Van Halst over job als commissaris bij Ajax: 'Adviseren, vragen en motiveren'

door Jesse ter Haar 114

Bron Ziggo Sport

Van Halst over job als commissaris bij Ajax: 'Adviseren, vragen en motiveren'

door Jesse ter Haar 114

Bron Ziggo Sport

Laatst geüpdatet

Jan van Halst kijkt uit naar zijn rol als commissaris bij Ajax, zo vertelt hij vrijdagavond bij Ziggo Sport Voetbal Café. De voormalig speler van de club benadrukt dat hij geen directe invloed heeft op het beleid van Ajax, maar hij wil vragen stellen, mensen tot nadenken aanzetten en toezichthouden.

De gesprekken over de functie liepen al meerdere weken, zo geeft Van Halst toe in de uitzending. 'Het is al een paar weken, een stuk of zes. Als commissaris ben je aan het adviseren, aan het vragen, mensen aan het motiveren en toezicht houden op afstand. Het is zeker geen fulltime job. Het is meer een verlengde van wat ik doordeweeks doe. Dan ben ik ook aan het coachen en vragen en dat wordt hier ook verwacht, maar wel op afstand.'

Als commissaris zal Van Halst amper tot niet naar buiten treden over het beleid van Ajax, maar intern lijkt hij zijn mening weldegelijk kwijt te kunnen. 'Naar buiten toe is dat een uitdaging, maar intern heb ik het vertrouwen', aldus de oud-Ajacied. 'Ik heb heel veel gesprekken gevoerd en daar hield ik een heel goed gevoel aan over. Ik heb eerst met de RvC gesproken en vervolgens ook met de directie, de ondernemersraad en de bestuursraad.'

Contact zoeken met Blind

De toekomstig commissaris van Ajax, hij wordt op vrijdag 26 mei benoemd tijdens de Buitengewone Algemene Vergadering Aandeelhouders, heeft respect voor het feit dat hij momenteel nog niet officieel onderdeel is van de club. Zijn voorganger, Danny Blind, kan een bron van inspiratie zijn voor Van Halst en hij is dan ook zeker van plan om contact met hem te gaan zoeken. 'Ik kan me nooit spiegelen aan een Ajax-icoon als Danny Blind', vertelt de voormalig profvoetballer. 'Ik heb nu pas tijd en wil hem ook gaan bellen. Het is hartstikke belangrijk dat Ajax de contacten met dat soort grote spelers goed onderhoudt. Daar kan ik ook een rol in spelen.'

Tot slot gaat Van Halst nog maar eens in op zijn verantwoordelijkheden als commissaris van Ajax. Hij heeft geen invloed op 'de operatie', zo legt hij uit. 'De aanstelling van een trainer en het zoeken van een technisch directeur ligt bij de huidige directie. Daar heb je als Raad van Commissarissen geen invloed op. Het zijn hele belangrijke posities en uiteindelijk doe je het in samenspraak met de Raad van Commissarissen, maar de directie is ermee bezig. Het is voor mij ook een uitdaging, want ik ben heel fanatiek.'

Denk jij dat Steven Bergwijn het net gaat vinden tegen Fortuna Sittard?

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

donkerblauw +2894

Driessen is ook mislukt, maar zit er ook nog steeds

10-04-2023 14:49

Spelvreugde +4659

Wat een shit show is het bij Ajax. Van Halst. Sar. Mislintat. Heitinga.

Onze voetbalas. Middelmaat en minder.

Dit doet pijn aan mijn Ajax hart. Noem me een pessimist, maar net als bij de aanstelling van Schreuder voorspel ik doem en verdommenis.

08-04-2023 18:20

Web +178830

Jou maar aanstellen, en goed dat ze allemaal goed kent

08-04-2023 18:46

Spelvreugde +4659

Ik stel me niet aan maar gebruik mijn hoofd. Je ziet gewoon dat de incapabele Sar middelmaat om zich heen verzamelt. En zijn verzameling groeit snel.

We hadden Blind, Overmars en Bosz/TH. Nu krijgen we de in bestuursfuncties hopeloos geflopte Jan Open Deur Van Effing Halst die een blauwe maandag bij Ajax heeft lopen schoffelen, een Duitse semi-dronkaard en semi-mislukking waar ieder rationeel mens vraagtekens bij plaatst om de grote technische man bij Ajax te laten worden, en als deze trend zich doorzet ook volgend seizoen de middelmatige en groene Heitinga die - in mijn ogen - bijna louter clichés uitbraakt en nooit het gogme zal hebben om een toptrainer te worden. Daar omheen zwalkt de door het NOC uitgekotste machtswellusteling Maurits Hendriks en steeds meer randfiguren die wat te zeggen mogen hebben.

Jobs noemde dat bij zijn Apple terugkeer een ‘bozo explosion’.

Ik kan me voorstellen dat je als Ajax fan je emotie laat regeren en meegaat in de hoop die nieuwe mensen op sleutelposities altijd met zich meedragen, maar ik ben bang dat ook nu weer de realiteit zich laat voorspellen door de resultaten van het verleden en logica.

Maar weet je Web, ik hoop oprecht dat ik het mis heb.

08-04-2023 20:08

Ferd +38681

"je ziet gewoon dat de incapabele Sa middelmaat on zich heen verzamelt". Alleen uit deze zin blijkt al dat je je hoofd niet gebruikt van Van Halst komt niet uit de koker van Sar. Sar is niet betrokken bij de samenstelling van de RVC.

09-04-2023 06:55

Ajaxonedamsko +417

Het is een belangrijke functie.. en ik denk dat hij de geschikte kandidaat is qua zakelijke kant en analyses

We moeten ons drukker maken om de:

Scouts
TD
Trainer

Dit is bijzaak

08-04-2023 13:36

Joko +5063

Pijnlijk de boer nee, van baste neen, davids neen
Molenaar neen

08-04-2023 11:18

Koekie87 +21032

Ik zou die verhaaltjes niet zo snel geloven van Driessen hoor, alsof er ook maar een iemand binnen Ajax is die Driessen zo een lijstje zou overhandigden.

08-04-2023 11:53

FrancescosRavioli +15464

Die was er wel hoor tot recent haha

09-04-2023 09:43

FrancescosRavioli +15464

Laten we Ferdi Vierklau ook maar een functie geven

08-04-2023 11:09

STARK +856

Jurgen Collin ook dan

08-04-2023 11:25

Koekie87 +21032

v.d. Meijde lijkt me ook wel geschikt als we puur gaan kijken naar ex voetballers met het zogenaamde Ajax DNA maar buiten hun voetbalcarrière nooit meer wat gepresteerd hebben.

08-04-2023 11:44

BillSplate +9757

Damn. Dat hij nog bij Ajax gespeeld heeft.

08-04-2023 16:05

xxxsince85 +1581

Het spreekt in elk geval in Jan zijn voordeel dat hij zo gemotiveerd is.

08-04-2023 10:45

FCDuivendrecht +5489

Ongelofelijk dat men hier blij is met zo’n laagvlieger mede omdat ze Derksen, Verweij en Driessen geen gelijk willen geven. Ik zou Van Halst niet eens verantwoordelijkheid geven voor de inkoop van die gore ArenA-gehaktballen en dat andere ranzige samengeperste slachtafval wat ze daar in het rioolvet frituren.

08-04-2023 10:41

Koekie87 +21032

Wie zou jij eigenlijk willen zien komen. Toch niet van die figuren die alleen als voetballer een grote naam hebben maar voor de rest nog nooit ergens een functie hebben bekleed in wat voor bestuurlijke of technische functie dan ook bij een professionele voetbalorganisatie. Ben benieuwd met welke namen je op de proppen komt.

08-04-2023 11:47

FCDuivendrecht +5489

Nou, deze beunhaas met z’n vier maanden bij het verzuimbureau heeft bestuurservaring? Je moet overigens wel compleet op je achterhoofd gevallen zijn als je geen ellende ruikt als je daar en contract ondertekent om directeur te worden.

En misschien wel handig als ook een commissaris een internationaal netwerk heeft. Zeg maar, als een transfer in een impasse zit en je via je netwerk of met je status iets kan forceren. Wel handig voor een club als Ajax die het vooral van naam en niet de grote zak geld moet hebben, snap je.

Volgens mij zijn er in die categorie wel genoeg namen. Ik zou Demy de Zeeuw wel een goede vinden. Jan van Halst is gewoon aantoonbaar ongeschikt. Hij mag zich wel bewijzen maar niet bij Ajax. Ajax moet alleen mensen aantrekken die iets voor elkaar hebben gekregen de laatste jaren.

08-04-2023 13:14

Koekie87 +21032

Demy de Zeeuw lijkt me eerder geschikt om in de toekomst in een commerciële rol bij Ajax aan de slag te gaan in een functie zoals Menno Geelen nu bekleed bij Ajax. Daarnaast is dat over status en netwerk iets wat zwaar overdreven word aangezien een Seedorf bijvoorbeeld met zijn zogenaamde gigantische netwerk volgens sommige hier helemaal bij geen een club met een beetje naam aan de bak komt en iemand zoals een Huntelaar er een enorme puinhoop van heeft gemaakt met aankopen in zijn rol als stagiaire technisch directeur en zal tevens ook een enorm netwerk hebben. Daarnaast is de RvC een adviserend orgaan en is er voor zaken zoals aankopen een technisch directeur. Daarnaast noem jij maar eens bij alle andere clubs met een beetje naam en faam maar een bekende voetballer op met een internationaal netwerk die daar in de RvC zit.

08-04-2023 15:02

NoPants +7536

De zeeuw veel liever in een actievere rol, en veel liever op commercieel vlak.

08-04-2023 17:18

Antonius Elshof +183

Jouw reactie is van hetzelfde niveau als van het `Derksen-Verwij-Driessen tribunaal` , dus vrij armzalig !

08-04-2023 11:50

FCDuivendrecht +5489

Zeg vriendelijke vriend, ik ben even door jouw laatste reacties gegaan en ik kan je vertellen dat ik daar heel, heel erg verdrietig van ben geworden.

08-04-2023 13:21

Web +178830

Niveau is veel erger dan dit van Derksen
Want dit is anoniem

08-04-2023 18:50

FCDuivendrecht +5489

Hebben we opa dyslexie ook weer. Iedereen reageert hier anoniem wijsneus. En wat is er überhaupt op tegen om anoniem m'n mening te ventileren? Wil je bij me thuis langskomen ofzo?

08-04-2023 20:32

Ferd +38681

lijkt me gezellig, komt je moeder thee en koekjes brengen op je zolderkamertje?

09-04-2023 06:58

Drukwerk1968 +7127

Je hebt geen enkel idee wat de functie inhoudt.

08-04-2023 13:24

Drukwerk1968 +7127

Jij denkt dat ze die 2 serieus nemen?

08-04-2023 15:21

FCDuivendrecht +5489

Naargeestig kutventje ben je met je quasi grappige ironie. Ratio tussen ontvangen likes en aantal posts laat zien dat niemand jou hier leuk vind.

08-04-2023 16:05

Web +178830

FCDuivendrecht enkele reis maar de Kuip graag

08-04-2023 18:51

Web +178830

@FCDuivendrecht
Schandalig dat deze mensen bij Ajax, jij hoort bij dat volk in Rotterdam

08-04-2023 18:49

FCDuivendrecht +5489

Afgelopen week stond in de krant dat 35% van de bewoners in Rotterdam-Zuid licht verstandelijk beperkt is. Jij krijgt ook geen betamelijke zinnen uit je pen. Dus ik denk dat jij eerder bij dat volk hoort.

08-04-2023 20:39

AjaxAddicted +3022

Welkom kerel! Meer voetballers met Ajax hart die wat kunnen toevoegen! Derksen heeft er alweer geen geloof ik dus laat zien wat je kan!

08-04-2023 10:06

Koekie87 +21032

Juist omdat Derksen negatief is hoop ik dat van Halst een daverend succes word bij Ajax.

08-04-2023 10:21

Ferd +38681

juist omdat Derksen negatief is WEET ik dat Van Halst een daverend succes wordt. Derksen is al net zo'n begaafde voorspeller als De Mos.

09-04-2023 06:59

FCDuivendrecht +5489

Gezien z’n expertises kan Jan misschien zijdelings nog een beetje aan verzuimreductie doen bij Ajax als organisatie. Intimiderend opbellen, vissen naar medische informatie, mensen in de ziektewet treiteren en net doen alsof je neus bloedt als je een tik op je vingers krijgt.

08-04-2023 09:35

Yaeron +6382

Gaat ‘ie goed?

08-04-2023 10:54

Qifesh +24917

Wel een smetpuntje..

08-04-2023 11:48

Gerard36 +1559

het is opvallend stil wat betreft de aanstelling van die Duitse t.d, doet me aan ward denken toen waren ze ook volgens de berichten in een afrondende fase. waar ik het meeste bang voor ben is dat v.d sar de komst van bosz tegen houd, dan kan het volgende zomaar gebeuren, slot naar Engeland en bosz naar feyenoord dus of nu bosz halen zoniet v.d.sar er onmiddellijk uit schoppen

08-04-2023 09:32

Marcw1972 +16911

Gisteren schreef ik ook al dat de aanstelling van Mislintat weer erg lang duurt, terwijl in elk artikel staat dat zijn aanstelling een kwestie van tijd is. Het schiet weer lekker op allemaal.. Of moeten we die berichten gewoon niet geloven?

08-04-2023 09:35

slumpf +4595

Als de naam van de berichtgever begint met een T en eindigt op elegraaf, dan hoef je geen enkele waarde aan de inhoud van het artikel hechten.

08-04-2023 10:03

Ozymandias +159568

Ajax heeft pas sinds gisteren weer een voltallige RvC.

08-04-2023 10:40

Koekie87 +21032

Ik denk dat het niet lang meer duurt totdat Mislintat definitief word aangesteld, alleen wilde Ajax denk ik eerst zekerheid over wie het nieuwe lid van de RvC zou worden. Nu dat bekend is zullen ze naar mijn idee niet lang meer duren totdat ze met ander nieuws naar buiten komen.

08-04-2023 09:38

gebakkenperen +3128

In deze rol is hij van waarde.

08-04-2023 09:10

HallelujahAmsterdam +10649

Al 6 weken in gesprek.
Maar dat wisten Verweij , Driessen , etc natuurlijk al.

08-04-2023 09:07

Lekkerhoor +3385

Marco van Basten zei in die Rondo uitzending wel te willen terugkeren in het voetbal als je hem een club geeft. AD bij Ajax misschien een idee?

08-04-2023 07:40

Koekie87 +21032

Op basis waarvan, welke relevante ervaring heeft van Basten om aan de slag te gaan als algemeen directeur bij een voetbalorganisatie. Krijg je hetzelfde als bij v.d. Sar die alleen maar door zijn naam op zo een positie is terecht gekomen maar er ook een flinke puinhoop van maakt. Daarnaast was van Basten als trainer bij Ajax ook verantwoordelijk voor het aankoopbeleid bij Ajax en toen werden er voor miljoenen aan middelmatige spelers zoals Suleijmani en Cvitanisch aangetrokken die daarna met veel verlies zijn doorverkocht. Maak van Basten liever een boegbeeld van de club of iets, zou veel beter bij iemand als van Basten passen.

08-04-2023 08:22

Nr.10 +111800

Er zijn geruchten dat hij ook benaderd is voor de RvC, van Basten. Maar zou niet weten waarom je hem AD zou willen maken. Omdat hij zo'n goede voetballer was? Hij zit al jaren alleen maar in praatprogramma's.

08-04-2023 09:03

Bijlmerboy93 +2521

Hij is wel overduidelijk een echte Ajacied in al die programma's.

Dit vak is ook geen raketwetenschap lijkt me. Gezond verstand en hart voor Ajax moet genoeg zijn. Alsof die andere RvC leden weten wat een Boolean is!

08-04-2023 10:24

Nr.10 +111800

Van Basten is niet echt een teamplayer, en iemand die ook geen goede trackrecord heeft met transfers (Sulejmani, Sno, Wielaert…). Van Halst heeft denk ik meer gezond verstand, al kon hij natuurlijk een stuk minder goed voetballen.

08-04-2023 10:26

Koekie87 +21032

Maar je zal echt wel verstand van bepaalde zaken moeten hebben. Is uiteraard geen raketwetenschap maar is ook geen functie die je zomaar zonder enige kennis van zaken kan doen lijkt mij.

08-04-2023 11:51

HallelujahAmsterdam +10649

Ik herinner me Van Basten liever als de geweldige speler die hij was.
Liever niet als iemand die zo geforceerd ergens leiding aan wilt geven. 1 Van z'n kwaliteiten als speler was z'n eigengereidheid , die sterke mening van binnen uit. Denk dat dat voor z'n werkzaamheden voor de FIFA goed heeft gewerkt als ex-topspeler.
Als AD moet je ook goed kunnen 'levelen' , verplaatsen in anderen. Denk dat Van Basten hierin eerder een dictatuur zou prediken.

Die omhaal tegen Den Bosch. Wonderschoon. Zo Denk ik er liever over

08-04-2023 09:06

Koekie87 +21032

Denk dat van Basten gewoon lekker moet blijven doen wat hij nu doet. Wedstrijden analyseren en noem het allemaal maar op. Past echt het best bij hem en doet dat absoluut niet verkeerd. Maar voor een rol als algemeen directeur of technisch directeur daar is van Basten absoluut niet geschikt voor. Heeft het verleden al een keer uitgewezen toen hij trainer was bij Ajax en medeverantwoordelijk voor de aankoop van spelers. Daarnaast als je hem ergens voor zou willen gebruiken bij Ajax dan zou je denk ik een boegbeeld van hem moeten maken of met hem in gesprek gaan in de vorm van een adviserende rol op voetbalgebied. Voor dat soort zaken lijkt hij me ook wel wat binnen Ajax.

08-04-2023 09:28

HallelujahAmsterdam +10649

Ja , eens. Heb me daar nogal in vergist destijds , mede verblind omdat ik Van Basten echt buitencategorie speler vond. Toen hij besloot trainer te worden na een lange periode van stilte , was bondscoach misschien wel het beste begin voor hem , na eerst een korte periode als trainer Jong AJAX.
Als bondscoach kon hij zelf alles bepalen , wat goed bij hem past. Denk dat binnen een club(cultuur) hij te beperkt wordt in z'n handelen. Zijn trackrecord als trainer is natuurlijk dramatisch : AJAX , AZ , Heerenveen.
Zijn sterke eigen mening werkt goed op tv en is wel eens verfrissend tussen de 'Youri Mulders' van de wereld die maar wat graag meepraat.

08-04-2023 09:37

AjaxAddicted +3022

Hij heeft bedankt voor een rol bij Ajax. Net zoals Frank. Geen idee waarom?

08-04-2023 10:07

RadheAjax2021 +18027

Hij heeft er in ieder geval wel veel zin in. We moeten het een kans geven. Een slechter jaar als dit willen we niet nog eens meemaken.

08-04-2023 07:38

HertogH +15939

Aan zijn fanatisme zal het niet liggen in elk geval, en bij een goed geleide club hoor je natuurlijk nooit wat over de RVC. Hier wringt echter de schoen door onze incapabele algemeen directeur.

08-04-2023 07:16

ach ja +5802

Wat het genante is, en Jan zegt het prima, is dat ajax zo'n roerloos schip door Van der Sar cs is dat RVC-leden nu worden uitvergroot alsof ze de verlosser zijn. RVC-leden houden toezicht, that's all. We hebben behoefte aan een sterke en daadkrachtige directie. Waar was Van der Sar woensdag? Ook hier amper een teken van leven. Zoiets als: blijf met je poten van onze spelers af! had niet misstaan.

08-04-2023 06:49

Bram +2086

Vd Sar was thuis, solidair met de supporters die ook niet naar de kuip mochten. Had vd Sar het feyenoord publiek moeten toespreken. Wat een ongelooflijke onzin reactie van je

08-04-2023 08:18

AlexLitmanen10 +14486

Vd sar was er toch gewoon? Er stond dat Edwin in de kleedkamer is gekomen en overleg heeft geplaagd over het hervatten van de wedstrijd

08-04-2023 08:21

Maxwell_5 +6979

Van de Sar besloot aangifte te doen

08-04-2023 09:17

Koekie87 +21032

v.d. Sar kan er niet veel aan doen dat er in een stadion van een andere club een aantal doorgesnoven idioten zitten die zo nodig met voorwerpen naar Ajax spelers moeten gooien. Zoals hier al eerder is aangegeven heeft hij na de hand aangifte gedaan. Naar mijn idee heeft hij dus in dit geval prima gehandeld. Feyenoord daarintegen mag je vraagtekens bij zetten en ook bij het optreden van John de Wolff.

08-04-2023 09:33

Sammy Sosa +741

Heb er wel vertrouwen in. In ieder geval weer wat voetbal in de groep.

08-04-2023 01:30

Adam24 +39436

Tuurlijk had ik hier liever een echt Ajax icoon gehad als Rijkaard, Van Basten, Seedorf, Davids of Blind maar we moeten deze baan ook niet overschatten. Van Halst heeft de ervaring, is analytisch sterk (op voetbal gebied) en snapt Ajax. Dat is in principe allemaal prima. Daarnaast schijnt het ook nog eens een prettig persoon te zijn, ook wel eens fijn.

08-04-2023 01:25

Koekie87 +21032

Maar zo een functie moet je zeer zeker ook niet onderschatten aangezien men dat ook wel heel makkelijk doet en vaak denkt dat elke ex profvoetballer met een behoorlijke staat van dienst wel geschikt is voor zo een functie. Volgens mij komt daar echt wel veel meer bij kijken dan wat mensen vaak denken.

08-04-2023 08:28

afct +9030

Heb het idee dat veel mensen niet weten wat een rvc doet. Ik denk dat van halst geen verkeerde is iig.

08-04-2023 01:15

Litmanen85 +4662

Internationaal gezien is dit natuurlijk een aanfluiting

08-04-2023 01:01

Koekie87 +21032

Hoezo!!!! Omdat het geen grote naam is. Als het daarom gaat lijkt me dat totaal irrelevant aangezien het er naar mijn idee om gaat of iemand geschikt is om zijn werk uit te voeren en niet alleen is aangesteld op basis van naam maar zonder enige kennis van zaken etc.

08-04-2023 01:15

FlyingDutchMan +17318

Internationaal boeit het geen ene moer wie er in de RVC zit, het gaat erom dat ze intern meekijken op hun specialisme. Mooi voorbeeld de mogelijke koop van Ocampos die werd tegengehouden door de RVC, dat is hun checkpoint.

08-04-2023 01:42

ajaxcied4life +26118

Wat moet een commissarislid internationaal doen dan? Vertel jij mij maar zonder te googelen wat voor oud-voetbalzwaargewichten in de RvC van AC Milan zitten dan?

08-04-2023 05:42

profoff +8408

Wie zit er in de rvc van Barcelona, real, of Bayern? Googlen is af

08-04-2023 07:57

Koekie87 +21032

Waarschijnlijk net zoals bij Ajax mensen met een achtergrond in het bedrijfsleven of bij de overheid. De voorzitter van Barcelona is volgens mij een oud bankier of advocaat of iets.

08-04-2023 09:35

PH2BOT +40642

Wie heb je liever als 'ervaren' kracht binnen je organisatie: iemand met 1.000x dezelfde ervaring of 1.000 verschillende ervaringen?!

08-04-2023 00:59

PH2BOT +40642

We horen het vast allemaal wel in Rondo Jan.

08-04-2023 00:57

babanightshift +9117

Daar schuift hij dus niet meer aan

08-04-2023 01:03

barry1988 +24100

Ik weet niet echt wat ik hier van moet vinden. Hij heeft ervaring in bestuurlijke functies bij een voetbalclub al deed die het daar niet top. Hij heeft een Ajax achtergrond en heeft van dichtbij gezien wat de consequenties zijn wanneer de bobo's de macht grijpen (eind jaren negentig).
Geef hem de kans en misschien er nog een voetbal minded RvC lid erbij in de vorm van Seedorf?

08-04-2023 00:27

MosesD +14730

Heel blij mee. Slimme vent, verbaal sterk. Als je dat toch eens vergelijkt met (zijn Ziggo collega’s) van Basten en Gullit. Er zijn weinig ex-voetballers geschikt voor dergelijke functies. Jan van Halst is de prettige uitzondering. Welkom Jan!

08-04-2023 00:21

Breuk +25544

Eens. Hij komt goed over.

08-04-2023 00:24

Ajax1114 +19393

Klopt hij is overal ook heel erg succesvol geweest LOL

08-04-2023 00:29

MosesD +14730

Ook daarin is hij helder en eerlijk. Iemand die transparant en eerlijk is. Dat hebben we dus nodig.

08-04-2023 00:37

PH2BOT +40642

Tja Moses....wanneer jij geen onderscheid kunt maken tussen hetgeen San Marco zegt over voetbal en wat Jan v Halst daarover oreert dan vind ik dat nogal bizar eerlijk gezegd. En hoe eerlijk is Van Halst dan wel? Waar baseer je dat toch allemaal op. Quincy was volgens velen ook zo eerlijk en oprecht naar zijn medespelers en Ten Hag...weet je 't nog?.

08-04-2023 01:05

MosesD +14730

van Basten de voetballer was n grootheid, als trainer en analist niet meer dan middelmaat. Zijn kritiek op Ajax, soms terecht natuurliik, maar dat is op zn minst opmerkelijk. Hij was immers in dat ene iaar dat hij trainer was verantwoordelijk voor n krankzinnig slecht aankoopbeleid. Ook is hij zeden in staat iets zinnigs te zeggen over beleid, laat staan in begrijpelijk Nederlands. Zijn baantje bij de UEFA om de regels nadervte bekijken, dat is meer iets voor hem. In een RvC zitten om een beleid te controleren, nee daar is hij net als Gullit (ook in de n mislukte trainer en nu een opendeuren analist) totaal ongeschikt voor. En dan Quincy erbij halen… I rest my case.

08-04-2023 01:16

FlyingDutchMan +17318

In zo'n functie ben je een controlerend orgaan en een klankbord, maar je moet ook klikken met de afdelingen om je heen. Als die jou zoals bij Twente niet serieus nemen, gaat zo'n functie nooit werken.

08-04-2023 01:45

Mivado +3329

Ik lees je comment en moet meteen denken aan het feit dat ik Marco van Basten een succesvolle carrière als trainer zo zal gunnen. Zowel voor Ajax, als voor hemzelf, als voor het voetbal..

08-04-2023 03:03

Joko +5063

Krankzinnig slecht aankoop beleid suljemNi speede toen de pannen van het dak iedereen wilde hem van baste kreeg hem. Het aankoop beleid van nu is velen malen slechter.

08-04-2023 11:30

MosesD +14730

Hoe weet jij dat die bij Twente hem niet serieus namen? En hoe serieus waren die klankborden bij Twente? Ik ken van Halst nu al een tijdje en daar komen vrijwel altijd zinnige teksten uit, itt tot o.a. Gullit, van Basten, Mulder, etc. Hij is een voetballer die zich heeft ontwikkeld, van de anderen kan je dat bepaald niet zeggen.

08-04-2023 12:36

MosesD +14730

Suljemani speelde een half jaartje goed in een systeem met twee aanvallers. Het was krankzinnig en ondoordacht dat Ajax hem wilde hebben en daar bovendien een monsterbedrag voor heeft betaald. Sno, Cvitanich, Kennedy, Wielaert, het was allemaal totaal Ajax-onwaardig. Het zou van Basten sieren als hij wat minder hoog van de toren blaast. Dankzij hem ging Ajax in sneltreinvaart richting de rode cijfers.

08-04-2023 12:44

Ricoteb +53178

Bijzonder dat de laatste weken iedereen van de RVC aangeeft dat de TD aangesteld wordt door de directie, terwijl Sar in februari aangaf dat de RVC dat doet. En dat laatste is volgens mij ook jaren het geval geweest. Misschien wilde Sar (wederom) macht naar zich toetrekken, of besloot de RVC z’n handen er maar vanaf te trekken omdat de andere kandidaten vastliepen door de directie, of wordt Mislintat echt meer een soort Head of Recruitment waardoor hij niet direct aan de RVC hoeft te verantwoorden? Maar dat soort vragen zullen de media wel nooit stellen in zo’n interview…

08-04-2023 00:12

xerr +2518

Ik denk eerder dat de directie met een kanditaat naar de rvc stapt en vervolgens wordt hij/zij Dan benoemd door de rvc.

08-04-2023 00:42

PH2BOT +40642

De AD stelt de TD aan en de AD wordt aangesteld (of ontslagen!!) door de RvC.

08-04-2023 01:07

Ricoteb +53178

Maar dat is niet wat Sarrie zei 2 maanden geleden

08-04-2023 05:10

LOCAmpos +10511

Prima kerel voor een job die we niet groter moeten maken dan het is. Welkom terug Jan

08-04-2023 00:05

ajaxcied4life +26118

Mooi geschreven en het is natuurlijk helemaal waar.

08-04-2023 05:47

stopperspil +11264

Hebben alle Ajaxleidingleden het eeuwige leven daar of is er een vastgestelde termijn van een aantal jaar?

07-04-2023 23:33

Altijdindestraat +40430

Teksten die vertrouwen geven en goed dat hij met Blind een koffie gaat doen.

07-04-2023 23:28

Sneijdertje +2379

Prima kerel

07-04-2023 23:14

Tommyshelby +130513

Vragen kan ie vrij goed. Adviseren en motiveren ben ik niet zeker van.

07-04-2023 23:12

Bramble1988 +9344

Hij is coach en motivator geworden, heb een van zijn lessen mogen volgen. Ondanks dat ik sceptisch ben voor het woord “coach” was ie onwijs goed om de groep ondernemers, met wie ik die bijeenkomst had, te coachen, motiveren, enthousiasmeren!

Dus ook in dat opzicht een topper! Ben blij met deze keuze. Het feit dat het geen top Ajacied zou zijn is ook niet relevant!

07-04-2023 23:21

JaapStam +137936

Nu Peter Bosz halen!!! Tijd voor actie, Jan!!! ❌️❌️❌️

07-04-2023 23:08

Johan4ever +10914

Adviseren, vragen en motiveren'

07-04-2023 23:12

JaapStam +137936

Er is meer dan je denkt gap!!!

07-04-2023 23:13

MisterAFCA +6472

Sowieso meer uitroeptekens

07-04-2023 23:24

GNBL +90719 moderator

Komt niet.

07-04-2023 23:53

SpartakAmsterdam +5525

Welkom Jantje Beton! Sympathieke vent, prima toevoeging.

Al 6 weken in gesprek dus met Ajax en niets laten vallen bij zijn collegas bij Ziggo Sport.

07-04-2023 23:07

Johan4ever +10914

Ik had hem niet in mijn top 3, maar hij heeft wel mijn support...

07-04-2023 23:05

Bc te P +22130

Maak je ff sterk voor de komst van Bosz Jan

07-04-2023 23:05

eenAjaxfan +20425

Mooie vent, die Jan.
Die twinkeling in zijn ogen als hij over voetbal praat...
Mooi dat hij vertelt dat ze al weken bezig zijn, zonder dat het uitlekt.
Daar hou ik mij aan vast wat betreft de TD.
Daar wordt ook hard aan gewerkt.
Wat hij over zijn toekomstige rol zegt geeft mij wel vertrouwen dat hij het goed gaat doen.

07-04-2023 23:03

80HD +1558

Precies wat ie zegt, volgens mij is hij heel fanatiek in bijna alles, ik zie hem best wel slagen in deze rol. Succes Jan

07-04-2023 22:59

jeffrey2022 +8380

Welkom Jan! Ik heb vertrouwen dat je de juiste man bent op deze positie!

07-04-2023 22:59

FlyingDutchMan +17318

Same here, komt goed over @ Ziggo en over de wederzijdse verwachtingen

07-04-2023 23:01

Aeter +6730

Prima kerel, met genoeg voetbalverstand. Jammer dat er zo lullig over hem wordt gedaan. Ik denk dat hij de media nog wel klein krijgt. Jantje succes ouwe strijder.

08-04-2023 02:47
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.