Tadić over nieuw 'project' Ajax: 'Ik heb daar een andere visie op'

door Jesse ter Haar 225

Bron Ajax TV

Tadić over nieuw 'project' Ajax: 'Ik heb daar een andere visie op'

door Jesse ter Haar 225

Bron Ajax TV

Laatst geüpdatet

Dusan Tadić kon zich niet geheel vinden in de nieuwe koers die Ajax is gaan varen, zo laat hij blijken tegenover Ajax TV. De Serviër speelde tijdens de zomerstop met ideeën over een vertrek bij de club en ging daarover in gesprek met Sven Mislintat.

Vertrekken bij Ajax is ook voor Tadić moeilijk, maar 'dat is het leven', zo oordeelt de Serviër. 'Ik heb er lang over nagedacht en ben toen direct naar Sven Mislintat gegaan om erover te praten. Ik heb hem verteld hoe ik erover dacht en dat ik overwoog de club te verlaten. Nu start er een nieuw project met nieuwe spelers en staf. En ik heb daar een andere visie op.'

Als leider van de selectie had Tadić als bouwsteen kunnen fungeren voor de club, maar hij legt uit waarom hij niet voor die optie kiest. 'Ik heb niet zoveel jaren meer over als speler om echt iets nieuws op te bouwen en ik denk dat dit voor beide partijen het beste is. Ik wil de club bedanken voor het begrip dat zij tonen voor mijn gevoel. Ik denk dat het beter is voor mij om aan een nieuw hoofdstuk te beginnen.'

Een jaar geleden begon Ajax aan een moeilijk seizoen. Marc Overmars en Erik ten Hag hadden de club toen nog niet lang verlaten en Alfred Schreuder moest de successen in Amsterdam houden. Tadić had toen net als Ten Hag kunnen vertrekken, maar besloot anders. 'Misschien had ik na vier jaar kunnen vertrekken, toen ik wat aanbiedingen kreeg. En ook halverwege het seizoen, maar dat is niet mijn manier. We zeggen ook weleens: als het schip zinkt, moet de kapitein aan boord blijven, al leidt dat tot de dood.'

Tadić trots op jaren bij Ajax 

Ondanks het droevige einde wil Tadić dat de Ajax-fans vooral de mooie herinneringen bij zullen blijven. 'Ik weet nog goed dat toen ik naar Ajax kwam de club zich in een moeilijke situatie bevond', vertelt hij immers. 'Het is heel speciaal wat we de afgelopen jaren hebben opgebouwd. Daar ben ik trots op. Trots op ons allemaal, op iedereen die bij Ajax betrokken was. Hoe we een mooi project gerealiseerd hebben met onze geweldige fans. We hebben de club teruggebracht op het niveau waar het hoort. Dat moeten we niet vergeten.'

Ajax heeft zijn nieuwe thuisshirt gepresenteerd. Bestel hier het nieuwe thuisshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

Kleineui +559

Naar mijn mening is tadic gewoon een op en top prof die koste wat het kost wilt winnen.

De reden dat hij weggaat is omdat Ajax ergens aan gaat bouwen wat meerdere jaren gaat duren: Tadic wilt direct weer kampioen kunnen worden. Bij Fenerbahçe gaan ze er alles aan doen dat dit meteen dit jaar zal gebeuren. Proberen grote namen te halen en hij is erin gaan geloven. Hij acht de kans gewoon groter dat het daar lukt ipv bij Ajax.

18-07-2023 14:09

Caparzo +4235

In de Süperlig wordt zoals pakweg 10 jaar terug ook weer gigantisch met geld gesmeten en idd er gaan weer grote namen heen (bijv. Icardi, Ziyech, Tadić en wat Brazilianen, geen koekenbakkers) en waarschijnlijk weer met niet al te solide financiële basis. Dus nu doen ze weer mee voor plek 6-8 op de UEFA-Landenlijst, maar het is wachten tot het weer keihard in elkaar flikkerstraalt, ze de salarissen niet meer kunnen betalen en met kutgeintjes beginnen (niet betalen enzo), net zoals de vorige keer, en staan ze weer 15e. L'histoire se répète.

25-08-2023 14:27

Joko +5063

Bla bla bla tadic. Gewoon een slangedtreek

16-07-2023 16:44

Aldinho_nl +1061

Doe normaal man! Het is een tulyfuszooi en hij heeft een dwarrelverhaal voorgeschoteld gekregen in zijn ogen. Het is gewoon een topper. Uiteindelijk zal Ajax blij zijn met de 6,5 miljoen aan salaris die vertrekt, anders hadden ze hem niet zo makkelijk laten gaan. Prima dit voor beide partijen. Gelukkig gaat hij door de voordeur weg. Zoals dat hoort met onze helden. Had ook met Blind zo moeten gaan.

18-07-2023 15:02

michaellaudrup +4660

Het beste voor beide partijen.

16-07-2023 13:21

DeMeer1976 +3095

Tadic ik ben fan van je voor afgelopen 5 jaar maar je lult uit je nek. Binnen 48 uur ga je naar een andere club en dan ook nog Fenerbahçe, jarenlang geen kampioen meer.
Wel zin in zo een project?
Ik had enigszins begrip voor je redenering nu niet meer. Je hebt Ajax deze zomer laten vallen en gunt onze club dus geen eens een afkoopsom.
Schande. Voorlopig maar even niet terug als beleidsbepaler meneer Tadic.

16-07-2023 09:09

Schip +23414

Die afkoopsom is een keuze van de club, niet van een speler. Die kan dat niet bepalen. Wat dacht je nou, dat Ajax na een ontbinding dacht dat Tadic nooit meer een club zou krijgen? Tadic ligt erg goed in de markt door zijn stats en naam.

Ajax gunt hem een transfervrij vertrek.

Bij Ajax moet je kampioen worden en goed presteren in Europa. Ik denk dat hij zonder Overmars daar niet meer in gelooft. En dan gaat hij liever een goede periode afsluiten en afbouwen elders, dan nog een keer een seizoen lang stront slikken. Wat Ajax gewoon heeft gedaan.

16-07-2023 14:48

DeMeer1976 +3095

Tadic heeft om een ontbinding contract gevraagd dus wil hij gratis weg!!! Voor een niet kampioen Fenerbahçe terwijl hij niet om de tweede plaats wil spelen…..
Daar bovenop wat denk je dat er geen strijd over hem heen komt als hij bij Fenerbahçe niet presteert of als die club niet presteert? Geloof me dan zijn de Amsterdamse zelkerds nog lieverdjes hoor !
Alles bij elkaar heeft hij Ajax gewoon geflikt.

16-07-2023 16:59

DeMeer1976 +3095

Strond ipv strijd 😃

16-07-2023 16:59

Schip +23414

Volgens mij moet je nog eens goed lezen. De club bepaalt.

Fenerbahce is geen Ajax. Hij gaat daar niet naar toe voor hetzelfde als hij bij Ajax nastreefde, net als zijn eerdere clubs ook anders waren. De verwachtingen zijn ook anders.

16-07-2023 17:04

Edski +329

Stront ipv strond (-;

16-07-2023 17:05

DeMeer1976 +3095

Vraag maar eerst eens rond in Istanbul hoe verwachtingen zijn rond Fenerbahçe!

16-07-2023 20:09

Aldinho_nl +1061

Nee hoor! Ajax heeft dit netjes afgehandeld en is 6,5 miljoen aan salaris minder kwijt. Fenerbahçe wil nu hun keeper naar ons laten gaan voor 5 miljoen las ik ergens. Als dat zo is, dan is het voor nog meer partijen goed opgelost.

18-07-2023 15:04

gi0vanni +7174

Je bedoelt gered. Speler die al anderhalf jaar regelmatig slecht speelt met een veel te duur salaris. En hij is al 34. Een jaar minder is uitstekend.

18-07-2023 20:58

Aurelius1 +19722

Tadic is niemand iets verplicht. Hij voetbalt voor zichzelf en z'n gezin. Hij gaat er significant op vooruit qua financiële middelen. 3,5 miljoen netto + miljoenen tekenbonus. De keuze is gauw gemaakt.

Ajax moet ook 9 basisposities vervangen (met Tadic 10). De 7 vette jaren zijn geweest, en daar heeft Tadic deel van uitgemaakt. Het is nu tijd om te gaan, want hij zou volgend jaar toch alleen maar gezeik krijgen, omdat supporters denken dat een 35-jarige speler evenveel moet brengen als toen ie 28 was (zie ook Messi bij PSG).

16-07-2023 20:16

Aldinho_nl +1061

Dank voor deze bijdrage!👍

18-07-2023 15:05

DeMeer1976 +3095

Tadic had nog een jaar contract. Me dunkt dat ie een verplichting had. Hij heeft Ajax ouderwets gepiepeld. Normaal gesproken hoort er een afkoopsom bij een transfer met nog een jaarcontract.

18-07-2023 20:27

GrandMasterFlex +980

Fijn dat je hebt gewacht tot Lang bij PSV zat😂

Bedankt voor alles Tadic 😁👍🏻

16-07-2023 07:23

Berkov81 +1547

Alsof je die twrug had gewild

16-07-2023 18:34

Aldinho_nl +1061

We hebben nog best wat spelers op de positie van lang. Eerst maar eens andere posities invullen. Ik begrijp overigens wel dat je het anders bedoelde hoor.

18-07-2023 15:07

Indoorajaxzoon +606

Tadic altijd pak Basis dan schaal maar kan niet pak Stein dus Tadic pak andere club! hahah het ga je goed trotse man die je bent, je hebt tijd van komen en tijd van gaan! En bedankt we hebben zeer zeker genoten van je goals en al je assists!

15-07-2023 22:54

Aldinho_nl +1061

Zo is het! Het is en blijft een Ajax held!

18-07-2023 15:07

MosesD +14651

Benieuwd naar het project Besiktas. Tadic was gewoon (en terecht) bang op de bank te komen. Oh, ik lees nu dat het project Fenerbache wordt. Tja….

15-07-2023 19:48

Ajax4proud +10841

Ajacieden die denken dat Bergwijn gaat opbloeien, vergeet het maar. In Nederlands elftal speelde hij ook slecht. Gewoon zo snel mogelijk verkopen en je verlies nemen.

15-07-2023 18:03

Aldinho_nl +1061

Databundel hebben wij ook nog. Bergwijn verkopen kan ik wel mee leven. Er komt dan geld om te investeren en een groot salaris verdwijnt weer.

18-07-2023 15:08

Hollister +12577

Ik ben nu wel eens benieuwd wat dat "nieuwe project " van Ajax nu wel niet inhoudt

15-07-2023 17:23

Web +178830

Ik snap niet dat hij gratis weg mag
Als hij niet goed beloond was geweest, was het ander verhaal geweest
Ajax moet daar mee opassen

15-07-2023 15:20

NoFX +1575

Je bespaart 6,5 miljoen salaris. Dat had je nooit meer voor hem gekregen gezien zijn leeftijd en contractduur.

15-07-2023 15:21

Web +178830

Dat is ook zo

15-07-2023 15:24

Aldinho_nl +1061

En het schijnt dat Fenerbahçe hun keeper nu naar ons wil laten gaan voor 5 miljoen. Dan zou het voor meerdere partijen een goede situatie zijn. Zeker ook als Eulli graag terug wil naar Spanje en wij daar nog een transfersom aan overhouden.

18-07-2023 15:10

Juan62 +46179

Droevige einde????

Het gaat over een speler die gezond van geest en lichaam bij ons vertrekt,
Gratis de deur uit loopt ondanks een doorlopend contract.
Miljoenen verdient en een fantastische sportieve tijd bij zijn zelfbenoemde lievelingsclub meegemaakt,
dat is geen droevig einde maar topsport.

Door de jaren heen heb zijn er spelers geweest die bv door zware bessures weg moesten, dat is pas een een droevig einde.

15-07-2023 14:15

Web +178830

Droevig is ook totaal verkeerd woord

15-07-2023 15:20

Ajax14AMS +25205

Toch pijnlijk dat hij ons vergelijkt met een zinkend schip..
Misschien nog wel pijnlijker dat hij helemaal gelijk heeft....

15-07-2023 13:53

Web +178830

Dus als je 6 topjaren achter de rug hebt
Ben je een zinkend schip?

15-07-2023 15:22

Ajax14AMS +25205

Als je na 6 topjaren stijl naar beneden trend dan ben je een zinkend schip, ja

15-07-2023 15:52

Suavimani +11954

Nah, zo voelt het op dit moment. Maar met een paar gerichte aankopen kun je echt wel weer een prima selectie neerzetten.

Stel dat je Gravenberch en Mazraoui een seizoen kunt huren, Livakovic en Sutalo haalt van Zagreb, Spertsyan nog komt en je nog een goede rechtsbuiten en spits kunt aantrekken. Dan heb je voor NL begrippen weer een topselectie. En ook weer interessante jeugdspelers, met Hato, Salah-Eddine, Vos, Misehouy, Kalokoh en Axel-Dongen die doorkomen.

Ik zie het dus nog niet zo somber in, de transfermarkt is nog 6 weken open. Het is meer het verdriet van het einde van een mooi tijdperk, waarin we eindelijk weer eens mee deden.

Maar wie had gedacht dat we 2 jaar na de finale EL bijna weer in een Europese finale zouden staan? Wie had gedacht dat we 18 uit 6 zouden halen in de CL zonder De Ligt, Van de Beek en Frenkie? Wij zijn veerkrachtiger dan we zelf soms denken. En daarom heb ik er alle vertrouwen in dat dit gewoon het begin is van een nieuw, succesvol tijdperk. Het zal nog niet direct vlekkeloos gaan. Maar Ajax komt altijd weer boven drijven, toen.. nu.. altijd..

15-07-2023 15:36

wendoo9 +8112

Tadic heeft veel voor Ajax betekend. Een rasechte voetballer met een geweldige mentaliteit, maar blijft gewoon net als alle andere spelers een van 22. Hij hoeft niet met de koers van Ajax te gaan bemoeien. Sven ziet het goed, dit elftal is gewoon erg matig en wilt gauw met de bezem door dit gezapig, altijd moe ogende, breiende selectie gaan en daar hoort ook Tadic bij. Wil geen kritiek op deze kanjer leveren en mijn favoriete voetballer. Tadic is ook debet aan het slecht presteren van dit Ajax. Hij is onze aanvoerder, maar wil niet zeggen als je slecht speelt dat je mag blijven staan. Teveel wedstrijden dat hij gewisseld had moeten worden, maar nee het hele elftal omgooien om Tadic te laten spelen op en andere positie. Dit heeft ook punten gekost. Mooie afscheid geven deze geweldenaar. Tadic heeft ons veel gebracht maar nu is het klaar bij Ajax. Ook laatste tijd op het veld ging hij rare fratsen uithalen waar niets met voetballen te maken had ter compensatie, daar kon je al aan zien dat Tadic bij Ajax nu klaar was. Bedankt voor alles kerel en dat mooie moment tegen Real woww

15-07-2023 13:21

Ajax4proud +10841

Verdient een mooie afscheid als speler!

15-07-2023 18:04

kampioenenjood +5056

De match Ajax - Tadic was echt een perfecte match die ontzettend goed heeft uitgepakt voor beide. Toch heb ik wat moeite met hoe dit nu gaat. Ajax had ook gewoon mee kunnen werken aan een vertrek en alsnog een kleine transfersom van zo'n 4 miljoen kunnen vangen. Misschien moeten we daar niet te lang bij stilstaan en concentreren op de fantastische wedstrijden die we hebben mogen zijn bij Ajax tijdens het tijdperk Tadic.

15-07-2023 13:16

Suavimani +11954

Maar het gaat ook om snelheid van handelen toch? De verkoop van Timber levert 40+ miljoen op. Zijn salaris en dat van Tadic vallen per direct weg (-10). Dat schept ruimte om de selectie verder te versterken. Ruimte die er voor gisteren nog niet was.

Je hebt gelijk in dat we best nog 4 miljoen voor hem hadden kunnen krijgen. Maar als het vertrek van Tadic betekent, dat we nu per direct kunnen handelen, ipv op de verkoop van Alvarez te moeten wachten, dan heb ik er echt wel vrede mee.

Bovendien: vertrek door de voordeur. En over een jaar of drie zien we hem weer terug op de Toekomst. Ik ben er oprecht van overtuigd dat dit de beste oplossing is voor alle betrokkenen.

15-07-2023 15:28

Bobje99 +7074

Wat je ook vindt van het vertrek van Tadic, eigenlijk zou iedereen verplicht nog minimaal een keer op zijn minst de samenvatting tegen Real Madrid terug moeten kijken. Hij speelde nagenoeg perfect.

15-07-2023 12:56

wendoo9 +8112

Helemaal mee eens, maar dit is voor de continuering van Ajax nu het beste, anders moet het volgend jaar. Ajax moet nu doorpakken. Ook Berghuis moet weg. Levert te weinig voor wat hij verdient. En dat gelul dat hij af en toe iets leuks laat zien kan Ajax niet gebruiken.

15-07-2023 13:33

Bobje99 +7074

Dan hou je alleen Rulli en Bergwijn over, de rest is niet goed genoeg. Ik doe daarbij de aanname dat wanner je van berghuis af wilt je Klaassen ook niet goed genoeg vindt. Je kan niet een heel elftal vervangen dus Berghuis zou ik altijd aanhouden.

15-07-2023 21:15

Aldinho_nl +1061

Rulli wil terug naar Spanje. Ik denk dat dit ook gaat gebeuren als wij de keeper van Fenerbahçe overnemen.

18-07-2023 15:13

fc Barcelona_ke +19246

ben benieuwd wat Ajax gaat doen met rugnummer 10? laat nummer 10 vrij voor fatsoenlijke speler of gaat Ajax dat nummer aan Klaassen of Kudus geven?

15-07-2023 12:29

Koekie87 +20973

Berghuis misschien.

15-07-2023 13:08

Daa +2708

Berghuis, Bergwijn, Klaassen en Alvarez. Per direct opdonderstralen svp.

15-07-2023 12:28

Kuningaz +5314

Bergwijn wil ik nog wel een jaar zien op linksbuiten. Die kan zomaar opbloeien nu hij weet dat hij de eerste keus is. Berghuis op 10 wil ik ook wel eens een paar wedstrijden zien met het nieuwe blok achter hem.

15-07-2023 13:42

Aldinho_nl +1061

Dat kan ook wat netter worden gezegd. Zeker Klaassen verdiend wel wat respect. Echte Ajacied en strijder die veel voor ons heeft betekend.

18-07-2023 15:14

tijssenajax +13937

Waarom al dat gepraat over projecten? Zeker om interessant te doen. Ajax moet er gewoon elk seizoen staan, geen project voor nodig. Dat bouwen aan een nieuw team komt me ook de keel uit. Als je een goede visie hebt haal je gewoon vervanging of weet je zelfs al wat je wilt voordat bepaalde spelers vertrekken. En ga je gewoon weer verder met business as usual.

15-07-2023 12:16

ratje +3506

Eens, maar dat het vorige 'project' klaar is is wel duidelijk. Alle key stakeholders van de afgelopen 5 jaar zijn vertrokken: hoofdtrainer, captain, algemeen directeur, technisch directeur, hoofdscout, hoofd jeugdopleiding, technische man uit de RvC en alle basisspelers. En allemaal binnen anderhalf jaar.

15-07-2023 12:21

tijssenajax +13937

Ja. logisch want dit is echt een dieptepunt in de clubhistorie het afgelopen seizoen. Qua resultaten en voetbal. Ik kan er op zich wel mee leven hoor als je iets een project noemt en dan zaken structureel aanpakt en ergens naartoe werkt. Maar opgegeven moment moet het project zich overbodig maken en dingen moeten dan business as usual worden.

15-07-2023 20:05

PetrusKeizer +10739

If you can't stand the heat, Dusan, get out of the kitchen.

15-07-2023 12:10

Arjuna +3732

Tadic, held. Kom gauw terug. Tegen die tijd is Hedwiges klaar om het stokje over te nemen van Steijn, die dan vertrokken is naar Barcelona, dan kan jij mooi 'jong' trainen en Vos assistent van Maduro worden. This is the way.

15-07-2023 11:22

vandenhaas4 +15078

Wat is "bittersweet" in goed Nederlands? Ik heb sinds het vertrek van Van der Vaart niet meer zo een gevoel gehad bij een uitgaande transfer. Tegelijk ook het definitieve einde van een mooi tijdperk.

15-07-2023 10:52

Arjuna +3732

bitter zweet

15-07-2023 11:23

niquedegraaff +5289

Wat dacht je gewoon van bitterzoet.

15-07-2023 11:25

3sterren +20205

Als de verwensingen en de beledigingen het overnemen van de bewondering, dan is het tijd om te vertrekken. Langer doorgaan bij Ajax zou ook in de praktijk betekenen doorgaan met het ondergaan van karaktermoord.

Zogenaamde Ajaxsupporters hebben het afgelopen seizoen geprobeerd om onze aanvoerder tot op het bot te fileren.
Dat moet de trotse Serviër niet zijn ontgaan en die heeft zijn conclusie getrokken.

Het zou mij niets verbazen als de vele respectloze haat berichten mede verantwoordelijk zijn geweest voor het nemen van zijn besluit.
Terecht dat hij dus de eer aan zichzelf houdt.

Bedankt held, het ga je goed ...

15-07-2023 10:51

Aldinho_nl +1061

Hoe wij met
Onze helden omgaan is tenenkrommend!

18-07-2023 15:16

debarbaar +8245

Zou Tadic zich realiseren dat zijn eigen zaakwaarnemer voor een groot deel schuldig is aan de huidige malaise? En zou Tadic begrepen hebben dat zijn ruggespraak over aan te trekken spelers vorig seizoen niet erg fijn heeft uitgewerkt? Natuurlijk Moet de huidige directie een andere koers varen. Er waren blijkbaar niet eens contracten afgesloten waarin salarissen verlaagd werden als er geen Champions League voetbal gehaald zou worden. Het feit dat mannen als Tadic, Blind, Alvarez, Bergwijn en kudus allemaal boven de 5 miljoen verdienen zegt voldoende over de behoudende koers die de TD en CFO nu gedwongen varen.

15-07-2023 10:47

Ajax14AMS +25205

Is geen eens waar wat je zegt😂

15-07-2023 13:57

komopajax777 +13229

Tadic zegt dat Ajax opnieuw moet gaan bouwen aan een succesvol team en dat hijzelf gezien zijn leeftijd en carrière fase beter kan vertrekken om ruimte te maken voor het nieuwe project met nieuwe en veel jonge spelers.Het maakt hem trots dat hij het afgesloten project tot een succes
heeft mogen maken samen met zijn teamgenoten en de club.

15-07-2023 10:35

ratje +3506

Dat stond in een van de artikelen inderdaad.

15-07-2023 12:23

Oempaloempa +1477

Precies dat.
Aanvoerder zijn is ook niet niks. Daar moet je veel insteken.
Tijd voor een nieuwe en jongere aanvoerder. Dat is de kern van de zaak.
Tadic kan dan nog even lekker vrij van elke last ergens gaan spelen en komt later weer terug bij Ajax in een coaching traject.

Dank je wel Tadic, de wedstrijd tegen Real Madrid vergeet ik nooit. Held!

15-07-2023 20:32

Josey Wales +11666

Mislintat zei ook dat er nog een reden was waarom Dusan weg wilde maar dat Dusan dat zelf moest vertellen omdat het meer een privekwestie was. Misschien had het te maken met die overval of iets anders met zn gezin. Hoop dat we dat nog een keer horen.

15-07-2023 10:11

PetrusKeizer +10739

Ik wil juist helemaal niks horen over prive. Dat moet prive blijven.

15-07-2023 12:14

MrMartinez +2990

"We zeggen ook weleens: als het schip zinkt, moet de kapitein aan boord blijven, al leidt dat tot de dood." Juist daarom verbaast me deze stap.

15-07-2023 10:08

komopajax777 +13229

Het schip was al gezonken.Nu staat er een nieuwe in aanbouw op de werf.Een kapitein wordt nog gezocht evenals een bekwame bemanning.

15-07-2023 10:41

Ajax14AMS +25205

We zijn al gezonken... Van CL naar EL.

Tijd voor de 'Big Reset' en Tadic beseft dat dat bij hem begint.

15-07-2023 13:58

GAjax31 +16073

Als speler vind ik Tadic geweldig en ik heb veel respect voor wat hij heeft bereikt bij Ajax, maar ik heb meer vertrouwen in de visie van Mislintat dan in die van Tadic wat betreft het beleid.

We hebben vorig jaar gezien wat het resultaat was met z'n favoriete trainer Schreuder en z'n zaakwaarnemer die invloed had op de transfers.

15-07-2023 08:29

Gonzalez75 +5871

Als je een andere visie hebt, dan deel die op z'n minst om het plaatje wat completer te krijgen. Maar goed, daar hebben we nu toch niets meer aan. Hij is weg.

15-07-2023 08:12

Bassey +8195

Ik ben Dusan erg dankbaar voor alles wat hij betekent heeft.
Maar vorig jaar denk ik dat het wel eens goed kan uit pakken.
Hij kan onmogelijk weer 60 wedstrijden spelen waarvan 20 goed. En de rest niet zichtbaar.

15-07-2023 08:12

OuweDibbes +11855

Het ga je goed strijder... en ik ben het met je eens.. Na stoere praatjes er is budget genoeg, de selectie zo snel op orde brengen is deze sanering actie waarin Ajax zit een bittere pil. Lekker gelekt naar de telegraaf dat Ajax nu in een tussenjaar zit. Hopelijk zien je wel snel terug Dusan in een mooie rol bij ons aller Ajax.

15-07-2023 07:43

Gonzalez75 +5871

Een tussenjaar kan toch. Die clubs uit Alkmaar, Rotterdam en Eindhoven hebben m.u.v. die club uit Rotterdam afgelopen seizoen jarenlang tussenjaren gehad. Wij werden toen kampioen! Wij zijn teveel verwend geworden, hadden het goed. Nu hadden we een minder seizoen en ga je weer opnieuw bouwen.

15-07-2023 08:15

OuweDibbes +11855

Tussenjaar prima, maar wel eerlijk vooraf communiceren.. En niet andere zaken roepen, en anders doen. Overigens mocht er geen CHL gehaald worden betekend ook dat een aantal personen binnen Ajax hen biezen moeten pakken.

15-07-2023 08:17

Gonzalez75 +5871

Ik deel je mening. Als er iets niet wordt bereikt dan dienen daar consequenties aan te worden verbonden.

15-07-2023 08:43

DaNaRWaL +4322

Precies nu ook een tussenjaar, vanaf volgend seizoen begint die vernieuwde opzet CL toch? Ik vind dat je bij Ajax nooit van een tussenjaar mag spreken, gewoon gaan voor het kampioenschap. Met deze inkomsten uit transfers ben je dat ook aan je stand verplicht. Kom op Sven, maak er een topselectie van met je diamanten ogen!

15-07-2023 09:49

komopajax777 +13229

Er wordt open en eerlijk gecommuniceerd.

15-07-2023 10:45

OuweDibbes +11855

Yeah right...

15-07-2023 10:47

karlhof +4703

Zijn zaakwaarnemer wil waarschijnlijk nog een flinke fee binnenhalen.

15-07-2023 07:37

FTS95 +16046

Ik vind het wel prima zo. Het zou mooi zijn als we ook afscheid nemen van Bassey, Berghuis, Klaassen, Alvarez en Sanchez. Prio zijn RCV, rechtsback en rechtsbuiten. Daarnaast loopt er aardig wat talent wat kansen moet gaan krijgen. Heel nieuw team opbouwen. Wellicht wordt het heerlijk verfrissend. Vind wel dat als je nu spelers haalt, dit echt toppers moeten zijn die 100% als basisspeler komen.

15-07-2023 07:31

GDSR +2849

Heel simpel het gaat je goed held strijder mvp.

15-07-2023 07:12

xxxxopeenrij +1833

Nee jij gaat op het bankje veel zitten. Zijn Ajax hart is niet zo groot als ie altijd heeft dien voorkomen. Heerlijk geen interviews meer van hem

15-07-2023 06:59

komopajax777 +13229

Wat een nonsens.Tadic is oprecht anders had hij wel voor het grote geld gekozen.Maar hij bleef Ajax en het project trouw.Zijn interviews waren goed.Typisch Nederlands om helden snel af te branden.In landen als Engeland en Italie gaan ze daar veel beter mee
om.Een naar trekje van onze volksaard.

15-07-2023 10:51

xxxxopeenrij +1833

Goede voetballer, maar als mens heb ik het altijd al een kwal gevonden. Ben blij dat de grote acteur weg is.

15-07-2023 11:48

Koekie87 +20973

Denk gewoon dat Tadic niet kan accepteren dat hij vaker op de bank zou gaan belanden aankomend seizoen en laten we eerlijk zijn met Steijn is er wel een trainer binnen gehaald die wars is van zaken zoals egotripperij, maniertjes en noem het allemaal maar op. Dingen die je zo nu en dan ook bij Tadic terug ziet en dan heb ik het trouwens meer over de maniertjes van Tadic. Daarnaast is Tadic ondertussen al 35 jaar dus ergens ook wel logisch dat er op een gegeven moment afscheid word genomen van een speler die aardig op leeftijd is maar het niet wil accepteren dat daarbij hoort dat hij ook vaker op de bank terecht komt en dat Ajax de voorkeur geeft aan jongere spelers op zijn positie.

15-07-2023 06:45

komopajax777 +13229

Speculatie op het roddelen af.Laten we ons niet verlagen tot het niveau van Verweij en co.

15-07-2023 10:52

ricky10 +5887

Ik denk, hoezeer ik Tadic ook respecteer, dat Steijn te kennen heeft gegeven dat Dusan niet als vaste basisspeler in zijn plannen zou voorkomen en het met een andere rol zal moeten doen. Dat heeft Tadic aan het denken gezet en uiteindelijk is dit dan het resultaat. Uiteindelijk is deze keuze dan misschien ook maar het beste.

15-07-2023 06:37

komopajax777 +13229

Hoe kun jij dat nou denken laat staan weten?Ik zou gaan solliciteren bij de TG!

15-07-2023 10:53

ricky10 +5887

Volgens mij deel ik alleen een gedachte verder beweer ik ook helemaal niks laat staan dat ik beweer dat ik het weet

15-07-2023 11:42

Hans Verhagen +14116

Denk dat Steijn heeft gedacht ´Ik wil een team bouwen´. En met Tadic en mede door Tadic werd het een rampseizoen. Spelers liepen er onverschillig bij. Tadic speelde slecht maar werd niet gewisseld en Schreuder en Heitinga presteerde het zelfs om wanneer het even wel liep allemaal spelers te wisselen om Tadic maar te laten staan. Dat wekt irritatie op.
Als Tadic was gebleven had je dat allemaal weer gehad en dus kan Steijn met deze gang van zaken bouwen aan waar hij doorgaans zo goed in is.

Ps er moet wel een spits bij en wel eentje die er gelijk staat, want in Brobbey heb ik wat betreft blessures en fitheid weinig vertrouwen.

15-07-2023 06:04

komopajax777 +13229

Tadic was de MVP van het rampseizoen.Al speelde ook hij niet best,maar zonder hem hadden we niet eens Europees voetbal gehaald!

15-07-2023 10:54

RSM +3918

Wat een ge-wel-di-ge 2 opeenvolgende seizoenen na de aanstelling. Daarna vond ik je minder maar je leeftijd speelt natuurlijk mee. Al vond ik je de laatste tijd slecht maar daarentegen was jij fucking beregoed in de voorgaande seizoenen en was je altijd competitief ingesteld ten opzichte van je tegenstander. Al met al ben je een held geweest met Ajax gezonken tot een 3e plek in een desastreuze seizoen. Gegokt tot op het laatste moment. Tadic, kerel, het ga je goed echte Ajacied!!! Als ik aan Ajax denk denk ik ook aan Tadic. Het ga je goed. Pak nieuwe club!

15-07-2023 02:06

MichelAngelo66 +22256

Leuk, maar wij supporters weten nog steeds niet welk ‘project’ er gaande is.

15-07-2023 01:55

jeffrey2022 +8190

Dat lijkt me eentje van minder geld uitgeven, zowel aan salarissen als aan transfers en ik denk vooral spelers jong scouten om zich door te ontwikkelen, met een voormalig topscout als td lijkt me dat de weg die ze gaan bewandelen. Maar ik kan het mis hebben.

15-07-2023 02:34

Welja +716

Wachten met aankopen tot dat alle goede opties weg zijn. Dan in paniek na de start van het seizoen, onder druk van de supporters en trainer, matige voetballers voor veel te veel geld binnenhalen.
Dat project is vorig jaar al ingezet.

Als ze opnieuw willen beginnen met de jeugd, wat ik zou toejuichen, moeten ze dat gewoon duidelijk communiceren.

Dan heb je 2 ervaren spelers nodig, waarvan 1 achterin.

En middenvelders met een goed inzicht en die zich onder druk uit kunnen voetballen. Maar die heb je zowiezo nodig.

15-07-2023 08:00

Michael 1974 +21985

Het zou kunnen, maar dat weten we niet welja. Misschien komt mislintat nog met mooie spelers aanzetten

15-07-2023 09:02

Nosky +1032

Als je alle statistieken eens nagaat, met daarbij de succesvolle periodes de afgelopen 5 jaar, is de contributie van Tadic aan Ajax niet anders dan krankzinnig.

Een ware legend, die naar ik aanneem nog lang herinnerd wordt, waar nog jarenlang maar gerefereerd wordt en die hopelijk ook een groots afscheid krijgt.

Ajax is en blijft Ajax, vernoemd naar een God. En zoals de bijbel het over 7 vette en 7 magere jaren heeft, zo zou dat bij Ajax ook altijd gaan. Maar goed, in een cyclus van 14 jaar zou JC de verlosser dat dan wel zo bedoelt hebben.

Wat ik stellig hoop, is dat na een magere periode, ooit Lasse Schone, Daley Blind en Dusan Tadic de handen ineenslaan en de regie bij Ajax pakken. Ik kan me geen grotere Ajacieden bedenen van de afgelopen 20-25 jaar.

Dusan, held, het ga je goed. Alle begrip voor je beslissing. Hoewel ik er zeer van baal denk ik wel dat dit een juiste beslissing is, voor beide partijen.
Ik ga je missen.

15-07-2023 01:54

Eurysaces +29520

Het is duidelijk dat Ajax voor een tussenjaar gaat, dat zal betekenen dat ze afscheid gaan nemen van grootverdieners en hopelijk de focus op talent gaan leggen.

Met plek 3 dat toegang geeft naar de voorronde van de CL, lijkt het niet eens een onverstandige keuze. Vraag me af of dat ook de reden is dat ze Bosz niet gevraagd hebben, een gebrek aan ambitie voor komend seizoen.

Belooft echt weinig goeds voor Ajax deze woorden van Tadic, die er in mijn ogen volledig terecht uit stapt. Tadic is een held een hoofdrolspeler, geen figurant in de eredivisie

15-07-2023 00:46

Hans Verhagen +14116

Vorig seizoen dachten we allemaal dat we kampioen zouden worden en dat de kakkies het moeilijk zouden krijgen. Het was afgelopen seizoen los zand, er ging van alles mis. Als Steijn doet wat Steijn altijd doet dan kan het weleens goed uitpakken.

15-07-2023 05:58

Eurysaces +29520

Tadic en Timber zijn al weg, je speler met de beste cijfers (MVP) en je enige fatsoenlijke verdediger. Alvarez staat ook op de lijst, totaal geen Ajax speler, maar wel een speler met verdedigende kwaliteiten. Als klap op de vuurpijl wilt ook de beste speler weg, Kudus.

Dan blijft er geen speler over die in het shirt van Ajax iets heeft laten zien de afgelopen jaren. Natuurlijk zal er wat bij komen en scheelt het kwalitatief echt niet veel met PSV of Feyenoord, maar de beste trainers zitten in mijn ogen daar en dat zal het verschil maken. Ik hoop echt dat ik ongelijk krijg en Steijn het laat zien, net als middelmatige aantrekkingen als Tahirovic en Branco, maar ik heb er een hard hoofd in.

15-07-2023 10:59

Mokum87 +2435

Ben benieuwd wie de nieuwe captain gaat worden. Berghuis, Klaassen of toch Alvarez (mocht ie blijven)

15-07-2023 00:39

Eurysaces +29520

Verwacht eigenlijk dat ze net als Tadic, allemaal vertrekken. Klaassen kan het niveau al jaren niet meer aan bij Ajax, Alvarez is in niks een Ajax speler en Berghuis is het gewoon net niet.

Verwacht dat Berghuis het zou kunnen worden, zit het dichtst in de buurt van een Ajax waardige speler, zeker als Kudus vertrekt.

15-07-2023 00:50

AFCRick +11613

Is een grootverdiener, dus past niet meer in het plaatje wat Ajax heeft voor de toekomst!

15-07-2023 04:22

Aldek +5085

Ik heb ook geen vertrouwen in nieuwe ‘ project’

Waar gaat dit Ajax heen zeg… pfff

15-07-2023 00:37

Sti Jn +3101

Alles goed en wel, Sven had gewoon een transfersom moeten binnenslepen.

15-07-2023 00:35

Mokum87 +2435

Een en al respect voor Tadic. Altijd trots geweest om voor Ajax te spelen. Zijn statistieken zijn ook indrukwekkend. Verdiend een heeel mooi afscheid en wie weet ooit trainer van Ajax.

15-07-2023 00:32

Allegriadopovo +1119

Wegloper dus. Valt mij tegen van Tadic.

15-07-2023 00:26

Odin2710 +2067

Lees wat ie zegt...

15-07-2023 00:57

Epiret +4391

Tadic is en blijft een topper. Krachtig karakter, sterke persoonlijkheid, niet bang om zijn mening te verkondigen en daaraan consequenties te verbinden. En trouwens ook de enige bij Ajax die fatsoenlijk een strafschop kon nemen….

15-07-2023 00:20

myway25 +2448

In een eerdere artikel gaf ik al aan dat Tadic zelf heeft aangevoeld en gemerkt dat hij niet meer untouchable is. Vorig jaar was het een seizoen dat bestond uit meneer Tadic. Iedere top wedstrijd van Napoli, Liverpool, Union Berlin, PSV, Feyenoord, AZ en Twente heeft de beste man geen knikker maar dan ook geen knikker geraakt.

Ik vind het dan behoorlijk brutaal dat je dan praat over kwaliteit. Er is een heleboel geld naar de klote geholpen vorig jaar en ze willen dit jaar weer terug naar de basis door jonge talenten binnen te harken. Uiteraard kan je ervaren mensen terughalen, maar dat kan niet ieder jaar. Je moet geluk hebben dat je een type Tadic en Blind kan terughalen en dat ja talenten goed genoeg zijn om mee te gaan met hun niveau.

Ik vind dat Ajax de goede weg nu in slaat. Niet meer luisteren naar wat er ooit goed was, maar een nieuwe wind was nodig. Laten we eerlijk zijn na het succes jaar werd het ieder jaar mind en we hebben 1x gepiekt in een groepsfase maar tegen Benfica in de 8ste finales was het klaar. Zo goed waren we toen ook alweer niet.

Zelfs met het huidige team met een paar versterkingen kan je gewoon kampioen worden. Met een Bergwijn, Brobbey, Kudus en een goede rechtsbuiten heb je genoeg kwaliteiten om iedere eredivisie club aan flarden te spelen. Lekker op de counter dit jaar en geen positie spel mits we voetballende middenvelders halen en redelijke backs.

Lekker resultaat voetbal en dit jaar bouwen voor volgend jaar CL. De supporters moeten het er maar mee doen.

En Tadic dank voor al je inzet en mooie momenten, maar het was gewoon klaar!

15-07-2023 00:16

Epiret +4391

Fijn dat je zo positief bent over komend seizoen met Bergwijn, Brobbey en Kudus. Ik vrees echter dat je enthousiasme vooralsnog misplaatst is…..

15-07-2023 00:25

myway25 +2448

Ik denk dat er nieuwe leiders zullen opstaan en met een trainer als Steijn wordt alles op scherp gezet. Jeugd ingezet en hij wil de punten. Als het niet lukt met mooi voetbal dan gaat hij volledig voor het resultaat. Onderaan de streep moet Ajax CL halen. Dus of dat nou met prachtig voetbal is of houthakkers voetbal dit jaar we moeten de knaken gaan pakken en dan doorbouwen en dan mooiste voetbal spelen. Hoe klote het ook klinkt is dat we vorig jaar er een potje van hebben gemaakt.

En Overmars heeft ook constant risico's genomen met aankopen en ook flink wat miskopen gedaan. Alles bij elkaar heeft het ons allemaal flink wat gekost. We moeten gewoon verstandig omgaan met de knaken.

15-07-2023 00:37

RSM +3918

Tegen Sjachtar kan je zien wat Stijn echt waard is.

15-07-2023 02:12

myway25 +2448

Op basis van 1 wedstrijd of 1 seizoen?

15-07-2023 07:37

DankzijCruijff +48711

Lekker resultaat voetbal, lekker counteren? Heb jij enig idee welke club je support of heb je te veel pils op nu het weekend is begonnen?

15-07-2023 00:26

myway25 +2448

Nee ik ben een realist. Als je geen budget hebt en je hebt de spelers niet om te voetballen dan moet je dat anders oplossen. Afgelopen seizoen zat ik iedere thuiswedstrijd te kijken met pijn in mijn ogen. Middenvelders die niet kunnen opbouwen of verstoppertje speelden. Omschakelen konden ze niet en zowel Timber en andere verdedigers hadden moeite met ruimte in de rug.

Met de huidige selectie kan je maar 1 ding doen en dat is resultaat voetbal.

15-07-2023 00:34

DankzijCruijff +48711

Sorry, maar dat vind ik totale onzin. Je doet alsof we nu een koekenbakkersploeg hebben. Loopt nog zat kwaliteit rond waarmee je fatsoenlijk en aanvallend voetbal moet kunnen spelen. Zeker in de Eredivisie. Kom op zeg.

15-07-2023 00:36

myway25 +2448

Wie kan er dan volgens jou in onze selectie opbouwen?

15-07-2023 00:37

DankzijCruijff +48711

Opbouwen? Om te beginnen hebben we met Rulli een keeper die uitstekend kan opbouwen. ASE, Hato, Kaplan en Rensch zijn allemaal verdedigers die bovengemiddelde opbouwende capaciteiten hebben. Als je het filmpje hebt gezien wordt er bovendien nog een vervanger voor Timber gehaald.

Branco is een aanwinst die gehaald is om zijn opbouwende kwaliteiten op het middenveld. Taylor wordt vaak verguisd maar is een prima voetballer. Kudus idem, hoewel die misschien nog vertrekt. Bergwijn, Brobbey, Berghuis en Chico zijn normaal gesproken aanvallend ingestelde spelers die met gemak bij de top van de Eredivisie horen. Sven heeft ook nog aangegeven dat er in elk geval een extra aanvaller zal worden aangetrokken. Laten we niet doorslaan in dat dramatische gedoe.

15-07-2023 00:48

GiiaAfca +9070

Precies, word veel te dramatisch gedaan. Met een paar goede gerichte aankopen heb je gewoon een kampioen waardig elftal staan. Heb t afgelopen seizoen al een keer gezegd: Ajax moet terug naar de basis, opnieuw beginnen. Dusan maakt die weg nu vrij. Goede cv halen, spits en rechtsbuiten en klaar ben je. Zolang we de CL maar halen

15-07-2023 01:42

myway25 +2448

Ik doe eigenlijk helemaal niet dramatisch. Rensch heeft dit jaar alleen maar fouten gemaakt. Zowel voetballend als verdedigend. Kijk de beelden er op na. Iedere keer als Ajax onder druk kwam was alleen Timber de enige die eronder uit kon voetballen, maar zowel Rensch, Bassey en Wijndal kregen het benieuwd. Met Alvarez, Berghuis en Taylord had je niet 3 gasten die de rust brachten op het middenveld.

Ik zeg niet dat ze MOETEN counteren, maar als ze de huidige selectie behouden is de keus niet groot. Zeker tegen ploegen als Feyenoord, PSV, Twente en AZ moeten we het beste counteren.

Mocht je toch een goede CV erbij halen met een opbouwende middenvelder dan veranderd de zaak, maar goed.

Ik heb vertrouwen in Sven en Maurice.

15-07-2023 07:37

3sterren +20205

Counteren en resultaatvoetbal is inderdaad niet des Ajax, maar dat leverde wel vier keer op rij de o zo broodnodige miljoenen op onder F. de Boer, waarna een nieuwe succesvolle toer door Europa mogelijk werd ...

15-07-2023 11:08

myway25 +2448

Dit is precies waar ik op doel. We moeten the bigger picture zien. Er moeten weer knaken binnen worden geharkt.

15-07-2023 11:59

DankzijCruijff +48711

De enige manier waarop wij ooit in de clubhistorie knaken hebben binnengeharkt is door middel van onze eigen identiteit. Ik weet niet welk licht jij hebt gezien waardoor je ervan overtuigd bent geraakt dat we opeens succesvol kunnen zijn met countervoetbal. Dat over Frank de Boer is trouwens onzin. Er is een verschil tussen overmatig gebrei in balbezit en countervoetbal. Wat Frank de Boer deed was misschien wel het tegenovergestelde van countervoetbal. Een enorm slecht uitgevoerde tegenovergestelde van countervoetbal, dat wel. Maar countervoetbal was het absoluut niet. Het was krampachtig gericht op balbezit en zeker niet op spel in balverlies. Klopt gewoon niets van.

15-07-2023 12:04

myway25 +2448

Dat countervoetbal moeten we niet 34 wedstrijden doen. Dat moet je alleen bij topwedstrijden doen. Als we merken dat we voetballend er niet uitkomen moeten we lekker op de counter spelen. En de andere wedstrijden kan je domineren.

Laat ik het dan maar resultaatvoetbal noemen.

15-07-2023 12:08

DankzijCruijff +48711

Wellicht heb je gelijk dat dat de beste manier zal zijn om resultaat te behalen. Ik vind het alleen, ook met deze selectie, echt een zwaktebod. Zowel qua budget als selectiewaarde zitten we nog steeds in de top van de Eredivisie. We hebben nog steeds het materiaal om in nagenoeg elke wedstrijd de dominerende partij te kunnen zijn. Als het nu ging om CL wedstrijden was het nog een ander verhaal, maar in de Eredivisie zijn er ook met deze selectie geen excuses. Kijk even naar de spelers van Feyenoord en PSV; zitten wat aardige spelers tussen hier en daar, maar laten we nu alsjeblieft niet doen alsof ze substantieel beter zijn.

15-07-2023 12:13

DEELM +11891

Begint ie nou over het niet verlaten van een zinkend schip?

15-07-2023 00:14

KingOfTheMatch +7026

Zou wat zijn als Dusan een Cruijffje uithaalt en uit rancune naar Feyenoord voor een jaartje gaat om daar z'n gram te halen op Ajax

15-07-2023 00:05

DEELM +11891

Waarom zou hij rancune hebben? Hij naait Ajax en niet andersom.

15-07-2023 00:11

KingOfTheMatch +7026

Omdat hij het niet eens is met het beleid wat er gevoerd wordt en welke kant het nieuwe project op gaat

15-07-2023 06:08

DEELM +11891

Tsja als je daar al rancune om kan hebben. Beleid is toch helemaal niet persoonlijk?

15-07-2023 09:38

remco.p +1158

Die gaat echt niet naar feyenoord

15-07-2023 00:40
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.