[Update V] Cerny wees ook PEC Zwolle af

door Bart Veenstra 74

[Update V] Cerny wees ook PEC Zwolle af

door Bart Veenstra 74

Laatst geüpdatet

SC Heerenveen wil Vaclav Cerny voor de rest van dit seizoen huren van Ajax. De Friezen zien in de Tsjech de perfecte opvolger voor de onlangs vertrokken Arber Zeneli, zo meldt het Algemeen Dagblad.

Cerny raakte vorig seizoen zwaar geblesseerd in het bekerduel met ASV De Dijk. Na een maandenlange revalidatie is de linkspoot inmiddels alweer een tijdje fit. Ondanks dat hij midweeks nog inviel tegen SC Heerenveen, hoeft Cerny in de tweede seizoenshelft niet te rekenen op veel speeltijd. De jongeling heeft op de flanken concurrentie van onder meer Dusan Tadic, Hakim Ziyech en David Neres.

Een verhuurperiode bij SC Heerenveen zou daarom uitkomst kunnen bieden. Cerny krijgt in Friesland de kans om wekelijks minuten te maken in de Eredivisie, terwijl SC Heerenveen de absentie van Zeneli kan opvangen met de talentvolle Ajacied. Ajax heeft de aanbieding van SC Heerenveen momenteel in beraad.

Update - 18.20 uur (26 januari 2019) - 'Cerny twijfelt over verhuur aan SC Heerenveen'

Volgens De Telegraaf twijfelt Vaclav Cerny er sterk aan of het wel verstandig is om zich te laten verhuren aan SC Heerenveen. De aanvaller staat volgens de krant voor een dilemma: óf trainen met goede spelers bij Ajax, óf zonder voorbereiding aansluiten bij SC Heerenveen, maar wel een grote kans op speeltijd.

Update II - 22.25 uur (27 januari 2019) - 'SC Heerenveen praat maandag met zaakwaarnemer Cerny'

Gerry Hamstra, technisch manager van SC Heerenveen, heeft maandag een gesprek met de zaakwaarnemer van Vaclav Cerny, zo meldt Omroep Friesland. Naar alle waarschijnlijkheid zal er dan ook meer duidelijk worden wat betreft de eventuele huurovergang van Cerny naar de Friezen.

Update III - 19.20 uur (28 januari 2019) - Cerny wil niet verhuurd worden

Vaclav Cerny blijft vooralsnog bij Ajax, zo meldt De Telegraaf maandagavond. Hoewel SC Heerenveen hem dolgraag een half jaar wilde huren, heeft de Tsjech aangegeven dat hij bij Ajax wil blijven. De jonge aanvaller, die nu enkele maanden terug is na een zware knieblessure, heeft daar zo zijn redenen voor. 'De speler moest kiezen tussen óf een half jaar trainen met goede spelers als Hakim Ziyech, Dusan Tadic, Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt, óf zonder voorbereiding aansluiten bij de nummer 11 van de Eredivisie, waar hij wel grote kans op speeltijd heeft', aldus de informatie.

Update IV - 14.10 uur (29 januari 2019) - Cerny definitief niet naar SC Heerenveen

Vaclav Cerny blijft definitief bij Ajax. SC Heerenveen wilde de buitenspeler huren, maar de Tsjech twijfelde te veel over een tijdelijke overstap. 'Cerny wil het seizoen in Amsterdam afmaken', vertelt technisch manager Gerry Hamstra van sc Heerenveen aan FOX Sports.

Update V - 07.45 uur (30 januari 2019) - Cerny wees ook PEC Zwolle af

Naast sc Heerenveen heeft Vaclav Cerny ook een aanbod van PEC Zwolle afgeslagen. Naar verluidt wilde ook Jaap Stam, oud-trainer van Jong Ajax, de Tsjech graag op huurbasis overnemen. Dit meldt het Tsjechische medium iSport.

'Vaclav wil voor zijn plek vechten. Hij voelt het vertrouwen van de trainers (bij Ajax, red.)', zegt David Nehod, de zaakwaarnemer van Cerny. Het contract van Cerny bij Ajax loopt nog tot de zomer van 2020. De verwachting is dat de Tsjechische aanvaller aankomende zomer met Ajax-directeur spelersbeleid Marc Overmars in gesprek gaat over zijn toekomst.

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajaxknakker +0

Dit heeft denk ik meer te maken met de wijziging van perspectief naar aanleiding van het waarschijnlijke vertrek van Ziyech.

30-01-2019 23:06

AjaxBaggio +2

Begrijp zijn keuze niet. Heerenveen was echt een topclub voor hem geweest. Had daar zeker veel minuten gemaakt. Maar goed, hij zal er wel zijn redenen voor hebben. En die zullen we moeten accepteren.

Denk niet dat hij dit seizoen heel veel minuten zal maken bij ons. Misschien sporadisch even 10 min invallen.

Trainen met Ziyech en Frenkie of elke week spelen bij Heerenveen. Tja, ik had voor het 2e gekozen. Trainen met zulke spelers is leuk en aardig. Maar op je 21e heb je gewoon speelminuten nodig op het hoogste niveau.

Je bent geen talent meer van 18.

30-01-2019 17:32

afcas +3789

ik dacht dat ajax uberhaupt niet meer aan kunstgras clubs verhuurde?

30-01-2019 14:31

RJB1979 +25820

Ik dacht dat we geen spelers meer verhuren aan kunstgrasclubs?

30-01-2019 13:45

Jojo49 +3

Tadic wel.opde training? Hoor er niks van hier,, de mond gesnoerd met beentjes terug trekken . Denk dat ie het zelf ook ziet, tenminste dat hoop ik.

30-01-2019 13:01

Hagmag +9

Cerny loopt met zn neus in de wolken.
Denkt nog steeds dat hij het mannetje is, terwijl hij eigenlijk nog niets heeft laten zien.
Zit dus liever op de bank en wil zich niet profileren.
Het is niks en het wordt niks.

30-01-2019 12:30

Ajaxtao +5

Ja Cerny is blij dat zn knie weer heel is dan ga je lekker bij Zwolle alles weer naar de klote helpen op dat plastic veld.

30-01-2019 12:08

Schip +23486

Dan zou zijn zaakwaarnemer dat toch gewoon zeggen. Ik denk eerder dat hij transfervrij wil vertrekken en een tekenfee in zijn zak wil kunnen steken. Het is zuivere koek van de larie om te zeggen dat jij vertrouwen hebt in deze trainers, omdat deze het overduidelijk niet in jou zien zitten.

Jammer.

30-01-2019 14:33

Schip +23486

Vreemd. Cerny komt maar op een manier weer op niveau en dat is speeltijd. Niet door te trainen met het eerste.

Stuurt hij aan op een vertrek of zo? Anders begrijp ik dit niet. H'veen en PEC zijn prima clubs die graag aanvallend spelen. Van trainen krijg je geen inhoud en geen vorm.

30-01-2019 12:00

Bobbaasje +3

Jaap Stam had zijn hoofd kaal geschoren, en een echte volwassen kerel van gemaakt.

Domme jongen toch die Cerny. [X] Ongeschikt voor ons aller Ajax.

30-01-2019 11:51

Labrador +10

Joh. Kunstgras

30-01-2019 11:40

VinAmsterdam +23

Gaan we even over Cerny zeiken...geen hond die iets zegt over De wit of Eiting. bank zit vol middenvelders en ze kiezen toch om bij Ajax te blijven en met top spelers/hoog niveau te blijven trainen. Een verhuur naar Heerenveen is een doodvonnis. Kan me niet herinneren dat er ooit iemand terug is gekomen van verhuur en het bij Ajax ver heeft geschopt.
Ik denk dat Ten Hag Cerny beter kan maken, maar hij heeft zijn handen vol met nieuwe aankopen ..Ziyech en Tadic. Arme man..

30-01-2019 09:43

Nick88 +1

Uhmmm eene Jan Vertonghen is aardig ver gekomen.. werd aan RKC verhuurd..

30-01-2019 09:57

RaynoFischer +18

Vertonghen.
Blind
Vermer

Als je echt goed genoeg bent en jezelf ontwikkelt kom je er wel ;)
Leuk en aardig van Vaclav dat hij hier wilt blijven vechten, maar hij had meer gehad aan wekelijks speeltijd of in de basis bij Heerenveen

30-01-2019 10:06

OuweDibbes +11920

Reiziger.. Volendam en Groningen, waarvan Volendam hem nog heeft terug gestuurd.

30-01-2019 21:40

de_pitbull +0

hij zit liever op de bank bij jong.

30-01-2019 09:17

GvanderK +2747 moderator

Ja dan moet je ook niet zeuren als de trainer je nooit opstelt.

30-01-2019 08:12

Schone +79

Het eeuwige talent, ben er bang voor

29-01-2019 16:59

MankeNelis +7

Ik geef hem nog niet op. Kan geweldig foebelle, hij komt nog wel. Hij heeft alles, snelheid, techniek, goed hard schot. Zat hem ook niet mee tot nu toe.

29-01-2019 19:19

Mike4wheelz +0

Inderdaad, heeft pech gehad met z’n vele blessures. Maar sinds De Graafschap - Ajax ben ik wel klaar net deze gast. Als je kampioen wordt moet ie samen spelen en niet een one man show willen opvoeren, helaas zag Cerny het toen (nog) anders.

30-01-2019 07:53

Felix Gassenlicht +0

Onbegrijpelijk, wat een hoogmoedswaanzin. Bij Ajax speelt hij niet. Bij Heerenveen kan hij welke week laten zien wat hij kan (of niet kan). Vlieguren maken.

29-01-2019 15:37

EKS +5

Vind ik niet per se;
als je na de zomer een volgende stap wil maken heb je een veel betere referentie als Ajax1-reserve dan als (mislukte) huurling bij Heerenveen. Bovendien is de kans dat je vertrekkende spelers kan opvolgen dan ook groter omdat je iets opbouwt.

ik schrijf (mislukt) want die kans is vrij groot zonder voorbereiding / gewenningstijd bij die club.

Om maar nog niet te spreken over elke dag 200km woon werkverkeer.

29-01-2019 16:13

Ajaxvooraltijd +2

We hebben nu ook alle buitenspelers nodig want we zitten er nogal krap in.

29-01-2019 14:18

MarLuuk76 +3557

Hij had als een ware held terug kunnen komen, als hij PSV met een hattrick de das om had gedaan. Van meneer Lammers verwacht ik geen Vertonghen.

29-01-2019 13:14

ajaxinho +13

Lammers vind ik wel een stiekeme Ajacied.
Hij heeft wel iets weg van Huntelaar.

Een Vertonghen gaat nooit meer gebeuren.
Wat betreft verhuur van spelers was Ajax best wel een koud club.

29-01-2019 15:05

Frankkie +0

Wat een negatieve reacties hier!!
Deze jongen maakt tenminste een verstandige keuze en puur op zijn gevoel.
het verhuren is maar voor een half jaar, waarvan hij eerst maar eens moet zien te kunnen wennen aan Heerenveen.
Tegen de tijd dat hij daar aan is gewend gaat hij wer terug naar Ajax.
En daarbij 15 wedstrijden Eredivisie of 15 wedstrijden bij Jong Ajax is toch om het even.

Goed om te lezen dat er tenminste gasten zijn die wanneer ze op een bank moeten plaatsnemen of naar een 2e elftal moeten niet meteen beginnen te janken en te zeuren dat ze weg willen.
Daar kunnen een hoop spelers een voorbeeld aan nemen.

29-01-2019 10:41

zuidzuid +0

Verhuur je m toch voor anderhalf naar. Als ie de pannen van t dak zou spelen had je ie al een vaste plek gehad.

Laat m even in de luwte daar wennen en minuten maken. Op zijn leeftijd hoort ie nu niet meer in de JL

29-01-2019 12:47

afcas +3789

buitenspelers zijn over het algemeen niet de meest consistente spelers. ook zijn het geen spelers die voor iedere cm knokken. dat zijn exact de spelers die je het eerste vervangt als het minder gaat, vooral wanneer het buitenspelers betreft. ajax werkt niet met verhuurclausules waar de hurende club extra geld moet neerleggen als de speler geen basisplaats heeft. in zo een wisselvallig team als heerenveen heb je dan niks aan een verhuurperiode...

29-01-2019 14:23

Ajax#1900 +1

Dit is totaal niet verstandig. Hij gaat misschien 3 keer 10 minuten invallen.

29-01-2019 14:21

Tscheu +47

Verstandig, lekker half jaartje banken. Jongen heeft gewoon faalangst.

29-01-2019 07:13

Ajax27 +19199

Gewoon niet slim. De kans om 15 wedstrijden eredivisie in de benen te krijgen, zich te profileren in de eredivisie... sterker terug te komen bij Ajax, maar nee, hij wil voor wat invalbeurten gaan. Denkt ie nu werkelijk dat ie met Tadic, Ziyech en Neres ook maar enige kans heeft? Hij had potentieel meer dan 1000 minuten eredivisie kunnen pakken. Misgelopen kans...

29-01-2019 00:18

Bramzel +3568

En PSV punten kunnen afpakken, want Lammers gaat natuurlijk geen pepernoot raken in die wedstrijd.

29-01-2019 01:21

JC4ever14 +341

Meneertje zeurniet is een veelbelovende speler. Hij belooft veel maar laat niets zien. Voor zijn blessure heb ik de misser voor open goal tegen de Graafschap op mijn netvlies staan. Bedankt voor het verprutsen van het kampioenschap. Had gewoon naar Heerenveen moeten gaan ipv te blijven doorsukkelen. Dest is een klasse beter.

28-01-2019 23:47

appeltje +116

Dest? Cerny is geen rechtsback.

28-01-2019 23:53

Ronaldinho020 +1

Goeie kneus hoor hahaha

30-01-2019 14:44

MPAjax +8430

cerny is op en top ajacied hij wil hier voor zn kansen gaan, dat is een persoonlijke keuze

28-01-2019 22:48

3*stars*3 +23458

Raar besluit.
Juist goed om in Friesland, op eredivisie niveau zijn minuten te pakken.
Wie weet kon hij ook nog eens van pas komen tegen psv...

28-01-2019 22:20

3*stars*3 +23458

Idd opvallend dat Heerenveen thuis zo kut is.
Nu zijn ze ook Zeneli kwijt en dit was een goede stap voor Cerny.
Van Lammers verwacht ik ook niks tegen PSV hoor en begrijpelijk want hij krijgt ook een kampioensbonus en hoopt met PSV de CL in te gaan.

29-01-2019 14:24

BrandjeXL +81

Dat gezeik altijd over dat gehuurde spelers niks doen tegen hun eigen club. Jantje vergeten destijds de 2-2 tegen ons in kopte. Bij sommigen is er altijd wel een excuus. Fox is anti Ajax. Lammers doet niks extra tegen psv. Feyenoord laat het tegen psv lopen voor de competie. Dit gezeur komt allemaal voort omdat WIJZELF de boel niet op orde hebben en wederom achter de feiten aan lopen.

29-01-2019 14:42

trooop +3885

Mijn god wat een dombo. Als Ajax je wil verhuren weet je al hoe laat het is. Dan moet je godsblij zijn dat je bij heerenveen terecht kunt ipv bij een zekere degradatiekandidaat.

28-01-2019 21:53

Ajax#1900 +1

Hij overschat zichzelf nogal lijkt het. Heeft nooit de stap naar 1 kunnen zetten en is 21...

29-01-2019 00:09

lucajax +56

Hoopt natuurlijk op minuten in CL. Wat betreft de CL, mochten ze nu ver komen, dan zat je dus bij de selectie of misschien als invaller dadelijk een kwart finale gespeeld. Dat is denk ik de denkwijze.

28-01-2019 21:47

afca95 +1303

Wat zal Ajax balen zeg.. hadden graag nog paar miljoentjes opgestrijkt..

28-01-2019 21:27

TusanDadic +1

Cerny blinkt niet uit in het maken van goede keuzes..

28-01-2019 21:23

Babangida83 +23930

Zat meer te denken aan een periode van 1.5 jaar. Kan hij even goed doorontwikkelen, want moet meters maken op hoger niveau dan de Jupiler League.

28-01-2019 21:08

BokkieBokstra +11321

Hij heeft geen zin in verhuur, dat is wel te begrijpen.

28-01-2019 21:07

AFCA-B93 +5488

Cerny vindt het denk ik wel best zo. Hoopt om een of andere reden op een basisplaats bij Ajax. Ik denk dat het bij Heerenveen te hard werken is voor hem. Waarom jezelf uitdagen als je ook makkelijk je geld kan verdienen?

28-01-2019 20:46

Jornnn +5

Sinds wanneer is trainen met beter dan wedstrijden spelen. Bij Heerenveen moet hij buffelen en bij Ajax zit hij lekker comfortabel op de bank/tribune.

Nou ik wist het wel.

28-01-2019 20:35

MrPink +81934

Beter wel kunnen gaan. Lekker potjes spelen ipv banken hier.

28-01-2019 20:27

Jos1983 +2

Toch wel vreemde keuze van Cerny, lekker nog 15 wedstrijden in de basis spelen of 2-3 invalbeurten bij een 3-0 voorsprong en wat wedstrijden in jong...

28-01-2019 20:16

Pauw +2226

Misschien gokt hij wel op een invalbeurt in Europa. Daarmee zal hij in één keer meer aandacht opeisen bij de scouts dan een half jaar voetballen in Heerenveen.

28-01-2019 19:44

jollie18 +9895

Nou is er een keer een speler verstandig is het weer niet goed. Eindelijk een speler die voor zijn kans wil gaan

28-01-2019 19:43

Pauw +2226

Sierhuis ook

28-01-2019 19:45

RaynoFischer +18

Dan had hij juist naar Heerenveen moeten gaan, waar hij meer kans op een basisplaats heeft :P

28-01-2019 19:52

jollie18 +9895

Juist niet. Hij wil tenminste niet weg omdat hij niet speelt

28-01-2019 20:07

Ajax95Duivendrecht +24131

Moedige keuze van hem, die in ieder geval op lef en strijdbaarheid duidt. Hij wil dus per se voor zijn kans vechten hier.

Nog steeds veel vertrouwen in Cerny dat hij eindelijk zijn belofte gaat inlossen. Op het trainingskamp in Florida oogde hij erg gretig en tegen Flamengo vond ik hem de beste aanvaller aan onze zijde. Ik denk dat - wanneer hij echt zijn kans krijgt in het eerste - hij gaat vlammen en we veel plezier aan hem gaan beleven.

28-01-2019 19:36

jollie18 +9895

Hij moet misschien is een paar wedstrijden 90 minuten spelen en dan kijken wat hij kan. Mensen kunnen het hem nig steeds niet vergeten dat hij de 0-2 niet binnen schoot tegen de Graafschap

28-01-2019 19:45

ST +23080

Zowel Sinkgraven als Cerny zijn niet goed genoeg voor Ajax 1. Heerenveen is hun plafond. Ze zouden dus beiden erg blij moeten zijn om daaraan verhuurd te worden.

28-01-2019 19:36

niquedegraaff +5292

Cerny kán beter. Dat hebben we ook al eens eerder gezien.

28-01-2019 19:41

afc020 +512

Sinkgraven hoort niet thuis in ajax 1 en cerny ook niet. Ajax is geen speeltuin.
Hij kon liever zijn minuten pakken bij heerenveen

28-01-2019 19:35

Bjorn +12555

In potentie kan dit best een goede speler worden, maar hij moet wel flink wat wedstrijden gaan spelen nu.

28-01-2019 19:35

komopajax777 +13265

Zowel Sinkgraven als Cerny verdienen meer krediet.Het zijn allebei Ajax-waardige voetballers die erg lang eruit zijn geweest met zware blessures.Ik ben blij dat Cerny blijft met zijn diepgang en snelheid.Ik hoop dat beide spelers weer op hun oude niveau komen en verder weten door te groeien.

28-01-2019 19:30

ST +23080

Totale onzin. Beide spelers proberen al jaren aan te haken, maar het lukt ze gewoon niet. Noem mij 1 speler die jarenlang probeerde aan te haken en het toch gelukt is om basisspeler van Ajax 1 te worden... Wat goed is komt snel. Beide spelers zijn te blessuregevoelig en fysiek te fragiel voor de top.

28-01-2019 19:35

Deepblue +64

Vorig jaar in de voorbereiding en eerste wedstrijden was sinkgraven toch echt wel erg goed.

28-01-2019 19:50

RaynoFischer +18

Aparte keuze, zal hier niet veel aan spelen toe komen namelijk dus had zich daar ff kunnen bewijzen

28-01-2019 19:29

Jojo49 +3

Ik Vind niks , en het wordt ook niks, ook zon mooi weer voetballer,, ik zeg maar KABOUTER, zit geen kracht in. Verhuur maar . Sinkgraven net zo. En ik denk dat , kristensen, nog niet mee komt bij kozakken boys,,.

28-01-2019 14:18

Starkoo +367

Nou doe dan meteen Sinkgraven erbij die clown kunnen we niet gebruiken!

28-01-2019 00:56

Oliveira +0

Wacht maar even met Cerny verhuren ……. Ik heb zo'n vermoeden dat we alle spelers hard nodig zullen hebben.

28-01-2019 00:16

lm +6

Snap niet dat Marc niet een Keer in aktie komt nu kan het nog voor het kampioen schap een bijter op middenveld r en l back en een scorende spits

28-01-2019 00:27

ST +23080

Ik begrijp daar ook geen reet van. Vooral een bijter op het middenveld is hard nodig. We hebben kunnen zien met Poulsen en Anita wat dat kan brengen. Zij waren de sleutelspelers bij 2 van de 4 kampioenschappen van Frank de Boer.

28-01-2019 19:38

jollie18 +9895

Van Gaal een optie voor Feyenoord

27-01-2019 23:54

Mokum31 +6132

Zo langzamerhand ook optie voor Ajax

28-01-2019 00:15

BokkieBokstra +11321

Zeker een optie, niet in een rol, maar vraag die man eens om advies als het om het voetballende gedeelte gaat. Een goed technisch beleid.

28-01-2019 09:49

Starkoo +367

Ajax haal hem op ga lekker meteen van die klote beurs af en dan zijn meteen van de RVC af!

28-01-2019 00:56

mgtow +22318

Onzin. Elke betaald voetbalclub is verplicht een rvc te hebben.

28-01-2019 19:28

Mokum31 +6132

Lekker laten gaan..... iets met oorlog en niet winnen

Veel belangrijker is gaat Ajax nog met iemand praten.
We hebben duidelijk een klootzak nodig

27-01-2019 23:25

KlasseLasse +4

gaat niks presteren is 1 van de grootste egoisten die er rondloopt op de velden

27-01-2019 23:23

RayJordaan +6850

Goedzo Ajax gelukkig hebben we nog zoveel buitenspelers..

27-01-2019 22:40

niquedegraaff +5292

Blijven. Tadic mag van mij een linie terug. Schone weg. Vd beek verdedigender, áls hij nog wil spelen.. wat een naar karakter heeft die jongen zeg.. bah.

27-01-2019 18:57

Oliveira +0

Lekker blijven.

27-01-2019 11:37
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.