Sneijder zag Van 't Schip ingrijpen: 'Kan zomaar ten koste gaan van een speler als Berghuis'

door Jesse ter Haar 71

Bron Veronica Offside

Sneijder zag Van 't Schip ingrijpen: 'Kan zomaar ten koste gaan van een speler als Berghuis'

door Jesse ter Haar 71

Bron Veronica Offside

Laatst geüpdatet

Wesley Sneijder kijkt positief naar het feit dat John van 't Schip in de rust van Almere City - Ajax ingreep, zo laat hij weten bij Veronica Offside. De voormalig speler van de Amsterdammers gelooft dat de oefenmeester weleens lessen uit het duel getrokken zou kunnen hebben en vreest voor de plek van een speler als Steven Berghuis.

'Wat ik mooi vond van Van ’t Schip, is dat hij gelijk ingreep in de rust. Gelijk: kom er maar af als je niet wilt werken', aldus Sneijder. 'Dat pakte best goed uit, want bij die ballen op Brobbey kwam er ineens wél beweging omheen. Ik denk dat Van ’t Schip veel heeft geleerd van deze wedstrijd en dat het zomaar ten koste kan gaan van bepaalde spelers. Een Berghuis bijvoorbeeld.'

Een speler over wie veel te doen is, is Brian Brobbey. Wim Kieft blijft geloven in de kwaliteiten van de spits, maar vreest wel dat hij vier jaar van zijn ontwikkeling heeft gemist. 'Als je heel getalenteerd bent, ben je meestal zeventien als je in het eerste elftal komt. Dan heb je vier jaar om beter te worden. Maar hij is van blessure in blessure gevallen en ging naar Leipzig.' Hierna gaat hij verder op positieve noot. 'Die jongen is mentaal heel sterk. Hij heeft een hoop over zich heen gekregen, niet normaal. Hij gaat er bewonderenswaardig mee om.'

Overigens is ook Andy van der Meijde te spreken over hetgeen Brobbey momenteel laat zien in het shirt van Ajax. 'Hij is de enige in het team die er nog in gelooft en wil werken voor het team. De rest loopt er maar een beetje omheen van: het zal allemaal wel. Het ligt ook aan kwaliteit. Met dit team ga je het positiespel niet redden.'

Penalty voor Taylor?

Tegen Almere City kwam Ajax niet verder dan een 2-2 gelijkspel. Na afloop ging het veel over een vermeende penalty die Ajax had moeten krijgen, waarbij Kenneth Taylor een zet in zijn rug kreeg. Scheidsrechter Bas Nijhuis en de VAR van dienst besloten echter anders en dat kan niet op de goedkeuring van Wesley Sneijder rekenen. 'Die duw aan Taylor vond ik een overtreding. Op het middenveld wordt daarvoor gefloten', aldus de oud-Ajacied, die vindt dat het puntenverlies van de Amsterdammers niet aan het genoemde moment te wijten was.

Lees meer over:
Plaats reactie

AjaxSoCal +2005

Berghuis is een speler die van waarde kan zijn in een elftal met andere sterren. Hij is helaas geen speler die een team bij de hand kan nemen.

Forbs op rechtsvoor, Bergwijn op linksvoor en iedere wedstrijd rond de 60ste minuut wisselen voor Godts zodat Mika klaar is in de winterstop om het stokje over te nemen.

15-11-2023 17:37

PH2BOT +40309

Tyf toch 'ns een end op met die irritante pop-ups van Euro Jackpot AS!!!

15-11-2023 17:36

Oeroeboeroe +18378

Zit je in de app?

16-11-2023 19:20

PH2BOT +40309

Hij heeft nu vast heimwee naar Feyenoord ..Arne Slot...Van Persie....tja zo gaat dat.

15-11-2023 17:33

Babangida83 +23920

Ik zei zondag: Berghuis doorselecteren. Echter, bleek dat hij nog geblesseerd was. Dan vind ik t moeilijk iemand te beoordelen. Goed was t natuurlijk niet, maar dan heb ik liever dat we Berghuis eventjes rust gunnen.

15-11-2023 08:15

edalm +4933

Berghuis en Bergwijn zijn geen Ajax spelers. Had je niet moeten halen.

14-11-2023 16:28

PH2BOT +40309

1e seizoen bij Ajax speelde Berghuis anders prima,

15-11-2023 17:34

edalm +4933

In een goed draaiend elftal kan hij meekomen.

15-11-2023 18:18

profoff +8380

Berghuis moet je op de bank zetten. Dan is hij boos en dan speelt hij weer 2 wedstrijden redelijk.

14-11-2023 16:25

ElFlaco +3651

Berghuis op 10
Boom op 8
Vos op 6

Middenveld klaar : minimaal 5 wedstrijden vertrouwen geven in deze vorm.

14-11-2023 14:50

Harrier Du Bois +38888

Minus Berghuis prima, zie liever Hlynsson al, dat zegt genoeg want Hlynsson is niet de redder van Ajax

14-11-2023 15:22

Dirk +7032

Maar wel een degelijke speler, die ook nog veel moet leren maar wel de juiste instelling heeft

15-11-2023 10:57

3sterren +20205

Vooropgesteld dat Branco blessurevrij is én blijft, dan lijkt mij dit middenveld in ieder geval het proberen waard ...

16-11-2023 14:25

ElFlaco +3651

Dacht ik ook

16-11-2023 20:31

Dennisvm +1745

Het ligt niet alleen aan de kwaliteit. Ook aan de mentaliteit en wilskracht. Zorg eerst maar dat iedereen een man heeft bij de tegenaanval en voluit sprint om vrijlopende tegenstanders af te dekken. Hoevaak zie ik niet dat ze op 10 meter staan te dekken en totaal niet meelopen. Zo maak je het ze ook niet erg moeilijk.

14-11-2023 13:45

jaripettersson +9517

Berghuis eindelijk maar eens doorselecteren. Was al niet veel, is niks meer en wordt nog minder.

14-11-2023 12:10

Harold +10578

Berghuis was goed.

14-11-2023 12:46

Harold +10578

Ik bedoel de eerste seizoenen bij Ajax

14-11-2023 13:56

CruijffiaansNouriaans +4450

Nee Harold, Berghuis koste ons heel erg belangrijke punten omdat hij in de pressie niet mee kon doen. Door deze misgelopen punten misten we miljoenen. Juist het eerste seizoen. Iedereen zag die paar mooie balletjes en een incidenteel doelpunt. Maar als je goed kijkt zie je een dissonant. De rotte appel in de selectie die veel te belangrijk wordt gemaakt in de kleedkamer en daarbuiten. Met die zogenaamde swag van hem ben ik klaar mee. Die mag hij pas hebben als hij net zo dwingend wordt als Tadic of Ziyech waren. En dat zie ik niet gebeuren want daar heeft hij het karakter niet voor. Het is geen vechter. Ja tegen een Twente fan. Maar geen echte knokker. Het is een mooi weer voetballer die alleen excelleert als alles werkt en dan t liefst voor hem.

14-11-2023 15:39

Dennisvm +1745

Hij moet het vooral hebben van z'n passing en voorzetten. Helaas zijn die continu om te janken. Komt veel te weinig gevaar van af. Dan blijft er niks over behalve iemand die gefrustreerd is als het niet lukt.

14-11-2023 13:46

Eurysaces +29527

Sneijder vreest voor de plek van Berghuis? Wat is er te vrezen? Beter voetbal? Berghuis was de zwakste op het veld zondag.

14-11-2023 11:52

CruijffiaansNouriaans +4450

Vele zondagen

14-11-2023 15:42

LOCAmpos +10509

Laten we het hopen

14-11-2023 10:35

Torcida +5689

Opzouten met Wesley en Andy!

14-11-2023 09:34

leeke +10399

Kijk je toch niet.wat is je probleem dan

14-11-2023 09:45

Torcida +5689

Ik kijk ook niet. Desondanks moeten die twee, en Raffie ook, lekker opzouten. Opsjoffen mag ook. Foute generatie, heeft Ajax helemaal niets aan.

14-11-2023 12:21

leeke +10399

Snap heel je domme reactie niet. "" heeft Ajax niets aan"". Ze doen toch ook niets voor of bij Ajax.of scoor je graag duimpjes

14-11-2023 13:56

El Pacino +3609

Jij hebt wel de meest treurige reactie van de dag te pakken.

14-11-2023 21:21

leeke +10399

Vind je,ach mag jij zeggen,alleen is het wel de waarheid.

14-11-2023 21:34

Bouke & Nourdin +364

Nou denk dat Wes even vergeet dat Berghuis nog steeds last heeft van zijn kuit en bij voorbaat al niet en hele wedstrijd zou spelen dat gaf de trainer ook aan dat hij daarom in de rust eruit gehaald werd. en met Bergwijn en Brobbey terug kun je mooi op trainen met die gasten tijdens de interland periode. Berghuis speelt de laatste tijd prima hoor alleen is ie niet fit helaas momenteel.

14-11-2023 08:55

Oxxer +164255 moderator

Taylor, Rensch en Berghuis op de bank of kleedkamer 2, ongeschikt en vergane glorie.

14-11-2023 08:42

chriseverhard +3559

Iedereen thuis en waarschijnlijk ook de technische staf heeft gezien dat het wisselen van wijn en huis een verbetering werd op het veld.
Waarschijnlijk zal bergwijn gewoon in de basis starten.
En verdient akpom een basisplek naast brobbey.
Een soort veredelde 4 4 2

14-11-2023 07:56

Hersenspinsel +8055

Bergachtige, bergafwaarts.

14-11-2023 08:51

LukaLitmanen +82086

Sneijder vertrekt uit Nederland als Timmermans premier wordt.

Lachwekkend.

14-11-2023 07:39

Laudrup10 +17114

Haha serieus ? Laten we in dat geval massaal gaan stemmen op Fransie.

14-11-2023 08:23

LukaLitmanen +82086

Ik heb geen zin in GroenLinks man..

Fransie/PvdA heb ik geen moeite mee

14-11-2023 10:00

GNBL +89970 moderator

Geen moeite met Timmermans en PvdA?????????????

14-11-2023 11:20

CruijffiaansNouriaans +4450

Deze gast, omg, Wesley, onze record international. De man die ook net zo goed in ex on the beach double dom 30+ had kunnen zitten is naast een populistische praatjesmaker, het schoolvoorbeeld waarom je domme mensen niet beroemd moet maken.

14-11-2023 15:46

HertogH +15853

Kappen met Berghuis op de rechterflank, hier schiet hij duidelijk tekort. De man heeft 0 snelheid, en heeft ook niet de actie in huis om een mannetje te passeren.

Ik zou tegen Vitesse beginnen met Godts op de rechterflank en Berghuis op 10.

14-11-2023 07:30

Steffenhagen +37834

Weet fout : berghuis nooit op het middenveld want dat kan hij niet aan . Laat constant zijn man lopen dn dat doet Taylor ook al . Berghuis moet op de bank

14-11-2023 07:53

leeke +10399

Heeft 0 snelheid,wat heeft hij dan op 10 te zoeken,ook dan moet je lopen he.Beter op de bank,en verkopen in de winterstop samen met Bergwijn

14-11-2023 09:47

HertogH +15853

'Heeft 0 snelheid,wat heeft hij dan op 10 te zoeken'

Litmanen was ook niet de snelste, maar toch een behoorlijke nummer 10.

14-11-2023 10:16

leeke +10399

Tja,dan denk ik dat jij Jari niet hebt meegemaakt, Zeker al niet als je die 2 blijkbaar vergelijkt.pffff.

14-11-2023 10:21

Paul van Dorst +1579

Litmanen had een betere techniek, had meer gogme, meer overzicht, was veel onvoorspelbaarder, was nederiger, emotioneel stabieler, qua prestaties stabieler, een hardere werker en, wellicht geen snellere loper, maar wel een véél snellere denker.

Als ik heel eerlijk ben zie ik Berghuis enkel op gebied van blessuregevoeligheid beter presteren dan Litmanen.

Maar ik moet eerlijk zijn, ik ben niet helemaal objectief. Litmanen heeft een mythische / onaantastbare status voor mij sinds zijn eerste afscheid in 1998.

(Leuk feitje; het team van 1997/1998 kende ook veel buitenlandse aankopen, waaronder een spits van Roda Jc, een oude middenvelder uit Denemarken, een Deense verdediger van Heerenveen, een spelertje van Vissel Kobe, een zuid-Afrikaan, een Nigeriaan en een Georgiër.

Liep toen niet erg verkeerd af.

Ik hou hoop, vind berghuis zeker kwaliteiten hebben, maar eerlijk is eerlijk, hij heeft een veel te laag rendement uit scoringskansen en is qua arbeidsethos nou niet bepaald een voorbeeldfunctie ik dit moment.


Maar goed, smaken mogen verschillen natuurlijk.

14-11-2023 23:13

CruijffiaansNouriaans +4450

BERGHUIS BANK TRIBUNE OF BALLENJOCHIE.

14-11-2023 15:47

Mijnclub33x +9890

Bij Berghuis zit het tussen de oren, die moet naar de Psycholoog van Almere.

14-11-2023 05:13

MichelBoerebach +29191

Ik vond Berguis tegen Heerenveen helemaal niet zo slecht spelen. Het is momenteel wel heel wisselvallig. Misschien inderdaad eens op het middenveld proberen.

14-11-2023 01:33

Steffenhagen +37834

Nou nee : berghuis heeft niets van een middenvelder

14-11-2023 07:54

MichelBoerebach +29191

Maar nog minder van een rechtsbuiten.

14-11-2023 15:00

MarkP +21759

Berghuis speelt met de week zwakker, hij had gepiekt in zn eerste seizoen bij ajax, daarna steeds minder. Denk dat het voorbij is met hem.

14-11-2023 01:08

champhead +14373

Ik snap er echt he le maal niks van dat Bergwijn nooit genoemd wordt door analisten.

14-11-2023 00:56

AjaxHato +4612

Berghuis heeft denk ik weinig motivatie, zit ook al niet bij het Nederlands elftal.
Hij heeft ook goede wedstrijden op de 8 gespeeld, zou hem daar eens proberen ipv Taylor.

14-11-2023 00:45

LukaLitmanen +82086

Als Berghuis opeens weer als rechtsbuiten gebruikt wordt, mag hij van mij banken idd.

Zet hem gewoon op middenveld joh

Meeste assists van de selectie en creëert kansen.

13-11-2023 23:58

YRGI +32950

-------------Brobbey - Akpom---------
------‐------------Berghuis----------------
Sosa - VD Boomen - Vos - Gaaei
--------Hato - Sutalo - Rensch-------
---‐----------------Ramaj--------------------
Eindelijk proberen? Deze selectie is gewoon niet gemaakt voor een 4-3-3.

14-11-2023 00:14

LukaLitmanen +82086

Helemaal mee eens, maar denk dat kortzichtige conservatieve fans hier dan kortsluiting krijgen want die denken nog steeds dat je zogenaamd alleen met 433 goed voetbal kan spelen ofzo.

14-11-2023 00:17

freak31 +5676

Het ultieme Ajax-systeem moet je nu even laten rusten, ook Schip wil het nog doen op het oude systeem net als zijn falende voorgangers. Dat moet echt anders, al is het tijdelijk.

14-11-2023 00:34

Ajax4glory +3266

helemaal mee eens! 3 5 2 of 5 3 2 roep ik al een tijdje, maar zolang branco geblesserd is berghuis op de positie van Branco en Hlynsson op de positie van Berghuis

14-11-2023 00:48

YRGI +32950

Ze hebben beiden een goede voorzet en Akpom kan koppen. Maar je kunt ook een bal terugtrekken hè. Dumfries is ook een loper, ook nog met een mindere trap, maar past uitstekend in dat systeem.

15-11-2023 01:00

10Sneijder10 +3042

En ook meteen het meeste gevaarlijke balverlies.
We kunnen beter afscheid nemen van dit over het paard getilde mannetje.
Zoveel laat hij niet zien.

14-11-2023 00:29

MichelBoerebach +29191

Niet op rechtsbuiten, nee.

14-11-2023 01:34

Steffenhagen +37834

Neeeeee geen berghuis op het middenveld

14-11-2023 07:54

MVG +16473

Berghuis mag inderdaad wel eens banken net als zijn naamgenoot aan de andere kant. Taylor is alleen bruikbaar als 8 met een hele goede 6 achter hem en dan nog is het niet veel bijzonders maar de keuze qua aanvallend ingestelde middenvelders is heel dun bezet. Akpom vind ik echt geen 10 om de hele wedstrijd te spelen en Hlynsson is nog heel grillig. Die heeft gewoon de tijd nodig om aan de eredivisie te wennen.
Brobbey doet het gewoon redelijk goed maar krijgt ook heel veel ballen van: ‘hier heb jij hem; zoek het maar uit daar voorin’
Het korte combineren hebben we bijna niet gezien dit seizoen.

13-11-2023 23:40

Standby +9996

"Tot slot stond van 't Schip voor de camera voor zijn reactie. De trainer zag dat zijn team geen grip kreeg op de wedstrijd. Hij lichtte dit als volgt toe: "Het was traag, er zat geen tempo in. Met de wissels die we hebben gebracht, probeerden we frisheid te brengen. Steven Berghuis was geblesseerd onder andere" "

Sneijder zegt zoals vaker maar wat. Berghuis was geblesseerd, daarom werd hij gewisseld. Anders was hij echt wel blijven staan

13-11-2023 23:32

SteviePienaar078 +3795

Lees het artikel nog eens goed lieverd.

14-11-2023 00:03

Standby +9996

Ik heb het goed gelezen, misschien moet jij dat doen

14-11-2023 00:13

SteviePienaar078 +3795

Sneijder zegt nergens dat Berghuis gewisseld werd voor iets anders dan een blessure.

14-11-2023 01:24

Standby +9996

Hij praat over het ingrijpen van Van 't Schip in de rust en dan maakt hij zelf de connectie met Berghuis. Ik vind het dan wel duidelijk wat hij bedoelt.

14-11-2023 11:25

Rob1706 +1694

Ramaj vertraagde het spel ook heel erg. Sneller de juiste man zoeken en inspelen. Kwam bij dat ondanks zijn vertragen en tijd om te passen de ballen toch vaak bij een Almere speler terecht kwamen.

14-11-2023 06:34

Soccerskins v2 +43330

Van ‘t Schip moest zijn eigen fout(en) herstellen. Dat heeft hij inderdaad goed gedaan want de tweede helft vond ik ons beter spelen en hebben we ook genoeg kansen gecreëerd, maar waarom je in eerste instantie zoveel wijzigt t.o.v Volendam en Heerenveen begrijp ik niet. Het valt me ook tegen van hem dat hij het koppel Rensch - Berghuis aan de rechterkant toch heeft uitgeprobeerd. Elke Ajacied weet dat die twee elkaar alleen maar in de weg lopen. Berghuis als 7 kan, maar dan wel met een type Gaaei achter zich.

13-11-2023 23:26

YRGI +32950

Puur op basis van namen en ervaring weer. Daarom hebben we een buitenlandse trainer nodig.

14-11-2023 00:16
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.