Vink raadt Ajax aan door te selecteren: 'Volgend seizoen kun je nieuwe spelers inwerken'

door Jesse ter Haar 40

Bron ESPN

Vink raadt Ajax aan door te selecteren: 'Volgend seizoen kun je nieuwe spelers inwerken'

door Jesse ter Haar 40

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Yordi Yamali en Marciano Vink zien dat Ajax keuzes te maken heeft voor het komende seizoen. Dit seizoen strandden de Amsterdammers in de achtste finale van de Champions League en dus moet er nagedacht worden over de selectie van komend seizoen.

'Er zijn scenario’s te bedenken waarin Ajax een heleboel belangrijke spelers kwijtraakt aankomende zomer', zo merkt Yamali immers op bij Voetbalpraat. 'Mazraoui staat vast, het lijkt me dat Ajax gesprekken gaat voeren met partijen die geïnteresseerd zijn in Gravenberch en Onana is al vertrokken. In sommige scenario’s moet je er vanuit gaan dat er aan Antony gaat worden getrokken en dat er interesse is voor Haller.'

Analist Vink is van mening dat Ajax moet gaan doorselecteren. Spelers als Dusan Tadić (33) en Daley Blind (32) hebben immers een bepaalde leeftijd bereikt. 'Je kunt volgend seizoen nog eventueel nieuwe spelers inwerken. Dan nog vanaf de bank en in het veld komen als het nodig is. Dat je op die manier ververst. Het zal lastig zat worden.'

Tadić kan dit seizoen nog bijzonder goede statistieken overleggen, maar Vink kijkt al verder. 'Het is een fenomeen in cijfers, daar is de discussie niet over. Hij is gewoon wat ouder aan het worden en je ziet het bij bepaalde omschakelmomenten. Je moet er op dit moment toch rekening mee houden dat de linkerkant trager is en wat minder ver naar voren kan spelen. Mijn gevoel zegt dat dit het laatste seizoen is waarin je in die situatie de vruchten kan plukken.'

Blijft Ajax risico's nemen?

Op zijn beurt is ook Leo Driessen van mening dat Ajax goed na moet denke over welke lijn het inzet richting volgend seizoen. 'Regeren is vooruitzien. Nu de droom zo abrupt tot een einde komt, is er wel het moment om je af te vragen: blijven we de risico’s nemen, ondanks het feit dat dit seizoen waarschijnlijk met verlies wordt afgesloten?'

Lees meer over:
Plaats reactie

Sjaakie +5827

Eerst maar eens het management op orde brengen.
En daarin zie ik voor Marciano Vink geen rol weggelegd.

18-03-2022 21:25

ajax1forever +404

C Erikssen, O Wijndal, Q Timber, S Lammers S Bergwijn

18-03-2022 17:30

Nr.10 +111831

Ja het wordt tijd om er weer eens 60 miljoen tegenaan te gooien. Een topkeeper, een topaanvaller die op beide flanken kan, een linksback en misschien ook een rechtsback. Op het middenveld hebben we veelbelovende jonge spelers, met Kudus, Taylor, Fritz, Ihattaren, daar is misschien minder hard een aankoop nodig. Behalve Nico en Gravenberch, zou ik in elk geval ook kijken of je Schuurs kan verkopen. Verder moet het afhangen van op wie er wat geboden wordt.

18-03-2022 17:06

Oxxer +165749 moderator

Alle grote ploegen doen aan doorselecteren, zoals altijd is Marciano Vink, spot on in zijn analyse. De vraag is gaat de trainer die komend seizoen voor de groep staat het aandurven. Voor het seizoen 69/70 greep Michels keihard in en nam hij afscheid van 2 basis en 2 wisselspelers die lang bij de club zaten. Tonny Pronk, Theo van Duivenbode, Klaas Nuninga en Bennie Muller moesten vertrekken.

18-03-2022 11:48

DonAdam +2360

Ja, bv Bayern en Real Madrid, die altijd weer komen bovendrijven, selecteren heel veel door. NOT!

Zo riep vier jaar geleden iedereen dat het afgelopen was met spelers als Kroos, Modric en Muller, en dat men daar moest doorselecteren. Gelukkig lieten de beleidsmakers aldaar zich niet gekmaken en spelen deze heren nog steeds de sterren van de hemel.

Zo gaan Blind en Tadic dat voor ons doen de komende jaren; zij gaan de vervangers van Mazraoui, Gravenberch, Onana en anderen bij de hand nemen en de sterren van morgen maken. Eeuwig zonde dat Ryan dat niet inziet.

18-03-2022 18:34

Oxxer +165749 moderator

Totaal niet mee eens.

18-03-2022 22:04

AFCA-1983 +17816

https://twitter.com/rinzinho/status/1504592541886431233?s=21

Sebastian Haller, met zijn 11 doelpunten in de Champions League, 32 in de 34 wedstrijden die hij dit jaar met Ajax speelde, wordt een van de sterren van de volgende transfermarkt.


De 27-jarige Ivoriaan, wiens waardering rond de 30 miljoen ligt, verrassingen na, vertrekt volgende zomer en Inter is een van de clubs die het meest geïnteresseerd is in zijn diensten. De 'Nerazzurri' hebben een negen nodig om hun voorsprong te vervolledigen en ze analyseren zijn profiel, naast Scamacca's en de mogelijke (en zeer gecompliceerde) terugkeer van Romelu Lukaku.


De Nederlanders zullen dus op zoek moeten naar een vervanger voor garanties, en een van de eerste namen op hun lijst is Toni Martínez. De Spanjaard, die ook voor het nationale elftal van Luis Enrique speelt, houdt erg van het Ajax-bestuur, dat zijn technische en fysieke profiel en zijn reis bij een belangrijke club als Porto waardeert.

De spits is ook geliefd in Italië (Turijn en Fiorentina), maar Conceiçao blokkeerde in januari zijn vertrek ondanks dat hij hem niet als onaantastbaar beschouwde. Martinez is geen vaste waarde, maar hij maakte het verschil in de rotaties van de Dragons-aanvaller, scoorde zes doelpunten in de 860 minuten dat hij in het groen stond en was beslissend in de Europa League-wedstrijd, waarbij hij Lazio met een brace uitschakelde. Porto vroeg 20 miljoen voor zijn transfer, maar zijn prijs ligt komende zomer lager. En het zal ongetwijfeld voor meer geruchten gaan.

18-03-2022 01:04

KBouter +4122

Ben met hem eens dat Ajax moet zuiveren. Blind kan eigenlijk echt niet meer. Doorselecteren dus!

17-03-2022 23:46

KBouter +4122

Als ik die stem al hoor van die kneus heb ik al een schone onderbroek nodig.

17-03-2022 23:44

AFCA-1983 +17816

Wie is er een kneus?

18-03-2022 01:05

Babangida83 +24004

Daarom moet je Blind in het centrum houden. DIe twee hebben aan ervaring en klasse wat er nodig is om de ploeg er doorheen te helpen.

Verder is doorselecteren erg goed. Een hoop jonge honden structureel kansen gaan geven om over 2-4 jaar weer minstens halve finale CL te spelen.

17-03-2022 23:00

rsvh88 +5504

Blind is klaar. Niet links, niet centrum

18-03-2022 09:41

AlexLitmanen10 +14486

Doorselecteren? Er loopt veel middelmaat uit het contract. Dat ruimt zichzelf al op

Voor de rest zou ik zoveel mogelijk de boel bij elkaar houden. En minimaal 2 aankopen en jeugd doorschuiven

Alles op alles om Gravenberch te behouden al zal dat heel lastig worden.
Tadic en Blind erbij houden net als Klaassen mr 1-0

17-03-2022 21:55

atouba19 +3501

Volgens mij hebben we Daramy en Kudus voor 20 mil gekocht. Ik heb in beide spelers vertrouwen.
Verder hoef je helemaal niet door te selecteren, maar zorgen dat de middelmaat verdwijnt. Zie Klaassen, Klaiber, Labyad, Schuurs.

En volgens mij is Leo corona vergeten? Hierdoor vallen de inkomsten logischerweg negatief uit. Tel daarbij op de oorlog in Oekraine, waardoor je wss het geld van Troare & Neres weg kunt strepen. Tel daarbij ook nog Promes op.
Al met al geloof ik niet dat je zoveel financiele pech kunt hebben, zoals wij dat nu hebben.
En als je daarbij minimale rode cijfers presenteert, heb je het uitstekend gedaan.

17-03-2022 21:23

Berghuis +14473

Het bericht over dat Ajax geld van Neres en Traore misloopt is net zo snel verdwenen als verschenen.. Ajax heeft hier nog altijd niks zelf over gemeld, iets wat bij een negatief verhaal sowieso had moeten.

17-03-2022 22:10

Laudrup10 +17211

Precies dat zijn de spelers die niets toevoegen, deze spelers kan je 1 op 1 vervangen met eigen jeugd. Scheelt enorm veel in de salariskosten. Kan je een par gericht aankopen doen en contracten verlengen (timber).

18-03-2022 08:27

fc Barcelona_ke +19260

doorselecteren is altijd goed. belangrijke schakel als Tadic Blind te verkopen? dat is niet verstandig! met hen hebben we afgelopen 4 jaar verrekomen qua jonge spelers en ervaren mixen!
zonder blind en tadic hebben we geen leiding op het veld!
liefst tadic spelen dan blind voor mij!

17-03-2022 20:27

Michael 1974 +22042

De core van het team volgend jaar hopelijk (rekening met mensen die wsl weg gaan):

timber, martinez, gravenberch (ik hoop op verlenging ja), berghuis, kudus, brobbey, antony.

Ervaring bij tadic en blind er zeker nog bii houden en aanvullen met een stuk of twee/drie toppertjes, die het met jonkies uit mogen vechten.

Dan staat er een prima team….

17-03-2022 19:51

Sambavleugels +18792

Haller en Alvarez mee cashen, Klaassen verkopen, Tadic naar de spits en snelheid/passeervermogen op de vleugel. Kudus in de basis, investeren in een voetballende 6 en er alles aan doen om Timber-Martinez te behouden.

17-03-2022 19:37

AINIESTA +45875

Precies ja! Kudus moet gewoon basis. Daramy de kans geven.Timber op 6 zou ook echt wel een schot in de roos zijn denk ik. Alleen dan mis je weer een Timber achterin...

17-03-2022 22:56

Petterson +25312

Nu schijnt er voor dat laatste een oplossing te zijn (loopt momenteel in Utrecht rond) .. al zie ik ook nog wel andere voetballende opties op 6 vanuit jong

18-03-2022 00:26

Sambavleugels +18792

Zou Timber koste wat kost achterin houden. Met een voetballende 6 heb je dan net dat beetje extra om het verschil te maken op het middenveld en geregeld een mannetje meer te kunnen creëren. Fitz-Jim zou daar trouwens heel geschikt voor zijn.

Ik ga er van uit dat Graaf vertrekt, maar zoniet mogen hij, Kudus en Berghuis het samen proberen. Graaf is geen echte 6 zoals Fitz-Jim, maar kan daar wel in groeien. Daramy weet ik zo net nog niet. Is niet zo fijn en kapt en draait niet zo kort als Sulemana bijvoorbeeld. Maar hij heeft wel iets, en het kan maar zo dat ie z'n tekortkomingen verbetert. Laten concurreren met Amo, die ik wel de potentie toedicht om te vlammen op de vleugel.

Kudus altijd in de basis. We komen chronisch spelers tekort die verticaal kunnen passeren / iets kunnen creëren. Dat breekt je op wanneer je balcirculatie niet snel genoeg is, de tegenstander goed georganiseerd staat en je ook geen kapstok hebt waardoor je hoger op het veld kan combineren ipv opportunistisch ballen voor de pot te gooien. Hij, Antony, Graaf zijn eigenlijk de enigen in onze selectie.

Daarnaast gefaseerd Unuvar, Rasmussen en Hansen integreren en je hebt echt een leuk team staan. Het is doodzonde dat je trainer zo lang aan de betonnen as heeft vastgehouden terwijl je bakken potentie hebt.

18-03-2022 07:39

Babangida83 +24004

Ik zou Blind naar het centrum verplaatsen vanwege zijn tactisch vermogen en zijn passing van achteruit. Dat is echt nog van CL-finale niveau en kan het verschil maken. Naast Timber compenseert dat prima, net zoals destijds met De Ligt (Schuurs & Blind samen kan dan weer niet). Martinez dan naar linksback. Dat kan hij ook prima en daarvoor is hij in het begin ook aangekocht.

17-03-2022 23:02

Sambavleugels +18792

Blind blijft veruit je beste passer / tacticus. Centraal komt ie het beste tot z'n recht. Martinez op links vind ik echter zonde en hij lijkt me daar eigenlijk helemaal niet zo bijzonder. Het zou wel helpen om Blind's tekortkomingen te compenseren, maar het duo Martinez-Timber icm een voetballende 6 is voetballend ook zeer sterk.

18-03-2022 07:42

Petterson +25312

Vooral dat laatste! Timber-Martinez behouden

18-03-2022 00:24

Juichtoon +32974

Doorselecteren? Juist niet. Er gaan er al 4 minstens weg. Dat is genoeg. Ik denk eerder aan zeer gericht bijhalen om ook via een eventuele 2e plaats en voorronde CL het hoofdtoernooi te halen. CL is een must.
Daarbij is doorselecteren een beetje een hol begrip. We moeten de intentie hebben om beter worden. Met 5 man inpassen en jeugd doe je meestal 2 stappen terug...in september moeten we in de koker zitten voor de CL.

17-03-2022 19:14

Cruijffthebest +13505

Het is een feit, Tadic speelt al maanden ruk. Dat moet echt beter worden.
Verder hebben we zeker een topkeeper, 2 vleugelverdedigers ( links en rechts ), creatieve middenvelder, rechterspits en een spits nodig.
De nieuwe TD kan aan de bak, want verder heel erg snel verlengen met spelers als Antony en Timber.

17-03-2022 18:49

Juan62 +46827

Ik heb het idee dat spelers zoals Kudus en Daramy al zijn afgeschreven door sommige analisten
En ja de clausule in het contract van Tadic dat hij iedere wedstrijd speelt mag verbrand worden.
Een wissel na 45 minuten lijkt me slim, en is ook goed voor de komende linkeraanvaller

17-03-2022 18:11

RN +14719

Vink niet iets voor in de staf bij Ajax?

17-03-2022 17:58

Stefansuarez +19110

Zeer kundige man

17-03-2022 19:55

Henkjanklaas +20686

Wat een vondst van dit lulijzer Vink. Daar had nog niemand nog aan gedacht “ door selecteren” haha. Je gooit een kwartje in deze man en hij blijft lullen …..

17-03-2022 17:14

Jeugd +24959

Wel handige eigenschap als je analist wil zijn dat je ook een beetje kunt lullen. Ik vind Vink in het algemeen wel verstandige dingen zeggen over voetbal.
Het blijft natuurlijk vooral achteraf alles beter weten maar er zijn veel slechtere analisten dan Vink.

17-03-2022 17:39

DrFootball +15220

Vink zegt verstandige dingen. Regeren is vooruit zien. Daarom moet Ajax nu anticiperen op een toekomst zonder Blind en Tadic over 2-3 jaar.

17-03-2022 17:49

Juan62 +46827

2 -3 jaar? Dat lijkt me te laat

17-03-2022 18:10

Henkjanklaas +20686

Als je zo veel lult zit er altijd wel iets verstandigs bij.

18-03-2022 08:56

Piet Henk Kippenhof +2730

Aangezien Tadic met 4 gebroken nekwervels nog boven Daramy zou spelen, lijkt het soms alsof de staf niet altijd aan doorselecteren denkt.

17-03-2022 18:58

Jeugd +24959

Prachtig om te zien hoe iedereen in totale paniek is omdat Ajax zijn doelstelling in de CL gehaald heeft🤣
We waren ook nog beter dan Benfica, we hebben alleen verzuimd te winnen. Als je al je hele leven Ajax zit te kijken dan zie je niks nieuws.
Als je realistisch bent dan doe je geen domme uitspraken over dat de doelstelling niet goed genoeg is.
Neem van mij aan dat het voor Ajax altijd een hele uitdaging zal blijven om te overwinteren in de CL.
Eens in de 15 tot 20 jaar heb je een opleving en een uitzonderlijk seizoen, geniet daar gewoon van maar wordt niet blind.
Als het een beetje tegenzit met de loting wordt het zelfs een vrij onrealistische opgave om de groepsfase te overleven.
Lachwekkende kreten zie je voorbij komen alsof dat allemaal een garantie voor succes zou zijn.
Peter Bosz moet terug
Marcel Keizer moet terug
Alvarez moet weg
Zerrouki gaat het verschil maken
Ten Hag is uitgerangeerd
Haller scoort niet voldoende
Regeer gaat ons redden 🤣 lachwekkend
Ik zie vooral frustratie en teleurstelling maar ik zie werkelijk 0,0 realisme. Ik zie ook geen enkele oplossing die je met net zo steekhoudende argumenten ook de andere kant op kunt lullen.
Blijf kalm, Ajax is Ajax, het komt goed en soms niet.

17-03-2022 16:56

Stoffel +18576

Er is opzich niks mis met nog een jaartje Blind en Tadic aan de linkerkant als er trainer komt die ze ook durft te wisselen als ze eens een mindere wedstrijd spelen of ze ook voor wedstrijdje hier of daar op de bank laat zitten, rust gunnen en andere spelers op deze posities een kans zou geven.

17-03-2022 16:38

Henkjanklaas +20686

Heb je wel eens naar de statistieken van tadic gekeken ?
Aantal assists en goals… echt bijzonder goed… laat die vink toch lullen. Net of de ajax directie niet door heeft dat een tadic of een blind niet nog vele jaren spelen. Vraag is of je voor een beetje schappelijke bedragen gelijkwaardige vervangers kunt halen. Wordt heel lastig natuurlijk. Ajax gaat geen 50 voor een speler neerleggen. Ze zullen dus weer zeer creatief moeten zijn. In Nederland loopt weinig rond van CL niveau dus zullen de ogen weer gericht zijn op bijv. Zuid Amerika.

17-03-2022 17:18

arigold +7905

En dan de cijfers van dit seizoen? Zonder pingels graag.

17-03-2022 17:56

Rodsje +14965

17 assists waarvan 15 in de competitie. 11 goals weet niet hoeveel pingels erin zitten. Maar kwa stats kan je niks zeggen over Tadic. Het is Blind en Gravenberch die ervoor zorgen dat de Linkerkant kut is. Sowieso volgens seizoen moet Tadic in de spits, althans daar meer op focussen samen met Brobbey.

17-03-2022 18:33

AlexLitmanen10 +14486

Niks mis met een nog een jaartje Blind en tadic. Sterker nog die moeten blijven totdat ze kruipend het veld af moeten.
Zet er maar wat snelle jongens omheen.

Tadic kan over een paar jaar zijn shirt uitdoen en direct het trainingspak aan en in de dug-out gaan zitten

Blind zit verspreid over 2 periodes in acht jaar in de selectie alle jaren kampioen geworden. #2 koningen

17-03-2022 22:03

Simpelishetmoeilijkst +25518

Heel veel goed doordachte ideeën hier. Ik zie graag jeugd kansen krijgen.

17-03-2022 16:32

Ozymandias +159568

Ajax moet sowieso doorselecteren op spelers als Schuurs, Labyad, Danilo, Klaiber, etc. en hun vertrek opvangen met de doorstroom van eigen jeugd (Llansana, Ünüvar, Hansen, Regeer, etc.).

17-03-2022 17:04

Jeugd +24959

Labyat, Danilo en Klaiber zijn inderdaad niet goed genoeg om welke jeugdspeler dan ook in de weg te zitten. Schuurs zou ik verhuren. Ik sluit niet uit dat hij nog een hele goede gaat worden en in ieder geval nog een behoorlijke transfersom voor Ajax kan opleveren. Geloof niet dat Schuurs nou zoveel slechter is dan Botman of Bakker en als je die transfersommen hoort dan zou ik nog even wachten met kapitaal vernietiging door hem te snel weg te doen.
Lang
Sterk
Snel
Goede pass en schot

17-03-2022 17:09

Henkjanklaas +20686

Zeker weten maar lastiger wordt gelijkwaardigheid voor nous, gravenberch en iets later voor tadic en blind contracteren. Plus een keepertje.

17-03-2022 17:19

Ozymandias +159568

Ik denk dat het niet zo lastig is om een speler te vinden die meer toevoegt dat Gravenberch dit seizoen. Iemand als Vd Beek, Wendel, Claudinho, etc.. Mazraoui vervangen met een speler die direct zoveel toevoegt is onmogelijk. Ik hoop dat Regeer het vertrouwen krijgt om zich op die positie te bewijzen. Die zal niet direct net zoveel toevoegen als Mazraoui maar kan ten minste wel direct in dezelfde rol spelen.

17-03-2022 17:26

trodat4030 +97495

Ze zitten jeugd niet in de weg, want als jeugd beter blijkt dan de Klaiber/Labyad-ondergrens (hun niveau is de ondergrens dat je als Ajax in de ED wilt zien), dan speelt de jeugd gewoon, dat zag je vorig seizoen aan Rensch bijvoorbeeld. Maar omdat je nooit weet wanneer en hoe groot de dip is die een jonge speler gaat krijgen, is het nooit verkeerd om toch een Klaiber/Labyad erbij te hebben, dan houd je je ondergrens en worden talenten in een dipje niet alsnog voor de leeuwen geworpen om vervolgens volledig afgemaakt te worden door paniekzaaiers op fora als AS. Een Klaiber en Labyad zijn daar doorgaans beter tegen bestand als volwassener spelers. Danilo vind ik een ander verhaal, vergelijkbaar met Schuurs. Je hoopt dat zij doorgroeien tot goed genoeg, maar helaas pakt dat niet zo uit als gehoopt. Dat gebeurt en moet je ook niet teveel om zeiken, soms pakt het wél goed uit namelijk..

17-03-2022 17:27

El Pacino +3609

Kudus is minimaal gelijkwaardig aan Gravenberch. Wel handig dat wij die al in huis hebben.

17-03-2022 17:47

MisterAFCA +6472

Je vergeet het belangrijkste

Slappe kut

17-03-2022 17:51

VoorAltijdNummer14 +25480

Blind en Tadic zijn absoluut niet over the hill. Ze zijn echter wel uitgeblust en voortdurend opgesteld op plekken waar hun sterke punten minder tot uiting komen en hun slechte punten des te meer.

Ik hoop dat de volgende trainer ze in de as opstelt én meer rust geeft. Zoals Ozy al opperde is het verstandig om ze zich te laten focussen op de wedstrijden waar oog voor detail vereist is zoals de CL en eredivisie (sub)toppers. De Cambuurs van deze wereld horen te allen tijde ook zonder de beste 11 opzij geschoven worden. Ook de ideale wedstrijden voor het tweede garnituur om vertrouwen op te doen!

Rouleren is de sleutel tot langdurig succes. Zaak dus om een complementaire selectie rond te krijgen waarin er voldoende smaakjes beschikbaar zijn voor elke positie. Mits er natuurlijk een trainer aan gekoppeld is die wél gebruik wil maken van diepte van de selectie!

17-03-2022 16:00

4Ever14 +6657

Sorry maar Blind kan echt niet meer mee draaien met ajax 1, het is gewoon totaal onverantwoord en wanbeleid. Blind in huidige vorm heeft 10 jaar nodig om de flank te belopen, verdedigend levert hij nauwelijks of niks. Dus puur omdat hij één keer in de maand een uitstekende pass (soms niet eens) geeft mag hij altijd spelen ? Prima maar dan moet ten Hag niet komen lullen dat de beste 11 speelt of dat ze met 11 aanvallen en verdedigen, want dat klopt voor geen meter.

17-03-2022 20:23

VoorAltijdNummer14 +25480

Ben ik niet helemaal met je eens. Blind speelde dinsdag een substantieel betere wedstrijd dan in Lissabon en dat had met name te maken met de kortere afstanden die hij te overbruggen had.

Er bekroop mij bijna het gevoel van 'ja nu kan je je wel opladen...'

Echter had ie toen toch eigenlijk maar een beperkt aantal passopties waardoor de meest optimale Daley er weer niet uit kwam. Vorig seizoen speelde hij nog een waanzinnige wedstrijd uit bij Lille op 6. Daarna ook nog wel een aantal goede potten als lcv, maar op dat moment was hij herstellende van een blessure en waren Licha, Edson en Nico de vaste keuzes op zijn plekken.

De hele recency bias waardoor Blind zogenaamd 'niet meer kan' is gebaseerd op het feit dat hij sinds het EK alleen nog maar linksback heeft gespeeld bij zowel Ajax als Oranje. Met een paar positieve uitschieters zoals tegen Dortmund thuis, maar voornamelijk niet al te inspirerende optredens.

En dat is heel logisch, Blind kan namelijk alleen maar inspireren met zijn pass en waanzinnige spelinzicht. Dat is makkelijker vanuit de as waar je ongeveer het dubbele aantal opties hebt. Op de flank kan hij bij wijze van spreken nog zo goed staan en dan wordt ie er toch weer keihard uit gesprint over een lange afstand. Tuurlijk lijkt Daley dan over een langere periode een matige speler. Maar zet jij Alphonso Davies op 6 of lcv, dan zul je ook denken dat ie te weinig goede oplossingen brengt.

Voor fysiek superieure snelle spelers kan de zijlijn een vriend zijn, voor spelers zoals Daley is het een obstakel.

18-03-2022 08:33

Picasso +6835

De stand van zaken voor volgend seizoen:

Sowieso vertrekken:
- Mazraoui
- Onana
- Tagliafico
- Danilo
- Labyad
- Stekelenburg (zal stoppen, need ik aan)

Ik zou als Ajax zijnde cashen op de volgende spelers, ook met het oog op ruimte creeren in het salarisbudget.

- Haller (die is hot, doelpunten in de Champions League en mogelijk topscorer Eredivisie. Vaak wel een van de redenen dat het aanvalsspel van Ajax niet soepel loopt. Moet je een goed bedrag voor kunnen vangen en valt er een hoog salaris weg).

- Álvarez (zelfde als Haller, is inmiddels een tijdje basisspeler, vaste International, en zal dus een mooi bedrag opleveren. Belemmert ook nog eens goed voetbal door de as, ook al is hij daarin flink gegroeid).

- Klaassen (simpelweg niet goed genoeg, speelt te vaak verstoppertje. Is daarnaast international en heeft een behoorlijk salaris)

Ik zou dan graag zien dat Ajax een aantal gerichte aankopen doet, en de rest opvult met jeugd. De aankopen die ik graag zie komen zijn Bergwijn, Brobbey, en een voetballende 6 (Zerrouki?).

Ik zie het volgende basiselftal voor me:

Pasveer/Gorter; Regeer, Timber, Martinez, Blind; Gravenberch, Kudus, Berghuis, Bergwijn, Tadic, Antony

Je kunt dan erg veel variëren. Blind kan in bepaalde wedstrijden banken voor Salah Eddine of Baas, ik zou 1 van de twee behouden en de andere verhuren. Rensch kan op de positie van (liefst) Martinez of Regeer spelen. Je hebt daar ook Klaiber nog als laatste (degelijke) optie. Schuurs zou ik verhuren aan een club waar hij elke wedstrijd gaat spelen, en ik zou Llansana zijn plek bij de eerste laten overnemen.

Dan het middenveld. Gravenberch vind ik beter tot zijn recht komen als enkele 6. Ik zou graag een andere 6 zien komen, met voetballende kwaliteiten (dus geen type Álvarez) om Gravenberch scherp en fit te houden. Voor de overige posities op het middenveld acht ik het niet nodig om iemand te kopen, aangezien we daar al genoeg kwaliteit hebben met Kudus en Berghuis, en een Gravenberch die ook op 8 kan spelen. Daarnaast acht ik de spelers van Jong op die posities ook rijp om als wissel te dienen.

Dan als laatste de aanval. Met Bergwijn haal je iemand binnen die op alle 3 de posities voorin zou kunnen spelen als het nodig is. Ik zie hem het liefst vanaf links, met Tadic als spits. Als je Antony rust wil geven, kan Bergwijn op rechts, Brobbey in de spits, en Tadic/Daramy op links.

Volgens mij heb je op deze manier een vrij gebalanceerde selectie, met veel ruimte om jeugd in te passen, zonder zwaar met geld te smijten.

17-03-2022 15:48

Ozymandias +159568

Als Ajax nog steeds de komst van Nederlandse spelers prioriteert zou ik gaan voor:

Tagliafico (4 miljoen) -> Wijndal (10 miljoen)
Haller (40 miljoen) -> Bergwijn (20 miljoen)
Onana (transfervrij) -> Flekken (10 miljoen)
Álvarez (40 miljoen) -> Zerrouki (10 miljoen)
Gravenberch (40 miljoen) -> Vd Beek (20 miljoen)

Flekken; Regeer, Timber, Blind/Martínez, Wijndal; Vd Beek, Martínez/Zerrouki, Berghuis/Kudus; Antony, Tadić/Kudus en Bergwijn in de basis met onder andere Pasveer, Llansana, Rensch, Blind/Zerrouki, Ünüvar, Daramy en Tadić/Berghuis/Kudus op de bank.

17-03-2022 15:54

Soccerskins v2 +43618

In de Eredivisie heeft Ajax veel meer aan een type Brobbey/Haller in de spits dan een type Tadic. Met de aanval Antony, Tadic en Bergwijn ga je echt een killer voor de goal missen.

17-03-2022 16:03

Ozymandias +159568

Ik denk juist precies het omgekeerde. Ik denk dat Ajax in de Eredivisie juist weinig heeft aan een diepe spits en in de Champions League veel meer. Met een diepe spits is het moeilijker om door een compact spelende tegenstander heen te voetballen tenzij deze diepe spits ook uitzinderlijke kwaliteiten heeft aan de bal.

"Met de aanval Antony, Tadic en Bergwijn ga je echt een killer voor de goal missen."

Ajax heeft geen killer nodig, die hebben ze dit seizoen ook niet. Haller is nooit een effectieve scorer geweest en dat is hij dit seizoen ook niet. Toch scoort hij enorm veel omdat zijn teamgenoten veel kansen voor hem creeren en het dus niet uitmaakt dat hij enorm onzorgvuldig met zijn kansen omgaat (vijf kansen per doelpunt).

17-03-2022 16:06

Picasso +6835

Op zich met je eens. Ik twijfelde al over de keeperssituatie bij Ajax. Pasveer is een liability met zijn leeftijd, en Gorter is een groot talent, maar kun je niet al op bouwen. Heb Flekken nooit zien spelen dus daar kan ik niks over zeggen, maar ik heb goede verhalen over hem gehoord.

Wat betreft Wijndal, ik vind het een prima speler. Maar als Ajax een basisspeler zoekt, denk ik dat Ajax in het buitenland een betere optie zou kunnen vinden. En als roulatiespeler/wissel zou ik liever zien dat talenten als Rensch/Baas/Salah-Eddine de kans krijgen, dan dat Ajax een speler van AZ koopt voor 10-15 miljoen.

Ik hoop dat Ajax en Gravenberch er nog uitkomen over een contractverlenging. Ik vond hem tegen Cambuur uitstekend op de plek van Álvarez. In dat geval vind ik van de Beek overbodig. Mocht Gravenberch vertrekken, en Donny halen mogelijk zijn, dan zou ik dat ook zeker doen.

Zou jij Brobbey niet erbij willen houden voor volgend seizoen?

17-03-2022 16:08

Artemio +32462

Ajax heeft behoefte aan veel spelers die 10+ goals kunnen maken. Dat lijkt mij beter dan 1 persoon die er 30 maakt.

17-03-2022 16:09

Ozymandias +159568

"Zou jij Brobbey niet erbij willen houden voor volgend seizoen?"

Alleen als hij goedkoop terug te kopen is (vanwege zijn blessuregevoeligheid).

"Ik hoop dat Ajax en Gravenberch er nog uitkomen over een contractverlenging."

Ik ook maar ik ga er niet vanuit dat hij nog zal verlengen.

"In dat geval vind ik van de Beek overbodig."

In dat geval zou ik Vd Beek als vervanger van Álvarez proberen te halen om met Berghuis, Gravenberch (als '6') en Vd Beek op het middenveld te spelen.

17-03-2022 16:11

Picasso +6835

Ben het ook hier met je eens. Een type Haller is 'makkelijker' te verdedigen dan een type Tadic/Kudus. Ik zou Brobbey overigens niet in dezelfde categorie stoppen als Haller. Brobbey is beter in het penetreren van een verdediging. Daarom vind ik hem ook een goede speler om op de bank te hebben. Hij is veel sneller, en gaat vaker (en gevaarlijker) diep dan Haller. Daarnaast vind ik Brobbey ook beter in het vasthouden/afschermen van de bal.

17-03-2022 16:14

Ozymandias +159568

Inderdaad, Brobbey kan ook wat in de kleine ruimte (liet hij bij Jong Ajax zien) en is zeker geen type Haller. Ik zou gezien zijn blessuregevoeligheid alleen niet ver voor hem durven gaan qua transfersom.

17-03-2022 16:14

Picasso +6835

Dat zou ook wel een heerlijk middenveld/aanval zijn inderdaad ;) Wat een voetbal zou er in dat elftal zitten

17-03-2022 16:18

Soccerskins v2 +43618

Hoe kan je iemand met de statistieken van Haller niet effectief noemen? Daar ben ik wel benieuwd naar.

17-03-2022 16:19

Ozymandias +159568

Effectiviteit gaat om hoevaak je kansen in doelpunten omzet. Haller heeft per doelpunt heel veel kansen nodig. Dus is hij niet effectief. Iemand die tien keer scoort uit tien kansen is véél effectiever dan iemand die dertig keer scoort uit honderd kansen.

17-03-2022 16:20

Soccerskins v2 +43618

Dat is totaal niet realistisch. Dan zou Haller nu op 50 goals in de Eredivisie moeten staan wat nog nooit iemand gepresteerd heeft.

17-03-2022 16:21

Ozymandias +159568

Het is totaal niet realistisch voor een spits van Ajax om een goal conversion rate van boven de 22% te hebben? Okay, dan moeten ze voor een spits gaan die voetballend veel meer toevoegt want ook die zal wel een goal conversion rate van 22% halen. Iemand die voetballend nauwelijks iets toevoegt maar ook nog eens niet effectief met kansen omgaat lijkt mij meer een blok aan het been dan een toegevoegde waarde.

17-03-2022 16:22

Soccerskins v2 +43618

Welke spits zou dit seizoen aanzienlijk meer hebben gescoord dan Haller als hij in zijn plaats had gespeeld?

17-03-2022 16:26

Ozymandias +159568

Geen enkele maar andere spits had net zoveel gescoord maar voetballend veel meer toegevoegd. Dat is nou juist mijn punt. Huntelaar, Traoré en Brobbey scoorde allemaal net zo gemakkelijk als Haller en Huntelaar was 100 jaar oud en Traoré en Brobbey zijn beide zelf verre van effectieve scorers.

17-03-2022 16:27

Soccerskins v2 +43618

Als je geen enkele zegt dan beweer je dus dat er geen enkele effectieve spits is? Want daar had ik het over en niet over zijn voetballend vermogen. Ik ben het er volledig mee eens dat het voetballend gedeelte nog wat te wensen over laat bij Haller.

17-03-2022 16:28

Ozymandias +159568

Ik nam aan dat je bedoelde spits van Ajax. Ajax heeft momenteel geen effectieve spitsen. Als je bedoelde welke spitsen in de wereld dan zijn er vele die substantieel meer hadden gescoord dan Haller.

17-03-2022 16:29

Picasso +6835

Brobbey heeft dit seizoen een goal conversion rate van 50% 😉

Lewandowski overigens 22.1%, Benzema 23.4%

17-03-2022 16:31

Soccerskins v2 +43618

Alleen zie je dat nooit. Je zegt nu dat Haller 22% van zijn kansen afmaakt. In 34 wedstrijden heeft Haller er 32 gemaakt en 9 voorbereid. Als je een spits hebt die zeg 50% van zijn kansen afmaakt zou ik in 34 wedstrijden op ongeveer 64 goals staan. Dat is toch alleen weggelegd voor de wereldtop? Daarmee zeg je dat alleen de absolute wereldtop effectieve spitsten zijn en daar ben ik het niet mee eens.

17-03-2022 16:32

Ozymandias +159568

Geen enkele spits maakt 50% van zijn kansen af. Het gaat mij erom dat Haller zowel geen effectieve scorer is als dat hij voetballend nauwelijks iets toevoegt. Traoré scoorde vorig seizoen 37% van zijn kansen, Brobbey vorig seizoen 25% van zijn kansen en dit seizoen 50%. Bij het huidige Ajax is het niet knap om een goal conversion rate van 22% te hebben. Dus als Haller niet effectief omgaat met zijn kansen wat voegt hij dan wel toe?

17-03-2022 16:33

Soccerskins v2 +43618

“Geen enkele spits maakt 50% van zijn kansen af.”

Precies. Wanneer is in jou ogen een spits dan een effectieve scorer? Traoré en Brobbey maakte vèèl minder minuten en we weten allemaal dat naarmate je meer gaat spelen dat percentage automatisch minder gaat worden.

17-03-2022 16:35

Ozymandias +159568

"Precies. Wanneer is in jou ogen een spits dan een effectieve scorer?"

Dat verschilt per positie en type spits. Iemand die veel van buiten de zestien schiet zal minder effectief zijn dan iemand als Haller die alleen maar van binnen de zestien op doel schiet/kopt. In het geval van Haller (een spits die het moet hebben van schoten/kopduels binnen de zestien) zie ik effectief als een goal conversion rate van zo'n 30%. 22% zie ik als het gemiddelde wat elke diepe spits van het huidige Ajax wel moet halen.

"Traoré en Brobbey maakte vèèl minder minuten en we weten allemaal dat naarmate je meer gaat spelen dat percentage automatisch minder gaat worden."

Zeker, maar het zal heus wel 20-25% blijven. En nogmaals, Traoré en Brobbey zijn zelf geen effectieve spitsen.

17-03-2022 16:36

Soccerskins v2 +43618

Is er momenteel een spits (geen wereldtop) die ongeveer hetzelfde aantal wedstrijden heeft gespeeld als Haller en een conversion rate van 30% heeft? Ik zie hierboven staan dat de twee beste spitsen van dit moment ongeveer hetzelfde percentage als Haller kunnen overleggen.

Ik was benieuwd naar de cijfers van Suarez in zijn beste seizoen voor Barcelona (15/16) en heb ze effe opgezocht:

‘’Luis Suárez finished with 81 goal involvements, with 66 in the league ... 3.63 shots and a bonkers goal conversion rate of 30%.’’

Dat verwacht je dus van een Ajax spits?

17-03-2022 16:44

Ozymandias +159568

"Is er momenteel een spits (geen wereldtop) die ongeveer hetzelfde aantal wedstrijden heeft gespeeld als Haller en een conversion rate van 30% heeft?"

Geen idee.

"Dat verwacht je dus van een Ajax spits?"

Nee, dat verwacht ik alleen van een spits die voetballend weinig toevoegt. Ik blijf mezelf maar herhalen maar Haller voegt voetballend nauwelijks iets toe dus zou qua effectiviteit iets extra's moeten brengen. Als een spits voetballend veel toevoegt is hij voor zijn toegevoegde waarde niet afhankelijk van zijn effectiviteit.

17-03-2022 16:47

Soccerskins v2 +43618

En met iets extras bedoel je cijfers die je alleen in de beste seizoenen van de absolute wereldtop ziet? Dat lijkt me totaal niet realistisch.

17-03-2022 16:52

Ozymandias +159568

Als dat onrealistisch is moet Ajax niet voor dat type spits kiezen maar voor een spits die ook een goal conversion rate van 22% zal halen maar voetballend veel meer toevoegt.

"En met iets extras bedoel je cijfers die je alleen in het beste seizoen van de absolute wereldtop ziet?"

Ik zou "gewoon" voor Tadić als spits gaan. Die had in 2018/19 een goal conversion rate van 37% en voegt voetballend enorm veel toe.

17-03-2022 16:53

Soccerskins v2 +43618

Tja, makkelijker gezegd dan gedaan. Brobbey lijkt me iemand die dat zou kunnen alleen weet je van hem niet of hij fit gaat blijven. En vind maar eens iemand die beter kan meevoetballen en net zoveel scoort als Haller. Dat is geen makkelijke opgave.

Nu noem je Tadic in 18/19 maar dat zijn cijfers die hij nooit meer gaat overleggen. Hij is na dat seizoen qua goals ook nooit meer in de buurt gekomen van de statistieken van Haller dit seizoen.

17-03-2022 16:57

Ozymandias +159568

Ik denk dat je overschat hoeveel Haller scoort door naar statistieken zonder de context van alle gemiste kansen te kijken. Hij krijgt enorm veel kansen maar dat geld voor elke spits in het huidige Ajax. Haller mist in de Eredivisie enorm veel grote kansen. Ik denk dat Tadić als spits niet minder zal scoren en voetballend veel meer toevoegt. Hetzelfde denk ik van Brobbey en Zirkzee (goal conversion rate van 22% bij Anderlecht). Ik denk dat Kudus maar iets minder zou scoren maar ervoor zou zorgen dat Ajax als team juist meer zou scoren.

17-03-2022 16:58

Picasso +6835

Darwin Nuñez, 1 wedstrijd minder gespeeld dan Haller, GCR van 32.3%

17-03-2022 17:05

Hetzijnmaar +5453

Bergwijn mag af en toe 5 minuten invallen bij de nr 7 van Engeland
En dan nog regelmatig geblesseerd lekker wegblijven die lamp

17-03-2022 17:12

Soccerskins v2 +43618

@ozymandias

Ik denk juist dat jij door de context verwachtingen hebt gekregen die bijna onmogelijk zijn om te halen. Een conversion rate van 30% zou betekenen dat Haller nu op ongeveer 42 goals in 32 wedstrijden zou moeten staan.

@picasso
Dat zegt vooral dat Nunez niet heel veel kansen krijgt aangezien hij met 26 uit 33 niet abnormaal veel scoort. Ik ben erg benieuwd of hij dat percentage ook nog zou hebben met het aantal kansen wat Haller krijgt. Mocht dat zo zijn waren zijn statistieken bij Ajax erg speciaal geweest.

17-03-2022 17:17

Ozymandias +159568

"Een conversion rate van 30% zou betekenen dat Haller nu op ongeveer 42 goals in 32 wedstrijden zou moeten staan."

Wat heel goed mogelijk was geweest als hij niet zo ongelofelijk veel grote kansen had gemist. Trouwens zou een goal conversion rate in de Eredivisie hebben betekend dat Haller nu 25/26 keer had gescoord in plaats van 19 keer. Dat zijn maar 6/7 extra doelpunten en Haller heeft veel meer dan 6/7 100% kansen gemist dit seizoen in de Eredivisie. De Huntelaar van zijn eerste periode bij Ajax had nu zeker op meer dan 25 doelpunten gestaan.

17-03-2022 17:18

Soccerskins v2 +43618

Als het heel goed mogelijk was geweest hoe kan het dan dat het in de historie van Ajax maar een paar keer is voorgekomen dat een spits zo’n cijfers heeft gehaald?

17-03-2022 17:22

Ozymandias +159568

Omdat de huidige dominatie van Ajax ten opzichte van de rest van de competitie in de historie van Ajax maar een paar keer is voorgekomen. Huntelaar en Suarez haalden dit soort cijfers in een Ajax wat véél minder dominant was en Suarez voegde voetballend dan ook nog eens enorm veel toe.

17-03-2022 17:22

Picasso +6835

Nuñez schiet 3.7 keer per 90 minuten, Haller 3.94 keer. Geen enorm verschil.

17-03-2022 17:23

Henkjanklaas +20686

Als je alleen al ziet hoeveel haller en in de poule fase heeft gemaakt. Niet normaal.

17-03-2022 17:24

Soccerskins v2 +43618

‘’Huntelaar en Suarez haalden dit soort cijfers in een Ajax wat véél minder dominant was en Suarez voegde voetballend dan ook nog eens enorm veel toe.’’

Daarom denk ik ook dat het niks met dominantie te maken heeft en dat gewoon cijfers zijn die niet vaak gehaald worden…

17-03-2022 17:30

Ozymandias +159568

Huntelaar was veel effectiever en Suarez maakte vooral zijn eigen kansen. Doen alsof Haller een effectieve spits is kan alleen als je de ogen sluit voor de vele 100% kansen die hij mist en het feit dat oneffectieve spitsen als Traoré en Brobbey in dit team effectiever waren in de speeltijd die zij kregen.

17-03-2022 17:32

Soccerskins v2 +43618

Vreemd dat hij maar 0.24x minder schiet per wedstrijd maar ondanks dat hij 26 uit 32 loopt (en Haller 32 uit 34) wel een GCR van 10% meer heeft.

17-03-2022 17:36

Ozymandias +159568

Kopdoelpunten?

17-03-2022 17:37

MichelBoerebach +29509

Zoals die Darwin Nunez bijvoorbeeld... (-;

17-03-2022 17:37

MichelBoerebach +29509

Jij begrijpt het!

17-03-2022 17:39

MichelBoerebach +29509

Helemaal niets. Daarom ben ik geen groot fan.

17-03-2022 17:40

Picasso +6835

Deze stats zijn alleen in competitieverband omdat daar het grootste probleem zit met Haller. Tegen ploegen die zich ingraven heb je alleen iets aan een type Haller als hij de grote kansen die hij krijgt er ook in schiet. En dat doet hij niet, hij mist teveel grote kansen. In de Champions League is hij efficiënter.

Haller 19 goals uit 23 wedstrijden
Nuñez 20 goals uit 22 wedstrijden

17-03-2022 17:45

AlexLitmanen10 +14486

Dat zijn wel veel aankopen, Ozy
Hunter mag aan de bak zie ik

17-03-2022 22:05

Henkjanklaas +20686

“De rest opvullen met jeugd” klinkt leuk maar dan kom je de de poule wedstrijden CL in ieder geval al niet door. En is het kampioenschap al helemaal niet zeker.

17-03-2022 17:22

Picasso +6835

Llansana > Schuurs
Unuvar > Klaassen
Zerrouki > Labyad
Salah-Eddine/Baas > Tagliafico

Verder heb je dan nog Brobbey, Daramy, Rensch, Kudus (als Vd Beek komt), Pasveer (als Flekken komt), Gorter, Taylor, (hopelijk) Ihattaren, en verder nog wat jeugd die regelmatig op de bank zal zitten.

Gaan we er dan echt zo erg op achteruit?

17-03-2022 17:33

Kingoffdatoilet +17303

Blind en Tadic zijn wel toe aan wat meer rustmomenten. Als je een goed bod voor Alvarez krijgt Timber zou ik terug halen van Utrecht. Tagliafico bij een bod van 4 miljoen laten gaan. Haller bij een goed bod laten gaan. Haller brengt voetballend niet heel veel extra en laat Ajax niet perse beter spelen. Wel een prima spits verder. Als Ajax verder wil moet het hierin ook doorselecteren. Ik zie trouwens geen goede vervanger van Tadic in de huidige selectie.

17-03-2022 15:35

erwtenpeller +2058

Broer van Timber terug halen voor dat hij voor een andere club kies

17-03-2022 15:26

Ozymandias +159568

Ik vind Quinten niet eens uitblinken bij FC Utrecht. Regeer is veel beter.

17-03-2022 15:28

Msc +14160

Wie in de eredivisie zie jij als versterking voor Ajax?

17-03-2022 15:32

Ozymandias +159568

Ik denk dat Zerrouki en Wijndal beter zijn dan wat Ajax op hun positie heeft staan (Blind vind ik wel een betere speler dan Wijndal maar een mindere linksback). Alleen denk ik ook dat er in het buitenland wel iets beters haalbaar is voor Ajax dan Zerrouki en Wijndal. Maar mocht Ajax komende zomer deze twee spelers kopen dank denk ik dus wel dat Ajax er op vooruit zal gaan.

Als ze Álvarez voor 35 miljoen euro verkopen en Zerrouki voor zo'n 10 miljoen euro als vervanger aantrekken gaan ze zowel financieel als sportief substantieel vooruit. Zerrouki zou ook waarschijnlijk minder dan de helft van het salaris van Álvarez verdienen. Sportief gezien doet Zerrouki precies wat ik van een '6' wil: 1) op de juiste plaats staan en 2) de bal zo veel mogelijk vooruit naar de juiste spelers passen.

Ik ben van mening dat Regeer klaar is voor zijn doorbraak de vraag die ik als Vd Sar bij Hamstra, Ten Hag en Huntelaar zou neerleggen is of Ajax hem als vervanger van Álvarez of als vervanger van Mazraoui zal gebruiken. Als Ajax een betere rechtsback dan '6' kan kopen moeten ze Regeer als '6' laten doorbreken en visa versa. Ik zou dus maar één vervanger kopen om het vertrek van zowel Mazraoui als Álvarez op te vangen. En ja, ik zou Álvarez (net als Haller) zeker verkopen.

EDIT: Sangaré! Helemaal vergeten om ook even naar PSV te kijken. Sangaré vind ik de beste niet-Ajacied in de Eredivisie. Als hij voor 20 miljoen te koop is (wat ik betwijfel) zou ik hem zeker proberen te kopen.

17-03-2022 15:37

Henkjanklaas +20686

Wanneer ga jij eens een boek schrijven of al je bijdragen laten inbinden dat heb je een boek van hier tot Tokyo :-)

17-03-2022 17:27

Ozymandias +159568

Het is een perfecte afleiding van het lezen over massamoord, massaverkrachtigen, martelingen, etc.. wat ik voor mijn werk moet doen. ;-)

17-03-2022 17:29

trodat4030 +97495

Sorry Ozy, maar ik zie bij PSV alleen al 2, misschien wel 3 veel betere niet-Ajacieden in de eredivisie. Gakpo en Madueke. En ook die Weltmeister Mario Gotze zou ik in dat rijtje willen zetten eigenlijk. Sangare heeft specifieke kwaliteiten, maar heeft ook enorme tekortkomingen, vergelijkbaar met die van Alvarez. Nee, Sangare is in mijn ogen bij lánge na niet de beste niet-Ajacied van de ED..

18-03-2022 10:22

Ozymandias +159568

Sangaré is veel beter aan de bal dan Álvarez en heeft in effect alles wat de meeste Europese topclubs zoeken in zo’n type speler. Ik denk dat Sangaré van alle spelers in de Eredivisie na Onana de grootste kans op slagen heeft bij de gemiddelde Europese topclub van alle spelers die momenteel actief zijn in de Eredivisie.

18-03-2022 11:09

trodat4030 +97495

Leuk, maar Alvarez is natuurlijk never nooit de standaard die je moet nastreven. Daarnaast is het leuk dat ANDERE clubs zo'n speler zoeken, bij Ajax hoort dat gewoon niet thuis. Heeft imo nog steeds geen klap bij de club te zoeken, zeker niet in de basis en al helemaal niet op het middenveld.

Dat topclubs dergelijke types willen moeten ze zelf weten, bij Ajax horen ze gewoon niet. Of ze nou Alvarez, Sangare of Enoh heten.. Ja, daar vergelijk ik die lompe slagers mee idd. Enoh.

18-03-2022 11:26

Ozymandias +159568

Ik vind het geheel onterecht dat je hem in een lijstje met Enoh en Álvarez zet. Sangaré blink juist uit in passes vooruit en progressive passes (dat doet hij al jaren en mede daarom is hij een darling van de advanced analytics mensen) terwijl die twee uitblonken/uitblinken in breedte passes. Voordat hij naar PSV ging had hij zelfs sommige van de meest indrukwekkende 'progressive passes' statistieken van middenvelders in Europa (gemiddeld 11.9 per 90 minuten in vergelijking met de 3.6 van Álvarez per 90 minuten bij Ajax). Sangaré werd in het seizoen 2019/2020 ook de speler van de Ligue 1 met de meeste passes richting de laatste 1/3 van het veld.

Sangaré passing statistieken van 2018/19 waren zelfs fenomenaal voor dat type middenvelder: https://twitter.com/GriffinFtbl/status/1150924260325711872

18-03-2022 11:36

Schip +23639

Vind het wel wat makkelijk. Volgens mij had TH gewoon geen antwoord op de speelwijze van Benfica. Althans thuis niet. Speelde Haller dan wel goed? Maar hij is jong, dus telt dat niet?

Lekker deze routine in de ploeg houden en talent aantrekken, jeugd laten doorstromen. Nieuwe coach erbij halen. TH heeft het lang genoeg mogen proberen.

17-03-2022 15:23

Turbo +42331

Tadic gewoon behouden. Zet hem op 9, met Brobbey als concurrent.

Spelers als Haller en Alvarez hebben wat hype en moet je verkopen nu je eraan kan verdienen.

Gravenberch topcontract bieden en verlengen. Klaassen, Nico, Danilo, Klaiber, Labyad etc doorselecteren. Onana en Mazraoui zullen helaas gaan.

Komt behoorlijk wat salaris vrij, dus verlengen van Antony, Timber en Gravenberch is de prioriteit. Dan een nieuwe doelman, back en linksbuiten. Plekken van Klaassen en co opvullen met jeugd.

17-03-2022 15:22

Markopantelic007 +3893

Helemaal mee eens!

17-03-2022 15:31

Kingoffdatoilet +17303

Dat rijtje spelers die jij wil doorselecteren. Daar wil ik ook graag vanaf. Ook al heb ik een zwak voor Danilo en Nico. Gravenberch zou ik zelf verkopen bij een goed bod. Ik denk dat spelers als Quinten Timber en Taylor niet minder zijn dan Labyad en Klaassen. Zij zullen zelfs beter kunnen presteren dan Alvarez.

17-03-2022 15:39

frenkiedejong53 +9792

Flekken halen als keeper

17-03-2022 15:00

Eurysaces +29583

Onana, Tagliafico en Mazraoui gaan zeker vertrekken. Zonder Mazraoui gaat Alvarez een probleem worden voor Ajax, wat hem betreft moet je het ijzer smeden als het heet is, die gaat in waarde dalen zonder Mazraoui. Voor Haller geldt ook dat hij op dit moment heet is, daarmee zou je financieel goede zaken mee kunnen doen. Ook Klaassen is een basisspeler waarvan je je moet afvragen of hij zijn salaris waard is. Dan heb je nog de 3 oude keepers, spelers als Labyad en Klaiber die echt tekort komen en 2 grote talenten waar je aan wilt verdienen: Gravenberch met 1 jaar contract en Timber met een tweejarig contract.

Ik denk dat het goed is om een grote schoonmaak te houden met het oog op de toekomst. Ajax moet alles doen voor Timber en Gravenberch en dan met Martinez, Kudus en Antony als sterspelers bouwen aan een nieuw team met Blind en Tadic in een beperktere rol in het elftal, die 2 kunnen best af en toe op de bank met goede backups.

17-03-2022 14:36

noppenkoning +41669

Waan van de dag, waren we doorgegaan door een 1-0 dan waren Blind en Tadic de grondleggers van dit succes.

17-03-2022 14:24

koenos1 +7978

Echt zo!

17-03-2022 14:29

Slang +14994

maar dat gebeurde niet, dus maken ze een realistische analyse van de huidige situatie en niet jou dromenland

17-03-2022 14:30

Qifesh +24917

Van sommige nachtmerries weet je al een heel aantal wedstrijden dat ie gaat komen..

17-03-2022 14:48

Kijker +3428

Wijsneuzerij. Alsof Ajax niet constant bezig is voor de korte en middellange termijn. Dat aankopen soms niet brengen wat gehoopt is, is een andere discussie.

17-03-2022 14:20

Ozymandias +159568

Tadić en Blind spelen bijna alle wedstrijden en blijven twee van de belangrijkste spelers van Ajax. In plaats van afscheid van ze te nemen moet Ajax een trainer aantrekken die begrijpt dat dragende spelers van deze leeftijd zo veel mogelijk moeten worden gespaard voor de belangrijkste wedstrijden. Dan kunnen ze nog gemakkelijk twee/drie seizoenen door als dragende spelers van Ajax. Spelers als Tadić en Blind zorgen ervoor dat Ajax momenteel bij de subtop van Europa hoort.

17-03-2022 14:19

BlueDuke +4496

De vraag is accepteren Blind rn Tadic dat? Als ze allebij accepteren dat ze in de wedstrijden voor de grote wedtrijden of in bepaalde periodes rust krijgen dan kunnen ze nog veel waarde hebben. Dan kan je jeugd genoeg wedstrijden geven en je hebt je toppers voor de toppers. Ik heb evht het idee dat Tadic beetje op is ma de winterstop. Je had hem misschien week eerder op vakantie moeten sturen. Bij Blind heeft het meet met op kunnen brengen tegen de kleintjes. Dat vind ik overigens wel slecht signaal naar de jongere spelers.

17-03-2022 14:25

Ozymandias +159568

Waarom zouden ze dat niet accepteren? Als een grootheid als Totti dat bij Roma kon accepteren en een (voetballende) grootheid als Giggs bij United mag ik aanneem dat Tadić en Blind dat ook bij Ajax zullen doen. Als ze dat niet doen dan ligt dat aan een gebrek van autoriteit van de technische staf en moet Ajax daar veranderingen in brengen. Alleen onder Ten Hag spelen de twee oudste veldspelers in de spelersgroep het meest minuten.

17-03-2022 14:27

BlueDuke +4496

Ik hoor Blind en Tadic niets anders zeggen dat ze alle wedstrijden willen spelen en dat ze dan juist beter spelen. Blind werd zelf altijd keer boos/geirriteerd toen hij werdgewisseld. Denk dat ze in hun hoofd nog niet klaar zijn voor de stap terug.

17-03-2022 14:33

Ozymandias +159568

Als Tadić en Blind dat onder Ten Hag niet zouden accepteren moet Ajax zo snel mogelijk afscheid nemen van Ten Hag want dat toont dan aan dat hij geen enkele authoriteit in de spelersgroep heeft.

17-03-2022 14:34

Artemio +32462

Naja wanneer Ajax Haller verkoopt voor 35 a 40 miljoen euro is de kans heel groot dat je zwarte cijfers hebt.

17-03-2022 14:10

DeWijsneus +25818

Ben niet de allergrootste Haller fan, maar zonder spits spelen is ook weer zoiets.

17-03-2022 14:16

Ozymandias +159568

City speelt al twee seizoenen zonder spits en doet het beter dan ooit. In de speelstijl die Ajax hoort na te streven (Totaalvoetbal) is een diepe spits eerder een last dan een toegevoegde waarde. Daarom voegen alleen diepe spitsen met uitzonderlijke kwaliteiten echt iets toe aan Totaalvoetbal en dat soort spits is zeldzaam. Daarom zei Cruijff ook dat hij voor een valse '9' zou kiezen (om zijn "ruit" te vormen met de drie middenvelders) tenzij hij over een diepe spits van wereldklasse zou beschikken: https://youtu.be/QNI_2cll13U?t=88

Ik zou Ajax tegen de komende laagvlieger in de Eredivisie graag met Kudus als valse '9' tussen Antony en Daramy zien. Geef Tadić maar een wedstrijd rust en Haller zorgt er tegen laagvliegers voor dat Ajax enorm veel moeite heeft om door hun verdedigende organisatie heen te spelen.

17-03-2022 14:22

ajaciedpp +1597

Ben het met je eens dat dit het proberen waard is OZY, maar ook Kudus en vooral Daramy krijgen zelden of nooit de kans van Ten Hag, en Kudus na 6 minuten in extra tijd te laten invallen is schandalig, en beide spelers hebben een enorme potentie, en Blind en Tadic zijn soms ook best aan vervanging toe, maar ik denk dat Ten Hag dat niet durft, zo jammer dat Daramy ook geen kansen krijgt, met het resultaat dat deze jongen veel zelfvertrouwen zal verliezen!!!

17-03-2022 15:22

Artemio +32462

Het is daarom nog even uitzingen dit seizoen.
Daarna moeten er keuzes gemaakt worden. Zoals ik het zie moet Ajax enigszins weer beginnen met opbouwen van een nieuw team. Daarmee wil ik zeggen dat je spelers die in de belangstelling staan zoals een Haller/Gravenberch gewoon voor een goede prijs moet verkopen zodat er ruimte ontstaat voor spelers vanuit Jong Ajax (Regeer/Unuvar/Van Axel Dongen/Fitz-Jim/Taylor/Llansana/Baas/Salah edinne/Hansen/Gorter in combinatie met 1 a 2 gerichte aankopen.

17-03-2022 15:34

Msc +14160

Timber was geblesseerd vandaar Kudus zo laat

17-03-2022 15:34

JordanAFCA +22481

Ben het zelden zo vaak eens met iemand zoals Vink

17-03-2022 14:05

Jariking +5445

Juist flink investeren nu. Blind, Schuurs afscheid van nemen. Tadic gewoon duidelijk tegen zijn en niet elke keer 90 minuten. Het eind is in zicht helaas

17-03-2022 14:04

Dennis129 +11894

Kijk je raakt met Mazraoui en Tagliafico natuurlijk 2 goede verdedigers kwijt, maar dat is natuurlijk makkelijk op te vangen met Magallan en Pierie die terugkeren van verhuur en Klaiber die weer bijna fit is. Dat zijn gewoon 3 uitstekende verdedigers die we er volgend jaar bij hebben.

17-03-2022 13:52

erwtenpeller +2058

Bazoer halen zo snel mogelijk transfair vrij

17-03-2022 13:45

KBouter +4122

Schei uit man..dat is niet het niveau waar we heen willen.

17-03-2022 13:51

Freddy +11566

Afhankelijk van de trainer zou Bazoer helemaal geen verkeerde optie op 6 zijn.

17-03-2022 14:18

wijzijndebeste123 +166686

de selectie is idd aan n grondige renovatie toe. je hebt verschillende spelers die vertrekken (onana, mazraoui, brobbey), spelers die teveel verdienen voor wat ze brengen (klaassen, blind, tagliafico) en spelers die een dag ouder worden (tadic). groot probleem is echter (1) ontbreken van n td die dit proces gaat vormgeven (we zijn aan t overbruggen tot de zomer volgens vd sar), (2) n mogelijk vertrekkende trainer en (3) n ad wiens handelsmerk besluiteloosheid is en zich t liefst verstopt als t moeilijk wordt.

17-03-2022 13:43

wendoo9 +8148

De selectie zal zeker anders komen uit te zien, maar hoe dramatisch jij/sommigen het hier verwoorden met grondige renovatie gaat mij te ver. Wil je straks met 17 / 18 jarigen gaan spelen ?? Je zal altijd wat oudere spelers tussen hebben moeten lopen met ervaring anders ga je het ook niet redden. Als Ajax verliest deugt er niets meer schijnbaar. Ik kijk veel voetbal maar ik blijf zeggen dat er bijna geen enkele ploeg zo leuk voetbal laat zien dan Ajax. We kunnen verliezen maar spelen altijd gedurft om te winnen en hanteren nooit een bus. Tuurlijk kan alles beter als het geluk aan je kant zit. Als straks de Sjeiks aan banden worden gelegd wil ik het nog zien met dat gebrul over de City , Liverpool enz. Ajax zal nooit spelers van 50 a 60 miljoen kunnen halen (alleen clubs met een miljard schuld mogen dat schijnbaar ) en daarom zal Ajax nooit kunnen aanhaken met deze oneerlijke concurrentie. Doel was overleven in de Cl en die doel is gehaald. Nu nog de Titel binnen halen en de beker. Je kan altijd de prestaties negatief belichten door te denken om Benfica ff aan de kant te zetten.

17-03-2022 14:29

Msc +14160

Leo toch, hoezo risico? Het “risico” neemt Ajax al een paar jaar. Hoezo is het na dit verlies ineens een probleem?

17-03-2022 13:38

BokkieBokstra +11372

Verwacht een nieuwe start volgend jaar, ook als Ten Hag blijft, er zullen belangrijke spelers gaan, zie de Zuid-Amerikanen gaan dan is er ruimte voor nieuwe spelers uit Jong Ajax, talent zat

17-03-2022 13:38

Dennis129 +11894

Alvarez en Martinez hebben niet zo lang geleden verlengt en Antony zit pas in zijn tweede seizoen. Dat zijn juist de spelers die ik niet zie gaan. Eerder een Gravenberch met 1 jaar contact en Haller die al wat ouder is en nog een klapper wilt maken.

17-03-2022 14:05
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.