Raad van commissarissen moet knopen doorhakken: 'Men snakt naar duidelijkheid'

door BadembaBarrie 86

Bron Pak Schaal Podcast

Raad van commissarissen moet knopen doorhakken: 'Men snakt naar duidelijkheid'

door BadembaBarrie 86

Bron Pak Schaal Podcast

Laatst geüpdatet

Ajax heeft vooral duidelijkheid nodig. Dat stelt Freek Jansen donderdag in de Pak Schaal Podcast. De Ajax-watcher van Voetbal International stelt dat, los van welke keuze er gemaakt wordt, er snel knopen doorgehakt moeten worden binnen de club, zodat er een duidelijke koers gevaren kan worden.

Die duidelijkheid begint bij het aanstellen van een technisch directeur. Jansen merkt dat algemeen directeur Edwin van der Sar het nog altijd ontbreken daarvan nog weleens verweten wordt, maar wil die situatie ophelderen. 'Daar gaat hij niet over. De RvC moet een technisch directeur aanstellen. De directie wordt namelijk door de RvC aangesteld of ontslagen.'

Daarmee legt Jansen gelijk de vinger op de zere plek. 'De bal ligt dus bij de RvC, maar zolang zij geen technische man hebben... De rest van de mensen die daarin zitten, hebben voetbal niet in hun portefeuille.' Daarin laat het gemis van Danny Blind zich voelen, merkt Jansen op. 'Hij was als RvC-lid echt heel erg waardevol. Alleen hij is er al anderhalf jaar niet meer, dus je hebt al anderhalf jaar geen RvC-lid voor de technische zaken en al een jaar geen directeur voetbalzaken.'

Hamstra en Huntelaar

Zaak voor Ajax is nu dan ook vooral om snel tot een besluit over de te varen koers te komen. 'Al maak je nu de keuze dat Adrie Koster het RvC-lid wordt en Hamstra en Huntelaar een contract voor de komende drie, vier jaar krijgen. Dat is ook een keuze en niet bij voorbaat een slechte. Schep duidelijkheid, ook naar de mensen binnen de organisatie.'

Want die duidelijkheid is nu cruciaal, zo stelt Jansen. 'Binnen de organisatie hoor je dat men naar duidelijkheid snakt.' In dat opzicht dringt de tijd voor de RvC. 'Deze week zit de RvC weer bij elkaar, dus er wordt nu wel druk op uitgeoefend om een keuze te maken. Er komen verschillende namen voorbij. Je moet keuzes maken.'

'Veltman zou een prima versterking zijn'

In het extra gedeelte van de podcast op VI PRO, komt Jansen ook nog te spreken over Joël Veltman, in wie hij voor Ajax een waardevolle speler ziet. 'Bij Ajax kon je altijd van hem op aan, hij stond er altijd', is Jansen lovend over de verdediger en oud-Ajacied. 'Als je Veltman nu kan halen, zou dat een prima versterking zijn', stelt de journalist dan ook.

Lees meer over:
Plaats reactie

Oxxer +164406 moderator

De TD en trainer zijn de belangrijkste posten binnen een BVO, de rest facilitereert zodat die 2 goed kunnen functioneren. Deze RVC hoort zsm op te krassen, het benoemen van lichtgewicht Adrie Koster is een schijnvertoning en lijkt een bewuste actie van de RVC om het spelersbeleid te bepalen, ik vond Koster als trainer een slappe en totaal niet geschikt voor zo een functie bij Ajax.

13-01-2023 09:17

Wobbo +11369

Iig van der Sar en Schreuder er zo snel mogelijk uitflikkeren. Schreuder is gewoon helemaal niets en maakt zelfs spelers slechter. Schreuder zou nooit meer ergens aan de slag mogen gaan zo erg is die kwast. Flappie is natuurlijk een leider van niets. Een directeur zonder aangeboren leider eigenschappen met 0 natuurlijk overwicht. Flappie is het tegenovergestelde wat een leider zou moeten zijn. Hij is nergens te bekennen als er iets fout gaat in de club. Soms heb je mensen in je bedrijf wat niet echt toegevoegde waardes zijn maar Flappie en Schreuder zijn gewoon 2 omhoog gevallen nitwits wat alles slechter maakt. Als het nou alleen zo zou zijn dat ze niets toevoegen dat is al erg voor een topclub als Ajax. Maar ze breken af. Ze zijn geen nullen maar -23.

13-01-2023 08:05

Bals +3766

Gemis aan slagvaardigheid op alle bestuurlijke en toezichthoudelijke fronten laat zich voelen en wordt weerspiegeld op het veld. Eigenlijk zijn er geen fronten maar verstopputjes.

13-01-2023 08:01

Ferd +38535

Er is wel een technische man in de RvC, dat is Adrie Koster die de plek van Danny Blind overnam. In eerste instantie tijdelijk, maar dat kan heel simpel permanent worden. Maar los daarvan, er is dus zeker wel een technische man in de RvC

13-01-2023 02:35

PH2BOT +40347

Ajax zwalkt wanneer we nu ineens ook al 'ga toch van het Veltman' terug moeten gaan halen. Schuurs en Botman zijn inmiddels te duur. Waren toppers vergeleken bij wat we nu voor bagger in de verdediging hebben staan. Haal dan ook Dijks maar meteen terug die alle ballen de bovenste ring in knalt. Ajax zakt zwaar door de ondergrens met dit incompetente management.

13-01-2023 02:01

JanBiesbos +29078

Veltman halen?????

12-01-2023 23:49

RuffRhythim +24837

Ik vind die Pak Schaal podcast echt irritant vervelend. Mee gestopt om te luisteren. Hele stukken waarin helemaal niet over voetbal wordt geluld, maar over allemaal andere niet ter zake doende dingetjes.

12-01-2023 22:29

AFCACruijff14 +161795

Ik vond het altijd heel vermakelijk door het geouwehoer, maar doordat Ajax er niks van bakt heb ik geen zin meer om te luisteren. Wedstrijden van Ajax kijken is al een pain in the ass, laat staan podcasts erover van 1,5 uur. Maar ik vind de Pak Schaal Podcast altijd wel een leuke sfeer hebben. Schijnbaar vinden mensen Freek Janssen niks, ik kan hem goed pruimen.

12-01-2023 22:56

RuffRhythim +24837

O het gaat me nog niet eens om de persoon Freek Janssen. Ok nee het is niet mijn favoriete figuur, maar ik zit er in een voetbal podcast dus gewoon niet op te wachten dat ze het minutenlang gaan hebben over wat ze op hun vakantie hebben meegemaakt of het feit dat hun vriendin nieuwe kleding heeft gekocht of wat dan ook wat niets met voetbal te maken heeft, om dan vervolgens na die minutenlange verspilde tijd erachter te komen dat ze nog iets over Ajax moeten zeggen...

13-01-2023 09:43

Web +178830

Grote misser om niet Slot te halen
Ik zeg het al bij aanstellen van Schreuder

12-01-2023 21:10

profoff +8380

Ik geloof echt niet dat die ooit vanuit Rotterdam hierheen gekomen was

12-01-2023 22:15

Steffenhagen +37865

Hier nog een … Ajax heeft al z, n ambities laten vallen deze zomer . En daar hebben sar en de RVC een kwalijke rol in gespeeld en dat doen ze nog

12-01-2023 22:25

Wobbo +11369

Flappie vind het belangrijker dat de club woke en inclusief wordt dan dat er leiding wordt gegeven op het hoogste niveau.

13-01-2023 08:06

Pingelaar +13296

Is het een grote misser van Ajax geweest, of wilde Slot / Feyenoord niet meewerken hieraan?

Neemt niet weg dat ik Slot ook zie als de droomkandidaat. Met Bosz als trainer klaag ik ook zeker niet.

13-01-2023 12:36

Babangida83 +23930

Slot heeft niets op met jeugd. Die schreeuwt alleen maar om aankopen.

13-01-2023 21:29

Rommy5 +1169

Johnny Dusbaba

12-01-2023 20:59

Web +178830

Die was er ook nog
Kwam die niet van ADO Den Haag?

12-01-2023 21:50

NotForSale +2238

Dus eigenlijk heeft 'de voetbalman' in de RvC het meeste macht binnen onze club? Niet bepaald een fijne vaststelling en nou is het helemaal mooi omdat er op dit moment helemaal geen is terwijl we het wel echt nodig hebben...

12-01-2023 20:42

Babangida83 +23930

Ja en nee. Wel over wie hij aanstelt. Niet over de dagelijkse gang van zaken. Al kan de RvC je wel ontslaan (bij goedkeuring daarvan van de ALV). Dus een zekere invloed heeft hij zeker.

12-01-2023 21:42

Web +178830

Normaal heb je scouts die als taak hebben om spelers te volgen die geschikt zijn om bij Ajax te spelen
Gaat er iemand weg, dan moet de opvolger al in beeld zijn

Dat is niet gebeurd bij Sanchez, Bassey en Lucca
Als je die meerdere keren bekeken zijn, kom je er heel snel achter dat ze niet geschikt zijn

Huntelaar, Hamstra zijn toch niet de scouts
Die moeten onderhandelen en ze binnen halen als het mogelijk is

12-01-2023 20:27

Babangida83 +23930

Precies. Maar dat betekent ook dat de RvC daar nooit goedkeuring voor had mogen geven. Ik wil Bassey nog wel het voordeel van de twijfel geven, overigens.

Het lijstje van mogelijkheden lijkt me de taak van de TD. De scouting is namelijk van het inzicht vergaren. De TD om daar wat zinnigs mee te doen. De Telegraaf had het over dat H2 de scouting niet vertrouwde. Dat lijkt me een logisch verhaal, omdat H2 zelf die spelers ook aan het werk wil zien, voordat ze aankopen. Juist om dat lijstje te maken van de namen die de scouting als interessant beschouwt en de TD als prioritair. Ik zeg TD, maar ben meer voorstander van een Directeur voetbal plus een Directeur opleiding. De opleiding is immers de belangrijkste divisie van het bedrijf. Die levert verreweg het meeste op.

12-01-2023 21:43

Web +178830

Ik hoop dat hij nog stappen gaat maken?
Maar hij is niet comfortabel aan de bal
En met dat bedrag mag ( moet ) je meer verwachten

12-01-2023 21:48

PH2BOT +40347

Vergeet Bassey Emmentaler en Zorge(n) Sanchez. Dat gaat niks meer worden....behalve nog méér tegengoals.

13-01-2023 02:04

Slang3 +45959

Er zijn toch genoeg TD te vinden van clubs als Genk, Nordsjaelland, Young Boys. Clubs die creatief inkopen, jeugd gebruiken, goed presteren en met winst verkopen. Als er in Nederland iets goeds zou rondlopen zat ie al wel bij Ajax

12-01-2023 20:26

Ozymandias +159568

Mag in Nederland de CEO ook in de Raad van Commissarissen plaatsnemen zoals dat in de VS en bepaalde soort bedrijven in het VK mag?

12-01-2023 20:08

Jake the Snake +17349

Als slager die zijn eigen vlees keurt? Lijkt mij niet. Alleen als het om een andere rechtspersoon gaat en dat is bij Ajax niet aan de orde.

12-01-2023 20:10

Ozymandias +159568

Dat ligt aan wat de rol van de CEO is. In bedrijven waar de CEO ook de voorzitter van de RvC is heeft die vaak meer een toezichthoudende rol dan dat hij "de slager is". In zulke situaties is het meer dat de RvC meer invloed heeft op de directie dan dat de directie zichzelf keurt. Vaak is dit ook het geval met een CEO die zelf geen echte businessman is maar een soort geestelijkleider van het bedrijf die er toezicht op wil houden dat zijn visie op het bedrijf wordt overgedragen.

12-01-2023 20:13

Steffenhagen +37865

Nee bij wet zijn bestuur en toezicht strikt gescheiden

12-01-2023 22:27

pietvanvliet +4425

Neuh, wij hebben 'two-tier boards' met een RvC op afstand van de RvB. Die zijn strikt gescheiden. In het VK hebben ze 'one-tier boards' met executive members (onze RvB) naast de non-executive members (onze RvC).

Daar zie je vaak dat de non-execs (veel) informele invloed hebben tijdens het besluitproces in plaats van dat ze controleren of de RvB op een goede wijze tot het besluit had kunnen komen dat zij nam.

Verder zie je nog best vaak dat 'CEO' de volgende stap is van de CFO. Je kunt je afvragen of je de rol van visionair of hoofdstrateeg aan een financial moet geven (en dan ook vaak nog eentje uit de accounting hoek, die kijken van nature alleen maar achteruit), maar toevallig ben ik een financial en dus heb ik daar een voor de hand liggende mening over ;)

12-01-2023 23:45

4bier +31367

Ik vind het bizar dat we zoveel aan bord-op-schoot scouting doen. Stekelenburg, Pasveer, Scherpen, Klaiber, Schuurs, Pierie, Wijndal, Blind, Klaassen, Berghuis, Tadic, Bergwijn, Brobbey, Ihattaren. Allemaal spelers welke een kind met Fifa22 ook aan had kunnen trekken. Nu proberen ze Veltman.

12-01-2023 20:07

Ozymandias +159568

Ik vind het wel goed dat Ajax een Nederlandse uitstraling wil hebben en daar komen natuurlijk ook veel bord op schoot gescoutte spelers bij.

12-01-2023 20:09

Web +178830

Wat goed is moet je niet ver zoeken
Ook nog Nederlanders ook

Blind en Tadic hebben het toch fantastisch gedaan?

Berghuis had jij niet gehaald?

Ihattarin was een buitenkansje wat je altijd kunt proberen

Schuurs was met afstand de beste CV uit de KKD

En als je een ervaren keeper naast Onana zet is heel begrijpelijk
Want de goede Onana speel je er toch niet uit

Ik begrijp jou post niet
Want Ajax haalde Antony, Sanchez, Martinez, Neres, Dolberg, Tagliafigo, Alvarez en zo kan ik nog even doorgaan

12-01-2023 20:34

TeringHenkie +28450

Tadic is geen Nederlander toch?

13-01-2023 00:10

AFCACruijff14 +161795

Dom gelul. Niets geks aan om bekende namen te halen. Dat doet de hele voetballerij. Daarbij kon je vroeger nog een exotische aankoop doen die niemand kent, maar scouts staan tegenwoordig rijen dik waar je ook komt.

Ik ben blij dat we oa Blind, Tadic, Klaassen, Berghuis en velen anderen hebben gehaald. Hebben mooie jaren opgeleverd.

12-01-2023 22:58

AFCACruijff14 +161795

En ze proberen het helemaal niet bij Veltman. Zijn naam is in een podcast door iemand als versterking genoemd, da's heel wat anders.

Veltman zou geweldig zijn, ideale speler. Zeer onderschat en gewoon vaak een uitblinker in de PL.

12-01-2023 22:59

Ajaxfan31183 +16391

Ze zijn gewoon stom geweest om Overmars gewoon niet tijdelijk op non actief te stellen en niet weg te laten gaan. Ja het is verkeerd geweest wat hij heeft gedaan maar hij was wel een van de weinige die ajax vanaf binnen uit overeind hield. Let maar op straks komt er weer een type Martin van Geel die je niet liever bij Ajax wil zien

12-01-2023 20:05

DrFootball +15144

Misschien moeten we de RvC even helpen met wat namen die het technische lid binnen de RvC zou kunnen zijn:
- Molenaar;
- De Zeeuw;
- Frank Arnesen, die overigens ad-interim TD zou kunnen zijn.
- Peter Boeve;
- Jan van Halst;
- La Ling;
- Soren Lerby;
- Maxwell;
- Edo Ophof;
- Frank Rijkaard

Deze mensen hebben allemaal een verleden bij Ajax, sommige zelfs in een technische management rol in het voetbal of hebben ervaring met het leiden van een (hun eigen) bedrijf.

12-01-2023 19:00

4bier +31367

Marko Pantelic

12-01-2023 20:08

pietvanvliet +4425

Hmm, dan zou ik eigenlijk alleen Rijkaard en Lerby overwegen. Lerby op grond van z'n verleden als makelaar en Rijkaard op grond van z'n prestaties bij Barca.

De rest is ziek, heeft nog geen of onvoldoende track record (dan kun je net zo goed Klaas laten zitten), heeft tijdens de fluwelen stammenstrijd aan een van de twee zijden gezeten (en is dus niet acceptabel voor de andere kant. Laten we die ellende alsjeblieft niet oprakelen) of is een notoire zwatelaar.

Dan ben je dus òf ziek, òf te licht, òf beschadigd òf Jan van Halst. Die mogen allemaal overgeslagen, als je het mij vraagt.

12-01-2023 23:59

TeringHenkie +28450

Maxwell slaat vrouwen, dat wil het NRC niet hier in Nederland.

13-01-2023 00:12

Aurelius1 +19735

Hoe kun je nou jan van halst noemen, die er een potje van heeft gemaakt. Rijkaard die nooit in die functie heeft gezeten, ling die in Oost Europa zit (als eigenaar, niet als TD) en niks meer met Ajax heeft. De zeeuw: nooit in die positie gezeten. Molenaar: veel te oud en gewoon advocaat, geen TD. De rest van de namen ook...

Er zijn maar vier goede td's in Nederland: brands, Overmars, arnesen en ted van leeuwen. Goede td's zijn gewoon zeer schaars. Ze moeten het in meerdere jaren hebben bewezen bij meerdere clubs.

13-01-2023 05:21

Robuust +2068

Wat een stemmingmakerij weer om niets. Anderhalf jaar geen lid technische zaken? Daarvoor is Koster toch aangesteld?

Hele organisatie snakt naar duidelijkheid? Feyenoord en PSV hebben ook geen td, waarom ontbreken soortgelijke tendentieuze stukken over die clubs dan?

En zorgt de duidelijkheid waar iedereen zogenaamd naar snakt in de vorm van een permanente aanstelling van Huntelaar/Hamstra ervoor dat aankopen beter gaan renderen? Dat Ajax de jeugd meer kansen gaat geven? Dat Schreuder logische opstellingen gaat neerzetten op het veld? Dat het veldspel beter wordt? Dat Van der Sar meer op de voorgrond gaat treden ipv discussies met de selectie ontlopen? Welke koers zou Ajax gaan varen die zij niet nu al kan varen, omdat een td ontbreekt? Ajax doet nu al onwijs veel aankopen en zou nu ook al de jeugd de kans kunnen geven.

De problemen van Ajax liggen dieper dan het aanstellen van een (permanente) td gaat oplossen. Begin maar eerst met het ontslaan van Schreuder. Daar heb je geen td voor nodig.

En niemand binnen de organisatie van Ajax wordt badend in het zweet wakker van het feit dat er geen officiële td is aangesteld, Hamstra wellicht uitgezonderd.

12-01-2023 18:44

Oxxer +164406 moderator

''Wat een stemmingmakerij weer om niets. Anderhalf jaar geen lid technische zaken? Daarvoor is Koster toch aangesteld?''

Als Koster echt een actieve rol had was de vacature van TD allang ingevuld, nu lijkt hij alleen aan te schuiven als stoelvulling.

12-01-2023 18:51

Keizer +30176

Overmars is al bijna een jaar weg. Sindsdien is het 1 grote zooi maar een opvolger had geen prioriteit. Dat is misschien nog wel een grotere blunder gebleken dan het aanstellen van Schreuder 😅

12-01-2023 18:38

Steffenhagen +37865

Precies mijn gedachte !

12-01-2023 23:25

ProfessorX +19827

Een nieuwe trainer lost veel op .

12-01-2023 18:16

leeke +10399

Dat lost totaal niks op,iedereen loopt te zeiken op Schreudertje (ook niet mijn idiale trainer)maar het probleem begint bij de RVC,die moetwn zorgen voor een goede TD (en vervanger voor Sar).Als je alleen een nieuwe trainer haalt blijft het probleem gewoon

12-01-2023 18:50

ProfessorX +19827

Dat kan maar het voetbal begint bij een trainer !
Niet bij een TD die zorgt voor continuïteit en beleid .

12-01-2023 19:38

leeke +10399

En als het beleid slecht is CQ aankopen.....een trainer moet het doen met de spelers die hij heeft.Een goede trainer met een instabiele selectie, zal nooit iets berijken

12-01-2023 20:28

Slang3 +45959

en wie gaat die nieuwe trainer aanstellen

12-01-2023 20:28

ProfessorX +19827

Ik 🤗👊🏻

12-01-2023 20:33

Benleiden +7280

Ik heb altijd al gezegd dat de RvC de belemmerende factor is. Die vallen over elkaar heen om de juiste persoon aan te stellen. Iedereen heeft belangen en iedereen wilt vriendjes aanstellen, dat zit nu eenmaal in de mens.

Dit gaat zo verkeerd aflopen voor onze club, er zitten alleen maar volgevreten ezels.

12-01-2023 17:41

Steffenhagen +37865

Dat is inderdaad het begin van de puinhoop die is ontstaan ; een ordinaire machtsgreep van de RVC .

12-01-2023 23:26

MichelAngelo66 +22258

Amateurs.

Je gaat me toch niet wijsmaken dat we afhankelijk waren van Danny Blind? Haal Molenaar binnen de RvC! Verstandige kerel, eindelijk iemand die wel denkt als Johan. Laat die de lijnen maar uitzetten naar de TD (‘s).

Stop met dat fucking getreuzel, omdat we ons plekkie veilig willen stellen. Molenaar gaat Jonk polsen en we gaan weer de kant op die we een paar jaar geleden ook op wilden.

12-01-2023 17:36

Oxxer +164406 moderator

Keje Molenaar vond de slechte resultaten niet de schuld van Schreuder en zijn ontslag niet gepast, wil jij zo iemand als technische man in de RVC?

12-01-2023 17:40

leeke +10399

En gelijk heeft hij,alle aankopen zijn bijna miskopen,met een goede TD waren er niet zoveel miskopen geweest (ook al heeft Schreudertje zelf spelers gehaald via zaakwaarnemer).een goede TD had daar nooit mee ingestemd

12-01-2023 18:53

Oxxer +164406 moderator

Bijzondere theorie hou jij er op na, het ligt volgens jou niet aan Schreuder ondanks dat er spelers zijn gehaald op zijn voorspraak. Ben er totaal niet mee eens, een bovengemiddelde trainer had met dit materiaal dik bovenaan gestaan in de Eredivisie. Heb jij de avonturen van Schreuder bij Brugge, Hoffenheim en vooral FC Twente gemist? Schreuder was en is een trainer van niks.

12-01-2023 18:58

LOCAmpos +10509

@leeke vraag ik me af hoor. Overmars deed ze ook en die was ook al 1/2 jaar met Bergwijn bezig. Dat blijf ik de grootste miskoop vinden gezien gebrek aan restwaarde en dat zijn plek bezet is door de captain. Bassey ben ik van overtuigd dat je het net als Marin zonder verlies kunt slijten

12-01-2023 19:25

MichelAngelo66 +22258

Ik vond het eerst ook voorbarig om Schreuder te ontslaan. Inmiddels ben ik wel een beetje klaar met die rare streken van hem. Ik maak me sterk dat ook Keje zich wel achter de oren krabt.

12-01-2023 21:28

Oxxer +164406 moderator

“ Ik maak me sterk dat ook Keje zich wel achter de oren krabt”

Nee zeker niet , Keje zei het kort geleden bij Goedemorgen Eredivisie net na Emmen uit.

12-01-2023 21:34

Andronixos.c +8160

Zware Deja Vu na 2011 met Cruijff….

12-01-2023 17:35

Oxxer +164406 moderator

Aub geen Adrie Koster als technische man in de RVC, als vervanger van Blind sr zat hij al die tijd erbij voor spek en bonen. Vind het ook geen Ajax man, eerder 1 van Willem II.

12-01-2023 17:34

emieltjuhh +17964

Gotverdomme veltman word genoemd bij Ajax🤬😡😭

12-01-2023 17:14

GNBL +90031 moderator

Nee toch zeker?????

12-01-2023 17:15

emieltjuhh +17964

Zegt freek net dat het een optie is

12-01-2023 17:18

GNBL +90031 moderator

Alsjeblieft niet zeg. Het heeft jaren geduurd om van die gozer af te komen.

12-01-2023 17:19

Altijdindestraat +40174

Als ballenjongen?

12-01-2023 17:17

Keizer +30176

Prima rechtsback. Alles beter dan sanchez. En 100x liever dan karsdorp.

12-01-2023 17:21

Keizer +30176

Waar heb je het in vredesnaam over?

12-01-2023 17:23

GNBL +90031 moderator

Jij weet niet wat een 'Veltmannetje' is? Die heeft hij elke wedstrijd wel minimaal 1 of 2 keer namelijk.

12-01-2023 17:38

Keizer +30176

Tuurlijk wel. Maar om nou te zeggen dat hij elke 3 wedstrijden rood pakt. Hij heeft gewoon een prima staat van dienst en is multifunctioneel. Zie hem graag komen want hij is zeker bruikbaar.

12-01-2023 18:08

Rolo +13736

Het Frank de Boertje van deze tijd. Maar ik kon wel van zijn duels met Lozano genieten....

12-01-2023 18:29

Gewoon Gijs +18409

oh no, dan gaan we echt in niveau achteruit, die kan aanvallend helemaal niks

12-01-2023 22:26

vanreenen +10279

Als RvC man vermoed ik, maar toch niet als technisch directeur? Trouwens, je hebt toch de voetballer en nog een Veltman binnen Ajax?

12-01-2023 17:22

Tommyshelby +129196

Ja, laten we lekker met Sanchez verder...

Je mag blij wezen als Veltman nu al terug zou keren.

12-01-2023 17:34

Slang3 +45959

dan is het wel officieel klaar met alle ambities, stoppen met miljoenen bedragen uitgeven en vol op de jeugd

12-01-2023 20:29

Cruijffiaann +2958

Weer eens naar Freek en Arco geluisterd.

Ik kon het deze keer al 7 minuten verdragen.

12-01-2023 17:13

LOCAmpos +10509

Hoeveel open deuren en stom gehinnik van Freek in die 7minuten?

12-01-2023 19:26

AFCACruijff14 +161795

Hoe lastig kan het zijn. Stel een ervaren oud Ajacied aan in de RvC, maak Huntelaar td en dat RvC lid zijn klankbord en laat Hamstra de jeugd doen. Pols Frank de Boer eens als klankbord ofzo. Koster is een prima kerel maar op een of andere manier zie ik er niet echt veel in.

En stel een nieuwe trainer aan, maar dat staat er los van.

12-01-2023 17:12

GNBL +90031 moderator

Op basis van wat wil je Huntelaar 1 van de belangrijkste functies in de organisatie geven?

12-01-2023 17:13

Keizer +30176

Op basis van zijn succesvolle aankopen met Hamstra. Oh wacht...

12-01-2023 17:32

AFCACruijff14 +161795

Wat een onzin.

Bergwijn is een goede aankoop, komt er vanzelf wel weer uit. Conceicao is een werelddeal. Kaplan een talentvolle speler die helaas veel blessures dit jaar kent. Brobbey is gewoon een logische zet, ook Overmars had hem teruggekocht. Wijndal is een aankoop voor de toekomst, prima zet. Lucca prima huurspeler. Grillitsch is transfervrij prima. Rulli is een goede keeper. Blijft over Bassey (twijfel), Sanchez (helaas miskoop) en Ocampos (is niks geworden maar is ook nauwelijks ingezet).

Dus ja, ik vind dat ze het prima hebben gedaan. Geen enkele TD haalt 10/10 topversterkingen. Zelfs 8/10 of 9/10 is nauwelijks te doen.
Ook hebben ze voor 200 miljoen verkocht, waanzinnig goed gedaan. Martinez en Antony voor ruim boven hun werkelijke waarde verkocht.

Mensen zijn wat zuur geworden omdat Schreuder dit Ajax 50 procent onder zijn kunnen laat spelen.

12-01-2023 17:48

GNBL +90031 moderator

Overmars had voor zijn aanstelling al verschrikkelijk veel ervaring in de zakenwereld, zowel in het voetbal als daarbuiten. Huntelaar is een stagiaire en die wil jij nu TD maken terwijl er in de zomer bakken met geld is uitgegeven aan pure middelmaat?

12-01-2023 17:50

ajaxcied4life +26056

Freek heeft door zijn stukjes gebladerd en dacht toen, wat een prima teksten. Deze kan ik met hier en daar een aanpassing best nog een keer gebruiken.

12-01-2023 17:11

FTS95 +16076

Stuurloos schip zijn we. RvC drama, algemeen directeur groot drama, hoofdtrainer zeer groot drama..

RvC krijgt van mij nog wel een beetje Kudo's voor het tegenhouden van de Ocampos transfer

12-01-2023 17:02
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.