Officieel: Van Halst door RvC voorgedragen als voetbalcommissaris

door Jesse ter Haar 539

Bron Ajax.nl

Officieel: Van Halst door RvC voorgedragen als voetbalcommissaris

door Jesse ter Haar 539

Bron Ajax.nl

Laatst geüpdatet

Jan van Halst is door de Raad van Commissarissen van Ajax officieel voorgedragen als voetbalcommissaris, zo is te lezen op Ajax.nl. De oud-Ajacied zou voor een periode van drieënhalf jaar - tot en met de Algemene Vergadering van Aandeelhouders (AVA) in november 2026 - benoemd worden.

De voordracht kan al rekenen op de steun van de Ondernemingsraad van AFC Ajax NV en de vereniging Ajax als grootaandeelhouder. Toch is de benoeming nog altijd niet officieel. Dat kan pas gebeuren op vrijdag 26 mei van dit jaar. Dan organiseert Ajax namelijk een Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders (BAVA). Voor die tijd kan Van Halst nog niet officieel toetreden tot de RvC van Ajax.

Tegelijkertijd treedt commissaris Peter Mensing op de genoemde datum - vrijdag 26 mei - af. Hij is sinds april 2016 actief in de RvC van Ajax. In november 2019 werd hij nog herbenoemd voor een nieuwe termijn. Intussen liet hij al weten plaats te willen maken wanneer er een voetbalcommissaris aangesteld zou worden. Met de benoeming van voormalig Ajacied Van Halst is dat moment nabij.

De 53-jarige oud-voetballer kwam gedurende zijn actieve carrière onder meer uit voor Ajax, maar ook voor FC Twente en Vitesse. Als speler van Ajax won de voormalig middenvelder het landskampioenschap én de TOTO KNVB Beker. Na zijn carrière ging Van Halst aan de slag bij het bestuur van FC Twente, waar hij bestuurlijke ervaring kon opdoen. Hij werkte er als technisch directeur, maar ook als commercieel directeur en manager algemene zaken.

Ajax' voetbalas

Waar de aanstelling van Van Halst normaal gesproken dus nog enkel een formaliteit is, lijkt het erop dat ook de rol van technisch directeur spoedig weer ingevuld gaat worden. Ajax lijkt de voetbalas in aanloop naar het komende seizoen daarmee weer bezet te gaan hebben. Sven Mislintat, voorheen werkzaam bij onder meer Arsenal en Borussia Dortmund, geldt als topkandidaat om technisch directeur van Ajax te worden.

Lees meer over:
Plaats reactie

ossenaar020 +191

Wat ik me wel afvraag: met Ward leek het alsof we de Zuid-Amerikaanse kant op gingen.

Zal dat met Mislintat ook zo zijn? Ben zelf niet echt op de hoogte over hoe zijn netwerk in elkaar steekt, waar hij eventueel in gespecialiseerd is.

Het maakt me in principe niet uit waar ze vandaan komen, als het maar een meerwaarde is voor Ajax. Maar ben zelf wel fan van spelers halen uit Zuid-Amerika. Als je nu bijv. zo’n Alan Varela of André op kan pikken is dat zeker een meerwaarde. En het welbekende gif dat dit soort spelers vaak meenemen mis ik dit jaar ook echt, zeker met het oog op het vertrek van Alvarez.

Dus iemand die me daar misschien wat meer over kan vertellen?

07-04-2023 18:20

Oxxer +165741 moderator

Waarom Andre of Varela?

07-04-2023 20:18

ossenaar020 +191

Ik denk dat Ajax baat heeft bij een voetballende 6.

07-04-2023 20:55

Oxxer +165741 moderator

Heb jij die 2 veel zien spelen?

07-04-2023 20:58

ossenaar020 +191

Genoeg om te zeggen dat ze een meerwaarde zouden zijn. Deel jij een andere mening?

08-04-2023 00:24

Oxxer +165741 moderator

Er zijn weinig tot geen AS users die gedropte namen zien spelen, het gehalte papegaai is heel erg groot.

08-04-2023 00:34

HarryHarHar +3019

Is Edje het hier wel mee eens?...

07-04-2023 17:11

godlike +3810

Verstandige keuze!

07-04-2023 12:29

Ghs +415

Van Halst. Dat is geen lichtgewicht. Dat is een vedergewicht!!!
Van der Sar. Van Halst, die onbekende Duitser en Heitinga. Dat kan wat Worden! Mischien zelfs wel Conference League

07-04-2023 07:58

arantes12345 +2321

Ongeacht of Bosz wel of niet komt krijg ik door de geruchten met de seconde meer heimwee naar het 16/17 seizoen

07-04-2023 02:59

Rockanje23 +37212

Was een seizoen zonder prijzen, net als nu. En als we de beker winnen hebben we nu zelfs nog een troostprijsje.

07-04-2023 11:08

Ferd +38681

maar wel een seizoen met geweldige wedstrijden, prachtig voetbal en een Europacup finale

09-04-2023 07:18

Bjorn +12802

Zojuist vanuit twee verschillende kampen bevestiging gekregen dat Bosz de man lijkt te worden. Zitten normaliter dicht bij het vuur.

Goede Pasen allemaal.

07-04-2023 00:56

Oxxer +165741 moderator

Zijn de twee verschillende kampen de duimen van jouw linker en rechterhand?

07-04-2023 01:06

AFCAjax +17839

"Mijn plasser raakt de plafon inmiddels, en die van jullie mede strijders???!!! Peter Bosz die komt!!!"
- terror jaap

07-04-2023 03:47

Oxxer +165741 moderator

Heel poëtisch😂

07-04-2023 08:34

GNBL +90608 moderator

Als ze werkelijk bij Bosz uitkomen is het triest gesteld met Ajax. Die man pakt iedereen in met zijn mooie praatjes, maar presteren ho maar. De doelstelling van Ajax is altijd kampioen worden. Als dat niet lukt heb je gefaald als trainer. Een paar leuke wedstrijden in de Europa League veranderen daar niks aan. Daarbij is men blijkbaar alweer vergeten dat het in elke uitwedstrijd met hangen en wurgen ging omdat er tactisch niets van klopte, maar dat zien we wel vaker bij Bosz.

Ook niet vergeten dat hij in 1 jaar met meerdere spelers ruzie kreeg en met Bergkamp overhoop lag. Bosz wordt hier echt neergezet als iemand die wonderen heeft verricht bij Ajax, terwijl er toen gewoon een heel goed elftal stond. Traoré, Ziyech, Dolberg(in bloedvorm), Sanchez, Onana,De Ligt, Schöne.

Ajax moet ambitie tonen en gewoon proberen een echte topper te strikken. Niet iemand die overal slecht heeft gepresteerd en ontslagen is.

07-04-2023 00:34

Oxxer +165741 moderator

Grote namen / echte toppers komen niet naar de Eredivisie.

07-04-2023 00:40

GNBL +90608 moderator

Onzin. PSV haalde ook Schmidt. Ajax is nog eens veel groter dan PSV in Europa.

07-04-2023 00:46

Oxxer +165741 moderator

Niks onzin, Roger Schmidt is geen grote naam, kampioen worden met Salzburg stelt Europees niks voor. En ga Ajax niet overschatten als jij Schmidt een grote naam vind denken jij en ik daar heel anders over. Nederland is voor spelers en trainers een opleidingsland.

07-04-2023 00:51

GNBL +90608 moderator

Tja jij kent Schmidt alleen als trainer van Salzburg dat zegt al weer genoeg.

07-04-2023 00:55

Bjorn +12802

Just give them the cup today!!!

07-04-2023 00:57

Oxxer +165741 moderator

Omdat ik alleen Salzburg noem ga jij er vanuit dat ik niet weet dat hij ook bij Leverkusen zat, wat een attitude. Dat jij hem een grote naam vind zegt al weer genoeg.

07-04-2023 01:00

GNBL +90608 moderator

Je moet niet zo klein denken. Ajax is een hele grote club in Europa met een rijke geschiedenis. We halen toch ook de 1e keeper van Villareal die net wereldkampioen was geworden? Bij voorbaat al zeggen dat er toch niemand wilt komen is onzin en past helemaal niet bij deze club.

07-04-2023 01:11

Oxxer +165741 moderator

Ik moet helemaal niks en ik trek jouw manier van discussiëren niet met aannames en andere meningen afdoen als onzin, reageer normaal of niet.

07-04-2023 01:14

GNBL +90608 moderator

🤡

07-04-2023 01:15

Oxxer +165741 moderator

Dit bedoel ik, deze reactie past bij jouw manier van discussiëren. Probeer het bij een ander.

07-04-2023 01:17

Ozymandias +159568

Ik vind dat Bosz' seizoen (met name in de Europa League) door sommige wordt overschat maar onder Bosz zag ik wel een Ajax wat tactisch, mentaal, conditioneel, etc. duidelijk een stijgende lijn toonde. Hij heeft gefaald in het winnen van prijzen maar ik offer graag een seizoen aan prijzen op om die groei bij Ajax te zien. Zo'n seizoen legt het fundament voor een Ajax wat een paar jaar later een keertje goed kan presteren in de Champions League.

Ajax is terug bij af en Bosz is een goede trainer voor een Ajax wat weer moet leren voetballen. Ik denk dat weinig trainers zo snel de basisprincipes van het Totaalvoetbal kunnen inslijpen als Bosz in zijn seizoen bij Ajax deed. Dat is wat Ajax nu ook weer nodig heeft. Dat is volgens mij momenteel belangrijker dan het winnen van prijzen.

07-04-2023 00:41

GNBL +90608 moderator

Dit is een tussenjaar. Volgend jaar moet je bij de eerste 2 eindigen. Er is iemand nodig die tactisch sterk is en begrijpt dat het niet altijd met mooi voetbal hoeft te gaan. Daarom was ten Hag zo'n goede trainer voor Ajax. Bosz heeft niet zijn doelstellingen behaald als trainer van Ajax terwijl daar wel het materiaal voor was.

07-04-2023 00:44

Ozymandias +159568

Dit is geen tussenjaar maar een verloren jaar. Een tussenjaar is een seizoen waarin er iets wordt opgebouwd. Dit seizoen is er niets opgebouwd. De nieuwe hoofdtrainer moet vanaf nul beginnen en Ajax heeft een hoofdtrainer nodig die daar goed in is.

07-04-2023 00:45

GNBL +90608 moderator

Dit is een tussenjaar en je moet hopen dat het bij één tussenjaar blijft. Daarom kiezen voor iemand die tactisch sterk is en dat is Bosz niet.

07-04-2023 00:49

Ozymandias +159568

Ajax heeft pas echt iets aan een tactisch sterke hoofdtrainer wanneer er een team staat waar een trainer tactisch iets mee kan doen. Ajax heeft nu eerst een opbouwtrainer nodig. Iemand die in een korte tijd Ajax weer aan het voetballen kan krijgen en Bosz heeft al laten zien dat hij dat kan.

07-04-2023 00:50

GNBL +90608 moderator

Zonder resultaten te boeken. Je hebt juist iemand nodig die wel resultaten kan boeken omdat het van levensbelang is dat je volgend seizoen CL voetbal haalt.

07-04-2023 00:52

Ozymandias +159568

Als hij Ajax net zo goed laat voetballen als vorige keer zal Ajax zeker de top twee halen. Ajax kwam onder Bosz van ver en haalde een zeer behoorlijk niveau. Misschien is hij niet de juiste trainer om Ajax dan vervolgens over de top naar het hoogste niveau te brengen maar die trainer komt pas wanneer er een Ajax staat waar die wat mee kan. Een Ajax wat Bosz kan opbouwen, heeft hij al laten zien.

07-04-2023 00:53

GNBL +90608 moderator

Iemand die nooit zijn doelstellingen haalt als trainer moeten we vertrouwen dat het volgend seizoen wel gaat lukken? Nee bedankt

07-04-2023 00:57

Ozymandias +159568

Die nooit zijn doelstellingen haalt? Hij heeft in zijn eerste seizoen bij Leverkusen zijn doelstelling (plaatsen voor de Champions League) gehaald, hij heeft in meerdere seizoenen bij Vitesse hun doelstelling gehaald en bij Heracles. Hij heeft alleen geen prijzen gewonnen. Maar hoeveel van de jaren waarin Bosz hoofdtrainer was had hij nou echt een kans om prijzen te winnen? Een seizoen bij Ajax en dan de beker of Europa League bij Lyon, Dortmund en Leverkusen? Zoveel kansen heeft Bosz nou ook weer niet gehad om prijzen te winnen.

Het is grappig, ik vind Bosz hier op AjaxShowtime zowel overschat als onderschat. Redelijk weinig mensen lijken zo tegen Bosz aan te kijken als ik zelf.

07-04-2023 00:58

GNBL +90608 moderator

Vitesse en Heracles twee kleinere clubs. Bij grotere clubs gaat het altijd mis. Prijzen winnen is belangrijk, maar niet realistisch bij clubs als Lyon en Leverkussen. Alleen als je met uitzondering van 1 seizoen al je doelstellingne niet haalt en bij Lyon zelf niet eens in de buurt kwam daarvan dan heb je gewoon gefaald. Ajax kan geen risico nemen door iemand aan te stellen zoals Bosz.

Mensen hier denken dat Bosz tactisch sterk is omdat hij Ajax attractief liet spelen. Die twee dingen hebben niks met elkaar te maken.

07-04-2023 01:03

C14 +22524

@GNBL

Dortmund speelde het eerste half jaar onder hem spectaculair, speelden iedereen van de mat met flinke uitslagen. Daarna zakte het in, wie weet waardoor, maar aannemelijk is dat spelers het intense spel niet volhielden.

Zijn visie moet ook passen bij de club. Zo pastte Lyon ook niet bij hem, spelers klaagden over de intensiteit en het hoge druk zetten. Laat Ajax dat nou juist net nodig hebben.

Bij Leverkusen waren op een gegeven moment zijn belangrijkste spelers langdurig geblesseerd heb ik vernomen, toen ging het pas minder.

07-04-2023 01:22

GNBL +90608 moderator

Ah natuurlijk het lag allemaal niet aan Bosz. Volgens jou lag het achtereenvolgens aan Dortmund, Leverkussen en Lyon zelf.
🤡

07-04-2023 01:25

Oxxer +165741 moderator

@C14

Het 1e half jaar ?
Bosz werd al na 163 dagen ontslagen na een lange periode van geen overwinningen / nederlagen omdat tegenstanders de tactiek doorhadden en Bosz geen plan B had, niet om de reden die jij noemt.

Bij L’OL bakte hij er niks van, het slechtste resultaat in jaren, dramatisch met die selectie.

Ik ken die periode bij Leverkusen welke belangrijkste spelers waren geblesseerd? Dat verhaal heeft op AS gestaan en wordt door Bosz aanhangers gekopieerd en gebruikt alleen niemand weet te vertellen wie de bewuste belangrijkste spelers waren.

07-04-2023 01:48

C14 +22524

@GNBL

En dan Frank de Boer zeker wél capabel noemen, omdat hij wél een paar kampioenschapjes binnen heeft geharkt?

En er dan totaal niet bij stilstaan dat het Feijenoord in het seizoen van Bosz vele malen sterker was dan die De Boer steeds trof. Tijdens de periode De Boer was de concurrentie nog nooit zo zwak, behalve Twente, maar die misten uiteindelijk ook individuele kwaliteit.

En Bosz haalde meer punten in de eredivisie dan De Boer ooit heeft gedaan. En dat in zijn eerste jaar, heeft niet kunnen bouwen en nauwelijks kunnen doorselecteren, moest het vooral aan het begin ook doen met de verschrikkelijke erfenis van De Boer, zie dat maar eens qua spel, spelersmateriaal en mentaliteit in korte tijd om te zetten naar iets dat daar volledig haaks op staat.

Verder heeft Bosz nooit bij een club gewerkt waar prijzen van verwacht konden worden, dus logisch dat hij verder geen prijzen heeft gepakt, los van het promoveren met Heracles.

Ajax moet vooral een trainer aanstellen die qua visie bij Ajax past, om eindelijk weer eens na vele, vele jaren weer Ajaxvoetbal te zien. Jonk en Keizer zijn de ideale kandidaten, Bosz daar na.

Je kan je ook afvragen waarom Dolberg toen in bloedvorm leek, en daarna nooit meer. Waarom Sanchez het zo goed deed en daarna niet meer. De Ligt maakte in die tijd nog heel veel fouten. Ziyech was een egotripper en leed enorm veel balverlies, deed de raarste dingen. Onana is een keeper, Schöne moet ook niet overdreven worden.

Bosz liet Schöne wel maximaal excelleren door hem op 6 te zetten, dus een voetballende 6. Sinkgraven op linksback, te kiezen voor een creatieve man op het middenveld (Ziyech).

Dat is heel wat anders en beter dan een middenveld met een breker (Alvarez), een loper (Klaassen), en een spelmaker (Taylor).

In dat eerste middenveld zit heel veel voetbal en opbouwend en creërend vermogen, in het tweede vrijwel niks van dat alles.

07-04-2023 01:19

ajaxcied4life +26111

Bosz heeft weldegelijk bij een club gezeten waar hij prijzen kon winnen en waar dat werd verwacht namelijk Maccabi Tel Aviv. Daar is hij geloof ik op een haar na geen kampioen geworden.

Maar goed, Schreuder had wel een prijs gewonnen bij Club Brugge en met hem aan het roer was het nog nooit zo slecht haastm

07-04-2023 05:32

RSM +3923

Goed stuk!!!!

07-04-2023 07:11

RSM +3923

Geef jij maar eens aan welke trainer en voor welk bedrag.........

07-04-2023 07:09

LukaLitmanen +82518

@GNBL, laat gaan man

Oxxer heeft weer van die arrogante trekjes.

07-04-2023 08:24

BillSplate +9750

Ja, maar hij is ook degene die Onana en Dolberg de kans heeft gegeven om een basisspeler te worden. Met Onana kon hij misschien niet anders, maar hij heeft overduidelijk zijn vertrouwen in hem uitgesproken. Kreeg Ziyech zo goed aan het voetballen en niet alleen voor zichzelf, maar ook voor het team. In defensief opzicht verrichte hij enorm veel arbeid. Uiteindelijk is hij de eindverantwoordelijke die Schone op 6 zette. Iets wat De Boer zelden gedaan had. Hij zette Sinkgraven op linksback wat qua voetbal goed uitpakte. Tete, Riedewald, El Ghazi en Bazoer waren goede talenten, maar je moet je ook schikken en jezelf opnieuw bewijzen als je de kans niet krijgt. Die zijn gaan morren en achteraf gezien hebben ze geen geweldige carrière gehad. Heeft Bosz het toch goed gezien.

07-04-2023 11:00

bremovic +2241

Wat dachten jullie van Patrick viera, Steven Gerrard of bredan rogers als manager??

07-04-2023 00:30

Ozymandias +159568

Rodgers zou ik graag naar Ajax zien komen. Gerrard kan er niets van, hij had een tijdje een assistent (Beale) die een goede trainer is. Sinds Beale trainer van Rangers is hebben ze acht keer gewonnen en gelijk gespeeld tegen Celtic: https://www.transfermarkt.nl/michael-beale/leistungsdatenDetail/trainer/36468/verein_id/124/datum_zu/2022-11-28/datum_ab/2023-01-30

07-04-2023 00:32

GNBL +90608 moderator

Brendan Rodgers, Potter, Gallardo, Bielsa. Ajax moet out of the box denken en gewoon ambitie tonen door dit soort trainers te polsen.

07-04-2023 00:40

Ozymandias +159568

Ik denk dat als Bielsa bij Ajax zijn mandekking invoert (iets waar hij heilig in gelooft en nooit laat vallen) het team verdedigend zo lek als een mandje zal zijn. Zeker op Europees niveau. Verder zou Bielsa qua speelstijl goed bij Ajax passen maar dat ene puntje maakt hem volgens mij jammer genoeg ongeschikt.

07-04-2023 00:48

C14 +22524

@bremovic

Wat hebben die trainers met Ajax en specifieker, Ajaxvoetbal? Helemaal niks.

07-04-2023 01:23

BillSplate +9750

@C14 als jij niet weet dat Rodgers staat voor aanvallend voetbal dan heb je niet goed opgelet.

07-04-2023 11:11

C14 +22524

Ajax is niet 'aanvallend voetbal', Ajax is heel wat meer dan dat, heeft een waslijst aan kernwaarden en spelprincipes. Je kan op velerlei wijzen aanvallen. Het gaat erom dat het des Cruijffs gebeurd, ook de opbouw, het spelmaken, positioneren, drukzetten, vooruit verdedigen, combinatiespel (moet het liefst tot kunst verheven worden, die intentie in ieder geval), keuzes voor voetballend vermogen en durf en bravoure in plaats van zekerheidjes inbouwen.

En Rodgers ken ik van die drie toevallig niet zo nee, maar ik acht de kans heel klein dat een Engelse trainer dusdanig des Cruijffs denkt.

07-04-2023 16:23

BillSplate +9750

Brendan Rodgers lijkt me zeker een interessante trainer die bij Ajax zou passen. Hij houdt van aanvallend voetbal. Echter denk ik wel dat hij een godsvermogen aan salaris wilt ontvangen. Dat geldt ook voor Potter die naar verluidt 60 mln meekrijgt van Chelsea.

07-04-2023 11:11

Raoul14 +3094

Kan er niet enthousiast over worden, zie geen echte Ajax mensen binnenkomen. Maar weet ook nog niet waar hij voor staat, we gaan het meemaken.

07-04-2023 00:24

Murdoink +2058

Pluche Pier heeft zijn loopjongen te pakken zo te zien

06-04-2023 23:32

GNBL +90608 moderator

Van der Sar doe voor de verandering eens wat goed en blokkeer de komst van Bosz naar Ajax.

06-04-2023 23:25

AFCACruijff14 +163157

Je lijkt wel een vastgelopen grammofoonplaat.

06-04-2023 23:27

FrancescosRavioli +15454

Met een dramatisch plaatje erop

06-04-2023 23:32

HStorm +3184

Jan zoekt graag in gesprekken goedkeuring van grotere namen valt mij op. Geen idee wat zijn taken zijn maar RvC lid lijkt mij wat te machtig bij Ajax. Maar ach, een gokje wagen lijkt de trend tegenwoordig.

06-04-2023 23:24

JFCK +146

Ik zou Sarina Wiegman proberen te halen. Tactisch gezien is ze gewoon ijzersterk. Een van de beste coaches die er is uit Nederland. Nog nooit bij de mannen getraind, maar daar kan je assisten voor aantrekken die daarin kunnen ondersteunen.

06-04-2023 23:10

Ozymandias +159568

Ik denk dat het voor Wiegman beter zou zijn als ze een tussenstap maakt bij bijvoorbeeld een beloftenploeg in de Eerste Divisie. De backlash die er dan komt zal kleiner zijn wat een deel van de druk op haar én haar spelers weg zal nemen. Er zijn ook tactisch verschillen tussen het mannen en vrouwenvoetbal die Wiegman snel zal leren maar waardoor het waarschijnlijk wel beter is als ze zo'n tussenstap maakt.

06-04-2023 23:11

Eyongtarkaenoh +2645

laat haar lekker een kkd ploegje doen eerst

06-04-2023 23:16

Danielson +50645

Ja vast. Iets gesnoven vanavond? Taktisch ijzersterk? Het vrouwenvoetbal is zowel technisch als taktisch mijlenver verwijderd van het mannenniveau.

06-04-2023 23:38

Ozymandias +159568

Wiegman is tactisch zeker ijzersterk. Je moet wel erg bevooroordeeld zijn om dat niet te kunnen zien. Het vrouwenvoetbal is tactisch ook helemaal niet "mijlenver verwijderd van het mannenniveau". Ik durf te wedden dat je nog nooit een wedstrijd van een van de vrouwen competitie in bijvoorbeeld de VS hebt bekeken. Tactisch is hun vrouwenvoetbal inderdaad mijlenver verwijderd van hun mannenniveau maar in het voordeel van hun vrouwenvoetbal.

Qua tempo, atletisch vermogen, kracht (in passes en schoten), etc. is het vrouwenvoetbal mijlenver verwijderd van het mannenvoetbal maar qua tactiek en techniek niet.

06-04-2023 23:50

Oxxer +165741 moderator

De namen die gedropt worden op AS worden steeds exstremer, ik zou proberen Sarina Wiegmans te halen 😂😂😂

06-04-2023 23:57

Ajacied33 +36972

Wie is dat nou weer?

07-04-2023 00:27

RFHK +12903

Hahahaha

07-04-2023 00:46

Bjorn +12802

Jij ook een fijne Pasen. Goedemorgen zeg..

07-04-2023 00:47

Sunny +9588

Jongens. Bosz heeft na ons nergens indruk gemaakt toch. Heb m niet voldoende goed gevolgd maar is hij niet 2x ontslagen?
Waarom zou hij dan DE man zijn die ons er bovenop krijgt?
Ik vrees dat we zowel bestuurlijk als technisch door de ondergrens gaan zakken.
Juist nu heb je in alle geledingen niets minder dan absolute topkwaliteit nodig. Dan moet het maar wat kosten want die blaren hebben we zelf veroorzaakt

06-04-2023 22:59

Ozymandias +159568

Bosz heeft in zijn seizoen bij Ajax in een korte tijd de basisprincipes van het Totaalvoetbal ingeslepen nadat deze bijna geheel waren verdwenen. Nu deze basisprincipes weer bijna geheel zijn verdwenen lijkt Bosz me de juiste man om deze puinhoop weer op te ruimen.

06-04-2023 23:21

MSwertz92 +323

Als ik bosz laatst hoorde bij Rondo had hij 4 assistenten die tegenwerkte. Ik vind de EL finale halen dan des te knapper !

07-04-2023 00:07

Ozymandias +159568

Het was toch geen geheim meer dat Bosz en Bergkamp, Spijkerman, L'Ami en Rekelhof (de man waarvan hij bij Rondo de naam was vergeten) niet goed door één deur konden? Hij was alleen niet geheel eerlijk over dat alleen Spijkerman een andere rol zou krijgen. Vd Sar en Bergkamp hebben beide in interviews gezegd (Bergkamp ook nadat hij zelf een conflict met Vd Sar heeft gehad) dat Bergkamp ook een andere rol zou krijgen. Hij zou verantwoordelijk worden voor de bovenbouw van de jeugdopleiding en Jong Ajax. Vd Sar wilde alleen niet ook L'Ami en Rekelhof vervangen en persoonlijk lijkt het me sterk dat Bosz vertrok omdat die twee er nog zouden zijn. Ik denk dat hij dat als excuus gebruikte om naar Dortmund te gaan.

07-04-2023 00:11

Sunny +9588

Fijn dat hij die basisprincipes in korte tijd terugbracht maar wat heeft hij nou met en na ons gewonnen waardoor we ons met zijn komst op de borst mogen slaan?
Daar zou het toch om moeten gaan en dat is ook de vraag die ik stel.
Heeft hij het niet zonder meer slecht gedaan in het buitenland en is hij niet 2 x ontslagen? (correct me if I'm wrong)
En als dat zo is; moet je je dan niet serieus afvragen of Bosz geen (te) grote gok is en zijn geschiktheid is gebaseerd op ... gebakken lucht en mythevorming?
Zijn er nou echt geen geschiktere kandidaten te vinden?

07-04-2023 09:21

Oxxer +165741 moderator

Aan Bosz heeft Ajax helemaal niks, zijn resultaten na Ajax bewijzen dat, laat zijn aanhangers denken van wel, ik heb zijn ploegen zien spelen, de mythe van Bosz is nergens op gebaseerd.

07-04-2023 00:02

Martino +768

Hallo hallo

06-04-2023 22:45

alvin01 +849

Race to the bottom gaat gewoon door, wat een armoe deze man.

06-04-2023 22:35

Eyongtarkaenoh +2645

een RVC doet toch geen flikker joh, dure lunches en geld tellen

06-04-2023 22:29

Dolblij +45767

Jij hebt er echt kijk op. Chapeau.

07-04-2023 00:29

Ozymandias +159568

Nu de kans erg groot lijkt dat Bosz hoofdtrainer wordt, wie zouden jullie graag als zijn assistenten zien ervan uitgaande dat hij in ieder geval Rob Maas als assistent meeneemt?

06-04-2023 22:29

Eyongtarkaenoh +2645

zal die Kruzen dan wel weer zijn?

06-04-2023 22:30

De-King +20592

Nee die komt niet mee. Die zit bij Heracles tot zijn pensioen.

06-04-2023 22:32

De-King +20592

Bogarde is voor mij persoonlijk nummer één die ik graag terug zou zien.

06-04-2023 22:31

MarkP +21836

De verlosser?

06-04-2023 22:45

De-King +20592

Si El Salvador.

06-04-2023 22:48

De-King +20592

Wie zou jij graag als assistenten zien?

06-04-2023 22:33

Ozymandias +159568

Ik ook Bogarde. En zoals wijzijndebeste123 hier onder schreef lijkt Vos me ook geen slecht idee. Ik denk dat Vos goed bij Bosz zou passen en niet alleen qua naam.

06-04-2023 22:35

De-King +20592

Vos heeft een goede naam opgebouwd. Wie zou je dan graag zien bij Jong Ajax?

06-04-2023 22:39

Ozymandias +159568

Sarina Wiegman als ze interesse heeft om zich te meten aan de mannen. In het vrouwenvoetbal is het een beetje alsof ze als Mike Tyson tegen kinderen van 12 aan het vechten is. Geen enkele tegenstander lijkt een trainer te hebben die zich tactisch kan meten aan Wiegman. Ik denk dat ze tactisch bij de beste Nederlandse trainers hoort en vind het zonde dat het talent een van de weinige tactisch goede Nederlandse trainers verloren gaat aan het vrouwenvoetbal. Niet dat ik iets tegen vrouwenvoetbal heb maar het is alsof Guardiola trainer van FC Eindhoven is.

06-04-2023 22:41

De-King +20592

Oke interessante keuze. Ik had in eerste instantie niet aan Wiegman gedacht.
Zou het zeker met interesse volgen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het vrouwenvoetbal niet hoog heb staan daar ben ik eerlijk in.

Ik kan de kwaliteiten van Wiegman niet goed inschatten.

06-04-2023 22:47

Ozymandias +159568

In Engeland zijn ze zo onder de indruk van haar dat ze op een gegeven moment de favoriet was om Southgate op te volgen als die zou worden ontslagen volgens de betting odds.

06-04-2023 22:48

De-King +20592

Dan laat ze op verschillende plekken wel erg goede indrukken achter. Als zelfs wedkantoren haar als favoriet opvolger wegzetten, dat zal niet voor niks zijn.
Zeker als het de portemonnee treft van wedkantoren haha.

06-04-2023 22:51

MisterAFCA +6471

Om Bogarde roepen is hetzelfde als die gasten die blijven roepen om Overmars… die man heeft gezeik wegens grensoverschrijdend gedrag, weliswaar in de privésfeer, maar daar gaat Ajax niet meer aan beginnen.. en doorrr

06-04-2023 23:03

Ozymandias +159568

Aangezien het in de privesfeer was is het totaal niet te vergelijken. Het terughalen van Bogarde heeft geen negatief effect op de vrouw die hij heeft lastig gevallen.

06-04-2023 23:05

De-King +20592

Bogarde terughalen is het beste wat Ajax kan doen. Dat jij daar een andere mening over hebt prima.

06-04-2023 23:07

Ozymandias +159568

Ik zou Keizer ook heel erg graag als assistent van Bosz zien. Dat lijkt me een droom duo.

06-04-2023 23:22

De-King +20592

Keizer heeft echt hele mooie dingen laten zien met Jong Ajax. Ik was altijd wel van hem gecharmeerd.

06-04-2023 23:30

De-King +20592

Wat vind jij eigenlijk van de komst van Jan van Halst?

07-04-2023 00:34

Ozymandias +159568

Daar heb ik niet echt een mening over. Van Halst was een van de weinige die inzag dat Anita de belangrijkste speler onder De Boer was. Daarom heb ik een zwak voor Van Halst als analist omdat ik een zwak had voor Anita heb en hem crimineel onderschat vind. Alleen zegt dat allemaal niets over hem als technisch commissaris.

07-04-2023 00:35

De-King +20592

Oke. Ik heb zelf geen hoge pet op van Jan, maar om heel eerlijk te zijn weet ik niet goed wat ik van hem moet verwachten. Bij Ziggo zoekt hij vaak bevestiging van een grote naam. Dat valt me wel echt op. Ik hoop wel dat hij het goed gaat doen.

07-04-2023 00:39

Bjorn +12802

Beiden kaal, een no brainer. Door op de ingeslagen weg sinds 2016!

07-04-2023 00:51

wijzijndebeste123 +166578

Ik zou graag Dave Vos en Bogarde zien. Die lijken me complementair aan Bosz. Heitinga wil zo graag hoofdcoach zijn dat ik dat geen match vind. Daarbij verwacht Heitinga dan dat hij hoofdcoach wordt na de periode Bosz en dat zie ik niet zitten. Vosz is een intelligente trainer met vernieuwende oefenstof die ik ooit zelfs hoofdcoach zie worden.

06-04-2023 22:33

Ozymandias +159568

Inderdaad, ik denk dat Bosz ook niet de hete adem van Heitinga in z'n nek wil.

06-04-2023 22:36

wijzijndebeste123 +166578

Heitinga overschat zichzelf schromelijk imo. Ik zie na 2.5 maand nog niks van de hand Heitinga. Ik heb geen idee wat z'n voetbalvisie is, hoe hij wil druk zetten en hoe hij wil aanvallen. Hij is goed met de jongens maar dat is niet genoeg.

06-04-2023 22:38

Freddy +11544

Fred Grim

06-04-2023 22:44

Odysseus +14437

Is dat zo?

06-04-2023 22:48

Ozymandias +159568

Van Halst en Mislintat zijn beide fan van Bosz (Mislintat heeft hem naar Stuttgart proberen te halen).

06-04-2023 22:49

Odysseus +14437

Ahhh, dat wist ik niet. Dank voor de uitleg!

06-04-2023 23:15

FrancescosRavioli +15454

Ik wil graag Bogarde terug zien keren met Meulensteen ernaast. Je kan Heitinga evt ook als assistent houden, gezien reiziger vertrekt.

06-04-2023 23:15

AFCACruijff14 +163157

Maas kan best. En verder Bogarde (achterhoede), Witschge (club dna en sfeer) en Lodeweges mag van mij ook gewoon blijven met zijn routine.

En Heitinga, maar ik gok dat als hij geen trainer blijft hij buiten Ajax een paar jaar aan de bak wil en gaat. Zou goed zijn, ik zie in de toekomst best onze trainer in hem.

06-04-2023 23:30

Roels +1505

Er moet een zwaargewicht naast die wel een plan b kan bedenken en de rest verdediging op orde brengt. Verder Bosz zsm aanstellen. In elk geval mooi voetbal, in Nederland kom je daar mee weg, in Europa moet je oppassen dat je niet in het mes loopt. En moet die assistent zijn waarde bewijzen.

06-04-2023 23:57

Henkjanklaas +20683

Twee nieuwe backs van CL niveau. Een spits van CL niveau, een middenvelder van cl niveau of kudus daar en dan een nieuwe RB en een centraal achterin of die Turkse jongen moet eindelijk hersteld zijn

07-04-2023 00:13

Ajax1114 +19393

Perfecte analyse van Derksen. Gelukkig hebben de meeste hier alle vertrouwen in de toekomst.

06-04-2023 22:28

Ozymandias +159568

De meeste van ons hebben zoveel donkere periodes van Ajax meegemaakt dat we weten dat het bij Ajax altijd in golven komt. Na elke succesvolle periode maken ze dezelfde fouten en komt er een donkere periode die ze dwingt weer een goed beleid aan te nemen.

06-04-2023 22:30

Ajax1114 +19393

Dat is inderdaad zo maar eigenlijk onnodig

06-04-2023 22:32

Ozymandias +159568

Inderdaad, het is vreemd dat Ajax er nooit van lijkt te leren. De club is jammer genoeg erg slecht in het opbouwen van "institutional knowledge".

06-04-2023 22:33

Ozymandias +159568

Het gaat in golven omdat Ajax in een succesvolle periode altijd afstapt van het beleid wat tot die succesvolle periode heeft geleid. Ajax moet na een succesvolle periode een stap terug doen om er later weer eentje vooruit te kunnen doen maar ze willen die stap terug voorkomen door middel van te veel aankopen. Dat gaat elke keer fout.

06-04-2023 23:23

Eyongtarkaenoh +2645

feyenoord inside wel heel negatief.. roep dan eens wie er wel moet komen betweters

06-04-2023 22:28

behangdelul +32951

Vandaag Inside een hoop "wij" en "Wij in het stadion" lekker alles bagataliseren...man man man. Feyenoord beheerst inmiddels VI en ESPN.

06-04-2023 22:04

aschja +20594

Welkom Jan!! ✌🏻

06-04-2023 21:18

GNBL +90608 moderator

Bosz is een serial loser. Had lekker bij Twente moeten tekenen dat is meer zijn niveau en daar zijn ze gewend niks te winnen.

06-04-2023 21:17

CruijffLegend +4976

Wat had hij dan moeten winnen volgens jou? En welke trainer die wel veel heeft gewonnen zouden we dan moeten proberen te halen?

06-04-2023 22:41

tijssenajax +14210

bah, jullie zijn ward alweer vergeten. kan ik echt niet warderen. Gewoon door naar de volgende. Echt wardeloos.

06-04-2023 21:07

aschja +20594

Het is allemaal ward.

06-04-2023 21:19

JanBiesbos +29417

Tis niks ward

06-04-2023 21:29

Dusbaba +15444

Ik hoor mensen hier de hele tijd zeggen dat Bosz het niet goed gedaan zou hebben bij Dortmund. Als Mislintat hem hier dan toch zal gaan aanstellen, zijn we meteen van dat fake excuus af. Dan moet Bosz daar toch iets goeds gedaan hebben.

06-04-2023 20:52

GNBL +90608 moderator

En niet goed bij Leverkussen en Lyon.

06-04-2023 21:17

JanBiesbos +29417

Was prima tot die kut spits begon te muiten en te etteren in de kleedkamer omdat de directie hem niet naar China liet gaan

06-04-2023 21:31

BillSplate +9750

Heel lullig van hem. Wat een kut gedrag.

06-04-2023 22:53

Andronixos.c +8222

Zullen ook kijken naar andere opties dan Bosz?
Misschien Jansen van AZ?

06-04-2023 20:49

GNBL +90608 moderator

Waarom per se een Nederlander?

06-04-2023 21:17

Darkbird +2505

Hij is geboren in Engeland

06-04-2023 21:22

JanBiesbos +29417

Jansen goed idee kopie van slot en minder heilig boontje gedrag

06-04-2023 21:32

champhead +14546

Denken jullie dat Bosz komt?

06-04-2023 20:26

Vik86 +42397

We gaan het zien wat de club van plan is.. Ik hoop zelf van niet.

06-04-2023 20:38

Cello +52981 moderator

@Vik86

Met je eens... we zullen gaan zien wat onze club gaat doen en ook ik hoop op een ander dan Bosz.

06-04-2023 20:55

Spelvreugde +4659

Ik ben bang van niet. Hoop het wel.

06-04-2023 21:21

JanBiesbos +29417

Nee denk Jansen van az

06-04-2023 21:32

De-King +20592

Ik zou er blij mee zijn.

06-04-2023 22:24

Rockanje23 +37212

Alleen als van der Sar vertrekt. Het wordt of Bosz als trainer of van der Sar nog als AD in de organisatie volgend seizoen.

06-04-2023 22:31

John Aalders +109

Denk niet dat dat alleen van der Sar een vertragende factor is maar ook de RVC.
Voordat je die gasten op 1 lijn hebt.

06-04-2023 20:08

ajaxwestland09 +29185

Jan van Halst van kleedkamer 2 naar held goede zet van koeman kan me nog de tulband herinneren op zijn hoofd bij de kampioenswedstrijd bij NEC uit.
Bij ziggo heerlijk om naar te luisteren echt een strijder en kijk op het spel goede keuze !

06-04-2023 20:03

gwn_rj +3057

Lijkt me een prima keuze....

06-04-2023 19:50

JaapStam +137844

Duurt wel erg lang om Peter Bosz!!!

06-04-2023 19:31

AFCACruijff14 +163157

Na 5 jaar kun je ook nog wel dat ene maandje wachten Jaap!!!!!

06-04-2023 19:41

JaapStam +137844

Kan mijn hartje ❤️ niet aan gap!!!

06-04-2023 19:48

John Aalders +109

Vertragende factor de RVC

06-04-2023 20:08

Babangida83 +24004

Reken maar dat eerst de head of recruitment bevestigd wordt. Als ze met de trainer beginnen, dan denkt Mislintat ook dat hij in de maling genomen wordt en haakt ie alsnog af. Dan duurt alles nog langer.

Maar kan net als jij niet wachten, man!

06-04-2023 20:10

Delaney +14926

@Terror Jaap

Stel je toch eens voor dat als je morgenvroeg wakker word Ajax officieel bekend maakt dat ze Bosz, Pelova én Mitrovic hebben aangetrokken voor volgend seizoen.
Dan zou je zeker in alle staten zijn, of niet? 😂

06-04-2023 20:56

JaapStam +137844

Dat zou een godswonder moeten gebeuren wat je zegt!!!

06-04-2023 21:41

JanBiesbos +29417

Die hebben ze al gepolst

06-04-2023 21:40

Ajacied33 +36972

Best frappant he, en ik weet dat we niets aan ALS hebben. Maar als Kudus in de 84e minuut die kans maakt win je de pot met 3-2. Sta je 1e met een beter doelsaldo en had je Go Ahead ook verslagen. Nu versla je Feyenoord in de Kuip en bij een gelijke stand had je Feyenoord aan het wankelen kunnen brengen door de nederlaag van gisteren en hun aankomende drukke programma. Zo zonde man. Dus zelfs in een dramatisch seizoen voor ons, had je de dubbel kunnen pakken. Ajax kan ook strijden en bikkelen hebben we gisteren gezien, dat geeft hoop voor de resterende potjes nog

06-04-2023 19:31

AjaxUitAmsterdam34 +375

Ik zag dit moment van dichtbij, achter het doel en mijn gedachte was gelijk dit was het kampioenschap. Dat zij dan ook nog de 3-2 maakten was het laatste zetje...

Wie zie jij volgend jaar het liefst voor de groep staan? Bosz of Heitinga?

06-04-2023 20:27

JanBiesbos +29417

Bosz geen plek voor experimenten bij Ajax 1

06-04-2023 21:42

Ajacied33 +36972

Bosz, 100%. Ik ben een fan van hem

07-04-2023 00:32

31xAjax +8013

Welkom Jan. Blaas ff de benoeming van Mislintat af....

06-04-2023 19:28

Libero +19288

wANt dE tELegRAaF ZEi dAT iE kUT Is!1!!1

06-04-2023 23:00

Vik86 +42397

Zeikerd

06-04-2023 20:18

komopajax777 +13353

De aanstelling van Jan van Halst is echt geweldig!Hij heeft veel verstand van voetbal, is nuchter en kritisch.Verassend schot in de roos.

06-04-2023 19:19

ST +23098

Jan van Halst is een goed mens. Goede keuze. Woont niet erg ver bij Bosz vandaan ;)

06-04-2023 19:17

GNBL +90608 moderator

Goede keuze omdat hij een goed mens is zeg je dat nou?

06-04-2023 19:20

JaapStam +137844

1+1=2!!! Bosz coming home!!! ❌️❌️❌️

06-04-2023 19:25

JordyAjacied +19475

Mislintat en van Halst gaan beide Bosz aandragen, percentage kans dat hij komt is toch aanzienlijk gestegen, vd Sar gaat overruled worden, en terecht kijk jij maar even toe vanaf de zijlijn met je bakfiets.

06-04-2023 19:54

Petterson +25300

Goh. Wat moet ik hier nu weer van denken? Heb Jan op tv nog niet echt op een coherente voetbalvisie kunnen betrappen. Hoe zit het met zijn ervaring? Wat heeft hij ook alweer bij Twente gedaan?

06-04-2023 19:10

GNBL +90608 moderator

Weinig goeds.

06-04-2023 19:11

rotynl +300

AS: Jan debuteerde in het betaalde voetbal bij het roemruchte FC Wageningen, waar aanstekers alleen werden gebruikt om de bolknak of het shagje aan te steken.

06-04-2023 19:08

1991 +7787

https://www.footyheadlines.com/2023/04/ajax-23-24-away-kit.html

06-04-2023 18:31

MelleAfca +14348

Een wit uitshirt? Kan ik me niet voorstellen. Vermoedt eerder het trainingsshirt dan?

06-04-2023 18:53

Libero +19288

Lijkt me ook stug.

06-04-2023 18:56

Andronixos.c +8222

https://www.footyheadlines.com/2023/02/unfortunately-this-is-not-ajaxs-23-24.html
Dit was beter geweest

06-04-2023 18:58

Welja +721

https://www.footballkitarchive.com/nl/ajax-amsterdam-1988-89-away-kit/

Heb hem thuis in de kast hangen

06-04-2023 19:14

MelleAfca +14348

Prachtig, andere tijden wel ook ivm televisiekijkers.

06-04-2023 20:57

JanBiesbos +29417

Van Basten tijd Arnold scholten enzo

06-04-2023 21:47

Ajax '69 +3862

Een soort mega oneloveband.

06-04-2023 19:52

Adt +1654

Prima keuze,hij is van het type dat meteen aan de slag gaat en logisch nadenkt, dus ik verwacht snel een akkoord met Arnesen en Bosz

06-04-2023 18:26

Ozymandias +159568

Tottenham, Chelsea, HSV, Metalist Charkov, PAOK, Anderlecht en Feyenoord namen allen na één of twee jaar van Arnesen als technisch directeur afscheid van hem. Daar is een reden voor: Lemic.

06-04-2023 18:36

JaapStam +137844

Wanneer de update over de komst van Peter Bosz???!!!

06-04-2023 18:24

Andronixos.c +8222

Ik denk dat Bosz niet gaat komen door Sar..
Dat zijn nu de geluiden binnen Ajax..

06-04-2023 18:29

FlyingDutchMan +17318

Eerst die Duitser binnen hengelen, PB komt daarna wel!

06-04-2023 19:18

Vik86 +42397

Denk je echt Bosz gaat komen?..

06-04-2023 20:23

Rinus M. +900

Zolang die prutser van een Bosz maar niet wordt voorgedragen bij Ajax.

06-04-2023 18:22

GNBL +90608 moderator

Wat stond die voor lul zeg bij Rondo.

06-04-2023 18:52

komopajax777 +13353

De enige die voor lul staat ben jij!Van Halst is een prima analist met veel voetbalverstand.

06-04-2023 19:24

GNBL +90608 moderator

Gaat over Bosz goed lezen.

06-04-2023 19:31

ST +23098

De laatste trainer sinds 1996 die Ajax naar een Europese finale wist te loodsen. En dat in zijn eerste seizoen met een erg jonge selectie. Die noem jij een prutser? Ik vind hem juist een held.

06-04-2023 19:16

EricAjax1 +7602

Iemand die weet wat deze functie precies inhoudt?

06-04-2023 18:15

nightgoat +31343

Nee.😆

06-04-2023 18:17

Jake the Snake +17382

Ja, je houdt toezicht op het bestuur en adviseert ze wanneer nodig. Wel beperkt qua tijd. Maar je bent bijvoorbeeld ook verantwoordelijk voor je toezichttaken en als je die niet serieus neemt kun je in die hoedanigheid ook aansprakelijk zijn voor ev schade. Dus het is zeker geen ceremoniële functie.

06-04-2023 18:21

Ozymandias +159568

De taak van de leden van een RvC is om te controleren dat het beleid wat de aandeelhouders vinden dat het bedrijf moet voeren door de directie wordt aangehouden. Dus in het geval van Ajax is hun taak om ervoor te zorgen dat de directie niet afwijkt van het beleid wat de bestuursraad vind dat Ajax moet voeren. Dat is deels financieel (geen financiele risico's nemen), deel technisch (jeugd centraal), etc.. De RvC is dus geen vormgever van het beleid maar een toezichthouder dat het afgesproken beleid wordt aangehouden. De technisch commissaris zal verantwoordelijk zijn van het controleren van het technische beleid van Ajax en dat dit niet afwijkt van de afspraken.

06-04-2023 18:23

C14 +22524

@Ozy

Alleen is er geen beleid, en heeft de RvC dus al jaren niks gedaan. Het heeft zich ook al sinds Plan Cruijffniet meer aan afspraken gehouden, niks bewaakt, etc.

06-04-2023 18:30

Ozymandias +159568

Inderdaad, de grote veranderingen moeten dus misschien in de bestuursraad plaatsvinden voordat Ajax weer echt de weg naar boven in kan zetten. De bestuursraad zou het hart van de club moeten zijn die een beleid oplegt wat bij de cultuur van Ajax past.

06-04-2023 18:31

Nr.10 +111766

Wij hoeven ons hier niet bezig te houden met dergelijke futiliteiten, als wat deze functie nou eigenlijk inhoudt. Wij gaan over wie er wel of geen geschikte kandidaat is hier op AS. Jantje wordt door de meesten goedgekeurd.

06-04-2023 18:24

nightgoat +31343

Niet om het een of ander maar Mislintat zal na zijn belevenissen bij Arsenal de Engelse taal hopelijk toch wel enigszins machtig zijn ?
Is meestal wel een dingetje bij onze oosterburen, komt wellicht door de nasynchronisatie van films enzo.

De hilarische "Ich komme wieder" van de Terminator om maar wat te noemen.
Miami Vice met "Handen hoch oder verstehen Sie kein Englisch" en wat te denken van The Demolition Man, "Der Alleskaputtmacherman".
En talloze old school westerns met allerhande blaffende boeven, indianen en sherrifs erin...
Hey Johnny, da ist der Marshall von Fort Texas! Wo ist mein colt ?!
:P

06-04-2023 18:15

slumpf +4586

Vergeet Smutzige Harry niet!

06-04-2023 18:22

nightgoat +31343

Natürlich nicht!

06-04-2023 18:30

eenAjaxfan +20422

Ik vind Van Halst een mooi mens, met verstand van het spelletje. Leuk dat Ajax bij hem uitkomt. Volgens mij prima om hem in je team te hebben.
Weet iemand hoe Van Halst over Bosz denkt?
Hij was bij Rondo vrij stil.

06-04-2023 18:14

Bram +2084

Misschien zijn ze er al mee bezig

06-04-2023 18:19

Eurysaces +29583

Nu doorpakken en Bosz aanstellen. Misschien tot het eind van het jaar als ervaren man naast Heitinga, om hem het bekertoernooi te geven, daarna kunnen de rollen omgedraaid worden.

06-04-2023 18:10

AFCACruijff14 +163157

Hahahahaha. Dit is een grap toch?

06-04-2023 18:16

Eurysaces +29583

Heitinga kan dit niet aan, maar heeft zich wonderbaarlijk gehandhaafd in de beker en verdiend de bekerfinale. Bosz kan op de achtergrond bezig met volgend seizoen.

07-04-2023 00:27

TheSpecialOne +8985

In wat voor wereld leven we eigenlijk als ex-voetballers die niet of nauwelijks een behoorlijke opleiding hebben genoten alsmaar topbanen in de schoot krijgen geworpen?! Ze zijn te bedonderd om bijvoorbeeld een studie bedrijfskunde te volgen of om zich de vereiste kennis en ervaring door zelfstudie eigen te maken(autodidact). Het afbreukrisico is nul want mochten zij onverhoopt ''falen'' dan ligt het altijd aan anderen of aan de omstandigheden. Vervolgens krijgen ze ergens anders doodleuk weer een nieuwe kans.
Voorwaar een rare wereld....

Seedorf heeft een universitaire studie psychologie afgerond en Davids heeft een Master in Economics van een Britse universiteit. Vreemd genoeg worden zij nooit genoemd en gevraagd voor topfuncties in het voetbal.

06-04-2023 18:09

eenAjaxfan +20422

Dit is toch geen topbaan?
En hoezo in de schoot geworpen?
Hij heeft al wat bestuurlijke functies gehad.

06-04-2023 18:15

slumpf +4586

Volgende mij heeft hij het vwo afgerond en is hij ook al tijden mede-eigenaar van een training- en coachingbedrijf. Verder bestuurlijke functies bij Twente. Geen domme loempia denk ik. Maar idd geen opleiding bedrijfskunde...

06-04-2023 18:46

Koekie87 +21030

Davids heeft een aantal jaar geleden toch in de RvC van Ajax gezeten maar is al vrij snel weer vertrokken en tja Seedorf is eigenlijk overal mislukt als trainer en volgens sommige heeft hij een enorm netwerk maar is geen club die ook maar enigszins intresse in hem heeft. Zegt natuurlijk ook wel wat en mikt waarschijnlijk veel te hoog terwijl hij voor de rest 0,0 ervaring heeft in welke bestuurlijke functie dan ook.

06-04-2023 21:01

TheSpecialOne +8985

Van Der Sar had helemaal geen bestuurlijke ervaring en moest jarenlang aan het handje worden gehouden door ervaren bestuurders terwijl hij wel een riant salaris opstreek.

07-04-2023 02:09

Mudjie.M +1800

Wat doet een voetbal commissaris dan?

06-04-2023 17:57

Keizer11 +937

Waar blijft het bericht dat Bosz komt ?

06-04-2023 17:32

Tommyshelby +130422

Net naar de Branie podcast geluisterd van van Halst (januari 2022), het ging niet zoveel over bestuurlijke functies maar hij is aardig fan van Bogarde. Weet niet in hoeverre hij daar invloed op kan hebben als RvC lid. Op zich wel interessant.

06-04-2023 17:29
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.