Kieft kritisch op Hamstra: 'Tot nu toe geen één speler écht een versterking'

door Bart Veenstra 45

Bron Veronica

Kieft kritisch op Hamstra: 'Tot nu toe geen één speler écht een versterking'

door Bart Veenstra 45

Bron Veronica

Laatst geüpdatet

Wim Kieft heeft zich donderdagavond kritisch uitgelaten over Gerry Hamstra. De technisch manager van Ajax gaf in aanloop naar het Champions League-duel met Liverpool een interview en volgens Kieft maakte Hamstra toen geen goede indruk.

In het interview verdedigde Hamstra het transferbeleid van Ajax en nam hij het op voor Alfred Schreuder. Sterker nog: Hamstra gaf aan dat Schreuder het fantastisch doet bij Ajax. Kieft is hard in zijn oordeel bij Veronica. 'Er zit iets van verongelijktheid in. Ik word aangevallen, dus ik moet nu... Natuurlijk is het helemaal niet zo gek dat je eruit gaat in de Champions League in een poule met Napoli en Liverpool. Napoli is gewoon een veel betere ploeg dan Ajax en speelt ook veel beter. Maar om dan te zeggen dat je het in de competitie beter doet dan vorig seizoen… Nou en?', is Kieft kritisch richting de technisch manager van Ajax.

Over het aankoopbeleid is Kief bovendien zeer kritisch. De Amsterdammers haalden zo'n tien spelers naar de Johan Cruijff ArenA, maar volgens Kieft maakt geen enkele aankoop Ajax écht beter. 'Wat is nu echt een versterking? Tot nu toe vind ik geen één speler écht een versterking', luidt het harde oordeel van Kieft.

Kieft is ook kritiek op het spel van recordaankoop Steven Bergwijn

Ook Steven Bergwijn, die voor ruim 31 miljoen euro overkwam van Tottenham Hotspur, kan rekenen op forse kritiek van Kieft. 'Ik moet je ook eerlijk zeggen dat Bergwijn, na een vrij goed begin in de competitie, weer een beetje de wispelturige speler is die hij al was bij PSV. Dat is hij overigens niet in het Nederlands elftal, daar speelt hij wel met flair. Met Tadić moet het ook een keer klaar zijn. Van hem mag je ook rendement verwachten. Wat ik eigenlijk wil stellen, is dat Ajax slecht heeft ingekocht voor honderd miljoen euro', besluit Kieft op kritische wijze.

Lees meer over:
Plaats reactie

WillyBrokamp +11117

Ik heb het idee dat aardig wat spelers het volkomen gehad hebben met de boekhouder uit Barneveld. Brobbey, Bergwijn, Timber, Pasveer, Wijndal...

29-10-2022 14:36

DiAngelo +2408

Vindt het onzin om die Hamstra ergens de schuld van te geven. Er zijn te veel goede spelers in 1 seizoen verkocht, daar ligt het grootste probleem. Spelers als Haller, Mazraoui, Brobbey, (Dest, Tagliafico) en Gravenberch gingen veels te makkelijk de deur uit en daar mee verkocht je de continuïteit. Uit de jeugd komt al 2 haar niet de benodigde kwaliteit, eigenlijk sinds t vertrek van Bergkamp en Jonk. Er komt meer dan 200 miljoen binnen en je koopt geen topkeeper. Dat heeft niks met inkoop te maken, is allemaal beleid van Algemeen directeur, voormalig technisch directeur en RvC. De inkopen gingen in de zomer juist soepel, eventuele kapers op de kust waren ze te snel af. Heb niemand gehoord bij de aankopen en de meesten hadden prima gerendeeerd als je niet te veel en ook nog op t laatste moment verkocht had. Men zag vooral dollartekens en liet niks op t veld staan. De kwaliteit die we hadden koop je niet terug, dat moeten lessen zijn mocht je ooit nog even aan willen sluiten bij de Europese top. Bayern verkoopt toch ook al jaren niet zijn beste spelers. Die koopt ze juist bij Dortmund en nu Ajax weg. Je weet ook niet wat de restricties zijn van z' on Hamstra en Huntelaar. Beter had men niet zo veel gekocht, maar goed door veel verkopen dwing je je zelf om veel te kopen. Stom beleid.

28-10-2022 22:27

RuffRhythim +24837

Bergwijn speelt al wekenlang als een slappe scrotum maar wie laat m staan?
Heb ik het niet eens over andere spelers die al wekenlang niet leveren en maar lekker mogen blijven aankloten.

Lijkt me echt lekker als spelers zijnde hoor: torenhoog salaris opstrijken, lekker de kantjes er van aflopen, maakt allemaal geen reet uit, volgende wedstrijd speel je toch weer, top man!

28-10-2022 18:17

Babangida83 +23887

Dit bedoelde Harmstra dus met slecht beargumenteerd.

28-10-2022 16:06

Helicon +137

Zoals wel vaker in de media, is alle nuance weer zoek. Ajax heeft niet perfect ingekocht, dat wil ik wel erkennen. Zeker Ocampos is mij een doorn in het oog. Als je iets nodig hebt om de bank warm te houden, dan kun je ook een dekentje kopen. Da's goedkoper dan zo'n Ocampos. Of, vooruit, zet er eens een jeugdspeler neer die je een paar minuten kunt laten proeven aan het grote werk. Maar verder... Brobbey is al goed en wordt alleen nog maar beter, Conceicao gaat een publiekslieveling worden, Bergwijn moet simpelweg spelen waar hij het best tot zijn recht komt (links dus), in Bassey heb ik ook alle vertrouwen gelet op de progressie die ik al bij hem zie, Grillitsch heb ik nog nauwelijks zien spelen - lijkt me wel bijzonder comfortabel aan de bal en dus welzeker een potentiële aanwinst - en Kaplan is geblesseerd. Over Sanchez heb ik nog mijn twijfels; heeft 'grinta', heeft ook zeker een bepaalde drive, maar mist de techniek en het overzicht dat Mazraoui wel had. Weet ook niet of dat nog gaat komen.

Al met al is en blijft het grootste probleem nog steeds de trainer. Die zet niet de poppetjes op de juiste plek, weet geen samenhangend elftal te creëren en straalt nul vertrouwen en nul ambitie uit, wat zijn weerslag heeft op het spel. Er valt echt wel iets te maken van de spelers die we hebben en dat moet een andere trainer dan maar doen.

28-10-2022 15:58

Hans Verhagen +14116

Ik zou Conceição graag een helft of langer aan het werk willen zien. Die jongen valt steeds 6 minuten voor tijd in en is in potentie een publiekslieveling. Hij is zo gretig dat het slordig lijkt, maar ja om steeds met maar 6 minuten jezelf te bewijzen valt niet mee. Brobbey is wel een versterking en Bassey ook. Is het wel reëel om deze mensen te vergelijken met diegene die vertrokken zijn, dus is het lastig om te spreken van versterkingen. Op de een of andere manier pakt de nieuwe lichting niet met Tadic. Zijn leiderschap wordt niet door iedereen serieus genomen. Zorg eerst eens dat je alles in de ED gaat winnen en dan komt het vertrouwen vanzelf.

28-10-2022 15:40

Aspers73 +3217

Is nog exact dezelfde voetballer als bij PSV. Enige wat hij kan is met grote ruimtes voor zich richting doel rennen en dan proberen hem er van veraf in te schieten. Dat is juist niet het spel dat Ajax wil spelen. Vind hem ook véél te zwaar ogen waardoor hij geen continue druk kan zetten.

28-10-2022 15:28

Aspers73 +3217

Tot nu toe?? Dat zullen geen van allen echt versterkingen worden! Komen technisch zoveel tekort. Of we moeten een niveau lager willen voetballen, dan kunnen ze misschien wel mee. Maar niet op CL niveau.

28-10-2022 15:25

Krullen +8040

Er zitten inderdaad wel wat missers tussen, maar er zijn ook gewoon basisspelers bij en jongens die gehaald zijn met het oog op de komende jaren. Ik vind wel dat de topaankopen te duur zijn geweest. Daarnaast kun je je afvragen of Bergwijn nou écht nodig was, daar waar Tadic gewoon bizarre cijfers haalde op die positie.

Uiteindelijk denk ik dat er met de selectie niets mis is. Je hebt echt wel kwaliteit en de meeste posities zijn dubbel bezet. Er zit denk ik ook genoeg rek in met het oog op de toekomst. De grootste miskoop is gewoon nog altijd Schreuder, die bij lange na niet alles uit de selectie haalt dat erin zit.

28-10-2022 15:19

RS01 +1116

Volgens mij hebben we gewoon een uitstekende selectie. Is echt niks mis mee. Welke spelers hadden Antony en Martinez in 3 maanden kunnen doen vergeten?

Dat je niet doorgaat in de CL is geen schande. Helemaal niet met Napoli dat echt ontketend is. Maar je merkt gewoon aan de groep dat er iets helemaal kut is. Zeg ‘t maar!

28-10-2022 14:46

Robertini +39189

Voor Bergwijn en Bassey is gewoon veel teveel betaald. Zijn beiden wel toevoegingen die nog steeds van belang gaan zijn, maar 50+ miljoen is gewoon belachelijk voor die twee.

Vooral Bergwijn gaat natuurlijk nergens over, 31miljoen voor een reservespeler van Tottenham die voor minder gehaald was. 2,5 jaar nauwelijks gespeeld en toch meer waard geworden, leg mij dat maar eens uit. Daarnaast ook nog eens beter op linksbuiten, waar je aanvoerder speelt. Eigenlijk echt een bizarre aankoop, dat zei ik toen al.

Beiden hadden me bijna overtuigd, maar de laatste weken laten ze toch hun echte marktwaarde zien.

Aston Villa en Arsenal noemen Bassey al een 'dodged bullet', ik denk zelf dat hij zichzelf wel hersteld, maar 23 miljoen was gewoon teveel.

28-10-2022 14:28

Masz +3731

Ja maar Bergwijn kent de Ajax filosofie.
Beginners foutje van H2, als je teveel iets wil betaal je te veel.
Zorg altijd voor een A2 strategie(gelijkwaardig) zodat je als er te veel gevraagd wordt 'max dit bedrag' kan zeggen we doen wel plan B.

28-10-2022 14:45

Jeugd +24732

Probleem is dat wat wij veel vinden in de PL een lachertje is. 23 miljoen is een schijntje daar en hij stond ook op de radar van clubs uit de PL. Bergwijn hallen we weg bij een Engelse topclub. Tottenham houd hem nog liever op de bank dan dat ze hem voor minder dan 20 miljoen verkopen. Er is altijd wel een PL club die hem dan oppikt voor "weinig"
We kopen dus in de verkeerde markt.
De grootse successen zul je moeten halen uit Brazilie of landen als Scandinavie, oost europa.
In Brazilie koop je voor 25 miljoen een geweldig talent in de PL koop je voor 25 miljoen niks bijzonders.

28-10-2022 15:53

Ozymandias +159568

Tja, Tagliafico en Martínez waren ook al afgeschreven door een groot deel van de Nederlandse "analisten"...

28-10-2022 14:12

Allegriadopovo +1119

Nico ook? Die kwam toch wel binnen met een 'bang' en is daarna onomstreden geweest bij het publiek en analisten.. Hij is alleen bij Ten Hag op de achtergrond geraakt dacht ik?

28-10-2022 15:21

Ajax1114 +19393

Die stond er meteen in zijn eerst wedstrijd tegen Feyenoord thuis. Na 1 wedstrijd zag je dat hij goed genoeg was voor Ajax 1.

28-10-2022 15:28

Ozymandias +159568

Onder andere de heren bij VI vonden hem niets.

28-10-2022 15:38

Ozark +355

Ajax heeft dezelfde fout gemaakt als Barcelona met Busquets en Pique door niet tijdig te investeren in opvolgers voor Tadic en Blind. Deze jongens zijn over hun top, nog wel goede spelers maar niet meer van het niveau dat voor de Champions League vereist is.
Nu zijn potentiele opvolgers uit de eigen jeugd voor te weinig geld en ontevreden vertrokken omdat ze zicht miskend voelden en is er zonder blijk van visie gezocht naar versterkingen van buitenaf en dus ook zonder succes.

28-10-2022 14:10

RS01 +1116

Met Bergwijn en Bassey hebben ze m.i. toch goed geanticipeerd op de opvolgers. Nu is het zaak dat er iemand voor de groep staat om ook daadwerkelijk die overgang in de realiteit te brengen.

28-10-2022 14:41

MarkP +21671

Die hamstra is wel een engnek, totaal geen persoonlijkheid en geforceerd voor de camera zijn dramatische aankopen verdedigen. Het verschil met overmars is stuitend.

28-10-2022 13:53

Starring +4694

Eens. Zou hij zichzelf wel in Amsterdam thuis voelen denk ik vaak? Hij straalt in niets Ajax uit. Zijn teksten voor de camera maken het er niet beter op. Ook de media begint dat in te zien. Nu de leiding van Ajax nog.

28-10-2022 14:15

vanreenen +10242

Ach, ach, ach. Een roepende vanuit zijn luie stoel met af en toe een lijntje. Volgens mij is hij nog nooit op een Ajaxtraining geweest, maar roept Kieftje maar wat. Het gaat alleen maar om negatief te lullen en ik hoor nooit iets positiefs over Ajax.

28-10-2022 13:41

jerryisthename +31759

Die Hamstra met zijn arrogante kuttekop moet gewoon opdonderen. Irritant hoe hij die Simon te woord stond woensdag. Wijs(k)neus...🙄
Met zijn 'weet je wel wanneer Ajax voor de laatste keer de CL heeft overwinterd'?
Weet deze enorme loser wel wanneer Ajax voor de laatste keer in de CL zo is vernederd 3 tot 4 wedstrijden achter elkaar met 15(!) doelpunten tegen?! Juist...nooit! Sukkel...!🖕🏼
Lekker zsm opzouten terug naar Fryslân. 👋🏼
Huntelaar mag blijven en zich verder ontwikkelen onder een échte TD! 👍🏼

28-10-2022 13:22

401Middenweg401 +6008

2012-2013, met alleen wat punten tegen City. Overigens ook nauwelijks verdiend, die 2-2.

28-10-2022 14:41

jerryisthename +31759

Wel goed lezen 401.
Had het over 3 tot 4 vernederingen achter elkaar.
Is nooit eerder gebeurd in de CL. Ook niet in 2012-2013 dus.
Ik begrijp dat je dat seizoen erbij neemt, maar hoewel er een aantal wedstrijden zijn die een grote uitslag hadden qua tegendoelpunten is er btw ook niet één geweest met een 6-1, wat de grootste Europese afstraffing is ever.

2012-2013:.........................2022-2023:

Dortmund - Ajax 1-0...........Ajax - Glasgow 4-0
Ajax - Real 1-4.................... Liverpool - Ajax 2-1
Ajax - City 3-1......................Ajax- Napoli 6-1
City - Ajax 2-2......................Napoli - Ajax 4-2
Ajax - Dortmund 1-4........... Ajax - Liverpool 0-3
Real - Ajax 4-1.....................Glasgow - Ajax (?)

Sorry, wel een verschil vind ik, toen en nu.
De Boer had toen echt wel een mindere selectie tot zijn beschikking en veel minder mogelijkheden door heel wat minder miljoenen. 😉 Toch deden ze het toen alsnog beter.
Bovendien was die groep veel zwaarder met Real, City en Dortmund. Toch won Ajax toen met 3-1 van City, wat toen al richting Europese top was, Real met Ronaldo was gewoon wereldtop toen en Dortmund met Lewandowski was ook Europese top.
Nu heb je Napoli die dit seizoen richting Europese top gaat en Liverpool is nog steeds natuurlijk Europese top, maar wel stukken minder dit seizoen en wel te pakken als je gewoon goed speelt, dat liet het eerste half uur wel zien.
In Liverpool had je met een beetje geluk kunnen winnen (al waren zij beduidend beter) en thuis had je ook mogelijkheden om minimaal gelijk te spelen.

Dus nee, niet hetzelfde. Sorry. Haha. 😂
Wel een goede poging, dat wel. 😉

28-10-2022 21:12

401Middenweg401 +6008

Dat is je gelijk zoeken. We zijn er vier keer kansloos afgegaan. En nee, City was geen Europese top. Als ze dat wel waren, dan moet je Liverpool zeker niet downplayen. Bovendien ging het niet om de miljoenen, het ging erom dat we kansloos voor lul stonden en de enige reden dat het er niet vier achter elkaar waren was de volgorde van loting. Als we nu Rangers in het midden hadden gehad waren het er ook geen vier achter elkaar. Voor lul staan is voor lul staan en helaas hebben we dat eerder gedaan. Sorry. Haha.

28-10-2022 21:19

AFCACruijff14 +161345

Ik vind dat we een prima selectie hebben waar gewoon een trainer zonder enig tactisch vermogen voor staat. Het enige wat spijtig is, is dat we altijd spelers moeten verkopen met exceptionele kwaliteiten die op dat moment dan ook een paar jaar ervaring hebben en dat we dan ruwe diamanten terug kopen. Dat is altijd zo geweest, alleen pakte het soms in de scores beter uit.

Maar echt onzin om te beweren dat spelers als Bergwijn en Brobbey geen echte versterking zijn. Er zijn er alleen ook een paar voor de toekomst gehaald zoals Conceicao, Kaplan en Wijndal. Hun tijd komt vanzelf. Dat is gewoon normaal beleid. Mensen moeten eens niet meteen in paniek raken omdat we na 5 jaar eens serieuze tegenslag ervaren. Iemand als Bassey, daar ga je echt van plezier van beleven maar die jongen heeft tijd nodig. Zoals Antony, Neres en zelfs Zlatan dat ook nodig hadden.

28-10-2022 13:12

Sunny +9553

Alfred zal als we ons plaatsen voor de EL het wel uitzingen tot na het verlies tegen PSV (sorry guys maar ik zou niet weten hoe we die match ineens wel sterk gaan spelen) en er tot na de WK tijd is om dingen recht te zetten middels nieuwe trainer en staf!

28-10-2022 13:05

Martje +2928

Maar gewoon weer eens beginnen met jeugd inpassen. Spelers die Ajax ademen zoals Unuvar, Fitz-Jim, Amo, Vos. Dat soort jongens wil ik meer kansen zien krijgen, elke keer zo'n aankoop die moet aanpassen

28-10-2022 13:04

Sunny +9553

De aankopen zij op zich helemaal niet zo slecht als Kieft wel beweerd.
Het is Alfred die er een rommeltje van maakt, spelers op verkeerde plekken zet en een Blind (die echt niet meer kan) blijft opstellen waardoor het achterin altijd alarmfase is.
Bassey is me na een zwaar tegenvallende start toch wel gaan bevallen en zal alleen maar beter worden, de enkele invalbeurten van Conceicao waren telkens hoopgevend en rechtvaardigen met zijn snelheid en individuele actie eerder een basisplek op rechts dan Tadic.
Dat Alfred Kudus eruit laat is een regelrechte schande want zijn dynamiek, snelheid, individuele actie, prima fysiek en drive is precies wat je heel hard nodig hebt.

28-10-2022 13:01

Masz +3731

En dit is het elftal die Schreuder niet opsteld.
Ik ben benieuwd hoe ze het in de onderlinge partijtjes doen.
Ocampos- Brobbey/Luca - Conceicao
----------------Kudus -------
---Grillitsch----------Taylor---
Wijndal -- Rensch--Kaplan--Baas
--------------Gorter----------

28-10-2022 13:12

Geus +4759

Nee, zo gek is Schreuder nu ook weer niet... Hoe kom je hier nou bij? Ocampos, geen Berghuis (onze beste man de laatste tijd) en geen Timber (het grootste talent uit eigen jeugd in het eerste)...

28-10-2022 13:44

Masz +3731

"En dit is het elftal die Schreuder niet opsteld."
* Dit zijn de spelers die vaak of altijd op de bank zitten.
Ik zeg niet dat dit het beste elftal is maar het feit dat je dit denkt bewijst mijn punt wel over Schreuder zijn opstelling.🤣
Ja Timber, Berghuis en een aantal anderen horen hier inderdaad wel bij.⚽️

28-10-2022 14:38

Ricoteb +53174

Voorlopig vind ik dit seizoen sowieso nog geen 1 speler echt uitblinken. Berghuis en Timber komen nog het dichtst in de buurt van een goed niveau, de rest is ondermaats. Ligt het dan echt alleen aan de spelers, of zou de trainer/speelwijze er ook mee te maken hebben?

28-10-2022 12:45

Mentir +2432

grotendeels de spelers zelf, maar trainer moet de spelers wel op de goede positie zetten om beste er uit te halen. in mijn ogen is Timber ook niet echt geweldig bezig verdedigend athans, teveel bezig met opkomen plaats van verdedigen. Hij moet inzien dat Bassey nog niet zo ver is dus hem meer helpen.

28-10-2022 12:48

Ricoteb +53174

Nou je linkerkant van Wijndal en Bergwijn begint het seizoen geweldig. Vervolgens gaat Schreuder met de opstelling kloten en heb je een blessure, en het loopt voor geen reet meer. Berghuis gaat nu weer een beetje lopen als ie op 8 kan spelen. In de hele korte fases dat Brobbey en Kudus samen spelen, zie je dat dat veel beter werkt. Conceicao speelt weinig, maar tot nu toe maakt hij wel het meeste indruk op rechts. Als Grillitsch op 6 staat, sta je voetballend 1000 keer beter dan met Alvarez. Maar nee joh, het ligt allemaal aan de spelers

28-10-2022 12:58

Mentir +2432

daarom zeg ik ook grotendeels, de spelers kunnen niks aan doen dat schreuder ze verkeerd opstelt, alleen moet beter gesproken worden op het veld, achterin moet timber samen met bassey gewoon elke wedstrijd spelen en naar elkaar toegroeien.
op middenveld moet Berghuis als ie er staat gewoon de baas zijn en de rest aansteuren, voor Klaassen die altijd in de wegloopt en te weinig doet.
Voorin is enige probleem dat het breien te lang doorgaat af en toe van Tadic, die moet gewoon eerder en beter op goal schieten.

28-10-2022 13:02

Masz +3731

Tadic scoren? Ja, uit een penalty.
Ik zie als Tadic een scoringskans heeft dat hij eigenlijk de bal liever aan een medespeler geeft zodat die kan scoren. Dat killersinstinct mist hij een beetje.

28-10-2022 13:17

Mentir +2432

@masz
Daarom moet ie er ook aan werken, als iedereen weet dat ie bal toch afspeelt en niet durft te schieten ga je hem anders verdedigen in mijn ogen. Killersinstinct hoeft ie niet helemaal te hebben maar angst om te schieten moet er wel uit

28-10-2022 13:20

Schip +23417

Bergwijn is veel te duur gekocht, altijd gezegd. En ook precies om deze reden: in de CL onbewezen, in oranje een totale dooie vogel op de periode van Van Gaal na. Mentaal is het niet heel sterk bij Bergwijn. Dat was ook de kritiek bij Spurs en blijkt nu weer. Want als Van Gaal hem vertrouwen geeft, werkt het dus wel.

Het beleid was paniekerig. Zeker met de Ocampos en keeper deal die bijna was doorgegaan.

Maar dan nog vind ik dat SChreuder beter voetbal moet kunnen spelen. Zie Rangers. Kudus met Brobbey etc. etc.

Crisis geeft de mogelijkheid om dingen te veranderen. Maar ik zie geen heldere geest die dat op kan pakken bij Ajax. Sar is een zacht ei als bestuurder, Hamstra laat zien dat hij paniekeert, Hunter heeft nul ervaring en niets bewezen.

Kom maar met die TD.

28-10-2022 12:40

Sportvolgert +40403

Hij heeft helaas gelijk. Zie nog in geen enkele speler een toegevoegde waarde. Brobbey tel ik dan niet mee omdat die niet echt gescout is natuurlijk. Conceicao ia voor de prijs een goede gok en heeft wel potentie. Grilitach is transfervrij gekomen dus oke, maar de dure aankopen overtuigen toch echt niet helaas.

28-10-2022 12:40

donkerblauw +2848

Wim is weer eens lekker zwart-wit. Trainers carrière mislukt na 2 jaar assistent bij Jong PSV. En nu betaald worden om lekker te zeiken op tv

28-10-2022 12:23

Rockanje23 +37036

Hij heeft toch gewoon gelijk.

28-10-2022 12:34

EricAjax1 +7486

Tadic moet gewoon banken en Conceicao en Bergwijn moet je minimaal 5 wedstrijden op rechts en linksbuiten laten staan. Verder is Bassey een meer dan prima verdediger en is Wijndal beter dan Blind voor het Ajaxspel. Dat Blind moet blijven staan om opbouwende kwaliteiten is inmiddels ook klinkklare nonsens. Niemand van de mensen die dat zegt kan over de afgelopen wedstrijden een voorbeeld geven van die fantastische opbouwende kwaliteiten. Blind en tadic is gewoon over en uit. Doorselecteren graag

28-10-2022 12:22

Hutsniffauw +501

Niet helemaal eens. Trainer is gewoon niet geschikt, qua materiaal heb je opzicht prima ingekocht. Alleen alles is letterlijk nieuw van de directie tot aan de spelersgroep.

28-10-2022 12:10

Redrum +96078

Precies, Bergwijn op links met Wijndal achter zich was onze beste speler aan het begin van het seizoen. Bassey is in principe ook een prima speler, maar die moet op sleeptouw worden genomen en er is niemand die dat doet/kan. Brobbey bewijst in principe ook zijn meerwaarde en is in potentie beter dan Haller. Grillitsch vind ik ook een prima aankoop, maar die wordt bijna niet opgesteld. Het probleem ligt niet bij de selectie, maar bij de trainer inderdaad. Met deze spelersgroep kan je een prima elftal op de been brengen, dat sowieso in Nederland fluitend kampioen moet worden. Ook van Liverpool en Napoli had nooit zo kansloos verloren hoeven worden met deze groep. Maar ja, als een trainer het presteert om zijn halve elftal verkeerd neer te zetten, dan wordt het allemaal wel heel erg lastig en dan bakken ook de nieuwe aankopen er inderdaad niks van. Nog erger is dat de ervaren jongens die al een paar jaar meedraaien bij Ajax er ook helemaal niets meer van bakken. Dan kan je eigenlijk nog maar naar de trainer kijken.

28-10-2022 12:52

Stephan1989 +313

Bergwijn is toch vooral minder sinds die op links weg is? Daar is het gewoon een geweldige speler voor Ajax

28-10-2022 12:10

Keizer +30070

Helemaal eens met Kieft.

Alleen van Brobbey weet ik zeker dat die er komt. Die 20 miljoen was alleen onnodig. Maar daar is genoeg over gezegd inmiddels.

28-10-2022 12:08
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.