'Ocampos kan lastig worden als hij vaak op de bank zit'

door Bart Veenstra 104

Bron ELF Voetbal Magazine

'Ocampos kan lastig worden als hij vaak op de bank zit'

door Bart Veenstra 104

Bron ELF Voetbal Magazine

Laatst geüpdatet

Lucas Ocampos kan lastig worden voor Ajax als hij vaak op de bank zit. Dat stelt journalist Alberto Delegado - club-watcher van Sevilla voor MARCA - in gesprek met ELF Voetbal Magazine. De Argentijn begint veelvuldig op de bank bij Ajax, al begon hij zaterdagavond in het thuisduel met Go Ahead Eagles (1-1) in de basis.

Delegado vertelt in het interview allereerst dat Ocampos eerder een heel belangrijke speler voor Sevilla was. 'Hij was de hoofdrolspeler. Daarbij kreeg hij alle steun van de rest van het team', aldus de journalist. In de seizoenen daarna was Ocampos niet meer de grote man en daar had de Argentijn moeite mee. Hij belandde zelfs op de bank.

Volgens Delegado heeft Ocampos af en toe nieuw doelen en prikkels nodig. 'Waarschijnlijk heeft hij daarom bij zoveel verschillende clubs gespeeld', zegt de Spaanse journalist. Uiteindelijk maakte Ocampos voor een huursom van vier miljoen euro de overgang naar Ajax. 'Op zijn piek werden bedragen van vijftig miljoen euro genoemd. En dat is nog maar een jaar of twee geleden. Als hij speeltijd krijgt, weet ik zeker dat hij weer meer waard wordt.'

'Waarschuw Schreuder alvast: daar neemt Ocampos geen genoegen mee'

Of Ocampos aan veel speeltijd gaat komen bij Ajax is nog maar de vraag. Volgens Delegado is Ajax een club met een cultuur die gericht is op jonge spelers en sterren uit eigen land. 'Af en toe zoeken ze op de buitenlandse markt naar ruwe diamanten. Ocampos is al een gemaakte voetballer. Hij komt voor een tweede kans. Maar hij kan lastig worden als hij vaak op de bank zit. Ik waarschuw Schreuder alvast: daar neemt hij geen genoegen mee.'

Journalist Guillermo Tagliaferri - die Ocampos al vanaf het begin van zijn carrière volgt - spreekt eveneens over de komst van de Argentijn bij Ajax. Hij vertelt hoe men in Argentinië naar Ajax kijkt. 'Ajax is ongetwijfeld een stap omhoog', zegt hij. 'De club wordt in Argentinië beschouwd als een van de beste van Europa. (...) Het wordt interessant om te zien hoe hij zich aanpast, maar ik denk dat hij goed tot zijn recht komt in Nederland. Gelukkig kunnen we van hem blijven genieten in de Champions League. Sinds zijn transfer valt zijn naam weer vaker in Argentinië. Hopelijk blijft dat zo.'

Lees meer over:
Plaats reactie

ErikAjax1983 +717

Ocampos heeft niet zo veel te vertellen toch? Speelt nou niet echt de pannen van het dak.

05-10-2022 10:07

Nelloe +1836

h2 kan ook lastig worden als ze weer te veel op transfermarkt.nl zitten

04-10-2022 21:32

Raywaday +2176

Dan moet je hem op de tribune zetten

04-10-2022 17:58

OntlastendeMiddenvelder +1987

Mijn vrouw vindt mij ook lastig als ik op de bank zit.

04-10-2022 11:39

Maxwell_5 +6977

Ziet jouw vrouw jou nog wel als eerste keus dan? Of is zij ook van het roulatiesysteem?

04-10-2022 13:32

Danny.S +2238

Dan gaat hij maar op een bankje zitten bij het station.


Ik hoop dat hij ons nog gaat verbazen.

04-10-2022 10:44

RN +14719

Welke positie speelde hij altijd bij Sevilla?

03-10-2022 22:16

Ajax14AMS +25205

Iedereen weet dat dit niks is en niks gaat worden. Ik heb het vermoeden dat deze koekebakker niet eens, of nauwelijks is gescout, maar gewoon een paniek aankoop was van H2.
Had lekker gewacht tot Leon Bailey beschibaar was en anders een talent gehaald uit Zuid-Amerika of gewoon Conceicao voor de leeuwen gegooid. Dit is geen Ajax speler en dat wisten we allemaal van te voren al.

03-10-2022 20:06

profoff +8339

Je zou toch wel flitsen van klasse verwachten. iets wat aanknopingspunten biedt, zelfs met weinig ritme. Maar niet tijdens invalbeurten en niet tijdens een basisplaats. Echt nul.

03-10-2022 19:00

PalFischerArmy +2617

Voetballers die lastig worden, omdat ze (vaak) op de bank zitten, moeten hun bek houden en hun energie alleen steken in knokken voor een basisplaats. En als ze dan eenmaal kans krijgen, zoals deze waarschijnlijk dure kracht, gewoon presteren. En als dat allemaal te veel gevraagd is, gewoon keihard opflikkeren.

03-10-2022 18:22

jeffoajaxfan1 +1380

Ocampos heb nog nooit een flankspeler gezien met zo weinig dreiging

Heeft letterlijk alle ballen opzij of achteruit getikt

03-10-2022 18:18

johanisajax +8825

Wel grappig. Ik was sterk tegen zn komst na het zien van zijn "YouTube hoogtepunten" - een video gevuld met belabberd voetbal. Heel AS viel over mij heen want ze wisten het allemaal beter en "speler kun je niet beoordelen via een YouTube" etc etc. Ik was overigens als een van de weinigen tegen de transfer van Antony. Heel AS staarde daar ook blind op het geld.

Je ziet het resultaat. Verkoop Antony heeft grotendeels de angel uit deze ploeg gehaald. Antony is nou net het verschil tussen een goal meer of minder maken, die ruimte die hij voor de rest van de ploeg creëert omdat hij twee man bezig houdt, de assisst, de goals etc. Doodzonde dat je ingaat op het toneelspel van zo'n menneke. Die had net als Alvarez, gewoon weer prima gevoetbald bij Ajax. De club had met het WK in aantocht de ultieme positie om de transfer definitief te blokkeren. Maar het mocht niet baten, wat zo vaak bij Ajax het geval is in de laatste week van de transferwindow, zie Ibra, Sneijder etc etc

Typerend is het hoe de club samen met het merendeel van de supporters er niet in wil geloven. De enige in de historie van Ajax die dat wel deden, waren Michels, Cruijff en Van Gaal - met resultaat. De meesten hier daarentegen zijn al blij als we kampioen worden en de beker winnen. Ajax moet weer verheven worden tot goddelijke status ipv dat nuchtere Hollandse realisme, dat is leuk voor je 9-5 baantje maar niet voor de Amsterdamse godenzonen.

03-10-2022 15:55

Amsterdam4ever +2358

De transfer van Antony was onhoudbaar, net als die van Martinez. Je kan als Ajax gewoon geen oneindig nee blijven zeggen. Een speler als Antony komt naar Ajax als tussenstap, dat betekent dat er grenzen zitten wat je ze kan weigeren.

Er spelen meerdere belangen, wat krijgt Ajax aan transfersom, wat is er mogelijk qua vervanger, wat wil de speler. Laatste is ook belangrijk, een Antony tekent voor 5 jaar, met intentie van zowel Ajax als hem om na 2 of 3 jaar weer te verkopen. Als je dan niet mee werkt uit sportief oogpunt, kiest de volgende Antony voor Leverkusen of PSV, of wil enkel tekenen met gelimiteerde afkoopsom zodat hij zeker weet dat hij 2 of 3 jaar weg kan. En dat wil Ajax natuurlijk niet.

Iedereen wist echt wel dat dit sportief pijn ging doen, diegene die verkoop waren konden verder kijken dan enkel sportief belang. En dat gaat dus niet enkel over geld, iedereen pakt liever 70m in de CL ipv 70m door verkoop.

03-10-2022 18:23

johanisajax +8825

2 jaar is te kort, volgende zomer had ik hem verkocht en was er voor Antony, Ajax en het volgende toptalent geen man overboord. Je moet ook kijken naar de concurrentie. Iedere keer een week voor einde transferwindow je beste spelers verkopen als er een zak geld op tafel komt is ook een signaal naar de EU topclubs. Loopt het ff niet bij de start van het seizoen, kun je altijd kijken of er bij Ajax wat leuks rondloopt, een zak geld op tafel gooien en de speler gek maken.

Zelfde geld ook voor Gravenberch. Had hem lekker laten ballen bij Ajax dit seizoen. Desnoods gratis weg met het schaamrood op je kaken voor Ryan dan he. Moet je is kijken wat voor selectie je dan gehad had. Had je van Liverpool kunnen winnen, stond je nu op gelijke hoogte met Napoli, en had je uitzicht op 2e ronde CL en evt kwartfinale / halve finale. Dan zijn die jongens dus niet voor niks gebleven en zien ze ook in dat ze bij Ajax wel degelijk op een zeer hoog niveau kunnen spelen. In zo'n geval zie ik een Gravenberch nog wel bijtekenen uit loyaliteit naar de club.

Afin, achteraf gepraat maar was bij Frenkie destijds hetzelfde liedje. Had nooit midden in een seizoen verkocht mogen worden, na pas 1,5 seizoen Ajax 1. Komt je allemaal gewoon duur te staan. Toppers moeten minimaal 3 jaar Ajax 1 spelen en daarna lekker naar het buitenland en staat het volgende talent al klaar. Ajax moet dat als club ook uitstralen want is het feitelijk 1 van de grootste clubs ter wereld.

03-10-2022 18:47

Amsterdam4ever +2358

Ik snap jou wel, en dat zou leuk zijn, maar ik denk dat je de mogelijkheden van Ajax wat overschat. Iedereen heeft zijn plaats in het voedselketen / de voetbalpiramide, en ik denk dat Ajax enorm is opgeschoven, maar er zitten gewoon grenzen aan. Een carriere van een speler is meestal iets langer dan 10 jaar, waarvan de meeste max 5 jaar pieken. Wat jij eigenlijk stelt is dat spelers die hun piek naderen, je nog een jaar moet vast houden. Dat is leuk, maar dat willen die spelers niet.

Ze hebben nu momentum, ze kunnen nu een dik contract tekenen, en Ajax kan nu een dikke som pakken. Een jaar later kan dat weg zijn, blessure zoals Neres, of de situatie Haller - als Ajax hem niet verkocht had, had hij volgend jaar nooit meer kunnen tekenen voordat salaris bij Dortmund, en Ajax had ook nooit meer dat bedrag gekregen. Antony kon nu voor 10m tekenen, als hij tegen een nare blessure was aangelopen nu bij Ajax had hij mogelijk nooit de PL meer gehaald, kijk naar Neres nogmaals. Iedereen doet altijd of het heel vanzelfsprekend is dat je een jaar later altijd nog die stap kan maken, en dat klopt ook vaak, maar dat is geen garantie. Gakpo heeft nee gezegd tegen Leeds, een blessure, en de PL trein komt mogelijk nooit meer voorbij. Niemand kan hem garanderen dat er nog grote clubs gaan komen voor hem.

Een speler als Antony, waar zo krankzinnig op wordt geboden, en hij kan daar tekenen voor een krankzinnig salaris, die kan je gewoon niet meer houden. Je kan nee zeggen, maar dat wordt gewoon een rechtszaak, sowieso giga imago-schade voor Ajax, en enorme financiele risico's. Daar ga je nooit beter uitkomen, de bruto 100m is gewoon hoogst haalbare. Ik denk dat het beeld van dat een speler als Antony 3 jaar blijft terwijl dergelijke bedragen worden geboden na 2 jaar kan vergeten. Ajax is een grote club, maar vergeleken met Real Madrid, PSG, ManCity, ManUnited, Liverpool, Bayern, etc. zijn we gewoon een bescheiden vis in de vijver. Veel grotere competitie, veel meer geld, in alles veel groter. Andere clubs hebben dat ook, als een groot talent bij Groningen of van mij part Kopenhagen speelt, en Ajax komt, en speler wil, dan heeft zo'n club in principe gewoon pech, je kan nog ff onderhandelen, maar gaat gewoon gebeuren ook al willen ze er sportief niet aan. Kijk naar Strand Larsen.

04-10-2022 00:46

insectenverdelg +23368

Zou liever zien dat zn tegenspeler hem lastig zou vinden als hij wel in het veld staat....

03-10-2022 15:49

Clubliefde34 +6065

Meneer ocampos mag na zijn optreden tegen Go ahead al überhaupt blij zijn dat hij op de bank en niet op de tribune zit.

03-10-2022 15:26

joendoen +2876

Een perfecte speler in een vechtploeg. Onbegrijpelijk dat hij gehaald is. Op technisch vlak komt hij in alles tekort. Totaal niet geschikt voor het Ajax spel.

03-10-2022 15:02

brullie +7031

Heeft mij niet overtuigd. Welke scout van Ajax ziet het in hem zitten en zelfs daar 20Mi (!!!!) voor over heeft?? Kent iemand deze dronkenbroeder? Het is mij een volslagen raadsel. De man heeft 5 wedstrijden gespeeld (incl Europees) , 0 assists, 0 goals.

03-10-2022 14:39

Ajaxisart +18767

Dan gaat hij lekker terug naar Spanje.

03-10-2022 14:10

Gewoon Gijs +18318

In het veld zorgt hij voor grotere problemen

03-10-2022 14:08

De Stift +7040

Ik heb zelden dat ik na een enkele wedstrijd een speler definitief afschrijf. Ocampos is daar echter wel een voorbeeld van. Prima speler voor Vitesse, maar voegt totaal niets toe aan dit Ajax. Hobbelt op z’n best onzichtbaar mee. Loopt op z’n slechtst de gaten dicht. Zorgt op die rechterflank voor geen enkel gevaar. In de winterstop meteen terugsturen en een vervanger halen die kan tippen aan Antony.

03-10-2022 14:04

EuforischeRealist +15504

Dan mag hij wel meer gaan laten zien in de minuten die hij krijgt anders wordt het de tribune ipv de bank.

03-10-2022 14:03

12eman +5878

De meest nietszeggende speler die we hebben. Ongelooflijk dat we hier serieus over nadachten om te kopen voor 20 mil.

03-10-2022 13:47

4bier +31367

Ik dank God op de blote knieën dat we geen 20 miljoen euro voor hem lapte.

03-10-2022 13:34

Gogopepa73 +3529

Prima, dan sturen ze hem terug na het WK en mag Sevilla 2 miljoen retourneren.
Gelukkig ging de RVC voor liggen anders zat Ajax nu met een flinke kostenpost.
Geluk bij ongeluk ;)

03-10-2022 13:33

Danish_dynamite +1581

Man man man wat was hij slecht zaterdag, durft ook niet vooruit te spelen. Klaassen speelt de bal zelfs vaker vooruit. Zonder Kudus, Berghuis en Bergwijn haalf je bij de voorste plekken wel heel veel voetbal weg. Grillitsch kon mij wel bekoren, hoop dat hij vaker ipv Alvarez gaat spelen.

03-10-2022 13:30

Gogopepa73 +3529

Ik vond Grillitsch anoniem spelen, gelukkig kostte die niks.

03-10-2022 13:38

appiehappie +3022

Wie heeft deze Ocampos gescout c.q. goed bevonden voor ons aller Ajax ?
Dat is de vraag die mij bezig houdt, nadat ik hem heb zien lopen tegen GoAhead jl zaterdagavond.
Ik gebruik bewust het woord "lopen". Ik heb m niet zien voetballen, als hij de bal kreeg wilde hij er zo snel mogelijk vanaf. Eén schot ri doel in de 2e helft. Wie was bereid, zette het licht op groen om deze speler voor € 20 miljoen over te nemen van Sevilla ?
RVC erg bedankt dat jullie het sein op ROOD hebben gezet.
Grillitz ook een grijze muis die helemaal niets toevoegt, geen tempo kan maken, etc etc.
Geen Ajax waardige speler.
Ocampos wordt lastig op de bank.......hahaha.
Ocampos had lastig moeten zijn voor GoAhead en hij liep er doelloos bij als een mak schaap.
Als hij de bank niet accepteert dan hem svp op de tribune plaats laten nemen.
Wat een mismanagement Ocampos en Grillitz.
Kijk eens fff naar AZ. Die linksback Kerkez doet het aardig hé.
Wij hebben Wijndal voor een bak met geld binnengehaald maar komt niet aan spelen toe. OK had ook een blessure.
Zaterdagavond heb ik een fantasieloos, wandelend en falend Ajax gezien.
Morgenavond komt Napoli op bezoek.
Ik ben benieuwd of de "heren" van Ajax-1, zich voor deze wedstrijd wel kunnen motiveren.
Ocampos, Grillitz en Ajax-GoAhead waren van een beschamend niveau.

03-10-2022 13:21

Altijdindestraat +39799

Laat zien dat je in de basis hoort, dat is enige wat telt en een trainer je doet opstellen. Hoewel...

03-10-2022 13:18

YRGI +32891

Ocampos kan wel meer dan hij nu heeft laten zien maar heeft totaal geen klik met Rensch. Dat moet echt beter worden, wil je er nog iets van maken. En eigenlijk is Ocampos ook beter links, wat een behoorlijke miskleun is.

03-10-2022 13:12

profoff +8339

Als een speler slecht voetbalt ligt het idd aan de medespelers

03-10-2022 19:02

Qifesh +24917

ocampos is gewoon een smack in het gezicht van ieder respectabele ajax fan die hoopt op een martha axel ihattaren of banel.. ook conceicao moeten we toch effe kunnen opstellen toch?

03-10-2022 13:08

YRGI +32891

Martha? Ihattaren? Niet goed genoeg en een dikke pad. Van Axel Dongen een gigantisch talent, maar altijd geblesseerd.

03-10-2022 13:13

Qifesh +24917

banel en conceicou zijn beter als een ocampos 100%

03-10-2022 13:19

trodat4030 +96403

Banel is een linksbuiten/spits, geen rechtsbuiten.

03-10-2022 13:25

Qifesh +24917

Ocampos is toch ook eigenlijk linksbuiten? Banel speelde in de voorbereiding op rechtsbuiten dacht ik, en ik vond m daar geweldig

03-10-2022 13:59

trodat4030 +96403

Ocampos heeft van zijn 425 wedstrijden er 109 op rechts gespeeld, ik mag aannemen dat hij daar dan uit de voeten kan, anders wordt je daar niet zo vaak gebruikt. Op links speelde hij er wel meer, maar niet héél veel meer, 168. Banel heeft sinds 2019 3 van zijn 43 wedstrijden op rechts gespeeld. Buiten de voorbereiding, want die worden niet gedocumenteerd door transfermarkt.

03-10-2022 14:16

Qifesh +24917

ik zie toch weer een paar jongens straks weggaan terwijl we zoveel lesgeld met Brian hebben betaald.. ocampos overtuigt al jaren niet.. Idrissi was een slechte huur maar deze sloeg echt nergens op..

03-10-2022 14:36

Godenzoon24 +15266

Ik hoop absoluut niet op Martha!!! Ihattaren mag ook weg. Voor de rest met je eens. Waardeloze aankoop/huur. H2 incapabel door deze speler voor 20 mlj plis dik salaris te willen kopen van een vriendje als zaakwaarnemer , maar niet door scouting komt!

03-10-2022 13:37

Qifesh +24917

Martha is een toppertje.. effe verhuren een jaartje..

03-10-2022 14:38

Godenzoon24 +15266

Hoop dat je gelijk hebt. Maar ik zie het niet!

03-10-2022 23:14

JaimyFox26 +1

Je ziet dat hij veel ruimte nodig hebt, denk alleen dat hij als Ajax rechtsbuiten zou kunnen renderen maar in de aanval past hij niet in het Ajax spel.

03-10-2022 13:06

Keizer +29944

Hij heeft ook totaal geen klik met Ajax lijkt het. Als een vis op het droge. Tot dusver een totale mismatch.

03-10-2022 13:06

Betuwe85 +20411

Moetbdienhetblatem.zien kan me geen 1 actie van hem.herinmerem zaterdah

03-10-2022 13:04

arantes1234 +1759

Alles goed?

03-10-2022 13:08

Betuwe85 +20411

Nee een mobiel die af wn tot vast loopt

03-10-2022 17:57

JaapStam +136517

Geen speld tussen te krijgen!!!

03-10-2022 13:08

sucre +15101

Zeker!!

03-10-2022 13:41

Qifesh +24917

hij oogt een beetje als uitgebluste dusan op rechtsbuiten, maar dan op een slechte dag..

03-10-2022 12:58

Schip +23345

Who cares. Het is een huurling. Hij moet er gelet op zijn leeftijd, ervaring en salaris direct staan. Zoals een Tadic en Blind er direct moesten staan en dat ook deden. Of zoals een Nico er stond.

En dat doet hij niet. Het oogt zo beperkt. Nou kan hij echt wel wat, maar hij mag het op trainingen laten zien zou ik zeggen. Schreuder moet zich vooral zorgen maken om de opbouw.

03-10-2022 12:54

Mözil +2507

Een huurspeler die lastig zou kunnen worden is zo opgelost toch, mocht dat blijken? Enkeltje Sevilla en de jeugd erbij.

03-10-2022 12:40

NeeI +107618

Dus we kopen met Bergwijn een linksbuiten, vérkopen een rechtsbuiten met Antony. Vervolgens zetten we een linksbuiten -Tadic- op rechtsbuiten. En kopen (huren, dank rvc) we weer een linksbuiten -Ocampos- als vervanger van de vertrokken rechtsbuiten.

Voor zover de logica.

03-10-2022 12:40

WantAmsterdam +115917

Klopt, maar niet te vergeten, een dag tijd.
We hadden gewoon niemand moeten halen, en in de winter naar naar een goeie vervanger kijken.

03-10-2022 13:15

Pingelaar +13223

Ben het met je eens hoor. Maar ik weet zeker dat er hier dan geroepen werd waarom er niet direct gehandeld was 😅

03-10-2022 19:52

WantAmsterdam +115917

Das ook weer waar.

04-10-2022 03:06

Simpelishetmoeilijkst +25091

Heel simpel. Ocampos moet presteren als hij de kans krijgt, anders mag hij banken.

03-10-2022 12:32

Juichtoon +32277

Schotkans tegen GAE ging tamelijk hopeloos naast ..

03-10-2022 12:52

AlexIbarra +19214

Een volley met links, rand 16, op een terugstuitende bal van een ander schot.
Slaat nergens op om hem daarop te beoordelen.

Punt is natuurlijk dat we hem op meer dan dat hadden kunnen beoordelen, als hij wat meer initiatief had genomen. Al was dat niet makkelijk aangezien er voor 80% over links werd opgebouwd.

03-10-2022 13:20

Juichtoon +32277

Doe ik ook niet. Maar viel me niet mee. ..

03-10-2022 18:03

RJB1979 +25485

Dan gaat ie lekker op de tribune zitten. Opgelost.

03-10-2022 12:31

AFCAjax +17839

Deze gozer heeft geen enkel recht van spreken kan er niks van.. als hij moeilijk gaat doen je verlies nemen en per direct terugsturen.

03-10-2022 12:31

stopperspil +11147

Twee spitsen systeem en dan bv Ocampos rechtshalf of rechtsvoor en Bergwijn op links met Kudus op 10 kan ook. Middenveld keuze te over en Sanchez rechtsback maar dit alles durft Schreuder morgen niet want het gaat goed.

03-10-2022 12:26

Ron403 +6470

Moet eerlijk zeggen dat ik een speler altijd wel even de tijd wil geven, maar ik heb nog niet echt iets gezien waarvan ik denk dat dat toegevoegde waarde heeft voor ons. Een toprechtsbuiten is wel echt prioriteit in de winterstop (mag natuurlijk ook vanuit de jeugd ;)).... Hoe Ocampos is gescout ben ik toch ook wel benieuwd naar.

03-10-2022 12:25

AFCAjax +17839

die is niet gescout.. er is deze zomer uberhaupt niet veel gescout.. was een gevestigde speler van sevilla en z'n zaakwaarnemer is dezelfde als die van Schreuder.. dat is het hele scoutingsrapport.. idem voor Vlachodimos (alleen dan speler van benfica).
goed dat de rvc er is.

03-10-2022 12:33

trodat4030 +96403

Zijn zaakwaarnemer is helemaal niet dezelfde als die van Schreuder. Check je feiten voor je onzin gaat spuien.

03-10-2022 12:47

AFCAjax +17839

ok, meende dat dat hier vermeld werd rond de tijd van de transfer. i stand corrected.

EDIT: a het misverstand was dat die zaakwaarnemer geholpen heeft.. wat dat dan ook inhoud.
"Malenovic hielp Ajax bij de komst van Ocampos, Calvin Bassey en de transfervrije Florian Grillitsch."

03-10-2022 12:49

trodat4030 +96403

Nee, Ocampos zit bij een Argentijns bureau, Malenovic heeft wél een netwerk, maar er zijn 0 spelers uit zijn stal gehaald.

Dit zijn de spelers van Malenovic: https://www.transfermarkt.nl/soccer-mondial-ag/beraterfirma/berater/3223

03-10-2022 12:59

AFCAjax +17839

ja hij had alleen geholpen wat dat dan ook in mogen houden bij de transfers van Ocampos Bassie en Grillitsch
volgens mij heeft hij gediend als "scouting"

03-10-2022 13:05

trodat4030 +96403

Ik denk dat die spelers/zaakwaarnemers in zijn netwerk zitten en dat KJH en Hamstra met een relatief beperkt netwerk daar gebruik van hebben gemaakt. Best slim natuurlijk, zonder zo iemand kom je als club minder makkelijk aan spelers. Al denk ik dat Grillitsch gewoon uit het netwerk van Alfred komt, die heeft al met hem gewerkt in Duitsland.

03-10-2022 13:13

YRGI +32891

Da's de zaakwaarnemer van Tadic toch? Vandaar dat hij altijd speelt.

03-10-2022 13:16

trodat4030 +96403

Schreuder en Tadic hebben dezelfde zaakwaarnemer, dat klopt. Maar of dat de reden is dat hij speelt weet ik niet. Ik denk niet dat die zaakwaarnemer nog een klapper wilt maken met de (bijna) 34 jarige Tadic die graag door wil als trainer bij Ajax.... Daar zal het niet om te doen zijn lijkt me..

03-10-2022 13:29

Maikel +6862

Ocampos heeft tot dusver nooit op rechtsbuiten gespeeld en hoort daar ook niet thuis. Hij komt vanaf links of als 9.
Dus, wat verwachten sommigen hier van een jongen die er net is?
Onbegrijpelijk.
Slechter dan Tadic op rechtsbuiten kan hij het nooit doen.

03-10-2022 12:49

Qifesh +24917

slechter weten we nog niet

03-10-2022 13:04

S.Ajacied +5187

Geef die jongen nou wat tijd, is er pas een maand en heeft nog amper gespeeld. De hele boel wordt alweer gelijk opgenaaid zo.

03-10-2022 12:22

Sampaoli +39149

We hebben een lastpak gehuurd voor een enorme som, een lastpak die nota bene niet eens goed bij onze voetbalvisie past. Om het nog gekker te maken waren we bereid om 20 miljoen euro te betalen voor deze speler. Wat een beleid.

03-10-2022 12:21

wijsneus +5246

Lastpak? Wat heeft hij gedaan dan? Hij heeft nog amper minuten gespeeld. Laten we spelers nou gewoon eerst een echte kans geven voor ze al compleet af te branden.

03-10-2022 12:23

Sampaoli +39149

Door mij overdreven en gechargeerd inderdaad, op basis van dit artikel.

03-10-2022 12:26

AFCAjax +17839

hij werd van te voren al omschreven als iemand die een steekje los heeft in z'n bovenkamer / iemand met mentale problemen.

03-10-2022 12:35

Maikel +6862

Jij gelooft alles.
De domheid en naieviteit hier op AS is echt vermakelijk.

03-10-2022 12:50

willem1958 +8738

Misschien moet ie dan maar vaker op de tribune, heb je minder last van hem.

03-10-2022 12:20

Ricoteb +53174

In het huidige Ajax zou hij wel eens heel goed als wingback kunnen spelen. Heeft loopvermogen, verdedigt goed mee, heeft gevoel voor loopacties, prima trap in de benen, 1 van de betere koppers in de selectie. Als buitenspeler in het Ajax systeem heeft hij te weinig explosiviteit. Denk dat een soort Dumfries rol perfect bij hem zou passen. Met Wijndal heb je ook op links een back die veel beter als wingback tot z’n recht komt. Vrees alleen dat we met dit soort trainers nooit een opstelling met 5/3 verdedigers gaan zien

03-10-2022 12:19

linksbinnen +8060

Tis vloeken in de Ajaxkerk, maar met het huidige spelersmateriaal zou een 5-3-2 of zo u wilt een 3-5-2 systeem heel goed kunnen werken. Bergwijn is ook geen echte winger en kan met Brobbey Tadic en Kudus de twee voorin en een direct daarachter vormen.

03-10-2022 12:38

YRGI +32891

Tuchel trainer maken.

03-10-2022 13:40

Ricoteb +53174

Ik zou helemaal voor zijn, echter weet je dan wel zeker dat Ziyech voorlopig niet meer terug zal komen

03-10-2022 13:58

Nick14 +25889

Zoals verwacht, een renpaard die ruimte nodig heeft. Misschien leuk voor allerlei clubs maar niet voor Ajax.
De RvC heeft een drama voorkomen.

En als meneer Ocampos lastig gaat doen dan moet hij in de transferperiode op het vliegtuig naar Spanje worden gezet.

03-10-2022 12:15

Lassayd +543

En wij maar zeuren op die RvC. Ze zijn hun gewicht in goud waard

03-10-2022 12:17

Dolblij +44782

Zo is het.

03-10-2022 12:20

Maikel +6862

En als hij in de CL ervoor zorgt dat we de achtste finale halen roepen jullie dat de RvC niet goed bij hun hoofd waren hem niet te kopen.
Man man. Wat een belachelijke comments hier.

03-10-2022 12:52

Lassayd +543

Haha ben maar niet bang want dat gaat echt niet gebeuren 😂
Iedereen hier ziet dat dit een totale mismatch is op Maikel na dan

03-10-2022 12:54

WantAmsterdam +115917

Ocampos overtuigt me niet, maar renpaard? Hij is toch juist vrij traag?

03-10-2022 13:18

johanisajax +8825

stuur hem maar terug naar Sevilla in de winterstop en 1m retour

03-10-2022 12:14

Rymesyt +7845

Dan kan hij maar vast gaan oefenen met lastig worden, want ik heb het gevoel dat hij vaak op de bank gaat zitten. Ik zie er echt niet aan af wat zijn meerwaarde zou moeten zijn. En dan hoor ik dat hij ook geen rechtsbuiten is maar een linksbuiten. Dat kan natuurlijk (ik zie ook dat hij vaker op links heeft gespeeld), maar dan is het een staaltje onbegrijpelijke scouting dat je twee spelers hebt die beter zijn op links dan op rechts, daarom een rechtsbuiten gaat halen en wederom met een speler aan komt die beter is op links dan op rechts. Ben erg blij dat de RVC hier wat geblokkeert heeft.

03-10-2022 12:11

Benleiden +7280

Ik zie meer een middenvelder in hem dan een buitenspeler. Ik weet zeker dat hij ook spits kan spelen, want hij kan met zijn rug naar de goal spelen.

03-10-2022 12:11

Breuk +25024

Ik heb nog wel vertrouwen in die jongen. Maakte bijna zijn 1e voor Ajax afgelopen zaterdag.

03-10-2022 12:07

Slang +14994

zijn eerste dribbel?

03-10-2022 12:13

Breuk +25024

ook. Maar dat schot ging maar een halve meter naast

03-10-2022 12:17

tdecler +3302

Mag ie wel meer laten zien dan zaterdag

03-10-2022 12:04

trodat4030 +96403

Moet hij ook vaker aan de bal komen, wat niet geheel aan hem ligt. Zaterdag 44 balaanrakingen, 53 minder dan Tadic (97)bijv. Zelfs Klaassen zit er met 57 best ruim boven. Alleen Brobbey (31) en Pasveer (22) hebben de bal minder vaak aangeraakt. Scheelt natuurlijk ook dat een Rensch achter hem staat en dé opbouwer Blind geheel aan de andere kant van het veld. De reden waarom ik al lange tijd pleit voor een rol in de as van Blind, dan kan hij nog beter opbouwen, want kan hij meer aanspeelpunten bereiken.

03-10-2022 12:19

tdecler +3302

Ben ik met je eens, maar vaak zie je na een paar balcontacten of iemand van toegevoegde waarde is. Dat heb ik bij hem nog niet echt, al wil ik hem ook niet gelijk afschrijven. Maar bij Grillitsch had ik dat meer, ook al kwam hij ook niet echt in het spel voor.

03-10-2022 13:53
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.