Ten Hag: 'Focus volledig op Ajax, volop aan het plannen voor het nieuwe seizoen'

door Bart Veenstra 69

Bron Sport1

Ten Hag: 'Focus volledig op Ajax, volop aan het plannen voor het nieuwe seizoen'

door Bart Veenstra 69

Bron Sport1

Laatst geüpdatet

Erik ten Hag wil zich voorlopig alleen maar focussen op Ajax. De oefenmeester vertelt in een interview met het Duitse Sport1 dat hij al volop bezig is met de plannen voor het komende seizoen. Tegelijkertijd wil hij een vertrek niet helemaal uitsluiten.

'Mijn focus ligt momenteel alleen op Ajax', stelt de trainer. 'Maar in het voetbal weet je het nooit. Ik wil niets uitsluiten. Momenteel ben ik bij Ajax werkzaam om hier te presteren. Met de bekerfinale tegen PSV hebben we in totaal nog acht finales te spelen en daar heb ik al mijn energie voor nodig.'

Ten Hag zou het dan ook zonde vinden om zijn energie te verspillen aan andere zaken. 'Ik weet dat in het voetbal alles van de ene op de andere dag kan veranderen. Mocht ik op een gegeven moment besluiten om de volgende stap te zetten, hoop ik dat de mensen hier het begrijpen.'

Geruchten over Manchester United

De geruchten over een eventuele overstap naar Manchester United gaan al langer. Naar verluidt zou Ten Hag al gesproken hebben met de clubleiding van Manchester United. 'Iedereen kent elkaar in de branche', zegt Ten Hag. 'Er zijn altijd gesprekken met vertegenwoordigers van andere clubs, dat is normaal. Manchester United is een geweldige club met geweldige fans.'

'Maar ik kan mezelf alleen maar herhalen: mijn volledige focus ligt volledig op Ajax! We zijn al volop aan het plannen voor het nieuwe seizoen', spreekt Ten Hag hoopvolle woorden voor een langer verblijf in Amsterdam. Na afloop van het seizoen zal Ten Hag met Ajax om de tafel gaan. 'Dat heb ik tot nu toe na elk seizoen gedaan. Dat zal ook dit keer het geval zijn. Ik kan wel zeggen dat Ajax en Erik ten Hag op dit moment erg blij met elkaar zijn.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Simpelishetmoeilijkst +25262

Ben erg benieuwd of Reiziger het kan overnemen. Kan dingen goed verbaal overbrengen. De vraag is of hij de verantwoordelijkheid goed aankan. Vind hem een zeer interessante optie.

03-04-2022 17:12

Andersen de man +2002

Bij zulke uitspreken, net als in de politiek ("ik ga optreden, niet aftreden"), krijg je altijd het gevoel dat het een voorbode is van het tegenovergestelde.. een frisse wind zou ik verwelkomen, maar ik heb weinig idee wie dat moet doen. Waarschijnlijk dan een interne trainer. Was Van der Gaag nu niet laatst aangenomen als vervanger van een vertrokken jeugdtrainer? Ik mm

02-04-2022 15:08

trooop +3885

Dit is een schoolvoorbeeld van hoe je indirect aan de wereld laat weten dat je vanaf komend seizoen beschikbaar bent. Zo'n interview met een serieus, semi-groot buitenlands medium komt altijd op hetzelfde moment. Jezelf positioneren, zou je het kunnen noemen. Typische carrièremove.

Nu alleen nog hopen dat hij zich in werkelijkheid niet teveel met volgend seizoen bemoeit, anders hebben we nog jaren last van nog meer typische ten hag-aankopen.

01-04-2022 22:58

3sterren +20205

Ten Hag weet ook hoe hij op zakelijk gebied kan scoren. Een dubbel met het huidige team kan zowel Ajax als hemzelf enkele miljoenen euro’s extra opleveren.
Hij laat zich nog niet in de kaarten kijken, verstandig, maar ik heb een gevoel dat hij volgend seizoen gewoon weer voor de op enkele posities aangepaste groep zal staan.
Zijn insteek tijdens de onderhandeling zal worden:
1 meer geld;
2 meer invloed op het technische beleid.

Zondag eerst maar eens Groningen naar de slachtbank leiden ...

01-04-2022 21:00

Ajax4proud +10866

Zaterdag bedoel je!

02-04-2022 15:44

Barric +771

Ten Hag is een geweldige coach en als Ajax over 8 wedstrijden wederom met de landstitel en de KNVB beker aan de haal gaat, hoop ik toch dat Ten Hag vertrekt.
Dan heeft ie 't in vierenhalf jaar uitstekend gedaan maar veel beter zal het daarna mijn inziens niet meer worden.
Het kan dan geen kwaad voor weer een nieuwe frisse wind.
Ik denk dat Michael Reiziger een uitstekende opvolger van Ten Hag zal zijn!

01-04-2022 19:51

Nr.10 +111236

@barric, ik ben wel benieuwd of Reiziger echt een optie is. Past wel in ideaal van de club om ook mensen zelf op te leiden voor posities in de directie en in de trainingsstaf. Reiziger heeft een tijdje bij Jong gezeten en nu ook al een jaar of drie (?) als assistent bezig. Daarvoor ook wat bij Sparta gedaan nog. Het enige wat hij nu nog zou kunnen doen is een kleinere Eredivisieclub trainen, zoals bijvoorbeeld Bosz en Ten Hag wel al (beiden goed) hadden gedaan. Ik vind hem altijd wel goed overkomen, Reiziger, en veel goede externe kandidaten heb ik niet langs zien komen.

02-04-2022 01:57

Barric +771

Reiziger heeft het ook een keer overgenomen toen Ten Hag geloof ik ziek was en toen vond ik hem zowel als coach op het veld als achteraf bij de nabesprekingen verbaal goed over komen met zinnige teksten!

03-04-2022 16:55

Nr.10 +111236

Ja, toen in december even, toen Keizer was ontslagen en voordat Ten Hag arriveerde. Toen vond ik ook dat hij heel goed over kwam inderdaad. Er is niets mis met hem, behalve dan dat hij zich nog niet heeft bewezen als hoofdtrainer op een serieus niveau.

03-04-2022 17:05

Barric +771

Klopt helemaal. Toch heb ik daar een goed gevoel bij.

04-04-2022 00:27

DrFootball +15144

Mocht Ajax op de hoogte zijn van een eventueel vertrek, dan mag ik aannemen dat Erik geen inbreng meer heeft in de samenstelling van de selectie voor volgend seizoen.

01-04-2022 19:08

Berghuis +14365

Dat mag ik ook aannemen en daarop baseer ik dus ook tegelijk dat een akkoord tussen Ten Hag en Man United nog helemaal niet zo dichtbij is als menig mens denkt. Ik denk tegelijk dat Ajax hem een goede aanbieding gaat doen te blijven.

01-04-2022 19:34

afca85meer4ever +2955

Waarom geven we Erik niet gewoon 6 miljoen netto ofzo? We gaan echt niet een betere krijgen.

01-04-2022 18:31

RN +14719

Helemaal mee eens! Goud waard die man

01-04-2022 18:32

afca85meer4ever +2955

Ja toch! Van mijn part flikkeren ze Blind eruit en geven ze die 3 miljoen extra aan Erik. Die is zijn geld toch niet waard.

01-04-2022 18:53

mickey2602 +4775

100% eens! En het mooie is,er zijn er zoveel die zeggen dat Erik maar een andere club moet gaan zoeken maar als je dan vraagt wie er dan trainer bij Ajax moet worden dan weten ze het (vaak) niet. Dus om iemand weg te hebben mag de supporter wel het een en ander roepen maar als het gaat om wie er dan voor in de plaats komt dan is het of,ik weet het niet of,dat moeten ze bij Ajax maar bepalen.

01-04-2022 18:34

FTS95 +16076

Niet mee eens. prima gedaan, maar tijd voor vers bloed, ook in de selectie trouwens, die opnieuw gaat bouwen aan iets moois

01-04-2022 18:37

Schip +23491

Zou je weleens kunnen verrassen.

01-04-2022 19:13

Oeroeboeroe +18384

Voorbereiden op volgend seizoen, een extra sloper op het middenveld. Ik gok dat Gudelj weer terugkomt.

01-04-2022 18:08

SAE +4167

Magallan op het middenveld!

01-04-2022 19:47

RN +14719

Iemand een idee of timber heeft getraind?

01-04-2022 18:04

Msc +14160

Th is een trainer om de top te ergeren .. geen trainer voor de top

01-04-2022 17:57

Harold +10579

Waarom spelen wij eigenlijk morgenmiddag al?

01-04-2022 17:41

Redrum +96117

Omdat er bij het maken van deze planning op werd gerekend dat Ajax volgende week de eerste wedstrijd van de kwartfinale CL zou spelen. Iets dat ik de makers van dit schema niet kwalijk kan nemen.

01-04-2022 17:42

Juichtoon +32555

Bijtekenen Erik. Rust in de tent en verder bouwen. We hebben uitdagingen genoeg.

01-04-2022 17:39

gusanito +5447

Ik ben echt bang dat Ten Hag 'the laughing stock' zal worden in Engeland. Het lijkt me zoveel beter voor hem om naar Duitsland te gaan.

01-04-2022 17:17

Mocrodammerr +23049

ten hag is verrie kreesie if hie koos toe manchester united

01-04-2022 16:48

Newbee34 +6724

Voor hem het juiste moment om te vertrekken natuurlijk. Aardig wat spelers vertrekken, aantal die aan vervanging toe zijn.

De Klaibers en Labyads die uit de koker komen van Ten Hag.

Qua prestaties op het eerste oog natuurlijk prima gedaan, maar had er ook wel de spelers voor. Stapte het juiste moment in. Kwalijke wissels ook. Of te laat wisselen of een talent die nog even mag invallen in de 87e minuut met een 3-0 voorsprong.

Het gaat volgend seizoen sowieso lastig worden om iets moois neer te zetten met of zonder Ten Hag. Wellicht dat een nieuwe trainer nieuwe spelers kan brengen.

01-04-2022 16:40

Velibor30370 +4158

Nu kampioen worden zodat r rust in de tent is en dan wordt volgend seizoen een klapper met andere trainer, gassies uit Jong en 1 of 2 aankopen die allemaal frisse wind met zich meebrengen. Komt goed, don’t worry be happy!

01-04-2022 17:26

Steffenhagen +37865

Erik is weg dat is intern al veel langer bekend . Wat nog open is naar welke club hij gaat . Ajax moet nu wel in actie gaan komen .Slot komt niet . Dan blijft de onvermijdelijke Peter Bosz over . En dat is tov ten Hag een forse stap terug

01-04-2022 16:14

fc Barcelona_ke +19255

Ten Hag dachten we ook vorige jaar al weg. hij bleef dankzij Overmars. ik zie em wel kans aanwezig nog jaartje blijven, maar kans ook aanwezig dat hij vertrekt. naar United is echt verkeerde club gekozen! United heeft sinds pensioen van Ferguson geen ideale trainer met ideale spelerbeleid! veel goede spelers ingekocht en past niet een systeem waar United speelt! zelfs Ronaldo heeft moeite mee!

01-04-2022 16:37

markk +8904

Nagenoeg iedere trainer is een flinke stap terug tov Ten Hag. Of het nou Bosz, Heitinga, De Boer, De Jong, Jonk of Jans is. Mocht Erik vertrekken zou ik Ron Jans wel willen zien.

01-04-2022 16:40

Jariiii +22105

Wie zegt dat Slot niet komt? Tussen de regels door hield hij de deur open.

01-04-2022 17:20

Hetzijnmaar +5453

Bezig met volgend seizoen wie wil je allemaal kopen Erik ?
ipv spelers van de Toekomst beter te maken bij een voorsprong die jongens voor de leeuwen gooien jou wisselbeleid is schandalig
Hoe je met Noa Lang en Nico bent omgegaan is ook schandalig
Met het budget wat jij te besteden had en het talent van de Toekomst erbij had elke trainer in de eredivisie nu boven aan gestaan

01-04-2022 16:14

Wouter.H +11162

Leest lekker weg dit

01-04-2022 16:22

UfoPiloot +493

Noa Lang, serieus?

01-04-2022 16:29

AjaxBigStars +995

Noamed Lang

01-04-2022 16:34

eenAjaxfan +20369

Dit is echt weer zo'n bericht wat je op twee manieren uit kan leggen....
Je kunt er gewoon niets mee.
Ik hoop dat hij blijft, velen hier zullen hopen dat hij gaat.
Maar ik vraag me oprecht af wie hem op zou moeten volgen...

01-04-2022 16:12

Nr.10 +111236

Iedereen zal het natuurlijk begrijpen als hij naar United gaat. United blijft gewoon een hele grote club, met goed beleid kan je daar binnen een paar jaar weer voor alle prijzen spelen. Is natuurlijk een mooi project. Voor een trainer moet het vooruitzicht ook wel lekker zijn, dat je eens een team kan bouwen waarbij je elk jaar wat erbij kan doen, in plaats van dat je beste spelers elk jaar vertrekken.
Ten Hag heeft Ajax genoeg gegeven, hij gaat niet na één jaar weg, en is ook gebleven na 18-19, hoewel hij net als iedereen ook wel wist dat zo’n seizoen bijna onmogelijk te evenaren is. Als hij dit seizoen weer de dubbel pakt, gaat hij de geschiedenis in als een clublegende: de wat onhandig overkomende en stronteigenwijze Tukker, die naar Amsterdam kwam en een van de succesvolste Ajax-trainers ooit werd binnen 5 jaar. Hopelijk is de balans zo, dat hij na dat eerste halfjaar elk seizoen eerste is geworden, en als enige trainer ooit drie keer de dubbel heeft gewonnen. Wat Ajax onder hem Europees heeft laten zien wordt denk ik voor enkelen wel duidelijker als hij weg is straks, want twee keer in de CL overwinteren in vier jaar is natuurlijk wel wat we willen, maar is niet normaal. De records, eerste halve finale sinds de jaren ‘90, en voor het eerst in de geschiedenis alle groepswedstrijden winnen, spreken verder voor zich.
Ik vind hem verder ook een beetje een vreemde vogel, met wat rare hebbelijkheden, maar goed, dat was van Gaal natuurlijk ook.
Hoop dat we een topper vinden als hij gaat, om hem te vervangen, maar ik zou het liefste zien dat hij blijft.

01-04-2022 16:10

Cello +52978 moderator

Het moment dat EtH vertrekt bij Ajax gaat heus komen. Misschien komende zomer al.
Wat we ook verwachten is dat er een aantal spelers zullen vertrekken. Naar mijn mening net iets te veel om dat volledig op te vangen, niet kwantitatief, maar kwalitatief.
Je zult echt wel weer een paar stapjes terug gaan zetten tov de afgelopen jaren en er zal dus weer gebouwd moeten gaan worden. En dat zal zelfs zo zijn dus als EtH wel aanblijft.

Velen zijn wel heel snel in het afserveren van de coach, maar geen van hen, eigenlijk niemand hier op AS, weet wat je ervoor terug gaat krijgen. Men gaat er wel heel erg makkelijk vanuit dat er dan een coach komt die wel voldoet aan hun wensen.

Maar ja....als die nieuwe coach het allemaal niet weet te brengen kwa resultaten, wel goede en steekhoudende volzinnen kan produceren in interviews dan kan men zich in ieder geval verschuilen achter het feit dat er teveel bepalende spelers zijn vertrokken. Er te weinig goede gelukkige aankopen zijn gedaan èn dat het voor sommige jeugdspelers toch nog steeds iets te vroeg was om al in Ajax-1 te spelen.
De excuses kan je nu al bedenken....immers die zag je ook toen Bosz verdedigd werd, want die had een veel mindere selectie als EtH. Zo stelde men toen. Nou.... die excuses kunnen straks weer van stal gehaald worden als onder een andere trainer de resultaten tegenvallen.
Misschien krijgen we dan op het eind wel de bloemen voor het mooiste spel, zoals we begin deze eeuw ook steevast kregen!.

01-04-2022 16:08

Bals +3766

Ten Hag liet overal waar hij vertrok een goede basis achter waarin hij waarde had gecreëerd. Van mij mag hij blijven, zeker nu de markt vraagt om meer doorstroming uit eigen gelederen en de aan- en verkoop carousel financieel minder aantrekkelijk is dan voor de crisis. Het is voor volgend seizoen wel een moment om keuzes te maken die langer dan één seizoen opgeld doen. Dus langer dan nog 1 jaar blijven of de keuzes niet over je hoofd van je opvolger laten regeren.....

01-04-2022 16:04

fc Barcelona_ke +19255

eerst seizoen goed afsluiten met bekerwinnaar en landskampioen, daarna mag je zeggen: vaarwel Ajax, of blijft nog jaartje incl. contract verlenge

01-04-2022 15:59

Velibor30370 +4158

6 finales Erik….te beginnen met Groningen morgen. De komende 6 potjes winnen en je neemt afscheid met wederom een dubbel! Ik heb r wel vertrouwen in! Laatste 2 potjes zullen we je feestelijk danken voor bewezen diensten en kan je focus op MU.

01-04-2022 15:55

Telamon +9192

Gewoon laten gaan alsjeblieft.

Niet weer een seizoen met alleen voetbal langs de flanken en nooit overwicht en voetbal via en op het middenveld. Ajax hoort juist het middenveld in handen te nemen en daarop goed positie- en combinatiespel te leggen, zo goed mogelijk. Nu is dat bijna zo slecht mogelijk. Totaal Ajax-onwaardig.

Niet weer een seizoen met vrijwel louter voorzetten en geen uitgespeelde kansen, en alleen kunnen voetballen tegen teams die jou in de kaart spelen, en niks meer voorstellen als de tegenstander compact speelt en/of druk zet.
Juist Ajax dient goed te zijn in de kleine ruimte, de focus zou moeten liggen op die basis, het vlotte en korte combinatiespel.

Niet weer een seizoen met de slechtst voetballende middenvelder op de betaald voetbal velden, en dat bij Ajax. Ajax staat voor technisch voetbal en voor het domineren en heersen op het middenveld, voetballend. Ajax-onwaardig.

Niet weer een seizoen waarin jeugd wéér geen enkele de kans krijgt. Er is geen plan meer met de jeugd, er wordt alleen gebruik gemaakt van jeugd uit pure nood. Ajax is onder Ten Hag een koopclub. Ajax-onwaardig en schandalig.

Ook weer bankzitters die ritme op gaan doen in Jong Ajax, en zo ook weer talent daar in de weg zitten. Dit zou niet meer gedaan worden, maar men doet het weer. Puur uit belang van Ten Hag, die puur aan zijn eigen presteren en carriere denkt. En een gevolg van het maar niet willen rouleren in Ajax 1.

Prestaties in Europa lijken ook nergens op over drie jaar genomen. Het leek soms wat omdat tegenstanders AJax in de kaart spelen, maar een trainer die enigszins zijn huiswerk doet, ontregelt Ajax zo.

Deze man houdt Ajax onnodig klein, en is gewoon schadelijk voor Ajax, door zijn speelwijze en visie die niet des Ajax is, en met name ook hoe er met de jeugd omgegaan wordt. Werkelijk geen één jeugdspeler wordt klaargestoomd voor volgend seizoen. En dan roepen tegen die tijd dat de jeugd er nog niet klaar voor is. Kan je niet weten als je ze nooit eens laat spelen, plus zonder dat wennen aan het niveau en de druk van de eredivisie, groeien ze daar ook niet naartoe.
Het is weer dat puur voor zichzelf en zijn carriere willen presteren, en net als een koopclub doet, denkt hij dat vooral te bereiken met ervaring, routine en degelijkheid, want jeugd kan weleens een foutje maken.

01-04-2022 15:45

Artemio +32019

Ajax is groot geworden met totaal voetbal. Niet alleen met technisch voetbal.

01-04-2022 15:58

Telamon +9192

@Artemio

Totaalvoetbal vereist technisch voetbal. En zeker in deze tijd waarin het voetbal veel compacter en beter georganiseerd is, en ook volledig gewend aan 4-3-3, moet je nóg veel beter in de kleinere ruimte zijn om alsnog vanuit balbezit te kunnen voetballen op het middenveld, daar op te bouwen en ook te kunnen creëren. Alleen dan kan je nog werkelijk dominant spelen.

En wat Ten Hag doet is juist allesbehalve totaalvoetbal, staat er vrijwel haaks op. Bij totaalvoetbal wordt het hele veld gebruikt om te voetballen, met inschuivende mensen en dergelijke.

Onder Ten Hag is het puur flankvoetbal, wat dus juist heel erg ver weg staat van totaalvoetbal.

01-04-2022 16:35

Artemio +32019

Het vereist nog wel meer dingen zoals druk zetten en omschakeling. Het gaat erom dat een Ajax alle facetten beheerst van het voetbal dat maakt totaalvoetbal.

Wat betreft Ten Hag is het duidelijk dat hij zijn eigen visie heeft geprojecteerd op het vormen van deze selectie. Hier valt Overmars het nodige aan te verwijten hij is diegene die de visie en het beleid van Ajax moet bewaken. Dat zijn gerichte aankopen zoals Tadic en Blind icm de jeugd. Ik ben geen voorstander van het type voetbal wat Ten Hag dit seizoen speelt.

Ajax staat na dit seizoen op een kruispunt.
Met het vertrek van veel spelers is het nodig dat de spelers van Jong Ajax de kans krijgen in de voorbereiding om zichzelf te laten zien en voor een aantal definitief bij Ajax 1 te betrekken. Mocht het dan nog nodig zijn zal er een versterking moeten aangekocht worden.

Ik pleit voor een technische leiding die dit ten allen tijde bewaakt.

01-04-2022 18:05

Jariiii +22105

Ik geloof hem wel. Denk dat hij het echt zelf nog niet weet.
Blijf er dubbel over. Aan de ene kant wil je die man graag houden, omdat hij stabiliteit brengt en wel degelijke prachtige resultaten boekt met Ajax. En aan de andere kant blijf je het gevoel houden dat er Europees net wat meer in zit en dat hij veel te weinig in staat is geweest wedstrijden actief de laten kantelen met goede wisselen. Bovendien zit hij soms wel erg vast aan bepaalde spelers. Ik vind het prima als hij blijft, maar er ontstaan absoluut ook nieuwe kansen bij zijn vertrek.

01-04-2022 15:43

Telamon +9192

Prachtige resultaten en dat beetje succes in Europa is puur omdat tegenstanders Ajax in de kaart speelden, door ook wel te willen voetballen, maar niet echt druk te zetten. Tsja, dan speelt Ajax daar wel met redelijk gemak doorheen.

Maar een slimme tegenstander die een beetje analyseert, ontregelt het Ajax van Ten Hag heel makkelijk, vandaar ook de extreme verschillen in potten en weerstand. Zie de enorme moeite met verschillende eredivisieclubjes, puur doordat ze compacter gaan staan, meteen kansloos.

En dat is al drie jaar zo, en ook al drie jaar voor gewaarschuwd, alleen komt het nu heel erg naar voren, omdat men in de eredivisie nu pas zich is gaan instellen op Ajax.

01-04-2022 15:49

Yeswecan +240

'Focus nu op mijn club, maar in het voetbal weet je het nooit' is voetbaljargon voor: 'ik ga weg.'

01-04-2022 15:38

AFCACruijff14 +161799

Nee, dat is jargon voor ''ik weet het nog niet, laat me met rust'' en dat is gewoon het beste wat je nu kan zeggen. Voor je van die ongemakkelijke momenten krijgt zoals Sneijder die champagne dronk met Van Geel dat hij nog een jaar bleef, om een paar dagen later verkocht te zijn aan Real Madrid.

01-04-2022 15:58

Eurysaces +29528

Daarom mag Labyad het hele seizoen al mee ipv Unuvar en krijgen er amper spelers van jong Ajax een kans in het eerste. Ik zie toch niet dat hij al bezig is met komend seizoen bij Ajax.

01-04-2022 15:38

Cello +52978 moderator

@Eurysaces

Uiteindelijk heb ik liever dat Labyad 90 minuten de bank warm houdt dan dat Unuvar dat doet. Waarom?. Omdat hij dan wel speelt in Jong Ajax, want zelfs spelen in Jong Ajax is beter dan op de bank zitten bij Ajax-1 en, net als Labyad, totaal niet aan speeltijd komen. En zolang Ajax nog moet strijden om het kampioenschap, zal Ten Hag toch echt gaan voor de, in zijn ogen, beste spelers. Daar hoort Unuvar nog niet bij, net zoals Labyad er niet bij hoort. En dus verwacht ik niet dat er veel jeugspelers met het oog op volgend seizoen al veel minuten gaan maken vóór dat de titelstrijd beslecht is.

01-04-2022 15:47

Eurysaces +29528

@Cello, zelf heb ik veel liever dat de talenten naast hun 90 minuten bij jong Ajax af en toe de kans krijgen om te proeven aan het eerste, dat is veel meer waard voor de toekomst van de club en voor de talenten. Ik verwacht helaas ook weinig talent voordat we kampioen zijn, ten Hag is namelijk niet de trainer die talent de kans geeft. Ten Hag zal los van kwaliteit altijd gaan voor ervaring boven talent.

01-04-2022 16:38

Telamon +9192

@Eury

Dat is in principe niks nieuws, Ajax is onder Ten Hag al drie jaar een koopclub, en jeugd krijgt al die tijd al geen kans, puur uit nood, als er een miskoop is gedaan voor die positie, of er geen ervaring verder rondloopt.

Dat alleen is al reden om niet met hem door te gaan.

01-04-2022 15:50

Nr.10 +111236

@Telamon/Scofield, waarom zit je nu weer op een andere account? Is je vorige account geband, of doe je dat gewoon zelf? En zeg ff eerlijk, onder hoeveel accounts ben je hier nu actief?

01-04-2022 20:25

Telamon +9192

@Nr.10

Gewoon eentje. Was gestopt met Scofield omdat mijn kijk op alles vrijwel in alles te ver afstond van de gemiddelde AS-er, en dat beide 'kampen' ging storen.

Maar blijkbaar verslaafd ;), en kon het niet laten toch weer een account aan te maken.

01-04-2022 21:00

Nr.10 +111236

@Eurysaces, Labyad gaat nooit mee ipv Unuvar, je kan Unuvar gewoon op de bank zetten naast Labyad mocht je dat willen (blijkbaar wil men dat niet). Ze spelen ook nog eens op een andere positie. Totaal gefabriceerd idee dat iemand ergens een keer opgeworpen heeft en iedereen napraat.

01-04-2022 20:23

Eurysaces +29528

Unuvar speelt niet als aanvallende middenvelder? Is de positie waar ik hem graag zie, maar ook op de vleugel is hij in alles beter dan Labyad. Het gaat zelfs niet eens over op de bank zitten, het gaat er om dat hij minuten moet krijgen als groot talent van jong Ajax, maar de ervaring van op de bank zitten is voor hem al veel meer waard dan voor het vriendje van ten Hag.

01-04-2022 20:49

Nr.10 +111236

Ja ok, je leest volgens mij niet wat ik zeg. Unuvar kan gewoon op de bank zitten naast Labyad. Het is niet de een of de ander. Men wil blijkbaar Unuvar gewoon niet op de bank zetten, dat heeft verder niets met Labyad te maken.

01-04-2022 21:29

AjaxBigStars +995

Als Bosz niet de opvolger van EtH wordt, dan mag dat Tukkertje van ons gewoon de trainer blijven....

01-04-2022 15:38

WZAWZDB14 +4620

Mooi blijven Erik, hier ben je op je plek, onzin om dat op te geven voor een doodbloedende club.

01-04-2022 15:30

Web +178830

Na 5 jaar de club verlaten, ik kan mij er iets bij voorstellen
Ik waardeer de jaren Ten Hag wel heel erg
Niemand is foutloos, maar hij heeft een lijst met mooie overwinningen afgeleverd
En rust in de club
Ook al zat het wel eens tegen met bv Haller en Onana
Ten Hag klaagde nooit.

Wel heel erg benieuwd wie de opvolger word dan
Ten Hag evenaren word nog een hele klus

01-04-2022 15:30

sebastiaan1900 +5341

MU zuigt van alle kanten. Je staat in december op straat.

01-04-2022 15:24

Soccerskins v2 +43348

Ik hoop op twee dingen bij zijn vervanger:

- meer jeugd inpassen
- meer voetbal in de as

Als de vervanger van Erik dit bezit ben ik tevreden.

01-04-2022 15:21

Msc +14160

Dus Jürgen klopp zou je niet willen?

01-04-2022 15:29

WantAmsterdam +116147

Ik hoop op tactische flexibiliteit en geen dogmatische filosofie (zoals bijna elke coach die Ajax de laatste jaren had). Goed kunnen instellen op een tegenstander is belangrijk.

01-04-2022 16:16

MisterAFCA +6438

Die is weg. Begint nu al Manu en zijn fans te pijpen. Beetje doorzichtig Erik

01-04-2022 15:20

JohanC1983 +88

Van der Maarel, van de streek? Zijn dat je plannen Erik? Ga als club en als trainer weer met de jeugd aan het werk!

01-04-2022 15:18

trooop +3885

Godzijdank, die is weg. Beste Ajax-nieuws in jaren.

01-04-2022 15:17

Web +178830

@trooop
Want wij waren de laatste 25 jaar zoveel prijzen gewend toch?
Ze kwamen veel verder de CL voor Ten Hag zijn tijd

Jij bent geen winnaar
Niets met topsport

01-04-2022 15:23

AFCACruijff14 +161799

Dat Ten Hag Ajax eens gaat verlaten is logisch, maar ik word wel moe van die aandacht nu terwijl Ajax nog op 2 prijzen jaagt. Zou fijn zijn als we weer over voetbal praten, dan horen we in mei of juni wel wat Erik doet. Als hij gaat, dank voor alles en er komt een nieuwe. Als hij blijft, zou fijn zijn maar alleen als hij het ook 100 procent wil. Niet tegen zijn zin eisen dat hij zijn contract uit zit. Er was een Ajax voor Erik Ten Hag en ook na hem zal er een Ajax zijn. Maar van mij mag hij nog zo een jaar blijven.

01-04-2022 15:11
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.