ESPN-analisten: 'Ajax had nog jarenlang plezier kunnen hebben van Conceição'

door Jon van Dam 122

Bron Voetbalpraat

ESPN-analisten: 'Ajax had nog jarenlang plezier kunnen hebben van Conceição'

door Jon van Dam 122

Bron Voetbalpraat

Laatst geüpdatet

Het definitieve vertrek van Francisco Conceição naar FC Porto heeft voor gemengde gevoelens gezorgd bij de analisten van ESPN. Kees Kwakman vraagt zich af of Ajax wel genoeg geduld heeft gehad met de Portugese aanvaller, terwijl presentator Vincent Schildkamp van mening is dat Ajax niet goed genoeg over zijn komst heeft nagedacht.

Anco Jansen vindt dat Ajax 'financieel een geweldige deal' heeft gedaan. 'Alleen zijn potentieel en wat hij nu laat zien, dat heeft hij bij Ajax niet helemaal laten zien', zo zegt de oud-voetballer bij Voetbalpraat. 'Als hij wat langer de tijd had gekregen, dan had hij dat hier misschien ook wel gekund."

Schildkamp snapt niet dat Ajax Conceição zo snel weer laat gaan. 'Het is toch het schoolvoorbeeld van idioot beleid als je geld betaalt voor een jongen waar je potentie in ziet, die toen al jeugdinternational van Portugal was. Het was niet eens een hele dure aankoop. Als hij Portugees international wordt, dan had Ajax daar toch jarenlang plezier van kunnen hebben? Of Ajax had er in ieder geval heel veel geld aan kunnen verdienen.'

Kwakman geeft aan dat Ajax Conceição meer tijd had moeten geven om zich aan te passen. 'Je had Berghuis en Kudus. Kudus ging weg en daar is toen geen nieuwe rechtsbuiten voor in de plaats gekomen. Dan had je kunnen zeggen: Deze jongen, met Berghuis aan de rechterkant, dat wordt de oplossing. Hij wilde zelf ook wel weg, want hij was niet heel erg tevreden. Maar ja, dan nog heb je daar als Ajax het meeste over te zeggen.'

Meld je hier aan voor de EK-poule van Ajax Showtime en win mooie prijzen!

'Je zet hem niet vier keer achter elkaar in op een gure maandagavond'

'Er wordt gewoon niet genoeg over zo'n warmbloedige Zuid-Europeaan, wiens vader toch ook aardig kon voetballen, nagedacht', reageert Schildkamp. 'Zo'n jongen gaat met verwachtingen naar Amsterdam, zijn vader is een absolute topspeler geweest, die zet je niet vier keer achter elkaar op een gure maandagavond in tegen TOP Oss en Jong AZ. Daar gaat zo'n jongen zich totaal niet beter van voelen.'

Schildkamp denkt dat Ajax gegokt en verloren heeft met Conceição. 'Zij dachten: laten we zo maar doen, zus maar doen en dan kijken we wel of het wat wordt. Maar nu is de situatie natuurlijk anders. Nu moeten ze zuiniger beleid voeren en zullen ze dit soort trucs niet zo snel meer uithalen.'

Bestel het nieuwe Ajax-uitshirt in de Ajaxshop!

Lees meer over:
Plaats reactie

LangeTermijn +600

No shit Sherlock!

Een jaar geleden: Hij is een dribbelaar zonder rendement, die moet je laten gaan was het sentiment. Een jaartje Porto later: hij is geweldig, doodzonde dat je hem hebt laten vertrekken. Geen enkele lange termijnvisie, maar gewoon roeptoeteren.

13-06-2024 00:17

Aeneas +1186

Oh wait a minute, it's Captain Hindsight!

10-06-2024 20:19

ouweman +4929

Gewoon geen gelukkig huwelijk, klaar. Heb je weleens. Ajax zijn fout, hij misschien geen zin, het klikte niet : lekker boeien, te laat.

We zullen het nooit weten of hij het goed zou hebben gedaan, dus lekker kappen met dat slappe 'ja maar' gelul achteraf. Blij dattie nog wat opbrengt, en door. Net als Lionel Miekookatze,

10-06-2024 12:00

EinSteijn +4760

Kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat de begeleiding van buitenlandse spelers bij Ajax de afgelopen paar jaar echt dramatisch is geweest (Mikautadze, Conceição, Akpom, Gaaei, etc). Hoop dat er ook wat dat betreft een omslag in het beleid komt. Je hebt mensen als bijvoorbeeld een (type) David Endt nodig die dat soort jongens onder de hoede neemt buiten het trainingsveld. Help die jongens om vertrouwen te krijgen en zich thuis te voelen bij ons.

09-06-2024 13:31

LangeTermijn +600

Ik heb een verhaal gelezen op Ajax Showtime dat Ajax dit wel degelijk aanbiedt, maar dat sommige spelers blijven volharden in dat ze geen hulp willen of nodig hebben. Mikautadze deed dat recent nog. John van Loen doet dit volgens mij.

13-06-2024 00:19

debarbaar +8219

Ach ja, maar bij Ajax voert de financiële afdeling een wanbeleid en is leidend geworden in het voetbalbedrijf.

08-06-2024 20:06

RuudKroket +827

Deze gasten hebben hem juist constant afgekraakt. Te duur, mislukt jeugdspelertje, blind etc etc.

08-06-2024 18:32

jeffrey_van_der_sluis +30336

Voordeel dat we een doorverkooppercentage van 10% hebben bedongen. Kunnen we in ieder geval nog wat miljoenen pakken

08-06-2024 17:05

MPAjax +8374

Zoals m’n rokje waait media kneuzen journalistiek

Enige wat ze nog doen is reacties uitlokken ipv gedegen onderzoek

07-06-2024 11:08

Moonlight +2225

ESPN de mensen die eerst riepen dat het allemaal niks was .
Die draaien met de wint mee . Zodra een speler slecht speeltijd was het niks en speelt die goed dan kon je die nog jaren mee.

07-06-2024 10:09

Yeshyeshyall +10920

Tja het is wat pijnlijk maar lijkt er op dat we de nieuwe rechtsbuiten van portugal hebben verpatst voor slechts 10 miljoen. Ik vond het altijd een leuke speler maar had wel twijfels of hij echt zou doorbreken omdat het er ook wel wat tandeloos uitzag, maar hij is ook nog jong. Dat hij zelf weg wilde helpt ook niet maar het is wel ongelukkig

07-06-2024 07:44

Ajax34 +3982

Alsof die dan langer bij Ajax zou blijven.

06-06-2024 19:58

AjaxHoorn +32989

Zeker wel

07-06-2024 06:07

Noahdepoah2021 +4843

Weer een voorbeeld dat men maar wat aanlult. Geen enkele statistiek geeft aan dat wij plezier van hem zullen hebben en toch is het wel zo volgens deze analisten. Die zonder een analyse te maken maar wat uitkramen. Ben benieuwd hoe ze volgend jaar over onze vrienden uit rotjeknor praten als deze spelers weer op de 4e plaats te vinden zijn nadat het boeltje is ingestort na vertrek van Slot.

06-06-2024 18:28

Bergkam +4653

Ik stel daar tegenover dat we misschien jarenlang geen "bal" aan hem hadden gehad. Is ook nergens op gebaseerd.

06-06-2024 17:48

AFCAjaxMidNineties +12621

Gelul man. Leuke zaalvoetballer. Weinig rendement. Met zijn shirt dat tot over de knietjes hing steeds.

06-06-2024 17:39

korem +878

En dit soort dingen maar ook in de jeugd is het ergste wat er kapot is gegaan de afgelopen tijd, die selectie maak je in een twee seizoenen in principe wel weer goed, maar de slecht organisatie erachter ! Jeugdspelers die ontevreden zijn en in de toekomst wel twee keer nadenken en ook voor de aankopen die zullen wel drie keer nadenken voor ze na Ajax gaan. Onze naam heeft echt een knauw gekregen

06-06-2024 15:04

Web +178830

Misschien eerst de vraag
Waarom had hij het niet naar zijn zin bij Ajax
Omdat hij vond dat hij weinig minuten kreeg?
Of speelde er wat anders bv Heimwee

Het eerste vind ik geen goede reden, want dat komt van zelf als je het laat zien

06-06-2024 14:18

nuff-said +1640

Hij liet et ook zien bij jong. Was altijd de beste. Ik zei altijd als wij willen dat die Turk dat aan Twente verhuurd is (ben zijn naam kwijt) dat we willen. Dat ie kans krijgt bij de eerste dan had concecao zoiezo een kans moeten krijgen. Conceição was is 10 keer beter dan die Turk. Hij bewees et elke wedstrijd in jong en was altijd de beste. Dus conceição verhuren we met een optie tot koop en die Turk zien we nog toekomst in? Slaat nergens op. Ik zei altijd stel em op en het komt vanzelf goed

06-06-2024 15:41

AFCAMM +11335

Ik vind het ook jammer. Vond (en vind) het een heerlijke speler. Een echte rasvoetballer. Maar het rendement was er niet bij Ajax.

06-06-2024 12:41

Juichtoon +32312

Hij was dan ook erg jong...dan gaat het om potentie. Wat zie je in hem? Wat kan hij nu al? Wat ontbreekt er?...hij was al erg doelgericht maar de voorzetting en afronding viel nog niet mee. Zodra dat erbij komt is het een goede voetballer voor Ajax..Olsen achtig..Maar goed de staf die alles fout deed zag niks in hem..ook een vergissing...

06-06-2024 23:33

Biss +9937

Hij had zware heimwee (niet te onderschatten!), waardoor hij zijn draai hier niet kon vinden. Dat Ajax dan mee denkt met zo’n jongen vind ik menselijk. Daarnaast los je dat probleem ook niet zomaar op, kost ook geld en tijd.
Al met al een prima oplossing gevonden voor alle partijen.

06-06-2024 11:18

Web +178830

Als dit waar is
Geheel mee eens

06-06-2024 14:18

vak114 +5530

Het beleid is de laatste jaren van een bedroevend amateuristisch niveau geweest.

06-06-2024 10:00

TheSpecialOne +8825

Ajax is gewoon een extreem slecht geleide cub. Niets meer en niets minder...

06-06-2024 09:33

Woutert.v +177

Dit klopt allemaal. Maar niet vergeten dat het Mislintat was die hem wegstuurde omdat hij niet voorkwam in de plannen...! Bij Ajax zag je al dat het gewoon een uitstekende buitenspeler was. Bij Porto en het Portugeze nationale elftal nog meer... Thanks Mislintat...

06-06-2024 09:02

Laudrup10 +17047

En bedankt Schreuder en Heitinga. Die zagen liever Deef op 10 waardoor je beste speler (Kudus) naar de rechterkant moest. Stel je voor hoe goed we hadden kunnen zijn met Kudus op tien en een goede Chico op rechts en Klaassen op de bank.

06-06-2024 09:21

Amsterdamnoord +6008

Ooooh wauw een aanval van kudus Tadic brobbey en conceicao!

06-06-2024 20:54

ratje +3505

Wat een idioten! Alsof het de keus was van Ajax... die jongen wilde niet meer. 1 idioot kan meer vragen dan 10 wijzen kunnen beantwoorden. En hier zitten er meerdere bij elkaar.

06-06-2024 08:52

TheSpecialOne +8825

Als ik jou voortdurend misbruik, zou je dan ook blijven zitten waar je zit?
Tenzij je masochistisch bent natuurlijk...

06-06-2024 09:35

Jayq +3339

Werd Chico misbruikt?

06-06-2024 12:28

Yeshyeshyall +10920

Haha dat viel ook wel weer mee toch

07-06-2024 07:47

afca95 +1288

ESPN lult ook met alle winden mee

06-06-2024 08:27

Mijnclub33x +9771

100% eens met ESPN, nu had je een rechter spits met potentie en verkopen ze hem. Het zegt genoeg over de achterlijkheid van het bestuur die maar blunder op blunder blijft produceren invl. Kroes.

06-06-2024 07:43

Mijnclub33x +9771

Je had die jongen moeten omarmen en hem het gevoel moeten geven dat we hier gecharmeerd zijn van zijn talent. Maar dit arrogante bestuur met zijn volgers slaan doorlopend de plank mis.

06-06-2024 07:49

Merrick +6739

Wat heeft zijn vader er mee te maken? De argumenten van de zogenaamde analisten worden steeds gekker.

06-06-2024 07:38

josajacied +3536

Verhuren was een uitstekende zet.
De optie tot koop was wellicht niet handig met de kennis van nu

06-06-2024 07:07

brullie +7031

Jaren misschien niet want de meeste spelers zijn met een 2 jaar weer gevlogen maar inderdaad, hij had met de juiste trainer echt wel iets kunnen brengen.

06-06-2024 06:46

Zollner +1574

Dit is gewoon wat je krijgt als je een weg inslaat waarbij je jonge spelers geen tijd meer geeft om te groeien, maar verwacht dat ze er vanaf dag 1 staan.

06-06-2024 05:55

Hans Verhagen +14052

Ik ben het wel eens met de titel.

06-06-2024 05:44

4EVERAJAX +8363

Gasten hebben gelijk, talent spatte er vorig jaar al vanaf. Beetje druistig nog, weinig effectief, maar had die gast gewoon te tijd gegeven

05-06-2024 23:54

TheSpecialOne +8825

Ajax denkt nog steeds het voetbal te hebben uitgevonden, terwijl ze inmiddels hopeloos achterlopen op tactisch en technisch gebied ten opzichte van andere Europese topclubs.

06-06-2024 09:38

stopperspil +11148

Sowieso is het verpieter-risico bij JongAjax groot. Als een speler langer dan 2 jaar in JA speelt is verhuren (zonder koop-optie) wellicht een betere optie

05-06-2024 23:41

Ajax1inmyheart +767

Ja als die jongen ongelukkig is en terug naar huis wil dan is het een moeilijk verhaal lijkt mij. Tuurlijk Ajax kan op z'n strepen staan en zeggen je blijft maar lekker hier. Maar daar heeft naar mijn mening niemand wat aan.

05-06-2024 23:35

JanBiesbos +28965

Precies iedereen moet na een jaar alweer oprotten, dit doen we al twee jaar lang dit zgn beleid, en er komt nog een jaar aan tot de poen echt op is. En iedereen hier de boel maar bagataliseren en klein maken.

05-06-2024 23:18

TheSpecialOne +8825

Eens . De meeste supporters hier doen lekker mee met het Ajax-bestuur door te blijven beweren dat het aan de spelers ligt die Ajax notabene zelf heeft aangetrokken en niet aan het achterlijke beleid dat ze uitvoeren.

06-06-2024 09:41

Standby +9843

Hij was niet gelukkig en wou vertrekken, zo'n speler tegen zijn wil bij je houden helpt dan ook niet. Al vraag ik mij wel af of Ajax meer had kunnen doen om hem meer thuis te laten voelen.

Verder heb ik nog even opgezocht wat Kwakman en Schildkamp in het verleden over Conceição hebben gezegd en je raadt het waarschijnlijk al: helemaal niks. Die doen nu pas hun mond open, lekker makkelijk weer.

05-06-2024 23:09

FysioPat020 +25602

Hij was niet gelukkig omdat Schreuder hem vanaf dag 1 links liet liggen

05-06-2024 23:12

Standby +9843

Kan best hoor, maar dit is wat ik had gelezen:

"Francisco Conceição wil na een jaar alweer vertrekken bij Ajax. Dat meldt onder meer Voetbal International. Mede vanwege aanpassingsproblemen is hij niet gelukkig in Amsterdam en wil daarom weg."

Hier had Schreuder best een rol in kunnen hebben, maar vanuit Ajax kun je ook best helpen om zo'n speler beter te laten aanpassen door o.a. (goede) begeleiding. Dit seizoen had je ook Akpom die niet blij was hoe hij werd opgevangen, dat komt deels door Steijn maar ook vanuit Ajax moet je eigenlijk al een proces starten om zo'n speler beter op te vangen.

05-06-2024 23:18

Cello +52796 moderator

@Standby

Ik had ook dergelijke verhalen gehoord, over bijv. heimwee.

Laten we niet vergeten, dat een ieder anders is, maar dat wanneer je voor het eerst 'weg bent' van familie en vrienden en dan in een redelijk vreemd land met een toch ook ander klimaat dan wat hij gewend is in Portugal....dat kan er enorm inhakken.

06-06-2024 01:22

RSM +3916

Sinds enkele jaren is Ajax en vervelende club geworden en dan druk ik me erg lichtelijk uit. Het is gewoon wachten totdat er een geldschieter arriveert om de boel te redden.

06-06-2024 04:33

Woutert.v +177

4 mio tekenbonus en dan heimwee krijgen... wat voor next level jankbal ben je dan? Onze favoriete topsport lijdt al enige tijd aan een groot doetjescomplex verdomme!

06-06-2024 09:04

Jayq +3339

Domste opmerking onder dit artikel.

Alsof heimwee af te kopen is..

06-06-2024 12:36

Dirk +7001

Het is weer zo'n Ajax verhaal van jonge spelers die te vlug met te veel druk moeten spelen ,dan weg kwijnen en vetrekken . Schuurs, Wober , om er 2 te noemen veel te snel weg maar maken toch een mooie carrière.

05-06-2024 23:03

Sjaakvaak +26578

Alleen voor Wöber klopt dat. Schuurs past gewoon niet goed in het Ajax spel, prima kan gebeuren. Conceicao is ook gewoon zeer matig. Snap niet dat men beweert dat hij opgebloed is want zo goed was hij niet dit seizoen.

05-06-2024 23:07

FlyingDutchMan +17310

Schuurs heeft juist wel kansen gekregen en is gehaald als back-up om langzaam het stokje over te nemen. In praktijk passeerde Timber hem als talent.

05-06-2024 23:09

papflapjes +7028

Snap niet dat men beweert dat hij opgebloed is want hij was altijd al goed.

06-06-2024 00:51

TheSpecialOne +8825

Iedereen is gek behalve Ajax. Heb je Conceicao dit jaar dan niet zien spelen in de Champions League?
Waar speelde Ajax ook alweer....?

06-06-2024 09:52

Dirk +7001

Schuurs of Sutalo.....mijn keuze is snel gemaakt. Schuurs speelde op jonge leeftijd enkele slechte wedstrijden...Sukkelo speelde niet anders dan slechte wedstrijden ...

06-06-2024 10:19

Dirk +7001

Zoals ik zeg veel te snel wegdoen ...

06-06-2024 10:20

AjaxHoorn +32989

Sukkelo, volgens mij zijn hier regels opgesteld. Doe eens normaal zieltje.

Jengelen dat de een te snel weg ging maar de ander moet meteen weg?

07-06-2024 06:31

Yeshyeshyall +10920

Wober zag ik wel wat in. Schuurs heeft redelijk veel kans gehad en was het steeds net niet op het nivo wat we toen hadden. Die had een vertrek misschien nodig, wel jammer

07-06-2024 07:49

Aurelius1 +19697

Welnee. Als een speler na twee wedstrijden niet goed genoeg speelt moet het moven zijn. Dan heb je in principe al genoeg gezien.

05-06-2024 23:02

papflapjes +7028

Normaal neem ik aan dat dit sarcasme is maar met jou weet ik het niet.

05-06-2024 23:09

FysioPat020 +25602

Hij is bloedserieus

05-06-2024 23:10

Aurelius1 +19697

Geen sarcasme. De kans dat een speler na 2-3 slechte wedstrijden alsnog een goede speler blijkt te zijn is minder dan 5%. Ga het zelf maar na.

05-06-2024 23:11

Aurelius1 +19697

@Fysiopat. Alle spelers die de eerste wedstrijden slecht speelden bij Ajax dit seizoen blijken na 34 wedstrijden nog steeds niet goed genoeg. Omgekeerd, als een speler de eerste wedstrijden indruk maakt, dan is er een zeer hoge kans dat ie het gaat maken.

Maarja, dan zul je mensen weer horen over 'proces', 'spelers hebben tijd nodig' etc. Allemaal onzin. Het blijkt keer op keer niet zo te zijn.

05-06-2024 23:13

papflapjes +7028

Heb je hier ook empirisch onderzoek naar gedaan of lul je gewoon uit je nek?

06-06-2024 00:53

Aurelius1 +19697

Ja, dat is statistisch te bewijzen. Pak een sample van pakweg 100 spelers die door Ajax zijn aangetrokken, kijk naar hun eerste 2-3 wedstrijden, noteer wie er goed of slecht speelde, en kijk vervolgens wie bij Ajax slaagde en wie niet. En dan zul je zien dat ik gelijk heb.

Kijk, jij redeneert op basis van religie, en ik op basis van feiten. Dat is het verschil.

06-06-2024 01:08

papflapjes +7028

Feit is dat jij die denkbeeldige studie niet uitgevoerd hebt en dat ook nooit gaat doen. Religie is dat jij na twee wedstrijden een speler beter kan beoordelen dan de mensen die hem gescout en gekocht hebben.

06-06-2024 02:00

Aurelius1 +19697

Feit is dat je geen enkel bewijs hebt om het tegendeel te bewijzen. Feit is dat alle spelers die dit seizoen en vorig seizoen mislukt zijn allemaal de eerste wedstrijden matig speelden. Dat is al voldoende bewijs. Het is gewoon commen sense wat ik zeg. 'Proces' en 'spelers moeten tijd hebben' is het zoveelste geloof in de voetballerij. Er is geen proces. Feyenoord trekt 14 nieuwe spelers aan en gaat meteen aan kop. PSV koopt 11 nieuwe spelers en is vanaf dag één de gedoodverfde kampioen en koploper, voordat Bosz überhaupt een training had gegeven. Het gaat om de spelerskwaliteit, en die detecteer je al vanaf de eerste wedstrijden. Zo moeilijk is het allemaal niet te begrijpen als je een keer je religieuze overtuigingen opzij laat.

06-06-2024 02:39

Ferd +38311

Frank de Boer, Daley Blind, Jan Vertonghen etc waren in hun eerste twee wedstrijden niet goed. Dus kut-spelers volgens de volgende flut theorie van Aurelius

06-06-2024 02:45

Aurelius1 +19697

Juist, die horen bij de 5%. Net als Neres. De uitzonderingen die de regel bevestigen. Je moet 30 jaar en 20 jaar terug in de tijd gaan om voorbeelden te vinden. Dank voor de bevestiging.

06-06-2024 02:47

GeleenAjax +1657

Wat praat je nou statische onzin man? Ooit gehoord van Martinez en Alvarez? Die speelden inderdaad 20 of 30 jaar terug bij Ajax...

06-06-2024 07:51

Aurelius1 +19697

Enkele summiere voorbeelden versus honderden spelers die ik kan opnoemen die de eerste wedstrijden goed speelden en slaagden. Als een speler de eerste 2 à 3 wedstrijden slecht speelt, dan wordt de kans heel klein dat ie nog gaat slagen. Dit seizoen en vorig seizoen bewijst dat. Er is geen enkele speler daarvan die de eerste wedstrijden slecht speelde en uiteindelijk geslaagd is. En zo gaat het in 95% van de gevallen. Maar dan hoor je: nee nee, ze moeten een heel seizoen de kans krijgen. Nou, echt niet. Twee à drie wedstrijden is doorgaans voldoende, en als ze daarin niks tonen dan snel rouleren. Verkopen en besparen op salaris.

06-06-2024 08:52

WouterB +915

Als zo was zouden bv neres martinez zlatan ook weg moeten

06-06-2024 09:37

Aurelius1 +19697

Uitzonderingen die de regel bevestigen.

06-06-2024 10:00

Psychevore +21186

Is toch weer fantastisch dit, Aurelius? Jij beweert iets zonder een vleugje bewijs, en gaat vervolgens een heel epistel schrijven over hoe iemand geen bewijs heeft van het tegendeel.

Dezelfde manier van redeneren als religieuze gekkies.

06-06-2024 11:40

Aurelius1 +19697

Mijn bewijs is de laatste twee seizoenen. Die sample is al voldoende. En dan komt men met zlatan, blind, de boer en vertonghen van 30 jaar terug. Omdat men graag wil geloven in het containerbegrip 'proces', en dat zit allemaal in het verlengde van de fantasie dat een trainer aan de slag gaat en spelers kan kneden alsof het hompjes klei zijn. Er is geen proces. Kwaliteit zit in het dna, en dat dna komt tot uiting in de eerste wedstrijd.

06-06-2024 11:49

AjaxHoorn +32989

Geen sarcasme. Mijn god.

07-06-2024 06:32

Yeshyeshyall +10920

Dit is precies het verschil Aurelius. Jouw theorien zijn allemaal gebaseerd op gemiddelden. Ajax zit juist in die 5%, niet de hele tijd maar we hebben relatief veel 5% materiaal en dat is net die uitzondering die jouw theorie van gemiddelden nooit kan verklaren. Dus voor het gros van de wereld heb je gelijk maar de uitzonderingen maken het mooi en in het geval van Ajax: top

07-06-2024 07:53

Aurelius1 +19697

Pak de nieuw aangetrokken spelers bij Ajax de laatste tien jaar en ga maar eens kijken wie er slaagde nadat de eerste wedstrijden matig waren. Ik durf te wedden dat ik gelijk heb. Je kunt meestal de eerste wedstrijden zien welke spelers het gaan maken en welke niet. Sterker nog, soms kun je het al na één helft zien. In de eerste wedstrijd vorig seizoen tegen PSV zei ik al: Bassey gaat het niet redden. Toen zei iedereen: nee, je moet spelers een heel seizoen de tijd geven. Echt niet.

07-06-2024 08:04

Sentinel +8770

Had gekund, is niet gebeurd.

05-06-2024 22:54

AjaxHato +4612

Nee want hij wilde zelf weg en was niet gelukkig hier. Dat straalde hij ook uit.
Schreuder heeft daar wel een bijdrage in gehad:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1054428/lucca-en-concei-o-uiten-onvrede-bij-ajax-maar-verwijderen-bericht-snel-weer.html

05-06-2024 22:53

Aurelius1 +19697

Heeft Schreuder ook een bijdrage gehad aan het ontstaan van orkaan Kathrina?

05-06-2024 23:03

Sjaakvaak +26578

Aurelius1, ga eens naar Oliver Glasner kijken voordat je weer begint te spuien hoe trainers 0 invloed hebben.

05-06-2024 23:08

Aurelius1 +19697

Nee dank je. Ik heb genoeg trainingen gezien van trainers. Ik heb nog nooit iets opzienbarends gezien. De plaatselijke amateurclub traint hetzelfde.

05-06-2024 23:10

Aurelius1 +19697

Nou, wat doen ze nou zo fantastisch, die zogenaamde pro's, op de trainingen? Iedereen blaat maar wat, maar niemand kan zeggen: daar, op die training, met die oefening, maakt Farioli het verschil. En als het zo zou zijn, waarom staan dan niet honderden trainers langs de rand van het trainingsveld met een notitieblokje om te noteren wat Farioli allemaal aan het doen is? Waarom is Schip niet naar Nice gereden met een kladblok? Precies, omdat er niks opzienbarends te zien is. Maar meneer leest Dostojevski, dusja, streepje voor.

05-06-2024 23:20

JanBiesbos +28965

😂😂😂

05-06-2024 23:22

Aurelius1 +19697

Lekker makkelijk om met smileys te gaan strooien als je nul tegenargumenten hebt. Graag toon je me de volgende keer waar het geniale surplus van Farioli te zien is. Dat je zegt: Farioli zet daar vier pinonnetjes neer in plaats van drie, en dat gaat ons gemiddeld vijf punten per seizoen meer opleveren dan tactische downie van 't schip.

05-06-2024 23:26

AjaxHato +4612

Niet in zn eentje
Maar Schreuder X Steijn is wel een orkaan van ellende

05-06-2024 23:31

Aurelius1 +19697

Schreuder heeft een beter cv dan farioli, die nog nooit iets gewonnen heeft.

05-06-2024 23:46

GeleenAjax +1657

Misschien omdat dat geen oud-voetballer is en een redelijk beginnend trainer. Maar volgens jouw filosofie moet dat geen reet uitmaken?

06-06-2024 07:57

Aurelius1 +19697

Ach, Schreuder was ooit het brein achter Ten Hag volgens velen hier. Moeten we onze mening over wat de toegevoegde waarde van een trainer is baseren op wat de supporters de ene keer vinden en de andere keer niet vinden? Tuurlijk niet. Je moet naar de feiten kijken en observatie gebruiken. De empirische gegevens zeggen nul invloed, en op basis van observaties van trainingen valt niets opzienbarends te zien. Wat verder die of die supporter van een trainer vindt, en hoe die en die trainer in pr praatjes overkomt, is niet van belang.

06-06-2024 08:39

Babangida83 +23819

Degenen die hem in Jong Ajax hebben zien spelen, wisten dat hij het volgende jaar het goed zou doen in Ajax 1. Hij bloeide juist op bij Jong Ajax. Speelde een aantal hele goede wedstrijden daar en was ook efficiënt. Wat hij bij Ajax 1 nog niet had. Dan weet je bij creatieve spelers dat dit vanzelf wel komt. Hij kon mee op een hoger niveau. En op een lager niveau was hij efficiënt. Dan is het efficiënt zijn op een hoger niveau de volgende stap in zijn ontwikkeling. Jammer dat hij die in Portugal heeft gezet. Want ik had dat graag dit seizoen bij Ajax gezien. Goede kans dat we dan ook gewoon derde waren geworden (ja, derde.). En niet alleen omdat Conceicao beter meeloopt met zijn mannetje.

Hij was weggedaan omdat hij een hoge salarispost was. Maar als je dan 4 linksbacks gaat hebben en 6 cvm's, dan is dat ook geen argument meer. Had je daar misschien eens wat kunnen bezuinigen. Had financieel en sportief gewoon beter geweest. En als ik dit vooraf kan inzien, dan kan de rest dat ook.

05-06-2024 22:52

barry1988 +23986

Behalve dat Conceição zelf perse weg wilde, vlak nadat hij zijn tekengeld van 4 miljoen had veiliggesteld!

05-06-2024 22:51

TheMagicalLion +313

Dezelfde analisten die hem afkraskten en geen Ajax materiaal vonden.............. Ik wil ook analist worden. Makkelijk scoren en geld verdienen.

05-06-2024 22:35

Patrick78 +51628

Seizoen 2022/2023:

‘ Conceicao is een miskoop! ‘

Seizoen 2024/2025:

'Ajax had nog jarenlang plezier kunnen hebben van Conceição'


Analisten op zijn best!

05-06-2024 22:31

Wouter.H +11156

Captain hindsight to the rescue

05-06-2024 22:27

koenos1 +7908

En als hij was gebleven was het: "geen rendement" of 'wat heeft hij dan daadwerkelijk laten zien?" Altijd gejank

05-06-2024 22:18

behangdelul +32488

Waar zijn ineens al die mensen die zeiden dat ie er geen kut van kon en verkocht moest worden? Ook in de media etc.

05-06-2024 22:07

Bollenkemper +618

Blijft natuurlijk wanbeleid. Veel te snel afgeschreven deze jongen.

05-06-2024 22:05

Hoekinho +911

Bijzonder dat iedereen maar een mening heeft of denkt te weten hoe het precies in elkaar steekt.
Weten wij veel wat er allemaal daadwerkelijk beloofd en gedaan is.

05-06-2024 22:03

afca1985 +21161

Voor een wisselspeler verdiende hij ook simpelweg te veel, de salarissenpost moesten ook flink naar beneden bij ons. Maar uiteindelijk had je m beter alleen kunnen verhuren, maar misschien wilde Porto en Chico dat zelf niet, dus dan krijg je verhuren met optie tot koop. Doet hij het dan goed net zoals bij Mikautadze dan ben je in de aap gelogeerd en heb je gegokt en verloren.

05-06-2024 21:50

papflapjes +7028

Hij was geen wisselspeler meer.

05-06-2024 21:57

afca1985 +21161

Hij stond achter Berghuis in de pikorde. Berghuis zagen ze niet meer als middenvelder werd er gezegd

05-06-2024 22:02

linksbinnen +8074

Hadden idd meer geduld met hem moeten hebben en meer speeltijd in 1 moeten gunnen. Had hem er het afgelopen seizoen graag bij gehad op rechtsbuiten.

05-06-2024 21:50
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.