'Technisch hart is een democratisch gedrocht

door ArthurV 21

'Technisch hart is een democratisch gedrocht

door ArthurV 21

Laatst geüpdatet

Bij het programma Natafelen met Kees is uitvoerig gesproken over het aftreden van Edwin van der Sar als voorzitter van het technisch hart. De mannen aan tafel hebben het idee dat het technisch hart alleen bedoeld is om Dennis Bergkamp in het zadel te houden. Ook zijn de heren van mening dat het technisch hart naar buiten moet treden.

'Ik heb de zin van het technisch hart nooit begrepen', vraagt Sjoerd Mossou zich af. 'Naar mijn idee is het maar een democratisch gedrocht. Het is alleen nog bedoeld zodat Dennis Bergkamp nog kan meepraten.' Daarbij werd hij aangevuld door Freek Jansen, journalist van Voetbal International. 'Ik zie het nut niet van deze wijziging. Het is puur symbolisch, meer omdat ze iets moeten doen. Want ze hadden een dramatische zomer en toen kwamen ze hier op uit. Het is meer een brugfunctie voor Bergkamp.'

Daarnaast waren de mannen aan tafel van mening dat het technisch hart van Ajax zich uit moet spreken. En dan met name met de steun aan trainer Marcel Keizer. Mossou: 'Misschien zouden ze zich een keer moeten uit spreken, in plaats van een onervaren trainer aanstellen en vervolgens onder je bed gaan liggen. Je stelt een onervaren trainer aan, dan moet je hem ook openlijk steunen.' Valentijn Driessen vraagt zich af of dit geen bewuste keuze is. 'Misschien doet Ajax dit, om zo de mogelijkheid te krijgen hem te ontslaan'.

Lees meer over:
Plaats reactie

ferrari2009 +2418

Iedereen is blij als het bij Ajax slecht gaat, Dat is jaren zo en als het bij de concurrenten slecht, Gaat blijft het bij 1 artikel.

Bij Ajax is media vol met berichten en dan ook leed vermaak, Omdat Ajax grootste van het land is WZAWZDB .

04-10-2017 18:55

afca95 +1301

Vertel is wat nieuws Mossou..

03-10-2017 12:39

Web +178830

Deze mensen genieten als het slecht met Ajax gaat.
Vooral die mossou, hij haat Ajax.

03-10-2017 11:23

Pheadrus +2

Mee eens. Je zag ze allemaal balen dat Ajax dik heeft gewonnen zondag. Ze smullen van "crisis" bij Ajax. Ze hadden allemaal hun praatje al klaar; Wanbeleid! Keizer moet opstappen, Directie er uit, TH gedrocht, enz. Nu balen ze.

03-10-2017 11:31

tijger19 +123

Ik denk dat hij democratisch en bureaucratisch door elkaar haalt.

03-10-2017 10:48

Oliveira +0

Misschien moet de heer Mossou toch eens les krijgen in politieke systemen . Democratie is wanneer een groep mensen of een individu wordt verkozen. Dat is bij Ajax nooit het geval geweest er werd gewoon gekeken wie er beschikbaar was voor een bepaalde rol invulling en overleggen onderling wat ze gaan doen. Dit is aristocratie ( een groep elite die de dienst uitmaken) en geen democratie, want anders zouden ze een vorm van een referendum houden als ze iets drastisch willen doen en dat is nog nooit gebeurd.

03-10-2017 10:37

Pheadrus +2

Wat is de kern taak van de directie van een voetbalorganisatie? Spelers (ook jeugd) contracteren en trainers aanstellen. Spelers moeten passen bij de spelstijl van de club. Trainers moeten de spelstijl van de club uitvoeren. De directie waakt hierover. Wil je deze grote verantwoordelijkheid in de handen van 1 persoon plaatsen? Is een team van 3 personen bestaande uit oud top voetballers van de club een goed idee? Lijkt mij wel. Wie stelt dan dat drietal aan en heeft toezicht? Zeker niet de supports of de pers. Ajax heeft daar een Raad van Commissarissen voor. En als dan een tijdje de resultaten tegen vallen (en dat heb je altijd), dan ligt het tenminste niet aan een of andere flapdrol directeur die in Groningen heeft gestudeerd. Dan moet dat team van oud voetballers, die zelf op het veld hebben gestaan, daar mee dealen. En als de Pers beweert dat dat niet goed functioneert, hoe verklaar je dan dat het democratisch gedrocht vorig jaar Bosz heeft kunnen aanstellen, Dolberg, Sanchez, Cassiera, Traore, Ziyech, Neres, Johnson, Pasquali, Ylatupa, Danilo enz. heeft kunnen contracteren? Reiziger en Heitinga heeft aangesteld?

Dat lijkt mij overtuigend bewijs dat het TH weet waar ze mee bezig is. Pers en supporters willen het TH er uit gooien op basis van de resultaten van de laatste 2-3 wedstrijden. Is dat verstandig?

03-10-2017 08:49

3sterren +20205

Nee, dat is opportuun, kortzichtig en bovendien een echte Ajax-supporter onwaardig.
Een Ajax-supporter ben je onvoorwaardelijk en niet alleen maar in goede tijden. Respectloos fulmineren op Ajax-iconen is al helemaal uit den boze, in mijn ogen althans.
Maar de meesten denken er hier anders over. Als Ajax wint dan is het dankzij het juichen en joelen van de zogenaamde Ajax-supporters, maar bij verlies deugt er niemand meer en mag iedereen ”optyfen”.
We hebben er maar mee te leven, denk ik...

03-10-2017 09:20

Minsc +1520

Nee, maar iedereen richt zich nu op de structuur terwijl het natuurlijk om de poppetjes moet gaan.
Prima dat vd Sar geen voorzitter van het TH is, maar gaat Overmars daardoor voortaan wel anticiperen op het vertrek van onze toppers? Nee dus, Overmars kan het allemaal niet aan en zou vervangen moeten worden of in ieder geval iemand boven zich moeten krijgen.
Zolang men dat niet begrijpt zullen we blijven aanmodderen en nooit meer die topclub worden die we wel zijn.

03-10-2017 12:24

Pheadrus +2

Als buitenstaander lijkt het alsof ze niet anticiperen. Maar reken maar dat ze voor iedere positie de lijstjes klaar hebben. Zo moeilijk is dat niet met transfermarkt.nl en bedrijven als SciSports en alle voetbalmakelaars. Het probleem is dat spelers en trainers geen uniforme lego steentjes zijn. Wober is een goed voorbeeld. Die hadden ze veel eerder willen binnen halen. Marc had hem al een rondleiding door de Arena gegeven en verteld dat ze hem er bij willen. Maar Wober wil niet achter Sanchez - de Ligt staan. Hij wil speeltijd. Tja, best begrijpelijk. Hij komt pas als Sanchez weg is. Die onderhandeling duurt ook enkele weken.

Neres is gehaald als vervanger van Traore mooi een half jaar van te voren. Dat zagen ze aankomen. Bosz vertrek was lastiger; trainer van buiten kent de spelers en de club niet. Keizer (redelijk onervaren) kent alle spelers en heeft een jaar lang het Ajax spelletje gespeeld met Jong. Wik, weeg, plussen, minnen. Toch maar proberen.

03-10-2017 12:45

Pheadrus +2

Ik denk dat Overmars nu een van de toppers is in de voetbalwereld. Maar hij heeft het wel moeten leren. Weet je nog; Sana, Zimling, vd Hoorn, Gudelje, Sanogo en anderen. Amateurs waren het. Is nu veel beter. Dolberg en Sanchez zijn door Marc gehaald.

Ook kwa aanvoer van de jeugd; Menig, Becker, de Sa. Maakte weinig indruk. Kijk nu naar O19; top van NL en de rest van de wereld. Kijk naar Jong; plaats op de ranglijst zegt alles.

03-10-2017 12:55

Minsc +1520

Dat laatste slaat nergens op, vorige week stond er bij ons voor meer dan 25 miljoen aan aankopen in het veld, in de Jupiter League! Knap hoor, dat je dan bovenaan staat.
En heeft topper Marc Overmars op tijd aankopen gedaan die het elftal sterker maken? Nee dus.
Een paar dure bankzitters en dito spelers voor Jong Ajax. Waar is de linksback, waar is de linksbuiten? Zes miljard mensen op de aarde en er zit geen geschikte linksback bij?

03-10-2017 13:42

Pheadrus +2

Er valt nog genoeg te verbeteren;
Linksback is duidelijk; Niet gelukt en dat is terechte kritiek. Maar als Sinkgrave vanaf begin seizoen had kunnen spelen hadden we het daar over gehad? Linksbuiten = Johnson geworden. Staat er niet meteen. Moet nog groeien. Het zijn dus geen lego steentjes.

Maar vindt jij dat Marc er uit moet vanwege LB en LV?
Vergis je niet hoeveel ervaring Marc nu heeft in onderhandelen en managen van transfers. Wie kan het beter volgens jou?

03-10-2017 13:59

Pheadrus +2

Even dacht ik ook dat Marc gek was geworden. Dat was toen ze Barac wilde kopen. Weet je nog? Die CV uit Kroatie van 1,94m en 20 jaar oud. Toen bleek dat Sanchez weg wilde hebben ze gelukkig dat plan getermineerd.

03-10-2017 13:44

3sterrenAjax1 +3

al die mafkezen proberen johan zwart te maken. lafaards! johan had gewoon gelijk. oud voetballers moeten de baas zijn. en het th is de beste structuur. zoals in de kleedkamer!!

03-10-2017 08:47

Pheadrus +2

Kijk, je zegt het kort maar krachtig. Top!

03-10-2017 08:51

masterrr +1

lekker hennie

03-10-2017 09:13

Pheadrus +2

Voetbal commentator is het makkelijkste beroep. Zelf geen verantwoordelijkheid dragen maar overal commentaar op hebben. Er is altijd wel een club die slecht draait en dan ga je daar lekker kritiek op spuien; ze doen dit fout, dat gaat fout, die heeft ruzie met die enz. Wat hebben we daar aan?

03-10-2017 08:11

Johnnie +387

Wat een fantastische baan heb je dan.

03-10-2017 09:28

Pheadrus +2

Ik geef (bijna) nooit commentaar op het voetbal. Wel vaak over de organisatie van de club.

03-10-2017 11:43

3sterren +20205

Ach, het is ook nooit goed voor de heren van het journaille.
Stel je één man verantwoordelijk voor alles en die steeds zijn zin er door drukt, dan zullen ze het hebben over een dictatoriaal gedrocht. Het zal allemaal wel.
Er wordt weinig gelekt , dus moeten ze ernaar gissen…
Eindelijk lukt het Ajax om de was in de droogtrommel te drogen in plaats van de vuile was buiten te hangen. Is natuurlijk niet leuk voor de diverse media. Slecht nieuws verkoopt immers beter.

03-10-2017 08:00
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.