Verschuren en Janse tonen klasse bij Jong Ajax, waar Van Axel Dongen terugkeert

door Wessel Kroon 124

Bron Ajax Showtime

Verschuren en Janse tonen klasse bij Jong Ajax, waar Van Axel Dongen terugkeert

door Wessel Kroon 124

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Resultaat is bij Jong Ajax van ondergeschikt belang. De ontwikkeling van de spelers staat voorop. Daarom probeert Ajax Showtime naast het wedstrijdverslag ook analytischer te kijken naar de wedstrijden van de belofteploeg. Wat viel op? Wie onderscheidden zich? En welke eventuele conclusies kunnen er worden getrokken? Jong Ajax-watcher Wessel Kroon zet de meest opvallende zaken uiteen. Ditmaal na de 0-1 overwinning op Cambuur.

Verdedigende stabiliteit

Jong Ajax kreeg in de uitwedstrijd tegen Cambuur geen doelpunt tegen, wat doet vermoeden dat de verdedigende organisatie goed was tegen Cambuur. Het grootste gedeelte van de wedstrijd oogde de Amsterdamse defensie dan ook sterk. In de eerste helft probeerde Cambuur vooral gevaar te creëren door middel van lange ballen, maar deze werden vaak goed weggewerkt door Dies Janse of Nick Verschuren. Het centrale duo hield de deur achterin uitstekend op slot.

In de tweede helt drong Cambuur steeds meer aan. Zeker na de openingstreffer van Jorthy Mokio kwamen de Friezen steeds dichter bij de gelijkmaker. Toch wist Jong Ajax de aanvallen van de thuisploeg ook in de slotfase uitstekend te weren.

Slag om het middenveld

Waar Jong Ajax een stuk meer moeite mee had, was grip krijgen op het middenveld. De opbouw van achteruit was vaak slordig, waardoor de belofteploeg het balbezit na een balverovering soms al gauw kwijt was. Dit had ermee te maken dat Cambuur wat hoger druk zette dan Jong Ajax. Waar Jong Ajax de bal vaak aan Cambuur liet en inzakte tot op eigen helft, probeerde Cambuur de bal vaak al op de helft van Jong Ajax terug te veroveren. Onder leiding van ervaren middenvelders Maikel Kieftenbeld en Mark Diemers lukte dit dan ook regelmatig.

Speelminuten voor Ramaj

Tot enorm veel hachelijke momenten voor het doel van Ajax leidde dit echter niet. En op de spaarzame momenten dat Cambuur zich wel aan de verdediging van Ajax wist te onttrekken, stond Diant Ramaj klaar om zijn ploeg te helpen. De Duitse doelman verloor deze zomer zijn basisplaats bij het eerste elftal van de Amsterdammers aan Remko Pasveer. Het lag dan ook in de lijn der verwachting dat Ramaj op den duur minuten zou gaan maken in Jong Ajax. Tegen Cambuur was hij meteen belangrijk. Zo hielp hij zijn ploeg in de reguliere speeltijd al een aantal keren uit de brand, maar vooral zijn redding in de blessuretijd van de tweede helft was van groot belang. Met een knappe reflex wist hij de gelijkmaker te voorkomen.

Rentree Van Axel Dongen

Wie tegen Cambuur ook weer eens minuten mocht maken, was Amourricho van Axel Dongen. De buitenspeler liep in de voorgaande twee seizoenen zes verschillende blessures op en keerde in Friesland terug van een knieblessure. Van Axel Dongen mocht tegen Cambuur twintig minuten spelen, maar kon daarin weinig laten zien. In die twintig minuten was het namelijk vooral tegenhouden voor Jong Ajax, waardoor de aanvallers nauwelijks in het spel betrokken werden. Toch is het fijn dat Van Axel Dongen weer terug is. Wellicht kan hij een extra optie worden voor Francesco Farioli, aangezien een extra linksbuiten geen overbodige luxe is bij het eerste elftal.

Wessel Kroon (X: @Wessel_Kroon | E-mail: w.kroon@ajaxshowtime.com)

Lees meer terugblikken op wedstrijden van Jong Ajax dit seizoen:

#jpsjaj: Faberski maakt indruk in enerverende seizoensouverture Jong Ajax

#jajmvv: Alders zet sterke seizoensstart voort bij Jong Ajax, waar de buitenspelers tegenvallen
#fcejaj: Verdedigers zetten zichzelf op de kaart bij Jong Ajax, waar Rijkhoff zelfvertrouwen kweekt
#jajdbo: Mokio toont aan ook als 'nummer acht' uit de voeten te kunnen bij verliezend Jong Ajax

Lees meer over:
Plaats reactie

DonAdam +2360

Wat zou het fijn zijn als toptalent van Axel Dongen heel blijft en zijn belofte zou kunnen inlossen, al is het bespottelijk dat Kroes het zover heeft laten komen dat ons seizoen in handen komt te liggen van een jeugdspeler die alsmaar geblesseerd is.

16-09-2024 12:34

Jibberjabstep +1976

Dies Janse is een heerlijke verdediger. Die gaat er wel komen.

15-09-2024 18:43

JohnDylan +23238

Wat zou het mooi zijn als Amourricho dit seizoen 30+ wedstrijden in de Eerste Divisie kan spelen. Ik hoop dat Ajax hem niet naar het eerste haalt (waar het tempo en intensiteit hoger ligt) tot hij een bijna volledig seizoen in de Eerste Divisie heeft gespeeld. Tot nu toe heeft hij pas 1161 minuten op Eerste Divisie niveau gespeeld plus 182 minuten in het eerste van Ajax. Dat is minder dan 15 hele wedstrijden op profniveau. Hij is dan ook nog altijd pas 19 jaar en een hij kan dus vast en zeker nog meer dan genoeg leren van een heel seizoen bij Jong Ajax.

15-09-2024 16:46

linksbinnen +8270

Precies. Eerst kilometers maken en heel blijven.

15-09-2024 18:14

Musica Merlo +8228

Nick Verschuren gaat het eerste vroeg of laat halen, geen twijfel met zoveel passie en talent een ideale speler voor elk team. Dat geld ook voor van Axel Dongen maar bij hem is het de vraag of zijn lichaam meewerkt en dat zijn blessure gevoeligheid af gaat nemen , dat weet niemand.

15-09-2024 15:13

Masterdamxxx +935

Van Axel Dongen, gaat hij het redden ?

15-09-2024 10:56

Hersenspinsel +8372

Hij moet eerst sterk en fit worden.
Hopelijk hebben de 6 blessures geen schade achtergelaten want hij was ooit eens een van de toptalenten van de jeugd.
Ik zou die potentie graag bij Ajax1 terug zien.

15-09-2024 11:16

Henk de Vries +11170

Nee dus, is nog nooit fit geweest. Verdient wel krankzinnig veel geld trouwens....

15-09-2024 12:44

OpaHooligan +4319

Axel Dongen terug op het veld, dat lijkt me dan toch wel het belangrijkste Ajax nieuws van het weekend. Hopen dat hij heel blijft, hopen dat hij een factor kan worden op de linksbuiten plek. Maar rustig brengen natuurlijk.

15-09-2024 10:20

WeirdAJAX +12555

Off: interessante situatie Noa Lang bij Bosz/PSV he?

15-09-2024 09:44

Petterson +25307

Ik volg die club niet echt. Wat is er aan de hand?

15-09-2024 10:20

WeirdAJAX +12555

Och, ex-AJAX speler, ex-AJAX trainer, concurrent, ...

15-09-2024 11:41

Petterson +25307

Ik bedoel er verder ook niks mee. Ik snap de interesse in Noa. Maar ik weet oprecht niet wat er speelt. Is hij weer geblesseerd of doet hij weer vervelend?

16-09-2024 09:49

GiiaAfca +9101

De chaos kan beginnen

15-09-2024 12:32

Musica Merlo +8228

We weten dat Noa Lang geen gemakkelijk hanteerbare speler is en Bosz ook niet veel duld dus dat kan nog een probleem worden.

15-09-2024 15:18

WeirdAJAX +12555

Precies. Lekker laten gaan etteren daar.

15-09-2024 15:20

guusvdajax +929

De volgende wedstrijd speelt Ramaj weer bij 1. Die heeft nu minuten gemaakt om zich daarop voor te bereiden en dan zal Rugani de plek van Baas overnemen. Dan is er genoeg ervaring/coaching en gaat Ramaj weer keepen want die is goed, maar vertegenwoordigd ook veel waarde. Rugani erbij en dan kan dat prima

15-09-2024 08:48

OpaHooligan +4319

Ja Ramaj is toch echt wel de betere keeper.

15-09-2024 10:19

Nr.10 +111831

Jong heeft een veel beter team dit jaar. Is ook goed om jongens als Brandes en Banel er gewoon wat langer bij te houden. Die gaan uiteindelijk waarschijnlijk naar een Willem 2 of Groningen, maar voor de stabiliteit van Jong is het beter als dat soort jongens dan niet te snel gaan en wel een paar seizoenen in Jong spelen. Is ook goed voor de jongere talenten, die kunnen zich dan optrekken aan die ondergrens, het is ook niet lekker ontwikkelen in een team dat veel te jong is en geen basisniveau weet te halen.
Nou ja, Banel gaan we natuurlijk ook nog nodig hebben komend halfjaar.

15-09-2024 08:27

Ajaxsupporter02 +14529

Banel in Ajax 1 nodig bedoel je? Ik mag hopen van niet.

15-09-2024 09:56

Nr.10 +111831

Ja dat is natuurlijk niet moeilijk te voorspellen. We hebben alleen maar Godts daar, dus Banel gaan we inderdaad nodig hebben.

15-09-2024 12:21

Ajaxsupporter02 +14529

Er zijn tal van betere oplossingen dan Banel. FJ, Faberski, Taylor, Kalokoh of Van Axel Dongen mits fit zou ik allemaal eerder opstellen daar.

15-09-2024 12:27

Percy.M +643

Alex van Dongen in de gaten houden …

15-09-2024 08:19

Nr.10 +111831

Hele goede speler, dat was jaren geleden al duidelijk, maar is steeds geblesseerd. Hij brak eigenlijk in januari 2022 al door in het eerste onder Ten Hag, maar is sindsdien bijna continu geblesseerd geweest.

15-09-2024 08:25

Artemio +32457

Ik zag in hem wel een soort Madueke.

15-09-2024 08:33

Nr.10 +111831

Ja ik was ook onder de indruk. Ook van de directheid in zijn spel. Het was niet dribbelen om het dribbelen, maar hij ging naar de goal toe, en hij maakte op mij een felle en gedreven indruk. Zou leuk zijn als hij nu wel fit zou blijven (maar verwacht het eigenlijk niet meer inmiddels), dan zou je wel over een paar maanden een serieuze optie erbij hebben op linksbuiten.

15-09-2024 08:40

guusvdajax +929

Met het aantal buitenspelers wat wij hebben denk ik dat hij iedere week iets meer minuten gaat maken, bij 1, dus bijvoorbeeld godts vervangen in minuut 75 e.d.

15-09-2024 08:46

Nr.10 +111831

Als hij fit blijft zie ik hem zeker meedoen in het eerste, maar met zijn historie van de afgelopen jaren zal het rustig opgebouwd worden. Voorlopig eerst in Jong opbouwen zou ik zeggen.

15-09-2024 09:04

Injotef +168

Wat is nou precies de klasse gebleken van deze twee spelers in deze wedstrijd? Dat wordt mij niet duidelijk.

14-09-2024 21:46

Ajaxsupporter02 +14529

Ze waren beide niet bijzonder gisteren.

14-09-2024 21:59

JariHeijden +5629

Ze worden in het artikel ook maar één keer genoemd. Dat het centrale duo de lange bal van Cambuur goed weggewerkt heeft.

Zwak stukje eerlijk gezegd. Ik heb de wedstrijd niet gezien. Dus enige achtergrondinfo is wel leuk. De titel van het artikel zegt dat Verschuren en Janse hun klasse tonen. Maar buiten de zin dat ze de lange bal hebben weggewerkt, staat er niets over hen opgeschreven.

Daar wordt de lezer niet echt wijzer van.

15-09-2024 07:57

HStorm +3184

Goed te zien dat Ramaj er staat!

14-09-2024 20:39

3sterren +20205

Goedkope toppers voor de toekomst koop je niet, die worden op De Toekomst opgeleid ...

14-09-2024 19:48

HendrikAjax +16920

Voornamelijk wel maar ze kunnen ook zeker gekocht worden. Kijk maar naar een Godts en een Mokio.

14-09-2024 20:58

3sterren +20205

Beiden vind ik geen gearriveerde toppers. Godts was 17,5 jaar toen hij naar Ajax kwam en Mokio is zelfs pas zestien jaar, dus in mijn ogen jeugdspelers die best nog wel enige opleiding kunnen gebruiken, voordat je kunt spreken van toppers ...

14-09-2024 21:31

NipeB +15855

Als je al zo snel bij Ajax 1 aansluit, zoals Godts en ook Mokio gaat snel spelen, dan ben je wel verder dan de meeste jeugdspelers en vooral ook getalenteerder. Er lijkt wel beter te worden gescout vooral in België waar spelers onze taal spreken. Is toch prettiger qua opleiding. Heel veel gekochte jeugdspelers breken nooit door, vooral Scandinavië erg slecht laatste jaren.

15-09-2024 10:28

3sterren +20205

Ik ben zelf zeer gecharmeerd van Godts.
En dat Mokio nu al een kans krijgt van Farioli pleit voor de aanpak van de enthousiaste trainer/coach.
Dat de weg naar België is hervonden stemt mij tot volle tevredenheid.
Ik zeg: “Vooral doorgaan” …

15-09-2024 10:39

Nr.10 +111831

Onana, Frenkie de Jong, Dolberg…
Sowieso is dat onderscheid van spelers zelf opleiden en spelers halen een beetje overschat. Hoe oud was Hato toen we hem bij Sparta weghaalden? Hoe lang heeft hij bij ons in de opleiding gespeeld? Sommigen haal je als ze 7 zijn, sommigenn als ze 15 zijn, sommigen als ze 18 zijn.

15-09-2024 08:29

3sterren +20205

Moesten ook eerst acclimatiseren op De Toekomst, voordat zij naar behoren gingen presteren en op weg konden gaan naar een zonnigere toekomst.
Mijn punt was en is, is dat hun talent bij Ajax doorgaans wel de ruimte krijgt om zich te ontplooien.

Maar inderdaad, ook bij Ajax is het niet alleen maar 6-jarig talent uit Amsterdam, die de weg naar het eerste bewandelen, voordat ze in het buitenland het predikaat topper opgeplakt kunnen krijgen.
Als ze die status überhaupt ooit zullen bereiken …

15-09-2024 10:30

mvdk +44628 moderator

Qua verdedigend talent hebben we niks te klagen. Het is echt hoog tijd voor een aanvallend toptalent. Dan bedoel ik wel met wereldtop potentieel.

14-09-2024 19:03

Francesco +6020

Serieus, Ramaj had weer reddingen...

Als je gewoon puur kijkt naar wie kan de moeilijke reddingen nog het verschil maken wint Ramaj 9/10 x van Pasveer...

Inmiddels is hij ook niet verkocht, dus ik hoop dat Faroli van gedachte gaat wisselen...

Bizar eigenlijk na een heel goed seizoen van hem, dat je een Pasveer op goal zet die bij elke blessure nu, misschien wel einde carriere gaat.......

14-09-2024 16:24

DrFootball +15220

Het voorkomen van reddingen dmv coaching heeft Pasveer nog wel wat streepjes voor.

14-09-2024 17:18

Nr.10 +111831

Er waren een hoop mensen die twijfels hadden bij de keuze van Pasveer, maar inmiddels kan iedereen toch wel constateren dat het vrij goed heeft uitgepakt?

15-09-2024 08:30

NipeB +15855

Ehh, nee. Wat pakt er goed uit? NAC 2 kansen, 2 goals. Waar coacht Pasveer zo goed dan? Er is weinig verbeterd tot nu toe. Pasveer deed de penaltyreeks goed maar laat helemaal niks bijzonders zien en schuift ook zo ballen naar een tegenstander. Perspectief is er met hem ook niet, hij is 40. De keuze voor Pasveer is juist een reden dat ik nog niet echt enthousiast ben over Farioli.

15-09-2024 10:31

MelleAfca +14348

Zie het liefst zo snel mogelijk Mokio op 6 en Chourak op 8. Laatsgenoemde wordt imo ongelooflijk onderschat.

14-09-2024 15:43

Artemio +32457

Van Axel Dongen… debuteerde onder ten Hag op 17 jarige leeftijd. Hij had toen ook de skillset om door te breken. Werd een grote toekomst voorspeld ware het niet dat het een man van glas werd.
Hij is nog steeds maar 19 dus hij zou nog steeds kunnen doorbreken mits hij voor een langere tijd fit blijft.

14-09-2024 15:04

C14 +22538

Zou het qua training van de benen volledig op lenigheid moeten gooien, geen enkele krachttraining, als hij dat al niet doet.

Die kuiten van hem ogen onnatuurlijk groot, helemaal uit verhouding met zijn lichaam ook. Veel te korte spieren. Beetje zelfde als Brobbey. Dan krijg je vaak spierscheuringen en dergelijke. Ben benieuwd hoe ze hem laten trainen.

14-09-2024 15:46

ijzerchef +3179

Ik vraag mij af waarom voetballers niet de split en spagaat kunnen. Is 100% trainbaar. Ook op latere leeftijd. Voorkomt menig blessure en geeft je extra mogelijkheden. Zlatan had ook altijd veel baat aan zijn lenigheid.

14-09-2024 18:22

mvdk +44628 moderator

Als ik de spagaat doe lig ik er minimaal een maand of 6 uit😁

14-09-2024 19:06

C14 +22538

@ijzer

Dat kan misschien wat teveel van het goede zijn :), het moet niet ten koste gaan van explosiviteit.

Maar misschien is dat veelal niet het geval.

14-09-2024 20:10

mvdk +44628 moderator

Dansen helpt wel voor de motoriek

14-09-2024 20:56

Simpelishetmoeilijkst +25516

mvdk, heb hetzelfde euvel, maar heb ook best een mooi excuus, mijn leeftijd, al vrij oud en met pensioen!

15-09-2024 01:56

Tommyshelby +130536

Komende weken gewoon Konadu en Rijkhoff roteren. Lichte voorkeur voor die eerste, speelde gisteren goed, een beetje Lassina Traore achtig.

En Kalokoh mag op z’n minst wel weer invallen. Geen idee wat er met die gozer aan de hand is, Banel was weer flink aan het kloten gisteren. Is het een moeilijke jongen ofzo?

14-09-2024 14:22

MelleAfca +14348

Zijn wel de verhalen die ik heb gehoord ja.

14-09-2024 15:32

C14 +22538

Ik zie het meest in Vink, meest compleet ook.

Kalokoh inderdaad, achtte ik altijd beter en geschikter voor Ajax dan Van Axel-Dongen.

Ajax moet met moeilijke jongens kunnen omgaan en goed begeleiden. Jongens 'van de straat' horen bij Ajax.

14-09-2024 15:49

leonajax1992 +68

ben erg benieuwd of het van axel dongen lukt om een keer langere tijd blessurevrij te blijven en ook wat al deze blessures hebben betekend voor zijn ontwikkeling. had natuurlijk wel altijd de status van ``toptalen``. zou top zijn als hij helemaal goed terugkeert. als we iets goed kunnen gebruiken is het wel een goede extra optie voor linksbuiten

14-09-2024 14:16

Homelander14 +619

Kroes krijgt veel te weinig credits.

Met alleen al de aankoop van Mokio haalt hij 60 miljoen binnen. Heilig van overtuigd.

En al die zogenaamde diamanten van herr Mislintat weet hij tegen geringe winst te verkopen.

Maar hier de gebeten hond.

14-09-2024 12:23

wijzijndebeste123 +166682

Kroes:
5 LCVs (Rugani, Baas, Kaplan, Janse, Hato)
3 centrum spitsen (Brobbey, Akpom, Weghorst)
1 blessuregevoelige creatieve middenvelder
1 talent op linksbuiten die niet klaar is voor een basisplaats
1 niet-fitte rechtsbuiten die de afgelopen 3 seizoenen steeds geeneens aan de 10 volledige wedstrijden kwam

"En al die zogenaamde diamanten van herr Mislintat weet hij tegen geringe winst te verkopen."

Dat hebben we gezien met al die belabberde huurdeals voor Sosa, Forbs, Medic. Zijn deal om Bergwijn niet voor 20 + 5 miljoen te verkopen maar voor 21 miljoen vast om zo nog tijd te hebben een vervanger te halen en vervolgens dat te verkloten was ook een huzarenstukje.

Kroes krijgt idd veel te weinig credits

14-09-2024 12:46

Homelander14 +619

Het aanstellen van alleen al Farioli is een garantie voor honderden miljoenen. Want de selectie wordt meer waard.

Itt de aanstelling van Steijn.

Daarbij komt dat de aankoop van Weghorst ervoor zorgt dat Brobbey miljoenen meer waard wordt en is Mokio een garantie voor 50 plus verkoop.

Tevens heeft hij samen met Beuker aan ultieme damage controll gedaan nav de puinhopen van meneer Hendriks op de Toekomst en alle grote talenten voor meerdere jaren vast gelegd.

Idd te weinig credits

14-09-2024 12:53

wijzijndebeste123 +166682

"Het aanstellen van alleen al Farioli is een garantie voor honderden miljoenen. Want de selectie wordt meer waard."

De toekomst moet dit uitwijzen. Dus tot dusver niks meer dan een aanname obv wishful thinking.

"Daarbij komt dat de aankoop van Weghorst ervoor zorgt dat Brobbey miljoenen meer waard wordt en is Mokio een garantie voor 50 plus verkoop."

De toekomst moet dit uitwijzen. Dus tot dusver niks meer dan een aanname obv wishful thinking.

Je gaat verder op geen enkel van mijn punten in die in tegenstelling tot jouw punten observeerbare feiten betreffen. Al die punten zijn genoeg om forse kritiek te krijgen. Die krijgt hij niet en dus krijgt hij veel te veel credits.

14-09-2024 12:54

MelleAfca +14348

Die 5 LCV’s is wel heel kort door de bocht en makkelijk scoren. Je hebt sowieso maar één RCV volgens deze redenatie dus daar kun je Rugani en Kaplan ook noteren. En Baas en Hato bovendien de eerste twee opties op linksback. Zo kan ik ook al snel 6 opties noteren bij andere clubs

14-09-2024 15:34

wijzijndebeste123 +166682

We hebben iig een stuk meer LCVs dan creatieve middenvelders en buitenspelers. Dus mijn punt blijft gewoon staan. Kroes heeft een zeer onevenwichtige selectie samengesteld. Notabene zijn grootste kritiekpunt op zijn voorganger. Waar komt die neiging vandaan om elke flater van Kroes tot in t belachelijke te verdedigen? Hij bakt er tot nu toe simpelweg helemaal niks van.

14-09-2024 15:45

NuchtereAjacied +2044

Kap nou eens met dat kansloze gezeik. Het is inmiddels half September; hoe lang blijf je jou uitgekauwde mening verkondigen? Wil je een compliment: jouw conclusie klopt voor een deel. Blij mee? Niemand is 100% tevreden over de afgelopen transferperiode. Niemand. En iedereen weet dat er meerdere belangrijke factoren zijn waar Ajax rekening mee moet houden.
Jij blijft maar hangen in je eenzijdige en oppervlakkige frustratie. Get over it.

Wees blij dat Farioli voor de groep staat en niet zo'n kansloze chagrijn als jij.

14-09-2024 22:59

Laudruppeltje +4087

Hato wordt op linksback gerbuikt, Janse mag aan het 1e ruiken maar moet je nog niet tot het 1e rekenen. Dus Rugani, Baas, Kaplan en Sutalo zijn de 4 die het centraal moeten uitvechten ° prima.

Het is niet erg om 3 spitsen te hebben. Brobbey is blessuregevoelig en een type als Weghorst kun je voor de laatste 20/30 minuten goed gebruiken.

Voor de rest met je eens.

14-09-2024 23:08

Simpelishetmoeilijkst +25516

Om de laatste zin kon ik wel lachen!

15-09-2024 02:00

Nr.10 +111831

Farioli kwam uit de koker van Beuker hè. Kroes wilde van Gaal, Ten Hag, Potter, in die volgorde. Die zijn allemaal niet gelukt.
Kroes wilde zelfs langer wachten op Ten Hag, tot duidelijk werd dat Farioli dan ook andere opties zou krijgen (gingen geruchten over Brighton).

15-09-2024 08:36

Sjaakvaak +26610

Dus de aanwinst van Mokio praat goed dat we met vier LCV’s en vier spitsen zitten? En slechts 2 buitenspelers en 1 creatieve middenvelder?

Kroes bestempelde Mislintat als een charlatan en meesteroplichter voor het zorgen voor 4 LB’s. In zijn eigen woorden en retoriek, is Kroes ergo een gigantische mislukkeling.

14-09-2024 16:16

Homelander14 +619

Met dien verstande dat Kroes een lege portemonnee had en van niets iets moest maken.

Mislintat daarentegen had een volledige vrijbrief en 120 miljoen ter beschikking wat hij in 4 maanden tijd volledig verbast heeft en de club op de rand van de afgrond bracht.

Als je die tegenstellingen niet mee neemt in het hele plaatje dan houdt het op.

14-09-2024 16:39

Sjaakvaak +26610

Dat is geen juiste weergave van de feite. Mislintat heeft zelf eerst voor 160 moeten verkopen voordat hij aankopen kon doen. Tevens heeft hij geen vrijbrief gekregen.

Enkele zaken die wel meegenomen dienen te worden en door jou nu slim genegeerd worden:
- Kroes had geen lege portemonnee, hij heeft Rugani, Weghorst en Traoré gehaald
- Er was reeds een veelvoud aan spelers die op de plek van Rugani speelde
- Er was reeds een veelvoud aan spelers die op de plek van Weghorst speelde
- Rugani en Traoré zijn al jaren niet wedstrijdfit
- Andere spelers hadden ook gehuurd/gekocht kunnen worden.

14-09-2024 19:13

Jozef14 +544

Dat Mislintat voor 160 miljoen verkocht en voor 110 miljoen kocht en dat Ajax vervolgens financieel moeilijk komt te zitten na nog een jaar geen CL-voetbal duidt er wellicht op dat Mislintat enkele dingen over het hoofd zag: langjarige vette contracten geef je niet aan trieste middelmaat. Ga niet zeggen dat Mikau en co wel degelijk goed kunnen voetballen, want ze hadden nog niet het niveau van Jong Ajax.
Gelukkig is de bezem erdoor gehaald. Verhuren had ook niet mijn voorkeur, maar als je grote schoonmaak houdt moet je wel eens rigoureus zijn. Blijven was voor een Sosa en een Medic bijvoorbeeld totaal geen optie. Ze lieten zien totaal ongeschikt te zijn en Ajax zat er mee opgescheept. Verkopen was eerder een natte droom van velen. Het was bijzonder knap geweest als Kroes de Mislintat-vuilnis voor miljoenen had kunnen verkopen.

16-09-2024 07:56

Nr.10 +111831

‘En al die zogenaamde diamanten van herr Mislintat weet hij tegen geringe winst te verkopen.’

Delusional. Kroes heeft letterlijk nul door Mislintat gehaalde spelers verkocht. Nul.

15-09-2024 08:34

Jozef14 +544

We mogen al blij zijn dat het gros het prachtige Ajax-shirt niet meer draagt.

Zó slecht waren ze.

16-09-2024 08:02

noppenkoning +41668

Misschien zou van Axel Dongen eens met Robben kunnen bellen, die had ook altijd veel blessures en doet bijv. een warming up van 1,5 uur weleens gelezen. Robben was natuurlijk ook blessuregevoelig maar toch vaak ook langere periodes fit, zeker aan het einde van zijn carrière, weet niet precies wat hij deed maar is wel de moeite waard om eens te bellen.

14-09-2024 11:30

Moooo +4010

Nick Verschuren ik ben er geen fan van, wel veel werk ethiek.
Die gaat toch nooit Ajax 1 halen..
Bij de afgekeurde goal van Cambuur stond Nick niet goed.

Zet Kaplan er in en Dies ernaast, Mokio ervoor op 6.

14-09-2024 10:35

Ajaxsupporter02 +14529

Ook bij die enorme gemiste kans was hij totaal zijn man kwijt. Ik vind het ook geen potentieel Ajax 1 materiaal.

Ik zie Mokio liever centraal.

14-09-2024 10:48

Patrick020 +22558

Ik heb ook nog steeds twijfels over Dies, enorme draaicirkel. In een goed ajax had hij nog geen serieuze kansen gehad in ajax 1

14-09-2024 10:56

Professor +11258

Dies heeft inderdaad echt een enorme draaicirkel en ja hij heeft dus echt een enorm probleem met beweeglijke spelers.

14-09-2024 11:03

Ajaxsupporter02 +14529

Ik loop ook nog niet de polonaise wat betreft Janse.

14-09-2024 11:20

Moooo +4010

Veel leren van een Rugani ;)
"Positionering"

14-09-2024 11:58

Thaschja55 +1751

Hoe was Faberski gisteren ?

14-09-2024 10:02

FlyingDutchMan +17318

Ongelukkig, kwam niet lekker in zijn spel en werd ook wel fel fysiek over randje aangepakt..

14-09-2024 10:21

Thaschja55 +1751

okee bedankt voor de info doorgriep niks gezien

14-09-2024 10:46

FlyingDutchMan +17318

Beterschap

14-09-2024 13:43

AFCA020! +6145

Ere wie ere toekomt hoor, maar zo extreem briljant was die redding toch niet?

Speelde best een aardig potje hoor, maar een bal recht op je af moet je hebben.

Vond vooral die afgekeurde goal weer storend en herkenbaar zonder enige communicatie.
Daarbij houd ik persoonlijk niet van zijn verongelijkte interviews achteraf. Het afvallen van Pasveer, aangeven het oneens te zijn en verbaasd zoals iedereen.
Sorry hoor, maar de meeste zijn hier niet verbaasd over.
Het enige waar we hooguit verbaasd over zijn is dat Pasveer op z’n 40e nog 1e keeper van Ajax moet zijn (al is dat wel terecht maar in een ideale wereld had je een betere gehad en was hij je ervaren 2e man)

14-09-2024 09:22

Ajaxsupporter02 +14529

Na het terugkijken vond ik de redding ook niet heel bijzonder, aangezien de bal wel door het midden ging inderdaad.

14-09-2024 10:49

afct +9030

Zou wat zijn als van Axel dongen nu ineens fit blijft en Doorbreekt

14-09-2024 09:20

Ajaxsupporter02 +14529

Laten we het hopen.

14-09-2024 10:50

Jeugd +24959

Saaie bagger wedstrijd was het.
Ik heb geen uitblinkers kunnen ontdekken

14-09-2024 09:10

Red Devil +3604

Goede prestatie van de boys.

14-09-2024 08:50

Jeugd +24959

Goed resultaat, slechte wedstrijd

14-09-2024 09:11

Web +178830

Zorgvuldig om gaan met van Alex Dongen, dat kun je wel overlaten aan Farioli
Ik zie het wel rooskleurig in met de buitenspelers

Godts, van Alex Dongen
Traore/ Berghuis

En dan kun je ook nog eens bv een Fitz Jim hangend laten spelen

Ajax heeft weer een heel stel eigen opgeleide spelers in de ploeg
En twee parels uit België gehaald

Dat is Ajax, daar moet je het van hebben
Toppers kun je niet kopen

14-09-2024 08:01

AmsterdamsTrots +2022

Godts, van Axel. Verder met je eens.

14-09-2024 08:03

Web +178830

Sorry je hebt gelijk

14-09-2024 08:05

Cosey2 +7233

En iedereen kan er van vinden wat ze willen maar voorlopig hebben we twee spitsen rondlopen die volwaardig Nederlands International zijn.
Daarbij de eerder genoemde talenten en we staan er (hopelijk) nog niet zo slecht voor.

14-09-2024 09:58

YugoVik +33426

Rooskleurig?.. Ze zijn niet fit of raken vaak geblesseerd..

14-09-2024 08:05

Web +178830

En die je eventueel zou kunnen halen is al maanden niet fit
Denk je nu echt, dat de spelers in de rij staan voor Ajax?

14-09-2024 09:48

Jariebombarie +1033

Rooskleurig? Je bent sarcastisch toch? Heerlijke humor vind ik dat altijd.

Met Godts, VAD, Troare en Berguis wordt het inderdaad smullen op de flanken. Zijn allemaal Champions League niveau. VAD heeft de laatste seizoenen laten zien er helemaal klaar voor te zijn. Berghuis is altijd topfit, Troare speelt al jaren de pannen van het dak en Godts wordt na dit seizoen zeker voor 80 miljoen+ opgepikt door een club met hele diepe zakken. Jumjum smullen.

14-09-2024 08:24

PeterLarsson +13355

Traore heet de beste man…

14-09-2024 08:32

debetweter +10153

We spelen geen CL.

Berghuis zie ik liever vanaf het middenveld. Godts heeft het talent om op niveau te komen. VAD is van glas en moet zich nog bewijzen. Traore is in principe goed genoeg, maar nu niet fit. Op rechtsbuiten moet iemand bij. Dat kan Faberski zijn, maar ik zie liever ook nog Barghji of een braziliaan komen.

Kortom met Godts, VAD, Traore, Berghuis en Faberski zal het goed genoeg moeten zijn voor dit seizoen. Hopelijk maken de jonkies een mooie groei door. Want zodra we CL spelen moet het beter. Maar dan zijn de kaarten ook anders geschud.

14-09-2024 09:17

Jariebombarie +1033

En Berghius. Juistem.

14-09-2024 09:32

Web +178830

@Jariebombarie
Misschien moet jij je verwachtingen eens bij stellen
CL ga je eens in de zoveel jaar spelen
En de opmerking over Godts maakt je nog ongeloofwaardiger
Serieus nemen nou kan niet

14-09-2024 09:47

Ajaxsupporter02 +14529

Ik hoop dat jij sarcastisch bent met deze domme reactie Jari.

14-09-2024 11:02

Jariebombarie +1033

Neenee ik ben niet sarcastisch. Ik vind Traore echt een wereldaankoop. De flitsende buitenspeler die iedereen graag wil zien. Die man stuurt al jarenlang alle verdedigers het bos in. Assist en doelpunten zijn bijna niet meer te tellen. Ik ben daar echt heel enthousiast over. Dat we die vast hebben weten te leggen. Poeh! Petje af!

14-09-2024 13:41

3sterren +20205

Betse PeterLarsson

Traoré is de juiste spelling.
Als je iemand wil corrigeren, doe dat dan wel op de juiste manier, dus met een accent aigu op de ”é” ...
: )

14-09-2024 19:57

Antonny +640

A cynic knows the price of everything and the value of nothing. Wat zul je genieten.

16-09-2024 22:06

FTS95 +16161

Ik vind Fitz en Berghuis alletwee geen optie als buitenspeler. Ik wil daar gewoon echte vleugelspitsen, geen middenvelders.

14-09-2024 09:02

Web +178830

De hele voetbalwereld zit te springen om buiten spelers
Denk je nu echt dat Ajax dan aan bod komt
De werkelijkheid is nu eenmaal anders
Ze hadden een talentvolle buiten speler, maar die mocht vorig jaar verhuurd worden, met optie tot koop

14-09-2024 09:51

FTS95 +16161

Ja dat is een zeer vreemde actie geweest. Desalniettemin wil ik vleugelspeler. Desnoods jeugd. Faberski bijvoorbeeld. Alles beter dan middenvelders opstellen wat mij betreft.

14-09-2024 09:55

Squadron11 +2484

Natuurlijk kan je toppers wel kopen, alleen is zelf opleiden veel goedkoper

14-09-2024 12:44

Nr.10 +111831

‘Toppers kun je niet kopen.’

Tadic, Blind, Ziyech, Martinez, Tagliafico, Antony, Neres, Kudus….

14-09-2024 12:47

Web +178830

Tadic, Blind en Ziyech hadden iets met Ajax
En wil jij weer terug naar deze salarissen?
Gaat ook niet gebeuren
En dat weet je ook wel

De anderen waren geen toppers, die zijn als talent gehaald net als de 2 Belgen

14-09-2024 17:06

Nr.10 +111831

Salarissen van die drie was nooit het probleem, omdat zij presteerden.
En die namen die ik noemde, kwamen niet eerst in Jong spelen, die waren natuurlijk al veel verder dan Mokio en Godts.

14-09-2024 17:20

Web +178830

Alles viel toen in elkaar dat seizoen met je eigen jeugd er bij. De Ligt, Donny en Frenkie
Onana voor 3 ton uit de jeugd van Barcelona

Maar jij weet dat dit nu niet meer kan
Ajax dacht ( van de Sar ) dit vast te kunnen houden
En hadden niet door hoe uniek het was

14-09-2024 20:51

DeMeervanweleer +7590

Traoré en Berghuis zijn eigenlijk allebei niet Ajax rechtsbuiten waardig. Berghuis is meer een middenvelder. Traoré een momentenvoetballer. Godts is een talent maar eigenlijk nog een junior. Van Axel Dongen een talent met een enorm blessure verleden, daar kan je geen linkerkant aan op hangen een heel seizoen.

14-09-2024 15:06

thelordjoshua +10641

Potentiële toppers kun je wel kopen. Het is de balans daartussen, dat is Ajax. Zijn maar 2 clubs die dat hebben, zo'n gedefinieerde ideologie, Ajax en Barcelona.

14-09-2024 23:52

SpursAjax +6773

Het zou wat zijn ze van axel dongen eindelijk fit krijgen. Ik geloof er niet in want sinds ik hem volg vanaf zijn 15tiende heeft hij nooit meer dan 6 wedstrijden achter elkaar gespeeld voor een nieuwe blessure. Het is zo belachelijk knap dat hij na elke blessure zo sterk terug komt. Mits fit echt een geweldige speler. Ik blijf stiekem hoop houden dat hij ooit is fit kan worden!!

14-09-2024 07:58

HertogH +15939

En nou eens 3,5 maand fit blijven Amo!

14-09-2024 07:58

Jariebombarie +1033

Van Axel Dongen is inmiddels ook wel bijna 27 toch?

14-09-2024 07:44

ibrAjax +1076

Ja bijna

14-09-2024 07:48

Web +178830

Die is 20 jaar

14-09-2024 07:56

Jariebombarie +1033

Dan zat ik er niet ver naast.

14-09-2024 08:19

twynestar +28777

Dat is wel 'des Ajax fan': als het op zijn 17e niet is doorgebroken telt het niet.

14-09-2024 08:45

Web +178830

Jij hebt het niet op jeugdspelers gezien jou posten

14-09-2024 09:52

Artemio +32457

19 jaar nog*

14-09-2024 15:07

BackInBlack +14696

Word ik echt blij van.

As zomer doorstromen, paar goede aankopen en dan staan we er prima voor.

Aantal zwakke broeders nog verkopen.

Al schat ik wel in dat dit laatste seizoen is voor Sutalo Rensch Taylor en Brobbey.

14-09-2024 07:28

BackInBlack +14696

Ikke blij en enthousiast.

14-09-2024 07:23
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.