Ten Hag ontkent contact met Ajax over eventuele zomerse terugkeer

door Jesse ter Haar 185

Bron Viaplay

Ten Hag ontkent contact met Ajax over eventuele zomerse terugkeer

door Jesse ter Haar 185

Bron Viaplay

Laatst geüpdatet

Erik ten Hag had vooralsnog geen contact met Ajax over een terugkeer bij de club in de komende zomer. De oefenmeester richt zich dan ook volledig op het presteren met Manchester United, de club waarbij hij verwacht ook komend seizoen actief te zijn.

'Feit is gewoon dat ik hier nog een jaar een doorlopend contract heb', reageert Ten Hag op de vraag over een eventuele terugkeer bij Ajax in gesprek met Viaplay. 'Ik heb bewust getekend en ben geen persoon die wegloopt. Ik ga er dus van uit dat ik volgend jaar bij Manchester United ben.' Of er iets van contact is geweest met de recordkampioen van Nederland? 'Nee.'

Een terugkeer in 2024 lijkt er zodoende niet in te zitten voor Ten Hag. Een toekomstige terugkeer echter, sluit hij zeker niet uit. 'Waarom niet? Ik heb een hele goede periode bij Ajax gehad, heb er op een hele prettige manier kunnen werken. Het is een fascinerende club, waar heel veel mogelijkheden liggen.'

Afgelopen week kwam er vanuit Engeland nieuws naar buiten over de toenemende kans dat Ten Hag ook na het huidige seizoen bij Manchester United actief is. Het kwam niet als een verrassing voor hem. 'Ik heb nooit iets anders gezegd. Er is ook nooit iets anders beweerd. Er is verandering in leiderschap en aansturing van de club gekomen, ook in de structuur. Maar nogmaals: ik werk heel goed met deze mensen samen. Je kunt ervan verzekerd zijn dat we op dagelijkse basis met elkaar spreken over volgend seizoen.'

Ten Hag en Slot

Tegelijkertijd kreeg Ten Hag mee dat hij, mocht hij daadwerkelijk in Manchester blijven werken, volgend seizoen een oude bekende treft. Met Ajax nam hij het meermaals op tegen de trainer Arne Slot en juist die oefenmeester staat volgend seizoen voor de groep bij Liverpool. Ten Hag ziet het als een geweldige stap voor de Nederlander. 'Het is geweldig voor hem. Een bevestiging van zijn kwaliteiten. Het is een erkenning als je wordt gevraagd voor de Premier League en bij een club als Liverpool, die een geweldige historie heeft.'

'Je gaat naar een geweldige club met een geweldige fanbase', gaat de voormalig succescoach van Ajax nog even verder. 'Het is uiteindelijk ook heel goed voor het Nederlands voetbal en het Nederlands trainersgilde. Ik ben blij voor hem en het totale Nederlands voetbal.'

Ajax Showtime stelt community-regels op: bekijk het hier!

Lees meer over:
Plaats reactie

Erik20 +7365

Je kan niet hopen op Ten Hag, gaat hij straks naar Bayern, mag toch blijven bij Man U, of hij gaat een jaartje niets doen... zit je weer zoals met Steijn met je 4e keus.

04-05-2024 13:20

ajaxfan1972 +2473

Laat Potter maar komen
Eth mag van mij terugkomen maar niet nu kan alleen maar tegenvallen want diezelfde resultaten kan hij nu niet halen

04-05-2024 13:09

sapp +642

Gewoon Gio pakken.

04-05-2024 09:06

020Dario020 +2068

Deze snap ik even niet??

04-05-2024 11:14

sapp +642

Wat snap je niet? Gio is beschikbaar

04-05-2024 16:02

Ajaxajax1985 +606

Ja en kakkerlak

04-05-2024 23:40

sapp +642

Typisch.. Arsenal, Barca, Oranje, Rangers tellen dan niet meer mee..

05-05-2024 09:02

020Dario020 +2068

Ja beschikbaar is hij zeker, maar echt niet voor Ajax. Mark van Bommel ook een optie voor jou?

05-05-2024 17:32

Bijlmerboy93 +2521

Was een goeie keus geweest als interim ipv John2x, maar als hoofdtrainer echt niet. Speelt zaadvoetbal.

04-05-2024 16:55

JariHeijden +5597

Het lijkt er toch op dat De Telegraaf er compleet naast zat. Ze brengen het nu zo dat Ten Hag niet meer de kandidaat is omdat hij toch bij ManUtd kan blijven. Maar Ten Hag zegt dat hij helemaal niet met Ajax heeft gepraat om volgend jaar eventueel trainer te worden van Ajax.

De verhalen dat Kroes nog een maand op Ten Hag zou willen wachten, kunnen daarmee de prullenbak in. Zoals het AD feitelijk al meldde.

Ik denk niet dat De Telegraaf zoveel ingangen heeft bij Kroes als soms door een enkeling wordt beweerd.

Wellicht heeft Kroes wel met hem gesproken over ooit een terugkeer bij Ajax. Maar hoewel ik Ten Hag een ijzersterke trainer vond bij Ajax, denk ik ook dat zijn terugkeer naar Ajax te vroeg komt.

Ik verwacht Potter.

04-05-2024 08:38

ProfessorX +19827

Ik denk Farioli past beter bij de gedachtes van nu en goedkoper .

Als Potter het wordt zou ik ook niet erg vinden .

05-05-2024 10:49

023Haarlem +3275

Laten we hopen dat Keizer niet komt.
Ik hoop dat Ajax snel met Potter of Farioli naar buiten komt.

04-05-2024 08:27

JariHeijden +5597

Ik geloof niet dat Keizer in beeld is. De Telegraaf komt daar nu mee, maar dat is denk ik gewoon een ballonnetje die ze zelf oplaten. Ze hebben gewoon geen idee en proberen maar wat.

04-05-2024 08:39

EinSteijn +4772

Kan me ook niet voorstellen dat hij nu al terug zou willen komen (ook als hij beschikbaar zou zijn). Moet je denk ook niet willen als Ajax zijnde, recept voor teleurstelling.

04-05-2024 08:07

Ajax-Amsterdam +4191

Ik zou het mooier vinden als hij over een paar jaar terug komt. Ik hoop van harte dat hij nog 1 seizoen bij Man Utd kan blijven en een mooi seizoen kan maken. Een seizoen met weer wat versterkingen en weinig blessures. Daarna naar een andere topclub. En daarna terug naar Ajax, als Ajax tegen die tijd ook weer richting de top is :)

04-05-2024 08:16

Haarlemmer +20591

Heb het idee dat Farioli en Potter een totaal ander profiel hebben of ligt dat aan mij? De ene talentvol en onervaren, de andere meer gepokt en gemazeld. De ene meer klassieke school, de andere veel variatie in systemen. Wel beiden innovatief.

Gezien de geruchten over Chivu (Italiaans sprekende Ajax man) lijkt mij Farioli logischer.

04-05-2024 08:05

HertogH +15843

Potter of Farioli wordt het, komende week duidelijkheid volgens de Telegraaf!

04-05-2024 07:53

Capocapo +12001

Telegraaf ja :) hopelijk hebben ze een keer gelijk

04-05-2024 07:58

Ajax-Amsterdam +4191

Nou, maak je borst maar nat dan haha! Hoop dat ze gelijk hebben. Ze lijken wel weer wat lijnen binnen Ajax te hebben en krijgen zelfs interviews met Beuker.

04-05-2024 08:17

ProfessorX +19827

Beuker is slim ☺️

05-05-2024 10:50

Freddy +11393

Keizer ineens niet meer

04-05-2024 08:21

Bowie +2377

Die proberen gewoon een scoop te maken obv de al bekende info van anderen.
Weer een wilde gok, net als met Ten Hag.

Heerlijk om te merken dat de TG sinds het vertrek van Steijn echt helemaal niks meer door krijgt vanuit Ajax

04-05-2024 09:08

AjaxHoorn +32989

Ik hoop dat we ons niet blind staren op een ervaren trainer. Ik vind dat een beetje net zon kulargument als Henderson voor de ervaring overnemen die duidelijk voetballende kwaliteiten mist.

Van Gaal had nauwelijks ervaring.
Artera had nauwelijks ervaring.
Xabi Alonso had nauwelijks ervaring.
Mourinho had bij Porto weinig ervaring.
Guardiola had bij Barcelona nauwelijks ervaring.
Luis enrique idem
Klopp idem.

Volgens mij moet je een karakter zijn, voetbalgek, met vernieuwende ideeën die weet dat hij de groep hard moet aanpakken maar ook respect bij ze afdwingt door goed te communiceren.

Farioli lijkt met mijn beperkte kennis over hem daar wel binnen te passen.

04-05-2024 06:34

Capocapo +12001

Eens, maar bij een ervaren trainer heb je wel iets meer zekerheid. Die heeft zich al eerder bewezen

04-05-2024 07:59

Haarlemmer +20591

Maar met de huidige staat van de selectie krijgt zelfs Marcello Lippi het lastig

04-05-2024 08:06

AjaxHoorn +32989

Ja maar waar heeft diegene zich dan in bewezen? Ik denk als je iemand van de trainer gilde kan krijgen die een buitencategorie talent is dat je daar beter voor kan gaan. Iemand met exact de visie. Ipv iemand die met ander soort ploegen bv succes heeft geboekt.

04-05-2024 08:25

Ans B +19823

Het woord 'beginnersfouten' bestaat niet voor niets. De vraag is m.i. veel meer of je te maken hebt met - naast die voetbalbezetenheid, want dat kenmerkt vrijwel elke toptrainer - de intelligentie van de trainer, én in combinatie daarmee of hij zelf gevoetbald heeft.

Ik denk dat je met eigen voetbalervaring op redelijk niveau, intelligentie en bezetenheid inderdaad trainerservaring kunt compenseren en de meeste beginnersfouten kunt vermijden. Maar als je vooral een theoreticus bent heb je niet automatisch ook managementskwaliteiten, en mis je misschien eveneens de feeling met echte voetballers om het gebrek aan ervaring te compenseren.

Uiteindelijk gaat het - net als bij spelers - om een totaalplaatje, waarbij het bij trainers waarschijnlijk vooral gaat om didactische vermogens (Van Gaal had b.v. een CIOS-opleiding) en helderheid, people management (dan helpt het als je de voetbaltaal spreekt), alles van voetbal weten, en zowel intuïtief als qua intelligentie in staat zijn een eigen visie te ontwikkelen.

Ik vind Lijnders wel een mooi voorbeeld, net als Schreuder. Beiden schijnen alles van voetbal te weten, de eerste zonder eigen grote voetbalervaring (voor zover ik weet), dus hebben die pré die jij noemt.
Maar bij Lijnders twijfel ik sterk of hij niet vooral een theoreticus is en te ver van een spelersgroep afstaat. En bij Schreuder hebben we zelf kunnen zien dat hij geen didacticus noch een people manager is.

Bij Schreuder heb ik het idee dat hij als persoonlijkheid echt ongeschikt is als toptrainer, bij Lijnders heb ik het idee dat hij eerst in de luwte moet gaan werken, in Engeland (waar hij een uitstekende reputatie en dus gezag heeft), en dan de ervaring moet gaan ontwikkelen die hij bij NEC al is gestart. Ben benieuwd of hij voor zichzelf heeft geëvalueeerd wat daar fout ging en welk aandeel hij daar zelf in had. Heeft hij die zelfreflectie?

04-05-2024 10:10

ProfessorX +19827

Ans de spelers van Liverpool lopen weg met Lijnders .

Farioli is zelfs keeperstrainer geweest en schijnt een fair maar dominante trainer te zijn met veel gogme .
Geen idiote wissels , spel aanpassing een plan b dus .

Heb wat zitten te kijken naar Nice en je zie wel iets herkenbaars aan .

Lijkt me met een combi chivu een heel mooi koppel

05-05-2024 10:58

Ans B +19823

Dat wist ik niet van Lijnders en is dus goede informatie voor mij, dank.
Het is een beetje idioot, ik weet het, maar ik kijk óók met de ogen van Derksen c.s. naar Lijnders, en ik weet bij wijze van spreken nu al hoe zij zouden reageren op hem als het niet direct goed gaat onder hem. Die gaan hem compleet belachelijk maken: iel ventje, doet veel te belangrijk, gedraagt zich als een voetbalprofessor enz. enz.

Daarnaast kijk ik uiteraard naar de afloop bij NEC, maar heb ik helaas geen informatie over wat en hoe het daar fout ging.
Maar er zijn daardoor wel twijfels over hem ontstaan, juist omdat ik geen idee heb wat er is gebeurd. En dan ga ik - zonder kennis - ook maar af op onderbuikgevoelens en zie ik een iel 'ventje', bezeten van voetbal, ietwat wereldvreemd misschien?

Van Farioli weet ik intussen heel wat meer, en ik (zelf eigenzinnig) ben zeer nieuwsgierig naar deze eigenzinnige trainer met een aparte kijk op spelers, naar het schijnt. Maar één ding schrikt mij af bij deze trainer: als hoofdtrainer is hij in drie jaar tijd bij drie verschillende clubs werkzaam; Ajax zou dan de vierde zijn in vier jaar tijd. Dat vind ik erg tricky, te tricky als je niet op één of andere manier kunt waarborgen dat hij niet opnieuw op de volgende trein stapt. En dat lijkt me niet haalbaar, die waarborg.

Maar ik zou het zeker toejuichen als Ajax - als het niet lukt met Potter - uitkomt bij een soortgelijke, moderne, jonge trainer. Soms lijkt het er op dat er een ware golf is van dit soort trainers: Motta, De Zerbi, Farioli, Michel, Alonso - ineens zijn dit bijna 'gevestigde' namen die iedere club wel wil hebben. Ik denk dan al snel dat er daar nog veel meer van zijn, bijvoorbeeld via data op te sporen. En dan kun je navraag doen, kijken naar beelden, kennismaken enz.
Maar misschien ben ik dan weer te optimistisch? Hoe dan ook heeft Ajax zich verdiept en heeft het een overzicht van het trainersbestand, zo las ik ergens. Gezien de werkwijze van Beuker vooral, maar ook Kroes, heb ik daar wel vertrouwen in. Al blijft het de vraag wie haalbaar is en wie niet.

05-05-2024 11:29

ProfessorX +19827

Jij snap het ajaxhoorn

05-05-2024 10:52

Robertini +39178

Ten Hag gaat nu echt nog niet terug komen, dat zou erg slechte carrièreplanning zijn. Zelfs al wordt hij ontslagen, heeft het voor hem totaal geen zin. Hij heeft bij Ajax niks te bewijzen, alleen maar te verliezen.

04-05-2024 02:53

PetrusKeizer +10739

ETH begint in interviews van Gaalachtige trekjes te vertonen. Niveau benjijnouzodomofikzoslim.

04-05-2024 01:51

behangdelul +32615

Raar, had eigenlijk wel verwacht dat ie had gezegd dat ie er klaar voor is om ontslagen te worden en nog even wil cashen en dat ie eigenlijk al bij Ajax heeft getekend.

Man man man

04-05-2024 00:54

AFCACruijff14 +161338

Ten Hag is een baas. Altijd welkom. Schijnbaar is nu even niet het moment nog, maar iedere fan die hem niet terug wil, ooit, verklaar ik voor gek.

03-05-2024 23:49

Ajaxsupporter02 +14019

Dan zijn er dus best veel gekken volgens jou. Heb veel mensen gezien die hem niet terug willen.

04-05-2024 00:01

AFCACruijff14 +161338

Dat zal. Ik kan het niet snappen. Hij heeft 2x een geweldig team geformeerd en er jaren geweldig mee gepresteerd, oa in de CL. En daarnaast is hij iemand die prima een boegbeeld van een club kan zijn. En ja, hij is onhandig voor de camera maar dat maakt hem ook charmant.

04-05-2024 00:10

Ajaxsupporter02 +14019

1 topseizoen in de CL, verder vond ik het Europees teleurstellend met die selecties.

04-05-2024 00:50

LukaLitmanen +81999

Seizoen 21/22 cl was top

04-05-2024 08:18

Ans B +19823

Misschien, als je puur naar de resultaten kijkt, maar persoonlijk kijk ik breder: naar de tegenstanders, naar de vorm van de dag, naar het verkoop van de individuele wedstrijden, en meer algemeen, naar de volledige context.

Het zat Ajax vaak bepaald niet mee, zoals in die knotsgekke wedstrijd tegen Chelsea, maar ook tegen Tottenham. Terwijl bijvoorbeeld in dat seizoen van Liverpool en Atalanta voor mij heel duidelijk er te veel spanning op het team lag, waardoor de eerste grote kansen die Ajax kreeg gemist werden - wat hen uiteindelijk fataal werd omdat zowel Liverpool als Atalanta (beide niet in de wedstrijd) hun kansen wél optimaal benutten.
Ik heb die spanning altijd geïnterpreteerd als de zelf opgelegde druk van de spelers om opnieuw te stunten in de CL.

Dat eerste successeizoen (na eerder al dat EL-seizoen onder Bosz) heeft m.i. óók een averechts effect gehad: er ontstond een enorme honger naar herhaling van die successen. Daar kun je stimulans uit halen, maar jezelf óók te veel druk mee opleggen. Ook in de ED heeft dit in de laatste jaren voor een gebrek aan scherpte gezorgd, in de zin dat de kampioenschappen al bijna als vanzelfsprekend werden ervaren en geen uitdaging meer vormden.

Voor mij leek het er op dat Ajax vooral op mentaal gebied tekort kwam.
Dat kun je TH aanrekenen, maar kun je ook Ajax zelf aanrekenen, in de zin dat daar totaal geen visie op is bij Ajax (en in het Nederlandse voetbal in zijn algemeenheid). Als je een vaste mental coach/psycholoog bij het team hebt (waar ik al lange tijd voor pleit), kun je veel ondervangen. Want als ik gelijk heb met mijn analyse (ik ben psycholoog, geen mental coach), dan zou die vaste mental coach/psycholoog dit zéker hebben kunnen constateren. Die zal te allen tijde zijn invloed uitoefenen om het team (en individuele spelers) óók mentaal goed voor te bereiden.

04-05-2024 10:37

Ajaxsupporter02 +14019

Kan dat ze mentaal te kort kwamen, maar ook tactisch vond ik het vaak niet goed genoeg op 18/19 na en dan bedoel ik vooral in de KO-fase.

04-05-2024 11:30

ajaxminimax +5447

Absoluut. Beste trainer die Ajax in tijden gehad heeft. Dat ie 2 jaar terug wegging was ook echt op het juiste moment, maar als je ooit de kans heb om hem terug te halen moet je het doen. Nu eerst maar een Buitenlandse trainer.

04-05-2024 00:03

AFCACruijff14 +161338

Jaartje eerder weg? We werden in zijn slotjaar kampioen, pakten 18/18 in de CL, bereikten de bekerfinale en speelden legendarische potten tegen oa Dortmund of een 5-0 op PSV.

04-05-2024 12:01

FysioPat020 +25681

Kroes is ondergedoken en probeert sinds 1 week Potter van Ajax te overtuigen. Na 10 ale:

" Alex"?
-Yes Pottie?
"What the fuck is Ossenworst "?
-"Come on Graham. I told you. It's DNA."
" I don't understand. How does it get into my blood then"?
- You have to eat it every day "
" But I am vegetarian "

To be continued...

03-05-2024 23:26

MPAjax +8405

Nog maar een biertje dan of heb je wel genoeg gehad? 🤣

04-05-2024 00:01

ProfessorX +19827

Geen sheppards pie ?🙄

05-05-2024 11:01

FysioPat020 +25681

Shit. Vergeten.

05-05-2024 11:29

ProfessorX +19827

😵‍💫

05-05-2024 11:49

Danielson +50308

He he he he he he he he he he he he he he he he he he he he he.

03-05-2024 23:18

AFCAHoorn +22662

Ik zag eerder vandaag nog een persconferentie van hem, en ongeveer 70% van wat hij zegt is "he".

03-05-2024 23:32

AFCACruijff14 +161338

I like Italy!

03-05-2024 23:50

Bowie +2377

I like de kultjur!
I like de pipol!

Prachtige vent, stralende ogen erbij

04-05-2024 09:11

AFCACruijff14 +161338

Was echt gouden tv. En elke keer dat ''hé!'' erbij, ik hou van Ten Hag. Mooie persoonlijkheid, ook al is het soms awkward.

04-05-2024 12:03

DebesteclubvanNL +988

Iedereen weer helemaal in de stress. Je ziet nu toch wel dat het op bestuurlijk niveau anders is ingericht? Maak mij niet zo druk, is weer allemaal koffie dik kijken. Komt van zelf goed!

03-05-2024 23:17

linksbuiten14 +550

Dan weten we allemaal dat er nu gelijk doorgeschakeld moet worden? Volgende week het grote nieuws dat we eindelijk een nieuwe trainer hebben? Of zal er gewacht worden tot Steijn weer wilt inspringen…

03-05-2024 23:04

ProfessorX +19827

Tot die tijd neemt Valkanis het waar.

05-05-2024 11:02

Le Canard +1257

Wat mij betreft zijn er eigenlijk maar vier opties voor de vacante trainerspositie.

Robert Maaskant
Liet RBC Roosendaal 20 jaar geleden voetbal van een andere planeet (vermoedelijk Saturnus) spelen.

Rob Alflen
Laat eigenlijk overal waar hij komt goede dingen zien. Laatst op een verjaardag nog toonde hij bijvoorbeeld zijn refurbished iPhone 12 aan alle aanwezigen.

Foeke Booy
Don't fuck with Foeke. Een overtuiger, inspirator en beul in één. De Louis van Gaal van het noorden, de Morten Olsen van het zuiden.

Han Berger
Hanmeister, Han het haantje, Hansa Rotstok. Een legende die 46 jaar geleden als jong trainertje de speler Willem van Hanegem al klein kreeg bij FC Utrecht

Verder is het misschien leuk om te melden dat ik vandaag de hele dag oud papier voor Vitesse heb ingezameld. Morgen overhandigt deze jongen hoogstpersoonlijk 3 pond kranten aan John van den Brom.

03-05-2024 23:04

Nr.10 +111040

Huub Stevens?

03-05-2024 23:21

Le Canard +1257

Een droomkandidaat maar onhaalbaar lijkt me. Heeft net bijgetekend bij Vfb Petten dat verdienstelijk 14de werd in de tweede regionalliga.

03-05-2024 23:36

Nr.10 +111040

Wesley Sneijder?

04-05-2024 12:08

Le Canard +1257

Die zou de ideale titulair directeur Catering en snacks kunnen worden. Zijn visie op gefrituurde snacks wordt as we speak bij Inter geïmplementeerd.

04-05-2024 12:38

Nr.10 +111040

Arie van Os?

04-05-2024 14:36

Le Canard +1257

Beetje te jeugdig misschien?

04-05-2024 17:14

Myriad +7053

Aad de Mos wil nog een keer

03-05-2024 23:50

nightgoat +30951

Bíjna goed Le Canard!

Het buitenaardse voetbal van Darth Maaskant
is namelijk afkomstig van de planeet Urinius.

04-05-2024 00:34

Capocapo +12001

Ik mis Mario been

04-05-2024 08:01

Le Canard +1257

Op zich een goede suggestie maar omdat zijn zaakwaarnemer altijd zegt dat je op één Been niet kunt lopen krijg je er meteen altijd die vervelende neef Anton Been als assistent bij kado.

04-05-2024 08:46

Libero +19121

Heb je dit in je eendje bedacht?

04-05-2024 09:28

WeirdAJAX +12172

En Leo Beenhakker? Sef Vergoossen?

04-05-2024 17:29

Tommyshelby +128761

Off-topic: Suarez reageert op een fragmentje van Rijkhoff

https://twitter.com/LuisSuarez9/status/1786488094532800760

03-05-2024 23:02

Bensco +7168

Ik geloof er ook geen snars van dat die terugkomt. Net alsof die zit te wachten op een andere klus terwijl die er net is uitgeknikkerd bij ManU. Zullen nog zat clubs zijn die hem aantrekkelijkere aanbiedingen gaan doen dan dat Ajax dat kan. Zo simpel is het gewoon

03-05-2024 22:56

Ajax1114 +19393

Ik denk dat het de trainer van Nice gaat worden. Zijn al twee delegaties van Ajax op bezoek geweest bij die trainer.

03-05-2024 22:50

Mv9494 +16625

staat wel haaks op wat Beuker zegt met zijn ervaren trainer.

03-05-2024 22:52

Danielson +50308

Die lult ook maar wat raak. Net als de Messias.

03-05-2024 23:19

Ajax1114 +19393

Hahahaha

03-05-2024 23:24

Ajax-Amsterdam +4191

Het is een ding om iets te willen, het is iets heel anders om dat ook te krijgen haha. Misschien lopen ze daarop vast.

04-05-2024 08:26

ProfessorX +19827

@Mv9494 nee hoor de beste man heeft ervaring

Iedereen denkt maar dat de Franse competitie niets voorstelt .

Frailoi met Chivu mooi koppel

05-05-2024 11:06

wijzijndebeste123 +163603

Waar lees je dit van 2x? Ik ken alleen t bericht dat ze n keer zijn langs geweest.

03-05-2024 22:57

Mv9494 +16625

ken ook alleen dat ene bericht. Misschien kunnen we wel een broodje ossenworst naar Farioli sturen als tekenbonus

03-05-2024 22:59

wijzijndebeste123 +163603

Haha. Misschien ossenworst op n pizza? Pizza Osseroni. Voelt hij zich gelijk thuis.

03-05-2024 23:01

FysioPat020 +25681

Osseroni. Hahahaha Hahahaha

03-05-2024 23:10

Mv9494 +16625

hahahahaha heerlijk

03-05-2024 23:14

Ajax1114 +19393

@123, gehoord van serieus iemand met echt goede contacten binnen Ajax. Kon nog niet zeggen dat die trainer het ook gaat worden maar wel van de bezoeken.

03-05-2024 23:26

AjaxHoorn +32989

Ontkende Ten Hag ook niet het contact met ManU destijds

03-05-2024 22:44

ijzerchef +3144

Ten Hag haalt hier keihard de Telegraaf onderuit.

03-05-2024 22:43

w86 +9387

Ten Hag zegt gewoon wat iedereen zou zeggen. Als hij nu zegt dat ie met Ajax gepraat heeft wordt z'n positie bij United onhoudbaar.

03-05-2024 22:57

Mocrodammerr +23007

Obsessie van veel Ajax fans die hopen op terugkeer van ex ajacieden. Heb alle namen wel voorbij zien komen.

03-05-2024 22:29

AjaxHoorn +32989

Er was iemand zelfs die Dani de Wit opperde.

03-05-2024 22:44

Ajax-Amsterdam +4191

@AjaxHoorn wait, what 🤣

04-05-2024 08:32

PuntNaarAchterSVP +5258

Heel gek die collectieve drang naar een geïdealiseerd beeld van wat vroeger was. Oude mensen die weer jong willen zijn. De jeugd heeft het verleden?

03-05-2024 23:25

Arnold.L +2617

Weet wel, Louis van Gaal is ook nooit weer teruggekeerd als trainer. Je weet niet hoe het kan gaan lopen.

03-05-2024 22:29

Aurelius1 +19722

Je kunt met 99,9% zekerheid zeggen hoe het gaat verlopen. Als je goede spelers haalt, gaat het goed. Als ten hag slechte spelers krijgt, gaat het slecht. Zo zit voetbal in elkaar.

03-05-2024 23:14

ditisdebeslissing +4174

Forbs naar krasnodar

03-05-2024 22:21

KVF +995

Waar staat dat?

03-05-2024 22:29

PietZwaar +605

die wordt geruild met Spertsie bonen :)

04-05-2024 00:48

Arnold.L +2617

Ten Hag zal vast wel een keer terugkomen, maar voorlopig nog niet. Nu tijd voor wat nieuws.

03-05-2024 22:18

Dusbaba +15365

Ik zie eerder Slot naar Ajax komen dan Ten Hag.

03-05-2024 22:21

Dapperestrijders +4597

Wat denk je zelf?

03-05-2024 22:24

Dusbaba +15365

Volgens mij is dat wel duidelijk aan mijn zin. En ik meen het echt. Ten Hag komt niet komend jaar. Is het niet ManU dan is het wel een andere club volgend jaar, maar niet Ajax. Dus die zien we hoe dan ook niet binnen een paar jaar naar Ajax komen. Hoe Slot het gaat doen bij Liverpool blijft koffiedik kijken natuurlijk, maar lijkt mij een lastige opgave na de succesvolle periode van Klopp. Dus ik sluit niet uit dat hij het bij 1 of 2 jaar Liverpool blijft. Die zie ik dan eerder naar Ajax gaan dan Ten Hag. Bij Ajax staat hij er goed op iig. En Ajax is dan hopelijk ook iets verder in haar ontwikkeling dus mogelijk weer een interessante plek voor een trainer.

03-05-2024 22:25

Dapperestrijders +4597

Slot komt echt niet naar Ajax, never nooit. Die gaat komende 10 jaar gewoon cashen in het buitenland. Dat is net zo iets als Brobbey naar Feyenoord

04-05-2024 00:01

Dusbaba +15365

De banden van Brobbey met Ajax, lijken mij toch iets sterker dan de banden van Slot met Feijenoord. Maar we gaan het zien allemaal. Het zou een scenario kunnen zijn. Eerst maar eens komend seizoen een gezonde basis proberen te leggen.

04-05-2024 00:04

Dapperestrijders +4597

Zie nog eerder Bosz terugkomen dan Slot

04-05-2024 04:33

Dapperestrijders +4597

Verstandig van ten Hag door te zeggen dat hij geen contact heeft gehad met Ajax, dat zorgt alleen maar voor verwachtingen waar de pers gretig op inspeelt. Hij kan alleen maar ontslagen worden, dan wordt het een ander verhaal.

En tot Slot, een hard gelach als Slot roept dat hij naar Liverpool gaat maar er nog geen contract is getekend en nog een harder gelach als het niet door gaat, dan kan je maar beter je kop houden tot dat het echt rond is.

03-05-2024 22:13

Eurysaces +29520

Ten Hag is niet de juiste kandidaat, die moet je een goed team geven met een stabiele basis, dan kan hij het verder ontwikkelen. Bij Ajax is er nu niks van dat, we hebben een trainer nodig die iets op kan bouwen. Zoals Bosz dat deed na de ellende van Frank.

03-05-2024 22:05

Lazell +16989

Bosz opbouwen? Die heeft hier 1 jaar gezeten. Stapte op de eerste de beste trein met een of ander lul-excuus. Had ook wel een hele goede selectie met Onana, Sanchez, De Ligt, Ziyech, Klaassen, Traore, Dolberg, Veltman, Younes.

03-05-2024 22:42

Ajaxsupporter02 +14019

6 van die spelers speelden niet onder De Boer.

04-05-2024 00:04

JaapStam +136859

Ik drop gewoon even een naam; Mourinho!!!

03-05-2024 22:05

FysioPat020 +25681

Gerapporteerd.

03-05-2024 22:07

FysioPat020 +25681

Dobro veče

03-05-2024 22:18

Dapperestrijders +4597

Kompleet gestoorde mafkees maar wel een winner.

03-05-2024 22:22

FysioPat020 +25681

Erik binnenkort in Lederhosen en een literglas Weizenbier strontlazarus bezopen op t Oktoberfest in München zingend:
"90 minuten lang, voor onze club uit Amsterdam
Gekkenhuis op de tribune..."

03-05-2024 22:03

Dapperestrijders +4597

Onze Erik in lederhosen en zo'n mal groen gleufhoedje op, ik zie het wel gebeuren net als v. Gaal en Robben toen.🍺

04-05-2024 00:11

JoshuaSmits +9376

Eigenlijk ben ik er wel blij om. Hag is een prima trainer, maar we moeten vooruit, en niet in het verleden blijven hangen. Zo'n terugkeer kan alleen maar tegenvallen na alle successen. Een moderne trainer met een eigen visie . Aanvallend en attractief voetbal kun je op verschillende manieren spelen het hoeft perse tiki taka combinatie voetbal te zijn. Kijk het verschil tussen Guardiola en Klopp bijvoorbeeld. Ik wil graag eens een energiek Ajax zien. Hoog druk, veel beweging, opkomende backs en vooral een hoge intensiteit.

03-05-2024 21:59

Orangesoul +5988

Alsof ten Hag de verlosser is? Die is bezig zn trainerscarriere op te bouwen en komt echt niet terug voor Ajax. Klinkt haast wanhopig van Ajax kant uit. Potter is ook niet de redder in nood! En Ravioli van Nice is maar afwachten wat het is!

03-05-2024 21:49

Balgevoel +30849

Precies. Mogen al blij zijn als een bewezen vakman zin heeft in (dit) Ajax. En die zullen we dan wat tijd moeten geven. Al blijft het knap dat we met Schreuder, Heitinga, Steijn en Van 't Schip achtereenvolgens vier coaches voor de groep hebben weten te krijgen wier plafond ver voor Ajax al in zicht was...

03-05-2024 21:52

Leonardo +250

I like Italy

03-05-2024 21:42

Balgevoel +30849

Hahaha dat was prachtig 😂😂😂

03-05-2024 21:54

nightgoat +30951

I like Farioli😎

03-05-2024 22:01

Balgevoel +30849

Denk je dat-ie op die leeftijd al stoïcijns genoeg is voor een club als Ajax?

03-05-2024 22:14

nightgoat +30951

"Het leven van een mens is wat zijn gedachten ervan maken."
🤓


― Marcus Aurelius
Romeins keizer (121 - 180)

03-05-2024 22:38

PuntNaarAchterSVP +5258

Marcus Aurelius lijkt me een beetje oud om de juiste energie op deze groep over te brengen

03-05-2024 23:44

Ricoteb +53174

Ik heb net ook stukjes van dat interview met Viaplay gezien, tenenkrommend. Word een doodnormale vraag gesteld over hoe Ten Hag de uitspraak “United is de meest attractieve en dynamische ploeg van de Premier League” bedoelde. Hij was helemaal gepikeerd, interviewer had z’n research niet gedaan, met sprints en snelheid waren ze echt de beste ploeg blabla. Ik ben eigenlijk wel blij dat ie niet komt, want dat gedraaikont heb ik niet zo’n zin in. United speelt het hele seizoen ruk, maar hij is boos als we daar iets van zeggen. Periode Ten Hag bij Ajax is voorbij, laten we gewoon doorschakelen.

03-05-2024 21:38

NIO +3006

Ten Hag ging door de jaren heen behoudender spelen dat vond ik wel jammer want als ajax zijnde is dat tegen 15 van de 17 clubs echt niet nodig. Daarom ben ik altijd fan geweest van Peter bosz of hij nou heracles vitesse ajax of psv coach hij speelt altijd mooi aanvallend voetbal.. en als je een topclub bent dan moet dat de norm zijn zekerheid inbouwen en behouden gaan spelen past gewoon niet bij een club als ons.

03-05-2024 22:01

Ricoteb +53174

Het heeft niet perse met behoudend spelen te maken. Het probleem was dat hij na het vertrek van Frenkie, De Ligt en Schone nooit meer die balans heeft kunnen vinden bij de restverdediging. Die vond hij weer met Alvarez, maar dat maakte de opbouw weer onmogelijk, waardoor ie met Haller een targetman nodig had om onder druk uit te komen. Ten Hag zat volledig vast in z’n eigen hoofd, iets wat ie nu bij United ook heeft. Hij moet eigenlijk een jaartje niks gaan doen. Veel beelden van De Zerbi, Guardiola, Xabi Alonso gaan kijken. Zichzelf weer opnieuw uitvinden.

03-05-2024 22:09

Spelvreugde +4611

Eens. Ik zei tijdens zijn Ajax-periode al: TH is een goede coach maar geen top-coach.

03-05-2024 23:04

Aurelius1 +19722

Het is een gotspe, de zelfoverschatting van trainers. Ten Hag moet God op z'n blote knieën danken dat Overmars 'm een geweldig elftal gaf en daarmee Ten Hag 'creëerde'. Zo is de communicatief slechtste trainer ooit (kan geen twee zinnen aan elkaar rijgen zonder te hakkelen) zelfs bij United terechtgekomen. Hij moet elke dag het kruis kussen dat supporters zo religieus zijn dat ze denken dat trainers hoogstpersoonlijk de prestaties bepalen. In die immaginatie en perceptie bestaat ten hag. Maar nee, er wordt een normale vraag gesteld en trainers schieten in het verweer, behandelen iedereen als kleuters, doen net of ze de bal uitgevonden hebben en lopen vaag te zwammen over verticale looplijnen. Wanneer stopt dit theater eens?

03-05-2024 23:23

MisterAFCA +6415

Denk jij dat Steijn hetzelfde had gepresteerd met het elftal dat Overmars Ten Hag gaf?

04-05-2024 01:07

Aurelius1 +19722

Het is al wetenschappelijk bewezen dat trainers geen invloed hebben op de prestaties, dus uiteraard.

Reminder:.

Neres
Dolberg
Ziyech
De jong
Schöne
Van de beek
Tagliafico
De ligt
Blind
Mazraoui
Onana

80% van deze epelers ging naar een subtopper of topclub in Europa.

04-05-2024 02:34

AjaxDeBesteClub +18786

80% van die spelers is nooit meer zo ver gekomen in de champions league. En 60% van die spelers is niet succesvol geweest bij een topclub. Deze lijst bewijst juist dat teams boven zichzelf uit kunnen stijgen.

04-05-2024 03:17

Aurelius1 +19722

Het was gewoon een geweldig elftal. Dat ze wat boven zichzelf zijn uitgestegen (net als Herculus tegen Ajax) heeft helemaal niets met hakkelaar Ten Hag te maken. En al zeker niet met zijn dramatische wisselbeleid. Jij en ik zouden het beter hebben gedaan qua wissels.

04-05-2024 07:06

markk +8900

"Yes, the results are not great, hé hé, many players are injured, hé, but I don't talk with Ajax, hé, I am a United coach, hé"

03-05-2024 21:37

Flaco +19583

Iemand enig idee waar Kroes is. Het is wel heel stil rondom hem sinds hij TD is. En was hij niet al rond met Potter?

03-05-2024 21:36

gi0vanni +7174

Kroes? Dat hoef je niets meer over te horen. Hij kan zijn plannen niet meer uitvoeren en de gene die het verpest hebben blijven zitten.

03-05-2024 21:38

twynestar +28284

of is het vrij normaal dat je een td gewoon niet constant hoort en trainers geen paar dagen na zijn aantreden aangesteld worden?

03-05-2024 21:41

gi0vanni +7174

Maar het is niet normaal dat je een directeur de functie technisch directeur geeft.

04-05-2024 12:02

AjaxDeBesteClub +18786

Alles wat we hoorden was onwaar en stemmingmakerij vanuit het Kroes kamp.

03-05-2024 21:39

AJAX020ADAM +6930

Kroes is bezig achter de schermen, om Robert Maaskant, voor twee jaar vast te leggen.

03-05-2024 21:40

Dapperestrijders +4597

Geduld, geduld, komt goed.

04-05-2024 04:35

Aurelius1 +19722

Vreemd dat een trainer die er dit jaar niets van gebakken heeft gehaald moet worden. Er zitten zelfs mensen te hopen dat ie ontslagen wordt zodat Ajax 'm kan halen. Een zeer vreemde logica. Dus als je geen reaultaten behaalt en ontslagen wordt is dat tegenwoordig een criterium dat je gehaald moet worden. Maar goed, er is geen logica in de voetballerij, het is een wereld die op z'n kop staat, dat weten we al lange tijd.

03-05-2024 21:36

AjaxDeBesteClub +18786

Ten Hag heeft nog steeds iets van 1,93 punten per wedstrijd gehaald als coach bij United. Dat is niet slecht.

03-05-2024 21:38

Ricoteb +53174

Dat is helemaal geen vreemde logica. Ten Hag is als trainer namelijk helemaal niet van invloed op de resultaten van Man Utd. Het is puur hopen op slechte resultaten, zodat het onderbuikgevoel van het bestuur en de supporters van United gaan zorgen dat hij weg moet.

03-05-2024 21:41

NoPants +7488

Het maakt jou toch niks uit welke coach er komt?

03-05-2024 22:29

Amp +37642

Vreemd dat 't ineens de coach is die er niks van heeft gebakken. Een gaat toch om de spelers?

03-05-2024 22:36

Dapperestrijders +4597

Al zou hij ontslagen worden dan gaat hij naar Bayern die zeer serieus in hem geïnteresseerd zijn en CL spelen.

04-05-2024 04:37

Dapperestrijders +4597

Mazraoui en de Ligt zouden dat toejuichen.

04-05-2024 04:40

sapp +642

Ten Hag was gewoon name dropping van Kroese,,, omdat hij ooit iets voor hem betekend heeft denkt ie dat ie nog wat kan vereffenen bij hem.. maar dat is nu echt niet het moment.. ETH gaat na ManU echt nog wel Ff vlieguren in de top-3 competities pakken

03-05-2024 21:34

jeffrey_van_der_sluis +30388

Logische woorden met een restant aan competitie wedstrijden en een FA-cup finale voor de boeg, die gaat niks zeggen natuurlijk (en das logisch)

03-05-2024 21:33

thepower1990 +35726

De enigste voor wie Ten Hag een optie was zijn Janssen en Janssen van de Telegraaf.

03-05-2024 21:32

nightgoat +30951

In alle onbescheidenheid zie ik om verschillende redenen ten Hag, Keizer -sowieso niet als hoofdcoach- en ook Pottermans niet naar Ajax komen.

Pizza!

03-05-2024 21:24

JoeBlow +8181

Goed man. Minstens 6 artikelen op AS over de komst van Ten Hag - en de beste man heeft geen contact gehad met Ajax.

03-05-2024 21:22

Dapperestrijders +4597

AS schrijft ook maar wat, zodat wij weer kunnen reageren op kul berichten😖

04-05-2024 04:43

AFCA020! +6096

Mooi zo 👌🏻👍🏻

03-05-2024 21:18

ajaxwestland09 +28948

Wordt gewoon potter

03-05-2024 21:17

Patrick78 +51871

Zou een droom zijn

03-05-2024 21:18

LukaLitmanen +81999

Fijn.

Ajax heeft een buitenlandse trainer nodig

03-05-2024 21:16

Patrick78 +51871

Geen Ten Hag
Geen Potter
Waarschijnlijk geen Farioli

Keizer wordt de nieuwe trainer van Ajax 1

In Nederland geboren ✔️
Kaal ✔️
Ajax-DNA ✔️

03-05-2024 21:12

ajaxwestland09 +28948

Aldus Febo verweij

03-05-2024 21:17

Mv9494 +16625

Broodje Ossenworst ✔️

03-05-2024 21:45

PuntNaarAchterSVP +5258

Ik zou de komst van Keizer toejuichen, we speelden toen leuk voetbal

03-05-2024 22:14

Oxxer +163915 moderator

ETH mag komend seizoen gaan bouwen aan een nieuw Man Utd, selectie gaat flink op de schop, zolang hij zich niet bemoeit met de aankopen wordt het misschien wat.

03-05-2024 21:11
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.