dat zijn maar mensen. En die maken af en toe foute keuzes. Heeft met hun jeugd te maken vaak. Dat kun je die mensen ook niet kwalijk nemen. Of ik ze ga missen, is een ander verhaal.

30-04-2022 22:36

Spielmacher +10695

Ik ga hem niet missen, maar evengoed triest. RIP Mino, hier op aarde heb je maar weinig peace gegeven en genomen. Maar zoveel overgewicht zoveel jaar, dan weet je toch wel dat het fout af zal lopen?

30-04-2022 21:08

Freddy Ax +1386

ik was geen fan van deze man en zijn manier van zakendoen, desondanks condoleer ik de familie met hun verlies ,dit wens ik niemand toe .

30-04-2022 21:06

AlexLitmanen10 +14370

54 jaar nog maar geworden. We zullen maar zeggen rust in vrede, Mino!

Niet mijn (ons) favoriete persoon maar dat doet er niet toe

30-04-2022 20:59

Batistuta +283

"Fuck you, ga eerst maar meer scoren, dan kan ik je aan iedereen verkopen', was de boodschap voor de voetballer die zijn dure horloges en auto eerst maar moest verkopen van Raiola. Vanaf dat moment dacht Zlatan: Dit is mijn man."

Mooi toch!!!
R.I.P. Mino
https://www.vi.nl/nieuws/het-moment-waarna-zlatan-nooit-meer-aangespoord-hoefde-te-worden-

30-04-2022 20:31

diamanti +3194

Sneu op zo’n jonge leven. Hij heeft toch een imposant imperium opgebouwd. Ik denk overigens dat de werkwijze van de meeste zaakwaarnemers hetzelfde is, Mino was gewoon de beste.

30-04-2022 20:23

tbomas +1348

Dit is echt een 'if I speak, I'm in big trouble' moment. Deze man heeft Ajax zo ontzettend veel gekost... Ook postuum nog met Gravenberch, Mazraoui. Maar als je de hele lijst opsomt de afgelopen 20 jaar is het denk ik wel honderden miljoenen. En die obituary van de familie is ook lachwekkend, doenend alsof de man een soort Robin Hood was die opkwam voor de rechten van de arme spelers, houd toch op, dan strijk je niet zelf tientallen miljoenen op bij een transfer. Desondanks moet ik me ook realiseren dat Ajax 'maar' een sportclub is, oke, een belangrijk deel van al onzer identiteiten, maar zelfs als iemand Ajax zo ontzettend veel schade doet, of Cruyff schoffeert zoals hij ooit zo gewetenloos deed, is het eigenlijk nog steeds een stap te ver om hem persoonlijk zoiets na te dragen to the extent dat je blij bent als diegene overlijdt... En toch voel ik blijdschap. Of opluchting. Of zelfs een lichte glimlach om de ironie dat hij zijn eigen lichaam net zo hard kapot maakte als zijn spelers, en dat dat nu hierin resulteert. Ik kan er niets aan doen.

Hopelijk is er met het verdwijnen van de persoonlijkheidscultus ook een verdwijnen van de invloed van Raiola BV op de Nederlandse spelers- want een gemiddelde zaakwaarnemer schijnt toch een stuk minder tegen het belang van opleidingsclubs te denken dan Raiola deed. Aan de andere kant zou er ook een nog ergere zakkenwasser in het gat voor de snel-cashen-spelers kunnen springen nu. We zullen zien.

30-04-2022 20:19

vanreenen +10236

Hij zou bij de transfer van Haaland een schamele 70 miljoen euro opstrijken. Gaat toch nergens meer over. Afijn, nu gaat het ook nergens meer over. Het is over.

30-04-2022 20:57

WantAmsterdam +116101

Schandelijk gewoon.

30-04-2022 22:05

Schip +23401

Lijkt me geen moment om iets anders dan sterkte te wensen aan familie en respect te tonen voor een mens. Meningen kunnen een keer wachten.

30-04-2022 19:49

Bensco +7167

Hij handelde niet in het belang van clubs maar Ik had wel respect voor hem als zaakwaarnemer. Keiharde onderhandelaar die gewoon overmars regelmatig buitenspel wist te zetten door het spelletje slim te spelen. Hate him or love him maar voor zijn cliënten was hij de beste die er rondliep. Moge hij rusten in vrede

30-04-2022 19:23

Babangida83 +23867

De Ligt slechte keuze en ging nog slechter sinds contractonderhandelingen met Juve. Pogba carriere naar de galamiezen, Haaland heeft geen knikker meer geraakt sinds dat hij een salaristour ging doen in Europa. Ihattaren naar Juve/Sampdoria, die is uiteindelijk maar van zaakwaarnemer veranderd, net zoals Berghuis dat deed en sindsdien zijn carriere weer op de rit heeft en plezier in het voetbal heeft teruggevonden. Het is maar wat je belangrijk vindt. Geld of geluk.

30-04-2022 21:18

WantAmsterdam +116101

Om maar te zwijgen over talenten als Bouy die helemaal verdwenen zijn.

30-04-2022 21:24

Babangida83 +23867

@Want, Ja, onbegrijpelijke keuze. Anderzijds kun je talenten soms ook niet kwalijk nemen om snel voor het grote geld te gaan. Bijvoorbeeld als je familie erg arm is, zoals bij Fosu Mensah, geloof ik. Maar Raiola verdiende later erg veel aan dat soort goedkope transfervrije transfers door via een omweg transferrechten te krijgen van spelers. Soms wel 50% van een toekomstige transferwaarde. Absurd. Daarom ging Brobbey naar Leipzig. En daarom is gaat het moeilijk zijn voor Ajax om hem terug te kopen. Het zou goed kunnen dat als Ajax 10 miljoen betaald, dat Leipzig daar er maar 5 van terugziet. Dus hij had hier een groot belang bij, wat niet altijd strookte met de belangen van het talent. Eigenlijk zou een zaakwaarnemer gewoon standaard een vast bedrag moeten hanteren. Of uurtarief.

30-04-2022 22:40

WantAmsterdam +116101

Daar werkte Raiola tegen. Dreigde met een zaak tegen de FIFA. Wat die vent met commissies krijgt, gestoord. Voor Haaland had die vent naar verluid meer dan 50 miljoen kunnen opstrijken.

30-04-2022 23:09

Jan Doedel +4281

Binnenkort krijgen de engeltjes boven veel meer salaris dankzij Mino ;-) Heb m vaak vervloekt maar laten we niet vergeten dat hij in t belang van en in opdracht van de spelers in zijn stal handelde. Dat zijn ook geldwolven maar Mino kreeg altijd 100% de schuld. Is ook niet erg, daar kreeg hij vorstelijk voor betaald.
Respect voel ik niet als ik aan Mino Raiola denk maar het van pizzabakker tot multimiljonair schoppen is razend knap. En dat alleen door spelers van de ene club naar de andere te brengen. Dan lach je toch de hele wereld uit?

30-04-2022 19:09

S_020 +4104

Je gunt 't (bijna) niemand, hem -ondanks alles- ook niet. RIP

30-04-2022 18:57

Caparzo +4227

Persoonlijk en voor de nabestaanden is dit natuurlijk een tragedie. 54 jaar is te jong, en je ziet maar weer, leven is niet te koop, hoe onnoemelijk veel (dubieus verkregen) geld je ook hebt. Voor zover het menselijke gezichtspunt. Zakelijk/sportief gezien, het voetbal en in het bijzonder Ajax is verlost van de grootste tumor die het ooit gekend heeft. Geen enkele kip binnen Ajax die een traan laat. Laten we hopen dat er nu iets (een klein beetje) veranderd. Desondanks RIP.

30-04-2022 18:45

YRGI +32921

Hopelijk hebben onze spelers er geen last van. Neem aan dat hij een behoorlijke band met Ryan en Brian heeft. RIP.

30-04-2022 18:44

Ajax4proud +10820

Voetbalwereld gaat tegenwoordig voor een grootst gedeelte over geld en hij deed niets anders. Toch gun ik niemand de dood, gecondoleerd voor de nabestaande.

30-04-2022 18:41

Huub Rademaker +548

Veel te jong,vreselijk voor familie vrienden en nabestaanden.En ook voor vele voetballers,hij heeft voor hen en ook voor zichzelf er altijd financieel het maximale uitgehaald.Daar kun je van vinden wat je wilt maar de markt laat het toe.Helaas is het zo dat Ajax daar regelmatig de dupe van is geworden.Ik heb hem ook vaak vervloekt.Maar dit gun je niemand RIP

30-04-2022 18:40

Pinky +3194

Moge Ajax rusten in vrede.

30-04-2022 18:35

AlexLitmanen10 +14370

Ook prachtig. Ik wil je graag plussen maar je hebt er nu 14 en dat staat zo mooi

30-04-2022 21:01

Simpelishetmoeilijkst +25155

Condoleances voor zijn familie, want dit is vreselijk zwaar voor de nabestaanden.
Hopelijk is dit goed voor Ajax, en we weten allen waarom.

30-04-2022 18:34

Ozhan +1530

Dan heb je dus zoveel geld op je rekening en vele mensen die je niet mochten. En dan op 54 jarige leeftijd overleden.

Dan h b je in mijn ogen verkeerde beslissingen in het leven genomen.

30-04-2022 18:34

Andersen de man +1999

Vooral gezondheidstechnisch, neem ik eventjes aan

30-04-2022 18:39

AFCACruijff14 +161156

Je weet toch niet waaraan hij overleden is? Geruchten zijn een longziekte. Misschien wel covid. Dat kan iedereen overkomen.

30-04-2022 20:00

tbomas +1348

De 'gemiddelde' persoon krijgt niet zo snel een longziekte en gaat zeker niet dood aan covid op 54-jarige leeftijd. Mino was kettingroker en morbide obees. Je raapt wat je zaait.

30-04-2022 20:20

MPAjax +8398

Clubliefde kapot gemaakt en zie hier maar toch spelers en clubs veel geld gebracht en zichzelf het meest

RIP

30-04-2022 18:26

ElPistolero9 +628

Triest voor de familie.

Voor Ajax echter is dit goed. Deze man heeft Ajax in de afgelopen 4 jaar zeker 80 miljoen gekost. Ik heb hier al eens eerder gepost dat als je een McKinsey de organisatie Ajax laat doorlichten, dat als grootste bedreiging voor het succes van Ajax niet PSV of Feyenoord, maar Raiola uit de bus komt.

Ik vind het daarnaast ook een slecht mens. Hij heeft in grote mate geld aan de voetballerij onttrokken, wat uiteindelijk wordt betaald door Jan Modaal: de stadionbezoeker en de tv-kijker. Vergeet niet dat hij 50 miljoen heeft gepakt op de transfer van Pogba, een belachelijk hoog bedrag dat uiteindelijk wordt betaald door de arbeider uit Manchester. Ook 10 miljoen bij de Ligt naar Juve, terwijl hij nog maar een jaar of minder zelfs zijn zaakwaarnemer was. Het is legaal, het mag allemaal, en het zal vast zakelijk sluw zijn, ik vind het moreel onjuist.

En dan heb ik het nog niet over de carrières van vele jonge voetballers om zeep helpen door ze op hele jonge leeftijd gek te maken en naar grote clubs te sturen, om daar zo zelf van te profiteren.

Nogmaals, een dood moet je nooit toejuichen, tenzij het Poetin of iets dergelijks betreft misschien, maar deze dood hoeven we ook zeker niet rouwig om te zijn.

30-04-2022 18:25

WantAmsterdam +116101

Dit dus, legaal betekent niet moreel. Raiola was slim genoeg, altijd op het randje.

30-04-2022 18:28

AFCAWormerveer +4442

Clubs hebben daar zelf aan mee gedaan door steeds die fee te betalen. Die jonge voetballes zijn ook nooit tegen gehouden door familie, allemaal geld wolven. En de arbeiders / belastingbetaler die dat betaalt, betaalt toch altijd alles. Ook de belachelijke kosten voor de koning, de benzine prijzen noem maar op. En misschien zouden we wel t zelfde doen als we de keuze zouden hebben. RIP..

30-04-2022 20:16

Henkje Netherlands +10195

Heel triest nieuws ja.

30-04-2022 18:24

Anno1984 +166

Gun iedereen z'n gezondheid. Ik leef mee met de familie en vrienden.
Maar mijn god wat is de voetballerij verlost van een kwal

30-04-2022 18:23

Jeugd +24698

Wat een hoop triest volk hier. Bevestigd maar weer eens hoeveel hersenlozen hier rondwaren. Ofwel je bent een verwerpelijk mens en hebt geen inlevingsvermogen of je bent gewoon enorm dom
Je kunt je mening geven, er niet achter staan, een hekel aan iemand hebben maar met blijdschap en rancune reageren op een overlijden is ronduit triest.

30-04-2022 18:20

Pakschaal020 +2124

Voor de mens Raiola is het triest en ben ik het zeker met je eens. Voor de voetballerij wel een zegen dat hij er niet meer is.

30-04-2022 18:23

OuweDibbes +11830

Ach als ik in jouw ogen een barbaar ben, dan maar een barbaar. Ondanks alles wens ik jou wel alle succes vanavond.

30-04-2022 18:26

WantAmsterdam +116101

Hou toch op, blijdschap is in mijn geval overdreven maar er lopen miljoenen mensen op deze planeet rond die we missen als kiespijn. Raiola is in mij ogen een van hun. Dat is pas een triest persoon. Respect verdien je, dat is niemand belooft.

30-04-2022 18:26

mgtow +22318

Wat wil je?

30-04-2022 18:34

MarcelvTol1971 +15314

Voor de mensen die hem liefhadden is het diep triest zeker op deze leeftijd. Sterkte.
Een hoop geld hebben heeft gelukkig nog steeds geen positief effect op je gezondheid.
Voor Ajax is dit geen drama, en ik ga deze gladjakker ook echt voor geen cm missen.
Rust hard wat mij betreft.

30-04-2022 18:20

Saban +531

Zielig voor zijn familie. Heel goed voor de voetballerij.

30-04-2022 18:15

Pakschaal020 +2124

Mee eens. Walgelijke invloed op het voetbal geweest en heeft veel jongens hun veelbelovende carrière verpest. Ook heel respectloos geweest naar veel legendes binnen het voetbal.. Walgerijke geldrat op zn best. Echter nog steeds wel heel naar voor zijn familie en vrienden dat hij weg is.

30-04-2022 18:20

Burgie +4032

Het is dat ik als standpunt heb dat ik niemand de dood gun, anders zou ik hier nog een voordeel van inzien voor de club.

30-04-2022 18:14

Cednificent +491

Jaren geleden hadden de clubs de macht, totdat de affaire Bosman tot een arrest leidde.

Langzaam werd voetbal commerciëler en grepen spelers meer de macht, met de intrede van meer commerciële partijen werden zaakwaarnemers steeds belangrijker.

Mino Raiola zag dit en anticipeerde hier vanuit zijn eigen optiek prima op. Zijn motto was, voetbal is werk en moet de financiële belangen van zijn cliënten veiligstellen. Daar handelde hij dan ook naar. Waar hij bij sommige spelers meer aan carrière planning deed, koos hij bij andere sneller voor de financiële planning.

Zelf heeft hem dit geen windeieren gelegd maar tot zover ik weet is dit allemaal wel binnen de regels van het toelaatbare gebeurd.

Voor veel clubs is hij een doorn in het oog geweest, maar clubs (ja ook Ajax) zijn ook niet heilig.

Zelf als liefhebber zou ik als zaakwaarnemer (moreel) andere keuzes maken of spelers andere routes laten nemen, maar hij ging vol voor zijn overtuiging en daar heb ik respect voor.

Vrijwel alle spelers liepen met hem weg en hij heeft zeker veel impact op de bedrijfstak voetbal gehad. Zowel positief als negatief.

Mino rust zacht 🌹

30-04-2022 18:09

superajax +11437

Daar ga je dan met al je miljoenen.

30-04-2022 18:09

Jeugd +24698

Condoleances aan de familie en iedereen die hem lief had. Jammer dat zijn impact op de voetbalwereld vooral gepaard ging met schaamteloos veel geld verdienen voor zowel spelers als makelaar als clubs.
Met zijn invloed had ik gewenst dat hij zich zou hebben ingezet voor hogere doelen in de sport dan geld.

30-04-2022 18:06

jerryisthename +31737

Ik heb hem ook vaak vervloekt en ga niet schijnheilig doen, ga hem niet missen...maar ik wens zijn familie, vrienden en collega's veel sterkte toe.

Ik hoop wel voor hem dat hij rust heeft daarboven en toch gelukkig mag zijn. Waarom? Omdat het een mens is en tuurlijk was hij een arrogante vent en heeft hij als een geldwolf geleefd en spelers gebruikt en uitgebuit, maar hij is geen Hitler of Putin.

Dus ja, ik wens hem rust en vrede toe en voor iedereen hier op aarde eens en te meer een bevestiging dat het leven niet alleen maar om geld draait, maar vooral om liefde, geluk en gezondheid. Heb je geen liefde, ben je doodongelukkig, heb je geen gezondheid dan leef je niet lang en kun je niet van al die miljoenen genieten. Heel belangrijk om zo gezond mogelijk te leven, al mag je soms wel genieten natuurlijk.
En wbt. geld? Tsja, dat kun je niet meenemen naar het hiernamaals.
Tuurlijk is geld belangrijk, anders ben je ook ongelukkig als je in de schulden zit, maar jullie snappen wat ik bedoel.

Zijn leven was niet normaal en híj was niet normaal - wilde alleen maar meer en meer en nog eens meer, terwijl de meesten al dolgelukkig zijn met een miljoen, laatsstaan 10 miljoen. En deze man had misschien wel meer dan 100 miljoen...

Maar goed, rust in vrede, ouwe pizzabakker.
En ja, je was een goede, maar sluwe zaakwaarnemer.

30-04-2022 18:05

Koningtoto +60216

Gek dat ie zijn dood niet zelf bevestigd

30-04-2022 18:05

mgtow +22318

Het is een complot van big pharma.

30-04-2022 18:11

MPAjax +8398

Neem nog een booster maakt je gezond

30-04-2022 18:27

mgtow +22318

Gelukkig niet gevaccineerd idd. 👋

30-04-2022 18:32
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.