Boskamp enthousiast over Ajax-trainer Steijn: 'Klasse dat hij er naartoe is gegaan'

door Jon van Dam 116

Bron Vandaag Inside

Boskamp enthousiast over Ajax-trainer Steijn: 'Klasse dat hij er naartoe is gegaan'

door Jon van Dam 116

Bron Vandaag Inside

Laatst geüpdatet

Jan Boskamp vindt dat Ajax er goed aan gedaan heeft om Maurice Steijn aan te stellen als hoofdtrainer. De oud-speler van Feyenoord kan zich niet vinden in het kritiekpunt dat Steijn te weinig ervaring zou hebben. Volgens Boskamp is dit juist hét ideale moment om ervaring op te doen bij een topclub.

In gesprek met Vandaag Inside kijkt Boskamp vooruit naar het nieuwe Eredivisie-seizoen. De oer-Feyenoorder laat zich positief uit over Steijn. 'Ik vind dat hij altijd rechtovereind blijft. Ik heb toevallig twee of drie keer met Maurice gezeten. Hij heeft een mening.' Boskamp geeft aan het niet eens te zijn met de uitlatingen van Pierre van Hooijdonk. Eerder had de oud-spits van onder meer Feyenoord en Celtic al kritiek op de keuzes van de oefenmeester toen Steijn bij NAC Breda werkzaam was. Destijds was hij de trainer van Sydney van Hooijdonk, de zoon van Pierre. Na de aanstelling van Steijn in Amsterdam noemde Van Hooijdonk Ajax' keuze 'pure paniek'.

Ook over de aanstelling van nieuwbakken PSV-coach Peter Bosz is Boskamp te spreken. De oefenmeester werd lange tijd aan Ajax gelinkt, maar trok uiteindelijk toch naar Eindhoven. 'Met Peter weet je dat het voetbal altijd goed is. Iedereen loopt altijd wel te zeiken dat hij niks wint. Maar ik moet je eerlijk zeggen, ik vind goed voetbal gewoon leuk', besluit Boskamp.

Eredivisie clashes

Ajax - met Steijn voor de groep - zal de competitie starten op 12 augustus. In de Johan Cruijff ArenA is Heracles Almelo dan te gast. Op 24 september staat de eerste kraker op het programma voor Ajax. In eigen huis nemen de Amsterdammers het dan op tegen landskampioen Feyenoord. Een ruime maand later - op 29 oktober - mag Ajax op bezoek bij PSV. Dan speelt de club de traditioneel lastige uitwedstrijd in het Philips Stadion. Van de laatste zeven ontmoetingen in Eindhoven wist Ajax er maar één te winnen. Dat was op 23 januari 2022, toen Noussair Mazraoui de winnende treffer voor zijn rekening nam.

Lees meer over:
Plaats reactie

supporter sinds +7891

Nu maak ik me pas echt zorgen ....

13-07-2023 12:11

80HD +1550

Nu de selectie eens op orde krijgen!!

08-07-2023 00:11

JTajax +10717

Oké, nu zijn we écht de lul.

07-07-2023 17:53

PimDeKlager +4381

Tjah, Ajax is in mijn ogen niet de club waar een trainer ‘ervaring op kan doen bij een topclub’. Voor ervaring ga je maar naar PSV of Feyenoord, bij Ajax moet je er staan!

07-07-2023 10:37

JanBiesbos +29045

Ouwe fey zegt dat alleen zodat fey opnieuw kampioen wordt.

07-07-2023 09:00

Ajax1inmyheart +767

Mooie,lieve, oprechte, originele vent met z'n hart op de juiste plaats. Alleen jammer dat zijn hart bij Feyenoord ligt maar hé zoals hij zelf zei 'iedereen maakt fouten'.

07-07-2023 00:47

Jake the Snake +17349

Boskamp zou Boskamp niet zijn als het een Ajacied was ipv een Feyenoorder. Het is gewoon een zeldzame Feyenoorder met het hart op de goede plek.

07-07-2023 06:44

AFCACruijff14 +161347

Ik vind Vandaag Inside een hartstikke geinig programma om te bekijken, maar goh wat zou ik toch graag weer een klassieke VI aflevering zien alleen over voetbal en ongein met Jantje Boskamp weer als gast. Waren echt gouden tijden, ik kijk nog wel eens op Youtube compilaties terug. Die man paste er zo goed tussen toen het nog een voetbalpraatprogramma was.

https://www.youtube.com/watch?v=dOycOZSFlIw&ab_channel=Florimond

Je lacht je toch dood zeg.

06-07-2023 21:39

AjaxPositivo +6958

Helemaal eens

07-07-2023 00:26

twynestar +28302

Ik vond het fijner toen Gijp nog niet hoefde te doen te snappen waar de niet-voetbal gesprekken over gaan en Johan niet ieder kwartier boos 'Woke' riep. Daarnaast zijn de gasten die er nu komen zitten cringe a f. Je mist Boskap en Kieft inderdaad, maar je mist vooral het voetbal.

07-07-2023 08:52

AFCAMM +11341

Vond hem er juist altijd misstaan.. een veel te oprechte man tussen wat typetjes die constant geforceerd zitten te choqueren.

07-07-2023 10:42

NeeI +107700

Boskamp kun je niet vervelend vinden. Mooie, lieve vent. Eentje om te koesteren, ondanks zijn clubvoorkeur.

06-07-2023 20:52

4-3-3 +3512

Mooie kerel die Boskamp, hij is zo authentiek dat ik hem zelfs zijn liefde voor Feyenoord niet echt kwalijk kan nemen.
Dat hij positief is over Steijn is alleen maar goed nieuws voor ons Ajacieden, want hij zegt wat hij denkt en heeft een goede kijk op het spelletje.

06-07-2023 19:33

nightgoat +30952

Werelds.

06-07-2023 19:26

Simpelishetmoeilijkst +25195

Boskampen ik zijn het eens. Bosz bij Pisvee is uitstekend, want het wordt erg moeilijk om daar aanvallend voetbal te spelen.

06-07-2023 18:38

ddkoning +4501

Boskamp of v hanegem..bekijken beide alles door een feyenoord bril, maar echt een wereld van verschil die 2

06-07-2023 18:31

7172AFCA7395 +10299

Eigenlijk de enige twee 010-ers die ik wel pruim :-)

06-07-2023 20:20

AFCACruijff14 +161347

Met WvH is ook weinig mis, behalve dat die man wat harder is en soms wat zuur doet. Maar praat zelden onzin.

06-07-2023 21:40

WantAmsterdam +116101

Wel niet netjes hoe hij zich in de jaren 70 gedroeg tegenover Duitsers en die Nederlander van Duitse afkomst. Maar hij zal nu denk ik wel wijzer zijn. Mooi zijn band met Johan en hoe emotioneel geraakt hij was door zijn te vroege dood.

06-07-2023 23:54

Ferd +38469

'wat zuur'? die man is puur azijn

07-07-2023 06:39

twynestar +28302

De man is terecht helemaal klaar met hoe we in Nederland de laatste 20 jaar alles hypen of afbranden, dat er niets meer tussenin zit. Dan is het niet gek om het nergens meer echt mee eens te kunnen zijn.

07-07-2023 08:54

AFCACruijff14 +161347

De jaren 70 waren dan ook heel anders. Dat was net 25 jaar na WO II waar mensen 5 jaar waren bezet en families veel mensen of bezittingen waren kwijtgeraakt. Nogal logisch dat men Duitsers toen kut vond. Dat duurde wel tot eind jaren 80. Denk dat het in Nederland erg heeft geholpen dat we toen op het EK de halve finale van ze wonnen in Duitsland. Daarna was het goed en nu houden we weer van ze.

07-07-2023 09:26

WantAmsterdam +116101

Het sentiment begrijp ik, toch moet je respect hebben, die generatie voetballers in de jaren 70 (Beckenbauer, Breitner, Maier etc.) had niks meer met de oorlog te maken.
En dan een Nederlandse speler met Duitse roots wegpesten, dat was gewoon laag van hem. Zeer laag. Geen excuses.

07-07-2023 11:42

AFCACruijff14 +161347

Tot je zelf mee hebt gemaakt wat mensen in die tijd mee hebben gemaakt...

Valt Duitsland ons nu 5 jaar binnen dan kots jij ook nog tientallen jaren Duiitsers uit.

07-07-2023 11:47

WantAmsterdam +116101

Van Hanegem heeft zelfs de Oorlog ook niet meegemaakt. En ook kots je die mensen uit, je moet nog steeds respect richting mensen hebben die niks met de oorlog te maken hadden. Beckenbauer was bevriend met Johan en zelfs altijd tegen discriminatie en geweld.

07-07-2023 11:51

AFCACruijff14 +161347

Van Hanegem is van februari 1944, dus officieel heeft hij de oorlog wel meegemaakt. Maar los van dat is hij opgegroeid in een vernietigd Nederland, speelde hij in de stad die kapot gebombardeerd is voetbal en heeft hij natuurlijk zijn ouders en familie zien lijden onder die jaren. Je moet wel heel weinig inlevingsvermogen hebben als je niet snapt dat je dan onder anti-Duits sentiment op bent gegroeid. Maar dat hebben ze op den duur dus allemaal losgelaten wat ook logisch is. Maar toen was het te snappen. Nogmaals, vallen Duitsers ons nu binnen dan zal ik ze ook haten tot in vele jaren na de bevrijding.

07-07-2023 12:43

WantAmsterdam +116101

“weinig inlevingsvermogen”
Ik heb inderdaad weinig inlevingsvermogen als het om haat en mensen wegpesten gaat. Lijkt me eerlijk gezegd vrij logisch. Mensen de schuld geven die tijdens de oorlog maar net of niet eens geboren waren is dom. Vind het eerlijk gezegd best schandelijk dat je dit probeert te bagatelliseren. Anti Duits sentiment is begrijpelijk, maar haat naar mensen die er niks mee te maken hadden is schandelijk.

07-07-2023 14:31

Hebbendiekip +4764

Anti duits is begrijpelijk, maar de hekel aan duitsers niet? Make it make sense.

07-07-2023 17:02

Mofson +8153

Duitsers hebben het als volk laten gebeuren dus worden ze er als volk op aangekeken.
En het erge is , Duitsers zijn niet veel veranderd. Zelfde soort gehoorzaam, regel volgend volk.
Kijk maar is hoeveel mensen door rood lopen in Duitsland bv.
Het is dat er geen Hitler meer zit maar als er nu een Hitler aan de macht was die zei we gaan polen aanvallen zouden duitsers gewoon gehoorzaam polen aanvallen. Ben ik van overtuigd.
En dat zeg ik als iemand met duits bloed die jaren in duitsland gewoond heeft.

07-07-2023 23:03

Michiel Kapteijns +5372

Weet niet of je het weet, maar Willems vader is omgekomen tijdens een luchtbombardement terwijl hij 't leven van een buurjongetje redde. Dus ga nou niet doen alsof zijn generatie niks met de oorlog te maken had. En ga nou niet doen alsof Johan zoveel beter was. Zo hebben Johan, Willem & co bij Oranje Willi Lippens weggepest omdat zij hem zagen als een Duitser. Pas na het EK in 88 zijn de verhoudingen tussen Duitsland en nederland genormaliseerd. Tot die tijd had 75% van de bevolking een afkeer van de 'moffen'. En als je echt denkt dat we nu zoveel beter zijn moet je je eens afvragen hoe we afgelopen jaren hebben toegestaan hoe er over ongevaccineerden werd gesproken.

10-07-2023 10:36

TeringHenkie +28342

Die zijn allebei te dom om te poepen.

07-07-2023 11:53

Thaschja +10242

Geweldig kerel.

06-07-2023 17:58

AFCAjaxMidNineties +12723

Ja Boskamp denkt, "lekker, weer een concurrent minder voor Feyenoord komend seizoen"........

06-07-2023 17:50

WantAmsterdam +116101

Boskamp is een ouderwetse, eerlijke en authentieke vent. Kijk het filmpje, hij meent dit. Of hij nu juist ligt of niet.

06-07-2023 18:01

Ricoteb +53174

Denk dat alle topclubs komende zomer maar eerst eens naar zichzelf moeten blijven kijken voor ze gniffelend naar de concurrentie kijken. Bij ons is alles anders met een compleet nieuwe technische leiding, staf en hopelijk selectie. Bij PSV gaan ze de 3e cultuuromslag in 4 jaar maken met een trainer die nog nooit ergens langdurig succes heeft gehad. En ook totaal geen selectie heeft die bij zijn visie past. Bij Feyenoord wordt er voor steeds meer basisspelers aangeklopt. En heel stoer dat ze allemaal biedingen en bedragen weigeren, maar je kan spelers geen droomstap door de neus blijven boren. Daar gaat ook nog wel het een en ander gebeuren komende zomer.

06-07-2023 18:07

AFCAjaxMidNineties +12723

Eens. Maar Steijn bij Ajax hadden ze in hun stoutste dromen niet gedacht ..

06-07-2023 19:01

Ricoteb +53174

Klopt, maar of het een slechte keuze is, moet nog maar blijken. Denk dat Steijn qua resultaten nou niet bepaald een groter risico is dan bijvoorbeeld Bosz binnenhalen.

06-07-2023 19:11

AFCAjaxMidNineties +12723

Een trainer van de Action of een trainer met heel grote clubs op zijn cv met de Cruyff visie.. pff. Ik wist het wel hoor.

06-07-2023 19:38

Ricoteb +53174

Ja de grote Peter Bosz met bij elke grote club toch een prachtige ontslagpremie op z’n cv. Die na al die jaren en clubs nog steeds teert op 1 EL finale. Als ie niet zoveel strontmazzel had gehad uit bij Schalke en er daar uitgevlogen was, was ie nationaal gezien als een trainer in de categorie Cocu, De Boer en Schreuder

06-07-2023 20:04

AFCAjaxMidNineties +12723

Liever sterven met de Cruyff visie op het veld dan Ajax onwaardig spel en met het schaamrood op de kaken winnen.

06-07-2023 20:49

Ricoteb +53174

Oh dat gelul weer over Cruijff-visie. Denk je nou echt dat Steijn verdedigend voetbal gaat spelen met Ajax? Beetje lange ballen peren? Lekker counteren ala PSV? Dan ligt ie er voor eind september al uit. Maar sterf vooral met naïef Bosz voetbal op het veld. Ten Hag had nou toch ook geen “Cruijff-visie”, en dat is toch een 100 keer betere trainer gebleken dan Bosz.

06-07-2023 21:02

AFCAjaxMidNineties +12723

Steijn is een trainer van de Action die nooit aanvallend spel heeft laten zien.bij die Wibra clubjes waar hij zijn ervaring opgedaan heeft. Slaap lekker verder.

06-07-2023 21:40

Ricoteb +53174

Slaap lekker inderdaad, is allang bedtijd voor jou.

06-07-2023 22:11

AFCAjaxMidNineties +12723

Dat bepaal ik zelf wel.

06-07-2023 22:19

C14 +22377

@Rico

Ten Hag is helemaal geen betere trainer gebleken. Hoe is hij dat in jouw ogen? 3 jaar lang ondergepresteerd met Ajax en met saai en bij wijlen slecht voetbal.

06-07-2023 22:21

KleineReus +6454

de 'Cruyff visie'....koop je die tegenwoordig bij de Spar ofzo..

06-07-2023 22:31

Ricoteb +53174

Ten Hag is geen betere trainer dan Bosz? Serieus? Bosz is na Ajax werkelijk overal mislukt. Heeft op een seizoen bij Leverkusen en 5 wedstrijden Dortmund na overal slecht voetbal gespeeld. Daarnaast heeft Bosz bij Ajax nou ook niet geweldig voetbal gespeeld. In de EL was het alleen goed bij Schalke en Lyon thuis. De rest van de knock-outfase was nou niet heel erg best hoor. In de Eredivisie is ie geen kampioen geworden, en heeft ie ook nog eens erg weinig doelpunten gemaakt. Zelfs dit seizoen en in het seizoen met Keizer hebben we meer doelpunten gemaakt. Dus om nou te zeggen dat het sprankelend en aanvallend was.

Ten Hag is in alle volledige Ajax seizoenen kampioen geworden. Elke keer meer doelpunten gescoord dan onder Bosz. Elke keer meer punten gehaald dan onder Bosz. En nog het belangrijkste: Ten Hag laat nu bij Man Utd, een club die qua aandacht en omvang groter is dan als Bosz’s clubs bij elkaar, zien dat hij zelfs bij een club die in brand staat, hij aan het verwachtingspatroon kan voldoen. Dat hij spelers beter kan maken en een team kan bouwen. Bosz was bij Man Utd heel stoer aanvallend voetbal gaan spelen, maar dan wel net als Chelsea lekker 12e geëindigd.

06-07-2023 22:53

WantAmsterdam +116101

TH is ook niet mijn ideale trainer kwa voetbal/visie. Maar om te zeggen dat hij ondergepresteerd heeft is absolute onzin. 2 keer de dubbel, een keer halve finale CL (beste prestatie deze eeuw, en dat zal nog lang zo blijven), een keer eerste zonder schaal, een keer kampioen, finale beker en dan nog record groepsfase met fantastische wedstrijden.
Daar kan Bosz uiteraard niet aan tippen.

07-07-2023 01:59

STARK +856

Koop jij je maandverband bij de AH of Jumbo?

09-07-2023 10:37

Yeshyeshyall +10936

Het een sluit het ander niet uit. TH zeker een betere trainer dan Bosz en menig ander trainer waaronder ook Steijn. Kan best zijn dat Steijn aanvallend gaat spelen maar het is, kijkend naar zijn verleden, allerminst een zekerheid. Op basis waarvan moeten we dat denken? Hij heeft nergens aanvallend gespeeld. Dat geeft wel te denken vind ik, zonder het per se af te wijzen. Met Bosz weet je dat je een visie binnenhaalt en dat je attractief voetbal gaat zien. Je ziet het nu al aan de aankopen daar. Ik had hem een veel en veel logischere keuze gevonden dan Steijn maar we gaan het zien

10-07-2023 18:31

AFCAjax +17839

Hé jeroen hey!!!
Hoe heet die gozer?
- Joeri
Ey joeri!!!

06-07-2023 17:49

AFCACruijff14 +161347

Haha ik kan gewoon de beelden erbij denken als ik je verhaal lees :-)

Heerlijk.

06-07-2023 21:40

B2tob4 +12078

Hoor duizendmaal liever een Jan Boskamp een analyse over voetbal geven, dan die nitwits van de Mulder familie. Ongelofelijk dat soms zowel vader Jan als zoon Youri hun onzin bij Rondo mogen spuien.

06-07-2023 17:33

twynestar +28302

Dat is wel erg he. Vader vooral, doet al 20 jaar een toneelstukje. In Belgie trappen ze er nog steeds volop in.

07-07-2023 08:56

AFCACruijff14 +161347

Jan is fantastisch. De enige die zo opzichtig voor zijn clubvoorkeur uit durft te komen dat helemaal niemand daar een probleem mee heeft. Ik vind zelfs die tenenkrommende reclamespotjes van hem met Feyenoord grappig.

En ik sluit me ook bij Jan aan, zo verkeerd was het niet Steijn te halen. Prima trainer, verdient een kans.

06-07-2023 17:02

WantAmsterdam +116101

Prima vent die Boskamp. Kun je niet haten.
Btw, heeft die niet vrij recent zijn 19jarige kleinzoon verloren? Blijf met hem meeleven. De beste overkomt de ergste dingen. Niet normaal.

06-07-2023 17:31

Dolblij +45044

Prachtvent. En ja, kleinzoon heeft Nov 2021 zelfmoord gepleegd.

06-07-2023 17:50

Web +178830

Vreselijk het zal je overkomen

06-07-2023 18:21

Simpelishetmoeilijkst +25195

Erger kan ik me niet voorstellen.

06-07-2023 18:40

AFCACruijff14 +161347

Precies. Ik hoop altijd Ajax op 1 en Feyenoord ver eronder, maar als ze het dan eens worden zoals nu gun ik het vooral Jan heel erg.

06-07-2023 19:12

Ajaxadam1 +31667

Pff enorm sneu verhaal. Boskamp was er zo van ontdaan dat hij zelfs even het leven niet meer zag zitten. Ging niet eens meer naar de Kuip.

Hij zal hier nooit volledig bovenop komen. Maar mooi om te zien dat hij zn leven weer oppakt. Veelste mooi mens om al te verliezen.

07-07-2023 10:28

Rockanje23 +37037

Boskamp heeft geen dubbele agenda en spreekt niet met gespleten tong. Als hij in Steijn gelooft is dat een goed teken.

06-07-2023 17:01

twynestar +28302

Spreekt niet met gespleten tong maar eerlijk is eerlijk, er is soms geen touw aan vast te knopen bij hem.

07-07-2023 08:57

RadheAjax2021 +17874

Mooie man Jan! Ik luister liever naar hem dan die waardeloze analisten die we wekelijks voorbij zien en horen komen. Komend seizoen zal het wel niet anders zijn.

06-07-2023 17:00

EuforischeRealist +15537

De man neemt zichzelf gelukkig niet zo serieus zoals menig andere analist dat wel meent te moeten doen. Dat scheelt al een behoorlijk stuk als je naar zo iemand zit te luisteren.

Over Steijn, niemand die weet hoe het uit gaat pakken natuurlijk ook al die analisten niet. Ben benieuwd hoe alles er uit gaat zien en of het spel weer beter wordt!

06-07-2023 16:01

freak31 +5676

Boskamp is top, maar toen ik de kop las kon ik mij een stukje cynisme niet onderdrukken...ja ja, natuurlijk vind Boskamp Steijn 'klasse'....

06-07-2023 15:47

Stamhoofd +11533

Hij meent het serieus. Video staat op Vandaag Inside YouTube

06-07-2023 15:49

Bramble1988 +9262

Hij meent het, en ik begrijp hem volledig!

06-07-2023 15:57

Dolblij +45044

Ik hoor 100 keer liever de commentaren van Boskamp dan die achterbakse soepzooi van v Hooijdonk.

06-07-2023 15:41

Web +178830

Echt hè

06-07-2023 15:42

Sneijdertje +2379

'echt he'....

06-07-2023 15:46

Web +178830

Jan Boskamp is een echte liefhebber
Vliegt door heel Europa om zoveel mogelijk voetbal te zien
Ik heb een zwak voor hem, geweldige kerel en ook al weer 74 jaar

06-07-2023 15:34

Harrier Du Bois +38749

Kan het niet beter verwoorden, dank. Jammer dat hij voor de verkeerde is haha

06-07-2023 15:44

Web +178830

Ja en toch was hij positief over Ajax in de CL

06-07-2023 15:52

Dolblij +45044

Juist Web, en niet alleen CL. Kan me nog zijn woorden na de thuispot tegen Lyon herinneren. Lyrisch was hij over het getoonde spel van Ajax. Gewoon zijn eerlijke mening.

06-07-2023 15:56

Web +178830

Dat waardeer ik enorm in hem
Wat het doet hem zeer hoor

06-07-2023 15:59

MisterAFCA +6415

Ik denk dus dat het bij Boskamp oprecht geen zeer doet. Man leeft voor goed voetbal en kan dat goed scheiden van rivaliteit. Mooie vent met zijn hart op de juiste plaats!

06-07-2023 17:03

WantAmsterdam +116101

Of juist prima? Zie je, goeie Feyenoorders bestaan ook. Hij zou een rolmodel moeten zijn voor de Feyenoord jeugd, niet die tokkies die zelfs niet vies zijn van aanstekers gooien.

06-07-2023 17:38

RJB1979 +25662

Met Boskamp zou ik wel een keertje een goede Tournedos met Bearnaise saus willen eten. Wel voldoende ruimte ertussen anders ben je de helft van je friet kwijt.

06-07-2023 15:28

Sneijdertje +2379

Zou maar 2 porties bearnaise bestellen dan :) Maar nee, zulke echte ouwerwetse Rotterdammers zijn net zo mooi als echte Mokummers

06-07-2023 15:48

MisterAFCA +6415

Bami schijfje is ie ook gek op

06-07-2023 17:03

Juichtoon +32480

Tuurlijk is Rotterdam blij met Steijn bij Ajax. Die snappen ook dat dit een dubbeltje op zn kant is. Steijn is gewoon een strategische fout van Ajax. Kan best goed uitpakken maar met een seizoen vergooid te hebben had Ajax altijd voor een zekerheid moeten kiezen. Casino Ajax Amsterdam.
Dobbelsteenbeleid.

06-07-2023 15:10

leeke +10398

Tja ,noem jij dan eens 1 zekerheid........want als die bestaat had Iedere club die wel gehaald,wat een bullshit zeg

06-07-2023 15:13

Juichtoon +32480

Met PB had Ajax altijd de weg omhoog ingezet. Die was vanaf november beschikbaar.
Uitspraken deze week: Steijn: wil soms ook realistisch spelen.
Bosz; wil ook goed voetbal spelen. Welke van de 2 past het best bij Ajax denk je?

06-07-2023 15:19

Rolo +13682

Nee lekker, a la Bosz voluit op de aanval blijven pompen en met samengeknepen billen Schalke en Lyon overleven met meer mazzel dan geluk. Als Peter daar realistisch was geweest had hij de poort gesloten op het moment dat de volgende ronde in de pocket was.....

En ja, je kan ook niet realistisch willen voetballen, oftewel naïef, dan weet je zeker dat je er Europees een paar keer hard vanaf kan gaan. Dan maar een keer realistisch....

Sowieso,..Steijn zegt in mijn ogen niks geks dat je realistisch moet spelen. Wil niet zeggen dat dat niet aanvallend kan. Maar wanneer je in de 80ste minuut met 0-1 voor staat in de Kuip, blijf je toch niet de poorten opengooien, dan ga je realistisch spelen om de punten mee naar huis te nemen.

Je hebt realistisch en realistisch....

06-07-2023 15:29

Web +178830

Peter Bosz die man die nooit in een praat programma’s zit, alleen nu wel omdat Ajax nog geen trainer had
En dan zeggen dat het niet waar is
En goed bij PSV past ( echt dat zegt hij )
Ik had gehoopt dat ze hem nu toch wel eens door hebben hier
Vreselijk achter de ellebogen
Nee hoor

06-07-2023 15:39

leeke +10398

Dus dan noem jij Bosz een zekerheid,aanvallen en aanvallen, (en dan 3e of 4e worden)vandaar dat hij ook overal mislukt is als trainer. Nou doe mij dan maar realistisch. Is niets mis mee,soms moet je nou eenmaal iets anders spelen

06-07-2023 16:43

WantAmsterdam +116101

Dat zeggen vooral andere over Steijn. “Realistisch” is absoluut iets wat bij Ajax hoort. Realistisch hoeft niet verdedigend of laf te zijn.
En Steijn heeft tot nu toe nog geen selectie gehad waar die echt goed totaalvoetbal kan spelen. Nu wel.

06-07-2023 17:42

trodat4030 +96587

Hey Juichtoon, dat was Kees Luijx die dat over Steijn zei he? Dat was geen quote van Steijn zelf..

06-07-2023 19:55

Juichtoon +32480

Dat is wel van belang ..

06-07-2023 23:57

jeffrey_van_der_sluis +30389

Jij bent zeker zo iemand die dan namen gaat noemen als Luis Enrique, Nagelsmann etc. Geef Steijn toch een kans man zuurpruim

06-07-2023 15:17

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25363

Jij gooit wel altijd 6 als ik je commentaar lees.

06-07-2023 15:30

MarcelvTol1971 +15319

Hou vast hé @Juichtoon deze mening, lekker azijn blijven pissen in plaats van achter de club gaan staan.

06-07-2023 15:40

Web +178830

@Juchtoon
Wat denk je zet er even bij
Kan best goed uitpakken
Daar kan ik alle kanten dan mee op

06-07-2023 15:41

Juichtoon +32480

@Web
Nee gaat om risicobeheersing. Zekerheid van uitkomsten heb je niet wel begeleiding van de weg ernaartoe.
Ik heb liever een dobbelsteen met alleen een 4 en 5 dan een met alleen een 1 en een 6. Zeker na vorig seizoen.
Dus Steijn kan best een 6 zijn maar omdat hij ook een 1 kan zijn had Ajax verder moeten kijken.

06-07-2023 15:45

Web +178830

Zekerheid heb je bij niemand
Als Ajax om diverse redenen niet meer Bosz wil, waar ik volkomen achter sta
En de Europese top wil niet
Dan kom je bij Jans en Steijn uit
Jans wil niet meer in de top werken

06-07-2023 15:55

Sneijdertje +2379

Zo bedoeld deze Rotterdammer dat helemaal niet. Laat hier gewoon zijn klasse zien, in tegenstelling tot sommige andere mensen....

06-07-2023 15:49

musicradio +3893

juichtoon weer die onbetrouwbare bosz erbij halen met zij vele eisen

06-07-2023 16:40

WantAmsterdam +116101

Wat zou die zekerheid zijn geweest?
Ik kan namelijk niemand bedenken. Misschien nog Louis, maar dat is een afgesloten boekje.

06-07-2023 17:41

Johan4ever +10914

Jan de mosselman...

06-07-2023 15:08

Petterson +25008

Prima Jan! Kom maar eens een keer een wedstrijdje in de Arena kijken 👍

06-07-2023 15:04

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25363

Uit supporters mogen nog steeds niet de klassieker bezoeken.

06-07-2023 15:30

Petterson +25008

Mooi plekje geven op de eretribune .. schaaltje bamischijven er bij 😁

06-07-2023 15:35

DankzijCruijff +48712

Boskamp, gouden vent. Jammer van zijn clubvoorkeur, maar wat een sympathieke gozer met veel verstand van het spelletje. Echte liefhebber ook. Zie en hoor hem graag praten over voetbal. Toch wel een verrijking tussen het gros van die idiots dat zichzelf voetbalanalist noemt tegenwoordig.

06-07-2023 14:58

AFCAMM +11341

Één van de weinig pure mensen tussen al die gespeelde karakters en gladjakkers. Ik hoor hem ook liever dan menig “Ajacied” op de tv, wat dat betreft. Een absolute verrijking inderdaad en een prachtvent, die ook van Ajax geniet als ze mooi spelen.

06-07-2023 15:09

Juichtoon +32480

Nu alle voetbalcoryfeeen uit de jaren 70 en 80 er niet meer zijn of niet meer actief zijn komt Boskamp bovendrijven. Laten we ons niet hierop verkijken. Bolle Jan werd nooit serieus genomen in die tijd en was lange tijd trainer van Belgische clubs zonder ook maar ergens succes te hebben. Er was ook geen enkele NLse club die er ook meer 1 tel over nadacht om Boskamp aan te stellen. Ook bij zijn eigen Fnoord dachten ze er nooit aan. Laten we nu niet doen alsof Jan er verstand heeft.

06-07-2023 15:15

Ajaxadam1 +31667

Bolle Jan. Wat een niveau.

Je mag zijn schoenveters nog niet eens strikken joh.

06-07-2023 15:31

Web +178830

@Juchtoon
Doe eens even normaal joh
Hij is wel degelijk serieus genomen, ik ben 2 jaar ouder en heb hem zelfs als voetballer mee gemaakt
In het hele Nederlandse voetbal word hij enorm waardeert

Zijn hart ligt in België.
Als je niet weet hoe het zit, hou je dan even in

Heeft daar gespoeld en zelfs 2 periodes trainer geweest bij Anderlecht
Een top club nog in die tijd

06-07-2023 15:50

Juichtoon +32480

@Web
Bolle Jan is al 40 jaar zijn bijnaam. Als je dat niet weet weet je niks van hem.

06-07-2023 15:55

Web +178830

Bolle Jan
Prima daar zeg ik ook niets van
Maar wel dat ze hem nooit serieus nemen
Zelfs 2 periodes trainer geweest van Anderlecht

En ik weet heel veel van hem

06-07-2023 15:58

Juichtoon +32480

Waarom wilde Fnoord of Psv of Ajax hem nooit denk je? In NL had je toen Cruijff, Van Hanegem, Jansen, Van Gaal, Hiddink. En daarbij kwam Jan niet in de buurt. Jan Boskamp was een B of misschien wel C garniture trainer. In die tijd was Jan een bekende NLer in België. Nederland keek amper naar hem om. Pas sinds zn optredens in Vi kent NL hem.
Jan heeft als trainer 20 clubs gehad. Vrijwel nergens iets gewonnen of iets achtergelaten.
Oke jij weet veel van hem. Wat heeft hij ergens achtergelaten?

06-07-2023 16:01

Web +178830

Je noemt er ook een paar op die absolute top waren
Wim Jansen was na Cruijff de grootste voetbal kenner
Hiddink en van Gaal wereldtop getraind
Van Hanegem zo bijzonder

Dan kom je niet bij Ajax en Feijenoord aan de beurt
Maar wel bij het grote Anderlecht uit die tijd

06-07-2023 16:07

Juichtoon +32480

@Web
Je geeft nu toch zelf aan waarom we Jan niet serieus dienen te nemen. Is geen toptrainer, daarom hecht ik ook niet zoveel waarde aan zn mening.
Je kunt naar hem luisteren, hem zelfs waarderen als mens, prima, maar voor een analyse zou ik niet bij hem aankloppen.
En dat hij als Fnoord fan Ajax soms waardeert is niet meer dan normaal. Het zijn de anderen die dat structureel niet kunnen opbrengen die abnormaal zijn. Laten we over het normale geen bewondering uitspreken.
Edit: en ik noem niet de top op, ik leg uit waarom Jan in zijn tijd niet serieus genomen werd. Hij zat niet eens in de top 5 van trainers uit een kikkerland. De Nederlandse media besteedde in die tijd totaal geen tijd aan hem. En terecht. Laten we van eenoog geen koning maken.

06-07-2023 17:56

Kerel +1475

Onzin. Is een aantal keer in beeld geweest maar heeft niet de juiste Nederlandse trainers papieren. Jan heeft niet veel gewonnen ? 3 keer kampioen België ! Meer dan Petertje.

07-07-2023 06:11

Juichtoon +32480

@Kerel
Jan was trainer in de tijd dat je ook dispensatie kon krijgen. Maar daarvoor kwam Jan niet in aanmerking. Het is niet zo dat hij geen diploma had en dat dat dan het verhaal is. Ik schrijf al heel wat posts dat Jan toen niet serieus genomen werd in NL. Dit is er ook een voorbeeld van.
En nee Jan was nooit bij Psv, Fnoord of Ajax in beeld ..

07-07-2023 08:46

Schip +23417

Helemaal mee eens.

06-07-2023 15:35
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.