'Van Gelderen maakt overstap van Ajax naar FC Groningen'

door Bas Velzel 148

Bron De Telegraaf

'Van Gelderen maakt overstap van Ajax naar FC Groningen'

door Bas Velzel 148

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Liam van Gelderen gaat Ajax verlaten. De 21-jarige verdediger maakt de overstap naar FC Groningen. Van Gelderen gaat een contract voor vier jaar tekenen bij de Trots van het Noorden. De Amsterdammers ontvangen naar verluidt een transfersom van 450.000 euro voor zijn diensten.

Dat meldt De Telegraaf donderdagochtend. Naast de transfersom heeft Ajax ook een doorverkooppercentage afgedwongen. Als Van Gelderen door FC Groningen wordt verkocht moeten de Noordelingen twintig procent van de transfersom afstaan aan de Amsterdammers.

Van Gelderen had nog een contract voor één seizoen bij Ajax. De ochtendkrant schrijft dat de verdediger de afgelopen weken in de belangstelling stond van meerdere clubs uit de subtop, maar dat zijn keuze is gevallen op FC Groningen.

Twee optredens Ajax 1

Van Gelderen maakte in 2015 de overstap van de jeugdopleiding van AZ naar Ajax. In de afgelopen jaren kwam de geboren Zaandammer voornamelijk uit in Jong Ajax. Dit seizoen haalde Erik ten Hag Van Gelderen ook een paar keer bij de eerste selectie, en mocht hij tegen NEC zijn debuut maken. In totaal kwam hij tot twee optredens in de hoofdmacht van Ajax.

Ben jij op zoek naar de beste wedtips voor het interlandvoetbal van donderdag 2 en vrijdag 3 juni? Zoek niet verder dan Sportbookies!

Lees meer over:
Plaats reactie

O. Balke +22

Zonde dat Ajax hem laat gaan. Hij was Devyne Rensch heel snel voorbij gesneld.

03-06-2022 16:52

TD-Ajacied +3731

Zonde! Van Gelderen deed het in JA en Ajax1 zeker niet minder dan Regeer, die verdedigend nog eens tekort schiet

03-06-2022 12:55

Pietsnot +15019

Naar verluid is het familie van Jack, maar heeft hij zijn achternaam veranderd, omdat hij op eigen kracht succesvol wil worden in de voetballerij!

02-06-2022 22:12

ajaxwestland09 +28932

Prima geen ajax 1 materiaal Regeer is beter op zijn positie

02-06-2022 20:03

GarciaDeLaTorre +22893

Prima. In de paar speelminuten die hij maakte in Ajax 1 werd al duidelijk dat ie het niveau niet aan kan

02-06-2022 19:24

thelordjoshua +10641

Kasanwirjo doet t ook prima daar. Benieuwd of dat een ajax verdediging wordt volgend jaar met Musampa Nana en Van Gelderen

02-06-2022 19:03

Jeugd +24659

Op een leeftijd om wekelijks te gaan spelen. Mooi om dat op eredivisie niveau te doen. Leuke stap👍
Ga zeker volgen hoe hij zich ontwikkeld, sluit niet uit dat hij nog een niveau hoger komt.

02-06-2022 18:19

Suk Hyun-Jun +6279

Tuurlijk, die supporters van Groningen staan te popelen om een speler van Ajax met open armen te ontvangen. Maar zodra de club Ajax op bezoek komt dan weten ze niet hoe snel ze in tokkie-modus moeten overgaan.

02-06-2022 18:17

sebastiaan1900 +5304

De hoogste bomen vangen de meeste wind.
Als Feyenoord of PSV langskomt, is de haat veel minder.

02-06-2022 18:26

ÁlvaroRecoba +13695

Het begint op een vaste doorstroomroute te lijken: richting FC Groningen. Welke (Jong) Ajacieden zijn er in de laatste vijf jaar wel niet opgedoken?
Helaas loopt er dáár al een tijdje geen Suárez meer rond om retour te komen.

02-06-2022 18:05

thelordjoshua +10641

Ook Utrecht vaak

02-06-2022 20:40

Zlataninho +832

Ajax ziet meer in regeer dan in van gelderen. Dat valt enigszins te begrijpen..

Ik heb wel het idee dat ajax hem op het laatste moment zijn debuut gunt , om op die manier toch zijn transferwaarde op te krikken. Een speler die in ajax 1 heeft gespeeld heeft toch een hoger aanzien dan een speler van jong ajax. Is al vaker gebeurd onder andere met matisiwa..

02-06-2022 15:58

OuweDibbes +11827

Hij viel goed in, en dat vond ik bij Ten Hag wel te kort in schieten, sta je 3-0 laat even iemand debuteren. Dan creeer je aanwas, en kan je spelers op een hoger niveau beoordelen. En wordt de speler ook meer waard als je degene wil verkopen.

02-06-2022 20:37

JOHANisGOD +18498

OFF

Gerucht : Ajax doet Cillessen een aanbieding.

Bron : @julioinsadjii
Julio Insa

Cilessen oferta del Ajax y de otro equipo Europeo.
Una de las dos aceptará . Sigue meditando.

02-06-2022 15:32

thelordjoshua +10641

Alsjeblieft laat m lekker daar zitten

02-06-2022 20:41

Ferd +38371

wat was de aanbieding "als je niet terugkomt naar Ajax dan zullen we je niet invalide trappen als we tegen je spelen"?

03-06-2022 05:37

Sampaoli +39158

Deze constructie kunnen we alleen maar toejuichen! Jeugdcontracten zijn niet duur, dus ga ze maar uitdelen. Jongens verhuren of verkopen voor een laag bedrag en een percentage is een perfect verdienmodel om de opleiding te financieren. Bovendien zet het de opleiding ook op de kaart. Blijft erg zonde dat Q. Timber en Kasanwirjo wekelijks spelen bij linkerrijtje clubs en gratis zijn weggelopen.

02-06-2022 15:29

thelordjoshua +10641

Kasanwirjo is geen Ajax 1 kwaliteit. Leuke speler voor Groningen zeker. Timber had gewoon vorig jaar geen toegevoegde waarde gehad en was al 20-21, dan wil je gewoon spelen.

02-06-2022 20:42

Telamon +9192

Logische stap, mooi voor hem, en voor Ajax, voor de doorstroom.

Had nooit een toekomst in Ajax 1. Snapte ook niet waarom hij speelde die laatste wedstrijdjes, misschien puur voor in de etalage zetten, maar je mag verwachten dat Groningen hem al scoutte in Jong Ajax, en die wedstrijden had je dan beter aan Regeer kunnen geven, om door te ontwikkelen en alvast te wennen aan het niveau en de druk.

Ik vind Van Gelderen verder niet een back, meer een speler voor de as. Ben benieuwd hoe Groningen hem in gaat zetten.

02-06-2022 15:24

rickyboy1444 +598

Je maakt vaak een terecht punt, maar soms sla je wat mij betreft teveel door naar de jeugd naar Ajax 1 praten. Zie ook deze opmerkingen mbt waar van Gelderen al dan niet wegens verschillende invloeden beter is en waarom hij speelde afgelopen seizoen.

Naar mijn mening (en dit is echt alleen op basis van wat ik lees en interpreteer) is dit te negatief ingesteld en komt voornamelijk door ten Hag (waar ik het wel tot een zekere hoogte mee eens ben). Kunnen we volgend jaar de discussie aangaan vanuit het positieve ipv blijven hangen in het ten Hag verleden? Uiteraard moet Alfred zichzelf bewijzen dat hij de juiste coach is, maar nog steeds hoop ik ietwat positievere stukken te zien, ook over eerste elftal spelers, want dat discussieert naar mijn mening beter! Geen verwijt, slechts een observatie.

03-06-2022 01:37

Rukboor +316

Van Gelderen was geen keeper, dus wat heeft dit met Onana te maken?

02-06-2022 14:45

ajaxcied4life +26028

Heeft H2 prima uitonderhandels.

02-06-2022 14:27

Libero +19070

Groningen heeft niet alleen een abonnement op oud-Ajacieden, maar de laatste jaren specifiek zelfs op rechtsbacks. Zeefuik, Dankerlui, nu van Gelderen en Kasanwirjo speelt er ook wel eens RV.

02-06-2022 13:42

sebastiaan1900 +5304

Prima stap voor hem. Nu kan hij minuten maken op een goed niveau. Verstandig om in NL te blijven. Win-win situatie. Hun supporters schijnen er tevreden mee te zijn. https://www.fcgforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=3997&start=1170 Gezien de voorgaande transfers van Ajax naar Groningen kan ik dat goed begrijpen.

02-06-2022 12:51

RJB1979 +25548

Als het al bekend was dat hij zou vertrekken dan was zijn debuut slim. Dat zal zeker zijn prijs wat omhoog geduwd hebben.

02-06-2022 12:34

Libero +19070

Vooral het feit dat hij verrassend goed speelde.

02-06-2022 13:28

RJB1979 +25548

Dat hielp zeker ja, haha.

02-06-2022 13:34

12eman +5882

20%, dat is fors en een mooie manier om van overbodige jeuslgdspelers af te komen. Voetballen kunnen ze allemaal, soms gewoon een podium nodig

02-06-2022 12:31

NeeI +107652

Prima stap voor Liam.

Mooi dat deze jongens, die het niet redden bij Ajax, toch hun carrière elders op t hoogste podium voort kunnen zetten en van waarde blijven voor de Eredivisie.

02-06-2022 12:23

Nr.10 +110990

Mooi voor die jongen, was denk ik wel duidelijk dat hij bij Ajax niet echt toekomst had. Groningen en Utrecht hebben aardig in de gaten dat je goed kan shoppen bij Jong Ajax.

02-06-2022 12:21

HendrikAjax +16830

Zo idd, over een aantal jaar spelen die alleen nog maar met oud Ajacieden

02-06-2022 13:04

thelordjoshua +10641

Goede keuze, was nooit een 1 basisspeler geworden. Mooi dat ie nog zn debuut heeft kunnen maken

02-06-2022 12:16

barry1988 +24000

Prima deal hopelijk pakt de transfer ook goed uit voor van Gelderen.
Nu zie ik van Gelderen zich niet zo ontwikkelen dat je hem zou willen terug halen. Maar voor dit soort transfers(jonge talenten die afvallen) zou je in de toekomst ook voor de zekerheid een terugkoop clausule op kunnen laten nemen.

02-06-2022 12:15

JOHANisGOD +18498

OFF

Bron : @Mercado_Ingles
Futbol de Inglaterra

Tottenham ha rechazado una oferta de £15M del Ajax por el atacante Neerlandés, Steven Bergwijn (24). Tottenham desea £20M. [Fabrizio Romano] https://t.co/plr69GrZvX

02-06-2022 12:00

Jayq +3340

Google translate:

Tottenham heeft een bod van 15 miljoen pond van Ajax op de Nederlandse spits Steven Bergwijn (24) afgewezen. Tottenham wil £ 20 miljoen. [Fabrizio Romano]

02-06-2022 12:10

OdjePils +6315

18 miljoen eutjes en we zijn rond

02-06-2022 12:27

Jayq +3340

Dat zou heel knap zijn.
Aangezien het bod van 15 miljoen pond gelijk is aan 17,6 miljoen euro.
Tottenham vraagt dus ook 23,5 miljoen euro.

02-06-2022 12:35

Ozymandias +159568

Als ze samenkomen op een bedrag van 17.5 miljoen POND (zo'n 20.5 miljoen euro) lijkt me dat qua transfersom/kwaliteit verhouding een hele goede aankoop. Als ze Haller verkopen en Ajax het seizoen ingaat met Tadić (als spits), Bergwijn en Antony in de aanval gaat Ajax er enorm op vooruit.

02-06-2022 13:43

thelordjoshua +10641

Kunnen de tering krijgen 24miljoen veels te veel voor een bankspeler

02-06-2022 20:43

NeeI +107652

Spurs kan vragen wat t wil. De transfermarkt is officieel nog niet eens open en t duurt nog een hele tijd voor deze weer gesloten is.

Die hopen op meerdere clubs, natuurlijk.

02-06-2022 12:28

Robuust +2068

Waarom wordt er verwezen naar Romano als bron, terwijl Romano daar met geen woord over heeft gerept? Althans, in ieder geval niet op zijn twitter account.

02-06-2022 13:57

Ozymandias +159568

Hij doet veel interviews en podcasts dus het kan best dat hij het ergens anders heeft gezegd.

02-06-2022 14:01

Harold +10572

Ik ben van mening dat hij wel potentie had voor Ajax1

02-06-2022 11:53

DonQ +5999

Mwah, voetballend te beperkt als rechtsback en verdedigend niet goed genoeg als CV. Van Gelderen past naadloos in het rijtje Van Rhijn, Bakboord, Zeefuik en Kasanwirjo wat dat betreft.

02-06-2022 12:10

Oxxer +163874 moderator

Wat mij bij Ricardo van Rhijn na een tijd ging irriteren was het achterlopen als een aanvaller op het af kwam, Olympisch kampioen schijnverdedigen en hij begon zo goed.

02-06-2022 12:16

Nr.10 +110990

Haha ja dat is irritant he? Soms zie je spelers echt tien meter naar achter gaan, dat je denkt, ‘ja nu nog een klein beetje en hij kan die bal de goal in lopen’

02-06-2022 12:23

DonQ +5999

De verdedigers van Oranje o17 hadden er gister wel een handje van...

02-06-2022 12:27

Stamhoofd +11527

21 jaar, dan had die inderdaad al wel een stap verder moeten zijn. Dan is het goed als je wekelijks eredivisie kan spelen

02-06-2022 11:48

Melvin Melvin +496

Van Gelderen had minder vaak moeten spelen bij Jong en eerder moeten verkassen.
Dit bedoel ik met het te lang vasthouden van jongens en andere spelers minder kansen geven.

Iedereen kon zien dat het niks werd om ooit een vaste spelers te worden van Ajax 1.
Zo heb ik nog een hele lijst van jongens die te oud zijn of gewoon niet goed genoeg.

02-06-2022 11:48

trodat4030 +96403

Van de hele Jong selectie zijn er misschien 2 a 3 die wel die potentie hebben, wil jij dat zij lekker met zn drieen tegen 11 aantreden?

Schreeuwen, maar totaal niet doorhebben wat voor enorme onzin je nou eigenlijk schreeuwt..

02-06-2022 12:01

XRaY +18970

Laat die lijst maar zitten hoor.

02-06-2022 12:06

Slang +14994

En dit is waarom talenten uit Nederland naar Ajax komen. Dan kun je altijd nog terecht in de subtop

02-06-2022 11:48

BillSplate +9683

Hoeveel kanonnen gaan ons nog verlaten? Dat Timber weg zou gaan dat is oké, maar had niet verwacht dat Van Gelderen weg zou gaan. Wat een aderlating. Verval is ingezet.

02-06-2022 11:48

Mauro34 +12844

Zwarte dag...

02-06-2022 11:53

Nr.10 +110990

Gibson Yah en Calvin Raatsie ook al he.

02-06-2022 12:27

BillSplate +9683

Als Tadic of Martinez nou weggaan dan is het oké, maar de toppers verlaten ons. Overmars heeft echt een grote klus achtergelaten.

02-06-2022 13:53

AjaxDordt +14029

Succes in Groningen!

02-06-2022 11:46

Kingoffdatoilet +17131

Prima keuze.

02-06-2022 11:45

Eurysaces +29507

Is voor de eredivisie gewoon een goede speler in mijn ogen. Prima deal, zeker die 20% is verstandig, Groningen houdt zo geld over om zich verder te versterken en Ajax profiteert mee van ontwikkeling.

02-06-2022 11:42

ajaxamst1 +864

Ajax is goed bezig met verkoop/ laten gaan van spelers. Van gelderen, Musampa, van der sloot, Gibson Yah zijn allen niet het niveau voor ajax 1. Door deze spelers te laten gaan hoef je ze geen speelminuten te geven en kan je meer gebruik maken van Jermoumi, Aertssen etc. die wel mogelijk het niveau hebben om tot ajax 1 speler uit te groeien.

02-06-2022 11:42

036AFCA97 +146646

Prima, veel succes!

02-06-2022 11:39

wladimir +3059

Deze jongen doet me een beetje denken aan Ricardo van Rhijn. Tien jaar geleden had hij een basisplaats gekregen. Ajax is dus echt gegroeid de afgelopen tien jaar. Heel veel geluk bij Groningen Liam!

02-06-2022 11:33

DeKenner +9279

Mooi, weer eentje weg die het niveau niet heeft en voorbij gestreefd wordt door jongere talenten. En dat zeg ik met alle respect voor deze jongen want ik gun hem het beste. Voor Groningen begint het oppikken van onze afvallers ook wel een mooi business model te worden.

02-06-2022 11:31

ajaxamst1 +864

Haha, als ze Baas nog even huren... volgend jaar verdediging met Baas, Musampa, Kasanwirjo en van Gelderen.

02-06-2022 11:43

Picasso +6603

Lijkt me voor alle partijen een mooie deal. Hoop dat hij het daar goed doet!

02-06-2022 11:29

JaapStam +136680

Aderlating zijn vertrek!!! Het ga je goed bij FC Grunn!!! Ik wordt er emotioneel van!!!

02-06-2022 11:22

Pauw +2201

Ik denk dat niemand bang was dat Van Gelderen écht een kans zou krijgen in Ajax1, komend seizoen.
Categorie 'in de etalage zetten'.

02-06-2022 11:22

Amsterdam4ever +2364

Begint erop te lijken met H2, nog een paar aan- en verkopen te gaan, en ook wat verlengingen:
Te verlengen:
- Blind + 1j
- Unuvar + 3j en verhuur aan subtop eredivisie
- Setford + 3j
- Van Axel Dongen + 3j
- Taylor + 3j
- Timber + 2j
- Klaassen +1j
- Hansen + 2j

Verkopen:
- Tagliafico 4m
- Bande 1,5m
- Douglas 0,5m + 20% doorverkoop
- Jensen 1,5m + 20% doorverkoop
- Kotarski 1m
- Magallan 4m
- Klaiber 1,5m
- Pierie 1,5m
- Giovanni 0,5m + 20% doorverkoop
- Alvarez 20m
- Haller 40m
- Schuurs 8m

Kopen:
- Q. Timber
- Bergwijn
- Brobbey
- Wijndal
- nieuwe 1e keeper
- nieuwe 1e spits

Echt nog veel werk te doen.

02-06-2022 11:19

JaapStam +136680

Nicoooo!!! Gaat helemaal nergens anders naar toe!!!

02-06-2022 11:23

Yaeron +6379

Magallan 4m, dream on.

02-06-2022 11:26

VoorAltijdNummer14 +25322

Ik kan me dus oprecht niet voorstellen dat er nog een club geld gaat betalen voor Magallan. 9 miljoen + een 4 jarig contract met ongeveer 1 miljoen per jaar....

My god wat een deal...

02-06-2022 11:44

Duggoutdennis +6304

Waarvan natuurlijk zijn salaris (volledig/grotendeels) werd overgenomen bij de verhuur en voor diezelfde verhuur eventueel ook werd betaald door de hurende club..

02-06-2022 12:04

Jayq +3340

Grotendeels mag dit van mij ook zo gebeuren.

Nieuwe 1ste keeper hoeft (nog) niet. Pasveer is goed genoeg en we moeten ook een keer vertrouwen geven aan Gorter en/of Setford.

Bergwijn, alleen als die voor een normale prijs en salaris gehaald kan worden. Nergens voor nodig dat iemand met zijn kwaliteiten de grootverdiener zou worden in de selectie.

Brobbey, ook alleen voor een normale prijs en salaris. En daar moet hij zelf aan bijdragen om dat te bewerkstelligen.

Q. Timber ipv Alvarez, zou ik prima vinden, hoeft niet per se.

Nieuwe spits ipv Haller, is afwachten of het daar beter van wordt.

Wijndal ipv Tagliafico, is een dure investering waar je niet direct beter van wordt

02-06-2022 11:29

36 +8585

Quinten gaan geruchten over die sterker worden, enige nadeel is dat Utrecht altijd hoofdprijs aan Ajax vraagt

02-06-2022 11:41

ajaxamst1 +864

Bron van deze sterkere geruchten?

02-06-2022 11:44

36 +8585

Ja, maar alles moet nog op gang komen

02-06-2022 11:40

Oxxer +163874 moderator

Ben jij goed met dat computerspel ?

02-06-2022 11:44

vanreenen +10236

De spelersmarkt is nog net niet open, maar de Albert Cuyp wel

02-06-2022 11:59

thelordjoshua +10641

Q Timber hoeft niet, je hebt Taylor, Klaassen, Kudus, Berghuis, Regeer, Unuvar.
Wijndal hoeft niet je heb Blind en Salah Eddine
Brobbey mee eens
Keeper hoeft niet je hebt Gorter
1e spits wordt Brobbey
Bergwijn laten zitten en Giovani halen. Tadic speelt toch elke wedstrijd 90 minuten. Daarachter potentieel nog een Unuvar of Daramy als worst case.

Zo, scheelt je ff 60m en sta je dr beter voor. Bergwijn, Wijndal enorm overschat. Q. Timber leuke potentie maar nu ook nog niet op “het” niveau, doen allemaal alsof zij ons gaan redden.

02-06-2022 20:50

Amsterdam4ever +2364

Als je Alvarez verkoopt, lijkt mij Quinten Timber welkom als vervanger. Dan heb je voor controlerende posities op het middenveld:
Q.Timber, Kudus, Regeer, Klaassen, Blind en Taylor. Dat zijn dan 6 man voor 2 posities, maar vrijwel allemaal richten ze zich ook nog op andere posities.

Salah-Eddine is nog best groen en Blind moet maar afwachten hoe dat komend seizoen gaat. Misschien gaat hij wel ipv Gravenberch spelen. Wijndal wordt hier onderschat, dit jaar 10 assists, die is echt beter dan wat we nu hebben.

Als Haller verkocht wordt, hebben we in plaats van 3 spitsen zoals in 2e seizoenshelft er geen een meer. Daarom naast Brobbey, moet er nog eentje komen. Brobbey is de koning van de blessures, je mag blij zijn als die af en toe de 90min haalt, gaat als je geluk hebt de helft van de minuten kunnen maken die Haller haalt.

Gorter moet de kans krijgen in de voorbereiding, maar als Stekelenburg afzwaait, net als Onana, moet er wel eentje bij komen.

Tadic gaat op 10 spelen denk ik, dat deed Schreuder bij Twente ook, en hij doet dat ook bij Servie. Hij verliest ieder jaar snelheid, dat gaat niet meer nog een jaar op linksbuiten. Daramy is nog te groen voor het eerste, maar te goed voor KKD, die mag dus verhuurt worden aan Vitesse, lekker 34 potjes eredivisie mee pakken in de subtop.

Dan hebben we geen linksbuitens meer, ja Van Axel Dongen. Daarom Bergwijn erbij, is snel, en echt goede speler voor Ajax.

Dan krijg je dit als basis:

Gorter (of aankoop als het niet goed gaat in voorbereiding)
Regeer, J. Timber, Martinez, Wijndal
Q.Timber, Taylor, Tadic
Antony, Brobbey, Bergwijn

Schaduwelftal
Pasveer
Rensch, Llansana, Blind, Salah-Eddine
Kudus, Klaassen, Berghuis
Ihattaren, (aankoop), Van Axel Dongen

Verhuren: Daramy en Unuvar.

02-06-2022 21:45

thelordjoshua +10641

Wijndal wordt hier onderschat? Iedereen roept maar achter elkaar aan dat ie moet komen. Ik weet niet of je goed oplet bij hem, maar tis nou niet echt een speler van waar je denkt wauw, en dat voor 12m vind ik best veel terwijl je potentieel een veel betere back als Salah Eddine in huis heb. Het gevaar bij Wijndal zijn zijn overlaps als speler en in de Eredivisie kunnen tegenstanders daar moeilijk mee omgaan, maar ga je naar de CL wordt dat een enorm ander verhaal. Voorderest vind ik hem vaak verdedigend ook door de mand vallen. Ook daarnaast speelt Ajax graag met intrekkende/inverted backs die eigenlijk naar t middenveld schuiven. Als je keek hoe Salah Eddine inviel die laatste wedstrijd, zie je wel wat ik bedoel. Typische Ajax back en karakter.
Q. Timber wordt op t moment pas overschat, bij Utrecht maakt ie het verschil ook niet bepaald. Q Timber in de basis meteen? Zie dat al helemaal niet gebeuren. Ik zeg niet dat ie geen potentie heeft, maar ik zie hem niet zomaar ff basis spelen bij Ajax. Vooral niet omdat je een Kudus, Taylor, Klaassen, Berghuis, Unuvar, Alvarez (nu nog) hebt. Ik zie liever een Danilo van Palmeiras komen als Alvarez verkocht wordt. Ook gaat Silvano Vos snel komen die de perfecte 6 is (1.87m en zo snel en behendig als ik weet niet wat).


Unuvar verhuren gaat m niet worden, gaat enorm averechts voor hem werken.

Vind dit maar een beetje ondoordachte en zwak beargumenteerde redenen om zomaar alles te kopen.

03-06-2022 01:43

mokumnorth82 +2362

Blind verlengen en Nico wegdoen? Ik ben daar al gestopt, sterkte!

03-06-2022 00:39

VoorAltijdNummer14 +25322

Die Fledderus is me er eentje haha!

Het seizoen is niet compleet zonder een aankoop van (Jong) Ajax. En in het type speler zit ook wel een bepaalde correlatie: Zeefuik, Matusiwa, Kasanwirjo en nu Musampa en Van Gelderen.
Allemaal fysiek sterke gozers die voor Groningen begrippen een voetballend surplus hebben. En de grap is dat ze vooralsnog allemaal slagen daar.

Anyway, succes Liam! Ik vind het een hele sympathieke jongen die echt een van de gangmakers bij Jong was. Maar Ajax niveau heb ik het nooit echt gevonden. But who knows wat zijn ontwikkeling gaat zijn.

Afgelopen seizoen is ie ook vader geworden dus hij heeft in ieder geval een drijfveer om te slagen daar. En dat is hem zeker gegund!

02-06-2022 11:17

Kingoffdatoilet +17131

Hij heeft wel enig idee wat hij daar aan het doen is in ieder geval.

02-06-2022 11:52

Rasmussen +25823

Logisch met concurrentie van Klaiber, Pierie en Magallan valt er voor deze jongeling helemaal niets meer te halen in Amsterdam.

02-06-2022 11:11

Ozymandias +159568

Inderdaad, maar gezien het vertrek van Onana leken er wel kansen voor hem te liggen...

02-06-2022 11:12

Yaeron +6379

Goed gehandeld door Huntelaar & Hamstra.

02-06-2022 11:10

Rasmussen +25823

Die is denk gewogen en te licht bevonden. Naast de al bekende 8 namen en staf vertrekt er dus nog een. Tagliafico zie ik ook wel gaan. Tijd voor inkomende transfers!

02-06-2022 11:10

Oxxer +163874 moderator

Hij gaat tenminste niet gratis de deur uit.

De telegraaf is de laatste weken regelmatig on point als het gaat over Ajax, niks aan de hand is gewoon toeval.

02-06-2022 11:09

Slang +14994

Hopelijk een Zeefuik deal

02-06-2022 11:19

Oxxer +163874 moderator

Help mij even behalve de transfersom waar werd Ajax beter van bij de Zeefuik deal.

02-06-2022 11:27

Ajaxadam1 +31667

Prima club voor hem. Hoop dat hij dat niveau kan halen.

02-06-2022 11:09

Jojo.14 +3658

Prima deal voor beide clubs!

02-06-2022 11:08

Freddy +11375

Lijkt mij ook een goede deal voor Ajax. Netjes gedaan.

02-06-2022 11:08

wolterx +6310

Prima bedrag en constructie. Fijne club voor Van Gelderen ook. Ben benieuwd of hij voor rechtsback of RCV komt. Hoogste niveau in de jeugd haalde hij op RCV, maar meest Eredivisieklaar op rechtsback. Enfin, hopelijk kan hij zoals voorgangers als Kasanwirjo, Zeefuik, Matusiwa etc zich laten zien daar en op termijn mooie stap maken nog.

02-06-2022 11:07

thelordjoshua +10641

Musampa was enorm matig verdedigend, misschien ligt LB hem
meer

02-06-2022 20:53
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.