Perez: 'Tahirović is de personificatie van dit Ajax: een leuke speler, maar onbetrouwbaar'

door Roemer Smid 116

Bron ESPN

Perez: 'Tahirović is de personificatie van dit Ajax: een leuke speler, maar onbetrouwbaar'

door Roemer Smid 116

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Benjamin Tahirović is volgens Kenneth Perez de personificatie van het huidige Ajax, zo vertelt de analist aan tafel bij Dit was het Weekend. Perez zag de middenvelder een prachtige voorassist geven, maar ook weer een aantal rare acties uitvoeren. Naast Tahirović komen ook de voorzichtige wederopstand van Anton Gaaei en Pepijn Lijnders aan bod.

Tahirović stuurde in de 84ste minuut Gaaei diep, waarna de Deen de bal panklaar legde voor spits Chuba Akpom die de 1-3 binnengleed. Perez snapt weinig van de Bosnische middenvelder. 'Tahirović krijgt veel kritiek en hij maakte ook weer een domme sliding, maar die pass van de 1-3 is gewoon van een heel hoog niveau. Het was echt een wereldpass. Het is een gekke speler. Niet echt een goede, maar met veel ruimte kan hij blijkbaar wel zo'n pass versturen.'

Volgens de analist is de grillige stijl van Tahirović tekenend voor de huidige selectie van Ajax. 'Tahirović is de personificatie van dit Ajax. Het is een leuke speler, maar onbetrouwbaar. Hij is een verdedigende middenvelder die voortdurend mensen uit zijn rug laat weglopen. Maar hij geeft dan nu wel zo'n pass.'

Voorzichtige wederopstanding Gaaei

Perez was in het verleden hard voor Gaaei, maar ziet dat de Deen de laatste wedstrijden bezig is met een comeback. 'Niet alles was goed, maar als je ziet waar hij vandaan komt... Hij lijkt weer een beetje op te krabbelen. Misschien moet iedereen Instagram verwijderen als ze in een dip zitten, want het begint ergens op te lijken. Hij speelde de bal naar de goede kleur, was actief en hij deed geen gekke dingen. Hij was ook heel blij met zijn assist en dat gun je hem wel.'

Ajax gaat na dit seizoen niet door met John van 't Schip als hoofdtrainer. Lijnders is een van de gegadigden voor de positie. Perez snapt echter weinig van de vermeende interesse van Ajax. 'Hoezo is Pepijn Lijnders nu opeens een optie voor Ajax? Hij heeft bij NEC getraind. Nu is hij misschien de assistent bij Liverpool, maar hoofdtrainer zijn is een wereld van verschil.'

Lees meer over:
Plaats reactie

SwissAjaxFan +3972

Perez is een heel naar boulevard presse en tv-mannetje geworden en verdient het niet meer om met de Ajax Legends te spelen.

01-04-2024 20:53

henkie58 +2063

Lul Perez weer! Asbak!

01-04-2024 20:22

JanBiesbos +29458

Met een goede trainer gaan de meeste mislintat aankopen hun geld en/of winst opleveren. Dat was denk ik ook het idee achter de coupe van vd Sar na het niet behalen van CL door de derde plaats, om voor (jonge ) talenten en vol op data te gaan. Niks dus met verlies verkopen een aantal horen niet thuis (avila en medic) een aantal had eerst in jong moeten beginnen. Vd sar heeft 15 spelers verkocht in twee jaar, heeft 1,5 jaar TDtje gespeeld met H2, rommel aangekocht en een veel te dure bergwijn, van die aankopen zijn alleen bergwijn en brobbey en kaplan over.
De staat van ajax van nu is twee jaar geleden al ingezet. Niks weer met verlies en dikke zaakwaarnemers fee verkopen. Gewoon een goede voorbereiding paar gerichte aankopen en juiste trainer doe je volgend jaar mee om de CL plekken

01-04-2024 11:49

Hersenspinsel +8372

Mooie post waar ik het volledig mee eens bent. Geef de jeugd de kans en ga opbouwen, de resultaten volgen later.

01-04-2024 13:37

Barra +5531

Mislintat is zeker niet de enige boeman, maar heeft ook gewoon slecht werk geleverd. Heeft totaal niet begrepen waar Ajax voor staat en wat er nodig was. Vanuit het bestuur is ook een verkeerde omgeving gecreëerd waarin Mislintat te weinig ruggesteun op voetbaltechnisch vlak had. 11 aankopen in 1 seizoen door een td die net bij de club zat was ook gewoon gedoemd om te mislukken.

01-04-2024 18:18

AmsterdamsTrots +2022

Volgens mij zijn er ook zo'n 16 spelers vertrokken afgelopen zomer. Die plekken zul je toch ook voor het grootste gedeelte op moeten vullen. Zeker als de jeugd niet goed genoeg is.

02-04-2024 10:22

Barra +5531

Maar dan moeten aankopen wel daadwerkelijk beter zijn dan de jeugd, anders kun je net zo goed de jeugd voor de leeuwen gooien.

02-04-2024 10:56

MarcelS16 +1707

Perez ?????? Wie is dat dan!

01-04-2024 11:38

JanBiesbos +29458

Een AZ en Pisvee legend…

01-04-2024 11:50

JanBiesbos +29458

Ach perez … azijn zeiker

01-04-2024 11:28

RuffRhythim +24837

Waarom lult Perez nog over Ajax?
Hij vond Ajax niet meer interessant toch?

01-04-2024 09:12

Dirk +7070

Maar heeft hier wel volledig gelijk ...

01-04-2024 09:19

Jutter1 +4326

Hetzelfde was van toepassing bij hem, ook een vrij bescheiden voetballer die vaak bij iedere club tussen de wal en het schip raakte, ook niet veel bijzonders dus, laat staan onomstreden was!! Voelt zich desalniettemin zo'n beetje de ''Anchorman' , bij dat ook al vrij bescheiden EPPN met zijn dito 'analisten'. Een troosteloos nietszeggend kanaal dus, ongeveer op dezelfde voet/nivo als de bepaald niet hoogstaande ED, het is nauwelijks het aankijken waard, ware daar niet het momenteel erg zwakke Ajax met zijn wedstrijden, de rest kan mij ondanks dat gestolen worden!!

01-04-2024 08:51

fcbalophetdak14 +1360

Ik vind Tahirovic ook niet echt een 6. Meer een 8. Met een betrouwbare 6 achter hem kan hij met passes strooien

01-04-2024 08:48

Kijker +3428

Zoals hieronder al in enkele comments aangegeven.
Gaaei heeft goede (aanvallende) kwaliteiten.
Het gaat erom hem in de positie te krijgen dat die tot zijn recht komen. Aanvallen zoals de 1-3 moeten we elke wedstrijd zien.

De dubbele moraal naar individuele spelers is stuitend. Het is belachelijk om de aankopen van Mislintat collectief als 'brandhout' weg te zetten. Kijk ook naar leeftijd, positie in selectie en prijskaartje.

01-04-2024 08:31

JanBiesbos +29458

Maak niet uit tis ajax over psv en fey niets dan goed

01-04-2024 11:29

NW23 +5093

Lijkt me logisch dat de aankopen zo bekeken worden. Ajax heeft voor 115m uitgegeven en speelt een historisch slecht seizoen. Dit mede omdat geen enkele aankoop een echte meerwaarde is. Lijkt me volkomen logisch dat de aankopen als brandhout neergezet worden.

Wat niet betekent dat ze allemaal niets kunnen, maar een aantal zijn gewoonweg niet goed genoeg (Gaaei, Medic, Avila), andere passen gewook niet bij Ajax (Sutalo en Sosa) en de rest heeft allemaal veel tijd nodig. Eigenlijk is Ramaj de enige positieve verrassing. Van Branco kun je weinig zeggen. Gaat Ajax niet naar een hoger plan trekken en valt straks misschien ook wel weer af als de selectie een hoger niveau krijgt, maar als transfervrije speler was het een prima aankoop.

Ik dicht Mikautadze, Forbs, Mannsverk en Tahirovic wel kwaliteiten toe. Die komen er misschien nog wel. Akpom is een prima tweede spits, maar ik weet niet of je met hem het seizoen in wil als eerste spits.

Hoe dan ook is het een rampzalig transferseizoen geweest afgelopen zomer. Of er in de toekomst nog geld aan verdient wordt of niet is hooguit een doekje voor het bloeden, maar zal die constatering echt niet veranderen.

01-04-2024 13:20

Pinkeltje1983 +0

Ik zie meer in tahirovic dan in mannsverk. Man man man wat valt die vies tegen. Volgens vele hier de missing link. Het is een onbesuisd mannetje die niks toevoegd.

01-04-2024 08:22

Bassey +8281

Vindt tahirovic een geweldig talent.
Misschien op 10 een keer

01-04-2024 07:37

Dapperestrijders +4741

Sutalo, Sosa en Forbs zijn komplete miskopen. Zijn er na een jaar niet beter op geworden en gaan er ook niet beter op worden.

01-04-2024 05:19

Oxxer +165749 moderator

Welke speler is de afgelopen 2 seizoenen, onder de dienstdoende wondertrainers, beter geworden, zonder onderscheid te maken in aankopen of eigen jeugd?

01-04-2024 09:17

Dapperestrijders +4741

Voetballende vermogen is niveau kkd rechter rijtje

01-04-2024 09:49

Oxxer +165749 moderator

Dat is geen antwoord op mijn vraag.

01-04-2024 09:50

ProperFootball +14766

Brobbey, Hato. Misschien komt Tahirovic daar nog bij.

01-04-2024 10:40

Oxxer +165749 moderator

Hato?

Net als de meeste jonkies kwam hij enthousiast binnen, beter geworden vind ik hem zeker niet, erg slordig, laat verdedigend steken vallen en heft buitenspel op waar goals uit komen. Dat hij 17 / 18 jaar is doet er niet toe, in Ajax 1 moeten alle spelers presteren ongeacht leeftijd.

Davids zei terecht, jonkies die fouten maken werden een paar weken teruggezet naar het 2e. Brobbey moest fit worden, de rest van de spelers laat flarden zien. Mijn punt, een goede trainer maakt spelers beter, zie andere clubs, na ETH mist Ajax zo een trainer.

01-04-2024 10:57

JanBiesbos +29458

Met dank aan vd Sar

01-04-2024 11:30

Oxxer +165749 moderator

@JanBiesbos

Klopt mee eens, Sar was een matige bestuurder, rancuneus hield hij Peter Bosz buiten de deur. Ik heb genoeg aan te merken op Peter Bosz, toch was hij de beste beschikbare Nederlandse optie. In de laatste periode Sar begon de ellende.

01-04-2024 11:36

4xEC1 +7761

@Oxxer: Vind ik wel een beetje kort door de bocht betreft Hato, dat zijn leeftijd er niet toe doet m.b.t. het maken van fouten. Moest de Ligt dan ook maar teruggezet worden naar het 2e, na zijn grote fout tegen Feyenoord, in zijn eerste seizoen, bij Oranje ging hij ook zwaar in de fout, als ik het me goed herinner. En Zlatan dan. Die maakte in het begin ook veel fouten, dat is inherrent aan je leeftijd, en ook van alle tijden. Vroeger werd je verrot gescholden als jonkie bij Ajax bij fouten, dan leerde je het snel af.

01-04-2024 16:47

Cocles +1977

Ik kan het niet laten om weer op Perez te moeten reageren. Ik snap niet waarom hij dit moet zeggen: “Msschien moet iedereen Instagram verwijderen als ze in een dip zitten, want het begint ergens op te lijken.” Is dit grappig bedoeld? Eerder zeikt hij hem alleen maar af. Of zoals bondscoach van Denemarken, Hjulmand, al eerder meldde: “Die toon, persoonlijk en neerbuigend, die is niet nodig. Je kan professioneel zijn en zeggen dat iets jammer is, maar ik vind de algemene toon rauw.”

01-04-2024 01:12

JoeBlow +8253

Lompheid en onbeschaafdheid als business model.

01-04-2024 01:20

Adam24 +39440

Toch interessant dat Gaaei een betere back lijkt dan Hlynsson en Sosa beter op die positie is dan Taylor, wie had dat gedacht...

Gaaei en Tahirovic zijn nog jong, spelen voor het eerst in het buitenland in een dramatisch team. Ze hebben echt wel kwaliteit. Het is ook aan Ajax om dat eruit te halen.

01-04-2024 00:04

YRGI +33019

Gaaei komt gewoon te kort, ook al moet ik zeggen dat hij qua mentaliteit aan de bovenkant van de selectie zit. Tahirovic heeft wel iets, hij is ook nog erg jong. Maar het is nog wel wisselvallig en ongrijpbaar, zoals Perez hier ook aangeeft. Maar Tahirovic laat een stuk meer zien dan de dure en ervaren Henderson, dus tja. Wat zegt dat?

03-04-2024 01:30

Ajaxfan31183 +16391

Ik snap nog steeds niet waarom Perez afgelopen weekend het shirt van Ajax weer had aangetrokken voor die wedstrijd Liverpool ajax , hij is het ajax shirt onwaardig die zeikende pisbak

31-03-2024 23:50

4xEC1 +7761

Wat nóg onbegrijpelijker is, is dat Ajax Perez heeft úítgenodigd voor die wedstrijd.

01-04-2024 00:58

Dapperestrijders +4741

Vink niet, maar die heeft inmiddels een overgewicht van 3x Vink

01-04-2024 06:59

P.Russo +6389

Ik blijf vertrouwen houden in Tahirovic. Ik denk oprecht dat hij van waarde kan zijn volgend seizoen. Die jongen is ook net pas 21 geworden en draait mee in het allerslechtste Ajax aller tijden waar niemand op het middenveld uit blinkt.
Akpom heeft vandaag weer laten zien dat hij van waarde kan zijn. Als je zo'n speler als Akpom achter de hand hebt, is het alleen maar fijn want ook hij pikt zijn goaltjes mee. Zet dat eens af tegen Ueda en Pepi en dan zie je dat we in dat opzicht met Rijkhoff en hem prima backups hebben.

31-03-2024 23:48

AjaxDeBesteClub +18786

Hij heeft helemaal niemand uit zijn rug laten lopen. De meeste wedstrijden is hij verdedigend juist vrij sterk. En aan de bal wat minder. Dus dit zijn leugens van Perez.

Over onbetrouwbaar gesproken. Schip had 2 wedstrijden gewonnen in 11 wedstrijden. Hij bakt er helemaal niks van. En alsnog voeren ze bij Espn serieuze gesprekken of hij volgend jaar trainer van Ajax moet zijn.

Verder blijft de dubbele standaard stuitend. Als Hylnsson of Taylor 2 goede ballen geven, dan hebben ze het er maanden nog over. Tahirovic speelt over het hele seizoen beter. Hij krijgt alleen maar kritiek. En als hij dan belangrijk is, zijn ze nog alleen maar negatief.

31-03-2024 23:34

JanBiesbos +29458

Iets met zaakwaarnemers oid?

01-04-2024 11:33

AjaxDeBesteClub +18786

Ik denk dat de voetbalwereld sowieso een beetje ons kent ons is. Maar wat voor lijntjes er nog meer lopen durf ik niet precies te zeggen.

01-04-2024 14:28

Professor +11258

Onbetrouwbaar is gewoon een naar woord maar inderdaad Tahirovic en vele spelers van Ajax zijn vaak niet totaal gefocust of misschien zien ze het niet zo goed. Zeg het al vaak maar het valt me heel erg op dat Ajax spelers (ook in jong Ajax) vaak alleen de bal volgen maar het grote geheel niet in de gaten houden. Ze moeten ook constant het hele veld in de gaten houden.

31-03-2024 23:33

Dolblij +45823

Perez is de personificatie van het journaille, een leuke babbel maar onbetrouwbaar.

31-03-2024 22:59

Kryptonite +77100

Onder een goede trainer,

Aanwinsten:
- Akpom
- Tahirovic
- Mannsverk
- Branco (?)
- Sutalo
- Sosa
- Mikautadze
- Ramaj

Mogelijk nuttig:
- Gaaei
- Forbs (?)
- Medic
- Branco (?)

Miskopen:
- Avila
- Forbs (?)

Over een aantal spelers kan je twisten, maar bottom line is dat de spelers allemaal veel slechter lijken dan ze werkelijk zijn omdat onze kapitein een cruiseschip moet besturen terwijl een sloep al te hoog gegrepen voor hem is. De regel van nomen (Schip) est omen gaat hier helaas niet op, zo is wel gebleken.

31-03-2024 22:49

Merrick +6788

Ik ben ook geen fan van Van 't Schip maar om het matige presteren van Sutalo op hem af te schuiven gaat me te ver. Overigens van degenen die jij noemt vind ik Ramaj nu al uitstekend presteren. Ik baal er van dat jongens als Fitz-Jim en Rijkhoff geen kans krijgen.

31-03-2024 22:51

Kryptonite +77100

Ik heb Sutalo bij Zagreb zien spelen en vooral het Kroatische elftal, voordat hij naar ons kwam. Je zou niet geloven dat het dezelfde persoon is. Bij Kroatië is hij geregeld nog beter dan Gvardiol, moet je nagaan.

31-03-2024 22:53

Merrick +6788

Wellicht heb je gelijk. Ik hoop het. Ik bedoel dat hij beter gaat presteren onder een nieuwe coach.

31-03-2024 22:57

Kryptonite +77100

Mogelijk zal hij nooit kunnen acclimatiseren, mogelijk is hij te slap van karakter. Maar qua intrinsiek talent heb ik geen enkele twijfel dat hij bij ons kan slagen.

31-03-2024 23:03

MVG +16480

Als die Kroaten het niet op kunnen brengen zijn het toch gewoon miskopen? Ben ik nou gek???
Mikautadze was gehaald als wat? Derde spits? Niet functionerende buitenspeler?
Aanwinst???
En om Mannsverk en Tahirovic aanwinsten te noemen gaat me ook echt veel te ver , om over van den Boomen nog maar te zwijgen.
Je zou hetzelfde kunnen doen bij Rensch en Taylor en hun prestaties met de mantel der liefde kunnen bedekken en kunnen wijzen naar hun potentie en jonge leeftijd maar die hebben ook gewoon het niveau niet.
Akpom is een goed spits achter Brobbey en Ramaj een goede doelman
Ik zeg niet dat die jongens er allemaal niets van kunnen maar jij doet nu net alsof het voor een groot deel toppers zijn.

01-04-2024 00:04

Kryptonite +77100

Je bent niet gek, maar gaat te kort door de bocht. Er kunnen verschillende redenen ten grondslag liggen aan de slechte prestaties van de (individuele) spelers, het hoeft niet zo te zijn dat ze het "niet kunnen opbrengen". Ik zeg ook niet dat het allemaal toppers zijn per se, ik zeg alleen dat ze veel nuttiger zouden kunnen zijn onder een goede trainer en onder normale omstandigheden. Vandaag speelde Feyenoord opnieuw met Bart fucking Nieuwkoop als aanvaller, en hij deed het nog goed ook. Scoorde de gelijkmaker (uiteindelijk als eigen doelpunt in de boeken) en bleef maar op en neer gaan als de brandweer. Qua talent/kwaliteiten een slechte speler, maar wordt door Slot in zijn kracht gebruikt en ineens blijkt hij behoorlijk van waarde.

Mijn punt is dat er dit seizoen allerlei factoren meespelen waarom nagenoeg alle (!) spelers niet uit de verf komen. De spelers zijn zo slecht nog niet; dat hebben ze aangetoond bij hun vorige clubs en voor hun nationale elftallen. Geef die jongens te tijd voordat je ze afschrijft.

01-04-2024 01:24

gi0vanni +7381

Het probleem is als je goed naar het team kijkt bijna heel het team. Ramaj doet het nog best goed gezien zijn aankoopprijs. Hato is er nog lang niet maar het is wel een talent met veel potentie. Kaplan is de verassing van het seizoen. Brobbey deed bijna alles goed met als enigeste twee minpuntjes dat hij aan het begin van het seizoen te veel kansen om zeep hielp en zijn aannames af en toe ver onder de maat zijn. Mannsverk heeft een valse start een positieve wending kunnen geven maar is nog zeker niet de nieuwe de Jong. Heeft in ieder geval potentie. Henderson geeft in ieder geval alles en geeft leiding. Akpom kan niet veel maar is in ieder geval een afmaker in de meeste gevallen. En dat waren dan wel de meest positieve punten. De rest kan wel wat maar presteert onder de maat. Zelfs Berghuis en Bergwijn moeten beter kunnen op ED niveau.

01-04-2024 13:46

Aram +18288

Ongeveer eens.

Ik twijfel wel erg aan Boom, we hebben daar betere opties (Tahirovic, Mannsverk).

Forbs ben ik nog niet uit, de jongen kan wel wat en heeft unieke kwaliteiten; eigenlijk zou hij een jaartje met Tahamata moeten trainen (oh nee dat kan niet meer want de zogenaamde DNA-aanhangers hebben Simon weggestuurd).

En bij Sosa denk ik dat Schip’s niet aflatende kwaadaardige pogingen om hem kapot te maken na vandaag uiteindelijk geslaagd zijn (gefeliciteerd John!) Zonde want vind nog maar eens een goede linksback die kan functioneren achter een middenveld dat voortdurend zijn man laat lopen. En die zelf veel meer assists geeft dan die luie middenvelders.

Medic is erg matig. Heb je alleen wat aan als de tegenstander hoge ballen gaat pompen.

Edit - Gaaei natuurlijk houden. Wat een vooruitgang boekt die kerel, wat een inzet, wat een mentaliteit. Wordt sowieso onze beste rechtsback en misschien is ie het nu al.

31-03-2024 22:58

Kryptonite +77100

Ja, eigenlijk ook helemaal eens met jou, zoals wel vaker. Het is super zonde dat we dit jaar vergooit hebben en waarschijnlijk aankomende zomer de "Mislintat aankopen" voor een habbekrats zullen verkopen uit rancune.

31-03-2024 23:32

Aram +18288

Rancune is precies het woord dat er bij past.

31-03-2024 23:35

Oliesjeik +0

Sosa was niet helemaal opgeknapt, is ziek geweest. Gaaei verdient het om volgend seizoen bij ons te blijven, wat een karakter!

01-04-2024 11:28

Bky +57135

Sutalo heeft alweer een tijdje niet gespeeld dus de collectieve dementie doet weer z'n intrede.

31-03-2024 23:43

Kryptonite +77100

Na, ik baseer me vooral op zijn wedstrijden voor Zagreb, o.a. in de (kwalificatie) CL, en voor Kroatië. Daar was hij echt heel veel beter dan bij ons en dé reden waarom hij zo hoog aangeschreven was. Dat hij überhaupt naar ons toe zou komen was van te voren nauwelijks voor te stellen. Het komt er alleen nog niet uit, om meerdere redenen. Maar hij heeft absoluut de kwaliteiten om het bij ons te redden.

31-03-2024 23:48

jo1 +4584

Ik baseer me op de wedstrijden bij Ajax. Dan is hij geen stuiver waard

31-03-2024 23:51

Kryptonite +77100

Als je dat als basis neemt dan is niemand, mogelijk op Brobbey na, een stuiver waard. Denk je dat al onze spelers slechter zijn dan die van Hercules of speelt er meer?

01-04-2024 00:15

gi0vanni +7381

Een heleboel van de spelers kunnen wel iets maar missen ook veel. En zijn daarom niet goed genoeg voor Ajax. Maar als je ze dan toch moet gebruiken dan zouden ze hun sterkste punten moeten benutten. Forbs kan bijna niets maar zou je bijvoorbeeld in nood kunnen gebruiken als er ruimtes ontstaan en er gecounterd moet worden.
Sosa en Gaaei zijn in verdedigend opzicht heel zwak maar kunnen wel goede voorzetten geven. Waarschijnlijk ongeveer het zelfde verhaal als bij Forbs. Alleen in nood gebruiken. Avila was een lb die niet op lb wil spelen en helemaal niets heeft laten zien. Die mag zelfs gratis vertrekken. Medic kan niet veel met een bal en is verdedigend ook niet top. Maar in ieder geval sterk in de lucht. Ook alleen in nood gebruiken. Kan indien ze achterstaan zelfs nog ingebracht worden om voorzetten binnen te koppen. Sutalo heeft gezien zijn prijs veel te weinig laten zien. En dit terwijl hij in het verleden wel goede wedstrijden heeft gespeeld. Een heel dure speler die veel te weinig brengt. Verhuren of verkopen zijn opties. Akpom kan ook niet veel maar heeft veel scorend vermogen en kan als een van de weinige koppen. In ieder geval een van de weinige spelers die altijd handig is om op de bank te hebben. Mikautadze, is een dodelijke afmaker die wat met een bal kan maar zijn lengte, het niet gebruiken op de juiste positie en de kwaliteit rond hem hebben niet in zijn voordeel gewerkt. Eventueel of een kans geven volgend seizoen of verkopen voor veel geld zodat er een rv, of rb, of lb gekocht kan worden. Die posities zijn te zwak. Eventueel Forbs verkopen en een nieuwe lv mag natuurlijk ook.

01-04-2024 13:37

jeffrey_van_der_sluis +30596

Is dat niet gebruikelijk voor elke jonge speler (op absolute top na), dat ze uitstekende acties afwisselen met wat gekke, "onbetrouwbare" acties?

Overigens, irriteer me nog steeds aan het feit dat Perez meedeed bij Ajax Legends tegen Liverpool🤣🤡

31-03-2024 22:39

Oxxer +165749 moderator

Vraag mij ook af wie zo snugger was Perez uit te nodigen, wie denk jij?

31-03-2024 22:42

WantAmsterdam +116443

Gaat Perez nog wat positiefs zeggen over de prestatie van zijn jonge landgenoot die hij in de weken daarvoor helemaal heeft afgemaakt?

31-03-2024 22:34

Oxxer +165749 moderator

Ik betwijfel of hij dat gaat zeggen, anders brokkelt zijn imago van Statler en Waldorf af.

31-03-2024 22:39

pietvanvliet +4479

Zit Knut aan de zuurstof? Hij zegt ineens heldere dingen.

Zowel voor Ajax als Kennut geldt: één zwaluw maakt nog geen zomer. We staan nu te juichen omdat we 3-1 van PEC winnen. Normaal gesproken spuugt Sjaak vuur na 'maar' 3-1.

31-03-2024 22:25

WantAmsterdam +116443

Ik zit altijd te juichen als we winnen. En 3:1 is een prima resultaat voor zo een moeilijke uitwedstrijd. Spel inderdaad niet goed, maar dat is geen reden om niet te juichen. Spelen vaker slecht uit in Zwolle en niemand verwacht nog iets serieus dit seizoen.

31-03-2024 22:45

pietvanvliet +4479

Dat is ook weer waar.

31-03-2024 23:19

YugoVik +33426

Het draait bij ajax om verzorgt voetbal waar bij wij veel balbezit hebben, dan heb je toch wat aan een speler zoals tahirovic...

Wij moeten weer ergens na toe groeien en daarbij hoort ontwikkeling.. Als hij zijn zwakke punten kan verbeteren zoals meer spelers dan word hij een hele goede speler..

31-03-2024 22:24

Ajaxsupporter02 +14529

Als je hoog druk zet en in de kleine ruimtes speelt zet je Tahirovic juist niet in zijn kracht. Vandaag prima omdat er dus niet zo werd gespeeld.

31-03-2024 23:14

Artemio +32462

Individueel een goede wedstrijd van Tahirovic, maar laat hem dit een serie wedstrijden doen. Ik heb ook genoeg wedstrijden van hem gezien waarin hij slecht was.
Hij wordt hier naar mijn mening iets teveel opgehemeld na 1 goede wedstrijd. Ik vind hem geen 6 en is ook best traag evenals Henderson/branco/taylor.
Middenveld is gewoon een groot probleem. Met het middenveld van Ajax kun je geen dominant voetbal spelen.

31-03-2024 22:22

Aram +18288

Die kans krijgt hij niet want Schip gaat hem vervangen. “Hij speelde goed, maar dat was een momentopname”.

31-03-2024 22:27

OuweDibbes +12072

Klopt de laatste 2 wedstrijden toen hij naar de bank ging voor Henderson was hij de beste van het veld.

31-03-2024 22:29

Artemio +32462

Dat is de tekortkoming van schip.

31-03-2024 22:46

Jake the Snake +17397

Henderson werd enorm gemist vandaag… 🤔

31-03-2024 22:21

myway25 +2458

Met de juiste trainer wordt hij naar mijn mening een complete speler. Een ruwe diamant!

31-03-2024 22:16

Chalana1984 +4815

Snapt Perez nu echt niet dat Tahirovic en Gaaie nog erg jong zijn en in een onvertrouwde omgeving zijn. Dat ze tijd nodig hebben en wij geduld. Dat de wisselvalligheid bij de jeugd hoort. Was Perez toen hij zo jong was zo constant? Beheersde hij toen al alle facetten? Je zou van een dik betaalde analist toch enige wijsheid op grond van ervaring mogen verwachten?

31-03-2024 22:16

OuweDibbes +12072

Hij speelde bij MVV... kwam er pas 7 of 8 jaar later achter dat Ajax te hoog voor hem was gegrepen.

31-03-2024 22:41

Ricoteb +53178

Tahirovic is gewoon een groot talent, en zijn passing is sowieso van een hoog niveau. Hij heeft inmiddels toch al aardig wat assists en voorassists op z’n naam staan. Probleem blijft z’n handelingssnelheid en verdedigend inzicht, twee zaken die allebei verklaarbaar zijn gezien zijn korte tijd dat ie op het middenveld speelt. Ik zou hem komende weken gewoon laten staan, zeker als Henderson straks terug is en naast hem kan. Van den Boomen en Mannsverk zijn de laatste weken nou ook niet erg betrouwbaar gebleken.

Gaaei blijft ongelofelijk knap hoe het bij hem in z’n koppie gaat. Continu afgebrand door analisten, voor lul gezet door de trainers, beledigd door “supporters”. En zich dan toch elke keer herpakken. Hij is niet goed genoeg om in een 433 als back te spelen, maar hij is wel simpelweg de beste rechterwingback die we hebben. Hij is daar echt wel beter dan Rensch, Gooijer en Hlynsson. Laat hem de rest van het seizoen daar nou staan. Ontwikkeld ie zich niet zoals je hoopt, kan je hem in de zomer makkelijk verkopen. Genoeg ploegen die met wingbacks spelen en juist zo’n type zoeken.

31-03-2024 22:14

Artemio +32462

In Duitsland zijn er genoeg teams die met wingbacks spelen Union/Werder/Mainz/Freiburg/Frankfurt en nog een paar.

31-03-2024 22:16

OuweDibbes +12072

Ik heb vaak geopperd om Gaaei in het tweede ervaring op te laten doen ook hem zal ik niet verkopen. Probeer Sosa, Sutalo, Medic, Akpom Avila en Minkautadze te verkopen.

31-03-2024 22:32

Aram +18288

Ja Kenneth ga onze beste middenvelder even de grond inboren. Zoals je eerst al Gaaei en Sosa moest aanvallen. Vuile meeloper.

31-03-2024 22:14

jo1 +4584

Zegt misschien iets dat hij de beste middenvelder vandaag was

31-03-2024 23:02

Aram +18288

Ja dat zegt dat Schip hem ten onrechte op de bank heeft gezet. Deze man is inmiddels uitgegroeid tot een ramp voor Ajax. Hij vaart op emotie en Valkanis en is oneerlijk.

31-03-2024 23:05

jo1 +4584

Dit jaar is uitzitten. Hopelijk een goede trainer en materiaal volgend jaar

31-03-2024 23:52

daslogisch1 +10199

Nee jij was geweldig Perez. Dat hebben we van de week tegen Liverpool nog kunnen concluderen. Toen jij er in kwam werd het gelijk slechter, dus ik zou een beetje dimmen over Tahirovic die meer voetbal gogme in zijn pink heeft dan jij in je benen!

31-03-2024 22:11

MalleEppie +15222

Tahirovic is verder dan Alvarez toen die binnenkwam. Hopelijk gaat hij zich ook zo sterk ontwikkelen uiteindelijk.

31-03-2024 22:09

Oxxer +165749 moderator

Goed opgemerkt, Edson had veel aanpassingsproblemen, duurde even voordat hij de speler werd die een transfer afdwong naar de PL.

31-03-2024 22:10

RadheAjax2021 +18028

Laat Perez z’n smoelwerk dichthouden zure augurk.

31-03-2024 21:55

musicradio +3893

die zure perez opdonderen naar az onbenul

31-03-2024 22:05

Capocapo +12001

Analist heeft puntje van kritiek op miskoop nummer 7, heel AS weer over de zeik. Is dit Noord Korea?

31-03-2024 21:51

Oxxer +165749 moderator

“ Is dit Noord Korea?”

Doe niet zo irritant, net zo als jij kritisch bent delen anderen complimenten uit, beiden is niet verboden.

31-03-2024 21:54

Capocapo +12001

Helemaal eens, maar bij de meesten schieten niet uit hun panty als een analist negatief is, wat in dit seizoen niet heel verrassend is.

01-04-2024 07:40

WantAmsterdam +116443

Je bent vast leuk op feestjes.
Speelde vandaag niet voor de eerste keer erg goed btw.

31-03-2024 22:19

AFCAHoorn +22758

Ik denk dat hij überhaupt niet wordt uitgenodigd voor feestjes om te beginnen.

31-03-2024 22:26

LukaLitmanen +82613

Heel onrechtvaardig dat hij aantal wedstrijden op de bank zat vanwege Henderson!

Hij speelde daarvoor ook al beter dan Hlynsson en Taylor

31-03-2024 21:51

Ajaxsupporter02 +14529

Speelde destijds tegen Heracles goed, maar verder niet hoor. Was vrij terecht.

31-03-2024 22:05

Tinus +10470

Is dit cynisch bedoeld? Tahirovic doet af en toe wat leuks. Vandaag had hij 2 geweldige momenten. Echter de rest van de wedstrijd vond ik hem slecht aanspeelbaar en draaide hij 9 van de 10 keer de verkeerde kant op. Hij heeft de handen vol aan zichzelf en is nog verre van een leider in het veld.

31-03-2024 22:08

OuweDibbes +12072

Wie heeft het over een leider in het veld? Je wilt dingen zien die er niet zijn Tinus.. het is gewoon onze beste middenvelder en helaas begrijpen sommige spelers en sommige supporters hem niet.

31-03-2024 22:35

Tinus +10470

@OuweDibbes,
Ik reageerde op de opmerking dat Tahirovic ten onrechte op de bank zat ten faveure van Henderson. Al zou Tahirovic in potentie beter zijn dan Henderson, dan nog zou ik nu altijd voor de ervaring en leiding van Henderson kiezen die Tahirovic (nog) niet heeft.

31-03-2024 23:11

JaapStam +137939

Tahirovic voetbalt alsof het zijn laatste wedstrijd is!!! Wat een speler!!! Het geile spel heeft hij ook in zich!!!

31-03-2024 21:47

Oxxer +165749 moderator

Anton Gaaei 2 x voor rust gewisseld na zeer slecht spel, afgemaakt door analisten, door eigen “ fans “ aangevallen op social media en dan steeds weer opkrabbelen. Het kan niet anders, deze nog zeer jonge speler is mentaal ijzersterk. Voetballend moet het beter , dan nog de rest van de selectie kan een voorbeeld nemen aan de mentaliteit van Gaaei.

PS: Tahirovic, ook erg jong, is talentvoller dan menig fans denkt.

31-03-2024 21:46

ajaciedje90 +61076

1000% eens over Gaaei. Dat is een ijzersterke. Viel erg lekker in ook. Ineens cross passes en alles dat je denkt oke waar komt dit ineens vandaan haha.

31-03-2024 21:48

Capocapo +12001

Ijzersterk qua mentaliteit, maar helaas niet goed genoeg. Verre van

31-03-2024 21:49

31xAjax +8021

Gaaei kan er nog steeds niet zoveel van. Van de zomer teab verpatsen....

31-03-2024 22:01

AFCAHoorn +22758

Hear hear.

Alle lof voor Gaaei en Tahirovic.

31-03-2024 22:25

ajaciedje90 +61076

Perez moet gewoon zijn bek een keer houden. Wat een waardeloze analist is dat. Oja groetjes van Anton Gaaei.

31-03-2024 21:46

Rondo64 +3392

Speelt iemand een keertje goed, wordt ie nog afgezeken. Lekker nederlands analyseren is t weer

31-03-2024 21:45

Robocop5 +2065

Robo: Perez is de personificatie van dit espn: een leuke prater, maar onbetrouwbaar.

31-03-2024 21:40

musicradio +3893

die hele klerebende van espn is onbetrouwbaar tuig is het

31-03-2024 22:07

OuweDibbes +12072

Perez was zelf een matige nummer 10 die te traag was.. Over welke speler had hij het dan vandaag die uit zijn rug liep? Er was geen.. en dat geeft commentaar op TV. Hij heeft 1 keer de bal verspeeld die hij zelf weer veroverde. Ondertussen in de reet bij Wiefer die elke week alleen maar overtredingen maakt en keer op keer wordt gespaard omdat hij te traag is.

31-03-2024 21:39

Capocapo +12001

Perez hadden we nu heel goed kunnen gebruiken

31-03-2024 21:50

OuweDibbes +12072

Jurgen Colin en Mitea ook.. maar zijn baan is nu commentator en roept maar ook wat de waan van de dag is.

31-03-2024 21:52

Sampaoli +39410

Veel eerder: talentvol en grillig, maar vooral niet geholpen door gebrek aan tactische houvast.

31-03-2024 21:36

Rst +5242

Dat komt omdat Tahirovic nog jong is.

31-03-2024 21:36

GNBL +90746 moderator

Net 21 geworden.

31-03-2024 21:34

BaasBaas +8412

Het is wel Ajax hé. Geen jeugdelftal. Dit is gewoon zwaar en zwaar onvoldoende.

31-03-2024 21:36

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Is het zwaar onvoldoende? Hooguit matig. Ik vind hem van alle middenvelders tot nu toe, Henderson, Hlynsson, Taylor, Van den Boomen, Mannsverk, de beste indruk maken. De eerste vijf worden amper aangepakt op hun mindere wedstrijden of punten, terwijl Tahirovic heel veel goed doet, maar de paar fouten die hij maakt uitgelicht worden. Niet heel eerlijk imo, ontwikkelt zich prima en zie echt veel potentie in hem, meer dan in enkele Ajax DNA-spelers.

31-03-2024 22:12

BaasBaas +8412

Ik had het niet specifiek over Tahirovic. Ik zie ook best potentie in hem. Ik bedoel heel Ajax. Het is geen jeugdelftal we moeten gewoon presteren op topniveau. Niemand wordt sterker van pappen en nathouden. Je moet zo'n controlfreak als Ten Hag hebben of Guardiola of Klopp. Dat zou nou goed zijn voor die jongens. En dan zo'n captain erbij die next level is. Dat is Henderson wel alleen al best wel erg vaal geblesseerd.

01-04-2024 18:22
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.