Valkanis zag Van 't Schip veranderen: 'Zijn bij Ajax allerlei dark forces op de achtergrond'

door Bart Veenstra 102

Bron Voetbal International

Valkanis zag Van 't Schip veranderen: 'Zijn bij Ajax allerlei dark forces op de achtergrond'

door Bart Veenstra 102

Bron Voetbal International

Michael Valkanis heeft John van 't Schip zien veranderen in de afgelopen maanden. Van 't Schip werd in het najaar aangesteld als interim-trainer van Ajax en stond zodoende aan het roer van de club die een van zijn moeilijkste seizoenen ooit meemaakte. Het had zijn weerslag op Van 't Schip, zo vertelt Valkanis in een interview met Voetbal International.

Bestel het nieuwe Ajax-uitshirt in de Ajaxshop!

'Ik heb een hele andere John gezien. Hij is een geweldige kerel die zich puur en alleen focust op waar hij invloed op heeft, maar tegelijkertijd heb ik gezien dat hij geraakt werd door wat er allemaal gebeurde', vertelt Valkanis. Hij geeft aan dat Ajax een groot instituut is, waar op de achtergrond allerlei dingen spelen. 'Er zijn allerlei "dark forces" op de achtergrond, mensen die iets probeerden te beïnvloeden waardoor sommige dingen wel gebeurden en sommige dingen niet.'

'Mensen die van buitenaf komen voelen sneller dat er iets niet klopt. Dus ik had heel erg met John te doen, omdat hij zijn ziel en zaligheid aan Ajax gegeven heeft', gaat Valkanis verder. Volgens de Australiër was Van 't Schip teleurgesteld in bepaalde dingen, al zal hij dat zelf niet zo snel vertellen. 'Misschien dat bepaalde mensen hem beter hadden moeten steunen. Als je er nu aan terugdenkt, ben je geneigd te denken: wat hebben we ons op de hals gehaald?'

Toch is het zo dat als je eenmaal in de strijdmodus komt, je niet snel opgeeft en voor het allerbeste gaat, zo stelt Valkanis. Van 't Schip kende sowieso een moeilijke periode vanwege het overlijden van zijn vrouw. 'Misschien heeft dit avontuur John geholpen in zijn rouwproces, omdat hij wist wat Ajax voor hem en Daniëlle (zijn overleden vrouw, red.) betekende. Het was ook haar wens dat hij aan de slag zou gaan bij Ajax. Ik denk vooral: mensen, bekijk het eens wat positiever en kijk wat deze man voor Ajax heeft opgeofferd. Ik begrijp dat er kritiek is en mensen na afloop zeggen dat dingen anders hadden gemoeten, maar mensen zouden het beter begrijpen als ze middenin die situatie zouden zitten.'

Steven Berghuis

Valkanis krijgt in het interview ook de vraag of het klopt dat er gedoe was met Steven Berghuis. Valkanis geeft aan dat Berghuis een echte winnaar en perfectionist is. 'Hij baalt natuurlijk ook van hoe het is gegaan bij Ajax en dan raakt hij gefrustreerd. Ik heb altijd erg van Steven genoten, omdat hij iets kan creëren en een goede kerel is.'

'Iemand met wie je een goed gesprek kan voeren en die verstand van voetbal heeft', gaat Valkanis verder. 'Dan is hij in zijn kracht en van absolute meerwaarde voor een elftal. Maar als het niet loopt, merk je dat ook heel duidelijk aan hem. Dat is zeker zo, maar over het algemeen kan ik zeggen dat we heel blij met Steven waren.'

Zet nu in op de EK-wedstrijden! Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 24+!

Lees meer over:
Plaats reactie

JohnSnow +2878

May the force be with you Valkanis

04-07-2024 07:49

Kale +1200

Gast, hou gewoon je bek in de media.

03-07-2024 13:06

Kerel +1475

Netjes geformuleerd
Stijlvol ook.

01-08-2024 13:25

AlexIbarra +19238

Ik verwijt Schip niks (vind hem alleen geen toptrainer) en misschien is het gewoon slecht vertaald maar ‘wat hij allemaal heeft opgeofferd voor Ajax’? Wat dan?

Hij had geen club, zocht zelf ook een nieuwe uitdaging en Ajax kwam op een mooi moment.
Natuurlijk heeft hij tijd en energie in Ajax gestoken maar daar krijgt hij ook voor betaald.

Nogmaals niks persoonlijks tegen Schip maar volgens mij was het voor beide kanten een prima deal op dat moment.

02-07-2024 18:30

Aurelius1 +19699

Het meest succesvolle trainersduo in de geschiedenis van Ajax, met maar liefst 13 positiestijgingen.

02-07-2024 15:46

WTFPers +825

Ik herken dat kliekje wel van buitenaf. Lekken naar de pers, en dan nog die oud voetballers (zoals Andy, die weer alles doorkrijgt van Richard Witschge) , scouts, makelaars, etc,

Het wordt echt tijd dat die vorm van “Ajax dna” wordt opgeruimd binnen Ajax.

02-07-2024 11:12

1818 +1039

Souflaki boy als hoofdtrainer dat was pas dark forces

02-07-2024 08:47

AjaxDeBesteClub +18786

De dark forced die er in de eerste plaats voor zorgde dat deze 2 trainer van Ajax mochten worden. En de dark forces die deze 2, ondanks wekelijkse dieptepunten, tot het einde van het seizoen liet zitten.

02-07-2024 07:47

Koekie87 +20967

Als van 't Schip in een ver grijs verleden het Ajax shirt niet had gedragen dan had er absoluut niemand bij Ajax ooit gedacht om hem ook maar enigszins als trainer van het eerste aan te stellen. De enigste reden die ik kan bedenken dat ze hem hebben aangesteld is op basis van zaken zoals sentiment en het oh zo heilige Ajax DNA waar dat dan ook maar op gebasseerd zou kunnen zijn.

02-07-2024 09:00

Arjuna +3732

Op advies van Swart, over Ajax DNA gesproken. Wmb het faillissement van de term Ajax DNA.

02-07-2024 12:24

AFCAMM +11335

Maar dan had hij het zelf ook niet gewild, gok ik zomaar.

02-07-2024 14:36

Belnaarhuis +4944

In algemene zin heeft de tijd trainers/oud spelers/analisten ingehaald van hele generaties op tactisch gebied. Daar zat het hem vooral in bij Schip en de andere trainers afgelopen jaren, het niet meegroeien en (willen) leren van nieuwe technieken en de techniek die dat kan ondersteunen

02-07-2024 07:29

WeirdAJAX +12120

Ik snap 'm wel. We kunnen onze eigen grootste vijand zijn.

02-07-2024 03:49

RSM +3918

Ben benieuwd wat ze komend seizoen gaan doen. Kijken wie welke invloeden uitoefenen.

02-07-2024 00:05

Jarikoning +7201

Wat een vreselijke uitstraling had deze gyros groot verbruiker.

01-07-2024 21:53

MPAjax +8394

Denk dat hij meer aan raki zat

01-07-2024 22:51

Koekie87 +20967

Hoe zou het nu met Kaltenbach gaan!!! De befaamde Ipad assistent van Schreuder, als we toch bezig zijn met de meningen van lui als Valkanis wil ik ook weleens de mening horen van Kaltenhach waar het nou mis is gegaan.

01-07-2024 20:42

MPAjax +8394

Heb Valkanis zien invallen toen van t schip er niet was als dat geen dark force was dan weet ik t niet meer. Denk dat hij zichzelf bedoelt?

01-07-2024 19:38

stopperspil +11163

Goed dat Ajax in alle geledingen aan het verjongen is

01-07-2024 19:23

Aurelius1 +19699

Het hele narratief rond van 't Schip klopte al van geen kant. Hij had een zeer slecht huwelijk, ging structureel vreemd, zijn vrouw liep bij een psycholoog vanwege hem, en hij was vlak na de dood van z'n vrouw met 21-jarige meisjes bezig. Er is een zeer romantisch beeld geschetst dat van 't Schip het allemaal deed voor z'n vrouw en voor Ajax, terwijl ie 1,5 miljoen euro kon opstrijken en z'n slobbige carrière kon opkrikken.

Aan de andere kant heb je de supporters, die uiteraard totaal niet te vertrouwen zijn, je eerst met open armen ontvangen als een soort pseudo-verlosser, spandoeken voor je ophangen, en vervolgens als het hen goeddunkt een mes in je nek steken, omdat hun bloeddorst om de zoveel maanden moet worden gestild, en er meer en meer slachtoffers onder de guillotine moeten.

Er is nooit echte liefde tussen supporters, trainers en spelers. Alles is fake aan de voetballerij, en van 't Schip had dat moeten weten, want loopt lang genoeg mee.

01-07-2024 17:45

MPAjax +8394

Kant van John die ik nog nooit eerder heb gelezen omdat ik puur alleen voor voetbal kijk

01-07-2024 19:40

Koekie87 +20967

Er werd veel te veel ingespeeld op zaken als sentiment met de aanstelling van van 't Schip. Want zelfs een blinde kon al zien als je puur naar zijn trainerscarriere kijkt dat hij totaal ongeschikt was als trainer van Ajax. Nooit wat noemenswaardig gepresteerd maar ook niks wat ook maar enigszins met groei of ontwikkeling op dat vlak te maken heeft gehad, overal is hij vroegtijdig de laan uitgestuurd of is hij zelf opgestapt na tegenvallende resultaten. De enigste reden dat clubs met iemand als van 't Schip in zee gaan is vanwege zijn naam en omdat dan zogenaamd bepaalde deuren zou openen echt niet vanwege zijn kwaliteiten als trainer. Ik schaar hem ook als trainer in hetzelfde rijtje met middelmaat qua trainers waar ook Schreuder en Steijn en Heitinga toe behoren waarvan de eerste twee met pek en veren het stadion werden uitgejaagd maar waar hun opvolgers met het zogenaamde Ajax DNA het eigenlijk niet veel beter deden.

01-07-2024 20:35

JoeBlow +8162

Volgens mij gaan de plantjes in jouw huis gewoon spontaan dood. Wat een energie, man.

02-07-2024 02:29

debetweter +10061

Een wappie

01-07-2024 16:52

Eurysaces +29507

Het begin van John was goed, er werd gewonnen en het spel werd beter. Toen Valkanis het over nam, ging het mis en eigenlijk is dat ook nooit meer goed gekomen. Ik denk dat Valkanis zelf ook zeker een van de "dark forces" was in de ellende van het afgelopen seizoen.

01-07-2024 16:46

Aurelius1 +19699

Onzin. Je moet de psychologie van supporters begrijpen, waarbij de verwachtingen in de loop van de tijd omhoog gaan, ondanks dat de positiestijging nog even groot is. Bovendien was er in het begin sprake van een regressie naar het gemiddelde, zoals zo vaak na ontslag.

01-07-2024 17:51

Koekie87 +20967

Was gewoon een domino effect dat het onder van 't Schip op het begin goed ging, zag je ook met Heitinga na het ontslag van Schreuder.

01-07-2024 20:39

Ajaxfan31183 +16391

Ik hoop dat die Griekse Aussie beseft dat hij juist het grootste probleem was

01-07-2024 16:44

Bassey +8195

Use the dark force !

01-07-2024 16:34

Myriad +7031

Valkanis was verantwoordelijk voor het absolute dieptepunt afgelopen seizoen.

Ging door een ondergrens die door Steijn al bijzonder laag was gelegd.

01-07-2024 16:30

MPAjax +8394

Amateur coach had nooit mogen invallen voor Johnny

01-07-2024 19:41

Myriad +7031

Valkanis is de slechtste (inval) coach die de laatste 50 jaar voor Ajax 1 heeft gestaan.

Dat neem ik v t Schip nog het meest kwalijk. Dat hij Valkanis zo’n belangrijke rol heeft gegeven.

02-07-2024 09:36

Hans Verhagen +14109

Wie vormen die dark force? Hij zegt hier wel wat natuurlijk. Die moeten zsm weg!

01-07-2024 15:59

Slang3 +45786

de Sjaak Swart's, bejaarde scouts etc

01-07-2024 16:39

Amsterdamnoord +6014

Een vooral de zakenwaarnemers

02-07-2024 06:59

Slang3 +45786

en wie denk je dat de hun informatie van binnen de club toespeelt?

02-07-2024 09:17

Aram +17868

Slechte trainer en ook niet fijn dat hij met Schip een kliekje vormde tegen de rest van de staf.

Maar ik stel het op prijs dat hij de Dark Forces benoemt en daarvoor waarschuwt. Want die zitten er gewoon nog. Oud-spelers, makelaars, journalisten - veel mensen die geen duidelijke rol hebben en zich onaantastbaar voelen.

01-07-2024 15:55

RijkdeGooier +2875

Ik denk toch dat een ruime meerderheid Van 't Schip en wat het hij voor Ajax heeft gedaan zeer waardeert

01-07-2024 15:53

Simpelishetmoeilijkst +25125

Zegt "dark force" Valkanis!

01-07-2024 14:54

ProfessorX +19827

Valkanus is stratenveger geworden

01-07-2024 14:36

PictureMeRollin +884

Welk gedoe doelt VI op? heeft dat mogelijkerwijs te maken met dat Berghuis 18? wedstrijden niet had gespeeld door een blessure?

01-07-2024 14:33

Slang3 +45786

ik denk dit https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/steijn-wilde-door-bij-ajax-zonder-maduro-en-berghuis-eis-onbespreekbaar-voor-clubleiding

01-07-2024 14:41

Rst +5242

Dit gaat toch over Steijn. In dit interview met Valkanis in VI wordt gesuggereerd dat Berghuis ook met van het Schip problemen had.

01-07-2024 15:10

musicradio +3893

dat vi is echt een kinderachtig gedoe geworden moet onmiddelijk van de buis gehaald worden en die lui heropvoeden

01-07-2024 15:41

afcas +3761

Ik denk dat iedereen deze man liever kwijt dan rijk was, maar hij maakt hier wel weer een belangrijk punt. Er zitten rondom ajax gewoon een hoop mensen die puur eigenbelang dienen en niet het beste met de club voor hebben terwijl men denkt van wel. Hij ziet het, mislintat zag het. Zodra je tegen deze mensen in gaat krijg je het gewoon heel moeilijk.

01-07-2024 14:28

Simpelishetmoeilijkst +25125

Denk dat de rust nu wel is teruggekeerd met topper Geelen als leider!

01-07-2024 14:55

GNBL +89874 moderator

Misschien had Schip wat minder bezig moeten zijn met berichten sturen naar jonge dames op twitter en wat meer met Ajax.

01-07-2024 14:20

FysioPat020 +25605

Dark forces, Dark net, Dark horses, Trojan horses, Twitter.

01-07-2024 14:24

ProfessorX +19827

ow ik dag xhamster

01-07-2024 14:37

JoeBlow +8162

Beetje flauw.

02-07-2024 02:32

papflapjes +7069

Mensen zijn wel erg consistent negatief over deze man. Ik neem toch aan dat er een kern van waarheid zit in de dingen die hij hier zegt.

01-07-2024 13:58

Jww +2307

Darth Ajax-DNA met als apprentice Darth Media

01-07-2024 13:45

JantjeBeton +2977

Hahaha, gek! ;-)

01-07-2024 16:34

Hersenspinsel +7997

Ik heb altijd gezegd #ValkanisOut omdat ik gewoon te veel respect voor van het Schip had.

Ik ben wel blij met Farioli omdat ik bij hem veel meer vertrouwen heb dat hij de groep professioneel gaat lijden.

01-07-2024 13:31

Babangida83 +23843

Wat bedoel je precies met professioneel lijden? ;-)

01-07-2024 19:56

Hersenspinsel +7997

🙈😳🙈
Mijn Nederlands ook 😳

01-07-2024 21:33

JoeBlow +8162

Hij kan het lijden, maar ik denk dat hij de groep toch echt gaat leiden.

02-07-2024 02:32

Hersenspinsel +7997

Verweij en .... ?

01-07-2024 13:29

CDX +3151

Southgate-achtige taferelen tegen Hercules. Ellendig voetbal, niet ingrijpen... de vleesgeworden verslagenheid.

01-07-2024 13:27

ElFlaco +3644

Liefst hoor ik nooit meer wat van die prutser. Niks meer aan vragen hoef het niet te weten.

01-07-2024 13:25

Simpelishetmoeilijkst +25125

ElFLco, dRT Was nog erg netjes uitgedrukt met het woord prutser.

01-07-2024 14:57

stefanwillem +12035

Man man man hou alsjeblieft je kop. Nog nooit zoveel onzin uit 1 persoon horen komen.

01-07-2024 13:11

AmsterdamsTrots +1988

Kijk we kunnen lang en breed discussiëren over de vermeende kwaliteiten van deze trainer maar ik denk dat ze vrij beperkt zijn. Wat hij echter zegt over de "dark forces" en dat je deze als buitenstaander snel herkent vind ik echter wel zorgwekkend. We hebben nu namelijk ook een groep nieuwe mensen voor de selectie staan en dit zijn ook buitenstaanders die dus binnen no-time tegengewerkt zouden kunnen worden, door mensen binnen de club zelf.

Wat ik nou zo fijn gevonden had is dat Valkanis gewoon man en paard had genoemd over wie deze dark forces nou precies zijn. Wij Ajacieden hier op AS hebben het er volgens mij wel vaker over gehad en zijn deze types liever kwijt dan rijk. Maar wie zijn dat dan en wat hebben ze gedaan om een dark force genoemd te worden. Is dit het bestuur, RVC, zijn dit aandeelhouders, journalisten oud leden of ereleden. Het is allemaal zo vaag en die zouden nu juist een keer aan het licht gebracht moeten worden.

Verder over Valkanis, het is mooi geweest, succes verder!

01-07-2024 13:09

Koekie87 +20967

Sjaak Swart, Rob Jansen, Mike Verweij, Valentijn Driessen, Marco van Basten om er maar een paar op te noemen, zo moeilijk is het allemaal niet.

01-07-2024 15:07

musicradio +3893

onmiddelijk voorgoed verbannen uit de jc arena

01-07-2024 15:44

AmsterdamsTrots +1988

Dat zo'n Driessen en Verweij inderdaad nog steeds binnen mogen komen is echt een raadsel. Die zou je echt bij ieder artikel met onwaarheden en beschuldigingen aan moeten klagen. De negatieve beeldvorming die zij neerzetten is ongekend.

01-07-2024 16:03

MichelAngelo66 +22222

Jij roept maar wat Koekie.

01-07-2024 19:48

JoeBlow +8162

Vrije pers. Wat je moet aanpakken zijn de mensen die vertrouwelijke informatie lekken. Zonder bron geen verhaal.

02-07-2024 02:34

Dolblij +44984

Maandag Valkanis-dag en nu al 3 artikelen waarin hij beschrijft dat hij niet tegen de hercules-opgave van het afgelopen seizoen opgewassen was.

01-07-2024 13:07

papflapjes +7069

De Grieken moesten het natuurlijk afleggen tegen de Romeinen

01-07-2024 14:08

Dolblij +44984

Volgens mij trokken de Grieken en Romeinen juist met elkaar op in hun strijd tegen de macedoniers en seuliciden.

01-07-2024 14:54

FysioPat020 +25605

Trojan Horse treft het beter dan Dark Forces.
De 2 Muppets Schipos & Valkaniks deden de Griekse mythologie herleven waarin de held Ajax om zeep geholpen zou moeten worden.

01-07-2024 13:06

Ans B +19809

Het geeft geen pas (vind ik) om af te geven op Valkanis en Van 't Schip, puur omdat je kritiek op hun functioneren hebt.
Ik blijft het raar vinden als mensen op wie je kritiek hebt dan maar helemaal niet meer serieus te nemen. Waarom niet de krentjes eruit pikken en de rest weggooien (hier: langs je heen laten gaan)? In de zin dus van scheiden wat wel en niet onze aandacht waard is.

Voor mij is dat het feit dat hij het opneemt voor Van 't Schip en Berghuis. Bij de eerste vertelt hij wat hij heeft gezien en probeert hij i.m.o. impliciet aan de fans en media uit te leggen dat Van 't Schip te hard te hard wordt aangepakt, en bij de tweede zegt hij ook inhoudelijk iets wat toevoegt.

En ja, ik ben ook kritisch op beiden, zeer kritisch zelfs, maar het zijn en blijven ook gewoon mensen die het vorig seizoen óók moeilijk hadden.

01-07-2024 12:54

OuweDibbes +11827

Deze gek is uitgeschakeld tegen een amateur ploeg. In West Europa leer je dan nederig op te stellen, maar Valkanis heeft allerlei adviezen en kritiek wat anders moet.

01-07-2024 12:57

Ans B +19809

Aparte reactie. Dus omdat je het inhoudelijk oneens bent met hem noem je hem een 'gek'? In een reactie op iemand die vindt (ik dus) dat je mensen niet hoeft af te serveren als je kritisch op ze bent?

01-07-2024 13:29

OuweDibbes +11827

Nee hoor vind jouw reactie zeer nobel en positief en kan dat zeer waarderen. Maar deze griek weet van voren niet of hij van achteren bestaat.

01-07-2024 13:32

Ans B +19809

Oké, ik hoor wat je zegt. Ik vind ook hoor, dat hij hun prestatie/functioneren te rooskleurig ziet, maar ik zou hem geen 'gek' noemen. Héél veel mensen zien zichzelf (en hun naasten) door een te roze bril. Dat is op zichzelf dus helemaal niet zo vreemd.
Het kritische aspect vind ik dus geen probleem, maar de verpakking van die kritiek vind ik dan jammer. En ik vind het dan 'apart' dat je dit zegt aan mij, die juist kritiek op andermans verpakking heeft.

Feitelijk praten we ook langs elkaar heen, omdat ik het steeds over de verpakking heb en jij over de inhoud.
Geeft ook niks, ik vind het wel grappig.

01-07-2024 13:45

PietjePrecisie +1984

Als je verliest van Hercules dan vind ik dat vooral de spelers hebben gefaald. Al zet je mij voor de groep, dan nog moet Ajax 100 van de 100 keer winnen van Hercules.

01-07-2024 15:06

OuweDibbes +11827

Deze dorpsclown weet het Griekse woord drama goed toe te passen. Met dit soort figuren begrijp je ook waarom Griekenland aan de financiële rand van de afgrond staat.

01-07-2024 12:50

BackInBlack +14462

Hij heeft geen enkel benul

01-07-2024 12:44

Slang3 +45786

deze man, hopelijk staan de sterren dit seizoen in de juiste positie

01-07-2024 12:34

Ajacider +4899

En weer een oudwerknemer die zijn eigen falen toeschrijft aan "dark forces" binnen de club. Vooral deze Valkanis mag niet klagen om het niet ontvangen van steun. Had na het debacle tegen Hercules (amateurs) per direct onslag verdiend.

01-07-2024 12:33

mvdk +43766 moderator

Maar toch zijn die er wel hoor. Ajax is natuurlijk een enorme club met heel erg veel verschillende meningen en een hele hoop ego's die maar wat graag hun gelijk willen doordrukken. Dat kan soms een voordeel zijn, maar er zijn ook wel mensen die met een paar negatieve zinnetjes een enorme druk op kunnen leggen. Neem bijvoorbeeld Marco van Basten die vaak maar wat roept (bijvoorbeeld over de nieuwe trainer), maar als één van de grootste Nederlandse voetballers toch een enorme invloed heeft. Er zullen genoeg mensen zijn die Marco blind volgen, zelfs als hij onzin uitkraamt. Dan is het voor sommige mensen lastig om je daar tegen te verdedigen. Van 't Schip had er misschien beter aan gedaan om een jaartje voor zichzelf te nemen.

De trainer van Ajax moet denk ik vooral een hele sterke ruggengraat hebben. Ten Hag had die. Alle andere trainers daarna niet.

01-07-2024 12:54

Ajacider +4899

In uiterst kritisch Nederland weet je toch dat elke scheet wordt bekritiseerd. Dat noem ik geen dark forces, zeker omdat ze onder eigen naam in de media kritiek uiten. Een sterke ruggengraat is een vereiste, maar ook een organisatie die elkaar dekt. Organisatorisch was het afgelopen jaar echter amateuristisch te noemen met lichtgewichten, buitenstaanders en niet bezette functies.

Tot de winterstop ging het eigenlijk best goed tot Valkanis de groep onder controle kreeg bij afwezigheid van 't Schip. Dan werd de komst van Henderson aangekondigd als missing link, ging het na PSV thuis weer volledig mis. Dat dit John teleurstelde en hij niet de tools had het om te zetten ala, maar dat is toch niet toe te schrijven aan dark forces. Als Mislintat dat nou zou zeggen over de Telegraaf en dat kliekje zaakwaarnemers, dan was het nog een beetje correct verwoord.

01-07-2024 13:06

sucre +15104

* Hercules...

01-07-2024 13:02

Ajacider +4899

Hahaha ik zal het corrigeren. Wat een blunder

01-07-2024 13:07

JoeBlow +8162

Hij wijt het feit dat ze van 18 naar 5 gingen in ieder geval niet aan Ajax DNA. Dat is dan wel weer lekker, voor de verandering.

02-07-2024 02:36

WantAmsterdam +116038

Ik hoop dat we nooit meer zo iemand binnenhalen. die man leeft in een andere wereld.

01-07-2024 12:31

MichelAngelo66 +22222

Dat doet hij niet. Hij heeft over de situatie bij Ajax 100% gelijk. Dat is al vele en vele jaren een probleem. En dan heb ik het niet over de laatste 10 jaar maar enkele decennia.

01-07-2024 19:53

WantAmsterdam +116038

Daar heeft ie gelijk over, maar hij gebruikt het als excuses voor zijn (en Schip‘s) falen.

01-07-2024 19:54

MichelAngelo66 +22222

Dat zou inderdaad niet terecht zijn, maar volgens zegt hij dat niet. Hij vind dat er meer waardering zou moeten zijn en dat hij van ‘t Schip zag veranderen door alle stromingen in de club en het ontbreken van steun tegen alle ruggenprikkers die er rondlopen. Dat mag hij vinden en ik ben het zelfs niet helemaal met hem oneens daarover. Ik geef het je te doen dat je constant over je schouder moet kijken of je niet een mes in je rug krijgt.

01-07-2024 20:11

WantAmsterdam +116038

Dat klopt, maar als je al zijn teksten hier bekijkt, vind hij blijkbaar dat wat ze hebben laten zien het maximale was, terwijl het juist hij was die tegen Hercules de leiding had.

01-07-2024 20:27

Redrum +95991

De foto boven dit artikel zegt eigenlijk genoeg: Drie mannen op een rij die werkelijk geen flauw idee hebben wat ze moeten doen.

01-07-2024 12:26

KJHuntelaar +3657

En dan Schippie's meester vondst Martha er achter

01-07-2024 12:30

Wouter.S +452

🤣🙏🏻

01-07-2024 12:44

nuff-said +1644

Nou ik weet niet of Maduro nou echt een invloed heeft op wat er daar gebeurt. Hij haalde valkanis in en ik kreeg nooit het gevoel dat Maduro zijn invulling kon geven in dit elftal. Het was meer trainen en schip en valkanis keken toe. Maar ik ben benieuwd om te zien wat hij gaat doen bij Almere city. Hij lijkt het vak heel goed te begrijpen. Of het lijkt maar zo who knows

01-07-2024 14:13

Koekie87 +20967

Zal Darth Vader toevallig ook gewoon geen deel uitmaken van het bestuur bij Ajax!!!!

01-07-2024 12:26

Redrum +95991

De meeste dark forces liepen in het veld rond of zaten apathisch op de bank toe te kijken.

01-07-2024 12:24

layanx +5619

Deze man zit aan de LSD, Ketamine of GHB kan gewoon niet anders, want hij vertoont echt hallucinaties.

Crazy freak en van Het schip erbij, sorry maar van het schip heeft geen goed werk verricht.

01-07-2024 12:23

Koningtoto +60089

The dark force is with you. Spooky hoor.

01-07-2024 12:21

FysioPat020 +25605

Derde topic vanochtend over deze waardeloze trainer.

01-07-2024 12:19
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.