'AZ maakte maximaal gebruik van het feit dat Nijhuis de scheidsrechter was'

door Jesse ter Haar 119

Bron NOS

'AZ maakte maximaal gebruik van het feit dat Nijhuis de scheidsrechter was'

door Jesse ter Haar 119

Bron NOS

Laatst geüpdatet

Pierre van Hooijdonk en Rafael van der Vaart zagen Ajax worstelen tegen AZ. De eerstgenoemde analist van Studio Voetbal benoemt vooral de agressiviteit waar de Amsterdammers zich geen raad mee wisten. Bovendien liet scheidsrechter Bas Nijhuis het toe.

'Ik dacht: dit wordt weer een walk-over. Niets was minder waar', aldus de voormalig speler van Feyenoord. 'Er kwam bij Ajax een bepaalde nonchalance overheen en dat snap ik eigenlijk ook wel. Het is niet goed te praten, maar je bent met regelmaat al heel vroeg op voorsprong gekomen en dan werd het automatisch 3-0.'

Zondag ging het niet zo eenvoudig en dat had ook met de instelling van AZ én de arbitrage te maken. 'AZ zocht en schuwde duels niet. Ze klapten erop en maakten maximaal gebruik van het feit dat Nijhuis de scheidsrechter was. Dat voordeel moet je hebben als je tegen Ajax speelt. Ajax zat er gewoon niet lekker in en AZ deed het geweldig, met zó veel energie. Ajax werd continu verrast door de agressiviteit van AZ.'

Charge van Reijnders

Overigens is Van Hooijdonk van mening dat AZ-middenvelder Tijjani Reijnders met een rode kaart van het veld gestuurd had moeten worden. Hij voerde een charge op de enkel van Brian Brobbey uit, maar kwam weg met geel. 'Had hij het nummer van Nijhuis niet? Dat je het als scheidsrechter niet ziet, dat kan in de snelheid van het spel. Maar dan zit er iemand voor een tv en zie je dit gebeuren. Dit is geen discussie.'

Uiteindelijk laat ook Van der Vaart zich uit over de indruk die Ajax op hem maakt. 'Dit is nonchalance. AZ is gemotiveerd en bij Ajax was iedereen uit vorm. Als je Tadic zag spelen… Dat was echt een verschrikking. En hij speelde negentig minuten lang! Als wij vroeger zo hadden gespeeld, dan had je de helft niet gehaald. Je moet leveren. Ik ben enorm fan van hem, maar het is een beetje weg.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Bonno1978 +6461

Laten we ons aub nergens achter verschuilen. Je gaat het veld in op 50% en denkt het wel even te doen. Misplaatste arrogantie. En als het dan niet loopt, ligt het aan de scheids en te harde tegenstander. De charge van Reijnders was donkerrood, maar was pas paar minuten voor tijd als het leed al geschied is en je 'ineens' de geest krijgt. En dan nog een trainer die de ballen niet heeft om keihard in te grijpen. Als je de soldaten de macht geeft, verlies je de oorlog...

21-09-2022 19:35

Juichtoon +32406

Ook andersom, door als arbiter te zeggen dat je veel wil laten doorgaan weten dit soort tegenstanders precies wat hij bedoelt.
Hij creëert op deze wijze extra tegenwind voor Ajax. En dat is bewust. Je denkt toch niet dat Basje ploegen die tegen Fnoord zo spelen niet aanpakt.

21-09-2022 18:00

Dani1981 +224

Kop had moeten zijn: AZ profiteerd maximaal van het feit dat nazihuis de scheidsrechter is.

20-09-2022 19:56

Ajax14AMS +25205

Niet grappig en een domme opmerking

20-09-2022 23:31

MagicBob +104

Nu pas samenvatting zitten kijken. Ik las er niks over maar na 18 minuten werd er al een aanslag gepleegd op Timber. Werd zelf niet voor gefloten! Misselijkmakend...

20-09-2022 15:26

Rolo +13632

Tsja.. en daar kunnen onze diva's niet mee overweg. Ieder jaar hetzelfde gezeik. Je weet dat als je Nijhuis krijgt fysiek aan de bak moet.. Nou doet dat dan.... of voetbal je er onderuit.

Kijk eerst even naar je eigen presteren voor je een scheidsrechter gaat aanspreken.

20-09-2022 14:01

Dani1981 +224

Heb je die overtredingtjes gezien van Blind die werden afgefloten? Of die gele kaart van Taylor? Die aanslag op Timder? Of die knie in de rug? Die penalty’s die niet gegeven zijn? Normaal gesproken verliest Ajax deze pot niet, scoren ze toch wel een aantal van de kanzen die ze krijgen en geven ze de doelpunten niet zo kado weg. Dan hebben elwe het alleen over de slechte wedstrijd wat blijft hangen. Nu is het de slechte wedstrijd, de weggevertjes maar bovendien het feit dat je genaaid bent. Want een strafschop was toch zeker 1 keer. En als die idioot gewoon objectief fluit dan kan een tegenstander niet ieder duwel aangaan met een slijding en knie in de rug. Dit had namelijk niets met voetbal te maken maar was een parodie op rugby..

20-09-2022 20:02

Juichtoon +32406

@Rolo
Voor de tig miljoenste keer. Dat zijn 2 verschillende zaken. Je behoeft toch niet eerst goed te spelen voordat de arbiter zn werk doet?

21-09-2022 18:03

Nick14 +25889

Een hoop hysterische calimero-teksten hier over de man die lompe boer Alvarez gewoon met rood ervan af had kunnen sturen maar het niet deed.

19-09-2022 22:33

12eman +5882

Klopt. Had vaker rood gegeven kunnen worden, ook aan Alvarez. Probleem is juist dat er geen enkele keer rood is getrokken. Hij leeft volgens zn eigen regels.

20-09-2022 08:06

Rolo +13632

Stel je daar dan gewoon op in en ga voetballen...

20-09-2022 14:03

Dani1981 +224

Als je ooit zelf hebt gevoetbald dan weet je dat dat onmogelijk is. Of je focust jezelf op voetballen of op het de tegstander onmogelijk maken te voetballen..

20-09-2022 20:08

Dani1981 +224

Dat was niet slim van die boer. Maar had ook wel overdreven geweest… zie aanslag op Timber die was echt raak en niet eens gefloten voor een overtreding. Maar daar ben jij het vast niet mee eens trol!!

20-09-2022 20:06

Juichtoon +32406

@Nick14
Ja dan had hij de enige charge van Ajax wel bestraft haha.

21-09-2022 18:04

12eman +5882

Van mij hadden ze bij de overtreding op Bryan van het veld mogen stappen. 3-0 an de broek en een duidelijk signaal. Tot hier en niet verder. Bas fluit niet meer wedstrijden van Ajax. Hij is incompetent.

19-09-2022 21:30

ZaadDeMos +1239

Ik geloof niet dat Naaihuis Ajax bewust benadeelt. Zijn manier van fluiten bevoordeelt echter automatisch fysiek spelende ploegen en daarmee dus Ajax' tegenstanders.

19-09-2022 20:38

Juichtoon +32406

Ik schrijf dit al 10 jaar. Het is heel erg bewust . In 2018 had Ajax over een langere periode zelfs een onderscore van -1,73 punten als Nijhuis floot.
Mooiste voorbeeld Groningen Ajax in 2017. Zelfs na de wedstrijd sloeg Bas totale wartaal uit...

21-09-2022 18:06

Noahdepoah2021 +4843

Ajax speelde slecht en verdiende gisteren geen punten maar wat deze scheidsrechter presteerde is alle boekjes te buiten. Het neigt naar corruptie. Dat zogenaamde lekker doorspelen is een belachelijke redenatie. Rood is gewoon rood en geel is geel. En als je niet naar je VAR luistert ben je die badge niet waard.

19-09-2022 17:43

vanreenen +10236

Dat ze die gestoorde paardenlul telkens in dat voetbalprogramma halen, zegt meer dan genoeg. Zit hij zichzelf op te geilen voor de camera. Is Rico Verhoeven geen Ajax supporter?

20-09-2022 15:46

AFCA1961 +3302

Die walgelijke Nijhuis is wel heel erg in zichzelf gaan geloven en voelt zich onaantastbaar.....reden? VI vandaag en mede kwal Derksen die geen veren genoeg heeft om bij Nijhuis in z`n reet te steken.
En maar klagen dat die kwal niet serieus word genomen bij de KNVB waant hij krijgt Europees geen grote wedstrijden, nou we hebben gisteren gezien waarom dat is.

19-09-2022 16:29

kampioenenjood +5043

De Wit sprong met zijn knie in de rug van Rensch, maar er werd niet ingegrepen. Dat was echt een hele nare overtreding. Die overtreding op Brobbey was zeker rood waard, al had AZ met 10 man de laatste paar minuten waarschijnlijk weinig uitgehaald (al weet je het nooit). Lucca had ook een penalty moeten krijgen. Hij werd onderuit gehaald terwijl de bal niet door de AZ speler werd aangeraakt. Onbegrijpelijk dat de VAR niet ingreep. Misschien toch eens een 5G mastje op dat stadion zetten zodat de VAR ook daar bereik heeft.

19-09-2022 15:43

HStorm +3140

Dat een team hard speelt is prima. Maar als het niet fair is dan dien je de tegenpartij in bescherming te nemen. Maar goed, volgens mij gaat het niet om een mooie wedstrijd neerzetten door de bonden maar om zoveel mogelijk controversiële items te scoren. Negatieve energie is ook energie.

21-09-2022 18:08

insectenverdelg +23411

Dat die marchandeur nog mag fluiten is bespottelijk

19-09-2022 15:12

AjaxBigStars +995

Bassie onze Glamour-boy....

19-09-2022 15:05

Cruijffthebest +13356

Naaihuis is de ultieme Ajax-hater. Paar jaar geleden liet een collega van mij, een echte Tukker en Twente-supporter, een filmpje zien waarin Naaihuis duidelijk zegt dat hij er altijd alles aan zal doen om Ajax niet te laten winnen.
Helaas is mijn collega ondertussen overleden en loopt Naaihuis nog steeds rond om Ajax te zieken, walgelijke vent en de KNVB doet er ook niets aan en wie VAR is durft ook niet tegen hem in te gaan!

19-09-2022 14:22

debarbaar +8219

Ik begrijp niet dat er niemand bij Ajax is die een keer zijn voet schrap zet als de Wit weer uithaalt. als die vent een keer alle vijf zijn tenen tegelijk breekt dan zou dat een zege voor het voetbal zijn. De man is stapelgek. Nijhuis heeft wel wat uit te leggen. Bij Cambuur twee keer het advies geven iemand er uit te sturen en eennog lelijkere overtreding op Brobbey beoordelen met geel.

19-09-2022 13:56

Juichtoon +32406

Dat komt omdat Ajax categorisch z'n nadeel niet noemt. Zo creëer je zelf arbiters als Nijhuis. Zij krijgen immers dan alle ruimte hun voorkeur te laten meespelen.

21-09-2022 18:09

Opnaarde4eSter +1590

Het Getafe-voetbal loont nog steeds.
KNVB vindt het prima zo, anders moeten ze elk jaar naar dat "afgrijselijke Amsterdam"
Treedt nou eens een keertje op, stelletje clowns !!
Gooi die Nijhuis naar de KKD
En spelers met terechte kritiek (RKC) schorsen en beboeten of die hersenloze Utrechters voor de laatste keer waarschuwen.
Slappe KNVB-hap

19-09-2022 13:55

MPAjax +8398

Nijhuis word door de knvb gebruikt om de eredivisie “eerlijk” te houden want als Ajax altijd maar kampioen word vinden ze maar niks dus hebben ze aantal scheidsrechters die voor hen de balans bewaren ookal houden ze zich niet aan de regels

19-09-2022 13:45

TontoKarnaggel +42461

Tsja, nijhuis is vooral een aandachtsgeil ventje, lekker met de haartjes strak gekamd shinen bij zijn vriendje Derksen, heeerlijk vind hij dat. Net zoals hij geniet van alle aandacht die hij naar aanleiding van deze wedstrijd weer krijgt. Elke andere scheidsrechter zou balen van dit soort blunders en ze voortaan proberen te voorkomen, behalve basje, die denkt....Whaaahahaha, ze hebben het over me!!!! Het gaat over mij!!!!! Ooooohhhhh wat heeeeeeerlijk.....

19-09-2022 13:42

PH2BOT +40155

Prima analyse.

19-09-2022 13:27

Jeyson.R +1772

Dani de wit had ook wel rood moeten krijgen. Met een knie in de rug van rensch. Maar goed is gebeurt.

19-09-2022 13:13

Joko +5063

o mocht az weer eens schoppen naar alles wat bewoog.

19-09-2022 13:13

Red Devil +3604

Janken tegen de scheids en stomme overtredingen maken daar zijn een aantal spelers erg goed in maar daar win je geen wedstrijden mee.
Schreuder moet harder gaan optreden en keiharde eisen stellen over werklust en inzet en wie niet luisteren wil gaat lekker banken.

19-09-2022 13:04

Web +178830

Was er maar een speler die 50 procent had van de inzet van Dani de Wit
Ook niet mij voetballer. Maar wel een die tot aan het naadje gaat
Lekker om er allemaal kritiek op te hebben

19-09-2022 12:15

Jehebtnietaltijdbalbezit +1788

Dani de Wit mag van mij heel veel inzet tonen, prima. Als een scheidsrechter maar optreedt als ie over de schreef gaat. Bas Nijhuis deed dat helemaal niet.
Persoonlijk vond ik het moment dat Blind secondenlang werd vastgehouden aan zijn shirt en uiteindelijk een vrije trap tegen kreeg echt tekenend voor Nijhuis. En de reactie van Blind was ook veelzeggend, trouwens. Daaruit sprak volgens mij echt: ‘het is echt elke keer hetzelfde met jou, clown!’

19-09-2022 12:24

Dani1981 +224

Vooral tegen Ajax. Probleem heeft Ajax wel vaker tegen spelers die er niet zijn geslaagd. Alleen tegen Ajax tot op het bot toe gemotiveerd.

19-09-2022 12:27

Ajax27 +19107

We hebben ook een speler die altijd 110% inzet toont, Klaassen. Maar dat wil niet zeggen dat ie goed genoeg is om wekelijks in de basis te staan bij Ajax 1. Hetzelfde geldt voor Dani de Wit. Prima jongen in de jeugd van Ajax en een goeie mentaliteit. Maar voetballend gewoon niet goed genoeg.

19-09-2022 12:50

Stino +840

Inderdaad, we hebben geen draufgängers meer.

19-09-2022 15:01

Ikwilrust +887

Aldus Ajaxshowtime huisdichter web

19-09-2022 19:34

Flaco +19583

We hebben niet verloren door de scheidsrechter, maar doordat AZ beter was. Veel interessanter is wat Raf zegt over Tadic. Hoe slecht hij ook speelt, hij wordt nooit gewisseld. En daar ligt echt een heel groot probleem voor de komende maanden. Wanneer gaat Schreuder ingrijpen?

19-09-2022 11:59

Dani1981 +224

Tuurlijk heeft Ajax verloren doordat ze slecht speelden en niet doordat AZ beter was. Maar die scheidsrechter helpt AZ natuurlik wel, ik weet niet of Ajax een penalty verdiende, maar mbt overtredingen, die knie van de wit, of slijding op Timber. Als je dan ziet dat Blind een schouderduw word terug gefloten… trouwens nu ik erover nadenk die poging van Brobbey werd gewoon met de schouder tegengehouwden, die jongen draait zelfs zn arm naar voren. Dus dat is altijd een penalty, een bewuste actie naar de bal met zn arm/ schouder

19-09-2022 12:33

MarcHogervorst +35302

Schouder is geen hands dacht ik hoor. Al scoor je een doelpunt met je schouder, dat mag.

19-09-2022 19:53

Dani1981 +224

Nee hoor tot en met de schouder is het gewoon hands!

19-09-2022 21:53

MichelBoerebach +29176

Die gaat niet ingrijpen. Zoals ik al eerder heb gemeld, Blind en Tadic blijven tot hun 45e in de basis. 'Jongens van de club', he. Hag had niet de ballen, en Schreuder al helemaal niet om ze er af en toe eens naast te zetten.

19-09-2022 13:47

Ajax1114 +19393

Het is geen toeval dat Ajax veel uitwedstrijden met Nijhuis als ref niet heeft gewonnen afgelopen jaren. Afgelopen jaar was uitzondering.

19-09-2022 11:39

Dani1981 +224

Ik ga ook steeds meer het vermoeden krijgen dat Nijhuis niet objectief is en bewust tegen Ajax fluit. Zou hij iets tegen Ajax hebben, of is hij misschien bij voorbaad voor de underdog?

19-09-2022 12:35

MichelBoerebach +29176

Altijd dat wijzen naar de scheidsrechter. We zijn toch geen Volendam of RKC ?Wij waren gewoon heel slecht. Punt.

19-09-2022 13:48

MichelBoerebach +29176

Dat mag, ja. Maar Nijhuis is niet de reden waarom we verloren hebben.

19-09-2022 17:00

komopajax777 +13214

Dani de Wit speelt echt als een gefrustreerde mongool als hij tegen Ajax speelt.De club waar hij weg gestuurd is.Hij kwam goed weg door die blinde Nijhuis en de trieste en passieve VAR die
Reinders rood had moeten laten geven.

19-09-2022 11:34

Web +178830

Lekker makkelijk
Heb je ook gezien van Berghuis’ deed bij de Wit
En Alvarez had ook rood moeten hebben
Hadden de Ajax spelers maar iets van de Wit. Dan had je gisteren gewonnen

19-09-2022 12:17

Dani1981 +224

Lekker makkelijk, iedere schreeuw naar de grond van de Wit als iets ergs bestempelen. Familie van je?

19-09-2022 12:37

MichelBoerebach +29176

Jij begrijpt het, Web! Alvarez had met die onbesuisde overtreding bij de zijlijn inderdaad ook rood kunnen krijgen. Dat gebeurde niet. Altijd maar dat janken over de scheids. Het was gewoon heel slecht.

19-09-2022 13:50

OdjePils +6315

Niemand binnen de knvb durft maatregelen te nemen tegen Nijhuis. Maakt gewoon zijn eigen regels, voor spelers onduidelijk en ook gevaarlijk. Dit kan alleen in NL.

19-09-2022 11:18

Simpelishetmoeilijkst +25149

Denk juist dat de KNVB het scheidsrechterkorps de instructies geeft Pisvee te helpen, omdat men het niet fijn vindt, dat Ajax altijd kampioen wordt.

19-09-2022 12:35

OdjePils +6315

haha ok dat zal het wel zijn dan ;)

19-09-2022 13:25

behangdelul +32537

Nijhuis samengevat:
"De leidsman geeft vervolgens aan niet blij te zijn met zijn fout, maar bekritiseerd vervolgens het handelen van de keeper van Ajax. 'Dat moment van Onana baal ik van. Maar ik denk dat een keeper ook niet in een dergelijke situatie moet komen', sluit Nijhuis zijn verhaal af."

Na Groningen - Ajax maart 2017.
Nijhuis bepaalt lekker alles zelf volgens zijn eigen droombeelden. De snor valt hem bij en een beetje grappig doen et voila een te grote ego is geboren. Wat gisteren gebeurde kon echt niet. Minstens 3x rood voorbij zien komen.

19-09-2022 11:16

ajaciedpp +1597

En die vuile smeerlap Johan D dat misbaksel van een Naaihuis maar in zijn hol blijven neuken, evenals die andere twee kwalletjes daar die D niet durven tegen te spreken, Laat nu Ajax eens protest aantekenen tegen Naaihuis, en dat we nooit meer onder leiding van deze schandalige patjakker zullen spelen, desnoods via het gerecht, het voelt ook aan als omkoping, heeft ons zelfs het kampioenschap gekost in het zogenaamde door iedereen gegunde titel van 010 door die schandalige Naaihuis streek met het Linssen/Onana incident!!!

19-09-2022 11:00

Puntertje +1620

Ha , een patjakker. Dat is het goede woord voor Nijhuis. Ik vind hem het woord scheidsrechter niet waard.

19-09-2022 13:13

FidoDido +4105

D. de Wit, Reijnders en Alvarez mochten er wel met rood vanaf.
Die Reijnders sowieso. Nul intentie om de bal te raken. Vond die van Alvarez discutabel, was eerder onbesuisd.

Die Nijhuis wil mannelijk voetbal zien, maar er zijn grenzen. Ik hoop dat hij gedegradeerd wordt naar fluiten in de KKD. De KNVB zal het wel weer door de vingers zien.

Bovenstaande doet natuurlijk helemaal niets af aan de zeer slechte prestatie gisteren. Dat kan Ajax alleen zichzelf kwalijk nemen.

19-09-2022 10:59

behangdelul +32537

Alvarez? Kijk de overtreding eens goed terug: Hij raakt hem NIET. ja hij kwam wild in, maar hij raakt hem niet. Was nog niet eens geel.

19-09-2022 11:18

FidoDido +4105

Nee, dat ben ik met je eens.
Maar als hij hem had geraakt, dan was er geen discussie mogelijk geweest. Daarom noem ik het ook discutabel.
Hoe dan ook. Reijnders had sowieso rood verdiend.

Sorry, de teleurstelling over het vertoonde spel zit nog diep.
We hadden hier toch twee clubs al een mentaal tikkie kunnen geven.

19-09-2022 12:38

AJAXXX4EVER +413

Tis ook de schuld van de knvb. Die stelt naaidoos voor ons aan. Ze weten daar dat die het niet zo nauw neemt. Heeft z'n eigen regelboekje. Grens geeft aan ingooi AJAX, naaidoos geeft de ingooi aan az, zo maar. Terugspeelbal ? Nooit van gehoord. Bovenarm hands ? hoe kom je erbij. Duwen en trekken de hele wedstrijd ? Doe ik niks aan. Absurd. Lucca omver lopen zonder de bal nog maar te raken ? Ajax zou een statement moeten maken naar de knvb toe dat dit geen toeval meer is maar opzet. Weg met die naaidoos.

19-09-2022 10:58

31xAjax +7901

Och het is weer hetzelfde liedje als wel vaker. Op zondag ziet iedereen hoe Ajax een collectieve wanprestatie levert waarbij enkele spelers zwaar door de ondergrens zijn gestort.

Op maandag zijn de meesten dat alweer vergeten en krijgt alles en iedereen de schuld, met name de scheids. Iedereen weet precies waar de tegenstander zwaar(der) bestraft had moeten worden maar niemand heeft meer actieve herinneringen aan Alvarez en Berghuis waar hetzelfde voor had moeten gelden....

19-09-2022 10:51

behangdelul +32537

En je punt is? Jij bent niet van mening dat er gisteren zeker 3 bij AZ vanaf hadden gemoeten met rood? Alvarez was niet eens een kaart en Berghuis was een gele.

19-09-2022 11:20

31xAjax +7901

Als jij vindt dat Alvarez niet eens een kaart was dan waren de gele kaarten voor AZ ook iets te zwaar gestraft. Case closed.

19-09-2022 11:31

behangdelul +32537

Om een kaart te krijgen moet je iemand eerst raken toch?

19-09-2022 11:56

behangdelul +32537

Misschien kun jij in al je wijsheid vertellen waar ie hem raakt?
https://twitter.com/ouwekaaz/status/1571587173438324736?s=46&t=ysZ4Ognde1kI1AjsTEOmDA

19-09-2022 11:58

trodat4030 +96423

D. De Wit verdiende op zn minst donkergeel met zn knie in de rug van Rensch, andere de Wit verdiende donkergeel met zijn 2 benen vooruit, waar Nijhuis niet eens voor floot(!!!!) en Reijnders verdiende rood met zn charge op Brobbey. Die scheids is gewoon totaal ongeschikt, wanneer gaat die scheidsrechtersbaas daar nou EINDELIJK eens wat aan doen? Nijhuis moet gewoon slikken en doorgaan zoals het hoort en anders gewoon lekker de hele dag op zn tractor gaan zitten en fluiten naar zn schapen ofzo. Sinds 15 mei 2011 is deze FC Twente supporter (hij mag geen eens wedstrijden van Twente fluiten!!) zó anti Ajax, de incidenten zijn dermate talrijk dat het echt zó overduidelijk is dat het gewoonweg belachelijk is dat hij Ajax nog wel gewoon mag fluiten. Onana in Groningen is nog wel het bekendste voorbeeld, maar vérre van het enige voorbeeld. Die vent is gewoon partijdig! KNVB doe er wat aan!

19-09-2022 10:31

Daneman +1383

en inderdaad als Bas Naaihuis weet dat ajax te goed is, fluit ie eerlijker. Maar als Bas weet dat ajax punten kan gaan verliezen, zal hij in ieder geval graag meehelpen. Met grote afstand de grootste club benadelende scheids in de eredivisie

19-09-2022 10:30

Daneman +1383

Vroeger hebben ze keertje onderzoek gedaan, ik weet niet hoe lang periode duurde. Die periode haalde ajax iets van 2,3 punten per wedstrijd. Als Naaihuis de scheidsrechter was was dat 1,4 ofzo. Als Van alle clubs en alle scheidsrechters in Nederland zal dit het grootste verschil zijn. Dan kan er zeker gesteld worden dat Bas Naaihuis Ajax naait.

19-09-2022 10:22

RFHK +12873

Ja goed, dat zegt niet alles. Nijhuis staat meestal op "topduels" en niet op Ajax - Cambuur. In grotere wedstrijden heb je hoe dan ook een lager punten gemiddelde.

19-09-2022 10:53

trodat4030 +96423

Dat is gewoon niet waar. Hij fluit ons ook gewoon tegen 'kleintjes'. Van de 58 wedstrijden waren er welgeteld 6 toppers:
Ajax-Feyenoord 1-1 in 11/12 en 0-0 in 14/15
Feyenoord-Ajax 2-2 in 12/13 en 1-1 in 15/16
Ajax-PSV 1-2 in 15/16
PSV-Ajax 4-0 in 13/14

4x gelijk, 2x verlies. ALLEMAAL na Ajax-Twente op 15-5-2011
1(!)x heeft hij FC Twente gefloten in 2008, want meneer is een uitgesproken FC Twente supporter, hij mág FC Twente niet fluiten..

https://www.transfermarkt.nl/bas-nijhuis/profil/schiedsrichter/406/plus/0?funktion=1&saison_id=&wettbewerb_id=NL1

19-09-2022 11:29

RFHK +12873

Ik tel in dat soort wedstrijden AZ en Utrecht ook mee. Daarbij komt dat hij in het begin op kleine wedstrijden stond, nu niet vaak meer.

19-09-2022 16:13

appiehappie +3030

Laten we beginnen met Ajax zelf:
De 1e helft tikkie breed en tikkie terug a la tactiek FdB en... geen beleving, passie en de wil uitstralen om deze wedstrijd te willen winnen.
Deze passie was er wel vanaf minuut 65 en wonder boven wonder wist Ajax niet te scoren.
Met veel respect moet ik ook constateren dat Tadic slechts figureerde in Alkmaar en dat moet afgelopen zijn. Hij heeft wederom geen knikker geraakt.
Nijhuis drukte zoals hij altijd doet weer zijn stempel op een wedstrijd.
Dani de Wit had een carte blanche, De overtreding van Reijnders, die erg goed speelde, was donker ROOD, de VAR laat dat ook gaan en de overtreding op Lucca, geen bal gespeeld en contact in de 16 werd weggewuifd.
Ajax heeft de 1e helft weggegeven en kwam slechts tot 1 fatsoenlijke aanval waaruit de 1-0 werd gescoord. Tadic is geen basisspeler meer.

19-09-2022 10:13

MVG +16469

Het is toch van de gekken dat Nijhuis op zijn eigen manier fluit. Een scheidsrechter moet een neutrale, onzichtbare rol vervullen en niet zijn stempel op een wedstrijd drukken. In Nederland wordt hij door velen de hemel in geprezen, maar dat is enkel omdat 80% van Nederland tegen Ajax is. Het is niet voor niets dat hij internationaal niet fluit.
Gewoon een flut scheidsrechter!
Verder speelde Ajax natuurlijk ook belabberd maar zo’n clown helpt dan ook niet.

19-09-2022 10:06

TweeBenig +5449

Het was net alsof Slot het over de overtreding op Lucca had: "Ik zie iemand van achteren het duel aangaan zonder dat hij de bal raakt. Het is bekeken door de scheidsrechter en de VAR, het is dus geen overtreding, maar hij heeft de bal ook niet gespeeld. Dan kan het nog steeds geen overtreding zijn. Er zal helemaal geen contact zijn geweest, daar ga ik vanuit."
Het ziet er naar uit dat KNVB/Nijhuis willen dat PSV niet failliet gaat. Kortom, een mooie taak voor Ajax om kampioen te worden en Feyenoord 2e.

19-09-2022 09:52

Hetzijnmaar +5453

We hebben gewoon van AZ verloren niet van Nijhuis zonder Pasveer hadden we er gewoon met 1-5 vanaf gegaan
Bassey is een waardeloze aankoop en we hebben er nog een paar die niks toevoegen en Bergwijn speelt liever voor Oranje dat is duidelijk

19-09-2022 09:44

komopajax777 +13214

1-5?Voor Ajax zul je bedoelen op basis van het laatste kwartier.

19-09-2022 11:42

Redrum +96035

Er keihard inkleunen en knokken voor elke bal is het goedrecht van een tegenstander. Maar zodra spelers over de grens gaan moet de arbitrage ingrijpen. Die laat alles glimlachend toe. Dan is dit dus gewoon een oneerlijke strijd geweest en dat is competitievervalsing.

19-09-2022 09:33

Raywaday +2176

Nijhuis laat veel doorgaan zodat het lijkt alsof hij soepel is voor beide partijen.
Alleen als het echt cruciaal is dan benadeelt hij ons.

Er is geen scheids waar we zo veel onder verliezen.

19-09-2022 09:31

willem1958 +8743

Natuurlijk liet Nijhuis teveel toe.
Maar als AZ ziet op welke manier Ajax verliest van Liverpool dan weet je van tevoren dat ook AZ er vol in gaat en als Ajax dan te slap aan de wedstrijd begint dan kan je dit zien aankomen.
Er is een probleem in de opbouw en Ajax kan hoge druk niet aan, zo simpel is het en op deze manier gaat het een moeilijk seizoen worden.

19-09-2022 09:26

laling +2329

Nijhuis naait Ajax al jaren.
Uiteindelijk heeft hij Ajax zeker 2 landstitels gekost.
(Wedstrijden tegen AZ en Groningen, seizoenen weet ik niet meer, maar werden op een punt beslist).
Ik kan die kop bij VI vandaag niet meer zien,.

19-09-2022 09:19

Rodsje +14702

Jaa en vergeet niet vorig seizoen Groningen uit waar ie ook een naaistreek uithaalde. Overduidelijk hands en penalty, maar hij zag zogenaamd niks en vervolgens floot ie af voor rust. Het is maar dat de Var hem terug riep. Vervolgens doodleuk volgende dag in Vi roepen” ik dacht ik fluit snel af en dan ben ik af van dat gezeik en gaan we de rust in”. Oh man wat haat in Naaihuis met heel mijn hart

19-09-2022 09:57

Redrum +96035

Ja die man is er gewoon open over dat hij volgens zijn eigen regels fluit. Dat hij dan alsnog op mag draven bij dit soort potjes is schandalig.

19-09-2022 10:04

7172AFCA7395 +10289

@laling Wat doet die man daar op tv joh ?
Scheidsrechters horen daar niet.

19-09-2022 10:41

Patrick78 +51802

Nijhuis wie? De man van Groningen - Ajax ( Onana / Linssen ) ?

19-09-2022 09:15

arigold +7839

Waardoor 010 kampioen werd.
Maar Ajax liet het gisteren gebeuren. Je had na de 0-1 gewoon moeten doordrukken. Als Ajax de bal laat gaan, spelers heeft die zich vrij lopen, dan kom je niet in de duels.

19-09-2022 09:19

Sjefkegeldrop +463

Nieuws word met de week belachelijke en de var zit te slapen.ongelooflijk dat ze die overtreding op brobby niet met rood bestraffen. En dan iedereen maar zeggen,dat ajax altijd maar bevoordeeld wordt . Het moet niet gekker worden . Maar alles bijelkaar heeft ajax natuurlijk een slechte wedstrijd gespeeld.

19-09-2022 09:06

Slang +14994

Mensen die na 10 jaar Nijhuis nog steeds verbaast zijn dat kaarten en overtredingen niet gegeven worden. Dat je hier als speler nog altijd niet op inspeelt is pas kwalijk te nemen

19-09-2022 08:53

Ron6 +3507

De Wit had in de 37e minuut al rood moeten krijgen. Schandalige actie met zijn knie vol in de rug van ik geloof Rensch. Dan had AZ wel anders gesproken over de vechtwedstrijd die ze wilden. En Reijnders was al helemaal geen discussie.

En ja, Tadic was hopeloos slecht. Van de Vaart heeft daar gelijk in. Tadic is momenteel rijp voor de bank en hopelijk vecht hij zich dan terug in de ploeg.

19-09-2022 08:47

Gonzo +4778

Sam Beukema voor NH dsablad:
"We wilden er een vechtwedstrijd van maken. Dat is gelukt’, zegt Sam Beukema over AZ-Ajax. ’Ram ze d’r af, zei de trainer’ Het moest een vechtwedstrijd worden en dat werd het. En na dik anderhalf uur knokken, sarren en voetballen lag Ajax knock-out."

En Nijhuis liet alles toe om dit te bereiken.

19-09-2022 08:44

Betuwe85 +20547

Als scheidsrechter mag bij nader alles als Var roept die je naar de kant

19-09-2022 08:29

nlvcmn +5808

Nijhuis is een soort Rutte, ondanks dat hij het nagenoeg altijd laat ontsporen zie je hem altijd grijnzen en blijft zijn baan behouden.

19-09-2022 08:25
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.