Swart ziet komst van Wijndal en Stengs bij Ajax wel zitten

door Bart Veenstra 73

Bron Veronica Inside

Swart ziet komst van Wijndal en Stengs bij Ajax wel zitten

door Bart Veenstra 73

Bron Veronica Inside

Laatst geüpdatet

Sjaak Swart hoopt dat Ajax zich in de komende zomer gaat versterken met twee spelers van AZ. De Ajax-clubicoon zou graag zien dat Owen Wijndal en Calvin Stengs de Amsterdamse club komen versterken.

Directeur voetbalzaken Marc Overmars gaf in een interview met De Telegraaf al aan dat hij Wijndal een goede speler voor Ajax zou vinden. Swart sluit zich daarbij aan. 'Ja, dat vind ik wel. Die zou ik wel halen', zegt Swart tegenover Veronica Inside. 'Overmars doet het perfect hoor, maar als ik er zou zitten, zou ik hem halen. En ik zou ook die Stengs halen, dat is ook een type voor Ajax.'

In het afgelopen seizoen - dat nog niet helemaal afgelopen is - spreekt Swart over drie uitblinkers: Dusan Tadić, Davy Klaassen en Daley Blind. 'Daley is heel belangrijk voor Ajax. Als hij aan de bal is, doet hij goede dingen. Hij praat en hij kan iemand helemaal vrijspelen… Dat is belangrijk. Hij heeft niet de snelheid, maar wel het verstand. Hij is goochem op het veld en kan jongens begeleiden. Die drie heb ik bovenaan staan.'

Ook Maarten Stekelenburg krijgt complimenten. 'Hij heeft Onana prima vervangen. Je hoort er niemand over. Hij doet het uitstekend. In de totaliteit heeft Ajax het dit seizoen goed gedaan.'

Denk jij dat Haller de eerste goal scoort en Ajax wint van Feyenoord? Zet in en krijg 5,50 keer je inzet terug!

Lees meer over:
Plaats reactie

stefanAFCA5 +2254

Ik ben er niet kapot van, stengs. Is na vorig seizoen toch volledig door de mand gevallen? Sjokt een beetje over het veld, Urzaiz maakte nog meer meters naar mijn idee. Nu heb ik Az maar 5x gezien (3x Ajax en 2x PSV)

09-05-2021 07:59

PytarJohanson +1678

Ik ben ook niet zo gecharmeerd van Stengs. Dat komt vooral door zijn wisselvalligheid. Soms doet hij iets geniaals, het volgende moment is hij volledig onzichtbaar of leidt hij veel balverlies. Dat mag, als hij elke keer de winnende maakt. Maar dat is vaak het geval.

Al is het een type speler dat Ajax goed ligt. Hij zou bij Ajax zo maar stappen kunnen zetten in hardheid en de uitvoering van tactiek, waardoor hij die meerwaarde wel brengen. Aan de bal kan hij wel aan.

08-05-2021 22:38

OdjePils +6320

Ik zal kort zijn: Ihattaren halen als Neres vertrekt. Wanneer Nico gaat, alsjeblieft geen Wijndal halen maar een lekkere felle Zuid -Amerikaanse linksback. Heb Wijndal nog nooit een bal zien geven die aankomt op helft tegenpartij. Juffrouw Stengs graag in Alkmaar laten: slappe momentenvoetballer!

08-05-2021 08:54

PierreHeno +6530

Stengs is een prima voetballer maar by far ongeschikt voor de Europese top.Wijndal heeft duidelijk wèl die vechtersmentaliteit om meer uitzich te kunnen halen op de momenten dat het van hem gevraagd wordt.

07-05-2021 23:28

Fred Louter +84

Sjaak denkt zeker dat de bomen bij Ajax tot de hemel groeien. Nico weg en Wijndal voor zelfde prijs halen kan ik mij nog voorstellen, maar een risicovolle Stengs voor de hoofdprijs halen lijkt mij heel onverstandig.

07-05-2021 23:02

GinoAFCA +14861

Wijndal is nog te kneden. Stengs one trick pony

07-05-2021 20:53

JCMS +2091

Als iemand geen versterking is voor Ajax is het Stengs wel. Geen idee wat voor extra’s hij dit Ajax zou geven. Leuke speler, maar mist klasse. Was hij 18 en hij zou dit niveau hebben dan was het misschien iets anders, maar hij had nu onbetwist de beste moeten zijn bij AZ en dat lukt hem nog niet eens.

07-05-2021 20:53

Ajacied33 +36727

Ik vind Stengs helemaal niets, zelfs bij AZ geen opvallende speler. Sowieso heeft hij de kwaliteiten niet om Ajacied te zijn en Wijndal is oke, maar niet wauw. Gewoon niks van AZ halen lijkt me het beste

07-05-2021 20:10

Freddy Ax +1387

Als Nico weggaat zou Wijndal de vervanger kunnen zijn maar niet tegen de hoofdprijs .
Stengs zie ik niet als een echte versterking maar kan misschien een vertrekkende Neres vervangen.

07-05-2021 19:08

MankeNeliss +9814

Als er bij Stengs haar op zijn tanden groeit dan kan je gaan twijfelen. Zolang hij als een juffer over het veld dartelt niet aan beginnen.

07-05-2021 18:31

wendoo9 +8124

Kijk wat je zegt over Stengs, straks heb je ruzie met Frank de Boer.

07-05-2021 19:32

NietDesAjax +236

Wijndal ja Stengs nee

07-05-2021 18:19

Oxxer +164396 moderator

Sjaak is een aardige vent maar spelers goed inschatten kan hij niet. Tegenwoordig zijn AZ spelers te duur en voegen ze niks toe. Voor lb positie los het op met de huidige jongens met op de achtergrond Salah Eddine die meters maakt in JA.

07-05-2021 18:04

kampioenenjood +5062

Ik vind Sjaak Swart een geweldenaar en de echte mister Ajax, maar echt kijk op spelers heeft ie niet altijd. Ik weet nog goed dat hij Sigthorsson als de nieuwe geweldenaar aankondigde. Stengs heeft echt niet het niveau van Ajax. Leuk bij AZ in de eredivisie en op een goede dag bruikbaar in de groepsfase van de EL. Hij legt echt veel te weinig energie in een wedstrijd, zeker bij balverlies of als het over het algemeen even tegen zit. Wijndal zie ik meer toekomst in, al ben ik daar ook niet van overtuigd.

07-05-2021 17:58

cantharel +3526

Geen Stengs a u b , ik denk dat Sjaak in de war is.

07-05-2021 17:58

stopperspil +11187

Kan Sjaak Swart iets minder in AjaxShowtime nieuws?

07-05-2021 17:51

Nr.10 +111226

Hoezo, Sjaak is mister Ajax.

07-05-2021 21:03

mokumnorth82 +2362

Stengs? Hahaha wat is ie gek he

07-05-2021 17:36

Mikee +6403

Ziet Wijndal en Stengs wel zitten, op de bank.

07-05-2021 17:04

Radie125 +1629

Geen kazen kopen presteren bij ons altijd ondermaats

07-05-2021 16:21

Msc +14160

Stengs als waterzak-drager

07-05-2021 15:59

Hans Verhagen +14120

Stengs en Wijndal zijn dure open deuren. Ik zou weer gaan schoppen in Argentinië of Mexico. Deze mensen hebben gif wat van toegevoegde waarde is.

07-05-2021 15:47

Ajacied1981 +17412

Stengs? Zo vaak is het niet 20 graden, windstil en zonnig hoor

07-05-2021 15:39

Sunny +9553

Je moet beiden niet halen omdat
- Stengs te soft, niet bepaald snel, fysiek matig en ook wisselvallig is. Doet natuurlijk af en toe ook prachtige dingen met een bal maar all over niet het type voetballer die we nodig hebben. Bovendien waarschijnlijk veel te duur. Pak dan voor minder geld en meer belofte iemand als Ihattaren.
- Wijndal niet beter is dan Rensch dus niet nodig. Vind Wijndal ook best beperkt. Heeft wel de drive en redelijke snelheid om op te stomen maar kent ook een heel matige voorzetting. Lijkt in veel zaken op Tagliafico maar dan met minder venijn, duel- en kopkracht. Bovendien waarschijnlijk ook veel te duur.

07-05-2021 15:26

AlexLitmanen10 +14414

Ik vind Stengs echt een leuke speler, echter heeft hij nog wat tijd nodig. Hij is nu echt nog niet goed genoeg voor hetzij het Nederland elftal komende zomer, maar ook voor Ajax komt hij gewoon nog net te kort.

Wijndal is echt een topper, die kan Tagliafico een op een vervangen en dan voor de komende 5 jaar Europese top worden. Maar daar gaan we toch nu geen €15m voor betalen? Dat zie ik nooit gebeuren

Ik kies voor Antony ipv Stengs en onze eigen Rensch op linksachter, niks meer aan doen

07-05-2021 15:23

Picard +3619

Stengs speelt Antony er echt niet uit. Waar Antony vaker op de brommer meeverdedigd laat Stengs het veel te vaak lopen. Daarbij behoudt hij dezelfde risico's in zijn spel wanneer hij opbouwt op het middenveld als wanneer hij bij de 16 tegenstander staat. Ik ben fan van dat soort speltypes, maar hij is daar niet erg goed in.

07-05-2021 14:54

Amp +37800

Wijndal prima om nico te vervangen en salah eddine tijd te gunnen zich te ontwikkelen. Stengs prima als vervanging van labyad, geen basismateriaal

07-05-2021 14:53

Pingelaar +13293

Ik denk dat Stengs bij Ajax een Maher 2.0 wordt. Gewoon niet aan beginnen. Dan zou ik nog eerder voor Berghuis gaan.

07-05-2021 14:47

Oxxer +164396 moderator

Er is de laatste tig jaren niks goeds gekomen van die club. Laat die AZ spelers lekker in Alkmaar of instappen op de Mino Express richting het buitenland.

07-05-2021 14:40

Web +178830

Wijndal gaat slagen bij Ajax
Stengs heb ik geen vertrouwen meer in
Die blijft op hetzelfde niveau hangen als drie jaar geleden, ik zie geen vooruitgang

Misschien Eiting betrekken in een deal met AZ?
Eiting zal heel goed passen bij AZ

07-05-2021 14:39

VoorAltijdNummer14 +25392

Als je hem voor een fatsoenlijke prijs kan kopen, is Wijndal natuurlijk een no-brainer. Echter weten we dat er nog wat rancune heerst bij het AZ management, dus het zal wel een astronomisch bedrag worden.

Stengs daarentegen is absoluut geen zekerheidje en zal ook een exorbitant prijskaartje hebben. Echt een mooie speler op zijn goede dag, maar ontbeert hem echt aan gif, snelheid, inhoud en dynamiek.

07-05-2021 14:25

Asociaal +2794

Ik moet eerlijk zeggen dat ik beide spelers niet echt gevolgd heb, dus qua talent, skills, niveau enz kan ik niet oordelen of ze wat bij Ajax te zoeken hebben. Als je kijkt naar de huidige bezetting, zou ik eerder voor Wijndal (mits echt geschikt voor Ajax wat ik niet kan beoordelen) dan voor Stengs. Vooral als je kijk naar 1: Kans dat Tagliafico vertrekt lijkt steeds groter te worden vooral hij hier 3.5 seizoenen erop heeft zitten en eigenlijk ook al niet meer de jongste is. Mocht hij blijven, dan zie ik Wijndal niet naar Ajax gaan. Stengs (En Koopmeiners gezien ik zijn naam hier vaak voorbij zie komen) daarentegen zal veel meer concurrentie hebben gezien Ajax genoeg middenvelders heeft en zelfs zonder zijn komst zal Ten Hag al vaak genoeg moeten puzzelen. Wat ook nog een puntje is: Mocht Stengs deze kant op gaan, krijgt hij dan ook dezelfde rol die hij bij AZ bekleedt? Zo nee, dan zie ik het ook gewoon fout gaan met hem.

07-05-2021 14:15

Epiret +4412

Apart dat Sjaak die Stengs wel ziet zitten, terwijl vrijwel niemand hier op AS positief is over die jongen. Ik trouwens ook niet, Stengs is wisselvallig en fysiek gewoon onvoldoende voor topvoetbal.
Wijndal lijkt mij wel een geschikte speler voor Ajax, en Koopmeiners ook trouwens.

07-05-2021 14:06

trodat4030 +96856

Hm, ik kan me ergens wel voorstellen dat je fan kan zijn van Stengs, zijn techniek is bij vlagen oogstrelend, maar op die andere punten heb je wel gelijk. Soms wil men zoiets niet zien of hoopt men erop dat een speler dat alsnog op kan pikken, maar na 3(?) jaar basis bij AZ heeft hij zich op dat vlak amper tot niet doorontwikkeld. Hoe langer dat uitblijft, hoe groter de kans is dat het nooit zal komen. Ik zie in Stengs niet de bewijsdrang die een Ziyech bijv heeft (en die was bij Twente al van hoger niveau dan Stengs bij AZ).

07-05-2021 14:20

Web +178830

Zo zit ik er ook in
Stengs is nog dezelfde speler als 3 jaar geleden, maakt geen vooruitgang

07-05-2021 14:41

JaapStam +137239

AZ spelers moet je toch niet meer willen!!! Ajax is lang en breed daar vanaf!!! We hebben nu uit een andere vaatje getapt, en dat is uit Zuid en Noord Amerika!!! Samba voetballers!!!

07-05-2021 13:59

Jake the Snake +17349

Ik zou beide niet halen. Wijndal zal niet voor een appel en een ei gaan en viel bij oranje ook door de mand. Zelfs tegen Gibraltar was het niks. Dit niveau moet je zelf kunnen opleiden.

07-05-2021 13:50

Talentje020 +20017

Wijndal is een versterking mocht Nico vertrekken maar laat Stengs lekker in Alkmaar zeg, bij tegenslag is hij de eerste die afhaakt, zie hem ook zelden vuile meters maken, dan kan je beter met Ihattaren het gokje nemen, financieel is dat ook meer verantwoord.

07-05-2021 13:38

Eurysaces +29528

Wijndal zie ik heel graag komen als Tagliafico vertrekt! Zonder Tagliafico heb je voor die positie anders geen specialist meer. Met Blind, Rensch en Martinez genoeg backups, maar ik zie ze allemaal liever op andere posities. Met Salah-eddine heb je ook een talentvolle specialist er achter.
Ik zou met een aanvallende speler uit de eredivisie altijd gaan voor Ihattaren boven Stengs. Dat is een grotere uitdaging, maar de beloning kan ook veel groter zijn. Als je Ihattaren aan het voetballen krijgt, kan hij het iedereen moeilijk maken op dit moment. Bij Stengs zie ik niet wie hij er uit zou kunnen spelen.

07-05-2021 13:33

Nr.10 +111226

Wijndal is echt een no-brainer, die jongen gaat alleen maar beter worden en heeft nu al een niveau waarmee hij direct mee kan bij Ajax, dat ziet volgens mij iedereen wel. Denk dat Overmars hem ook wel binnenhaalt als Nico vertrekt. Wat Stengs betreft heb ik volgens mij wat gemist, ik snap niet waarom sommigen hem zo goed vinden. Misschien heb ik gewoon de verkeerde wedstrijden van hem gezien. Ik bedoel, ik zie hem wel eens een mooie pass geven, maar ik vind een Veerman bijvoorbeeld al veel beter en constanter (en die vind ik ook niet goed genoeg voor Ajax). Bij Stengs is het wisselvallig, slap, traag en weifelend. Ik zie in hem absoluut geen speler voor de top.

07-05-2021 13:32

Lazell +16989

Veerman is veel constanter, heeft minder dalen maar ook minder hoge pieken. Stengs laat af en toe nog eens wat geniaals zien maar het is inderdaad nogal een beetje een slapjanus en mooiweervoetballer. Ik denk dat sommige denken dat hij nog wel die stap kan zetten zonder diepe dalen, maar dan wel constant met 2,3,4x iets geniaals per wedstrijd. Zelf geloof ik daar ook niet in. Lijkt wel in zijn karakter te zitten.

07-05-2021 13:47

Amp +37800

Zijn dan ook compleet andere type spelers dit

07-05-2021 14:55

Lazell +16989

Dat is waar, maar maakt voor de vergelijking qua constantheid niet zo veel uit.

07-05-2021 15:12

ST +23080

Eigenlijk moet je geen AZ spelers willen halen. Ze zijn altijd erg duur en je hebt ze eigenlijk gewoon te laat gescout. Daarnaast zijn er weinig AZ spelers flink geslaagd bij Ajax:
Gudelj: Geflopt
Viergever: Geflopt (ondanks die belangrijke goal tegen Schalke)
Sighthorsson: Geflopt
El Hamdaoui: Geflopt (mede dankzij De Boer)
Lindenbergh: Geflopt

Dan heb je nog 3 spelers waarvan je kunt afvragen of ze nou echt geslaagd zijn of geflopt: Moisander, Perez en De Zeeuw. Deze 3 spelers gingen allemaal naar mindere clubs dan Ajax toen ze vertrokken. Perez is nooit onomstreden basisspeler geworden. Moisander en De Zeeuw wel, maar speelden in de tijd van Frank de Boer, toen onze selecties en de hele Eredivisie vrij zwak was. Zeker in vergelijking met nu.

07-05-2021 13:30

trodat4030 +96856

Blijft onzin om spelers niet te halen van club X omdat andere spelers van club X niet zijn geslaagd. Dan moet elke jeugdspeler van Willem2 een wereldspeler in de dop zijn, elke knul uit betondorp de nieuwe Cruijff en elke knul uit Abcoude de nieuwe Matthijs.. Gewoon elke speler als individu beoordelen lijkt me veel slimmer.

07-05-2021 13:34

Web +178830

100 procent mee eens
Dit heb ik ook al zo vaak aangekaart
Slaat nergens op dat een speler van AZ niet bij Ajax kan slagen omdat zijn voorgangers dat niet deden

07-05-2021 14:43

Nr.10 +111226

'te laat gescout' slaat nergens op. De ontwikkeling van een speler is geen lineaire lijn vanaf z'n 15e tot z'n 25e ofzo, zodat je alle goeien er op hun 15e uit kan pikken en dan klaar bent. Ook kan je geen dertig spelers in een jeugdelftal bij Ajax zetten. Dus als er dan een keer een goeie speler bij AZ doorkomt, dan kan je toch niet zeggen dat je ze te laat hebt gescout?

Eens wat de geschiedenis van AZ-spelers die je schetst, maar ik vond dat ook allemaal al relatief matige spelers toen ze bij AZ waren, vergeleken bij Wijndal nu.

07-05-2021 13:35

wijzijndebeste123 +164140

voor wijndal is de prijs-kwaliteit verhouding niet goed. voor de helft van de prijs zijn er vast betere opties. stengs is simpelweg kwalitatief verre van goed genoeg. 3 leuke potjes per jaar bij subtopper az terwijl hij al 22 is. slappe mooiweer voetballer.

07-05-2021 13:24

Nr.10 +111226

Wat maakt het nou uit als hij wat meer kost? Overmars zegt dat zelf gelukkig ook, dat hij liever te veel betaald en dan echt de speler haalt die hij wil, dan dat hij voor een goedkopere optie gaat. Wijndal is ook een Nederlandse speler, daar wordt belang aan gehecht bij Ajax, dat niet alle aankopen uit Zuid-Amerika komen. Ook wel terecht, ik vind ook dat Ajax moet proberen om de grootste Nederlandse talenten te halen. Voor 15 miljoen moet het kunnen, en dat lijkt me prima. Het maakt mij trouwens ook geen reet uit als Overmars er 20 voor neerlegt.

07-05-2021 13:38

wijzijndebeste123 +164140

haha. 20 miljoen voor een linksback in coronatijd waarin we financieel op onze tellen moeten passen (voor 50 miljoen verkopen) en overmars het zodoende zelfs over huren van spelers heeft. i rest my case.

07-05-2021 13:50

Brooklyn +4147

Welke basisspeler van het NL-elftal pik je op voor minder dan 20m denk jij?

07-05-2021 14:05

wijzijndebeste123 +164140

sinds wanneer moet een aankoop per se een basisspeler van t nl elftal zijn? het heeft logischerwijs de voorkeur. maar dat betekent niet dat je daarvoor 2x de prijs moet gaan betalen. zeker niet in n tijd waarin we 50 miljoen inkomsten per jaar mislopen door corona. lijkt me allemaal niet zo moeilijk.

07-05-2021 14:10

trodat4030 +96856

Heel miss Cillessen. Keeper (dus wat minder waard tov veldspelers, doorgaans), geen vaste basisspeler bij zn club, geregeld last van blessures de laatste jaren en inmiddels de 30 gepasseerd. Nou is dat voor een keeper niet per se oud, maar je verwacht dat het wel zn (op 1 na) laatste transfer zal worden, dus weinig tot geen restwaarde..

07-05-2021 14:14

Nr.10 +111226

@wijzijndebeste, stel je niet zo aan, met je ‘rest my case’. Ajax heeft in ‘coronatijd’ al 62,5 miljoen uitgegeven aan nieuwe spelers, waaronder twee van rond de 20 miljoen (Antony en Haller). Je moet Overmars niet te letterlijk nemen, dat is strategisch. Hij gaat ook nog even wachten, maar hij gaat gewoon 40 miljoen uitgeven deze zomer, let maar op.

07-05-2021 21:15

Manov +8581

Stengs niet, we hebben betere spelers dan Stengs. Wijndal mag van mij wel komen

07-05-2021 13:21

ST +23080

Stengs zie ik juist niet zitten. Vind het een overschatte speler. Wijndal daarentegen gaat een hele stabiele ontwikkeling door. Hij wordt alleen maar beter. Past met zijn branie ook goed bij Ajax. Zou er alleen nooit meer dan 12 miljoen voor neerleggen. AZ wilt sowieso meer dan 20M.

07-05-2021 13:19

DeHeerVanDeMeer +25194

Haha het is maar goed dat Sjakie onze club icoon is en niet onze scout. Stengs komt echt tekort op alle fronten en Wijndal daar gaat een te groot prijskaartje aan hangen, voor dat geld haal je beter. Ik weet niet hoe ver Salah is die bij jong speelt, misschien kan die stappen maken?

07-05-2021 13:15

trodat4030 +96856

Salah-Eddine is pas net terug van een (eigenlijk 2) zware blessure(s). Speelde voor de coronastop slechts enkele potjes na ook al een blessure, heeft sinds januari 2020 eigenlijk maar 7-8 potjes mogen opdraven, incl de pot waarin hij zijn been brak in de voorbereiding. Dat is gewoon een twijfelgeval vooralsnog, maar Ajax heeft zijn contract wel verlengd, dus men heeft er nog vertrouwen in. Aan hem nu om het waar te gaan maken de aankomende maanden, maar verwacht hem nog niet aankomend seizoen bij het 1e. Misschien meetrainen, een keer op t bankie en wellicht een debuutje, maar niet als vaste optie nog.

07-05-2021 13:24

DeHeerVanDeMeer +25194

Ok bedankt voor de update man! Dan hebben we een nieuwe back nodig als we geen jeugdspeler klaar hebben als Nico gaat. Misschien is die Jayden Oosterwolde geschikt als back, die vind ik wel goed en zie ik liever dan een Wijndal waar je de hoofdprijs voor moet betalen.

08-05-2021 20:23

noppenkoning +41366

Los van de vraag of Stengs goed genoeg is voor Ajax, staat Anthony gewoon op zijn positie, dus totaal niet ter sprake.

07-05-2021 13:13

amsterdammer91 +926

Stengs: NEE - haal dan Bergwijn op, die levert al jaren en wordt denk ik nog steeds onderschat omdat hij bij Feyenoord speelt. Zou een goede concurrent voor Antony zijn als Neres weg gaat.

Wijndal: ja, MAAR.... ik denk dat zijn komst ten koste zou gaan van Rensch. Als Nico gaat verwacht ik volgend jaar: Nous - Timber - Martinez - Rensch als verdediging. Wijndal haal je niet voor de bank, en dus zal dat ten koste gaan van een van die vier en dat zou jammer zijn. Ik denk dat daarom Ajax gelinkt is aan van Aanholt. Die zou, net als Klaiber, een goede ervaren opvulling voor de selectie kunnen zijn, zonder dat het ten koste hoeft te gaan van je eigen talenten.

Natuurlijk snap ik de sceptische opmerkingen richting Klaiber en over van Aanholt wel, maar je bent en blijft Ajax, wij kopen geen topspelers voor op de bank. Dat moeten we accepteren. Wij moeten ons richten op elf topspelers op het veld, een aantal toppers op de bank (dat waren dit seizoen Neres, Kudus en voor de winterstop Martinez), en aantal talenten op de bank (Taylor, etc.), en dan wat ervaren spelers als broodnodige opvulling vanwege alle wedstrijden en kans op blessures (Klaiber).

Dus... met die gedachte zou ik misschien wel liever zien dat Ajax voor van Aanholt gaat dan voor Wijndal. Wij hebben Rensch, en die verdient het toch zeker om in de basis te blijven!

07-05-2021 13:13

goajaxgo +14157

Bergwijn bij Feijenoord? Interessant.

07-05-2021 13:18

ST +23080

En Blind dan? Overigens bedoel je Berghuis i.p.v. Bergwijn. Ik zou echt niet voor Berghuis gaan. We hebben Antony en Neres al voor die positie. Rensch is geen linksback maar een centrale verdediger die als rechtsback beter dan als linksback ook uit de voeten kan. Zou hem dan ook niet als de opvolger van Tagliafico zien. Persoonlijk zou ik juist Mazraoui proberen te verkopen. Die is namelijk elk seizoen een paar maanden geblesseerd. Kan Rensch lekker in de basis als RB. Die heeft sowieso meer potentie dan Mazraoui op die positie. Dan de keuze Wijndal of Van Aanholt. Normaal zou ik altijd voor Wijndal gaan. Denk alleen dat Van Aanholt veel goedkoper zal zijn en Wijndal niet meer te betalen is (20M+).

07-05-2021 13:22

Edwin Oud +2327

Oneens wat betreft Mazraoui. Ja wel geblesseerd maar ja een bal tegen je oog kan gebeuren. Wat Rensch niet heeft en Mazraoui wel is dat hij aan de buitenkant opkomt en een voorzet kan geven, Bij gebrek aan een echte rechtsbenige vleugelspeler is dat een aanvullende kwaliteit. Tegen Roma ging iedereen de trechter is aan de rechterkant wat makkelijk te verdedigen is. In die wedstrijd had Mazraoui echt van toegevoegde waarde geweest. Onderschatte speler.

07-05-2021 14:07

Maurice72 +491

aub niet die Stengs.

07-05-2021 13:12

trodat4030 +96856

Ajax zal het nooit toegeven, maar alles wijst erop dat de club een anti-Raiola beleid heeft. Sinds het vertrek van Jol (Raiola klant) heeft Ajax in 11 jaar tijd nimmer ook maar enige interesse gehad in een speler van Raiola. Vaak genoeg door de media gelinkt en Overmars houdt zich altijd slim op de vlakte daaromtrent, maar ze gaan enkel en alleen met hem zitten als hij een speler uit de jeugd vertegenwoordigd. Nogmaals, ze zullen het nooit toegeven, want dat gaat gezeik opleveren met de onderhandelingen over diezelfde jeugdspelers, maar het ligt er duimendik bovenop. Het is ook niet zo dat Mino koekenbakkers vertegenwoordigd... Om deze reden ben ik niet bang voor de komst van Stengs (want die vind ik niet goed genoeg) en gaat Wijndal ook niet komen (wat enigszins jammer is, want die heeft de kwaliteit wel imo).

07-05-2021 13:10

Soccerskins v2 +43348

Stengs kan echt fantastisch voetballen maar laat dit veel te weinig zien. Een typische momentenvoetballer.

07-05-2021 12:59

Ajax1114 +19393

Stengs is echt een slappeling. Is trouwens belachelijk dat hij bij het Nederlands elftal zit terwijl hij niet eens uitblinkt bij AZ. Hoop dat Ajax daar nooit aan zal beginnen .

07-05-2021 12:59

Pauw +2226

Allebei niet.

07-05-2021 12:59

Saanchez +3117

Wijndal zou een uitstekende vervanger voor Nico zijn maar vraag me af of AZ wel redelijk zal zijn bij eventuele onderhandelingen. Ze zijn nu eenmaal wel eens kinderachtig en doen zich groter voor dan ze zijn. Stengs ben ik niet van overtuigd. Die staat volgens mij al 2 seizoenen stil in zijn ontwikkeling en lijkt me een te groot risico, gezien hij ook niet goedkoop zal zijn

07-05-2021 12:59

Marcw1972 +16606

Nee man, trutje Stengs hoeven we echt niet te halen. Die heeft echt het Ajax-niveau niet.

07-05-2021 12:59
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.