'Van 't Schip vanaf volgende week aan de slag als interim-trainer Ajax'

door Jesse ter Haar 416

Bron De Telegraaf

'Van 't Schip vanaf volgende week aan de slag als interim-trainer Ajax'

door Jesse ter Haar 416

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

John van 't Schip gaat in de loop van komende week aan de slag als trainer van Ajax, zo schrijft De Telegraaf dinsdagmiddag. De voormalig speler van de club doet dat op interim-basis en moet het seizoen in principe afmaken.

De Amsterdammers staan momenteel, daags na het vertrek van Maurice Steijn, op een zeventiende plek in de Eredivisie. Met zijn Ajax-verleden weet Van 't Schip als geen ander dat de club daar niet hoort te staan en dus moet hij de club enigszins uit het slop trekken. Zijn eerste duel lijkt het treffen met FC Volendam op donderdag 2 november te worden. Dat duel werd eerder verplaatst om het restant van de gestaakte Klassieker uit te kunnen spelen. Voor die tijd neemt Ajax het onder leiding van Hedwiges Maduro nog op tegen Brighton & Hove Albion in de Europa League en komend weekend tegen koploper PSV in de Eredivisie.

Momenteel verblijft Van 't Schip samen met zijn kinderen nog in Turkije. De familie moet daar de eerste stappen zetten in het verlies van Daniëlle van 't Schip, die kortgeleden kwam te overlijden aan de gevolgen van de ziekte kanker. Wanneer de trip naar Turkije ten einde is, schakelt Van 't Schip prijzenswaardig snel om zijn jeugdliefde Ajax naar betere tijden proberen te leiden. Vanaf woensdag gaat Van 't Schip in gesprek over de invulling van de technische staf en de financiële voorwaarden, meldt ESPN.

Als trainer is Van 't Schip inmiddels al behoorlijk ervaren te noemen. Na een glansrijke carrière als voetballer begon hij in de jeugdopleiding van Ajax, waar hij opeenvolgend Ajax O17 en Ajax O19 onder zijn hoede kreeg. Later stond hij al eens als interim-trainer voor de groep bij Ajax, maar toen - in het seizoen 2008/2009 - bleef het beperkt tot één wedstrijd. De Amsterdammers speelden die dag tegen FC Twente en wonnen met 1-0 voor een doelpunt van Urby Emanuelson. Na die tijd was Van 't Schip nog hoofdtrainer bij onder meer PEC Zwolle en Griekenland.

Van 't Schip bij Ajax

Dat de voormalig Ajacied terug zou keren bij de club, dat was al bekend. In eerste instantie zou hij aan het technisch management van de club worden toegevoegd. Onder meer om het DNA van de club te bewaken in de dagelijkse gang van zaken. Van 't Schip bevestigde dat hij aan de slag zou gaan in de nieuwe functie, maar dat laat dus nog even op zich wachten. Allereerst moet hij Ajax als hoofdtrainer zien te behoeden voor nog meer schade dan dit seizoen al werd geleden.

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajaxtrouw +6339

Hij had gelijk kunnen beginnen natuurlijk maar dacht ik laat die komende twee potten lekker lopen. So wie so is hij een keuze uit armoe

25-10-2023 20:00

Nr.10 +111002

Ik ben er niet van onder de indruk, van 't Schip heeft als trainer een zeer matige carrière tot nu toe, zeker als je bedenkt dat hij aan het begin alle kansen heeft gekregen op basis van zijn naam en connecties.
Dat hij een bekende en geliefde oud-Ajacied is met een grote staat van dienst als oud-voetballer en connecties met veel andere grote ex-Ajacieden, is in mijn ogen wel een vrij groot voordeel in deze situatie, omdat het voor meer rust zal zorgen. Stel je voor dat je nu weer iemand met een raar accent zou binnenhalen, of God beware, iemand die in een ander land geboren is, dan weet je al dat de Televaag meteen gaat zagen en dat de onbenullen in de talkshows geen verstandig weerwoord geven.
Verder zegt dat alleen precies niets over hoe goed hij is als trainer, de beste drie trainers die wij in de afgelopen 30 jaar hebben gehad, hadden allemaal geen wedstrijd voor Ajax gespeeld.

Kortom, het zal meer rust geven maar ik verwacht er weinig van, hoewel je het natuurlijk onmogelijk slechter kan doen dan Steijn.
Ik hoop vooral dat de directie en de technische afdeling nu snel rond worden gemaakt, hopelijk rond de winterstop, en dat daar verstandige keuzes worden gemaakt waarmee we kunnen gaan bouwen, met een nieuwe toptrainer die na dit seizoen direct begint.

25-10-2023 15:38

godofajax1900 +4171

Respect voor v/h schip
Zou nu niet in zijn schoenen willen staan
En in stappen in een zinkende schip

25-10-2023 14:51

Nr.10 +111002

Op zich is het geen slecht moment om in te stappen, want je kan het onmogelijk slechter doen dan je voorganger.

25-10-2023 15:40

AlexIbarra +19238

Het schip is toch al gezonken?
Je hebt nog 3 bonuspunten klaarliggen in Waalwijk en op de EL potten na voorlopig een makkelijk programma.

Alleen van de 17e naar de 14 plaats klimmen is natuurlijk niet genoeg maar volgens mij is het verwachtingspatroon bij Ajax in de afgelopen 10 jaar nog nooit zo laag geweest.

25-10-2023 16:33

AgeM +939

Maar gaat van T Schip dan ruggespraak houden met van Basten ? Die zegt dat hij “golft “?
Dacht dat hij met squash bezig was . En die kritiek op die aangetrokken spelers ? Als er iemand een potje van transfers heeft gemaakt is hij het toch ? Wat is die jongen (want dat is het ) door de mand gevallen . Geen wonder dat Cruijff daar problemen er had . En al dat gezeur over dat er geen tijd was om een team vormen .Hoe doen al die bondscoaches dat dan , die krijgen ook overal voetballers vandaan , weliswaar bijv Nederlanders, maar wel uit alllerlei verschillende clubs , die verschillende systemen spelen .

25-10-2023 13:35

Ajax1114 +19393

Lijkt erop dat hij ook meteen ja heeft gezegd zonder eisen te stellen. Nu moet hij ook met Bakkati en Maduro verder

25-10-2023 12:55

Qifesh +24917

John van 't SchoonSchip

25-10-2023 11:21

Brooklyn +4136

Probleem naast nieuwe trainer is nieuwe aanvoerder. Doormodderen met Bergwijn is niet verstandig, ook al doet hij zijn best en werkt hij hard. Het is geen leider. Berghuis is een natuurlijk leider. Maar heeft zijn eigen glazen ingegooid afgelopen wedstrijd met zijn negatieve instelling. Van den Boomen?

Schip zal hier goed over na moeten denken.

25-10-2023 11:13

Craain +4953

Berghuis is ook geen leider, heeft ook niet in zich. Vaak geen goede voorbeeldfunctie. Hij doet het vaak maar wat...

Bergwijn aanvoerder, amateuristisch gekozen door Ajax. Harde werker, kom op... Dat moest hij wel want anders brengt hij totaal niets. Zelfs jij en ik kunnen ook hard werken, he?

25-10-2023 12:17

Nr.10 +111002

Berghuis is geen leider. Als je al van jezelf zegt dat je dat niet bent, dan houdt het op.
Hij is ook niet constant genoeg en hij is emotioneel niet heel stabiel.
Ik vind Bergwijn ook in niets een aanvoerder, daar niet van. De realiteit is gewoon dat je afgelopen zomer nooit tegelijkertijd Timber, Alvarez en Tadic had moet laten gaan, nadat je een halfjaar daarvoor Blind al weggedaan had. Dat zijn dus je eerste vier aanvoerders in die selectie die je even in een halfjaar laat vertrekken. Dat kan niet natuurlijk. Maar ja, iedereen doet altijd maar alsof er niets aan te doen als een speler wel een transfer wil maken (wat natuurlijk onzin is).

25-10-2023 15:43

Nr.10 +111002

PS ik vergeet Klaassen nog, dat was anders ook je aanvoerder geweest nu, dus je doet eigenlijk je eerste 5 aanvoerders weg in een halfjaar, en je haalt er geen enkele leider voor terug. Dan kom je dus uit bij iemand die helemaal geen aanvoerder is.

25-10-2023 15:44

jerryisthename +31737

Ik ben hier blij mee. Goeie vent, genoeg ervaring als hoofdtrainer en een echte Ajacied. Gewoon aankijken met hem rest van het seizoen. Tenminste geen onervaren trainer als Heitinga. Van mij had Reiziger het over mogen nemen direct vorig seizoen voor de rest van het seizoen en anders Van 't Schip. Maar helaas besloot onze eigenwijze ego en mastermind VdS anders...

25-10-2023 10:32

Craain +4953

Ervaring zegt niet veel, kwaliteit is heel belangrijk. Van het Schip heeft nog niet bewezen. Ervaring = je moet wel uitvoeren en nog laten zien of hij de kwaliteit als trainer heeft... kwaliteit = bewezen goede trainer.

Bij van het Schip heb ik om eerlijk te zijn wel een twijfel want hij komt bij mij over als een aardige gozertje... Als ik met iemand over voetbalkennis wil praten had ik liever met Bosz, van Gaal, Slot, Gasperini.

25-10-2023 12:21

jerryisthename +31737

Als je bondscoach van Griekenland bent geweest, waar hij het niet slecht deed, dan ben je ervaren en kwalitatief goed genoeg als trainer.

25-10-2023 17:45

Misdielat +1235

Klerry Hunstra vermoedt dat Ajax heeft gekozen voor Maduro als hoofdtrainer en dat Van 't Schip voornamelijk komt vanwege zijn trainerspapieren:

"@KlerryHunstra
Je moet iemand met trainerspapieren hebben hè, iemand die Maduro uit de wind kan houden en de club Ajax kent."

"KlerryHunstra
Zoals bij Heracles, John Lammers en Kruzen. Ik verwacht dat Maduro in de praktijk de trainer is en Schip de mentor met handige trainerspapieren."

25-10-2023 10:23

Aurelius1 +19702

Moeten spelers een trainer hebben om het meest simpele spel ter wereld te kunnen spelen? Gewoon met je poten tegen een bal trappen? Moeten ze wachten op instructies van een ander persoon, als een kleine baby, om iets wat op complete intuïtie kan worden gedaan, uit te voeren? Waar gaat het allemaal over. Dit zeer eenvoudige, intuïtieve, haast domme spel, is veel te groot en complex gemaakt. Er is zelfs een business omheen gegroeid van mensen die er allerlei mondriaan-patronen en graancirkels in zien. Het is het meest eenvoudige en domme spel ter wereld, en je hebt geen vierjarige Harvard opleiding nodig, noch een coach met het iq van Einstein, om in godsnaam tegen een plastic bal te kunnen trappen.

25-10-2023 08:12

AjaxUitMokum34 +916

Ben vooral benieuwd wie de TD wordt.

Overmars liet ons weer dromen. De lat moet omhoog en hoog blijven.

25-10-2023 01:11

wijzijndebeste123 +163407

Er komt waarschijnlijk geen TD maar een technisch manager die Kroes en Beuker gaat ondersteunen bij de transfers. T idee was dat Huntelaar dit zou worden en zo de kneepjes van t vak zou leren.

25-10-2023 01:25

Vienna95 +999

Dat denk ik ook. Kroes gaat a la Te Kloese dubbelrol AD en TD voeren met de juiste ondersteunende mensen om hem heen.

25-10-2023 07:53

Ferd +38425

helaas ging Overmars z'n eigen lat ook omhoog en stuurde hij daar fotos van

25-10-2023 10:17

Laudruppeltje +3937

Van 't Schip is erg ruimdenkend wat betreft formaties. Zo heeft hij 4-4-2, 4-4-1-1, 4-2-3-1, 4-3-3 punt naar voren en 4-3-3 punt naar achteren gespeeld.

Favoriete formatie? 3-5-2. En laten we daar voor nu het beste materiaal voor hebben.

25-10-2023 00:17

wijzijndebeste123 +163407

Interessant. Waar haal je vandaan dat Schip t liefst 3-5-2 speelt?

25-10-2023 00:21

Laudruppeltje +3937

https://www.transfermarkt.nl/john-van-t-schip/profil/trainer/6210

25-10-2023 00:22

wijzijndebeste123 +163407

Dank! Ik ben een noob. Onder welke tab vind ik dit?

25-10-2023 00:26

Laudruppeltje +3937

Bij wedstrijden - alle wedstrijdstatistieken.

25-10-2023 00:28

ReconditeNL +6480

Dat zijn favoriete formatie 3-5-2 maakt mij in één klap veel meer hoopvol dat het best goed zou kunnen werken. Ik heb zijn trainerscarriere niet gevolgd, dus begon ik met het vermoeden dat hij weer zo'n conservatieve 4-3-3 trainer is. Geruststellend dat dat niet zo is

25-10-2023 06:01

Robertini +39110

Ik vind het echt een slecht idee, drie weken na het overlijden van z'n vrouw een nieuwe baan met zoveel druk. Z'n kwaliteiten daargelaten, ik denk dat dit echt te vroeg is en zou het zowel hem als Ajax afraden.

25-10-2023 00:17

AmsterdamsTrots +1988

Belachelijk dat jij dit als argument aandraagt en wel even voor hem kan bepalen wat goed is en wat niet. John kan denk ik prima beoordelen of hij hier toe in staat is, zo niet dan gaat het feestje niet door.

25-10-2023 07:39

Robertini +39110

Als je in een moeilijke fase zit, kan dat je beoordelingsvermogen ook tijdelijk aantasten.

25-10-2023 10:10

AlexIbarra +19238

Het is een prima argument.
Iemand een paar weken na het verlies van z'n vrouw aan de meeste stressvolle baan van zijn leven laten beginnen, is niet optimaal.

Ik zeg niet dat het 100% zeker niet kan werken maar zou het geen pluspunt noemen.

25-10-2023 16:46

Brownfinger +2005

Ik vind het een goeie keus, tenminste iemand die is opgegroeid met het spel wat ajax wil spelen. Eerst terug naar de basis waar ajax voor staat. Zal niet voor de lange termijn zijn wat vantevoren duidelijk gemaakt zal zijn.

En heeel erg respect dat hij dit in deze fase van zn leven zou willen betekenen voor Ajax. Hij zal ongetwijfeld een hoop kritiek krijgen wanneer het tegenzit, maar met dit in mn achterhoofd kan hij bij mij weinig verkeerd doen, hoe het ook loopt....

24-10-2023 23:53

ProperFootball +14545

Schip is een goeie gozer. Hopelijk bakt ie er nog wat van. Succes Skippy!

24-10-2023 23:48

Henkjanklaas +20608

We bidden dat hij van dit kwalitatief arme elftal nog iets weet te maken. Gelukkig komen er na psv wat meer potjes aan waar je wat punten kunt halen. Hoop dat deze spelers wel naar deze trainer gaan luisteren. Steijn geslachtofferd met de “hulp” van vd Sar die Mislintat binnenhaalde. Bogarde wegstuurde en Mislintat die vervolgens zijn gang kon gaan met dank aan sar en de RvC.

24-10-2023 23:44

Ferd +38425

Het elftal is helemaal niet zo kwalitatief arm. Het is geen elftal met Tadic en Ziyech, dat klopt, maar het is ook niet zo slecht als het koffieclubje van Steijn in de media roept

25-10-2023 10:19

AlexIbarra +19238

Mislintat was er eerder dan Steijn en heeft jouw grote vriend tevens slachtoffer Steijn hier juist heen gehaald.
Veruit de meest teleurstellende aankoop tot nu toe.

25-10-2023 16:48

Bijlmerboy93 +2521

Heb me een beetje ingelezen in zijn verrichtingen als coach. Verstandige keuze als interim. Of er meer inzit, moet nog blijken.

24-10-2023 23:40

DamskoStrijderss +9641

Ooooo oooooo Johnyyyyyyyyyyy geef ons de wederopstanding

24-10-2023 22:55

Cello +52917 moderator

Ik ga me geen valse hoop bezorgen. Het zal nog wel een tijdje duren voordat ons Ajax weer een beetje op de rails staat en beetje bij beetje naar boven kan gaan kijken.
Deze selectie is zo erg uit balans en veel spelers hebben geen enkel idee wat te doen. Ik wijt het aan gebrek vooral aan een gebrek aan spelinzicht, tactisch inzicht...ja, zelfs als ze voorgekauwd krijgen hoe het moet.
Ik kan me namelijk onmogelijk voorstellen, dat de technische staf niet heeft ingezien dat bijv. de linies te ver uit elkaar bleven staan, wedstrijd na wedstrijd. Dat de ruimtes te groot waren en bleven. Dat hebben ze heus wel onderkent, hebben ze heus hun trainingen op aangepast en in wedstrijdbesprekingen op gehamerd. Ik denk dat iedere speler gewoon genoeg techniek heeft om voetbaltechnische zaken uit te kunnen voeren. Ik vermoed gewoon, dat het vooral ligt aan een ernstig gebrek aan tactisch inzicht, daarbij een wedstrijd 'kunnen lezen' en gedurende de wedstrijd kleine dingen zelf om te kunnen zetten. Er zit geen echte speler met voetbalgogme bij. Geen echte leider, die zijn medespelers zodanig aanstuurt als het misloopt of als iemand verzaakt.
Vanaf de zijlijn is het, zeker in een luidruchtig stadion, moeilijk bijsturen en dus moeten spelers ook zelf elkaar kunnen bijsturen. Een trainer kan dat bijna alleen nog maar halverwege in de rust en middels een wissel. Maar ga je net wat anders binnen de lijnen staan of net even anders tacisch spelen....dan zal wel iedereen bij de les moeten zijn en moeten weten hoe we verder gaan. En niet dat één deel van het team dit doet en een ander deel van het team tactisch net wat anders doet..... want dan werkt het al niet meer.

Ik denk, dat elke trainer, wie je ook aanstelt, met deze spelersgroep tegen dezelfde problemen aan gaat lopen.

24-10-2023 22:29

tijssenajax +13923

Ja, klinkt niet onlogisch. Wordt wel interessant om te zien hoe het zich ontwikkelt onder van 't Schip.

24-10-2023 23:00

linksbinnen +8115

Ik ga een eind met je mee. Maar ik zag bijvoorbeeld Slot tijdens een blessurebehandeling tijdens de klassieker zijn team instructies geven. Steijn zat erbij en keek ernaar. We hebben geen speler die het team bij de hand neemt, maar er ging werkelijk niets uit van Steijn en dat kan echt anders.

24-10-2023 23:17

Cello +52917 moderator

@linksbinnen

Niet per sé ter verdediging van Steijn, want hij had ook idd nog kunnen proberen bij te sturen, moet ik wel zeggen, dat ook de technische staf op een gegeven moment door heeft dat hetgeen ze willen met dit team niet mogelijk gaat zijn. Precies zoals ik hierboven al zei.... ik kan me onmogelijk voorstellen dat een technische staf niet al weken traint op positiespel, veldbezetting, etc, etc.... er op hamert bij wedstrijdbesprekingen en dsn week in, week uit, moet aanzien dat het niet opgepakt wordt door de selectie. We hebben ook allemaal kunnen zien dat Steijn/Maduro bijna wekelijks de samenstelling van vooral middenveld en verdediging aan het aanpassen was om maar vooral hetgeen ze graag veranderd wilden zien te zien veranderen. En na weken steeds met een andere samenstelling te proberen zagen ze nog steeds geen vooruitgang. Oftewel.... met deze uit balans zijnde selectie lukte het niet om die problemen (te grote afstanden tussen linies) op te lossen. En dat wisten ze eigenlijk ook wel tijdens Ajax vs Feyenoord. Maar ik ben het met je eens.... dan alsnog kan je het proberen je spelers bij te sturen. Al denk ik dat Steijn toen allang wist dat het eigenlijk hopeloos was en hopen tegen beter weten in.
Want of je nu met Vos/Tahirovic, vdBoomen/Taylor, Berghuis/Mannsverk of Mikautadze, Akpom probeert....in verschillende samenstellingen.... de puzzle blijkt niet in elkaar te vallen, niet te leggen.
En op Hato na hebben ze ook allerlei samenstellingen verdedigend geprobeerd.

De enige linie die de laatste duels grotendeels hetzelfde bleef kwa samenstelling was de aanval met Bergwijn, Brobbey en Forbs.

Je kunt dus bijna onmogelijk zeggen, dat ze wbt personele bezetting niet van alles hebben geprobeerd.

24-10-2023 23:36

Danielson +50258

Onzin. Waarom werd er tegen Heracles dan nog wel fatsoenlijk gespeeld? Ja Kudus was er toen nog bij, maar van de aankopen alleen Medic, Tahirovic en Branco. Daarna is het volkomen ontspoord en dat ligt 100% aan Steijn. Die het ploegbelang achterstelde bij z'n fittie met Sven. En het tij daarna niet meer kon keren.

24-10-2023 23:30

Cello +52917 moderator

@Danielson

Okay....als je dat wilt blijven geloven. Ga vooral je gang!.
Maar.... vraag je dan eens af, waarom ie niet teruggreep op bijv. die opstelling van toen (minus natuurlijk Kudus)?. Want dan zou kunnen, immers zoals jij stelt als alles betrekking had op om Mislintat eruit te werken....dan had ie na vertrek Mislintat weer in die samenstelling kunnen spelen. Gebeurde niet.....

24-10-2023 23:43

B2tob4 +12078

Danielson heeft gelijk daarin. Wat jij, Cello, vergeet is de dramatische omgang van Steijn met zijn spelers. Hoeveel spelers heeft Steijn niet bekritiseerd tijdens mediapraatjes, hoevelen heeft hij er niet afgebrand? Je gaat wel gemakkelijk voorbij aan het feit, wat zoiets met het vertrouwen van spelers inneen team doet..!

25-10-2023 00:08

Robertini +39110

De selectie is niet goed genoeg, dat staat buiten kijf, maar Steijn wist ook totaal niet wat hij ermee aan moest. In z'n laatste interview zei hij 'Een punt koesteren en vol voor de overwinning gaan' dat zijn twee totaal verschillende dingen.

Geen tactisch informatie is beter dan tegenstrijdige en/of verkeerde tactische informatie. Je zag dat de spelers compleet in de war waren. Kampioen worden we ook met Guardiola niet, maar een goede trainer kan hier echt wel een subtopper van maken.

25-10-2023 00:21

JanBiesbos +29033

Vd beek huren wellicht haller huren oid iets doen in de winter

24-10-2023 22:29

BillSplate +9689

Ja, want nog een extra spits is precies wat we nodig hebben en nog een middenvelder die continu te diep staat ook?

24-10-2023 23:16

Bijlmerboy93 +2521

Eens dat die posities geen prio hebben, maar als Donny in de controle moet spelen, doet hij dat ook braaf ipv verstoppertje spelen. Zowel bij ons nadat Frenkie wegging als onder Solskjaer.

24-10-2023 23:42

Lars.v +3039

Van de regen in de drup

24-10-2023 22:20

RFHK +12873

Monkey sees, monkey does.

25-10-2023 00:03

Henkjanklaas +20608

Na psv komt er een iets makkelijker programma aan. Daar zal hij wel wat punten halen. Maar niet meteen dan concluderen dat hij het veel beter doet aub. Natuurlijk hopen we dat hij het elftal een impuls geeft maar ik vrees dat de kwaliteit van het team toch echt onvoldoende blijft. Ik zie nog erg weinig potentie in welke Mislintat aankoop dan ook of deze spelers weten dit al weken goed verborgen te houden.

24-10-2023 22:11

Lunsdale +6301

Ik vind het lastig. Is hij een wonderdokter, gaat hij het verschil maken? Zit hij er met zijn hoofd er überhaupt al bij?! Ik twijfel of dit wel zo verstandig is. Zeker als hij niet kan zorgen voor een ommekeer zal hij bakken met kritiek krijgen, terecht of onterecht. Kan hij dat aan?

24-10-2023 22:03

Robbie en de Kock +11143

Van Basten zal wel wat milder over Ajax gaan oordelen nu zijn vriend Van het Schip aan het roer staat.
Ik zie ze nog staan, rokend boven in de Richter en later ook nog in de Roxy. Marco in het gips . Soms ook met Gullit erbij

24-10-2023 21:30

Johan4ever +10914

Robbie gelul , hij was ook niet mild voor zijn grote vriend Johan Cruijff...

25-10-2023 12:55

wijzijndebeste123 +163407

Off-topic

Spot-on analyse over wat voor tactisch onbenul Steijn is en waardoor spelers er veel slechter uit zien dan ze werkelijk zijn:

https://www.espn.nl/voetbal/artikel/_/id/12763708/deze-zeven-tactische-problemen-plaagden-het-ajax-van-steijn

Verdient imo n eigen artikel.

24-10-2023 21:21

Henkjanklaas +20608

Je kan dan hoogstens zeggen dat ze niet wilden luisteren naar de trainer. Denk je nou echt dat Steijn niet herhaaldelijk heeft gehamerd op de punten die espn aangeeft ..

24-10-2023 22:13

wijzijndebeste123 +163407

Haha puur aannames die je doet omdat je de spelers (lees Mislintat) de schuld wil geven. Waaruit blijkt dat Steijn het allemaal goed heeft neergezet maar de spelers t niet goed uitvoeren? T enorme verschil in positionering van de backs tegen Feyenoord en Utrecht laat bijvoorbeeld juist heel duidelijk zien dat dit de opdracht van de coach is. De lange bal is daarnaast t handelsmerk van Steijn (zie Sparta). Maar volgens jou hebben de spelers dat allemaal zelf besloten? Maak jezelf niet zo belachelijk man.

24-10-2023 22:20

Henkjanklaas +20608

Praat niet zo dom man. Dacht je nou werkelijk dat steijn er niet steeds op had gehamerd ? Je kunt hem wel verwijten dat als een speler niet wil luisteren je hem er gewoon uit moet halen. Natuurlijk is de trainer niet heilig maar kijk ook eens naar de kwaliteiten van deze mislintat spelers.
Gelukkig sta ik daar niet alleen in. Vraag het ex spelers van Ajax zelf en ook die beamen dat het elftal gewoon te weinig kwaliteit heeft los van de trainer. Alleen het wegsturen van de trainer verbloemt gewoon de magere kwaliteit van het elftal. Mislintat is niet bepaald voor niks weggestuurd.

24-10-2023 22:33

wijzijndebeste123 +163407

Haha sterk argument om Vd Vaart en co aan te halen. Analytici met allerlei lijntjes en belangen en zonder enig tactisch vernuft. Ik sluit me aan bij Suleyman Ozturk en Pieter Zwart. Steijn heeft er tactisch helemaal niks van gebakken. Met n goede trainer had Ajax gewoon 3e gestaan.

Verder ga je natuurlijk niet in op t feit dat de backs tegen Feyenoord beide bizar laag stonden id opbouw en tegen Utrecht precies andersom. Duidelijk instructies van n volslagen incompetente trainer. Net zoals de lange ballen en de positionering van t middenveld.

24-10-2023 22:36

Henkjanklaas +20608

Die ozturk en zwart hebben geen lijntjes haha…
Ik heb het natuurlijk niet alleen over vd vaart maar over zo veel ex-voetballers en niet alleen die van ajax. Vraag het Israel, Schip, Advocaat, Mulder, Jansen, Sneijder, van mij part een mikos gouda van het ad (de beste sportjournalist die we hebben), keje molenaar, bronkhorst, enz enz. En jij komt aanzetten met twee knulletjes van VI…

24-10-2023 22:46

wijzijndebeste123 +163407

Hahaha ongelofelijk. Je gaat wederom totaal niet in op de inhoud.

Je komt niet verder dan krampachtig allerlei analytici met belangetjes of zonder verstand van zaken op voeren. Het AD heeft die belangetjes zelfs prachtig uiteengezet. De beste analytici zijn met afstand Pieter Zwart en Suley. Jouw geliefde Gouka gaf gister bij Voetbalpraat trouwens aan dat Steijn t waardeloos gedaan heeft. Jammer joh.

Je hebt simpelweg geen enkel inhoudelijk argument. T enige wat je roept is dat Steijn t heus allemaal goed gezegd heeft. Echt waar.

Haha volgens jou besluiten beide backs de ene wedstrijd om heel laag te staan en de andere wedstrijd opeens om t tegenovergestelde te doen. Volgens jou kiezen de spelers van Ajax er zelf voor om alleen maar de lange bal te spelen. Haha erg vreemd dat Sparta onder Steijn precies zo speelde.

Nogmaals. Je maakt jezelf volslagen belachelijk.

24-10-2023 22:53

Henkjanklaas +20608

Waar zeg ik dat Strijen het goed gezegd heeft. Dat verzin je er even bij.

Jij komt alleen met die knulletjes van VI aanzetten en hebt zelf geen inbreng. Je praat ze na .. je pikt er 1 puntje uit van Gouka. Hij zegt echt veel meer. Luister daar eens rustig naar in zijn AD podcast. Kun je wat van leren … trouwens wat mis ik Ajax in de CL als ik psv zie ploeteren vanavond …goede nacht

24-10-2023 22:58

wijzijndebeste123 +163407

Ik deel een analyse over waar t tactisch mis gaat en beargumenteer waaruit blijkt dat dit opdracht van Steijn is geweest. Jij komt niet verder dan op basis van helemaal niks roepen dat Steijn t heus allemaal goed bedacht heeft maar dat t aan de spelers ligt en willekeurig wat analytici met lijntjes opvoeren.

De CL kunnen we voorlopig uit ons hoofd zetten. We hebben voorlopig een AD die pas over 3 maanden begint. Een directeur voetbalzaken waarvan onduidelijk is wanneer die kan starten. Huntelaar die met n burnout thuis zit. En geen HJO. Ook een goedenacht Henk.

24-10-2023 23:03

Aldek +5080

Hou toch oo

24-10-2023 23:45

Robertini +39110

Heb je het stuk wel gelezen? Vooral puntje 2.

25-10-2023 00:27

Johan4ever +10914

@wijzijndebeste

Steijn is een klote trainer dat is duidelijk! Maar afgelopen zondag gaf hij in interview aan dat hij met de backs had afgesproken dat waarneer de 1 weg was de andere back terug moet blijven. Dus hij heeft sommige tactische fouten in de vorige wedstrijden echt wel aangegeven hoe dat beter moet! Misschien ligt het ook aan de spelers zelf dat ze tactisch niet zo goed zijn als wij hopen...

En die fout van Sutalo bij de winnende goal van utrecht is toch gewoon de fout van hemzelf en niet de trainer. Net zoals de vele verkeerde inspeelpasses van Avila in de vorige wedstrijden. Ik vind zulke dingen meer de fout v.d. speler dan van Steijn...

25-10-2023 00:34

wijzijndebeste123 +163407

Heb je t artikel wel gelezen? Daar wordt piekfijn uitgelegd hoe zo n fout van Sutalo een logisch gevolg is van de tactiek. En dat zelfde geldt voor t vele balverlies van Avila tegen RKC.

De spelers zijn veel beter dan beweerd wordt en ze tot nu laten zien. De komende tijd zal dat gaan uitwijzen. Zelfs met een doorsnee trainer als Van t Schip die niks indrukwekkends laten zien heeft in 25 jaar tijd. Moet je nagaan.

25-10-2023 00:38

Johan4ever +10914

Kom op de 4-3 is toch gewoon de fout van Sutalo! Hij wil een lange bal geven wat fout gaat dit heeft niets met tactiek te maken in mijn ogen. Zelfs als hij geen afspeelmogelijkheid had kon hij nog altijd op de keeper terugspelen ipv een domme lange pass te geven, die fout gaat...

25-10-2023 00:53

wijzijndebeste123 +163407

De lange bal is punt 4. Dus wel degelijk onderdeel van de tactiek. Net als t bange middenveld.

25-10-2023 00:57

Ajax '69 +3835

Sutalo had letterlijk al 124 keer op zijn collega verdediger en of keeper teruggespeeld. Het feit dat je in de laatste minuut dan opeens wel zo'n idiote lange bal probeert bij een 3-3 stand geeft aan dat die jongen er ook écht niets (meer) van begrijpt. Of hij het ooit wel zal begrijpen en zijn belachelijk hoge transfersom waar gaat maken? Ik heb er inmiddels een hard hoofd in.

25-10-2023 01:28

wijzijndebeste123 +163407

Ik ben er heilig van overtuigd dat hij genoeg kwaliteiten voor Ajax bezit. Hopelijk gaat hij dat bij ons laten zien. Anders zal hij dat bewijzen bij een andere club.

25-10-2023 01:33

BillSplate +9689

Dat verdient het idd. Dank voor het delen. Klopt als een bus.

24-10-2023 23:21

Robertini +39110

Erg goed artikel, vooral punt 2 en 6 zijn heel pijnlijk en gewoon 100% de fout van Steijn.

25-10-2023 00:27

Nummer8 +830

Wel slim trouwens, start volgende week. Dan begin je tegen volendam ipv brighton en psv

24-10-2023 21:17

Nummer8 +830

En vos kan eigenlijk niks fout doen. Verlies je twee keer dan kijken we uit naar John en pak je punten dan ben je meteen een held

24-10-2023 21:18

mvdk +43803 moderator

En dan wint Ajax van Brighton en PSV omdat ze ons totaal onderschatten. Dan krijg je televisie.

24-10-2023 21:21

Robertini +39110

Vos is assistent, Maduro is interim-hoofdtrainer.

25-10-2023 00:28

Musica Merlo +8198

Top John. Ga er maar aan staan na het verlies van je vrouw dit elftal weer aan het voetballen krijgen. Van de andere kant is het ook een goede afleiding.

24-10-2023 21:12

vandenhaas4 +15056

Wat een foto. Kunnen jullie geen betere vinden?

24-10-2023 21:05

Het_Olympisch_Stadion +5628

Niet helemaal het topic, maar het moet er even uit: Ik hoop dat Ajax hiervan heeft geleerd en nooit meer qua transfers inzet op het zogenaamde over-performen. Het is in mijn ogen het domste wat je kan doen. Het over-performen van een team kan wel degelijk: Het beter presteren dan wat je op basis van geld, of individuele kwaliteiten kan verwachten. Maar op individueel niveau kan het niet. Ze bedoelden hiermee spelers die opvielen door goede individuele stats in matige competities. Dat klinkt leuk, maar in een goed team is het als gemiddelde speler lekker meedraaien, zeker tegen matige tegenstand. Zet je daarvan een hoop bij elkaar, dan moeten ze zelf de kar trekken (op een hoger niveau!) en vallen ze dus volledig door de mand.
Veel knapper is om under-performers aan te trekken: Topspelers in potentie, die om wat voor reden dan ook niet bij hun club uit de verf komen. Zet je er daar een aantal van bij elkaar en geef je er goede training en leiding aan door de juiste snaar te raken, dan zullen ze goed samen spelen en evenzo belangrijk de Ajax-jeugd versterken. Dat is waar Ajax weer naar terug heen moet en nooit meer B-categorie die zogenaamd overpresteert, maar in feite dus gewoon matige spelers zijn die op een slecht niveau acteren.

24-10-2023 21:00

Henkjanklaas +20608

Je hoeft echt geen atoomgeleerde te zijn om te zien dat de meeste Mislintat aankopen weinig voorstellen

24-10-2023 22:15

Ferd +38425

je hoeft zelfs niet bijzonder slim te zijn om te zien dat de selectie lang niet zo slecht is als de 'analisten' roepen. Sterker nog, je moet behoorlijk dom zijn om die gasten te geloven

25-10-2023 10:23

vanreenen +10236

Misscien probeert John Mikautadze eens als spits en Brian erachter of op de bank.

24-10-2023 20:58

RFHK +12873

Brobbey erachter? Op 10?

25-10-2023 00:12

Ajax27 +19107

Ik zie het niet gebeuren. Het is een supergoede gast, maar komop... hij heeft echt net z'n vrouw verloren, zit middenin het verwerkingsproces met z'n kinderen. Dan kun je toch nooit voor 110% dag in dag uit met de club bezig zijn?

24-10-2023 20:52

Yeshyeshyall +10931

Werd altijd wel gezien als een trainerstalent geloof ik, geen indrukwekkende trainersloopbaan maar het had slechter gekund. Sowieso dapper dat ie instapt en wel echt een Ajacied die op het juiste moment op staat.

24-10-2023 20:49

Bijlmerboy93 +2521

Als interim heeft hij geen echt slechte record. Hij heeft vaak weinig tijd nodig. Daarom prima keuze.

24-10-2023 23:45

Amp +37589

Hopelijk voor twee maanden en dat er dan een vaste trainer komt. Als van t schip geen ajax-dna zou hebben, was deze optie gezien zn trackrecord allang weggehoond.
Wat wel voor hem pleit is dat hij, ondanks zijn privésituatie, wél zn nek uit wil steken voor de club in tegenstelling tot een aantal media-roeptoeters

24-10-2023 20:48

Koningtoto +60198

Succes John. Op naar het linker rijtje.

24-10-2023 20:44

AFCAHELLMOND +2240

Ik weet niet of dit verstandig is, moet je hem dit wel aandoen?

24-10-2023 20:43

BasseyAdriaan33 +13608

Ik spreek iedereen over een half jaar wel, als Ajax vecht tegen degradatie….. dit is zo kansloos

24-10-2023 20:38

Joelveltman123 +4637

Sympathieke vent!
Heeft geen CV waarbij je wonderen kan verwachten.

In principe als hij Ajax dit seizoen nog richting plek 3 of 4 kan leiden heeft hij goed gepresteerd.
Heel veel meer valt er niet meer te bereiken

24-10-2023 20:36

Tony Emmanuel +524

Ik zou 3 als een wonder beschouwen. Ik hoop het heel erg. Want dan heb je toch een houvast voor cl deelname en ontwikkeling qua volgende seizoen

24-10-2023 20:40

Joelveltman123 +4637

Twente gaat nog wel veel punten verliezen
AZ krijgt normaal gesproken ook nog wel een dipje.

Plek 4 moet normaal gesproken met een fatsoenlijke trainer nog wel uit deze selectie gehaald kunnen worden.

24-10-2023 20:47

Berghuis +14318

Plek 4 is dus pepernoot league, niet best.

24-10-2023 21:55

krachtpatser66 +542

Hier heb ik ontzettend veel respect voor!. Zoveel pijn lijdt hij nog en dan toch zijn Ajax uit de malaise willen helpen. Wat een held!. Een oproep aan alle Ajax supporters: aub. steun John met heel je hart.

24-10-2023 20:31

Bruno04 +15736

Super knap dat hij ons wil helpen dus dank daarvoor. Is weinig eer aan te behalen dus knap dat hij het wil doen.

Verder als trainer natuurlijk ook weinig gepresteerd dus veel verschil verwacht ik niet.

Word een lang seizoen.

Van mij zul je weinig commentaar horen want ben al blij dat hij het wil doen.

Zou er enorm van balen als er straks van t schip out leuzen weer door het stadion gaan net als bij Heitinga.

Beetje realisme is op zijn plek.

24-10-2023 20:28

EinSteijn +4772

Is al bekend wie z'n assistenten gaan worden? Benieuwd of hij z'n eigen mensen neer kan/mag zetten of dat straks Maduro en Vos naast 'm zitten.

24-10-2023 20:27

kampioenenjood +5043

De waardering die wij allemaal voor John moeten hebben kent geen grenzen. Ik kan me echt niet voorstellen wat hij en zijn gezin op dit moment meemaken. Om dan daarnaast zo'n taak op zich te nemen is echt geweldig. Bedankt John!

24-10-2023 19:58

Bruno04 +15736

Jammere is dat veel supporters dit zometeen lijken te vergeten als we er nog steeds niks van bakken na 10-15 wedstrijden. En dan weer veel op van t schip schuiven.

Ook al loopt het straks nog voor geen meter. Niet John aanrekenen. Gewoon bedanken voor de hulp.

24-10-2023 20:32

kampioenenjood +5043

Helemaal mee eens!

24-10-2023 22:02

delphiero +900

Echte clubman, zeer veel respect voor dat hij überhaupt wil instappen. Qua kwaliteit hoop ik niet dat hij tot en met eind van het seizoen aanblijft. Hij lijkt me uitstekend om weer rust en vertrouwen te krijgen binnen de club en het team, maar als Ajax zijnde zou ik in de winterstop kijken naar een Knutsen, Hasenhüttl of Gallardo.

24-10-2023 19:57

FUNKADEL!C +4491

Als trainer had ik betere opties kunnen bedenken, maar ook veel slechtere. Als mens en Ajacied heb ik Van't Schip heel hoog zitten en hij heeft bij mij zeker krediet. We kunnen in ieder geval weer dominant voetbal verwachten, of het tot succes zal leiden zullen we moeten zien. Maar het kan eigenlijk alleen maar beter.

24-10-2023 19:55

90MinutenLang +956

Had al respect voor Sjonnie maar dat is bij deze nog verder gestegen. Ondanks hun en zijn persoonlijk verlies toch deze job aannemen om Ajax te helpen. Dan ben je een echte Ajacied. Succes Sjonnie!

24-10-2023 19:53

AFCAYus +942

Aangezien Johan fan van hem was, zullen we hem wel het voordeel van de twijfel moeten geven. Weer met vertrouwen spelen, dubbele 6, veel beweging op het middenveld, meer positiewisselingen in de aanval..
Donderdag gelijk maar even aantonen dat Steijn echt een prutser is en 3 punten pakken in Engeland !

24-10-2023 19:52

Anthony078 +169

Respect voor John!!! Raf wil niet omdat ze gezin in buitenland zit nou ik zie hem
Alleen maar op de Nederlandse tv dus tijd zat.
Wes is een pannenkoek die stap alleen in wanneer het goed gaat.

24-10-2023 19:51

AFCAMSTERDAM +2900

Ik heb liever een coach die een formatie neerzet aan de hand van de kwaliteiten van de spelers, dan iemand die standvastig vasthoudt aan 4-3-3. Daarom vind ik dat Ajax DNA niet persé nodig is als trainer. Soms moet je ook de pot dicht gooien achterin en op de counter spelen als het nodig is.

24-10-2023 19:50

Rockanje23 +37016

Helemaal mee eens !

24-10-2023 20:18

afct +8937

Samen met vos en maduro heb er toch weer zin in.
En als je dit doet na je privé situatie ben je gewoon een echte. John bedankt respect

24-10-2023 19:43

Dit is mijn club +10119

Of hij de juiste man is om Ajax weer naar betere tijden te leiden zal moeten blijken, maar sowieso respect dat hij (gezien zijn privé situatie) hier in durft te stappen.

24-10-2023 19:40

Been +12447

Ach in ieder geval goed voor de langere termijn. Wanneer hij straks doorrolt naar een technische (adviseurs)functie is hij in ieder geval tot in de puntjes op de hoogte van wat er zoal rondloopt in het eerste.

24-10-2023 19:40
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.