'Die Argentijn en Mexicaan moeten van het middenveld af'

door Jesse ter Haar 41

'Die Argentijn en Mexicaan moeten van het middenveld af'

door Jesse ter Haar 41

Laatst geüpdatet

René van der Gijp en Johan Derksen zijn van mening dat Edson Álvarez en Lisandro Martínez voortaan niet meer op het middenveld zouden moeten spelen. Het tweetal aan tafel bij Veronica Inside vindt dat de twee Zuid-Amerikanen voetballend niet voldoende voetballend vermogen hebben om op het Ajax-middenveld te spelen.

'Die Argentijn en Mexicaan moeten van het middenveld af, dat kan echt niet', begint Van der Gijp te vertellen. 'Die moeten gewoon naar achteren, klaar. Dat zijn geen verdedigende middenvelders, maar verdedigers. Blind is een voetballer, die kan in de verdediging én op het middenveld. Álvarez maakt, ongedekt, nog een mooie goal, maar ze konden niet mee qua spel en tempo.'

Derksen sluit zich aan bij zijn collega, maar ziet ook een groot voordeel in het spelen met Daley Blind in de achterhoede. 'Je hebt met Blind meteen een goede opbouw van achteruit. 'Met die slagers uit Zuid-Amerika heb je dat veel minder. En als ze op het middenveld spelen, haal je het hele voetbal uit Ajax.'

Valentijn Driessen op zijn beurt, was vooral uit defensief oogpunt te spreken over het posteren van Blind in de defensie. Tijdens de voorgaande wedstrijden zag de journalist Ajax immers veel counters om de oren krijgen, maar dat was nu niet het geval. 'Nu konden deze gasten er niets van, want ze konden de spits niet eens bereiken, maar ditmaal kregen ze ook geen enkele counter tegen. Ze hebben geen kans weggeven. Voor de organisatie is hij wel goed achterin.'

Denk jij dat Ajax met 1-3 wint van Sparta? Zet in en krijg 8,75 keer je inzet terug!

Lees meer over:
Plaats reactie

Martano +231

Kijk het eerst een paar wedstrijden aan voordat je begint te blaten.

01-09-2019 19:42

PetrusKeizer +10739

'Alvarez maakt, ongedekt, nog n mooie goal". Ongedekt. Bedoeld: de verdediging heeft t laten lopen. Zou t misschien kunnen dat de timing van Alvarez, gevoel waar de bal gaat komen, de doorslag gaf?

31-08-2019 18:16

Ajaxhart +0

Ben heel blij met deze twee. Prima dat TH (voorlopig) kiest voor verdedigende zekerheid. Blijven genoeg spelers over - incl. beide backs - die voor de aanvallende impulsen kunnen zorgen.

31-08-2019 15:30

waayop +882

Die blanke met die bril moet van de buis af.

31-08-2019 15:20

AFCAsphere +9

Die 'Argentijn' en die 'Mexicaan' hebben allebei een naam, eikels.

31-08-2019 15:06

EersteAanname +2193

Martinez is toch prima als 6 naast een voetballende middenvelder? Wel eens dat Alvarez achterin beter tot zijn recht zou komen

31-08-2019 12:58

Babangida83 +23929

Tuurlijk. Blind als cv zet t elftal neer. Dat is van essentieel belang. De rest is allemaal secundair.

31-08-2019 11:15

FreddyAX +0

Ik denk dat Alvarez meer een centrum verdediger is, Martinez zie ik wel op het middenveld spelen.
Blind en Martinez kunnen ook van positie wisselen als nodig, in de aanvallende optie Blind op het middenveld , in de verdedigende optie Martinez middenveld.

Dest vond ik prima en eigenlijk beter dan Nous en Veltman, toch kun je die jongen ook niet altijd laten spelen .
Eerlijk gezegd heb ik bij Nous dit seizoen wel mijn twijfels; op het middenveld was hij erg slordig had teveel slaapmomentjes en maakt onnodige overtredingen.
Het lijkt me nodig dat hij de zaken weer op een rijtje zet en ook goed hersteld van zijn blessure.

Veltman is geen topper maar speelt altijd wel een gedegen wedstrijd en heeft ervaring , ik denk dat die afweging er voor zorgt dat Ten Hag voor hem koos, nu Alvarez zich heeft laten zien kan dat wel eens snel veranderen.

Een middenveld met Blind , Promes en van de Beek heeft meer voetbal , Marin is op dit moment nog geen echte kandidaat maar zou dat wel moeten kunnen.

31-08-2019 10:32

Milko1971 +0

En vd Gijp en Derksen moeten vd buis af...

31-08-2019 10:15

Redrum +96117

Die Argentijn moet lekker blijven staan op het middenveld. Die Mexicaan mag één linie naar achteren. Donny mag naast Martinez op het middenveld en Ziyech mag op 10 blijven. Dat is mijn ogen de beste opstelling met deze selectie.

31-08-2019 10:04

bobos +0

volledig mee eens. Heb je een perfecte combinatie van voetballend vermogen, loopvermogen, scorend vermogen en vechtvoetbal staan op het middenveld. Het enige minpunt is dat de centrale verdediging niet heel veel snelheid heeft.

31-08-2019 10:17

Schip +23463

Kan, eerder ook al geopperd. Maar zou misschien toch met één 6 gaan spelen. Alleen moet je dan echt heel gedisciplineerd druk op de bal blijven zetten.

31-08-2019 10:34

OuweDibbes +11918

Alvarez is een voetballende balafpakker op het middenveld. Daardoor is Ajax minder kwetsbaar, en gaven we voor het eerst geen kansen weg. Tactisch snapt Gijp er helemaal geen bal van.

31-08-2019 09:25

Caparzo +4244

Het is een prima variant nu VdB er niet bij is, mede door de 2 stoppers achter zich kan Ziyech excelleren op 10. Is VdB er weer blijft het niet zo staan, ik hoop dat hij naar samen met Martínez achter Ziyech gaat spelen. Álvarez naar CV. Dan heb je maximaal voetbal.

31-08-2019 09:13

Kuningast +5079

Dit zou geweldig zijn.

31-08-2019 09:42

Cupmetgroteoren +5

Alvarez is inderdaad een verdediger. Martinez kan daar wel blijven staan omdat Blind terug moet naar cv en je voor de rest niemand anders hebt voor die plek.

31-08-2019 09:10

Superman +50

Laat ze maar staan, komt niets doorheen. Dan met Ziyech weer in de vrije rol, win je elke pot.

31-08-2019 08:35

HilversumNoord +0

Die twee moeten hun muil houden maar ze hebben wel gelijk. Donny middenveld en er nog minimaal eentje bij kopen. Dit zijn verdedigers. Ik mis creativiteit. Waardeloos gewoon. Hand op de knip Marc, zuinigerd. Dit wordt een zwaar seizoen...

31-08-2019 08:29

Babayaka +7

doe vogel verschrikker en quasi grappig man met bril moet van de buis af.

31-08-2019 08:22

jaripettersson +9517

Dat moeten ze inderdaad. Wat een armoedig middenveld met die twee.

31-08-2019 07:47

Knalpot +3617

Dat vind jij natuurlijk al gerechtvaardigd terwijl je ze precies 1x in deze samenstelling hebt zien spelen. Echt de hoeveelheid copycats hier in schrikbarend.

31-08-2019 14:54

Henkjanklaas +20639

Dat veronica inside is nu toch wel uitgewerkt dacht ik zo.
Steeds dezelfde riedels van die Derksen, die Driesse die er een beetje dom bij zit te lachen, en gijp die echt overaal een lolletje van maakt. Tel daarbij dat vreselijke bandje the Clarks en de ellende is wel compleet.....

31-08-2019 07:41

ajaxxcied4life +2

Na de eerste match tegen Apoel leek de organisatie weg te vallen naarmate de wedstrijd vorderden. Het vertrouwen bij een aantal spelers leek weg te ebben en als coach kun je dan maar een ding doen denk ik en dat is pogen om de automatismen die er nog wel zijn uit te vergroten en proberen om bepaalde zekerheden in te bouwen en dat deed hij dus door en Alvarez en Martinez op het middenrif te posteren. Ik vond het voor deze match prima. Persoonlijk zie ik naast Martinez (die voetballen gezien gewoon souplesse heeft en een verfijnde techniek) van de Beek en op 10 Promes en op rechts Ziyech en links Neres en Tadic in de spits.

31-08-2019 05:10

ETM +3

Martinez heeft idd de souplesse, maar ook imo het tactisch inzicht. Dat vind ik een bepalend argument.
Die bal op Dest, lobpass, die niet aankwam, was bijv prima. Martinez heeft oog voor lopende mensen, ook als hij in de 1 op1 komt. Dat liet hij al eerder zien. Ook als cv speelde hij al als middenvelder.
Martinez heeft ook het lef een verticale bal te spelen, en ziet waar hij bij eventueel uitkaatsen, rugdekking moet geven.
Hij is verre van een Frenkie, maar je gaat niet zo om je as draaien als dat Martinez nu een aantal keer deed, als je technisch beperkt bent. Martinez kan een pass uitstellen omdat hij geheel op zn techniek vertrouwd. Dat op het middenveld. Dan ben je dus geen pure verdediger.

31-08-2019 05:52

Aad82 +1688

In Europa kan je niet met Marin en Blind aankomen op het middenveld. Liefst had ik Martinez naast Schone gezien en dan kon Marin rustig het vak leren van Schone, maar Ten Hag maakt ook fouten.

Maar goed, Schone is helaas weg.

Alvarez en Martinez op het middenveld is echt een goede oplossing. En Schuurs naast Blind in het centrum.

Perfect zo. Veel kopkracht ook. Schuurs, Nico, Lisandro, Edson, Klaas-Jan (ervan uitgaande dat Donny nog geblesseerd) en Daley kunnen allemaal goed koppen en dan Ziyech met z'n kruisraket voorzetten. Kan een gevaarlijk wapen worden dit seizoen.

31-08-2019 05:02

ETM +3

Kletskoek van de bovenste plank. Ten eerste domineerde Ajax niet alleen maar omdat het verdedigend zo goed stond. Ajax domimeerde ook en vooral voetballend. Bij Alvarez kun je vraagtekens hebben. Die heeft motorisch alles van een cv, of voorstopper. Het was zn debuut, hij begon matig maar werd alsmaar sterker. De kritiek op zn passing begrijp ik niet echt want hij strooit tot nog toe met harde inspeelpasses op de juiste spelers. Maar hij mist lijkt t voor mij wel de techniek en souplesse om onder druk uit te voetballen zonder te vertragen.
Martinez is een heel ander verhaal. Die viel voor het eerst op met wat onzuivere passes, maar die is voetballend juist opvallend sterk. Doet zeker niet onder voor Blind wat dat betreft. Om in het verlengde van Sierd te spreken; ik vraag me af of de heren ubwrhaubt wedstrijden zien, of alleen samenvattingen?

31-08-2019 04:06

NaarCLbeker5 +921

De passing van Alvarez was inderdaad goed, alleen iets te vaak achteruit.

31-08-2019 07:44

vincent_DV +107

Ajax ging pas domineren wanneer de aanvallers de bal kregen, op een gegeven moment ging zelfs Huntelaar de bal maar ophalen omdat ie anders de bal niet kreeg. Het middenveld was aanvallend gezien echt te zwak, maar dat kan ook niet anders met twee echt verdedigende middenvelder. 1 van de 2 is goed op het middenveld, 2 is gewoon echt te veel. Blind en Veltman konden steeds totaal de bal niet kwijt. Maar we hebben 2-0 gewonnen dus iedereen is tevreden. Het was echt niet zo goed als iedereen denkt! Dit middenveld gaat nooit iets worden, omdat het voor Ajax gewoon voetballend te beperkt is! Wij lachte met z’n allen om Rosario en Hendrix op 1 middenveld omdat die beide aanvallend te weinig brachten...

Vergeet niet dat APOEL niet zo’n goede ploeg is he. Daar viel er 1 in die weg moest bij Fortuna Sittard toen ze net gepromoveerd waren. Tegen de volgende CL tegenstanders kan je echt niet zo gaan spelen.

31-08-2019 08:42

ETM +3

Het gaat erom op welke plaatsen de aanvallers aan de bal komen, wat de dynamiek was. En die was imo gewoon goed. Ik beoordeel Martinez niet op die ene pot tegen Apoel, maar op zn kwaliteiten. Spel aan de bal en druk houden op de bal zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden. Dat lijken mensen zich niet altijd te realiseren.
Tegen Apoel moesten de middenvelders de aanvallers bedienen en vrijheid geven om voor de bal te blijven. Ziyech was de sleutel. Daar moesten Martinez en Alvarez naar spelen en dat hebben ze gedaan.

Verder plaatsen mensen Apoel en zeker de moeilijkheidsgraad van dat duel niet in het juiste perspectief. Maar ik heb daar eigenlijk al te veel posts aan gewijd ;)
Dat Ajax nog niet klaar voor de CL is dat is mij verder ook wel duidelijk. Maar ik zie wel perspectief.

31-08-2019 08:55

Jehebtnietaltijdbalbezit +1788

Prima reacties van je gelezen n.a.v. de wedstrijd tegen Apoel. Het belang van de wedstrijd, de beschikbare spelers, de verdedigend kwetsbaarheid in eerdere wedstrijden.... Ten Hag heeft het gezien en daarop geanticipeerd met een goed tactisch plan en een prima opstelling.
En vanaf nu kan hij kneden aan de beste opstelling en tactiek. Ik ben ook positief gestemd.

31-08-2019 17:01

Ajaxvooraltijd +2

Tsja ik vond het wel een goede zet eerlijk gezegd.

31-08-2019 03:27

Noxin +15549

Misschien moeten Derksen en Van der Gijp van de tv af.

31-08-2019 02:17

JOHANisGOD +18498

Nee hoor.

Ik vermaak me prima .
Gewoon de tv niet aanzetten of op een andere zender.

31-08-2019 02:19

AFCAjax +17839

Álvarez moet met Blind in het centrum. Martinez moet op het middenveld blijven.

31-08-2019 01:48

ajaxfan83 +3464

die gijp heeft dan toch een andere wedstrijd gezien dan ons. Maar tis maar goed dat ze alles beter weten die lui daar aan tafel

31-08-2019 00:58

komopajax777 +13245

Naar die mafkezen kijk ik echt niet meer en al helemaal niet als die enge gast van de TG er zit.

31-08-2019 00:57

Bocarra +14

Zelf nog nooit op dit niveau gevoetbald en wel een mening hebben. Heel Nederland riep om Martinez en Alvarez op het middenveld incl Gijp en Derksen. Nu is het weer niet goed. Deze beroeps farizeeërs en volksmenners roepen alleen maar wat om publiciteit te scoren. Zo sneu deze gasten.

31-08-2019 00:46

JOHANisGOD +18498

Bocarra.

Van der Gijp nog nooit op niveau gevoetbald?

Hahahahaha, hoe oud ben jij?

31-08-2019 02:21

AFCA0492 +3

83wedstrijden voor psv 43 goals. hoeveel heb jij er gemaakt?

31-08-2019 03:19

Adios +0

Veel verdedigers opstellen, kan ook een aanvallende tactiek zijn. Het is heus niet zo dat je met Beugelsdijk en Sigthorsson op het middenveld speelt; die Zuid-Amerikanen kunnen best aardig ballen. Ze doen voetballend echt niet onder voor "voetballende" controleurs als Rosario of Gutierrez. Martínez is zelfs een toevoeging aan het Ajax-spel. Álvarez moet nog even de tijd krijgen om zichzelf echt te kunnen bewijzen. Maar door 2 goede verdedigers op het middenveld te zetten, kan de tegenstander enorm hoog onder druk worden gezet. Dat leidt over het algemeen tot balverlies. En op het moment dat de tegenstander de bal niet heeft, heb je hem zelf. Dat betekent dus dat je veel aan de bal bent en dat je aanvallers met risico mogen/durven spelen, omdat ze de bal toch zo terug hebben. Hoe min men ook denkt over Apoel, 0 kansen weggeven (in de voorrondes Champions League) is altijd een prestatie!

31-08-2019 00:38

Snellejapie +11401

Heerlijk die jaloezie bij mevrouw van de Gijp en Derksen. Zo jammer voor hun als Ajax doorgaat.

31-08-2019 00:31

ram +7283

Als je 3 eipets over elkaar heen opzet, is dat te zwaar voor je hoofdje. Pas op hoor! Het gevolg kan zijn dat je dit soort dingen gaat typen.

31-08-2019 01:28

vincent_DV +107

Ik snap eerlijk gezegd niet dat iedereen zo afgeeft op deze uitspraken. Het is allemaal een beetje gechargeerd gezegd maar zo veel vreemds zeggen ze toch niet??

Alles wat Gijp wil zeggen is gewoon dat het Ajax onwaardig is om 2 van zulke verdedigende middenvelders op te stellen omdat je dan inderdaad echt het voetbal uit je ploeg haalt. Dat is toch gewoon ook zo?? Ajax staat voor voetbal!

1 van de 2 op het middenveld kan wel, maar beide kan echt niet in mijn ogen. Daar moet een creatieve speler naast staan. Ik snap ook niet dat Ajax supporters zo enthousiast over die twee op het middenveld. Ajax supporters houden toch van mooi voetbal? Aanvallend voetbal? Dat heb je met hun 2 iets minder natuurlijk.

31-08-2019 00:09

ajaxminimax +5462

Maar aanvallend voetbal begint, wanneer je zelf het verdedigend keurig op orde heb, dit was tot de wedstrijd tegen Apoel niet het geval. Vanuit hier kan een trainer verder bouwen.

31-08-2019 00:14

Knalpot +3617

Oh ja joh hebben we die Alvarez al 1 minuut op die plek zien voetballen in het Ajax spelletje?

31-08-2019 15:08

Ajax114 +1706

Je hebt helemaal gelijk maar niemand wil hier een verkeerd worden over Ajax. Blinde clubliefde. Al zetten ze Onana in de spits dan vinden ze het hier ook allemaal goed. Er is werkelijk totaal geen balans in het elftal. Zo veel geld in kas en bijna louter miskopen. Mogen blij zijn met 40 M aan CL inkomsten maar moeten echt niets verwachten en heel blij zijn als we derde worden in de CL.

31-08-2019 00:23

Ajacied33 +36727

Louter miskopen? Kun je me 1 miskoop aanwijzen?

31-08-2019 04:59

Ajax114 +1706

Promes, Pierie, Scherpen, Marin . Zelfs 4 :-).

31-08-2019 11:50

DeWijsneus +25724

Vind niet eerlijk om Scherpen en Pierie hierbij te benoemen. Zijn als talenten aangekocht. Promes heeft amper minuten gemaakt, mag hij ook gewoon een aantal wedstrijden de tijd krijgen? Marin mag je over gaan twijfelen.... Overigens was ik tegen de komst van Promes, maar jongen is er nu eenmaal en wil hem wel de kans geven. Ook was ik tevreden met de komst van Marin, maar na 7 officiële duels heb ik m'n zware twijfels.

31-08-2019 14:34

FreddyAX +0

Alvarez mag van mij RCV worden,liever zie ik Martinez achterin op LCV en Blind op het middenveld .
Mede door het uitvallen van Donny en het gebrek aan spel automatismen is deze opstelling uit de koker gerold, het lijkt me niet dat dit zo blijft staan.
In die zin vind ik de reactie van v.d. Gijp begrijpelijk maar alarm is niet nodig.

Ik hoop dat Ten Hag het gaat doen met Alvarez rechts in het centrum,Dest Rechtsback ,Blind of Martinez LCV, Nico rechtsback.

31-08-2019 10:16

Knalpot +3617

Hoe kun je daar na 1 wedstrijd al over oordelen dan? Beide gasten hebben precies 110 minuten voor ons op die positie gespeeld. Het is gewoon oppotunistisch gezwam van de beste stuurlui aan wal. Je kan dit gewoon een wedstrijd of 6 uitproberen en lukt het dan niet dan pas je wat aan. Mensen hier zijn veel te star gericht op het voetbal en creativiteit, terwijl ze niet eens beseffen hoeveel creativiteit wij in huis hebben met Neres, Ziyech en Tadic. Vind je Liverpool ook zo bagger voetballen met 0,0 creativiteit op het middenveld?

31-08-2019 15:06

JOHANisGOD +18498

Ik heb zitten gieren van het lachen bij Veronica Inside.

Over dat mannetje van Man Bijt Hond.
Wat je moet doen bij gevaar.

En over Parenclubs.

En een beetje slap ouwehoeren over voetbal.

Met Hansie en Jan Boskamp is het wel leuker, dan met die Valentijn.
Met Kieft is het ook informatief.

Voor de vrijdagavond was dit prima.

31-08-2019 00:00

ajaxminimax +5462

Lachen is het inderdaad wel, maar ik hoef die valentijn niet meer te horen, die heeft echt een zieke obsessie tegen Ten Hag, net zo als gijp en derksen. Toch was het een goede keus geweest om alvarez en martinez naast elkaar te zetten met blind achterin, hierdoor ben je veel minder kwetsbaar.

31-08-2019 00:09

JOHANisGOD +18498

Ze claimen ook helemaal niet een voetbalprogramma te zijn.

Veronica Inside.

Humor, voetbal, muziek, een beetje nieuws, enz.

Cafépraat.
Heerlijk om vrijdagavond naar te kijken.

31-08-2019 01:20

Ajax114 +1706

Beste programma. Ik kijk bijna geen tv vanwege drukte maar dit programma geeft leuke ontspanning. Hoop ze nog jaren te kunnen zien.

31-08-2019 11:51

Inhartennieren +665

Ik snap niet dat Ajacieden hier naar kunnen kijken.
Altijd maar negatief over Ajax, terwijl het heel vaak ongegrond is.
Je wisselt n keer je middenveld om CL vast te stellen, en in plaats van dit positief te benaderen wordt het weer de grond in gestampt.
Ten Hag bv wordt gewoon stelselmatig belachelijk gemaakt.
Terwijl hij volgens mik toch wel wat heeft laten zien, of hebben we dat nu allemaal aan schreuder te danken?
Volgens mij was schreuder namelijk ook mede verantwoordelijk toe we er bij Feijenoord met 6-2 af gingen. En kansloos met 3-0 verloren in Eindhoven.

De heren hebben nu eenmaal in het begin gezegd dat ten Hag niet geschikt is, en dat houden ze vol, tot dat ze hem publiekelijk kapot hebben gemaakt.
Het zijn een stelletje lafbekken die elkaar het handje boven het hoofd houden.

Ik herinner me nog n keer een uitzending met van Basten.
Die pakte de hele uitzending Derksen aan, tot hij niet meer wist waar hij het zoeken moest.
Toen zat er n keer iemand die tegengas gaf.
De rest wat er komt lult gewoon allemaal met elkaar mee.

31-08-2019 12:10

AFCAsphere +9

Ik krijg ook altijd een grijns op mijn gezicht als ik zie dat er hier kritiek op dat programma word gegeven en die comments dan talloze dislikes hebben. Want oh wee als er een slecht woord word gesproken over de lieve Heer Derksen of zijn apostel Gijp, dat mag niet hoor! Terwijl de heren zelf niets anders doen.

Men zegt hierboven dat ze niet claimen een voetbalprogramma zijn, maar het programma heet toch echt 'Voetbal Inside'. Met die naam zou je er toch van uit mogen gaan dat er tijdens de uitzendingen grotendeels over voetbal word gesproken en dat er inhoudelijke (vandaar 'Inside') gesprekken plaatsvinden, maar het is voornamelijk oeverloos geleuter met hier en daar een controversiële uitspraak om aandacht te trekken. Het is echt een ontzettend droevig format.

31-08-2019 15:40

gebruikersnaam +0

Eens maar relativeren schijnt niet voor iedereen weggelegd te zijn.

31-08-2019 12:41

AFCAsphere +9

'''Ze claimen ook helemaal niet een voetbalprogramma te zijn.''

Dan mag je mij toch eens uitleggen waarom het 'Voetbal Inside' heet.

31-08-2019 15:41

Amsteraaij +2256

het heet dus veronica inside..

31-08-2019 19:37

3*stars*3 +23456

Die 2 waren juist nodig in zo’n duel, waar een tegengoal drama gevolgen kon hebben.
Ook goed en lekker voor Ziyech of een Donny, met die 2 achter zich.
Wel mee eens dat het niet altijd kan.
Tegen Emmen of RKC thuis, heb je er niet veel aan.

30-08-2019 23:39

3*stars*3 +23456

Tuurlijk is dat niet des Ajax maar Ajax moest eergister gewoon plaatsen voor de CL.
We zijn momenteel ook (ff) ons gehele middenveld van 18/19 kwijt.
Niet gek dat je wat zekerheid gaat inbouwen.
Wie had jij dan graag gezien achter Ziyech?

31-08-2019 00:07

Theiceman69 +29

In een voorronde waarin 40 miljoen en het bereiken van de CL in het geding is, is wat mij betreft alles geoorloofd.
Het zou desastreus zijn voor Ajax als dit niet zou worden gehaald zowel sportief als financieel.
Ik vind het bovendien een goede prestatie gezien het feit dat ze met een team in opbouw
dit hebben bereikt.
Nu begint het pas!

31-08-2019 00:09

BRAMHOUTEN +3813

Nee maar het is wel lekker dat we door zijn. had toch enorm zuur geweest als je toch ff een goal tegen had gehad en EL had moeten spelen. vorig jaar ging ajax ook pas draaien bij Bayern uit. Ik heb vertrouwen in dat Ajax nu ook weer gaat draaien.

31-08-2019 09:03

Knalpot +3617

Precies we zijn nog geeneens in september, alle voorgaande jaren viel het elftal pas in oktober een beetje op zn plaats. Het lult hier allemaal maar wat, laat TH en zn staf gewoon lekker z'n werk doen dan valt het vanzelf wel weer goed.

31-08-2019 15:13

vijfennegentig +278

Precies dit... En al duurt het tot november/december heb ik nog steeds alle vertrouwen. Can't wait!

31-08-2019 20:04

B.dykstra +115

Ik begrijp echt niet dat er nog een iemand naar dat programma kijkt,trouwens alle analisten mogen van mij weg op tv,altijd negatief,kijk eens de Duitser alleen maar positief niet een woord slecht over een speler
Hier in dit land darten lachebek gijp en Derksen op een foto nu al twee jaar ten hag en daar zeiken ze het hele jaar negatief over.

30-08-2019 23:20

Neressie +2

Er zit nog wat zand in zijn vagina van de zomervakatie.

30-08-2019 23:26

JOHANisGOD +18498

Niet één woord slecht over een speler?

En als een speler nou kut speelt?

31-08-2019 02:24

GvanderK +2747 moderator

Alvarez naar de verdediging, Martínez lekker zo laten staan. Alleen weet ik dan niet wie het best naast Vd Beek kan staan. Tadic of Ziyech zou kunnen met Huntelaar spits, of je zet Marin op t middenveld, alleen vind ik die nog veel te matig momenteel. Het is best een puzzel.

____Neres_________Tadic _____________Ziyech____
____________???? _________Vd Beek_____________
_________________Martinez_________________
__Tagliafico___Blind_____Alvarez____Dest

30-08-2019 23:18

3*stars*3 +23456

Klopt maar hij mag wel switchen met systemen, met 6 of 10 want zo maak je Ajax helemaal onvoorspelbaar.
Daarnaast heeft Ajax er de spelers voor.

30-08-2019 23:42

RayJordaan +6850

Zou ik wel doen als ik hem was, reden dat het vorig seizoen goed liep met de punt naar voren was puur en alleen door Frenkie. Die kwaliteit hebben wij niet meer dus dan maar iets anders.

31-08-2019 00:03

ajaxfan83 +3464

Hij had vorig seizoen anders een dubbele 6

31-08-2019 01:03

Knalpot +3617

Theoretisch in het ajax spelletje waarin je altijd de aanval probeert te zoeken speel je eigenlijk met een dubbele 8. Er zijn bijna geen '6'en in de wereld die zo hoog spelen als de onze, behoudens de eerste fase van de opbouw natuurlijk.

31-08-2019 15:20

Whatever +382

Precies. De 6 van Ajax is volgens de filosofie in feite de inschuivende 4.

31-08-2019 23:02

trodat4030 +96844

Maar hij blijft een mens, niet is zo veranderlijk als een mens, dus wie weet...

31-08-2019 09:09

trodat4030 +96844

Lang? Of Lang op links, Neres rechts, Ziyech naast Donny. Eigenlijk maakt het weinig uit, ze zijn alle 3 zwervers en lopen toch wel door elkaar heen. De Lang vd laatste weken/maanden zou niet misstaan in dit elftal van jou, zit in een heerlijke flow.

31-08-2019 09:08

Ajax95Duivendrecht +24124

Martinez zou ik vanaf nu op het middenveld laten. Is lichtvoetig, draait makkelijk weg bij tegenstanders en heeft een redelijk hoge handelingssnelheid. Tezamen met zijn duelkracht voegt hij i.m.o. echt iets toe wat de andere middenvelders missen. Ik zou hem samen met Donny (8) en Ziyech (10) op het middenveld zetten.

Alvarez daarentegen vind ik een echte verdediger. Je zag tegen APOEL dat hij duidelijk niet de motoriek en de handelingssnelheid heeft voor een Ajax-middenvelder. Wel won hij heel veel (kop)duels en was hij fysiek beresterk. Ik zie Alvarez het liefst naast Blind in de verdediging.

30-08-2019 23:08

trodat4030 +96844

Een jaar geleden was men hier nog van mening dat Donny maar lekker moest banken en Neres op 10 moest. In een jaar kan veel gebeuren met meningen. En die ene ideale middenvelder kan ook Lang blijken te zijn.

31-08-2019 09:18

Knalpot +3617

Of Eiting

31-08-2019 15:22

AlexLitmanen10 +14403

Toch raar, ik vond Alvarez echt indruk maken op het middenveld echter denk ik dat hij in de verdediging nog beter tot zijn recht zou komen.

Martinez vond ik redelijk onzichtbaar en matig, wist niet wat hij op het middenveld moest doen en werd overgeslagen. De puzzel is nog niet klaar

31-08-2019 09:08

mvm18781 +599

Ik vind eigenlijk ook dat ze straks in de CL niet samen op het middenveld horen te staan. Tegen een club als APOEL kon het nog wel, omdat zij zo ver inzakten dat Álvarez en Martínez niet echt onder druk kwamen te staan, maar ik denk dat sterkere tegenstanders straks de opbouw heel erg kunnen verstoren door hoog druk te zetten op deze twee jongens. Al helemaal als Donny de halve wedstrijd naast Tadic of Huntelaar in de zestien rondhangt, want dan valt de verbinding tussen verdediging en aanval helemaal weg.

30-08-2019 22:57

RJB1979 +25820

Echt, ik heb enorm gelachen vandaag weer en ook echt wel genoten maar ik snap steeds beter hoe vrouwen naar RTL boulevard kijken. Met dezelfde insteek. Vermaak. Niet informatief.

30-08-2019 22:42

Inhartennieren +665

Ik kijk dat programma al lang niet meer.
Ze hebben zogenaamd een eigen mening.
Lul niet! Het praat elkaar allemaal na, en houden elkaar de hand boven het hoofd.
Een stel nietsnutten zijn het, die alles in het negatieve gooien.

30-08-2019 22:33

AFCAsphere +9

Het zit de VI fanboys wel heel erg dwars dat er kritisch over hun helden word gepraat. Wat vrij hypocriet is, want diezelfde 'helden' doen niet anders dan Jan en alleman afzeiken.

31-08-2019 15:12

Redrum +96117

'Die depressieve clown en die narcistische zeiksnor moeten van de buis af'

30-08-2019 22:32

foensai +0

wat zijn wij Nederlanders toch een zuur volk... verschrikkelijk dit soort opvattingen. wat een nare nare mensen zijn dit toch... niet gewoon blij kunnen zijn voor Ajax of wel het Nederlands voetbal... nee alles is slecht klote en kan niet... bahh bahh. alle andere landen zouden blij zijn met het resultaat en zouden aanstippen wat anders had gekund maar niet met de grond gelijk maken...

30-08-2019 22:28

Redrum +96117

Nederlanders zijn vooral een heel jaloers volk. Ze gunnen anderen hun succes niet.

30-08-2019 22:36

Gecko +3

3e miskoop? Nooit goed met die gasten
Bah!

30-08-2019 22:26
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.