Update Ajax: Nouri van intensive care af

door BvdPloeg 43

Update Ajax: Nouri van intensive care af

door BvdPloeg 43

Laatst geüpdatet

Abdelhak Nouri is van de intensive care af, zo meldt Ajax namens de familie Nouri via de officiële kanalen. De middenvelder wordt op een zogenaamde 'medium care' verzorgd. Ook wordt hij al een tijdje niet meer medisch in slaap gehouden.

'Ook heeft hij inmiddels volledig zelfstandig functionerende ademhaling. Verder is zijn situatie onveranderd ten opzichte van de vorige update, dus stabiel maar met ernstige en blijvende hersenschade', meldt Ajax. 'De familie Nouri bedankt nogmaals iedereen die op enigerlei wijze betrokkenheid heeft getoond en steun heeft gegeven en vraagt tot slot aan een ieder om door te gaan met de smeekgebeden voor Abdelhak.'

Lees meer over:
Plaats reactie

noloro +0

Health developments of player Ajax Abdelhak Nouri

http://sportwordlalleventfootballeuro.blogspot.com/2017/07/nouri-player-club-ajax-amsterdam-is.html

26-07-2017 21:01

Juranus +0

Het blijft onwerkelijk... Vooral als je al die oude filmpjes ziet van hem als voetballer, kippenvel. Meestal ben ik de hele dag al met de wedstrijd bezig, dan leef ik er helemaal naar toe. Maar nu boeit het me eigenlijk heel weinig

26-07-2017 17:32

HillbillyCat +334

Zonder hoop geen leven, laat ik dat voorop stellen. Uit eigen ervaring weet ik helaas dat je eerst alle goden aanroept in de hoop dat je geliefde de oude wordt. Als dan na verloop van (veel) tijd blijkt dat dit een kansloze missie is, denk je toch onwillekeurig dat het misschien beter was geweest als het allemaal anders was afgelopen. Dan heb je een spreekwoordelijke levensgrote wond, maar hoe pijnlijk ook, die heelt op den duur. Je geliefde echter dag in dag uit te moeten zien waarbij er (vrijwel) geen kwaliteit van leven meer is, is een wond die telkens opnieuw wordt open gerijd. Laat onverlet dat ik met heel mijn hart hoop dat Appie alle slechte statistieken klopt en op de één of andere manier toch een weg terug vindt.....

26-07-2017 10:30

vdvaart23 +1

De meeste mensen hebben door wat dit bericht betekent, maar toch lijken enkele mensen in de war te zijn. Dit is slecht (en verwacht) nieuws helaas. Zelfstandig ademen zegt helemaal niets en dit bericht geeft op geen enkele manier enige hoop op verbetering van zijn situatie. En tegelijk is dit schrijf schiet ik verdomme weer vol. Gvd.

25-07-2017 23:11

A-west +5717

Scherpe reacties van sommigen hier naar elkaar toe is banaal. Respect naar elkaar toe lijkt mij wel op zijn plaats. Nouri zou balen van sommigen hier. Stelletje sukkels hier. Denk nou toch eens na. Iedereen heeft een mening en die moet je respecteren!

25-07-2017 21:12

Daantje Makkes +1

Lees jij wel wat je typt? Je spreekt jezelf tegen.

26-07-2017 15:53

hallo1 +0

Ieder bericht erover is nog steeds pijnlijk.

Ik heb eerlijk gezegd eigenlijk ook geen hoop dat dit goed komt. 'Kans op herstel nihil' wat bij de eerste melding over blijvende hersenschade stond zie ik in gedachten elke keer terug als ik over Nouri een update lees. Het is verschrikkelijk, maar als hersenletsel ontstaat door zuurstoftekort (dus niet door een stoot of klap), dan betekent het eigenlijk dat hersencellen min of meer zijn afgestorven in plaats van beschadigd. Zo ver ik het kan begrijpen als ik er over lees.

25-07-2017 19:04

Mokum31 +6132

Blijven hopen

25-07-2017 17:44

ajax500 +0

Dus hij is nog wel in slaap maar nu ademt ie zelf?

25-07-2017 17:32

OKP-AFCA +56

Jij ademt toch ook door als je slaapt?

25-07-2017 17:39

Afcadam14 +1

Doe niet zo bijdehand jong

25-07-2017 18:01

Bensco +7173

Relaxt, het is alleen om aan te geven waarom iets gebeurt.

25-07-2017 18:35

NouridolbergNeres34 +1908

Ik blijf hoop houden op nog iets van herstel voor onze dappre strijder Appie! Dat hij zijn ouders nog kan herkennen en een omhelsing kan geven en zijn broers en zussen. Stay strong bro

25-07-2017 17:13

EVH +8

https://www.geenstijl.nl/5135572/nouri_behandelvragen/

"the big elephant in the room"

25-07-2017 16:53

RusselWestbrook +21

Kun je met iets beters komen dan.. geen stijl? Alsjeblieft zeg.

25-07-2017 17:24

Stuyvesant +1449

Blijf je dit posten als een ongevoelige zak?

Zoals ik verder naar beneden al aangeef zal dit heus wel INTERN geëvalueerd worden als de tijd er rijp voor is en zullen er heus wel lessen uit geleerd worden. Ik vind het persoonlijk niet nodig om hier een openbaar debat over te voeren.

Voor alle betrokkenen is deze hele situatie al zwaar genoeg. Hoezeer wij ons allemaal betrokken voelen bij Nouri, denk ik dat de familie en de direct betrokkenen baat hebben bij rust. Daarbij zitten ze echt niet op zo'n discussie te wachten.

Ik heb zelf meegemaakt dat een collega op kantoor een hartaanval heeft gehad en vervolgens is overleden. De BHV'ers die bij de reanimatie betrokken waren hebben daarna een stevige psychologische begeleiding gehad, omdat dit er emotioneel zeer inhakte.

Dit zal ook gelden voor de mensen die bij de reanimatie van Nouri betrokken waren. Zij zitten dus ook absoluut NIET op een openbaar debat of de openbare schandpaal te wachten. Zij zullen het emotioneel al zwaar genoeg hebben.

En dat stukje op Geenstijl? Kwetsend, onnodig en ongepast! (let wel, ik volg Geenstijl en heb dit bericht ook al langs zien komen) Laten we dit voor de familie van Nouri gewoon negeren.

25-07-2017 19:26

BRAMHOUTEN +3813

Mooie reactie

25-07-2017 19:51

AjaxIsrael +2

Waar zit arts Don de Winter eigenlijk precies voor op de reservebank dan?

25-07-2017 20:02

EVH +8

Zoals je al zegt, voor wat het waard is.

26-07-2017 17:25

behangdelul +32795

Laten we gewoon blijven hopen. De eerste stappen zijn gezet:
Van de IC af en zelfstandig adem halen.
Laten we niet doen alsof het alleen maar kut is, vanaf nu alleen maar voorwaarts dappere strijder!

25-07-2017 16:49

gs1 +0

helemaal mee eens

25-07-2017 17:29

Intec +0

We moeten ook wel realistisch blijven. Iedereen hoopt maar realiteit klinkt zeker niet positief. Ernstige blijvende hersenschade zodra daar niks in veranderd is het in mijn ogen niet echt positief helaas.

25-07-2017 17:25

johan_afca +2

Ben het met je eens intec. Feitelijk is er helemaal niets verbeterd. Zelfstandig ademhalen deed hij in Oostenrijk ook al, hij heeft maar kort aan de beademing gelegen. Hersenschade herstelt nooit.
Het is ijdele hoop die we hebben, maar uiteraard moeten we die hoop wel houden. Altijd.

25-07-2017 18:48

BRAMHOUTEN +3813

Het zou al mooi zijn als hij uit zijn coma weet te ontwaken en hopelijk een menswaardig bestaan kan hebben. Ik blijf hierop hoop houden

25-07-2017 19:08

Panama +0

https://bba.ajax.nl/mediafiler/start/ajax-images?fc=browse&mtab1=2&queryid=303a6831fc7ed1f332dbda7626bcd6cb&column=4&listview=overview&view=preview&fileid=3&fuid=img24%2F2017-07-08%20Ajax-Werder%20Bremen%200754.jpg

Ik kwam deze foto tegen, de laatste geschoten actiefoto. Bal aan de voet, wetend waar alle teamgenoten staan en al gezien dat de keeper iets van het goal staat. Was hij er maar ingevlogen Ap, had typisch jij geweest.

Sterkte jongen, ik geloof er nog altijd in.

25-07-2017 16:34

3*stars*3 +23458

Verdomme man...Lopen zoveel schurken rond: moordenaars, verkrachters en andere duistere types.

En dan overkomt juist Appie zoiets.
Heel moeilijk om het te accepteren maar pff....

25-07-2017 16:32

Ajaxio +0

"Van het concert der levens is geen programma"

Het valt inderdaad niet te rijmen.... maar wat dat betreft is van enige eerlijke verdeling toch al geen sprake op deze wereld. Niet in rijkdom, niet in gezondheid, niet in geluk..

Laten wij vooral blijven duimen/bidden/hopen voor Appie.... zo onvoorspelbaar als dit voorval is... zo onvoorspelbaar kan zijn herstel ook zijn.

25-07-2017 16:49

Bensco +7173

dat is de vraag waar ik het meeste mee zit.. waarom hij?

25-07-2017 16:57

Suarez16_ +9211

Omdat het iedereen kan overkomen. Het is niet zo dat er iemand hierboven zit en zegt: Jo geven Appie ff een hartstilstand en we maken persoon X even pedofiel.

25-07-2017 17:09

Ajax_026 +3057

Die zit er dus wel volgens vele mensen maar die worden nu gewoon hard
met neus op de feiten gedrukt. (idd ik volg geen geloof)

Blijft een nare situtatie die ik persoonlijk niemand toe wens.

25-07-2017 18:19

Suarez16_ +9211

Nou ja als je je een beetje inleest op de evolutie van de mensheid dan weet je gelijk al dat het niet zo is zoals er in een paar bepaalde boeken staat. Gewoon dikke duim werk van ontwetende mensen 10000-1500 jaar geleden.

25-07-2017 18:47

Martytheking +0

Zouden we al die miljoenen op de bank maar kunnen investeren zodat Appie weer herstelt

25-07-2017 16:22

J00DT0TMIJND00D +0

Mooi gezegd!

25-07-2017 17:22

VIPete +81

Er zijn toch wel meerdere verhalen te lezen waar mensen er weer wonder boven wonder enigszinds bovenop komen. Voetballen zal t niet meer worden maar we moeten met z'n allen blijven hopen op een wonder en dan we Appie in de toekomst nog kunnen zien lachen en praten. Keep praying 4 ever guys!

25-07-2017 16:18

GvanderK +2747 moderator

We kunnen alleen maar blijven hopen.

25-07-2017 16:23

met de punt naar voren +0

Ik heb een vriend die 15 jaar geleden door iemand was neergeschoten in het buitenland, waaronder 2 kogels in het hoofd. Hij was in dezelfde toestand als Appie geraakt, en de doktoren zeiden ook dat de kans nihil is dat hij ooit weer normaal zou kunnen leven. Maar wonder boven wonder kon hij na 2,5 jaar weer volledig zelfstandig leven en was hij genezen. Hij was ook toen vrij jong, wat meegeholpen heeft. Ik hoop oprecht dat met Nouri hetzelfde gebeurd.

25-07-2017 16:22

Ajacied33 +36727

Heftig. Maar laten we eenzelfde scenario voor Nouri wensen..

25-07-2017 16:29

Bensco +7173

dat laatste beetje hoop is dus nu ook verdwenen. Het feit dat men Nouri verplaatst van de intensive care naar de medium care geeft eigenlijk aan dat Nouri dus geen tekenen van vooruitgang heeft vertoond en men niet verwacht dat hij nog verder ontwaakt. Als ik de berichtgeving van Ajax moet geloven is er dus ook nog steeds geen sprake van tekenen van bewustzijn wat betekend dat Nouri in een vegatieve staat verkeerd. misschien dat daar in de loop van de weken nog wat verandering in gaat komen maar de kans wordt wel echt heel klein nu.

25-07-2017 16:21

Youri08 +23

Volgens mij niet. Begreep uit eerdere posts dat de hersenstam dat regelt en dat geheel zelfstandig doet. Dus zonder enig bewustzijn.

25-07-2017 16:18

Bensco +7173

niks meer aan toe te voegen.

25-07-2017 16:29

EVH +8

Net zoals bijvoorbeeld het kloppen van het hart.

25-07-2017 16:36

AFCA020! +6121

Klopt, dat wordt geregeld door het Autonome Zenuwstelsel.
Het autonome zenuwstelsel doet alles wat je onbewust doet zeg maar. Ademen, knipperen, bloedsomloop, pompen van je hart, zweten etc.

Hier heb je geen "bewust zijn"voor nodig, alleen maar levend zijn. Dit zegt dus nog weinig over de staat van zijn hersenen

25-07-2017 16:52

EVH +8

Vreselijk is het.

25-07-2017 16:25

Redrum +96117

Volgens mij zegt het eerder dat hij niet op temperatuur gehouden hoeft te worden en zelfstandig kan ademen. Over een eventueel herstel zegt dit in principe nog niks, dat is gewoon een kwestie van afwachten.

25-07-2017 16:31

RuffRhythim +24837

Wordt er weer stil van....

Ik zal volgende week in het stadion links 3 vingers en rechts 4 vingers opsteken voor jou Ap....

25-07-2017 16:12

mickey2602 +4775

Wat denken jullie,met het oog op de wedstrijd morgen en evt volgende week. Gaat dit "nieuws"nu in de koppies zitten van onze spelers? Voorzover het dat al niet zat.
Je hoort ff een tijdje niks over Appie en dan 1 dag voor een cruciale wedstrijd komt er weer nieuws naar buiten waardoor alles juist weer opgerakeld wordt.
Ik snap Ajax wel,zodra zij nieuws hebben geven ze dat door naar de supporters want die zijn ook benieuwd naar hoe het nu met Appie gaat. De vraag is of het wel zo'n goed moment is.

25-07-2017 16:07

Willem410 +3132

Meen je dat nou serieus? Die wedstrijd is bijzaak vergleken met dit. Of het nu wel of geen invloed op de spelers heeft kan mij echt niet schelen.

25-07-2017 16:25

Ajaxio +0

Lekker belangrijk man... Dit zit van de tenen tot de kruin in het lichaam bij iedereen van de selectie. De vraag is wat het met ze doet.... de een voelt zich er slap door... de andere put er kracht uit... we gaan het zien.

25-07-2017 16:40

Youri08 +23

Zo weer even terug naar waar het echt omdraait in het leven. Even geen zinloze discussies over een LB, Sneijder, rode stoeltjes, geld of andere onderwerpen. Gezondheid en menselijk leven, het enige belangrijke. Kom op Appie, je betoverde de Toekomst, nu tijd voor je mooiste actie puur en alleen voor jezelf. Voor 1 keer egoïstisch zijn.

25-07-2017 16:13

Ajaxio +0

Precies dit.... al dat oeverloze gezeik wordt in 1 x teniet gedaan door zo'n update. Ik heb 100000 x liever dat Nouri ooit weer enigszins een aanvaardbaar bestaan kan hebben dan dat Overmars 10 mio over de balk smijt voor een middelmatige linksback!

Come on Appie, wees nog 1 x onnavolgbaar

25-07-2017 16:14

Ajacied33 +36727

Dat hier iemand een minnetje voor geeft. Ga je schamen..

25-07-2017 16:30

AjaxPassion +3899

Ik heb hem geen minnetje gegeven, maar die laatste 2 zinnen is gewoon hopen tegen beter weten in.

25-07-2017 20:35

Dragon36 +22

Onverteerbaar elke keer zulk nieuws.
Wens familie en betrokkenen nogmaals alle steun.
Stay Strong Appie

25-07-2017 16:09

Ajacied33 +36727

Blijf sterk jongen. We bidden voor je, ieder op zijn/haar eigen manier. Het ziet er nu somber uit, maar je weet het nooit. Wonderen zijn de wereld niet uit en hopelijk zul je op een dag je familie weer onder ogen zien en normaal kunnen communiceren. Wat hoop en droom ik dat toch voor jou en je lieve familie. Blijf sterk Ajacied..

25-07-2017 16:00

Dennis1964 +121

alle kleine beetjes helpen. we zullen je nooit meer zien als die geweldige mooie voetballer. Maar wat hoop ik dat je ontwaakt en dat je bij je familie kan zijn.
#Stay Strong Appie. Ik bid voor je XXX

25-07-2017 16:06

RH1900 +2

Ongelofelijk pijnlijk. Stay Strong Appie!

25-07-2017 15:57

EVH +8

Wat een drama dit

25-07-2017 15:56

EVH +8

Toen dit gebeurde vond ik het enorm lang duren voordat Abdelhak werd gereanimeerd.
Ik zag niemand meteen hartmassage en mond- op mondbeademing toepassen.
Tevens vond ik het verbijsterend dat er geen AED aanwezig was blijkbaar.

Twee topclubs. Honderden miljoenen omzet. Een team van dokters, verzorgers en weet ik veel allemaal rondom de teams en toch geen AED en niet meteen reanimatie gezien.

Wellicht heb ik het mis en heb ik het niet goed gezien allemaal, maar ik kan mij gewoon niet aan de indruk onttrekken dat het ook anders had gekund. Gemoeten.
Er zijn meerdere mensen in mijn omgeving bij wie dit ook allemaal opgevallen was.

25-07-2017 15:55

Toekomst1900 +2

Waarom wijzen naar mensen? De AED is een zorg van het complex, niet van de clubs! Die club in Zillertal had dit moeten regelen.

Ook toen de ambulances er waren, werd er handmatig gereanimeerd.

Het gewoon de meest verschrikkelijke situatie, waar NIEMAND voor heeft gekozen!!

25-07-2017 15:58

EVH +8

Een AED kost € 1500,00 of zo. Dan heb je een goede.

Het zou standaarduitrusting moeten zijn bij een profclub, om bij zich te hebben.
Bovendien kost het teveel tijd om zo een ding op te halen, wanneer er iets gebeurt.

25-07-2017 16:02

Toekomst1900 +2

Ik zeg steeds. Was dit in Amsterdam gebeurd, dan had er sneller gehandeld kunnen worden en waarschijnlijk meer veel meer succes.. op die hoogte is er namelijk ook veel minder zuurstof.

Maar is dit nou in de zomer in Marokko ook gebeurd?

25-07-2017 16:04

RaynoFischer +18

Nee dat was een foutje, een vriend van hem had zijn tong ingeslikt, hij niet.

25-07-2017 16:06

Schillo +2

Wat was er in de zomer in Marokko dan?

25-07-2017 16:08

Panama +0

Gingen geruchten dat hij zijn tong in geslikt zou hebben op vakantie(met onbekende reden, zou dus ook hartritmestoornis kunnen zijn). Maar volgens mij heeft hij dat zelf toen ontkracht en was het een vriend oid. Is na bericht van Appie zelf toen erg snel vergeten en nooit meer over gehad op AS. Dus we zullen nooit echt weten wat daar gebeurd is.

25-07-2017 16:25

RaynoFischer +18

Hij ging ook zelf zitten dus mensen hadden waarschijnlijk niet door dat het meteen zo ernstig was niemand had het meteen door, als hij nou omviel was het een ander verhaal geweest

25-07-2017 15:51

EVH +8

Die artsen / verzorgers waren er nog vrij rap bij. Die behoorden vrij snel te beoordelen of er sprake is van ademhaling en/of hartslag.

Ik vond dat het te lang duurde voordat er werd gereanimeerd. Niet alleen ik vind dat, meerdere mensen is dat opgevallen.

Maar dit is nu eenmaal "the elephant in the room"

Niemand durft het te benoemen of te bespreken.

25-07-2017 16:04

Bensco +7173

lekker makkelijk oordelen van achter je computer. Kan me niet voorstellen dat 2 teams van ambulance medewerkers en 2 sportartsen niet beter weten wat ze moeten doen dan een E-hero.

25-07-2017 15:52

Dennis126 +1

Inderdaad heel vervelend die mensen die achteraf met.hun vingertje gaan zitten wijzen. Echt om misselijk van te worden. Alsof de betrokken mensen niet naar hun beste kunnen geholpen hebben

25-07-2017 16:05

EVH +8

Het gaat niet om vingertje wijzen.

Het gaat er om, om te kijken hoe iets beter kan zodat dit soort ellende waarschijnlijk beter kan worden aangepakt.

Hier moet iedereen van leren.

25-07-2017 16:00

Dennis126 +1

Ja zeker de medische wereld struint supportersfora af opzoek naar de gouden tip van de oplettende tv kijker.

25-07-2017 16:05

EVH +8

Je hoeft niet cynisch te doen.

Het gaat er om dat er moet worden gekeken wat er eventueel mis is gegaan en dat dat de volgende keer hopelijk beter moet.

Wellicht is dat belang niet helemaal bij jou doorgedrongen.

25-07-2017 16:18

EVH +8

Het duurt lang voordat ambulances aanwezig zijn. Te lang om te beginnen met reanimeren.

He jij die twee sportartsen zien reanimeren dan?
Zelfs op BHV cursus leer je meteen de situatie te beoordelen en de hartslag en ademhaling te checken. Wanneer niet in orde METEEN reanimeren. Dat is niet gebeurt.

En nu, nu hebben we te maken met een enorm drama maar niemand durft of wil kritisch te kijken naar de procedure en wat er nu daadwerkelijk is gebeurt.

25-07-2017 16:06

Bensco +7173

komt weer zo'n BHV heldje. Leuk zo'n cursus maar dat maakt je nog geen hulpverlener. Ik heb zelf 5 cursussen gedaan (militair/civiel EHBO) CLS cursus (Combat Life Saver) en recent nog de Medical Care en Seafarer First Aid cursussen met succes afgerond. Meerdere malen in de praktijk eerste hulp toegepast ook. Dit soort situaties zijn lastig om mee te werken. De combinatie van de fysieke inspanning die Nouri had verricht en de tijd die het kost om een succesvolle reanimatie uit te voeren hebben een vele malen grotere rol gespeeld in het zuurstof tekort van Nouri. Dit soort cases zijn niet zo recht toe recht aan zoals je misschien op je dagjescursus wel hebt geleerd.

25-07-2017 16:13

EVH +8

Nee. Maar ik heb mijn ogen in niet mijn zakken zitten en jij ook niet.

Nu, laat even de politiek correctheid voor wat het is:
Zeg eens eerlijk, heel eerlijk, vond jij het ook niet erg lang duren allemaal?

25-07-2017 16:21

Bensco +7173

nee, men was er vrij rap bij maar je vergeet een aantal cruciale dingen.

1. Nouri had fysiek zware arbeid verricht waardoor zijn hersenen geen aanspraak kunnen maken op de reserve hoeveelheid zuurstof waarin je normaal gesproken wel aanspraak op kan maken.

3. tegen de tijd dat er een succesvolle reanimatie heeft plaatsgevonden ben je zo 2 tot 3 minuten verder. dus in totaal verkeert Nouri minimaal 6 minuten zonder zuurstof omdat hij die reserve niet heeft en de tijd die het kost om weer zuurstof rond te pompen. 6 minuten is erg lang, dat zal waarschijnlijk de grootste rol hebben gespeeld.

3. zijn hartslag is uiterst moeilijk vast te stellen omdat die vele malen hoger ligt dan die van iemand die zomaar neer valt. Wanneer kwam men tot de conclusie van een hartstilstand? volgens mij vrij rap al want de 2e ambulance was er binnen no time bij en de crew van de 1e ambulance ook al.

4. wij zien lang niet alles. we hebben slechts de beelden. degene die erbij waren de diagnose. ik ga toch uit van de professionaliteit van 2 sportartsen en 2 ambulance medewerkers.

25-07-2017 16:32

EVH +8

Ik ga er ook van uit.
Maar nog steeds niet overtuigd.

Het vaststellen van hartslag en ademhaling moet 100% te doen zijn voor professionele mensen.
Bij twijfel meteen reanimeren. Dat heb ik niet gezien.

25-07-2017 16:35

EVH +8

https://www.geenstijl.nl/5135572/nouri_behandelvragen/

Ik ben niet de enige.

25-07-2017 16:44

Toekomst1900 +2

En is het ook niet zo dat er minder zuurstoftoevoer is in de bergen?

25-07-2017 16:49

Bensco +7173

ja maar dat zal niet de grootste factor zijn.. dat is toch echt dat die tijdens het sporten is ineengestort.

25-07-2017 17:07

BuffaloBill +0

Laten we geen dingen oprakelen waar we geen verstand van hebben. We konden door de doeken die omhoog werden gehouden niets zien. Een beetje gissen is onbehoorlijk! Daar beschadig je mensen mee! Reken maar dat ze gevochten hebben om Nouri in leven te houden.

25-07-2017 16:49

EVH +8

https://www.geenstijl.nl/5135572/nouri_behandelvragen/

Lees zelf. Ook jij hebt gezond verstand.

25-07-2017 16:52

BRAMHOUTEN +3813

Sorry ik weet niet wat hiervan de bedoeling is maar als jij de site GeenStijl als serieuze bron neemt vind ik het behoorlijk kwalijk dat je durf te zeggen dat de artsen niet goed hebben gehandeld. Überhaupt om een oordeel te geven waar we geen verstand van hebben. Zeker over dit onderwerp. Laten we gewoon hopen dat appie hier een beetje behoorlijk uitkomt. Niemand zit op onrust te wachten. Hier schiet niemand wat mee op. Appie vriend hopelijk kom je snel bij en kan je aan je herstel gaan werken en kan je alles volgen wat jij dappere strijder allemaal heb losgemaakt in Nederland. Jij bent en blijft een held... dappere strijder ❤️

25-07-2017 17:23

BRAMHOUTEN +3813

Precies helemaal mee eens! Lekker makkelijk om in je luie stoel kritiek te hebben.

25-07-2017 17:16

Web +178830

Het zal voor de jongens nog heel lastig zijn, iedereen verwerkt het op zijn eigen manier, maar de groep word er sterker van, vooral voor Donny, die speelde zo veel jaren samen met hem.

25-07-2017 15:46

Fredschuit1 +1536

Ik hoop zo dat hij straks weer een aantal zintuigen kan gebruiken. Er zijn tegenwoordig een hoop experts. Word nog een heel lang proces. Stay strong appie!

25-07-2017 15:54

Ajaxafc1986 +1001

Kom op Appie wordt snel weer beter ik denk iedere dag aan je en ik blijf hopen op een wonder StaystrongAppie

25-07-2017 15:50

William1986 +0

poeh blijft verschrikkelijk nieuws, is helaas weinig veranderd. blijf hopen dat hij ooit nog een redelijk normaal leven kan hebben.

25-07-2017 15:49

Barmhartig +0

Had zo gehoopt op iets positiever nieuws! Elke dag spookt het nog wel even door mijn hoofd. Meer dan hopen kunnen we helaas niet doen. Laten we tegen Ajax - Nice iets fantastisch doen.

25-07-2017 15:48

Toekomst1900 +2

Stay Strong Appie! Eigenlijk een 'niet veel zeggende' update natuurlijk. Je wil eigenlijk positief denken, maar dat durf je niet meer. Zoveel vragen. Hopen dat een familielid meer kan vertellen...

25-07-2017 15:48

Wesl +0

Helaas een heel veel zeggende update... De stap van intensive care naar medium care, zonder vooruitgang of verandering in de ernstige en blijvende hersenschade...

25-07-2017 16:01

JordyAjacied +19291

Ik denk elke dag aan je ap, we houden van je! Stay stong ras Ajacied.

25-07-2017 15:46

AFCA*** +0

Is dit goed of slecht nieuws ? Dat hij zelfstandig ademt lijkt me positief echter wordt hij niet meer medisch in slaap gehouden maar hij is dus ook nog niet "bij". Iemand die iets meer info kan geven ?

25-07-2017 15:46

Stroeve +729

Hij heeft ernstige en blijvende hersenschade. Ademhaling is een primaire functie. Dat hij dat zelfstandig kan, zegt niets over enig herstel. Dit komt echt nooit meer goed…

25-07-2017 15:48

GewoonJan +0

Hersenschade is permanent. Het is er of het is er niet. Het zijn hersencellen die afsterven door gebrek aan zuurstof en niet meer teruggroeien. De vraag is nu hoe groot de schade aan zijn hersenen is en welke delen het heeft geraakt. Eerder werd genoemd 'vitale' delen en dat zijn delen die volgens artsen essentieel zijn voor een 'normaal' leven. We moeten gewoon afwachten wat Appie nog kan maar waarschijnlijk is het een wonder als hij ooit nog iets of iemand herkent.

25-07-2017 15:50

GewoonJan +0

Aanvullend: het is nu aan het lichaam van Appie zelf om te ontwakenen en te 'herstellen' van de schade zover dit mogelijk is. Dit kan jaren of nooit gebeuren, het is een sombere situatie

25-07-2017 15:52

ram +7283

Dit is geen geen 'nieuws nieuws'. Dit was te verwachten. De kans dat het ooit beter zal gaan is nihil (lees: 0,00001%). Het is verschrikkelijk maar reëel.

25-07-2017 15:57

Bensco +7173

kort gezegd: uitbehandeld. Dat hij verplaatst is naar de medium-care geeft eigenlijk aan dat men niet denkt dat hij nog verder zal ontwaken. Even uitgaande van de berichtgeving van Ajax vermoed ik dat Nouri dus in een negatieve staat verkeert anders had men wel gezegd dat er tekenen van bewustzijn zijn. tragisch nieuws dit.

25-07-2017 15:57

Mauroafca +2

Hopelijk is dit het begin van een wonder!

25-07-2017 15:38

ajaxminimax +5467

Stay Strong Appie!! Verder hoop ik dat iedereen daarom ook de selectie steunt, iedereen kan zien dat ze het vreselijk zwaar hebben, maar ondertussen werden ze gewoon weer afgebrand vorige week. Nogmaals ik hoop dat ze winnen morgen, maar een verlies zal ik best kunnen relativeren. Appie we missen je...

25-07-2017 15:45

WyZynDeBeste +2

We blijven hopen op een wonder voor deze jongen.

25-07-2017 15:45

Petervandersluis +0

Stay strong ap

25-07-2017 15:44

Labrador +10

Ik hoop dat hij uiteindelijk kan lopen , zien en horen.Dat zou toch al wat zijn.

25-07-2017 15:43

NouriVandeBeek +7

Zo'n update komt elke keer weer hard binnen. Het is de realiteit. Om heel verdrietig van te worden. Ik denk giga veel aan Nouri. Nouri is Ajax.

25-07-2017 15:43

willieovertoom +565

Denk zoveel aan je, Ap. Het doet nog zoveel pijn.

We houden van je.

25-07-2017 15:35

Ajaxstockholm +2

stay strong appie

25-07-2017 15:41
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.