'Ajax heeft onder deze moeilijke omstandigheden een trainer met ervaring nodig'

door Jesse ter Haar 272

Bron Vandaag Inside

'Ajax heeft onder deze moeilijke omstandigheden een trainer met ervaring nodig'

door Jesse ter Haar 272

Bron Vandaag Inside

Laatst geüpdatet

Johan Derksen gelooft niet dat Ajax onder leiding van Francesco Farioli de weg omhoog weer zal vinden, zo vertelt hij bij Vandaag Inside. De analist is van mening dat Ajax een hoofdtrainer met ervaring nodig heeft en daarover beschikt de Italiaan volgens hem onvoldoende.

'Ik denk dat deze directie nu voor het eerst een trainer heeft moeten aanstellen', begint hij zijn verhaal. 'Er is een of andere pias geweest die de man ooit aan het werk heeft gezien en diegene heeft gedacht: dit is de man. Als voetballer was hij een pseudokeeper die nooit echt in een eerste elftal stond, hij heeft één of twee jaar een eerste elftal getraind en het is een enthousiaste jongen, maar hij profileert zich als een pias. Als een dorpsidioot rent hij voor de dug-out.'

'Hij is een jongen met heel weinig ervaring, terwijl het trainen een ervaringsvak is. Ajax heeft onder deze moeilijke omstandigheden een man met ervaring nodig. Daarbij komt dat er twee trainers aan dit materiaal ten onder zijn gegaan en nog steeds moet hij zich behelpen met spelers die normaal bij Fortuna Sittard of Willem II spelen. Daar kun je geen potten mee breken. Dit is weer een weggegooid jaar.'

Bij voorbaat had Derksen al geen goed gevoel over de aanstelling van Farioli, zo geeft hij aan. 'Je moet nooit een reservekeeper trainer van Ajax laten worden. Bij Ajax is de jeugdopleiding heilig. Daar spelen ze hetzelfde systeem als ze in het eerste willen spelen. Nu hebben ze een jeugdopleiding met een eigen beleid en een Italiaanse tovenaar met een totaal ander beleid.'

Op zijn beurt is Valentijn Driessen van mening dat Ajax, ondanks het teleurstellende materiaal, beter voor de dag zou moeten kunnen komen dan momenteel het geval is. 'Ze laten helemaal niks zien. Die Italiaan is babbelziek en praat een hoop, maar hij zegt helemaal niets. Een Ajax-trainer stelt toch geen wedervragen en vraagt toch niet wat jouw beste opstelling is? Hij heeft helemaal geen idee wat Ajax-voetbal is. Hij heeft het alleen maar over frisse benen.'

NAC Breda - Ajax

René van der Gijp heeft het idee dat het bij Ajax momenteel moeilijker wordt gemaakt dan noodzakelijk. Hij zou het resultaat vooropstellen en eerst de punten veiligstellen. 'Als Ajax moet je tegen NAC met je sterkste elftal beginnen, zorgen dat je na een kwartier met 0-2 voorstaat en dan is de wedstrijd gespeeld. Dan kun je in de rust een paar spelers wisselen en op het einde ook nog. Ze hebben toch wel fitte benen voor twintig minuten?'

De oud-voetballer neemt het tot slot op voor Anton Gaaei. Hij mist kwaliteiten bij de back en zou hem in bescherming nemen. 'Als je Gaaei een plezier wilt doen, moet je die jongen lekker bij Sparta, FC Utrecht of sc Heerenveen laten spelen. Dan doe je hem een plezier, want er is niks zo vervelend als spelen op een podium dat niet van jou is. Als hij naar Heracles gaat, kan het zomaar dat hij het hartstikke goed doet. Want dat is zijn niveau.'

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

Lees meer over:
Plaats reactie

JariHeijden +5629

Trainers met ervaring. Tja, nog steeds geen garantie.

Michels had nauwelijks ervaring toen hij bij Ajax begon. Cruijff had ook geen trainerservaring toen hij coach van Ajax werd. Van Gaal had nauwelijks ervaring als trainer. Frank de Boer niet.

Ervaring kan handig zijn. Maar is zeker niet doorslaggevend.

Derksen is een ouwe zeurpiet en ik heb veel vertrouwen in Farioli.

21-08-2024 21:20

Juichtoon +32954

Bij welke clubs zat Derksen ook alweer? Veendam?

20-08-2024 23:46

JoeBlow +8253

Ik vind Kroes een enorme druiloor maar heb wel vertrouwen in de kennis en benadering van Farioli.

Ik denk alleen dat ook hij uiteindelijk de slag met de Nederlandse media gaat verliezen, net als dat het geval was met Van Gaal in Spanje en het geval zal worden met Ten Hag bij Manchester.

Overigens zonder Farioli qua prestaties en statuur met LvG en EtH te willen vergelijken.

20-08-2024 19:12

Merrick +6788

Gaaei is van het niveau Heracles? Dat verklaart zeker waarom hij naar de Bundesliga kan gaan voor 10 miljoen euro.

20-08-2024 18:37

barry1988 +24100

Het wordt tijd dat Ajax eens aan Driessen en co gaat doet. Bijvoorbeeld alle banden met de Telegraaf verbreken. Maar ze zullen wel weer niks doen zoals gewoonlijk.
Misschien tijd om met spreekkoren of een spandoek druk op de clubleiding te zetten om de banden verbreken....of zal zelfs dat niet helpen?

20-08-2024 17:53

Runnerlex +1801

Ten hag was ook niks volgens Johan , en toen hij het goed deed. Was de selectie steengoed en kan je iedere gek er neerzetten volgens Johan Derksen😮‍💨

20-08-2024 17:04

afca95 +1320

Ik snap totaal niet dat deze man serieus wordt genomen en dat Ajaxshowtime de rommel van Vandaag Inside Quote.

20-08-2024 15:40

Erik20 +7441

Dit is dezelfde Derksen die altijd zegt dat de trainer niet uitmaakt 🤔

20-08-2024 15:11

mokum007 +6530

Frankie was ook onervaren trainer en 4x kampioen geworden met ons Ajax.....

20-08-2024 13:53

ck69 +13219

En het voetbal was onder Frank hetzelfde als dat het nu is.. 😄

20-08-2024 17:05

Eurysaces +29583

Farioli zal vast 73 punten halen, dan doet hij het net zo goed als Frank. Wat een tijden waren dat..

20-08-2024 17:36

ck69 +13219

Precies. Als je enkel de erelijst bekijkt dan denk je dat Frank en Ajax echt een monsterduo was. In werkelijkheid was het echt om te huilen (vooral de laatste seizoenen). 4 keer kampioen met een puntengemiddelde van 2 en doelpuntengemiddelde van rond de 2-1 is echt bizar.

20-08-2024 18:02

ck69 +13219

Sorry, het was echt geweldig voetbal. Totaalvoetbal zelfs

20-08-2024 21:27

mokum007 +6530

Precies D💪🏾

21-08-2024 02:22

Catenaccio +2769

Welke trainer ook Johan, maakt nu niet veel uit. Ajax is weer terug bij af namelijk
Helaas is dit opbouwen komende jaren

20-08-2024 13:08

b.hulshof +3813

Rensch, Bergwijn, Berghuis en Brobbey waren vorig seizoen vaker geblesseerd dan fit. Maar de azijnzeikers vinden dat ze twee wedstrijden per week kunnen spelen. Volgens de azijnpissers hadden we vorig seizoen een kutselectie, maar deze trainer moet hiermee flitsend voetbal gaan spelen. Valentijntje gaat Faroli de komende weken kapot maken in de Telegraaf zei hij gisteren.

20-08-2024 12:54

Ajaxsupporter02 +14522

Brobbey 30 wedstrijden in de ED en Rensch 28. Waar heb je het over? Ook bijna alles in Europa gespeeld.

20-08-2024 13:26

Deligt1986 +683

1 potje verloren... We zitten nog steeds met rommel van Mislintat... Wat denkt men nou dat Farioli, Harry Potter is ofzo? Wen er nou maar aan dat er af en toe tegen een zeperd aan lopen! Dit gaat nog jaren duren... Misschien gaat wel straks steeds beter, misschien komt er nog wat bruikbaars bij, maar het kan ook zomaar dit en niks zijn. Laat je vooral niet opnaaien door dat suggestieve, oppurtunische gelul van Derksen/telegraaf of de nos..... Die moeten gewoon content hebben anders hebben ze geen baan meer...

20-08-2024 12:19

Cornervlag +182

Oftewel: Derksen vindt als oude man dat alleen oude mannen iets kunnen - want ervaring - en dat jurgen klopp en arne slot dramatische trainers zijn omdat ze zelf geen goede voetballers waren. Julian Nagelsmann idem dito.

Driessen is boos dat zijn vriendje de terechte wedervraag krijgt: 'wat maakt voor jou dan het sterkste team'. Niet bedoeld als: ' welke 11 namen' , maar als 'zijn 11 semi-geblesseerde internationals beter dan 11 topfitte modale voetballers, en hoe zit het met alles daartussen in?'.

20-08-2024 12:01

Jeugd +24959

Ik geloof wel in Farioli maar niet in het wonder van Farioli.
Lijkt me een goed ventje die de nodige energie brengt en een spelopvatting heeft.

Wat ik niet heb begrepen is dat zowat heel AS hier Kroes heilig verklaarde en daarna Farioli.
Geen kritische noot mocht gekraakt worden, het was alleen maar positief.
Kroes vind ik simpelweg ongeschikt als AD en TD van een grote club als Ajax. De man is gewoon een supporter met een groot Ajax hart maar verder vooral een slimme ondernemer.

Farioli kan alleen gered worden met enkele hele goede aankopen. Zonder dat wordt het niks met of zonder Farioli.

20-08-2024 11:18

Ajaxsoul +3349

"Ik geloof wel in Farioli maar niet in het wonder van Farioli".

Als je goed naar Kroes hebt geluisterd heb je kunnen horen dat er bij de mensen die achter de knoppen zitten bij Ajax helemaal geen wonderen van Farioli worden verwacht. Het zijn alleen maar een bepaald type supporters en onderbuik "journalisten" als Derksen en Laurel en Hardy van de T. die dat doen. Kroes heeft laten weten dat hij vindt dat Ajax in ieder geval moet gaan meedoen om de derde plek die recht geeft op voorronden CL en als iedereen fit is en er nog wat directe versterkingen aan de selectie kunnen worden toegevoegd is daar wat mij betreft geen wonder voor nodig. Ik heb daar in ieder geval het volste vertrouwen in omdat Ajax er nu al veel beter voor staat dan vorig jaar toen de boel als los zand aan elkaar hing terwijl Farioli amper twee maanden bezig is en het team alleen maar beter zal worden als de selectie helemaal compleet is en alle spelers topfit zijn.

20-08-2024 11:34

Jeugd +24959

Ik luister zo min mogelijk naar Kroes eerlijk gezegd. Zelfde geldt overigens voor uitvinder Beuker.
Ik ben zelf prima in staat om de selectie te beoordelen en in te schatten waar Ajax staat.
Farioli kan niks zonder fatsoenlijke selectie.
Op dit moment denk ik dat Ajax een top 5 selectie heeft.
Daar gaat Farioli niks aan veranderen al lult hij nog 2 dagen door want dat kan hij wel.

20-08-2024 11:52

Ajaxsoul +3349

Ik denk dat je jezelf schromelijk overschat. De selectie van Ajax bestaat voor 60-70% uit spelers die jonger zijn dan 23 jaar en nog volop in ontwikkeling zijn. Die ontwikkeling verloopt niet in 1 rechte lijn maar in golfbewegingen en zal per talent verschillend en afhankelijk van diverse factoren zijn. Die factoren zoals sturing en begeleiding vanuit meer ervaren spelers zijn nog volop aan verandering onderhevig zolang de transfermarkt nog open is en er nog spelers komen en vertrekken. Wat je beweert kan je dan ook op geen enkele manier waar maken en is vooral grootspraak. Ik geloof er eerlijk gezegd helemaal niets van dat je zelf in staat bent om de selectie te beoordelen. Uit je reactie komt in ieder geval naar voren dat je dat niet bent omdat Farioli net 2 maanden bezig is en al een enorme progressie heeft geboekt, terwijl zijn selectie nog steeds in ontwikkeling is.

Het is sowieso onmogelijk om een selectie te beoordelen die nog niet compleet is en waarin nog niet iedereen even fit is en is en die nog volop in ontwikkeling is, een objectieve beoordeling is dan ook pas op zijn vroegst rond de winterstop mogelijk. Elk oordeel dat eerder wordt geveld is niets anders dan een voordeel en wat mij betreft van nul en generlei waarde.

20-08-2024 12:22

Jeugd +24959

Ik denk dat jij het ingewikkelder probeert te maken dan het is🤣
Het gros van AS heeft prima door dat onze selectie op dit moment te zwak is en vorig seizoen ook was.
Dat jij er het volste vertrouwen in hebt is leuk maar verder van geen enkele waarde.
Als er niet meer kwaliteit komt wordt het vechten voor plaats 3 en kan het ook zomaar plaats 5 worden.
Wat jij ook allemaal toedicht aan Farioli, het wordt helemaal niks zonder kwaliteit.
Ook van Gaal won alleen met pure kwaliteit en ging op z'n bek met mindere teams. Ook ten Hag heeft dat inmiddels ondervonden.

20-08-2024 12:55

Ajaxsoul +3349

"Ik denk dat jij het ingewikkelder probeert te maken dan het is"

Ik denk, nee ik weet wel zeker dat het veel minder simpel is dan jij veronderstelt. Ajax heeft heel veel jonge spelers die nog volop in ontwikkeling zijn en die zullen steeds beter worden naar gelang de tijd verstrijkt. Jij redeneert vanuit het nu, het is nu niets en dus gaat het automatisch niets worden en de geschiedenis van de club waarin talenten zich tot topspelers hebben ontwikkeld tonen genoegzaam het tegendeel aan. Maar we zullen het in de winterstop en aan het einde van het seizoen vanzelf zien. Een goede coach maakt spelers beter en ik denk dat Farioli dat in zich heeft.

20-08-2024 13:19

TheSpecialOne +8991

Ajax krijgt het elke keer weer voor elkaar om op cruciale posities van de organisatie mensen neer te zetten zonder noemenswaardige competenties of ervaring voor de betreffende functie. Kroes mist de competenties voor TD en Farioli ''voelt'' niet aan waar Ajax voorstaat. Dit komt omdat hij nog te weinig heeft meegemaakt als trainer en te weing beseft dat elke club een andere benadering behoeft.

20-08-2024 11:49

Ajaxsoul +3349

Het is duidelijk dat je niet heel goed op de hoogte bent van de clubgeschiedenis van Ajax. Alle coaches die Ajax succes hebben gebracht waren (bijna) zonder uitzondering beginnelingen zonder de nodige ervaring. Rinus Michels heeft Ajax geprofessionaliseerd en de weg geplaveid om de topclub te kunnen worden die het nu is. Die kwam rechtstreeks vanuit de amateurs van JOS naar Ajax. Kovacs had wel ervaring maar die kwam door het werk van Michels in een gespreid bedje terecht. Cruijff had toen hij trainer van Ajax werd en in 87 de ECII won zelfs niet eens een trainersdiploma. Van Gaal was voor hij hoofdcoach van Ajax werd jeugdcoach bij de club en had een blanco CV als hoofdcoach. Dat heeft hem er niet van weerhouden van om met Ajax heel wat prijzen te winnen, nationaal maar ook internationaal zoals de UEFA Cup en de Champions League. Ook Erik ten Hag was als coach nog een onbeschreven blad toen hij maar Ajax kwam met uitsluitend Bayern II en Utrecht op zijn CV. Ook hij is bij Ajax uitermate succesvol geweest met heel veel nationale prijzen terwijl hij Ajax ook in Europa weer op de kaart heeft gezet en een aantal jaar geleden op een paar minuten na de CL finale heeft gemist. En dan heb ik de naam van Frank de Boer die als neo trainer vier keer kampioen is geworden met Ajax en een vijfde kampioenschap op een haar na heeft gemist nog niet eens genoemd.

Zoals gewoonlijk vertellen de feiten weer eens een heel ander verhaal dan de onderbuik en weerspiegelen het tegendeel van wat jij beweert. Het zijn vooral de ervaren coaches die het bij Ajax niet gered hebben, de lijst van ervaren trainers die de club zonder noemenswaardige prijs hebben verlaten is vele malen langer dan die met onervaren trainers die dat hebben gedaan. En de grote prijzen zijn bij Ajax bijna allemaal door onervaren coaches gewonnen.

Dat Kroes geen competenties zou hebben als TD is ook weer zo'n volstrekt ongeloofwaardige bewering, die is directeur/eigenaar/oprichter geweest van een van de grootste zaakwaarnemers kantoren van NL en heeft aantoonbare bestuurderservaring opgedaan bij Go Ahead en AZ. Dat Farioli niet zo aanvoelen waar Ajax voor staat is mogelijk een nog grotere hoax die heeft zich maandenlang in Ajax verdiept en met diverse mensen binnen Ajax gesproken waaronder Van Gaal en weet meer over Ajax dan menig supporter. Je reactie staat vol van aannames die aantoonbaar onjuist zijn en die je op geen enkele manier weet te onderbouwen met iets dat zelfs maar op een argument lijkt. Het zegt wat mij betreft genoeg dat je met die uitspraak komt op een moment dat Farioli amper 2 maanden bezig is, de selectie niet compleet is en belangrijke sleutelspelers nog niet fit. In zo'n geval is een oordeel niet anders dan een vooroordeel dat vooral het gevolg is van vooringenomenheid.

20-08-2024 13:02

Jeugd +24959

Je hebt wel heel veel tekst nodig om alles te verdraaien naar wat je wilt geloven🤣
Kijjk naar de slecties van van Gaal en ten Hag. Dat waren topselectie met uitzonderlijke spelers. Diezelfde van Gaal en ten Hag gingen keihard op hun bek toen ze niet de beste selectie hadden.
Zo simpel is voetbal ja. Voetbal is geld.
Ben je Man City dan doe je mee.

20-08-2024 13:08

TheSpecialOne +8991

Ten Hag hield zich als jeugdspeler van Twente al bezig met tactiek. Er is een clip hiervan op YouTube te vinden waarin hij in discussie gaat met Johan Cruijff(zie hieronder). Van Gaal heeft zijn didactische vaardigheden aangescherpt als gymleraar, het spreken in het openbaar heeft hij geoefend als woordvoerder van de Coaches Betaald Voetbal en ook heeft hij AZ als hoofdcoach onder zijn hoede gehad alvorens hij de overstap maakte naar Ajax als assistent trainer. Toen ik ergens stage liep in 1994 werkte daar toevallig een neef van Van Gaal. Ajax was dat jaar toen helemaal zoekgespeeld door Parma in de Euroa Cup II, maar hij vertelde toen dat zijn oom(VanGaal) hem had verteld dat Ajax over een jaar de beste club ter wereld zou zijn. Ajax won in 1995 de Champions League en de Wereldbeker. Ik ben dat nooit meer vergeten.
Ten Hag en Van Gaal zijn allebei adepten van aanvallend voetbal, Michels en Cruijff waren dat ook. Farioli is dat pertinent niet. Ja, Hij is heel ijverig, maar dat betekent niet dat hij door heeft dat bij je Ajax niet hoeft aan te komen met Italiaans resultaatvoetbal. Kortom deze mensen wisten waar Ajax voor stond toen ze trainer werden van Ajax en hebben daar ook naar gehandeld. Farioli heeft nog veel te leren...

https://www.youtube.com/watch?v=pbP6KneiDfg

20-08-2024 14:58

ZwartNazareth +1412

Johan Derksen is een ouwe zeurderige wolf uit Grolloo die nog even goedkoop moet scoren om geloofwaardig te blijven als 'voetbal-analist'. Als speler was het vooral een ranzig mannetje dat voornamelijk bekendstond om zijn schoppartijen en het bespugen van tegenstanders. We hoeven geen enkel woord van hem serieus te nemen.

20-08-2024 11:10

Balou +1830

Ach al die jaren Derksen op tv zijn ook weggegooide jaren

20-08-2024 11:06

jan_wolf +1275

Boeie die mening van Derksen

20-08-2024 10:49

Aram +18288

Het enige voordeel van het aannemen van Kroes was dat hij zijn vriendjes van de T in check kon houden. Maar ook dat blijkt niet te lukken. Of heeft Kroes belang bij het afkraken van Farioli?

20-08-2024 10:24

Nr.10 +111783

Wat zetten deze figuren zichzelf weer voor lul zeg met hun gebazel.

20-08-2024 10:24

31xAjax +8017

Zoveel valt er niet op af te dingen hoor....

20-08-2024 10:53

Nr.10 +111783

Haha daar ga ik mijn energie niet aan verspillen

20-08-2024 11:12

OpaHooligan +4287

Ik vind het een beetje makkelijk. Welke goede trainer met ervaring wil dan bijvoorbeeld naar Ajax komen. En wat hadden we de afgelopen twee jaar? Volgens mij hadden drie van de vier van die trainers ervaring genoeg. Alleen Johnny Heitinga niet. Maar Steijn, Schreuder en van 't Schip hadden de kwaliteit niet.

Dus ja Johan, liefst had ik ook een super trainer met ervaring. Daarnaast ook nog een talent uit de jeugdopleiding met de kwaliteiten van van Basten. Een onontdekte Braziliaanse parel met de kwaliteiten van Neres en Antony. En een middenvelder uit een onbekend voetballand als Finland die ineens een schot in de roos blijkt. Ja zou ik ook willen. Maar ja.

20-08-2024 10:24

Sjaakvaak +26610

Als er iemand babbelziek is, dan ben jij het wel falentijntje driessen.

20-08-2024 10:15

BrianBribbey +226

Je kijkt niet maar door deze artikelen ontkom je er helaas niet aan om het toch allemaal mee te krijgen

20-08-2024 10:15

Rolo +13843

Ja, want een trainer met ervaring kan van brandhout wel goud maken?

Alles staat en valt met de puinhoop die Farioli aangetroffen heeft. Achtergelaten door Hamstelaar, Mislintat en consorten. Hierdoor krijg je geen speler gesleten op dit moment en zetten clubs in op huren van gezien het afgelopen seizoen. Waardoor er dus ook geen kwaliteit aangetrokken kan worden aangezien er in de afgelopen twee jaar meer dan 230 miljoen door de pot is gespoeld.

Je ziet ten opzichte van de afgelopen twee seizoenen dat de intensiteit hoger is en de fitheid ook omhoog gaat. En natuurlijk dat gaat met vallen (NAC) en opstaan. Wat verwacht je dan? Dat je terwijl het EK nog bezig is de voorbereiding start, iedereen binnendruppelt met allemaal een ander level qua fitheid. Nu al eenvoudig iedereen oprolt. Als dit zo zou zijn, dan zou Farioli na dit seizoen trainer van Man. City worden.

Denk bijvoorbeeld aan een Brobbey en Bergwijn die uitermate slecht binnenkwamen bij het NL elftal qua fitheid en fysieke gesteldheid. Ze eerst vakantie kregen en daarna pas op 29 juli, 23 dagen geleden, aansloten bij Ajax. Terwijl je op dat moment al volop in de Europese kwalificatie zat.

20-08-2024 09:58

B2tob4 +12089

Rolo@: Hierdoor krijg je geen speler gesleten op dit moment en zetten clubs in op huren van gezien het afgelopen seizoen.

Denk dat het regelmatig publiekelijk uitgedragen negativisme van Kroes over de Ajax selectie juist heeft bijgedragen aan het nu lastig kunnen verkopen van spelers van deze selectie...!

Rolo@;Denk bijvoorbeeld aan een Brobbey en Bergwijn die uitermate slecht binnenkwamen bij het NL elftal qua fitheid en fysieke gesteldheid. Ze eerst vakantie kregen en daarna pas op 29 juli, 23 dagen geleden, aansloten bij Ajax.

Spelers als Bergwijn en Brobbey moeten hun diep schamen dat ze bij het EK al binnenkwamen met een conditionele achterstand (wat heb je dan op het EK te zoeken?), maar na het EK doodleuk vakantie nemen, blijkbaar zonder enige verantwoordelijkheid om tijdens de vakantie je conditie op peil te houden. Dat getuigt van weinig eigen ambitie en verantwoordelijkheid na een waardeloos seizoen als "echte voetbalprof" zijnde...!

20-08-2024 10:08

Rolo +13843

@Btob4.

Dat riep ik vorig seizoen al meermaals dat er binnen deze selectie niemand of een enkeling geschikt is voor een stap hogerop qua mentaliteit. Iedereen riep dat bijvoorbeeld van 't Schip de spelers niet gemotiveerd kreeg. Maar als jij, als Ajaxspeler van de laatste plek komt, dan hoef je in mijn ogen niet gemotiveerd te worden. Dan vreet je je het gras inclusief tegenstander op. In plaats van de boel te laten lopen.

Idem inderdaad met de fitheid, blessures daargelaten. Als jij aanvoerder van Ajax bent (Bergwijn), dan laat je zien dat je wil. Pasveer stond als eerste op het trainingsveld, nog voor hij uberhaupt op de club hoefde te zijn.

20-08-2024 10:27

Sjaakvaak +26610

Je vergeet Kroes en Overmars te benoemen in je lijstje technische directeurs.

20-08-2024 10:16

Rolo +13843

Die vielen bij mij onder consorten.

20-08-2024 10:24

Sjaakvaak +26610

Haha cool. Helemaal goed dan.

De selectie is inderdaad flink uit balans. Denk niet dat er overal brandhout staat maar wel dat we niet de juiste spelers hebben. Men vertikt het al decennia om een fatsoenlijke creatieve middenvelder te kopen. Sinds Sneijder/VdVaart denkt men dat er wel eentje uit de jeugd opstaat. Dus spelen we al die tijd met Siem/Klaassen/Donny/Gravenberch, weer Klaassen, Taylor. Allemaal niet bepaald het type dat we nodig hebben.

Wanneer staat er eens iemand in de directie op die een technisch verfijnde speler haalt? En dat mag gewoon huur zijn, als er maar iemand komt.

20-08-2024 10:31

Rolo +13843

Er staat ook niet overal brandhout, zeker niet. Maar degene die van deze selectie een landskampioen maakt is een tovenaar.

Er is totaal niet gekeken inderdaad naar de balans, wat hebben we nodig, wat komt er binnen nu en 2 jaar door vanuit de jeugd en wie zit waar in de weg. Als je ziet dat je met Sosa, Wijndal en Avila drie backs aangetrokken hebt terwijl je weet dat Hato, Baas en Janse eraan komen. Om vervolgens Baas te verhuren.... Had je Baas gehouden vorig seizoen en had je een ervaren LCV ernaast gezet, had je en Baas en Hato rustig kunnen brengen. Hato werd nu met zijn 17 verplicht bijna alle wedstrijden te spelen, met als verwacht resultaat dat hij geen heel seizoen constant een hoog niveau haalt. Dat kan gewoon niet.

En dan heb ik het nog maar op één positie waar je een totaal wanbeleid hebt gevoerd.

20-08-2024 10:45

AjaxMiddelburg +2956

Derksen trek ik nog wel. Maar die trol van de Telegraaf die zit volstrekt in mijn allergie. Hoe kan je op tv zeggen en toegeven dat je mensen kapot schrijft. Want dat zegt hij verbaal en non-verbaal. Mag hopen dat Ajax een klacht neerlegt bij de directie en aandeelhouders van de TG. Objectief mag je echt wel zeggen dat het nog ruk is bij het 1e maar verdiep je wel in de situatie en wees objectief. Wat een verschrikkelijke gasten. Bah.

20-08-2024 09:57

QueSera +1706

Derksen is een giftige termiet

20-08-2024 09:52

JanBiesbos +29457

Derksen mot zijn mond houden.

20-08-2024 09:23

Wobbo +11615

Wat een hoop sneeuwvlokjes hier zeg. Derksen geeft gewoon zijn eigen mening wat hij al decennia lang doet en de helft hier schiet gelijk in de foetus houding.

20-08-2024 09:17

GAjax31 +16434

Derksen mag zijn mening geven, maar andere mogen dan toch ook gewoon een mening hebben over hetgeen hij zegt? Het merendeel vind het kennelijk onzin wat uit zijn mond komt en ik ook.

20-08-2024 10:20

EricAjax1 +7608

Iemand een dorpsidioot noemen heeft weinig met je mening uiten te maken. Dat is gewoon zielig voor een man van dik in de 70.

20-08-2024 10:27

Litmanen95 +1111

Typische reactie. Wat hier gebeurt heeft niets met foetushouding te maken, maar met tegengas. Daar kunnen types als Derksen niet goed tegen. Je mag iedereen afkraken, maar als je aan hem zelf komt ben je een idioot. ‘Sneeuwvlokje’ ook weer zo’n woord om elk tegengeluid dat deze kroegpraters krijgen weg te zetten. Derksen geeft zijn mening en verdient daar goed geld mee. Prima. Dat het onzinnig is om na wedstrijd twee uitspraken te doen over een heel seizoen mag best uitgesproken worden. Net zoals dat het onzinnig is om net te doen alsof Farioli niet heel planmatig en beargumenteerd te werk gaat. Ja, we zullen nog wel eens vaker verliezen, dat is even de situatie waarin we zitten, ook al lang bekend en uitgesproken door de leiding. Intussen gewoon europees voetbal binnengeharkt, in heel moeilijke situatie, en eerlijk en duidelijk naar spelers. Verademing ten opzichte van vorig jaar.

20-08-2024 13:24

Koekie87 +21031

Ik kijk helemaal nooit meer naar dit soort programma's en een van de redenen is dus dit soort onzin die ze daar constant uitkramen. Het leuke is nog wel dat men daar dan doodleuk gaat roepen dat Ajax een ervaren trainer had moeten aanstellen, want Steijn en Schreuder en Schip met al hun ervaring hebben het de afgelopen jaren allemaal zo goed gedaan ondanks hun jarenlange ervaring op dat gebied om nog maar te zwijgen over de nonsens dat Farioli nog nooit op hoog niveau gevoetbald heeft, lekker boeiend dat hij dat niet heeft gedaan, maakt dat je dan per defenitie beter als trainer of zoals het spreekwoord luid over de ruiter!!! Totaal niet serieus te nemen dit soort figuren.

20-08-2024 09:14

B2tob4 +12089

Juist dat! Jouw reactie is exact de weergave hoe meerderen hier op AS zich zouden moeten opstellen...!

20-08-2024 09:58

Litmanen95 +1111

Precies. Deze types zijn miljonair geworden door zich zo lekker ongenuanceerd uit te laten, met een air van ‘zo moeilijk is het allemaal niet’. Ze zullen nooit veranderen, en nooit iets bijdragen.

20-08-2024 13:27

Ajax1969 +4171

Als ik eerlijk ben, maak ik me het meeste zorgen om de scouting, daar lijkt al jaren helemaal niets vandaan te komen.

20-08-2024 09:08

Koningtoto +60930

Gisteren zei Genee tegen Driessen: Jullie zitten zeker al klaar om Farioli helemaal af te zagen.

Dat gore lachje van Driessen toen zegt eigenlijk alles, het is echt een heksenjacht van onze mediapartner.

Gewoon zorgen dat die gasten niet meer in de buurt van de arena komen zeg ik.

20-08-2024 09:01

Koekie87 +21031

De Telegraaf is volgens mij al een paar jaar geen mediapartner meer van Ajax, geheel terecht uiteraard dat Ajax dit rioolkrantje de deur heeft gewezen.

20-08-2024 09:09

401Middenweg401 +6083

Zijn er nog mensen die naar het programma van deze idioten kijken?

20-08-2024 09:00

Altijdindestraat +40429

Derksen vormt altijd een mening zelfs als hij niet alle feiten kent. Laat gaan joh, niet AS waardig.

20-08-2024 08:53

Koekie87 +21031

Is de Marco van Basten van Veronica inside. Allebei altijd zeer slecht geinformeerd.

20-08-2024 09:15

GAjax31 +16434

Lekker boeiend wat Derksen wel of niet gelooft. Trainers als Schreuder, Steijn en van 't Schip werden ontzettend lang verdedigend. Het lag toen allemaal aan de selectie. En Farioli wordt na de tweede competitiewedstrijd, met vrijwel dezelfde selectie, al neergezet als een trainer die er niets van kan. Types als Derksen, Driessen en Verweij kan ik niet serieus nemen. Ze zeiken het liefste alles af bij Ajax, tenzij iemand die ze graag mogen verantwoordelijk is. Dan ligt het uiteraard aan iemand anders.

20-08-2024 08:52

noppenkoning +41668

Hij heeft wel gelijk met die 0-2, Traore speelt een belabberde wedstrijd tegen een zeer matige back Boy Kemper. Godts geen actie van gezien tegen ook een matige back. Brobbey deed zijn voorspelde dingen en niemand kwam hem helpen en hij knalde nog een keer zonder richting op goal. Hoe kan je ooit winnen als de voorhoede zo speelt en je middenvelders hebt die niet scoren. Als je nog half uur was doorgegaan had je nog niet gescoord.

20-08-2024 08:52

Jortjuh14 +2993

Kroes, Farioli en Ajax in het algemeen wordt echt door veel media uitgelachen en heel hard aangepakt. De kritiek op Farioli snap ik niet, want hij moet met dezelfde zwakke selectie werken. Je beste spelers( Bergwijn, Berghuis en Brobbey) zijn totaal niet fit en kan je niet op bouwen. Vooral Brobbey en Bergwijn stralen 0.0 motivatie uit.

Ik vind het vooral schandalig van Kroes, Lang en Beuker dat zij Farioli zwaar onvoldoende ondersteunen door een betere selectie te geven. Als er geen betere spelers komen, dan gaat Farioli dit echt niet overleven en het is niet eens zijn schuld.

20-08-2024 08:51

Ajaxafc1986 +1005

@Jortjuh14 En dat probleem had Steijn ook dat er geen betere spelers kwamen vorig seizoen.

20-08-2024 09:02

Litmanen95 +1111

Steijn had nog wel meer problemen. Zijn gebrek aan werkethos. Zijn onvermogen spelers duidelijk te maken wat hij van ze verlangde. Zijn manier van spelers afkraken op een persco. Aan alles wat de spelers laten doorschemeren is te merken dat het dit jaar totaal anders gaat, onder Farioli.

20-08-2024 13:30

Ajaxafc1986 +1005

@ Litmanen95 Natuurlijk laten de spelers doorschemeren dat het totaal andersbl/beter gaat dat is in hun belang en natuurlijk gaat het anders met een andere trainer andere kijk/aanpak

20-08-2024 14:50

BokkieBokstra +11372

Ajax zit opgescheept met een erfenis van vorig jaar waarin zo een beetje het ajax kapitaal in zit. Gaat tijd kosten om hier over heen te komen

20-08-2024 10:03

Litmanen95 +1111

Zo is het, en dus moet je het tijd geven. Vind maar eens een harder werkende, beter nadenkender, beter uitleg gevender trainer dan Farioli. Zelfs zijn reactie op de nederlaag was precies goed. Doorgaan.

20-08-2024 13:32

Betuwe85 +21289

O wat wil ik graag dat die Derksen weer is een paaraamden zn muil kan houden

20-08-2024 08:38

Bassey +8281

Een wedstrijd verloren en analisten struikelen weer over elkaar om Ajax zwart te maken.
Persoonlijk wordt ik er wel verdrietig van.

20-08-2024 08:36

MPAjax +8478

Sjonnie met de snor door de bocht, clickbait

20-08-2024 08:26

Transvaalkade +1656

Wat een ongelooflijke irritante gasten zijn dit. En alles wordt geplaatst. Eén wedstrijd verloren en Farioli wordt alweer opde strontkar gehesen. Echt verschrikkelijk. Geef die man gewoon de tijd. Ik vind het zo erg aan deze tijd dat er zo op de persoon wordt geschoten. Je zal maar je hele ziel en zaligheid in Ajax stoppen en als een complete sukkel worden weggezet. Hij verdient op zijn minst professioneel respect. Bah.

20-08-2024 08:20

Hans Verhagen +14230

Ze stonden al klaar in de startblokken. Er is maar een manier om dit aan te pakken. Boycotten en door!

20-08-2024 08:22

Litmanen95 +1111

Helemaal met je eens. Respect voor professionalisme is echt ver te zoeken. Deze mannen verdienen miljoenen met kroegpraat over mensen die tig keer harder werken en vaak veel minder verdienen (Farioli dat laatste misschien niet). Het is echt een schande, ook hoe ze politici benaderen.

20-08-2024 13:35

FysioPat020 +26527

Aldus vieze ouwe man Derksen bij wie ik nog steeds het vermoeden heb dat hij in zn vrije tijd meestal in een beige regenjas rondloopt.

20-08-2024 08:17

ProfessorX +19827

Mijn god Derksen is ook weer uit zijn hok hahahahahaha

20-08-2024 08:16

meerzicht +948

en.....dooorrrrrrrr

20-08-2024 08:02

Aspers73 +3247

Helaas krijgen Valentijn en Johan vrijwel altijd gelijk op het eind. Let maar eens op.

20-08-2024 07:59

Hans Verhagen +14230

Komt dat ze altijd zeiken en ja dan zit je de laatste twee seizoenen goed. Ten tijden van Ten Hag bleven ze ook gewoon zeiken en zaten ze fout.

20-08-2024 08:17

Bassey +8281

Als je maar lang genoeg zaagt valt de boom vanzelf een keer

20-08-2024 08:37

Litmanen95 +1111

Als je altijd hetzelfde negatieve zegt, klopt het toevallig ook wel eens keer, want soms pakt iets negatief uit. Lekker makkelijk, want wat niet klopt, vergeten mensen vaak (‘Gaat natuurlijk niks worden met die marathon van Siffan’).

20-08-2024 13:38

henkie58 +2063

Ouwe gek!

20-08-2024 07:53

henkie58 +2063

Totaal niet mee eens! Wat een onzin! Ervaren? Wie dan? Geef deze man de tijd! Al dat gezeik van iedereen die het weer beter weet!

20-08-2024 07:53

myway25 +2458

Johan Derksen heeft nooit bij het goede eind gehad. Altijd ajax trainers afgebrand. Daarnaast vond hij van t schip een prima keuze. Nou als er een iemand is die t slecht heeft gedaan was t van t schip.

20-08-2024 07:45

RadheAjax2021 +18025

Verliezen hoort erbij maar het is ook de manier waarop. Fouten zijn zichtbaar waar het aan ligt. Je mist goede voetballers die in de kleine ruimtes kunnen voetballen, spelers die diepgang hebben en ook de verdediging ondersteunen. We hebben een selectie aan spelers die totaal niet in het profiel passen van ons Ajax voetbal. Om Farioli nu af te branden gaat me wat ver. Spelers zijn niet fit te krijgen en dit is het maximale wat ze kunnen brengen. Wel is het zo dat Kroes en Farioli wel moeten gaan beseffen waar je je prioriteiten neerlegt als er budget vrij komt om een speler aan te trekken. Een speler als Rugani is nu overbodig. Die had je in een later stadium nog kunnen halen. Voor nu was het beter geweest om een creatieve speler aan de selectie toe te voegen. Ik vind het ook jammer dat wij niets horen momenteel wat onze Scouts aanleveren aan rapporten van spelers die ze bekeken hebben....kan toch niet zo zijn dat er geen creatieve speler meer te vinden is.

20-08-2024 07:41

Indy2 +15262

"Trainen is een ervaringsvak".

Is dat zo? Bijvoorbeeld Louis van Gaal was zonder ervaring al een goede trainer en dat geldt voor de meeste top-trainers; ze zijn in de regel vanaf het begin van hun carriere goed. En aan de andere kant zijn er vele trainers die, ondanks ervaring, onveranderlijk matig of slecht blijven.

20-08-2024 07:41

JaapStam +137933

In alles wat er nu bij Ajax rondloopt, heb ik het juist het volste vertrouwen in Francesco Farioli! Nul comma nul vertrouwen al meer dan 2 jaar in Bergwijn en Brobbey. Nooit fit, ze zijn niet bezig om weer fit te willen worden en zelfs na een EK zonder weinig speelminuten + een vakantie break niet fit terugkomen, dan ben je in mijn ogen géén topsporter van weleer.

20-08-2024 07:38

Bjornisajaxcied +585

Helemaal mee eens, alleen nadeel is godts kan blijkbaar geen 2 wedstrijden aan en om nou ren paard forbs daar neer te zetten.. hmmzz najah alles beter dan Bergwijn. Dan Brobbey we hebben akpom maar die speelt ook als een krant. Dan heb je rijkhof die is er absoluut nog niet klaar voor. Dus dan zou je Weghorst moeten halen, maar die kan je beter als sub hebben.. tja.. ik weet het niet.

20-08-2024 10:02

OpaHooligan +4287

Wat betreft Bergwijn ben ik het met je eens, maar Brobbey heeft van nature een lichaam van glas. Ik denk dat hij er op zich wel voldoende aan doet.

20-08-2024 10:28

Aram +18288

Dat.
Een lichaam als dat van Brobbey is moeilijk om fit te houden. Zeker voor 90 minuten. Hij is er nog niet maar was goed om te zien dat hij 65 minuten maakte tegen NAC!

20-08-2024 10:32

MarcelvTol1971 +15557

@JaapStam : waar is het terror gedeelte gebleven in de naam gebleven Japie ?
Ben het helemaal met je eens. Ik hoop dat we Bergwijn nog tijdig kunnen lozen en er wat knaps voor terughalen.
En ik hoop voor Brobbey niet dat Weghorst komt, want als ie komt komt ie Premier League fit en dat is heel ver weg van hoe fit Brobbey momenteel is .
Daarnaast is Brobbey alleen maar met judo bezig, en kan ie geen bal normaal aannemen. En als ie dan wel kan schieten dan schiet ie in de tweede ring bij tante Mien het dienblad koffie uit de handen..........

20-08-2024 13:16
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.