Ten Hag tevreden over uitvoering 4-4-2-systeem: 'Spelers hebben zelf meegedacht'

door Brent Tomassen 121

Bron ESPN

Ten Hag tevreden over uitvoering 4-4-2-systeem: 'Spelers hebben zelf meegedacht'

door Brent Tomassen 121

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Erik ten Hag kijkt met een positief gevoel terug op zijn besluit de formatie te wijzigen naar 4-4-2. in de nieuwe formatie won Ajax met 3-0 van PEC Zwolle. 'Ik heb eigenlijk geen weerwoord gehad.'

'Gezien de speelwijze van PEC moet je spelers hebben die balvast zijn, die goed onder de druk uit kunnen spelen en veel loopvermogen hebben', vertelt Ten Hag op de persconferentie na afloop van Ajax-PEC Zwolle (3-0). 'Daarom koos ik voor fitte spelers. Voor Youri Regeer, maar ook voor Kudus en Kenneth Taylor, want die zijn allemaal balvast en kunnen loopvermogen op het veld brengen. Dat kan een tegenstander als PEC knakken. Ik denk dat ze vooral heel goed mee hebben gedacht en zelf ook met oplossingen zijn gekomen hoe ze het moeten aanvliegen. Daardoor geeft dat ook een impuls aan de samenwerking.'

'Sébastien (Haller, red.) heeft het voordeel dat hij dit systeem kent. We hebben zo bij Utrecht ook vaak gespeeld. Dusan (Tadić, red.) is tactisch zo geslepen. Die weet precies wat hij moet doen en Davy (Klaassen, red.) paste daar precies tussen, die voelde zich als een vis in het water. Maar we moeten gewoon van wedstrijd tot wedstrijd bekijken wat het beste plan is.'

Basisplaats voor Taylor

Kenneth Taylor mocht tegen PEC weer in de basis starten. Dat ging ten koste van Edson Álvarez, die op de bank moest plaatsnemen. 'Vorige week was Álvarez geblesseerd en toen heb ik tegen NEC een uitstekende Kenneth Taylor gezien. Ik vond ook gewoon dat hij het verdiende om te starten. Dat heeft hij afgedwongen. Zo werkt ook de interne competitie, maar je ziet dat we iedereen nodig hebben, zeker richting die laatste week.'

Tot slot gaat de coach in op de vraag of Remko Pasveer dit seizoen nog in actie komt. De doelman brak zijn vinger in de warming-up van Benfica-Ajax en is sindsdien niet beschikbaar. 'Pasveer is nu nog niet in training, dus de kans dat hij dit seizoen gaat spelen is gewoon uitgesloten.'

r

Lees meer over:
Plaats reactie

Vak117 +278

Wat zaterdagavond is gebleken is dat Tadic veel meer rendement haalt uit een centrale positie, maar met het oog op dat Antony weer terug komt moet je eigenlijk weer terug naar de 433. Dan zou je volgend seizoen uit gaan komen op:
Pasveer/Gorter, Regeer/Rensch, Timber/Rensch, Martinez/Blind, aankoop/Baas/SalahEddin; Blind/Taylor (6), Berghuis/Kudus (8), Tadic/Klaassen; Antony/Ihatarren, Brobbey/Haller en aankoop(voorkeur Karlsson)/Unuvar
Mijn voorkeur gaat toch uit voor Brobbey in de punt volgend seizoen als we hem kunnen overnemen ondanks dat Haller onze topscoorder is. Dat komt voornamelijk omdat hij een betere wisselwerking met De nummer 10 kan hebben. Verder vind ik dus dat er maar 2 aankopen hoeven kopen, linksback (indien je Nico verkoopt) en linksbuiten (met diepgang, snelheid en een actie).
Ook heb je vanuit Jong Ajax wat aansluiting met Aertssen (heel seizoen Jong Ajax laten spelen), Fitz Jim, Hlysson, Hansen, Van Axel Dongen, Llansana en Rasmussen

02-05-2022 14:56

willem1958 +8781

Al dat gelul over 4-3-3 of 4-4-2, wat maakt het uit?
Het gaat over de invulling en het spel op het veld, de laatste tijd zie ik wel 4-3-3 maar heel voorspelbaar ipv vloeiende combinaties, afwisselende driehoekjes en veel bewegende spelers met verrassend voetbal.
De laatste tijd zag je vooral heel voorspelbaar de bal via links of rechts en dan de voorzet, elke tegenstander kan zich op zo'n statisch voetbal instellen omdat je al van mijlenver ziet aankomen hoe de bal over het veld gaat.
Je moet spelen alsof de tegenstander in een rondo staat waarbij de spelers veel bewegen over het veld waardoor het onvoorspelbaar wordt zoals je bijv zag met Antony en Mazraoui als beiden op hun best waren, dan werd er afwisselend gespeeld door hun met heerlijke creatieve combinaties waar de tegenstander gek van werd.
Dit is wat je op het hele veld wilt zien maar als je mensen als Alvarez op het middenveld hebt staan dan zal je nooit op het middenveld dat verrassende, dynamische spel zien.
Dat is wat Ajax in hun betere jaren voor stond en zo zou ik het graag weer zien maar daar heb je balvaardige, creatieve voetballers voor nodig en ik hoop dat Hamstra en Huntelaar vooral naar dat soort spelers kijken voor het komend seizoen.

02-05-2022 10:43

Steffenhagen +37865

Ik moet het weer even kwijt : ik trek die Jan Joost van Gangelen echt niet . Die man braakt clichés en doet alles maar dan ook alles om zelfs het minste sympathie voor Ajax te verbergen . Dat verpakt hij in een soort pro Rotterdam houding . Het is werkelijk tenenkrommend

01-05-2022 23:04

Steffenhagen +37865

Wat een onzin discussie . Ajax speelt onder ten Hag allang niet meer volgens de ajax - doctrine . Hij heeft ajax gemoderniseerd en afgestapt van de klassieke 4-3-3 . Mensen die hier nu voor pleiten missen de ontwikkeling van de afgelopen 20 jaar in het moderne voetbal

01-05-2022 13:22

TD-Ajacied +3731

443 met tweede buitenspelers die voorspelbaar aan de zijkant staan geplakt en het spel vertragen is niet de Ajax filosofie. Ajax is groot geworden door snel en aanvallend voetbal. Dat kán soms door 433, maar is eigenlijk niet belangrijk. Het totaalvoetbal van Johan Cruijff begin jaren 70 was zowel 424, 433, 442, als 55.
Cruijff speelde de laatste jaren meer 10 vanuit het middenveld dan als echte spits.
Ook het mooiste jaar van 2019 was Tadic geen echte spits. Ziyech stond ook niet in in een 433 spits positie.
En gisteren deden Taylor en Klaassen het veel beter dan Berghuis het laatste half jaar.

01-05-2022 13:06

Ferd +38536

je vergeet het 343 van Van Gaal te noemen

02-05-2022 06:15

brullie +7035

@TD-Ajacied
443?....dat mag niet he? 😉....

02-05-2022 07:32

TD-Ajacied +3731

Zonder keeper toch?

02-05-2022 11:31

AINIESTA +44907

Mooi dat er zoveel negatieve reacties zijn op de formatie van gisteren. Je goochelt niet met je identiteit. Ajax = 433! Hulde aan alle posters die hier fel tegen ageren. En iedereen die dit prima vindt kijk aub eens goed in de spiegel als Ajacied zijnde.

Nogmaals:

Ajax = 433

01-05-2022 12:39

leppe +224

Op papier was Nous altijd een van de vier verdedigers. In de praktijk stond hij vaker in de zestien van de tegenstander dan op de middenlijn. Mag je het dan 433 noemen?

Zo vind ik 442 ook helemaal niet gek, als je er maar voor zorgt dat er voetbal op het middenveld is en dat blok van vier niet aan het verdedigen is. Dat heb ik gisteren best aardig gezien. Heerlijk om een keer niet om Alvarez heen te hoeven voetballen ook.

Invulling van die 433 is sowieso heel dynamisch (als je Cruijff volgt tenminste), dus ik vind het nogal simpel om daar maar over te zaniken. Geen probleem dus om die laatste potjes lekker 442 te spelen. Haller zonder diepgang naast hem voelt alleen wel echt verloren, dat kan niet meer.

01-05-2022 13:12

AINIESTA +44907

Je kan 433 op verschillende manieren invullen, klopt. Punt naar achter of met een 10. Met een diepe spits of met een inzakkende spits. Met klassieke vleugelspelers of meer met een spelmaker type(Ziyech bijv) en overlappende backs. Je kan met wing backs spelen of met een CV die inschuift.

Dat van gisteren was gewoon God zegen de greep formatie/opstelling en hopen dat het goedkomt. Martin Jol vibes.

01-05-2022 13:23

leppe +224

Waarin verschilt wat je gisteren dan hebt gezien van die verschillende systemen die je noemt? Ik heb inschuivende cv's gezien, combinaties in de ruit op het middenveld, Taylor als spelmaker (fijn dat 'ie zo tweebenig is trouwens, dat wist ik niet). Al die elementen kwamen terug. Dat het dan op papier 442 heet vind ik geen probleem. Als je Haller toch in de spits wil zetten, zou het dom zijn om dan niet ook af en toe van de lange bal gebruik te maken. Tadic daarnaast was wel weer een beetje triest. Die ballen die doorgekopt werden en waar Tadic dan achteraan moest rennen op z'n ouwe dag, haha. Overigens meer een probleem van Haller dan van Tadic, maar ALS je dan Haller wil laten spelen, moet er wel wat snelheid naast of dicht achter.

01-05-2022 13:32

AINIESTA +44907

Wat ik al zei God zegene de greep zonder enig idee erachter.

01-05-2022 13:42

leppe +224

Als je het niet kunt uitleggen, dan denk ik dat je het idee er achter gewoon niet zag :-P

01-05-2022 13:43

Ferd +38536

Dan was jij zeker ook tegen trainers Van Gaal en Cruijff? Onder Van Gaal speelde Ajax 343, onder Cruijff vaak 424

02-05-2022 06:15

AINIESTA +44907

Ik zeg daaronder toch ook 4-3-3 met een inschuivende CV en een 10. Dat dat ook een variant is van 4-3-3.

3-4-3 speel je alsnog met vleugels. 4-2-4 ook(vleugelspelers/spits/schaduwspits). Beide 4-3-3 varianten.

Het is geen 4-4-2 ofzo wat we zaterdagavond zagen.

02-05-2022 10:56

3sterren +20205

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Als de trainer met zijn hoofd al in Engeland zit, dan denken de spelers wel voor hem. Net zoals in zijn beginperiode. En het resultaat is er gelukkig ook naar.

Gewoon per wedstrijd kijken wat er nodig is om de drie punten te pakken en er kan weer een grote fles zilverpoets worden ingeslagen ...

01-05-2022 12:37

godlike +3810

Het interesseert me helemaal niks hoe er nu gewonnen wordt. Als er maar gewonnen wordt. As zomerstop alles weer op een rijtje zetten met alle veranderingen die er plaats vinden.

01-05-2022 12:14

louis60 +11472

Haller zit in een enorme dip. Missen Antony, Pasveer en Nous. TH:"De spelers dachten mee". Sterker: je zag dat het team zijn eigen samenstelling koos. Tadic stond soms zelfs rechts buiten. Haller was regelmatig op het middenveld. Door de vele systeem wisselingen kon Pec het niet meer bijbenen. En ja Pec had op 0-2 voor kunnen komen. En we hadden twee 'once in a life time' goals(Tadic en Klaassen)nodig om Pec te breken. De flipperkast goal van Timber/Klaassen viel ook net goed. Maar de wissels brachten het team meteen weer uit balans. Conclusie: we hebben veel moeite met clubs uit rechterrijtje, TH heeft reserve spelers veel te weinig laten spelen, aan het einde van het seizoen verlies je veel spelers, onnodig van Benfica en de beker. De komende drie wedstrijden worden weer wat moeilijker. AZ kan goed combineren en miste gisteren wat geluk bij schoten en laatste pase. Daarbij is de keeper van Sparta een topper die ik graag bij Ajax had gehad. Heerenveen is beter dan Pec en Vitesse in principe ook. We worden kampioen maar vraag niet hoe. En de missers zijn TH en de technische staf te verwijten.

01-05-2022 11:15

Robertini +39405

Het toont aan dat Tadic gewoon in het centrum moet, spits of AM, voor linksbuiten heeft hij de snelheid niet.

01-05-2022 10:32

TD-Ajacied +3731

Net als in de laatste maanden van 2018-2019

01-05-2022 18:23

Babangida83 +23930

Wat wel bleek was dat je inderdaad een vaste kern van 16 spelers hebt (minstens), zo lang je ze maar minuten laat maken. Van 10 minuten aan het eind wordt niemand wijzer. Is het heel lastig je te bewijzen. Dan is het puur voor t ruiken aan het niveau of iemand die zich heeft bewezen en je wilt wat forceren.

01-05-2022 10:17

Ricoteb +53174

Voordeel van het systeem is dat je wel een hoop voetballers neer kan zetten op het middenveld. Ook denk ik dat dit systeem voor Tadic wel lekker is. Hij kan weer als spits spelen, en staat dus veel in het centrum waar hij gevaar kan stichten. Nog belangrijker is dat hij niet meer alleen in het centrum staat. Als hij laatste jaren eens in de spits stond in een 433, konden de centrale verdedigers zich volledig op hem richten en konden ze hem regelmatig toch aardig uit de wedstrijd halen. Nu heeft hij meer vrijheid om toch ook aan de zijkant te verschijnen. Ik zie dus heus wel voordelen van het systeem. Maar laten we wel wezen, het past totaal niet bij Ajax. Het was heel vaak het geval dat bijvoorbeeld Gravenberch de bal van de ene kant naar de andere kant wilde verplaatsen, maar dat die flank dan gewoon niet bezet was. Verder heb je met spitsen Tadic en Haller nul snelheid en diepte voorin. Naast zijn 2 goals vond ik Klaassen nou niet echt uitblinken, dus als hij zich blijkbaar lekker voelt bij dit systeem, wil ik niet weten hoe hij speelt als hij zich niet lekker in een systeem voelt. En het grootste nadeel vind ik nog, je geeft nog steeds grote kansen weg, en regelmatig een hele berg ruimte. Het is dat die aanvallers van PEC er helemaal niks van kunnen, anders sta je na 20 minuten gewoon met 0-2 achter.

01-05-2022 10:02

trodat4030 +96856

ONTSLAG! 442 is godslastering als Ajax, zeker met 2 beschikbare buitenspelers in Tadic en Daramy (Berghuis niet fit om te starten ga ik best in mee hoor). Iedere speler die hierin heeft 'meegedacht' en uit de jeugd komt ook meteen per direct eruit kegelen, dat zijn geen Ajacieden. Opbokken! Kan me geen flikker schelen dat je nog 2 wedstrijden vd titel en 3 van het einde vh seizoen bent, nu opsodemieteren! Edwin moet je er gewoon vandaag nog uit trappen, maar die zal de ballen er wel niet voor hebben.

4 jaar lang enorme onzin geslikt, maar dit is de druppel, een klap in het gezicht van élke Ajacied. Een farce!

01-05-2022 09:25

Oeroeboeroe +18384

Tsja, in een slappe zak zitten geen ballen. Echt hè en dan ook nog vlak na Johans geboortedag. Ik dacht dat hij niet dieper kon zinken (lees stommer kon doen) maar dit is echt de ondergrens waar hij knalhard is doorgegaan. Wie bewaakt de Ajax cultuur? 🙄

01-05-2022 09:39

Dennis129 +11883

Hou toch op met dat overdreven gedoe man. 4-3-3 is het middel geen doel op zich. Eindelijk weer eens een fatsoenlijke wedstrijd, eindelijk weer eens een ruime zege, tweede keer op rij de 0. Alles was beter dan de afgelopen 2 maanden. Alles is geoorloofd om de schaal binnen te halen. Maar ga jij helden als Tadic en Blind maar ontslaan omdat ze een keer 4-4-2 als noodoplossing zien. Wat een dom populistisch gelul.

01-05-2022 09:53

trodat4030 +96856

Ga je toetsenbord wassen met zeep, hij is enorm smerig gezien alle stierenstront die je eruit perst.

01-05-2022 09:59

Flaco +19583

We moeten de polonaise gaan lopen omdat we met 3-0 van een degradatiekandidaat winnen in een 442 systeem. Met 2 zondagschoten tegen een dwerg van een keeper en een frommelgoal. Met een selectie waarvan alleen Klaassen al meer verdient dan de hele selectie van Pec. Het begint echt steeds triester te worden hier. Met deze selectie moeten we de hele eredivisie aan gort spelen. Nu wordt het nog 3 westrijden zweten en hopen dat Feyenoord nota bene wint van PSV. Hoe ver moeten we nog zakken?

01-05-2022 11:21

godlike +3810

Eigenlijk moet je niet eens reageren op die onzin idd, stelletje Privé lezers. Allemaal emotie en paniek en niet het realisme dat iedere titelkoers gepaard gaat met ups en downs. Er is veel wijziging en dat zit er ook aan te komen. Gewoon de rust bewaren, kampioen worden en as zomerstop alles weer op een rijtje zetten.

01-05-2022 12:17

leppe +224

Ik hoop dat dit satire is :-)

01-05-2022 09:57

trodat4030 +96856

Ik mag hopen dat je dat absoluut NIET hoopt! Anders moet je lekker een cluppie verder huppelen, in Rotje kunnen ze nog wel wat idioten gebruiken.

01-05-2022 10:00

trodat4030 +96856

Nee hoor, maar ik heb wel principes en 433 is gewoon een principe, al speel je met de buitenspelers van o17.

01-05-2022 10:39

leppe +224

De trainer de laan uit sturen omdat hij een keer een wat andere formatie aanhoudt, haha. Grappig dat je dan mij een idioot noemt :-) Ik zie 433 als een middel voor het doel van aanvallend voetbal. Heb gisteren prima aanvallend voetbal gezien, dus je reactie is nogal overdreven wat mij betreft. In ieder geval stukken beter dan de laatste weken in je heilige 433. Over de opstelling daarbinnen valt dan te twisten, maar dat het helemaal ruk was en saai om naar te kijken kun jij toch ook niet ontkennen. Ik heb me voor het eerst sinds weken weer eens vermaakt, plus dat we gewoon een solide 3-0 overwinning gepakt hebben. Taylor, Gravenberch en Kudus samen op het middenveld was wel eens lekker.

Je zou waarschijnlijk ook vooraan staan om Ten Hag de deur te wijzen als hij daadwerkelijk met jongens uit de O17 aankomt en het kampioenschap zou verloren gaan, al dan niet doordat die gasten gespeeld hebben. Echt dom gekwijl dit, sorry. Dat gedweep met je 'Ajax DNA', alsof jij het hebt uitgevonden en alleen te bepalen hebt wie iets goed mag vinden aan de club. Cruijff stond juist voor dynamiek binnen een systeem, waarbij de getalletjes in de linies wisselen en het dus eigenlijk geen ene moer uitmaakt of je het 442 of 433 noemt.

01-05-2022 13:03

Ferd +38536

433 is geen principe. Onder Cruijff (ja, Johan, de beste voetballer van Ajax ooit, de visionair) speelde Ajax ook vaak geen 433. Onder Van Gaal speelde Ajax ook vaak geen 433. Cruijff speelde vaak 424, Van Gaal speelde vaak 343.

02-05-2022 06:19

ram +7283

Al spelen we 6-3-1... lekker boeiend.

Als we goed spelen én winnen is het toch prima. Volgens mij was dit de beste wedstrijd sinds januari ofzo én we winnen een keer afgetekend.

En dan zeiken dat er op papier één speler iets meer naar achteren staat opgesteld. Vrij bizar toch?

01-05-2022 10:06

trodat4030 +96856

Nee, dat we goed speelden maakt helemaal niks goed. Het zag er niet uit! Heb je wel gekeken?

01-05-2022 10:22

HendrikAjax +16836

Trodat, Johan zou zich voor je schamen met hoe je nu aan het reageren bent.

01-05-2022 12:55

ram +7283

Nee. Toevallig een keer niet. Dat geef ik toe. Maar op basis van wat ik lees en de samenvatting was het in ieder geval geen drama. Dat is het al maanden wél.

Dus dan speel je even geen 4-3-3... Echt; waar maak je je druk om? Sowieso is praten over formaties op die manier niet zo snugger natuurlijk. Dan kijk je tactisch gedateerd/beperkt. Je kunt met 5-3-2 bijvoorbeeld véél aanvallender en aantrekkelijker spelen dan met een 3-3-4 ofzo. Het is afhankelijk van spelers, speelwijze, veldbezetting en (tactische) instelling. Daarom: al spelen we 6-3-1. Prima! Als het er leuk uitziet en we winnen, kun je niet tegen zijn.

01-05-2022 13:01

thajax +7423

Wow, Trodat is met z'n verkeerde been uit met gestapt.

Het was een mooie pot gisteren. Tadic, Taylor, Klaassen en Kudus speelden allen goed. Iedereen heeft voorkeur voor 4-3-3, maar als dit nu in de laatste maar wedstrijden nodig is, teken ik ervoor.

01-05-2022 10:10

trodat4030 +96856

Niks verkeerde been, wél met Ajaxdna.

01-05-2022 10:21

DeMagere +23140

Nee, er zijn enkele reageerders hier die blijkbaar in de verkeerde club zijn gestapt. Zo makkelijk onze stijl en identiteit verloochenen. In de week van de verjaardag van Cruijff nog wel. Haast of het bewust is gedaan.

“Als het nodig is”, zeg je. Maar het is totaal onnodig. Je kunt deze wedstrijd tegen de nummer 17 makkelijk winnen met 433. Genoeg vaardige spelers in de selectie en opleiding. Waarom is het bij jullie altijd het een of het ander? Onze trainer kan toch gewoon een keer een elftal met Ajax DNA opstellen. Altijd maar op een of andere manier de boel saboteren met een statische niet mee kunnen voetballende speler ergens op het veld.

01-05-2022 10:53

thajax +7423

Dus altijd rond eind april / begin mei moeten we extra oppassen met creatieve opstellingen? Come on!

En ja, we hadden achteraf gezien dit potje ook kunnen winnen met bijv Hansen op rechts. Maar als je vooraf zag hoe gerust we allemaal waren op een goed resultaat... Dan is het maar goed dat Ten Hag met een creatieve oplossing komt. Ik had en heb meer vertrouwen in Kudus dan in Hansen om Ajax door deze moeilijke fase te helpen. Geldt trouwens ook wel voor Ihattaren. Die mag nog wel wat fitter worden. Daramy had gekund, maar Kudus brengt meer.

O en Ajax DNA? Hij liet Taylor spelen voor Alvarez en kwam met Regeer. Heerlijk toch? Van mij had hij Llansana ook nog wel mogen laten invallen, maar er speelden juist jonge Ajacieden ipv Labyad, Klaiber, enz

01-05-2022 12:54

vandenhaas4 +15090

Ik neem aan dat dit een grap is, maar je weet het soms niet hier op AS

01-05-2022 11:37

HendrikAjax +16836

Zo trodat, lekker nachtje doorgehaald? Dan kom je na een veelste uit de hand gelopen avondje zuipen pas om 9 s ochtends thuis en dan lijkt het je een goed plan om nog zo een tirade te typen.

01-05-2022 12:52

rich67 +6678

Zelden zo’n onzin gelezen als dit. Flikker toch op dramaqueen met je “AjaxDNA”. Er moet gewonnen worden nu de komende wedstrijden om kampioen te worden…. Werkelijk ongelooflijk deze nonsens

01-05-2022 13:02

MichelAngelo66 +22258

Dat onze coach over Utrecht begint is gênant. Haller gisteren goed noemen is nog gênanter. De coach van Ajax..... Als hij daar over begint in Manchester dan wordt ie terecht op staande voet ontslagen. Utrecht! .... mijn god.

01-05-2022 09:19

michaellaudrup +4660

Laat de spelers maar wat vaker meedenken, de wedstrijd werd er wel leuker op. Het komt ook omdat pec meer van de 16 af voetbalde.

01-05-2022 09:09

Ajaxdebeste35 +15493

Moet idd toegeven dat pec in grote lijnen probeerde om te voetballen.
Daarom waren de ruimtes vaak groot n kwamen er genoeg kansen

01-05-2022 09:14

Kingoffdatoilet +17191

Haller heeft een 100% kans gemist. Die heeft dus niet goed gespeeld als spits zijnde.

01-05-2022 08:33

KingOfTheMatch +7037

Voorbereidend werk voor Manchester United Haggie

01-05-2022 08:00

Noxin +15552

Misschien maar goed dat Ten Hag weggaat, hij begint steeds vaker onzin uit te kramen.

01-05-2022 01:40

Oppermachtig +2877

Titel binnenharken en dan gauw pleite gaan. 4-4-2 is niet ok.

01-05-2022 00:59

YRGI +32950

Was het wel een 4-4-2? Werd heel anders ingevuld.

01-05-2022 00:44

DeMagere +23140

Als het geen 4-4-2 was, dan was het nog iets vreselijkers ben ik bang. Haller op rechtsbuiten!? Hoe dan ook, het systeem was alles behalve verfijnd. Totaal geen automatismen onderling. Mooie doelpunten en de nul gehouden, joepie, maar niet voor herhaling vatbaar! Ten Hag, zet alsjeblieft onze juwelen en smaakmakers in!

01-05-2022 00:52

Oeroeboeroe +18384

Dat onze trainer FC Utrecht aanhangt, soit. Maar we hoeven toch niet dat spel te gaan spelen? En dat vlak na Johan's geboortedag. Dan ook nog zeggen dat Haller "uitstekend" gespeeld heeft. Ik lees hieronder dat hij direct ontslag moet krijgen, ik zit er aan te denken om hem ritueel te... ehhh ohnee anders krijg ik daar weer gelazer mee. Doe toch maar ontslag. Ik kan me niet voorstellen dat Reiziger het slechter doet.

01-05-2022 00:36

michaellaudrup +4660

Die twee zitten er echt voor spek en bonen bij, dan neemt hij ook nog van der Gaag mee. Die heb ik hoger zitten dan Reiziger en Bogarde.

01-05-2022 09:11

Babangida83 +23930

Heitinga heeft tig keer meer talent ontwikkelt dan Vd Gaag en ook het voetbal is veel beter. Vd vind ik wel beter bij Ten Hag passen. Net zoals ik ManU ook beter bij Ten Hag vindt passen dan Ajax.

01-05-2022 10:25

Oeroeboeroe +18384

Over Heitinga ben ik het met je eens maar voor 3 wedstrijden zou ik niet alles overhoop halen, maar alleen Reiziger doorschuiven. Ik ga er vanuit dat de lijntjes met opvolgers van ten Hag al gelegd zijn.

01-05-2022 10:57

thajax +7423

Michael, kom jij terug als nieuwe Ajax-trainer? Goede naam, Ajax-dna en ervaring op hoog niveau

01-05-2022 12:59

Tommyshelby +129198

Eigenlijk pijnlijk dat Haller bij zijn 2 vorige clubs is geslaagd in dit systeem. Vandaag leek het nergens op.

01-05-2022 00:14

AlexLitmanen10 +14415

Fc lange bal united.
Dat we volgende keer maar gewoon weer gaan voetballen

01-05-2022 09:02

Babangida83 +23930

Bij West Ham juist niet, dacht ik.

01-05-2022 10:25

Artemio +32019

4-4-2 is opzich niet verkeerd, maar wel wanneer je allemaal spelers hebt die 0 diepte hebben en geen snelheid hebben.

01-05-2022 00:11

AlexLitmanen10 +14415

4-4-2 is niets voor Ajax.

01-05-2022 09:03

trodat4030 +96856

Zolang er 2 buitenspelers beschikbaar zijn, desnoods uit o17, dan is 442 not done.

01-05-2022 09:33

Artemio +32019

Je weet dat Ten Hag nooit een Berghuis of Klaassen zal passeren voor een jongen als Daramy of Unuvar laat staan een jeugdspeler.
Ik vond het gister best slecht. Ik ben ervan overtuigd dat je dit ook niet moet doen tegen AZ.

Dit was juist een ideale mogelijkheid om met spelers met snelheid te beginnen, want PEC speelde 1 op 1 en probeerde vol druk te zetten.

01-05-2022 10:42

036AFCA97 +146682

Ik ben blij als Ten Hag vertrokken is. Leuk hoor, de 3-0 en mooie goals, maar dat we tegenwoordig blij zijn met even niet billenknijpen tegen de nummer 17 zegt genoeg.

Dat die Haller zo lang laat staan en Alvarez brengt kan ik gewoon niet uitstaan. En beloon Ihattaren eens voor z’n hattrick. Het wisselbeleid en de koppigheid stoort me enorm. Ik ben Ten Hag dankbaar voor 18/19 en voor de rest was het allemaal matig tot prima, maar het is tijd voor wat nieuws.

01-05-2022 00:11

Nick14 +25889

Zijn eerste half jaar en het seizoen 19/20 waren matig tot slecht.

01-05-2022 03:04

Kuningaz +5346

Tevreden over het systeem van vandaag? Zucht. Maar dan ook nog Haller goed vinden spelen zegt echt alles. Waarom moet Haller koste wat kost spelen? Omdat die zo duur was? Je gaat mij niet vertellen dat Daramy slechter is op rechtsbuiten dan Haller. Dat is echt onmogelijk! Haller is niet in vorm de laatste tijd en dat is niet erg, maar dan moet je gewoon op de bank worden gezet door een trainer en niet op f*cking rechtsbuiten.

01-05-2022 00:07

tbomas +1348

Bijzonder gebrek aan negatieve reacties hier. Ajax is 4-3-3 of 3-4-3. 4-4-2 spelen is een doodzonde en zou eigenlijk tot direct ontslag moeten leiden. Dat klinkt dramatisch maar denk eens daadwerkelijk na hierover. De laatste die Ajax 4-4-2 liet spelen was Martin Jol en dat leidde de fluwelen revolutie in. Cruyff draait zich om in zijn graf. En dit alles omdat Ten Hag niet durft Haller of Tadic die al maanden kut spelen op de bank te zetten. Lachwekkend en totaal niet des Ajax. Wat maakt Ajax nog verschillend vergeleken met alle andere clubs als we onze eigen voetbalidentiteit loslaten? Zeker Europees. Het aanvallende 4-3-3 maakt ons bijzonder, geeft ons identiteit, geeft ons reden om trots te zijn in een vloedgolf aan waan-van-de-dag-clubs die defensieve en offensieve trainers afwisselen, of met anti-voetbal prijzen pakken.

01-05-2022 00:01

NipeB +15807

Wat een onzinnige reactie. Ajax zou zoveel meer moeten kunnen dan alleen 4-3-3. De topploegen denken al jaren niet meer zo en wijzigen speelwijze tijdens een wedstrijd. Ajax kan je uittekenen wat ze doen, voorspelbaar en makkelijk te pakken. Beetje fysiek en lekker counteren en je wint van Ajax. In systemen denken is zo achterhaald. Gewoon verschillende speelwijzen leren. Daarom zou een buitenlandse coach eens goed zijn. Komen we misschien een keer wel voorbij Spurs/Valencia/Getafe/AS Roma of Benfica. Zo klaar juist met altijd maar hetzelfde en daar steeds mee verliezen als de tegenstander wat beter is.

01-05-2022 00:07

DeMagere +23140

De pot verwijt de ketel dat die zwart ziet!
De wedstrijden die jij opsomt zijn allemaal de verantwoordelijkheid van de trainer zonder historisch besef en verantwoordelijkheid voor het waarborgen van het eigen cultuur. De trainer die ons vandaag 442 liet voetballen. Bijna al die wedstrijden zijn verloren gegaan door te kiezen voor spelen vanuit de angst. Spelers opstellen die voetballend niet meekunnen in het Ajax totaalvoetbal via 433 / 343. Statische draufgangers op ons middenveld.

01-05-2022 00:11

tbomas +1348

"De topploegen denken al jaren niet meer zo en wijzigen speelwijze tijdens een wedstrijd."

Dat is precies mijn punt. Waarin verschilt Ajax nog van de rest van de subtop van Europa als we onze identiteit verloochemen? Dan worden we gewoon een waan-van-de-dag-clubje, resultaatvoetbal op één. Dan heb je nooit meer een uitschieter naar boven zoals de CL van '95 of de CL halve-finale van '19. Dan is er ook geen reden meer om trotser op Ajax te mogen zijn dan de fans van PSV op PSV mogen zijn, of de fans van RB Leipzig op RB Leipzig, of de fans van AS Monaco op AS Monaco. Heel Europa herinnert zich nog onze CL-campagne, niemand herinnert zich die van AS Monaco echt.

Ajax kan wel wat counterpressing toevoegen aan het originele Cruyffiaanse 4-3-3, maar met fysiek vechtvoetbal of lange-halen-gauw-thuis voetbal gaan spelen zoals een optimaal 4-4-2 gespeeld wordt, daar ga je juist nog minder successen mee behalen. Ajax kwam in de door jouw genoemde campagnes wél voorbij Real Madrid, Juventus, Chelsea van de mat gespeeld, Lille, Dortmund, Sporting van de mat gespeeld... Dat was met 4-4-2 ook niks geworden. Of wel, en dan had je wel van een beter team verloren later, en was niemand in Europa impressed door Ajax, waar ze dat nu wel zijn.

01-05-2022 00:15

NipeB +15807

Het punt is juist dat je Spurs had moeten winnen in ‘19 en niet kinderachtig met Blind en De Ligt naar voren moest rennen. Dat naïeve spel komt me de strot uit. Ik zeg ook niet dat wij fysiek moeten spelen of counteren. We moeten er eens wel een antwoord op hebben. Want dat hebben we nu keer op keer niet. Ook Peter Bosz niet of Frank de Boer. Je ziet toch zelf ook wel dat de echt goede CL teams nauwelijks nog aan systemen doen? City tegen Real was een prachtige wedstrijd ook. Die hangen niet zo vast in systemen en dan ook nog eens in 1 systeem. Ajax blijft ook Ajax maar moet slimmer spelen en ook een keer met 3 balcontacten voor de keeper staan. Vooral als de tegenstander beter is. Dat zie ik al jaren niet.

01-05-2022 00:26

NipeB +15807

Ajax speelt al heel erg lang echt niks dat op totaalvoetbal lijkt hoor. Dat was allemaal leuk in de jaren 70 maar voetbal is zoveel sneller en minder op vaste principes gebaseerd, je moet in staat zijn te verrassen. Ajax kan dat niet want hoe wij spelen is van tevoren al bekend. De spelpatronen kan ik allemaal dromen. Je zag dat Benfica ons naar de zijkanten drukte en de voorzetten die wel aankwamen (meeste waren abominabel) wegwerkte. Ajax had de bal maar creëerde niks en had geen antwoord op Benfica. Dat heb ik te vaak gezien, ook al in de kansloze finale tegen Man U onder Bosz of de afstraffingen Europees bij F de Boer. Heeft niks met Ten Hag te maken, maar niet meegaan in de ontwikkeling van het voetbal. Totaalvoetbal was ooit innovatief. Daarom wonnen we toen alles. Je moet innovatief blijven. Dat is Ajax voor mij. Niet vasthouden aan dingen die anno 2022 niet werken. Aanvallend spelen maar wel met veel meer variatie en verrassing. Een NL trainer kan dat niet dus ik zou graag een buitenlander zien.

01-05-2022 00:32

DeMagere +23140

Beste NipeB, je hebt helemaal gelijk, alle spelers op het veld moeten de volledige wedstrijd tot het laatste minuut verstandig en geconcentreerd blijven voetballen. Zich aan de afspraken houden. Daar verschilt niemand van mening met jou. Hierin zijn we het met elkaar eens. Maar wel bij voorkeur met moedig aanvallend combinatie voetbal in een 433 en als het moet en kan 343 systeem.
Je hoeft niet helemaal naar de jaren 70 te gaan. Iedereen heeft het nog over 18/19. Niemand zal zich het geweldige combinatie voetbal van vanmiddag herinneren. Of beter gezegd: willen herinneren. ;)

01-05-2022 00:39

tbomas +1348

Ajax moet innovatiever spelen en niet met exact dezelfde tactiek als in de vroege jaren 70, ja goh. Je misrepresenteert mijn argument nogal. Alles wat ik zeg is dat je niet de principes van totaalvoetbal moet verloochemen. Je moet driehoekjes op het veld hebben om effectief druk te zetten of zelf onder druk uit te spelen, en spelers moeten allemaal goed zijn aan de bal. Dat is voor Ajax met haar beperkte budget de enige manier om een totale uitschieter naar boven te hebben- vertel me welke van al die 'volwassen' teams die een vergelijkbaar budget aan die van Ajax hebben, ooit een CL hebben gepakt? Porto in 2005 misschien? Niemand komt ook maar in de buurt bij het respect wat we oogstten in '95 en in '18. Maar ik hoor ook pochen met City-Real, dat zegt eigenlijk genoeg, twee totaal zielloze clubs die hun eigen Superleague op wilden richten, zeker City. Als dat de standaard is verlies ik liever met mooi voetbal. Want dat is wat het betekent om Ajax-fan te zijn. Dat is waarom Ajax zo'n bijzondere club is. Trouwens ook goed om je te realiseren dat Liverpool, City en Real allemaal 4-3-3 en aanvallend voetbal spelen, maargoed.

Trouwens, 4-4-2 is een tactiek die nog 15 jaar ouder is dan totaalvoetbal. Ik zie vooral een gebrek aan enig realisme of historisch besef van jouw kant, NipeB. En het gezeik over verliezen van United en Spurs na geweldige campagnes waarin we in Europa hoge ogen gooiden onderschrijft dat nog maar eens. Tegen Spurs moet Ziyech gewoon zijn kansen afmaken- en je kan maar bij 1 vd 3 tegengoals van Spurs zeggen dat het naar voren rennen van Blind of De Ligt er een paar procent voor verantwoordelijk was. En dan nog- in een goed uitgevoerde 4-3-3 nemen andere spelers die uitzakken dan de taken over, en is er geen enkel probleem. De uiteindelijke genadeklappen (2-2 en 2-3) kwamen trouwens toen Ten Hag naar 5-3-2 was geswitcht.

01-05-2022 01:11

NipeB +15807

Ik herinner me 18/19 ook. We hadden alleen echt in de finale moeten staan. Lag echt aan ons niet iets rustiger een ruststand van 2-0 over de streep trekken dat we dat weggaven. Dat overheerst bij mij. Thuis waren we dat jaar steeds helemaal niet zo sterk. Die systemen waar jij zo aan vasthoudt, daarover verschillen we van mening. Daar hoor je toptrainers helemaal niet meer over want in het veld verschilt het per fase. Dat is het voetbal van nu. Daarin zijn andere teams innovatiever dan wij.

01-05-2022 06:43

MichelAngelo66 +22258

@snipe. Je zit er wel een beetje naast. Totaal voetbal bestaat juist niet uit vaste principes. Nou ja, het enige is dat er niet aan een vast stramien wordt vastgeklampt. Daarom de naam totaalvoetbal weet je. Dat is helemaal niet passé.

Maar feitelijk ligt het aan de autistische ten Hag. Die laat normaliter alles via de zijkanten lopen. Centraal staat Alvarez in de weg. Daar gaat je verrassing. Nu zet hij wel voetbal centraal met Blind en Taylor, maar dan is hij weer de angsthaas om voorin de zijkanten niet te bezetten. Hij maakt er zelf dan weer een niet passend 442 systeem van.

01-05-2022 09:13

Babangida83 +23930

@NipeB, je verliest Tottenham omdat Pochettino halverwege van systeem verandert en niet opgeeft, waarbij heel Nederland al hun vlucht aan het boeken was. Ten Hag probeerde pas in minuut 80 in te grijpen, door een systeemwijziging te doen naar 5-3-2. Er was totaal geen druk op de bal meer, Magallan kwam er in, kopte onder de bal door en de rest is geschiedenis. Dus juist wat je nu voorstelt, in de vorm van een defensieve wijziging, heeft ons de das om gedaan.

Verder, als je wezenlijk van systeem wijzigt, heb je ook andere spelers nodig. Dus je kunt dat in essentie niet dusdanig veranderen. Je zult met Blind achter altijd de druk op de ketel moeten houden. Anders heb je niks aan hem.

01-05-2022 10:34

WantAmsterdam +116147

Cruijff zelfs heeft bij Barca 3-5-2 gespeeld. Oranje won de enige prijs met 4:4:2.
Het is niet per se het systeem op papier, maar hoe je het interpreteert en hoe je de principes van totaalvoetbal erin krijgt. In realiteit spelen we al heel lang geen 4:3:3, ook coaches zoals Guardiola die op papier soms 4:3:3 spelen, spelen dat in praktijk niet.
Ik ben er ook voor dat we altijd van 4:3:3 uitgaan, maar een keer het systeem wijzigen als het erom vraagt hoeft geen probleem te zijn (dan heb ik het niet over vandaag, dat leek nergens op).

01-05-2022 03:22

Odysseus +14307

Ik ben het zowel met jou @WantAmsterdam en met @tbomas eens.

We mogen prima andere systemen spelen, mits we onze principes niet verloochenen: dominant, attractief en verzorgd voetbal, OVER DE VLEUGELS. Dan kun je soms besluiten om ipv 433 naar 343 of zelfs naar 352 of 532 over te schakelen als de wedstrijd/tegenstander daarom vraagt. Met 2 spitsen spelen kan soms zeer nuttig zijn.

Echter, 442 is een ouderwets en lelijk systeem. Nu stonden er bij ons niet eens echte vleugelspelers in/mensen die diep kunnen gaan op de vleugels. De reden dat Oranje hiermee succesvol was, was omdat we een surplus aan wereldklasse hadden in het elftal en we zo twee toppers centraal in de aanval konden zetten. De meest wedstrijden waren echter, los van de beleving, ongelooflijk lelijk.

01-05-2022 08:17

WantAmsterdam +116147

Ik ben ook geen grote fan van (dit) 4:4:2. Ging me meer over het principe systeem aanpassen/niet altijd 4:3:3.

01-05-2022 13:31

behangdelul +32798

Was het in praktijk nou ook echt 4-4-2? Tadic stond voornamelijk toch veel op links en Kudus zou je voor het gemak als rechtsbuiten kunnen scharen want die was met Klaassen toch lekker rond de 16 aan het zwerven.

30-04-2022 23:54

DeMagere +23140

Niet recht praten wat krom is, lul de behanger. ;)

30-04-2022 23:59

ShiekTakTiek +5934

Door deze variant wordt het nogmaals duidelijk dat Tadic beter tot zijn recht komt vanuit de as met bewegingsvrijheid. Volgend seizoen gewoon vast als valse spits vanuit de as met 2 echte flankspelers zoals bv bergwijn en antony. Als het muurvast zit en je moet opportunistischer gaan spelen kan je alsnog Brobbey erin gooien.

Erachter heb je dan met berghuis, kudus en evt taylor voetballers erachter die rondom de 16 ook gevaarlijk zijn.

30-04-2022 23:49

411 +2879

Mooi. Kampioen. Dan doorselecteren. De

30-04-2022 23:49

NeeI +107804

Systeem sloeg helemaal nergens op en Haller was verschrikkelijk en totaal ongeschikt.

Had dan gewoon Daramy of Unuvar op de flanken geposteerd en was bij jezelf gebleven.

Wat wél (nog steeds) duidelijk is geworden: Tadic is nog altijd je beste spits. Veruit. Nooit meer weghalen uit de punt.

30-04-2022 23:46

Flaco +19583

Ik zit een fanpagina van Ajax en ik lees positieve reacties op het 442 systeem. JC zou TH echt meteen op straat hebben gezet. Dit is gewoon heiligschennis en dan ook nog tegen Pec Zwolle.

30-04-2022 23:42

Steffenhagen +37865

De 4-4-2 variant is na de blessure van Antony volkomen logisch en had eerder gebruikt kunnen worden. Vandaag de combi Tadic - Haller . Tegen AZ zou je ook voor Tadic - Brobbey kunnen kiezen

30-04-2022 23:38

thelordjoshua +10641

volkomen onlogisch als je
Taylor Gravenberch (Kudus ipv Gravenberch in deze vorm)
Kudus (Klaassen in deze vorm van deze wedstrijd)
Berghuis (Kudus/Ihattaren) Brobbey Tadic
kan opstellen

30-04-2022 23:40

Steffenhagen +37865

Dus je bedoelt dus dat berghuis op rechtsbuiten moet ? Dat is nu net het probleem : daar laat hij niks zien . Waarom denk je dat Ten Hag de 4-4-2 bedacht ?

01-05-2022 00:44

thelordjoshua +10641

Brobbey id spits geeft al iets meer diepgang en met een compleet voetballend middenveld kan je er doorheen tikken. Probleem was Alvarez Klaassen en Haller in 1 team

01-05-2022 16:20

trodat4030 +96856

Je kan de PSV trolletjes hier er vandaag perfect tussenuit vissen als moderator, ban waardig, iedereen die het probeert goed te praten hoort hier niet thuis!

01-05-2022 09:49

DeMagere +23140

Ajax is geen FC Utrecht. Punt.

30-04-2022 23:37

In Bassey we trust +15361

Nee wij zijn kampioen..

01-05-2022 00:34

Koningtoto +60477

Sorry, het was best aardig vandaag, heb me prima vermaakt vanaf de 70e minuut of zo, maar wij zijn Ajax. Onze school is 4-3-3. Het was een verkapte 4-4-2, want Klaassen liep geregeld in de spits, maar ik vind dit gewoon niet kunnen als Ajacied zijnde. ten Cate is hier ooit om geslachtofferd geloof ik. De hele rechterflank lag lam vandaag, want je kan van Haller geen acties verwachten. Tegen az gewoon drie spitsen aub.

30-04-2022 23:35

Soccerskins v2 +43348

Ik ben in geen fan van het 442 systeem maar als we daardoor met Taylor en Kudus op het middenveld blijven spelen mag Ten Hag er van mij mee doorgaan. Ik ben enorm uitgekeken op het middenveld met Alvarez, Gravenberch en Klaassen en de aanval met Tadic en Berghuis op de flanken.

Het liefst zie ik ‘gewoon’ een 433 met: Stekelenburg, Regeer, Timber, Blind, Nico; Klaassen, Gravenberch, Taylor; Berghuis, Tadic en Daramy. Dat lijkt me voor de komende wedstrijden de beste samenstelling.

30-04-2022 23:27

thelordjoshua +10641

Gravenberch mag de bank ook wel is weer een graadje warmer maken, Kudus meer impact gemaakt afgelopen 2 wedstrijden dan Graaf afgelopen paar. Laatste waar die goed was, was PSV eerste helft

30-04-2022 23:33

WantAmsterdam +116147

Graaf is vaak je beste middenvelder, houd je ploeg verdedigend overeind.

01-05-2022 03:25

thelordjoshua +10641

Helaas is hij een speler op 8 die aanvallend ook werk moet leveren

01-05-2022 16:19

DeMagere +23140

Ik snap je heel goed. Het is met Ten Hag vechten tegen de bierkaai. Maar Kudus en Taylor hebben inmiddels over meerdere wedstrijden een basisplaats verdiend. Vandaag hebben ze laten zien dat Ajax zulke sterke creatieve spelers goed kan gebruiken op het middenveld. Het zou geen keuze moeten zijn tussen of een middenveld met deze twee smaakmakers of 433 spelen. Het een sluit het ander niet uit.

30-04-2022 23:34

thelordjoshua +10641

Zo zie je ook dat die 2 potentie uitstralen, maar toch een paar foute keuzes en momenten hebben. Maar dat betekent dat t alleen maar beter kan. Volgend seizoen knallen die 2. Ook Regeer hopelijk

30-04-2022 23:37

trodat4030 +96856

433 met Taylor en Kudus is niet zo moeilijk, daarvoor hoef je écht geen 44*kots*2 te spelen.

01-05-2022 09:52

DeMagere +23140

In het land der blinden is éénoog koning. Na de afgelopen wedstrijden waar voetballend bijna niets lukte was het fijn om vandaag af en toe aardig voetbal en twee prachtige doelpunten te zien. Maar met de spelers die wij in de selectie en opleiding hebben is een keuze voor 442 onnodig.

Ajax staat voor 433. Als het moet en kan 343. Ten Hag, maak ajb gebruik van de vaardige en creatieve voetballers die we binnen Ajax hebben rondlopen. 442 tegen nota bene de nummer 17 PEC Zwolle is niet des Ajax.
Ajax is geen FC Utrecht.

30-04-2022 23:22

In Bassey we trust +15361

Maakt niet uit in welk systeem we winnen.. als we maar winnen...

30-04-2022 23:34

thelordjoshua +10641

Oppervlakkig en simpel ventje ben je ook Antonytje, neem t je desondanks niet kwalijk hoor

30-04-2022 23:38

DeMagere +23140

Maar lieve Antony39, waarom niet gewoon kiezen voor winnen met je eigen aantrekkelijke systeem? Waar bijna al je spelers in opgeleid en mee opgegroeid zijn? Waar je naam mee hebt gemaakt?

30-04-2022 23:42

In Bassey we trust +15361

Dat heeft ook de voorkeur.. maar we missen gewoon heel veel belangrijke spelers..

30-04-2022 23:58

In Bassey we trust +15361

Overbodige en denigrerende opmerking..

30-04-2022 23:58

trodat4030 +96856

'Maakt niet uit in wel systeem' WRONG! Maakt wel uit en heel veel ook!

01-05-2022 09:54

SAE +4167

Inderdaad, leuk voor Regeer ook, heel zijn leven 443 gespeeld en mag nu zijn debuut gaan maken als rechtsback in een 442. Het lijkt alsof Ten Hag het voor de jeugd altijd onnodig moeilijker maakt. Gravenberch bijvoorbeeld laten debuteren tegen PSV waarbij je 3-0 achterstaat, Ihattaren laten debuteren in een bekerfinale tegen PSV waarbij je op achterstand staat, Regeer dus in een compleet nieuwe systeem laten debuteren.

01-05-2022 04:54

WantAmsterdam +116147

Ihattaren zou ik niet als jeugdspeler betitelen, maar voor de rest eens.

01-05-2022 05:06

Nr.10 +111236

Jammer dat Pasveer niet meer terug komt dit seizoen. Had dat voor hem ook wel mooi gevonden.

30-04-2022 23:06
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.