Blind over Ajax-directie: 'Ze hebben me heel snel in de schoenen geschoven dat ik weg wilde'

door NielsOpdam 242

Bron Algemeen Dagblad

Blind over Ajax-directie: 'Ze hebben me heel snel in de schoenen geschoven dat ik weg wilde'

door NielsOpdam 242

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Daley Blind vertelt dat er vanuit de directie geen enkele poging is ondernomen om Alfred Schreuder en Blind weer bij elkaar te krijgen na een incident tijdens het duel met RKC Waalwijk. Dat vertelt de inmiddels vertrokken verdediger in gesprek met het Algemeen Dagblad. 'Nul. Eerder het tegenovergestelde gebeurde: ze hebben me heel snel in de schoenen geschoven dat ik zelf weg wilde. Ik kreeg het gevoel dat het ze wel goed uitkwam.'

Klaas-Jan Huntelaar vertelde afgelopen weekend in Het Parool dat het uitfluiten van de Ajax-fans er mede voor heeft gezorgd dat Blind vertrok bij Ajax, en dat Schreuder voor een ander koos kennelijk de druppel was voor de oud-Ajacied. Blind wil niet dat Huntelaar voor hem spreekt. 'Dat was niet de druppel voor mij. De druppel was: van eerste keus op een positie degraderen naar vierde keus. En dat de trainer me sowieso totaal negeerde na een aanvaring in de rust tegen RKC. Huntelaar zet mij zo op tegen supporters.'

Blind heeft dat ook direct geappt aan de oud-spits. 'Zoals ik het ook typisch vind dat Ajax als eerste naar buiten treedt, terwijl er een wederzijdse boeteclausule is opgenomen in de ontbindingsovereenkomst: ik zou niks over Ajax zeggen, zij niks over mij. Die bepaling wilde de club, hè...' Schreuder zou ook verteld hebben dat er voor het seizoen met Blind is gesproken om scenario's van een reserverol te bespreken. 'Een pertinente leugen', stelt Blind nu. In de zomer zou de trainer hebben aangegeven dat Blind een belangrijke pion was. 'En voor meerdere posities. Links centraal achterin, linksback en linkermiddenvelder.'

'Ik ben God niet, ben ook zeker niet groter dan de club, maar er moet wel een normale werkrelatie zijn'

De inmiddels vertrokken Ajacied heeft voor het WK voetbal een gesprek aangevraagd met de directie van de Amsterdamse club. Hij vertelde destijds hoe hij de situatie aanvoelde. Hij vond dat hij als kind van de club met meer dan driehonderd wedstrijden niet verdiende hoe de trainer met hem omging. 'Het kan zijn dat ik tactisch gewisseld word of op de bank kom te zitten. Ik ben God niet, ben ook zeker niet groter dan de club. Maar er moet wel een normale werkrelatie zijn.'

In datzelfde gesprek vroeg Blind ook naar de mogelijkheden voor een eventueel vertrek bij Ajax. Hij hoopte echter dat Huntelaar, Gerry Hamstra en Edwin van der Sar zouden zeggen dat zij Blind en Schreuder samen aan één tafel zouden zetten om het uit te praten. 'En eigenlijk ook: "We gaan zorgen dat een clubman als jij niet eens meer wíl weten onder welke voorwaarden hij weg kan". Maar er is vanuit de directie geen enkele poging ondernomen om partijen bij elkaar te brengen.'

'Ik was ook met overtuiging en inzet de tweede seizoenshelft ingegaan'

Tijdens het WK kreeg het management van Blind te horen dat hij twee miljoen euro moest kosten in januari. Kort na het WK had Blind een gesprek met Huntelaar en Van der Sar. 'Toen werd het: je krijgt je transfervrije status nu al, maar dan moet je vóór 1 januari weg zijn en op 27 december niet meer komen trainen.' Tijdens het laatste gesprek op 26 december schoof ook Maurits Hendriks aan. 'Hendriks heeft in dat gesprek eerst een tijdje alleen meegeluisterd. Bij hem kreeg ik daarna het gevoel dat hij – als enige – zich ook echt kon of wilde verplaatsen in mij.'

Tijdens het gesprek op tweede kerstdag heeft Blind aangegeven dat hij zijn werk ook kan doen zonder een goede relatie te hebben met Schreuder. 'Ik ben Ajacied', zei de verdediger destijds. 'Ik was ook met overtuiging en inzet de tweede seizoenshelft ingegaan als er geen interessante club was gekomen. "Ik kom de 27ste gewoon trainen", zei ik ook, net als ik had gezegd op 14 december. Want: er was in de tussentijd geen club concreet. En een contract eenzijdig ontbinden kan gerechtelijk niet zomaar.'

'Dat eigenlijke bonusjaar had ik bijna bereikt, dus dat is in de ontbinding meegenomen'

De Ajax-leiding zei dat het geen optie was dat Blind zich nog meldde bij de training, waarop het kamp-Blind vroeg wat dan de oplossing was van Ajax. 'Ze wisten het gewoon niet', sluit de oud-Ajacied af. Tot slot spreekt Blind ook over de financiële afronding van zijn tijd in Amsterdam. Toen hij hartproblemen kreeg en de coronapandemie heerste is Blind akkoord gegaan met het inleveren van veel geld en is hij akkoord gegaan met een korter contract. 'Van één jaar is een optiejaar gemaakt. Marc Overmars zei: "Top dat je meedenkt Daley. Wij gaan die optie zo inrichten die je die voorwaarden kunt halen, áls je weer normaal fit wordt".'

Met Marc Overmars maakte Blind ook mondelinge afspraken over de tijd na zijn spelerscarrière. 'Dat ze me zouden aanbieden om het trainersvak te gaan ontdekken binnen Ajax.' Nu het met de opvolgers van Overmars zo is geëscaleerd, werd het zakelijker voor Blind. 'Dat eigenlijke bonusjaar had ik bijna bereikt, dus dat is in de ontbinding meegenomen.' Hierdoor heeft Ajax geen halfjaar, maar anderhalf jaar afgekocht.

Lees meer over:
Plaats reactie

MPAjax +8389

Zit nu bij bayern dus beter eindigen carrière kan niet en zegt veel over zijn kwaliteit als speer dat ze hem nemen toch

20-01-2023 13:02

jerryisthename +31683

Mensen blijven hier maar hameren op het feit dat Blind dit seizoen minder was en fouten maakte in het veld en niet zijn best deed tegen Emmen...🙄 Vind je het gek, joh?! Hij is gewoon vernederd door een nobody van een passant die ook nog een lul is ook! Was op een gegeven moment nr. 3 of 4 voor zijn plek...👎🏼 Schandalig!
Klopt, hij was dit seizoen steeds vaker niet goed, maar lees anders even dit artikel nog een keer en desnoods nóg een keer...hij heeft wel degelijk zelfreflectie nl. en bovenal gaat het hier om principes in het voetbal en hoe je als trainer en (nog erger) als leiding met een club-icoon - die bijna zijn hele voetballeven bij Ajax speelde - omgaat.
Het is een schande...! Huntelaar valt me wel tegen in dit verhaal en moet nog veel leren. Maar wil ik graag voor de club behouden. Die Hendriks heb ik geen duidelijk oordeel over, wil ik nog wel een kans geven, maar de andere 3 personen - Van der Sar, Hamstra, Schreuder - mogen van mij maandag en dinsdag opdonderen! 🖕🏼
Deze lapzwansen maken ons Ajax kapot zo.
Ajax verliest van Feyenoord zondag 👉🏼 Van der Sar moet Schreuder wel ontslaan maandag 👉🏼 RvC ontslaat Van der Sar en Hamstra dinsdag! 👏🏼 Opgeruimd staat netjes. Opnieuw beginnen! Mijn droomscenario.

20-01-2023 00:20

Gogopepa73 +3529

Kan er aub een einde komen aan deze schaamteloze soap. Ajax heeft niet correct gehandeld maar Blind moet ook eens in de spiegel kijken en ophouden met zeuren. En wat is er mooier dan je carrière afsluiten bij de Ajax van Duitsland 😂

19-01-2023 23:19

jerryisthename +31683

Kun je wel zo makkelijk zeggen als Ajax-supporter, maar verplaats je eens in een club-icoon als Daley Blind...probeer het even...als je over enige empathie beschikt. 🙄 Je snapt er echt geen reet van...

20-01-2023 00:12

AlexIbarra +19231

Als jij niet wilt weten wat er is gebeurd dan lees je het toch niet?

Er zijn genoeg mensen die het wel interessant vinden en daar worden deze artikelen voor geplaatst.

Ik kijk niet naar series over krabvissers of naar herhalingen van My Little Pony, interesseert me niet. Maar ik ga niet vragen of ze aub niet meer uitgezonden kunnen worden.

20-01-2023 06:38

TheRiviera +5476

Met alle respect maar waar is de zelfreflectie van Blind? Hij mag dan wel keiharde woorden spreken waarvan we nooit zullen weten of ze kloppen maar kritiek op ze eigen spel is ver te zoeken. Ook al was de situatie tussen hem en Schreuder niet persoonlijk dan had hij als nog op de bank komen te zitten en dan had hij ook vertrokken.

19-01-2023 18:50

ProfessorX +19827

Als je goed lees dan lees je dat het om principes gaat !

Niet om het voetballende gedeelte , maar persoonlijke.

19-01-2023 22:14

95 +2164

Kijk eerst naar jezelf voordat je anderen de schuld gaat geven. En ja, Schreuder is niet geschikt en ook zonder dit al beschadigd . Daar heeft hij zelf het grootste aandeel in. Hoop dat het zondag geen gelijk spelletje wordt...

19-01-2023 17:37

Simpelishetmoeilijkst +25113

Iedereen kan een opinie hebben over Blind, maar het lijkt me wel erg duidelijk dat de club doodziek is, en dat er leiderschap moet komen, en snel ook.

19-01-2023 16:25

debarbaar +8219

Dus die Bijenkorf mevrouw die de CFO speelt keert dus in een maand tijd een afkoopsom voor 1,5 aar Blind salaris *9 miljoen?) plus 8 miljoen voor Ocampos goed?

Nu begrijp ik ook waarom we worden opgezadeld met klootviolen als Sanchez. De opvolgers mogen niets kosten omdat het geld er niet meer is. (Behalve dan als het om cliënten van de zaakwaarnemer van Schreuder, Grillitsch, Bassey en Tadic gaat dan ). Is het niet een keertje tijd de trap van boven schoon te vegen, te beginnen met die lange keeper, Hamstra, en daarna Schreuder met zijn Duitse nep assistent?

Ik had Blind voor die 9 miljoen afkoop gewoon lekker binnenboord gehouden en ik had Schreuder gewoon botweg gezegd dat hij maar een oplossing moest vinden. Als het een kwestie was van Blind weg of Schreuder weg dan was het een makkelijke oplossing. Schreuder kun je wegsturen zonder een Euro compensatie als hijzelf ontslag neemt. Wat een wanbeleid.

19-01-2023 15:04

karlhof +4702

AD heeft de aanval geopend. Redelijk voorspelbaar en bijna lachwekkend amateuristisch. Hoe meer onrust hoe beter.

19-01-2023 14:58

LukaLitmanen +81962

Edwin waar is jouw leiderschap?

Laffe directeur !!

19-01-2023 13:14

MichelBoerebach +29151

Van der Sar kon vroeger heel goed keepen. Verder is het helemaal niks.

19-01-2023 18:31

AjaxPositivo +6954

Hij was toch al een overstap naar Japan aan het regelen?

19-01-2023 12:15

SR83 +1765

Nee zo ga je niet met iemand als Blind om.
Schreuder sws out. Alleen...

Hij hoopte echter dat Huntelaar, Gerry Hamstra en Edwin van der Sar zouden zeggen dat zij Blind en Schreuder samen aan één tafel zouden zetten om het uit te praten. 'En eigenlijk ook: "We gaan zorgen dat een clubman als jij niet eens meer wíl weten onder welke voorwaarden hij weg kan". Maar er is vanuit de directie geen enkele poging ondernomen om partijen bij elkaar te brengen.'

Wat heb je aan hoop? Hopen dat ze dit en dat zouden zeggen? Dan had je ook kunnen kiezen om dit gesprek zelf te opperen in dat gesprek met de directie. Zeer amateuristisch wel dat je dat als speler zou moeten doen.. maar die optie was daar wel. Kan Blind zeggen dat hij er alles aan heeft gedaan?

19-01-2023 12:12

Harold +10572

De spelersgroep had een gesprek aangevraagd met van der Sar maar die is geweigerd.

19-01-2023 13:15

SR83 +1765

Ik reageer op wat Blind omschrijft,
Je zit aan tafel je zegt a, en hoopt op b. Zij zeggen ok a. Hij begint zelf niet over b daar aan tafel... Dat is mijn enige punt van kritiek.
Directie en trainer kunnen inpakken wat mij betreft, daar neem ik het echt niet voor op. Maar denk ook niet dat Blind alles heeft gedaan. En zo doet ie het nu wel overkomen.

19-01-2023 21:30

Robbie en de Kock +11137

Wat een triest verhaal is dit geworden.
Zo ga je toch niet met iemand als Daley Blind om??
Ze hebben hem gewoon geloosd.
Door de achterdeur eruit gewerkt!
En niemand bij Ajax die opstond en zei, hee dit kan niet jongens, zo gaan we niet met een ras ajacied om!
Echt treurig....slappe hap!

19-01-2023 11:02

Daneman +1383

Dat Alfred nog bij ajax zit is door en door rot

19-01-2023 10:42

Harold +10572

Niemand doet iets. Supporters ook niet.

19-01-2023 13:16

MichelBoerebach +29151

Nee, die kijken apathisch toe.

19-01-2023 18:33

MPAjax +8389

Of reageren alles af op AS en dan niks

19-01-2023 20:52

AlexIbarra +19231

Ik zie genoeg supporters (hier) die partij kiezen tegen Blind.
Als men vindt dat hij kut soeekt en de sfeer verziekt, waarom zou men dan iets doen als hij vertrekt.
Ze zijn blij dat er ruimte kont voor andere spelers denk ik.

20-01-2023 06:42

Ajaxtrouw +6331

Niet zo chique van Blind al die openheid. Dat zou hij niet moeten willen.

19-01-2023 10:03

trodat4030 +96403

Dit is toch niets anders dan een reactie op het interview van KJH van afgelopen week? Er is een clausule opgenomen in het afhandelen van het contract dat beide(!) partijen hun mond zouden houden en vervolgens hangt KJH de vuile was buiten, tja, dan gaat Blind ook zn smoel natuurlijk niet meer houden. Blind wilde dit ook niet, maar toen KJH wat onwaarheden de wereld in slingerde, ondanks die afspraak dat beide partijen zouden zwijgen, is al schending van die afspraak. En als ze dan ook nog liegen om hun straatje schoon te vegen en Blind te kakken zetten, ik zou ook schijt hebben aan die afspraak en dan míjn kant van het verhaal gedaan hebben. Je laat toch niet publiekelijk leugens over jezelf verspreiden?

19-01-2023 10:06

MichelBoerebach +29151

Huntelaar is een Achterhoeks boertje. Niets meer, niets minder.

19-01-2023 18:34

AlexIbarra +19231

Wat zit er in jouw schedel?

19-01-2023 18:45

GAjax31 +16019

Het verbaast mij dat Ajax gewoon anderhalf jaar afkoopt ipv een half jaar omdat het bonusjaar 'bijna' was bereikt. Ik kon mij nog wel voorstellen dat Ajax niet nog een jaar een hoog salaris wou betalen voor een speler die eigenlijk tekort komt voor de basis, maar begrijp ik het goed dat ze dat nu alsnog doen? Wees dan gewoon zakelijk en betaal voor een halfjaar, het verloopt nu toch al niet bepaald chic.

19-01-2023 10:02

trodat4030 +96403

Als ze dat niet hadden gedaan had Blind mogelijk niet ingestemd met het ontbinden van het contract en had hij gewoon zijn recht op arbeid kunnen opeisen. Dat recht heeft iedere werknemer met een arbeidscontract, dat is een arbeidsrecht en staat in de wet. Ajax (Schreuder) wilde gewoon van hem af en daarom heeft Ajax toch ingestemd, anders had hij nog een half jaar op DT rondgelopen en dagelijks Alfred tegen het lijf gelopen. Ook als ze hem ala Serero alleen nog maar met Jong lieten meetrainen.

19-01-2023 10:14

Rentokill +4606

De positie TD bij Ajax is gedevalueert in iets wat het 10 jaar geleden was. Bestuur heeft zijn zin (de macht) weer stevig in handen door 2 halve marionetten op die plek te zetten. Er moet daar een gewichtig persoon komen te staan. Van Gaal is niet tactisch genoeg voor die positie maar aan zo iemand moet je nu wel denken. Overmars is helaas op en klaar denk ik. Die moet rustiger aan gaan doen voor zn rikketik. Iemand met een zakelijk instinct, zwaarte en mensenkennis. KJH faalt op alle fronten. Is wat mij betreft af na zn belachelijke interview.

19-01-2023 09:36

Dusbaba +15336

Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat Huntelaar dat interview geeft als hij op de hoogte zou zijn geweest van die clausule. Dat zou wel heel apart zijn. Ik denk meer dat hij zich, a la Davids, voor het karretje heeft laten spannen van een CEO daar.

19-01-2023 10:19

Michiel Kapteijns +5372

Nou, vraag me dat af. Klaas gooit Blind in dat interview ook moedwillig onder de bus door dat verhaal over Nico erbij te halen.

19-01-2023 20:52

Daneman +1383

Er wordt regelmatig over Overmars geschreven, dat ie het behoorlijk deed.De eerste aankoop van Overmars was Sana geloof ik. Toen ging er best veel fout.
Nog veel belangrijker. Ajax heeft veel te lijden omdat ie ajax plotseling verliet. De tijd dat Overmars ajax verliet is een belangrijke tijd. Ik weet zeker dat het (vertrek van) Overmars een zeer behoorlijke invloed heeft gehad op de ronduit slechte/matige laatste transferperiode.

19-01-2023 10:50

Rentokill +4606

Kleine maar veelzeggende nuance: Overmars verliet Ajax niet. Hij is ontslagen. Je kunt je afvragen of dat nodig is geweest.

19-01-2023 11:36

MichelBoerebach +29151

Prima betoog! KJH is een lachertje. Lekker joviaal met zijn journalistenvriendjes babbelen over dingen waar hij zijn mond over moet houden. Misschien kan hij het als TD bij de Graafschap gaan proberen?

19-01-2023 18:50

Ghs +414

https://nos.nl/l/2459805
Directie deugt niet. Zie reactie Daley Blind.

19-01-2023 09:32

Bouke & Nourdin +364

Dat hij zijn zegje doet prima daar heeft Daley ook recht op. Maar hoe meer je erover zegt en praat, hoe meer je stil blijft staan als club en speler. het is gebeurd en het is zeker niet goed gegaan van beide kanten maar ik vind de club en de wedstrijd zondag wel iets belangrijker.

19-01-2023 09:31

ach ja +5798

Oke, en door

19-01-2023 09:04

Sproeier +331

Ik vond het ook al een vreemd interview destijds met Huntelaar. Hoe meer ik hierover lees hoe erger het wordt. Ik krijg steeds meer de overtuiging dat Overmars en Ten Hag de enigen bij Ajax waren die wisten waar ze mee bezig waren. Met alleen Schreuder eruit trappen ben je er nog niet.

19-01-2023 08:42

Kuningast +5079

Die edwin is ook een schande he. Hoelang nog?

19-01-2023 08:07

brullie +7031

Als je dit leest....man man wat een slangenkuil! En onze club in 1 jaar volledig gesloopt....

19-01-2023 07:12

Amsterdamsetrots +4531

Marc... ik mis je man...

19-01-2023 07:11

Harold +10572

Er zijn mensen (vrouwen) die daar heel anders over denken.

19-01-2023 13:18

Rockanje23 +36996

Ik geloof Blind op zijn woord, maar zelfs als hij alles van A tot Z gelogen heeft is het duidelijk dat Ajax een AD heeft die totaal ongeschikt is voor zijn functie. Vd Sar mist iedere vorm van leiderschap. Laat alles op z'n beloop, speelt verstoppertje en geeft mensen de macht die daar compleet ongeschikt voor zijn. Hamstra en Huntelaar en Schreuder met zijn zaakwaarnemer.
Hoe kan het ook dat de RvC niet allang ingegrepen heeft ? Zijn die net zo ongeschikt als Slappie?

19-01-2023 06:31

koen_peeters +131

Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT! Schreuder OUT!

19-01-2023 01:55

Tufono +4195

Ajax wordt verneukt!

19-01-2023 00:37

Tufono +4195

#fuckingschreuderout
#fuckingflappieout

19-01-2023 00:35

Gewoon Gijs +18327

Dat Blind niet meer zo snel is, wil niet zeggen dat hij blind is. Ik denk dat hij het spelletje beter ziet dan Alfred. #SchreuderOut

19-01-2023 00:25

Aurelius1 +19698

Is men niet enorm hypocriet hier? Blind is tot de grond aan toe afgebrand door supporters. Iedereen riep 'zet Blind nou eens op de bank!' Schreuder zette hem op de bank, zoals velen dat wilden. Daley Blind natuurlijk gepikeerd en verongelijkt, want ja, dat is altijd wat er gebeurt als een ouder wordende speler die z'n verdiensten heeft gehad plots op de bank komt te zitten en in de ontkenningsfase zit (zie Ronaldo). Blind gaat het conflict aan met de trainer (zie Ronaldo), club en trainer gaan in overleg en zeggen 'je krijgt vrije uittocht' (zie Ronaldo) vanwege onwerkbare situatie, maar ook omdat ze de degradatie van de speler zien. Speler zit met bittere nasmaak, want vindt dat ie de club uit gejaagd is. Opvolger van Blind speelt niet beter dan Blind en resultaten blijven nog steeds uit: supporters vinden plots dat Blind onheus bejegend is. Resultaten zijn er wel en opvolger speelt beter dan Blind: Blind is binnen mum van tijd vergeten.

19-01-2023 00:14

Johan4ever +10914

Je hebt gelijk bijna iedereen hier op AS was klaar met hem als speler.En nu doen ze net of hij de nieuwe Johan Cruijff is de verlosser!

19-01-2023 06:28

trodat4030 +96403

Nee, want hoe Blind behandeld is staat vollédig los van wat hij op het veld liet zien. Blind is niet zomaar een spelertje, Blind is kind vd club, de beste speler die je deze eeuw hebt voortgebracht, de meest succesvolle speler van de laatste 30 jaar, als het niet langer is en dan ga je er zo mee om, nee dat verdient absoluut niet om vergeten te worden. De club heeft zichzelf wederom enórm voor schut gezet. Ik weet dat jij niks moet hebben van Blind, maar dan nog kan je inzien dat je zo niet omgaat met mensen, zeker geen mensen als Blind die zoveel heeft betekent voor de club.

Als je hier het onbeschofte niet van inziet, vraag ik me af of je zelf dan ook niet gewoon enorm onbeschoft bent, want fatsoenlijke mensen herkennen (een gebrek aan) fatsoen.

19-01-2023 10:03

Aurelius1 +19698

Helemaal niet. Ik heb niets tegen Blind. Hoe kom je daarbij.

19-01-2023 10:37

trodat4030 +96403

Dat is 1 van de dingen die ik al weken proef in jouw reacties. Een bepaalde ondertoon.

19-01-2023 10:46

Aurelius1 +19698

Nee ik heb het zelfs eerder voor Blind opgenomen. Vind het ook een goede voetballer, maar op z'n retour en liet teveel ruimte aan zijn dekkingskant.

19-01-2023 12:19

AlexIbarra +19231

Om duidelijkheid vragen qua druk zetten is toch niet ‘het conflict aangaan met de trainer’.
Daarna was hij zn basisplaats (en ook 1e of 2e reserveplaats) pas kwijt en werd er vanuit Schreuder niets gecommuniceerd.

Dat is toch heel wat anders dan door een vlammende Wijndal, heersende Alvarez en beukende Bassey voorbijgestreefd worden op al je posities, en dat niet kunnen verkroppen?

Nu loopt Schreuder al 6 wedstrijden te goochelen linksachter. Ik vind zowel Blind als Tadic goede spelers maar wil niets liever dan dat er jonge spelers (met lang contract) opstaan die meer brengen.
Zoals De Ligt, Timber en Mazraoui bij Veltman deden.

Het probleem is dat Magallan, Kaplan, Wijndal, Rensch, Baas en Bassey ook niet bepaald lopen te knallen op CL niveau.
Daarom heb ik nooit begrepen waarom velen hier Blind zo graag afzeiken op persoonlijke gronden.

Voor zover ik weet heeft niemand van de ‘oude garde’ ooit een basisplaats geëist, en is dat allemaal dikke duimwerk.
Pas als Bassey, Wijndal, Kaplan, Baas en 1 vd 2 CV’s van Jong fit zijn en goed presteren, had ik overwogen Blind te laten gaan.

Geen oude schoenen weggooien voor je (lekker lopende) nieuwe hebt.
Nu ben je je speler kwijt die het Ajax-spelletje het beste kent, en kost hij ook nog geld ipv dat hij iets oplevert.

20-01-2023 07:03

komopajax777 +13146

Schreuder moet echt weg nu!Huntelaar en Hamstra kunnen ook hun biezen pakken.Ze zijn ongeschikt gebleken.Slapjanus Sar kan ook maar beter opstappen omdat hij niets toevoegt als AD.

19-01-2023 00:12

MarcoCruijff +1142

Nu wordt duidelijk dat Overmars en Ten Hag het succes faciliteerde. Sarretje, RVC en Schreuder vallen keihard door de mand. Schandalig wie gaat de bende schoonmaken? Cruijff heeft geen mensen meer bij Ajax. Dus moet van buiten komen.

18-01-2023 23:50

wladimir +3059

In 2017 heeft Overmars de volledige macht gegrepen door van der Sar naar zijn kamp te laten overstappen. Dennis Bergkamp, Frank de Boer en Wim Jonk waren er reeds uitgegooid. In april 2018 verving Danny Blind Theo van Duijvebode in de RVC. Pas na het EK 2020 in de zomer van 2021 verliet hij tijdelijk de RVC (formeel). Ook hij heeft aan het succes bijgedragen. Vanaf 2018 werd twee keer zoveel aan spelerssalarissen uitgegeven als de jaren ervoor.

19-01-2023 00:00

DankzijCruijff +48659

Nou, iedereen die weer met stijve tepeltjes en schuim in de bek los aan het gaan was op Hendriks kan dit artikeltje beter nog even twee keer lezen.

18-01-2023 23:45

Gewoon Gijs +18327

Vandaar dat de T. hem gister even zwart moest maken

19-01-2023 00:22

Mokum31 +6112

Veel app verkeer vanavond tussen Alfred en Sar.
Denk dat Sar zegt …. Ik zeg niks. Dat is nl standaard
En Fred zegt ik laat niet met me sollen

18-01-2023 23:41

KingJames23 +11424

Ik denk dat vd Sar Blind ook wel geappt heeft. Kappen met die shit!

19-01-2023 05:20

LukaLitmanen +81962

Maurits Hendriks is dus helemaal geen verkeerde vent dus.

18-01-2023 23:30

trodat4030 +96403

Dat is het gevoel van Blind ja, maar het moet nog blijken of dat idd zo is, of dat dit puur toeval is in deze casus. Ik oordeel liever op wat meerdere acties, net als ik liever over meerdere wedstrijden spelers beoordeel dan slechts 1, beoordeel ik een bestuurder/directeur liever op basis van meerdere acties dan 1. Iets met 1 zwaluw die nog geen zomer maakt zeg maar, het neemt niet weg dat dit iig wel vóór Hendriks spreekt, maar de tijd zal het leren.

19-01-2023 10:24

emieltjuhh +17803

Wat een bizar verhaal zeg wat een onkunde zeg

18-01-2023 23:02

BillSplate +9679

Volgens Jansen heeft de houding van Blind vanaf het moment dat hij op de bank terechtkwam een grote rol gespeeld. "Stoorzender is een te groot woord voor Blind, maar ze hebben wel gemerkt dat hij vol chagrijn tekeerging vanaf het moment dat hij wissel kwam te staan. Niet alleen zichtbaar op het veld, maar ook in de kleedkamer. De houding van Blind en Klaassen is een wereld van verschil. Dat heeft absoluut invloed gehad in de keuze van Ajax." Aldus Freek Janssen.

Iemand het iets gelekt, want dit verhaal klopt wel aardig, maar het is maar net vanuit welk perspectief je het bekijkt.

18-01-2023 23:01

wladimir +3059

Danny Blind was in de zomer kritisch op het transferbeleid van (de zaakwaarnemer) van Schreuder. Zijn zoon Daley was kritisch op de trainerscapaciteiten van Schreuder. Ik heb bijna alle wedstrijden gezien dit seizoen en het wordt alleen maar slechter. Het wegsturen van Blind heeft Ajax niet beter gemaakt.

19-01-2023 00:03

Artemio +31772

Deze situatie kan niet zonder gevolgen blijven. Er moet iets gebeuren! Sowieso een ontslag voor Schreuder ongeacht of hij wint met Ajax of niet as zondag.

18-01-2023 22:56

Harold +10572

En ook het ontslag van vd Sar

19-01-2023 13:22

De Stift +7041

Het is vooral pijnlijk dat de oud-voetballers Van der Sar en Huntelaar dit allemaal laten gebeuren. De filosofie van Cruijff piept en kraakt helaas toch op dit soort momenten. Want juist Sar en Huntelaar zouden moeten begrijpen dat je zo niet met een jongen van de club omgaat, zeker niet na zijn zo belangrijke terugkeer enkele jaren geleden. Het is helemaal absurd omdat Sar met Daley’s vader werkelijk alles gewonnen heeft wat er te winnen valt. En ook Huntelaar op het veld stond met Daley… Dat interview wat Huntelaar laatst gaf was daarom tenenkrommend. En oliedom, want het zorgt natuurlijk voor een reactie van Daley.

Wie kan in deze puinhoop nog orde op zaken brengen?

18-01-2023 22:54

Ajax '69 +3831

Inderdaad, je beschrijft het goed. Ongelofelijk eigenlijk dat mensen die samen zoveel hebben meegemaakt elkaar op deze wijze behandelen, en dat, zo lijkt het, om een passant als Schreuder de hand boven het hoofd te houden. Pijnlijk allemaal.

18-01-2023 23:35

trodat4030 +96403

Grotendeel eens, maar dat Blind sr en Sar veel prijzen hebben gewonnen wil natuurlijk niet zeggen dat het dan ook maar meteen maatjes moeten zijn. Ik heb ook collega's gehad waar ik uitstekend mee kon samenwerken, maar wie ik als personen enorme eikels vond. Dat heb ik zelfs gehad met een manager, maar omdat we beide hetzelfde erin stonden; 'we werken als professionals goed samen, ik hoef niet op je verjaardag te komen' hebben we jarenlang die afdeling tot een succes gemaakt. Wij erkenden gewoon elkaars kwaliteiten en lieten niet meespelen wat we van elkaar vonden als persoon. Zo kunnen Danny en Edje prima samen in een team succesvol zijn zonder dat ze elkaar aardig vinden. Mensen doen vaak maar net of samen in een team zitten automatisch betekend dat je elkaar ook maar aardig vind, maar dit is gewoon werk, geen vriendenteam. En dat geld dus ook voor Klaas en Daley.

19-01-2023 10:33

Bowie +2377

Weet je waar ik nu echt bang voor ben. Als we zondag verliezen, dat Schreuder kan blijven zitten omdat vd Sar en co het niet willen laten lijken dat ze reageren in 'de waan van deze week'.

18-01-2023 22:35

Dusbaba +15336

Ga daar maar van uit.

18-01-2023 22:49

Bowie +2377

Ik begin vast te huilen.

18-01-2023 22:57

JanBiesbos +28985

Ajax afgefikt tot aan de grond kut vd sar en huntelaar

18-01-2023 22:30

RS01 +1116

We kunnen allemaal Blind wel aanvallen om z’n timing voor de klassieker. Maar bedenk even dat Ajax, ondanks een boeteclausule die ze zélf in de ontbinding wilden hebben om er niet over te praten, als eerste begon, voor de klassieker.

En ook nog eens onwaar door te doen alsof het allemaal door de verslechterde relatie met de supporters was.

Ik begrijp Blind 100%, zou precies hetzelfde doen. Laat de directie en schreuder maar de tering krijgen. Wat een grap dit verhaal zeg.

Wat een amateurs en lichtgewichten zitten er op zulke belangrijke posities.

18-01-2023 22:21

Ajax27 +19086

De timing is juist perfect net voor de klassieker. Van der Sar, Huntelaar en Schrueder hebben er een potje van gemaakt. Het gaat al weken helemaal kak. Als er zondag wordt verloren, we 5e staan in de competitie en deze soap speelt kan dat bijna maar 1 ding betekenen...

Van der Sar, H2 en Schreuder leggen hun taken neer en/of worden ontslagen. Er zal een rumoerige maar nieuwe tijd aanbreken. En dat is precies wat Ajax nu nodig heeft om weer op de rit te komen.

18-01-2023 22:45

trodat4030 +96403

Laten we het hopen, maar ik ga voor de zekerheid maar helemaal nergens vanuit. Dat ze in deze zaak vollédig partij kiezen voor Schreuder, zegt mij vooral dat ze geenszins van plan zijn om op te stappen, dan wel Schreuder eruit te pleuren, want dan ga je geen absoluut clubicoon zo de deur uit trappen. Dan zeg je tegen Daley: hou ff vol, het is een kwestie van tijd en dan is die gek pleite. Nu zeggen ze in feite, Daley je pleurt maar lekker op, wij staan hoe dan ook achter Fredje.

Zelfs als we 8e worden blijft Alfred minstens tot einde seizoen aan, reken er maar op. En áls hij dan toch eerder vertrekt, is dat mooi meegenomen, een welkome verrassing. Maar als je er op gaat zitten wachten, ben ik bang dat je bedrogen uitkomt en kunt wachten tot je een ons weegt.

19-01-2023 10:43

Ajax27 +19086

Daar heb je zeker een punt. Maar zelf niet willen opstappen... of de druk van een RVC, aandeelhouders en de buitenwereld voelen, dat is een ander.

Van der Sar en H2 hadden zichzelf kunnen redden in november, toen ajax achtereenvolgens van PSV verloor en tegen Vitesse en Emmen gelijkspeelde. Dat was hét moment. Dan had een volgende trainer andere keuzes kunnen maken en hadden ze zeer snel kunnen toeslaan op de markt voor verdedigers.

Inmiddels is het alweer 19 januari, en er is nog steeds niets aan die ruk verdediging gedaan. Gewoon treurig, slecht beleid.

19-01-2023 13:17

michaellaudrup +4660

Sar heeft met Schreuder het paard ven Troje binnengehaald. Hij fikt Ajax tot aan de grond af en neemt dan ook nog zijn ontslagbonus mee. Verschrikkelijk dit en Edje kijkt ernaar en doet niets!

18-01-2023 22:15

JanBiesbos +28985

Precies een kakkerlak

18-01-2023 22:29

VoorAltijdNummer14 +25322

Toch wel heel interessant dat ervan die Hendriks volgens de T niks zou deugen, maar dat ie volgens Blind als enige wat inlevingsvermogen naar zijn kant van het verhaal toonde…

Maar de T en Schreuder zijn geen twee-eenheid toch?

18-01-2023 22:13

AlexLitmanen10 +14361

Schreuder ongeschikt wisten we al, van bovenaf Ajax onwaardig.
Blind wegpesten verdiend geen schoonheidsprijs

18-01-2023 22:03

Web +178830

Het is tijd voor schoon schip bij Ajax
Elke dag sta ik mij weer te verbazen van de onkunde binnen Ajax
vd Sar is niet veel beter dan Schreuder en Huntelaar word ik ook niet blij van

18-01-2023 21:51

Jari83 +621

Dan lijkt alle goede werk van de afgelopen jaren toch echt alleen van Overmars te zijn geweest. Alles gaat kapot nu. En op een hele korte tijd ook.

18-01-2023 21:58

Mauro34 +12841

Mooie prestaties verbloemen ook een hoop he

18-01-2023 22:11

wladimir +3059

Erik ten Hag heeft ook wel het e.e.a. goed gedaan. Goede spelers ook.

18-01-2023 22:23

AjaxPositivo +6954

Tsja dan opper je dat je in de winter weg wil, ben je stomverbaasd als daaraan wordt meegewerkt...

Ik ga ook ontslag nemen op m'n werk en hopen dat m'n vaas me tegenhoudt met een mooi aanbod omdat ik zo'n belangrijke kracht ben... Of m'n relatie uitmaken en hopen dat m'n vriendin zegt: nee doe het niet, wat kan ik doen om je terug te krijgen?

18-01-2023 21:49

Dusbaba +15336

Ik wil niet echt meedoen met die hetze tegen Sar momenteel. Ik ben al lang blij dat er een voetbalman op zijn positie zit. Maar hoe meer ik er over nadenk, hoe verantwoordelijker hij wordt voor deze hele idioterie die nu gaande is. Ik weet zeker dat als Sar met de vuisten op tafel had geslagen, er al lang een directeur voetbalzaken was geweest. Met name Sar is er verantwoordelijk voor dat die er nog niet is. Je kan mij niet vertellen dat er na bijna een jaar nog geen geschikte kandidaat te vinden is. Sar is er mee akkoord gegaan dus dat Hamstra en Huntelaar de zaken van de directeur voetbalzaken op zich nemen. Wat op zich al een curieuze beslissing is (wie neemt de taken over waarvoor Hamstra uiteindelijk is aangenomen bv). Hamstra met geen Ajax achtergrond, geen ervaring en geen netwerk en Huntelaar die al helemaal nergens ervaring in heeft wat betreft deze zaken. Sar is akkoord gegaan met Schreuder en hier verantwoordelijk voor. We hebben dus Sar, Hamstra, Huntelaar en Schreuder die verantwoordelijk zijn voor het voetbaltechnische aspect binnen Ajax (laat dit eens gewoon tot je doordringen deze namen) en dat is volledig de keuze van Sar geweest om de vrij eenvoudige reden dat als hij een nieuwe directeur voetbalzaken had gewild, deze er al lang was geweest. Mijn persoonlijke indruk is zelfs dat Sar een benoeming blokkeert. Ik kan er helaas niets anders van maken voor Sar.

Ik sta open voor een andere benadering van deze visie.

18-01-2023 21:48

DarkChild +3451

Sar is niet akkoord gegaan met Schreuder, hij heeft hem zelf gekozen (vanaf een lijstje dat Overmars nog had opgesteld) Verder ga ik helemaal mee in je verhaal, met nog de toevoeging dat het verre van ondenkbaar is dat Sar de huidige constructie best wel ambieerde. Met Maurits Hendriks is er ook al een gedeelte van zijn taken weggevallen. Lekker toch zo? Peetje supervisen met dat technische. Heerlijk.

Dat van die voetbalman is overigens ook een karikatuur geworden van hoe het was bedoeld. Het was een speler. Een hele goede zelfs. Maar dat maakt je niet als een soort goddelijk automatisme meteen geschikt voor directionele functies in een beursgenoteerde onderneming. Idem bij Huntelaar. Volgens het jaarverslag is ie ook maar gelijk technisch manager gemaakt. Gebaseerd op wat? Iets zegt me dat bij dit soort benoemingen maar weinig assessment komt kijken ;)

18-01-2023 22:06

wladimir +3059

Van der Sar is vanaf het begin een lulletje rozenwater. Sinds 2010 gaat het niet echt slecht bij Ajax. Laagste klassering is 5 x tweede volgens mij. Van der Sar is van kamp Bergkamp overgestapt naar kamp Overmars toen Marcel Keizer werd gedumpt.

Marc Overmars is pas sinds 2018 serieuze financiële risico´s gaan nemen. In 2017 heeft hij een incidentje gehad met van Duijvenbode die kritisch was op de kostprijs van de eventuele komst van Richarlison. Duijvenbode moest het onderspit delven en is opgevolgd door Blind. Zijn zoon en Tadic werden voor heel veel geld gehaald, terwijl Ziyech onverwachts in Amsterdam bleef. De Ligt en de Jong bleven een jaartje langer.

Blind werd in 2021 assistent bij Oranje en moest zijn werk als RVC lid tijdelijk neerleggen. Overmars is dusdanig in zichzelf gaan geloven dat hij foto´s in het rond is gaan sturen. Van der Sar heeft hem nog een verlenging aangeboden;-). De publieke opinie heeft Marc de laan uitgestuurd. Een half jaartje later volgde ten Hag.

De aanstelling van Schreuder valt nog te begrijpen, maar Ajax heeft afgelopen zomer de credit card aan zijn zaakwaarnemer gegeven. Bij Ocampos en die Griekse keeper van Benfica heeft Blind naar verluid via de RVC whatsapp groep ingegrepen. De Ajax directie en management waren not amused.

Er is een keiharde machtsstrijd gaande. Edje heeft deze keer op het verkeerde paard gewed. Schreuder, Tadic, H2 en van der Sar moeten allemaal oprotten!

18-01-2023 22:57

Dusbaba +15336

Laat mij even dromen. Van Basten algemeen directeur, Rijkaard directeur voetbalzaken en Jonk directeur jeugdopleiding (of zoiets).

Jaja, de reacties hierop kan ik wel raden. Daarom is het ook een droom.

P.S. Geen idee wat Tadic in je rijtje doet en waarom hij moet "oprotten".

18-01-2023 23:33

wladimir +3059

Tadic schuift ongevraagd aan bij de directiebesprekingen. Hij (zijn zaakwaarnemer) heeft een belangrijke rol gespeeld bij de aanstelling van Schreuder. Tadic heeft in VI zijn steun in Schreuder uitgesproken. Huntelaar heeft hetzelfde gedaan afgelopen weekend. Die 5 houden elkaar de hand boven het hoofd.

Ik zie liever Louis van Gaal in de RVC. Danny Blind als technisch directeur. Wat mij betreft blijft Edwin van der Sar dan aan als algemeen directeur. Dat lijkt me realistischer dan jouw namen.

Frank Rijkaard gaat nooit meer iets doen in het voetbal. Marco van Basten zie ik dit ook niet snel doen. Wim Jonk zie ik graag terugkeren bij Ajax. Dan moet Edwin toch weer oprotten!

18-01-2023 23:43

Dusbaba +15336

En Sturkenboom dan ook maar? Kan hij Sar mooi een gele kaart geven.

18-01-2023 23:47

wladimir +3059

AFC Ajax
Op 16 november 2011 werd Sturkenboom door de Raad van Commissarissen van AFC Ajax aangesteld als algemeen directeur van deze betaaldvoetbalorganisatie. Het was de bedoeling dat trainer Louis van Gaal na dit interim-directeurschap die taak zou overnemen en Sturkenboom de operationele Ajax-organisatie zou gaan aansturen. Oud-voetballer en trainer Danny Blind werd aangesteld als directeur technische zaken. De aanstelling van Van Gaal was echter gedaan zonder medeweten van mede-commissaris Johan Cruijff. In februari 2012 werd de aanstelling door de rechter tenietgedaan. Sturkenboom en Blind traden vervolgens terug uit hun functies.

Moest ik even opzoeken.

Idd 12 jaar later alsnog de kans.

Als de onervaren Bergkamp, de Boer, Jonk, Overmars en van der Sar het kunnen dan kunnen Blind en van Gaal het ook met een nu nog goed gevulde spaarpot. Met Jurriën Timber, Kenneth Taylor, Steven Berghuis, Mohammed Kudus, Brian Brobbey en Steven Bergwijn hebben we sowieso nog wel 6 echt heel goede spelers onder contract staan. Calvin Bassey, Owen Wijndal, Edson Alvarez en Dusan Tadic zouden bij Feyenoord en PSV ook nog gewoon in de basis staan.

18-01-2023 23:55

Aurelius1 +19698

Van Gaal is totaal geen bestuurder of RvC man. Dat heeft ie zelf toegegeven, dat hij een fout had gemaakt door directeur te worden bij Ajax (die zelfreflectie heeft ie gelukkig nog wel).

Jonk kan ook niet aangesteld worden als trainer. Is geen hoofdtrainer en zeer koppig, hooguit een goede voor de jeugd. Rijkaard heeft als sinds 2008 meerdere malen aangegeven niet meer terug te keren in de voetballerij. Van Basten is van mening dat ie gefaald heeft in de voetballerij en is ook moeilijk in de samenwerking met mensen. Accepteert geen autoriteit, is geen people's manager. Trainersfunctie is uitgesloten, kan hooguit nog in een RvC, maar ook daar zal ie waarschijnlijk botsen met mensen omdat ie te dominant is. Danny Blind is de enige die geschikt is voor een RvC, omdat ie wél met mensen kan samenwerken (noem het scholletje, noem het wat je wilt), en die functie heeft ie ook prima vervuld toen ie er zat.

Je moet de juiste mensen/typen op de juiste posities zetten, en niet vanuit idealisme praten.

19-01-2023 00:27

Dusbaba +15336

Ik denk......ik vermeld het er maar expliciet bij dat het een droom is want de reacties kan ik wel raden. Geen idee waarom de al bekende reacties dan toch komen.

19-01-2023 00:42

Velibor30370 +4132

Sar is totaal niet geschikt om het volledige pakket van een ceo in te vullen. Heeft geen ballen, geen visie en geen charisma. Bewijst keer op keer ongeschikt te zijn. Snel vertrekken en Geelen voorlopig op zijn plek zetten. Schreuder en die mof eruit, De Boer het seizoen af laten maken en Bogarde er weer bij halen. Huiberts vind ik persoonlijk een hufter maar zou ik snel TD maken. Op deze manier kun je enigszins rustig naar de zomer toe werken, Gallardo aanstellen, nieuwe COO erbij trekken en dan snel deze ellende vergeten…

19-01-2023 00:54

MichelAngelo66 +22189

Dit verdient allemaal niet de schoonheidsprijs. Slecht gedaan door de directie. Schreuder heel slecht gedaan.

Ben echter wel bang dat Blind niet de hele waarheid vertelt. Zoals hij omging met wissels (ook in de ten Hag tijd) was geen uiting van nederigheid. Meneer Blind vond zich wel degelijk groter dan een ander en belangrijker dan het team. Hij speelde namelijk gewoon hopeloos. Zijn timing nu spreekt ook niet in zijn voordeel.

Er is meer voorgevallen lijkt mij, want anders ga je niet van de ene op de andere melden dat iemand die vanaf z’n zevende bij de club speelt morgen weg moet wezen. Dan heeft hij mensen geschoffeerd. Ik kan me niets anders voorstellen. Zo niet, dan moet de hele directie en de RvC de laan uitgestuurd worden voor zoveel onkunde.

18-01-2023 21:48

Web +178830

Ja hij heeft in de kleedkamer gevraagd dat Schreuder eens duidelijk moet zijn
Deden dat maar meer spelers

18-01-2023 21:53

MichelAngelo66 +22189

Daarvoor alleen word je niet de volgende dag weggestuurd.

18-01-2023 22:00

Web +178830

Blind blijkt de enigste binnen Ajax die onderkend dat Schreuder er niets van kan
Maar ik weet waar het zere punt zit hoor
De familie Blind is niet geliefd bij jou

18-01-2023 22:31

Intec2.0 +12399

Het verhaal heeft twee kanten. Jij staart je ook Blind op wat Daley verteld de waarheid ligt vaak in het midden. Dat hij gepasseerd werd was gewoon terecht en het was ook duidelijk zichtbaar dat hij daar niet mee kan dealen. Snap ook nooit dat achteraf modder gooien overigens van beide kanten. Punt erachter en klaar heel veel succes en bedankt voor alles.

18-01-2023 23:41

MichelAngelo66 +22189

Web, met jouw leeftijd mag je ook wel wat minder kinderachtig reageren. De familie Blind blablabla... het heeft er geen reet mee te maken.

Ik heb het hier over Daley die zich mooier voordoet dan dat hij is. Dat Schreuder een assistent trainer is en geen hoofdtrainer en dat hij zsm eruit moet is wel duidelijk. Dat de leiding dit wederom zeer slecht managet is Ajax onwaardig. Maar Daley is geen heilige, die was bezig met boos zijn bij elke wissel (ook onder ten Hag), wilde geen stap harder zetten bij een invalbeurt, maar speelde als een krant. Al maanden lang. Hij kruipt in een slachtoffer rol die hem niet past.

19-01-2023 12:43

supporter sinds +7878

Dit gaat met de dag pijnlijker worden ... wachten we tot zondag na de klassieker om Schreuder eruit te gooien of sluiten we de toekomst voor hem af ? Ik zie liever Heitinga zondag op de bank !

18-01-2023 21:47

Robertini +39045

Jammer dat zo'n clubicoon weggaat met zo'n gemoddergooi, wel typisch Ajax helaas. Inmiddels natuurlijk geen wereldtop meer, maar heeft wel veel voor de club betekend.

18-01-2023 21:40

supporter sinds +7878

Ajax gooit met modder ... Blind reageert alleen met zijn waarheid ... en ik geloof hem ook nog ! dat hele zooitje wat nu bij Ajax zit kan zo weg

18-01-2023 21:49

Robertini +39045

Ik geloof hem deels, ik denk dat er wel meer is gebeurd, maar natuurlijk gooit hij zelf ook, dit is echt over en weer.

18-01-2023 23:11
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.