Driessen: 'Ten Hag heeft het gewoon niet'

door SJvanveen 46

Driessen: 'Ten Hag heeft het gewoon niet'

door SJvanveen 46

Laatst geüpdatet

Henk Hoijtink denkt dat de vele lofzang voor de spelers van Ajax, gegeven door Erik ten Hag, zijn weerslag heeft op de ploeg. Dit vertelde de journalist van Trouw bij Natafelen met Kees. Valentijn Driessen ziet het niet zitten in de trainer van Ajax.

'Die spelers hebben zo vaak gehoord hoe goed ze zijn...', begint Hoijtink, die zelf van mening is dat het wel meevalt en denkt dat een speler met grinta nodig is in de as van het team. Valentijn Driessen vindt de spelers van Ajax wél goed en richt zijn ogen op de trainer: Ten Hag.

'Het is duidelijk: Ten Hag heeft het gewoon niet. Je kunt er lang en kort over praten, hij is nu even bezig en heeft een hele voorbereiding gehad.' Kenneth Perez vindt het wisselbeleid van de oefenmeester plausibel. 'De Jong heeft vijf maanden niet gespeeld en Klaas Jan Huntelaar had vijf spierblessures. Ik vond het niet opstellen wel plausibel.'

Lees meer over:
Plaats reactie

FWAjacied +3870

Mensen die hun standpunt met 'gewoon' proberen te versterken weten zelf maar al te goed dat hun mening een gebrek aan argumenten heeft.

15-08-2018 12:36

JariHeijden +5604

5 wedstrijden om het echie gespeeld. Vier goed, één matig. Zo slecht is die score niet.

Driessen is echt een smeerlap. Stoken om het stoken. En dat is Amsterdammer...

15-08-2018 02:20

Warrior +1

Driessen is de meest dooie zak in dat programma, iemand die alleen maar mee lult met de rest.

15-08-2018 05:57

Ajaxvooraltijd +2

Ik hoop dat ze al die typetjes als Valentijn en dergelijke ook even om de oren zullen slaan met hun eerdere woorden.

14-08-2018 23:49

swing +2343

Wat is het ook een paardelul ook hè die Driessen

14-08-2018 23:38

vanreenen +10267

En ik heb al jaaaaren geleden mijn abo opgezegd op de|Trouw omdat ik geen bijdrage in het salaris van die klootzak Driessen wilde brengen,. Eikel.

14-08-2018 23:12

***1900*** +4396

Hoijtink = Trouw // Driessen = Telegraaf

15-08-2018 05:29

HenryVakH1972 +1018

Blahblahblah

14-08-2018 23:10

PetrusKeizer +10739

HAG mag dan n afgebrande koffieboon zijn, die Valenslijm moet er verder met zn fikken afblijven.

14-08-2018 23:02

komop +2145

Driessen denkt alleen maar aan onrust creeren en dat hij daardoor meer mensen naar zijn artikelen kan lokken in zijn eigen zieke roddelkrantje.

14-08-2018 19:27

Freddy Al +11

Ten Hag heeft het niet, wat hij niet heeft en waarom Driessen dat vindt is een raadsel maar je kunt het maar gezegd hebben.
Dat deze roddeltante een podium krijgt is tekenend voor het journalistieke niveau in Nederland,deze meneer heeft ook uitgevonden dat de spelers Ten Hag niet moeten , hij een "zoon " in de selectie heeft en al dat soort gelul.

VI gaat daar nog eens dunnetjes overheen door te blijven hameren op de nummer 10 kwestie, waar Gullit al had aangegeven dat hij dat totaal niet belangrijk vond weet Gijpie dat hij dat niet gepikt zou hebben als ze zijn nummer hadden afgepakt.

Perez bracht nuance aan door begrip te tonen voor de startopstelling van Ajax en de redenen daarvan maar dat mocht geen baat hebben,de vereniging der rancuneuze oude wijven ,goedgekeurd door de bond van zwartkijkers, wist natuurlijk beter.

Helaas werkt dit al jaren zo en is oeverloos geouwehoer de norm geworden.

14-08-2018 14:55

Blankenburg +4

Ten Hag heeft het niet zegt Driessen. Wat heeft hij niet? Flair? Dat heeft Valentijn Driesen ook niet. Zijn optredens bij VI zijn houterig en zodra het inhoudelijk word haakt hij meteen af en schakelt door naar waar hij wel goed in is: riooljournalistiek.

14-08-2018 12:47

Youri08 +23

Ten Hag is niet de juiste trainer voor Ajax. Hij is wellicht een prima veldtrainer maar bij Ajax moet je ook bravoure hebben en schijt hebben aan de tegenstander, media of wat dan ook. Je komt ergens binnen en de prijzenkast staat vol op je borst, boezemt ontzag in en er zijn maar een paar clubs in de wereld die succesvoller zijn dan wij. Kan me niet schelen dat het wellicht jaren geleden was die glorie maar wij hebben de hoogste begroting, staan in de top 10 van gezondste clubs in Europa, hebben spelers waar de top van Europa achteraan zit en tientallen miljoenen voor over heeft, onze nr 14 is beroemder dan Rembrandt, tulpen en molens, hebben 4 EC1/CL bekers staan en ga zo maar door. Dat moet je uitdragen, dat is je uitstraling en opvatting in en buiten het veld. Net als onder van Gaal, Cruijff, Bosz etc.

Ten Hag gaat er juist gebukt onder, torst het mee als last die hele geschiedenis en glorie. Hij twijfelt want is bang voor de druk. En ik val echt niet over zijn manier van praten, daar kan hij ook niets aan doen. Ik heb het over zijn gebrek aan zelfvertrouwen, bravoure, Ajax-instelling enz. Dit is een gemaakt huwelijk en die lopen zelden goed af.

14-08-2018 12:10

Freddy Al +11

Ik ben het helemaal eens met al die mooie dingen die je over Ajax opnoemt, ook begrijp ik dat Ten Hag niet het prototype Ajax trainer is kijkend naar zijn houding.

Maar toch moet gezegd worden dat dit hooguit een randzaak is en er ook nadelen kleven aan een trainer die met veel bravoure de pers tegemoet treedt.

Ten Hag is aangesteld om zijn voetbal kennis en visie,wat we daar verder ook van vinden,en niet om de pers tevreden te stellen als ze weer eens een nieuwe fles azijn hebben gekocht .

Helaas denk ik dat dit wel kan leiden tot zijn vertrek maar ook zijn opvolger zal door Driessen,Derksen enzovoorts gekapitteld worden waarschijnlijk om andere triviale redenen maar niet omdat de heren met relevante argumenten komen.

14-08-2018 15:04

SjaakWolfs +4

Ten Hag is vast een vriendelijke kerel, maar komt meer over als een melkboer uit de Achterhoek, dan een toptrainer. Als hij begint te praten wordt de indruk die hij wekt er al niet beter op... Een totale mismatch. Leuk voor in de provincie, maar ongeschikt voor Ajax.

14-08-2018 16:34

Michelinho +9

Ik vond de Telegraaf verrassend positief over Ajax, eigenlijk net als zoveel andere media. Maar ja, Valentijn was op het WK en daarna op vakantie, het contract mediapartner van Ajax was net verlengd en Ajax was nog actief op de transfermarkt; mogelijke scoops doen blijkbaar een toontje lager zingen. Driessen noemde vrijdag bij VI Ajax nog als absolute favoriet, maar was tegelijkertijd begonnen aan de stoelpoten van ten Hag te zagen: oude koeien als spelers nemen hem niet serieus (vandaar ook dat alleen Kluivert weg is zeker?), geen vertrouwen, nog even dooremmeren over Ziyechs/Tadic' rugnummer.
En prompt volgde gisteren een tirade van Gijp precies daarover. Derksen viel even uit zijn rol met nuance inbrengen over het toekennen van #10 aan Tadic (nl dat Ziyech toch duidelijk had gezegd weg te willen en TH niet over de rugnummers gaat), maar zag ineens in dat het beter scoren is om met Gijp mee te doen, Genee deed ook gezellig mee. Stuk voor stuk hadden ze voor het weekend nog Ajax als absolute titelkandidaat aangewezen... Hoe dan als de coach 'het niet heeft'?? Nu wéér een trainerswissel, maakt dat het er werkelijk beter op?
Zoals ik al eerder schreef: eerst Ajax de hemel in prijzen en vervolgens bij de eerste de beste kans weer als een blad omslaan en vol met de botte bijl erin. Zo gaat het telkens en dat weten we, maar toch trappen er steeds weer hele volksstammen in.

14-08-2018 10:23

Sterretje73 +5248

Neemt niet weg dat wat er zich voor onze ogen afspeelt bijna een kopie is van vorig seizoen. Inclusief rare teamwisselingen, wissels en andere zaken waar je elke keer weer je vraagtekens bij kunt zetten. Zoniet een stap verder kunt zetten en vraagtekens bij de trainer te zetten. Is hij wel capabel ? Kan hij de druk bij Ajax wel aan ? Is hij niet gewoon te licht voor Ajax ? We kunnen wel blijven zaniken over hoe de media ons belicht maar dat is al tientallen jaren een vast gegeven. Paniek verkoopt en als ze minder “gedegen” te werk gaan cq meelullen met een club vallen we ook met z’n allen over ze heen. Ten Hag is het gewoon niet. Soms spelen we aardig en zie je in die basis voortekenen van een mooie ploeg en dan gooit hij alles weer volledig om om zich volledig aan een andere ploeg aan te passen ??? Is dat des Ajax ? En dan verliezen we die wedstrijden (of gelijk) vaak ook nog eens...dan ben je gewoon een onkundige coach of simpelweg oerdom. Dat zijn de feiten...

14-08-2018 11:29

Michelinho +9

Nee, dat is hoe jij het ziet. Ik zou daarover met je in discussie kunnen gaan, maar jouw mening staat toch wel vast, is het niet?

14-08-2018 12:12

Sterretje73 +5248

Mijn mening staat vast tot iemand mij van gedachten doet veranderen. Of ik het ermee eens bent wat iemand zegt is per onderwerp onderhevig aan alle verschillende overwegingen en eigen kennis die ik erop los laat. Tel daar ook een sausje van mijn eigen karakter bij op dan zul je begrijpen dat ik nu nog niet met zekerheid kan zeggen of ik met je meega in je verhaal. Doe ik dit niet dan zal ik vervolgens jou weer in nette bewoordingen proberen te laten inzien van mijn gelijk. De kans is overigens wel groot dat we elkaar ergens in het midden wel zullen tegenkomen ;-p

14-08-2018 12:25

Freddy Al +11

Ik ben ook geen fan van Ten Hag maar als je het rijtje trainers van de afgelopen 15 jaar ziet dan blijven van die argumenten die je noemt er niet veel overeind.

Elke trainer heeft een houdbaarheidsdatum van maximaal een maand in dat opzicht.
We moeten misschien eens gaan inzien dat een trainer ook maar een beperkte invloed heeft op het verloop van een wedstrijd en oordelen na een langere periode waarin een coach in alle rust en met voldoende steun vanuit de achterban en club heeft gewerkt.

14-08-2018 15:10

Sterretje73 +5248

Ga het hele rijtje eens af en bekijk eens het aantal keren dat ze klakkeloos teams die vol aan het wennen waren weer omgooiden. Dat is gewoon bizar en totaal onbegrijpelijk. Wil
jij beweren dat je hier nog geen vraagtekens bijgezet hebt ? Ten Hag zelf zegt met droge ogen dat het met “rust” te maken heeft en ook met “aanpassen aan de tegenstander”. Het gaat er bij mij niet in dat je dat dan niet direct ziet als iets dat de beste man totaal diskwalificeert als trainer van Ajax. Ik las ook nog een reactie dat hijzelf roept dat het nog 6/7 weken duurt voordat hij een basis gevormd heeft. Ja dank je de Koekkoek ! Als je zo’n wisselbeleid voert went er helemaal niemand aan elkaar....1 grote warboel dat beleid van hem. Bij al zijn voorgangers zat er op z’n minst nog iets van zichtbaar beleid en herkenbaar Ajaxspel achter. Bij ten Hag niets van dat alles.

14-08-2018 15:53

Freddy Al +11

Exactomundo!!!

14-08-2018 15:11

Sunny +9553

We zijn m.i. helemaal niet zo goed als de media en sommige supporters ons willen doen geloven ondanks de miljoenen die geïnvesteerd zijn in een Blind en Tadic.
Individueel zijn het allemaal leuke spelers met een goede technische bagage maar ik mis in het basisteam voldoende spelers die in onderstaande kwaliteiten van buitencategorie zijn.

Snelheid
- altijd een meerwaarde
- welke basisspeler is op snelheid van buitencategorie? Antwoord: niemand. Neres komt in de buurt maar is geen buitencategorie
- we hebben juist een paar trage spelers: Blind, Schöne, Tadic, Huntelaar plus een aantal van middelmaat
- tegen Luik zag je voortdurend dat tegenstander er op snelheid langs liepen en het gevaarlijk werd
- kortom geen spelers die aanvallend of verdedigend op snelheid absolute top zijn

Kopsterk
- hebben we aanvallend of verdedigend iemand van buitencategorie? Nee.
- de Ligt, Huntelaar, Wöber zijn allemaal goede koppers maar geen buitencategorie

Duelkracht
- de Ligt misschien buitencategorie

Schot
- Schöne misschien buitencategorie

Winnersmentaliteit
- Huntelaar, de Ligt, Zyech geven vaak het goede voorbeeld maar geen van allen een Suarez ;-)

Kortom hebben we onvoldoende spelers die achterin de boel op snelheid dicht kunnen lopen of in de omschakeling voorin het verschil maken, kopper voor of achterin waarvan je vrijwel zeker weet dat als die bal komt hij erbij is, onverzettelijke "beesten" in de duels.

Een selectie dus die op het oog aardig lijkt maar onvoldoende essentiële kwaliteiten herbergt.
Leg onze grote concurrent er nou eens naast ... de feiten liegen niet en doen mij al jaren pijn

14-08-2018 09:46

RuffRhythim +24837

We zijn ook niet zo slecht als de media en sommige supporters ons willen doen geloven.
Wat mij nogal stoort is dat we nu al een hele tijd in een sfeer zitten waarin we los van winst of verlies schijnbaar niks goed kunnen doen bij media of supporters.

14-08-2018 09:53

Cruijff72 +0

Snelheid
-neres is wel degelijk buitengewoon snel. Zoekt alleen te weinig de diepte zonder bal.
-frenkie is zeer snel.
-als dolberg weer fit is heb je ook weer wat meer snelheid voorin staan

Kopsterk
-ajax scoort regelmatig kopdoelpunten en krijgt ze zelden tegen

Duelkracht
-de ligt op dit gebied beste van eredivisie
-ziyech, van de beek en tagliafico zijn gewoon goed op dit onderdeel

Schot
-schone, dolberg, van de beek, de ligt en ziyech (af en toe)

Kortom, aan de kwaliteit van de selectie ligt het niet. Het enige dat ontbreekt is snelheid op beide vleugels. In dat licht is Kluivert toch wel een verlies.

14-08-2018 14:56

Ajax68 +10

WIJ supporters willen PETER BOSZ, en dat van de Sar maar oprot naar Manu. daar kan hij zijn naam als Cat Weazel volledig eer aan doen, maar hier bakt hij er helemaal niks van
!

14-08-2018 09:34

SjaakWolfs +4

Niet nodig om v/d Sar te beledigen.

14-08-2018 16:35

GerardAjax26 +2

Waren de argumenten weer eens op? Je hoeft geen voorstander van Ten Hag te zijn natuurlijk, maar dat je niet verder komt dan ''hij heeft het gewoon niet'' is wel vrij treurig. Ze zijn vanaf dag 1 bezig met Ten Hag te bekritiseren. Exact hetzelfde deden ze bij Bosz die zogenaamd te naief en te aanvallend zou zijn. En daarna bij Keizer, die te onzeker was volgens hun.

14-08-2018 09:16

GerardAjax26 +2

Ik weet niet waar je het over hebt.

14-08-2018 11:20

Daveajax1976 +101

En ik zie het niet zitten in Driessen ! Kwalletje

14-08-2018 07:57

CruijffiaansNouriaans +4450

De meeste journalisten zijn vroeger gepest op school en willen daarom graag wat invloed.

14-08-2018 07:35

Radie125 +1629

Ten Hag out Bosz in. Sar kom in actie

14-08-2018 06:46

ETM +3

Wat Henk zegt gaat iig nergens over. Ten Hag is te postitief over zijn spelers?
Bosz bijvoorbeeld was ook heel lovend over de kwaliteiten van zn selectie en dat is ook gewoon goed. Ik vind Ten Hag wel storend weinig kritisch op het spel. Maar dat is wat anders. Hoe Ten Hag naar zn spelers toe is weet ik niet.

Driessen verkondigd de overheersendende mening zonder deze verder te onderbouwen.
Komt er ooit een voetbalprogramma met enige kwaliteit en mensen die echt wat te vertellen hebben?

14-08-2018 04:33

ETM +3

Wat bedoel je daarmee?

Edit: aanhakend op je post hieronder. Je kunt ook kritsisch zijn zonder het eens te zijn met die kletskonten in die programma's.

14-08-2018 07:17

AlexIbarra +19282

Een van de mensen die ik nog liever een jaartje vrij zie nemen dan Ten Hag is V. Driessen.

We hebben Europees nog steeds een goede uitgangspositie en welgeteld 1 competitiewedstrijd gespeeld. Ik heb ook weinig vertrouwen in TH maar de realiteit is wel dat hij nu een druk programma moet afwerken met een (qua fitheid) gammele selectie. Nico én Sinkgraven niet topfit, Dolberg én Huntelaar niet topfit, Schöne, Blind én F. de Jong niet topfit, enz.

Als we straks de CL mislopen en 4 punten uit 3 wedstrijden hebben, kan het zagen beginnen.
Nu is het juist interessant om ff rustig te kijken hoe Ten Hag dit gaat managen.

14-08-2018 00:33

Ronaldinho020 +1

Precies, 1 drama pot gespeeld (wel gelijk de opening van de competitie, in eigen huis) en het zagen kan weer beginnen. Wanneer ze de CL bereiken zal je zien dat de media ajax en Ten hag weer helemaal top vinden. Verkoopt lekker makkelijk allemaal he, stoken en zeiken.

14-08-2018 02:51

T to the M +0

Je vraagt je bijna af wat voor geheimen ze bij De Telegraaf over Overmars en Van der Sar hebben. Altijd dat negatieve gezeik en toch ook altijd de inside nieuwtjes als eerste.

14-08-2018 00:22

Ajaxvooraltijd +2

Ja ook niet Valentijn.

14-08-2018 00:05

talent020 +7

we zullen het gaan beleven, ook ik heb geen hoge pet op van Ten Hag maar hopelijk bewijst hij mijn ongelijk, wat mij wel verbaasd is het positivisme rondom Ten Hag hier op AS terwijl daar weinig aanleiding voor is, Keizer kon op onder sympathie rekenen terwijl hij meer voor de kiezen kreeg

13-08-2018 23:45

ETM +3

Qua positivisme rondom Ten Hag had ik meer het idee dat dat een paar weken terug hier heerste. Ik denk ook omdat mensen gewoon met frisse moed een nieuw seizoen in willen. Volgens mij is de basis voor positiviteit tav Ten Hag ook hier op AS flinterdun.

14-08-2018 07:44

mickey2602 +4769

De basis voor positiviteit is gewoon iedere wedstrijd anders. Wint Ajax met een veranderde opstelling,dan is Erik goed bezig. Verliest ie met wijzigingen in de opstellingen,dan had ie dus nooit moeten wijzigen. En de wijzigingen afgelopen zaterdag kan ik me op zich best in vinden met de redenen erbij. De elf die er stonden hadden gewoon van Heracles moeten winnen,ook al was het team gewijzigd. Maar ze begonnen pas te voetballen na rust. Had hij bijv Huntelaar wel laten spelen en die was geblesseerd geraakt dan had je vanavond met een probleem gezeten. En dan had ik AS nog weleens willen lezen hoe stom Erik wel niet bezig was.

14-08-2018 12:58

ajaxrulesz +2

Het kan snel gaan met ten Hag denk ik .. als ajax het niet haalt tegen standard.. en dan zaterdag gelijk of verliezen en het is al over ben ik bang!. En dat zou deels onterecht zijn want je haalt met tadic en blind 2 goede ervaren spelers binnen maar men moet nu niet doen alsof je met Tadic een speler van niveau suarez hebt teruggehaald die er elke week wel 1 of 2 inzou schieten, Goede spelers en voor ajax begrippen ook versterkingen maar geen verlossers.

13-08-2018 23:45

Johan1 +2936

Toch heeft Driessen gelijk. Een blinde ziet nog dat Ten Hag geen goede trainer is voor Ajax. Met zo’n selectie zou je iedere wedstrijd in de Eredivisie moeten winnen. Ten Hag moet gewoon weg. Liever vandaag dan morgen.

13-08-2018 23:35

Freddy Al +11

Ik kan niet eens vinden waar ik hem gelijk in moet geven, hij is wat mij betreft een roddeltante die aandacht genereert met achterbakse kletspraat,een dove hoort dat.

14-08-2018 15:22

AjaxRobEnschede +150

Het blijft een enge man die Valentijn, een NSB-er 2 jaar terug zeek hij altijd over Peter Bosz. Een grote intrigant. De telegraaf was fout in de oorlog en is het nog steeds. Kots neigingen bij die man

13-08-2018 23:18
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.