Ajax ontbeert plan en intensiteit: 'Hier is veel meer uit te halen'

door Jesse ter Haar 93

Bron NOS

Ajax ontbeert plan en intensiteit: 'Hier is veel meer uit te halen'

door Jesse ter Haar 93

Bron NOS

Rafael van der Vaart heeft een teleurstellende voetbalzondag beleefd, zo laat hij weten bij Studio Voetbal. Hij zag 'zijn' Ajax met 6-0 onderuitgaan tegen Feyenoord en gek genoeg kwam dat voor hem niet eens als een grote verrassing. Jeroen Stekelenburg op zijn beurt, heeft vraagtekens bij de topsportmentaliteit bij Ajax.

'Het is echt niveau nul', luidt het pijnlijke oordeel van Van der Vaart over het Ajax van dit seizoen. Hij gelooft ook niet dat er heel veel meer uit te halen is. 'Je kunt er elke trainer op loslaten, maar het heeft gewoon geen zin. Dat is heel pijnlijk, maar wel de realiteit. Het zijn ook nog eens slechte spelers zonder vertrouwen. Dan blijft er heel weinig over.'

'Ik denk dat Ajax vijf, zes goede spelers heeft op dit moment', gaat het kind van de club verder. 'Zij gaan naar De Kuip en denken: als het maar onder de vijf blijft. Als goede speler heb je ook iets van: ik heb een paar gasten achter me staan die er niet zo veel van kunnen. Zij kunnen dat niet zeggen, maar ik aan deze tafel wel.'

Volgens Jeroen Stekelenburg is er wel degelijk meer uit het huidige Ajax te halen. Hij haalt PSV en Feyenoord als voorbeelden aan. 'Als je kijkt naar de intensiteit en fitheid, dan wordt daar toch op een andere manier topsport bedreven? Het is ook een traject dat je met die jongens aflegt. Als je kijkt naar wat Ajax voorin heeft staan, hebben ze met Brobbey en Bergwijn hele slechte wedstrijden gespeeld. Ik denk dat hier veel meer uit te halen is, maar het moet met veel meer intensiteit en er moet een plan zijn. Dat zie je toch helemaal niet bij Ajax?'

Pierre van Hooijdonk ziet eveneens een probleem bij Ajax. Hij zag de Amsterdammers zondag verzuipen tegen Feyenoord, maar niets of niemand stond op. 'Het schip was zinkende en er was in het elftal nul reactie naar elkaar toe. Helemaal niks. Bergwijn heeft de band om zijn arm gekregen, mag een keer kop of munt zeggen en voor de rest hoor je hem niet. Je mag in het veld toch wel een keer zeggen dat het fout gaat?'

Rode kaart Bergwijn?

Het had, kijkend naar de kansenverhouding, voor Ajax nog erger kunnen worden dan 6-0. Bovendien is Stekelenburg van mening dat men de arbitrage zeker niet tegen had. 'Als je er heel nuchter naar kijkt, had Feyenoord twee penalty’s moeten hebben en had Bergwijn een rode kaart moeten krijgen. Wat Bergwijn doet (het vermeend slaan van Bart Nieuwkoop, red.) op 3-0, dat hoort toch niet op een voetbalveld? Dat is toch niet alleen nu eruit, maar ook een paar wedstrijden niet meedoen?'

Lees meer over:
Plaats reactie

PetrusKeizer +10739

aan de basisconditie wordt in de zomerperiode gewerkt, hoofdtournooien ff buiten beschouwing latend. De meeste nieuwe spelers kwamen laat binnen. Daarvan is Avila langdurig geblesseerd en Sutalo regelmatig. Forbs komt van City, mag aannemen dat ze t daar prima op orde hebben ook mbt basisconditie. Het zal me dus vooral benieuwen of er voor spelers als Hato, Rensch, Bergwijn, Berghuis, Brobbey, Taylor de opbouw van basisconditie zelfde was als seizoen ervoor. Brobbey had sowieso conditieproblemen vorig seizoen al, scheen nu dus beter te gaan. Berghuis en Bergwijn weten we. Zelf denk ik dat de energie vooral snel wegebt omdat er te weinig gewonnen wordt. Als je veel wint en ook WIL winnen, dan word je ook niet zo snel moe, dan ga je door die vermoeidheid heen (in t engels: second wind)

09-04-2024 14:41

Torcida +5539

'Als je er heel nuchter naar kijkt, had Feyenoord twee penalty’s moeten hebben'

Omdat dat vrijwel elke thuiswedstrijd gebeurt zeker?

08-04-2024 20:10

Balgevoel +30817

Eén: de ploeg is nog altijd niet topfit. Licht die hele staf maar eens goed door, want dit slaat nergens op. Twee: deze jongens hebben behoefte aan een 'type' Van Gaal (wel op 44-jarige leeftijd, niet die van nu). Iemand die voortborduurt op één visie, niet twijfelt en beetje bij beetje perfectioneert wat hij ziet. De zoveelste trainer zonder eigen visie of koers aanstellen, gaat ons niet helpen. Kom maar op met een eigenwijze klootzak die teamdiscipline en tactische consistentie hoog in het vaandel heeft staan en niet schroomt zogenaamde sterspelers uit de selectie te gooien als ze het teamproces frustreren. Overigens begon ook Van Gaal ooit slecht aan z'n avontuur bij Ajax, voor degenen die niet zo oud zijn als ik...

08-04-2024 10:01

Heldhaftig +11424

Dit team moet gewoon gaan voetballen. Wat zij aan de bal laten zien slaat helemaal nergens op. Je kan ook niet opbouwen als je met 2 6'en speelt omdat het te makkelijk op te sluiten is. De tegenstander gaat gewoon doordekken, waardoor het centrum te druk wordt en je afhankelijk wordt van de ruimtes links/rechts achterin om op te bouwen. Dit is per definitie de kutste positie om de bal te hebben wanneer je nog geen ruimte hebt om voorwaarts te spelen. Cruijff zei dit ook al, en het komt nu gewoon tot de praktijk. Ik kan de desbetreffende quote niet meer vinden maar ben deze nooit vergeten. Het komt er op neer dat je niet allemaal kan komen 'helpen' in de opbouw, en dat je soms meer helpt door een loopactie naar voren te maken of breed te houden.

08-04-2024 09:59

noppenkoning +41096

Het is een combinatie van alles, deze spelers ook totaal niet complementair aan elkaar. Wat je sowieso wel kan doen is er een vechtwedstrijd van maken en dan op max 3-0 houden. Ik denk serieus als mijn vriendin tegen Hlynsson moet vechten mijn vriendin wint op karakter.

08-04-2024 08:50

fredajax +1121

Die gozer is 19 en moet elke wedstrijd spelen want wie hebben we anders, welke 19 jarige laat wel een hoog constant niveau zien in zo'n jonge ploeg? Red bijna geen jonge van 19.

08-04-2024 09:33

AINIESTA +44283

We hadden Misehouy.

08-04-2024 10:10

noppenkoning +41096

Hlynsson is 20 trouwens maarja nog steeds jong hoor maar vindt het helemaal niets, ook niet in Jong waar geen druk op staat was hij gewoon heel wisselvallig.

08-04-2024 10:16

JoshuaSmits +9302

Ik zou hem de komende wedstrijden ook gewoon minuten geven. Hij is gewoon de beste 10 die je hebt. De punten zijn belangrijk en als hij beter is dan zijn concurrenten moet hij gewoon spelen. Ook als hij in de zomer weg gaat. Daarnaast denk ik dat die jongen gewoon nog bij zou tekenen als hij wekelijks minuten maakt. Hij uit zich zo vaak op social media.

08-04-2024 10:24

Chalana1984 +4393

Die Stekelenburg heeft wel een punt: de intensiteit, de fitheid, de scherpte en de fysieke kracht die PSV en vooral Feijenoord op mat leggen, ontbreekt bij Ajax volledig. Heeft met jeugdigheid te maken maar zeer zeker ook met de manier van trainen.

08-04-2024 08:44

SiegiEd14 +2219

Zien we al ruim 2 jaar dat de fitheid bar en boos is!

08-04-2024 08:49

Dirk +7001

Logisch toch na zo'n een voorbereiding ,en daar is Steijn verantwoordelijk voor. Het laadtijdig invloeien van 2e rang spelers( wel betaald als toppers) is er niet of te weinig gewerkt op fysieke basis . Dan denk ik bij de overname van Schip , die pakt dit aan ,al is dat misschien moeilijk midden seizoen, maar ook na de winterstop zie je geen verbetering in deze materie. Ik zal begin seizoen een gretige Van den Boomen , die kan nu totaal niet mee, en zo zijn er nog . En trage Tahirovic, Mannsverk, Rench ,om er enkele te noemen . En wat zie je dagelijks op de trainingen ...rondootjes . Wat een leuke bezigheid , en dat is het juiste woord hoe we onze trainingen het laatste jaar moeten benoemen, ge combineert met extra verlofdagen voor hun top prestaties. .
Dit is inderdaad geen topsport instelling..

08-04-2024 09:25

Hans Verhagen +14049

Hlynsson is nog een kind. Je kan het hem niet eens aanrekenen dat hij het idee heeft dat het allemaal op een slakkentempo mag. Hij staat er toch wel elke week in, dus kennelijk is het genoeg wat hij brengt!. Dit soort spelers hoor je mondjesmaat te brengen en vooral niet het idee geven dat het het enorm talent is.

08-04-2024 07:47

Dirk +7001

Vos en Gooier zijn lichamelijk verder, maar brengen niet veel meer dan Hlynsson,die wel werkt voor het team . Of het altijd efficiënt is heeft ook met het team te maken .

08-04-2024 09:27

Cosey2 +6969

Zullen we van Praag nog ergens horen vandaag denken jullie?

08-04-2024 07:38

Hans Verhagen +14049

Ik hoop het wel ´Ik pak mijn spullen en die van Mosman want die breng ik wel even bij haar langs en ik ga even een borrel halen bij Pier en kom nooit meer terug´

08-04-2024 07:50

Polifinario +2095

Als er een nieuwe AD is aangesteld.

08-04-2024 12:39

Artemio +31630

Fitheid moet worden opgebouwd in de zomer. Het werd 6-0, omdat ze het collectief opgaven. Er was geen enkele speler die de boel bij elkaar hield. Rulli begon zich pas te roeren na de 5-0 evenals Taylor.

Tekenend was dat Schip na de 4-0 alleen maar verslagen op de bank zat. Dat werkt gewoon door op het elftal. Dat valt Schip te verwijten.
Schip heeft veel foute keuzes gemaakt en er valt hem genoeg te verwijten, maar de selectie komt hier ook niet ongeschonden uit. Er is weinig over mijn lijk mentaliteit te bespeuren bij de selectie. Ze laten het ook allemaal gebeuren en vinden het wel prima zo.

Het is gelukkig al bekend dat Schip volgend seizoen geen trainer wordt, maar de helft van de selectie mag ook wieberen.

08-04-2024 07:29

SiegiEd14 +2219

Alles wat Taylor doet is toneelspel! Hij zou goed passen in goede tijden - slechte tijden

08-04-2024 08:50

Dirk +7001

"Overmijnlijk" dit mentaliteits begrip word door de huidige generatie totaal verkeerd begrepen. Dat komt altijd terug in dit soort wedstrijden. Dan gaan de heren voetballer tonen wat ze waard zijn en doen dat op een totaal verkeerde manier. Dat zie je bijna in alle landen . Dan word deze term overal vakkundig veerkracht, ipv zich in te zetten in vb mandekken loopactiie's, sterke kopduels, als ploeg elkaar sturen en steunen . Dat is de juiste manier . Deze generatie gaat dan shoppen, kloppen , roepen , kaarten aan naaien en zich verliezen in eigenbelang
Maar de grote verliezer in deze is het team ,de ploeg en hun fans . Wat vb onze "Leider " doet is afschuwelijk , dat dit niet met weken bestraft word zit ons in dit kutseizoen weer tegen , want anders hadden we deze overbetaalde flapdrol weken in de tribune gehouden z'n hadden andere jongens zoals Gotds vrij hun kans gekregen .

08-04-2024 09:39

nlvcmn +5806

Spelers ontwikkelen zich ook totaal niet bij ons.
Zo’n beelen wordt van de zomer voor een greintje opgehaald uit de KKD en is nu een betrouwbare pion van Slot. Eenzelfde ontwikkeling hebben spelers als Wieffer en Timber doorgemaakt. En zo kan je bij Psv, Twente en AZ vergelijkbare voorbeelden opnoemen.


Bij ons is het andersom. Rensch glijdt al 3 jaar lang weg bij belangrijke momenten, Bergwijn blijft een momentvoetballer, Taylor blijft wisselvallig, Sutalo blijft een bange wezel, Brobbey blijft worstelen met zijn fitheid en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Zoals Stekelenburg bij studio voetbal opmerkte wordt er in Rotterdam en Eindhoven pure topsport bedreven tov Ajax.

08-04-2024 07:28

IndoorNinja +1854

Bergwijn heeft niet eens meer "momenten".

08-04-2024 13:25

LukaLitmanen +81888

Zonder Brobbey Berghuis en wellicht Henderson is dit een heel matige selectie

08-04-2024 07:27

Hebbendiekip +4722

Wat heeft die Henderson nou laten zien? Louter komische momenten waar je jezelf toch kapot voor schaamt?

08-04-2024 14:36

Betuwe85 +20411

Meest pijnlijke elke week is de conditionele achter stand na 60 min zijn we klaar hoe kan dat

08-04-2024 07:25

Hebbendiekip +4722

De jongens trainen wanneer en op het niveau dat ze die dag uitkomt. Daar heb je je antwoord. Zullen vandaag en morgen ook wel weer vrij zijn om bij te komen van deze oorwassing

08-04-2024 14:38

Benjiben +4297

En dan nog mensen zeggen dat het aan de trainer ligt het laatste half jaar onder ten hag was het voetbal ook al niet om aan te zien je moet gewoon zo snel mogelijk afscheid nemen van de rensches in deze selectie.

08-04-2024 07:09

LukaLitmanen +81888

Hlynsson 33% pass zuiverheid..

08-04-2024 07:27

Hebbendiekip +4722

Schip echt alle respect voor dat die in zijn huidige situatie heeft willen instappen en zijn nek heeft uitgestoken, maar kijk nou even objectief naar dat wat hij heeft neergezet.

Heel sterk begin, ajax vanuit de kelder weer omhoog geholpen. Der zat weer wat energie in, wat kleur op de wangen. Maar dit totaal niet kunnen doorzetten.

Op mentaliteit is er dus in het begin resultaat behaald, gunnen het de trainer mooi verhaal blabla, maar er is uiteindelijk geen plan gekomen. Dat breekt je nu op. Schip heeft gefaald om van dit zooitje een semi-collectief te maken (een hecht team is mission impossible), dat mag je hem echt wel aanrekenen toch?

08-04-2024 14:42

Kijker +3373

Geen topsportklimaat. KLAAR.

En wie van buiten komt en de lat hoger legt, wordt als bedreiging weggewerkt.

08-04-2024 07:00

barry1988 +23986

Er moeten weer eens consequenties aan falen verbonden zijn. Iets wat te lang niet gebeurd is.
Daarom zou ik Schip vervangen door Potter en anders Vos. Bergwijn moet captain af zijn, hij laat in niks zien een captain te zijn, gezien zijn inzit mag hij ook wel weer banken. Hlynsson die al maanden dramatisch speelt op de bank zetten. En ook Hato mag wel eens gepasseerd worden die maakt ook al weken te veel fouten. Voor jonge spelers is het af en toe wel goed op hun fouten gewezen te worden en daar de consequenties van te merken.

08-04-2024 06:48

AlexIbarra +19214

Wat betreft Hlynsson en Hato zou gewoon wat rust denk ik ook goed zijn, los van 'consequenties' voor een mindere fase.

08-04-2024 10:16

karlhof +4695

Verval trad al in in het laatste seizoen van TH. met Schreuder, Heitinga, Steijn en VHS heeft Ajax trainers gehad (heeft) die het afbraak proces alleen maar versneld hebben.

Het meest ergelijke is dat iedere eredivisie club een fitter elftal heeft. Zelfs de meeste eerste divisie clubs en amateurclubs op divisie niveau zijn conditioneel sterker. Gisteren bijna geen een duel gewonnen en bijna geen overtredingen gemaakt. De meeste ajacieden kunnen geen kopduel winnen en sprintsnelheid is belabberd. Voetbal intelligentie is bij de meeste spelers afwezig, met de aanvoerder als exponent.

Iedereen heeft kritiek op Taylor maar hij was gisteren de enige ajacied die beleving toonde en spelers uitschold. De rest liep erbij alsof het een traininspartijtje was met na afloop nog leuk pingels nemen.

Het begint echter bij een goede trainer. De huidige technische staf is niets. Na Heitinga en Steijn dacht ik dat het niet slechter kon maar niets is minder waar. Ajax is alleen maar slechter gaan spelen. Geen visie, geen discipline, geen beleving, geen duidelijkheid.

08-04-2024 06:09

Harold +10568

Meer dan de helft van de selectie weet niet wie Feyenoord is. Die gaan er dus echt geen strijd van maken. Totaal geen beleving.

08-04-2024 09:11

TontoKarnaggel +42370

Rensch na 3 seizoenen nog steeds niet doorselecteren en zelfs stelselmatig basis zetten en dan verbaasd zijn dat de intensiteit zo tekort schiet....

08-04-2024 05:41

Turbo +41752

Het uitvoeren van een tactisch plan op enigzins hoog niveau vergt ook voetbalintelligentie. Iets wat wij zeer weinig hebben en iets waarop zeer slecht gescout is.

Het uitvoeren van agressieve pressing vraagt om spelers die dat qua intensiteit, motoriek en dynamiek uit kunnen voeren. Iets waar wederom verschrikkelijk slecht op is gescout. Het huidige Ajax heeft ontzettend veel low-intesity spelers.

Je vraagt dus tactische intelligentie van een collectie spelers waarvan misschien 30 procent daar enige aanleg voor heeft. En je vraagt intensiteit van spelers die dat niet kunnen of beheersen. Daar bovenop verwacht men opbouwende en technische capaciteiten onder druk of in kleine ruimtes van spelers waarvan 90 procent geen bovengemiddelde handelingssnelheid of techniek heeft.

Deze selectie zit volledig verkeerd in elkaar en sluit totaal niet aan op werkelijk elk positief, ook maar enigzins modern, voetbalconcept. Alleen ziet men dat niet. Blijkbaar ook niet bij de club zelf.

Ja, met een goede trainer had je competitief voor de 3e en - realistischer - 4e plek kunnen zijn, zonder enige garantie dat je daar ook daadwerkelijk eindigt. Maar het daadwerkelijke probleem is de samenstelling van de selectie. Met deze exacte selectie gaat een goede trainer ook volgend jaar geen prestaties of voetbal leveren die bij Ajax horen. Onmogelijk.

08-04-2024 01:17

Professor +11112

Je hebt groot gelijk wat betreft scouting en verkeerde spelers halen. Maar vlak ook niet uit dat de Ajax opleiding een hele grote upgrade nodig heeft zij leveren op een uitzondering ook alleen nog maar ouderwetse spelers af.

08-04-2024 01:20

E5314 +1112

Zodra deze sukkel begint te praten - zap ik

Lult alleen maar onzin 🚫🚫

08-04-2024 00:57

Tommyshelby +128391

Slot leert die gasten echt niet beter voetballen. In 1 jaar kun je amper progressie boeken als voetballer. Het is puur fitheid.

Groningen en Volendam hebben zich beter gewapend in dat stadion dan wij. Zijn wij oprecht zo lui?

08-04-2024 00:49

Ferd +38295

met de juiste oefenstof kan je juist in relatief korte tijd heel veel verbetering boeken

08-04-2024 05:39

Cosey2 +6969

Wanneer de een weet wat de ander moet doen kom je een heel eind, onze spelers weten nog niet wat ze zelf moeten doen.
Ook de wissels zijn vaak rommelig en onlogisch, maar dat komt door de samenstelling van de selectie, één wissel brengt vaak twee drie verschuivingen mee.

08-04-2024 06:00

Ferd +38295

ik reageerde op de uitspraak dat een speler in een jaar tijd niet veel progressie kan boeken.

Van Nistelrooy ging naar Manchester United, kreeg daar met een moderne versie van de Wiel Coerver methode te maken en ging op technisch gebied sprongen vooruit.

08-04-2024 06:05

Cosey2 +6969

Ik spreek je ook nergens tegen.

08-04-2024 07:30

daslogisch1 +10033

In dit geval had Stekelenburg wél een punt. Je kunt hier best wel wat van brouwen want Slot kon van sloophout ook een team smeden binnen een jaar. Bij ons, welke trainer we ook voor de groep zetten, lukt dat niet. Dat is gewoon onbestaanbaar. Het ligt dus zeker wel aan de trainer. Punt!

08-04-2024 00:43

Bobje99 +7031

Rafael = aurelius1

07-04-2024 23:40

Ricoteb +53174

Slot heeft juist vandaag het tegendeel bewezen van deze onzin. Kijk naar die Paixao en Minteh. Die kwamen naar Feyenoord als gasten met wat leuke kwaliteiten, maar verder waren het blinde paarden. Iets later zijn het buitenspelers waar wij jaloers op zouden zijn. Timber was bij Jong Ajax absoluut niet goed genoeg om op het middenveld te spelen, zelfs bij Utrecht vond ik hem ook niet echt bijzonder. Nu heeft ie alles wat wij missen op het middenveld. Zo kan je er nog een hoop uitlichten bij Feyenoord en ook PSV.

Je baan als trainer is niet alleen om resultaten te boeken. Het is ook om lijn in het spel te krijgen. Dat kan je bij elk amateurteam doen, een eenduidig spelidee tot uitvoer laten brengen. Schip lukt het niet. En vooral, het gaat er ook om dat je spelers beter maakt. Dat je spelers begeleid en aanstuurt. Bij Ajax is niemand beter geworden dit jaar. Sterker nog, iemand als Hato is sinds de komst van Schip alleen maar slechter gaan spelen.

Ik hou dus ook echt m’n hart vast als Schip straks trainers van Ajax moet gaan begeleiden. Wat gaat ie doen dan? Vooral jeugdtrainers moeten spelers helpen ontwikkelen, Schip lukt dat totaal niet. En dan moet hij het zometeen uit gaan leggen hoe het moet?

07-04-2024 23:38

wijzijndebeste123 +162999

Schip had n mooie voorzet in n rood-wit shirt dus moet n baantje krijgen. Dat noemen we Ajax DNA.

07-04-2024 23:42

Ajax27 +19075

Precies dit, goeie reactie. Alleen je laatste alinea is niet nodig. Ik denk dat het mooier gemaakt wordt naar de buitenwereld. Maar van 't Schip is een geweldige people manager. Een warm persoon met een Ajax hart.

Hij zal denk ik vooral het klankbord worden voor alle jeugdtrainers. Een persoon waar ze naartoe kunnen gaan, hun positieve en minder positieve ervaringen mee kunnen delen. En hij vertaalt dat naar de laag erboven.

We hebben gewoon een hoofd jeugdopleiding en een director of football. Die zetten de visie en de lijnen uit hoe er in de jeugd getraind gaat worden. Maar zij zien minder van de dagelijkse gang van zaken op de werkvloer onder alle jeugdtrainers. En daar past de rol van John goed. Observeren, praten, feedback verzamelen en dat tegen die andere 2 aanhouden.

08-04-2024 10:38

Ricoteb +53174

Waaruit blijkt dat Van t Schip een goeie people manager is?

08-04-2024 12:24

afca95 +1286

Uiteindelijk staat Feyenooit ook 11 punten achter. Mochten ze van NEC verliezen hebben ze ook niks.

08-04-2024 10:41

Benjiben +4297

Rensch zie ik al 3 jaar voetballen daar valt echt niet meer uit te halen dan dit het is gewoon troep wat je hebt.

07-04-2024 23:38

Ferd +38295

er zit juist wel meer in, dat was te zien bij z'n debuut. Alleen halen de laatste paar trainers niet uit de jongen wat er wel in zit.

08-04-2024 05:40

Niente +79

De nieuwe "verlosser" zou Graham Potter moeten worden.
Want wat je uit de top van de PL haalt is per definitie zaligmakend en bovenal de sleutel tot grote successen.
Vreemd genoeg terkt men bij Ajax geen lering uit het zeer recente verleden.
De vorige "verlosser", Henderson, was al na drie wedstrijden kapot aan het gaan vanwege het complete gebrek aan kwaliteit om hem heen.
Daar gaat Potter met de beste wil van de wereld niets van maken.
Baco van der Vaart heeft deze keer uitsluitend een watertje naar binnen gegooid en heeft dus deze keer het gelijk helemaal aan zijn zijde.

07-04-2024 23:37

microfoonannabool +5849

Ajax is het slechtst geleide bedrijf van heel Nederland. Op een keer ga je kanjers als Menno Geelen ook kwijtraken.

07-04-2024 23:35

GNBL +89834 moderator

We moeten mensen zoals Van der Vaart vooral koesteren om wie ze waren als speler. We moeten goed naar ze luisteren wanneer ze terugblikken op hun carrière, maar verder moeten we er niet te veel aandacht aan besteden.

07-04-2024 23:29

vandenhaas4 +15028

Je hebt een selectie van talentvolle jongetjes en wat oudere spelers die niet de kwaliteit of mentaliteit hebben de kar te trekken. De weinigen die het wel kunnen, zijn geblesseerd.

De selectie is 90% van je probleem, al klopt er voor de rest ook weinig van.

07-04-2024 23:29

microfoonannabool +5849

Van den Boomen die naar Ajax kwam om zich in de kijker bij Oranje te spelen. Legend.

07-04-2024 23:26

Ferd +38295

Volendam oranje?

08-04-2024 05:41

GGXIII +6511

Ik durf te wedden dat een Bosz en Slot veel meer uit de selectie zouden halen.
Als je vandaag Slot en van het schip had omgeruild als trainers, was de score wellicht net zoveel andersom uitgevallen. Maarjaa wij halen tegenwoordig alleen maar de zwakke trainers

07-04-2024 23:20

RuffRhythim +24837

Misschien als een van die trainers er vanaf de start bij waren, maar nu allang niet meer en ik denk dat vdVaart dat bedoeld

07-04-2024 23:29

mango +280

Rood voor Bergwijn kan ik in komen, die penalty waar Hato de bal met de arm raakt ook nog wel, maar die andere penalty zou wel heel makkelijk gegeven zijn denk ik?

07-04-2024 23:19

Benjiben +4297

Het begint al met een stukje discipline ik zie tegenwoordig bij Ajax 7 a 8 spelers met scheenbeschermers spelen die nog geen 20 procent van hun scheenbeen beschermt dan ben je dus niet zuinig op je lijf en dan nog raar vinden dat spelers niet fit zijn.

07-04-2024 23:18

chris +16

Dat zie je bij heel veel ploegen, is dus niet speziel Ajax, vind ik een vreemde opmerking. Maar je hebt wel gelijk,het is niet goed!

08-04-2024 11:32

Rob1976 +9428

Die foto van vh Schip met basisschool jochie Hlynsson bij dit artikel is alleszeggend, het was vandaag de jochies tegen de mannen.

07-04-2024 23:18

GNBL +89834 moderator

Volgens Jeroen Stekelenburg is er wel degelijk meer uit het huidige Ajax te halen. Hij haalt PSV en Feyenoord als voorbeelden aan. 'Als je kijkt naar de intensiteit en fitheid, dan wordt daar toch op een andere manier topsport bedreven? Het is ook een traject dat je met die jongens aflegt.

Dit stuk gaat het om en daar faalt Ajax en niet alleen dit seizoen.

07-04-2024 23:16

Henkjanklaas +20595

Stekelenburg, daar erger ik me dan kapot aan. Heeft geen flauw benul hoe slecht deze selectie wel niet is…

07-04-2024 23:18

daansonafca +2223

Slechte selectie of niet, met Ajax verlies je nooit met 6-0 en al helemaal niet tegen Feyenoord. Dat kan je de selectie verwijten maar ook zeer zeker de trainers.

07-04-2024 23:21

Bobje99 +7031

Stekelenburg heeft de pech in een voetbalprogramma te zitten zonder enig verstand van voetbal te hebben. Voordeel is dat hij het journalistiek aanpakt en zich goed voorbereid. Het tegenbeeld zit recht tegenover hem in de vorm van Van der Vaart. Die heeft wel verstand van voetbal en denkt zich daarom niet voor te hoeven bereiden.

Stekelenburg heeft vandaag weinig gezegd wat geen hout sneed, toch?

07-04-2024 23:45

Bryan0712 +897

Meer dan de helft van onze selectie loopt liever te shinen op socials, beetje de mooi boi uithangen. Of lekker opvallend shoppen in de bijenkorf voor de wedstrijd. Er zit geen mentaliteit in, gaat niks worden met een andere coach. Als speler van een Topclub heb jezelf ook een verantwoordelijkheid om fit te ziin en te blijven.

07-04-2024 23:20

arigold +7837

Zo eens met dit stuk.
Toen Ten Hag kwam liepen de spelers in het begin te miepen. Hij trainde veel te zwaar. Daarna gingen we 2 soms 3 wedstrijden per week spelen en was iedereen Ten Hag dankbaar.

Wat er daarna is plaatsvond onder Schreuder sloeg al nergens op. Onder Steijn en Schip is het nog veel erger geworden. Het is onbegrijpelijk bij een club als Ajax.

07-04-2024 23:21

MarkP +21515

“Volgens jeroen stekelenburg”, 🤣🤣🤣

07-04-2024 23:30

JariLitmanen87 +7934

Raf heeft gelijk. Al zet je Mourinho, Guardiola of Zidane voor deze groep. Niemand krijgt dit soort matige spelers aan het voetballen. We zijn helemaal niet veel beter dan de middenmoot dit jaar. We zijn de middenmoot.

07-04-2024 23:15

Steffenhagen +37732

Oneens zet slot voor deze groep en je gaat verbetering zien

07-04-2024 23:21

Ferd +38295

Raf heeft ongelijk. Zet een trainer met een duidelijk plan en een goede aanpak voor deze groep en je staat er veel beter voor.

08-04-2024 05:43

P.Russo +6295

Ik blijf erbij dat wij er zelf voor hebben gezorgd dat Feyenoord een fantastisch team leek. Bij Studio Voetbal hadden ze het over geweldige buitenspelers die het nu eindelijk lieten zien en middenvelders die echt heel goed waren. Men vergeet alleen dat Ajax geen backs heeft en het middenveld al twee seizoenen wordt overlopen. Feyenoord heeft optimaal geprofiteerd van onze zwaktes maar het zijn absoluut geen geweldenaren. Laat ze maar eens spelen tegen een willekeurige subtopper uit een andere competitie, bijvoorbeeld AS Roma. Die verliezen ze 9 van de 10 keer.

Afellay heeft wat mij betreft de spijker op de kop geslagen. RvC heeft weer niet goed gehandeld na alles wat er is gebeurd. Diezelfde RvC laat een rapport schrijven door haar (vorige) werkgever. Transparantie en geloofwaardigheid is dus 0,0. Kroes is dom geweest maar ik begin steeds meer te geloven dat men hem liever kwijt dan rijk is binnen Ajax omdat hij (zoals Rafael ook al zegt) er met gestrekt been in gaat binnen de organisatie.

07-04-2024 23:14

Myriad +7015

Precies. Hato was slecht, maar is ook gewoon geen linksback. Daar zijn er 4 van gekocht die allemaal niet voldeden.

Een rechtsback is niet gehaald, maar wel een wingback, lekker dan.

07-04-2024 23:19

P.Russo +6295

Het aankoopbeleid is dramatisch geweest maar inderdaad, de linksbackpositie is echt een verschrikking.
Het erge is nog dat we vorig jaar ook geen rechts- en linksback hadden. Toen was het ook steeds stuivertje wisselen met Sanchez en Rensch en op linksback met Wijndal en zelfs Youri Baas. Dan geven we zoveel geld uit maar rammelt de selectie aan alle kanten

07-04-2024 23:22

emieltjuhh +17732

Ibi affaley kwam met nieuwe Info hij vertelde dit:

Mosman heeft gewerkt bij kpmg en kpmg heeft het misliintat rappport gemaakt en kroes wou dat rapport niet tekenen maar ZIJ eiste dat van kroes. Het is racune van haar ze moet zsm weg!!

07-04-2024 23:14

P.Russo +6295

Dat was al een tijdje bekend, staat ook op de website van Ajax bij de pagina van de RvC leden

07-04-2024 23:15

GNBL +89834 moderator

Je denkt toch zeker niet dat er sprake is van vriendjespolitiek omdat Mosman bij KPMG heeft gewerkt? KPMG heeft hun governance en compliance een stuk beter op orde dan Ajax.

07-04-2024 23:17

emieltjuhh +17732

Nou zeker wel Kroes heeft zijn handtekening niet gezet dit is een reden tot ontslag geweest Zij kreeg haar zin niet.

kroes moet zsm terug

07-04-2024 23:20

Ajax1114 +19393

Zeker wel, ze kunnen nooit objectief oordelen over haar. Waarom benoemt zij zelf KPMG ? Klopt toch totaal niet.

07-04-2024 23:20

YugoVik +33028

Kroes kan de rapport niet onder tekenen want hij mislintat een charlatan genoemt, dit is gezichtsverlies voor hem

07-04-2024 23:27

NipeB +15786

Ze heeft er 3 jaar gewerkt. 2006-2009. Een eeuwigheid geleden. Dat soort bedrijven zijn een duiventil, daar werkt niemand lang. Zit helemaal niemand meer uit haar tijd. Totale onzin dit.

07-04-2024 23:49

Ferd +38295

Kroes heeft aandelen gekocht op een extreem dom moment. Dat is reden tot ontslag geweest.

08-04-2024 05:45

Myriad +7015

The plot thickens.

07-04-2024 23:20

emieltjuhh +17732

Dit zijn feiten.. en geloofwaardig

07-04-2024 23:21

NipeB +15786

Ze heeft van 2006 tot 2009 bij KPMG gewerkt. Daar werkt zo goed als niemand meer waar zij destijds mee werkte. Wat een kul is dit. Alsof Affelay ook maar iets weet van wat er binnen de RvC van Ajax gebeurt. Kroes wil niet tekenen omdat het rapport zijn onderbuik niet bevestigt. Meer was dat niet. Gelukkig is Kroes exit.

07-04-2024 23:48

wijzijndebeste123 +162999

Zelfs Volendam verliest niet met 6-0 van Feyenoord maar volgens Raffie zal geen enkele trainer t beter doen dan Schip. Schip die bij Twente, Chivas en Zwolle ook n totale wanprestatie leverde. Die Haagse beunhaas is je dankbaar dat je dit belachelijke narratief blijft brengen.

07-04-2024 23:13
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.