Borst adviseert: 'Om de concurrentie te verzwakken, kunnen ze ook Zerrouki voor het middenveld halen'

door Justin Fokkens 69

Bron De Eretribune

Borst adviseert: 'Om de concurrentie te verzwakken, kunnen ze ook Zerrouki voor het middenveld halen'

door Justin Fokkens 69

Bron De Eretribune

Laatst geüpdatet

Arnold Bruggink zag Ajax een zwakke eerste seizoenshelft op de mat leggen en verwacht dat de Amsterdamse clubleiding ervoor heeft gekozen voorlopig achter trainer Alfred Schreuder te gaan staan. Dat vertelt de analist bij De Eretribune. Tegelijkertijd wordt erkend dat het nog steeds erg onrustig is in de hoofdstad.

'Rustig is het zeker niet geweest', zo opent Bruggink. 'Ajax heeft denk ik keuze gemaakt om Schreuder te laten zitten. Er komen een aantal interessante weken voor ze aan met wedstrijden tegen FC Twente en Feyenoord. Ze hebben Daley Blind met geld mee laten vertrekken, omdat Schreuder dit wilde. Als Ajax er nu vervolgens voor kiest om de trainer na drie weken te ontslaan, dan kan iedereen weg.'

Ook Hugo Borst vindt het momenteel een chaos bij de Nederlandse recordkampioen. 'Ajax is op dit moment een ontzettend slecht geleide club. Er is overal crisis. De cultuurbewaker Danny Blind is weg, er is geen technisch directeur en de trainer staat flink ter discussie. Het elftal moet opnieuw worden uitgevonden en de laatste week voor het WK was rampzalig.'

Transferadvies

Tot slot geeft Borst de Amsterdammers een advies mee. 'Als Ajax de concurrentie bovenin wil verzwakken, kunnen ze ook Zerrouki voor het middenveld halen. Ze kennen hem goed, want hij komt daarvandaan. Wellicht dat Álvarez in de winterstop weggaat. Als je voor hem gaat cashen, die vast aardig in de markt ligt, dan verdien je geld en kun je tegelijkertijd een goede vervanger terughalen.'

Denk jij dat Ajax de competitie hervat met een overwinning op NEC? !

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

louis60 +11472

AZ is ook veel zwakker geworden na de aankoop van Wijndal. En Rotjeknor kan het wel schudden na het vertrek van Berghuis. Utrecht was ook niets meer zonder Klaiber en Labyad. Mannen als Gakpo, Manueke, Luuc de Jong en de keepers van Twente en NEC hebben wel impact.

09-01-2023 08:28

ajaxcied4life +26056

Borst zit vol met goede ideeën. Man man man....

08-01-2023 10:57

Schip +23491

Dus eerst klagen over wanbeleid - klopt - en dan met zo'n idee aankomen.

Koop Zerrouki omdat je hem een directe meerwaarde voor de basis ziet, of omdat hij die potentie heeft, maar niet omdat je de concurrenten dan in de weg zit. Alsof die ook niet gewoon doorschakelen.

08-01-2023 10:42

Ferd +38541

Een speler halen om je tegenstander te verzwakken ipv jezelf te versterken is nooit een goed idee

08-01-2023 09:37

Sportvolgert +40627

Goed idee Borst, ik zeg ook van Wolfswinkel, luuk de Jong, Madueke, Karlsson, en trauner kopen. Misschien die Braziliaanse spits van Feyenoord ook nog voor een miljoen of tien. Pfff

08-01-2023 08:51

Ron6 +3519

Nou, Madueke lijkt me wel wat in ieder geval.....

08-01-2023 09:18

Hans Verhagen +14123

Borst heeft hier wel een punt. Zerrouki is 24 jaar en doet het uitstekend en kent de manier van spelen. Dan heb je hem alvast binnen voor als Alvarez vertrekt.

08-01-2023 07:53

31xAjax +7950

We hebben al 2-3 spelers die een betere 6 zijn dan Alvarez of Zerrouki. Wil je er nog 1???

08-01-2023 08:47

Ron6 +3519

Wie dan in godsnaam... Alvarez wordt door vele hier onderschat. Als die straks voor 30M vertrekt schreeuwt iedereen weer moord en brand dat het te weinig is, zo slecht is hij

08-01-2023 09:22

31xAjax +7950

In willekeurig volgorde, Grillitsch, Fitz Jim en Taylor....

08-01-2023 13:46

thajax +7423

Haha nee joh. Wie verzwakt Ajax daarmee? Twente of Feyenoord? Het kampioenschap hangt af van of Ajax de draai weer vindt, niet van of Twente lekker gaat of niet. En we gaan toch geen 5 a 10 mln besteden aan een speler van zijn kaliber?

08-01-2023 02:29

Ferd +38541

Ajax verzwakt Ajax daarmee

09-01-2023 05:02

Tommyshelby +129203

Zerrouki is blijkbaar op hol geslagen en wil een move forceren.
Nu zou ik al helemaal afhaken als het klopt. Hij wordt al duizelig als Feyenoord zich meldt...

08-01-2023 01:15

Danielson +50469

Schreuder is meer een cultuurafbreker.
Daarom wordt hij ook wel de antiajacied genoemd. Een eretitel die hem ten volle toekomt.

08-01-2023 00:44

DeWijsneus +25725

Oef zou het dan toch uitkomen? De Antiajacied wordt al duizenden jaren verwacht door verschillende generaties Ajacieden. Eerst werd 2012 genoemd door Maya's, maar het blijkt toch dat 2022 het jaar is geworden want de echte Antiajacied.

08-01-2023 03:47

KKoossiiee +3062

Borst, oh ja die journalist die er wel kijk op heeft ..........
Een paar feiten.
Ajax doet het niet goed ........ wordt vervolgens jarenlang kampioen.
Blind kan er niets van ........... gaat vervolgens naar Bayern.
Weghorst hoort niet in Oranje ......... gaat vervolgens naar Man Utd.
De man die aangaf dat AZ de verassing gaat worden van de 2de helft .... en gelijk punten laat liggen.
Hebben we het over wat die Borst vind?

Kan wellicht goed nederlands schrijven, maar heeft het inzicht van een willekeurig verzuurde voetbalfan uit de havenstad.
Als hij het maar hard genoeg en vaak genoeg zegt, gaat hij het zelf geloven.
Komt alleen maar opportunistische onzin uit!
Laten we stoppen met te melden wat nietszeggende randfiguren vinden.

08-01-2023 00:02

afcsjonnie426 +3969

Vind hm Ok niet meer dan dat bij die kakkies zou die niet misstaan.
Voor ons niet goed genoeg

08-01-2023 00:00

wladimir +3059

Echt een veel betere speler dan Alvarez, maar echt. Je gaat het aankomende zaterdag zien ouwe!. Degene die zo gek is geweest om een bod van 50 miljoen op Alvarez te weigeren moet direct met pek en veren de Arena uit worden gejaagd!

08-01-2023 00:51

PH2BOT +40351

Pavlides....lang niet slecht. Kan a la minuut scoren.

07-01-2023 22:47

wladimir +3059

Prima spits. AZ staat heel matig te verdedigen bij die gelijkmaker. Ook AZ weet thuis niet van Vitesse te winnen. Desalniettemin een prima ploeg net als FC Twente.

08-01-2023 00:52

ditisdebeslissing +4203

Geen gekke gedachten van borst. Omdat er eens in de 5 jaar een gelegenheid komt voor Feyenoord om kampioen te worden. Omdat psv en ajax leeggehaald worden. Dit kun je mooi doorbreken door dit soort aankopen. En een labyat rol zou mooi zijn voor zerouki

07-01-2023 21:53

Telamon +9192

Concurrentie verzwakken :)? Als je Twente op die manier onder je moet zien te houden, dan verdien je ook niet bepaald het kampioenschap.

Zerrouki goede speler, maar Ajax heeft al zat 6-en, die ook beter zijn.

07-01-2023 21:50

31xAjax +7950

Maar die spelen helaas nooit....

07-01-2023 23:16

Ozymandias +159568

Inderdaad, sterker nog, zelfs als Álvarez vertrekt hoeft Ajax van mij geen '6' te kopen. Met Grillitsch en Regeer heeft Ajax volgens mij twee goede opties voor de rol van '6' en tegen veel clubs in de Eredivisie zou Fitz-Jim ook een goede optie (of zelfs de beste optie) zijn.

08-01-2023 00:41

AFCA-1983 +17729

Zerrouki gaat definitief niet feyenoord 🤣

07-01-2023 21:33

ajaxcied4life +26056

De maand is nog lang. De havenbaronnen gaan eens bij elkaar zitten. Drinken een kopstoot en eten een harinkje, harken wat miljoentjes bij elkaar en Slot kan zijn gewenste versterking toevoegen aan de selectie.

08-01-2023 08:32

Ajaxchamp +985

Danny Blind Cultuur Bewaker? Sinds wanneer? Hij heeft bijna van elke functie bij Ajax een puinzooi gemaakt. Zijn geschiedenis met Ajax is net een slecht boek. Ja, hij heeft als speler het wel goed gedaan en als trainer van A1, maar als technisch manager, technisch directeur, als trainer, en ga zo maar door een puinhoop.

07-01-2023 21:19

Telamon +9192

Ah joh, ze noemen iedereen die lang bij Ajax heeft gezeten een cultuurbewaker. Vaag gebrabbel altijd.

07-01-2023 21:51

Hor +276

Snel kopen maar er is wanbeleid dus kopen ze niet

07-01-2023 21:17

insectenverdelg +23473

Of je geeft Fitz Jim vertrouwen

07-01-2023 20:51

Web +178830

Je moet nooit een speler kopen om een concurrent te verzwakken
Kopen doe je om zelf beter te worden
Het is wel een goede speler

07-01-2023 20:39

wladimir +3059

Heeft Ajax ooit een speler gekocht om de concurrentie zwakker te maken? Hoe pijnlijk het ook is, Twente is wel echt een concurrent. Die Jans heeft het goed voor elkaar. Uitstekende trainer. Ik zie hem heel graag ons 'meesterbrein' opvolgen.

08-01-2023 00:59

Jake the Snake +17349

Ik denk dat meer bedoeld wordt dat Feyenoord niet vertsterkt wordt ipv Twente te verzwakken. Ajax probeert zo vaak een speler te kapen als je de berichten mag geloven.

08-01-2023 06:48

vanreenen +10280

Ik zie liever Danilo komen.

07-01-2023 20:27

wladimir +3059

Nee man. Nederlands sprekende spelers. Bij voorkeur Amsterdammers. Zerouki voldoet aan beide eisen en is veel beter dan Alvarez.

08-01-2023 00:59

Ricoteb +53174

Want? Voor mijn part kunnen ze alleen communiceren via Tibetaanse keelklanken, als ze het team maar beter maken. Zerrouki kan inderdaad beter voetballen dan Alvarez, maar dat is ook niet zo lastig. Alleen betaal je in Nederland eigenlijk altijd veel te veel voor de kwaliteit die je krijgt. Dat is met Zerrouki echt niet anders

08-01-2023 01:05

Nelloe +1837

Helemaal mee eens. Alvarez cashen, Zerrouki halen, dan gaan we zeker niet achteruit. Meer voetbal.

07-01-2023 20:25

Tommyshelby +129203

Zerrouki is beter dan Alvarez. Maar dat is ook niet heel moeilijk.

Met Zerrouki zit je sowieso wel 2-3 jaar aan hem vast en dan kun je Vos wel weer afschrijven. Daarnaast krijgt Grillitsch miljoenen. Overbodige aankoop. In de zomer had ik het nog enigszins begrepen.

07-01-2023 20:22

Ozymandias +159568

Eens, behalve dat Vos dat nog altijd pas 20/21 is wanneer Zerrouki vertrekt. Dat lijkt me juist ideaal.

07-01-2023 23:56

Tommyshelby +129203

Ik denk dat Vos er binnen 12 maanden al staat. Zou gewoon Grillitsch nu laten spelen, optie lichten en wellicht wordt ie eruit gespeeld.

07-01-2023 23:57

wladimir +3059

Grillitsch kan deze zomer vertrekken. Alvarez moeten we z.s.m. verkopen. Met Regeer en Fitz-Jim hebben we prima opties. Toch zou ik overwegen die Zerrouki te halen. Beetje volwassenheid op het middenveld kan geen kwaad.

08-01-2023 01:02

Alexander40 +6114

Zerrouki is niet goed genoeg voor ons, wel voor Feyenoord. Fitz-Jim heeft bovendien veel meer potentie.

07-01-2023 20:15

wladimir +3059

Hij is echt veel beter dan Alvarez. Watch and see saturday night.

08-01-2023 01:03

WijZijnAjaxAmsterdam +11631

Rot op met die middelmaat

07-01-2023 19:58

trodat4030 +96856

Dan haal je hem voor de totáál verkeerde reden. Had hem graag zien komen afgelopen zomer ipv Grillitsch (ook omdat ik Zerrouki goed ken en Grillitsch niet, zeker afgelopen zomer had ik geen idee wat ervan te moeten verwachten), maar de laatste is gekomen, dus hoeft het van mij niet meer. Daarnaast is het ook helemaal niet eerlijk tov Zerrouki. Dan wordt je alleen gehaald om te voorkomen dat een andere club je haalt, niet omdat je daadwerkelijk nodig bent. We hebben ook meer dan voldoende talent in aantocht op die positie. Nee, dat soort praktijken vind ik verre van sjiek en moet je je niet mee inlaten wat mij betreft.

Wel een typisch Hugo Borst-advies. Met nadruk op de laatste 4 letters.

07-01-2023 19:53

ST +23080

Zerrouki is een echte Ajax speler. Ik zie hem verder komen dan Fitz-Jim en Regeer uiteindelijk. Mocht Alvarez vertrekken zie ik hem graag komen. Denk alleen dat hij naar fey gaat.

07-01-2023 19:47

ajaxcied4life +26056

Ik las hier al dat het rond was met Feyenoord. Zerrouki vond ik de keren dat ik hem zag spelen een prima speler.

07-01-2023 19:48

trodat4030 +96856

Hij is vooral een stuk verder dan die 2, maar dat scheelt ook wel wat jaartjes, dat maakt best flink verschil. Over 2-3 jaar kan je pas echt zeggen of je gelijk hebt, want het verschil tussen een 22 jarige en een 27 jarige is heel anders dan tussen een 19 jarige en een 24 jarige.

07-01-2023 19:58

AFCACruijff14 +161806

Eens. Fitz-Jim gaat het met zijn kinderlichaam nooit maken in Ajax 1. Ik zou Zerrouki ook best erbij willen, mooie technische speler. Maar geen 10m waard.

07-01-2023 20:11

Odysseus +14308

Wat een aparte reden. Dus in jouw ogen zijn types als Messi, Mertens, Tahamata, Ziyech niet geschikt voor Ajax? Boeiende visie.

08-01-2023 00:01

Ozymandias +159568

Hij heeft een groot loop vermogen en is zeer moeilijk van de bal te zetten zonder een overtreding te maken. Ajax doet aan voetbal, geen bodybuilding.

08-01-2023 00:06

AFCACruijff14 +161806

Er zijn altijd uitzonderingen bij de echte mega talenten. Wat Fitz Jim niet is.

08-01-2023 10:46

ajaxcied4life +26056

Wout Weghorst richting ManU

07-01-2023 19:26

jollie18 +9899

Las het ja

07-01-2023 19:52

louis60 +11472

Na vanavond staan we gedeeld 4e naast Twente. Winnen morgen van NEC en de weekbdaarna van Twente is dus al een must. De andere teams zijn nu redelijk ingespeeld. Wij moeten weer van vooraan beginnen. Los zand.

07-01-2023 19:24

Bruno04 +15783

Hele top 5 staat op 30
Punten behalve Feyenoord op 33.

Kijk gewoon naar de punten ipv de plek. 4e klinkt zo down. Je mag klagen over de 4e plek als je 10 punten achterstaat. Niet als je gelijk staat.

07-01-2023 19:30

louis60 +11472

Ajax onwaardig. 100 miljoen geïnvesteerd, team nog los zand. Makkelijkste programma gehad van top 5. Met een totaal verkeerde trainer. Ik sta nog net niet op de rand van mijn balkon hek.

07-01-2023 19:33

Alexander40 +6114

Get over it. We maken nu een nieuwe start en het staat nog allemaal heel dicht bijelkaar. Laten we over 10 wedstrijden maar eens kijken hoe het er voor staat

07-01-2023 20:18

036AFCA97 +146682

Ik denk dat we dan vooral onszelf verzwakken. Weer zo’n transfer uit het Frank de Boer tijdperk. Als je iemand uit de Eredivisie haalt moet het een Ziyech zijn. En anders zie ik het liever niet gebeuren.

Nogmaals, Danilo van Palmeiras graag.

07-01-2023 19:09

Ajaxadam1 +31669

Zerrouki is zo overschat. Vind Tijjani Reijnders al een stuk beter.

07-01-2023 18:46

goajaxgo +14157

Zerrouki gewoon 'n prima speler.

07-01-2023 18:58

Ajaxadam1 +31669

Niet meer dan dat toch?

07-01-2023 19:04

goajaxgo +14157

Kan nog verder groeien. Zo niet, behoudt ie op zijn minst zijn verkoopwaarde. Lijkt me een betere aankoop dan Sanchez of Mallejan.

07-01-2023 19:08

Freddy +11447

Is ook al redelijk op leeftijd om nog flink door te groeien

07-01-2023 19:45

emieltjuhh +17964

Ik zie dit jaar geen kampioensschap je mag blij zijn als je tweede wordt.

07-01-2023 18:44

1991 +7787

Misschien maar het beste ook #hardereset

08-01-2023 00:11

ajaciedje90 +60100

Niet mee eens als ze hem nu heel snel ontslaan en een goede trainer aanstellen dan vergeef ik het ze.

07-01-2023 18:43

Ricoteb +53174

Het gaat niet om vergeven. Het gaat erom of mensen geschikt zijn voor een bepaalde rol. Van der Sar heeft laten zien volledig ongeschikt te zijn voor een rol die ook maar enigszins voetbal verantwoordelijkheid heeft

07-01-2023 18:57
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.