Arnesen reageert op geruchten over Slot: 'Ze wilden mij zogenaamd ook hebben'

door Bart Veenstra 64

Bron Voetbal International

Arnesen reageert op geruchten over Slot: 'Ze wilden mij zogenaamd ook hebben'

door Bart Veenstra 64

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Feyenoord-directeur Frank Arnesen heeft luchtig gereageerd op de geruchten omtrent Arne Slot en zijn eigen persoon. Zowel Slot als Arnesen werd genoemd rondom Ajax als respectievelijk mogelijke nieuwe trainer en als nieuwe directeur bij de Amsterdamse club.

In beide gevallen kwam het er (voorlopig) niet van. Ajax stelde met Alfred Schreuder een nieuwe trainer aan, terwijl de Amsterdammers met Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar de zomer ingaan als de technische beleidsbepalers.

Tot voor kort werd Slot echter wel geregeld genoemd als mogelijk nieuwe trainer van Ajax. In gesprek met Voetbal International gaat Arnesen in op die geruchten. 'Ik hoorde de geruchten wel, maar ja: ze wilden mij zogenaamd ook hebben. Arne zelf is ook niet gek. Hij heeft het goed in Rotterdam, hij wordt op handen gedragen en ik kan me voorstellen dat hij nog wel groeimogelijkheden ziet.'

Kan Feyenoord aanhaken bij Ajax en PSV?

Hoe groot die groeimogelijkheden bij Feyenoord zijn, zal in de komende periode moeten blijken. De Rotterdammers hopen in ieder geval Luis Sinisterra te kunnen behouden. 'Ik ga het wel proberen. Luis heeft vijftien goals en vijftien assists achter zijn naam staan; zulke statistieken haal je niet een, twee, drie terug. Dus natuurlijk is dat een poging waard. Ons probleem is nog steeds dat we veel minder geld hebben dan Ajax en PSV, maar we zijn wel op de weg omhoog.'

De verwachting is dat Ajax en PSV spelers gaan kwijtraken en zeker is dat beide clubs met een nieuwe trainersstaf te maken krijgen. Kan Feyenoord een stap dichterbij komen? 'Als we het goed doen en het meezit, zou dat kunnen. Bij ons blijft de kern intact en voor de spelers die vertrekken moeten we met de scouting zorgen dat er goede, betaalbare vervangers klaarstaan.'

Feyenoord eindigde in het afgelopen seizoen als derde in de Eredivisie. De Rotterdammers behaalden 71 punten en dat zijn er 12 minder dan landskampioen Ajax. Woensdag speelt Feyenoord tegen AS Roma de finale van de Conference League.

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajax27 +19183

Ik had gedacht dit nooit te zeggen... maar ergens hoop ik dat Feyenoord weer echt kan meestrijden met Ajax en PSV. Net als de 'underdog' Atletico achter Real en Barca in Spanje een waardige 3e club die het de rest echt moeilijk kan maken en tot het laatst kan meestrijden EN in Europa weer het nodige gaat voorstellen.

24-05-2022 07:55

Been +12501

De kern van de pijn bij het legioen zit m er in dat zelfs hun eigen mensen de eventuele interesse van Ajax nodig hebben om hun goede functioneren te onderstrepen.

24-05-2022 07:19

Ferd +38491

Het steekt Arnesen dat zijn naam wel in de media werd genoemd maar nooit bij Ajax zelf

24-05-2022 04:05

PH2BOT +40308

Zodra je zelf je naam met die van Ajax in verband brengt kom je vanzelf weer in het nieuws. Dat weet Arnesen ook maar al te goed al vind ik dat hij zich wel met wat meer respect zou mogen uiten over de club waardoor ook hij Europees furore heeft kunnen maken. Dat afzakken naar PSV (net als maatje Sören) en Feyenoord is natuurlijk allemaal prima de luxe maar weet wel waar je vandaan komt en vooral welke club je ooit groot heeft gemaakt. Ajax Amsterdam.....AJAX AMSTERDAM!!!!!

23-05-2022 21:17

Ozymandias +159568

Waarom wordt er in de Nederlandse media alsof het behalen van 71 punten een goede prestatie is voor Slot bij Feyenoord? Op Ajax en PSV na heeft Feyenoord een betere spelersgroep dan alle andere clubs in de Eredivisie. Zelfs als we de wedstrijden tegen Ajax en PSV niet meerekenen kon Feyenoord in totaal 90 punten pakken.

23-05-2022 15:23

insectenverdelg +23454

Laat ik vooropstellen dat ik het met je eens ben. 3e worden is prima, maar t gat naar Ajax en PSV is te groot, Alleen moet je ook naar de historie kijken en alleen het kampioensjaar hebben ze de afgelopen 10 jaar meer punten gehaald.

Daarnaast is er nog iets, en dat is dat ze voetballend veel leuker zijn gaan spelen. Dan krijg je al redelijk snel een grotere gunfactor. Zeker als je t normaal van niet lullen maar poetsen voetbal moet hebben zoals Feyenoord.

Spiegel daarnaast nog is af dat ze een heel jaar een dubbel programma hebben gedraaid (Doen ze ook niet veel) Dan is het al met al voor Feyenoord een aardig goed seizoen. Het zegt daarentegen ook is over de zeer matige capaciteiten die Advocaat heeft, want die maakt spelers zoals Kokcu en Sinestera zelden tot nooit beter.

Maar op eredivisie niveau blijft imo de prestatie van Twente dit jaar de mest knappe prestatie. Als je kijk waar Ron Jans 2 jaar geleden begon en nu staat is dat echt een wereld prestatie.

23-05-2022 15:36

31xAjax +7944

Onder andere daarom zijn Ron Jans en Arne Slot ook de beste trainers van de eredivisie de laatste jaren....

23-05-2022 17:30

ÁlvaroRecoba +13695

Derde is precies Feyenoords goede plaats, maar het is vooral het verbeterde spelbeeld dat het hem doet (waarbij de finaleplaats op de een of andere manier ook op de 'eredivisieprestaties' afstraalt, als heel seizoen).

23-05-2022 15:54

Eurysaces +29527

Er zijn jaren geweest dat dit genoeg was voor het landskampioenschap, Ajax had toen denk ik beter materiaal dan Feyenoord nu. Erg bijzonder is het uiteindelijk miet die 71 punten, ze laten er dit seizoen dan 19 punten liggen, net als Ajax (dat 102 punten kon pakken) op basis van de spelersgroep.

Verschil tussen Feyenoord en de rest is natuurlijk wel een stuk kleiner dan Ajax en de rest. Afgewogen is het dan toch een betere prestatie van Slot.

23-05-2022 16:28

Ajaxadam1 +31667

90 punten? Dan waren ze met kop en schouders kampioen?

23-05-2022 17:55

3sterren +20205

@Ozymandias Totaal 90 punten !??
Wij hebben dit seizoen 83 punten bijeen gesprokkeld.

Zeg je daarmee dat Feijenoord eigenlijk boven ons zouden moeten zijn geëindigd.
Of heb ik je post niet goed begrepen ? ...

23-05-2022 17:57

Ozymandias +159568

Ik bedoel daarmee dat Feyenoord in totaal 90 punten zou pakken als ze alle wedstrijden zouden winnen die ze "horen te winnen" omdat ze (veel) meer kwaliteit hebben dan alle clubs behalve Ajax en PSV. Natuurlijk winnen clubs niet alle wedstrijden die ze horen te winnen maar als je 90 punten KAN pakken tegen clubs met minder kwaliteit en je maar 71 punten pakt heb je het volgens mij niet goed gedaan.

23-05-2022 18:06

3sterren +20205

Dank !!!

23-05-2022 18:15

Ajaxadam1 +31667

Haha wat een rare beredenering. Alle clubs laten inderdaad punten liggen waar dat niet hoort en dat is "progressief", (ik kan even het goedr woord niet vindrn) een club met minder kwaliteit gebeurt dat vaker dan een club met meer kwaliteit relatief gezien. Dus hoe verder je van de nummer 1 afgaat hoe meer kans je hebt op het laten liggen van 'onnodige' puntrn. Het niveauverschil wordt namelijk steeds minder onderlinf naarmate je naar beneden zakt. Groningen heeft meer kans punten te laten liggen tegen Fortuna dan dat Ajax zal hebben tegen Fortuna. Omdat t niveauverschil tussen Groningen en Fortuns kleiner is dsn tussen Ajax en Fortuna. Groningen zal dus vaker punten verspelen tegen de clubs onder haar dan Ajax, PSV en Feyenoord zullen doen.

Een selectie die 4 miljoen heeft gekost (Feyenoord), heeft meer kans punten te laten liggen tegen Vitesse, dan een selectie die 100 miljoen gekost heeft.

Die kansen tegen elkaar weggestreept moet iedereen op de juiste plek staan, met kans dat t onderin anders afloopt of juist helemaal bovenin door het kleine niveauverschil. In dit geval staan Ajax, PSV, Feyenoord goed en AZ een plekje te laag. Onderin is her mis gegaan door te kleine niveauverschillen en is Heracles er onverwachts uitgevlogen.

We hebben gezien hoe dichtbij de niveau bij elkaar lagem onderin, dat zelfs Heracles nog degradeerde die zogoed als veilig stonden. Hoe verder je naar beneden gaat, hoe meer kans er is om punten te verspelen tegen clubs die op papier minder zijn

In geval heeft PSV het een stuk beter gedaan dan Ajax die zouden namelijk 96 punten moeten halen en Ajax 102. PSV heeft 84% daarvan en Ajax 81%. Verklaarbaar door het relatief kleine niveauverschil van Ajax en PSV, psv heeft dus minder puntrn lsten liggen tegen clubs met minder kwaliteit dsn Ajax.

23-05-2022 19:03

4xEC1 +7738

Je zegt het goed Frank: zogenaamd.

23-05-2022 14:52

Carlphone1 +9

Als Ajax Slot en Arnesen had overgenomen van Feyenoord, zou deze rubriek bol staan van de lovende commentaren.

23-05-2022 12:53

Oxxer +164254 moderator

Ik heb al jouw reacties gelezen, die zijn niet van een Ajacied, trol.

23-05-2022 16:58

Carlphone1 +9

Ach gut die denigrerende opmerkingen over Feyenoord. Ik vind het wel een hele prestatie, hoor, 12 punten achter Ajax eindigen met 200 miljoen minder budget
En het behalen van een Europese finale wordt niet genoemd. De druiven zijn zeker zuur in Amsterdam na de uitschakeling tegen een modaal team als Benfica.

23-05-2022 12:50

Psychevore +21186

200 miljoen minder budget?

Feyenoord werkt met een budget van -40 miljoen?

23-05-2022 12:52

GinoAFCA +14859

Haha trol

23-05-2022 13:05

Tinus +10340

100 duizend miljoen miljard triljoen verschil in budget, maar ik kan er een paar euro naast zitten.

23-05-2022 16:26

Ferd +38491

200 miljoen minder budget? In denk dat jij terug naar school moet want je zakt voor je cito-toets rekenen

24-05-2022 04:07

In Bassey we trust +15361

Hey lafbek! Gauw ff reageren en dan niks meer van je laten horen? Slappe zak.

24-05-2022 09:19

AlexLitmanen10 +14399

Feyenoord heeft het dit jaar prima gedaan, zo goed dan?
Een Europese C-finale. Applaus

Het verschil in budget is simpel maar daar kiest Feyenoord zelf voor.

De Kuip is een financiële blok aan het been voor ze.
De fraaie doodskist waarin ze levend worden begraven en ze vinden het prima.

24-05-2022 09:38

Psychevore +21186

Zo te lezen gaan ze bij Feyenoord weer dezelfde fouten maken als altijd. Ze kunnen nu bijvoorbeeld keihard cashen op Sinisterra, net zoals ze na het kampioenschap hard hadden kunnen cashen op Jörgenssen.

Ik snap het wel hoor, ze kijken naar Ajax en zien dat die dragende spelers verbeterde contracten aanbiedt om ze te behouden. Maar er is wel een groot verschil met Ajax: waar Ajax in het geld zwemt na seizoenen lang hun beste spelers voor tientallen miljoenen te verkopen, moet, in verhouding, bij Feyenoord elk dubbeltje omgedraaid worden om er nog iets van te maken.

Op de korte termijn is het natuurlijk kut voor hun om Sinisterra te verkopen, want ze zullen er bijna altijd in het veld op achteruit gaan, maar voor de lange termijn en hun financiële positie moeten ze hem gewoon verkopen. Voor hetzelfde krijg je er volgend jaar geen euro meer voor, net zoals met Jörgenssen.

23-05-2022 12:36

Ajaxadam1 +31667

Als ze kokcu, malacia, Senesi en Kokcu verkopen. Blijft er niks over. Dat zijn de dragende spelers. Dus ik snap wel dat ze er in ieder geval 1 willen behouden. Kokcu en Malacia leveren waarsxhijnlijk samen tussen de 30 en 40 miljoen euro op endat is een flink bedrag om vervangers te halen en mee te doen in de top 3. Dan kan je het seizoen erna Sinisterra verkopen.

Als je ze allemaal wegdoet wordrn ze weer 5e denk ik. En komen ze weer in die negatieve spiraal. Ik hoop dat ze er genoeg over nagedscht hebben en PSV van die 2e plek stoten. PSV hoort de eeuwige 3e tr zijn.

23-05-2022 17:59

NeeI +107779

De tijd dat Feyenoord nog tot de topclubs behoorde, ligt ruim veertig jaar achter ons.

23-05-2022 18:54

Ajaxadam1 +31667

Klopt, doen het niet veel beter dan AZ, wel veel meer prijzen de afgelopen jaren. Wel vreemd aamgezien het qua supporters, stadion, bekendheid etc. de 2e clubs van Nederland is. Dat zegt dus alles over het beleid. In potentie zouden ze dus met goed beleid de 2e club moeten kunnen zijn ipv PSV. Dat is in alles een provincieclub waar wat geld ingestopt is.

Maar waar zei ik eigenlijk dat het een topclub is? Hoor je weer stemmetjes in je hoofd haha...

23-05-2022 19:20

KingJames23 +11444

OT: ik lees net dat Affelay gisteren bij studio voetbal heeft gezegd dat de prestatie van Feyenoord net zo knap is als de prestatie van Ajax in de CL in 18/19. Het moet niet gekker worden.
Feyenoord heeft alleen tegen clubs gespeeld van het niveau Fortuna en 1x tegen het niveau AZ. Wat knap👏

23-05-2022 11:47

Benleiden +7280

Ja, Affelay nuff said lijkt me.

23-05-2022 11:57

Hugoboss92 +1987

Die jongen zei toch: helemaal niets in Amsterdam? Dan neem je hem toch niet serieus

23-05-2022 12:00

411 +2879

Dom ventje.. de afgunst bij appelvlaai zit hoog. Prima. Dat maakt ons groter

23-05-2022 12:23

KingJames23 +11444

411 Affelay heeft meer een hekel aan Psv dan aan Ajax. Hij brandt elke keer psv af. 😂

23-05-2022 12:36

GinoAFCA +14859

Seizoen 18/19 😀

23-05-2022 13:06

KingJames23 +11444

Oh sorry my bad. Ik zal het ff veranderen

23-05-2022 13:20

GinoAFCA +14859

Haha kan gebeuren

23-05-2022 13:51

AFCAMM +11343

De vergelijking gaat natuurlijk nergens over, maar op zich is er wat voor te zeggen. Het is een mindere club die een finale haalt op een lager niveau. Net zo knap? Misschien wel. Voor Feyenoord. Het is natuurlijk alleen wel een stukje minder aansprekend.

23-05-2022 19:00

KingJames23 +11444

Wij hebben toen tegen clubs gespeeld met 4/5x onze begroting en Feyenoord heeft tegen clubs gespeeld die een mindere begroting hebben. Alleen Marseille heeft hogere begroting. Dus nee je kan het absoluut niet met elkaar vergelijken.

23-05-2022 19:03

Ferd +38491

hij bedoelde seizoen 17/18 maar vergiste zich een jaar

24-05-2022 04:08

Ajaxadam1 +31667

Heeft wel gelijk. Hij stapte al op de fiets volgens iedereen hier, want hij zei geen nee, een paar dagen later tekende hij daar bij.

23-05-2022 10:53

NeeI +107779

Ieder weldenkend mens maakt de overstap van Feyenoord naar Ajax als die kans zich voordoet.

Ajax is niet concreet geweest voor beiden heren. Zoveel is duidelijk.

23-05-2022 11:25

Ajaxadam1 +31667

Klopt denk ook niet dat ze concreet geweest zijn. Denk dat Arnesen erover zou nadrnken en Slot het niet zou doen. Die is daar net begonnen, het gaat goed, er is geen reden om zo een stap te maken na 1 seizoen.

Er zijn al aardig wat jeugdspelers die meermaal hebben bedankt voor de stap. Thijs Kraaijeveld is al 3x benaderd, Ayoub Ouarghi amsterdammer heeft ook meermaals geweigerd. Dirk Proper van NEC heeft vaak bedankt in de jeugd.

Het gaat niet alleen om een stap omhoog en om geld. Want dan moetrn ook al onze talenten bij elk aanbod van Bayern en Chelsea weghobbelen. Net als Gravenberch heeft gedaan en waar iedereen zo boos om is inclusief ik zelf.

Het gaat om het gevoel dst iemand heeft bij een club. Heb je het vertrouwen van ze, voel je je goed, hoe ontwikkel je je, ben je ze dankbaar voor de kans. Dan is de stap naar Ajax vaak wel logisch, maar lsng niet altijd is meermaals gebleken.

Irriteerde me ook aan die Bounida, jongen uit Brussel, hele jeugd bij Anderlecht en dan weggaan daar op t moment dat t erop aankomt. Zonder dst zij iets aan je verdienen. Heel commercieel ventje. Terwijl zo een joch zich beter kan ontwikkelen bij Andetlecht, goede opleiding, eigen omgrving etc.

23-05-2022 11:36

Jariiii +22085

'Kan Feyenoord aanhaken bij Ajax?'

Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha

23-05-2022 10:28

3sterren +20205

Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha.

Neen !!!
Dat kunnen ze zeker niet.
Zeker nooit ...

23-05-2022 17:59

RJB1979 +25820

Ik weet dat de luchtkwaliteit in Rotterdam slechter is dan in de rest van NL maar toch verklaart dat niet waarom je eenmaal in Rotterdam toch zo'n enorm zure lul wordt.

23-05-2022 10:22

Berghuis +14361

Tuurlijk kan Feyenoord eens per 5 jaar wel een keer aanhaken, omdat Ajax en PSV in z'n termijn gewoon minstens 1x hun beste spelers verliest. Als Feyenoord op dat moment hun team intact kan houden, kan je gewoon een keer mee doen. Maar mee doen is nog geen kampioen worden.. Feyenoord is lichtjaren verwijderd van Ajax en zit mijlen ver achter PSV. Als Feyenoord echt serieus wil aanhaken zullen ze echt eerst hun vizier op PSV moeten richten, als je daar voorbij kunt dan kan je na Ajax gaan kijken. Maar de komende 10 jaar zie ik Feyenoord echt geen 2/3x kampioen worden.

23-05-2022 09:48

GinoAFCA +14859

Off : https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1031448/feyenoord-oogst-lof-net-zo-knap-als-champions-league-prestaties-ajax-in-2019.html?fbclid=IwAR1HOcvXqYpkw-rmdoTPYaxi2R-88GJ11IaSG-tGJkPyvxqXscjvn0ApXvc meent die dit serieus 😂

23-05-2022 09:47

Oxxer +164254 moderator

Het verbaasd mij dat Afellay meedoet aan het oppoken van dat 3e rangs Europees bekertoernooi.

VP is een TBS12 light, dat zij dit brengen is geen verrassing.

23-05-2022 10:40

Schip +23455

Enkel de instroom is van beduidend lager niveau. Naarmate het toernooi vordert is het redelijk vergelijkbaar met EL.

En als Roma in de finale staat, waar wij door zijn uitgeschakeld vorig seizoen, snap ik dat naar beneden praten nooit zo.

23-05-2022 11:25

Oxxer +164254 moderator

Ik praat niks naar beneden, dat maak jij er van, net als jouw beoordeling van het niveau van de COL. Ik deel jouw mening niet.

23-05-2022 11:28

AFCAMM +11343

Hét probleem is niet dat Feyenoord minder geld heeft om spelers te kopen. Dat is slechts een symptoom. Moet een heleboel gebeuren voordat Feyenoord ooit weer écht mee kan gaan doen. Hoe vaak hebben ze de afgelopen 20 jaar serieus mee gestreden om de titel? Het is jaren geleden al een subtopper geworden.

23-05-2022 09:17

Roels +1504

Ja en toch zijn ze net zo ver als Ajax 10 jaar geleden, verkoop Sinistera, Kocu en Senesi voor 70-80 miljoen en dan ben je een heel eind als je goede vervangers haalt. Voor de competitie ook goed als Feyenoord kan aanhaken.

23-05-2022 13:10

AFCAMM +11343

Bij Ajax moest er ook aardig wat gebeuren voordat we (weer) waren waar we nu zijn. Het beleid en alles moest anders. En dat moet bij Feyenoord ook, voordat je überhaupt kunt gaan denken aan even dure spelers.

23-05-2022 13:38

Manov +8581

Ga je zo om met de club die jou ontdekt heeft? Rot op naar Denemarken Arnesen

23-05-2022 09:17

Nr.10 +111145

Beide mannen hadden de bandjes al opgepompt hoor.

23-05-2022 08:34

GinoAFCA +14859

En dan noemen ze Ajax arrogant 😂

23-05-2022 08:18

Tommyshelby +129094

Slot is een pasgeboren baby, laat hem maar eens 2-3 jaar bij 1 club werken. Voorlopig teert ie op een jaartje AZ en nu weer een jaartje. FdB had een grotere toekomst na 2 jaar.

23-05-2022 08:13

Dolblij +45195

En de rest is geschiedenis.

23-05-2022 07:43

Ajax The Best +16581

Tja, 12 punten achter wordt tegenwoordig voor Feyenoord al gezien als een prima prestatie. Waarom die club nog in 1 adem met Ajax wordt genoemd is me een raadsel.

23-05-2022 07:42

MichelAngelo66 +22258

Vier verlies wedstrijdjes. Zo dramatisch veel is het ook weer niet.

23-05-2022 08:36

NeeI +107779

Jup. Die eeuwige hunkering naar waardering en de stempel van een topclub begint meelijwekkend te worden.

23-05-2022 11:26

Intec2.0 +12427

In beide was er geen interesse.

23-05-2022 07:34
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.