Daley Blind over vertrek bij Ajax: 'Het heeft me lang pijn gedaan hoe alles is gegaan'

door Bram Bark 123

Bron Algemeen Dagblad

Daley Blind over vertrek bij Ajax: 'Het heeft me lang pijn gedaan hoe alles is gegaan'

door Bram Bark 123

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Daley Blind heeft in een interview met het Algemeen Dagblad aangegeven dat het vertrek bij Ajax hem niet lekker zit. De oud-Ajacied zegt er nachten van wakker te hebben gelegen. Blind is nog altijd Ajax-supporter en sluit een terugkeer naar Amsterdam niet uit.

Afgelopen seizoen ging het mis tussen toenmalig trainer Alfred Schreuder en Blind. De 101-voudig international had op steun gehoopt vanuit de club. ‘Ik had gehoopt dat de clubleiding iedereen aan tafel zou zetten om tot een oplossing of in ieder geval nader tot elkaar te komen. Ik begrijp tot op de dag van vandaag niet waarom dat niet is gebeurd.’ Het zit Blind dan ook niet lekker hoe alles is verlopen. ‘Het heeft me lang pijn gedaan hoe alles is gegaan. Nog steeds eigenlijk, als ik eraan denk. Ik heb daar nachten van wakker gelegen. Dat je als jongen van de club via de achterdeur weg moet. Zonder enige echte communicatie.’

Blind kwam op een gegeven moment niet meer in de plannen van Schreuder voor. Toch geeft de linkspoot aan dat dat niet de reden is van zijn vertrek. 'Ik ben niet blij als ik wissel ben of als ik gewisseld word, maar dat is niemand. Ik wil een faire concurrentiestrijd, dat is het enige. Dat is niet zo als je ineens de vijfde linksback wordt en volstrekt genegeerd wordt door de trainer. Ik heb bij Bayern bewezen dat ik prima kan omgaan met een reserverol.’

Terugkeer bij Ajax

Ajax heeft afgelopen zomer contact gezocht met het management van Blind. De verdediger bevestigt dit en gaat in op een eventuele terugkeer. ‘Mijn deur staat voor Ajax altijd open, de meeste mensen door wie ik de keuze moest maken om te vertrekken, zijn weg. Maar oké, Ajax staat voor jonge jongens, dus prima dat ze die weg op willen. Er zijn ook goede talenten op komst, met Jorrel Hato bijvoorbeeld, fantastische jongen. Ik hoop van harte dat ze het goed doen. Ik weet zeker dat ik in een voetbalrol of een andere rol nog terugkeer bij Ajax.’ Blind vertelt verder nog dat hij al bezig is met zijn carrière na zijn spelersloopbaan. Hij wil zijn trainerspapieren gaan halen.

Pre-order de gloednieuwe Johan Cruijff-collectie via de Ajaxshop!

Lees meer over:
Plaats reactie

Enoh25 +1820

Houd eens op met zeuren Daley. Je bent altijd welkom, maar je hebt het zelf ook niet allemaal lekker aangepakt. Kortom. Kom een keer een bakkie doen. Leg de boel bij en zand erover. Niet dat gemekker achteraf.

20-08-2023 12:33

Rock69 +8411

Dit is al net zo'n kwalmer als Frank de Boer. Dankzij Blind, die perse moest spelen en anders een vervelend mannetje werd. Tagliafico moest weg om deze Blind. En nu smeken ze om Tagliafico. De wereld op zijn kop! De Blind die bij Bayern München werd uitgelachen en snel.de exit toegewezen kreeg. Op deze Blind zit werkelijk niemand meer te wachten. Mooi daar blijven waar je nu bent!

20-08-2023 10:17

sapp +642

Irritant

20-08-2023 07:27

OuweDibbes +11889

Deze ajacied verdiend een waardig afscheid..

20-08-2023 00:01

TheRiviera +5476

Het is jammer dat Blind hier weer geen schijntje van zelfreflectie laat zien. Daarnaast blaast hij de situatie uit porportie. Als een trainer ( ongeacht hoe ongeschikt Schreuder was ) niet tevreden is met het geleverde spel van een speler dan gaat een trainer andere opties gebruiken. Het is aan Blind om te erkennen dat hij niet goed genoeg was afgelopen seizoen en dat Schreuder logisch gezien dan gaat experimenteren met andere opties. Maar zover ik weet is Blind NOOIT 5de keus geweest.

Elke trainer zou gaan puzzelen om te kijken welke optie voor de linksback positie het beste is en naast Blind had Schreuder destijds Bassey, Wijndal en Baas als opties. Later kwam Hato daar nog bij maar dat was na het vertrek van Blind. En dat Schreuder andere opties probeert betekend NIET dat Blind ineens 4de keus was. Daarnaast is Blind een veelzijdige speler die zowel links als centraal achterin kan en ook nog eens kan spelen als verdedigende middenvelder. Dus hoe dan ook had Blind genoeg mogelijkheden gehad op speeltijd vooral na het vertrek van Schreuder.


Daarnaast is Blind ook niet weggepest zoals vele denken. Hij is nooit gedwongen om te vertrekken etc. Hij is zelf weggegaan omdat hij niet om kon gaan met Schreuder maar juist op zo'n momenteel moet je een sterke mentaliteit tonen en blijven strijden in de mindere periodes. Het laat zien dat Blind gewoon mentaal zwak is en het niet kon accepteren dat hij bij AJAX geen eerste keus meer was. Zijn argument over het kunnen accepteren om op de bank te zitten omdat hij dat bij Bayern ook deed slaat nergens op. Natuurlijk moet je dat accepteren bij Bayern omdat ze je niet gehaald hebben voor de basis maar als breedte versterking.

Het is gewoon jammer dat Blind niet de nodige zelf reflectie heeft om te kunnen zeggen: Ik was niet goed genoeg. En dat hij ook niet de mentaliteit had om tegen zichzelf te zeggen: Ik ga mezelf weer in de basis knokken.

19-08-2023 16:10

Sunny +9553

Heb groot respect voor deze intelligente topper waarvan we allemaal wel genoten hebben .
Maar Blind kon het in zijn laatste 1,5 jaar voetballend gewoon niet meer aan.
Ik had gehoopt dat hij als kind v.d. club in een soort voetballende mentor rol was gebleven en zijn sportieve carrière bij ons had afgesloten.
Maar ik constateer ook (en dat is zijn goed recht) dat hij ons daarin in de steek heeft gelaten.
Voor zover ik weet heeft niemand hem de deur gewezen en hoefde hij ook niet op een bijveld te trainen dus waarom Ajax hem niet goed zou hebben behandeld zie ik niet.

19-08-2023 12:42

twynestar +28350

Elke 3 maanden hetzelfde interview...

en niet aankomen met 'hij antwoordt toch op een vraag', je kunt onderwerpen prima afkappen, hij zoekt dit soort interviews op. Het ging en gaat hem toch echt om Daley, niet om Ajax.

19-08-2023 12:38

trodat4030 +96810

De manier waarop het gegaan is verdient verre van de schoonheidsprijs. Ajax liet hem vallen als een baksteen, zo ga je niet om met kinderen van de club. Nooit! Hier heeft Edwin echt een flinke flater begaan.

19-08-2023 12:19

twynestar +28350

Je was erbij? Weet hoe Blind zich opstelde?

19-08-2023 12:38

Sunny +9553

Wat precies valt Ajax te verwijten?

19-08-2023 12:43

Mocrodammerr +23048

Is dat dezelfde Blind die na een verloren wedstrijd op het veld stond te lachen met Davy Klaassen?

19-08-2023 12:11

Eurysaces +29527

Klopt, de enige die binnen Ajax (samen met de supporters) bereid was zijn bek open te trekken over het feit dat de club naar de klote ging onder Schreuder. Had vd Sar maar geluisterd naar Daley (en de supporters).

19-08-2023 12:24

RSM +3918

Joh Ajax staat te springen om je na jouw voetbalcarrière dus dat komt goed.

19-08-2023 11:15

cabenb +1604

Zijn afscheid had zeker eleganter gekund, maar de laatste 2 jaar speelde hij dramatisch. Bedankt voor de mooie jaren en nu gewoon lekker afbouwen in het buitenland en je zakken vullen nu het nog kan.

19-08-2023 11:12

TeringHenkie +28382

Dat heeft hij de laatste twee jaar bij Ajax al gedaan.

19-08-2023 12:18

Arjuna +3732

Lijkt mij een prima jeugdtrainer.

19-08-2023 10:22

Web +178830

Durven te zeggen dat Blind geen echte Ajacied is
En dit is een topprestatie hier ( beschamend )

Blind heeft tegen Emmen een voorzet gegeven om Scheuder te lozen, maar vd Sar heeft hem niet ingekopt
Johan heeft zo vaak precies hetzelfde gedaan
Onrust creëren in het beste voor de club
Maar dat is te moeilijk om te begrijpen, voor vd Sar ook

En er waren ook spelers die het wel aangevoeld hebben
Blind was echt niet de enigste
Maar Tadic die invloed heeft zit weer met dezelfde zaken waarnemer
Die houd zijn kaken op elkaar
En zegt ook doodleuk dat Heitinga het heel goed deed

Blind ik hoop oprecht dat je terug komt bij jou club waar je hart zit, en onze jeugd gaat leren hoe je een bal kan spelen, en een pass uit kan stellen
Voor mij ben je wel een groot Ajacied

Succes supporters op AS
Pak de posten er maar bij van een maand geleden
Ajax was helemaal niets meer, zelfs minder dan Twente
Zesde dan mag je blij zijn

19-08-2023 10:16

twynestar +28350

'Onrust creeren is het beste voor de club'. Ik vind het te rooskleurig om te denken dat een speler op dat moment onrust creeert in het belang van de club, ipv vooral zichzelf.

19-08-2023 12:39

Ajax4Live123 +667

Wat mij betreft zijn jongens als Daley altijd welkom bij ons cluppie . Aan hun Ajaxhart twijfelt niemand. Jongens die terug naar de club komen met flink wat ervaring elders om zo jonge jongens die doorstromen vanuit de Toekomst bij de hand te nemen en te coachen. Vooral wanneer deze aansluiten bij het eerste. (Voorwaarde moet wel zijn dat ze nog in het veld van nut kunnen zijn) Alleen had ik met Daley wel het idee dat hijzichzelf veel hoger in hiërarchie achte en zichzelf meer macht toedichte dan eigenlijk gezond was. Hierdoor kwam hij in de knel. Bij Bayermunchen wist hij dat hij gehaald was als backup. Bij Ajax kon hij ( naar mijn mening ) moeilijk met deze rol omgaan. Neemt niet weg dat hij alsnog een rol binnen Ajax kan spelen.

19-08-2023 10:07

Techno303 +2619

Tja je hebt al aardig wat tikken gehad bij Ajax en telkens wist je weer je rug te rechten. Deze keer met een kut trainer en bestuurlijke chaos was het buigen of barsten. Het werd barsten… jammer maar niet getreurd je hebt altijd wel Ajax in je hart gehad en er echt voor geknokt!

Ongelofelijk dat sommige hier beginnen over een wedstrijdje Emmen beginnen man man man. Met alles wat Daley op zijn bordje heeft gekregen en dan ook nog top moeten presteren kan je alleen maar diep buigen.

Dus om naar Daley te wijzen is echt gênant. Neemt niet weg dat zijn tijd geweest is.

19-08-2023 09:13

gi0vanni +7239

Er is hier niemand die een probleem heeft met Daley als mens. En hij is inderdaad een echte Ajacied. Maar de realiteit is dat hij zonder bal niet meer van waarde kon zijn. En dat is toch wel belangrijk als je een verdediger bent. Zijn leeftijd en hartproblemen hebben hem niet beter gemaakt. En hij was veel te duur. Maar mooi dat hij het voetballen nog leuk vindt en op een lager niveau doorgaat. En als hij een functie in het voetbal wil zou hij altijd welkom moeten zijn. Ajax zou eens moeten bellen om hem een fatsoenlijk afscheid te geven en om te vragen wat hij na zijn spelers loopbaan gaat doen.

19-08-2023 09:40

Dirk +7031

Met het buiten jagen van Daley heb ik een dejavu , De Jongh hebben ze ook buiten je jaagt, een Amsterdamse jongen die toen geen vaste plek kreeg en elke week ergens anders moet spelen, al je dan ziet welke carrière hij heeft gemaakt , ook bij Oranje moeten de verantwoordelijke bij Ajax zich diep schamen

19-08-2023 09:01

Dirk +7031

Daley voor ALTIJD in ons AJAX HART

19-08-2023 08:56

Sjakio +2379

Niet blijven janken, Daley. De spaanse miljoenen stromen binnen jij maakt je druk om je gekrenkte egootje.

19-08-2023 08:16

Ajax4Live123 +667

De miljoenen kunnen, als het goed is, een Ajaxhart niet doen laten vergeten dat je thuisbasis je niet meer wilt. Iedereen wilt graag terug naar zijn geliefde thuisbasis waar je opgegroeid bent en waar je een heel groot deel van je leven hebt doorgebracht. En zeker bij hem. Zijn vader was al zoon van de club dus Daley kwam al op de club voordat hij zijn eerste woordjes zei. Dat hij graag weer thuis wil komen is begrijpelijk. Daar kan ( mijn mening) geen geld tegen op!

19-08-2023 10:16

trodat4030 +96810

Sommigen zijn in de veronderstelling dat geld alles oplost, die ga je dit nooit aan hun verstand peuteren...

19-08-2023 11:57

TeringHenkie +28382

Als er morgen een Rotterdamse miljonair mij 5 mio aanbied, maar dan moet ik Feyenoord suppoosten, dan koop ik vanmiddag nog een Feyenoord shirtje!!

19-08-2023 12:21

Biss +10199

Met Cruijff achterop 😄

19-08-2023 13:48

Jeugd +24780

Verongelijkt gaan doen achteraf.....ik had niet anders verwacht. Het tere zieltje met hele lange tenen verdraaid de zaken. Als je alleen al die kop zag als een wissel hem niet aanstond 🤣
"Ik heb bij Bayern bewezen" laat me niet lachen. Dat vergelijk slaat nergens op. Bij Ajax was hij regelmatig niet meer goed genoeg laat staan bij Bayern. Daar was hij niet meer dan een noodoplossing.
Bij volwassenen gedrag was je er uit gekomen. Nu hebben 2 volwassenen zich als kinderen gedragen.

19-08-2023 05:52

Mijnclub33x +9885

Blind is nog steeds een ECHTE AJACIED. Ik snap nog steeds niet waarom er zo tegen hem geageerd wordt. In het buitenland worden zulke spelers op handen gedragen. Hier wordt je gelijk afgemaakt. Nog steeds kunnen Gullit, van Basten en Rijkaard niet normaal over straat in Milaan, dan wil iedereen nog steeds op de foto of een handtekening van ze. Is hier na je carrière ondenkbaar. Zo'n volkje zijn we.

19-08-2023 03:40

Hans Verhagen +14116

Een echte Ajacied knokt zich de ballen uit zijn broek als het niet loopt en gaat niet lopen muiten. Dit geintje heeft ws 40 miljoen aan cl inkomsten gekocht omdat jouw echte Ajacied ws ook nog andere meegenomen heeft in zijn muiterij.

19-08-2023 04:05

Techno303 +2619

Lul toch niet zo dom. Wie heeft die tering schreuder aangesteld?!

19-08-2023 09:15

trodat4030 +96810

Slap gelul, niemand die vaker op de foto gaat met supporters als Sjaak Swart. Hoe lang is díe niet al gestopt?

19-08-2023 11:58

Eurysaces +29527

Het zegt vooral iets over Wijndal en ASE, maar op dit moment zou Daley gewoon nog een versterking zijn voor de linksback positie. Ik hoop dat er een goede CV bij komt zodat Hato er kan spelen, maar eigenlijk moet daar gewoon iemand anders komen.

Blind zou ik het als groot Ajacied gunnen ipv Wijndal, maar met Branco en Tahirovic hebben we gelukkig al spelers die het spel kunnen verleggen, dus is het logischer om voor andere opties te gaan.

19-08-2023 01:36

Joodhannus73 +3579

Zelf debet aan. Niet gaan lopen miepen nu. Emmen uit was te opzichtig... Daar was jij groter dan de club en dat kan niet. Pek en veren nu. Jammer joh!

19-08-2023 01:10

fanvooraltijd +6805

Blind blijft aandacht vragen , lijkt de familie Hazes wel .

18-08-2023 23:33

AjaxPositivo +6958

Ipv te hopen dat de clubleiding met iedereen om de tafel wilde zitten, had je ook zelf meermaals stappen kunnen zetten op m de verhoudingen te herstellen.
Of de storm even uitzitten, had ook gekund.
Maar je verliet je club om elders te gaan banken. En ritselde nog een oprotpremie met zes nullen ook.

18-08-2023 23:29

HendrikAjax +16835

Die stappen had hij wel degelijk gezet toendertijd. Hij viel er juist over dat al zijn pogingen afgeslagen of genegeerd werden.

19-08-2023 02:01

PietjePrecisie +1984

Hij heeft zijn reserverol totaal niet goed opgepakt. Zo vaak en zo lang stond hij er echt niet naast. Ik had de indruk dat "je plek verliezen" zijn eer te na was, in plaats van het te accepteren, op je kans te wachten en hard te blijven trainen, zoals eigenlijk elke teamspeler zou moeten doen. Ik denk dat hij daarvoor zijn excuses zou moeten maken, en dan is de kou uit de lucht.

18-08-2023 23:11

FrancoS +466

Blind kon gewoon niet meer.
Hadden eerder al afscheid van hem moeten nemen.

18-08-2023 23:10

Rockanje23 +37062

Zoveelste bewijs dat van der Sar een waardeloze directeur is geweest. Niet alleen op technisch gebied, maar ook als peoplesmanager heeft hij volledig gefaald

18-08-2023 22:55

401Middenweg401 +6027

Fijne gozer. Welkom als hij gestopt is. Geen idee welke rol hem dan het beste past, maar meer Ajax in zijn linkerteen dan bijvoorbeeld Sneijder in zijn hele lichaam.

18-08-2023 22:50

AJAX020ADAM +6946

Blind niks voor Ajax, linksachter positie

18-08-2023 22:42

Oxxer +164157 moderator

Lucky Ajax of Ajax zaterdag amateurs?

18-08-2023 22:46

FUNKADEL!C +4491

😂 savage

19-08-2023 00:17

Oxxer +164157 moderator

No Mercy😂

19-08-2023 00:47

Sjaakvaak +26584

Blind was fantastisch voor Ajax. Nu zit de sleet erop en is hij niet goed genoeg meer en dat is prima. Het blijft een schande hoe hij de deur uitgewerkt is.

18-08-2023 22:49

4xEC1 +7731

Vind ik ook. Onbegrijpelijk de reacties dat hij zijn reserverol niet goed zou hebben opgepakt, terwijl toch wel bekend moet zijn dat zijn uitbarsting tegen die slappe, onprofessionele Schreuder in de kleedkamer, volkomen terecht was. En als je dan als Schreuder zijnde, rancuneus gaat worden, en een clubicoon zoal Blind nog niet eens een hand geeft bij zijn vertrek, dan ben je niet volwassen, maar een klein kind. En vd Sar en consorten kiezen dan voor passant Schreuder, Blind vertrekt op een onwaardige manier, en even later word Schreuder de laan uitgestuurd. Doodzonde.

19-08-2023 00:31

Ferd +38491

Blind is inderdaad niks voor Ajax

19-08-2023 04:29

Jarikoning +7232

Veel te lang de kans gehad. Eth had m al weg moeten doen. Nu moest de aliën het oplossen. Zelfkritiek is de familie.Blind vreemd

18-08-2023 22:34

Patrick67 +9624

Het heeft héél veel Ajax supporters ook heel veel pijn gedaan naar dat gepruts van Daley te kijken de afgelopen 2 seizoenen.

18-08-2023 22:31

Sjaakvaak +26584

Patrick67, je hoeft niet iedere paar minuten een nieuw bericht te plaatsen om een oud-speler te gaan beschimpen. Denk aan je hart.

18-08-2023 22:50

Dolblij +45171

Je zou er bijna b..... van worden.

18-08-2023 22:53

Allesreiniger +3361

Goed om te horen, tot snel in de staf!

18-08-2023 22:30

Patrick67 +9624

De trainer van Girona moet echt 🍅 op de ogen hebben om Opa Blind als LCV een basisplaats te geven.

18-08-2023 22:29

ajaxfan83 +3453

Je bent erg fan van hem hey omdat je 85 keer wat post over blind

18-08-2023 23:23

EinSteijn +4772

Vermoeiende gozer begint te worden zeg.

18-08-2023 22:26

Hamstelaar +15031

Blind op de bank is gewoon gif voor je elftal en dat is zo ontzettend zonde. Hij gaat dan muiten terwijl het een club legende is. Juist nu had hij zo van waarde kunnen zijn met zijn ervaring en jongens zoals Hato coachen. Maar hij denkt nog steeds dat hij de beste is en in de basis hoort ook al zegt hij dat hij met een reserve rol kan leven. Bij een Bayern inderdaad maar niet bij ons.

18-08-2023 22:17

Aeter +6617

Legende? Niet overdrijven maat.

18-08-2023 22:35

Hamstelaar +15031

Zijn maar weinig spelers die zo veel prijzen met Ajax heeft gewonnen en kwam tenminste nog terug naar ons en dat al op z’n 28e terwijl hij toen op z’n top was en gemakkelijk een niveau hoger had kunnen voetballen. Daarnaast kind van de club en zoon van.

Misschien is legende inderdaad nog een stapje te hoog aangezien daar Cruijff, Swart en Keizer o.a. bij horen. Laten we dan zeggen 1 van de grootste Ajacieden van de laatste 20 jaar.

18-08-2023 23:43

Aldinho_nl +1061

Gelukkig zijn er nog heldere berichten en mensen die onze helden eren. De familie Blind is van enorme waarde voor ons aller Ajax geweest. Ik heb de hele carrière van zowel vader als zoon mee mogen maken en het is absurt hoe groot hun bijdrage aan de prijzenkast is.

Maar ja, lekker meelullen met de cafepraat van de snor en alle Feyenoorders daar aan tafel werkt aanstekelijk. Of zijn het gewoon trollen?

18-08-2023 23:59

Aeter +6617

Als jij eens stopt woorden in andersmans bakkes leggen knaap. Ik vind Blind een triest figuur, omdat hij geen echte Ajacied is. Hij koos voor zichzelf en niet de club. Clubliefde mijn reet. Daley heb ik absoluut geen respect meer voor. Met je meelullen met de snor. Houd toch je mond zwetselaar. Je bent zelf een trol met je domme gejammer.

19-08-2023 00:38

Petterson +25059

Zo is dat. Pa en zoon hebben samen waarschijnlijk meer prijzen gewonnen dan een club als Feyenoord. Natuurlijk ook het geluk gehad om deel uit te mogen maken van een legendarische club, maar ze hebben die club wel lang en succesvol gediend.

19-08-2023 00:56

wijzijndebeste123 +163973

Sinds Daley Blind de wedstrijd tegen Emmen saboteerde waardoor we 2 punten verloren is hij voor mij geen groot Ajacied meer. Hij heeft daarmee laten zien zijn eigen ego ver boven de club te stellen en zelfs uit rancune de club schade te willen toebrengen.

18-08-2023 22:12

Oxxer +164157 moderator

Dat was erg nasty, zijn begin bij Girona was ook niet best.

18-08-2023 22:23

wijzijndebeste123 +163973

Ik heb t niet gevolgd bij Girona. Alweer id fout gegaan? Door n gebrek aan snelheid?

18-08-2023 22:23

Patrick67 +9624

Zeg nou niet dat hij een basisplaats had.

18-08-2023 22:26

Oxxer +164157 moderator

Bij de 1-0 liep de maker van de goal in zijn rug vrij, dat was zijn fout, door gebrek aan snelheid, uiteraard weer zwaaien met armen en kijken naar ploeggenoten. Daarna veroorzaakte hij een pingel, Blind had geluk, beslissing door VAR teruggedraaid, i.p.v. 2-0 achter werd het later 1-1. Hij is veel te traag voor dat niveau.

18-08-2023 22:28

wijzijndebeste123 +163973

Hij is al 2 jaar klaar. Maar door n gebrek aan zelfreflectie ziet hij dat zelf niet.

18-08-2023 22:32

Oxxer +164157 moderator

@Patrick67

Voor hoe lang heeft hij een basisplaats? De trainer van Girona is erover een paar weken klaar mee na een lading tegengoals door Blind.

18-08-2023 22:33

Oxxer +164157 moderator

@ wijzijndebeste123

Idd weinig zelfreflectie, geloof er niks van toen hij zei mee te kunnen op de training van Bayern.

18-08-2023 22:38

AFCACruijff14 +161624

Ik lees dit geregeld, maar dit is toch geen feit? Misschien dat hij wat minder fanatiek was die avond maar dat is niet direct saboteren.

18-08-2023 22:23

wijzijndebeste123 +163973

Hard maken kan je t nooit. Maar hij deed echt niks. Liet zijn man zomaar lopen meermaals. Hief buitenspel zomaar op. Het werd in meerdere voetbalprogramma's ook gewoon gezegd dat het wel sabotage leek. Van der Vaart bij SV, Youri Mulder bij Ziggo o.a. En niet verrassend was Blind na die wedstrijd 4e keuze.

18-08-2023 22:25

AFCACruijff14 +161624

Ik vind wel dat je op moet passen iemand sabotage te verwijten. Blind zal er vast de schijt in hebben gehad die dag en niks lukte en hij gaf misschien ook niet alles maar zulke dagen hebben alle spelers jammer genoeg wel eens. Los van dat denk ik dat Schreuder hem wel zo vals heeft behandeld dat het voor hem ook een dramatische periode was. Zo werk je een man met 7 titels niet de deur uit.

18-08-2023 22:37

wijzijndebeste123 +163973

Ik was zeker niet de enige na die wedstrijd:
https://www.vi.nl/nieuws/van-der-vaart-vermoedt-sabotage-na-blik-van-blind-en-instagram-post-lucca

https://www.voetbalnieuws.nl/nieuws/23110/alfred-schreuder-verdenkt-daley-blind-ervan-de-boel-te-hebben-gesaboteerd-bij-ajax.html

https://www.ajaxshowtime.com/opinie/van-hooijdonk-heeft-tip-voor-ajax-laat-blind-transfervrij-vertrekken

18-08-2023 22:39

AFCACruijff14 +161624

Ik doel ook niet specifiek op jou, maar in zijn algemeenheid.

Sabotage zou niet goed te praten zijn, maar ik kan wel naar het grotere geheel kijken. Die jongen houdt zo intens veel van Ajax en heeft er zoveel gewonnen dat dit nooit zo had mogen eindigen en hij altijd welkom moet wezen voor een terugkeer in een functie.

18-08-2023 22:42

401Middenweg401 +6027

Als Hooijdonk en Schreuder het zeggen is het net zo geloofwaardig als de transferinfo van onze plaatselijke frikandel.

18-08-2023 22:53

wijzijndebeste123 +163973

True. Maar ook vd Vaart en Mulder zeiden t. En als meerdere analytici t expliciet uitspreken + veel supporters hebben t idee dan was zijn belabberde spel op zijn minst heel erg opvallend.

18-08-2023 22:56

Petterson +25059

Raf bedoelde zo’n opmerking waarschijnlijk licht ironisch. Schreuder probeerde zijn eigen hachje te redden door Daley zondebok te maken waar die juist intern de vinger op de zere plek durfde te leggen. En vogelverschrikker gooide natuurlijk graag nog eens wat olie op het vuur.

19-08-2023 01:00

BaasBaas +8345

Ben het wel met je eens. Daley Blind is een echte Ajacied, maar hij kan ook een heel naar mannetje zijn zoals VdVaart dat zou zeggen.

18-08-2023 23:44

Eurysaces +29527

7 keer kampioen met Ajax en omdat hij er volledig klaar mee was dat zijn club door Schreuder naar de klote werd gebracht, is hij gaan muiten. Of hij bewust de wedstrijd saboteerde, zal de vraag blijven (ik vrees van wel), maar dat hij niet zijn beste wedstrijd zal spelen, was al lang duidelijk. Als Schreuder na die wedstrijd ontslagen was, waren we nooit zo ver afgegleden, Blind zag het net als de supporters goed. Blind was intern helaas de enige die het belang van Ajax verdedigde.

Deze GROTE Ajacied verdiend zo ontzettend veel meer waardering dan hij hier krijgt. Mensen mogen zich afvragen of ze zelf de titel Ajacied verdienen, met deze kritiek op Daley. Alleen Sjaak en Johan werden vaker kampioen.

19-08-2023 01:23

Michiel Kapteijns +5372

Beetje flauw. Herinner me nog hoeveel supporters hier in de laatste weken van Schreuder openlijk zeiden te hopen op puntverlies zodat ontslag onvermijdelijk zou worden. Heel veel supporters hadden leedvermaak na puntverlies. Zijn dat dan ook geen echte ajacieden meer?

19-08-2023 01:29

WantAmsterdam +116147

Je hebt weer eens zo gelijk. Het blijft wel enorm zonde. Had hem graag als absolute Ajax legende herinnert. Net als zijn vader heeft hij dat voor mij kapot gemaakt.
Wat een ego heeft die vent. Net als de meeste zogenaamde “echte Ajacieden”.

19-08-2023 02:31

Web +178830

En het ergste
Je begrijpt het niet
Cruijff zou je zelfde doen
Punten verliezen maar de klap er op geven, die trainer er uit
Maar vd Sar begrijpt het niet

Doe je ogen eens los, en denk eens na wat je zegt

Geen kaas gegeten van topsport kerel

19-08-2023 10:07

Web +178830

HIJ IS EEN LEGENDE
En dat bepaal jij NIET

19-08-2023 10:08

WantAmsterdam +116147

Cruijff was dan ook de beste voetballer die we ooit hadden en zullen hebben. Een mens die we bijna alles te danken hebben. Flink verschil.
Jij bepaalt niet wie ik een legende vind en wie niet, Web. Verder zeg ik alleen dat hij geen ABSOLUTE legende voor mij is.

19-08-2023 11:47

Web +178830

@wijzijndenebeste
Je moet kapot schamen
WALGELIJK ben je

19-08-2023 10:05

wijzijndebeste123 +163973

Haha! Om wat precies? Dat ik m verdenk van sabotage en dat hij daardoor voor mij geen groot Ajacied meer is? Die vrijheid heb ik gewoon. Jij speelt zoals zo vaak direct op de man bij n mening die je niet zint en dat terwijl je jezelf moreel superieur voelt aan de rest. Over walgelijk gesproken.

19-08-2023 10:09

Web +178830

Voor mij ben je af klaar

19-08-2023 10:05

markk +8904

Hij verdiende een mooier afscheid en had zeker nog van waarde kunnen zijn alleen laten wij niet vergeten dat Blind niet genoegen nam met een plek op de bank en een plek op de bank in Duitsland verkoos boven de bank van Ajax. Hij had bij Ajax ook vanaf de bank veel meer gespeeld dan die paar minuten bij Bayern. Ik heb die beslissing nooit begrepen.

18-08-2023 22:12

JaapStam +137131

Schreuder heeft heel Ajax kapot gemaakt afgelopen seizoen met zijn grote hersenpan 🧠!!!

18-08-2023 22:11

DeWijsneus +25724

Hoop dat dit artikel weer een startschot wordt voor driemaal daags de familie Blind op AS.

18-08-2023 22:06

Oxxer +164157 moderator

Ik zou een reality show van de familie Blind wel leuk vinden, daar kijk ik erg naar uit.

18-08-2023 22:07

Dolblij +45171

Ja, een echte daleykatesse!

18-08-2023 22:13

DeWijsneus +25724

Haha damn

18-08-2023 22:14

Oxxer +164157 moderator

Goed bedacht👍🏾

18-08-2023 22:18

DeWijsneus +25724

The Daily Show?

18-08-2023 22:39

Oxxer +164157 moderator

Volgens mij is dit interview nummer veel over Blind zijn vertrek bij Ajax.

18-08-2023 22:06

401Middenweg401 +6027

Dan zal het hem idd wel hoog zitten.

18-08-2023 22:54

Oxxer +164157 moderator

Vind het vrij tragisch een speler die niet kan accepteren dat zijn hoogtijdagen voorbij zijn.

18-08-2023 23:00

401Middenweg401 +6027

Hij zal de eerste en de laatste niet zijn. Maar ik zie hem graag in een andere rol terug.

18-08-2023 23:05

Oxxer +164157 moderator

In wat voor rol? als voetballer kan hij beter stoppen, ik zie hem voor einde seizoen stoppen omdat het avontuur bij Girona voor beide partijen een teleurstelling wordt.

18-08-2023 23:08

401Middenweg401 +6027

Geen idee. Wat ik elders zei: ik weet niet wat hem past, maar hij is heeft meer Ajax in zijn linkerteen dan bijvoorbeeld Sneijder in zijn hele lichaam.

18-08-2023 23:10

Petterson +25059

Is bij hem natuurlijk ook nog eens in een ‘versnelling’ (no pun intended) gekomen door die hartproblemen. Daarna is hij eigenlijk nooit meer op zijn oude niveau teruggekomen. En dan hielp het afgelopen seizoen natuurlijk ook niet dat Schreuder er organisatorisch geen enkele lijn in kreeg en hij enorm in zijn zwakte (gebrek aan snelheid) kwam te spelen.

19-08-2023 01:03

Oxxer +164157 moderator

Klopt, na zijn hart issue werd het steeds minder, zijn entourage had hem beter kunnen adviseren einde afgelopen seizoen te stoppen.

19-08-2023 01:07

en88ajaxfan +2125

Daley heeft wel een punt. Kut Schreuder.

18-08-2023 22:05

Mokum2018 +2110

Komt allemaal door die Schreuder

18-08-2023 21:56

Harold +10572

Haha die Daley.

18-08-2023 21:55

AFCACruijff14 +161624

Het wordt tijd dit eens te laten rusten en hem wel een mooi afscheid te geven, samen met ook Tadic. Maar ik vind dat gebash op Blind wel treurig. Hij is duidelijk weggewerkt door Schreuder met hulp van Hamstra en vd Sar omdat zijn case te lastig was. Ze hadden die malloot van een Schreuder voor het WK moeten ontslaan, had Blind nog een half jaar kunnen blijven en had hij deze zomer of over een jaar via de voordeur kunnen vertrekken. Blind gaf kritiek op Schreuder en kwam er naast te staan. Rangers uit als dieptepunt, toen speelde hij plots niet en toen de linksback uit viel mocht hij niet invallen maar iemand anders. Ben even de namen kwijt.

18-08-2023 21:53

Aldinho_nl +1061

Hulde voor dit bericht!

19-08-2023 00:02

Gimli020 +446

Groot Ajacied in hart en nieren. Jammer dat het zo liep.

18-08-2023 21:53

FUNKADEL!C +4491

Alle respect voor zijn verdienste voor Ajax hoor, maar als hij altijd een 'faire concurrentiestrijd' had gehad, dan hadden we nu nog steeds Nico Tagliafico op de linksback-positie rondlopen.

18-08-2023 21:53

PalFischerArmy +2617

Deze samenvatting doet geen recht aan het complete verhaal van de Volkskrant. Daley laat (wederom) blijken een echte Ajacied te zijn. Die zien we in de toekomst nog wel een keer terug, na zijn carrière als speler. Mooi verhaal.

18-08-2023 21:45

MarcelvTol1971 +15362

Sjezus nou weten we het wel Daley.
Heb je bij je nieuwe club al minuten gemaakt ?

18-08-2023 21:39

Musica Merlo +8207

De wijze waarop Blind is weggestuurd kan echt niet en mag nooit meer gebeuren. Hoop dan ook dat het huidige bestuur dat beter gaat doen met spelers die veel voor de club hebben betekent. Ik zie hem graag terug na zijn trainersdiploma behaald te hebben. (liever dan Wesley)

18-08-2023 21:39

gebakkenperen +3113

Zucht net zo’n jankerig als zijn vader als het even tegenzit. Ja het is niet netjes gegaan en dat heeft ie zeker niet verdiend. Zijn rol bij Bayern München is niet te vergelijken.

18-08-2023 21:37
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.