Blind doet zijn verhaal: 'Heb in kleedkamer hardop gezegd: trainer, wees duidelijk'

door NielsOpdam 861

Bron Algemeen Dagblad

Blind doet zijn verhaal: 'Heb in kleedkamer hardop gezegd: trainer, wees duidelijk'

door NielsOpdam 861

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Daley Blind vertelt in gesprek met het Algemeen Dagblad zijn kant van het verhaal over zijn vertrek bij Ajax. De verdediger vertelt over het incident in de rust tijdens het duel met RKC Waalwijk en zijn band met de beleidsbepalers bij de Amsterdamse club. Blind vertelt onder meer dat hij lang gedacht heeft dat hij zijn carrière bij Ajax zou afsluiten. Daarna dacht hij dat áls hij eerder zou vertrekken, dat komende zomer zou zijn. 'Met hopelijk nog een titel en een afscheid door de voordeur.'

Maar nu reed hij op 27 december naar De Toekomst om zijn laatste spullen op te halen. 'Onderweg denk je: is het nou écht zo dat ik mijn laatste wedstrijd voor Ajax al heb gespeeld? Je denkt: maar Lowen (de zoon van Blind, red.) moet toch eigenlijk nog een keer mee dat veld op? Aan mijn hand. Of op mijn schouders. Zoals ik zelf die zoon was die in de jaren 90 met zijn vader langs de tribunes ging toen híj als voetballer bij Ajax afsloot in de Arena.'

Volgens Blind was het nu zover gekomen dat hij zelfs niet meer welkom was bij Ajax, waar hij sinds zijn zevende heeft rondgelopen. 'Op 26 december zei de directie dat ze me definitief de 27ste niet meer bij de herstart van de trainingen wilden hebben en kwam het tot contractontbinding. Dat was het einde van een wekenlange, pijnlijke rollercoaster.'

'Heb in die kleedkamer hardop gezegd: trainer, wees duidelijk en bepaal jij nou zélf hoe we het gaan uitvoeren!'

De oud-Ajacied wil nu graag zijn verhaal doen en wil wat dingen uitleggen, zo vertelt hij. 'Omdat die in mijn beleving veel zeggen over het gebrek aan communicatie bij mensen die nu aan het roer staan bij Ajax. Gebrek aan leiderschap en empathie ook', begint Blind. Tijdens het duel met RKC Waalwijk is er iets gebeurd tussen Blind en Alfred Schreuder. De Ajax-trainer begon in de rust over dat het druk zetten niet goed ging. '‘What do you think?’, vroeg hij aan een paar aanvallers. ‘What do you prefer?’, want Engels is de voertaal.'

'Ik ben toen opgestaan en heb in die kleedkamer hardop gezegd: trainer, wees duidelijk en bepaal jij nou zélf hoe we het gaan uitvoeren!', vervolgt Blind zijn verhaal. 'Er was emotie en zijn reactie was al even fel: ‘You shut up! Shut your mouth and sit down!’' Daarna besloot de verdediger zijn mond te houden en te gaan zitten. 'Later heb ik aan de fysio’s en aan medespelers gevraagd: ging ik te ver? Ze vonden van niet. Het is topsport.'

Blind vertelt dat hij het vanuit goede intenties heeft gedaan, met het teambelang in gedachten. 'Niet omdat ik de trainer voor het blok wilde zetten. Als je er een probleem mee hebt, roep je me de volgende dag toch ter verantwoording?' Dat is niet gebeurd, want Blind ervoer dat de trainer hem na het duel een tijd negeerde. Een week later was Blind wissel tegen Rangers FC vanwege een 'tactische keuze'. Blind vertelde de oefenmeester dat hij het er niet mee eens was, maar dat Schreuder de baas is. 'In die wedstrijd raakte Wijndal, die op mijn plek speelde, geblesseerd. Ik was al bezig om me klaar te maken, maar toen bleek dat Rensch erin kwam. Van gepasseerd als nummer 1 ging ik naar derde keus.'

'Twijfel er niet aan dát het persoonlijk werd na RKC. Ik ben ervan overtuigd'

In aanloop naar de wedstrijd tegen PSV zag Blind dat Devyne Rensch als linksback zou spelen, maar daar werd niet over gesproken. 'Het klopt dat mijn gezicht dan niet vrolijk staat, zoals ik ook niet blij was na Rangers. En als dan óók nog blijkt dat er in de wedstrijd tegen PSV wordt geschoven met posities en Bassey linksback komt, ben je dus van linksback nummer 1 naar nummer 4 gedegradeerd. Én al weken compleet genegeerd.'

Daarop besloot de ervaren verdediger een gesprek aan te vragen, omdat hij van Schreuder wilde weten of het persoonlijk was. 'Nee, zei-ie, dat was het niet. Het was tactisch. Ik heb ook hém gevraagd: ben ik misschien te ver gegaan? Had ik dat in de rust bij RKC anders moeten doen? Dan bied ik nu mijn excuses aan en kunnen we verder. Weer: ‘Nee, nee, niet persoonlijk’. Na nóg een keer doorvragen zei hij wel dat hij vond dat-ie een statement moest maken na RKC.'

'Laat ik duidelijk zijn, ik twijfel er niet aan dát het persoonlijk werd na RKC. Ik ben ervan overtuigd', vervolgt Blind zijn verhaal. Hij vertelt dat alle Ajacieden appjes kregen tijdens het WK, maar dat hij geen felicitatie-appje kreeg van de coach. Op 27 december nam Blind op De Toekomst afscheid van spelers en stafleden. 'Reiziger, Witschge, noem ze maar op. Alleen Schreuder heb ik niet gezien, terwijl hij wist dat ik er was. Het tijdstip dat ik mocht komen was namelijk met Ajax afgestemd.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Muddy +2429

Je kan van Blind vinden wat je wil, maar een speler zo behandelen kan gewoon niet. Als je ego zo'n opmerking niet kan hebben hoor je niet thuis in een leiderschapspositie. Naja, je kan het er wel even lastig mee hebben dat je te kijk gezet wordt, maar dan kun je er als leider van zo'n grote club niet zo op reageren.

20-01-2023 09:21

redfella +1327

#Daleyback #schreuderout #vdSarout

19-01-2023 22:50

cl=5! +5368

Mooi, voegt skedel zich niet enkel in het rijtje met slechtste trainers qua veldspel, maar heeft hij ook voor altijd deze smet aan zijn balzak. Ik hoop zo dat Daley de CL wint en dat hij er zich dan nog eens over uit spreekt.

19-01-2023 22:27

ProfessorX +19827

Wat een kollere bende

19-01-2023 21:14

OdjePils +6315

Oprotten met Lafred!!!

19-01-2023 20:30

Michiel Kapteijns +5372

Ben in deze hele affaire nog wel het meest teleurgesteld in Klaas. Dat Sar een waardeloze directeur is en Schreuder een waardeloze hoofdtrainer was bekend, maar had van Klaas recht-door-zee gedrag verwacht. Hij wist dat Daley bij een deel van de achterban niet geliefd is en heeft daar heel gemeen op ingespeeld door dat verhaal over Nico erbij te halen. Alsof dat heeft meegespeeld. En dan heel hypocriet doen over hoe jammer hij het vond dat een clubicoon als Blind niet op de schouders de ArenA heeft kunnen verlaten. Het is dat Blind zijn relaas met feiten kan ondersteunen, anders was hij als kind van de club voorgoed een paria geworden.

19-01-2023 19:42

Martje +2928

Ik vind het wel verlend dat Klaas Jan en Daley elkaar dan een beetje zwart aan het maken zijn. Zijn twee echte ajacieden en had gehoopt dat ze elkaar met respect zouden behandelen.

19-01-2023 19:14

Michiel Kapteijns +5372

Ik snap heel goed dat Blind zich genoodzaakt voelde te reageren op wat Huntelaar heeft gezegd. Lees de reacties eens onder 'Huntelaar: roep om Nico was klap in gezicht Blind.'

20-01-2023 00:04

rich67 +6658

Wat had t mooi geweest als alle team-spelers achter Blind hadden gaan staan en in de kleedkamer achter waren gebleven….

19-01-2023 19:06

Dusbaba +15332

Profvoetbal is een individuele sport

20-01-2023 01:16

RSM +3917

Weet iemand wellicht de reden waarom Schreuder was weg gegaan bij Ajax danwel eruit is gezet bij Ajax onder bewind van Ten Hag?

19-01-2023 17:57

Martje +2928

Is er niet uitgezet, kon hoofdtrainer worden van Hoffenheim maar is daar na niet al te lange tijd ontslagen

19-01-2023 19:13

RSM +3917

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/893163/schreuder-lekt-naar-media-na-het-tweede-appje-zeiden-we-dit-is-niet-ok-.html

Weet niet of dit gewenst is anders mag het er af worden gehaald. Maar ik krijg de indruk dat hij met een talkshow bezig is als met trainen en vandaar dat Blind paranoia werd.

19-01-2023 20:30

Zlataninho +832

Als ihatarem een verhaal verteld dat heb ik m'n twijfels.

Bij blind zeker niet en geloof hem voor de volle 100 procent.

Iedereen kan het ajax logo kussen maar de echte clubmensen van de afgelopen 30 jaar zijn op 1 hand te tellen en blind is daar 1 van..

Schreuder pak je fucking koffer en ga een club trainen ergens in Somalië ofzo . Oprotten !

19-01-2023 17:54

oudzuid2 +7292

en bedankt Edje, dat we nog steeds niet van dat waterhoofd verlost zijn. hoeveel Emmen-uit wedstrijden moeten we nog krijgen dit seizoen?

19-01-2023 17:49

gusanito +5440

Het is het verhaal van één kant, maar ik geloof Blind wel eerlijk gezegd.

19-01-2023 17:37

Robuust +2068

Dit verklaart ook waarom hij die wedstrijd in de pauze werd gewisseld.

19-01-2023 16:04

wimdep +1298

De waarheid door ogen van Daley!

19-01-2023 15:46

Michiel Kapteijns +5372

Daley kan zijn waarheid in elk geval met feiten ondersteunen. Tadic die 2 weken ervoor de autoriteit van Schreuder al ondermijnde door de rol van coach over te nemen, en dan gaat Schreuder in de rust ook nog vragen wat Tadic's voorkeur heeft. Geen wonder dat Blind opstond. En Daley is in zijn 1e periode vaak genoeg uitgejouwd door de eigen fans. Toen is hij ook door blijven knokken. Overigens vertelde Klaas enkele maanden eerder nog dat zijn vertrek in zijn laatste jaar naar Schalke werd ingeluid door de komst van Haller, waardoor hij 3e keuze werd. Blind werd ineens 4e keuze

19-01-2023 19:52

komopajax777 +13146

Echt ronduit schandalig hoe Daley Blind door Schreuder is behandeld en ook Sar en Huntelaar geven hier niet thuis.SCHREUDER OUT!!!!

19-01-2023 15:42

LukaLitmanen +81960

Had liever gehad dat Blind bleef en Klaassen vertrok

19-01-2023 13:37

MichelBoerebach +29121

Maar dan wel op een andere manier.

19-01-2023 13:48

Sjonnie +18814

Zoals ik wel eens eerder heb gezegd, Ajax iconen verdienen eeuwige roem maar geen eeuwige basisplekken!
Zo ook Daley.
Maar je kunt als coach van een topsport team iemand -met zo'n staat van dienst- niet 3 posities in de pikorde degraderen zonder nadere uitleg. Sterker, Schreuder zou Blind dus enkele weken hebben genegeerd.
Als de prestaties en z'n tactisch onbenul alleen al geen aanleiding zijn voor Van der Sar om Schreuder de laan uit te sturen, dan toch zeker wel in combinatie met dit kinderachtige gedrag. Dat hoort niet bij een volwassen persoon; dat hoort zeker niet bij een topsport coach.

19-01-2023 13:07

komopajax777 +13146

Leer eens lezen man.Daley claimt geen basisplek.Hij werd doordat hij zijn mond open deed in de kleedkamer volkomen genegeerd en van nummer 1 tot nummer 4 gedegradeerd.Dat doe je niet zo met een oerajacied en clubicoon!!!!Hieruit blijkt ook maar weer eens dat Schreuder geen peoplesmanager is en geen tegenspraak duldt en dus ook geen Bogardetypes tolereert.Schreuder rot op!En laten we Daley ondersteunen met gezang in de Arena.

19-01-2023 15:45

Sjonnie +18814

Relax man, het gaat ook niet om de basisplek ... Wat ik aangeef is dat geen Ajacied te groot is, ook Daley niet. En het gaat ook niet om Daley, als je goed leest, het gaat om Schreuder die niet geschikt is. Lees mijn bijdrage tot het eind en laat je niet door die eerste zin verkeerd afleiden ... en relax

19-01-2023 15:50

rotynl +300

Voetbaltechnisch is dit wel het punt. Met Blind in de achterhoede kan je een tegenstander niet meer
vol onder druk zetten. Dan wordt ie aan alle kanten voorbij gelopen.

19-01-2023 12:43

Web +178830

Dan weet jij niet wat druk zetten is
Nee tegen Twente ging het goed
Druk zetten heeft niets met snelheid te maken, maar compact staan
De tegenstander geen kans geven om er uit komen
Met Blind heb je minder balverlies omdat die hem aan de goede kleur geeft

19-01-2023 13:39

komopajax777 +13146

Het functioneren van een speler is ook zeer afhankelijk van de opstelling, de uitvoering en de gekozen tactiek.Blind functioneerde goed onder Ten Hag en Van Gaal....

19-01-2023 15:48

PytarJohanson +1678

Laten we wel redelijk naar de zaak kijken. Er zit natuurlijk ook een andere kant aan dit verhaal. Blind kan af en toe wel een heel irritant mannetje worden. Dat is ook te zien in zijn docu. Dat maakt dat hij het zo ver geschopt heeft, maar het heeft ook een keerzijde. Schreuder was daar kennelijk niet zo van gediend. Het probleem is echter dat Schreuder hier behoorlijk achterbaks in overkomt.

Het is ook wel heel toevallig dat De Telegraaf en co nu opeens allerlei gossip hebben die lijkt te kloppen, terwijl dat jaren niet het geval is. Er gaan dan ook geruchten dat Schreuder het lek was tijdens Ten Hag.

Iets gaat hier niet goed. De prestaties zijn ook niet goed. Als ze tegen Feyenoord verliezen kan het niet anders dat Schreuder de laan uit wordt gestuurd. Het stuur moet om en ik betwijfel of hij de huidige directie daar wel toe in staat is. Je mist een ondernemer en vakman als Overmars. Helaas is het een griezel. Ik geloof in tweede kansen, maar vraag mij af of de organisatie achter Ajax wel zou kunnen instemmen met zijn terugkeer.

19-01-2023 12:30

komopajax777 +13146

Het is vrij duidelijk dat Schreuder achterbaks is en totaal ongeschikt om hoofdtrainer te zijn en al helemaal van Ajax.Schreuder kan niet tegen kritiek en tegen sterke persoonlijkheden.Hopelijk is hij snel opgerot!

19-01-2023 15:50

GVR +3626

Allemaal super lelijk, maar na de invalbeurt van Blind tegen Emmen snap ik wel dat Schreuder er helemaal klaar mee was en hem niet meer bij de selectie wilde hebben na het WK. Blind blinkt naar mijn smaak niet uit in zelfreflectie en je ziet van buiten al dat hij geen genoegen neemt met een plaats op de bank. Na een aantal wedstrijden met fouten, pijnlijke situaties en bakken met kritiek, kun je het ook zien als bescherming tegen zichzelf dat Schreuder hem even passeerde, daarmee is hij niet ineens vierde keus voor altijd. Blind heeft zich ook niet als een groots Ajacied opgesteld.

Voor mij is een Ajacied als Blind echter ALTIJD welkom op de club om voor zichzelf te trainen. Daar heeft de directie een inschattingsfout gemaakt om de trainer uit de wind te houden.

19-01-2023 12:29

Web +178830

Blind is nog net zo traag als 3 jaar geleden
Je moet je eens afvragen
Waarom valt het nu meer op
Waarom raakt Alvarez geen bal?

19-01-2023 13:42

GVR +3626

Teleurstelling van zijn afgeketste transfer én gebrek aan vertrouwen door het demasqué in de Champions League. Tel dat op bij een nieuwe trainer met eigen ideeën en geen automatismen door het vertrek van spelers om hem heen.

Dat de kwetsbaarheid van Daley zo naar voren kwam dit jaar, komt natuurlijk met name doordat Martinez niet meer naast hem staat en is vervangen door Bassey die niet kan doordekken en met ruimte in zijn rug kan spelen.

19-01-2023 17:53

komopajax777 +13146

Zoals Schreuder met Blind is omgegaan is al reden voor ontslag op staande voet!Geen enkele topsporter zit graag op de bank en daarom halen ze ook de top.Door die drive
bij spelers is ook Ajax groot geworden.Door de beste te willen zijn.

19-01-2023 15:53

LuisSuarez01 +5398

Dit nog eens lezende denk ik ook jeemig, waren er maar meer spelers opgestaan die gewoon hun mond hadden opengedaan over het aspect bijna wekelijks op een andere positie te moeten spelen. Dan was dit toch never zo geëscaleerd als nu en -toegegeven is achteraf- was Schreuder dan waarschijnlijk echt wel eerder uit zich zelf opgestapt. Op een fatsoenlijke manier met elkaar open communiceren lukt bij ons Ajax maar niet. Triest.

19-01-2023 12:23

Rockanje23 +36983

Daarom heeft de spelersgroep na Emmen uit ook gevraagd om een gesprek met de directie, maar daar wilde van der Sar niets van weten. Logisch ook toch, waarom zou je een gesprek willen. Het gaat toch prima zo ? We doen nog steeds mee om drie prijzen.

19-01-2023 12:32

LuisSuarez01 +5398

"Drie prijzen" Sar-castisch hoop ik toch?

19-01-2023 12:38

Rockanje23 +36983

Uiteraard

19-01-2023 13:43

komopajax777 +13146

Ironie mag ik hopen...

19-01-2023 15:54

EeuwigeBankzitter +1524

Al het drama doet niets af aan het feit dat hij als vleugelverdediger nog voorbijgelopen werd door de gemiddelde bejaarde met een rollator. Rouwig dat hij weg is, ben ik dus niet. Benieuwd hoe ze daar bij Bayern omheen gaan werken. Ik vermoed meer centraal als libero oid.

Scheuder wel OUT natuurlijk, maar dat staat daar los van!

19-01-2023 12:23

komopajax777 +13146

Daartegenover staat dat Daley een uitstekende passer is en een topvoetballer.Nu hij weg is zie je wat wij missen.Het is de taak van de trainer om zijn spelers te laten renderen.Helaas hebben we een koekenbakker op de bank zitten die nergens nog iets heeft bewezen als hoofdcoach.Ook niet bij Brugge waar ze blij waren dat hij vertrok.Onder Ten hag en Van Gaal functioneerde Blind prima...

19-01-2023 15:57

EeuwigeBankzitter +1524

Van Gaal speelde mede om Blind op te kunnen stellen met 5 verdedigers. Zo'n formatie wil je ook bij Ajax zien?

19-01-2023 19:58

Ghs +414

Mensen, dit gaat niet over spelers en ook niet over Blind en zelfs niet over Schroeder, hoezeer hij ook ontslagen moet worden,dit gaat over het ontzettend slappe leiderschap bij Ajax. Beter gezegd het totale gebrek aan leiderschap. Er moet zsm een directie komen. VdSar is geen leider, geen ondernemer. Hij was een topkeeper en is misschien geschikt in zijn vorige rol als marketing manager. Dan kunnen er beslissingen worden genomen. Nu is alles chaos. Een administrateur die spelersbeleid doet, een financieel directeur die zich net als de commissarissen met dagelijks bestuur bezig houden. Weg met vd Sar, uiteraard ook Schroeder en tot er een nieuwe struktuur staat, niets kopen of verkopen.

19-01-2023 11:38

insectenverdelg +23379

klopt. Een aanvaring kan gebeuren. Altijd overal. Maar Hanstra, huntelaar of Sarretje( misschien wel meerdere) haddden meSchreuder enn Bind samen om tafel moeten gaat zitten.

19-01-2023 11:51

AFCCruyff +4043

SCHREUDER ROT OP!!!! Een eeuwige schade dat ze niet achter Blind zijn gaan staan.

19-01-2023 11:37

supporter sinds +7878

Als dit toch in je bedrijf gebeurd .... stel mijn account manager heeft een conflict met de sales manager .. dan kijk je dat even aan .. maar aan het einde van de dag zeg je toch , jongens ga even zitten - je praat het samen uit - komt tot een oplossing - shake hands - en pak de draad weer op, en zo niet dan neem jij als leidinggevende de beslissing waar iedereen zich naar mag schikken (of wegwezen) Precies zoals de spelers dit ook gewend waren onder Ten Hag en ieder ander weldenkende trainer.
Bij Ajax hebben ze dit gewoon laten sluimeren. Als ik Kale & kokkie mag geloven hebben de spelers hier ook meerdere keren om gevraagd, Na Emmen uit - voor het WK - zelfs om gesmeekt - vd Sar is hier niet op ingegaan - heeft de spelersgroep laten vertrekken en is zelf met vakantie gegaan terwijl de club in de fik stond, zachte heelmeesters maken stinkende wonden blijkt maar weer.

Echt .. wat maken ze er een tering zooi van !!

19-01-2023 11:14

Hor +276

wanbeleid om Schreuder niet te ontslaan

19-01-2023 11:11

tripleA +3864

Schreuder is een onvolwassen figuur. Lijkt wel een schoolplein waar de een de ander negeert en nu met andere vriendjes gaat spelen. Dat je zo omgaat met Blind is echt ongelofelijk.

Neemt niet weg dat Blind niet in een goede periode zat en ik het wel terecht vond dat ie er een keer naast stond. Maar daar moet je wel normaal over communiceren. En gezien het tactische falen + vage aanwijzingen van Scheuder is de kans ook aanwezig dat Blind er zelf niet zoveel aan kon doen. Het middenveld is structureel niet aanspeelbaar onder Schreuder. Dan krijg je lange ballen of zinloos gepiel in de verdediging met een onzekere Bassey naast je. Wat moet je dan?

19-01-2023 11:03

gauntlet +602

Nu snap ik dus dat we oa tegen napoli goed klop kregen geen visie geen duidelijke afspraken laat de spelers voor hem de kastanjes uit het vuur halen omdat voldemort zelf geen beslissing durft te nemen wat een laffe coach ben je toch waardeloos zelfs 99 procent hier op showtime kan een goede opstelling maken mensen op de juiste plek met de juiste opdracht en visie het veld in sturen nu zooitje los zand want de spelers worden dus gewoon aan hun lot overgelaten in het veld dat zelfs tadic als verlengstuk trainer in het veld zijn medespelers niet kan laten weten hoe en wat te doen als iets niet goed gaat echt man flikker toch op

19-01-2023 11:00

Balgevoel +30817

Niet best, dit allemaal... Hoe moeilijk is het voor een coach om na zoiets even een kop koffie te drinken en het uit te spreken? Het is bekend dat Ten Hag met Tadić heeft gezeten, begin '18/'19. Enfin, dit moddergevecht helpt verder niemand. Overigens maken dit soort verhalen het nóg vreemder dat Sar niet met de spelers is gaan praten, of anders H2...

19-01-2023 10:52

Stamhoofd +11514

Het is wel duidelijk dat Alfred een slapjanus is of misschien wel een veels te lieve man die iedereen te vriend wil houden. Maar hij moet leiderschap tonen en zijn visie uitspreken.

19-01-2023 10:50

roodwit007 +14204

waarom hopen dat Ajax a.s zondag verliest in de kuip hoe durven jullie terwijl men al heeft gezegd dat verlies van Twente en feyenooit niet tot ontslag zal leiden zucht vroeger was alles beter en als ik hier de coments leest is dit zo

19-01-2023 10:36

IRBaboon +6852

Mooie zin!

19-01-2023 10:38

Koekie87 +20966

Schreuder had na Napoli al ontslagen moeten worden en het liefste heb ik niet dat Ajax verliest van Feyenoord maar kan me niet voorstellen dat we nog maanden met Schreuder opgescheept moeten zitten. Het verbaast me eerlijk gezegd dat hij nog steeds trainer is bij Ajax aangezien andere voor minder zijn weg gestuurd.

19-01-2023 10:43

Inhartennieren +665

Het is echt gewoon een kwestie van tijd voor dat hij weggestuurd wordt. Het duurt alleen al 3 maanden te lang.
En als het niet door de directie wordt geregeld, dan wel door de supporters zelf.
Dat een trainer niet alleen maar vrienden heeft is normaal. Maar ik geloof dat deze trainer werkelijk niet één fan heeft.
En daar heeft hij eigenhandig voor gezorgd.

19-01-2023 12:59

SR83 +1765

Ok Daley, mis alleen nog het stuk van voordat Schreuder de trainer was...

19-01-2023 10:32

Sies +4477

Luis Enrique !? Johan Cruijff filosofie..
Al dat heen en weer tussen AS en DB geef er geen k#t om.. lekker beide oprotten als het zo moet..
Half jaar geleden viel iedereen nog over Blind heen ...veel fouten passes kwamen gewoon van Blind heb me er erg aan gestoord..
Hoop dat we natuurlijk die kakkerlakken weg knallen, maar wat dan zit Schreuder nog steeds op de bank..
Dus het is wel een dubbel gevoel...

19-01-2023 10:28

Koekie87 +20966

Wat een enorme puinhoop is het momenteel bij Ajax maar wat ik misschien nog wel erger vind is dat modder gooien tussen aan de ene kant kamp Blind en aan de andere kant kamp Schreuder. Dit soort geouwehoer is alleen maar schadelijk voor de club en word helemaal niemand beter van. Laten we hopen dat Ajax gewoon flink op de broek krijgt zondag dat ze Schreuder wel moeten ontslaan maar ook dat er meteen kritisch gekeken word naar de rol van v.d. Sar aangezien dat toch wel een van de personen was die Schreuder graag zag komen. Denk dat zijn positie dan ook wel onhoudbaar word. Na maandag lekker doorgaan met Reiziger tot het einde van het seizoen en proberen Bogarde weer terug te halen.

19-01-2023 10:13

AFCACruijff14 +161004

Hopen dat Ajax van Feyenoord verliest. Never nooit niet.

19-01-2023 10:20

Koekie87 +20966

Als we winnen mag Schreuder ook blijven. Het liefst heb ik ook dat we winnen maar dit kan toch niet zo doorgaan met die klotezooi die Schreuder er van maakt. Wat mij betreft was Schreuder al na Napoli ontslagen maar dit bewijst ook weer dat er mensen aan de macht zijn bij Ajax die bang zijn voor hun eigen baantje.

19-01-2023 10:25

Ajaxtrouw +6331

Los van de inhoud, vind ik dit zeker qua timing, vals en heel laag van Blind. Dondert voor mij van z’n voetstuk! Ff lekker je gram halen ten koste van alles en iedereen. Loser!

19-01-2023 10:09

Rockanje23 +36983

Doe niet zo dom man. Heb je het stuk van Huntelaar niet gelezen deze week ? Daar is het een antwoord op. En het antwoord van Blind klinkt heel wat overtuigender en eerlijker dan het verhaal van Huntelaar.

19-01-2023 10:15

Ajaxtrouw +6331

Omdat we het ook allemaal graag zo willen lezen nu. Los van of het allemaal waar is of niet blijf ik het laag vinden van hem.

19-01-2023 10:17

Koekie87 +20966

De waarheid ligt ergens in het midden uiteindelijk. Het vervelende aan dit soort gezeik is dat het uiteindelijk de club Ajax schade berokkent ongeacht wie er wel of wie er geen gelijk heeft.

19-01-2023 10:18

Rockanje23 +36983

Ik niet. Het is zelfs de hoogste tijd dat er is iets naar buiten komt over het reilen en zeilen binnen Ajax. Het is al bijna een jaar een grote puinhoop en er is niemand die ingrijpt. Schreuder mag zijn destructiewerk ongehinderd voortzetten. Het compleet falende aan- en verkoop beleid van H2 wordt met de mantel der leifde bedekt en van der Sar faalt aan alle kanten door onzichtbaar te b;ijven.

19-01-2023 10:20

Koekie87 +20966

Ik denk eerder dat de mensen die Schreuder hebben aangesteld bang zijn voor hun eigen baantje mocht Schreuder ontslagen worden. Want dan komen er vanzelf vragen over het hoe en wat en wie er bij Schreuder is uitgekomen.

19-01-2023 10:29

Rockanje23 +36983

Vd Sar dus

19-01-2023 11:40

komopajax777 +13146

Tsja als je dat vindt dan komt dat blijkbaar door een gebrek aan intelligentie.

19-01-2023 16:04

Balgevoel +30817

Tsja. Ajax lokt dit zelf uit. Interview Huntelaar is, zeker na een boeteclausule, onhandig. Dat is info die we toen niet hadden. Dat Blind reageert, snap ik nu wel, eindelijk zegt-ie dan wat-ie wilde zeggen, in plaats van "daar kom ik later op terug". We zijn weer eens de soap van de dag, het was ook alweer even geleden, natuurlijk.

19-01-2023 10:56

IRBaboon +6852

Wat is er met de timing dan? Vind je dat ook van het interview met Huntelaar?

19-01-2023 11:19

komopajax777 +13146

Wat een onzin kerel.Als je zelf zo slecht wordt behandeld als Blind en er leugens via de pers worden verspreid door mensen die hun straatje willen schoonvegen dan heeft Blind het volste recht om voor zichzelf op te komen.Nu ligt de ware toedracht gelukkig op straat en kunnen we andermaal concluderen dat Schreuder weg moet en dat er geen enkel leiderschap aanwezig is in het bestuur.

19-01-2023 16:03

MickS +6232

Waar-de-loos, beste Alfred.

Overleg met je spelers, zeker je hele ervaren doorgewinterde spelers, is een heel mooi, groot, goed en belangrijk iets. Daarmee behoudt je ook draagkracht van deze spelers die jouw verlengstuk in het veld zijn.

Maar dat doe je onder 'gewone' dagdagelijkse omstandigheden in dit geval dus rondom/deels tijdens normale trainingen.

Je doet dit niet op een crisismoment (in de rust van een zeer slecht lopende wedstrijd), dan moet je crisisleiderschap tonen en zeggen: zo gaan we het nu doen, en dan zien we morgen tijdens de training/evaluatie wel hoe verder. Je hebt dan simpelweg geen tijd voor dit soort coachend leiderschap en polderoverleggen. Dan is het dirigeren, klaar. Hooguit vraag je aan je keyspelers even kort of zij nog een opmerking hebben maar het gaat dan meer om snelle duidelijkheid. Crisismanagement 1 on 1.

Ja, dan kan je een fout besluit nemen, maar dan is er ten minste duidelijkheid en richting en alleen dat al zorgt voor vertrouwen en rust in de hoofden van de spelers.

19-01-2023 09:54

Ans B +19809

Zeer onverkwikkelijke affaire. Maar wel één die je, vind ik, vanuit verschillende punten moet aanvliegen.
1. Deze wanstaltig slechte trainer heeft al bewezen dat hij niet te vertrouwen is en zich achterbaks gedraat; ik geloof Blind dus als hij zegt dat hij genegeerd is.
2. Goed van Blind dát hij ingrijpt en iets zegt over die ‘tactische benadering van S; de toon maakt in dit geval niets uit.
3. Niet goed van Blind dat hij zich niet professioneel heeft gedragen; en hoezeer ik dat ook begrijp, dat kun je gewoon niet goedpraten
4. Door dit onprofessionele gedrag heeft hij zichzelf een hele slechte dienst bewezen, want hij heeft Schreuder een wapen in handen gegeven om hem van de training te weren.
5. Als de directie dit heeft overgenomen zonder eerst een bemiddelingspoging (en dat weten we nog niet), dan is ook dit verwijtbaar. Dát ze, als ze wel hebben bemiddeld en/of gepraat met Blind, geen andere keuze hadden (gezien het reeds aangetoonde onprofessionele gedrag van Blind) staat voor mij wel vast.
6. Ook de houding van het team, en m.n. de leiders, mag je ter discussie stellen. Omdt we ons af moeten vragen hoe zij zich hebben gedragen binnen dit conflict. Hebben ze Blind alléén gelaten hierin? Of hebben ze geprobeerd te bemiddelen? Blind gewezen op zijn eigen aandeel? Natuurlijk: het IS lastig voor een team, maar m.n. Tadic en Klaaassen mag je als voldoende volwassen en mondig beschouwen om IETS te zeggen/doen. Hebben zij iets gedaan om deze escalatie te voorkomen?
7. Als het klopt dat afgesproken is om niets los te laten over deze kwestie in de media, dan is zowel Schreuder als Huntelaar die afspraak niet nagekomen, hetgeen Blind een vrijbrief geeft om óók zijn zegje te doen.
8. De timing van Blinds verhaal, vlak voor de klassieker, vind ik zeer dubieus, want legt een bom – niet alleen onder Schreuder, ook onder de club(leiding), en uiteindelijk ook het team (het leidt af). Dat ruikt te veel naar rancune en een trap na aan iedereen die met de club te maken heeft. Dus ook aan ons, de fans – al of niet zijn intentie. Ik heb er enerzijds begrip voor, anderzijds vind ik het – net als punt 3 - onprofessioneel en verwijtbaar.

Mijn (voorlopige) eindconclusie is dat alle partijen potentieel of aantoonbaar iets te verwijten valt, en misschien komen we er nooit achter wat betreft dat potentieel verwijtbare (clubleiding, team), dus die geef ik vooralsnog het voordeel van de twijfel. Dat geldt in geen enkel opzicht voor Schreuder die ook hier opzichtig faalt (miserabel management). Ook Blind heeft een aantoonbaar aandeel in deze hele kwestie, dat zeker niet goed te praten, maar deels wel te begrijpen is. Bovendien heeft hij als bonuspunt dat hij – voor zover we weten – als enige is opgestaan tegen Schreuder.
Maar hoe dan ook een zeer vervelende kwestie, die slechts één troostkant heeft. Blind heeft in elk geval weer een mooie club gevonden. Ik hoop dat Bayern de CL gaat winnen.

Edit: ik lees nu het verhaal van Wijffels en dat betekent (als het klopt en waarom niet?) dat ook de clubleiding (in sterke mate) te verwijten valt dat zijn niets hebben gedaan om te proberen het conflict op te lossen. Dat maakt de timing van Blinds verhaal nóg beter te begrijpen (maar nog steeds niet goed te praten). Ik vind dat hij had moeten wachten tot na de klassieker. Ook voor hemzelf: hij geeft de criticasters alle munitie om met hém af te rekenen (uit rancune handelen), en zich dáár vooral op te richten i.p.v. op de inhoud.

19-01-2023 09:48

Caelintroy +1652

Mooie reactie, wel neig ik na dit verhaal meer de kant van Blind te willen kiezen. Omdat ik begrijp, dat je als topsporter soms rare uitspraken kan doen en als mens (als je niet gesteund wordt) teveel in je emotie kan zitten. Van Schreuder daarentegen, verwacht ik dat hij als leider zijn emoties aan de kant zet en altijd ervoor kiest om de dialoog aan te gaan met zijn spelers. Met als einddoel dat je een speler duidelijkheid geeft en voor je laat vechten. Kom je er niet uit, neem je op een mannelijke en volwassen manier afscheid van elkaar. Maar niet zoals het nu gegaan is. Ik vind het echt diep en dieptriest, dat mijn club acteert als een amateuristische korfbalvereniging (overigens al een tijdje blundert in o.a. dossier Onana en b.v. Haller niet inschrijven in de Champions League etc.) en inmiddels al een tijdje wordt gezien als het lachertje van de Eredivisie. Doet mij echt pijn dat, in ieder geval, één persoon de club helemaal aan het kapotmaken is. Ik bespeur ieder keer weer de ijdele hoop bij mijzelf, dat Schreuder het wel recht gaat zetten en dat het nog wel gaat draaien, maar als ik dan dit weer hoor en terugdenk aan wat hij allemaal al heeft gedaan en gezegd, dan wordt het het gevoel wat ik al langer heb alleen maar sterker. Schreuder is niet geschikt als trainer voor deze mooie club. Hij heeft echt niemand in de hand. Zo las ik gisteren bijvoorbeeld een artikel over Rensch, die dan doodleuk een Audi heeft gekocht en met Rico Verhoeven staat te poseren. Trekt zich geen k*t aan van de situatie die er op dit moment speelt bij AFCA, gewoon verwend k*tjochie is het, maar presteren ho maar. Timing is echt verkeerd nu. Net als Taylor, die ook denkt dat hij een superster is, maar nog niets heeft bewezen. Als trainer moet je daar ook op ingrijpen. Nu even niet, eerst presteren het is ernst, waar zijn de dapp're strijders gebleven?

19-01-2023 10:10

Ans B +19809

Dat heb ik ook, dat ik meer de kant van Blind kies, gevoelsmatig dan, maar ik besef tegelijkertijd dat als hij minder recalcitrant was geweest, de kwestie misschien helemaal niet uit de hand was gelopen - ondanks het kinderachtige gedrag van Schreuder. Dat blijft toch te veel kleven aan Blind om écht zijn kant te kunnen kiezen.

19-01-2023 10:45

Caelintroy +1652

Helemaal mee eens. Recalcitrante houding van Blind was onnodig.

19-01-2023 11:59

Hans Verhagen +14053

We vullen allemaal in Ans, dus dat doe ik bij deze ook. Het bestuur heeft niet ingegrepen omdat Blind zichtbaar een stoorzender was en dit speelde al voor het incident tegen Rkc. De clubleiding had beide gewoon moeten verwijderen van verdere werkzaamheden. De twee dragen nu namelijk nog steeds bij aan een verstoring in het proces van Ajax. De winterstop moeten gebruiken om orde op zaken te stellen. Als zondag verloren gaat, dan kan ik niet anders bedenken dat Schreuder en Sar hun biezen moeten pakken en leven wij met de wetenschap dat het seizoen direct na Emmen nog gered had kunnen worden.

19-01-2023 10:11

Ans B +19809

Dat Blind een stoorzender was onderschrijf ik, maar vanwege zijn status als clubicoon vind ik wel degelijk dat de clubleiding een verantwoordelijkheid heeft richting zijn speler. Dat betekent voor mij dat je de speler tot de orde roept en op ZIJN verantwoordelijkheid wijst. Pas als je dát en/of een bemiddelingspoging doet kun je overgaan tot een maatregel.
Dat hoeft allemaal niet eens formeel te gebeuren persé, maar helemaal niets doen vind ik echt niet oké bij een speler met zo'n staat van dienst.

De enige kanttekening die ik daarbij kan plaatsen is dat wij zoveel NIET weten. In principe is denkbaar dat Blind dermate en langdurig recalcitrant was, en b.v. niet voor het eerst, dat de clubleiding er geen enkel vertrouwen in had, of al eerder gemerkt had dat er niet met hem te praten was, dat zij direct een besluit namen.
Maar dat bedenk ik nu pas, dat dit ook tot de mogelijkheden behoort. Maar goed, ik reageer, net als iedereen, op wat er wél bekend is en probeer dat zo zorgvuldig mogelijk te doen. Met die laatste opmerking (onder 'edit') heb wel snel gereageerd, na het lezen van dat Wijffels-stuk. Achteraf te snel wellicht, met deze laatste kanttekening in gedachten.

Overigens vind ik (nog) niet dat vdSar zijn biezen moet pakken. Ik heb daar al meermaals over geschreven en onderbouwd waarom ik er zo over denk. Ik kan het nu even niet opbrengen (veel te moe van het schrijven) om dit te herhalen.
Misschien, een kleine kans wellicht, kun je het nog terugvinden als je op mijn naam klikt. Ik weet n.l. niet meer onder welk subject ik dat het laatst verwoordde.
Edit: ik heb dit laatste zelf even gezocht, maar het is niet meer terug te vinden.

19-01-2023 10:30

komopajax777 +13146

Waar baseer jij het op dat Blind een stoorzender was?Schreuder is degene die het niet pikte dat Blind zijn stem verhief, terwijl hij dat met zijn status gewoon moet doen.Vervolgens wordt hij door onze rampzalige hoofdcoach totaal genegeerd en gedegradeerd tot in feite een persona non grata.Wie is hier dan de stoorzender?

19-01-2023 16:10

Ans B +19809

Ik heb het over zijn gedrag in het openbaar, als hij gewisseld werd of gepasseerd, m.n. tijdens die wedstrijd in Emmen. Dat is onprofessioneel en daar heeft hij zichzelf bepaald geen dienst mee bewezen.
Wat jij noemt is een ander feit, een andere situatie.
Het gaat om het totaalplaatje. Blind ondermijnt door zijn onprofessionele gedrag zowel het groepsproces als het gezag van de trainer (en dan heb ik het dus NIET over zijn ingrijpen tijdens het praatje, maar over zijn houding na het wisselen/gepasseerd worden).
Kijk anders ook even naar boven, waar ik de verschillende onderdelen puntsgewijs heb neergezet.

19-01-2023 17:42

Gewoon Gijs +18319

Spijker op zijn kop. Deze onduidelijkheid van Schreuder is reden voor het grote verval bij Ajax in spel en resultaten

19-01-2023 09:38

ijzerchef +3135

Schreuder is een tactisch onbenul. Hij doet weer eens interessant door Ancelotti na te doen met "Hoe willen jullie spelen?", alleen is de timing volledig verkeerd. Daar is in de rust helemaal geen tijd voor. Hij had gewoon met een oplossing moeten komen, want daar heeft hij voor gestudeerd en is hij voor aangesteld.

19-01-2023 09:35

Gewoon Gijs +18319

#SchreuderOut

19-01-2023 09:35

Noxin +15465

Toch ook wel bizar dat het zo ver is gekomen dat Blind z'n conditie op peil moest houden bij AFC.

19-01-2023 09:28

RSM +3917

Schreuder is niks. Vanaf de eerste wedstrijd was dit al te zien. Hij moet weg

19-01-2023 09:24

Henkjanklaas +20606

Geeft maar weer eens aan dat het binnen Ajax totaal ontbreekt aan goed leiderschap en aan een goede communicatie.
De algemene leiding vd Sar, RvC valt hier opnieuw veel te verwijten.
Nooit is in dit akkefietje Schreuder versus Blind opgetreden.
De trainer die nog niet het fatsoen kon opbrengen Daley succes te wensen tijdens het wk en verzuimde hem bij het afscheid even de hand te schudden.
Schreuder maakte er een persoonlijke vete van en niets is groter dan Ajax.
Na een bijzonder zwak aankoopbeleid de zoveelste blunder van de leiding van de club. Wanneer wordt eindelijk door wie ingegrepen om het tij te keren ?

19-01-2023 09:22

Lazell +16983

Prima als je in het begin van het seizoen aan de leiders vraagt wat voor soort speelstijl ze prefereren of welke manier van druk voor hun werkt. Maar daarna moet je het als trainer zelf uitstippelen. Hoogstens dat je ze een keer om advies vraagt.

En zeker tijdens een wedstrijd, voor de rust had hij het plan moeten uitstippelen en in 10 minuten leg je dan uit wat je wil zien. Als je in de rust nog een plan moet laten bedenken door de spelers kan dat nooit goed gaan. Nu snap ik ook waar die opmerking van Bergwijn vandaan komt dat het niet duidelijk is hoe ze moeten spelen.

Dit interview geeft eigenlijk aan waarom er van Schreuder niks deugt. Hij heeft geen eigen visie en heeft geen benul van hoe hij het wil zien. Schandalig hoe hij ook omgaat met een mondige speler. Mensen die je de waarheid durven te zeggen moet je juist koesteren. Enorm teken van onzekerheid. Blind is echt geen heilige, maar dit laat zien hoe zwakzinnig Schreuder is. Maximaal een degelijke assistent naast een sterke persoonlijkheid, flop van een hoofdtrainer.

19-01-2023 09:21

Rentokill +4606

Even lekker in vorm raken/blijven bij het Ajax van Duitsland en daarna weer terug onder Bosz bij het Bayern van Nederland.

19-01-2023 09:20

kampioenenjood +5043

Het trainerschap van Schreuder begint meer op een gijzeling te lijken.

19-01-2023 09:18

Koekepeer +1452

Ik meende dat Blind later zijn verhaal zou doen. Later is dus 2 weken??

19-01-2023 09:14

Rockanje23 +36983

Omdat Huntelaar eerder deze week, tegen alle afspraken in, uit de school is geklapt. Ik snap Blind wel. En geloof hem ook. En Huntelaar.. oef !

19-01-2023 09:17

Yeshyeshyall +10924

Prima dat de boel op scherp staat. Iemand moet het doen zou je denken. Bij winst heeft het misschien wat geholpen bij puntverlies draagt het bij aan de berg onrust die tot ontslag gaat leiden. Ik snap dat spelers en trainer altijd onder hoogspanning staan maar zo tekeer gaan als coach vind ik veelzeggend. Totaal zwaktebod

19-01-2023 09:06

BakkalBijter +11624

Schande Schreuder

19-01-2023 09:01

smerter +2042

Wat een totale teringzooi. En wie staat er op? Wie neemt de leiding binnen Ajax? Niemand.

19-01-2023 08:58
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.