Van den Velde haalt uit naar 'kwalijke' Cruijff

door BvdPloeg 110

Van den Velde haalt uit naar 'kwalijke' Cruijff

door BvdPloeg 110

Laatst geüpdatet

Taco van den Velde vraagt zich in de nieuwe Voetbal International openlijk af of Johan Cruijff op de goede manier bezig is bij Ajax. Na een eerder artikel in De Volkskrant is het de volgende kritische nooit vanuit de media.

Van den Velde baseert zich in zijn mening op eerdere uitspraken van Luis Suárez. Cruijff zag de aankoop van FC Barcelona niet zitten, maar de Uruguayaan rendeerde volgens Van den Velde wel degelijk. 'Cruijff kan er dus er ook weleens faliekant naast zitten. Dat besef is er inmiddels ook bij de mensen die met hem samenwerken.' De columnist stelt verder dat Cruijffs fluwelen revolutie tegenstand krijgt. 'Door het intussen enorme verschil in niveau met de top ben je ook weleens gedwongen een routinier aan te trekken of wat dieper in de buidel te tasten om een speler te halen die het niveau van de ploeg wat kan opkrikken. Vier jaar en 24 duels in de Champions League leverden slechts zes overwinningen op: er komt een moment dat zelfs de grootste volgers van Cruijff beseffen dat de weg omhoog misschien wat aanpassingen nodig heeft.'

De problemen binnen Ajax zijn volgens Van den Velde nog lang niet opgelost. 'Marc Overmars, Dennis Bergkamp en trainer Frank de Boer beseffen inmiddels dat de jeugd niet goed genoeg is om op eigen kracht op te boksen tegen de Europese top, zij willen de ploeg versterken met aankopen', schrijft hij. Met het aanstellen van Tscheu La Ling is dat niet het enige. 'Hoe gaat Ajax aansluiting vinden bij de Europese top? Er is geen nieuwe lijn aangekondigd. We zijn vijf jaar verder en Cruijff denkt blijkbaar dat de huidige koers voor die aansluiting zal zorgen. Dat is nog veel kwalijker. Of zit hij er hier ook gewoon faliekant naast?'

Lees meer over:
Plaats reactie

kissemeleh18 +0

Ajax fans! hier are 2 polls voor alle ajacieds: de eerste is voor de 5 beste Sport teams voor eeuwig en altijd: http://vote.sparklit.com/web_poll.spark?pollID=1144520&sparkKey=104aa3f16499c261539835a4ba6b4199b0&preview=1, et de tweede is voor de 10 beste dingen die ooit een voetbalveld opgeluisterd: http://vote.sparklit.com/web_poll.spark?pollID=1144541&sparkKey=104aa3f16499c261539835a4ba6b4199b0&preview=1

19-06-2015 14:13

gi0vanni +7377

1: Ajax
2: Ajax
3: Ajax
4: Ajax
5: Ajax

Zo dat ook weer gehad!

22-06-2015 23:56

robertomalone +1185

Volgens mij is het heel simpel. Je kan aansluiting krijgen bij Europa (CL) als je heel veel geld hebt (zul je nog een premie moeten betalen, want toppers willen gewoon niet graag in Nederland spelen) Of je doet het op eigen kracht. Het eerste is structureel onmogelijk (te kleine commercieel grondslag in Nederland) Het tweede bijna onmogelijk (jeugdig talent alleen is niet voldoende) Wat heb je dan het liefst? Ik wil een Ajax zoals het door Cruijff wordt gezien. Vol met talenten, met mooi voetbal (de onbevangenheid van de A1) Dan maar geen CL of maar niet ieder jaar kampioen. Vorig jaar was vlees nog vis. Verkrampt voetbal én geen kampioenschap.

19-06-2015 06:46

Ajax27 +19263

Makkelijk lullen.. maar de talenten uit de A1 springen er zo bovenuit omdat ze allemaal in hun eigen leeftijdsklasse spelen, iedereen scheelt max 2 jaar van elkaar.

Diezelfde onbevlogenheid kun je niet met een compleet team cre

19-06-2015 07:20

Ajax27 +19263

fuck die kut app....

19-06-2015 08:33

je +5

Het is zo goedkoop verhaal kom eens met wat revolutioneels .
Wat een slappe koek Taco .

En dit voor al de Haters .

Mijn Amsterdamse Trots is 4 Jaar achtereen Landskampioen van Nederland
geworden Fantastische prestatie.


Alle Ajacieden Komen in de hemel als Erin de hel geen bier meer is.

Ajax Forever

18-06-2015 23:50

MPManU +0

1. PSV
2. Ajax
3. AZ
4. Vitesse
5. sc Heerenveen
6. Feyenoord
7. PEC Zwolle
8. FC Groningen
9. Willem II
10. FC Twente
11. FC Utrecht
12. SC Cambuur
13. ADO Den Haag
14. Heracles Almelo
15. Excelsior
16. NAC Breda
17. Go Ahead Eagles
18. FC Dordrecht

19-06-2015 04:44

je +5

En pisvee geen muntje op de bank alleen maar schulden?

19-06-2015 11:58

MichelAngelo66 +22296

Ik weet het, ik moet niet reageren. Maar, mankeert er wat aan je? Mogen we geen tweede worden of vindt je het juist knap dat we tweede geworden zijn met zulk slecht gestructureerd voetbal?
We hebben al een klein leger aan halve garen met halve waarheden en we nu weer iemand die overal de eindstand neerzet. AS zakt zo wel heel diep weg.

Waar is Manchester United (of ManU zoals je het stoer noemt) eigenlijk geëindigd?

19-06-2015 14:23

AmSTERdamzuid +0

jij kent het alfabet zeker niet

20-06-2015 20:04

31xAjax +8012

Die laatste vraag is retorisch. Het antwoord bestaat uit 2 letters....

18-06-2015 23:49

MPManU +0

1. PSV
2. Ajax
3. AZ
4. Vitesse
5. sc Heerenveen
6. Feyenoord
7. PEC Zwolle
8. FC Groningen
9. Willem II
10. FC Twente
11. FC Utrecht
12. SC Cambuur
13. ADO Den Haag
14. Heracles Almelo
15. Excelsior
16. NAC Breda
17. Go Ahead Eagles
18. FC Dordrecht

19-06-2015 04:44

je +5

Wie heeft er de meeste Landskampioenschappen binnen gehaald

19-06-2015 12:01

Ajax Koersvast +0

Oei oei wat moet Ajax Showtime Cruijff toch haten zeg....
Elk stukje riooljournalistiek over Cruijff wordt klakkeloos overgenomen. zegt meteen iets over het journalistiek niveau van de redacteuren van AS zelf.
Of onderhouden de AS-redacteuren goede banden met een aantal aan de kant gezette, gefrustreerde Ajax-bobo's??

18-06-2015 21:33

heinp +41

Ik kijk nauwelijks nog de site alleen die achterlijke haters zitten constant de site naar de verdoemenis te bashen en AS laat ze vrolijk hun gang gaan .Breng leuke dingen ,positieve zaken en begrijp dat Ajax verder moet met mooi en goed voetbal dat echte fans trekt.En ja ajax hebt het moeilijk maar is een weg ingeslagen die ze lekker moeten volgen met ale hobbels die genomen moeten worden zoals dat altijd is bij vernieuwen .Maar het gezeik van alle columnisten en et cetera wil ik op een fansite niet lezen ,,NIET LEZEN NIET LEZEN.SNAPPIE SNAPPIE SNAPPIE??????????????

18-06-2015 21:39

JCr14 +453

Je hebt gelijk. Eigenlijk moet je niet eens reageren.
Ze hebben niet geluisterd naar Cruijff. Ze willen het niet snappen en zullen het ook nooit kunnen snappen.
Alles wordt verdraaid. Dus reageren heeft geen zin.

18-06-2015 21:57

heinp +41

De site wordt dus ook zinloos? Echt jammer

18-06-2015 22:11

Pettersson1963 +0

Ach gut, nu ligt het aan Ajax Showtime en een aantal columnisten die kritisch naar het Plan Cruyff durven te kijken. Cruyff heeft er gewoon een enorme puinhoop van gemaakt en is wederom verantwoordelijk voor de nodige onrust binnen de club.

18-06-2015 22:33

heinp +41

Het ligt aan mensen die bashen om te bashen ,kijk maar eens in de spiegel dan zie je er een van .gezellige site he ,now future weltrusten

18-06-2015 22:48

Pettersson1963 +0

Dit is een site over Ajax en geen site over Cruyff. Wanneer Ajax beter was gaan voetballen door Cruyff zou je mij niet horen. Leg mij even uit wat de bijdrage van Cruyff is geweest in de afgelopen vier jaar. Onze Verlosser heeft een strategische commissie in het leven geroepen die Ling alle vrijheid geeft om nog enige glans te geven aan zijn compleet mislukte revolutie. Ik gaf twee jaar geleden al aan dat Cruyff misbruik maakte van zijn positie en macht. Het gaat al jaren niet meer over voetbal, het gaat alleen maar over Cruyff. De Boer werd vier keer op rij kampioen met het tafelzilver van de vorige directie en Cruyff gaat weer zagen aan de stoelpoten van De Boer om zijn gelijk te halen. De geschiedenis herhaalt zich, het is al vier jaar diepe ellende met Cruyff en zijn op macht beluste ego. Een door Cruyff in het leven geroepen strategische commissie gaat een door Cruyff benoemde directeur controleren op zijn functioneren. Cruyff lult zoals gewoonlijk weer alles recht wat krom is en zijn onzin gaat er in als Gods woord in een ouderling.

18-06-2015 23:21

MosesD +14730

Petterson, Heintje (Davids) is een tamelijk gefrustreerd mannetje. Nooit een inhoudelijke post. Geen aandacht verder aan besteden, komt nooit met een goed onderbouwd verhaal . Gewoon een kneus.

19-06-2015 00:29

Pettersson1963 +0

Was me ook al opgevallen. Heintje roept maar wat wanneer het over Cruyff gaat. Ik zit nog steeds te wachten op zijn antwoord. Er komt geen zinnig woord uit zijn mond.

19-06-2015 01:21

flyingsoccer +1

Dit keer heeft Petterson wel iets te melden dus waarom kneus.

19-06-2015 07:31

flyingsoccer +1

Zelfs als Cruijff in zijn grafkist ligt probeert hij nog invloed te hebben door al zijn engeltjes van boven af neer te laten op Ajax.

19-06-2015 07:30

Dennis_Gijs12 +0

Hey zet ff een ander cdtje op je valt in herhaling. Dat tafelzilver van de vorige directie weten we nou wel!

20-06-2015 09:21

MPManU +0

1. PSV
2. Ajax
3. AZ
4. Vitesse
5. sc Heerenveen
6. Feyenoord
7. PEC Zwolle
8. FC Groningen
9. Willem II
10. FC Twente
11. FC Utrecht
12. SC Cambuur
13. ADO Den Haag
14. Heracles Almelo
15. Excelsior
16. NAC Breda
17. Go Ahead Eagles
18. FC Dordrecht

19-06-2015 04:44

je +5

4keer achter elkaar de beste van Nederland .
Nu ji weer.

19-06-2015 12:04

flyingsoccer +1

Iedereen heeft recht op zijn of haar opmerkingen, dit is een discussie site waar iedereen zijn verhaal mag doen en waarop gereageerd mag worden. Als jij dan iets niet wilt lezen heb jij een probleem, van mijn mag iedereen kritiek hebben of juist leuke dingen brengen maar dit is en blijft een discussieforum.

19-06-2015 07:28

Cello +52981 moderator

Ik kan het misschien mis hebben of er overheen gelezen hebben (denk t niet), maar ik zie nergens dat bijvoorbeeld AS een waardeoordeel hangt aan een artikel, zoals hierboven. Er wordt ook doorgaans, zoals het m.i. hoort, op normale manier aan bronvermelding gedaan.

Ik zie het zo, dat zij, los van het feit of het positief is of negatief mbt Ajax, zij het wel bespreekbaar maken voor alle volgers hier op AS.

En dat zie je ook als je de reaktie's hieronder leest. Je hebt pro en contra geluiden.

18-06-2015 22:34

MPManU +0

1. PSV
2. Ajax
3. AZ
4. Vitesse
5. sc Heerenveen
6. Feyenoord
7. PEC Zwolle
8. FC Groningen
9. Willem II
10. FC Twente
11. FC Utrecht
12. SC Cambuur
13. ADO Den Haag
14. Heracles Almelo
15. Excelsior
16. NAC Breda
17. Go Ahead Eagles
18. FC Dordrecht

19-06-2015 04:44

flyingsoccer +1

Hoe lang ga jij hier nog mee door we weten dit nu wel.

19-06-2015 07:25

je +5

100miljoen op de bank

19-06-2015 12:00

robertomalone +1185

Nee, dat moet je toch anders zien. AS heeft niet perse een hekel aan Cruijff als ze dit soort stukjes plaatsen. Ze weten wel dat er gegarandeerd discussie ontstaat en dat mensen daarmee lang op de site blijven (=inkomsten)

19-06-2015 06:40

flyingsoccer +1

Het journalistiek-niveau is zeker matig volkomen mee eens. Maar dit soort artikelen is een garantie op discussie en daar draait het allemaal om, waar discussie is is geld te verdienen en des te meer discussie des te meer inkomsten.

Al die advertenties die keer op keer verschijnen leverd geld op een advertentieblocker levert voor mij een schone site op maar voor AS geen geld zo moet je het zien.

19-06-2015 07:24

Ajax Koersvast +0

yep: ghostery kan ik van harte aanbevelen als ad-blocker!

20-06-2015 00:25

Rinus M. +900

Nou ja, Johan weet ons bezig te houden in deze voetbalkomkommertijd. Jammer dat hij wel steeds meer als een splijtstam gaat werken. Los van een vaste kern hier gaan hechten steeds minder objectieve voetballiefhebbers veel waarde aan zijn ideeën. Dat verdient hij niet maar hij maakt het er wel naar. Zo blijft er weinig van zijn reputatie over maar wie weet schieten Nouri en Van de Beek er volgend seizoen wel 20 in....check Unibet.

18-06-2015 20:35

Cello +52981 moderator

Ik vraag het me af of het Johan is die ons bezig houdt?. Lijkt me toch verdacht veel op, dat het de media en bij deze in het byzonder Taco van der Velde is, die ons en de rest van voetbalminnend Nederland bezig houdt. Getuige het bovenstaande artikel afkomstig uit VI.

18-06-2015 22:25

MPManU +0

1. PSV
2. Ajax
3. AZ
4. Vitesse
5. sc Heerenveen
6. Feyenoord
7. PEC Zwolle
8. FC Groningen
9. Willem II
10. FC Twente
11. FC Utrecht
12. SC Cambuur
13. ADO Den Haag
14. Heracles Almelo
15. Excelsior
16. NAC Breda
17. Go Ahead Eagles
18. FC Dordrecht

19-06-2015 04:45

je +5

Nu kijken hoe jouw pisvee het ervan af Brengt in de Championsleauge?

19-06-2015 12:06

Rudolph J +0

Zelfs Taco lijdt aan selectief geheugen.

Dat het botst bij Ajax, gebeurt al jaren, niets mis mee, hoort bij ambities en prestaties. Bovendien leuk voor de pers, wees blij Taco.

En routiniers aantrekken? Prima, maar waarom Zimling? Versterkingen? Prima, maar waarom Duarte, Hoesen, Sigthorsson et cetera? Nota bene: dat is niet het terrein van JC, maar van MO (toch?) en/of DB (?) en/of FdB (?). Hoe dan ook: waarom was/is een TC betrokken bij aankopen?

Gewoon 2015-16 weer kampioen; iedereen weer blij. Heerlijk!

P.S. Taco, alles onder controle op de redactie van VI? Alsof ze daar het paradijs hebben uitgevonden.

18-06-2015 20:12

Liefhebber +1

Cruijff stapelt fout op fout maar mensen willen het niet zien want in hun ogen is Cruijff foutloos. Maar een opsomming van zijn fouten mbt louter Ajax en de revolutie:
1. Cruijff wilde per se de huidige organisatiestructuur met een TH en onduidelijkheid over wie waar verantwoordelijk voor is en wat beslist. Zo moest het van Cruijff. Niks hierarchie, allemaal gelijkwaardig met een onduidelijke taakomschrijving. Het resultaat: logischerwijs alleen maar gezeik.
2. Denk ook aan het idee om eigen jeugd op hun 16e niet een contract aan te bieden. Ze moesten maar laten zien dat ze graag voor Ajax wouden voetballen. Het resultaat: 3 grote talenten vertrokken. En beslissing teruggedraaid.
3. Ook het dwingende advies van Cruijff om alleen maar voetbaljongens op belangrijke bestuurlijke plekken te zetten (Overmars, Vd Sar, Bergkamp, Jonk) blijkt allesbehalve een schot in de roos. Iedereen is er inmiddels eindelijk achter dat een goed paard nog geen goede ruiter is. Vd Sar is er nog lang niet klaar voor (waarschijnlijk helemaal nooit) en loopt eindeloos als een zwaar overbetaalde stagiair aan het handje mee, Overmars voert wanbeleid (zwakke selecties, aankopen) en Bergkamp zijn rol is helemaal onduidelijk. Jonk zijn werk moet nog blijken. Wel staan ze allemaal voor een half miljoen of meer op de loonlijst. Maar toch wist Cruijff zeker dat we met deze voetbaljongens de top gingen bestormen. Het lijkt echter nergens op vooralsnog!
4. Het doorslaan met de focus op eigen jeugd. Geen aankopen willen doen. Maar gewoon een seizoen willen ingaan met Tete, Riedewald, Bazoer, Kishna, El-Ghazi als basisspelers met daarachter nog meer jeugd. Daarmee ga je echt niet kampioen worden of Europees presteren.

Verder is het natuurlijk wel gewoon heel merkwaardig dat allerlei mensen van de Cruijff University (is gewoon HBO) gelijk een baan moeten krijgen bij Ajax en Cruijff zijn schoonzoon het plan Cruijff met Ajax als voorbeeld in de wereld verkoopt.
Nee het plan Cruijff is een grote farce en wordt alleen maar gebruikt voor zelfverrijking/gewin, nepotisme en machtswellust. En resulteert in een chaotische organisatie gevuld met allerlei incapabele mensen die buitenproportioneel voor hun rotzooi beloond worden. Alleen Cruijff kan daar door zijn onschendbaarheid mee wegkomen. De grote nobele weldoener. Onze eigen Sinterklaas! Nee onze eigen God!

18-06-2015 19:36

EnkeltjeAjax +0

Bankafschriften die binnenkomen worden door medewerker Administratie gecontroleerd op juistheid bedrag aan de hand van het bestand VERKOOPFACTUUR. (De betreffende gegevens worden opgezocht door intoetsing van het factuurnummer, dat op het bankafschrift is vermeld.)
Bij goedkeuring wijzigt medewerker Administratie de status van de betreffende factuur in het bestand VERKOOPFACTUUR, waarna in het systeem automatisch het GROOTBOEK wordt bijgewerkt.
Daarnaast dient tijdigheid van betaling bewaakt te worden. Periodiek wordt door medewerker administratie een overzicht aangemaakt van alle facturen die niet tijdig betaald zijn -> Het bestand VERKOOPFACTUUR raadplegen op vervaldatum (kleiner dan huidige datum) en status (niet betaald). Aan de betreffende klanten wordt een aanmaning gestuurd. Hiervan wordt een aantekening gemaakt in het bestand VERKOOPFACTUUR (en evt

18-06-2015 19:39

Zorro +0

Hear, hear...

18-06-2015 19:43

OKP-AFCA +56

Godver, jij ook weer terug.

Anti Cruijff boys schieten de grond weer uit, jij en Petterson was ook alweer terug, slecht seizoen natuurlijk, het moment om je kop nog eens te laten 'zien'.

18-06-2015 19:49

JCr14 +453

Je snapt het gewoon niet.

1. Taken zijn heel duidelijk. Alleen dat misschien de communicatie niet goed verloopt. Meningsverschillen krijg je altijd. Zeker als er druk van buitenaf is.

2. De keuze ligt nog steeds bij de jeugd zelf. Denk je echt dat een Man Utd enz. Niet al voor hun 16e contact hebben. Dan zwichten ze toch wel als ze te gevoelig zijn voor geld of de familie en zaakwaarnemers er op inpraten.
Ze willen juist van die zaakwaarnemers af die rondstruinen op de toekomst.

3. Daar weet je allemaal niets van. Spelers zijn lovend over Bergkamp. Overmars haalde ook Goede spelers en beslist niet alleen. En Vd Sar is sterk genoeg om zelf aan te geven er nog niet klaar voor te zijn.

4. Cruijff heeft goed gezegd. Eerst kijken wat er in de jeugd loopt. En als Ajax iets haalt moet hij van toegevoegde waarde zijn.

Ook de rest is onzin

18-06-2015 19:48

Boy-Wonder +0

Het plan Cruijff is zijn plan en reeds ingevoerd bij Barcelona bij Ajax staan ze vergeleken bij Barcelona nog aan het begin dus hij zal eerder naar Barcelona wijzen dan naar Ajax als hij al wijst.
Cruijff zelf reageerde over de Cruijff University, daar zitten 6000 sporters op en daarvan waren er 32 van Ajax mede omdat van de Sar daar zeer tevreden over was. Dus denk jij nu echt dat hij rijk wordt van 32 leerlingen op die universiteit.
Denk jij werkelijk dat Cruijff zich verrijkt over de rug van Ajax?
En ja helaas je kan je vergissen in het niveau of erger betrouwbaarheid van mensen die bepalende functies kregen na de fluwelen revolutie.
En ja in iedere organisatie heb je opstartproblemen moet je bijsturen of terug komen op genomen beslissingen.
Ik weet niet of jij werkt maar je moet eens aan je baas vragen hoeveel procent er goed gaat binnen zijn organisatie, ik kan je vertellen er is geen organisatie ter wereld die 100% scoort, fouten maken is inherent aan het leiden van een bedrijf, organisatie of club.
Het blijft nl. Mensen werk.
Wie veel doet maakt veel fouten.
Wie weinig doet maakt weinig fouten.
Wie niets doet maakt geen fouten.

18-06-2015 19:53

Ajax412 +1327

precies, mee eens

18-06-2015 20:03

31xAjax +8012

Er is bij Barcelona helemaal geen plan Cruijff geweest. Cruijff is daar al jaren weg vanwege, hoe kan t ook anders, een ruzie.

Bij Barcelona hebben ze gewoon een enorme berg euri's en in tegenstelling tot Ajax laten ze die wel rollen. Een begroting van 500M en aankopen voor 10-tallen miljoen per speler. Daarnaast hadden ze een 10-12 jaar geleden een top lichting met Xavi, Iniesta, Busquets, Piqué etc.

18-06-2015 23:47

Bobo het Konijn +0

Nou jij kan een hoop duimpjes naar beneden verwachten maar vind hem volkomen raak. Het Plan Cruijff bestaat niet, zo de wind waait waait zijn jasje en een ding is zeker, er is altijd een vijand die niet deugt waarmee afgerekend moet worden. Dat met die onduidelijke verantwoordelijkheden dat was vanaf het begin al duidelijk, het was wachten op gedonder. Ajax wordt gegijzeld door Cruijff en hij heeft al een enorme schade aangericht. Ajax is in tweeen gesneden en nu ligt zelfs het TH in tweeen.

18-06-2015 20:11

Sam Badi +0

Kerel, er is echt van alles op Cruijff aan te merken. Wat ik ervan begrepen heb is het een onmogelijk persoon als je hem niet naar de mond praat bijvoorbeeld. Zijn revolutie was keihard, niks fluweelachtigs aan. Je hebt genoeg munitie om mee te schieten en je kiest toch een paar losse flodders.

Over punt 1. Als je niet doorhebt dat de huidige structuur niet is zoals Cruijff die voor ogen had, moet je niet proberen mee te discussiëren. Cruijff had een sterke man aan het hoofd van de voetbaltak in gedachte. De RvC zag het niet in die kandidaat zitten en eerlijk gezegd was ik daar blij mee want ik vond Ling een ongelofelijke engnek. Ik ben nog steeds bang dat hij dat is maar Trencin pakt wel de dubbel en Lings eerste actie bij Ajax ben ik het mee eens.

Punt 2 heb je gelijk in, dat is utopie.

Punt 3 kan niet waar zijn omdat punt 1 al niet waar is. Het is heel goed als er oud-voetballers bij de club betrokken zijn op belangrijke posities. Natuurlijk maakt een goed paard nog geen goede ruiter! Denk je werkelijk dat Cruijff dacht dat een leuke dribbel in de benen of een goeie lange pass gelijkstaat aan een business master? Wat is dat voor kul om hem dat in de mond te leggen? Natuurlijk hadden deze gasten niet in deze constructie samen aan één roer moeten trekken maar dat was wat overbleef toen het stof neerdaalde. Weet je nog hoe hij is tegengewerkt destijds? Nogmaals, als Cruijff zijn idee over structuur had kunnen doorvoeren had het er anders uitgezien: de trainer had nóóit zoveel macht gehad.

Punt 4. Geen aankopen willen doen... Ook weer quatsch. Het ging er toch om alleen nog geld uit te geven aan echte versterkingen? Of was je dat voor het gemak even vergeten? Gelukkig voor jou hebben Overmars en De Boer niet geluisterd en zijn zij wel de markt opgegaan. Godsallemachtig...

Ik moet zeggen, in dat laatste stukje laat je wel zien een ruw talent als volksmennend onheilsprofeet te bezitten. Blijf dat bijslijpen, er zijn altijd wel een paar mensen zo van je toon onder de indruk dat ze niet doorhebben dat de inhoud van iedere nuance gespeend is.

18-06-2015 20:39

Liefhebber +1

Haha, ondanks dat we het niet eens zijn, geniet ik van je reactie. Hoe je het verwoordt en inhoudelijk heb je zeker een aantal punten (dat Cruijff in 1e instantie Ling wou bv), maar ik blijf erbij dat hij zich ook hard voor Bergkamp. Overmars, Vd Sar heeft gemaakt. En eerder voor Mvb, Witschge, Van t Schip als technisch hart (bleken er ook weinig kijk op te hebben). Wat betreft het bezitten van ruw talent om als volksmenner volgelingen te verzamelen, haha mooi gezegd maar ik mag toch gewoon op AS een beetje jus bij mijn posts doen? De nuance vergeten en reacties uitlokken?

18-06-2015 20:47

Sam Badi +0

Ja, dat mag en dat lukt dus ook! ;) Van mij een duimpje omhoog voor deze reactie.

Maar nog even inhoudelijk. Overmars als directeur voetbalzaken komt zeer zwak over maar we weten natuurlijk nooit exact hoe het zit. Wat wel duidelijk is, is dat hij zijn oor laat hangen naar de trainer en de scouting niet zo heeft kunnen organiseren of waarderen (welke van de twee is een vraag waar ik graag eens uitsluitsel over zou willen hebben) dat hij met interessante alternatieven kan komen.

Bergkamp geef ik je wel gelijk in. Prachtig om hem bij de club te hebben maar tegen deze functie is hij niet opgewassen. Maar eerlijk: twee van zijn oude vrienden die lijnrecht tegenover elkaar staan weer op één lijn te krijgen... Ik geef het je te doen. Soms zijn meningen gewoon niet te verenigen en dan moet er iemand van boven een klap op geven. Daar zit het mis, maar dat is niet Cruijffs schuld. Op dit moment is het Overmars die de boventoon voert en nogmaals, die laat zijn oor hangen naar De Boer. Zo bezien frustreert De Boer de lijn Cruijff al jaren. Dat had Cruijff niet ingecalculeerd, dat klopt, maar De Boer was wel de logische kandidaat. Cruijff probeert nu paal en perk te stellen door Ling alsnog op een schandalige manier binnen te loodsen. Verdient bepaald niet de schoonheidsprijs maar wees eerlijk, het technisch beleid van de afgelopen jaren ook niet.

Van der Sar doet het als gezicht van de club goed hoor in het buitenland! Hoe dat kan met zo'n charismaloze kop is me een raadsel maar zijn lengte zal wel weer wat goedmaken ofzo. Hij heeft puur door zijn bekendheid zijn salaris al dubbel en dwars terugverdiend. Een sterke leider zie ik ook niet in hem, maar als uithangbord mag hij aanblijven.

Om een lang verhaal kort te maken: de huidige situatie op Cruijjf afschuiven is onterecht. Je kan een fantastische machine bouwen maar als er een tandwiel wordt vervangen door eentje van een andere maat, werkt het niet. Ik weet niet of Cruijffs machine inderdaad goed zal draaien maar er moet wel iets gebeuren nu. Ik was een gematigd tegenstander van Cruijff een paar jaar geleden. Vanwege zijn stijl en vanwege Ling. Maar die verrekte pillendraaier flikt het wel! Laat Cruijff het nou maar één keer zo organiseren als hij het voor zich ziet, zeg ik nu. Als het niet werkt, zijn we er voor altijd vanaf.

19-06-2015 11:27

fanforeffer +4

dit is een groot onzin verhaal. na de revolutie zijn wij 4 x kampioen geworden , en hebben we een goed gevulde kas. vlak na de revolutie was de filosofie van Cruyff nog te zien . Hoe langer FdB en MO het dachten te weten, hoe meer ze zich van Cruyff afkeerden ,hoe minder het ging. de laatste 2 jaar is het voetbal droevig slecht.
en een aankoop als Zimling is een regelrechte blunder ! net als het verhaal met Moisander en Denswil . Cruyff's filosofie is goed ,de mensen die hem uit moeten voeren zijn niet altijd capabel dat te doen. of ze zijn er te eigenwijs voor. en dan dit nog .... Cruyff wou Ling als directeur 4 jaar terug .

18-06-2015 21:05

Pettersson1963 +0

Je gaat toch niet met droge ogen beweren dat we door de revolutie 4 keer op rij kampioen zijn geworden? We werden 4 keer op rij kampioen door De Boer en een selectie die er al was toen de revolutie nog moest beginnen.

18-06-2015 22:11

fanforeffer +4

nee dat ga ik niet beweren,de Boer hield het hoofd koel en had houvast aan de filosofie ,maar hij drijft er steeds verder vanaf.

19-06-2015 09:07

31xAjax +8012

100% eens!!!

18-06-2015 23:51

Cello +52981 moderator

De zogenaamde fluwelen revolutie van Cruijff behelste voornamelijk het beleid wbt het opleiden van spelers en dus ook daarmee verband houdend het doorschuiven en klaarstomen voor Ajax 1.
Dat daar in de loop van de tijd ook meer organisatorische veranderingen/vernieuwingen op bestuurlijk niveau bijkwamen, okay. Dat was ook uiteindelijk noodzakelijk om het primaire deel van zijn revolutie, die opleiding veranderen, mogelijk te kunnen maken.

Om dat gelijk maar aan Europa te koppelen is complete onzin. Wanneer je de opleiding echt volledig kan gaan afrekenen op resultaat dan ben je eigenlijk een complete cyclus van een opleiding verder. Oftewel.... hoe staan spelers die debuteren ervoor nadat zij als eersten van de vroegste jeugd profijt hebben kunnen trekken van een volledige opleiding 'nieuwe stijl'. Dus na de revolutie.
Dan ben je, gerekend vanaf de revolutie, zomaar 8 tot 10 jaar verder.

Wat Taco doet.... die bekijkt de resultaten van de Europese campagnes sinds 2011-12 en gaat aan de hand daarvan oordelen. Maar let wel: geen enkele speler heeft de volledige opleiding nieuwe stijl doorlopen. De basis van Cruijffs revolte.....

Taco begrijpt er dus imo geen ene malle moer van èn is alleen maar bezig om, net als anderen overigens, een vuurtje op te stoken in de hoop dat er veel anti sentimenten ontstaan en er problemen komen.

18-06-2015 19:21

Boy-Wonder +0

En zelfs wat betreft Europa heeft Taco een selectief geheugen.
Natuurlijk weet hij nog wel dat we tegen AC Milan ten onrechte een penalty tegen kregen of dat er 2x een doelpunt tegen Real Madrid ten onrechte afgekeurd werd.
Overwinteren was toen zeker haalbaar.
En Taco denkt dat Ajax zich nu al kan meten met Barcelona, Real Madrid, Manchester United en Citty, AC Milan, Juventus of PSG.
Wat jij zegt klopt, we zitten nog steeds in een overgangsfase maar goed nieuws is geen nieuws dus schofferen we Cruijff dat bekt zo lekker,.
Een troost het blad VI is bezig zich van de voetballiefhebbers te vervreemde.

18-06-2015 19:38

FlyingDutchMan +17318

Goh, Johan kan het weleens mis hebben!
Is het toch nog een mens?

18-06-2015 19:02

Robinjo1988 +1

Die Taco is echt een debiel. Elk stukje van hem zit vol onjuiste feiten, en daar baseert hij dan nog zijn mening op, en krijgt er nog voor betaald ook. Dat VI hem er nog niet uitgegooid heeft is echt vreemd.

18-06-2015 18:54

EnkeltjeAjax +0

Ik heb drank en drugs
Als je bitch wil chillen is 't geen probleem, dan ga ik erheen
Ik kom niet alleen want ik heb drank en drugs
Ik heb drank en drugs
Als je bitch wil chillen en ze belt m'n nummer
Dan ga ik wel komen want ik ben flexibel
Nu ben ik in de club, nu sta ik voor de spiegel
Ik kan niet voor je liegen, we willen wat verdienen

18-06-2015 18:40

Boy-Wonder +0

Wen er maar aan het is komkommertijd en er valt niets te melden voor de "sportjournalisten" u weet wel de zelfbenoemde deskundigen.
Wat is er mooier als je op voetbalgebied zelf nooit iets hebt voorgesteld je krachten "op papier" te meten met de grote Johan Cruijff.
Je geeft jouw mening weer, doorspekt met vermoedens, aannamens, halve en hele waarheden en je weet dat de hele Goe Gemeente je na praat/schrijft.
Je weet dat Johan zelf zich echt niet verlaagd tot jouw niveau en dus niet zal reageren want dan heeft hij daar dagwerk aan.
En je komt er natuurlijk niet op terug als er mensen zijn die jouw verhaal doorprikken en wijzen op leugens en verzinsels.
Mensen als Taco van den Velden en Arno Vermeulen en co willen scoren over de rug van Cruijff en Ajax.
Komt bij dat zij en die gasten van de Volkskrant en het AD gevoed worden door de verliezers van de fluwelen revolutie.
Bedenk ten alle tijden bij al die berichten van de anti Cruijff lobby dat zij slechts uit zijn op het beschadigen van Cruijff en zelfs Ajax als club en daarbij uitgaan van de gedachte.

...Als je heel veel modder tegen een muur gooit blijft er altijd wel iets plakken"

18-06-2015 18:38

flyingsoccer +1

Wat je zegt klopt, zodra het seizoen erop zit moet er toch dagelijks worden gekotst door de journalistiek en het dan ook ieder jaar same shit en same story.

19-06-2015 07:38

ARUCAMBA +1

nog een keertje proberen, ook voor Taco van velde, vroeger een goede back bij, jawel Vlissingen, Ajax moet vissen in de derde of vierde categorie, top komt gewoon niet naar nederland toe, dus je moet veel geld neer leggen voor een niet top speler waarvan je moet afwachten of ze ook thuis geven, we hebben er toch een paar van barca gehad, liep niet over, opleiden kost tijd, de meesten zijn veels te ongeduldig, zolang frank de boer zijn spelopvatting niet verandert zullen we ook geen aansluiting krijgen, ik verwacht een zwaar half jaar voor hem, daarna jammer genoeg exit, hij heetft veel betekend voor ajax de laatste jaren maar zijn ego zal te groot zijn om concessies aan zijn speelwijze te doen, ajax zal niet zomaar de cl winnen maar zoiets als Seville moet er toch inzitten op langere termijn dan

18-06-2015 18:37

JCr14 +453

Zijn al die journalisten nu echt zo dom? Of willen ze het gewoon niet snappen?

Cruijff zei: je moet eerst in je eigen jeugdopleiding kijken wat er rond loopt.
En als je een aankoop doet moet hij van toegevoegde waarde zijn.

18-06-2015 18:12

flyingsoccer +1

Kijk jij begrijpt het maar de journalisten hebben in deze tijd een waterhoofd door de komkommers die zijn ook zo waterig.

19-06-2015 07:39

JCr14 +453

Barcelona heeft maar 1 kapitein de rest schikt een mindere rol.
Dat zei Cruijff ook.
Of het moet zijn dat ze zich kunnen schikken.

18-06-2015 18:07

tyzinho +1324

Cruijff dacht dat Overmars op 1 lijn zou zitten maar die doet nu gewoon hele andere dingen. Ling heeft het bij Trencin bewezen hoe je via de Cruijff manier succesvol kunt zijn.

Cruijff heeft altijd gezegd dat je jeugdspelers moet laten doorstromen met de aanvulling van goede gerichte aankopen en die mogen ook wat kosten. Overmars (en De Boer) haalt breedte aankopen die veel kosten en doorstroming van talenten die binnen 1 jaar beter zijn houdt hij zo dus tegen.

Ze wilde wel geld uitgeven zo als een V Ginkel, Eto'o en nu Sinkgraven en Gudelj. Maar dit zijn allemaal jongens die je in het buitenland voor minder binnen haalt als je je scouting op orde hebt. Gudelj kost 2 jaar geleden bijna niks toen hij bij NAC zat. Sinkgraven (goede voetballer) is 19 jaar en 8 miljoen die nog niks beter is dan een Andersen, Klaassen, Bazoer Nouri of vd Beek die 1 jaar jonger zijn.
Eto'o bied je wel veel geld en als die niet haalbaar is verleng je uit armoede het contract van Sigi. Zimling, Duarte vd Hoorn zijn er doorgedrukt door De Boer maar die zijn niks waard wat de meeste mensen vooraf al zeiden. Milik is een goeie en die is opgemerkt door Ulderink als het goed is, anders had nu nog geen fatsoenlijke spits. Dus Overmars heeft niks goed gedaan.

18-06-2015 18:00

strafschop +3

'Ling heeft het bij Trencin bewezen hoe je via de Cruijff manier succesvol kunt zijn'

Degradatie in het 1e seizoen, zeven hoofdtrainers en 1 kampioenschap in acht jaar is de manier?

18-06-2015 18:40

Rinus M. +900

Maar Taco, dat willen wij als rechtgeaarde Cruijff-fetisjisten toch helemaal niet horen....?

18-06-2015 17:57

Lazell +17013

En sinds wanneer is Cruijff tegen ervaren aankopen? Die ervaring moet wel iets toevoegen en 'kwaliteit is belangrijker dan ervaring', dat zijn criteria van Cruijff.

Verder dat 'verschil in meningen' tussen de Ajax-top. Daar hoor je alleen de media over speculeren. Niemand weet en/of schrijft wat er precies aan de hand is. Ze zullen vast een verschil in visie hebben, maar in de media wordt net alsof gedaan dat ze elkaar de tent uit vechten.

En dit “Marc Overmars, Dennis Bergkamp en trainer Frank de Boer beseffen inmiddels dat de jeugd niet goed genoeg is om op eigen kracht op te boksen tegen de Europese top, zij willen de ploeg versterken met aankopen”. Marc, Frank en Dennis zijn nooit tegen aankopen geweest, alleen tegen te dure aankopen die niets of weinig toevoegen.

Ik kan zo boos worden om al dat domme gelul in de media... Zo kan ik ook journalist worden.

18-06-2015 17:55

4xbestevaneurop +0

Dit seizoen slecht voetbal en toch bijna 2x van PSG winnen...Uit van Apoel kunnen/moeten winnen en dan was je gewoon door geweest in de poule. Over die andere keren dat het net niet was (madrid thuis met die afgekeurde goal,zagreb die ons naaide, milan uit net verloren) hoeven we het niet eens te hebben. Vorig jaar van Barcelona gewonnen.. Als Poulsen was gebleven had je de routinier die je nodig had. Ik noem maar een dortmund uit en tegen psv, toen zag je hoe belangrijk een breker is. Van Bommel en Toivonen in de eerste minuten helemaal ondersteboven lopen, dan laat je meteen zien wie de baas is!

18-06-2015 17:48

Truus de Bakker +1

Taco doorspoelen met een flinke slok tequila.

18-06-2015 17:43

Bjarkos +13

Al die 'analitici' praten elkaar maar na dat het slechte voetbal aan te jeugdige spelers ligt, terwijl de zogenaamde ervaren spelers het lieten afweten.

18-06-2015 17:24

Ajax412 +1327

Mensen die nu het beleid en het plan Cruijff ook afkraken zonder inside informatie willen alleen maar scoren over de rug van iemand die ze nooit gaan benaderen

18-06-2015 17:37

Raoul14 +3094

Taco, rot op met je flut blad. De zogenaamde journalisten vallen over elkaar heen om zoveel mogelijk te stoken binnen onze club.

18-06-2015 17:07

AjaxD1986 +1

Dus ze hebben nog geen inside informatie. Dan gaan die zielige riooljournalistjes lelijke dingen over je lopen schrijven om de blaadjes te vullen.

18-06-2015 16:56

Jornnn +5

Zolang Frank en Marc middelmaat blijven halen zal Cruijff altijd gelijk hebben.

18-06-2015 16:49

joodje! +0

Dank Taco, nu weet ik helemaal zeker dat ik geen spijt heb van het opzeggen van mijn abonnement.

18-06-2015 16:31

Mokum_32 +1

Cruijff zei dat het beoogde tiki taka niet met suarez ging lukken. Daar heeft die ook gelijk in gekregen wat dat is zo goed als verdwenen en t is echt hopen op de individuele kwaliteiten voorin. irritant als zulke simpele mensen denken meer verstand van voetbal te hebben dan johan

18-06-2015 16:26

nuff-said +1653

Barca speelt als nooit te voren erg goed. Dat tiki taka voetbal is uit de mode. Voetbal bljjft ontwikkelen. Dat heeft barca goed gezien. Want ze konden even niet op tegen bayern munchen dat hun spel echt op een verfrissende manier had ontwikkeld. Dus cruijf was wel degelijk verkeerd hier. Wat hij zegt ook dat frank en co beseffen dat je versterkerkingen nodig hebt. Dat is correct. Maar niet met wat hun aankwamen. Nu pas beginnen ze met goed aankopen te komen. En dat cruijf ling neerzet om de aankopen te controleren daar doet cruijf wel goed aan eant overmars en de boer die bakken er niks van

18-06-2015 16:42

Warrior +1

Zullen we eens afwachten wat Ling komt doen? Of wordt dat ook weer zo'n figuur die op afstand kritiek levert? Net als zijn maat en grote meester.

18-06-2015 17:45

JCr14 +453

Barcelona speelt nog gewoon tiki taka

18-06-2015 18:16

Cruyffie +2403

Prima om kritiek te hebben, mits gefundeerd. Mij valt echter op dat de kritiek opzichtig ongefundeerd is: en dat doet mij dan weer twijfelen aan de kritiek zelf.

Met als belangijkste misser:
Plan Cruyff wordt niet al 5 jaar uitgevoerd bij ajax, maar pas 3 jaar. De rechtszaak was begin 2012, en het is nu 2015.

Er is nu eenmaal besloten bij ajax om de weg van cruyff te volgen. De andere route (veel aankopen doen) heeft zic de afgelopen 15 jaar bewezen als matig prodctief. Geef de nieuwe route van Cruyff dan oo gewoon (volledig) de lans, en zeur verdomme niet zo. Cruyffie!!

18-06-2015 16:17

MosesD +14730

TH begon eind 2010. Begin nog wel wat stroef, maar inmiddels zit men er wel al 5.5 jaar.

18-06-2015 16:31

Jornnn +5

Want in die eerste twee jaar konden ze alles moeiteloos doorvoeren en werden ze niet beperkt in hun handelen?

18-06-2015 16:52

tyzinho +1324

De Boer zit er 4.5 jaar en geen 5.5 jaar. Er was eind 2010 nog geen sprake van een technisch hart. Cruijff was in die periode alleen nog via zn column aan het praten en pas na de burgeroorlog is in 2012 rust gekomen bij Ajax met de aanstelling Overmars en het afscheid van Danny Blind. Toen was er ook pas sprake van een Technisch Hart.

Ik word een beetje moe van al die mensen die de grootste bek over Cruijff en zn plan hebben maar dan met totaal verkeerde argumenten en feiten komen.
Zoals het niet willen doen van aankopen door Cruijff. Cruijff is voor aankopen zolang ze maar iets toevoegen. Als je als Overmars zijnde alleen ''scout'' in de Eredivisie zit je er al snel naast wbt aankopen, want je kan nu ook niet zeggen dat Sinkgraven (goede voetballer) een verbetering is ten opzichte van de huidige spelers en aanstormend talent.

Van de aankopen van de afgelopen jaren is eigenlijk alleen Cillessen geslaagd.
De rest is helemaal mislukt of hebben weinig bijgedragen aan AJax.
Dit is volledig op het conto van Overmars en De Boer die samen spelers uitzoeken.

18-06-2015 16:53

MosesD +14730

4.5 jaar, je hebt gelijk. Maar Jonk en Bergkamp werden snel nadat de Boer trainer was als th aangesteld. Blind was in eerste instantie assistent van de Boer en vertrok erna. Hij is voorgesteld als een soort TD, maar dat is uiteindelijk nooit doorgegaan. Het th heeft wel even wat tegenwerking gehad, maar zit er toch al 4.5 jaar. Overmars verving de Boer in 2012. Maar dat heeft niet veel veranderd in het beleid.
Spelers die wat toevoegen kosten geld en daar is men niet bepaald scheutig mee. Op zich prima, maar dan moet je niet gaan roepen zoals JC dat je terug wil naar de Europese top. Die is namelijk onhaalbaar voor een Nederlandse club en al helemaal als je alleen op de jeugd inzet.
Overmars doet het niet bepaald goed en is toch naar voren geschoven door JC. Ipv ruiterlijk zijn fout toe te geven zet hij Ling nu in om Overmars uit te roken. Bedenkelijk.

18-06-2015 17:06

MichelAngelo66 +22296

Goed gezegd. Men komt hier constant met halve waarheden. Reageren helpt niet... Selectief geheugen. Vermoeiend.

19-06-2015 01:16

Gewoon Gijs +18454

Ja, en als het over 2 jaar nog niks geworden zeg je gewoon dat het pas in 2015 is begonnen, toen eindelijk Ling aangesteld, zoals Cruijff al eerder wilde.

18-06-2015 17:11

tonny +0

Cruijff maakt meer kapot dan dat hij iets opbouwt van afstand.
Reinste waanzin.
Je helpt in huis of je gaat ergens anders maar onrust zaaien.

18-06-2015 16:00

V12 +867

Het gaat er niet om of iemand er wel eens naast zit. Het gaat erom hoe vaak hij gelijk heeft. En niemand heeft vaker gelijk over voetbal als Johan Cruijff.
Cruijff heeft meer kennis als overmars en de boer samen.

Zij doen wat alle anderen doen. Het lukt niet? Dan gaan we dure spelers kopen want kwaliteit. En zo raken verreweg de meeste clubs het meeste geld kwijt. Dat staat vast. Wij zijn een andere weg ingeslagen en moeten nog even geduld hebben. Vooralsnog zijn de resultaten qua voetbal en financiën beter als voorheen.

18-06-2015 15:58

han23 +0

met resultaten doel jij op de 4 kampioenschappen? die hebben niets maar dan ook niets met de komst van cruijf te maken. en wat betreft de financien, al hebben we 300 miljoen op de bank, marc mag niet teveel uitgeven, want wij lossen bijna alles wel even op jeugd
:S

18-06-2015 20:00

AJAXZZZ +0

1.Uitspraak Cruijff in de telegraaf van afgelopen maandag (column) : "Een speler moet iets toevoegen".
Dus hier zit Taco al er naast, dat Cruijff tegen aankopen is.

2. Alle zogenaamde voetbal analitici, - verslaggevers, - journalisten op tv, radio, kranten en tijdschriften dachten dat Suarez geen type speler voor Barcelona was.
Behalve Taco zeker.
Mag Cruijff niet 1 keertje ongelijk hebben ?
Cruijff zag wel dat Jan Wouters iets voor Ajax was, wat niemand dacht.

18-06-2015 15:41

Warrior +1

Napraten. Cruijff zag ook mensen die achteraf niets waard waren, net als alle andere trainers voor en na hem. Hij is niet alwetend.

18-06-2015 17:49

TOOL +3

Jeugd heeft de toekomst! We kunnen misschien voetballend niet aansluiten bij de top maar financieel hoef je het niet eens te proberen. Dus beste Taco, kom maar met jouw plan dan! Zeg ons maar even wie we moeten kopen, die ook nog wilt en redelijk betaalbaar is, dan gaan we even kijken!
Inzetten op jeugd is onze enige optie en hopelijk kunnen we daarmee hoge ogen gooien. Sowieso is Nederland een land wat dit altijd goed heeft gedaan want voor een klein landje tellen we wel mee! Blijven opleiden en gerichte aankopen is de enige mogelijke optie.

18-06-2015 15:30

Warrior +1

Totdat ze in beeld komen, en weer niet behouden kunnen worden. We moeten gewoon binnen 1 a 2 jaren een top-elftal bij elkaar hebben, en dan snel zoveel mogelijk prijzen zien te halen, want daarna wordt alles weer weggekocht.

18-06-2015 17:52

DeKes +3213

Ik schat de visie van Taco hoog in. Na vijf jaar mág er reële kritiek zijn. Alleen maar positief. Het móet beter, dat is duidelijk. Constand evalueren en verbeteren. Cruyff is niet almachtig.

18-06-2015 15:29

bojansuarez +324

Uberhaupt vindt ik alle discussies zo dramatisch gesteld, het is heel simpel. Overmars heeft het niet goed gedaan terwijl nu alle vingers verschillende kanten wijzen door de ego's maar die moeten gewoon naar Overmars gaan. Hij is verantwoordelijk voor de balans tussen jeugd&aankopen, niemand anders. Ling gaat de aankopen nu regelen let maar op, Overmars moet zich lekker richten op jeugdtalenten aankopen binnen/buitenland, het enige element waarin die zichzelf heeft bewezen naar mijn mening.(Bazoer, Elghazi, Cerny, Kishna, Muric, Milik, Fischer - chapeau) . Opvallend dat de meeste succesvolle, buitenspelers zijn...

18-06-2015 15:28

Poldervoetbal +0

vd. velde= lul. Cruijff plan is goed. Toen de Boer nog aanvallend speelde, deden we het goed ,lootten alleen ellendig, wonnen van MU en MC. Maar er gingen een paar spelers weg en de Boer stapte over op zijn inmiddels beruchte Angshazen tikkie breed voetbal ( anti plan Cruijff) en sindsdien zakt ons Ajax steeds dieper weg. Als de Boer van vakantie terug is ,hoop ik dat hem in gesprekken met onder andere v.Duivenbode duidelijk word gemaakt welk voetbal er bij Ajax van hem verwacht word. Wil hij dat niet, kan hij altijd kiezen voor een vertrek.

18-06-2015 15:23

Mr Mojo Risin +0

Als al die columnistjes zich nou eens zouden inlezen in de idealen van cruijff, dan zouden we hopelijk minder van deze bullshit om de oren krijgen. Ze hebben geen idee waar ze over praten. Wat een laag niveau.

18-06-2015 15:22

Scottish_Fan +0

Cruijff heeft nooit gezegt dat er geen spelers aangetrokken mogen worden, hij heeft juist gezegt dat dat wel degelijk nodig is, maar dan wel aankopen die tellen, geen Zimlings, maar types als Davids en Stam vroeger, pure kwaliteit en ervaring in één.

18-06-2015 15:21

Bobo het Konijn +0

Bij Johan lopen ook vaak wat zaken door elkaar, het professionele en het persoonlijke. De leiding van Barcelona zal hem wel niet aanstaan dus is per definitie alles fout wat die doen. Een beetje hetzelfde als bij Ajax, wat Jongkind doet is goed en wie vraagtekens zet is per definitie fout. Vervolgens met gestrekt been erin. Hetzelfde zie je met het spelsysteem, 10 mag niet meer, heeft hij zelf uitgevonden, heeft Ajax successen gebracht in 95 maar mag niet meer. Zou het teveel aan van Gaal denken? Zelfde zie je met de revolutie, heb je de verkeerde vrienden dan was je gezien bij Ajax. Het ljkt potdomme Noord-Korea wel.

18-06-2015 15:17

Len nart +25

Doe niet zo dom. Cruijff heeft gewoon goede argumenten waarom hij denkt dat een tien minder goed is dan 2 aanvallende middenvelders. Dat Overmars van het kamp Cruijff is Sigthorsson moest verkopen is niet hetzelfde als er met gestrekt been ingaan.

18-06-2015 15:20

Poldervoetbal +0

Snap niet dat jij geniet van de afbraak van de club door Kamp Overmars /de Boer. Je valt Cruijff aan, met totaal stompzinnige uitspraken. Schijnbaar geniet jij van het Ajax beschamende spel en tactiek van de Boer.
Wees blij dat er nog iemand is die probeert het tij te keren voordat de Arena echt helemaal leeg gespeeld is door die Angsthaas.

18-06-2015 15:28

Bobo het Konijn +0

Nee, ik vind het voetbal ook niet goed en aantrekkelijk en ik denk dat de Boer er niet anders over denkt. Ik reken op revanche, enige krediet heeft de man wel verdiend. Maar wat denk je dat er gebeurt als Ajax met mooi spel een paar keer de bietenburg op gaat? Het moet mooi en er moet gewonnen worden. Dus zo eenvoudig is het ook weer niet en als extra excuus voor de Boer is dat er het team steeds minder is. Wat ik wel hoop is dat hij het systeem op de schop gaat gooie en we weer veel vaker de 10 gaan zien. Klaassen hoor niet op 6 zoals er Ajacieden die dat beweren maar op 10, achter de aanval. Dat kan al een hoop schelen. Zul je zien dat Sigthorson helemaal niet zo slecht is.

En dan kan je zeggen, ja gooi er allemaal maar jeugd in dat is zo leuk en we hebben zulke talenten, heb je wel eens rondgelezen hoe eigen spelers door de aanhang afgebrand worden? Jongelingen als El Ghazi en Kisha krijgen in het eerste jaar al de stront over zich heen. Dus wil je inderdaad alleen maar voor mooi gaan dan zal er aan de mentaliteit van de Ajax aanhang ook wat moeten veranderen. Ik ben voor Ajax ik heb recht op succes gaat dan niet meer op.

18-06-2015 15:39

Poldervoetbal +0

ff uitleggen: plan Cruijff> goede opleiding,jeugd doorstromen,indien nog niet voldoende gerichte aankopen die een duidelijke MEERWAARDE moeten hebben ,geen middelmaat.
Sigthorsson moet eindelijk eens weg, want de Boer valt op m en blijft m opstellen omdat hij " goed traint".
De Boer heeft beslissende stem gehad bij alle aankopen dus zelf schuld aan kwaliteit Hoort bij functionerings gesprek aangezegd te worden dat er mooi aanvallend gespeeld moet worden, kan of wil hij dat niet,volgt ontslag. Deze ellende duurt al veel te lang.
Ajax koos voor plan Cruijff. Dit clubje Overmars,de Boer,Bergkanp schijt daarop en doen wat ze zelf willen, met dit dramatische elftal en voetbal tot gevolg. Ze kunnen beter opstappen.

18-06-2015 16:13

jarenfan +5

Lijkt wel zodra het een beetje rommelt bij ajax,
elke onbenul zijn mening gaat ventileren over
Johan.

18-06-2015 15:14

Rayno95 +0

Blabla, oké volgende azijnzeikerd aub!..

18-06-2015 15:14

heinp +41

Blabla allemaal niks zegende zever

18-06-2015 15:09
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.