Ajax komt niet scherp voor de dag en gaat onderuit op bezoek bij AZ

door Jesse ter Haar 7143

Bron AS

Ajax komt niet scherp voor de dag en gaat onderuit op bezoek bij AZ

door Jesse ter Haar 7143

Bron AS

Laatst geüpdatet

Ajax is zondag onderuit gegaan op bezoek bij AZ. De Amsterdammers wisten niet te overtuigen in Alkmaar en dat kwam hen op duur puntenverlies te staan. De voorsprong kwam er nog via Mohammed Kudus, maar Ajax liet zich de kaas van het brood eten: 2-1.

De wedstrijd begon zonder al te veel hoogtepunten. De eerste ploeg die gevaarlijk werd, was Ajax. Steven Bergwijn werd vrijgespeeld en vond Kudus, die vanuit de draai schoot en een tegenstander raakte. Hierna viel de bal voor de voeten van Devyne Rensch, die het maar eens van afstand probeerde. Hij zag zijn schot echter vrij hoog over gaan. Niet lang hierna was het AZ dat een kans kreeg. AZ vond de ruimte op rechts, waarna Jens Odgaard bij een voorzet voor Jurriën Timber wist te komen. Remko Pasveer stond echter goed op te letten en tikte de bal uit zijn doel.

Vijf minuten later kwam Ajax op voorsprong. Na een lange pass van Daley Blind stond Kenneth Taylor plots geheel vrij en kon hij met de bal het strafschopgebied van AZ in lopen. Hij zag Kudus naast zich en hij bediende hem ook met een eenvoudige balletje breed, waarna de Ghanees binnen kon lopen. Het spel van Ajax was echter allesbehalve overtuigend. De scherpte was er niet en dat bleek ook bij een terugspeelbal van Edson Álvarez. Hij speelde hem terug op Pasveer toen de goalie net onderweg was naar de andere kant. Pasveer kon echter nog niet op tijd reageren om de boel recht te breien.

Hierna volgde een periode waarin er even weinig gebeurde. Tijjani Reijnders probeerde het eens van afstand, maar produceerde een rollertje waar Pasveer weinig moeite mee kende. Vijf minuten voor tijd kwam AZ alsnog op gelijke hoogte. Devyne Rensch ging in de fout door met een sliding verkeerd te timen, waardoor Mees de Wit kon afwerken in de lange hoek. Hiermee was het echter nog niet gedaan, want het ging van kwaad tot erger voor Ajax. In de blessuretijd van de eerste helft was Calvin Bassey niet scherp bij het buitenspel zetten van AZ. Alle Ajacieden letten op, behalve de linkspoot. Hierdoor kon Odgaard makkelijk van achteruit bereikt worden door AZ. De spits schoof eenvoudig raak. Hierna klonk al vrij snel het rustsignaal.

Ajax begon ook niet lekker aan de tweede helft. Het was Reijnders die al snel een kans kreeg op de 3-1, maar een fabelachtige redding van Pasveer voorkwam dat. In de omschakeling werd Ajax gevaarlijk, maar de bal van Kudus op Dusan Tadic was niet overtuigend genoeg om ruimte te creëren voor de captain. Zodoende ging een kansrijke situatie waarin het drie-tegen-drie was verloren. Om tot een echt goede aanval te komen na rust, had Ajax ruim tien minuten nodig. Het leverde een schotkans op voor Steven Berghuis, maar zijn schot miste de overtuiging die Ajax als geheel ook tekort kwam. Na ruim een uur kreeg AZ twee kansen op de 2-1. Onder andere door matig optreden van Calvin Bassey moest Pasveer twee keer redden, maar dat deed hij met verve.

Het hield ook na rust niet over bij Ajax en dus greep Alfred Schreuder in de 63ste minuut in. Hij bracht Brian Brobbey in, terwijl Rensch eruit ging. Een minuut of twintig voor tijd was Ajax dicht bij de 2-2. Kudus kreeg de bal in de zestien voor zijn voeten en passeerde de keeper met zijn schot, maar de bal werd van de lijn gehaald. In het laatste gedeelte had Ajax de bal weliswaar meer, maar de ploeg was te onzuiver om tot echte kansen te komen. Tien minuten voor tijd kwam die kans er toch. Álvarez legde de bal in de zestien terug op Bergwijn en bood hem een – zo leek het – niet te missen kans. Hij miste hem toch, want Reijnders redde met zijn schouder. De arbitrage telde nog acht minuten aan blessuretijd bij, maar ondanks het nodige gevaar voor het doel van AZ zat de gelijkmaker er niet meer in.

Opstelling AZ:

Verhulst; Hatzidiakos, Beukema, Martins Indi (Dekker 47'), Kerkez; Clasie, Reijnders, D. de Wit; Sugawara, Odgaard (Lahdo 85'), M. de Wit (Bazoer 85').

Wissels AZ:

Vindahl, Westerveld, Koopmeiners, Barasi, Van Brederode, Dekker, Lahdo, Bazoer, Vanheusden, Buurmeester, De Jong, Griffith.

Opstelling Ajax:

Pasveer; Rensch (Brobbey 63'), Timber, Bassey, Blind; Álvarez, Taylor (Klaassen 46'), Berghuis; Tadić, Kudus (Lucca 82'), Bergwijn (Ocampos 82').

Wissels Ajax:

Stekelenburg, Gorter, Wijndal, Klaassen, Brobbey, Ocampos, Kaplan, Lucca, Baas, Regeer, Fitz-Jim, Mágallan.

Doelpunten:

0-1 Mohammed Kudus (12')
1-1 Mees de Wit (40')
2-1 Jens Odgaard (45+6')

Lees meer over:
Plaats reactie

De Rop En De Rover +392

Jullie kunnen nu wel iedereen en alles de schuld gaan geven.
Maar de enigen die het dit seizoen voor ons hebben verziekt, zijn toch echt Manchester United en Ten Hag.

19-09-2022 14:18

The Class of 2019 +894

Dan was dit waarschijnlijk een seizoen later net zo gegaan. Ajax had dan namelijk ook vervangers moeten zoeken voor Martinez en Antony en erger nog misschien volgend seizoen ook nog voor daarbij Timber, Alvarez en waarsch Kudus, Tadic, Blind.

Natuurlijk is het klote dat bovenop Gravenberch, Mazraoui, Haller en de rest nog 2 extra basisspelers zijn vertrokken, maar anders was het een jaar later waarsch net zo geweest.

19-09-2022 14:57

De Rop En De Rover +392

Het gaat erom dat het allemaal op het laatste moment gebeurde,en de belangrijkste spelers worden weggekaapt. waardoor de hele voorbereiding weg is, en er geen tijd was om goede vervangers te vinden.

En Engelsen zijn zowiezo achterbakse teringlijers. (maar dat is misschien meer mijn eigen ding)

19-09-2022 15:13

The Class of 2019 +894

Ja ook dat kun je denk ik als Ajax niet helemaal tegenhouden. We kunnen heel hard nee roepen, maar als er zulke bedragen geboden worden dan kan Ajax die niet weigeren. Financieel niet, maar ook niet vanwege zn verhaal richting toekomstige spelers uit het buitenland. Dat is helaas de voedselketen waarin we niet bovenin zitten.

19-09-2022 19:39

Henkjanklaas +20608

Het is het lot dat Ajax ieder jaar treft. Ze wordt steeds leeg gekocht. En we kunnen weer opnieuw beginnen. Zaak is steeds dat we met de transfersommen verstandige aankopen doen en tot heden stel ik daar vraagtekens bij. Het heeft tijd nodig en dan nog is de vraag of een bassey Martinez doet vergeten hoewel Martinez er ook niet meteen stond. Vraagtekens ook bij Bergwijn. Wijndal voor 10 miljoen is ook te veel. Bij AZ speelt nu een Kerkes en die schat ik hoger in. Het is te hopen dat een Tadic weer in zijn kracht komt en dat Schreuder serieus wordt door Brobbey en Kudus beiden op te stellen. Waar is het wachten op. Dat Ajax niet onder het druk zetten van AZ uit kon spelen is zeer zorgelijk. AZ miste bijna een hele voorhoede.

20-09-2022 14:17

Ajax750 +19

Ajax zonder nummer 9 is geen Ajax voetbal !! Heel snel brobbey in de spits en kudus vrije rol op rechts

19-09-2022 09:16

Ajaxtrouw +6339

En toch moeten we het na gisteren toch ook weer even hebben over onze arrogantie. Als ik ook vooraf weer teksten lees over De Wit als matige voetballer die bij ons niet goed genoeg was. En natuurlijk komt hij technisch tekort. Maar wat een karakter en wat een stelling. Dat zie je bij onze spelers eigenlijk nooit. Als het technisch ff niet lekker loopt dan wordt er bijna nooit geknokt. Voelen ze zich te min voor

19-09-2022 08:45

PetrusKeizer +10739

We winnen met 4-0 hier, 4-0 daar: geweldig, hè? Bassey, topaankoop, Alvarez : waar zijn de haters nou?, Berghuis kanjer, Taylor zoooo goed die jongen, Rensch hij wordt steeds beter (komt omdat hij concurrentie heeft), Schreuder komt goed over, rustig en analyseert goed, enz enz enz
2 verliespotten op rij 2 x 2-1 : Schreuder opzouten, Tadic op de bank, Rensch kan er geen kloot van, Bassey heb je voetballend niks aan enz enz enz

19-09-2022 07:52

Rob1706 +1694

Wedstrijd hier In Thailand gekeken en na een onrustige nacht toch wel tot de conclusie gekomen dat Schreuder niet echt een tactisch meesterbrein is zoals velen geloofden. Het elftal wat hij de wei in stuurde blijkt eenvoudig te ontregelen. Bergwijn functioneert stuk minder zonder Wijndal achter hem.
Tadic functioneert alleen nog op links en absoluut niet meer op rechts. Ik heb altijd geleerd alleen een sliding te maken als je zeker bent dat je de bal kunt onderscheppen, anders altijd op je benen blijven staan. Verder ontbreekt het aan een echt creatieve middenvelder, meeste gevaar kwam van Blind met zijn passes. Helaas is die te traag om permanent op middenveld te spelen. Alvarez verplaatst de bal alleen maar. Taylor was klaarblijkelijk op na 1 helft. Berghuis maakte ook het verschil niet. Kudus is naar mijn bescheiden mening ook geen 10 maar meer een 8, dit omdat hij iets te veel met de bal loopt i.p.v. steekpass te geven. Schreuder zal toch bij zichzelf te rade moeten gaan welke 11 hij gaat opstellen, daarbij voorbijgaan aan grote namen indien nodig. Ik wil simpel mijn club, die ik al sinds 1969 volg, het Ajax voetbal zien spelen.

19-09-2022 02:51

Sjakio +2367

Heb je moeder pas gedaan, hariger hoeft van mij niet...

19-09-2022 01:32

Steffenhagen +37816

Bassey is niet beter dan Schuurs. WAt een blamage om de scouting van Ajax buitenspel te zetten en je uit te leveren aan de zaakwaarnemer van schreuder.

18-09-2022 23:52

Daneman +1383

1 tegen 1 vond ik Schuurs matig, gemakkelijk te passeren. Want traag qua handelen. Daar is Bassey al veel beter in. Tevens met kopduels.

19-09-2022 11:32

Bruno04 +15736

Zo jammer dit. Zit net het programma te kijken. Met winst vandaag had je een top uitgangspositie. Tm psv 6 november krijg je allemaal rechter rijtje. Tot psv moet je gewoon alles winnen. Had je vandaag gewonnen had je daar de afstand kunnen vergroten.

18-09-2022 23:50

Jan Doedel +4281

Het was vandaag inderdaad ondermaats. Maar dat het hele team nou ineens waardelois is is overdreven.

Het enige wat eraan ontbreekt is de wil om te winnen. Als je tegen een redelijk goede tegenstander speelt die er wel voor vecht krijg je het altijd moeilijk.

De meneertjes moeten leren vechten! Talent is er genoeg, nu het mentale asoect nog!

18-09-2022 23:34

Hetzijnmaar +5453

Voor sommige spelers is Oranje veel belangrijker dan Ajax buiten hun loonstrook van Ajax om

18-09-2022 23:20

Didulica87 +2304

Gewoon tegen Liverpool en AZ geen kut van gebakken. Straf training inclusief Alfred 14 km rennen morgen.

18-09-2022 22:38

4EVERAJAX +8372

Blijf het een beschamende uitslag vinden. Maak eens een goede opstelling volgens TIPS, met techniek, inzicht, persoonlijkheid en snelheid. Zo moet het zijn! En dan een team vormen, strijden en jezelf en de supporters trots maken!

18-09-2022 22:13

Red Devil +3604

En weer gaven een aantal bepalende spelers niet thuis net als in de wedstrijd tegen Liverpool van de week.
Veel geld betaald voor middelmatige spelers.

18-09-2022 22:06

Oldstar +5268

Ik dacht echt dat we de hele eredivisie ondersteboven zouden spelen, ben dus flink geschrokken. Hopen dat het een vormdip is.

18-09-2022 21:57

Oldstar +5268

By the way, vergat ik te zeggen die Bassey zat bij de Rangers echt aan zijn top. Vraag me af of hij het niveau van Ajax aankan.

18-09-2022 22:00

Hetzijnmaar +5453

Dat kan hij duidelijk niet

18-09-2022 23:15

MarcHogervorst +35302

Dit is nou juist waar ik helemaal niet van overtuigd ben. De hele eredivisie ondersteboven spelen? Vorig jaar, twee punten voorsprong op het einde. Alleen twee jaar geleden een grote voorsprong, de jaren daarvoor ook hele kleine verschillen. Hoezo zou Ajax met twee vingers in de neus de schaal halen? Hoezo is Ajax de eredivisie ontgroeid en heeft het te weinig tegenstand? Ik snap niet waar mensen dat vandaan halen.

Juist daarom had ik vandaag me handen dicht geknepen met slecht spel maar toch drie punten, en het geluk van een kampioen.

18-09-2022 22:07

Oldstar +5268

Had echt het idee dat die geweldige financiële mogelijkheden ons ver boven de rest zouden brengen. Toch een soort Bayern van Nederland.

18-09-2022 22:39

Jariking +5445

Fabels, alsof wij al 10 jaar achter elkaar kampioen zijn. Psv is nog maar 4 jaar geleden gewoon kampioen geweest.

19-09-2022 07:43

MarcHogervorst +35302

Precies. Ik wil niet te snel conclusies trekken, maar soms lijkt het erop dat sommige mensen pas een paar jaar naar Ajax kijken. En dan alleen Ajax zijn gaan volgen na successen in de CL. Vervolgens in een moeilijke uitwedstrijd in de ED klagen dat het na een half uur nog niet 0-3 is, en dat ze zich niet geamuseerd voelen of zo. Niet te negatief doen, zeg ik mezelf dan, maar ik irriteerde me toch wel gisteren niet alleen aan Ajax' spel maar ook aan sommige 'verongelijkte' commentaren.

19-09-2022 10:59

Gewoon Gijs +18355

Wat een ouderwets zwakke vertoning. Van Ajax en van Nijhuis en Var, bal op de lijn wordt bewust met bovenarm tegen gehouden en de aanslag op Brobbey moet rood zijn. Ver over de grens, grote fout van scheids en var

18-09-2022 21:34

Qifesh +24917

Jajaa.. Calimero argumenten dit..

19-09-2022 10:22

Gewoon Gijs +18355

nope dit mag en moet zelfs benoemd worden, Ajax wordt slecht behandeld door scheidsrechters. Slechter dan psv en feyenoord. Als je dan zelf zo zwak voetbalt dan kost je dat punten

19-09-2022 13:08

Qifesh +24917

Misschien krijg je gewoon meer gunfactor als je beter speelt dan wanneer je alleen maar appelleert

19-09-2022 15:40

Kaasje93 +366

hoi ik ben tjarda en ik ben bijna blind

18-09-2022 21:25

PH2BOT +40155

Pascal Jansen zag hoe Klopp dinsdag met zijn tactiek van consquent hoog druk blijven zetten Ajax over de knie legde.....en deed dat vanmiddag succesvol in het klein. Schreuder(t) had er opnieuw geen antwoord op. En dit gaat zich natuurlijk herhalen de komende wedstrijden want alle tegenstanders zien nu dat Ajax niet bij machte is om zelfs tegen een verzwakt AZ onder die druk uit te spelen.

18-09-2022 21:24

louis60 +11472

Luuk de Jong en Manueke stromen binnenkort weer in bij de lampies. Die worden dus alleen maar beter. We hadden vandaag echt los moeten staan. Maar...lampies zijn ons zelfs al gepasseerd. En Kaasdragertjes en Rotje Knor hijgen in onze nek. Europees gaat het met dit team ook niks worden. Wie krijgt dit team weer aan de gang?

18-09-2022 21:24

PH2BOT +40155

Meer dan 100 miljoen ingekocht...en dan krijg je deze klotezooi voorgeschoteld. Onze mooi weer voetballertjes vormen geen team...zit geen enkele balans in. En Bassey . nou...gooi die 19 jarige Turk er maar in vanaf nu. Veel slechter dan die Bassey zonder Adriaan kan hij niet zijn.

18-09-2022 21:31

Bruno04 +15736

Ik snap je punt maar “zelfs” is overdreven😂 je doet alsof we 10 punten hebben gehaald uit 5 wedstrijden. Tot vandaag hebben we alles gewonnen 😂

18-09-2022 23:53

AlmightyAjax +5828

Maar nu weet iedereen hoe ze tegen Ajax moeten spelen. Zelf het b team van Az lukt dat.

19-09-2022 07:43

AgeM +939

Schreuder is geen Ajacied

18-09-2022 21:23

nlvcmn +5808

En dan spelen we na de interlandbreak weer tegen Volendam en Eagles waardoor Alfred weer lekker denkt dat hij alles op een rijtje heeft en dat Blind en Tadic een versterking zijn voor Ajax.

Wedden dat we gewoon eraf gaan tegen Napoli? Net zoals tegen Getafe, Roma, Valencia, Atalanta en Benfica met 0-1. Gewoon weer lekker met de veels te trage Blind en Tadic die eenvoudig te verdedigen zijn.

18-09-2022 21:20

LuisSuarez01 +5403

Tegen Napoli wordt t evenmin appeltje-eitje zoals " we" bij de loting toch wel dachten. Ok liverpool favoriet maar ons Ajax als 2e overwinteren prima. Het zal allemaal feller, sneller en geconcentreerder moeten, tis geen potje in de e.d. spel tegen az ook gewoon teleurstellend. Missch wel goed de interland break.

19-09-2022 14:07

vandenhaas4 +15056

Ajax heeft deze zomer misschien iets teveel kwaliteit verloren om dit soort wedstrijden op 90% te winnen.

18-09-2022 21:20

Gewoon Gijs +18355

iets te veel?

18-09-2022 21:35

Dusbaba +15350

Iemand hier opperde dat een keertje en ik vond het helemaal niet zo'n slechte. Tadic op 6. Ik zou het wel eens een keertje willen zien.

18-09-2022 21:18

Tommyshelby +128561

De Schone variant.

18-09-2022 21:31

Dusbaba +15350

Psies, net als Schone moet hij het niet hebben van zijn loopvermogen. Techniek en overzicht heeft hij genoeg. Ik zie het wel zitten. Ik zou het iig graag een keertje willen zien. Daar op rechts voelt Tadic zich gewoon niet lekker.

18-09-2022 21:32

YRGI +32921

Het is heel jammer, maar op een gegeven moment moet je doorselecteren om ruimte te maken voor nieuwe talenten. Tadic zit er totaal niet in, op Heerenveen na, dus die zet je op de bank. Kudus naar rechts, wat hij ook weleens in Denemarken deed. Kan prima met zijn snelheid. Als je 'm in de as wilt, dan zet je Berghuis (helaas) op rechts en Kudus op 10. Brobbey in de spits. We hebben een kapstok nodig om de bal vast te houden, omdat er niet normaal kan worden gevoetbald van achteruit. Bassey is een drama aan de bal, Alvarez is een drama aan de bal, Timber is matig aan de bal, Rensch niet top. Blind moet z'n dag hebben. Vorig jaar had je Martinez en Mazraoui.

18-09-2022 21:13

4EVERAJAX +8372

Conceicao op rechts dan

18-09-2022 22:23

PH2BOT +40155

Bassey is voor mij nu al een flop van 22 miljoen aan het worden. Wàt 'n zenuwelijer is me dat zeg!!...Martinez is 3 klasse beter!! Wanneer je zo al staat te klunzen in de kleredivisie....70 terugspeelballen op Pas40.....pffff Die cv van AZ die er voor Martens Indy in kwam...die speelde foutloos èn met verve. Haal die alvast maar....of zet die Turk 'ns naast Timber. En pols Pascal Jansen alvast eens voor het Ajax coachschap....met Schreuder gaat ' t 'm zo niet worden natuurlijk. En AZ miste hun gehele voorhoede!! Je had verwacht dat Bergwijn voor Ajax zou doen wat Gakpo vanmiddag voor PSV deed. Maar alle energie lijkt er inmiddels ook al weer uit bij Bergwijn. En wanneer je de toren van Pusa inzet moet je daar wel meteen een juiste tactiek op los laten natuurlijk...maar zelfs dat bleek al te veel gevraagd.

18-09-2022 21:12

ST +23068

De Martinez van nu is niet de Martinez die net bij ons binnen kwam. Geef Bassey de tijd en hij wordt een publiekslieveling.

18-09-2022 21:13

PH2BOT +40155

Ik ben bang van niet. Martinez werd gehaald voor 5 miljoen...en was feitelijk nog een nobody . Bassey is gehaald voor 22 miljoen en speelde een EL finale. Daar mag je dus meteen wel wat méér van verwachten dan 100 terugspeelballen op Pas40. Hij moet zèlf opbouwen ipv laf ballen naar Remco terug plaatsen . Maar dat blijkt hij dus niet te kunnen....zelfs niet eens tegen een behoorlijk gehavend AZ. AZ speelde voetbal om te winnen....Ajax was niks meer dan blaasvoetbal voor astmapatiënten...wàt een afgang!!!

18-09-2022 21:39

Steffenhagen +37816

Nee helaas , hij mist alles voor de top . Die zien we terug bij Sheffield united

18-09-2022 23:54

SjakiedeWit +2636

Ik snap alle frustraties hier, die heb ik zelf ook. Ik kan niet leven met een oproep tot geweld, zoals van “in Bassey we trust” Hij roept zo maar even dat De Wit neergestoken moet worden…..

18-09-2022 21:11

Dusbaba +15350

Wie roept dat?

18-09-2022 21:20

SjakiedeWit +2636

Hij noemt zich “ in Bassey we trust” Voorheen heette hij Antony39

18-09-2022 21:21

Dusbaba +15350

Ik lees het nu idd. Ik mag hopen dat dit buiten de gedragscodes van deze site valt en hij een waarschuwing krijgt van de redactie hier.

18-09-2022 21:31

PH2BOT +40155

Antony39 kreeg al eerder een ban. En niet zomaar.

18-09-2022 21:40

MarcHogervorst +35302

Ah, nou dacht ik dat ik zat te schelden me zat te misdragen, maar dan valt dat nogal mee dus.

18-09-2022 22:00

SjakiedeWit +2636

Ik roep zelf ook wel eens wat, maar iemand neersteken gaat te ver

18-09-2022 22:09

MarcHogervorst +35302

Als ik zoiets roep, zorg ik er voorzichtig voor, dat alleen de kat het kan horen! En schrijf het zeker niet op! :-)

18-09-2022 22:12

erwtenpeller +2011

Geen een scheidsrechter waar we al onze wedstrijden verloren als onder Bas Nijhuis het is niet erg dat je Ajax haat maar laat het niet zo erg merken ik neem het jou nog niet eens kwalijk maar die slappeling van een Egmond die jou er niet op aan durf te spreken

18-09-2022 21:09

Gewoon Gijs +18355

slappe lul van Sar die KNVB niet laat weten nooit meer onder Naaihuis te willen spelen.

18-09-2022 21:37

Steffenhagen +37816

Ajax laat zich al veel te lang piepelen. . Tegen Ajax mag alles en iedereen komt er mee weg . En Nijhuis fluit al jaren bewust tegen Ajax en niemand die er wat van zegt .

18-09-2022 23:56

louis60 +11472

Drie goede tegenstanders dit seizoen: alle drie verloren! Lampies, Liverpool en Kaasdragertjes. Breng de schaal maar alvast naar Eindhoven. Het team is totaal door het ijs gezakt. Wat een slappe hap. Schande. Ik hoop dat we nog 2e worden.

18-09-2022 21:06

ElSandrini +18092

Dat is wel heel pessimistisch, maar er moet veel veranderen... Tactisch, instelling en opstelling

18-09-2022 21:08

Ajacied1981 +17412

Dan heb je de naam Louis en een foto van Michels...en dan reageer je zo.....ga je schamen calimero!

18-09-2022 21:51

MarcHogervorst +35302

Hoewel ik ook baal hiervan, PSV is toch ook niet veel hoor. Drie hele essentiële punten verloren, maar om nu te zeggen dat we geen kampioen meer kunnen worden, nee dat is pas als er nog 1 wedstrijd te spelen is en we vier punten achter staan.

18-09-2022 22:03

Tommyshelby +128561

Je zou maar een as hebben met Verratti, Ruiz, Neymar en Messi. Toch wat anders dan dat beton van ons.

Allemachtig, lijkt wel een ander universum.

18-09-2022 21:06

mido1988 +4290

Kudus naar het middenveld Brobbey erin lijkt mij al een hele verbetering. Tadic rechts is zo statisch grrrr. Balans klopt voor geen meter in het elftal. 2 goede linksbuitens geen rechtsbuiten hoera. Een middenvelder als spits, omdat je geen middenvelder wilt offeren. Trage backs. Individueel echt wel goede spelers, maarja geen balans.

18-09-2022 21:06

ÁlvaroRecoba +13695

Kudus naar rechts zou het al op kunnen lossen? Die is in ieder geval niet statisch en zou lekker zwerven.

18-09-2022 21:10

Gewoon Gijs +18355

jij was zeker ook voor verkoop Antony?

18-09-2022 21:38

Qifesh +24917

Wie was dat niet voor 100m?

18-09-2022 22:06

jo1 +4584

Antony is de jackpot gaat echt geen potten breken daar

18-09-2022 22:17

robbertvd +2407

Het lijkt wel of ze zo hard trainen dat ze helemaal op waren.

18-09-2022 21:06

DrFootball +15141

Is een aanname. Heb je hier bewijs voor?

18-09-2022 21:06

robbertvd +2407

Kun jij lezen? Ik schrijf nergens dat het zo is, ik schrijf dat het zo LIJKT. Dat is dus iets hoe het voor mij LIJKT! Daarmee zeg ik niet dat het zo is! Slechts dat het zo LIJKT.

18-09-2022 21:10

DrFootball +15141

Lees uitstekend en lees een aanname die nergens op gebaseerd is. Op deze manier suggereer je wel iets.

18-09-2022 21:16

robbertvd +2407

Nee jij leest wat je wilt lezen. Het leek of ze niet vooruit te branden waren, waardoor het LIJKT, is dus niet zo, of er te hard getraind was. Nogmaals zo leek het, zeg niet dat zo is, dus zeker geen aanname.

19-09-2022 16:56

GekkeGerrit +1725

Het gaat ajax nu opbreken dat koste wat kost tadic moet spelen.

18-09-2022 21:04

ElSandrini +18092

En Alvarez... Dan spelen we in een kommetje zonder spelverdeler in het midden... Berghuis speelt te diep en Alvarez zakt in omdat blind en Rensch aan de zijlijn staan. Dan kom je nooit aan het voetballen door de as. Als Schreuder dit niet ziet en/of omdraait hou ik mn hart vast voor de rest van het seizoen

18-09-2022 21:05

PH2BOT +40155

Alsof Tayler zo lekker bezig was....dan heb je dus veel meer aan een vechter als De Wit: die wil winnen!!

18-09-2022 21:13

YRGI +32921

Ik denk dat hij het wel ziet anders is het echt een tactisch onbenul. Hij is denk ik bang om de grote jongens te wisselen. De problemen op dit moment liggen veelal bij Bassey, Alvarez, Tadic. Blind was vandaag goed, maar voldoet ook vaak niet. Maar die zou ik er nu niet uithalen, want dan heb je helemaal geen voetbal meer van achteruit.

18-09-2022 21:16

VOETBALisOORLOG +1780

Alleen Blind kan opbouwen voor de rest niemand

19-09-2022 04:08

Bruno04 +15736

Helaas gaat zoiets altijd in een transitie met grote spelers die net wat minder worden. Dan krijg je zo’n jaar dat ze wat meer aankloten maar nog wel de status hebben. Daarna gaan ze er sneller uit. Ik accepteer dat dat dit jaar is.

18-09-2022 23:57

Talent +693

Slappe instelling. Dat is in het verleden vaker een manco gebleken.
Wat ik overigens schandalig vind is dat de VAR niet ingreep bij de aanslag op Brobbey. Daar hebben we overigens niet door verloren.

18-09-2022 21:04

Dirk.v +14939

Als daar wel gewoon rood voor was gegeven had hij die bal daarna niet meer van de lijn kunnen redden. Kost dus een punt.

18-09-2022 21:06

ElSandrini +18092

Hij redde toch eerder van de lijn ? De overtreding was daarna volgens mij

18-09-2022 21:09

PH2BOT +40155

Was De Wit die de bal van de lijn haalde. Rijnders beging die paarse overtreding op Brobbey.

18-09-2022 21:43

mido1988 +4290

Ik begin me toch zorgen te maken. Geen vervanger halen voor Antony scheelt een hele hoop! Daarnaast mag Kudus wel naar het middenveld, ik zie niet in waarom brobbey moet banken i.p.v. taylor/berghuis/alvarez. Taylor kan ook als 6 spelen.

18-09-2022 21:03

DrFootball +15141

Snap je nou nog steeds niet dat Kudus als 9,5 het beste tot zijn recht komt. Was onze beste man afgelopen dinsdag.

18-09-2022 21:04

PH2BOT +40155

De 'minst slechte' kun je dan beter zeggen want het was niet des Ajax hoe er dinsdag gespeeld werd.

18-09-2022 21:16

DrFootball +15141

Glas altijd half leeg?

18-09-2022 21:18

YRGI +32921

Dat viel wel mee. Heeft een neusje voor de goal en een mooie, technische voetballer. Maar dribbelt ook voortdurend met z'n kop naar beneden. Hij kan beter direct achter Brobbey spelen, desnoods zet je ze naast elkaar.

18-09-2022 21:18

PH2BOT +40155

Of glas is te groot...dat is nl de 3e optie.

18-09-2022 21:44

mido1988 +4290

jawel snap ik wel, maar we halen brobbey eruit die ook belangrijk is voor het elftal. terwijl er spelers minder spelen op het middenveld.

18-09-2022 21:55

wijsneus +5246

Rensch kan je wat mij betreft afschrijven. Die gaat het niet redden. Sanchez even aankijken hoe die het gaat doen, maar ik zou alles op alles zetten om Frimpong bij Leverkussen weg te halen. Je kan nu gewoon niet opbouwen via de rechterkant.

18-09-2022 21:00

DrFootball +15141

Rensch is 19 man. Die ga ik nog niet afschrijven. Ik vind het erger dat onze topaankoop Bergwijn het niet laat zien tegen de teams waarvoor je mag verwachten dat hij is gehaald met 32 miljoen: de top.

18-09-2022 21:03

louis60 +11472

Rensch is veel te slap en te traag van begrip. Timing heeft hij niet en dat gaat ie ook niet meer krijgen. Ik vond Klaiber nog beter.

18-09-2022 21:09

Daanafcak +3028

Ik vind Dani de Wit met de keer dat we ‘m treffen een grotere engnek, bah.

18-09-2022 20:58

Jariking +5445

Heel eng idd valt mij ook op. Respectloos naar zijn opleiders.

18-09-2022 21:03

Ajacied33 +36706

Echt een mafkees is dat ja. Past wel bij Psv

18-09-2022 21:03

DrFootball +15141

Te makkelijk! Ook niet mijn speler, maar doet gewoon wat hij moet doen voor zijn huidige team.

18-09-2022 21:05

Daanafcak +3028

Oneens, vergelijk het maar eens met wedstrijden tegen andere tegenstanders dan Ajax

18-09-2022 21:14

PH2BOT +40155

Hij wint...en wij zijn de losers. Dat zijn gewoon de harde feiten. Heeft zich prima ontwikkelt bij AZ. Vandaag zag je ook de miskleun van Van Gaal om Tayler al op te roepen voor Oranje. Die zakte vanmiddag volledig door het ijs.

18-09-2022 21:19

Ajacied1981 +17412

Hadden we Dani vandaag maar in ons team, met die mentaliteit hadden we niet verloren

18-09-2022 21:37

DrFootball +15141

Bergwijn net als afgelopen dinsdag totaal onzichtbaar.

18-09-2022 20:55

Qifesh +24917

Leuk man die linkerkant

18-09-2022 22:15

Telamon +9192

Waarom is het bij velen, na al die jaren ook onder Ten Hag, nog steeds niet duidelijk dat dit Ajax heel veel moeite heeft met hoog drukzettende tegenstanders? Heeft weinig met frisheid of inzet te maken, en alles met onkunde, zowel individueel als tactisch en als team.

Zeker onder Schreuder wil Ajax die bal over de grond naar voren krijgen, maar dat wordt door hoge druk met soms iedereen 1-op-1 steeds onmogelijk gemaakt, en waar andere teams met meer fysiek die bal eroverheen zouden leggen en die lange bal geregeld zouden winnen, heeft Ajax dat fysiek niet, en verliest het het daar veelal ook. Dan word je vrij kansloos. De wil is er om het op een bepaalde manier te doen, maar het wordt totaal niet zo ingericht om het ook te laten werken.

Als je onverhoopt wordt vastgezet, zet je aanspeelpunt Brobbey erin, Kudus naar het middenveld, en geen Alvarez op 6. Zonder Alvarez heb je een afspeelmogelijkheid meer over de grond, en als je als team dan ook meer beweegt zonder bal en zou trainen op het korte en vlotte combinatiespel, kan je er over de grond vaker uitkomen, en onder extreme druk win je dat hoge balletje eroverheen vaker met Kudus en Brobbey.

Ik vind dat velen van jullie ook niet mogen zeuren. Altijd maar Alvarez ophemelen, en het dan raar vinden dat Ajax moeilijk onder druk uit kan voetballen... Wat wil je nou? Beuken en breken, of verzorgd en technisch vlot voetbal van achteruit? Liever een beetje extra verdedigende zekerheid, of veel meer opbouwende en aanvallende kracht? Met alle voordelen van dien, ook op verdedigend vlak, want spel bij balbezit is eigenlijk nog belangrijker verdedigende gezien. Onder druk uit spelen, bal sneller veilig naar voren, minder balverlies = minder omschakelen, meer balbezit = makkelijker aansluiten en rust en controle, bal sneller en vaker ook via het middenveld naar voren = meer kansen en goals.

Vorig seizoen, ging men in de eredivisie EINDELIJK druk zetten op Ajax, of speelden heel compact, laag of hoog op het veld, en men volgde dat voorbeeld massaal. Sindsdien was het enorm moeizaam in de eredivisie, zelfs tegen laagvliegers.

Het is te hopen dat dat nu minder het geval zal zijn, maar Ajax moet daarop voorbereid zijn. Dus anders neerzetten en keihard trainen op spel in de kleine ruimte en het combinatiespel, en meer balvastheid op het middenveld en in de spits voor de onverhoopte momenten dat je de bal hoog moet spelen.

18-09-2022 20:54

AFCACruijff14 +161057

Lief dagboek, daar ben ik weer met mijn tirades over Alvarez. Ik slaap er heel slecht van. Groetjes.

18-09-2022 21:03

Tommyshelby +128561

Hij doet het wel tenminste steeds met onderbouwing. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar ik heb er respect voor.

18-09-2022 21:04

Telamon +9192

Ja joh, focus je meteen weer op mijn opmerking over Alvarez.

En het is gewoon waar dus vuk off

18-09-2022 21:04

AFCACruijff14 +161057

Als je als een vastgelopen plaat steeds met hetzelfde komt dan heb ik er in zijn geval niet echt respect voor.

18-09-2022 21:04

AFCACruijff14 +161057

Het is dan ook zo belachelijk voorspelbaar bij je dat het de rest van je dagboek meteen waardeloos maakt. Echt, wat een treurige rancune naar een speler die tenminste wel overeind blijft in grote wedstrijden.

18-09-2022 21:05

Telamon +9192

@AFCA

Mensen die hem ophemelen en eeuwig een hand boven het hoofd houden, wat continue gebeurt, kan je dan ook een vastgelopen plaat noemen, alleen bevalt dat nummertje jou beter, en klaag je er niet over.

18-09-2022 21:08

Telamon +9192

Rancune?

Het lijkt me een leuke kerel, rancune is iets persoonlijks, ik heb niks tegen hem, wil hem alleen nooit op 6 bij Ajax zien, want haalt Ajax voetballend teveel naar beneden. Zolang ik van dat gegeven overtuigd ben, en niemand mij met argumenten weet te overtuigen van iets anders, dan zal ik dat blijven benoemen.

Zelfs nu, nu Ajax duidelijker dan ooit moeite heeft met die druk, wordt Alvarez nog steeds als optie gezien. Absurd. Als je voor hem kiest, gooi dan ook het Ajaxspel overboord en ga gewoon lange ballen spelen.

18-09-2022 21:11

AFCACruijff14 +161057

Hartelijk dank. Gelukkig 2 weken break nu, daarna mag je het weer copy and pasten bij de volgende wedstrijd. Of we nu 8-0 winnen of verliezen, je moet en zal je Noord-Koreaanse tirade er door drukken.

18-09-2022 21:13

Dusbaba +15350

Dat weten we pas als Alvarez een keertje niet speelt. Kan mij even niet herinneren wanneer dat voor het laatst was. Dus tot die tijd is het ongelijk van Telamon niet bewezen. Oh ja, dan ook nog tegen een ploeg die hoog druk zet. En dan natuurlijk een voetballer voor hem in de plaats. Geen Klaassen of zo.

18-09-2022 21:15

TontoKarnaggel +42461

#Telamon: Je post snijd hout, grotendeels de vinger op de zere plek. Elke moeizame partij van ons verloopt namelijk volgens een vast stramien en een hoog druk zettende tegenstander is daarin een terugkerend iets. Ik denk alleen niet dat de nadruk zo op Alvarez gelegd hoeft te worden. Ok, ik snap waarom je hem benoemt maar het probleem zit zo veel breder en dieper.

18-09-2022 21:20

Robuust +2068

Hij komt tenminste met een verklaring voor het stroperige spel van Ajax, jij valt hem de hele tijd persoonlijk aan. Kom anders even met een alternatieve verklaring ipv die dooddoeners. Ga even wat onderbouwen ipv die oneliners van je.

18-09-2022 21:28

Telamon +9192

@AFCA

Klopt, ik ben niet zo opportunistisch van mening te veranderen vanwege een uitslag. Mijn mening is gestoeld op argumenten en ideeën, niet op opportunisme. Vandaar ook mijn standvastigheid.

18-09-2022 21:34

Telamon +9192

@Dusbaba

Precies ;).

Maar dat je opbouwend beter bent met iemand als Grillitsch of Taylor op 6, is natuurlijk een feit. Of je meer resultaat gaat behalen over een heel seizoen is niet bewezen, en valt nooit te bewijzen, maar een echte Ajacied gelooft van wel.

En goed opbouwen vergt wel ingespeeld zijn op elkaar. Als Taylor of Grillitisch daar komt te spelen moet je dat natuurlijk wel wat tijd gunnen. Maar het zal meteen al beter gaan. Je moet echter niet a la Ten Hag dan Gravenberch ineens op 6 gaan zetten, wat ie niet is, en waar ie totaal niet gewend was. Maar zelfs dan was het opbouwend en voetballend al veel beter.

18-09-2022 21:40

Telamon +9192

@Robuust

Ik ben wel drammerig wat dat betreft, en Alvarez zal hij hoog hebben zitten en dan is het niet leuk iemand daar de hele tijd op te zien zitten zeiken, dat begrijp ik wel. Maar zolang het in mijn ogen het grootste pijnpunt blijft, zou het juist raar zijn dat dan maar te laten en er niks meer over te zeggen.

18-09-2022 21:42

Telamon +9192

@Tonto

Het probleem is natuurlijk niet alleen Alvarez, maar dat vind ik opbouwend gezien wel de allerduidelijkste en de eerste om op te lossen. Ik benoem dan ook andere dingen, zoals ook een balvastere of beter in te spelen 10 van achteruit (Kudus), wellicht de makkelijker combinerende Baas op linksback, een sterk aanspeelpunt in de spits in de vorm van Brobbey, etc.

Maar het het spel zonder bal als team.

18-09-2022 21:44

Tommyshelby +128561

Neres maakt nog maar eens een goal. Tja.

18-09-2022 20:54

Sjonnie +18814

Tadic is echt uit vorm maar bovenal ... hij is veel te traag ...
Kom op Dusan, je laat je piepelen en ringeloren door een tienertje van 18

18-09-2022 20:53

ST +23068

——— Tadic - Brobbey - Bergwijn ——
———————- Kudus —————-——-
———— Taylor ———— Grillitsch ———
Wijndal - Bassey - Timber - Sánchez
———————— Pasveer —————-———

Tadic en Bergwijn paar keer per wedstrijd van kant laten wisselen. Grillitsch ipv Alvarez voor meer voetballend vermogen. Sánchez verdedigt als een kerel itt Rensch.

18-09-2022 20:50

Adam24 +39069

Ik vond Blind de beste man op het veld vandaag bij Ajax (net als dinsdag overigens). Bassey eraf en Blind in het centrum. We moeten weer aan het voetballen komen.

18-09-2022 20:53

ST +23068

Ik Pasveer. Blind heeft al heel vaak aangetoond tekort te komen als LCV. Bassey is een ruwe diamant. Wijndal heeft veel meer de snelheid die nodig is als wingback.

18-09-2022 20:54

robbertvd +2407

Bassey liep zich kapot tegen Liverpool juist omdat hij er twee had! Daarbij is blind in het centrum zelfmoord!

18-09-2022 20:55

ST +23068

Precies Robbert

18-09-2022 20:56

Adam24 +39069

Bassey liep vooral zichzelf kapot door een constante stoorzender in balbezit te zijn waardoor Ajax de hele tijd de bal kwijt was en dus de hele tijd achter de bal aan moest lopen.

18-09-2022 20:57

Adam24 +39069

Ruwe diamanten zitten bij Ajax tegenwoordig op de bank.

18-09-2022 20:57

ST +23068

Ja en dat moet dus niet. Dus Bassey basis laten. Als je daar Blind zet wordt je gesloopt. Dan kun je Blind nog beter verkiezen boven Wijndal.

18-09-2022 20:59

Adam24 +39069

Met Wijndal ipv Blind ga je nog minder voetbal krijgen van achteruit.

18-09-2022 21:00

ST +23068

Ik heb liever voetbal vanaf het middenveld dan van achteruit. Nu is alleen de verdediging aan de bal. Pasveer zelfs het meest van welke keeper dan ook OOIT in de Eredivisie. Om te janken.

18-09-2022 21:04

Adam24 +39069

Maar hoe ga je bij het middenveld komen dan? Dat Pasveer het meest aan de bal was bevestigt toch juist precies wat ik zeg?

18-09-2022 21:05

ST +23068

Als je denkt dat elke aanval vanuit de verdediging begint begrijp je het gewoon niet. De strijd wordt op het middenveld vaak beslist. Leuk om Blind te laten opbouwen als centrale verdediger. Maar je weet wel dat elke counter in het netje ligt. Ik zie Wijndal veel liever combineren op de helft van de tegenstander dan Blind. Daarnaast heb ik liever Bassey als mandekker van de spits als je een counter om de oren krijgt dan Blind. Laat ze de opbouw lekker vanuit het middenveld oplossen. Bijv door niet meer met Alvarez als 6 te spelen, maar met Grillitsch.

18-09-2022 21:08

Adam24 +39069

Als je jezelf niet meer snapt omdat je jezelf tegenspreekt, mag je dat gewoon zeggen hoor.

18-09-2022 21:09

ST +23068

Nooit leren lezen?

18-09-2022 21:16

Adam24 +39069

Maar nogmaals, hoe ga je de bal bij het middenveld krijgen? Hoe ga je mensen voor de bal krijgen? Of gaan er 3 man op het middenveld de bal tikken terwijl er 4 spelers achter staan te wachten?

18-09-2022 21:26

ST +23068

Nu Tadic en Bergwijn allebei niet op hun positie de laatste 2 wedstrijden uit de verf kwamen. Misschien even omdraaien?

18-09-2022 20:49

Maikel +6862

Waar zijn al die mensen die voor het seizoen zeiden dat we nu eindelijk door de as zouden gaan voetballen onder Schreuder??

18-09-2022 20:49

Telamon +9192

Schreuder zei dat zelf, maar heeft dat nooit toegepast, al speelt hij al meer via het middenveld dan Ten Hag, die dat vrijwel nooit deed.

18-09-2022 20:59

Adam24 +39069

Ik snap echt wel dat Bassey bepaalde kwaliteiten heeft, maar als je dit zo gaat laten, wordt dit een heel groot probleem. Bassey is goed in de omschakeling om de de counters eruit te halen (hoewel hij vandaag enorm veel duels verloor van odgaard). Maar als hij de opbouw moet verzorgen is het drama. Bassey, Timber, Alvarez = geen opbouw.

18-09-2022 20:49

superajax +11435

Pfff,ben altijd zo chagrijnig na een nederlaag van ons aller Ajax.

18-09-2022 20:49

ST +23068

Ik zie veel mensen zeiken op Bassey maar dat is volgens mij de laatste om op te zeuren. Hij is pas net binnen en moet het doen met een waardeloze trainer die zijn team steeds verkeerd neerzet én verkeerd ingrijpt en spelers om hem heen die hopeloos uit vorm zijn. Geef die jongen wat tijd.

Bergwijn, Tadic, Blind, Timber, Berghuis. Dat zijn jongens waar je als ervaren Ajacieden meer van mag verwachten dan wat ze laten zien tot nu toe.

Daarnaast, vind ik het vooral Schreuder die echt geen flauw idee lijkt te hebben waar hij mee bezig is. Totaal geen lijn in te bekennen.

18-09-2022 20:45

wijsneus +5246

Ik stoor me daar ook heel erg aan. Die jongen doet het gewoon heel verdienstelijk tot nu toe. Opbouwend wat minder ja, maar hij speelt hier pas net en het is niet alsof de rest van de verdediging nou zo geweldig is opbouwend op dit moment.

18-09-2022 20:48

Adam24 +39069

We mogen een aankoop van 23 miljoen toch wel kritisch benaderen? We mogen toch twijfels uitten bij zijn abominabele balbehandeling? We mogen toch wel benoemen dat hij een brok onrust is in de achterhoede? We mogen toch wel zeggen dat hij te veel duels van Odgaard heeft verloren?

18-09-2022 20:52

robbertvd +2407

Ja hoor maar je mag niet benoemen benoemen dat hij vaak twee man heeft omdat blind te hoog staat?

18-09-2022 20:57

Adam24 +39069

Hahaha, alsof Rensch lager staat dan Blind? Bij iedere club komt een back op, Blind staat zelfs vrij laag voor een back omdat hij meer als middenvelder fungeert dan als aanvaller. Dit wordt gewoon opgelost door Alvarez uit te laten zakken. In balbezit speelt Ajax vaak met drie man achterin.

18-09-2022 20:59

ST +23068

Dat mag je benoemen als je ook benoemt hoe waardeloos zijn teamgenoten waren. Je pikt nu iemand eruit waarvan ik vind dat hij juist het minste te verwijten valt.

18-09-2022 21:00

Adam24 +39069

Ik vind dat je verreweg de allerslechtste man op het veld (voor de 2e wedstrijd op rij) toch echt wel wat mag verwijten. 23 Miljoen en het zweet breekt hem uit wanneer Pasveer hem aanspeelt.

18-09-2022 21:02

Josey Wales +11658

Ajax slap, ongelofelijke hond van een scheids, dan heb je alle ingredienten voor een kutresultaat.

18-09-2022 20:44

Ajacied33 +36706

We moeten niet naar Nijhuis kijken, gewoon naar onszelf. Als ze waren begonnen zoals ze vanaf minuut 80 hebben gespeeld, ga je met 1-4 van het veld. Gewoon een dramatische instelling en niet leveren. Geheel terecht verloren ook

18-09-2022 20:46

Omar +17166

Mensen hebben nog steeds de illusie dat het gaat om meer "geven" of "leveren" oid, maar daar gaat het niet om. Laatste 20/30 minuten ging het veel beter en kregen we opeens kansen omdat ze bij AZ de marathon ook uitgelopen hadden (benen waren leeg, hebben donderdag nog gespeeld) en geen druk meer konden zetten dus die gingen 40 meter lager op het veld staan en dan kan Ajax opeens wel voetballen. Maar het gaat dus mis in de eerste 60 minuten waarin je totaal de wedstrijd niet onder controle hebt en lange ballen gaat spelen, dat moet veel beter

18-09-2022 20:51

Josey Wales +11658

Als je al kut bent zoals vandaag ,kan je die gluiperige prutser dr niet nog een keer bij hebben.Dus altijd wel benoemen vind ik.

18-09-2022 20:58

Hansvz +787

Waarom niet naar de scheids kijken? Eerste beetje overtreding van Ajax gelijk heel terwijl die engnek van de de Wit vol bij iemand met zijn knieën in de rug springt zonder kaart, dat dezelfde engnek ook Bassey een por in de rug geeft. Dat een speler in de tweede helft vol op de voet schopt van een aanvallende actie. Is dat geen rood dan? Dan praat je wel degelijk over een kut scheids. Overigens een zeer slecht Ajax gezien. Ik schrok ervan.

18-09-2022 21:08

E5314 +1135

Het was echt heel slecht en niks lukte .
Eigenlijk wel schandalig dat we van dit AZ verloren, gezien het feit welke basisspelers ze allemaal mistten .

Ze legden er qua beleving en mentaliteit gewoon meer in . En dat mag ons nooit overkomen . Daar begint t mee .. met de juiste instelling het veld op gaan .
Als je dat minimaal niet brengt , dan verlies je ook van dit gehavende🤕🤕🤷🏾‍♂️ AZ
Dat ontbrak eraan vandaag

Maar goed, laat deze laatste 2 wedstrijden een les voor de spelers zijn , dat het echt niet zo kan en BETER moet !!


Ik heb vertrouwen dat t uiteindelijk allemaal goed komt .

De meeste kunnen nu even uitwaaien / even de hoofd leegmaken en na de interland- periode ECHT gaan knallen en afstand beginnen te gaan nemen 💪🏾💪🏾

18-09-2022 20:44

DrFootball +15141

Lees weer een hoop primaire reacties. Er moet weer iemand hangen.

Feit is dat we de eerste 6 wedstrijden gewoon hebben gewonnen in de competitie. En dat we dinsdag tegen een top 3 team hebt gespeeld in Europa en dat AZ uit altijd een lastige uitwedstrijd is.

Voor mij geen reden tot paniek.

Daarbij we zijn 6 basisspelers verloren inclusief de automatismen.

18-09-2022 20:42

Ajacied33 +36706

Dan nog hoor je met dit Ajax van een matig AZ te winnen

18-09-2022 20:49

Maikel +6862

Het waren tot nu toe in de ED stuk voor stuk topteams die meedoen om de Titel.

18-09-2022 20:50

Jaze +275

Kutweek, resultaat technisch. Normaal baal ik van zo’n kansloze interland break maar die zou nu weleens goed uit kunnen komen. Ook het programma ziet er “doable” uit. Hopelijk vanaf de hervatting weer stijgende lijn oppakken. PS; psv wordt de hemel ingeprezen maar die zijn defensief ook behoorlijk kwetsbaar..

18-09-2022 20:42

joodforeverever +38

Was gewoon veel te slap vandaag. Na de 0-1 geen tempo geen instelling. Gewoon denken op 80% redden we het wel. Dat is dus niet zo. Rensch gaat het ook niet leren. Onbegrijpelijk dat ie in oranje selectie zit. Was niets aan de hand als hij was blijven staan bij de 1-1 Bergwijn al 2 a 3 wedstrijden niet gezien. Brobbey moet in de spits en Kudus op 10.

18-09-2022 20:41

FransHoek +8964

Rensch verdedig nog, omdat het een ajax jeugdspeler is en een zeer groot talent. Was tegen Liverpool 1 vd beste., maar heeft moeite met 2 wedstrijden in de week. Tegen az was gewoon ongelukkig. Hij leek uit te glijden.
Ik ben meer geschrokken van Bassey. Die lijkt niet te kunnen voetballen als hij onder druk komt.

18-09-2022 20:50
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.