Mossou: 'Het aantrekken van Ihattaren was in januari een wilde gok'

door Brent Tomassen 148

Bron Algemeen Dagblad

Mossou: 'Het aantrekken van Ihattaren was in januari een wilde gok'

door Brent Tomassen 148

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Sjoerd Mossou haalt in zijn column hard uit naar Ajax. De Amsterdammers haalden in januari Mohamed Ihattaren in huis en hoopten de jonge Utrechter weer aan het voetballen te krijgen na een telerstellend half jaar in Italië. 'Het was Ajax toch maar mooi gelukt, wilde Ajax maar zeggen: een jongen die overal was afgeschreven, was in Amsterdam helemaal klaar voor een langverwachte, glorieuze rentree.'

'Het is nog geen half jaar geleden dat Mohamed Ihattaren even mocht meespelen in de bekerfinale tussen PSV en Ajax. Het was de gênantste wissel van het jaar, toen al', opent Mossou zijn column voor het Algemeen Dagblad. 'Een duidelijk te zware Ihattaren mocht in de slotfase invallen in de Kuip, bedoeld als sneue provocatie aan het adres van PSV, de club die hem opleidde. Een dubieus signaal ook richting veel andere Ajax-talenten: een niet-fitte jongen die een paar keer had meegehobbeld bij de beloften, kreeg van trainer Erik ten Hag prompt een plek in de wedstrijdselectie, nota bene bij een finale.'

De journalist vervolgt: 'In de maanden daarna werd het allemaal alleen nog maar gênanter. Begin dit seizoen tuigde de Amsterdamse club een heuse goednieuwsshow op rond Ihattaren, want de voetballer oogde zowaar fit, na een zomer trainen in onder meer Dubai. Het was Ajax toch maar mooi gelukt, wilde Ajax maar zeggen: een jongen die overal was afgeschreven, was in Amsterdam helemaal klaar voor een langverwachte, glorieuze rentree.'

Wilde gok

Mossou is ervan overtuigd dat een breuk tussen speler en club aanstaande is. 'Bij Ajax hebben ze ondertussen allang stilzwijgend afscheid van hem genomen. Ihattaren kreeg geen vast rugnummer. De Amsterdamse club tracht het onderwerp al een tijdje verbeten dood te zwijgen, de kop in het zand, wachtend tot Ihattaren stilletjes terugkeert naar zijn werkgever Juventus. Ergens is dat nog begrijpelijk ook. Het aantrekken van Ihattaren was in januari een wilde gok, gestoeld op een combinatie van arrogantie, winstbejag en een haast onvoorstelbare onwetendheid.'

De columnist besluit tot slot nog eens vol uit te halen richting de Amsterdamse club. 'Toch vond Ajax het wel een geinig gokje waard. In het voortreffelijke topsportklimaat in Amsterdam zou het vast wel goedkomen met deze begenadigde voetballer. Al die specialisten in Eindhoven? Zijn persoonlijk begeleiders? Ach, stelletje amateurs. Onder het mom van ‘iedereen verdient een tweede kans’ werd Ihattaren begin dit jaar binnengehengeld. Bekerfinale? ‘Kom erbij jongen, laat ze maar eens zien hoe goed je bent.’ Maar toen vervolgens exact gebeurde wat al zijn voormalig begeleiders al hadden voorzien, trok Ajax zijn handen van de voetballer af. Triest, in alle denkbare betekenissen van het woord.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Familie.K +433

Hij heeft als onderdeel van de selectie toch een kampioenschap op zijn naam staan!
En een verloren bekerfinale waarbij die ingebracht werd.
Daar kom je vast wel weer mee aan de bak.❌❌❌

31-10-2022 22:54

Heimwee +6746

Tegen Ajax trappen is de favoriete bezigheid van deze loser. Het is simpel, was het gelukt met Ihataren was dat mooi meegenomen, zo niet geen man over boord , niets meer en niets minder. Alleen jammer van de begenadigde voetballer Ihataren zelf.

01-10-2022 09:49

Oempaloempa +1477

AD is zo'n kutkrant dat mijn cavia weigert zijn hok in te gaan als de AD er in ligt om de pis op te zuigen.

29-09-2022 19:49

RobDAZ +2726

Hoe noemen ze dat..
Zoiets als 'wie geschoren wordt, moet stilzitten'

29-09-2022 13:10

Aurelius1 +19735

Dit kan onder het kopje 'achteraf weet ik alles beter' worden geschaard.

28-09-2022 21:43

RobDAZ +2726

Soms kan je 'shit' ook vooraf zien aankomen.

29-09-2022 13:11

OwenStevenDalberg +27504

Wat is het AD een trieste krant, of eigenlijk roddelblad. Mossou, van Hanegem en Borst week in, week uit op Ajax laten schijten met hun opruiende columns. Dat hebben we nodig in deze tijd van onrust en haat.....

28-09-2022 18:40

Godenzoon24 +15308

Te veel onzin om op te reageren. Maar " triest" vind ik vooral zoveel onwetendheid in een tendentieus en suggestief artikeltje!

28-09-2022 14:16

Robuust +2068

Wat een tendentieus stuk van Mossou vol met rancune. Als het FC Utrecht was gelukt om hem te huren en hetzelfde zou zich hebben afgespeeld, zou Mossou dan een soortgelijk stuk hebben geschreven?

Tuurlijk niet, deze man grijpt werkelijk waar alles aan om Ajax in een kwaad daglicht te stellen. Zum kotsen.

28-09-2022 13:06

Dolblij +45278

De beste stuurlui staan aan wal. Lekker makkelijk natrappen van Moussou. Triest artikel.

28-09-2022 13:05

FCDuivendrecht +5475

Het was geen wilde gok maar een tweede kans en leek tot einde zomer allemaal best goed te gaan. Sjoerd Mossou is zo’n intens trieste stakker. Column ademt in alles een sfeertje van “zie je wel, zie je wel dat ik gelijk had”. Wát een griezel.

28-09-2022 13:02

Telamon +9192

Ik vraag me af of hij dit toentertijd ook meteen betitelde als een wilde gok en zo kritisch was, of dat het puur populair achteraf gelul is.

Ik vermoed het laatste, net als bij die Wijffels.

28-09-2022 12:32

Sjaakvaak +26588

Ach gut Feyenoord staat weer kansloos op de vierde plek dus Sjoerdje Mossou moet weer komen zeiken. De enige man met een grotere plofkop dan Ihattaren zelf.

De wissel was een sneue provocatie? Nee Sjoerd, we hadden creatieve inbreng nodig. Ondanks zijn overgewicht kon Mo dat brengen. Volstrekt logische wissel.

28-09-2022 11:55

31xAjax +7950

Je laatste 2 zinnen, hilarisch.....

28-09-2022 12:04

SjakiedeWit +2636

Inderdaad…

28-09-2022 15:30

Telamon +9192

@Sjaak

Dat laatste geloof je toch zeker zelf niet? Enige wedstrijd waarin hij speelde, tegen PSV, en dat terwijl hij nog niet eens fit was. Dat heeft die Sjoerd voor de verandering dan wel goed gezien.

28-09-2022 12:34

Maikel +6862

Het was een onbeschofte wissel en na die van Advocaat met Robben mijn nummer 1 met stip.

28-09-2022 13:50

Godenzoon24 +15308

Nou dat was het natuurlijk wel. En een duwtje in de rug voor Mo. Ajax heeft er zat aan gedaan maar het is niet gelukt. Ja het was een gok. Maar wel een wel overwogen zonder veel risico. Enkel afbreukrisico omdat je van de zielige opportunisten hebt zoals Mossou!

28-09-2022 14:18

fanvooraltijd +6816

Inderdaad Ihatteren was een gok ,geen Wilde gok ,Geen Extreme gok ,geen Radicale gok ,gewoon een gok. En achteraf praten en schrijven is niet zo'n kunst . En er zijn alleen maar verliezers ,PVC, AJAX en de grootste verliezer is Ihattaren . Mossou wil nu graag winnaar zijn met een laf achteraf stukje . Laf heel laf.

28-09-2022 11:48

SjakiedeWit +2636

Zo iets zei mijn chirurg ook vlak voor mijn neusoperatie. Ik doe mijn best maar het blijft een extreme gok…..

28-09-2022 15:32

kampioenenjood +5062

Haha, en Sjoerd mag straks dit stukje uitprinten en dan, als hij aan het einde van het seizoen weer huilend in zijn Feyenoord pyjamaatje moet toezien hoe Ajax weer een kampioenschap viert, zijn tranen ermee drogen.

Uiteraard was Ihattaren een gok, maar ook achteraf kun je zeggen dat het een ingecalculeerd risico was, geen wilde gok uit blind winstbejag. Ajax heeft gegokt en verloren, maar dat wil niet zeggen dat in de tijd dat de deal gemaakt werd Ihattaren wel degelijk de juiste signalen liet zien. Hard werken aan zijn fitheid zonder club, gecoached door een bekende van de club. De deal was relatief goedkoop voor de potentiele baten. Eigenlijk kun je zeggen dat alles vooruit ging, zelfs vorig seizoen, tot aan zijn terugval na de voorbereiding voor dit seizoen. Uiteindelijk mislukt gewoon altijd een deel van de transfers, dat is nou eenmaal de realiteit. Het maakt niet uit hoeveel je uitgeeft of welke sterspeler je haalt, het kan gewoon zijn dat het niet werkt bij een bepaalde club. In januari zijn de fans Ihattaren alweer vergeten en gaat Ajax door.

28-09-2022 11:00

3sterren +20205

Het blijkt moeilijk te verkroppen voor veel Rotterdamse pseudo journalisten, dat Ajax zowel een rijke club kan zijn, als ook een sociale club waar mensen werken met een hart.

Achteraf is het o zo gemakkelijk om een koe in haar kont te kijken.
Maar om dan zo in het kruis te trappen van Ajax én Mo, dat is laag …

28-09-2022 10:24

Francisco81 +4326

Was gewoon een gok met weinig financiele risico. Als het wel was gelukt dan was het een koopje geweest voor een hele goede voetballer. Helaas is Mo liever met andere dingen bezig dan een voetbalcarriere, blijft zonde want voetballen kan hij wel . In de winterstop terugsturen, want dit gaat niks meer worden. Maar mooi om te zien dat dat soort lui als Mossou er gelijk bij zijn om alles ff af te branden als het Ajax betreft. Daarom zijn we ook de grootste hoge bomen vangen nou eenmaal veel wind. Verder treurig stukje vol insinuaties

28-09-2022 10:24

Stamhoofd +11548

In mijn ogen heeft Ajax het heel goed aangepakt. Ihatarren was er helemaal klaar voor en draaide goed mee in de voorbereiding. Het was Ajax toch maar mooi gelukt inderdaad.

Dat het nu toch fout afloopt mag je volledig op naam van Mo zelf zetten, of zijn omgeving, of whatever.

28-09-2022 10:02

Ajaxadam1 +31669

Als t lukt is t door Ajax. Als het mislukt is het door Mo. Maar toen hij bij PSV zat kwam het ook toen het mislukte door PSV zeker?

28-09-2022 14:18

Stamhoofd +11548

Nee toen kwam het inderdaad ook door Mo zelf

28-09-2022 23:52

Schip +23491

Ik vond het een logische gok. Hij is prima begeleid, heeft een prima omgeving gehad om zich uit het moeras te trekken.

Maar uiteindelijk is het altijd aan de speler zelf. En die kiest voor de korte termijn: een paar tieten, dure auto en nu nog een salaris van Juve neem ik aan. Hij spreekt over 'jaloezie' als zijn auto in de hens wordt gestoken, maar begrijpt niet dat die dure contracten niet meer gaan komen.

Ihattaren heeft zichzelf gemaakt tot voorbeeld van hoe het niet moet, maar wel gaat als je de verkeerde keuzes blijft maken. Tragisch, maar onnodig.

28-09-2022 09:31

Babangida83 +23930

Je laatste alinea lijkt me ook nog voorbarig en dus een aanname.

28-09-2022 10:28

Sjaakvaak +26588

Voorbarig? Hij heeft zijn goede kansen uit de voorbereiding eigenhandig weggepist. En er zijn genoeg voorbeelden van foute keuzes die Mo heeft gemaakt. Jammer maar helaas.

28-09-2022 11:56

Schip +23491

Als je bedoelt dat hij nog aan kan blijven bij Ajax, wanneer die de optie lichten en daarmee nog een carrière kan veilig stellen: fair enough. Dat risico neem ik.

Maar kijk eens wat hij nu al heeft weggegooid:

- afwezigheid trainingskamp en dus geen rugnummer

- geen CL voetbal

- geen onderdeel van het eerste en dus geen eredivisievoetbal

- geen trainingen met de groep, ook geen KKD voetbal

- langere tijd geen wedstrijden of intensieve trainingen: geen inhoud en geen wedstrijdritme. Wordt niets meer dit seizoen als hij niet dit jaar nog aansluit.

- geen selectie Jong oranje, geen selectie oranje. Geen WK dus. Generatiegenoten Gravenberch, Rensch en Timber zitter er voorlopig bij.

- oh, en geen auto.

28-09-2022 12:06

Babangida83 +23930

@schip, Het is de 75ste minuut. Dan kun je nog niet zeggen dat de wedstrijd beslist is. Verre van zelfs. Uiteraard houden ze hem in de luwte. Hij is nog 20 jaar ofzo. Je kunt niet zeggen op die leeftijd dat hij een WK heeft gemist of iets dergelijks. Van Gravenberch is ook nog niet zeker of hij meegaat. Dat is dus geen wetmatigheid op die leeftijd.

28-09-2022 20:29

Schip +23491

Als het een 'gewoon' talent zou zijn geweest, had ik een eind met je meegekund. Maar natuurlijk mist hij een WK. Als hij fit was geweest en bij Ajax in de basis had gespeeld, had hij een WK gespeeld hoor. Die jongen heeft enorm veel talent.

Van Gaal is gek op spelers die rust aan de bal uitstralen, goede traptechniek en overzicht hebben en - vooral - balvast zijn.

Twee klassen beter dan Koopmeiners. Het is geen 75e minuut. Het is blessuretijd voor deze jongen. Jij kijkt enkel naar zijn leeftijd. Maar als je deze kansen verspeelt, gaat hij echt niet bij een andere club nog slagen hoor.

29-09-2022 09:15

SR83 +1765

Wat is wild aan die gok?

28-09-2022 09:08

Babangida83 +23930

Aanname, aanname, aanname en een rare conclusie op het eind. En dat over de rug van Ihattaren. Hij zou zich kapot moeten schamen voor dit stukje, onder het mom van vrijheid van meningsuiting.

28-09-2022 09:02

Oxxer +164403 moderator

Ergens in zijn verleden heeft Sjoerd een slechte ervaring gehad met een Ajacied.

28-09-2022 08:51

HallelujahAmsterdam +10641

Zit wel diep bij die Mossou.
Dit stuk gaat niet over Ihattaren , maar heeft alles te maken over die 'arrogante club , die wel even laat zien hoe je met talentjes omgaat , een sneer naar die Brabantse club , waar ze het kop in de zand steken en snel van hem af willen' .
Dit is zo'n stuk waar je je gelijk niet moet willen halen , want het gevoel voor , of eigenlijk , tegen AJAX zit te diep bij Mossou

28-09-2022 08:45

FissaDeGekste +3384

Jammer Sjoerd, geen gelijk.

Is niet onze schuld dat alle auto's in Mo zijn buurt in de fik vliegen.

28-09-2022 08:40

Sluk +2593

Tuurlijk was de invalbeurt in de bekerfinale niet nodig, maar hij raakte in de zomer wel weer fit, dan kan je zo'n jongen toch een hart onder de riem steken met een filmpje op social media en een interview. Het gokje is vergokt, meer is het niet.

28-09-2022 08:35

Catenaccio +2752

Jammer dat criminele figuren rond zijn persoon een negatieve rol spelen. Prima dat ze hem wellicht - ook financieel- steunen, maar dat betekent niet dat hj( Mo) van hun is lijkt me.
Laat hem lekker voetballen en gelukkig zijn met zijn vrouw.

28-09-2022 08:16

hmmm +1893

De winterdepressie heeft toegeslagen bij Sjoerd. Alweer negatief gezeik

28-09-2022 08:10

JTajax +10718

Jeetje wat een gezeik zeg. Dit was een verantwoorde gok gezien zijn talent en leeftijd, maar helaas niet gelukt. Dat kan, daarom heet het ook een 'gok'.
Over die invalbeurt tegen psv heeft hij nog een beetje een punt, dat sloeg nergens op, maar de rest is zeiken om het zeiken.

28-09-2022 08:06

MarcHogervorst +35302

"niet-fitte jongen die een paar keer had meegehobbeld" ...

Geen fan van Ihattaren, maar dit is onzin. Je zag toen al dat hij zelfs in die conditie meer kon dan de andere spelers van Jong Ajax. Helaas vergooit hij het in plaats van dit als een stimulans aan te grijpen.

28-09-2022 08:02

trodat4030 +96856

Én we hadden een rechtsbuiten nodig in de selectie want Antony was geblesseerd, dat vergeet iedereen voor het gemak. Dan neem je gewoon de beste rechtsbuiten van Jong mee en dat was Mo op dat moment.

28-09-2022 10:43

eros +4811

You win some, You lose some.
Als je een speler met het talent van Ihattaren kan halen voor 2,5 miljoen en ook nog eens de kans krijgt om een jaar op huurbasis te kijken of het bevalt,…. Altijd doen!
Als hij had bevallen had je een topspeler voor 2,5 miljoen kunnen kopen, en straks voor tientallen miljoenen kunnen verkopen.

28-09-2022 07:56

FelixGassenlicht +8958

Een gok inderdaad, maar een wilde gok? Wat bedoelt de beste man? Wild betekent: heftig, bandeloos. Nr 1 met stip als het gaat om achteraf je mening geven.

28-09-2022 07:14

brullie +7035

Ook hier een opendeur intrappen. Ja natuurlijk was het een gok...dat wist en zag iedereen. Goed stukje Mossou.

28-09-2022 06:58

AFCA020! +6125

Als het wel gelukt was had Sjoerdje uitgehaald naar Psv… dat is Mossou in een notendop…

28-09-2022 07:56

DeWijsneus +25725

Je zou het positief kunnen benaderen en zeggen dat Ajax geld, tijd en moeite steekt om een van de grootste Nederlandse talenten nog aan de praat te krijgen. Je kan het ook zoals deze Sjoerd uitleggen...

28-09-2022 06:44

Henk de Vries +11133

Och en allemaal weer huilen hier, iemand heeft kritiek op Ajax! En hij heeft verdomme nog gelijk ook zeg, dat is niet leuk.....

Spijker op zijn kop, nooit aan deze lamzak moeten beginnen. En nu zo snel mogelijk afscheid van nemen voor het nog verder escaleert! Enkeltje Turijn, zo snel mogelijk. En niets meer schrijven over deze domoor hier graag!

28-09-2022 06:35

31xAjax +7950

Precies, het is allemaal zo voorspelbaar op AS. Het stukje geeft precies weer wat bijna iedereen hier vindt. Maar het wordt door iemand van buitenaf geschreven en dan is hij de gemeenschappelijke vijand van (een groot deel van) het AS publiek.

En dan wordt deze ras NAC-er ook nog vaak door de notoire domoren hier weggezet als een Feijenoorder omdat hij voor een Rotterdamse krant schrijft.

Vreemd want niemand hier ziet Valentijn Driessen hier als een Ajacied....

28-09-2022 07:24

Rock69 +8411

Hè Mossou! Ga jij ook al achteraf een koe in de kont kijken. Achteraf insinuaties op tafel leggen. Simpele journalist ben je!

28-09-2022 06:14

JanBiesbos +29076

Omdat hij een Marokkaan is is het oké dat zijn Porsche in de fik gaat niks verkeerd doet en toch allemaal zijn schuld netjes getrouwd…. Schuld van Ajax dat dit allemaal gebeurd maar bij een witte man was het moord en brand geweest…

28-09-2022 00:23

kanye.w +4151

Kan je uitleggen wat je bedoelt in normaal nederlands

28-09-2022 07:57

JanBiesbos +29076

Zal ik het in Jip en Janneke taal uitleggen? meneer de geletterde?

28-09-2022 12:19

kanye.w +4151

Graag, je komt namelijk nogal dom over. En dat komt niet doordat je een schrijfstijl van een 12-jarige hebt. Ik ben benieuwd wat je nou bedoelt en of je dat kan uitleggen

29-09-2022 06:57

vanreenen +10278

Moskou klinkt als Moskou. Overeenkomst, in Moskou heerst een kleine gek en Mossou is een kleinere gek. Ik lees niets over de oorzaak van wat Mo tot nu toe overkomen is in zijn privéleven.. Dat zou iedereen zeer moeilijk te bovenkomen, maar misschien ook niet. Is er onderzoek gedaan door Mossou naar de achtergronden van Mo? Nee, hij lult een eind voor zijn vuist weg met de kennis van nu teruggrijpen naar het verleden. Lekker goedkoop scoren maar wel he geld innen bij het AD dat je weer een lekker verkoopbaar stukkies hebt ingeleverd. Ja, over je eigen cluppie in die ouwe roestbak aan de Maas valt niets te schrijven wat andere mensen buiten Rotterdam interesseert. Schoemosspu houd je bij je leest of onderzoek een gedeelte van de Eindhovense onderwereld die het Mo niet gunnen te slagen in Amsterdam. De internationale schijnwerpers staan nu eenmaal meer op Ajax gericht dan op 010 en 040 bij elkaar. Gelukkig voor die lui schrijf jij een schijnheilig stukje waarvan die lui smullen. Het ga je goed, eikel.

27-09-2022 23:37

Jariiii +22105

Dit hele verhaal is trouwens wel ongekend lullig voor Vanenburg. Ik vermoed dat die man echt ongelooflijk veel uren en energie in die jongen heeft gestopt en ook emotioneel bij hem betrokken was. Dan is dit allemaal wel een zeer bittere pil.

27-09-2022 23:26

WillemvH +1625

Wat een achterbaksheid om achteraf je gelijk te halen op basis van zogenaamde voorspellingen van anderen. Waar was je eigen voorspelling?

27-09-2022 23:23

Steffenhagen +37865

Ik snap dat stukje van Mossou helemaal niet . Wat is nu zijn punt ? Bij het ad trekken ze toch ook wel eens een journalist aan die niet helemaal van onbesproken gedrag is ? En waar staat dat je geen ( wilde) gok mag nemen ? Mossou is het een beetje kwijt . Te vaak over Ajax schrijven doet iets met je . Vraag maar aan Hugo B,

27-09-2022 23:17

Noxin +15552

Komen ze hoor, de aasgieren van de media. Die wisten het natuurlijk allemaal al ver van te voren.

27-09-2022 23:17

BRAMHOUTEN +3813

Weet iemand of hij nog aan het trainen is op.de toekomst?

27-09-2022 23:11

PH2BOT +40345

Mossau geeft op deze manier te kennen niet bepaald tot de intelligentia te horen. De eerste gedachte die bij hem opkomt is dat Ajax zich met een geslaagde rentree van Ihattaren de kans zou hebben zich daarmee ' kijk ons eens' af te zetten tegen PSV maar omdat Mossau zelf dus ook een plattelandsjongen is kan hij zich niet voorstellen dat het juist een zeer verstandige gok van Ajax was waarbij het mes net zo goed aan 2 kanten had kunnen snijden. Het was het risico beslist waard vanwege het intrinsieke voetbaltalent can Ihattaren maar Mootje blijkt nog verre van volwassen te zijn en behoort duidelijk ook niet tot de intelligentia....dat is inmiddels toch wel gebleken. Mossau en Mo vertonen dus op dat gebied al aardig wat overeenkomsten. Nog even en dan is Mootje door zijn geld heen en dan wordt het weer sappelen daar in Kanaaleiland. Het ergerlijke intriganten gelul van Mossau zal helaas nog wel even blijven doorgaan ben ik bang.

27-09-2022 23:10

MosesD +14683

Mossou en niet Mossau zegt niks geks. Er zijn eindeloos veel mensen en specialisten met deze jongen bezig geweest. Tevergeefs. Dat Ajax het wel zou lukken, daar hadden mensen die met hem te maken hebben gehad terecht een hard hoofd in. De invalbeurt in de finale was ook een gostpe natuurlijk.

27-09-2022 23:17

AFCACruijff14 +161781

Ik vond Mo halen trouwens helemaal geen gok. Het financiele risico is bijna nul, maar buiten dat leek het dat zijn problemen bij PSV met Schmidt en met zijn overleden vader te maken hadden. Bij Ajax werd hij al snel weer fit en hij begon goed aan de voorbereiding. Wat er daarna gebeurde is bizar, maar dat kon je niet voorzien denk ik.

Het is het zoveelste probleem dat aan hem hangt, maar wel een ander probleem dan een jaar geleden vlak voor zijn komst. Hem halen heeft ook niks met arrogantie of een middelvinger naar PSV te maken, maar alles met een toptalent goedkoop halen en nog 1 kans geven. Zelfs nu voelt het wrang hem te laten gaan (maar wel de juiste keuze) omdat je weet dat het een topvoetballer kan worden. Al denk ik niet dat dit nog gaat gebeuren, mentaal is die jongen niet goed snik.

27-09-2022 22:51

BennievdBuurt +885

Allemaal zo makkelijk geschreven achteraf. Als hij de panne van het dak had gespeeld had de heer moussou gezegd dat ajax goed had gehandeld om hem binnen te halen. Soms pakt een gok niet goed uit. Kan gebeuren en door!

27-09-2022 22:45

MarkP +21762

Het was een verantwoorde gok met de positieve info die vanenburg gaf over het grootste talent vd laatste jaren. Helaas heeft deze jongen niet de mentaliteit om topsport te beoefenen. Meneer schmidt werd wekelijks afgebrand omdat hij mo niet in de basis zette, maar deze man zag het meteen al.
Laat deze jongen lekker ballen met zn broers bij de amateurs.

27-09-2022 22:35

Petterson +25114

Ondanks alles begrijp ik de “gok” ook met de kennis van nu nog steeds wel. Zelfs al was de kans dat hij zou slagen bij Ajax maar 5% ..

27-09-2022 22:26

Caparzo +4244

Tuurlijk was het een gok, maar 100% ok dat die genomen is. Hij gaat het bijna zeker niet redden (Bakkali 2.0) maar uiteraard probeer je zo’n buitenkans. Jammer dat het hem niet geworden is, maar dat ligt niet aan Ajax..

27-09-2022 22:26

jollie18 +9895

Nog een paar maanden en dan is hij terug bij Juventus denk ik

27-09-2022 22:25

Robbie en de Kock +11211

De drol uit Dordrecht oreert ook weer eens achteraf.

27-09-2022 22:07
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.