'Conceição lijkt alweer te mogen vertrekken bij Porto na ontslag van vader Sergio'

door Brent Tomassen 108

Bron Record

'Conceição lijkt alweer te mogen vertrekken bij Porto na ontslag van vader Sergio'

door Brent Tomassen 108

Bron Record

Laatst geüpdatet

Francisco Conceição lijkt zich na zijn definitieve overstap naar FC Porto alweer op te kunnen maken voor een nieuwe transfer, zo weet het Portugese Record. De buitenspeler zag zijn vader Sergio Conceição recentelijk op straat worden gezet door de nieuwe voorzitter van de Portugese topclub, André Villas-Boas, en nu blijkt ook de toekomst van Francisco bij FC Porto niet zeker.

Bestel het nieuwe Ajax-uitshirt in de Ajaxshop!

Door het ontslag van vader Sergio is er volgens de krant een vertrouwensbreuk ontstaan tussen de club en Conceição. Villas-Boas stelde razendsnel een opvolger voor Conceição senior aan in de persoon van Vítor Bruno. Tijdens de presentatie van de nieuwe hoofdcoach kreeg Villas-Boas direct vragen over de toekomst van Francisco bij de club. Het antwoord van de preses was stellig: 'Geen enkele speler is belangrijker dan de club.'

Verschillende topclubs hebben naar verluidt hun interesse laten blijken bij de entourage van de vleugelaanvaller. Atlético Madrid lijkt vooralsnog het meest concreet te zijn, al noemt Record ook Bayern München, Chelsea, Borussia Dortmund en RB Leipzig. De Madrilenen zouden zelfs al aangegeven hebben de gelimiteerde transfersom van dertig miljoen euro te willen betalen. Deze koopoptie geldt tot 15 juli 2024.

Meld je hier aan voor de EK-poule van Ajax Showtime en win mooie prijzen!

Ajax ontvangt 10,5 miljoen euro

Afgelopen week lichtte FC Porto de koopoptie op Conceição, wat Ajax een bedrag van 10,5 miljoen euro opleverde. In de zomer van 2022 nam de Amsterdamse club de jonge Portugees nog over van FC Porto voor een bedrag van vijf miljoen euro. Hieraan moet worden toegevoegd dat Conceição een tekenbonus ontving van zo'n vier miljoen euro. In Amsterdam liet Conceição regelmatig fraaie dingen zien in de minuten die hij kreeg van Alfred Schreuder en John Heitinga, maar vaak bleef het rendement uit. In 28 optredens voor Ajax 1 scoorde Conceição slechts eenmaal.

Terug in zijn thuisland ontwikkelde Conceição zich na een lastige start tot vaste waarde bij FC Porto. In 43 wedstrijden (alle competities) scoorde hij vijf keer en was hij achtmaal aangever. De goede prestaties van Conceição bij de nummer drie van de Portugese competitie van afgelopen seizoen, leidden ertoe dat hij opgenomen werd in de EK-selectie van Portugal voor het toernooi in Duitsland.

Ajax heeft doorverkooppercentage bedongen

Naast de 10,5 miljoen euro die Ajax ontvangt voor Conceição, levert een eventuele doorverkoop nog een extra bedrag op, zo meldt Tim van Duijn, verslaggever van Voetbal International via X. De Amsterdammers ontvangen bij een volgende transfer van Conceição tien procent over de winst die FC Porto maakt met een verkoop.

Wil jij aanspraak maken op een EK-welkomstbonus tot wel 100 euro? Schrijf je nu in! Alleen voor nieuwe spelers. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 24+!

Lees meer over:
Plaats reactie

MPAjax +8372

Zeg jij het maar 13,5 miljoen of 30 miljoen? Laatste bedrag zouden ze meer geld hebben ontvangen denk je niet?

09-06-2024 20:57

MarcHogervorst +35302

Ja Ajax had misschien meer geld kunnen vangen maar zowel Conceicao als Mikautadze zijn uitzonderingen. Conceicao wou zelf per se en per se weg. Die had best een kans kunnen hebben op speeltijd vorig seizoen, maar wou terug naar papa. Ja wat moet je dan. En dan het geval Mikautadze, deze speler kon volgens mij niet eens tegen de amateurs van Hercules overtuigen. Dat leek een enorme miskoop, en als je dan een deal kan maken waarbij je 80% van het aankoop bedrag terug krijgt, dan is het, 'waar is de stippellijn, waar is de pen', voordat ze zich bedenken.

En ja van achteraf kan je een koe in de kont kijken.

09-06-2024 12:07

TeringHenkie +28227

"En dan het geval Mikautadze, deze speler kon volgens mij niet eens tegen de amateurs van Hercules overtuigen. Dat leek een enorme miskoop, "

Gog wat zien oa Atletico Madrid en AC Milan er dan in? Of zie jij het niet goed?

09-06-2024 12:41

MarcHogervorst +35302

Bij ons in dat half jaar leek het een enorme miskoop. Ik denk dat jij niet goed leest. Het verschil tussen lijken en blijken? Dat hij daarna beter ging spelen dat is zo, maar dat had toen niemand verwacht. En ja, wijsheid achteraf. Koe in de kont.

09-06-2024 13:54

Ron6 +3482

Lezen is ook een vak he

09-06-2024 17:12

behangdelul +32486

Bij 30 mio is dat toch weer 2 miljoen.....30 mio voor dit toch enigzins blinde paard is best absurd.

08-06-2024 22:34

Ferd +38299

En door die stomme optie grijpt Ajax naast 18 miljoen. Bij Mikautadze kost het ook miljoenen.

09-06-2024 02:38

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25284

Dat is achteraf de paard in zijn kont kijken

09-06-2024 10:43

MarcHogervorst +35302

Volledig mee eens. Mikautadze raakte bij ons geen pepernoot. We waren in december blij er i.i.g. nog iets voor terug te krijgen. Dat leek toen juist de grootste miskoop van Mislintat. En ja dan ineens gaat hij wel goed spelen.

09-06-2024 12:10

TeringHenkie +28227

Ik zag/zie vanaf het begin de klasse van Mikautadze al. Dat lichtbenige, verfijnde techniek, Ajaxspeler pur sang. Misbruikt door al die mislukte klotetrainers die Ajax heeft gehad!

09-06-2024 12:43

BakkalBijter +11624

Achteraf een paard in de kont kijken terwijl je op het moment van het sluiten van die deal al wist dat die optie je waarschijnlijk 20 miljoen kost. Ik ga niet doen alsof ik een meesterscout ben, maar als je Conceicao ziet voetballen zie je toch gelijk dat het een geweldige speler kan worden met wat meer overzicht en ervaring? Het was echt een bizar slechte deal en ik snap het nog steeds niet. Bij Mikautadze begrijp ik het wel want die had bij ons gewoon niks laten zien en kreeg geen kansen. Bij Chico gewoon een ander verhaal.

09-06-2024 13:45

behangdelul +32486

@Henkie, mee eens Mikau is in alles een Ajax-voetballer, maar 0 kansen gehad. En dan reken ik die pot tegen Hercules in die knollentuin gewoon niet mee.

09-06-2024 13:47

Bramble1988 +9247

Soms heb je te maken met de wil van een speler. Een jonge speler, uit een vreemd land, dat terug wil en niet kan aarden,

Je kunt ook zeggen; je hebt 5,6 miljoen verdient op Chico..

09-06-2024 13:48

debetweter +10060

Koffiedik kijken. Maar mag dit? Een speler kopen om meteen weer door te verkopen met winst? Ik vind het raar....

09-06-2024 14:09

Sjaakvaak +26577

Mikautadze 100% een Ajax voetballer die de kansen niet heeft gehad.

Chico 100% de kansen gehad maar niet overtuigt, heeft sommige fans (en scouts blijkbaar) op het verkeerde been gezet doordat hij leuk kan dribbelen. Is echter uiterst ineffectief en enorm blind naar medespelers. Gaat het de komende jaren nog niet redden.

09-06-2024 23:25

Techno303 +2515

Okay klaasvaak

09-06-2024 23:30

Ferd +38299

nee, dat is het niet. Zulke opties zijn altijd dom. Bevalt de speler niet, dan stuurt de hurende club hem terug. Bevalt de speler wel, dan kunnen ze hem voor een prikkie overnemen. De verhurende club is altijd de lul met zulke opties.

10-06-2024 04:45

Ferd +38299

ja dat mag.

10-06-2024 04:46

Dolblij +44786

Verkopen aan de hoogste bieder en hopen dat dit bod hoog is. Zie Lenderink al in de handjes wrijven vanwege dit mogelijke en onverwachte douceurtje.

08-06-2024 21:21

Slang3 +45694

We moeten ook dit soort transfers gaan doen. Huren met koop optie, en dan meteen flippen

08-06-2024 20:07

AjaxHoorn +32989

Daarom zei ik ook dat Ajax o.a. dit met Vermeren en Schjelderup moest doen.

08-06-2024 21:00

JohnDylan +21758

Bergwijn en Forbs verkopen en Schjelderup huren met een optie tot koop om met Godts de concurrentie aan te gaan zou ik zeker toejuichen.

09-06-2024 02:13

AjaxHoorn +32989

Exact. Zo zijn er nog meer opties mogelijk van spelers die heel goed kunnen voetballen maar nog niet heel goed bij hun club excellereerde. Een beetje de situatie van de Ketelaere. Je kan op die manier best risicovrij goede spelers proberen te binden.

09-06-2024 06:25

Slang3 +45694

Schejeldrup niet zo kapot van eerlijk gezegd, vooral jong

09-06-2024 10:02

xstaniox +15028

De speler heeft ook nog wat te zeggen he.
Als de spelers op een gegeven moment weten dat ze meteen doorverkocht gaan worden, gaan ze niet meer tekenen.

08-06-2024 23:33

Slang3 +45694

over het algemeen huur je geen spelers die op de piek van hun prestaties zitten, en als ze voor meer verkocht worden dan zitten ze daar wel. Dus als speler zie ik weinig nadelen

09-06-2024 10:03

xstaniox +15028

Maarrr.

Als je als speler nou weet:

Ik kan voor 10 miljoen bijvoorbeeld naar Ajax en dan gelijk voor 30-40 miljoen naar Bayern, dan moet Bayern relatief diep in de buidel tasten.

Andere optie is dat de speler teruggaat naar zijn huidige werkgever en vandaar naar Bayern gaat voor 20-30 miljoen, en dan eens 5 miljoen extra tekengeld opstrijkt.

Als het spelletje doorzichtig gaat worden, gaan ze echt niet meer bij Ajax tekenen als ze weten dat ze toch gelijk doorverkocht worden.
Die gaan dan voor eigen gewin

Want dat is wat je zei toch?
Dat we spelers moeten gaan huren met optie tot koop, die koop lichten om ze vervolgens gelijk met winst door te verkopen.

09-06-2024 13:43

Slang3 +45694

Maarrr dat weten ze niet. De spelers zijn vaak niet in de positie dat Bayern überhaupt in beeld zou zijn, zonder een goed seizoen bij Ajax. (Alsof naar Bayern gaan daarna niet en straf voor spelers zou zijn..)

We moeten niet alleen blind kopen in de huidige situatie, huren werkt net zo goed. Kijk wat PSV met Tilman doet

09-06-2024 15:29

xstaniox +15028

Ik bedoel het meer als bij bijvoorbeeld Jovic.

Die wist al lang van de interesse van Real en dat Frankfurt hem gelijk door zou verkopen

09-06-2024 15:43

Wouter.H +11156

Ah dus nog 2 miljoen erbij dan. Nouja dan is 12,5 toch een winst van 3,5 miljoen op een speler die bij ons niet echt uit de verf kwam.

08-06-2024 19:30

Slang3 +45694

waarbij de kwast niet eens in de verf gedaan is

08-06-2024 20:07

PH2BOT +39921

Hij is destijds toch aangekocht voor 5M?

08-06-2024 21:03

Wouter.H +11156

4 mil tekengeld schijnbaar

08-06-2024 21:06

AFCAWormerveer +4414

Als dat toch waar is moeten we toch ook van die onzin af. 4 miljoen tekengeld voor wat ?

09-06-2024 02:34

AlexIbarra +19215

Denk je echt dat Porto hem voor 30 verkoopt?

08-06-2024 23:37

Oeroeboeroe +18286

Kunnen we hem niet overnemen voor 2 miljoen?

08-06-2024 18:48

Jake the Snake +17314

Duidelijk dat kwaliteit en potentie lang niet altijd herkend wordt. Wat een bullshit directie en RvC hebben we ook gehad de afgelopen paar jaar. Gewoon zo’n oelewapper als Mislintat je enige rechtsbuiten laten verpatsen en dozijn spelers aantrekken die op niet eens allemaal voor de juiste positie zijn gehaald, in ieder geval geen rechtsbuiten. Kansloos.

08-06-2024 18:46

Ferd +38299

Hij wilde zelf weg, en drukte met zijn hoge salaris (schuld van H2) op de begroting. De grote fout is de optie, had hem verhuurd zonder optie en er was nu 30 miljoen binnen gekomen ipv 12.5

09-06-2024 02:40

fcbalophetdak14 +1326

Bizar dat clubs voor hem 30 mil willen betalen. Leuke speler maar zo goed vind ik hem nou ook weer niet

08-06-2024 18:44

Torcida +5540

Dit heeft niks met logica te maken. De familie Conceicao weet gewoon hoe je de boel moet bespelen om maximaal miljoenen op te strijken. Ajax was daarin een middel, nooit een doel.

08-06-2024 20:04

fcbalophetdak14 +1326

Dat heeft helemaal niks te maken met wat ik zeg

08-06-2024 20:38

AlexIbarra +19215

Volgens mij zijn clubs daar verplicht om een clausule in het contract te zetten waarvoor je weg mag. Daarvoor kiest men dan altijd een bedrag dat je er absoluut niet voor verwacht te krijgen. Waarom zouden ze zichzelf een verplichting opleggen om de speler te moeten laten gaan, tenzij het dik de hoofdprijs is? Ze verwachten kennelijk geen hoger bod dan zeg 20 mln.

Los van die clausule kunnen ze hem ook gewoon voor 13,6 miljoen verkopen of zo, als dat geboden wordt en hij weg wil.

08-06-2024 23:42

Kingoffdatoilet +17094

Dit is toch wel humor. Mensen hier maar roepen dat hij er niks van kan en dan krijg je dit. Hadden wij deze jongen maar gewoon gehouden.

08-06-2024 18:26

Bky +56229

Die jongen had overduidelijk een vorm van heimwee. De deal is misschien ongelukkig achteraf, maar wel een juiste oplossing.

08-06-2024 19:27

MarkP +21515

Hij kreeg ook weinig speelminuten, logisch dat hij dan heimwee kreeg.

08-06-2024 19:40

Kingoffdatoilet +17094

@bky die jongen voelde zich hier helaas niet helemaal op zijn gemak. Daar had Ajax best meer moeite in mogen steken. Ik denk dat die jongen er mentaal veel van geleerd heeft.

09-06-2024 08:21

Slang3 +45694

mooi voorbeeld van wie het spelletje wel en niet snapt

08-06-2024 20:10

JWVD +206

Is niet de belangrijkste les van Conceicao en Mikautadze dat we misschien moeten stoppen met spelers na 1 seizoen al compleet afschrijven en wat voorzichtiger moeten zijn met alles in de uitverkoop doen?

Ik moet steeds denken aan Alvarez die de eerste drie jaar compleet verguisd werd en uiteindelijk anderhalf seizoen lang echt de drager van het team geweest is voordat hij werd verkocht vorig jaar. Ik ben een beetje bang dat we deze zomer weer allemaal talenten dumpen die door de media zijn vergruisd om ze over drie jaar bij een of andere topclub te zien spelen.

08-06-2024 18:25

TheSpecialOne +8820

Er zaten(zitten) bij Ajax allemaal nitwits die nul komma nul verstand hebben van het runnen van een voetbalclub en daarom hun oren laten hangen naar oud-spelers en de media die vaak niet het beste met Ajax voorhebben.
Ajax ontbeert zelfvertrouwen omdat er onzekere mensen in de leiding zitten. Deze onzekerheid wordt veroorzaakt door het ontbreken van echte kennis en kunde op voetbalgebied.

08-06-2024 19:01

Kryptonite +76738

Hear hear.

09-06-2024 02:49

MarcHogervorst +35302

Ik zie beiden als redelijk uitzonderlijke situaties. Conceicao wou per se terug naar papa. Mikautadze raakte geen pepernoot bij ons en leek een enorme miskoop, en we waren blij er nog iets voor terug te krijgen.

Je moet niet te snel iets afschrijven, eens, maar hier heb je het over twee spelers die beiden wel een uitzondering waren.

09-06-2024 12:15

Juichtoon +32280

Ik lees hier zelfs dat Brobbey ook wel weg kan. Deze jongen is in potentie een van de besten van de wereld op.zijn positie.
Houden dus of alleen bij een heel hoog bedrag verkopen (90+).

09-06-2024 13:16

Koningtoto +59928

Kopen. 15 miljoen.

08-06-2024 18:04

MalleEppie +15101

Conceicao wilde weg. Ongelofijk wat een kapitaalvernietiging Ajax heeft toegestaan door Schreuder, Sjon en Steijn te laten komen.

08-06-2024 17:58

Danielson +50061

Forbs is de volgende..

08-06-2024 17:53

Merrick +6738

Laten we het hopen.

08-06-2024 17:57

YugoVik +33028

Die achteraf voor te weinig verkocht word..

08-06-2024 17:59

Sportvolgert +40134

Tja, bij conceicao zag ik nog wel de potentie, forbs daarentegen lijkt meer een sprinter in het atletiek.

08-06-2024 18:01

YugoVik +33028

Ja joh daarom heeft city ook een terug koop clausule van 40 miljoen op forbs..

08-06-2024 18:03

Bky +56229

Omdat City een terugkoopclausule heeft is hij een goede speler?

08-06-2024 18:14

YugoVik +33028

@bky Het is een blijk van vertrouwen dat forbs kwaliteiten heeft, het is beter dat jij je bezig houd met je oneliners..

08-06-2024 18:48

AjaxHoorn +32989

Jezus Yugo. Wat een niveau.

08-06-2024 21:06

YugoVik +33028

Welke niveau?.. 🤣

08-06-2024 21:07

fcbalophetdak14 +1326

Forbs kunnen ze beter een jaar verhuren in Engeland. genoeg clubs die hem willen. Kijken hoe hij het een jaar doet.. Of hij daarna goed genoeg is en anders miss voor een leuk prijsje kan verkopen

08-06-2024 18:44

AjaxHoorn +32989

Forbs kan er helemaal niks van. Desalniettemin gaat die ooit nog wel 40 miljoen opleveren voor een willekeurige club.

08-06-2024 21:05

Merrick +6738

Mislintat vond Forbes beter.

08-06-2024 17:50

YugoVik +33028

Fijn toch

08-06-2024 18:00

Redrum +95918

We hebben dus twee rechtsbuitens verhuurd afgelopen seizoen, die beiden nu voor 30 miljoen verkocht dreigen te worden. Ondertussen hebben we zelf het hele seizoen als een stel mongolen lopen aanrommelen zonder rechtsbuiten. Dit soort feiten zijn wel bijzonder lastig te verteren moet ik zeggen. Hier zijn dingen echt tering hard fout gegaan.

08-06-2024 17:35

trodat4030 +96403

Chico en?? Wie nog meer?

08-06-2024 17:38

Redrum +95918

Mikautadze gold ook als rechtsbuiten (al kon hij zogenaamd op meerdere posities spelen, terwijl de bank zijn enige positie bleek te zijn uiteindelijk).

08-06-2024 17:39

trodat4030 +96403

Haha, de enige die Mikautadze een rechtsbuiten vond is Mislintat. En die is overigens in de winter verhuurd, niet in de zomer, toen is er juist een enorme berg knaken tegen zijn komst aangepleurd om hem naar Amsterdam te halen. Edit: dat had je aangepast, ok, fair..

08-06-2024 17:42

YugoVik +33028

Zijn tijd bij ajax heeft hem goed gedaan.. 😅.. Conceicao naar een topclub, de volgende is mikautadze.. Je had een aanval kunnen hebben bij ajax met behendige spelers.. Maar ach ja tegen woordig zien ze liever hier op AS bloed zweet en tranen weghorst..

08-06-2024 17:27

maarten0909 +6354

Met deze selectie zijn er spelers nodig die hard willen werken.

08-06-2024 19:33

Invincibles +5193

Weghorst is toch een prima spits om ballen af te maken? Je vergelijkt hem nu met flankspelers… daar gaat Weghorst helemaal niet spelen.

08-06-2024 19:46

YugoVik +33028

Ja weghorst komt niet te spelen..

08-06-2024 19:52

debarbaar +8219

30 miljoen gaat Bayern betalen volgens VI. Een geweldige deal van de prutsers Steijn, Milintat en Lenderink. Wat een prutsers.

08-06-2024 17:16

Lazell +16973

En weer iemand die Lenderink verantwoordelijk houdt voor voetbalgerelateerde beslissingen....

08-06-2024 22:13

Ferd +38299

Het is een barbaar, daar hoef je weinig nuance en kennis van te verwachten

09-06-2024 02:42

Lazell +16973

T'is gewoon zo middeleeuws. Beetje zondebokken zoeken. Waarheid maakt nieteens zo veel meer uit dan

09-06-2024 20:49

Rockpotje +9523

Verhuren met een koopoptie is eigenlijk nooit een goed idee. Als een speler slecht presteert krijg je hem gewoon weer terug. Als hij stappen maakt is het achteraf vaak een slechte deal. Je geeft je onderhandelingspositie uit handen zonder dat je meteen budget vrij maakt voor de lopende transferperiode. Wat is dan je winst? Natuurlijk zullen clubs dan moeilijk doen over een huurdeal. Maar we hoeven ons toch niet zo makkelijk af te laten bluffen?

08-06-2024 17:16

barry1988 +23986

Hopelijk hebben wij een doorverkoop percentage. Anders heb je al met al je behoorlijk laten scammen door die Portugezen.

Edit: Ajax heeft 10% van de winst afgesproken.

https://x.com/TimvanDuijn14/status/1799457153885131180?t=IN_4meeCZvoIUPM-L_EeRw&s=19

08-06-2024 17:02

trodat4030 +96403

Nou, hopelijk licht Atletico dan niet die afkoopclausule voor 15 juli, ik las eerder al dat na die datum zijn afkoopclausule (verplicht in Portugal) dan 45 milj wordt..

08-06-2024 17:12

barry1988 +23986

Dat zal wel een mooie meevaller zijn.

08-06-2024 17:13

FysioPat020 +25582

En nu kunnen we allemaal weer Sven de schuld in de schoenen schuiven omdat het zo eenvoudig is.
Een trainer, of beter gezegd, 2 trainers kunnen een speler met een groot potentieel zich laten ontwikkelen of deze juist in de weg staan omdat zijzelf waardeloze trainers zijn waardoor hij het op een gegeven moment voor gezien houdt en terugkeert naar huis waar hij wél gewaardeerd wordt.
Dus, bedankt Alfred & Sjonnie.

08-06-2024 16:59

trodat4030 +96403

Heeft Chico jou dan de precieze reden verteld waarom hij terug naar Porto wilde dan? Of is dit puur jouw aanname die je helemaal aanneemt voor absolute waarheid zodat je lekker 'iemand' (of in dit geval 2 iemanden) de schuld kan geven?

Miss vond hij NL gewoon een koud en nat kutland..

08-06-2024 17:18

FysioPat020 +25582

Ik mag zoiets aannemen omdat het juist deze 2 onbenullen niet gelukt is om deze typische Ajax vleugelspeler te integreren. En dan kom jij met een dom argument over nat en koud.

08-06-2024 17:28

trodat4030 +96403

Jij bent onzettend stellig alsof jij de enige echte waarheid in pacht hebt, ik geef slechts een voorbeeld aan van wat óók zomaar een reden zou(!) kunnen(!) zijn. Nogal een groot verschil. Jij wilt gewoon iemand de schuld kunnen geven, supporters eigen, zulk gedrag, maar je hebt totaal geen idee of je het wel bij het rechte eind hebt..

08-06-2024 17:36

FysioPat020 +25582

Als we het hier niet meer over aannames mogen hebben maar alleen nog over feiten, kunnen we AS opdoeken hoor. Natuurlijk bestaat de mogelijkheid dat jij gelijk hebt en ik er helemaal naast zit. We hebben nooit iets concreets van Chico gehoord toch?
Dat met 'dom argument' was dom van mij.

08-06-2024 17:42

trodat4030 +96403

Je mag best praten over aannames, alleen staat het vreemd door vrij harde conclusies te verbinden aan de hand van aannames. Precies wat je zegt, we hebben hem er nooit over gehoord, dus weten we domweg niet wie 'schuldig is'.

Ik begrijp het sentiment wel, Alfred en John hebben niet bijster denderend gepresteerd, maar om ze dan overal maar de boeman van te maken gaat wat ver in mijn ogen..

08-06-2024 17:50

debarbaar +8219

Ja, je moet Sven Mislintat en Lenderink de schuld geven als je zulke deals maakt. Van Steijn en Schip kun je weinig verwachten, daar zit geen hersens in. Bayern schuift ruim dertig miljoen en jij komt aan met een 10.5 miljoen, dat is een winstje van 5 ton als je het tekengeld en de provisie voor de makelaar in ogenschouw neemt. Die Mislintat verkoopt een rechtsbuiten en koopt er drie linksbacks voor terug die er geen kut van kunnen. Daarna verkopen Lenderink en van Halst Mikautadze voor 13 miljoen en die levert ook gewoon vrolijk 20 miljoen meer op.

08-06-2024 17:21

Miskopabal +2893

Dan waarom hem in godsnaam kopen?! Laat hem lekker hier.

08-06-2024 16:51

GNBL +89834 moderator

Die jongen wilde hier absoluut niet blijven. Bedankt Schreuder en Heitinga.

08-06-2024 16:58

AFCACruijff14 +160781

Hij heeft genoeg kansen onder Heitinga gehad, niet gepakt. Niet goed gespeeld, 0 rendement. Het is toch niet zo lastig toe te geven dat hij hier geen grote indruk heeft gemaakt? Altijd maar iedereen bashen, maar het ligt nooit aan de speler. Dat slappe lulverhaal komt hier ook voorbij over Mikautadze. Die was nog te beroerd zich in te spannen tegen een amateurploeg.

Conceicao is een groot talent, maar hij wilde zelf weg. Vermoedelijk heimwee naar zijn land, naar zijn oude club. That's it. Hij lag niet slecht binnen de club of bij de fans. Hij had ook afgelopen seizoen vermoedelijk heel veel gespeeld als hij er was geweest. Maar hij wilde de strijd niet aan maar weg.

Dus verdraai eens niet altijd de feiten.

08-06-2024 17:01

GNBL +89834 moderator

Heeft nooit een serieuze kans gehad hier net zoals Mikautadze. Dan is het niet zo gek dat zo'n jongen na een jaar liever weer weg gaat.

08-06-2024 17:04

AFCACruijff14 +160781

Hij heeft echt zat kansen gehad. Maar het is vast een stuk fijner en makkelijk om anderen te bashen en lekker de speler vrijpleiten.

En daarbij, Conceicao is gehaald als vervanger van Antony, het zou een jaar worden waarin hij gewoon geregeld zou invallen. Ging hij zelf mee akkoord. Door Antony zijn vertrek heeft hij nog veel meer gespeeld dan vooral mogelijk leek.

Maar het lag allemaal aan Heitinga hoor.

08-06-2024 17:59

HStorm +3135

Conceicao was vaak matig. Heitinga nog matiger. Vooral bij de I door de mand gevallen. Gebruikte bijna niemand uit nb. zijn eigen jeugd.
En toen Conceicao eindelijk een goede fase had, werd hij niet in de I gebracht. Timing en inzocht zijn ook essentieel en dat ontbrak volledig. Bij iedereen in de club overigens. Als we dan toch zo min mogelijk feiten willen verdraaien.

08-06-2024 18:29

Tommyshelby +128393

Porto houdt hier netto ook niet veel aan over.
Conceicao krijgt 20% van de toekomstige transfersom (dus waarschijnlijk 6M) en dan heb je nog z'n zaakwaarnemer en hopelijk een transactie richting Amsterdam.

Voor ons is het beter dat ie na 15 juli een transfer maakt. Dan stijgt de ontsnappingsclausule namelijk.

08-06-2024 16:48

gi0vanni +7110

Veel Portugese clubs kunnen vaak veel spelers halen via investeringsmaatschappijen. Maar die pikken vaak ook een groot deel van de transfersom in.

08-06-2024 16:52

Tommyshelby +128393

Klopt. Porto en Benfica hebben niet voor niets honderden miljoenenen aan schulden.

08-06-2024 16:54

gi0vanni +7110

Zolang je de lasten kan betalen ga je niet fait. En sommige clubs hebben geluk want die krijgen hulp van de overheid. Pak een Real Madrid of PSV.

08-06-2024 17:20

trodat4030 +96403

Die zaakwaarnemer wordt door de kopende club betaald, niet door Porto.

08-06-2024 17:24

NW23 +5020

Geeft aan wat voor waardeloze deal Mislintat heeft gemaakt. Een koopoptie voor 10m was echt een grap. Dat had echt wel 14-15m mogen zijn.

08-06-2024 16:46

Breuk +25024

Achteraf makkelijk lullen.

08-06-2024 16:57

Ajaxsupporter02 +13814

Nee, veel mensen zeiden dat al.

08-06-2024 17:03

NW23 +5020

Kon je van tevoren ook bedenken hoor. Ik vond het niet erg dat Chico weg ging, omdat hij dat zelf wilde. Hij had niet de motivatie om hier voor z'n kans te gaan.

Echter kon je zien dat hij een talentvolle dribbelaar was, die z'n man kon passeren. Aan z'n rendement moest hij nog werken. Je weet dat als dat gebeurt je ineens een buitenspeler hebt met een grote marktwaarde. Het is helemaal geen wonder dat hij nu een jaar later voor 30m verkocht wordt. Als hij bij Ajax was gebleven, meer had gespeeld en een stap had gezet in zijn rendement, dan hadden we hem ook 30-40m waard gevonden.

Uiteraard ging Porto nooit een clausule voor 20-25m accepteren, maar een koopclausule van 10m was wel echt achterlijk laag voor een speler met zijn potentie.

08-06-2024 17:06

Wolverine14 +71

Mislintat heeft alleen maar waardeloze deals gemaakt. Alle twaalf

08-06-2024 18:21
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.